(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 6 مهر 1391 - شماره 20317

گزارشي از درخشش آسمان خراش هاي كشورمان در مسابقات بسكتبال كاپ آسيا
قهرماني ايران با چاشني جوان گرايي
به بهانه حضور ديرهنگام مدير فني اسپانيايي
تيم ملي فوتسال ايران در جام جهاني خودزني نكند
بدهي هاي فدراسيون كشتي از مرز 3ميليارد تومان گذشت
سكوت معنادار خطيب
احتمال تعويق دوباره ليگ برتر هندبال با تشديد مشكلات
تعداد تيم ها هر روز آب مي رود!
با هيچ كس مشكلي ندارم
فلاح:اگر حرفي مي زنم تنها به خاطر كشتي است
مي خواهم نام خود را در كتاب گينس ثبت كنم
رحمان: رويانيان تماس گرفت ولي هنوز قراردادي با پرسپوليس نبسته ام
پس از خداحافظي جان تري از تيم ملي
هاجسون در مورد آينده فرديناند تصميم مي گيرد
ماسيمو موراتي اعتراف كرد
اينتر و ميلان ديگر تيم هاي بزرگي نيستند


گزارشي از درخشش آسمان خراش هاي كشورمان در مسابقات بسكتبال

كاپ آسيا قهرماني ايران با چاشني جوان گرايي

چهارمين دوره رقابت هاي كاپ آسيا با قهرماني تيم ملي ايران به پايان رسيد، مسابقاتي كه نسبت به دوره هاي گذشته از كيفيت و رسميت بالايي برخوردار بود.
اين مسابقات در 3 دوره قبلي با نام استانكوويچ مطرح بود، اما در اين دوره به كاپ آسيا تغيير نام داد. تيم ملي ايران براي حضور در اين رقابت ها تمرينات كمي را پشت سرگذاشت و با تركيبي از بازيكنان باتجربه و جوان راهي اين مسابقات شد. بازيكناني كه براي نخستين بار در تيم ملي بزرگسالان حضور پيدا مي كردند.صالح فروتن، بهنام يخچالي، سجاد مشايخي و امير صديقي بازيكناني بودند كه از تيم ملي جوانان به دعوت بچيروويچ به تيم ملي آمدند تا در كنار بازيكنان بزرگي مانند صمد نيكخواه بهرامي، اوشين ساهاكيان، حامد آفاق و آرن داودي تجربه كسب كنند.
نخستين قهرماني تيم ملي در كاپ آسيا
در 3 دوره قبلي مسابقات كاپ آسيا تيم ايران تنها در يك دوره آن هم دوره قبلي كه سال 2010 در كشور لبنان برگزار شد، حضور داشت. جايي كه تيم ملي «ب» با هدايت محمد كسايي پور به عنوان ششمي دست يافت.
