(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 6 مهر 1391 - شماره 20317

ملوانان قشمي بيكار شده اند! (يادداشت خبرنگار)
با صدور بيانيه اي
داستان نويسان كشور توهين به پيامبر اسلام را محكوم كردند
كوتاه از هفته دفاع مقدس
معاون سازمان صنعت و معدن استان:
بهره برداران معدن در خوزستان فعال شوند
آبياري باغ هاي كاشان با آب آشاميدني
مسئول بنياد دعبل:
برخي از شاعران كپي برداري مي كنند
پايان چهارمين جشنواره ملي عكس زمان با معرفي برترين ها
برگزاري جشنواره طراحي و نقاشي دفاع مقدس در ماهشهر
بيست و چهارمين جشنواره تئاتر مازندران درساري برگزار شد
قيمت خريد توافقي خرما تعيين شد
معاون سازمان جهاد كشاورزي فارس:
هزينه برداشت چغندرقند و پنبه بسيار بالاست
نهاوند ميزبان بيست و چهارمين جشنواره تئاتر استان همدان
درخشش دختران هنرمند برازجاني
در نوزدهمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي
توليد سيمان رنگي در نايين آغاز شد
گنبد كاووسي ها 2 ميليارد ريال صدقه دادند
برپايي نمايشگاه عكس در اراك
نمايش مجسمه هاي كبوتر در كاشان
نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي:
وضعيت صنعت در البرز نامطلوب است
فرماندار شهرستان:
50 ميليارد ريال به متروي ورامين اختصاص يافت
احداث 8 مجتمع فرهنگي و سينمايي در استان مركزي


ملوانان قشمي بيكار شده اند! (يادداشت خبرنگار)

چندي پيش خطاي انساني يك ناخدا و اشتباه شناور ناجي اداره بنادر و كشتيراني هرمزگان در امر كمك رساني صحيح در منطقه آب هاي جزيره هرمز سبب شد، 17نفر از هموطنان عزيزمان از خطه خراسان رضوي جان خود را از دست دهند.
بعد از وقوع آن حادثه و در يك تصميم عجولانه مسئولان از تردد شناورهاي اتوبوس دريايي و قايق هاي موتوري جلوگيري كردند و در اين راستا بيش از هزار و پانصد نفر از اهالي هرمزگان كه شاغل بودند، بيكار شدند، اين درحالي بود كه مسئولان كشوري درحال ريشه كن كردن بيكاري در كشور هستند.
تصميمي كه براي تعطيلي آن شناورها گرفته شده بود يك تصميم غيركارشناسي بود و همين تصميم غيركارشناسي سبب شد كه شناورهايي كه ارزش آنها بين صد تا سيصد ميليون ريال است در گرماي سوزان بالاي 45درجه و شرجي درحال پوسيدن و نابودي باشند. با گذشت چندين ماه از آن حادثه و تعطيلي اتوبوس هاي دريايي و قايق هاي موتوري، ناخداها و ملوانان بيكار بي صبرانه در انتظار پاسخ منطقي از سوي مسئولان كشوري هستند.
قشم- خبرنگاركيهان
 


