(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10 مهر 1391 - شماره 20320

كوتاه از هفته دفاع مقدس
معاون سياسي انتظامي فرمانداري شهرستان:
بيماري وبا در كرج درحد صفر است
تاكيد معاون اول رئيس جمهور
برانتقال آب خليج فارس به شيراز
ايران در كيهان
تعميرات كلي پالايشگاه سرخس آغاز شد
آغاز تردد اتوبوس از مرز پلدشت به نخجوان
آغاز فعاليت 200 هزار پليس يار نوجوان در اصفهان
رئيس دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بوير احمد:
روزنامه كيهان در بين نشريات كشور جايگاه ويژه اي دارد
نصب 12دستگاه آبگرمكن خورشيدي در پالايشگاه اصفهان
يادداشت خبرنگار
استاندار اصفهان خبر داد
بهره برداري از 2 هزار طرح عمراني درخوانسار
انتصابات جديد در شهرستانها
هشدار اداره اماكن گيلان به تالارهاي عروسي
رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان:
 400 ميليارد ريال از سازمان هاي بيمه گر طلب داريم
پايان عمليات بازسازي و زيباسازي مصلاي بزرگ مياندوآب
راه اندازي كلينيك درمان اعتياد در اراك


كوتاه از هفته دفاع مقدس

رونمايي از تنديس 2شهيد
اهواز- خبرنگاركيهان: همزمان با هفته دفاع مقدس تنديس سرداران شهيدعلي هاشمي و شهيد دكتر مجيد بقايي با حضور خانواده اين شهيدان در كنار پل سفيد و پل پنجم اهواز رونمايي شد.
براساس مصوبه ستاد كنگره سرداران شهيد، تنديس پنج تن از شهداي شاخص دفاع مقدس ساخته شده كه در شهر اهواز نصب مي شود.
اين گزارش مي افزايد تنديس سردار شهيد علي هاشمي در كنار پل پنجم و تنديس سردار شهيد مجيد بقايي در كنار پل سفيد اهواز رونمايي شد.
جنس اين مجسمه ها از برنز سوخته و ارتفاع آنها 5/3متر و وزن آنها 2تن است كه به روش موم كاهنده ساخته شده اند.
گفتني است رونمايي از تنديس سه شهيد ديگر نيز در كنار پل هاي سوم، چهارم و ششم در برنامه هاي آينده، شهرداري اهواز قرار دارد.
توزيع نان صلواتي
جاسك- خبرنگاركيهان: به مناسبت هفته دفاع مقدس نانوايان جاسك 20هزار قرص نان صلواتي در بين مردم اين شهر توزيع كردند.
رئيس صنف نانوايان جاسك با بيان اين مطلب افزود: برخي از نانوايان شهر جاسك به صورت خودجوش در اين هفته اقدام به توزيع نان صلواتي كردند.
علي قربان پور گفت: اين اقدام نانوايان با هدف يادآوري كارهاي صلواتي در طول هشت سال دفاع مقدس صورت گرفته است.
شهر جاسك با 12هزار نفر جمعيت دوازده نانوايي دارد و در 320كيلومتري شرق استان هرمزگان واقع است.
هراس دشمن
همدان- خبرنگاركيهان:مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان گفت: دشمن از روحيه شهادت طلبي و فرهنگي مردم ايران هراس دارد.
حجت الاسلام والمسلمين محمد رضوي راد افزود: حديث دفاع مقدس، حديث مقاومت ملتي است كه توانست مقابل دشمني برخوردار از تمام امكانات، از انقلاب و اعتقادات و آرمان ها و ارزش هاي خود دفاع كند.
وي يادآور شد: با وجود امكاناتي كه در اختيار دشمن بود، هنر امام خميني سپاه را انسجام داد، بسيج را تشكيل و ارتش را قداست داد و ميليون ها نفر از مردم به صحنه آمدند تا از تماميت ارضي ايران دفاع كنند.
رضوي راد خاطرنشان ساخت: هنر ديگر امام خميني اين بود كه با همگاني ساختن دفاع، بزرگ ترين كار فرهنگي را انجام داد و جنگ را مردمي كرد.
وي اظهار داشت: روحيه معنوي و فعاليت هاي فرهنگي باعث پيروزي در جنگ شد و لذا دشمن نيز از فعاليت هاي فرهنگي و روحيه شهادت طلبي مردم هراس داشته و دارد.
يادواره شهدا
اصفهان- خبرنگاركيهان: مراسم يادواره سرداران و 110شهيد روستاي اسفرجان شهرضا در محل گلستان شهدا و امامزاده عبدالمطلب برگزار شد.
برگزاري صبحگاه مشترك، برپايي نمايشگاه دفاع مقدس، همايش ائمه جمعه و جماعات، فرماندهان پايگاه هاي مقاومت، شبي با شهدا و شامگاه ياد ياران، تجليل از جانبازان، نشست هاي سياسي و بصيرتي در كليه پايگاه ها و برپايي نمايشگاه اعجاز علمي قرآن نيز از ديگر برنامه هايي بود كه در طول هفته دفاع مقدس برگزار شد.
برپايي اردوي زيارتي
چناران- خبرنگاركيهان: به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس و دهه كرامت 400تن از مادران- همسران و ايثارگران و جانبازان و آزادگان به اردوي يكروزه زيارتي بارگاه ملكوتي امام رئوف حضرت رضا(ع) اعزام شدند.
شركت كنندگان در اين اردوي زيارتي ضمن زيارت از برنامه هاي فرهنگي- مذهبي آستان قدس رضوي بهره مند شدند و در پايان به صرف غذاي بارگاه رضوي نايل آمدند.
تقويت روحيه جهادي
ساري- خبرنگاركيهان: مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه ساري گفت: بايد روحيه جهادي در نسل سوم انقلاب تقويت شود.
حجت الاسلام والمسلمين محمدتقي خليل نژاد در مراسم تجليل از فرماندهان پايگاه هاي مقاومت ادارات و شركت هاي خدماتي حمايتي كشاورزي استان اظهار داشت: هفته دفاع مقدس يادآور رشادت ها و شهامت هاي ايثارگراني است كه هشت سال در برابر دشمن مقاومت كردند.
وي تصريح كرد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبي است كه ما خودباوري و اعتماد را در مردم تقويت كنيم.
قدرت اسلام
هشترود- خبرنگاركيهان: فرمانده لشكر عملياتي سپاه عاشورا گفت: هفته دفاع مقدس نمود تحقق وعده هاي الهي و قدرت اسلام و مسلمين است.
سرهنگ اصغر عباسقلي زاده در جمع يادگاران هشت سال دفاع مقدس با بيان اين مطلب افزود: دفاع مقدس ثابت كرد كه با هيچگونه ابزار و تجهيزات جنگي و قدرت نظامي نمي توان به پيروزي رسيد بله تمامي قدرت ها از آن خداست و هركه به خدا ايمان داشته باشد پيروز ميدان است.
وي در ادامه اظهار داشتند: رزمندگان سلحشور اسلام نيز با فداكاري، ايمان واقعي، با تأسي از نهضت عاشورا و تبعيت از رزمندگان صدر اسلام و امام خميني به جهانيان ثابت كردند كه تنها راه نجات از وسوسه هاي شيطان و رسيدن به قله سعادت فقط اعتقاد راسخ به خداوند رحمان است.
 


