(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 مهر 1391 - شماره 20319

حديث دشت عشق
استراليا آخرين حريف تيم فوتبال نوجوانان كشورمان براي رسيدن به جام جهاني
فرزندان ايران امروز چشم انتظار تماشا گران
اخبار كوتاه از فوتبال
در واكنش به نام اخير IOCعلي آبادي :
هيأت اجرايي درباره نامه IOC تصميم گيري مي كند
كميته ملي المپيك هم بايد كمك كند
فدراسيون واليبال همچنان روي ولاسكو نظر دارد
نشست مشترك وزير ورزش با نمايندگان
عباسي براي منتفي كردن طرح استيضاح خود به مجلس مي رود
واكنش دبير فدراسيون كشتي در انتخاب چمن گلي به عنوان برترين مرد سال 2012
ما هم متعجب شديم!
خواندني از ورزش ايران
معاون تربيت بدني آموزش و پرورش:
 5 ميليون دانش آموز تحت پوشش 5 رشته ورزشي قرار گرفتند


حديث دشت عشق

به يادطلبه بسيجي شهيد «سيد محسن هاشمي»
شهيدي كه جبهه را به حوزه و دانشگاه ترجيح داد
شهيد سيد محسن هاشمي درخانواده اي روحاني و متدين به دنيا آمد و نزد پدر با تعاليم اسلام و قرآن آشنا شد. پس از طي دوران تحصيلات و طي نمودن بخشي از دروس حوزه در نجف آباد، هم زمان در آزمون دانشسراي تربيت معلم شركت كرد و قبول شد، اما تحصيل درحوزه را ترجيح داد.شهيد هاشمي درخلال جنگ تحميلي، در چند دوره آموزش نظامي حضور يافت و سپس به جبهه هاي نور شتافت. وي درعمليات فتح المبين، رمضان و والفجر مقدماتي شركت كرد تا سرانجام در نزديكي فكه به عروج جاودانه رسيد.
سيد، از بينش سياسي بالايي برخوردار بود و كساني كه درمباحث سياسي وارد مي شدند، منتظر اظهار نظر او مي ماندند. او در دوران تحصيل در مقطع دبيرستان در رشته اقتصاد تحصيل مي كرد و از مؤسسين انجمن اسلامي دبيرستان دهقان بود كه نقش خوبي درجلب دانش آموزان به انقلاب اسلامي داشت. طلبه بسيجي شهيد «سيدمحسن هاشمي» سال 1341درنجف آباد متولد شد و در 18/11/1361 در منطقه فكه به شهادت رسيد.
 


