(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 6 مهر 1391 - شماره 20317

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
زمستان آمريكا در بهار سوريه (يادداشت روز)
برو بخور ! (گفت و شنود)
آيت الله آملي لاريجاني:
عدم محاكمه عاملان فيلم موهن ناشي از حاكم بودن قانون بربريت در آمريكاست
پيام رهبر معظم انقلاب
در پي درگذشت برادر آيت الله كريمي
اعتراض دفتر رئيس جمهور به خبر جعلي بي بي سي
كدخدايي:
 اعضاي هيئت مركزي نظارت برانتخابات ميان دوره اي مجلس تعيين شدند
توضيح حزب موتلفه اسلامي
سردار وحيدي:
اخبار سامانه جايگزين اس300 به زودي اعلام مي شود
كيهان و خوانندگان
آقاي بي بي سي!
ماست مالي نكن شكر اصلي را خودت خوردي! (خبر ويژه)
عبدي:
ناطق نوري با پيوستن به اصلاح طلبان چيزي بر آنها نمي افزايد (خبر ويژه)
وقتي مغز اپوزيسيون هنگ مي كند! (خبر ويژه)


زمستان آمريكا در بهار سوريه (يادداشت روز)

تحولات سوريه اگر هنوز داراي هويت تركيبي سياسي و امنيتي است و در كنار قيل و قال هاي حوزه ديپلماسي كماكان صداي شليك گلوله ها نيز به گوش مي رسد اما نشانه هاي واضحي وجود دارند كه از فرجام دوره فعاليت بازيگران امنيتي نظامي در اين كشور، خبر مي دهند. تاكيد فراوان رژيم صهيونيستي بر لزوم دست زدن به يك اقدام بزرگ نظامي بين المللي براي مهار ايران و سوريه يكي از اين نشانه هاي واضح است. چرا كه براساس الگوي «تقسيم نقش» قرار بود اسرائيلي ها در دوره خيزش هاي اسلامي سكوت كنند و بازي را به آمريكا، اروپا و رژيم هاي عرب وابسته به غرب واگذار كنند. از منظر آمريكايي ها دخالت رژيم صهيونيستي امكان اداره روند تحولات منطقه را از غرب سلب مي نمايد. براساس اين الگو، تا چندي قبل سران رژيم صهيونيستي كمتر اظهارنظر مي كردند ولي در دو- سه هفته اخير حجم اظهارنظرهاي سران اين رژيم درباره سوريه و ايران آنقدر فراوان شده است كه از آن بوي «تغيير الگو» به مشام مي رسد و در عين حال از شكست سياست غرب در برابر روند تحولات منطقه خبر مي دهد.
تحولات سوريه پس از جريان غربي اهانت به پيامبر اعظم(ص) از دو طريق رويكرد و تغييرات اساسي پيدا كرده است. اين تحولات از يك طرف از جدال درون منطقه اي كه تلاش مي شد كه شيعه و سني ديده شود، بخشي از يك جدال فراگير بين المللي ناظر بر ضربه زدن به جهان اسلام ديده مي شود و از طرف ديگر سخن گفتن از منازعه اي كه مخالفان خارجي بشار اسد آن را سوري سوري معرفي مي كنند، از منظر افكار عمومي خلاف مصالح اسلام محسوب مي شود. از اين رو از فشار رواني روي نظام سياسي سوريه به ميزان زيادي كاسته شده است.
يكي از جنبه هاي بحران سوريه تاكنون رفتار اخلال گرايانه تركيه بوده است. آنكارا طي حدود يك سال گذشته تلاش كرد تا از طريق يك جابجايي سياسي در دمشق، فضاي تنفسي خود را در حوزه عربي باز كند اما دولت اردوغان نتوانست اين مسير را به درستي مديريت نمايد. آنكارا در زماني كه نياز به جلب نظر دولت عراق داشت، همزمان با دخالت امنيتي در سوريه، جنگ ديپلماتيك اعلام نشده اي را عليه بغداد به راه انداخت. تركيه با حمايت جدي و در بالاترين سطح از طارق هاشمي كه از نظر دولت بغداد سرپل جدي تروريزم است و به اين دليل به اعدام محكوم شده است، خشم دولت و مردم شيعه عراق را عليه خود برانگيخت و ناشي گري دولت آنكارا، روابط بغداد- دمشق را به سطح يك «رابطه استراتژيك» سوق داد و اين يك كمك ويژه اردوغان به بشار اسد به حساب مي آيد. از سوي ديگر دولت اردوغان محرك هاي امنيتي و نظامي را عليه سوريه فعال كرد و اين در حالي بود كه احاطه اردوغان به دستگاه هاي امنيتي- نظامي تركيه كمتر از آن است كه بتواند هدايت يك پروژه امنيتي نظامي را در خاك كشور همسايه به عهده بگيرد و اين بار را به سرانجام برساند از اين رو طي ماه هاي اخير شاهد اعتراض فراوان نظاميان تركيه به سياست امنيتي دولت اردوغان عليه سوريه بوده ايم. به نظر مي رسد طي هفته هاي اخير دولت اردوغان پيام هاي لازم را از درون جامعه حنفي تركيه دريافت كرد. نظرسنجي هاي محافل تركيه اي حكايت كننده مخالفت نزديك به 85 درصدي 40 ميليون حنفي تركيه از اقدامات ضدسوري اردوغان بود اين در حالي است كه مخالفت صددرصدي 19 ميليون كرد شافعي و 23 ميليون ترك و عرب علوي با برنامه ضدسوري دولت آنكارا هم بايد به عدد مخالفت اضافه كرد. در همان حال طي هفته هاي اخير از همگرايي منطقه اي حوزه عربي عليه سوريه كه اردوغان مخالفت آنان را مستمر و استراتژيك به حساب مي آورد، به شدت كاسته شد، عربستان جايگاه كانوني خود را به مصر سپرد و قطر و تركيه را وسط ميدان معارضه نظامي تنها گذاشت. اين رخدادها تاثير عمده اي روي رفتار تركيه گذاشت و آن را محتاط كرد. اعلام بسته شدن مرزهاي تركيه با سوريه كه با حركت نمادين ارتش در مرز انجام شد و اظهارات «رياض الاسعد» سركرده شبه نظاميان تروريست مبني بر اينكه نيروهاي خود را كاملاً از تركيه خارج كرده است، نشانه دشواري هاي فراواني است كه تركيه با آن مواجه گرديده است.
