(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 6 مهر 1391 - شماره 20317

وزارت بهداشت اعلام كرد
ممنوعيت تبليغ 10 كالاي مضر در صداوسيما
معاون مشمولان معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي:
شرايط انصرافي ها و اخراجي ها براي ادامه تحصيل
فرمانده نيروي انتظامي خبر داد
انسداد كامل مرزها تا پايان برنامه پنجم توسعه
با تكميل بزرگراه شهيد خرازي تهران به البرز رسيد
آمادگي 100 هزار مدرسه و مسجد
براي جمع آوري كمك هاي مردمي
كودك نابيناي خوانساري براي آزادي زندانيان
تمام پس انداز خود را اهدا كرد
حوادث كوتاه از كشور
14 محيط بان تقدير شدند
سرنشين پرايد در آتش سوخت
آب آلوده 100 راس دام را از بين برد
محدوديت هاي ترافيكي آخر هفته
مجتمع مسكوني 36 واحدي درجنوب تهران در آتش سوخت
برخورد تريلي با پرايد 4 كشته برجاي گذاشت
پسري با قدرت خارق العاده
قتل قاتل قذافي
فحاشي سخنگوي كلينتون به خبرنگار آمريكايي
خاخام هاي صهيونيست:
اينترنت نجس است


وزارت بهداشت اعلام كرد

ممنوعيت تبليغ 10 كالاي مضر در صداوسيما

معاون بهداشتي وزير بهداشت گفت: متاسفانه با وجود ابلاغ ممنوعيت تبليغ اقلام اعلام شده از سوي وزارت بهداشت در صدا و سيما، اين سازمان هنوز به تبليغ خود در خصوص اين اقلام ادامه مي دهد كه در صورت ادامه اين روند صدا و سيما بايد جريمه هاي سنگيني پرداخت كند. ميزان و جزئيات اين جريمه ها به زودي اعلام مي شود.
دكتر عليرضا مصداقي نيا با تاكيد بر اينكه صدا و سيما موظف است به ابلاغيه اعلام شده وزارت بهداشت در خصوص منع تبليغ اقلام ليست شده عمل كند، افزود: براساس قانون مصوب برنامه پنجم ماده 37 بند الف و ج اين ماده، وزارت بهداشت موظف شد با همكاري سازمان هايي كه در قانون قيد شده، ليست كالاها و خدمات آسيب رسان را براي سلامتي انسان تعيين و آن را به رسانه ها بخصوص صدا و سيما اعلام كند.
وي در ادامه با بيان اينكه تبليغ 10 قلم در رسانه ها از سوي وزارت بهداشت ممنوع اعلام شده است، تصريح كرد: وزارت بهداشت براساس قانون ذكر شده تبليغ 10 قلم كالا كه براي سلامتي مردم مضر بودند را در رسانه ها ممنوع اعلام كرد كه اين اقلام از كالاهاي متعدد نظير خدمات سم پاشي هاي بدون مجوز اماكن ، داروهاي غيرمجاز كه وزارت بهداشت آن را وارد نكرده و يا به ساخت آنها پروانه نداده تا از انواع موادغذايي مثل غذاهاي آماده و تنقلاتي مثل چيپس، انواع پفك ها و نوشابه هايي كه موادقندي زيادي دارند جزو ليست ده گانه اقلام ممنوعه وزارت بهداشت به رسانه ها اعلام شد.
دكتر مصداقي نيا ادامه داد: تمامي اقلام ليست اعلام شده توسط وزير بهداشت به سازمان هاي ذيربط از جمله سازمان صدا و سيما، معاونت توسعه رياست جمهوري، وزارت صنايع، اقتصاد و غيره اعلام شد.
وي همچنين با تاكيد بر اينكه در صورتي كه صدا و سيما تبليغات اقلام ممنوعه وزارت بهداشت را ادامه دهد متحمل جريمه هاي سنگين از سوي اين وزارتخانه مي شود، گفت: متاسفانه با وجود ابلاغ ممنوع شدن تبليغ اقلام اعلام شده از سوي وزارت بهداشت در صدا و سيما، اين سازمان هنوز به تبليغ خود در خصوص اين اقلام ادامه مي دهد و در صورت ادامه اين روند صدا و سيما بايد جريمه هاي سنگيني پرداخت كند كه ميزان و جزئيات اين جريمه ها به زودي اعلام مي شود.
 