در چهارمين دوره مسابقات تيم ايران كه گفته مي شد هدفش قهرماني يا نايب قهرماني نيست، توانست با شكست كشور ميزبان يعني ژاپن نخستين قهرماني خود در اين مسابقات را از آن خود كند. قطر، اردن و لبنان قهرمانان 3 دوره گذشته محسوب مي شوند. اردن در چهارمين دوره حضور نداشت و لبنان و قطر هم نتوانستند نتيجه اي بهتر از مقام هفتمي و سومي دست پيدا كنند.
بچيروويچ هم
در آسيا عنوان دار شد
مهمد بچيروويچ، سرمربي تيم ملي بسكتبال ايران كه نخستين تجربه مهم خود را با ايران پشت سر گذاشت، توانست طعم قهرماني را بچشد. او پيش از مسابقات هدفش را شناخت حريفان آسيايي و ميدان دادن به جوانان عنوان كرده بود كه بايد ديد به هدف اصلي خود رسيده است يا خير. اين نخستين قهرماني بچيروويچ با ايران محسوب مي شود و از اين حيث او را هم بايد در بسكتبال آسيا عنوان دار قلمداد كنيم. وي در رقابت هاي غرب آسيا نيز هدايت تيم ايران را برعهده داشت كه به نتيجه قابل قبولي دست نيافت.
قطعا مهمترين ميدان بچيروويچ براي نشان دادن توانايي خود جام ملت هاي سال آينده است. جايي كه بايد تيم ملي سهميه جام جهاني را تجربه كند و ناكامي دوره گذشته خود را جبران كند.
كاپ آسيا نقطه آغاز جوانگرايي در تيم ملي
حضور بازيكنان جوان در ميادين مختلف ورزشي را بايد به فال نيك گرفت. جوانان با انرژي و انگيزه بالا سعي در نشان دادن خود دارند و شايد در ابتداي كار با ضعف ها و كم تجربگي هايي روبرو شوند و نتيجه خوبي حاصل نشود، اما قطعا با ميدان ديدن بيشتر وضعيت بهتري پيدا مي كنند. همان طور كه در واليبال اتفاق افتاد و خوليو ولاسكو با اعتماد به جوانان از آنها بازيكنان بزرگي ساخت و بازي دادن در مسابقات انتخابي المپيك و جهاني آينده خوبي را براي واليبال رقم زد.
بسكتبال كاپ آسيا شايد سرآغاز اين راه باشد. حضور بازيكني مانند صالح فروتن كه صمد نيكخواه بهرامي، كاپيتان تيم ملي او را بازيكن آينده داري معرفي مي كند كه مي توان به وي اعتماد كرد و ميدان داد.
بايد ديد در مسابقات آينده هم سرمربي تيم ملي اعتماد خود را به جوانان افزايش خواهد داد يا او هم ابتدا به قهرماني و مدال فكر خواهد كرد.
رده بندي تيم ها در مسابقات كاپ آسيا: 1-ايران(قهرمان)، 2-ژاپن 3-قطر 4-فيليپين 5-چين 6-تايوان 7-لبنان 8-ازبكستان 9-ماكائو و هند
 


