(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 مهر 1391 - شماره 20319

برپايي همايش سراسري هجرت امام رضا(ع) در همدان
رئيس كل دادگستري يزد:
تشكيل چند ميليون پرونده در سال زيبنده دستگاه قضايي نيست
روستاي چاري هرمزگان از عطش مي سوزد
كوتاه ازهفته دفاع مقدس
همايش شناخت اخلاق و آداب رضوي برگزار شد
به علت تقارن با كنگره اي ديگر
كنگره بزرگداشت آيت الله سيدعلي آقا قاضي دو روز زودتر برگزار مي شود
كوتاه از ورزش شهرستانها
در اروميه انجام مي شود
احداث پارك ميوه در مجموعه فرهنگي يادمان شهيد باكري


برپايي همايش سراسري هجرت امام رضا(ع) در همدان

تبريز- خبرنگار كيهان:
همايش سراسري علمي پژوهشي هجرت امام رضا(ع) و هجرت هاي تابعه با رويكرد تمدني در همدان برگزار شد.
در اين همايش مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان گفت: براي شركت در همايش هجرت امام رضا(ع) و هجرت هاي تابعه با رويكرد تمدني، 105 عنوان مقاله از سراسر كشور به دبيرخانه رسيد كه پس از بررسي، توسط هيئت داوران، 40 اثر براي چاپ و 8 مقاله نيز براي ارايه در همايش انتخاب شد.
خسرو بيات افزود: ترويج فرهنگ رضوي، گسترش فعاليتهاي فرهنگي و مذهبي منطبق با سيره رضوي و ائمه، تجليل و تقدير از پژوهشگران و محققان حوزه فرهنگ رضوي از جمله اهداف اين همايش است.
وي ادامه داد: همچنين بررسي مباني هجرت، رويكردهاي تاريخي، بررسي آثار فرهنگي و تمدني هجرت، بررسي اوضاع سياسي و اجتماعي هجرت امام رضا(ع)، هجرت امامزادگان همگام با هجرت امام رضا(ع)، محورهاي همايش هستند.
معاون سياسي امنيتي استانداري همدان نيز گفت: وجود بي هويتي در نزد برخي اقشار و طيف هاي جامعه امروز، ناشي از عدم شناخت و معرفي نشدن حوزه علمي امام رضا(ع) به افراد جامعه است.
علي اكبر فاميل كريمي افزود: با تكيه بر فرهنگ غني اهل بيت(ع)، مي توان بخش عمده اي از مسايل و مشكلات موجود در جامعه را حل كرد و از تمامي فضايل اخلاقي بهره مند شد.
در اين همايش، 6 عنوان مقاله برگزيده توسط محققان و نويسندگان آنها قرائت و 2 عنوان ديگر به صورت پوستر ارائه شد و در پايان از صاحبان مقالات منتخب همايش تجليل به عمل آمد.
 


رئيس كل دادگستري يزد:

تشكيل چند ميليون پرونده در سال زيبنده دستگاه قضايي نيست

يزد-خبرنگاركيهان:
رئيس كل دادگستري استان يزد گفت: تشكيل چند ميليون پرونده درسال زيبنده دستگاه قضايي كشور ايران اسلامي نيست.
غلامحسين حيدري فلسفه تشكيل معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم را كاهش پرونده هاي ورودي به دستگاه قضايي دانست و افزود: اين معاونت تصميم گرفته درحوزه پيشگيري از وقوع جرم و به تبع آن جلوگيري از ورود پرونده به دستگاه قضايي اقدامات موثري را انجام دهد و ضرورت دارد تمامي عناصر و عوامل دستگاه قضا راهكارهاي حقوقي را دراين زمينه ارائه كنند.
وي افزود: درهمين راستا، استان يزد در مهرماه سال جاري ميزبان جشنواره انديشه هاي قضايي خواهد بود.
رئيس كل دادگستري استان يزد همچنين به كاهش ميزان پرونده هاي ورودي در برخي از شعب دادگستري استان اشاره كرد و گفت: خوشبختانه ورودي پرونده ها در برخي از شعب بازپرسي، دادياري، كيفري، حقوقي، اجراي احكام كيفري و اجراي احكام حقوقي استان كاهش چشمگيري پيدا كرده است.
سيدعلي اصغر رفاهي معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري كل استان يزد نيز در اين نشست با اشاره به ورود هفت ميليون پرونده درسال 87 به دستگاه قضايي كشور، تصريح كرد: اين تعداد پرونده در سال 88 به 11ميليون پرونده و درسال 89 به حدود 13ميليون پرونده افزايش داشته است كه رشد 13درصدي ورودي ها را نشان مي دهد.
وي با بيان اين كه درسال 89 دركشور حدود يك ميليون جرم صورت گرفته است، خاطرنشان كرد: رشد زندانيان نيز به طور متوسط درهمين سال 20تا 22درصد است و سالانه بالغ بر 600هزار نفر وارد زندان هاي كشور مي شوند و درحال حاضر سه برابر ظرفيت زندان، زنداني داريم.
رفاهي نرخ رشد طلاق دركشور را 12 درصد عنوان كرد و افزود: اين نرخ درتهران 25 درصد برآورد مي شود.
وي با اشاره به اينكه اعتياد دركشور درحال افزايش است، اذعان كرد: نظام اسلامي به اين نتيجه رسيده است پيشگيري از وقوع جرم نسبت به برخورد با مجرمين در اولويت قرار دارد.
معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري كل استان يزد معضل مواد مخدر، سرقت، به كارگيري اتباع بيگانه، چك بلامحل و آسيب هاي ناشي از طلاق را به ترتيب پنج جرم اول استان ذكر كرد و افزود: 22نهاد درامر پيشگيري از وقوع جرم فعاليت مي كنند ولي به دليل موازي كاري و عدم مديريت، حاصل آن افزايش جرايم بوده است.
رفاهي درپايان پيشگيري هاي فرهنگي و اجتماعي را از اولويت هاي اقدامات پيشگيرانه دركشور ذكر و خاطرنشان كرد: بايد كاري كنيم كه مردم اصلاً به سمت جرايم كشيده نشوند.