استراليا آخرين حريف تيم فوتبال نوجوانان كشورمان براي رسيدن به جام جهاني

 فرزندان ايران امروز چشم انتظار تماشا گران

تيم فوتبال نوجوانان ايران امروز با پيروزي بر تيم قدرتمند استراليا مي تواند بار ديگر به جام جهاني نوجوانان راه يابد.
تيم فوتبال نوجوانان ايران كه توانست با 9 امتياز با اقتدار به مرحله يك چهارم نهايي مسابقات قهرماني آسيا راه يابد، براي حضور در جمع چهار تيم پاياني و كسب سهميه حضور در جام جهاني 2013 بايد امروز از سد استراليا بگذرد.
استراليا به عنوان تيم دوم گروه B بعد از تيم عراق راهي پلي آف شد كه اكنون بايد با تيم نخست گروه A بازي كند.
شاگردان علي دوستي مهر در مرحله گروهي توانستند در هر سه مسابقه پيروز شوند. آنها در اولين بازي لائوس را با نتيجه سه بر يك شكست دادند. در مسابقه دوم با حساب چهار بر يك يمن را از پيش رو برداشتند و برابر كويت هم در نبرد سوم توانستند دو بر يك به پيروزي برسند.
اما استراليا كه با تيم هاي عراق، عمان و تايلند هم گروه بود، در گام نخست تايلند را با دو گل شكست داد. در ديدار دوم با حساب دو بر يك از سد عمان گذشت و پس از قطعي شدن صعودش براي تعيين تيم هاي اول و دوم گروه برابر عراق قرار گرفت. اين دو تيم كه امتيازها، تفاضل گل و حتي تعداد گل هاي زده برابري داشتند، در بازي سوم مقابل هم به تساوي رسيدند و نهايتا عراق در ضربات پنالتي موفق به شكست استراليا شد.
استراليا در اين بازي از ابتدا بيش از پنج بازيكن اصلي خود را به زمين نفرستاد و شاكله تيم تقريبا روي نفرات ذخيره بود. كارشناسان و آناليزورهايي كه فوتبال اين تيم را به دقت بررسي كردند، توانايي اين تيم در بازي سازي از عقب ميدان و هافبك هاي هجومي توانمندشان را از مهمترين عوامل موفقيت استراليا دانستند.
از طرفي ملي پوشان ايران در هر سه بازي مرحله گروهي نشان دادند در وضعيت بدني فوق العاده اي قرار دارند و در نيمه دوم هر سه بازي تيم برتر ميدان بودند. عجله كردن در كنترل بازي، حملات و ضربات پاياني به سمت دروازه تنها نقطه ضعفي بود كه در ميان بازيكنان نوجوان ايران به چشم مي خورد كه كارشناسان در اين باره معتقدند حفظ تمركز از دقايق اوليه تا پايان كار مي تواند اين ضعف را از بين ببرد. در هر حال شاهديم كه بار ديگر آخرين سد يكي از تيم هاي ملي ايران براي رسيدن به جام جهاني، استرالياست با اين تفاوت كه مسابقه در تهران برگزار مي شود.
علي دوستي مهر سرمربي تيم ملي پيش از بازي از آمادگي جسمي و روحي فوق العاده بازيكنانش ياد كرد و گفت: از هر نظر آماده رويارويي با تيم قدرتمند استراليا هستيم و مي دانم بازيكنانم مقابل تيم هاي صاحب نام بهتر بازي مي كنند. فقط از مردم مي خواهم براي حمايت و تشويق فرزندان كشورشان در تيم ملي، يكشنبه به ورزشگاه شهيد دستگردي بيايند.
اين مسابقه از ساعت 17 در ورزشگاه دستگردي برگزار مي شود. در شرايطي كه استاديوم دستگردي در هر سه بازي گذشته تيم ملي كمتر از 200 يا 300 نفر را به خود مي ديد، اين اميدواري وجود دارد كه براي مسابقه حساس با استراليا اين ورزشگاه صندلي خالي نداشته باشد و تماشاگران زيادي براي حمايت از تيم نوجوانان ايران به ورزشگاه بيايند.
برنامه كامل بازي هاي مرحله يك چهارم نهايي اين رقابت ها به شرح زير است:
¤ عراق- كويت؛ ساعت 13 (ورزشگاه دستگردي)
¤ كره جنوبي- ازبكستان؛ ساعت 15 (ورزشگاه اكباتان)
¤ ايران- استراليا؛ ساعت 17 (ورزشگاه دستگردي)
¤ سوريه- ژاپن؛ (ورزشگاه اكباتان)
 