به بهانه حضور ديرهنگام مدير فني اسپانيايي

تيم ملي فوتسال ايران در جام جهاني خودزني نكند

مدير فني اسپانيايي تيم ملي فوتسال ايران با دو ماه تاخير قرارداد خود را با فدراسيون فوتبال منعقد كرد تا تنها 20 روز فرصت براي پيوستن به كادر فني اين تيم داشته باشد.
كميته فوتسال پس از ناكامي تيم ملي در كسب عنوان قهرماني جام ملت هاي آسيا در امارات، جورانديرو برزيلي را از مربيگري اين تيم بركنار و وعده حضور يك مربي سرشناس اسپانيايي را به عنوان مدير فني داد.
همگان در ابتدا به دنبال نام هاي بزرگ فوتسال اسپانيا بودند به طوريكه برخي خبرها حاكي از حضور مارك كارمونا سرمربي فصل گذشته بارسلونا بود اما بعد از هفته ها و در كمال شگفتي، خسوس كاندلاس رودريگز به عنوان مدير تيم ملي فوتسال ايران برگزيده شد.
سوابق اين مربي 55 ساله نشان مي دهد كه وي بعد از قهرماني تيم بومرنگ اسپانيا در جام بين قاره اي در سال 2004 ميلادي از سمت سرمربيگري اين تيم كناره گيري و هم اكنون به مدت هشت سال است كه فعاليت خود را در مدارس فوتسال سپري مي كند.
در اسپانيا كاندلاس را استاد تاكتيك مي دانند به طوريكه اين مربي تاكنون چند كتاب را درخصوص تاكتيك هاي روز فوتسال به نگارش درآورده است اما سالهاست كه از عرصه مربيگري فوتسال فاصله گرفته است.
نكته حائز اهميت اين است كه كاندلاس چگونه مي تواند در مدت 20 روز تا آغاز جام جهاني، شناخت كافي را از تيم ملي فوتسال ايران به دست آورده و نكات فني و تاكتيكي خود را به تيم منتقل كند.
از سوي ديگر عباس ترابيان رييس كميته فوتسال در حالي در آستانه جام جهاني 2012 اقدام به استخدام اين مربي اسپانيايي كرده است كه هنوز خاطره تلخ ناكامي تيم ملي فوتسال در جام جهاني 2000 ميلادي گواتمالا از ياد فوتسال دوستان نرفته است.
درست 12 سال قبل در چنين روزهايي، كميته فوتسال دامين كنابن را به عنوان مشاور تيم ملي انتخاب كرد تا اين مربي بتواند مشاوره هاي لازم را به حسين شمس سرمربي وقت تيم ملي در جام جهاني بدهد اما دوگانگي در افكار اين دو مربي، بروز برخي حواشي در داخل تيم و سردرگمي بازيكنان در اجراي تاكتيك ها باعث شد تا تيم ايران با دو شكست برابر آرژانتين و اسپانيا از راهيابي به مرحله دوم بازماند.
شمس بعدها آشنا نبودن كنابن به فرهنگ بازيكنان ايراني، نداشتن اشراف كامل به توانايي ملي پوشان و دخالت در مسائل فني به جاي ارائه پيشنهاد را از مهم ترين علل ناكامي تيم ملي فوتسال در جام جهاني گواتمالا اعلام كرد.
حال با اين تفاسير، ترابيان دوباره يك مربي خارجي را در آستانه جام جهاني به كادر فني تيم ملي فوتسال اضافه كرده است تا شايد به نوعي هجمه هاي زياد عليه تيم ملي را كاهش دهد اما به نظر مي رسد اين مربي فرصت لازم را براي پياده كردن تفكراتش در تيم ملي نداشته باشد.
اما قرعه مناسب و هموار بودن شرايط تيم ملي فوتسال ايران براي راهيابي به مرحله نيمه پاياني جام جهاني، اميدواري اهالي اين رشته ورزشي را براي درخشش اين تيم در تايلند افزايش داده است كه اميدواريم اين بار تاريخ تكرار نشده و تيم ملي بتواند برخلاف 12 سال قبل، با مشاوره هاي يك مربي خارجي به مراحل پاياني جام جهاني راه يابد.
تيم ملي فوتسال ايران در مرحله مقدماتي هفتمين دوره رقابت هاي جام جهاني در بانكوك تايلند با تيم هاي اسپانيا، پاناما و مراكش همگروه است. اين تيم در صورتي كه به عنوان تيم دوم راهي مرحله يك هشتم پاياني شود به مصاف تيم هاي گواتمالا يا كلمبيا مي رود.ملي پوشان فوتسال همچنين در صورت برتري مقابل حريف خود در مرحله يك چهارم پاياني به احتمال فراوان برابر يكي از تيم هاي اوكراين يا پاراگوئه صف آرايي خواهند كرد تا جواز حضور در جمع چهار تيم برتر جهان را به دست آورند.
 