 


روستاي چاري هرمزگان از عطش مي سوزد


گزارش از: شهين صادقي¤
سفر ما از آنجا آغاز شد كه چندي پيش از طريق روابط عمومي كميته امداد امام خميني بندرعباس باخبر شديم روستايي وجود دارد كه مردم آن با حداقل امكانات بدون داشتن آب آشاميدني سالم، مدرسه، خانه بهداشت و مسكن زندگي مي كنند. تنها مأمن آنها كومه هايي است كه از سنگ ساخته اند و جان نحيف و آفتاب سوخته خود و خانواده هايشان را در آن پناه داده اند.
باورش برايم سخت بود در استان هرمزگان كه به پيشاني و شاهراه اقتصادي كشور معروف است به لحاظ جايگاه درآمدي رتبه 9 كشور را داراست، هنوز هم نقاطي به اين حد محروم وجود دارد.
به اتفاق يك گروه خبري راهي سفر به اين روستا شديم. روستايي به نام «جاري» كه در 50 كيلومتري شهرستان خمير بر روي نقشه استان هرمزگان جاخوش كرده است.
از جاده اصلي شهرستان خمير به سمت دهستان كهورستان حركت كرديم بعداز رسيدن به جاده اي فرعي، حدود 34 كيلومتر راه خاكي و سنگلاخي را پشت سرگذاشتيم، راهي كه بر اثر شدت تكان هاي خودرو تمام گروه دچار سرگيجه شدند. در طول مسير به جز تپه هاي خشك و بي آب و علف چيز ديگري به چشم نمي خورد. تنها نشان زندگي گذر رودخانه اي بود كه از ميانه دشت مي گذشت اما با آبي شور و تلخ كه تقريبا براي همه مردم غيرقابل استفاده بود در بين راه چند كومه كوچك نيز ديده مي شد اما اثري از حيات در آنها نبود.
كم كم كومه هاي سنگي كوچكي كه از دور پديدار شد، بالاخره به روستاي «جاري» رسيديم. از ماشين كه پياده شديم بادي داغ پوستمان را نوازش كرد. روستايي كوچك كه با مهاجرت بيشتر اهالي آن اكنون به يك اجتماع شباهت داشت تا روستا، با خانه هاي سنگي كه در بدنه هركدام از آنها 6 الي 7 شكاف عميق وجود داشت و هر آن احتمال آوارشدنشان مي رفت.
بچه هاي قد و نيم قد آن در گوشه اي ايستاده بودند و به تيم خبري نگاه مي كردند. كودكاني كه اثر تازيانه خورشيد و ردپاي محروميت بر صورتشان هويدا بود. نور و صداي فلاش دوربين ها ثانيه اي قطع نمي شد. عكاس، سوژه هايي بكر اما دردآور يافته بودند لحظاتي را ثبت مي كردند كه شايد تنها در داستان ها خوانده بودند. اما امروز اينجا بعينه چهره كريه فقر و محروميت را مي ديدند و ثبت مي كردند.
در حال نگاه كردن به اطراف روستا بودم كه دختربچه اي حدود 11 ساله در حال آب آوردن با حيوان ديدم. اولين تصور با ديدنش، داشتن آبي گوارا از چشمه اي در دل كوه بود. اما آبي كه زهرا براي فرو نشاندن عطشش حمل مي كرد، آب جمع شده حاصل از باران هاي سال گذشته در آب انبارها بود كه بوي نا و نامطبوعش مشامت را به شدت مي آزرد.
در حال وارسي دبه هاي آب بودم كه گفت آب مي خواهيد؟ گفتم نه! با تعجب پرسيدم مگر شما اين آب را مي خوريد؟! نگاهش روي صورتم ماسيد و به زمين تفتيده خيره ماند. در پشت نگاه نافذ و پوست آفتاب خورده اش دنيايي حرف ناگفته پنهان بود. حرف هايي كه بيشتر بوي طلب حقش را مي داد. طلب سهمش از زندگي و منابع استاني كه درآمدش گوش فلك را كر كرده و به اذعان مسئولين در سال گذشته3/2 درصد درآمد كشور را تأمين كرده است. با اين اوصاف كودكانش آبي را مي خورند كه فقط براي مصرف دام مناسب است و در خانه هايي زندگي مي كنند كه بيغوله اي بيش نيست.
همان طور كه با دستان نحيفش افسار حيوان را گرفته بود، از وضعيت زندگيش گفت و اينكه به دليل نداشتن مدرسه قادر به ادامه تحصيل نيست. از كار پدرش مي گويد، داشتن چند گوسفند تنها سرمايه پدر و ساير اهالي اين روستا است و تنها راه گذراندن زندگيشان.
پرسيدم: اگر ادامه تحصيل بدهي در آينده مي خواهي چه كار شوي؟ لبخند تلخي زد و گفت: موضوع انشاست. گفتم: نه! كمي مكث كرد و گفت: نمي دونم چه كاره، اما يه كاره اي مي شوم كه بتوانم براي مردم، خصوصا مردم روستاهاي دورافتاده مفيد باشم و مشكلاتشان را حل كنم.
ديگر چيزي نگفت، سرش را به زير افكند، انگار در افكار و آرزوهايش غوطه ور شد. آرزوهاي دور و درازي كه برايش دست نيافتني مي نمود. با خداحافظي كوتاهي راهش را به سمت خانه اش ادامه داد.
تقريبا تمامي اهالي روستا اطرافمان جمع شده اند، انگار اولين بار است كه گوشي براي شنيدن درد دل هاي خود كه اكنون به زخم دل تبديل شده پيدا كرده اند. هر كدامشان از مشكلات و كمبودهاي روستا و زندگيش مي گويد و ما با گوش جان حرف هايشان را شنيديم و قول داديم كه قلممان را براي ياريشان حركت دهيم.
حسين خورشيدي يكي از اهالي روستاي «چاري» از مشكلات و نبود امكانات در اين منطقه گلايه مند است و مي گويد اين روستا تا چند سال پيش حدود 90 خانوار جمعيت داشت اما در حال حاضر به دليل خشكسالي و نبود امكانات تقريبا 20 خانوار در آن زندگي مي كنند.
