(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 6 مهر 1391 - شماره 20317

حديث دشت عشق
هفته دهم ليگ برتر فوتبال
پرسپوليس به دنبال دومين پيروزي در دهمين بازي!
اخبار كوتاه از فوتبال
سرمربي كره زودتر از كي روش دست به كار شد
قلم قرمز روي نام باسابقه ها و دعوت از چند بازيكن جوان
واكنش وزير ورزش پس از اعلام وصول استيضاح در مجلس
عباسي: خوب است كه ورزش مهم ترين مشكل كشور است !
پيرمرد فوتبال ايران سومين پرتغالي را هم شكست داد
 استقلال به 2 امتيازي صدرنشين رسيد
خواندني از ورزش ايران
اولتيماتوم ها جواب نداد
رقابت هاي ليگ برتر كشتي براي چندمين بار به تعويق افتاد
افزايش ابهامات پس ازانتخاب چمن گلي
به عنوان بهترين مربي كشتي جهان
 آغاز پروژه حذف محمد بنا


حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «ذبيح الله ملكدار»
ايمان، جهاد، شهادت در سايه ولايت
چه لذت بخش است اگر شهيد بشوم. تنها راه سعادت ايمان-جهاد- شهادت. البته در سايه ولايت، و اينك در زمان غيبت مولايم حضرت حجت ابن الحسن العسكري روحي له الفدا ولايت بعهده رهبرم مي باشد. آري بدون قبول ولايت هيچ كاري قبول نخواهد شد.
اي مسلمانان امامتان را خوب نگهداريد و به نداي او لبيك بگوييد و همواره در خط او گام برداريد كه خط امام زمان(عج) و درنهايت خط خداست و بترسيد از آتش خدا اگر با او مخالفت كنيد. بسيجي شهيد «ذبيح الله ملكدار» سال 1347 در روستاي درده فيروزكوه متولد شد و در 28/1/1365 در عمليات كربلاي پنج (شلمچه) به شهادت رسيد.
 


هفته دهم ليگ برتر فوتبال

پرسپوليس به دنبال دومين پيروزي در دهمين بازي!

رسيدن پرسپوليس به آرامش با گل محمدي در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادي، شكست دادن قهرمان در انزلي براي فرار از بحران نبرد مربيان تازه وارد در قم از اتفاقات جالب ديدارهاي روز دوم از هفته دهم ليگ برتر است.
هفته دهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز (پنجشنبه) با برگزاري 4 مسابقه به پايان مي رسد .
پرسپوليس- آلومينيوم
حضور گل محمدي روي نيمكت و غيبت علي كريمي، پرسپوليس را پس از 8 هفته به آرامش مي رساند؟ اين سؤالي است كه بايد پاسخ آن را در جريان بازي سرخپوشان پايتخت با شاگردان اكبر ميثاقيان دريافت، مسابقه اي كه بدون حضور تماشاگران برگزار مي شود.
شاگردان مانوئل ژوزه كه در اين فصل روزهاي بسيار تلخي را تجربه مي كنند و با 7 امتياز از 9 بازي گذشته در رده پانزدهم و بين فانوس بدستان قرار دارند، پس از مسائل حاشيه اي كه هفته پيش برايشان در اصفهان پيش آمد، براي نجات از بحران تنها به فكر پيروزي برابر آلومينيوم هرمزگان هستند. همانطور كه ژوزه مطرح كرد، پيروزي در اين بازي و فاصله گرفتن از قعر جدول، آرامش نسبي را در اين تيم برقرار مي كند اما بردن تيمي كه ميثاقيان هدايت آن را برعهده دارد كارآساني نيست. اگر سرخپوشان در اين بازي هم پيروز نشده و يا ببازند، ممكن است رويانيان كارت قرمز را مقابل سرمربي پرتغالي اين تيم قرار دهد و تابلوي بازگشت كريمي به اين تيم بالا برود.
ملوان- سپاهان
«قوهاي سفيد» ليگ را با 3 برد در 4 ديدار آغاز كردند تا خيلي ها آن را حاصل تاثيرات مثبت حضور مالك جديد باشگاه بدانند اما در 5 بازي بعدي 3 تساوي و 2 شكست راتجربه كرده و در حسرت پيروزي قرار دارند. شاگردان پورغلامي كه كه فصل پيش هم در خانه با نتيجه 4 بر 3 مغلوب سپاهان شدند، براي رسيدن به آرامش تنها به پيروزي برابر قهرمان سه دوره گذشته ليگ برابر تماشاگران متعصب خود و انتقام آن شكست تلخ مي انديشند.
برنامه كامل ديدارهاي امروز به شرح زير است:
پنجشنبه- 6/7/91
¤ صباي قم- داماش گيلان (ساعت 15:17)
¤ ملوان بندرانزلي- سپاهان اصفهان (ساعت 25:17)
¤ پرسپوليس - آلومينيوم هرمزگان (ساعت 30:18)
¤ گهر دورود - نفت تهران (ساعت 15:17)
 


