(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 مهر 1391 - شماره 20319

با افتتاح 2 بزرگراه شهيدان زين الدين و خرازي
شرق و غرب تهران به هم وصل شد
براساس دستورالعمل جديد پزشكي قانوني
سقط درماني نيازي به رضايت مرد ندارد
احمدي مقدم:
پليس ايران ؛ پيشتاز، پاسخگو، مقتدر و مؤمن است
در سمنان، گلستان و مازندران سيل و صاعقه
 20 كشته و مجروح برجاي گذاشت
از اول آبان
كالاهاي بدون برچسب اصالت قاچاق محسوب مي شوند
وزير بهداشت اعلام كرد
پزشكان زيرميزي بگير اخراج مي شوند
دامادي كه سوار خر مراد شد!
مرد روستايي براي ترساندن همسرش او را كشت
اعلام نتايج 3 آزمون
آتش سوزي
در منبع بزرگ نفت قيطريه
قتل 2 روزنامه نگار سوماليايي
371 نفر قرباني سيل پاكستان
پل خودكشي


با افتتاح 2 بزرگراه شهيدان زين الدين و خرازي

شرق و غرب تهران به هم وصل شد

سرويس اجتماعي-
بزرگراه هاي شهيدان زين الدين و خرازي طي مراسمي با حضور شهردار تهران و جمعي از مديران شهري روز گذشته افتتاح شد.
در اين مراسم محمد باقر قاليباف شهردار تهران ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس گفت: در پروژه بزرگراه شهيد زين الدين تنها 400 ميليارد تومان هزينه تملك املاك معارض بود كه با ارزش ريالي اجراي اين پروژه قابل مقايسه نيست.
شهردار تهران در ادامه از آماده سازي مجموعه اي براي بازار فروش خودرو در بزرگراه شهيد بابايي خبر داد و گفت: طي 2 ماه آينده بازار فعلي خريد و فروش خودرو در حكيميه جمع آوري مي شود و به مكان ديگر انتقال مي يابد.
وي در ادامه به ساخت اولين زباله سوز كشور در منطقه 4 تهران اشاره كرد و گفت: اين زباله سوز در فصل زمستان راه اندازي مي شود.
بزرگراه شهيد باقري
به بابايي مي رسد
در ادامه سيدمازيار حسيني معاون فني و عمراني شهردار تهران با اعلام بهره برداري از 12 كيلومتر مسير بزرگراهي در قالب 2 پروژه بزرگراهي شهيد زين الدين و شهيد خرازي وعده داد تا پايان امسال بزرگراه شهيد باقري در شرق تهران به بزرگراه بابايي متصل شود.
حسيني با اشاره به تاريخچه پروژه بزرگراهي شهيد زين الدين، اظهار داشت: قرارداد اين پروژه در اسفند سال 82 بسته شد، اما در عمل كلنگ آن خرداد ماه سال 84 به زمين خورد و قرار بود تا پايان اسفند 91 به بهره برداري برسد.
وي با بيان اينكه جداي از بزرگراه امام علي(ع) اين پروژه ركورددار حجم بالاي معارض ملكي بود، گفت: علاوه بر اين معارضان تاسيسات گسترده اي در مسير بزرگراه زين الدين قرار داشت كه از آن جمله مي توان به لوله آب هزار و 400 كه آبرساني بخش عمده شرق تهران را برعهده داشت، اشاره كرد.
معاون فني و عمراني شهردار تهران به ساخت بزرگترين پل ترافيكي تهران در جريان انجام اين پروژه اشاره كرد و گفت: پيش از ساخت پل وفادار در بزرگراه زين الدين به طول يك هزار و 77 متر، پل روشندلان به عنوان بزرگترين پل ترافيكي پايتخت شناخته مي شد.
حسيني در ا دامه با بيان اينكه كل بزرگراه شهيد زين الدين 12 كيلومتر طول دارد، يادآور شد: هفت كيلومتر از اين مسير مهر ماه سال گذشته به بهره برداري رسيد و پنج كيلومتر باقي مانده در حقيقت معادل 15 كيلومتر كار برده است، چرا كه 5/7 كيلومتر كندرو و 5/2 كيلومتر راه هاي دسترسي نيز در جريان پروژه ادامه بزرگراه زين الدين ساخته شد.