اخبار كوتاه از فوتبال

نايب رئيس، ميز رياست را رها نكرد!
مجمع انتخاباتي هيات فوتبال استان فارس در حالي با حضور علي كفاشيان رئيس فدراسيون و اعضاي مجمع برگزار شد كه سيد محمد هادي آيت اللهي از 38 راي ماخوذه ، 35 راي را كسب كرد و به مدت 4 سال ديگر به عنوان رئيس هيات فوتبال ماند. در پي انتخاب محمدهادي آيت اللهي به عنوان رئيس هيات فوتبال استان فارس، رئيس فدراسيون فوتبال گفت: انتخابات هيات فوتبال در استان فارس علي رغم وجود مخالفت ها، در كمال سلامت و صحت برگزار شد. كفاشيان در خصوص خروج رييس سازمان ورزش و جوانان فارس از جلسه و امتناع وي از دادن راي نيز گفت: وقتي مجمع تشكيل شد اعضا هم به برگزاري انتخابات راي دادند. ماندن در جلسه احترام به راي ديگران خواهد بود، اگر كسي هم جلسه را ترك كند قانونا راي آن سفيد خواهد بود. آيت اللهي در شرايطي مجددا به عنوان رئيس هيات فوبتال استان فارس انتخاب شد كه انتظار مي رفت به واسطه مشغله كاري اش در فدراسيون فوتبال اين بار ديگر در انتخابات شركت نكند اما اين مهم هرگز رخ نداد. لازم به يادآوري است در طول چند سال مديريت آيت اللهي در هيات فوتبال استان فارس همواره انتقاداتي از سوي مسئولان فوتبالي استان فارس نسبت به عملكرد وي وارد بود.
كاروان سپاهان امروز در عربستان
كاروان 40 نفره تيم فوتبال فولاد مباركه سپاهان امروز با پرواز تهران-دبي-جده عازم عربستان مي شود.شاگردان زلاتكو كرانچار امروز از تهران به دبي و سپس عازم جده مي شوند و در هتل ماريوت اين شهر مستقر مي شوند. تيم هاي فوتبال فولاد مباركه سپاهان و الاهلي سه شنبه يازدهم مهرماه ساعت 45:21 به وقت ايران ديدار برگشت خود در مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا را برگزار مي كنند. ديدار رفت دو تيم در اصفهان با تساوي بدون گل به پايان رسيد.
سانحه رانندگي براي ستاره فوتبال آلمان
يكي از بازيكنان تيم فوتبال هوفنهايم آلمان در يك سانحه رانندگي و بر اثر جراحت شديد سر روانه بيمارستان شد. بوريس ووكسويچ كه بازيكن هافبك اين تيم است در يك حادثه رانندگي به شدت صدمه ديد و در حال دست و پنجه زدن با مرگ است.پليس محلي آلمان اعلام كرد: در اين حادثه كه در جنوب غرب اين كشور اتفاق افتاد خودرو ووكسويچ به دليل نامشخصي به لاين مقابل منحرف شد و با يك دستگاه كاميون برخورد كرد.در اين حادثه راننده كاميون نيز به دليل مجروحيت به بيمارستان منتقل شد، اما وضعيت جسماني او مساعد اعلام شده است. وضعيت جسماني اين بازيكن فوتبال وخيم اعلام شده و بهبود مجدد او غير قابل پيش بيني است.
كوچ زندي به ليگ دسته دوم قطر
فريدون زندي هافبك تيم فوتبال استقلال تهران رسما از اين تيم جدا و به باشگاه الاهلي قطر پيوست. فتح الله زاده مديرعامل استقلال در خصوص جدايي اين بازيكن گفت: وقتي زندي گفت كه چنين پيشنهادي دارد ما به او اين نكته را گوشزد كرديم كه براي شما خوب نيست كه در دسته دو قطر بازي كنيد اما وقتي با اصرار او مواجه شديم و ديديم كه حواسش كمتر به استقلال است به ناچار به پافشاري اش جواب مثبت داديم.
زد و خورد در تمرينات منچستر يونايتد
بازيكن پرتغالي تيم فوتبال منچستريونايتد در زمين تمرين اين تيم با بازيكن جوان باشگاه به زد و خورد پرداخت. ناني 25 ساله ابتدا به دليل تكلي كه داويده پتروچي، بازيكن ذخيره 20 ساله تيم بر روي پايش انجام داد با وي به مشاجره پرداخت و كار به درگيري كشيد تا آنجا كه بازيكنان منچستريونايتد اقدام به جدا كردن آنها كردند.
مرفاوي: قلعه نويي برادر بزرگتر من است
سرمربي تيم فوتبال صباي قم مي گويد كدورتي بين او و قلعه نويي نيست. صمد مرفاوي در مورد بازي روز دوشنبه با استقلال عنوان كرد: استقلال تيم خوبي است كه هفته به هفته كامل تر مي شود. اين تيم نفرات و مهره هاي خوبي دارد و بازي سختي داريم به خصوص اينكه استقلال ميزبان است. فقط 5-4 روز است كه در تيم صبا حضور دارم. استقلال، كادر فني و بازيكنانش براي ما بسيار قابل احترام هستند. وي در مورد اينكه ديگر رابطه خوب گذشته را با قلعه نويي ندارد، تصريح كرد: چنين چيزي نيست. ما با هم دوست هستيم و او دوست و برادر بزرگتر من است. خاطرات خوبي در گذشته با هم داشتيم. قلعه نويي برايم قابل احترام است و كدورتي بين ما نيست. استقلالي هستم اما در دنياي حرفه اي اين مسائل ديگر جايي ندارد.
احمدزاده 24 ساعته سرمربي ملوان شد
فرهاد پورغلامي سرمربي پيشين ملوان بندرانزلي استعفا كرد و محمد احمدزاده جاي وي را گرفت.به دنبال نتايج نه چندان ضعيف تيم فوتبال ملوان، فرهاد پورغلامي استعفا كرد! و مسئولان اين تيم محمد احمدزاده را كه چندين سال سرمربي ملوان بوده است جانشين وي كردند.احمدزاده جمعه به عنوان مدير فني ملوان انتخاب شده بود. ملوان با انجام 10 بازي و با 13 امتياز در مكان نهم جدول قرار دارد.
 