اخبار كوتاه از فوتبال

رويارويي نوجوانان ايران با استراليا براي ورود به جام جهاني
تيم فوتبال نوجوانان ايران با پيروزي مقابل كويت به عنوان صدرنشين به مرحله بعد صعود كرد تا براي راهيابي به جام جهاني در اين مرحله به مصاف استراليا برود. سومين بازي تيم نوجوانان در مرحله گروهي مسابقات قهرماني نوجوانان آسيا از ساعت 17 مقابل كويت آغاز شد و با برتري 2 بر يك تيم كشورمان به پايان رسيد. گل هاي تيم ايران را در اين مسابقه سيدمجيد حسيني (39) و علي شجاعي(62 )وارد دروازه كويت كردند. تك گل كويتي ها را بادر الله در دقيقه 24 به ثمر رساند.تيم ايران با اين پيروزي 9 امتيازي شد و به عنوان تيم اول به مرحله بعد صعود كردو حريف عراق شد. كويت هم با 4 امتياز به عنوان تيم دوم اين گروه به مرحله بعد راه يافت. پيروزي بر استراليا مجوز حضور تيم فوتبال ايران را در جام جهاني 2013 امارات صادر مي كند.اين ديدار روز يكشنبه هفته آينده از ساعت 17 در ورزشگاه دستگردي برگزار مي شود .
آقاي گل جهان ممنوع الورود شد!
رئيس كميته فوتسال پس از توافق وحيد شمسايي با دبيري تبريز با اين انتقال مخالفت كرد و دليل آن را تمام شدن سهميه ليگ برتري اين باشگاه دانست. در حالي كه هفت هفته از ليگ برتر مي گذرد و وحيد شمسايي قصد داشت تا با تيم فوتسال دبيري تبريز قرارداد امضا كند و وارد ليگ شود، اما عباس ترابيان، رئيس كميته فوتسال مجوز ثبت قرارداد او را نداد تا آقاي گل جهان همچنان بدون تيم بماند. شمسايي در اين فصل به علت كاهش مبلغ قراردادها به پيشنهاداتش جواب منفي داد، اما زماني كه قصد داشت به ليگ بازگردد با ممانعت مسئولان روبرو شد. در مجموع اين اتفاقات باعث شد شمسايي مسابقات فوتسال جام جهاني 2012 را از دست بدهد. اين رقابتها از 11 تا 28 آبان ماه به ميزباني تايلند برگزار مي شود.
برگزاري ديدار داماش و ذوب آهن در رشت بدون حضور تماشاگر
براساس اعلام عضو كميته انضباطي فدراسيون فوتبال، محروميت داماش به برگزاري ديدار خارج از خانه، به برگزاري مسابقه در رشت و بدون حضور تماشاگر تبديل شد. حسين عبداللهي در مورد اينكه بازي هفته يازدهم داماش برابر ذوب آهن در كدام شهر برگزار مي شود گفت: داماش براساس رأي كميته انضباطي در دو مسابقه اي كه ميزبان بود بايد در خارج از خانه و بدون حضور هواداران به ميدان مي رفت. اين تيم جلسه اول محروميت خود را برابر راه آهن پشت سر گذاشت و در قزوين با اين تيم روبه رو شد، اما مسئولان داماش براي جلسه دوم به كميته انضباطي درخواست دادند اين محروميت به انجام بازي در رشت و بدون حضور تماشاگر تبديل شود كه كميته انضباطي با اين درخواست موافقت كرد. طبق برنامه قرار است اين مسابقه 10 مهر برگزار شود.
نقش جهان براي چندمين بار افتتاح مي شود!
مدير عامل شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي وزارت ورزش و جوانان از آماده شدن زمين چمن ورزشگاه نقش جهان در آبانماه سال جاري خبر داد. تركاشوند در بازديدي كه از پروژه نقش جهان داشت اظهار كرد: بدون شك يكي از اصلي ترين بخش هاي ورزشگاه فوتبال زمين چمن است. خوشبختانه روند تكميل ورزشگاه در قسمت چمن تاكنون به خوبي پيش رفته و آبان زمين چمن ورزشگاه نقش جهان سبز و آماده خواهد بود.
فغاني در فهرست 52 نفري داوران برگزيده فيفا
نام عليرضا فغاني در ميان 52 داور برگزيده فدراسيون بين المللي فوتبال براي جام جهاني 2014 برزيل ديده مي شود.