معاون سياسي انتظامي فرمانداري شهرستان:

بيماري وبا در كرج درحد صفر است

كرج -خبرنگاركيهان:
ازابتداي سال جاري تاكنون موردي مبني بر آلودگي به بيماري وبا درمراكز درماني و بيمارستان هاي كرج ثبت نشده است.
معاون سياسي و انتظامي فرمانداري كرج با مثبت ارزيابي كردن فعاليت هاي انجام گرفته از سوي مراكز بهداشتي و درماني استان البرز و شهرستان كرج گفت: به سبب برنامه ريزي هاي لازم بهداشتي درشهرستان هيچ موردي از بيماري وبا گزارش نشده است.
سيد شكرالله افتخاري افزود: دركنار موضوعات مربوط به وضع فاضلاب شهري و خانگي، توجه به اين نكته ضروري است كه بايد با پيشگيري و رعايت مسائل بهداشتي ميزان ابتلاي مردم به بيماري ها و آلودگي ها را كاهش داد.
وي با تاكيد بر ساماندهي فاضلاب خانگي درشهرستان كرج اظهارداشت: هم اكنون به دليل اجرا نشدن طرح فاضلاب شهري دركرج و شهرهاي تابعه شهرستان، فاضلاب منازل خانگي در معابر و خيابان هاي شهر جاري است كه بايد با برنامه ريزي دستگاه هاي ذي ربط ساماندهي شود.
افتخاري بيان كرد: از طرح فاضلاب شهري كرج كه از سال 73 دردستوركار قرارگرفته است حدود 500 كيلومتر لوله گذاري درمناطق مهرشهر، عظيميه و رجائي شهر انجام شده و در صورت پايان اين طرح مشكل هدايت فاضلاب خانگي برطرف مي شود.
 