معاون مشمولان معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي:

شرايط انصرافي ها و اخراجي ها براي ادامه تحصيل

دانشجويان در طول مدت تحصيل از ديپلم تا دكتراي تخصصي، تنها يك بار مجاز به انصراف و شروع مجدد به تحصيل هستند.
سرهنگ محمدرضا اكبر حلوايي معاون مشمولان و امور معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي ناجا در اين باره گفت: دانشجويان در طول مدت تحصيل، از ديپلم تا دكتراي تخصصي، فقط يك بار مجاز به انصراف و شروع به تحصيل مجدد در دانشگاه و رشته ديگر هستند.
وي در خصوص شرايط دانشجويان انصرافي گفت: اين دسته از دانشجويان چنانچه تمايل به ادامه تحصيل داشته باشند، بايد حداكثر تا يكسال بعد از تاريخ انصراف، در دانشگاه و مقطع جديد شروع به تحصيل كنند كه در اين صورت مدت تحصيل قبلي آنان، در سنوات مقطع جديد لحاظ نخواهد شد.
طبق اعلام سازمان وظيفه عمومي ناجا، معاون مشمولان و امور معافيت هاي اين سازمان اعلام كرد: قبولي اين دسته از افراد در مقطع پائين تر از مقطع قبلي نيز بلامانع است.
حلوايي درباره شرايط بازگشت به تحصيل دانشجويان انصرافي به دانشگاه و رشته قبلي آنان، گفت: افراد مذكور در صورتي كه در مهلت يكساله پس از انصراف، به خدمت اعزام نشده باشند با موافقت دانشگاه مربوطه مبني بر بازگشت به تحصيل، از معافيت تحصيلي برخوردار خواهند شد.
وي در ادامه افزود: وقفه ايجاد شده براي دانشجويان انصرافي كه با بازگشت به تحصيل آنان در رشته و دانشگاه قبلي موافقت شده، جزء سنوات تحصيلي آنان محاسبه نخواهد شد و اين افراد مجاز به انصراف مجدد نخواهند بود.
معاون مشمولان و امور معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي ناجا در خصوص شرايط دانشجويان اخراجي گفت: دانشجويان اخراجي، تنها در صورت دريافت كارت پايان خدمت دوره ضرورت يا معافيت از خدمت، مجاز به بازگشت به تحصيل هستند.
وي در ادامه گفت: در مواردي كه اخراج دانشجويان از تحصيل به اشتباه صورت گرفته يا بنا به دلايل موجه دانشگاه اخراج را منتفي اعلام كنند، با تائيد كميسيون موارد خاص دانشگاه بازگشت به تحصيل دانشجوي اخراجي بلامانع است.

 


فرمانده نيروي انتظامي خبر داد

انسداد كامل مرزها تا پايان برنامه پنجم توسعه

فرمانده ناجا اعلام كرد: تردد غيرمجاز از مرزهاي كشور تا پايان برنامه پنجم توسعه به صفر خواهد رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم صبح ديروز در گفت وگو با خبرنگاران رسانه هاي جمعي در سنندج اظهار كرد: اقدامات انسداد مرز هيچ گاه تعطيل نمي شود و در سال هاي اخير با شدت و سرمايه گذاري بيشتري دنبال شده است.
وي خاطرنشان كرد: عبور خودروهاي قاچاق از مرزهاي كردستان كه در گذشته وجود داشت امروز به صفر رسيده و تردد غيرمجاز افراد پياده هم به حداقل كاهش يافته و اگرچه گاهي ترددهاي فردي دزدانه و آن هم شب ها اتفاق مي افتد سعي مي شود آن هم به صفر برسد.
احمدي مقدم تعيين محدوده هاي ممنوعه و محدوديت دار را يكي از برنامه هاي نيروي انتظامي در مرزها خواند و گفت: اين رويكرد به منظور تسلط بيشتر بر مرزها صورت مي گيرد و بدون شك نقش مهمي در جلوگيري از ترددهاي غيرمجاز در مرزها خواهد داشت.
اين مقام مسئول فعاليت نيروهاي مرزباني در مرزهاي كردستان را مطلوب ارزيابي كرد و كاهش اقدامات تروريستي، كاهش قاچاق كالا و موادسوختي و كاهش ترددهاي غيرمجاز را از دلايل توجه ويژه اين نيروها به وظايف ذاتي و ماموريت هاي محموله برشمرد.
وي همچنين از كاهش شاخص هاي جرم در استان كردستان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: امروز استان كردستان نه تنها عنوان ناامن را يدك نمي كشد بلكه از امن ترين و كم جرم ترين استان هاي كشور است.
 