فيفا براي نخستين بار كارگاهي را در زوريخ با حضور 52 داور از 46 كشور جهان برگزار مي كند. داوراني كه در جام جهاني بيستم فوتبال سوت خواهند زد از ميان اين 52 تن برگزيده خواهند شد. از ايران نام «عليرضا فغاني» به عنوان داور در كنار حسن كامراني فر و رضا سخندان به عنوان كمك داور ديده مي شود. قاره كهن هفت تيم داوري در فهرست فيفا دارد. روشن ايرماتف ازبك شناخته شده ترين داور آسيايي فهرست فيفا شمرده مي شود.
ژوزه: تا من باشم كريمي به پرسپوليس برنمي گردد
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس تاكيد كرد تا زماني كه او در اين تيم مسئوليت دارد، علي كريمي به جمع سرخپوشان بازنخواهد گشت.
مانوئل ژوزه در نشست خبري پيش از ديدار با آلومينيوم هرمزگان ضمن بيان مطلب فوق در پاسخ به پرسشي مبني بر اخراج علي كريمي گفت: اين تصميم من بوده است و مسئوليتش را قبول مي كنم. نمي خواهم توضيح بدهم كه چه كاري انجام داده ام. فقط مي گويم قبلا مي خواستم كريمي را اخراج كنم و خيلي طول كشيد تا اين تصميم را بگيرم. به هر حال من از تصميمم عقب نشيني نمي كنم و تا باشم همين است.وي از برگزاري جلسه سه شنبه شب رويانيان با علي كريمي و يحيي گل محمدي ابراز بي اطلاعي كرد و يادآور شد: در جريان برگزاري اين جلسه نيستم و حتي از اينكه صبح چهارشنبه هم تمرين كرده خبر ندارم. در هر صورت من از تصميمم عقب نمي نشينم.مائول ژوزه در پاسخ به اين پرسش كه اگر كريمي عذرخواهي كند او را مي بخشيد يا خير تصريح كرد: من نمي خواهم راجع به اين موضوع صحبت كنم. تمركز من روي بازي فرداست ولي اين را بدانيد كه در تيم پرسپوليس من تصميم مي گيرم.سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در پاسخ به اين پرسش كه رويانيان بعد بازي با سپاهان به شما كارت زرد نشان داده است، اين چه معني دارد؟ گفت: كارتي به من داده نشده است . رسانه ها چيزهاي زيادي براي خودشان مي نويسند. رويانيان حتي بين دو نيمه به خاطر بازي خوبي كه انجام داديم به ما تبريك گفت و طبيعي است كه بعد از باخت ناراحت باشد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا وقتي ميثاقيان را ديديد رفتار گرمي با او نداشتيد گفت: من از قصد سلام نكردم چون پيش از شروع فصل يك بازي دوستانه با آلومينيوم داشتيم كه ميثاقيان بعد از بازي به من گفت «برگرد پرتغال» او به شوخي چنين چيزي به من نگفت. من به چنين آدمي سلام كنم.؟
جمع آوري امضا عليه كفاشيان متوقف شد
مديرعامل باشگاه پرسپوليس مي گويد حسين هدايتي را راضي كرده تا جمع آوري امضا عليه علي كفاشيان را متوقف كند چرا كه به گفته او فوتبال كشور در اين روزها به آرامش بيشتري نياز دارد.
محمد رويانيان اظهار كرد: به خاطر وضعيت حساس كنوني تيم ملي و فوتبال كشور از آقاي هدايتي خواستم كه جمع آوري نامه درباره برگزاري مجمع فوق العاده را متوقف كند كه ايشان نيز با درخواست ما موافقت كرد.رويانيان افزود: امروز (ديروز)نشست دو ساعته اي با آقاي هدايتي مالك باشگاه ملوان داشتم. بنده در اين جلسه تاكيد كردم در شرايط كنوني همه بايد دست به دست هم داده و بستر لازم براي موفقيت تيم ملي را فراهم كنيم. وي در پايان گفت: بنابر اين از ايشان خواستم موضوع جمع آوري نامه از اعضاي مجمع را متوقف كنند و به جاي آن در اسرع وقت با آقاي كفاشيان نشستي برگزار كنيم و مشكلات موجود را با ايشان در ميان بگذاريم.
 