وي درباره بزرگراه شهيد خرازي نيز توضيح داد: ادامه بزرگراه خرازي به طول هفت كيلومتر در زمان پيش بيني شده به اتمام رسيد و اين در حالي است كه در جريان ساخت اين پروژه با مشكلات گوناگوني مواجه بوديم.
حسيني با اشاره به ساخت 7 دستگاه پل روي رودخانه وردآورد، گفت: براي احداث شمع هاي اين پل ها در بستر رودخانه با مشكلات گوناگوني برخورد كرديم كه از آن جمله مي توان برخورد با سنگ هاي عظيم الجثه را نام برد.
معاون شهردار تهران با بيان اينكه پيش از اين قرار بود بزرگراه خرازي تا بلوار اردستاني ساخته شود، اظهار داشت: چندي بعد از طريق جرايد مطلع شديم كه دولت قصد دارد اين بزرگراه را به كرج وصل كند. به اين ترتيب با تاييد شهردار تهران مقرر شد كه بزرگراه خرازي تا غربي ترين نقطه تهران و انتهاي حريم منطقه 22 ادامه يابد.
وي ابراز اميدواري كرد كه با ساخت 15 كيلومتر از ادامه اين بزرگراه در حد فاصل تهران و كرج توسط دولت، مسير موازي جديدي با آزادراه تهران-كرج تكميل شود.
حسيني عبور از كانال ثقلي آب خام تهران را يكي ديگر از دشواري هاي پيش روي پروژه بزرگراه خرازي برشمرد و گفت: اگر به هر دليل اين كانال آسيب مي ديد، آب سد كرج و اميركبير از تهران قطع مي شد.
معاون شهردار تهران در ادامه با بيان اينكه قرار بود 100 هزار تن آسفالت به غير از توليدات داخلي، براي تكميل بزرگراه هاي زين الدين و خرازي وارد شود، گفت: با اين حال كل آسفالت اين پروژه با كيفيت مرغوب در داخل تامين شد.
وي از احداث پل عابر پياده در تقاطع زين الدين - احسان ظرف يك هفته خبر داد و گفت: گاهي تنها اتخاذ تصميم براي نصب پل عابر پياده چند ماه به طول مي انجامد، اما در جريان اجراي اين پروژه بلافاصله براي نياز شهروندان اين منطقه چاره انديشي شد.
حسيني با بيان اينكه با بهره برداري كامل از بزرگراه هاي شهيد زين الدين و شهيد خرازي در امتداد غرب و شرق بزرگراه همت، گشايش ترافيكي رخ مي دهد، خاطرنشان كرد: راهبرد عملياتي شهرداري تهران اين است كه بدون كاهش شتاب توسعه در شمال و غرب پايتخت، بر شتاب توسعه در شرق و جنوب تهران بيفزايد.
اتصال بزرگراه شهيد باقري
به بزرگراه بابايي تا پايان امسال
معاون شهردار تهران در ادامه از اتصال بزرگراه شهيد باقري به بزرگراه بابايي تا پايان سال خبر داد و اين پروژه را يكي از پروژه هاي فرامنطقه اي در شرق تهران دانست كه براي مردم محلي هم از اهميت ويژه اي برخوردار است.
به گفته وي، ساخت تقاطع تلو و همزمان با آن، ايجاد مسير دسترسي به جايگاه گاز و بنزين در محدوده اين تقاطع در كنار احداث راست گرد بزرگراه صياد به سمت زين الدين-شرق از ديگر پروژه هايي است كه تا پايان امسال در شرق تهران اجرايي مي شود.
در اين مراسم همچنين از مادر و برادر شهيد خرازي و نيز دختر شهيد زين الدين تجليل به عمل آمد.
گفتني است، با تكميل دو بزرگراه زين الدين و خرازي، شرق و غرب تهران از طريق مسير 50 كيلومتري بزرگراه هاي همت، خرازي و زين الدين به يكديگر متصل شد و شهروندان مي توانند بدون توقف و برخورد با چراغ قرمز، كل اين مسير شرقي-غربي را طي كنند.
 