با تكميل بزرگراه شهيد خرازي تهران به البرز رسيد

شهردار منطقه 22 تهران از تكميل پروژه بزرگراه شهيد خرازي در امتداد بزرگراه شهيد همت حد فاصل بلوار پژوهش تا شهرداري گرمدره خبر داد و گفت: اين پروژه شنبه به بهره برداري مي رسد.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس حسين مرادي كه پس از بازديد خبرنگاران و اصحاب رسانه از پروژه هاي اين منطقه در جمع خبرنگاران حاضر شده بود با اعلام اين خبر افزود؛ بزرگراه شهيد خرازي از محل تقاطع بزرگراه آزادگان با بزرگراه همت آغاز شده و تا وردآورد در مرز غربي محدوده شهري تهران امتداد مي يابد كه به عبارتي ورودي جديدي در غرب تهران است.
مرادي گفت: بخش پاياني اين پروژه شامل مسيري حدود 7 كيلومتر، حد فاصل بلوار پژوهش تا تقاطع وردآورد است كه در اين مسير نيز تقاطع هاي غير همسطح نظير تقاطع بزرگراه دوگاز، تقاطع محور ورديج و تقاطع خيابان اردستاني آماده بهره برداري است.
شهردار منطقه 22 گفت: با بهره برداري از اين پروژه اين بزرگراه به يك معبر 14 كيلومتري تبديل مي شود.
وي دسترسي آسان شهرك هاي مسكوني محدوده منطقه 22 و معابر اصلي اين منطقه به شبكه بزرگراهي را از مزاياي افتتاح اين پروژه برشمرد و گفت: بهره برداري از اين بزرگراه به دليل ارتباط با محور آزادراه تهران-كرج از طريق بلوار پژوهش و خيابان اردستاني، بار ترافيكي آزادراه را به ويژه در ساعات اوج ترافيك به نحو چشمگيري كاهش خواهد داد.
گفتني است بزرگراه شهيد خرازي مسيري موازي با 12 كيلومتر از طول آزادراه تهران-كرج است و علاوه بر اينكه معبر مطمئني براي رسيدن به معابر اصلي منطقه 22 شهرداري تهران به شمار مي رود، گزينه مناسبي نيز براي خروج از تهران و رفت وآمد به كلانشهر كرج محسوب مي شود.
احداث بزرگترين شهر بازي خاورميانه
شهردار منطقه 22 همچنين از احداث بزرگترين شهر بازي خاورميانه با مساحت 140 هكتار در اين منطقه خبر داد.
وي افزود: در منطقه بزرگترين مركز خريد كشور، مركز درماني مغز و اعصاب پرفسور سميعي و ديگر پروژه هاي عظيم فرامنطقه اي در حال احداث است.
مرادي درباره احداث شهر بازي هزار و يك شهر اظهار داشت: اين شهر بازي بزرگترين شهر بازي در سطح خاورميانه است و با مساحت 140 هكتار در سه فاز اجرايي مي شود. كه فاز نخست آن در سال 92 به بهره برداري خواهد رسيد و دو فاز ديگر اين مجموعه بزرگ كه براي مراكز خريد داير مي شود تا دو سال ديگر به بهره برداري مي رسد.
وي در ادامه درخصوص آبشار تهران اظهار داشت: اين پروژه سال گذشته در دامنه البرز به بهره برداري رسيد كه گياهان مثمر نيز در اين محوطه كاشته شده است.
شهردار منطقه 22 درباره راه اندازي قطار شهري در اين منطقه گفت: اين قطار به طول 9 كيلومتر از مترو چيتگر تا وردآورد راه اندازي مي شود.
وي به قطره اي شدن آبياري پارك جنگلي چيتگر اشاره كرد و گفت: حدود 100 هكتار از پارك جنگلي چيتگر به صورت قطره اي آبياري مي شود و تا ارديبهشت سال 92 تمام پارك چيتگر به اين روش آبياري خواهد شد.
مرادي درباره اجراي پروژه درياچه چيتگر گفت: اين پروژه تاكنون 90 درصد پيشرفت داشته است و در اين درياچه سه جزيره كه كاربرد تفريحي و پذيرايي دارند احداث مي شود.
شهردار منطقه 22 اظهار اميدواري كرد تا دو سال آينده تمامي پروژه هاي عمراني، فرهنگي و تفريحي منطقه 22 به بهره برداري برسد.

 