بدهي هاي فدراسيون كشتي از مرز 3ميليارد تومان گذشت

سكوت معنادار خطيب

اين روزها فدراسيون كشتي دوران پرفراز و نشيبي را پشت سر مي گذارد، اما سرپرست فدراسيون سكوت را بر همه چيز ترجيح مي دهد تا مبادا چيزي را كه نبايد بگويد بر زبان بياورد.
اين روزها فدراسيون كشتي حال و روز خوشي ندارد و با مصائب ريز و درشتي دست و پنجه نرم مي كند، سرپرست فدراسيون هم ترجيح مي دهد به جاي پاسخگويي به اين همه سؤال هاي بي پاسخ به منظور تنوير افكار عمومي سكوت پيشه كند تا مبادا حرفي را بزند كه نبايد بزند.
از زماني كه خطيب آمده تاكنون حدود 10 ماهي از سرپرستي اش در فدراسيون كشتي مي گذرد حال آنكه در اين مدت كمتر مصاحبه اي يا بهتر بگويم تقريبا هيچ مصاحبه اي كه درباره مسائل روز كشتي توسط خطيب انجام شده باشد، ديده مي شود. اگر صحبتي هم انجام شده با هماهنگي قبلي و سؤالات از پيش تعيين شده بوده. اين در حالي است كه فدراسيون كشتي باتوجه به تهديدات هر روزه فيلا و خطر تعليق كشتي، هر روز گرفتار حاشيه اي تازه مي شود، اما جناب سرپرست ترجيح مي دهد به جاي پاسخگويي و روشنگري، نامه هاي تعريف و تمجيد فيلا را كه نشاني هم از واقعي بودن آنها در دست نيست روي سايت فدراسيون مطبوعش قرار دهد تا همه چيز را آرام جلوه دهد.
از طرفي به گفته مسئولان مالي فدراسيون در اين مدت بدهي بالغ بر 3 ميليارد تومان در اين فدراسيون بر جاي مانده است كه حاصل مديريت هزينه خطيب بوده است. شايد فدراسيون گوش شكسته ها بدون حضور خطيب، اگر نگويم بهتر، همين راهي را مي رفت كه رفته است.
وي كه در همان بدو ورود با حكم بارانش همه را تحت تأثير قرار داد تلاش كرد تا خرد و كلان را راضي نگه دارد (روشي كه رفته رفته به دردسر جديد جناب سرپرست تبديل شده است) و تا توانست حقوق بگير به فدراسيون كشتي اضافه كرد و پرسنل فدراسيون را به بيش از 100 نفر (در حد يك وزارتخانه) افزايش داد؛ آنهم عده اي خاص با حقوق هاي ميليوني!
از اعضاي شوراي سياست گذاري هم ديگر خبري نيست! شورايي كه با سر و صداي زياد و نام هاي آشناي عرصه كشتي پا بر عرصه گذاشت، تا توجيهي بر تصميمات عجيب و غريب جناب سرپرست باشد.
وي كه با سياستي خاص تمام منتقدانش را وارد بدنه فدراسيون كرد و به هر كدام پستي داد در قبال كانديداهاي حضور در انتخابات هم همين روش زيركانه را در پيش گرفت و چمن گلي، رنگرز و حتي اميررضا خادم را وارد بازي هاي خودش كرد.
به نظر مي رسد فدراسيون كشتي در صورت نداشتن سرپرست هم همين طور و شايد خيلي راحت تر و كم هزينه تر نتيجه مي گرفت و نياز به اين همه حاشيه نبود كه خطيب با خودش وارد كشتي كرد.
اعزام همراهان بي شمار با تيم ها براي راضي نگه داشتن تمام اطرافيان و منتقدان كه باعث ايجاد حاشيه هاي بي شمار شده بود، از ديگر شاهكارهاي خطيب بود؛ به خصوص حواشي كه در جام جهاني كشتي آزاد در آذربايجان به واسطه دوستي جناب سرپرست با مشاور نه چندان خوشنام رئيس فدراسيون جهاني كشتي براي اعضاي تيم بوجود آمد كه در نهايت ختم به درگيري هم شد.
مشاور به ظاهر ايراني الاصلي كه داراي چند مليت است و حتي حاضر شده است براي نزديك شدن به مارتينتي، هويت ايراني خود را زير پا بگذارد و از كشوري ديگر وارد فيلا شود؛ مشاوري كه رابط اصلي آقاي سرپرست با مارتينتي است كه شايد نامه نگاري هاي فيلا هم مبني بر حمايت از خطيب از آنجا آب بخورد.
البته نبايد از كنار نكات مثبت كارنامه خطيب هم گذشت هر چند كه شايد اين حواشي باعث شده زياد به چشم نيايد. بازگرداندن رسول خادم بعد از سال ها به خانه خودش و سپردن مديريت تيم هاي ملي به وي كه باعث كم شدن حواشي اين رشته شد. حفظ محمد بنا و مقابله با حواشي پيرامون تغييرات در بدنه كادر فني تيم ملي فرنگي. معرفي اميررضا خادم براي عضويت در هيئت رئيسه فيلا و جمع كردن اعضاي خانواده كشتي دور هم و استفاده از آنها در بدنه فدراسيون از نكاتي است كه اگر خطيب در كنار آنها به موارد ديگر هم مي پرداخت شايد كارنامه موفق تري از خود بر جاي مي گذاشت.
اما به هر حال اگر قرار است خطيب بر كرسي رياست فدراسيون كشتي تكيه زند، بهتر است راه بهتري را براي تعامل با رسانه ها و پاسخگويي به مردم و جامعه كشتي در پيش گيرد چون اين راه كه آقاي سرپرست مي رود به تركستان است...
 