وي ادامه مي دهد: عمده شغل مردم اين روستا و روستاهاي اطراف دامداري است كه به دليل خشكسالي هاي پياپي و نبود علوفه، تعداد زيادي از دام ها تلف شده اند و مردم به سختي امرار معاش مي كنند.
خورشيدي نبود امكانات بهداشتي و درماني، نبود پزشك، مخابرات، مدرسه راهنمايي و دبيرستان را از ديگر مشكلات اين روستا عنوان مي كند و مي افزايد؛ يكي از عمده مشكلات اين روستا نداشتن جاده مناسب است. او ادامه مي دهد، سالي چند بار به دليل بارندگي و طغيان رودخانه «كر» كه از استان فارس سرچشمه مي گيرد، تنها راه ارتباطي خاكي روستا مسدود مي شود. او مي افزايد؛ اگر مسئولان در بالا دست اين رودخانه سدي احداث كنند هم از تخريب جلوگيري مي شود و هم مي توان از آب اين رودخانه دائمي براي توليد برق و كشاورزي استفاده كرد.
خورشيدي مي گويد؛ در روستاي «چاري» تنها يك نفر با هزار سختي و مشقت موفق شده مدرك ديپلم بگيرد.
وي نبود مدرسه راهنمايي و دبيرستان را علت اين امر عنوان مي كند و مي افزايد؛ بچه هاي روستا فقط تا پايان دوره ابتدايي مي توانند در روستا درس بخوانند. خانواده ها آنقدر توانايي مالي ندارند كه فرزندان خود را به شهرستان خمير و يا جاي ديگر براي ادامه تحصيل بفرستند.
خورشيدي به وضعيت دبستان روستا نيز اشاره مي كند و مي گويد، مدرسه روستا فقط اسمش مدرسه است زيرا هيچ امكانات و تجهيزاتي مانند برق و وسايل خنك كننده ندارد. كودكان ما در بدترين شرايط و با وجود وزش بادهاي داغ و سوزنده مجبورند درس بخوانند.
خورشيدي از وضعيت غيربهداشتي آب آشاميدني نيز سخن گفت، او با دست تانكري را نشان داد كه چندي پيش شركت آب و فاضلاب روستايي دراين روستا مستقر كرده اما هرگز آبي به خود نديده است. او تاكيد مي كند؛ در روستاي «مارو» نيز كه در مجاورت اين روستاست، وضعيت بهتري نسبت به روستاي «چاري» وجود ندارد. 5 سال پيش لوله كشي آب صورت گرفته اما هرگز آبي در لوله ها جاري نشد.
خورشيدي ادامه مي دهد؛ در زير كوه هاي اين منطقه چشمه هاي فراوان آب شيرين وجود دارد. مردم «چاري» كه توانايي حفر چاه ندارند، مسئولين بايد با حفر چاه اين آب هاي زيرزميني را براي شرب و كشاورزي در اختيار مردم قرار دهند، تا مردم اين روستا و روستاهاي مجاور مانند مارو، تهكو، دريفا، مغدان، اشتاوي، آب شيرين و پاپري، مجبور نباشند آبي را براي مصرف از آب انبارها و بركه ها بياورند كه حتي براي مصرف دام نيز مناسب نيست.
يكي ديگر از اهالي اين روستا مي گويد؛ وضعيت بسيار نامناسبي به لحاظ بهداشتي در روستا وجود دارد. با درخواست هاي زيادي كه داده ايم قرار بود، هفته اي يك بار پزشك به روستا بيايد اما متأسفانه سالي يكبار هم نمي آيد. اگر كسي در روستا مريض شود به دليل اينكه خودرويي در روستا نيست يا بايد با موتور به شهرستان خمير برده شود يا اينكه در روستا بماند خودش خوب شود و يا اينكه بميرد. خصوصا در زمان بارندگي كه راه خاكي روستا به دليل طغيان رودخانه زير آب مي رود.
وي مي افزايد: ساكنين روستاي «چاري» به دليل اينكه وضعيت مالي مناسبي ندارند قدرت خريد وسايل سردكننده نو ندارند و از وسايل سردكننده دست دوم استفاده مي كنند كه به دليل گرماي بيش از حد اين منطقه به سرعت خراب مي شوند. در حال حاضر بيشتر ساكنين روستا در اين هواي داغ و سوزان بدون كولر و يخچال زندگي مي كنند. اين فرد ساكن روستاي جاري مي گويد: اگر وضع به همين منوال ادامه پيدا كند به زودي اين روستاي «چاري» نيز مانند روستاي «مغدان» كه داراي 40 خانواده بود اكنون خالي از سكنه است، متروك و خالي خواهد شد.
تقريبا سفر گروه خبري ما رو به پايان بود. اما علامت هاي سوالي كه در ذهن ما نقش بسته بود بي پاسخ ماند. خصوصا اين مسئله براي گروه خبري جاي سوال داشت كه چگونه است صداي اهالي اين روستا تاكنون به گوش هيچ يك از مسئولين نرسيده، اما صداي شكستن آنها را خيرين موسسه اي در پايتخت شنيدند و به ياريشان شتافتند و تعدادي واحدي مسكوني احداث كردند. بايدها و شايدها زيادي در ذهنمان نقش مي بندد. شايد نام اين روستا از نقشه استان پاك شده و يا آنقدر كوچك و دور افتاده است كه به چشم هيچ مسئولي نيامده و شايد هم مسئولين چشم ها و گوشهاي خود را... به هر حال ساخت چند واحد مسكوني پايان راه و مشكلات اهالي اين روستا نيست. مردم «چاري» منتظر مساعدت مسئولين و خيرين براي ساخت راه، مدرسه، خانه بهداشت، آب آشاميدني، ارتباطات و... هستند تا بتوانند داغ محروميت را از پيشاني روستايشان پاك كنند و به واقع طعم عدالت را در توزيع عادلانه امكانات بچشند و سهمشان از منابع درآمدي استان مانند صنايع، فولاد، بنادر و... تنها آلودگي آنها نباشد.
¤ خبرنگاركيهان در بندرعباس
 