آمادگي 100 هزار مدرسه و مسجد

براي جمع آوري كمك هاي مردمي

معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد از آمادگي 100 هزار مدرسه و 15 هزار مسجد در جشن عاطفه ها خبر داد و گفت: كمك هاي جمع آوري شده به سرعت در اختيار دانش آموزان نيازمند قرار مي گيرد.
سعيد ستاري؛ با اشاره به برگزاري جشن عاطفه ها در سال تحصيلي جديد اظهار داشت: اين مراسم طي سه روز در سراسر كشور برگزار خواهد شد.
وي تصريح كرد: در روزهاي ششم و هفتم مهر نيز جشن عاطفه ها در مساجد، پايگاه هاي امداد و مسيرهاي نماز جمعه برگزار مي شود به طوري كه بيش از 15 هزار مسجد و پايگاه امداد در روزهاي آينده آمادگي جمع آوري كمك هاي نقدي و غيرنقدي هموطنان را دارند.
ستاري خاطرنشان كرد: براساس برنامه پيش بيني شده بخشي از كمك هاي جمع آوري شده در سطح كشور در مدارس و پايگاه هاي كميته امداد به دانش آموزان مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي اهدا مي شود.
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد خاطرنشان كرد: با هماهنگي هاي صورت گرفته با وزارت آموزش و پرورش و انجمن اولياء و مربيان، كمك هاي جمع آوري شده در هر مدرسه در جشن عاطفه ها، به همان دانش آموزان مدرسه اهدا مي شود.
ستاري اضافه كرد: سال گذشته در جشن عاطفه ها 20 ميليارد تومان جمع آوري شد كه پيش بيني مي شود اين رقم امسال به 25 ميليارد تومان افزايش يابد.
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد ادامه داد: علاوه بر ا ينكه خانواده ها مي توانند با حضور در مدارس و پايگاه هاي كميته امداد كمك هاي نقدي خود را به دانش آموزان نيازمند اهدا كنند، مجموعه امداد شرايطي را فراهم كرده اند تا خانواده ها بتوانند از طريق ارسال پيام كوتاه كمك نقدي خود را اهدا كنند.
راه اندازي سرويس پيامك نيكوكاري 887
همزمان با برگزاري جشن ملي عاطفه ها، با ارسال پيامك بدون متن به 887 ياريگر دانش آموزان نيازمند باشيم.
به منظور استفاده از روش هاي نوين و تسهيل در كمك رساني مردم شريف ايران اسلامي به محرومان جامعه، با همكاري شركت همراه اول، همزمان با برگزاري جشن ملي عاطفه ها، سرويس پيامك نيكوكاري 887 راه اندازي شد.
گفتني است، هموطنان مي توانند با ارسال پيامك بدون متن به شماره 887 و شركت در جشن ملي عاطفه ها به دانش آموزان نيازمند كمك كنند.
همچنين اين سيستم به صورت شبانه روزي فعال بوده و آماده دريافت كمك هاي مردم نوعدوست كشورمان به نيازمندان است.
 


كودك نابيناي خوانساري براي آزادي زندانيان

تمام پس انداز خود را اهدا كرد

خوانسار-خبرنگار كيهان:
كودك 10 ساله خوانساري كه از ناحيه هر دو چشم نابيناست با حضور در جمع خيران حاضر در جشن گلريزان مبلغ 500 هزار تومان پس انداز خود را براي آزادي زندانيان جرائم غيرعمد اهدا كرد.
امير محمد حاجي علي هدف از اين حركت را بازگشت زندانيان به آغوش خانواده هايشان عنوان كرد و بيان داشت: وقتي مي شنوم كه كودكان من پدرانشان در زندان به سر مي برند ناراحت مي شوم و براي آنها دعا مي كنم و امسال كمترين كاري كه براي همسن و سالانم مي توانستم انجام دهم اهدا پس انداز براي آزادي زندانيان بود تا آنها دوباره پدرانشان را ببينند.
امير محمد گفت: آرزويم اين است كه امسال بتوانم به مناسبت روز عصاي سفيد در نهاد رياست جمهوري به عنوان نماينده نابينايان سخنراني كنم.
نجمه رفعتي مادر اين كودك نيز بيان داشت: اميرمحمد در زمان تولد در بيمارستان چشمانش را از دست داد، او پسر فوق العاده باهوش و خوش بياني است و امسال وارد كلاس چهارم ابتدايي شده است.
اسماعيل رفعتي پدر بزرگ امير محمد كه خود نيز از نيكوكاران خوانساري است ضمن دادن قول مساعد براي ساخت سالن ملاقات بازداشتگاه خوانسار بر حمايت از خانواده هاي زندانيان تاكيد كرد و گفت: بايد سخاوتمندان و نيكوكاران اين خانواده ها را ياري دهند.
 