يكي ديگر از جنبه هاي بحران سوريه رفتار سازمان ملل و شوراي امنيت بود. سازمان ملل و شخص دبيركل تاكنون روي مشروعيت مخالفان تاكيد داشت و در صدد بود با صدور قطعنامه در شوراي امنيت، سوريه را در شرايط سخت قرار دهد اما در نهايت اين سازمان تنها توانست از طريق مجمع عمومي سازمان ملل چند قطعنامه محكوميت كه الزام آور نيستند، صادر نمايد. مواضع اخير دبيركل مبني بر توقف خشونت در سوريه و تاكيد اخضر ابراهيمي بر گفت و گو با اسد و مذاكره با ايران و تاييد چارچوب نشست هاي قاهره كه با حضور ايران همراه بود، همه نشان دهنده آن است كه اخضر ابراهيمي نمي خواهد مسير كوفي عنان را برود. اين روند نشان داد كه سازمان ملل بعد از شكست پرونده امنيتي تلاش مي كند تا «ميان» و نه متمايل به يكي از دو طرف ديده شود. اين موضوع فضاي ديپلماتيك جديدي را فرا روي سوريه قرار داد تا جايي كه بعضي از پايتخت هاي غربي كه دفاتر ديپلماتيك خود در دمشق را به حال نيمه تعطيل درآورده بودند، از آمادگي خود براي بازگرداندن سفرا خبر دادند و دهها مقاله در رسانه هاي مهم اروپا درج شد كه در آن تغيير نظام سوريه را حداقل در شرايط فعلي غيرممكن ارزيابي مي كردند.
يكي ديگر از جنبه هاي بحران سوريه رفتار مخالفان اسد بود. تا حدود چهار ماه پيش، «ارتش آزاد سوريه» و «مجلس ملي» كه ماهيت خارجي داشتند، محور تحولات سوريه به حساب مي آمدند اين دو، «لائيك خارجي» به حساب مي آمدند از حدود دو ماه پيش كه ناكارآمدي اين دو مجموعه به اثبات رسيد، «القاعده» به ميدان آمد و از سوي آمريكا و نيروهاي همگرا با آن به طور جدي و آشكار مورد حمايت واقع شد. غرب و بخصوص آمريكا دنبال اين بود كه با شبح القاعده، سوريه را وادار به تسليم نمايند. القاعده در اين ميدان شيوه جنايت هاي خاص را در پيش گرفت حوادث تلخ و تكان دهنده نظير ماجراي حولا به اين منظور صورت گرفت و رسانه اي شد اما برخلاف تحليل غرب، اين جنايت ها دست ارتش سوريه را در اقدامات تلافي جويانه و تشديد فشار بر محاربين باز كرد و از اين رو ارتش بدون هيچ مانع رواني به پاكسازي حلب، حمص، درعا و دمشق دست زد و هزاران نفر از تروريست ها را از ميان برداشت. در اين ميان فضاي جهان اسلام پس از پخش فيلم اهانت آميز عليه پيامبر بزرگوار اسلام به هيچ وجه تحمل رفتارهاي اختلاف افكنانه در جهان اسلام را نداشت و لذا مشكل القاعده در سوريه مضاعف گرديد.
نكته ديگر اين است، موقعيت منطقه اي همراهان سوريه طي يكي -دو ماه اخير به نحو بارزي بهبود پيدا كرد. ايران به عنوان متحد استراتژيك سوريه به رياست جنبش عدم تعهد رسيد و عراق دوست سوريه به رياست اتحاديه عرب رسيد و از آن طرف موقعيت عربستان و قطر در سازمان هاي منطقه اي تا حد زيادي تضعيف شد به گونه اي كه طي دو ماه اخير شاهد غيبت مقامات عربستان يا كاهش سطح حضور ديپلماتيك عربستان در بسياري از نشست هاي مهم منطقه بوده ايم. شكست برنامه تغيير در سوريه تا مدت ها محافل همگرا با غرب در منطقه را به حاشيه مي برد و از اين رهگذر يك بار ديگر ثابت شد كه غرب قادر به مديريت صحنه اي كه در نقطه مقابل آن جبهه مقاومت قرار دارد نيست و در جبهه اي كه يك طرف آن مقاومت باشد امكان غلبه به نفع غرب وجود ندارد.
يك نكته مهم ديگر در بحران سوريه وضعيتي بود كه در جغرافياي لبنان براي حزب الله پيش آمد. غرب و همگرايان لبناني آن تحولات سوريه را يك چالش كمرشكن براي حزب الله مي دانستند چرا كه فضاي توام با خشونت حاكم بر رفتار دولت و مخالفان دولت سوريه را با استراتژي شناخته شده حزب الله كه پرهيز از ورود به چالش هاي داخلي بود مغاير مي دانستند. آنان معتقد بودند حزب بر سر دوراهي حمايت از دولت متحد خود در دمشق و حفظ استراتژي پرهيزگرايانه ناچار به حمايت از دولت اسد شده و اين حيثيت حزب الله را در لبنان و ساير كشورهاي عربي مخدوش مي كند و در نهايت حزب الله را به انزوا مي برد. در عالم واقع هم اين دشواري و تنگنا براي حزب الله وجود داشت. در اين ميان حزب الله در بحران سوريه ورود نكرد و هيچكس نتوانست به سندي مبني بر دخالت حزب الله دست پيدا كند اما در همان حال يك تعهد اخلاقي مبني بر كمك به اسد به دوش حزب الله سنگيني مي كرد فضايي كه پس از اهانت به ساحت پيامبر بزرگوار اسلام در جهان اسلام به وجود آمد، حزب الله را از حاشيه به متن آورد. در اين صحنه حزب الله مثل هميشه به صحنه آمد. دفاع جانانه حزب الله از پيامبر اسلام(ص) و برتري مراسمي كه در بيروت و بقيه شهرهاي لبنان به نسبت بقيه كشورهاي جهان اسلام برگزار شد موقعيت جديدي براي حزب الله داد رقم زد و اعتماد به نفس جديدي به نيروهاي حزب الله و پشتيبانان منطقه اي آن داد.
تحولات سوريه در نهايت در يك فرايند سوري سوري قرار گرفته است از اين رو طي هفته هاي اخير شاهد نشست هاي مخالفان سياسي نظام سوريه در برابر مخالفان امنيتي سوريه در دمشق بوديم. روسيه و ايران ابتكار عمل تحرك سياسي و مديريت توافق دولت و مخالفان را به عهده گرفته اند. اين موضوعي است كه تحولات سوريه را به يك سرانجام مناسب سوق مي دهد اما البته بدون ترديد تلاش بازوهاي ترور غربي ها در سوريه به اين زودي از حركت باز نمي ايستد و مطمئنا طي هفته هاي آينده هم شاهد رخدادهاي ناخوشايند امنيتي خواهيم بود اما ديگر زمان اميد بستن به اين اقدامات به سر آمده است. ضمن آن كه تروريست ها و حاميان غربي و منطقه اي آنها به وضوح دريافته اند كه بايد براي اقدامات تروريستي خود هزينه هاي بسيار سنگين جاني و حيثيتي بپردازند.
سعدالله زارعي
 