سرمربي كره زودتر از كي روش دست به كار شد

قلم قرمز روي نام باسابقه ها و دعوت از چند بازيكن جوان

سرمربي تيم ملي فوتبال كره جنوبي براي ديدار پيش روي تيمش مقابل ايران بر روي نام بازيكنان باسابقه خود قلم قرمز كشيد.
تيم ملي فوتبال كره جنوبي كه روز 25 مهر در ورزشگاه آزادي ميهمان ايران خواهد بود، اسامي 23 بازيكن خود براي اين بازي را اعلام كرده كه نام چند تن از بازيكنان قديمي و باسابقه اين تيم در اين فهرست وجود ندارد.
«چوي كانگ هي» سرمربي تيم ملي فوتبال كره جنوبي در حالي بازيكنان موردنظر خود را براي بازي مقابل ايران انتخاب كرده كه شش بازيكن در اين فهرست جديد هستند.
لي دونگ گوك مهاجم 33 ساله و لي يونگ سو مدافع 32 ساله كره اي ها بازيكناني هستند كه در فهرست جديد سرمربي كره جايي ندارند. اين در حالي است كه هر دو بازيكن در جام جهاني 2010 در تمام بازي هاي كره جنوبي حضور داشتند. حتي «لي يونگ سو» در دو بازي از بازي هاي كره جنوبي در جام جهاني كاپيتان كره اي ها بود.
سرمربي تيم ملي فوتبال كره جنوبي با اشاره به اين كه از عملكرد بازيكنان قديمي خود در بازي مقابل ازبكستان راضي نبوده گفت: پس از بازي مقابل ازبكستان با خودم به اين نتيجه رسيدم كه اين دو بازيكن را براي بازي بعد از فهرست تيم كنار بگذارم. من با مسئوليت پذيري آنها به عنوان دو عضو مهم تيم مشكلاتي دارم. چنين بازيكناني بايد با عملكرد خود در زمين روي هم تيمي هاي جوان خود تاثير بگذارند. من به خاطر روحيه تيمي آنها را به اردوي جديد دعوت نكردم.
يكي از چهره هاي جديدي كه در تيم ملي حضور دارد، بال راست تيم فوتبال هامبورگ يعني «سون هيونگ مين» است. اين مهاجم 20 ساله كه در بازي قبلي هامبورگ مقابل دورتموند دو گل به ثمر رساند، بار ديگر به تيم ملي فوتبال كره جنوبي دعوت شده است.
همچنين در خط دفاعي كيم يونگ گون، پارك وون جائه و شين كوانگ هوون بازيكنان جديدي هستند كه تيم ملي كره جنوبي را در بازي با ايران همراهي خواهند كرد.
در حال حاضر در جدول گروه A رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2014 در آسيا كره جنوبي با هفت امتياز در صدر قرار دارد و ايران با چهار امتياز دوم است. كاري كه سرمربي كره جنوبي براي بازي با ايران انجام داده همان چيزي است كه در حال حاضر كارشناسان از كارلوس كي روش انتظار دارند. بايد ديد فهرست سرمربي پرتغالي براي اين بازي چه تغييري نسبت به گذشته خواهد داشت.
 