حوادث كوتاه از كشور

حادثه در محور ايرانشهر-خاش
خبرگزاري فارس- واژگوني يك دستگاه پژو 405 در محور ايرانشهر-خاش 2 كشته و مجروح برجاي گذاشت. مصدومان براي مداوا به بيمارستان منتقل شدند. علت حادثه از سوي كارشناسان در دست بررسي است.
كشف صدها كيلو مواد در زابل
زاهدان-خبرنگار كيهان: در پي تعقيب يك دستگاه خودروي تويوتا توسط ماموران انتظامي زابل، قاچاقچيان با بر جا گذاشتن خودرو، با استفاده از تاريكي و ناهمواري زمين، از محل متواري شدند. ماموران در بازرسي خودرو يك تن و 100 كيلوگرم ترياك را كشف و ضبط كردند.
انهدام باند قاچاق در خرم آباد
خرم آباد-خبرنگار كيهان: به گزارش فرماندهي انتظامي لرستان 3 باند تهيه و توزيع مواد مخدر متلاشي و 38 كيلوگرم مواد افيوني و 4 دستگاه خودرو قاچاقچيان كشف و ضبط شد. در جريان انهدام اين 3 باند 6 نفر از اعضاي باندها شناسايي و دستگير شدند.
مواد مخدر در اتوبوس مسافربري
زاهدان-خبرنگار كيهان: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر مستقر در ايستگاه نصرت آباد هنگام كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه اتوبوس مسافربري كه از زاهدان عازم تهران بود مشكوك و خودرو را متوقف كردند. ماموران در بازرسي خودرو موفق شدند مقدار 72 كيلو و 820 گرم ترياك را كشف و ضبط كنند.
راننده خودرو و 3 نفر ديگر از همدستانش دستگير و پس از تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.
كشف 36 كيلوگرم حشيش در زاهدان
زاهدان-خبرنگار كيهان: ماموران كلانتري 13 پس از آگاهي از اينكه يكي از قاچاقچيان مقادير زيادي مواد مخدر را در منزل نگهداري و پس از بسته بندي اقدام به توزيع آن مي كنند، اقدامات خود را براي شناسايي و دستگيري وي آغاز كردند و در يك اقدام غافلگيرانه وارد منزل وي شده و در بازرسي از منزل مقدار 36 كيلوگرم حشيش را كشف و ضبط كردند. در اين ارتباط يك نفر دستگير و تحويل مراجع قانوني شد.
دستگيري سارقان حرفه اي در هويزه
هويزه-خبرنگار كيهان: با هوشياري ماموران پليس انتظامي شهرستان هويزه 3 نفر سارق حرفه اي در حين ورود به هويزه شناسايي و دستگير شدند. سارقان در بازجويي هاي اوليه به 145 فقره سرقت و جرايم غيراخلاقي اعتراف كردند.
كشف 553 سكه قديمي در چهار محال و بختياري
ايرنا-با همكاري سپاه استان، 2 قاچاقچي اشياي تاريخي، فرهنگي در بخش بازفت از توابع شهرستان كوهرنگ دستگير، و 323 سكه اصل دوران ايلمايي از آن ها كشف شد. در شهرستان فارسان نيز 230 سكه متعلق به دوره سلوكي از يك قاچاقچي كشف و ضبط شد.
دستگيري زن و شوهر ناشر تصاوير مبتذل
رشت-خبرنگار كيهان: پليس فتاي گيلان پس از شناسايي زوج انتشاردهنده تصاوير مبتذل در فيس بوك محل سكونت آن ها را در رشت شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي دستگير كرد. متهمان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مقام قضايي معرفي شدند.
كشف محموله هاي گوشت فاسد در كاشان
اصفهان-خبرنگار كيهان: رئيس شبكه دامپزشكي كاشان گفت: بيش از يك هزار و 200 كيلوگرم گوشت قرمز و سفيد تاريخ گذشته توسط كارشناسان و بازرسان اين شبكه در شهرستان كاشان كشف و ضبط شد.
محموله هاي فوق براي پيگيري پرونده به يكي از سردخانه هاي شهرستان ارسال و افراد متخلف از جمله عرضه و تحويل مقامات قضايي شدند.
كشف اشياي قديمي در نجف آباد
اصفهان-خبرنگار كيهان: ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان نجف آباد استان اصفهان در بازرسي از يك دستگاه خودرو تعداد 11 قطعه شي عتيقه قديمي كشف و ضبط كردند.
اشياي مكشوفه شامل كاسه، تنگ، دستبند و يك جلد كتاب دست نويس در زمينه طب هستند كه به شكل ماهرانه اي در داخل خودرو جاسازي شده بودند.
اشياي عتيقه جهت بررسي بيشتر به اداره ميراث فرهنگي منتقل شدند، و در اين ارتباط پرونده اي تشكيل و راننده خودرو نيز براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شد.
 