با صدور بيانيه اي

داستان نويسان كشور توهين به پيامبر اسلام را محكوم كردند

مهديشهر - خبرنگار كيهان :
داستان نويسان كشور در حاشيه جشنواره ملي داستان نويسي رضوي (كبوتر حرم) با صدور بيانيه اي اقدام ضد انساني توهين به پيامبر مكرم اسلام را محكوم كردند.
، برگزيدگان هشتمين جشنواره ملي داستان نويسي رضوي (كبوتر حرم) و شماري از داستان نويسان ايراني با صدور بيانيه اي اقدام ضد انساني توهين به پيامبر مكرم اسلام را محكوم كردند.
در اين بيانيه آمده است: بار ديگر مدعيان دروغين آزادي بيان با دستاويز قرار دادن اين ارزش بزرگ دست به جنايت هولناك ديگري زدند؛ مثلث شوم آمريكا، انگليس و صهيونيسم بين الملل در تلاشي مذبوحانه و در ادامه سياست اسلام هراسي، براي جبران حقارت هاي ناشي از شكست هاي پي در پي از جبهه عظيم بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه و جهان، سرنگوني رژيم هاي وابسته به قدرت هاي مستكبر و انزواي بيش از حد آمريكا و متحدانش در سراسر جهان، مقدسات اسلام را مورد هجمه هاي ناجوانمردانه و شنيع خود قرار داده و باعث جريحه دار شدن احساسات پاك و عواطف مقدس انسان هاي آزاده و مسلمان در سراسر جهان شدند.
در ادامه اين بيانيه قرائت شد كه دشمنان اسلام و آتش آوران جنگ هاي صليبي بايد بدانند كه اگر چه منفعت آنان در ايجاد درگيري و نزاع بين پيروان اديان توحيدي است؛ اما اديان الهي در كنار هم هستند، مسلمانان و مسيحيان برادران يكديگر خواهند ماند و آنچه از لابي هاي فاسد صهيونيستي و حلقه هاي نفوذي در دولت هاي غربي بيرون آيد به كمك خداوند، با بصيرت، هوشياري و اتحاد دينداران جهان خنثي خواهد شد.
در ادامه آورده شده است: اينك ما جمعي از جامعه فرهنگي و هنري كشور و برگزيدگان جشنواره ملي كبوتر حرم ضمن محكوميت اين اقدام ننگين تأكيد مي كنيم كه در كنار محكوميت اين اقدام ننگين و پيگيري مجازات عاملان جنايت، بر تمام مسلمين لازم است كه زندگي پيامبر اعظم(ص) را كه الگويي بي بديل جهانيان است، با حساسيت و دغدغه مندي بيشتري به قاب هنر كشيده و شخصيت عظيم ايشان را از مظلوميت نجات بخشند و ناگفته پيداست كه ادبيات داستاني در اين ميان نقشي منحصر به فرد دارد و رسالت نويسندگان اين عرصه سنگين تر از گذشته است.
داستان نويسان كشور افزودند: در آستانه ولادت فرزند بزرگوار آن پيامبر محبت، معنويت و عدالت، حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) متعهد مي شويم تا قلم خويش را بيش از گذشته در ترسيم حيات متعالي آخرين سفير الهي به حركت درآورده و آثاري را به پيشگاه آن حضرت تقديم كنيم.
 