برو بخور ! (گفت و شنود)

گفت: خوش خدمتي يكي از نوچه هاي شبكه فارسي بي.بي.سي بدجوري اين شبكه دولت انگليس را سنگ روي يخ كرد.
گفتم: چطور مگه؟!
گفت: در فيلمي كه از ورود رئيس جمهور كشورمان به مقر سازمان ملل تهيه كرده، با صداي بلند فرياد مي زند چرا 160 نفر را همراه خود آورده ايد؟ كه با بي محلي رئيس جمهور روبرو مي شود.
گفتم: خب! اين كه خيلي عادي است و نه فقط رئيس جمهور بلكه هيچ ايراني مسلمان و وطن دوستي حاضر به گفت وگو با بي بي سي نيست.
گفت: ولي خبرنگار بي بي سي با پخش اين فيلم از شبكه ياد شده ادعا مي كند كه رئيس جمهور به وي گفته است فلان نخور! در حالي كه فيلم مزبور فقط بي محلي رئيس جمهور به وي را نشان مي دهد.
گفتم: حيوونكي تقصير نداره احتمالا در آرزوي خوردن همان چيز بوده و از رئيس جمهور عصباني شده كه چرا وي را از خوردن آن منع كرده است.
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: يارو شكايت نزد قاضي برد و گفت؛ آقاي قاضي! اين آقا به من گفته فلان نخور! و قاضي گفت؛ ايشان حق ندارد به شما بگويد چي بخور و چي نخور... به حرفش گوش نكن! برو بخور!
 


آيت الله آملي لاريجاني:

عدم محاكمه عاملان فيلم موهن ناشي از حاكم بودن قانون بربريت در آمريكاست

رئيس قوه قضائيه، محاكمه نكردن عاملان فيلم موهن را ناشي از اين دانست كه قانون اساسي آمريكا با تناقض هاي موجود، قانون بربريت است.
آيت الله صادق آملي لاريجاني روز چهارشنبه در جلسه مسئولان عالي قضايي با اشاره به اين كه «گويا آمريكا اعلام كرده قانون اساسي اين كشور اجازه محكوم كردن فيلم موهن اخير را نمي دهد» گفت: اين چه قانون اساسي است كه تنها به ادعاي اثبات نشده وجود سلاح هاي كشتار جمعي به رئيس جمهور آن كشور اجازه مي دهد به كشورهاي مسلمان لشكركشي و مردم را به خاك و خون بكشد اما اجازه ندارد اهانت به مقدس ترين و معنوي ترين شخصيت عالم هستي را محكوم كند.
رئيس قوه قضائيه با تاكيد بر اين كه «قانون اساسي با اين تناقض ها، قانون بربريت است» گفت: ملت هاي مسلمان گول ادعاهاي غرب را نخواهند خورد و مسلمانان بخوبي مي دانند كه پشت صحنه اين حركات مسائل ديگري است و اميدواريم با توجه به معنويت مقام شامخ پيامبر اكرم(ص) و ايستادگي مسلمانان، هتاكان چنان تنبيهي شوند كه ديگر شاهد چنين اهانت هايي نباشيم.
رئيس دستگاه قضا قيام يكپارچه ملت هاي مسلمان عليه هتاكان به ساحت مقدس پيامبر اسلام(ص) را تودهني محكمي براي اين هتاكان و حاميان آنها دانست و گفت: ضرورت دارد اين حركت تا زماني كه هتاكان تنبيه شوند و درس عبرت بگيرند ادامه يابد.
همچنين، آيت الله آملي لاريجاني به تصميم جديد دولت آمريكا در خارج كردن گروهك منافقين از فهرست تروريست ها اشاره كرد و اين تصميم را تناقضي آشكار در ا دعاهاي ضدتروريستي غرب دانست و گفت: اين گروهك بيش از 17 هزار نفر از مردم ايران از عالي ترين مقامات تا مردم كوچه و بازار را به خاك و خون كشيده اند و غربي ها بايد بدانند كه ملت ايران جنايت اين گروهك و حاميان آنان را هرگز فراموش نخواهند كرد.
آيت الله آملي لاريجاني افزود: اين گروهك در خود عراق نيز خيانت ها و جنايت هاي فراواني كرد و حركت اخير آمريكا بار ديگر ثابت كرد كه غرب مبازره با تروريسم را ابزاري براي فشار بر كشورهاي مستقل تبديل كرده است.
رئيس دستگاه قضايي تاكيد كرد: سران و اعضاي اين گروهك بايد به دولت و ملت ايران مسترد و محاكمه شوند و به سزاي عمل خود برسند.
آيت الله آملي لاريجاني افزود: به دولت آمريكا اخطار مي كنيم كه بدانند ملت و دولت ايران هرگز از جنايات گروهك منافقين به ملت ايران صرف نظر نخواهد كرد و از دولت و وزارت امور خارجه نيز مي خواهيم اين اخطار را به نحوي صريح به دولت آمريكا منتقل كنند.
رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: دولت آمريكا و حاميانش هم بايد بدانند كه اين نحو عمل كردن، اختصاص به آنها ندارد و تروريسم ممكن است همه جا باشد و هيچ كشوري از خطرات تروريسم مصون نيست.
آملي لاريجاني همچنين با گراميداشت هفته دفاع مقدس، دفاع مقدس را الگوي مقاومتي جديدي در جهان و برخاسته از فرهنگ عاشورايي دانست كه در مقاومت مردم لبنان و فلسطين و حركت بيداري اسلامي نيز تاثيرگذار بوده و بايد همچون گنجينه اي ماندگار و پربركت از آن نگهداري كرد.
به گزارش روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، مسئولان عالي قضايي پس از پايان سخنان رئيس قوه قضائيه وارد دستور جلسه شده و همچون جلسات گذشته به بررسي آئين نامه نظارت بر رفتار قضات پرداختند و مواد ديگري از آن را به تصويب رساندند.
 