احتمال تعويق دوباره ليگ برتر هندبال با تشديد مشكلات

تعداد تيم ها هر روز آب مي رود!

ليگ برتر هندبال ايران قرار بود با يك هفته تاخير و حضور هشت تيم از هفته آينده آغاز شود ولي از گوشه و كنار خبر مي رسد حضور برخي از تيم ها در ليگ در هاله اي از ابهام قرار گرفته است .
بيست و پنجمين دوره ليگ برتر هندبال ايران قرار بود از روز شنبه هفته جاري با برگزاري مسابقه ميان تيم هاي
ثامن الحجج سبزوار و شهرداري تبريز رسما آغاز شود .
مسوولان فدراسيون هندبال تغيير مديران عامل
تيم هاي موسسه مالي اعتماد ايرانيان، مس كرمان و شهرداري تبريز را دليل آغاز نشدن ليگ اعلام كردند و گفتند ليگ در هفته بعدي آغاز مي شود .
اما به نظر مي رسد شرايط براي آغاز ليگ هندبال ايران چندان مساعد نيست چرا كه هنوز تكليف حضور برخي از هشت تيم اعلام شده قطعي نشده است .
تيم هاي شهرداري كرمان، ثامن الحجج سبزوار، شهرداري تبريز، فولاد سپاهان اصفهان، موسسه مالي اعتماد ايرانيان، مس كرمان، نيروي زميني ارتش و هپكو اراك هشت تيمي هستند كه مسئولان فدراسيون هندبال اعلام كرده اند در ليگ امسال حضور آنان قطعي شده است . شهرداري تبريز و اعتماد ايرانيان دو تيمي هستند كه با سقوط تيم هاي ذوب آهن و فولاد اكسين خوزستان از فصل گذشته راهي ليگ برتر شده اند .
در حالي كه مسئولان فدراسيون هندبال خوش بين هستند با اضافه شدن تيم شهرداري اروميه ليگ هندبال با حضور 9 تيم آغاز شود اما تغييرات اخير در بدنه مدير عاملي برخي از باشگاه ها زنگ خطر را براي هندبال به صدا درآورده است .
هنوز مديرعامل جديد باشگاه مس كرمان براي حضور تيمي در ليگ هندبال ايران اعلام رضايت نكرده و شهرداري كرمان نيز به دنبال يافتن حامي مالي براي شركت در رقابت ها است .
شهرداري زرند كرمان نيز كه عطاي تيم داري در ليگ هندبال ايران را به لقائش بخشيده است .
با وجودي كه به نظر مي رسيد تيم اعتماد ايرانيان در نخستين حضور خود در ليگ برتر هندبال ايران با خريد بازيكنان خوب و مطرح ايران روح تازه اي به ليگ هندبال ايران بدمد اما با توجه به موضوع ادغام احتمالي اين موسسه با موسسه مالي اعتباري قوامين و تاييد نشدن موضوع تيم داري در هندبال توسط قوامين تا اين لحظه ، حضور اين تيم در ليگ نيز در هاله اي از ابهام قرار گرفته است . علي حيات پور رييس كميته مسابقات فدراسيون هندبال در واكنش به اين مطالب گفت: در نظر داريم عصرامروزبا همكاري باشگاه ثامن الحجج در استان خراسان رضوي جلسه اي با نمايندگان باشگاه ها براي برطرف شدن مشكلات برگزار كنيم . وي گفت: اميدواريم هر چه زودتر بتوانيم مشكلات بوجود آمده در باشگاه ها را برطرف كنيم تا شاهد كاهش تدريجي تيم ها براي حضور در ليگ نباشيم .
 