كوتاه از هفته دفاع مقدس

شبيه سازي مناطق عملياتي
شهر جديد انديشه- خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته دفاع مقدس نمايشگاهي در فاز دو شهر انديشه برگزار شد كه در مراسم افتتاحيه آن جانشين فرمانده سپاه ناحيه شهريار و مهران رجبي از هنرمندان سينما و تلويزيون حضور داشتند. در اين نمايشگاه بخشي از مناطق دوران دفاع مقدس شبيه سازي شده است. همچنين نمايشگاه عكس كتاب، لوح فشرده و نمادهايي مرتبط با دفاع مقدس در معرض ديد عموم قرار گرفت. برگزاري مسابقات در ارتباط با دفاع مقدس از ديگر برنامه هاي اين نمايشگاه است.
تجليل از زنان ايثارگر
برازجان- خبرنگار كيهان: در سومين روز از گراميداشت هفته دفاع مقدس با حضور خسروي فرماندار دشتستان (برازجان) سرهنگ پاسدار عالي فرمانده سپاه و بسيج شهرستان، جمعي از مسئولين و خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران از بيش از 70 زن ايثارگر و زنان برتر اين شهرستان با اعطا لوح تقدير و هدايائي تجليل به عمل آمد. در اين مراسم امام جمعه سعدآباد و فرمانده حوزه مقاومت الزهراي برازجان در ارتباط با هفته دفاع مقدس سخنراني كردند.
توزيع كتاب
يزد- خبرنگار كيهان:مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان يزد از تهيه كتاب اطلاعات دفاع مقدس يزد با عنوان گنج تمام نشدني و توزيع بين مبلغان و راويان دفاع مقدس و ائمه جمعه و جماعات خبر داد.
سرهنگ سيد هدايت بني فاطمه گفت: اين كتاب كه حدود 125 صفحه دارد و در قطع رقعي منتشر شده شامل اطلاعات مفيدي درباره دفاع مقدس يزد و معرفي تعدادي از سرداران شهيد استان است.
وي با بيان اينكه به زودي ويرايش دوم اين كتاب كه اطلاعات بيشتري را نيز در بر خواهد داشت منتشر شود، اظهار داشت: ما مي توانيم از فرهنگ دفاع مقدس بهره برداري كنيم، زيرا اين فرهنگ برگرفته از فرهنگ عاشورا است.
اجراي 73 برنامه
¤ جانشين فرمانده سپاه الغدير استان يزد گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس73 برنامه در سطح استان يزد به ويژه پايگاه ها و نواحي مقاومت بسيج اجرا مي شود. سرهنگ پاسدار محمد حسن قرقچيان اظهار داشت: برگزاري شب شعر خاطره، به صدا در آمدن زنگ مقاومت در مدارس، برگزاري اردوي فرهنگي رزمي عاشورائيان الغدير، ديدار با يك هزار نفر از خانواده شهدا، غبارروبي گلزار شهدا و برگزاري يادواره هاي شهدا در سطح حوزه هاي مقاومت بسيج، كوهپيمايي، برگزاري مسابقات ورزشي و برگزاري نمايشگاه پشتيباني اقشار مختلف مردم يزد در دوران دفاع مقدس از جمله برنامه هاي هفته دفاع مقدس در استان يزد است. وي افزود: نمايشگاه پشتيباني مردم يزد از رزمندگان اسلام در جنب پارك كوهستان برگزار شده كه در آن خدمات مردم استان يزد در پشت جبهه ها در قالب عكس، تصوير و خاطره به نمايش گذاشته شده است.
برپايي نمايشگاه
كيش- خبرنگار كيهان: برپايي نمايشگاه لبيك يا رسول الله (ص) غبارروبي مزار شهداي گمنام، برگزاري صبحگاه مشترك نيروهاي مسلح نظامي و انتظامي، خاطره گويي يادگاران دوران دفاع مقدس، سخنراني و تقدير از ايثارگران و جانبازان از جمله برنامه هايي است كه طي هفته دفاع مقدس در جزيره كيش برگزار مي شود.
 


معاون سازمان صنعت و معدن استان:

بهره برداران معدن در خوزستان فعال شوند

اهواز- خبرنگار كيهان:
معاون امور معدني سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: بهره برداران معدني بايد فعال شوند و تنها 3ماه براي فعال كردن معادن خود مهلت دارند.
محمد افشون با اعلام اين خبر اظهار داشت: براساس ماده 14 قانون اصلاح قانون معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت به دارندگان مجوزهاي اكتشاف، بهره برداري و اجازه برداشت كه به تعهدات خود عمل نكنند با تعيين مهلت 3ماهه اخطار مي دهد كه به تعهدات خود براي فعال سازي معادن عمل كنند.
به گزارش روابط عمومي سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، وي افزود: در صورتي كه بهره برداران غيرفعال در پايان مهلت مقرر اقدامي براي فعال سازي معادن خود نكنند و يا اقدام انجام شده كافي نباشد، با تاييد شوراي عالي معادن ملزم به پرداخت خسارات ناشي از عدم انجام تعهدات مربوط مي شوند يا در نهايت براي عمليات مربوط فاقد صلاحيت شناخته مي شوند.
به گفته اين مقام مسئول انجام اين عمل در اعتبار پروانه بهره برداري و يا حقوق اشخاص ثالث تاثيري ندارد.
معاون امور معدني سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان همچنين خاطر نشان كرد: از زمان ابلاغ اين آيين نامه به استان ها، تمام عواقب ناشي از عدم اقدام به موقع، ابطال پروانه هاي اكتشاف، لغو مجوزهاي برداشت و سلب صلاحيت دارندگان پروانه هاي بهره برداري به دليل عدم اجراي تعهدات توسط دارندگان مجوز فعاليت هاي معدن كاري متوجه سازمان صنعت، معدن و تجارت هر استان و دارندگان مجوزهاي معدني و اكتشافي خواهد بود.
 