واكنش وزير ورزش پس از اعلام وصول استيضاح در مجلس

عباسي: خوب است كه ورزش مهم ترين مشكل كشور است !

وزير ورزش و جوانان در رابطه با اعلام وصول استيضاح خود گفت: مقوله استيضاح به عنوان فرآيند قانوني در آيين نامه مجلس امر نامطلوبي نيست.
عباسي در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با اعلام وصول شدن بحث استيضاح خود گفت: استيضاح به معناي روشن شدن ابهامات است و اگر اين موضوع موجب شود ابهامات برطرف شود كار مناسبي خواهد بود و اگر در شرايط فعلي مهم ترين مشكل كشور مربوط به بحث ورزش است خوب است بررسي هاي لازم انجام شود تا نواقص برطرف شود.
عباسي همچنين در رابطه با اهداي جوايز به قهرمانان بازيهاي پارالمپيك گفت: رويداد تاريخي در المپيك امسال براي كشورمان اتفاق افتاد و به مجموعه المپيكي ها خيلي زود جوايز اهدا شد و در مورد پارالمپيك نيز آماده هستيم و رئيس جمهور كه از سفر برگردند جلسه برگزار خواهد شد.
وزير ورزش همچنين در رابطه به واگذاري استقلال و پرسپوليس گفت: اين موضوع مربوط به سازمان خصوصي سازي است و واگذاري ها به نوبت انجام مي شود و مثل بقيه شركت ها به نوبت انجام خواهد شد، در مورد باشگاه ها و تيم هاي ورزشي فراز و نشيب هايي وجود دارد كه البته من با واگذاري آنها موافقم و اين كار را دنبال مي كنم.
گفتني است يك عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي ديروز تقاضاي استيضاح وزير ورزش و جوانان از سوي جمعي از نمايندگان را در جلسه علني صبح امروز اعلام وصول كرد. در نامه تقاضاي نمايندگان براي استيضاح وزير ورزش خطاب به هيئت رئيسه 20 مورد استيضاح مطرح شده است كه از جمله آن مي توان به نحوه عزل و نصب ها و چگونگي انتقال افراد از ساير دستگاه ها به وزارتخانه، چگونگي هزينه يك درصد اعتبار دستگاه ها به استان ها و نحوه تخصيص آنها، انگيزه دخالت در امور فدراسيون ها و تغييرات غيراصولي آنها از جمله قايقراني و شنا و استفاده از مسئولان تربيت بدني در باشگاه هاي ورزشي و تحميل به مسئوليت هاي فدراسيون، علت مسافرت هاي غيرضرور به داخل و خارج و چگونگي اجراي همايش ها، سمينارها و كنگره ها و... اشاره كرد.
استيضاح وزير ورزش
پس از تعطيلات مجلس
در اين خصوص سيد مهدي هاشمي عضو مجلس شوراي اسلامي در خصوص تاريخ دقيق استيضاح وزير ورزش گفت: در اين خصوص به طور دقيق مطلع نيستم، اما چون هفته آينده مجلس شوراي اسلامي تعطيل است، قاعدتا اين موضوع به پس از تعطيلي مجلس موكول خواهد شد.وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا فراكسيون ورزش با استيضاح وزير ورزش موافق است يا مخالف گفت: فراكسيون ورزش موافق اين موضوع نيست.
 