براساس دستورالعمل جديد پزشكي قانوني

سقط درماني نيازي به رضايت مرد ندارد

معاون سازمان پزشكي قانوني از حذف الزامي بودن رضايت مرد براي صدور مجوز سقط درماني خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان پزشكي قانوني عبدالرزاق برزگر تأكيد كرد: براساس دستورالعمل جديد كه از ابتداي مهر امسال به تمام مراكز ابلاغ شده است حضور و رضايت زن بيمار براي صدور مجوز سقط درماني كافي است و الزامي به گرفتن رضايت از مرد (پدر جنين) وجود ندارد.
وي با اشاره به اينكه در دستورالعمل قبلي سقط درماني، حضور زوجين با مدارك شناسايي معتبر براي گرفتن مجوز ضروري بود، افزود: در قانون سقط جنين درماني فقط رضايت زن براي صدور اين مجوز مطرح است و رضايت پدر در قانون ذكر نشده، است در حالي كه پزشكي قانوني در تنظيم دستورالعمل اوليه قانون سقط درماني، حضور پدر را هم براي صدور اين مجوز الزامي مي دانست به نحوي كه اگر پدر حضور نداشت، مادر بايد با دستور قضايي به پزشكي قانوني مراجعه مي كرد؛ همين موضوع مشكلاتي را براي برخي مراجعان ايجاد كرده بود.
وي ادامه داد: از آنجا كه در قانون حضور پدر براي صدور مجوز سقط تصريح نشده، پزشكي قانوني نيز براي تسهيل در امور مردم با استعلام از اداره حقوقي و با بررسي هاي لازم، دستورالعمل جديدي را تدوين و به مراكز پزشكي قانوني سراسر كشور ابلاغ كرد كه براساس آن حضور پدر براي صدور مجوز سقط درماني الزامي نيست.برزگر با تأكيد بر اينكه دستورالعمل جديد سقط درماني از 1/7/91 در تمام مراكز پزشكي قانوني لازم الاجرا است، تصريح كرد: مطابق اين دستورالعمل حضور مادر براي تكميل فرم درخواست براي صدور مجوز سقط درماني الزامي است.
معاون پزشكي و آزمايشگاهي سازمان پزشكي قانوني كشور با مناسب دانستن قانون فعلي سقط درماني به يادآوري موارد صدور مجوز در پزشكي قانوني پرداخت و گفت: خطر جاني براي مادر در صورت ادامه بارداري يا عقب افتاده و ناقص الخلقه بودن جنين به نحوي كه نگهداري آن براي مادر ايجاد حرج كند از جمله مواردي است كه در صورت وجود هر يك از آنها با درخواست مادر و با تشخيص 3 نفر پزشك متخصص و تأييد پزشكي قانوني، مجوز سقط درماني صادر مي شود البته به شرط آنكه سن حاملگي كمتر از 4 ماه پس از لقاح باشد.
دعواي هميشگي شهرداري و پزشكي قانوني بر سر حمل اجساد
رئيس پزشكي قانوني استان تهران هم در گفت وگو با مهر از حمل روزانه 30 جسد توسط آمبولانس ها و نيروهاي پزشكي قانوني خبر داد و گفت: براساس قانون اين مهم برعهده شهرداري تهران است كه از آن شانه خالي مي كند در حالي كه حمل اجساد وقت كاركنان و بودجه پزشكي قانوني را ضايع مي كند.
بشير نازپرور با گلايه از مسئولان شهري تهران گفت: بارها و بارها اعلام كرده ايم كه بايد وضعيت حمل اجساد در تهران مشخص شود.
اكنون سازمان پزشكي قانوني خارج از وظايف خود اجساد را حمل و منتقل مي كند ولي براساس قانون اين وظيفه برعهده شهرداري است. اين در حالي است كه طبق بند 13 ماده 55 شهرداري ها، وظيفه حمل اموات و انتظام امور آنها به عهده شهرداري هاست و در كل كشور به جز تهران، اين خدمات در حال انجام است.
وي تأكيد كرد: اين در حالي است كه ما بايد با 12 آمبولانس از شرق تا رودهن و بومهن، از شمال شرق تا لواسانات و از جنوب تهران تا حسن آباد و از غرب تا ايستگاه وردآورد اتوبان كرج و حتي محدوده اسلامشهر، كن و امامزاده داوود را براي حمل اجساد پوشش دهيم.
نازپرور در پاسخ به سؤالي درباره وضعيت ساختمان پزشكي قانوني تهران گفت: با تأمين اعتبارات لازم تا دو ماه آينده اين واحد استاني مستقل از كشوري خواهد شد و به ساختماني در خيابان طالقاني انتقال خواهد يافت.


 


احمدي مقدم:

پليس ايران ؛ پيشتاز، پاسخگو، مقتدر و مؤمن است

فرمانده نيروي انتظامي گفت: پليس ايران، پيشتاز، منعطف پاسخگو، مقتدر، اخلاق مدار و مؤمن است.
سردار اسماعيل احمدي مقدم صبح ديروز همزمان با نخستين روز هفته ناجا در مراسم رونمايي از پلاك ملي خودروهاي ناجا اظهار كرد: سالانه يك ميليون و200 هزار خودرو در كشور توليد مي شود كه تنها 200 هزار خودروي فرسوده از رده خارج مي شوند.
وي با بيان اينكه راهنمايي و رانندگي به عنوان اجتماعي ترين و نرم ترين لايه و بخش پليس، بيشترين ارتباطات را با مردم دارد، گفت: اگر تاثير ابزارهاي مراقبتي، قانون، جريمه و... را مشخص كنيم، هيچ كدام از اين ابزارها به اندازه بعد فرهنگي تاثيرگذار نيستند.
احمدي مقدم با بيان اينكه اثربخشي جريمه ها با افزايش نرخ تورم كاهش يافته است، گفت: پليس براساس آمارها در پنج ماهه نخست سال جاري كاهشي در صدور قبض جريمه داشته است، به گونه اي كه يك سوم كاهش در صدور قبض جريمه داشته ايم.
فرمانده ناجا با بيان كار فرهنگي از هر سلاحي برنده تر است، افزود: رفتار امروز پليس راهنمايي و رانندگي با مردم مثال زدني است، به گونه اي كه قاطعيت در اين پليس توام با مهرباني و محبت است و بايد پذيرفت راهور به عنوان معلم و پدري است كه ناگزير از سر دلسوزي كودك و دانش آموز خود را تنبيه مي كند.
وي با بيان اينكه توجه به رفتار سازماني و تغيير رفتار پليس امروز در رفتار ماموران راهنمايي و رانندگي موج مي زند، گفت: نقش پليس راهور به عنوان معلم اجتماعي بسيار ارزنده است.
احمدي مقدم با بيان اينكه مشاركت اجتماعي به سادگي به دست نمي آيد، گفت: مشاركت در سايه پاسخگويي، نوسازي و... به دست مي آيد و پليس ايران توانسته با حرفه اي گرايي و برخورداري از تكنولوژي هاي گوناگون امروز از دنيا عقب نماند.
فرمانده ناجا با بيان اينكه در راهنمايي و رانندگي افتخارآميزترين آمارها را داريم، گفت: آمارهاي تصادفات و تلفات در حال حاضر شبيه زماني شده است كه وسايل نقليه يك چهارم وضعيت كنوني بوده اند.
وي با بيان اينكه پليس تا پايان برنامه پنجم توسعه بايد كاهش 60 درصدي در تلفات و تصادفات را داشته باشد، گفت: كاري سخت اما شدني است و بايد همه تلاش كنيم تا به اين نقطه برسيم.
احمدي مقدم با تاكيد بر نقش آموزش و فرهنگسازي، گفت: بايد به بحث آموزش و فرهنگسازي مردم از جمله كودكان و نوجوانان توجه شود.
وي با بيان اينكه از يك دهه گذشته بحث تعويض پلاك در دستور كار قرار داشت، گفت: هنگامي كه من فرمانده ناجا شدم همگان تصور مي كردند كه تعويض پلاك امري شدني نيست و پيشنهاد داده بودند خودروها به ترتيب اسقاط، پلاكشان از رده خارج شود، اما ما نپذيرفتيم و اين عمل ظرف چند سال محقق شد.
احمدي مقدم در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه پلاك ملي كه از خودروهاي شخصي، عمومي و دولتي آغاز شد، تاثير زيادي در برقراري نظم و امنيت داشته است، گفت: با نصب پلاك ملي در مورد خودرو به وضعيت روشني رسيديم، به گونه اي كه متوجه شديم چه خودروهايي تصادفي، چه خودروهايي سرقتي و چه خودروهايي داراي صلاحيت فني و... هستند و پلاك هاي ملي پايه اي براي آمار ملي شدند.
فرمانده ناجا با بيان اينكه حدود يك ميليون خودروي غيرفعال در كشور وجود دارد، گفت: اين خودروها پلاك دارند اما فعاليتي در كشور ندارند.
وي با بيان اينكه با ملي كردن پلاك ها، سوء استفاده از خودرو و جعل كاهش مي يابد، گفت: ملي كردن پلاك نيروي انتظامي و نيروهاي مسلح كه تا پايان سال به اتمام مي رسد، راه را بر سوء استفاده كنندگان مي بندد و افرادي كه با سوء استفاده از لباس، تجهيزات و... نيروهاي مسلح سوء استفاده داشتند، تمام مي شوند.
احمدي مقدم در پايان با بيان اينكه بزودي از پلاك خودروهاي كلاسيك نيز رونمايي مي شود، از راه اندازي موزه نيروي انتظامي خبر داد و گفت: بايد كم كم به فكر راه اندازي موزه اي در نيروي انتظامي باشيم تا با قرار دادن البسه، اسناد، خودرو و... قديمي ناجا راه را براي محققان و علاقه مندان باز كنيم.
تمامي خودروهاي ناجا
داراي پلاك ملي مي شوند
سردار «اسكندر مؤمني» رئيس پليس راهور نيروي انتظامي در مراسم رونمايي از شماره گذاري و تعويض پلاك خودروهاي ناجا گفت: رانندگي با وسيله نقليه اي كه داراي شماره نباشد و يا شماره غيرمجاز داشته باشد ممنوع است.
وي با بيان اينكه طراحي و برنامه ريزي پلاك ملي از يك دهه قبل آغاز شده بود، اظهار داشت: تمامي وسيله نقليه موتوري بايد داراي پلاك ملي باشند و اين اقدام صورت گرفته است.
اين مقام مسئول انتظامي ادامه داد: اكنون خودروهاي عمومي، شخصي و دولتي داراي پلاك ملي هستند و طي دو سال گذشته خودروهاي معلولان و تشريفات نيز پلاك ملي شده اند.
سردار مؤمني با بيان اينكه از امروز شماره گذاري و تعويض پلاك خودروهاي نيروي انتظامي آغاز شد، افزود: تمامي خودروهاي نيروي انتظامي داراي پلاك ملي مي شوند.
وي در پايان يادآور شد: خودروهاي كشاورزي، صنعتي و عمراني نيز بايد داراي شماره ملي باشند و به زودي طراحي شماره گذاري اين خودروها نيز آغاز خواهد شد.
 