پيام رهبر معظم انقلاب

در پي درگذشت برادر آيت الله كريمي

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي درگذشت اخوي مكرّم آيت الله سيدجعفر كريمي را تسليت گفتند.
متن پيام به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
آيت الله جناب آقاي حاج سيدجعفر كريمي دامت بركاته
درگذشت اخوي مكرم آنجناب را كه خود از فضلاي محترم حوزه علميه نجف و قم بودند، به جنابعالي و ديگر بازماندگان آن مرحوم تسليت عرض مي كنم. از خداوند متعال رحمت و مغفرت براي آن مرحوم و صبر و آرامش براي بازماندگان و بقاي سلامت و عافيت براي جنابعالي مسئلت مي نمايم.
والسلام عليكم و رحمه الله
سيد علي خامنه اي
5 مهر 1391
 


اعتراض دفتر رئيس جمهور به خبر جعلي بي بي سي

روابط عمومي دفتر رئيس جمهور خبر منتشر شده درباره پاسخ احمدي نژاد به سوالي در مورد تعداد اعضاي هيئت همراه وي به سازمان ملل را قويا تكذيب كرد.
روابط عمومي دفتر رئيس جمهور خبر منتشر شده درباره پاسخ دكتر احمدي نژاد به سوالي در مورد تعداد اعضاي هيئت همراه وي به سازمان ملل را قويا تكذيب كرده و اين گونه اقدامات غيرحرفه اي و ضد اخلاقي را ادامه كينه توزي و خبرسازي دروغين رسانه وابسته به استعمار پير عليه دولت و ملت بزرگ ايران دانست.
در تكذيبيه منتشر شده از سوي روابط عمومي دفتر رئيس جمهور آمده است: بي ترديد علت اصلي توسل به اين دست اقدامات سطح پايين و مضحك حاكي از عمق كينه و عصبانيت آنان از موفقيت هاي دولت جمهوري اسلامي ايران در عرصه سياست بين الملل است. اينان به زعم خود در تلاش هستند تا مواضع ضد استكباري و ضد صهيونيستي دكتر احمدي نژاد را تحت الشعاع خبرسازي ها و ادعاهاي كذب خود قرار دهند.
رسانه وابسته به استعمار پير (بي بي سي) در حالي مدعي بيان ادبياتي نامناسب از سوي احمدي نژاد شده كه رئيس جمهوري اسلامي ايران به اذعان همگان، حتي در برخورد با مخالفين خود نيز به رعايت احترام و اخلاق مقيد است.
شايان ذكر است، با توجه به اين كه هر ساله ويزاي تعداد زيادي از افراد معرفي شده هيئت همراه رئيس محترم جمهور به سازمان ملل صادر نمي شود و حتي ويزاي برخي از افراد معرفي شده پس از اعزام هيئت ايراني صادر مي گردد، لذا اسامي بيشتري معرفي مي شوند تا در تركيب تيم هيئت همراه رئيس جمهور محترم براي انجام ماموريت هاي مختلف در اين سفر، هيچ گونه مشكلي پيش نيايد.
عقب نشيني بي بي سي
بي بي سي روز گذشته با انتشار مطلبي بدون عذرخواهي اعلام كرد، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران ديروز در پاسخ به سوال بهمن كلباسي، خبرنگار بي بي سي فارسي كه از او پرسيد «نمايندگان مجلس ايران مي پرسند چرا شما 160 نفر را با خود به نيويورك برده ايد»، به نمايندگان مجلس فحش نداده بود، بلكه گفته بود؛ «جدي مي گي؟ اوه اوه.»
گفتني است اين رسانه استعماري چنين القاء كرده بود كه رئيس جمهور در پاسخ به اين سوال، به نمايندگان مجلس توهين كرده است.
 


كدخدايي:

اعضاي هيئت مركزي نظارت برانتخابات ميان دوره اي مجلس تعيين شدند

سخنگوي شوراي نگهبان از انتخاب اعضاي هيئت مركزي نظارت بر انتخابات ميان دوره اي مجلس نهم خبر داد.
عباسعلي كدخدايي با اعلام اين خبر اظهار داشت: آيت الله احمد جنتي، آيت الله محمد يزدي، آقايان محمدرضا عليزاده، عباسعلي كدخدايي و محسن اسماعيلي 5 عضو هيئت مركزي نظارت بر انتخابات ميان دوره اي مجلس نهم انتخاب شدند.
وي افزود: انتخابات داخلي هيئت به منظور تعيين وظايف رياست هيئت مسئوليت هاي اجرايي و سخنگويي در جلسات بعدي انجام خواهد گرفت.
سخنگوي شوراي نگهبان همچنين درباره زمان تشكيل هيئت مركزي نظارت بر انتخابات رياست جمهوري نيز به «فارس» گفت: فعلاً تشكيل اين هيئت در خصوص انتخابات رياست جمهوري زود است و متعاقباً اعلام خواهد شد.
گفتني است؛ انتخابات ميان دوره اي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در چهار حوزه انتخابيه «دماوند و فيروزكوه»، «ايلام، ايوان، شيروان و چرداول، مهران و ملكشاهي»، «تويسركان»، «تنكابن، رامسر و عباس آباد» برگزار مي شود.
 


توضيح حزب موتلفه اسلامي

در بخشي از يادداشت روز كيهان 91/7/4 با عنوان «آن سوي اين هياهو» آمده بود «ديروز آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار با برخي اعضاي حزب موتلفه اسلامي تاكيد كرد حساب فرزندان و عملكرد آنها از شخص وي جداست» بعد از انتشار يادداشت مزبور حزب موتلفه اسلامي با ارسال نمابري به كيهان اعلام كرد آيت الله هاشمي هيچگونه ديداري با اعضاي اين حزب نداشته است كه ضمن پوزش اين توضيح را ضروري مي دانيم كه اين ملاقات چند ماه قبل صورت پذيرفته بود و عبارت صحيح همانگونه كه در خبر ويژه كيهان همان روز نيز آمده، اين است «آقاي هاشمي در ملاقات هاي مكرر- از جمله در ملاقات با برخي اعضاي حزب موتلفه- حساب فرزندان و عملكرد آنها را از حساب شخصي خود جدا دانسته بود».
 