پيرمرد فوتبال ايران سومين پرتغالي را هم شكست داد

استقلال به 2 امتيازي صدرنشين رسيد

شكست خانگي صنعت نفت آبادان برابر استقلال ،پيروزي پر گل تيم هاي فولاد خوزستان و ذوب آهن و صدرنشيني فجرسپاسي با غلبه بر تراكتور سازي از جمله نتايجي بودكه در آغاز بازي هاي هفته دهم رقم خورد.
در روز نخست هفته دهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشورديروز 4 ديدار در شهرهاي مختلف كشور برگزار شد .در تهران تيم پيكان در شرايطي متحمل يك شكست سنگين خانگي مقابل فولاد خوزستان شد كه پس از شكست يك بر صفر در نيمه نخست ، در نيمه دوم شاگردان فركي با استفاده از جلو كشيدن تيم حريف نهايت استفاده را بردند و چهار گل ديگر هم به تيم پيكان زدند تا يك پيروزي خارج از خانه شيرين را به دست بياورند.
در اصفهان جدال ذوب آهن و سايپا پرگل از آب در آمد و در شرايطي كه ميزبان در نيمه نخست با سه گل از حريفش پيش افتاده بود در نيمه دوم دو گل دريافت كرد اما در نهايت سه امتياز اين بازي را كسب كرد. در اين بازي رسول كربكندي و سرپرست ذوب آهن به دليل اخراج در بازي گذشته از روي سكوها بازي را تماشا كردند. تيم اصفهاني با اين پيروزي 9 امتيازي شد و به رده چهاردهم جدول صعود كرد.سايپا هم با 17 امتياز همچنان در رده چهارم قرار دارد.
در شيراز تيم فجرسپاسي در شرايطي برابر تراكتورسازي به پيروزي رسيد كه محمود ياوري به عنوان مسن ترين سرمربي ليگ برتر موفق شد سومين تيم كه هدايت آن را مربي پرتغالي برعهده دارد شكست دهد. او پرسپوليس با مانوئل ژوزه، صنعت نفت با كاستا و تراكتورسازي با اوليويرا را شكست داده است. فجرسپاسي با اين پيروزي 18 امتيازي شد و به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به نفت تهران در صدر جدول ايستاد.
در آخرين ديدار ديشب و از ساعت 30:18 تيم هاي صنعت نفت آبادان و استقلال تهران در آبادان به مصاف هم رفتند كه در پايان شاگردان امير قلعه نويي با نتيجه 2 بر يك حريف خود را شكست دادند. استقلال با اين پيروزي 16 امتيازي شد و به رده ششم جدول رده بندي صعود كرد تا با تفاضل گل كمتر نسب به تراكتورسازي تبريز در فاصله دو امتيازي صدر جدول قرار بگيرد.
¤ فجرشهيد سپاسي 1- تراكتورسازي تبريز صفر
گل: بابك لطيفي(59)
¤ ذوب آهن اصفهان 3 - سايپا البرز 2
گل: سپهر حيدري(12)، فرشاد بهادراني(17) و مهدي رجب زاده(42) براي ذوب آهن - سجاد شهباززاده(62 و 78) براي سايپا
¤ پيكان صفر- فولاد 5
گل: لوسيانو پريرا (56و13) عباس پورخسرواني(60)، ايوب كلانتري(80) و آرش افشين(84)
¤ صنعت نفت آبادان 1- استقلال 2
گل: رسول نويدكيا(2) براي نفت- رودرويگو توزي(35)وجانواريو(58) براي استقلال

 


خواندني از ورزش ايران

¤ احسان حدادي نايب قهرمان پرتاب ديسك المپيك لندن كه به فستيوال پرتاب ها در آمريكا دعوت شده است روز 11 مهر راهي آمريكا خواهد شد. فستيوال بزرگ پرتاب ها از 15 تا 19 مهر در كاليفرنياي آمريكا برگزار مي شود كه در آن پرتاب گران مطرح جهان حضور خواهند داشت.
¤ تيم منتخب كشتي آزاد گلستان براي حضور در رقابت هاي بين المللي جام استفان سركسيان راهي شهر و انادزور ارمنستان مي شود.رقابت هاي بين المللي جام استفان سركسيان ارمنستان روزهاي 11 و 12 مهرماه در شهر وانادزور ارمنستان برگزار مي شود و تيم منتخب گلستان روز شنيه راهي اين كشور مي شود.
¤ اعضاي تيم نوجوانان و جوانان جودو با تركيبي كامل در دو بخش بانوان و آقايان براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا راهي چين تايپه شدند. رقابتهاي جودو قهرماني جوانان و نوجوانان آسيا طي روزهاي هفتم تا نهم مهرماه به ميزباني چين تايپه برگزار خواهد شد و تيم هاي ايران با تركيبي كامل در اين مسابقات به روي تاتامي خواهند رفت.
¤ تيم ملي تيراندازي 8 مهر وارد اردوي آمادگي مي شود. براي آمادگي بيشتر ملي پوشان جهت شركت در مسابقات آسيايي چين، حدود 50 تيرانداز زن و مرد هشتم مهر به اردوي تيم ملي وارد مي شوند. مسابقات آسيايي چين در آبان ماه برگزار مي شود و اعضاي اعزامي به اين رقابت ها از بين افراد حاضر در اين اردوي آمادگي تعيين خواهند شد.
 