آبياري باغ هاي كاشان با آب آشاميدني

كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره آب و فاضلاب روستايي كاشان گفت: برخي از روستاهاي اين شهرستان 6 برابر جمعيت خانوار اين روستاها اشتراك آب آشاميدني دارند.
شهاب الدين شاكري در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اشتراك زياد در برخي از روستاهاي شهرستان كاشان از جمله روستاي «ون» و «ارمك» براي استفاده آب آشاميدني براي آبياري باغ هاي خود ،فشار مضاعف و پنهاني را در مصرف آب آشاميدني به وجود آورده است.
وي افزود: روستاهاي «مرق»، «وادقان»، «ازناوه»، «وركان»، «رهق» و «جوينان» از جمله روستاهايي هستند كه آب بخش كشاورزي را از طريق آب آشاميدني تأمين مي كنند.
وي تصريح كرد: در برخي از روستاهاي كاشان، ديگر اميدي براي تأمين منابع آب وجود ندارد و تنها چاره كار براي تأمين آب اين روستاها، انتقال آب از بيرون حوزه است.
به گفته وي در صورت عدم اصلاح شبكه هاي فرسوده، بهينه كردن و همچنين بهسازي و جابه جايي چاه ها و فقدان انتقال آب از بيرون حوزه براي اين روستاها، روستائيان با مشكل جدي بي آبي روبرو مي شوند.
شايان ذكر است هم اكنون آب آشاميدني 7 هزار و 747 نفر روستايي در 21 روستاي شهرستان با تانكر آب رساني سيار تامين مي شود.
 


مسئول بنياد دعبل:

برخي از شاعران كپي برداري مي كنند

كاشان- خبرنگار كيهان:
مسئول بنياد دعبل گفت: در جمهوري اسلامي ايران انجمن هاي ادبي زيادي وجود دارد ولي انجمني كه در آن دفاع از مكتب شريعت محمدي شود و شعر عقيدتي در آن نقد و بررسي شود وجود ندارد.
علي آهي در سومين همايش بسيج مداحان و شعراي شهرستان كاشان، يكي از مشكلات اين بخش را كپي برداري برخي از شاعران اعلام كرد و با اشاره به اينكه، مداح و شاعر بايد بتواند شعر را كالبد شكافي كند، بيان داشت: برخي از شعرها به لحاظ معاني و برخي ديگر به لحاظ ادبي مشكل دارند.
وي، كار مداحي و شاعري را نيازمند سپري كردن دوره هاي آموزشي عمومي و اختصاصي دانست و خاطرنشان كرد: شاعر و مداح بايد ادبيات عقيدتي، مقتل و تاريخ را بداند.
به گفته وي شاعر بايد با تاريخ آشنا باشد تا بتواند شعر بگويد.
مسئول بنياد دعبل در بخش ديگري از سخنانش بر ايجاد صنف مداحان تاكيد كرد و اظهار داشت: خيلي از مداحان به دليل عدم تشكيل صنف نتوانسته اند تحت پوشش هيچ نوع بيمه اي باشند و بعد از چهار سال پيگيري براي پوشش بيمه آنها، نتيجه اي حاصل نشده است، اين در حالي است كه هنرپيشگان و نوازندگان تحت پوشش وزارت ارشاد بيمه شده اند.
 


پايان چهارمين جشنواره ملي عكس زمان با معرفي برترين ها

اراك- خبرنگار كيهان:
چهارمين جشنواره ملي عكس زمان با معرفي برترين آثار برگزيده در اراك به پايان رسيد.
در مراسم اختتاميه چهارمين جشنواره سراسري عكس «زمان» كه با حضور هنرمندان عكاس برگزيده از شهرهاي مختلف كشور در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در اراك برگزار شد در بخش عكس فضاي شهري افشين حيدري از تهران، پدرام اجتماعي از بجنورد و حميده صولتي از رشت مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.
همچنين در بخش ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي مهدي طاهري از تهران، سيدحسن فتاحيان از ياسوج و سروش جواديان از تهران عناوين اول تا سوم را به دست آوردند.
در اين مراسم از سيدمجتبي سجاديان و حسن بيدل از عكاسان پيشكسوت اراك با اهداي لوح تقدير شد. بيش از 5 هزار و 124 قطعه عكس از 410 عكاس از سراسر كشور به دبيرخانه جشنواره ارسال شده بود كه از اين رقم 80 قطعه عكس از 63 عكاس برگزيده شد و در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفت. از عكاسان برگزيده با لوح تقدير قدرداني شد.
 