تاكيد معاون اول رئيس جمهور

برانتقال آب خليج فارس به شيراز

شيراز- خبرنگار كيهان:
انتقال آب خليج فارس يكي از ضرورتهاي قابل پيگيري است و بايد براي انتقال آن به استان فارس تلاش را مضاعف كرد.
معاون اول رئيس جمهور استان فارس را از استان هاي ويژه و با اهميت كشور برشمرد و گفت: فارس به تنهايي تامين كننده بخش عمده اي از نيازهاي كشور است و دولت از هيچ اقدامي در جهت عمران و توسعه اين استان فروگذار نمي كند.
«محمدرضا رحيمي» در جلسه مجمع نمايندگان استان فارس كه با حضور استاندار، معاون امور مجلس رئيس جمهور و وزراي نفت و نيرو برگزار شد، اظهار داشت: فارس چند سالي است كه با مشكل خشكسالي مواجه است و اين موضوع موجب شده تا بخش كشاورزي، دامپروري و نيز اشتغال استان با مشكل روبه رو شود.
وي با اشاره به پي گيري ها براي انتقال آب خليج فارس به نقاط مختلف استان فارس، انتقال آب به اين استان را يكي از طرح هاي مهم و ضروري براي استان ارزيابي كرد و افزود: طرح انتقال آب از خليج فارس بايد در اولويت برنامه ها قرار گيرد و دولت نيز تمام تلاش خود را براي اجراي اين طرح به كار خواهد گرفت.
وي با بيان اينكه با اجراي طرح انتقال آب به فارس كشاورزي و دامپروري استان رونق يافته و فرصت هاي شغلي فراواني ايجاد مي شود، گفت: بي ترديد با رفع مشكل كم آبي سرمايه گذاران فراواني به اين استان جذب شده و زمينه ترقي و پيشرفت فراهم خواهد شد. رحيمي ظرفيت هاي پتروشيمي هاي موجود را از زمينه هاي رشد و ترقي استان دانست و خواستار برگزاري جلساتي براي فعال كردن ظرفيت هاي پايين دست پارس جنوبي و بهره برداري از آن در همه ابعاد شد.
معاون اول رئيس جمهور اظهار داشت: فارس از جمله استان هاي پيشتاز در كشور است كه مي تواند بخش عمده اي از نيازهاي كشور را تامين كند.
 