اولتيماتوم ها جواب نداد

رقابت هاي ليگ برتر كشتي براي چندمين بار به تعويق افتاد

عدم استقبال كافي باشگاه ها از حضور در رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد امسال باعث شد تا مسئولان فدراسيون براي چندمين بار، مهلت ثبت نام در اين رقابت ها را تمديد كنند.
مسئولان فدراسيون كشتي پيش از اين اعلام كرده بودند كه رقابت هاي ليگ برتر، بلافاصله بعد از بازگشت كاروان كشتي از بازيهاي المپيك 2012 لندن آغاز خواهد شد تا خللي در برنامه هاي تيم ملي براي حضور در رقابتهاي بين المللي آتي بوجود نيايد، اما پيش بيني اهالي فدراسيون درست از آب در نيامد و آغاز پيكارهاي ليگ امسال همچنان با اما و اگرهاي بسياري همراه است.
عباس نمازيان طي ماه گذشته بارها به هيئت ها و باشگاه هاي علاقمند به حضور در ليگ برتر كشتي اولتيماتوم داد كه بايد هر چه سريعتر اقدامات قانوني خود را براي حضور در اين آوردگاه داخلي انجام دهند، اما اين خط و نشان ها هم تاثيري در روند كنوني نداشت. بطوريكه تاكنون تنها سه تيم از مجموع تيم هاي علاقمند به شركت در ليگ، قراردادهاي خود را رسما ثبت كرده اند.
با توجه به اين شرايط، متوليان فدراسيون نيز به ناچار مجبور به تمديد دوباره مهلت ثبت نام شدند تا شايد باشگاهي از راه برسد و ليگ امسال را از اين ركود و كسادي خارج كند. بدين ترتيب كميته ليگ فدراسيون كشتي به تازگي اعلام كرده به دليل به حد نصاب نرسيدن تعداد تيم هاي شركت كننده در رقابتهاي ليگ برتر، زمان ثبت نام براي شركت در اين رقابتها تا 10 روز ديگر تمديد مي شود. اين در حاليست كه آخرين مهلت تيم ها براي ثبت نام روز 8 مهرماه اعلام شده بود. البته هنوز زمان دقيق برگزاري جلسه قرعه كشي و گروه بندي مسابقات مشخص نيست و به گفته مسئولان فدراسيون متعاقبا اعلام خواهد شد!
طبق آخرين اخبار كميته ليگ فدراسيون كشتي، تاكنون تنها سه تيم ثامن الحجج(ع) خراسان، صدراي داماش بابل و فولاد ماهان سپاهان اصفهان مراحل ثبت نام خود را انجام داده اند در همين راستا خطيب سرپرست فدراسيون كشتي در مورد وضعيت ليگ برتر، گفت: با توجه به تعداد تيم هايي كه تا به حال اعلام آمادگي كرده اند، به زمان نياز است تا با كارخانجات و نهادهاي مختلف رايزني هايي داشته باشم تا آنها را به حضور در ليگ ترغيب كنيم. با اين شرايط ليگ برتر حدودا از 10 آذر ماه شروع خواهد شد و تا آن زمان نيز من مذاكرات خود را به طور جدي دنبال خواهم كرد.
 