با هيچ كس مشكلي ندارم

فلاح:اگر حرفي مي زنم تنها به خاطر كشتي است

قهرمان سابق كشتي آزاد جهان برگزاري مسابقات انتخابي تيم ملي را از قوانين كشتي دانست و گفت: عدم برگزاري اين در سال هاي گذشته، لطمه زيادي به پشتوانه ها و مربيان سازنده وارد كرد.
اكبر فلاح اظهاركرد: هيچ مربي حق ندارد بدون برگزاري مسابقات انتخابي، كشتي گيري را انتخاب كند چرا كه اين كار باعث بي انگيزگي كشتي گيران دوم و سوم تيم ملي و مربيان باشگاه ها مي شود كه در نهايت پشتوانه ها را از دست مي دهيم.
وي ادامه داد: كشتي گيري كه بدون برگزاري مسابقات، انتخاب مي شود، از فاصله و شرايط خود با ساير نفرات دوم وسوم تيم ملي اطلاعي ندارد و اين موضوع به خود كشتي گير لطمه وارد مي كند. درسال گذشته نيز با توجه به اين كه هشت ماه تا المپيك بود، بايد مسابقات را برگزار مي كردند و كمبود زمان بهانه خوبي نبود.
فلاح تصميم خادم مبني بر منع حضور مربيان تيم ملي بزرگسالان در ليگ را مناسب دانست و تصريح كرد: درسال هاي گذشته مربيان تيم از نفوذ خود براي جذب كشتي گيران استفاده مي كردند و بهترين نفرات را درتيم هاي خود به خدمت مي گرفتند و به نوعي ليگ را بر هم مي زدند كه انگيزه از ساير مربيان سازنده باشگاه ها گرفته مي شد. بنابر اين بايد جايگاه مربيان باشگاهي و تيم ملي تفكيك شود، اما اين تصميم بايد به شرطي عملي شود كه فدراسيون كشتي به مربيان تيم ملي توجه بيشتري داشته باشد و آنها را تامين كند تا انگيزه از آنها گرفته نشود.
مربي كشتي آزاد درپايان بيان كرد: من با مسئولان فدراسيون و هيچ مربي مشكل ندارم و تنها درپاسخ به پرسش ها نظرم را با سند ارائه مي كنم و اگر حرفي مي زنم تنها به خاطر كشتي است.
 


مي خواهم نام خود را در كتاب گينس ثبت كنم

رحمان: رويانيان تماس گرفت ولي هنوز قراردادي با پرسپوليس نبسته ام

قهرمان دسته فوق سنگين رقابت هاي وزنه برداري بازي هاي پارالمپيك 2012 لندن تاكيد كرد كه هدف اصلي وي اين است كه نامش به عنوان قوي ترين ورزشكار جهان در كتاب ركوردهاي گينس ثبت شود.
سيامند رحمان اظهار داشت: هنوز پس از گذشت دو هفته از بازي هاي پارالمپيك، اقوام و آشنايان به ديدارم مي آيند. و اين موفقيت را به من تبريك مي گويند. به همين خاطر هنوز نتوانسته ام تمريناتم را از سربگيرم ضمن اينكه فكر مي كنم براي آغاز تمرينات زود باشد. بهتر است بيشتر از اين استراحت كنم.
دارنده مدال طلاي پارالمپيك 2012 لندن ادامه داد: مي خواهم در كتاب ركوردهاي گينس نام خود را ثبت كنم. در حال حاضر ركورد بازي هاي پارالمپيك و جهان در دستان خودم است و وقت آن است كه با حضور نمايندگان گينس، نام خود را به عنوان قوي ترين ورزشكار جهان به ثبت برسانم.
وي گفت: خيلي متاسف هستم كه در لندن موفق نشدم بالاي 300 كيلو وزنه بزنم و قول مي دهم كه در مسابقات بعدي و به ويژه يارالمپيك 2016 ريودو ژانيرو بالاي 300 وزنه بزنم.
وزنه بردار دسته فوق سنگين پارالمپيكي ايران افزود: همه آنهايي كه ديدند من چطور وزنه را بالاي سر بردم پي به اين موضوع بردند كه مي توانم از پس مهار وزنه 300 كيلويي برآيم. با اين حال قول مي دهم كه در مسابقات و المپيك هاي بعدي بالاي 300 وزنه بزنم و اين ناكامي را جبران كنم.
رحمان در خصوص پيشنهاد باشگاه پرسپوليس گفت: آقاي رويانيان شخصا با من تماس گرفت و در خصوص حضور در اين باشگاه با من صحبت كرد. البته تا به الان همه چيز در حد حرف بوده و قراردادي بسته نشده اما چنانچه اين موضوع عملي شود از آن استقبال مي كنم.
وي در خصوص عملكرد كاروان دلوار در بازي هاي پارالمپيك2012 لندن گفت: عملكرد ايران با كسب عنوان يازدهمي در اين بازي ها فوق العاده بود و اميدوارم در دوره بعدي اين رقابت ها، مقام ما يك رقمي شود.
سيامند رحمان در پايان با گلايه از مسئولان وزارت ورزش گفت: ما براي كشور افتخارآفريني مي كنيم اما وعده هايي كه به ما داده شده عملي نمي شود. ما هنوز پاداش موفقيت در بازي هاي جهاني امارات را دريافت نكرده ايم. ابتدا 80 سكه بود و بعد به 50 سكه تبديل شد و همان را هم به ما نمي دهند. همچنين قرار بود مسئولان وزارت ورزش 10ميليون تومان به عنوان پاداش به ما بدهند كه هنوز وعده خود را عملي نكرده اند.
 