كوتاه ازهفته دفاع مقدس

بهره برداري از پايگاه هاي مقاومت
مهربان- خبرنگار كيهان: در هفته دفاع مقدس طي مراسمي با حضور مسئولان محلي ساختمان جديد پايگاه مقاومت بسيج حوزه شهيد محلاتي بخش مهربان افتتاح شد. به منظور احداث اين ساختمان 3ميليارد ريال هزينه شده است. همچنين پايگاه مقاومت بسيج كارمندي شهيد آيت الله مدني در همين بخش به بهره برداري رسيد.
افتتاح كانون بسيج ورزشكاران
چناران- خبرنگار كيهان: همزمان با بزرگداشت هفته دفاع مقدس كانون بسيج ورزشكاران شهرستان چناران فعاليت خود را آغاز كرد.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج چناران ضمن معرفي محمدرضا سعيدي، رئيس اداره ورزش و امور جوانان شهرستان به عنوان مسئول كانون بسيج ورزشكاران ترويج تفكر بسيجي را مهمترين هدف راه اندازي كانون بسيج ورزشكاران عنوان كرد.
رئيس اداره ورزش و جوانان و مسئول كانون بسيج ورزشكاران نيز با اشاره به عضويت بيش از 3هزار و 400نفر به صورت رسمي در ورزش، پيش بيني كرد بيش از 300نفر در كانون بسيج ورزشكاران عضو شوند.
اهتزاز پرچم امام رضا(ع)
برازجان- خبرنگاركيهان: در هفته دفاع مقدس طي مراسمي پرچم مبارك مرقد امام رضا(ع) توسط خادمان اعزامي آن يادگار ملكوتي بر روي گنبد يادمان شهداي گمنام دفاع مقدس برازجان نصب شد. در اين مراسم امام جمعه برازجان گفت: پيروزي رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس بخاطر توجه آنان به ائمه اطهار(ع) و شعائر اسلامي است.
36شهيد دانش آموز
طبس- خبرنگار كيهان: مدير آموزش و پرورش شهرستان طبس گفت: اين شهرستان در دوران دفاع مقدس 36دانش آموز و 8فرهنگي را تقديم اسلام و انقلاب كرده است. غلامحسين طاهري افزود: در سال تحصيلي جديد زنگ اقامه نماز از 20دقيقه به نيم ساعت افزايش پيدا كرده است و بانگ اذان به صورت زنده توسط دانش آموزان در مدارس طنين انداز مي شود.
تجليل از بزرگمردان دفاع مقدس
بندرعباس- خبرنگار كيهان: فرمانده منطقه يكم نيروي دريايي ارتش گفت: رژه نيرو هاي مسلح، بازگويي فرهنگ و خاطرات دفاع مقدس در مدارس، تجليل از بزرگمردان دفاع مقدس، پرواز بالگرد بر فراز جزاير خليج فارس، گلباران گلزار شهدا، انجام مسابقات ورزشي، ديدار با خانواده هاي شهدا و ايثارگران، ويزيت رايگان بيماران و ارائه خدمات درماني و پزشكي در نقاط محروم و برپايي نمايشگاه دستاوردهاي دفاع مقدس از جمله برنامه هايي بودند كه در هفته دفاع مقدس در سطح استان هرمزگان برگزار شدند.
افتتاح ساختمان جديد سپاه
خرمدره-خبرنگاركيهان: با حضور فرمانده سپاه انصارالمهدي(عج) استان زنجان و مسئولان محلي ساختمان ولايت سپاه ناحيه خرم دره به مساحت 800 مترمربع با اعتباري بالغ بر 217 ميليون تومان در سه طبقه افتتاح شد.
همچنين پروژه احداث سوله فرهنگي ورزشي و چند منظوره موسوم به حماسه 9دي با زيربناي يك هزار و 200مترمربع و با اعتبار اوليه بالغ بر 145 ميليون تومان به منظور انجام ورزش هاي توپي و توري و استفاده در مواقع بحران و حوادث غيرمترقبه كلنگ زني شد.
سرهنگ رضايي فرمانده سپاه ناحيه خرمدره همچنين از افتتاح 3 پايگاه شهري و روستايي در اين شهرستان خبر داد و افزود: پايگاه هاي مقاومت شهيد غفاري الوند، حضرت امام خميني(ره) و زينب كبري (س) خرمدره هر كدام با زيربناي 75مترمربع و با اعتباري بالغ بر 30 ميليون تومان در هفته دفاع مقدس به بهره برداري رسيدند.