افزايش ابهامات پس ازانتخاب چمن گلي

به عنوان بهترين مربي كشتي جهان
آغاز پروژه حذف محمد بنا

نامه اي صبح ديروز در سايت فدراسيون كشتي منتشر شد كه بيش از هر چيز نشان از حذف تدريجي محمد بنا و مقدمات حضور گزينه هاي مورد نظر متوليان فدراسيون در راس امور تيم ملي كشتي فرنگي داشت.
صبح ديروز متن نامه اي از فدراسيون جهاني كشتي فيلا در سايت فدراسيون كشتي كشورمان منتشر شد كه طي آن عبداله چمن گلي به عنوان بهترين مربي كشتي فرنگي جهان در سال 2012 معرفي شده بود. اين خبر به حدي باعث تعجب اهالي كشتي شد كه بسياري از جماعت گوش شكسته از يكديگر مي پرسيدند كه معيار اين انتخاب بي مقدمه و مشكوك چه بود!؟
عبداله چمن گلي به عنوان يكي از قهرمانان اسبق كشتي فرنگي و يك مربي بزرگ و زحمتكش مورد احترام جامعه كشتي است، اما وي در سالهاي اخير به موفقيت آنچناني دست نيافته بود كه اين چنين از سوي فيلا به عنوان بهترين مربي كشتي فرنگي جهان انتخاب شود.
اين در حاليست كه چمن گلي و فرنگي كاران جوان تيم ايران چندي پيش با حضور نه چندان مقتدرانه خود در رقابتهاي جهاني 2012 تايلند با كسب يك مدال نقره و دو برنز به عنوان چهارمي دست يافتند. البته تيم ايران مي توانست به راحتي در پايان اين رقابتها بين يكي از سه تيم برتر جهان قرار گيرد، اما همين مربي منتخب (البته به زعم فيلا و شايد پيشنهاد فدراسيون كشتي) به دليل عدم كنترل لازم بر خشم و اعتراض خود، توسط داوران با كارت قرمز روبرو و اخراج شد!
به هر حال كسب هر موفقيتي براي مربيان و ورزشكاران ايراني، باعث غرور و افتخار تمام ايراني هاست، اما به عقيده بسياري از اهالي كشتي، صدور اين حكم و انتشار اين خبر نه تنها بسيار عجيب و غير منتظره بوده، بلكه ممكن است با اهداف خاصي طرح ريزي و اجرايي شده باشد.
بد نيست به آن روي سكه اين انتخاب و از همه مهمتر نوع انتشار اين خبر توسط فدراسيون كشتي نيز بپردازيم. در شرايطي كه بازگشت محمد بنا همچنان در هاله اي از ابهام قرار دارد و اين مربي بزرگ و استثنايي كشتي فرنگي ايران و جهان، بازگشت دوباره خود را به انتخابات مجمع و معرفي رئيس جديد فدراسيون گره خورده مي داند، طبيعتا مسئولان فدراسيون هم بدنبال راهكار و شايد جايگزين احتمالي براي او هستند. پس چه كسي بهتر از چمن گلي كه به تازگي برترين مربي جهان شده و بارها بطور مستقيم و غير مستقيم به رسيدن به مدارج بالاتر در عرصه ملي چراغ سبز نشان داده است!
در همين رابطه يكي از نزديكان محمد بنا نيز با تاييد اين فرضيه به مهر گفت: «مطمئنا با عدم بازگشت محمد بنا به عرصه مربيگري تيم ملي، فدراسيون كشتي با انتقادات زيادي روبرو خواهد شد و آقايان بايد از هم اكنون به فكر چنين روزهاي پر فراز و نشيبي باشند. در نتيجه متوليان كشتي به هر عاملي متوسل خواهند شد تا از اين انتقادات مصون بمانند. از سويي ديگر چمن گلي هم گزينه اي بود كه از مدتها مورد وثوق فدراسيون خطيب قرار داشت و مي توانست به راحتي جايگزين محمد بنا شود. نامه اخير فيلا و انتخاب چمن گلي هم به عنوان برترين مربي سال جهان مي تواند توجيه خوبي براي حضور وي به جاي محمد بنا در راس امور تيم ملي باشد.»
به هر حال بلاتكليفي كشتي فرنگي، بعد از پايان بازيهاي المپيك لندن و بي خبري از محمد بنا و ابهام در همكاري مجدد مردانش با تيم ملي، فاصله اين فرضيه تا حقيقت را به حداقل مي رساند، چراكه رسول خادم و مربيان تيم ملي كشتي آزاد مدتهاست شاگردان خود را گردهم آورده اند، اما هنوز خبري از محمد بنا و آغاز اردوي فرنگي كاران نيست.

 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14