پس از خداحافظي جان تري از تيم ملي

هاجسون در مورد آينده فرديناند تصميم مي گيرد

سرمربي تيم ملي فوتبال انگليس با كناره گيري جان تري به فكر بازگرداندن ريو فرديناند افتاده است.
زماني كه روي هاجسون در يورو 2012 روي نام ريو فرديناند قلم قرمز كشيد اعلام كرد اين كار دلايل فوتبالي داشته نه به دليل مشكلي كه جان تري با برادر ريو پيدا كرده است.
اكنون و پس از گذشت ماه ها از آن جريان و با كناره گيري تري از تيم ملي فوتبال انگليس، هاجسون به فكر بازگرداندن فرديناند به تركيب تيم ملي است.هاجسون در اين مورد گفت: هيچ موضوعي وجود ندارد كه از دعوت شدن ريو فرديناند به تيم ملي جلوگيري كند. اين تصميم فقط به سرمربي تيم ملي انگليس بستگي دارد و خودش در اين مورد فكر مي كند.
تري روز دوشنبه با انتشار بيانيه اي از تيم ملي خداحافظي كرد. او در بيانيه خود آورده زماني كه دادگاه مرا از هر گونه اتهام نژاد پرستي مبرا كرد، اتحاديه فوتبال انگليس باز هم به دنبال محروم كردن من است. تصور مي كنم آنها مي خواهند من در تيم ملي بازي نكنم.
تري در ديدار فصل گذشته كويينز پارك رنجرز با چلسي به اتهام توهين به انتون فرديناند به دادگاه فرا خوانده شده بود.
 


ماسيمو موراتي اعتراف كرد

اينتر و ميلان ديگر تيم هاي بزرگي نيستند

مالك اينترميلان معتقد است تيم هاي ميلاني ديگر مانند گذشته تيم هاي بزرگي به شمار نمي آيند.
قدرت تيم هاي ميلاني در 2 فصل اخير به شدت كاهش پيدا كرده است. اين موضوع در فصل جاري مشهودتر از فصل هاي گذشته است زيرا اين 2 تيم به هيچ وجه نتيجه هاي خوبي نگرفته اند.
پس از گذشت 4 هفته از سري A، ميلان با 3 امتياز پانزدهم جدول است و اينتر نيز با 2 پيروزي كه بدست آورده در رتبه ششم قرار دارد. ميلان و اينتر در ديدار ابتداي هفته خود برابر اودينزه و سي ينا تن به شكست دادند.
ماسيمو موراتي در اين خصوص گفت: اينتر و ميلان به هيچ وجه مانند گذشته تيم هاي بزرگي به شمار نمي آيند زيرا بازي هاي خوبي انجام نمي دهند. شكست ما برابر سي ينا در زمين خودي قابل قبول نيست. بايد آنها را شكست مي داديم.
وي افزود: سرمربي خوبي در تيم داريم و بازيكناني كه در تركيب حضور دارند بسيار عالي هستند ولي متاسفانه ما مانند گذشته نمي توانيم 20 ميليون يورو براي جذب يك بازيكن بپردازيم تا تيم هايمان را تقويت كنيم.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14