برپايي يادواره شهدا
لارستان-خبرنگاركيهان: يادواره شهداي بخش مركزي لارستان با حضور مسئولان محلي در حسينيه اعظم روستاي «كورده» برگزار شد. در اين مراسم يكي از يادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس خاطرات خود را از جبهه بازگو كرد. در پايان اين مراسم با اهداي لوح سپاس و تنديس يادواره از خانواده شهدا تجليل به عمل آمد.
نمايشگاه عكس شهداي دانش آموز
ايوانغرب-خبرنگار كيهان: در هفته دفاع مقدس كه همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد بود مراسمي در مدرسه راهنمايي دخترانه زينب كبرا(س) در ايوان غرب برگزار شد. در اين مراسم نمايشگاه عكسي از شهداي شهرستان ايوان غرب بويژه شهداي دانش آموزان اين شهرستان برپا شد. همچنين در اين مراسم تني چند از مسئولان و يادگاران دوران دفاع مقدس سخنراني كردند.
برگزاري همايش ياد ياران
اراك-خبرنگار كيهان:همايش «ياد ياران» با شركت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در سالن اجتماعات سوم خرداد دليجان برگزار شد.
صادقي سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان، برگزاري مسابقات فرهنگي، نمايشگاه عكس با موضوع «فرهنگ ايثار و شهادت» و برپايي نمايشگاه عكس و پوستر با موضوع «بيداري اسلامي» در محل پارك طالقاني دليجان را از برنامه هاي جنبي اين همايش اعلام كرد.
 


همايش شناخت اخلاق و آداب رضوي برگزار شد

اراك- خبرنگار كيهان:
دهمين همايش ملي «شناخت اخلاق و آداب رضوي» با معرفي نويسندگان برگزيده در اراك به كار خود پايان داد.
در مراسم اختتاميه اين همايش، دبير همايش گفت: 139 اثر از سراسر كشور به دبيرخانه رسيده است و از اين رقم هشت اثر توسط هيئت داوران برگزيده شد.
مصطفي مشايخي موضوعات اين همايش را مردم دوستي در سيره و سخنان امام رضا(ع)، گشاده رويي، خوش زباني، فروتني و تواضع در سيره و سخنان امام رضا(ع) عنوان كرد.
بنابراين گزارش اسامي نفرات برتر اين همايش كه با اهداي لوح و تنديس از آنها قدرداني شد، از اين قرار است: 1- محمد محسني از قم 2- بهرام جبارلو شبستري و ناريلا نوزاد ديزجي از تهران 3- رمضانعلي جلالي و محمدرضا رباط ميلي از اراك 4- اسماعيل خارستاني از تهران 5- ريحانه مشايخي از اراك 6- وجيه صالحي نجف آبادي از اصفهان 7- فهيمه غلامي زارع زاده و فاطمه غلامي زارع زاده از تهران 8- سيدمحمدرضا موسوي از زنجان و محمود فتح آبادي از داراب فارس.
 


به علت تقارن با كنگره اي ديگر

كنگره بزرگداشت آيت الله سيدعلي آقا قاضي دو روز زودتر برگزار مي شود

سرويس شهرستان ها:
زمان برگزاري كنگره بزرگداشت آيت الله حاج سيدعلي آقا قاضي تغيير كرد.
به گزارش خبرنگار ما، علي داننده مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي و دبير اين كنگره با انتشار اطلاعيه اي اعلام كرد با توجه به تقارن برگزاري كنگره بزرگداشت فقيه متأله آيت الله حاج سيدعلي آقا قاضي «قدس سره» با كنگره بزرگداشت حضرت آيت الله العظمي گلپايگاني در قم، زمان برگزاري كنگره آيت الله قاضي از زمان اعلام شده قبلي يعني 17 و 18 آبان ماه به روزهاي دوشنبه و سه شنبه 15 و 16 همان ماه تغيير يافت.
 