برگزاري جشنواره طراحي و نقاشي دفاع مقدس در ماهشهر

اهواز -خبرنگاركيهان:
رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي ماهشهر از برگزاري جشنواره طراحي، نقاشي و خوشنويسي در ماهشهر خبر داد.
فرنگ رحيمي با اعلام اين خبر گفت: به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس جشنواره يك روزه مسابقه طراحي، نقاشي و خوشنويسي در محل كتابخانه عمومي اميركبير ماهشهر برگزار شد.
به گفته وي اين جشنواره كه مورد استقبال گسترده علاقه مندان قرارگرفت با موضوع دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحميلي برگزار شد.
رحيمي در ادامه گفت: تمامي طرح هاي ارائه شده توسط هنرمندان در همان روز داوري شد و در پايان جشنواره به برندگان مسابقه جوائز ارزنده اي اهداء شد.
 


بيست و چهارمين جشنواره تئاتر مازندران درساري برگزار شد

ساري -خبرنگاركيهان:
بيست و چهارمين جشنواره تئاتر مازندران كه درساري برگزار شده بود با معرفي آثار برتر به كار خود پايان داد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ساري و مدير اجرايي بيست و سومين جشنواره تئاتر مازندران با بيان اينكه 17اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال شد گفت: از اين تعداد 8 اثر به عنوان منتخب برگزيده به جشنواره راه يافتند كه از اين ميان 2اثر به جشنواره منطقه اي تئاتر راه مي يابند.
سيد مهدي سعيدي ساروي درمراسم اختتاميه بيست و چهارمين جشنواره تئاتر مازندران اظهار داشت: اميدواريم اين حركت فرهنگي و هنري بتواند زمينه گسترش و پيشرفت هنرمندان تئاتر شهرستان ساري را فراهم آورد.
وي تقويت هنر والاي تئاتر و شناسايي و كشف استعدادهاي درخشان درعرصه هاي مختلف هنرهاي نمايشي را از اهداف برگزاري اين جشنواره اعلام كرد.
گفتني است بيست وچهارمين جشنواره تئاتر مازندران 26 الي 28شهريور ماه به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ساري برگزار شد كه درپايان با راي هيئت داوران جشنواره، دو نمايش «مجلس نامه» به كارگرداني رضا عموزاد از بهشهر و «تولدت مبارك سامي» به كارگرداني صاحب آهنگر از ساري به مرحله بازبيني جشنواره منطقه اي راه يافتند.
 


قيمت خريد توافقي خرما تعيين شد

اهواز- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان گفت: قيمت خريد توافقي خرما از سوي ستاد خريد تعيين و از بيستم شهريور ماه سال جاري قابل اجرا است.
كيخسرو چنگلوايي اظهار داشت: پس از بررسي هاي كارشناسي هزينه هاي توليد و توافق به عمل آمده قيمت خريد توافقي خرماي استعمران درجه يك را هر كيلوگرم 6 هزار و 200 ريال، خرماي استعمران درجه دو را هر كيلوگرم 5 هزار و 400 ريال و خرماي زاهدي را هر كيلوگرم 4 هزار و 500 ريال اعلام كرد.
بنابراين گزارش وي همچنين تصريح كرد: براساس تصميمات اتخاذ شده اتحاديه خشكبار موظف شد تا نسبت به اطلاع رساني كامل قيمت هاي فوق در درب كارگاه ها و مراكز خريد و خريد كل خرماي توليدي مازاد بر نياز توليدكنندگان خرماي استان از بيستم شهريور ماه لغايت دهم آبان ماه سال جاري اقدام كنند.
چنگلوايي در پايان گفت: كليه مديريت هاي جهاد كشاورزي شهرستان ها موظف به همكاري، نظارت و هماهنگي با اتحاديه در خصوص اطلاع رساني كامل به بهره برداران و تهيه گزارش خريد شدند.
همچنين به گفته سرپرست جهاد كشاورزي آبادان، باتوجه به شرايط آب و هوايي اين شهرستان 79 هزار تن انواع خرما از سه ميليون اصله نخل برداشت شد.
رضا پلنك زا با اعلام اين خبر افزود: اين محصول در سه مرحله به صورت خارك، رطب و خرما برداشت و جهت مصرف هاي داخلي بازارهاي محلي و يا به كشورهاي ديگر صادر مي شود.
وي گفت: بيشترين توليد محصول امسال به ترتيب از ارقام استعمران، برحي، زاهدي، خضراوي و گنتار بوده است. سرپرست جهاد كشاورزي آبادان تصريح كرد: محصول خرما هر سال از نيمه تير ماه تا نيمه مهر ماه در انواع مختلف برداشت مي شود.
 