در سمنان، گلستان و مازندران سيل و صاعقه

 20 كشته و مجروح برجاي گذاشت

ساري و شاهرود- خبرنگاران كيهان:
بر اثر صاعقه و جاري شدن سيلاب در سمنان، گلستان و مازندران 3 تن جان باختند و 17 نفر ديگر نيز مجروح شدند.
معاون مدير كل بحران استانداري مازندران در گفت و گو با خبرنگار ما در ساري گفت: در اثر بارش باران و وقوع رعد و برق در شهرستان بهشهر صاعقه جان جوان 24 ساله اي اهل روستاي يجيم را گرفت.
دكتر داداش پور افزود: بارندگي شديد جمعه شب باعث رسوب گرفتگي محور سوادكوه حد فاصل «شيرگاه» به «زير آب» شده بود كه با هماهنگي نيروهاي راه و ترابري اين محور كاملاً رسوب زدايي شد.داداش پور خاطرنشان كرد: حدود 40 گردشگر در جنگل هاي اطراف بهشهر در وقوع سيل در اين سيلاب گرفتار شدند كه با حضور نيروهاي امدادي توانستند نجات پيدا كنند.معاون مديركل بحران استانداري مازندران گفت: هم اكنون تيم هاي كارشناسي به مناطق اعزام شدند و در حال بررسي ميزان خسارات وارده هستند.بخشدار مركزي بهشهر هم درباره خسارات باران شديد جمعه شب به خبرنگار فارس، گفت: جوان 21 ساله اي به نام عطيه غلامي، دانشجوي پزشكي اهل و ساكن شهرستان گرگان كه به همراه خانواده براي تعطيلات آخر هفته به روستاي «چالك ده» آمده بود، بر اثر سيل در منطقه جنوبي و كوهستاني بخش مركزي مفقود شده است.وي افزود: در اثر جاري شدن سيل جمعه شب 10 نفر مصدوم شدند كه به صورت سرپايي مداوا شدند. از سوي ديگر خبرنگار كيهان از شاهرود گزارش داد صاعقه در منطقه تفريحي چالچاليان واقع در منطقه اي بين شاهرود و توسكستان استان گلستان جان 2 نفر را گرفت و 7 نفر مجروح بر جاي گذاشت.به گفته دكتر محمود عامري سرپرست مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي شاهرود يك خانواده 13نفره كه از شاهرود به منطقه چالچاليان واقع در كيلومتر شاهرود - گرگان براي تفريح رفته بودند مورد اصابت صاعقه قرار گرفتند كه در اين حادثه 2 نفر به نام هاي داوود نخعي 62 ساله و علي نخعي 28 ساله در دم جان خود را از دست دادند. و 7 نفر ديگر از اعضاي اين خانواده دچار سوختگي شدند كه بلافاصله به بيمارستان امام حسين(ع) شاهرود انتقال يافتند. حال مجروحان رو به بهبودي است.
 


از اول آبان

كالاهاي بدون برچسب اصالت قاچاق محسوب مي شوند

معاون غذاي سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: تمام كالاهاي سلامت شامل اقلام غذايي، دارويي و بهداشتي بدون برچسب اصالت و سلامت (كد رهگيري كالا) معتبر، پس از پايان مهرماه جاري، قاچاق محسوب مي شوند.
به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي «بهروز جنت» افزود: ابلاغيه اي درباره ارسال موجودي انبار به تمام شركت هاي تحت پوشش سازمان غذا و دارو ارسال شده و آنها براي آخرين بار فرصت دارند تا پايان مهرماه جاري، تمام فهرست موجودي انبار خود را اعلام كنند.وي تاكيد كرد پس از پايان اين زمان، همه محصولات غذايي، دارويي و بهداشتي بدون برچسب معتبر كنترل اصالت و سلامت (كد رهگيري)، قاچاق محسوب شده و مطابق قانون با آن برخورد خواهد شد.جنت، مسئوليت فروش اقلام دارويي بدون برچسب در بازار را متوجه شركت ها و نمايندگي هاي عرضه كننده آن كالا دانست.
 