كوتاه از ورزش شهرستانها

برگزاري مسابقات ورزشي در ماسال
ماسال رمن- خبرنگار كيهان: مسابقات ورزشهاي بومي و محلي در 3 رشته فوتسال، شطرنج و قيقاج با همكاري هيئت ورزشهاي سنتي و بازيهاي بومي و محلي شهرستان ماسال و بخش شاندرمن برگزار شد كه طي آن در رشته فوتسال، در رده سني نوجوانان 12 تيم از روستاهاي چاله سرا، پاشكم، شالكه، سياهمرد، كفود مژده شاندرمن و گيله سرا ماسال در سالن شهيد سالاري شاندرمن با هم به رقابت پرداختند كه تيم شهداي دولت اول شد.
در مسابقات فوتسال در رده سني جوانان كه با حضور تيم هايي از روستاهاي توسه سرا، چاله سرا، سياهمرد، كفود مژده شاندرمن، وردم و گيله سرا ماسال برگزار شد تيم وردم ماسال مقام نخست را از آن خود كرد.
مسابقات شطرنج هم بين كارمندان دولت به مدت 2 روز با شركت 52 شطرنج باز برگزار شد كه در پايان بهروز اسماعيل نژاد، علي اوجاقي و بمانعلي يارمحمدي به ترتيب عناوين اول تا سوم را كسب كردند.
مسابقات قيقاج تيراندازي با تفنگ بادي از روي اسب نيز با شركت 91 سواركار در روستاي چاله سرا شاندرمن برگزار شد كه مهرداد شهبازي اول و عبداله صياد، شهرام شهبازي و انامقلي قلي پور بترتيب مقامهاي دوم تا چارم را بدست آوردند.
به تيم ها و نفرات برتر اين مسابقات جوايزي اهدا شد.
كاراته كار بوكاني سوم شد
بوكان- خبرنگار كيهان: رامين جمشيدي دانش آموز بوكاني در مسابقات كشوري كاراته سبك شوتوكان رده سني جوانان مقام سوم را كسب و به مدال برنز اين دوره از مسابقات دست يافت.
قهرماني تيم واليبال بانوان ساوه
اراك- خبرنگار كيهان: مسابقات واليبال روستايي و عشايري بانوان انتخابي استان مركزي كه در شازند جريان داشت، با قهرماني تيم «ساوه» پايان يافت.
در اين دوره از مسابقات تيم هاي اراك و فرمهين به ترتيب در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
برگزاري مسابقات بدمينتون بانوان
¤ مسابقات بدمينتون بانوان استان مركزي، با هدف شناخت نفرات برتر در اراك برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات كه با شركت 35 ورزشكار برگزار شد، فاطمه صليب از ساوه اول شد، رويا سلطاني از اراك نايب قهرمان شد و زهرا آزادخاني از اراك و هما پشمينه پوش از ساوه مشتركا در جايگاه سوم قرار گرفتند.
در بخش دو نفره هم، پرنيا ملبوبي و مليكا از اراك عنوان قهرمان را كسب كردند.
معرفي برترين هاي وزنه برداري
¤مسابقات انتخابي وزنه برداري رده سني 18 تا 20 سال استان مركزي با هدف شناخت نفرات برتر در اراك برگزار شد.
در پايان اين رقابت ها، در وزن 62كيلوگرم علي فتاحي از ساوه، در وزن 77كيلوگرم مهدي شهرستاني از اراك، در وزن 85 كيلوگرم حامد كرمي از ساوه، در وزن 94 كيلوگرم مهرداد عبادي از اراك و در وزن 105 كيلوگرم حسين رضايي از ساوه مقامهاي نخست را بدست آوردند. نفرات برتر براي مسابقات كشوري كه در تاريخ هفتم ماه جاري در همدان برگزار مي شود اعزام شدند.
ماشين سازي اراك قهرمان كشتي
¤مسابقات كشتي جوانان استان مركزي كه با شركت 100ورزشكار در مجموعه ورزشي پنجم مرداد اراك جريان داشت با برتري تيم ماشين سازي اراك پايان يافت و تيمهاي دليجان و شازند به ترتيب در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
همچنين در اوزان 50، 55، 60، 66، 74، 84، 96 و 120هم به ترتيب، محمد نجاتي از دليجان، محمد ترابي از روستاي حصار، عباس شمسي از ماشين سازي اراك، كيوان دوستي از تيم آزاد، رضا صمدي از خمين، جواد غلامي از شازند، محمد مختاري و صادق خانسوز هردواز ماشين سازي عناوين نخست اين مسابقات را كسب كردند.
برگزاري دوره مربيگري
¤نخستين دوره مربيگري درجه سه رشته «برايتونيك» با هدف تربيت مربي حرفه اي در اين رشته در اراك برگزار شد.
رئيس هيئت ورزش هاي همگاني استان مركزي گفت: اين دوره آموزشي زيرنظر مدرس و بنيانگذار «ايروبيك» ايران «ياسمن مويدي» برگزار شد.
راه اندازي سالن هاي بدمينتون
¤رئيس فدراسيون بدمينتون از راه اندازي 3سالن تخصصي بدمينتون در كشور خبر داد.
محمدرضا پوريا در اراك به خبرنگاران گفت: اين سالن ها در شهرهاي قزوين، سبزوار و نيشابور راه اندازي خواهند شد.
وي ادامه داد: با راه اندازي اين سالن ها تعداد سالن هاي بدمينتون كشور به 19سالن افزايش خواهد يافت.
داور فوتبال گنبدي بين المللي شد
گنبدكاووس: خبرنگاركيهان: فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي ايران داور جوان فوتبال گنبدكاووس در ليست بين المللي 7نفر اول ايران قرار داد.
حسن اكرمي، داور جوان گنبدي از سوي دپارتمان داوري ايران به عنوان يكي از هفت داور اول براي قضاوت هاي بين المللي در سال 2013 به فدراسيون جهاني معرفي شد.
اكرمي داور جوان گنبدي متولد سال1363 در سال 1380 با دريافت كارت درجه 3 وارد داوري فوتبال شد. وي در سال 1387 به درجه ملي نائل آمد و در نهايت براساس اعلام فدراسيون فوتبال براي سال آتي ميلادي به عنوان يكي از 7داور اول فوتبال ايران و داور بين المللي به فدراسيون جهاني معرفي شد.
راهيابي 5ورزشكار شاهين دژي
به اردوي تيم ملي
شاهين دژ- خبرنگاركيهان: 5 ورزشكار شاهين دژي به اردوي تيم ملي مويتاي سنتي دعوت شدند.