ايران در كيهان

پيوستن روستاها به شهر
پارس آباد مغان- خبرنگار كيهان:سه روستاي اجيرلو، عربلو و ابراهيم آباد به شهر پارس آباد ملحق شدند.
فرماندار پارس آباد مغان با اعلام مطلب بالا افزود: اين روستاها با ضميمه شدن به شهر جزء محلات شهري محسوب مي شوند و ساكنين در اين محله هاي جديد همچون ديگر شهروندان از خدمات و امكانات شهري بهره مند خواهند شد.
كريمي با بيان اينكه پارس آباد مغان در حال توسعه است اظهار داشت: ايجاد شهرداري منطقه 2 در اين شهرستان بايد در دستور كار مسئولان استان اردبيل قرار بگيرد تا در اثر آن كيفيت خدمات شهري بهبود يابد.
افزايش گازرساني به صنايع
قزوين - خبرنگار كيهان:مديرعامل شركت گاز استان قزوين از افزايش 85 درصدي گازرساني به صنايع استان و رشد 15درصدي نسبت به ميانگين كشوري خبر داد.
مديرعامل شركت گاز استان قزوين در مراسم آغاز بهره برداري از گازرساني به شهرك صنعتي آوج با اعلام مطلب فوق افزود: گازرساني به شهرك صنعتي آوج با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و 700 ميليون ريال به انجام رسيد كه شامل يك ايستگاه تقليل فشار با ظرفيت 10هزار مترمكعب است كه با افتتاح آن، بيش از 20 واحد صنعتي مستقر در اين شهرك از نعمت گاز طبيعي برخوردار خواهند شد.
برگزاري سمينار سلول هاي بنيادي
بابل - خبرنگار كيهان:سمينار نقش سلول هاي بنيادي و مهندسي ژنتيك و درمان بيماري ها با حضور پرفسور صبور از موسسه ماكس پلانك آلمان و جمعي از اساتيد در دانشگاه علوم پزشكي بابل برگزار شد.
دكتر مصطفي زاده معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشكي بابل با اعلام مطلب فوق افزود: ايجاد جامعه ايمن از اهداف مهم جوامع بشري است و در همين راستا مراكز تحقيقاتي اين دانشگاه تصميم به اين سمينار گرفت.
براساس اين گزارش پرفسور صبور در مورد نقش سلول هاي بنيادي و مهندسي ژنتيك و درمان اين بيماري ها سخنراني كرد.
رشد 26درصدي برداشت ميوه
اروميه- خبرنگار كيهان: امسال ميزان برداشت ميوه از باغات مياندوآب 26درصد افزايش يافته است.
سرپرست جهاد كشاورزي مياندوآب در كارگروه توسعه كشاورزي با اعلام مطلب فوق افزود: امسال بيش از 168 هزار تن انواع ميوه هسته دار و دانه دار در مياندوآب توليد شده است.
عليپور ارزش توليد اين ميزان ميوه را بيش از 100ميليارد تومان بيان كرد و افزود: بيش از 30هزار نفر از جمعيت شهرستان مياندوآب در بخش كشاورزي مشغول به كار هستند.
برگزاري نشست همفكري
اهواز- خبرنگار كيهان: رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهواز، گفت: در آستانه آغاز سال تحصيلي جديد و بازگشايي دانشگاه ها، به منظور ارائه بيشتر و بهتر خدمات و پاسخگويي به دانشجويان و همچنين تكريم ارباب رجوع، سلسله نشست هاي همفكري با كاركنان حوزه هاي مختلف واحد اهواز برگزار شد.
دكتر عليرضا شكوه فر، با بيان اينكه كاركنان دانشگاه يكي از اركان مهم و اساسي پيشرفت و توسعه اين مركز علمي هستند، عنوان كرد: در اين نشست ها مسائل و مشكلات كاركنان با هدف رفع و بهبود كارايي و بهره وري اين افراد مورد بررسي قرارگرفت.
برداشت ذرت
اروميه- خبرنگار كيهان: امسال 430 هزار تن ذرت از مزارع آذربايجان غربي برداشت مي شود.
مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي با اعلام مطلب فوق افزود: اين مقدار محصول نسبت به سال گذشته 260 هزار تن افزايش دارد.
جمشيد دارا با اشاره به اينكه امسال در 15هزار هكتار از اراضي استان ذرت كشت شده است گفت: اين مقدار شامل 9هزار هكتار ذرت دانه اي و 6هزار هكتار ذرت علوفه اي است.
او با بيان اينكه عمليات برداشت ذرت علوفه اي از چند روز پيش آغاز شده است تصريح كرد: برداشت ذرت دانه اي هم از 20 شهريور شروع شده است.
آموزش فني و حرفه اي
بندرعباس- خبرنگار كيهان: 2ميليون نفر ساعت آموزش در بخش دولتي هرمزگان انجام شد.
مديركل آموزش فني و حرفه اي استان با اعلام مطلب فوق افزود: در نيمه اول سال جاري، يك ميليون و 924 هزارو 423 نفر ساعت به كارآموزان آموزش داده شده است.
عزت الله اردشيري افزود: اين آموزش ها در 32رشته و 158 حرفه اجرا شده است.
كاريابي در كميته امداد
اصفهان- خبرنگار كيهان: 15 ميليارد تومان در سال جاري براي كاريابي بيش از 50 هزار نفر در كشور اختصاص يافت.
مديركل امور حرفه آموزي و كاريابي كميته امداد امام خميني با اعلام مطلب فوق افزود: سال گذشته نيز به منظوركاريابي مبلغ 300 ميليون تومان اختصاص يافته بود.
حق جويان همچنين افزود: در اين مدت 2047 مورد آموزش هاي فني و حرفه اي، 123 مورد كاريابي، 753 مورد آموزش هاي بلندمدت، 777 مورد آموزش هاي كوتاه مدت و 517 مورد حرفه آموزي انجام شده است.
كارگاه آموزش پدافند غيرعامل
شهرقدس- خبرنگار كيهان: فرماندار شهرستان قدس بر لزوم آمادگي مسئولان در مقابله با حوادث و بلاياي طبيعي تاكيد كرد و خواستار توجه به اين مهم شد.
علي جهانبخشي در مراسم برگزاري دوره آموزشي پدافند غيرعامل كه در محل پالايشگاه نفت پارس برگزار شد، اظهار داشت: پدافند غيرعامل به عنوان يكي از مهم ترين تصميمات استراتژيك است كه بايد در كنار مديريت امور عادي به آن پرداخته شود.
وي افزود: تدبير به هنگام بروز تهديدات از جمله تهديدات دشمنان و يا بروز حوادث طبيعي به صورت غيرمسلحانه كه كاهش خسارات و عواقب پس از حوادث منجر مي شود، پدافند غيرعامل ناميده مي شود كه در بخشهاي مختلف به عنوان بهداشت و درمان، آب، گاز و مخابرات، حمل و نقل و... كاربرد دارد.
بازگشايي مدارس
جاسك- خبرنگار كيهان: همزمان با سراسر كشور زنگ شكوفه ها در شهرستان جاسك در مدرسه دخترانه فاطمه الزهرا(س) نواخته شد.
در اين مراسم رئيس آموزش و پرورش جاسك گفت: دانش آموزان با تحصيل علم و دانش ادامه دهنده راه شهيدان براي شكوفايي و آباداني كشور هستند.
كلامي پور در ادامه افزود: براي سال تحصيلي جديد بيش از يك هزار و 700 نوآموز پايه اول ابتدايي در جاسك ثبت نام كرده اند. لازم به ذكر است شمار دانش آموزان دوره ابتدايي جاسك بيش از هفت هزار نفر اعلام شده كه در 395 واحد آموزش مشغول به تحصيل خواهند شد.
بهارستان - خبرنگار كيهان: دفتركار گروه صنعت و ومعدن در شهرستانهاي بهارستان و رباط كريم گشايش يافت.
دفتر كارگروه صنعت و معدن با هدف رفع مشكلات و موانع صنعتگران شهرستان هاي بهارستان و رباط كريم توسط نماينده مردم اين دو شهرستان در مجلس شوراي اسلامي طي مراسمي با حضور مشاور مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران آغاز به كار كرد.