14 محيط بان تقدير شدند

14 محيط بان نمونه 7 استان كشور با حضور رئيس سازمان حفاظت محيط زيست مورد تقدير قرار گرفتند.
محمدجواد محمدي زاده، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ظهر ديروز در جشنواره محيط زيست در آموزه هاي رضوي و روز محيط بان گفت: محيط بانان نه تنها به عنوان پيشتاز در صحنه فعاليت هاي محيطي بلكه به عنوان نمادي كه مي تواند معرف سازمان حفاظت محيط زيست باشد، است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: امروز همه مردم و جهان به اين نتيجه رسيدند كه حفظ محيط زيست جزء وظايف اصلي آحاد مردم است. اگرچه دولت در بسترسازي و سازوكارهاي اجرايي تمهيدات لازم را ايجاد مي كند اما حفاظت از محيط زيست در اختيار عموم جامعه است.
وي ادامه داد: آنچه كه در صحنه ميدانداري و تمامي فعاليت ها را مديريت مي كند محيط بانان هستند زيرا نماد فعاليت سازمان محيط زيست هستند.
معاون رئيس جمهور تصريح كرد: امروز محيط فقط حوزه طبيعت و به معناي وحوش نيست، همه حوزه هاي مربوط به طبيعت بايد مورد حفاظت قرار گيرد و آنچه كه لازم است آگاهي و علم حفاظت از طبيعت است.
وي تصريح كرد: بايد از فناوري هاي روز و ظرفيت هايي كه براي انجام اين ماموريت است خوب بهره بگيريم و از ظرفيت هاي اجتماعي بيشترين استفاده را ببريم.
محمدي زاده ادامه داد: اميدواريم با استفاده از ظرفيت هاي اجتماعي و بالا بودن سطح فرهنگ و اطلاعات در حوزه محيط از همه ظرفيت هاي ملي و بين المللي بيشترين استفاده را ببريم.

 


سرنشين پرايد در آتش سوخت

رئيس اورژانس تهران از انفجار يك دستگاه خودروي سواري پرايد و تصادف سريالي و خونين يك دستگاه تريلر در كمربندي انديشه خبر داد.
حسن عباسي در گفت و گو با ايسنا در تشريح اين حوادث در كمربندي انديشه، گفت: در ساعت50:5 صبح چهارشنبه تكنيسين هاي اورژانس از طريق تماس مردمي با مركز فوريت هاي پزشكي 115 در جريان وقوع يك فقره انفجار پس از كمربندي انديشه قرار گرفتند.
وي تاكيد كرد: در اين حادثه يك دستگاه خودرو سواري پرايد بنا به دلايلي منفجر شد، گفت: بر اثر اين حادثه يكي از سرنشينان پرايد داخل خودرو محبوس و در آتش سوخت و سرنشين ديگر نيز بر اثر انفجار از خودرو بيرون پرتاب شده و بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.عباسي با بيان اين كه يك دستگاه تريلر نيز پس از وقوع اين حادثه براي عدم برخورد با پرايد از مسير خود منحرف شد، گفت: اين تريلر پس از انحراف از مسير اصلي وارد لاين مخالف شد و قيچي كرد.
رئيس اورژانس تهران گفت كه اين تريلر پس از قيچي كردن با يك دستگاه كاميون، يك دستگاه تاكسي سمند و پرايد برخورد كرد، متاسفانه بر اثر برخورد تريلر با اين خودروها، پنج نفر مصدوم شدند كه حال عمومي تعدادي از اين افراد نامساعد گزارش شد.وي با بيان اين كه مصدومان به بيمارستان تامين اجتماعي شهريار منتقل شده اند، گفت: پس از انجام اقدامات اوليه درماني، تكنيسين ها اين مصدومان را با پنج دستگاه آمبولانس به بيمارستان منتقل كردند.
 


آب آلوده 100 راس دام را از بين برد

معاون برنامه ريزي فرمانداري عنبرآباد گفت: به دليل مسموميت غذايي 100 راس دام در روستاي عبدل آباد واقع در بخش مركزي عنبرآباد تلف شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از عنبرآباد، اسماعيل كمالي در حاشيه بازديد از بخش مركزي اين شهرستان در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اين دام ها به دليل مسموميت بر اثر خوردن آب رها شده و آغشته به كود و سم يك مزرعه كشاورزي تلف شدند، 80 راس از اين گوسفندان بيمه هستند، اما مسئولان بيمه اعلام كردند كه خسارتي به آن ها تعلق نمي گيرد.
سرپرست بخشداري عنبرآباد ابراز داشت: دامداران بايد با توجه به فصل كشت محصولات كشاورزي در منطقه و استفاده كشاورزان از كود و سم بيشتر مراقب دام هاي خود باشند.