وزير بهداشت اعلام كرد

پزشكان زيرميزي بگير اخراج مي شوند

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: دانشگاه هاي علوم پزشكي در صورت دريافت شكايت از زيرميزي پزشكان، آنها را اخراج مي كنند.
مرضيه وحيد دستجردي در گفت و گو با فارس، توضيح داد: اساس برنامه برخورد با زيرميزي پزشكان، اجراي كامل برنامه پزشك خانواده است، اجراي اين برنامه قطعا در تمام سطوح عمومي، تخصصي و بيمارستاني موجب حذف زيرميزي پزشكان مي شود.
وي ادامه داد: گام دوم براي حل اين معضل، اختصاص بودجه 6 هزار ميليارد توماني سهم وزارت بهداشت از اجراي برنامه هدفمندي يارانه هاست كه قرار است با اجراي فاز دوم اين برنامه اختصاص پيدا كند كه در اين صورت كل مسئله زيرميزي كاملا حل مي شود.
وزير بهداشت تصريح كرد: برخورد قهري با پزشكاني كه زيرميزي مي گيرند، به هر حال از گذشته بوده و كماكان نيز وجود دارد و دانشگاههاي علوم پزشكي اين افراد را اخراج مي كردند، الان هم همان روش را دارند ادامه مي دهند.
وي گفت: اما اساس كار برخورد با پديده زيرميزي و برخورد ريشه اي با اين پديده ناميمون، حذف رابطه مالي بين پزشك و بيمار است كه راه حل قطعي آن نيز اجراي كامل برنامه پزشك خانواده، نظام ارجاع و تامين اعتبار 6 هزار ميليارد توماني بخش سلامت است و اگر اين اعتبارات تامين شود و اين برنامه اجرا شود، بيماران ديگر هيچ هزينه اي را نه به صورت زيرميزي و نه به صورت روميزي براي درمان پرداخت نخواهند كرد و كل خدمات سلامت در كشور رايگان مي شود.
 


دامادي كه سوار خر مراد شد!

دولت آباد برخوار- خبرنگار كيهان:
داماد اصفهاني در شب عروسي اش به جاي سوار شدن بر خودرو شيك و مدل بالاي گل زده ترجيح داد بر الاغ تزيين شده سوار شده و در شهر به گردش بپردازد.
در شب عروسي جواني در دولت آباد برخوار اصفهان دوستان و اقوام داماد در يك ابتكار جالب و كم هزينه الاغي را با پارچه هاي رنگارنگ تزيين و با استفاده از صدها لامپ رنگي، بدن حيوان را چراغاني كرده و با سوار كردن داماد بر روي الاغ، وي را در شهر به گردش درآوردند.
به گزارش خبرنگار ما، داماد كه از مسير حمام به خانه سوار بر الاغ در حركت بود مورد استقبال جمعيت انبوهي از مردم قرار گرفت و دهها نفر از وي عكس و فيلم رايگان تهيه كردند.
هجوم مردم براي تماشاي كاروان الاغ سوار عروسي باعث راهنبدان و ترافيك در شهر دولت آباد برخوار شد به صورتي كه پليس راهنمايي و رانندگي مجبور به مداخله براي باز كردن مسير دامادي شد كه سوار خر مراد بود.
الاغ هم براي اين كه شور و هيجان بيشتري به اين مراسم دهد عرعركنان خود را در اين شادي شريك دانست.
رهگذران نيز كه به جاي خودرو شيك و گل زده داماد، الاغ سراسر چراغاني شده را ديده و به جاي بوق خودرو عرعر الاغ را به گوش مي شنيدند با قند و نبات كاروان عروسي پذيرايي مي شدند.
كاروان داماد پس از توقف كوتاهي در جلوي در آرايشگاه عروس را با خود همراه و به مقصد جشن عروسي و سرانجام خانه بخت حركت كرد.پس از پياده كردن عروس و داماد به مقصد همسايگان با دسته هاي علف و كاه از الاغ خسته و گرسنه پذيرايي كردند.
 


مرد روستايي براي ترساندن همسرش او را كشت

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
مرد روستايي هنگامي كه قصد ترساندن همسرش را داشت ناگهان او را به قتل رساند.
فرمانده نيروي انتظامي لرستان با اعلام مطلب فوق افزود: در اين حادثه كه در روستاي ميربك دلفان رخ داد مردي به قصد ترساندن همسرش لوله اسلحه را به سمت وي گرفت و ناگهان انگشتش روي ماشه رفت و بر اثر اصابت گلوله وي را در دم به قتل رساند.
به گزارش خبرنگار ما سرتيپ كاظم عليزاده اضافه كرد: مرد 35 ساله با اصابت 6 گلوله به همسرش وي را كشت كه پرونده اي در اين رابطه تشكيل و متهم به قتل تحت پيگرد قانوني قرار گرفت.