 


تعميرات كلي پالايشگاه سرخس آغاز شد

سرخس- خبرنگار كيهان:
معاون عمليات شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد سرخس از آغاز تعميرات كلي در اين شركت خبر داد.
محمد فرزانه مقدم با اعلام اين خبر افزود: بحث توقف كلي فعاليت پالايشگاه به درخواست شركت بهره برداري نفت و گاز شرق انجام گرفته است.
وي با بيان اينكه كار تعميرات كلي پالايشگاه طوري برنامه ريزي شده است كه در طول 40 ساعت اجرا شود.
فرزانه مقدم تصريح كرد: در طول اين مدت كليه واحدهاي عملياتي پالايشگاه شامل پالايش گاز، گوگردسازي، تقطير و آب و بخار در حالت خاموشي قرار خواهند گرفت.
وي افزود: دريافت گاز ترش از چاه هاي منطقه خانگيران سرخس به طور كلي قطع مي شود و گاز شيرين به مقدار شش ميليون مترمكعب، در اين مدت براي مصارف اضطراري برقرار است. معاون عملياتي پالايشگاه سرخس خاطرنشان كرد: هدف از انجام تعميرات كلي، پايداري توليد و حفظ حداكثر ظرفيت در ماه هاي باقيمانده سال و آمادگي كامل در فصل زمستان خواهد بود.
 


آغاز تردد اتوبوس از مرز پلدشت به نخجوان

پلدشت- خبرنگاركيهان:
فرماندار پـلدشت از آغاز تردد اتوبوس هاي مسافربري آذربايجان غربي از مرز پلدشت، شاه تختي به مقصد نخجوان خبرداد.
جبار طالبي اظهار داشت: براي فراهم ساختن تسهيلات لازم، آسان و كم هزينه براي تردد اتباع جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان براساس پروتكل منعقده بين استانداري آذربايجان غربي و رئيس مجلس عالي جمهوري خودمختار نخجوان تردد اتوبوس از اروميه به نخجوان درمرز پلدشت شاه تختي راه اندازي شد.
وي افزود: با راه اندازي اين خط مسافري روزانه 160 مسافر از طريق اتوبوس از مرز پلدشت تردد خواهند كرد كه در صورت افزايش تعداد مسافران اين رقم روزانه به 320 نفر مسافر افزايش خواهد يافت.
طالبي گفت: با راه اندازي خط اتوبوس از مرز پلدشت 50 درصد هزينه هاي اياب و ذهاب اتباع دو كشور كاهش خواهد يافت.
جمهوري خود مختار نخجوان بخشي از خاك جمهوري آذربايجان است كه درشمال شهرستان پلدشت قرار گرفته است.
اين جمهوري خودمختار حدود 400 هزار نفر جمعيت دارد كه تمام آنها مسلمان و شيعه جعفري هستند و به زبان تركي آذري سخن مي گويند.
 


آغاز فعاليت 200 هزار پليس يار نوجوان در اصفهان

اصفهان - خبرنگاركيهان:
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان اصفهان از آغاز فعاليت 225 هزار هميار پليس و پليس يار نوجوان درسطح استان خبر داد.
سرهنگ حسين غلامي گفت: تعداد 225 هزار دانش آموز كه تحت آموزش هاي لازم توسط افسران ما قرارگرفته و كارت هميار پليس دريافت كرده اند از اول مهرماه مشغول فعاليت شدند و مأموران ما را در روان سازي ترافيك و كاهش تصادفات ياري مي دهند.
وي افزود: طبق قانون بي توجهي به تذكر همياران پليس و پليس ياران نوجوان كه داراي كارت ويژه هستند تخلف محسوب خواهدشد، گفت: اين افراد كه امسال با نمادهاي پليس مدرسه پوشش داده شده اند با پرچم هايي كه در دستشان است خيابان ها را براي عبور دانش آموزان كوچك تر مي بندند و همچنين به كودكان و نوجوانان نحوه سوارشدن و پياده شدن از سرويس مدارس را آموزش مي دهند.
وي افزود: پليس با اعزام كارشناسان خود به مهدها و مدارس ابتدايي كودكان را تحت آموزش هاي ويژه قرار مي دهد تا فرهنگ رعايت قانون و رفتار ترافيكي در جامعه ما نهادينه شود.
رئيس پليس راهور استان اصفهان گفت: براساس آمار، بيشترين تصادفات وسايل نقليه با دانش آموزان در ماه مهر اتفاق مي افتد كه لازم است والدين به فرزندانشان آموزش هاي لازم را ارائه كرده و آنها را نسبت به علائم و هشدارهاي ترافيكي آگاه كنند.
وي افزود: اجراي طرح زوج و فرد از اول مهرماه با جديت دنبال شده است و رانندگان خودروهاي متخلف جريمه مي شوند.
 