سردار وحيدي:

اخبار سامانه جايگزين اس300 به زودي اعلام مي شود

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در خصوص ويژگي هاي جديد سامانه جايگزين S300، گفت: كارهاي مرتبط با طراحي و ساخت اين سامانه در حال انجام است و اخبار آن به زودي اعلام مي شود.
سرتيپ احمد وحيدي در پايان جلسه هيئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درباره ويژگي هاي جديد سامانه پدافندي جايگزين S300 گفت: كارهاي مرتبط با طراحي و ساخت اين سامانه در حال انجام است و ان شاءالله به زودي اخبار آن اعلام خواهد شد.
وي درباره ويژگي هاي خودروهاي جديد زرهي ساخت داخل نيز اظهار داشت: اين خودرو يك نفربر زرهي شني دار است كه براي افزايش تحرك در رزم بسيار مهم است.
وزير دفاع ادامه داد: هركدام از اين تجهيزات نقش مهمي در گردان هاي سواره و زرهي دارند و براي گشت رزمي و انتقال نيروها كار بسيار مهمي را انجام مي دهند.
سردار وحيدي گفت: مهمترين مزيت ديگر اين تجهيزات، بومي بودن آنهاست و توانمندي اين خودرو باعث مي شود كه ما در نيروي زميني بتوانيم يك تحول اساسي را داشته باشيم.
وي درباره اظهارات فرماندهان سپاه و ارتش درباره حمله احتمالي رژيم صهيونيستي، گفت: به هرحال موضع نظام جمهوري اسلامي ايران درباره هر تهديدي مشخص است و با اقتدار در مقابل آن ايستادگي مي كند. وحيدي درباره مطرح شدن امكان حمله پيشدستانه از سوي ايران به اسرائيل از سوي فرمانده سپاه گفت: من چنين عبارتي را نشنيدم.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤اقدام احمقانه آمريكايي ها و صهيونيست ها در توهين به ساحت پيامبر اكرم كاري كثيف و غير قابل گذشت است. البته بازتاب اين حادثه ميزان ارادت مسلمانان جهان به پيامبر اسلام را به دوستان و دشمنان نشان داد.
5790---0913
¤عدم استفاده از سايت گوگل و يوتيوب به خاطر پخش فيلم توهين آميز به ساحت رسول اكرم(ص) نوعي اعلام همدردي با امام زمان(عج) در اين فاجعه است.
4359---0919
¤آنهايي كه خبر دستگيري مهدي هاشمي را سوژه داغ رسانه اي مي كنند و براي او سينه چاك مي كنند همانهايي هستند كه براي تخريب پدرش وي را «عاليجناب سرخ پوش» معرفي كردند. و وقتي او به نمايندگي مجلس انتخاب شد وي را متهم به تقلب در انتخابات كردند. بي شك حركت قوه قضائيه درخصوص فرزندان هاشمي هرچند ديرهنگام صورت گرفت ولي وفق عدالت است و مردم خارج از اين چارچوب را نمي پذيرند و نص صريح قانون اساسي است كه همگان در برابر قانون يكسانند و اين گونه دستگيري و بازداشتها روال جاري براي همه خاطيان است.
طالعي
¤در خبرها آمده بود كشور انگليس در معرض تجزيه و حكومت آن در حال تضعيف و اضمحلال قرار گرفته است. عرض مي كنم كشوري كه در طول 200 سال به غارت و چپاول كشورهاي جهان سوم بپردازد و سرمايه هاي اين كشورها را به يغما ببرد بايد به چنين روزي بيفتد و به قول معروف حساب پس بدهد.
حسين زاده
¤هفته دفاع مقدس را به ملت بزرگ ايران بويژه به رزمندگان و دلسوزان نظام تبريك عرض مي كنم و عرضي نيز خدمت همه دلسوزان و مسئولين امر؛ اگر ما در دوران دفاع مقدس توانستيم پوزه بيش از پنجاه كشور را به خاك بماليم رزمندگان كار را فقط براي خدا انجام مي دادند و به فكر اين نبودند كه اين كار به اسم چه كسي تمام مي شود اما اكنون برخي ها به دنبال اين هستند كه كار به نام آنها و حزب و گروهشان تمام شود.
گل محمد نوراني از مهديشهر
¤از شهرداري تهران درخواست مي شود نسبت به بازسازي و تعمير جاده كهف الشهدا ولنجك اقدام نمايد.
يكي از زائرين شهدا
¤به دولتمردان دلسوز بگوييد با ماهي ششصد هزار تومان كه سيصد هزار تومان آن فقط بابت اجاره مسكن پرداخت مي شود و با اين تورم واقعا زندگي دشوار است. فكري براي ترميم حقوق كارگران و كارمندان زير يك ميليون تومان بكنند.
1868---0918
¤وقتي در فروش پياز و سيب زميني رسيد تحويل مشتري مي شود خيلي بد است كه وزارت بهداشت نتوانسته داروخانه ها را مكلف كند نرخ داروها، حق فني و حق فرانشيز را روي نسخه معلوم و مشخص كند.
ميري
¤بيمه تامين اجتماعي پول بيمه تكميلي بازنشسته ها را حدود 15 روز زودتر از حقوق آنها كسر مي كند ولي هزينه درمان را بعد از گذشت سه ماه تمام پرداخت نكرده است.
4469---0912
¤از وزارت مسكن و شهرسازي تقاضا داريم واحدهاي مسكوني ويژه تهران را در مساحت هاي كوچك تر احداث و عرضه بكند تا اقشار كم درآمد مثل بنده توانايي خريد داشته باشند. پيشنهاد مي شود به جاي واحدهاي 105 متري واحدهاي 50 تا 55 متري احداث بكنند.
0046---0912
¤علي رغم تاكيد و پي گيري دولت براي تبديل نيروهاي شركتي به قراردادي متاسفانه ما همچنان به عنوان نيروهاي شركتي در شهرداري مينودشت استان گلستان مشغول به كاريم و با درآمد ناچيز در اداره زندگي مانده ايم. واقعا چطور و چه كساني قادرند با حقوق 289 هزار توماني كه با حق اولاد و بن به 450 هزار تومان مي رسد زندگي خود را اداره كنند؟! از مسئولين امر انتظار رفع مشكل خود را دارم.
يكي از نيروهاي شركتي شهرداري مينودشت
¤براي تهيه دفاتر فرزندان دانش آموزم اقدام به خريد دفاتر 50 تا 100 برگي نمودم وقتي آنها را شمارش نمودم ديدم 100 برگي آن 76 برگ دارد و به ترتيب دفاتر ديگر نيز كسري داشتند. لازم است مسئولين امر با اين نوع تهيه و توزيع كننده دفاتر كه با مارك هم به فروش مي رسد برخورد نمايند.
يك شهروند تهراني
¤براي 15 ميليون تومان وام مسكني كه از بانك مسكن شعبه سرپرستي آذربايجان شرقي دريافت كرده ام غير از دو برابر شدن مبلغ بازپرداخت آن مبلغ 3 ميليون تومان نيز به عنوان سود مشاركت كه معلوم نيست چه صيغه اي است دريافت مي كنند بنويسيد اين گونه صاحب خانه شدن مردم را بيچاره كرده است.
3522---0937
 


آقاي بي بي سي!