 


محدوديت هاي ترافيكي آخر هفته

پليس راه راهنمايي و رانندگي ناجا با صدور اطلاعيه اي، محدوديت هاي ترافيكي روزهاي پاياني هفته را اعلام كرد.
در اين اطلاعيه آمده است تردد موتورسيكلت از ساعت 12 ظهر روز پنجشنبه ششم مهر ماه تا ساعت 24 روز جمعه هفتم مهر ماه از محورهاي كرج- چالوس، هراز- فيروزكوه و محور تهران- سمنان- مشهد و برعكس ممنوع است.
همچنين رفت و آمد انواع تريلر و كاميون از محور كرج- چالوس همچنان ممنوع بوده و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 14تا 23 روز جمعه هفتم مهر ماه جاري از كرج به سمت مرزن آباد، ممنوع است.
براساس اين اطلاعيه، تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 17 تا 23 از 15كيلومتري بالاي مرزن آباد (دزدبن) به سمت كرج به صورت يك طرفه خواهد بود.
در محور هزار نيز تردد تمام تريلرها، همچنان ممنوع بوده و رفت و آمد همه كاميون ها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 تا 23 روز پنجشنبه ششم مهر ماه جاري و ساعت شش صبح تا 23 روز جمعه هفتم مهر ماه ممنوع است.
همچنين تردد همه تريلرها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت شش صبح تا 23 روز جمعه هفتم مهر ماه از تهران به قائم شهر و برعكس ممنوع است.
در محور زاهدان به زابل، تردد تمام تريلرها و كاميون ها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 14 تا 20 روزهاي پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم مهر ماه جاري از محور زاهدان به زابل و برعكس ممنوع است.
مركز كنترل ترافيك پليس راه با شماره تلفن 88255555 (10خط) به طور شبانه روزي پاسخگوي وضعيت راه هاي كشور و امدادرساني به هموطنان است.
 


مجتمع مسكوني 36 واحدي درجنوب تهران در آتش سوخت

سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از وقوع آتش سوزي گسترده در يك مجتمع مسكوني 36 واحدي در جنوب تهران خبر داد.
سيدجلال ملكي سخنگوي اين سازمان در اين رابطه گفت: در اين آتش سوزي كه ظهر سه شنبه رخ داد پنج تن از ساكنين يكي از واحدها در آتش گرفتار شدند.
وي افزود: با وارد عمل شدن آتش نشانان ايستگاه هاي 49 و 47 به محل حادثه ساكنين گرفتار در آتش نجات يافتند. چرايي وقوع اين حادثه در حال بررسي است.

 


برخورد تريلي با پرايد 4 كشته برجاي گذاشت

معاون اجتماعي و ارشاد فرماندهي انتظامي خراسان شمالي از كشته شدن تمام چهار سرنشين يك خودروي پرايد، بر اثر برخورد با تريلي، در سانحه رانندگي منطقه جوزك در محور چمن بيد خبر داد.
سيد محمد هاشمي ديروز در گفت وگو با فارس، اظهار كرد: اين سانحه رانندگي در 40 كيلومتري غرب بجنورد حواشي شهر آشخانه روي داد كه طي آن، خودروي پرايد دوگانه سوز به دليل انحراف تريلي از مسير خود، دچار انفجار شد.
وي تصريح كرد: متأسفانه چهار سرنشين اين خودرو درجا كشته و اجساد آنان كاملاً سوخته و متلاشي شده است.
هاشمي افزود: در پي انفجار خودروي پرايد، عوامل امدادي و آتش نشاني در محل حاضر و نسبت به اطفاي حريق اقدام كردند.
بنابراين گزارش بنا به گفته مسئولان پليس راه خراسان شمالي بيشترين تصادفات منجر به فوت در سوانح رانندگي محورهاي خراسان شمالي در محور بجنورد به جنگل گلستان رخ مي دهد.
سالانه 15 ميليون زائر و مسافر از خراسان شمالي گذر كرده كه بيشترين تعداد مسافران از محور بجنورد به جنگل گلستان تردد مي كنند.
هم اكنون باند دوم محور بجنورد به جنگل گلستان به طول 145 كيلومتر در دست اجرا بوده و در طرح مهر ماندگار قرار گرفته كه طي هفته هاي اخير اجراي اين پروژه دچار ركود شده است.
 


پسري با قدرت خارق العاده

يك كودك چيني اين توانايي را دارد تا برخلاف همسالان خود چند خودرو را با طناب بكشد.
به گزارش ايسنا، «يانگ» كه حدود 50 كيلوگرم وزن دارد مي تواند اجسام سنگين و حتي پدرش را روي دوشش قرار دهد و حركت كند.
«يانگ» وزني دو برابر وزن همسالان خود دارد و رشد روزافزون او حاكي از آن است كه تا آينده اي نزديك رشد اين پسر متوقف نمي شود.
اين پسر قدرتمند با بستن يك طناب به دور كمرش مي تواند خودرويي تا وزن يك تن را حركت دهد و اطرافيانش را شگفت زده كند.به گزارش روزنامه ديلي ميل، پدر «يانگ» گفت: پسرم وزن مناسب و متعادلي ندارد و از دوستانش بزرگتر به نظر مي آيد. همچنين او مرا با 90 كيلوگرم وزن به دوش مي كشد.
 