تيم شهرستان شاهين دژ به نمايندگي از استان آذربايجان غربي در مسابقات مويتاي سنتي قهرماني كشور شركت كرده بود كه حجت اسداللهي در وزن 75كيلو، سعيد سليمان زاده در وزن 90كيلوگرم به مقام اول و آقايان افشين جهانديده در وزن 71كيلوگرم، مصدق كوخه احمدي در 86كيلوگرم، مهدي اميرخاني در وزن 67كيلوگرم به مقام دوم دست يافتند، اين 5نفر براي شركت در اردوي تيم ملي از سوي فدراسيون ورزشهاي رزمي دعوت شدند.
مسابقات قهرماني مويتاي سنتي قهرماني كشور در تاريخ 17 و 18 شهريور در تهران برگزار شد و اردوي تيم ملي مويتاي سنتي نيز 2هفته بعد در استان لرستان برگزار شد.
رقابت نوجوانان فوتباليست
خراسان رضوي
سرخس- خبرنگاركيهان: مسابقات فوتبال زيرگروه نوجوانان خراسان رضوي با حضور تيم هايي از شهرستان هاي فريمان، فيروزه، قوچان، نيشابور و سرخس به مدت 4روز در محل زمين چمن مجموعه 22بهمن شهرستان سرخس برگزار شد. همزمان با اين مسابقات، 6تيم فوتبال نوجوانان از شهرستان هاي ديگر خراسان رضوي در شهرستان تربت جام به رقابت پرداختند كه در پايان از هر گروه دو تيم برتر به مرحله بعد صعود كرده و به صورت ضربدري با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت. گفتني است در نهايت دو تيم پيروز در مسابقات به ليگ قهرماني فوتبال استان صعود خواهند كرد.
كسب مقام اول
مسابقات كيوكشين تزوكاي
¤ چهاردهمين دوره مسابقات قهرماني باشگاه هاي كيوكشين تزوكاي خراسان رضوي در سالن شهيد دهقان زاده شهرستان سرخس با قهرماني يكي از فرزندان كاركنان شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد به كار خود پايان داد. اين دوره از مسابقات در شهريور ماه جاري با حضور هشت تيم و حدود 100ورزشكار برگزار شد كه فاروق بريچي فرزند عباس بريچي تكنسين تعميرات برق واحد مستغلات پالايشگاه گاز شهيد هاشمي نژاد در وزن 50كيلوگرم حائز مقام اول اين وزن شد.
وي توانسته تاكنون يك مقام كشوري و 12مقام استاني را كسب كند.
تجليل از ورزشكار پارالمپيك لندن
برازجان- خبرنگاركيهان: در جلسه شوراي اداري دشتستان برازجان كه در تالار فرمانداري برگزار شد از عبدالرضا كريمي زاده آقاي گل تيم هفت نفره پارالمپيك لندن 2012 با اهداي حلقه گل و هداياي نفيس توسط فرماندار و ساير مسئولان تجليل شد عبدالرضا كريمي زاده 30ساله اهل سعدآباد برازجان است كه از سال 79 تاكنون عضو تيم ملي فوتبال هفت نفره است. وي به هنگام ورود به زادگاهش سعدآباد برازجان از سوي مسئولان و مردم مورد استقبال قرار گرفت.
برگزاري كلاس توجيهي فوتسال
¤ كلاس توجيهي فوتسال پيش فصل داوري استان بوشهر طي 2روز در سالن امام خميني برازجان زيرنظر سيد صدرالدين موسوي مدرس بين المللي فوتسال اعزامي از تهران به انجام رسيد. در اين كلاس 32 داور مرد و 23داور زن از نقاط مختلف استان بوشهر حضور داشتند.
ظرف دو روز برگزاري كلاس هاي فوق، آموزش تئوري قوانين و مقررات فوتسال و كار عملي در سالن انجام شد و تست بدني از داوران بعمل آمد.
ساخت 2 استخر
در طرقبه شانديز
طرقبه شانديز- خبرنگاركيهان: موسي شيرمحمدي رئيس آموزش وپرورش شهرستان طرقبه شانديز در نشستي با خبرنگاران گفت: مجوز ساخت 2استخر با اعتبار يك ميليارد و هشتصدميليون تومان صادر شده است كه يكي در طرقبه و ديگري در شانديز ساخته مي شود.
وي گفت براي ساخت يك سالن سرپوشيده هم مجوزهاي لازم را گرفته ايم كه به زودي ساخت آن آغاز مي شود و با پيگيري هايي كه با شهردار طرقبه انجام داده ايم ايشان قول داده اند كه زمين اين سالن را به ما تحويل دهند.
ساخت ورزشگاه
براي تيم گهر دورود
دورود- خبرنگاركيهان: تيم گهر دورود بزودي صاحب ورزشگاه مي شود.
معاون سياسي- امنيتي استانداري لرستان در جلسه اي كه با حضور نماينده مردم، شهردار، رئيس شوراي شهر، رئيس تربيت بدني، فرماندار و مسئولان تيم گهر كه به منظور رفع مشكلات اين تيم در محل استانداري لرستان تشكيل شد، افزود با تلاش استاندار از انتقال اين تيم به استان ديگر ممانعت به عمل آمد و اين تيم در لرستان ماندگار شد.
وي گفت: شهرداري دورود عهده دار اين تيم شده و براي تقويت آن استاندار قول كمك 250ميليون تومان براي تأمين امكانات مورد نياز را داد، كه باتوجه به نياز تيم و لزوم تقويت و تسريع در ايجاد امكانات، اين مبلغ به يك ميليارد و 250ميليون تومان افزايش يافت.
خراسان رضوي نايب قهرمان بسكتبال
مشهد-خبرنگار كيهان: تيم بسكتبال خراسان رضوي نايب قهرمان مسابقات قهرماني جوانان بسكتبال 3*3 كشور شد.
اين مسابقات با حضور 10 تيم فارس، خراسان رضوي، شمالي، جنوبي، آستان قدس رضوي، مازندران، آذربايجان شرقي، مركزي، گلستان و همدان در مشهد برگزار شد و در پايان تيم هاي فارس، خراسان رضوي و مازندران به ترتيب توانستند مقام هاي اول تا سوم اين دوره از رقابت ها را به دست آورند.در پايان اين مسابقات از علي زهي بسكتباليست سابق تيم ملي تجليل شد.
درخشش تيم بيسبال خراسان رضوي
¤ تيم بيسبال خراسان رضوي توانست به مقام دوم مسابقات قهرماني كشور دست يابد.
اين مسابقات با حضور 5 تيم از استان هاي سمنان، قم، تهران، گيلان و خراسان رضوي در مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار شد و در پايان تيم تهران مقام اول رابه دست آورد، خراسان رضوي دوم شد و سمنان نيز به مقام سوم دست يافت.
 