ماست مالي نكن شكر اصلي را خودت خوردي! (خبر ويژه)

توجيه تراشي شبكه بي بي سي براي جوسازي عليه رئيس جمهور كشورمان باعث انزجار و اعتراض حتي در ميان محافل ضد انقلاب شد.
خبرنگار بي بي سي با انتشار ويديوئي مبهم از دكتر احمدي نژاد در حاشيه سفر نيويورك چنين القا كرده بود كه وي گفته است نمايندگان[...] خورده اند! همين شيطنت خبرنگار بي بي سي بلافاصله با ذوق زدگي انبوه رسانه هاي ضد انقلاب و حاشيه سازي گسترده شد كه حتي عواقب آن در تذكر نسنجيده نماينده اي- كه برادر وي هم اكنون با صداي آمريكا همكاري مي كند- بازتاب پيدا كرد.
بي بي سي يك روز پس از آن كه شيطنت خبرنگارش لو رفت و معلوم شد احمدي نژاد درپاسخ وي مي گويد «جدي؟ اوه اوه!» اقدام به توجيه شيطنت رسانه اي خود پرداخت خبرنگار اين شبكه در وبسايت بي بي سي مي نويسد: وقتي من از احمدي نژاد درباره هزينه سفرش پرسيدم، او لحظه اي مكث كرد، براي خبرنگاران دست تكان داد و در جواب من حرفي زد كه به خاطر فاصله چند متري خيلي مفهوم نبود.
وي بي آن كه توضيح دهد چرا مقدمه ايهام افكني را فراهم كرده مي نويسد: صبح كه بيدار شدم ماجرا به يك سونامي تمام عيار تبديل شده بود. همكارانم در لندن ويديو شبكه ديگري كه با زاويه متفاوت از آقاي احمدي نژاد فيلم گرفته را پيدا كرده اند كه شك و ترديدها را برطرف مي كند. آقاي احمدي نژاد در پاسخ به من مي گويد: «جدي مي گي؟ اوه اوه». اين ماجرا بار ديگر نشان مي دهد كه قضاوت زود هنگام آن هم در عصر توييتر و فيس بوك مي تواند اشتباه در برداشت را به خبر يا جنجالي تبديل كند كه به صورت گسترده پخش مي شود. (!)
در همين حال شبكه بالاترين كه با طناب بي بي سي به چاه رفته و براساس شيطنت بي بي سي مانور داده بود، در واكنشي قابل تأمل به نقل از يكي از كاربران خود نوشت: [...] اصلي را بي بي سي خورد به خاطر خبررساني معيوبش و متهم كردن كاربران شبكه هاي اجتماعي به سوءبرداشت از سخن احمدي نژاد به جاي عذرخواهي. اين كاربر مي افزايد اين ديگر چه نوع خبررساني است؟ آقاي بي بي سي شما كه نفهميدي آقاي احمدي نژاد دقيقاً چه گفته غلط مي كني خبررساني نصفه نيمي انجام ميدهي. كجاي اصول خبرنگاري نوشته وقتي نفهميدي طرف چه گفته آن را بازتاب دهي؟ دوم: وقتي روز بعد كه فيلم را از زاويه اي ديگر پيدا كردي و پخش كردي، به جاي اين كه از مخاطبان خود به خاطر خبررساني ضعيف و غيرحرفه اي روز گذشته عذرخواهي كني؛ تقصير را گردن مخاطبان شبكه هاي اجتماعي مي اندازي؟ الحق كه كثيفي و در حال تبديل شدن به يك رسانه زرد. از همه مهم تر وقتي طرف با تو مصاحبه نمي كند مگر مجبوري مثل گداها از او طلب يك كلمه پاسخ كني؟ به نظرم اين وسط[...] اصلي را بي بي سي خورد به خاطر خبررساني اشتباه و معيوبش و همين طور متهم كردن كاربران شبكه هاي اجتماعي به سوءبرداشت از سخن احمدي نژاد.

 


عبدي:

ناطق نوري با پيوستن به اصلاح طلبان چيزي بر آنها نمي افزايد (خبر ويژه)