در واكنش به نام اخير IOCعلي آبادي :

هيأت اجرايي درباره نامه IOC تصميم گيري مي كند

محمد علي آبادي از برگزاري نشست فوق العاده هيأت اجرايي كميته ملي المپيك براي بررسي نامه IOC خبر داد.
كميته ملي المپيك به دنبال برگزاري مجامع انتخاباتي فدراسيون هاي ورزشي اخيرا نامه اي را براي ايران ارسال كرده و به صراحت اعلام كرده است كه روساي بركنار شده فدراسيون هاي مربوطه بايد به كارشان ادامه دهند.
رييس كميته ملي المپيك در واكنش به نامه اخير IOC اظهار كرد: قرار است نشست اضطراري هيأت اجرايي كميته ملي المپيك براي بررسي نامه اخير تشكيل شود و تصميم گيري نهايي براي پاسخ به كميته بين المللي المپيك گرفته شود.
پس از جلسه با عباسي نامه IOC را پاسخ مي دهيم
بهرام افشارزاده دبير كل كميته ملي المپيك هم در پاسخ به اين پرسش كه موضع كميته ملي المپيك در رابطه با نامه اخير IOC چيست؟ اظهار كرد: ما كار سختي را پيش رو داريم. موقعيت چندان مطلوب نيست و بايد پس از جلسه با وزير ورزش و جوانان در اين رابطه تصميم گيري شود.
وي در پاسخ به اين سؤال كه چه زماني پاسخ نامه IOC را مي دهيد؟ تصريح كرد: در تلاش هستيم كه امروز يا فردا اين نامه را پاسخ دهيم.
دبير كل كميته ملي المپيك درباره حضور نيافتن تيم ملي جودو در قهرماني آسيا و تعليق موقت ايران به اتهام رشوه دادن يكي از مسئولان ايراني در رقابت هاي انتخابي المپيك تاكيد كرد: ما نامه اي را به رييس اتحاديه جودوي آسيا براي رفع تعليق موقت ارسال كرده ايم، اما هنوز پاسخي نگرفته ايم. موضوع را پيگيري كرديم، آنها موضع بسيار تندي را در قبال ايران گرفتند و اعلام كردند كه مسئولان ايراني كارهايي را انجام داده اند كه ما چنين واكنشي را نشان داديم.
 


كميته ملي المپيك هم بايد كمك كند

فدراسيون واليبال همچنان روي ولاسكو نظر دارد

به دنبال انتشار برخي شايعات درمورد احتمال جايگزين شدن مربي ديگر به جاي ولاسكو در رأس كادر فني تيم ملي واليبال، دبير فدراسيون گفت: به دنبال هيچ مربي ديگري نرفته ايم.
محمود افشار دوست اظهار كرد: نمي دانم شايعات جايگزيني سرمربي تيم ملي از كجا منتشر شده است و به واقع هيچ اطلاعي از آن ندارم. همان طور كه يك مربي حرفه اي مي تواند تمام گزينه ها و پيشنهادهاي پيش روي خود را بررسي كند، فدراسيون ها نيز مي توانند و حق دارند كه گزينه هاي مختلف را براي كار بررسي كنند.
وي تأكيد كرد: ما به دنبال هيچ مربي ديگري به جز ولاسكو نرفته ايم. قرارداد ولاسكو بعد از بازي ايران و ژاپن تمام شد و به دنبال آن مذاكراتي با سرمربي تيم ملي براي ادامه همكاري انجام داديم. در اين باره به توافق اوليه هم دست پيدا كرده ايم و اميدوارم كه در آينده نزديك به توافق نهايي نيز برسيم.
دبير فدراسيون واليبال در پايان گفت: هر زمان كه قرارداد جديد ولاسكو نهايي شد خيلي شفاف خبر آن را اعلام مي كنيم. براي تأمين دستمزد سرمربي تيم ملي واليبال نياز به همكاري كميته ملي المپيك داريم و قطعاً پس از هماهنگي هاي لازم ميزان دستمزد ولاسكو نيز مشخص مي شود.
 