 


اعلام نتايج 3 آزمون

نتايج دو آزمون مهندسي فناوري ارشد و آزمون كارشناسي ناپيوسته پودماني دانشگاه علمي كاربردي در سايت سازمان «سنجش» و نتايج كنكور كارشناسي ناپيوسته دانشگاه آزاد از طريق پايگاه «آزمون» اعلام شد.
بنابراين گزارش ها قبولي هاي آزمون مهندسي فناوري ارشد دانشگاه جامع علمي كاربردي مي توانند روزهاي 12 و 13 مهرماه همراه با مدارك لازم در مراكز پذيرفته شده اقدام به ثبت نام كنند.پذيرفته شدگان آزمون كارشناسي ناپيوسته پودماني اين دانشگاه نيز در روزهاي 11 تا 13 مهرماه همراه با مدارك لازم به مراكز آموزشي علمي كاربردي مربوطه مراجعه كنند. اين گزارش مي افزايد قبول شدگان آزمون كارشناسي ناپيوسته دانشگاه آزاد هم در روزهاي 11 و 12 مهرماه فرصت ثبت نام دارند.همچنين اطلاعيه مربوط به مدارك مورد نياز و چگونگي ثبت نام در روز دوشنبه 10 مهرماه از طريق پايگاه اطلاع رساني مركز آزمون به نشاني www.pubr-azmoon.com منتشر مي شود.
 


آتش سوزي

در منبع بزرگ نفت قيطريه

آتش نشانان موفق به مهار آتش سوزي در منبع بزرگ ذخيره نفت در قيطريه شدند.
به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني در ابتداي بلوار قيطريه در محوطه باز يك كارگاه بزرگ ساختماني سه منبع 5 هزار ليتري حاوي نفت وجود داشت كه يكي از آنان در اثر نشت نفت دچار آتش سوزي شد.
با آتش گرفتن اين مخزن، دود غليظي سرتاسر فضاي اين محوطه را فرا گرفت به طوري كه از فاصله دور كاملاً قابل رؤيت بود.
آتش نشانان با استفاده از دو رشته لوله آبرسان در مدت زمان كوتاهي شعله هاي آتش را خاموش و از سرايت آن به ديگر منبع ها جلوگيري كردند.
بي احتياطي و رعايت نكردن نكات ايمني دليل بروز اين حادثه ذكر شده است.
 


قتل 2 روزنامه نگار سوماليايي

دو روزنامه نگار سوماليايي در كمتر از 48 ساعت در موگاديشو پايتخت سومالي كشته شدند كه به اين ترتيب شمار روزنامه نگاراني كه از ابتداي سال جاري ميلادي تاكنون قرباني سوء قصد شده اند به 15 نفر رسيد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، افراد ناشناس روز جمعه «عبدالله فرح» روزنامه نگار سوماليايي را كشتند، يك روز پيش از آن نيز جسد يك روزنامه نگار ديگر به نام «عبدالرحمان محمدعلي» در حالي كه سرش از بدنش جدا شده بود پيدا شد.
«محمد الابراهيم» از مسئولان اتحاديه ملي روزنامه نگاران سوماليايي به خبرگزاري فرانسه گفت: اين فاجعه اي براي رسانه ها در سومالي است، مطلع شديم احمد عبدالله فرح كه براي خبرگزاري يمن (سبا) كار مي كرد داخل يك ميني بوس نزديك يك پست بازرسي در موگاديشو كشته شده است.وي افزود: روزنامه نگار ديگري به نام عبدالرحمان محمدعلي روز پنجشنبه كشته شد و جسد او در حالي كه سرش از بدنش جدا شده بود در محله سوكاهولاهاي موگاديشو پيدا شد.يك روزنامه نگار ديگر به نام محمد عبدالله گفت: موگاديشو به مكاني براي قتل روزنامه نگاران تبديل شده است و اگر اين روند متوقف نشود مرگ روزنامه نگاري آزاد در سومالي خواهد بود.
بيستم سپتامبر نيز سه روزنامه نگار از جمله 18 نفري بودند كه بر اثر دو حمله انتحاري در رستوراني در موگاديشو جان باختند.
يك روز بعد از اين حادثه نيز «حسن يوسف ابسوغي» روزنامه نگار سوماليايي زماني كه محل كارش را در دفاتر يك شبكه راديويي مستقل ترك مي كرد به دست افراد ناشناس كشته شد.سازمان گزارشگران بدون مرز پيش از اين حوادث اعلام كرده بود سال 2012 براي روزنامه نگاران در سومالي خونبارترين سال بوده است.پيش از اين، سال 2009 خونبارترين سال براي روزنامه نگاران در سومالي بود كه طي آن 9 روزنامه نگار كشته شدند.
 