قتل قاتل قذافي

جوان 20 ساله اي كه ديكتاتور ليبي را به قتل رسانده بود، پس از ربوده شدن توسط افراد ناشناس، به دليل شدت جراحات و شكنجه جان سپرد.
«عمران شعبان» يكي از افرادي بود كه در كشتن معمر قذافي، ديكتاتور ليبي مشاركت داشت و در انتظار دريافت جايزه 1 ميليون دلاري اين اقدام بود.
عمران قبل از آنكه بتواند جايزه 1 ميليون دلاري خود را از «مصطفي عبدالجليل» رئيس مجلس ملي ليبي دريافت كند در شهر «بني وليد» ليبي ربوده شد و حدود 57 روز تحت شكنجه و عذاب قرار داشت تا آنكه «محمد المقريف» يكي از مقامات بلندپايه ليبي براي آزادي وي پا درمياني كرد و وي در حالي كه در شرايط جسماني بغرنجي به سر مي برد، آزاد شد.
وي قبل از آنكه به دليل شدت جراحات بميرد به بيمارستان آمريكايي در فرانسه منتقل شد اما پزشكان در آنجا نتوانستند براي وي كاري كنند و سرانجام بر اثر شدت جراحات وارده و شكنجه جان سپرد.
 


فحاشي سخنگوي كلينتون به خبرنگار آمريكايي

«فيليپ رينس» دستيار ارشد «هيلاري كلينتون» در مصاحبه با يك خبرنگار آمريكايي درباره حوادث بنغازي كنترل خود را از دست داد و به فحاشي پرداخت.
به گزارش خبرگزاري ها دستيار ارشد وزير خارجه آمريكا در پي مصاحبه اي انتقادي درباره حوادث سفارت آمريكا در ليبي و مرگ سفير اين كشور و انتشار خاطرات وي بدون اجازه خانواده اش با خبرنگار آمريكايي درگير شد و از الفاظ بسيار نامناسب و توهين آميزي استفاده كرد.
سپس «مايكل هستينگز» خبرنگار آمريكايي درباره حمله به سفارت آمريكا در بنغازي، انتقادهايي را مطرح كرد كه اين مقام آمريكايي از پاسخگويي طفره رفت و درگيري هاي لفظي بين دو طرف بالا گرفت.
راينس كه «چرا سؤالاتي را مطرح مي كني كه پاسخ آنها را از قبل مي داني؟» در پاسخ به اين سؤال گفته بود چرا به جاي گزافه گويي جوابي ساده به من نمي دهي؟»
 


خاخام هاي صهيونيست:

اينترنت نجس است

گروهي از خاخام هاي صهيونيست كه رهبري مذهبي اين رژيم را نيز برعهده دارند، يك بار ديگر مخالفت خود را با فناوري هاي نوين ارتباطي اعلام كرده و خواستار حذف آن از جامعه شده اند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي «هاآرتص»، خاخام هاي ارتودوكس افراطي اسرائيل به دنبال آن هستند تا استفاده از گوشي هاي تلفن همراه هوشمند و اينترنت را ممنوع كنند.
اين هفته روزنامه صهيونيستي «ياتد نيمن» با سرمقاله اي به نقل از «حييم كانيوسكي» خاخام ارشد ارتودوكس هاي افراطي (شخصي كه 4 سال قبل پيش بيني كرده بود كه تا چند ماه بعد جنگي ميان ايران و اسرائيل اتفاق مي افتد و اسرائيل بر ايران غلبه مي كند) منتشر شد كه در آن نوشته بود: «آيفون ها را به آتش بكشيد.»
اين خاخام ها كه از شاخه ارتودوكس هاي افراطي «هارديم» هستند، همچنين استفاده از تلويزيون، پيام كوتاه، اينترنت و فيلم هاي ويدئويي را حرام مي دانند.
اين گروه همچنين اينترنت را موجب بيماري و مصيبت مي دانند و مي گويند كه استفاده از اين ابزار موجب بروز خشكسالي مي شود.
«عواديا يوسف» خاخام تندروي صهيونيست ها و رهبر حزب شاس اسرائيل هم كه به مواضع بسيار افراطي (نظير مار خواندن فلسطيني ها) مشهور است، اينترنت را ريشه تمام ناپاكي ها مي داند.
«يوسف شالوف الباشيف» نيز ديگر خاخام شاخه هارديم است كه اينترنت را نجس دانسته و گفته هركس به اينترنت وصل شود، نجاست را به خانه خود آورده است.
سران اين شاخه كه بيشتر فعاليت آن در اسرائيل، آمريكا و بخش هايي از آفريقاي جنوبي است، فناوري هاي ارتباطي جديد را شيطاني مي دانند و خواستار حذف آن از جامعه هستند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14