رئيس دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بوير احمد:

روزنامه كيهان در بين نشريات كشور جايگاه ويژه اي دارد

ياسوج- خبرنگار كيهان:
روزنامه كيهان در بين نشريات كشور جايگاه ويژه و موضع و مشخص و واحدي دارد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بويراحمد در بازديد از دفتر سرپرستي روزنامه كيهان در ياسوج با اعلام اين مطلب گفت: خط مشي اساسي اين روزنامه در جهت پيروي از آرمان هاي امام خميني و رهبري است و در راستاي حفظ و ثبات جامعه حركت مي كند. دكتر حسام الدين نبوي زاده با بيان اين كه كيهان فراتر از يك روزنامه است افزود: گمانه زني هاي روزنامه كيهان تعيين كننده آينده كشور است و مورد تأييد و اقبال جامعه است.
وي از پذيرش دانشجوي دندان پزشكي از اول مهرماه در دانشگاه علوم پزشكي استان خبر داد و گفت كه پروژه هاي نيمه تمام بهداشت و درمان استان تا پايان دولت دهم به اتمام خواهد رسيد. وي پروژه آنژيوگرافي، بخش قلب و جراحي دانشگاه علوم پزشكي و راه اندازي دستگاه امحاي زباله هاي بيمارستان امام سجاد(ع) را از پروژه هاي در حال اتمام اعلام كرد و افزود: طرح هايي در زمينه بررسي علت مرگ و مير در استان در دست اجرا قرار گرفته است. در اين نشست سيدعلي محمد دانشي سرپرست روزنامه كيهان در ياسوج گزارشي از فعاليت هاي دفتر سرپرستي كيهان در ياسوج را به اطلاع رئيس دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بويراحمد رساند و از خدمات اين دانشگاه در ارتقاي سلامت جامعه تقدير كرد.
 


نصب 12دستگاه آبگرمكن خورشيدي در پالايشگاه اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
به منظور استفاده از انرژي هاي پاك، 12دستگاه آبگرمكن 2هزار ليتري خورشيدي در پالايشگاه اصفهان نصب شد.
رئيس مهندسي عمومي پالايشگاه اصفهان با اعلام اين مطلب گفت: به منظور استفاده از انرژي هاي پاك، تعداد 12دستگاه آبگرمكن خورشيدي به ظرفيت هر كدام 2هزار ليتر در شهرك مسكوني شركت راه اندازي شد.
«سيدمنصور سيدفتاحي» با بيان اين كه هزينه نصب هر كدام از اين دستگاه ها حدود يكصد ميليون ريال بوده است، افزود: در اين پروژه به ازاي هر سيستم، 8/33مترمربع كلكتور جاذب نصب شده كه از اين طريق، سالانه حدود mwh30 انرژي گرمايي خورشيدي توليد مي شود.
 


يادداشت خبرنگار

لزوم توجه به مسكن كارگران شوشتر
تعاوني مسكن شماره يك كارگران شركت كشت و صنعت امام خميني (ره) شوشتر با 450 خانوار بعد از گذشت 12 سال نيازمند توجه بيشتر مسئولان استان جهت رفع مشكل مسكن اعضاء است.
مديرعامل تعاوني مسكن شركت كشت و صنعت امام خميني (ره) شوشتر با ارسال طوماري به دفتر نمايندگي كيهان شوشتر اهم مشكلات اين تعاوني را برشمرد كه بخشي از آن را مي آوريم.
تعاوني مسكن شماره يك كارگران از سال 1379 تاسيس شده است.پرداخت هزينه اي بالغ بر 9 ميليارد ريال درسالهاي 83 و 84 جهت خريد و آماده سازي قطعه زميني دريكي از مناطق شوشتر«طرح 76» هكتاري متحمل شده است. درسال 85 كار ساخت و ساز واحدهاي مسكوني اين تعاوني به صورت آپارتمانهاي دو واحدي آغاز شد. افزايش هزينه هاي ساخت و ساز در سالهاي گذشته سبب بروز مشكلاتي براي تعاوني شد به طوري كه از سال 88 كار ساخت و ساز اين واحدهاي مسكوني عملا متوقف و راكد مانده است.
گفتني است تمامي هم وغم مسئولان كشور درحل مشكل مسكن مردم درقالب طرح مسكن مهر است و اعضاي اين تعاوني تاكنون از اين حق مسلم محروم مانده اند درپايان اين طومار آمده است: از استاندار خوزستان، مسئولان اداره مسكن و شهرسازي استان، مسئولان سرپرستي بانك مسكن،اداره كل تعاون و ساير مسئولان دلسوز استان عاجزانه خواستار توجه به رفع مشكلات خانوارهاي زيان ديده اين تعاوني را داريم.
شوشتر - خبرنگاركيهان
 