معاون سازمان جهاد كشاورزي فارس:

هزينه برداشت چغندرقند و پنبه بسيار بالاست

شيراز- خبرنگار كيهان:
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي فارس اظهار كرد: برداشت محصولات كشاورزي به خصوص چغندرقند و پنبه بسيار بالاست و همين امر دغدغه خاطر كشاورزان شده است.
«محمدحسن طلعتي» گفت: فارس با وجود خشكسالي هاي متوالي به توان بالاي توليد محصولات كشاورزي و توليد پايدار دست يافته است.
وي اظهار داشت: مكانيزاسيون ماشين هاي كشاورزي در توليد پايدار محصولات نقش مهمي ايفا مي كند اما هنوز سهم مكانيزاسيون از سود توليد مشخص نشده است. طلعتي افزود: از محل اعتبارات سازمان جهاد كشاورزي استان تنها 5/2 درصد در زمينه پروژه هاي تحقيقاتي هزينه مي شود و امسال نيز 2/3 ميليارد ريال به اين امر اختصاص يافته است.
وي گفت: طرح هاي مطالعاتي و پژوهشي نياز به 30 تا 40 ميليارد ريال اعتبار دارد تا بتوان به راه حل هاي اساسي براي رفع مشكلات دست پيدا كرد. وي اظهار داشت: هزينه برداشت محصولات كشاورزي به خصوص چغندرقند و پنبه بسيار بالاست و همين امر به دغدغه خاطر براي كشاورزان تبديل شده است.
معاون سازمان جهاد كشاورزي فارس افزود: سال گذشته به دليل نبود ماشين برداشت دو هزار هكتار از مزارع چغندرقند استان فارس از بين رفت. وي گفت: توسعه مكانيزاسيون موجب كاهش سختي كار، زمان، هزينه و انرژي مي شود و افزون بر اين سهم كشاورز از سود توليد را افزايش مي دهد. طلعتي افزود: فارس در زمينه ساخت ماشين هاي كشاورزي حفاظتي و دستگاه هاي تسطيح ليزري و ماهواره اي به خودكفايي رسيده است.
 


نهاوند ميزبان بيست و چهارمين جشنواره تئاتر استان همدان

نهاوند- خبرنگار كيهان:
بيست و چهارمين جشنواره تئاتر استان همدان از اول مهر ماه در نهاوند برگزار شد.
ميثم مرادي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نهاوند در اين باره افزود: اين جشنواره پس از بازبيني 20 نمايش از سراسر استان 8 نمايش از شهرهاي همدان، ملاير، نهاوند و تويسركان را انتخاب كرد كه از اول تا چهارم مهر در تالارهاي شماره يك و دو مجتمع امام خميني نهاوند به نمايش درآمد. وي گفت: نمايش هاي منتخب به جشنواره استانها راه خواهند يافت و در آخر به جشنواره بين المللي فجر معرفي خواهند شد.
برگزاري تورهاي زيارتي و تفريحي و همچنين بازديد از مناطق تاريخي و باستاني شهرستان نهاوند از برنامه هاي ويژه اين جشنواره بود.
 