نشست مشترك وزير ورزش با نمايندگان

عباسي براي منتفي كردن طرح استيضاح خود به مجلس مي رود

يكي از طراحان استيضاح وزير ورزش و جوانان با بيان اينكه نشست مشترك وزير ورزش با نمايندگاني كه قصد استيضاح او را داشته اند، اواخر هفته برگزار خواهد شد، از احتمال منتفي شدن اين طرح خبر داد.
بهروز نعمتي نماينده مردم اسدآباد و از طراح استيضاح وزير ورزش و جوانان از نشست مشترك استيضاح كنندگان با محمد عباسي خبر داد و گفت كه اين جلسه، آخر هفته جاري(احتمالاً پنج شنبه) برگزار مي شود.
وي با بيان اينكه نمايندگاني كه طرح استيضاح وزير ورزش را امضا كرده اند نيتي جز دلسوزي براي ورزش كشور نداشته و ندارند، افزود: اگر در اين جلسه پاسخ وزير قانع كننده باشد، اصراري براي استيضاح ايشان نخواهيم داشت.
نعمتي از احتمال منتفي شدن استيضاح وزير ورزش خبر داد و گفت كه اين امر مشروط به پاسخ هاي مستدل و قانع كننده محمد عباسي وزير ورزش خواهد بود.
گفتني است به دليل بركناري روساي چند فدراسيون و عدم حضور ورزشكاران ايراني به دليل عدم صدور رواديد و ارسال نامه هاي تهديدآميز براي تعليق ورزش كشور تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خواستار استيضاح وزير ورزش شدند.
 


واكنش دبير فدراسيون كشتي در انتخاب چمن گلي به عنوان برترين مرد سال 2012

ما هم متعجب شديم!

دبير فدراسيون كشتي ايران در واكنش به انتخاب عبدالله چمن گلي از سوي فدراسيون جهاني به عنوان برترين مربي سال 2012 جهان گفت: مسئولان فدراسيون هم از معيارهاي انتخاب اين مربي ازسوي فدراسيون جهاني كشتي بي اطلاع هستند!
عارف ربطي ضمن بيان اين مطلب اظهارداشت: هفته گذشته نامه اي از فدراسيون جهاني كشتي دريافت كرديم كه طي آن عبدالله چمن گلي به عنوان بهترين مربي كشتي فرنگي سال 2012 جهان انتخاب شده بود. البته ما از اين اتفاق خوشحاليم، اما همچنان از معيارهاي فيلابراي اين انتخاب بي اطلاع هستيم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه چطور مربي اخراجي رقابتهاي جهاني كه شاگردش ديسكاليفه شد و تيمش نيز در نهايت به عنوان چهارمي رسيد، به عنوان برترين مربي سال انتخاب شد، گفت: باور كنيد ما هم از اين انتخاب متعجب شديم ولي اين تصميم رافائل مارتينتي رئيس فيلا بوده و فدراسيون كشتي ايران از جزئيات آن اطلاع دقيقي ندارد.
دبير فدراسيون كشتي در خاتمه تصريح كرد: اين سؤال بايد ازسوي فيلا پاسخ داده شود، چرا كه اين تصميم طبق معيارها و شاخص هاي فدراسيون جهاني كشتي اتخاذ شده و ما نمي توانيم بدون اطلاع دراين خصوص اظهارنظركنيم.
انتخاب عبدالله چمن گلي به عنوان برترين مربي كشتي فرنگي سال 2012جهان ازسوي فيلا، باعث انتقادات وسيعي در جامعه مربيان كشتي كشورمان شد و حتي اين شائبه را بوجود آورد كه شايد اين انتخاب، بخشي از پروژه حذف محمد بنا از كشتي فرنگي باشد. ازسوي ديگر بازگشت بنا به تيم ملي هم در هاله اي از ابهام قرار دارد و طبيعتا فدراسيون كشتي نيز بايد از هم اكنون به فكر جايگزين احتمالي وي باشد.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ سيد مهدي هاشمي عضو هيات اجرايي كميته ملي المپيك در واكنش به نامه اخير IOC و درخواست كميته بين المللي المپيك براي بازگشت روساي بركنار شده فدراسيون هاي ورزشي، گفت : متاسفانه كار كارشناسي در وزارتخانه ضعيف است. برخي مشاوره هاي غلط و تصميم سازي هاي ناصحيح براي ما هزينه هايي را ايجاد كرده است. زماني كه اعلام مي شود IOC روي يكسري از موضوعات شبهه و ايراد دارد طبيعي است كه بايد به صورت مذاكره و با تعامل صحيح ضمن احترام به همه قوانين و مقررات و اصول حاكميتي نظام در چارچوب يك تعامل منطقي و منطبق بر قانون شبهه ها را برطرف كنيم.
¤ پس از عملكرد ضعيف يوسف كرمي در بازي هاي المپيك 2012 لندن چندي است بحث خداحافظي اين قهرمان نامدار تكواندوي ايران از دنياي ورزش مطرح شده، اين در حالي است كه دبير فدراسيون تكواندو در اين باره گفت: در مورد خداحافظي يوسف كرمي تا اين لحظه هيچ صحبتي نشده است.
¤ در پايان سه مرحله نخست تور بين المللي برونئي حسين عسگري ركابزن تيم پتروشيمي در مكان نخست اين رقابت ها قرار گرفت.
¤ احمد دنيامالي و حسن تيمورتاش به مجمع روئينگ و كانوئينگ كنفدراسيون آسيا دعوت شدند. در حالي دنيامالي و تيمورتاش به عنوان نمايندگان ايران به اين نشست دعوت شده اند كه مجمع انتخابات فدراسيون قايقراني چندي پيش برگزار شد و شروين اسبقيان به عنوان رئيس جديد اين فدراسيون مشغول به كار است.
¤ با حكم محمد عباسي، اژدر شهابي اقدم به عنوان مديركل روابط عمومي وزارت ورزش و جوانان جانشين محمدحسين انصاري فرد شد. انصاري فرد هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگار كيهان به كناره گيري خود از وزارت ورزش و جوانان اشاره كرده بود.
¤ تيم دوچرخه سواري فرانسوي AG2R فرانسه به امير رزگري ركابزن كشورمان پيشنهاد داد تا قراردادش را با اين تيم تا يك سال ديگر تمديد كند . برگه قرارداد براي تمديد اين دوچرخه سوار ملي پوش ايران كه در المپيك 2012 لندن نيز ركاب زد براي وي ارسال شده و قرار است زرگري تا هفته آينده در اين خصوص تصميم گيري كند .
¤ در فينال مسابقات پينگ پينگ برترين هاي ايران برادران عالميان يعني نوشاد و نيما در اراك به مصاف هم رفتند كه نوشاد موفق شد با برتري 4 بر 2 انتقام دو باخت قبلي خود را از برادرش نيما بگيرد و عنوان قهرماني را به خود اختصاص دهد.