371 نفر قرباني سيل پاكستان

جاري شدن سيلاب در اثر ادامه يافتن بارش هاي شديد موسمي در مناطق جنوب و جنوب غربي پاكستان در روزهاي اخير 371 قرباني گرفت و زندگي حدود سه ميليون نفر را تحت تاثير قرار داد.
به گزارش سازمان مديريت بحران در پاكستان، مقامات اين سازمان با اشاره به آمار قربانيان و خسارت سيل هاي اخير بر اثر طغيان رودخانه ها در پاكستان اعلام كردند: جاري شدن سيل در روزها و هفته هاي اخير 371 كشته برجاي گذاشته و روند زندگي دو ميليون و800 هزار نفر را به شدت تحت تاثير قرار داده است به طوري كه در اين ميان 890 هزار نفر از خسارت ديدگان متعلق به ايالت پنجاب و 700 هزار نفر نيز در ايالت بلوچستان و مابقي در ايالات و مناطق ديگر پاكستان سكونت دارند.
براساس اطلاعات منتشر شده در پايگاه اطلاع رساني رسمي سازمان ملي مديريت بحران پاكستان؛ 290 هزار نفر كه در مناطق مختلف پاكستان در اثر جاري شدن سيل دچار آسيب هاي مادي شده اند به اردوگاه هاي امدادي منتقل شدند.
براساس اين گزارش، جاري شدن سيلاب در اوايل ماه سپتامبر (شهريور) در مناطق شمال غربي و منطقه كشمير تحت نظارت دولت پاكستان تعدادي كشته برجاي گذاشت.
همچنين «احمد كمال» سخنگوي سازمان مديريت بحران پاكستان در گفت وگو با رسانه ها گفت: دولت اين كشور تاكنون براي دريافت كمك هاي خارجي درخواستي نكرده و نظر دولت اين است كه وضعيت پيش آمده با استفاده از منابع بومي و ملي كنترل و رسيدگي شود.
وي ادامه داد: نزديك به يك ميليون و400 هزار هكتار زمين و محصولات كشاورزي در سراسر پاكستان در پي جاري شدن سيل از بين رفتند، اين فاجعه همچنين منجر به تلف شدن هشت هزار راس گاو و گوسفند شده است.آژانس كودكان سازمان ملل متحد در پاكستان (يونيسف) با ارزيابي جداگانه از ميزان تلفات سيل در اين كشور اعلام كرد: سيلاب روند زندگي يك ميليون و 400 هزار كودك كه بيش از 390 هزار نفر از آنان زير پنج سال هستند، را تحت تاثير قرار داده است.پاكستان از سال 2010 دچار بدترين حوادث سيل طي 65 سال گذشته شده است.اين حوادث طي دو سال گذشته باعث جان باختن بيش از يك هزار و700 نفر و تحت تاثير قرار گرفتن زندگي بيش از 20 ميليون نفر شده است.
 


پل خودكشي

در پنج سال گذشته نزديك به هزار نفر در كره جنوبي تلاش كردند تا خود را از روي پل رودخانه هان در سئول به پايين بيندازند و دست به خودكشي بزنند.
به گزارش مشرق كره جنوبي يكي از كشورهايي است كه بيشترين آمار خودكشي را در جهان براي خود به ثبت رسانده است و مقامات اين كشور سعي دارند به هر نحوي جلوي افزايش اين روند را بگيرند. آمار نشان مي دهد كه در سال 2010 ميلادي از هر 100 هزار كره اي، 34 نفر خودكشي كرده اند.
مشكلات روحي و رواني، سرخوردگي، شكست هاي مالي و عشقي از مهمترين عواملي هستند كه باعث خودكشي افراد در كره جنوبي مي شود.
نكته جالب در اين خودكشي ها آن است كه مردم كره جنوبي علاقه خاصي به كشتن خود در برخي نقاط خاص دارند و به عنوان مثال، افزايش آمار خودكشي در رودخانه هان در كره جنوبي باعث نگراني دولت اين كشور شده است.
در گزارشي كه به تازگي در كره جنوبي منتشر شده است آمده است كه 408 نفر در كره جنوبي طي پنج سال گذشته در رودخانه هان در سئول پايتخت كره جنوبي خودكشي كرده اند.
هم اكنون پليس كره جنوبي با نصب دوربين هاي مخفي و كنترلي در حاشيه رودخانه هان و پل هاي احداثي و همچنين افزايش گشت زني نيروهاي گشتي سعي دارد تا آمار خودكشي را كاهش دهد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14