درخشش دختران هنرمند برازجاني

در نوزدهمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي

برازجان- خبرنگار كيهان:
فاطمه مرادي و مريم نوروزي 2 هنرمند جوان برازجاني با شركت در رشته هاي نقاشي و گرافيك نوزدهمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي جوانان در استان گلستان مقام هاي اول و سوم را كسب كردند.
فاطمه مرادي 22 ساله اهل روستاي بنار آزادگان رتبه اول نقاشي مهر مادري بفرزندانش و مريم نوروزي 21 ساله اهل برازجان در رشته گرافيك با نگارش آئينه هاي بومي و اسلامي مقام سوم اين مسابقات را كسب كردند. در اين جشنواره هنرمندان 26 كشور و 30 استان شركت داشتند.
 


توليد سيمان رنگي در نايين آغاز شد

نايين- خبرنگاركيهان:
توليد سيمان رنگي با ظرفيت 12هزار تن در سال در كارخانه سيمان سفيد بنويد نايين آغاز شد.
اين پروژه با سرمايه گذاري 40ميليارد ريالي به بهره برداري رسيده كه در صورت راه اندازي كامل زمينه اشتغال حدود 50نفر را فراهم خواهد كرد.
همچنين كار ساخت مرحله دوم كارخانه سيمان سفيد بنويد آغاز شد كه براي بهره برداري كامل از اين كارخانه به سرمايه گذاري يك هزار ميليارد ريالي نياز است.
در ادامه «پيمان حاجيان» رئيس كارخانه سيمان سفيد بنويد اظهار داشت: در حال حاضر خط سيمان رنگي اين كارخانه با كمتر از نصف ظرفيت خود برنامه ريزي و افتتاح شده است كه اميدواريم با حمايت مسئولان استان و شهرستان و تأمين بودجه هاي مورد نياز، اين توليد به 30هزار تن در سال افزايش يابد.
وي ادامه داد: با عنايت به نياز روزافزون صنعت ساختمان به محصولات جديد اين شركت اقدام به ايجاد خط توليد سيمان و ملات رنگي در 56رنگ مختلف كرده است.
حاجيان اضافه كرد: محصول سيمان و ملات رنگي توليدي اين شركت مورد تاييد مركز تحقيقات ساختمان مسكن كشور قرارگرفته و اين محصول به عنوان نخستين در سطح كشور محسوب مي شود.
 


گنبد كاووسي ها 2 ميليارد ريال صدقه دادند

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
مبلغ 2 ميليارد و 407 ميليون و 307 هزار و 580 ريال صدقه توسط مردم شهرستان گنبد كاووس طي سال گذشته پرداخت شده است.
رئيس كميته امداد حضرت امام خميني گنبدكاووس گفت: مردم خير اين شهرستان اين ميزان صدقه را در 19 هزار و 902 صندوق جمع آوري صدقات اين كميته انداختند.
علي جعفري افزود: در حال حاضر كميته امداد امام شهرستان گنبدكاووس تعداد 19 هزار و 57 صندوق كوچك در منازل مسكوني، 282 صندوق متوسط در ادارات و نهادها و 563 صندوق بزرگ نيز در سطح معابر شهري دارد.
جعفري گفت: اين كمك هاي مردمي كه از صندوق هاي صدقات كميته امداد جمع آوري مي شود، صرف امورات درماني، خودكفايي، رفاهي، فرهنگي و عمراني، تعداد 7 هزار و 816 خانوار شهري و روستايي تحت پوشش اين نهاد مي شود.
وي همچنين از پرداخت 534 فقره جهيزيه به زوج هاي جوان خانوارهاي تحت پوشش اين نهاد هر كدام به ارزش ده ميليون ريال طي يك سال گذشته خبر داد.

 


برپايي نمايشگاه عكس در اراك

اراك -خبرنگاركيهان:
نمايشگاه عكس «حميدرضا مجيدي» به مناسبت هفته دفاع مقدس با موضوع «جاودانگان زمان» درنگارخانه شهيد آويني حوزه هنري استان مركزي دراراك برپا شد.
در اين نمايشگاه بيش از 30عكس از اين هنرمند درمعرض ديد علاقه مندان قرارگرفت.
در آيين گشايش اين نمايشگاه، رضا محمدي نماينده ويژه معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و محمد حسين حيدري رئيس انجمن عكاسان انقلاب و دفاع مقدس كشور و سينا دلشادي رئيس حوزه هنري استان مركزي حضور داشتند اين نمايشگاه تا هفتم مهرماه داير است.
 