در اروميه انجام مي شود

احداث پارك ميوه در مجموعه فرهنگي يادمان شهيد باكري

اروميه- خبرنگار كيهان:
معاون امور عمراني استاندار آذربايجان غربي از احداث پارك ميوه در مجموعه يادمان شهيد باكري خبر داد.
سيدجواد محمودي در جلسه هفتگي بررسي روند ساخت مجموعه فرهنگي يادمان شهيد باكري و 12 هزار شهيد استان در اروميه آشنايي مردم با تنوع محصولات كشاورزي منطقه را از اهداف اين اقدام ذكر كرد اظهار داشت: پروژه يادمان شهيد باكري به گونه اي طراحي شده كه تنوع محصولات كشاورزي استان در ضلع شمالي اين مجموعه فرهنگي نمايش داده خواهد شد.
وي با اعلام اينكه پارك ميوه در زميني به مساحت 2 هكتار و 500 متر مربع راه اندازي مي شود، اظهار داشت: مساحت اين فضاي سبز در صورت نياز افزايش خواهديافت.معاون امور عمراني استاندار آذربايجان غربي خواستار اجراي دقيق برنامه زمان بندي پروژه ساخت يادمان شهيد باكري شد و افزود: كارهاي اجرايي اين پروژه براساس سرعت عمل همراه با رعايت كيفيت پيش مي رود.جلسه بررسي روند اجراي يادمان شهيد باكري با حضور قائم مقام وزير و مديركل راه و شهرسازي استان، مديركل دفتر فني استانداري و مجري طرح در محل باغ رضوان اروميه برگزار شد.عمليات اجرايي طرح ساخت يادمان شهيد باكري با زيربناي 40 متر مربع در زميني به مساحت 20 هكتار در راستاي گراميداشت جايگاه والاي اين شهيد بزرگوار از نيمه دوم اسفندسال 90 شروع شده است.شهيد مهدي باكري از فرماندهان ارشد 8 سال دفاع مقدس بود كه در عمليات فتح المبين، بيت المقدس، رمضان، مسلم بن عقيل، والفجر مقدماتي، والفجر يك تا چهار و خيبر دلاوري هاي بي نظيري از خود به يادگار گذاشت. اين سردار رشيد سرانجام بر اثر اصابت تير مستقيم سربازان عراقي در تاريخ 25 بهمن 1363 به درجه رفيع شهادت نايل شد.

 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14