عباس عبدي مي گويد اگر ناطق نوري از جناح خود خارج شود و به اصلاح طلبان بپيوندد، چيزي به اصلاح طلبان اضافه نمي كند و اهميت او در اين است كه در آن سو قرار دارد.
عضو- ظاهراً مستعفي- مركزيت حزب مشاركت كه در انتخابات سال 88 از كروبي حمايت مي كرد، درباره زمزمه برخي اصلاح طلبان براي حمايت از نامزدي ناطق، برخي ملاحظات را مطرح كرد و گفت: نظرم به اين است كه آقاي ناطق نوري شانس چنداني براي پيروزي در يك «انتخابات رقابتي» را ندارد. دليل اولم در تأييد اين حرف، شكست آقاي ناطق در انتخابات رياست جمهوري سال 1376 است. شكست در انتخابات رياست جمهوري، امتياز مثبتي براي هيچ كانديدايي محسوب نمي شود.
عبدي كه با عصر ايران مصاحبه مي كرد، درباره احتمال حمايت خاتمي از ناطق مي گويد «آقاي خاتمي هيچ كمكي به رقابت انتخاباتي آقاي ناطق نوري نمي تواند بكند.» اما بلافاصله اضافه مي كند « آقاي خاتمي طبعاً قابل پيش بيني نيست و هيچ كسي نمي تواند با قاطعيت بگويد ايشان در آخرين لحظه چه كار خواهد كرد.»
عبدي تصريح كرد: آقاي خاتمي و اطرافيانش نمي توانند چنين بسيجي را انجام دهند. اصولگراياني مثل ناطق نوري نمي توانند آشكارا حمايت اصلاح طلبان را بپذيرند؛ زيرا احتمال مي دهند كه چنين حمايتي، در ساخت قدرت امتيازي منفي براي آنها محسوب شود. مشكل دوم آنها اين است كه آقاي خاتمي بدون قانع كردن بدنه طرفدارانش توان بسيج آنان را ندارد.
عبدي در توضيح اينكه حاميان خاتمي حرف او را نمي خوانند گفت: آقاي خاتمي نمي توانست اعلام كند كه در انتخابات مجلس نهم راي مي دهد به اين دليل با آن وضع يعني به شكل اعلام نشده و در شهر دماوند رأي داد.
خبرنگار مي گويد «اصلاح طلبان يكبار در سال 84 خواستند چنين حمايتي را براي هاشمي رفسنجاني انجام دهند ولي ناكام ماندند.» و عبدي توضيح مي دهد: دليل آن ناكامي اين بود كه طرف مقابل آراي ايدئولوژيك و آراي طبقات پايين را داشت. اما علاوه بر اين، آقاي هاشمي در آن موقع اساساً نمي توانست رئيس جمهوري راي آور شود. به علاوه اينكه، آقاي هاشمي هم مثل هميشه در برج عاج خودش نشسته بود و مي گفت بله ديگه! همه به ما راي مي دهند. اما جدا از اين ها، بايد تكرار كنم اگر آقاي ناطق از جانب آن ايده اي كه مورد حمايت حاكميت باشد وارد كارزار انتخابات نشود، نمي تواند رئيس جمهور شود.
عبدي در ادامه اين مصاحبه گفته است: آقاي ناطق اگر از جايگاه فعلي اش در جناح راست خارج شود و به اصلاح طلبان بپيوندد، چيزي به اصلاح طلبان اضافه نمي كند. اهميت آقاي ناطق در اين است كه در آن سو قرار دارد نه در اين سو! ناطق نوري اگر به اين سو بيايد، جايگاهش را در آن سو از دست مي دهد. آقاي ناطق بايد در آن سو خوب بازي كند. البته من تا حالا نشنيده ام كه آقاي ناطق چيزي درباره وحدت ملي گفته باشد ولي به نظر من، آقاي ناطق تا وقتي كه موافقت حاكميت با ايده «دولت وحدت ملي» و يا لااقل عدم مخالفت حاكميت با اين ايده را كسب نكرده است، نبايد چنين شعاري را مطرح كند.
اين اصلاح طلب تندرو، شرايط حمايت اصلاح طلبان را اين گونه توصيف كرد: اگر آقاي ناطق بتواند به اصلاح طلبان ضمانت كافي بدهد، مي تواند روي حمايت آنها حساب كند. يعني اينكه قبلاً اصلاح طلبان امكان فعاليت پيدا كنند، محدوديت ها كمتر شود و ناطق نوري بتواند نقش رابط حاكميت و اصلاح طلبان را براي تامين حداقل هاي ضروري بازي كند. اگر تا اواسط زمستان چنين شرايطي ايجاد شود، فكر مي كنم كه اصلاح طلبان هم از ناطق حمايت مي كنند.
وي در پاسخ اين سؤال كه «اصلاح طلبان در سال 76 تلاش كردند ناطق نوري رئيس جمهور نشود و حالا اگر به نفع او بسيج شوند آيا دال بر فلاكت و تيره روزي نيست؟» اظهار داشت: نه، آقاي ناطق فعلي با ناطق نوري سال 76 خيلي فرق كرده است؛ شرايط هم فرق كرده است. شما حرفهاي ناطق نوري در سال 76 را بخوانيد و ببينيد ايشان در آن زمان دنبال تحقق چه چيزهايي بوده و الان دنبال تحقق چيست. به علاوه سياست كه فقط صعود نيست. سياست فراز و فرود دارد. ديروز اوضاع به گونه اي بود كه مي شد بهتر از ناطق نوري را رئيس جمهور كنيم، اما امروز اوضاع به شكلي است كه بايد به ناطق نوري رضايت دهيم تا گزينه نامطلوبي سر كار نيايد.
 


وقتي مغز اپوزيسيون هنگ مي كند! (خبر ويژه)