نمايش مجسمه هاي كبوتر در كاشان

كاشان- خبرنگاركيهان:
نمايشگاه آثار حجمي علي اعتبار ارمكي، هنرمند كاشاني با موضوع كبوتر در نگارخانه مهتاب كاشان برگزار شد.
در اين نمايشگاه 12 اثر حجمي كبوتر براي بازديد علاقه مندان به اين هنر به نمايش گذاشته شد كه نتيجه چند ماه طراحي و دو ماه اجراي آن است.
در اجراي حجم كبوتر از گچ، چوب و فلز استفاده شده و سعي در نوگرايي در خلق اين آثار بوده است.
 


نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي:

وضعيت صنعت در البرز نامطلوب است

كرج- خبرنگار كيهان:
استان تازه تأسيس البرز نبايد سرريز نيروهاي تهران باشد.
محمدجواد كوليوند نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي، وضعيت فعلي صنعت استان البرز را نامطلوب دانست و گفت: به رغم استقرار 13درصد صنعت كشور در استان البرز اين استان از وضعيت خوبي به لحاظ اقتصادي برخوردار نيست.
وي با تأكيد بر اجراي سيستم مديريت توانمند مبتني بر حفظ كرامت انساني و استفاده از ظرفيت بومي استان در دستگاه هاي اجرايي افزود: استفاده از متخصصان غيربومي در ادارات معنا ندارد. البته ابتدا بايد تعريف بومي مشخص شود.
كوليوند با اشاره به اهميت پروژه هاي مهر ماندگار در استان البرز كه بسياري از آنها ملي هستند، يادآور شد: براي پروژه هاي بزرگ و ملي بايد مدير پروژه تعريف شود و عملكرد به صورت ماه به ماه گزارش شود.
 


فرماندار شهرستان:

 50 ميليارد ريال به متروي ورامين اختصاص يافت

ورامين- خبرنگاركيهان:
فرماندار ورامين از اختصاص 50 ميليارد ريال براي تكميل عمليات احداث متروي اين شهرستان به تهران خبر داد.
مهندس محسن منصوري در نشست شوراي اداري ورامين گفت: 50 ميليارد ريال براي تكميل طرح احداث متروي تهران به پيشواي ورامين و 20 ميليارد ريال براي بيمارستان شهيد مفتح اين شهرستان اختصاص يافته است.
وي افزود: توجه دولت به ورامين سبب شد تا اعتبارات تملك دارايي اين شهرستان درسال گذشته 300 درصد افزايش پيدا كند.
فرماندار ورامين از مسئولان و شخصيت هاي صاحب نفوذ خواست تا تك بعدي به مسائل نگاه نكنند و درحفظ وحدت ميان مردم و مسئولان كوشا باشند.
 


احداث 8 مجتمع فرهنگي و سينمايي در استان مركزي

اراك- خبرنگار كيهان:
هشت مجتمع فرهنگي و سينمايي در استان مركزي، با پيشرفت فيزيكي 48 درصد در حال احداث است.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي با اعلام اين خبر گفت: اين مجتمع هاي فرهنگي و سينمايي در شهرستان هاي كميجان، آشتيان، دليجان، محلات، زرنديه، اراك و شهرهاي مامونيه و زاويه، به منظور اجراي جشنواره ها، پخش فيلم و فعاليت هاي سمعي و بصري راه اندازي مي شود.
مصطفي مشايخي با اشاره به ركود ميزان استقبال خانواده ها از صنعت سينما افزود: اين صنعت در سال هاي اخير دستخوش برنامه هاي تلويزيوني، ماهواره اي و شبكه هاي پخش خانگي فيلم قرار گرفته است كه براي برون رفت از اين مشكل بايد در مجموعه سينماها خدمات فرهنگي و رفاهي براي جذب مخاطب ارائه شود.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14