استاندار اصفهان خبر داد

بهره برداري از 2 هزار طرح عمراني درخوانسار

خوانسار- خبرنگار كيهان:
استاندار اصفهان در جلسه شوراي اداري شهرستان خوانسار گفت: در سال گذشته بيش از 5 هزار پروژه عمراني در استان افتتاح و در سال جاري نيز اين آمار تاكنون به 2 هزار پروژه رسيده است.
عليرضا ذاكر اصفهاني با اشاره به تحريم هاي مختلف دشمنان اين تحريم ها را بي اثر خواند و رشد 48% درصدي صادرات استان اصفهان در 5 ماهه نخست سال 91 نسبت به مدت مشابه سال گذشته را گواهي بر اين ادعا دانست.
وي با اشاره به پروژه هاي عمراني دولت در شهرستان خوانسار گفت: در سال گذشته 139 پروژه در قالب 17 طرح در زمينه هاي مختلف اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و ملي در اين شهرستان به اجرا درآمد.
ذاكر اصفهاني ميانگين پيشرفت اجراي اين پروژه ها در شهرستان را 89درصد اعلام كرد و گفت: دولت متعهد مي شود تمامي پروژه هاي عمراني اين شهرستان را تا قبل از اتمام كار دولت دهم به انجام برساند.
استاندار اصفهان همچنين به طرح عظيم تونل ارتباطي خوانسار - بوئين مياندشت اشاره كرد و افزود: مطالعات اين پروژه رو به اتمام است مراحل انتخاب پيمانكار و تخصيص اعتبار نيز انجام شده است.
ذاكر اصفهاني راه اندازي فرستنده هاي ديجيتال براي دريافت كانال هاي تلويزيوني تا دو ماه آينده را نيز از ديگر اقدامات دولت در اين شهرستان عنوان كرد و بيان داشت: پروژه هايي مانند فاضلاب در شهرستان خوانسار با توجه به بافت هاي خاص جغرافيايي و كوهستاني بودن بسيار پرهزينه است و ما تلاش خود را براي افزايش اعتبارات و تسريع در كار انجام خواهيم داد.

 


انتصابات جديد در شهرستانها

قشم- خبرنگاركيهان: طي مراسمي دكتر بيژن عابديني به عنوان رئيس جديد دانشگاه آزاد اسلامي واحد قشم معرفي شد.
بهاباد- خبرنگار كيهان: طي مراسمي حجت الاسلام والمسلمين سيف الله دهقاني به عنوان امام جمعه بهاباد تعيين شد.
اراك- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور استاندار مركزي، سيدمحسن سجادي به عنوان فرماندار جديد «خنداب» معرفي و مشغول به كار شد.
اهواز- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت ملي نفت ايران با صدور حكمي مهندس حميد يورد را به سمت مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب منصوب كرد.
¤ اميرحسين نظري، با حكم وزير صنعت، معدن و تجارت، به عنوان رئيس سازمان صنعت و تجارت خوزستان معرفي شد.
¤ طي حكمي از سوي سرپرست شركت آب و فاضلاب شهري استان خوزستان مهندس عليرضا بنيادي به عنوان سرپرست جديد اداره آب و فاضلاب شوشتر منصوب شد.
¤ وزير علوم، تحقيقات و فناوري طي حكمي دكتر عبدالامير معزي را به سمت سرپرست دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي رامين خوزستان منصوب كرد.
¤ رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان طي احكام جداگانه اي ناصر حسين پور و سهراب جمال پور بيرگاني را به ترتيب به عنوان مدير جهاد كشاورزي شهرستان مسجد سليمان و سرپرست جهاد كشاورزي شهرستان لالي منصوب كرد.
 


هشدار اداره اماكن گيلان به تالارهاي عروسي

رشت- خبرنگار كيهان:
مديران تالارهاي عروسي بايد از گروه هاي هنري كه داراي مجوز فعاليتند استفاده كنند.
رئيس اداره نظارت بر اماكن عمومي استان گيلان در اين باره گفت: استفاده از ساير گروه هاي غيرمجاز در تالارهاي عروسي، غيرقانوني بوده و با خاطيان برابر مقررات برخورد مي شود.
سرهنگ بهادريان اضافه كرد: گروه هاي هنري كه مجوز فعاليت براي آنها صادر شده است صرفا مي توانند در سالن هاي مختص آقايان و براساس موسيقي هاي مجاز مورد تأييد اداره كل ارشاد اسلامي به اجراي برنامه بپردازند و تخلف از اين ضوابط موجب لغو مجوز فعاليت آنان خواهد شد.
وي گفت: در صورت عدم رعايت مقررات، قوانين و ضوابط و بي توجهي نسبت به رعايت شئون اخلاقي و اسلامي در حين اجراي مراسم، ضمن پيگرد قانوني قرار دادن متخلفين و متهمين از طريق مراجع قضايي، مكان مورد نظر نيز براساس قانون نظام صنفي، تعطيل و پلمب خواهد شد و در صورت تكرار تخلفات نسبت به ابطال پروانه و مجوز فعاليت از طريق مراجع مربوطه اقدام خواهد شد.
 


رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان:

400 ميليارد ريال از سازمان هاي بيمه گر طلب داريم

همدان- خبرنگاركيهان:
رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان گفت: مبلغ 400 ميليارد ريال از سازمان هاي بيمه گر طلبكار هستيم.
دكتر رضا صفي آريان در جلسه ستاد راهبردي طرح پزشك خانواده استان افزود: اين مبلغ را 3سازمان بيمه خدمات درماني، تامين اجتماعي و بيمه نيروهاي مسلح به دانشگاه علوم پزشكي همدان بدهكار هستند كه در پرداخت آن بايد تسريع شود.
وي سپس به وضعيت اجراي طرح پزشك خانواده در استان اشاره و تصريح كرد: اين طرح در روستاها با موفقيت نسبي در حال اجراست اما در شهرها به علت وسعت كار، با چالش هايي مواجه شده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان يادآورشد: قرار بر اين بود كه تا آغاز شهريورماه طرح مذكور در استان اجرا شود اما به علت آماده نبودن برخي از زيرساخت ها طبق تشخيص وزارت بهداشت و درمان به تعويق افتاد.

 


پايان عمليات بازسازي و زيباسازي مصلاي بزرگ مياندوآب

مياندوآب- خبرنگار كيهان:
عمليات بازسازي و زيباسازي مصلاي بزرگ امام خميني(ره) مياندوآب با صرف 10 ميليارد ريال اعتبار پايان يافت.
مصلاي امام خميني مياندوآب در سال 1359 در زميني به مساحت 3هزار و 500 مترمربع در مركز شهر مياندوآب احداث شده است.
حجت الاسلام قهرماني امام جمعه مياندوآب گفت: عمليات بازسازي و زيباسازي اين مصلي از سال گذشته با 10ميليارد ريال اعتبار از محل كمكهاي مردمي و دولتي آغاز شده بود.
نصب مناره ها و گنبد بزرگ، كاشيكاري داخل گنبد و ديوارهاي داخلي مصلي، طراحي و ساخت طبقه فوقاني مصلي و احداث دفتر امام جمعه، ستاد اقامه نماز، اتاق جلسات و كلاس هاي آموزشي در اين طبقه، از كارهاي انجام شده براي بازسازي و زيباسازي اين مكان معنوي است.
ايجاد سرويس هاي بهداشتي و وضوخانه در ورودي مصلي، رنگ آميزي داخلي، نصب سامانه هاي صوتي و تصويري و روشنايي، گرمايشي و سرمايشي در آن از ديگر محورهاي بازسازي و زيباسازي مصلاي مياندوآب به شمار مي رود.
 


راه اندازي كلينيك درمان اعتياد در اراك

اراك- خبرنگار كيهان:
سرپرست معاونت درمان و رئيس كميته درمان و حمايت هاي اجتماعي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان مركزي، از راه اندازي كلينيك تخصصي سوءمصرف موادمخدر در اراك خبرداد.
دكتر جماليان در نشست كميته درمان و حمايت هاي اجتماعي اين شورا اظهار كرد: با راه اندازي اين مركز علاوه بر تسهيل در درمان زندانيان ترخيص شده از زندان، امكان درمان اعتياد ساير افراد كم بضاعت نيز فراهم خواهد شد.
وي با اشاره به روند صدور مجوز مراكز درمان اعتياد افزود: با توجه به اينكه براساس بازرسي هاي صورت گرفته، تقريباً در هيچ يك از مراكز فعال درمان اعتياد، درمان غيردارويي انجام نمي شود. لازم است بهزيستي استان نسبت به لغو مجوز مراكز تحت پوشش خود اقدام كند.
گفتني است، تشكيل كميته نظارت استان بر مراكز مجاز درمان و كاهش آسيب، موضوع ماده15 قانون و تعيين تركيب آن، راه اندازي كلينيك دولتي درمان اعتياد در مراكز مراقبت هاي پس از خروج زندان، تعيين تكليف مجوز مراكز درماني اعتياد و تصميم گيري در خصوص تعرفه مراكز دولتي درمان اعتياد از مهم ترين مصوبات اين نشست بود.

 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14