رسانه هاي بيگانه و ضد انقلاب نگاه دوگانه اي به موضوع برخورد قضايي با تخلفات فائزه و مهدي هاشمي دارند. آنها از يك سو آرزوها و روياهاي خود براي ايجاد تنش از سوي آقاي هاشمي را لو داده و از طرف ديگر اذعان مي كنند روياهايشان امكان وقوع ندارد. در عين حال در يكي از همين تحليل هاي قابل تامل، دويچه وله از قول اكبر گنجي اعلام كرد «هاشمي رفسنجاني ديگر عاليجناب سرخپوش نيست».
شبكه دولتي انگليس- بي بي سي- پريروز با اسكات لوكاس تحليلگر خود مصاحبه كرد و از قول اين انگليسي عنوان كرد: تهديد كردن بچه هاي آقاي هاشمي رفسنجاني يك چيز است و به زندان انداختن آنها يك چيز ديگر. براي من تعجب برانگيز بود كه سراغ فائزه[هاشمي] رفتند تا دوره محكوميت 6ماهه اش را بگذراند».
بي بي سي كه يك روز قبل تر مدعي شده بود «بازگشت مهدي هاشمي پسر اكبر هاشمي رفسنجاني از دوبي به تهران مي تواند درياي سياست در جمهوري اسلامي ايران را بار ديگر متلاطم كند»(!) از تحليلگر خود پرسيد «آيا آقاي هاشمي حكومت را به دليل به زندان انداختن فرزندانش به چالش مي كشد؟» تحليلگر بي بي سي در پاسخ مي گويد: بسته به واكنشي كه از او خواهيم ديد، روشن مي شود كه آيا جنگ قدرت داخلي در ايران شديدتر مي شود(!) يا اين كه نوعي آتش بس نيم بند بين طرفين برقرار مي شود(!)
اسكات لوكاس همچنين گفته است: بعضي از اصلاح طلبان هستند كه از او خوششان مي آيد زيرا از نظام خواسته كه حقوق مخالفان را به رسميت بشناسد و عدالت را اجرا كند. گروهي از اصلاح طلبان هم هستند كه خيال مي كنند حرف هاي او توخالي است. گروهي هم حتي در جنبش سبز هستند كه اكبر هاشمي رفسنجاني را به خاطر حمايتي كه در تابستان 2009 از مخالفان كرد و مشروعيت نظام را به چالش كشيد، مي پسندند. اما خيلي ها هم در جنبش سبز هستند كه فكر مي كنند او به آنها خيانت كرده است، زيرا بعد از تابستان 2009 كه از سوي رژيم تحت فشار قرار گرفت، بر مواضعش پافشاري نكرد. براي همين گروهي او را [...] مي نامند زيرا بسته به اوضاع سياسي تغيير رنگ مي دهد.
تحليلگر بي بي سي در ادامه مي گويد «اگر او بتواند نشان دهد كه دليرانه مقابل رژيم ايستاده و نشان مي دهد كه آن حكومتي سركوبگر و ظالم است، فكر مي كنم آن وقت در انتخابات آينده، مي تواند نيروي قابل ملاحظه اي باشد.» اما در عين حال تصريح مي كند: از طرف ديگر، شايد او پايگاه لازم براي گرفتن چنين موضعي را نداشته باشد.
در همين حال دويچه وله از قول اكبر گنجي- تروريست اجير شده افراطيون مدعي اصلاحات كه با بي انصافي هاشمي را عاليجناب سرخپوش قتل هاي زنجيره اي معرفي كرده بود نوشت: هاشمي رفسنجاني ديگر عاليجناب سرخپوش نيست و جريان هاي اخير ديد اصلاح طلبان را نسبت به هاشمي مثبت تر مي كند.
وي با اشاره به اين كه هاشمي ديگر در جايگاه رياست مجلس خبرگان حضور ندارد گفته است: تنها چيزي كه هست رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام است جايي كه بايد منويات رهبر را اجرا كند چون دعواي بين مجلس و شوراي نگهبان هم كه هر دو جزو اصولگرايان هستند ديگر پيش نمي آيد يا خيلي كم است و تنها مي ماند چيزهايي كه رهبر به مجمع ارجاع دهد. بعد هم اكثريت نيرويي كه آنجا هستند نيروهاي اصولگراي تابع رهبر هستند لذا آقاي هاشمي الان نه ع ده دارد و نه عده، منتها همين قدر هم تحمل نمي شود(!)
در حالي كه آقاي هاشمي با نظر مثبت رهبر معظم انقلاب در رياست مجمع تشخيص ابقا شده، نوچه مزدور و متواري افراطيون توضيح نمي دهد كه تحمل يعني چه؟ و چه اتفاقي افتاده- يا كدام پروژه فريب در ميان است- كه افراطيون فكر مي كنند شخصيتي را كه به ناجوانمردي عاليجناب سرخپوش مي خواندند، اكنون بايد تحمل كنند؟!
گنجي در ادامه به دويچه وله گفته است: هاشمي در سه سال اخير سعي كرده مستقيماً با رهبري رودررو نشود و دوم كوشيده يك روايتي از رهبري بدهد كه آن روايت با آن چيزي كه خودش مي گويد سازگار باشد و دائماً مي گويد مقام معظم رهبري اينجوري هستند و نظرشان هم اين است؛ در صورتي كه آن چيزي كه او مي گويد، نظر آقاي خامنه اي نيست و رهبري خودش حضور دارد و سومين كاري كه كرده آن همراهي را كه اينها از وي مي خواستند، نكرده است... اما اين كه بگوييم اين به معناي همراهي با مردم بوده، اين خيلي خيلي ابهام و ايهام و جاي بحث دارد.
وي تصريح كرد: آن طيفي كه ساختارشكن و خواستار سرنگوني جمهوري اسلامي هستند، با بازداشت فائزه و مهدي هاشمي، نظرشان نسبت به هاشمي برنمي گردد و آنها كل اين جريان را يك بازي و نمايش مي دانند اما طيفي كه گرايش به اصلاح طلبان دارند، چهره آقاي هاشمي نزد آنها بازسازي خواهد شد.
در همين حال پايگاه رسانه اي حلقه لندن (جرس) در مطلبي با امضاي مستعار سارا زرتشت ابراز اميدواري كرد هاشمي از حاكميت دور شود و نوشت «هاشمي به همان نسبتي كه از كانون قدرت دور شده، براي خود روسفيدي خريده است»(!) همزمان با اين تحليل حلقه لندن، سايت كلمه نيز دست به كار شده و در مطلبي القايي نوشت «آقاي هاشمي! به خانواده بزرگ زندانيان سياسي خوش آمديد... طبعاً در نظام جمهوري اسلامي آرماني همه بايد در برابر قانون مساوي باشند اما مردم كوچه و خيابان بهتر از همه تحليل كرده مي دانند كه بازداشت فائزه و مهدي هاشمي سياسي و براي تحت فشار قراردادن هاشمي است»!
سايت وابسته به حلقه نفاق جديد در پايان تحليل خود خطاب به هاشمي مي نويسد: همه مي دانند و شما هم لازم است بيش از پيش توجه كنيد كه امروز وقت توقف در گذشته نيست. براي نجات ايران [!؟] و عبور از بحران بايد همه دست به دست هم بگذاريم و نگذاريم ميراث امام و انقلاب و خون شهيدان و جهاد همه جهادگران تاريخ معاصر ايران به ويژه شهداي انقلاب و دفاع مقدس و جنبش سبز[!!] به پاي قدرت طلبي هاي موجود و خودخواهي ها قرباني شود. بايد همچون سال هاي دفاع مقدس يك يا-علي و يا همچون سال 88 يك يا حسين بگوييم و يكصدا و يكدل به راهي كه انتخاب كرده ايم، بايستيم.
سايت وابسته به فتنه گران به اين حقيقت اشاره اي نكرد كه جريان نفاق و افراطيون چه در دوره اصلاحات و چه در فتنه سبز علناً به هتاكي عليه انقلاب و امام و شهدا و دفاع مقدس پرداختند و در كنار ادعاي ختم انقلاب و جمهوري ايراني، به ساحت امام حسين(ع) تعرض كردند.
آرش سيگارچي همكار صداي آمريكا نيز در تحليلي نوشت: آيا اين بازداشت ها مقدمه بازداشت برخي متهمان دولتي است؟ قوه قضائيه جولان مي دهد؛ با بازداشت فائزه و مهدي هاشمي و بعد هم سعيد تاجيك، هتاك به فائزه هاشمي، حالا دور دور قوه قضائيه است.
وي اضافه كرد: باورتان مي شود اينها همان هاشمي هايي هستند كه در انتخابات 78 تا مرز عاليجناب سرخپوش پيش شان بردند؟!
گفتني است برخي محافل معارض و افراطي اصرار دارند در ماجراي اخير، آقاي هاشمي را مقابل نظام قرار دهند. اين طيف همان گروه هايي هستند كه به قول عباس عبدي از خاتمي مي خواستند با تحريم علني انتخابات مجلس انتحار كند و او نكرد. اما طيف ديگر افراطيون تصور مي كنند تقابل با نظام، نقطه پايان براي هر فعال سياسي است و بنابراين اگر اين طيف مايل به گشودن منفذي براي بازگشت به فضاي سياسي است، نبايد چهره هاي مفيد براي اين بازگشت را بسوزاند. با اين حال هر دو طيف اتفاق نظر دارند كه برخورد جدي و البته كاملا معمولي دستگاه قضايي با فائزه و مهدي هاشمي، روحيه محافل فعال در فتنه را بيش از گذشته سرخورده و آشفته كرده است.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14