 


معاون تربيت بدني آموزش و پرورش:

5 ميليون دانش آموز تحت پوشش 5 رشته ورزشي قرار گرفتند

معاون سلامت و تربيت بدني وزير آموزش و پرورش از تحت پوشش قرار گرفتن پنج ميليون دانش آموز پايه ابتدايي در 5 رشته ورزشي در سال جاري تحصيلي خبر داد.
كيومرث هاشمي در گفت وگو با ايسنا، افزود: با توجه به اينكه در سند تحول بنيادين تأكيد فراواني بر سلامت و ورزش دانش آموزان شده، در راستاي اجراي برنامه هاي سند تحول با اولويت دانش آموزان ابتدايي، در هر پايه يك رشته ورزشي داير شده است.
وي افزود: امسال با استقرار پايه ششم ابتدايي، رشته «دووميداني» براي اين پايه در نظر گرفته شده و كتاب راهنماي آن نيز براي معلمان تأليف و توزيع شده است.
معاون سلامت و تربيت بدني وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: براساس اجراي طرح هاي ورزشي براي دانش آموزان مقطع ابتدايي رشته هاي ژيمناستيك، شنا (طرح صباح)، طناب زني، پينگ پنگ و دووميداني براي دانش آموزان دوم تا ششم ابتدايي اجرا مي شود.
هاشمي افزود: از سال آينده تأليف كتاب راهنماي طرح هاي ورزشي به ويژه طرح شنا كه با استقبال خوب دانش آموزان، مربيان و اوليا مواجه شده است در دستور كار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.
وي در ادامه همچنين از ميزباني ايران براي مسابقات فوتبال دانش آموزي آسيايي خبر داد و گفت: 25 مهرماه تهران ميزبان اين مسابقات خواهد بود و 10 كشور آسيايي در اين مسابقات شركت خواهند كرد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14