(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10 مهر 1391 - شماره 20320

با كسب 2 طلا و 2 نقره
دانش آموزان ايراني در رتبه پنجم جهان قرار گرفتند
ساجدي نيا خبر داد
ترخيص خودروهاي توقيفي تهراني ها به مناسبت هفته ناجا
افزايش 60 هزار نفري اعضاي شوراهاي شهر و روستا در انتخابات آينده
كمك 10ميلياردي مردم در جشن عاطفه ها
سحرخيز خبر داد
مردودي هاي اول راهنمايي در كلاس دومي ها مي نشينند
آغاز به كار همياران پليس در كشور
كار ريل گذاري راه آهن قزوين-رشت آغاز شد
رئيس سازمان بهزيستي:
تمامي كودكان در طرح غربالگري شنوايي قرار مي گيرند
اعلام فوريت هاي سلامت با تلفن 1490
يك ميليون و700 هزار ايراني صاحب پزشك خانواده شدند
عامل ترويج ابتذال در رشت دستگير شد
حوادث كوتاه از كشور
محور كرج-چالوس امروز مسدود است
بي نيازي افراد از عينك با شماره هاي بالا
دود و آتش در انبار ابر و اسفنج
پخش اذان در استكهلم براي اولين بار
انتقال جوان ترين زنداني گوانتانامو به كانادا
سر و دست شكستن جوانان كره اي براي رفتن به سربازي
تلفات سيل اسپانيا
چاپ تصاوير غيراخلاقي عروس ملكه انگليس
اين بار در مجله دانماركي


با كسب 2 طلا و 2 نقره

دانش آموزان ايراني در رتبه پنجم جهان قرار گرفتند

دانش آموزان ايراني با كسب 2 طلا و 2 نقره در المپياد جهاني كامپيوتر رتبه پنجم جهان را كسب كردند.
در بيست و چهارمين المپياد جهاني كامپيوتر كه از دوم تا نهم مهرماه 91 با حضور 75 كشور در شهر سيرميونه (sirmione) ايتاليا برگزار شد، دانش آموزان ايراني موفق به كسب 2 مدال طلا و 2 مدال نقره شدند.
براساس اين گزارش، تيم ايران در اين رقابت ها به مقام پنجم جهان دست يافت.
سعيد ايلچي و سيد حامد ولي زاده موفق به كسب مدال طلا و محمدرضا ملكي و عليرضا فرهادي به مدال نقره دست يافتند.
 


ساجدي نيا خبر داد

ترخيص خودروهاي توقيفي تهراني ها به مناسبت هفته ناجا

فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: به مناسبت فرا رسيدن هفته ناجا خودروهاي متخلفي كه قابليت بخشودگي دارند و منع قضايي نداشته باشند، ترخيص مي شوند.
سردار ساجدي نيا ديروز در حاشيه حضور در مركز نظارت همگاني ناجا (197) با اشاره به اجراي طرح ارائه خدمات قضايي در كلانتري ها افزود: با تزريق نيروي انساني به كلانتري ها سعي شده است كه اقدامات كلانتري ها در حوزه ارائه خدمات قضايي افزايش يابد. چرا كه بيشتر دغدغه مردم در حوزه خدمات قضايي از جمله حكم جلب و بازداشت بوده است كه اميدواريم با اجراي اين طرح كه از كلانتري هاي پايتخت آغاز شده است رضايت مردم جلب شود.فرمانده انتظامي تهران در مورد وضعيت سرقت در تهران، به جمعيت زياد تهران اشاره كرد و گفت: در برخي حوزه هاي سرقت رشد داشته ايم از جمله سرقت خرد كه شاهد افزايش سرقت بوده ايم اما با اقدامات انجام شده سرقت خودرو و موتور كاهش يافته است كه اميدواريم با برنامه ريزي هاي اتخاذ شده سرقت هاي خرد نيز در تهران كاهش يابد.
رئيس پليس پايتخت همچنين در مورد وضعيت اراذل و اوباش در پايتخت به برخورد مناسب قوه قضاييه با اين افراد اشاره كرد و گفت: روند رو به كاهش حضور و فعاليت اراذل و اوباش را به واسطه برخورد قهرآميز و مناسب قوه قضائيه در پايتخت شاهد هستيم و بايد بگويم بيش از 95 درصد از اراذل و اوباشي كه اقدام به تخريب، خودنمايي و عربده كشي در پايتخت مي كنند كمتر از 24 ساعت شناسايي و دستگير مي شوند.
به گزارش ايسنا، ساجدي نيا همچنين در مورد اجراي طرح هاي محله محور در پايتخت گفت: اجراي اين طرح ها ادامه دارد و با اجراي مناسب اين طرح ها كه به پشتوانه مردم صورت مي گيرد، خوشبختانه شاهد روند رو به رشد احساس امنيت در پايتخت هستيم.
وي همچنين در مورد ميانگين حضور مأموران پليس 110 از زمان اعلام تا رسيدن سر صحنه حادثه گفت: ميانگين حضور مأموران پليس 110 هفت دقيقه است و ميزان رضايت مندي مردم در مورد پليس 110 به 94 درصد رسيده است كه اين وضعيت مطلوبي است.
ساجدي نيا همچنين اعلام كرد: به مناسبت فرا رسيدن هفته ناجا خودروهاي مختلفي كه قابليت بخشودگي دارند و منع قضايي نداشته باشند، ترخيص مي شوند.
وي افزود: در تهران كليه خودروهايي كه تخلف، جرم و منع قضايي نداشته باشند و هم اكنون در پاركينگ هستند رفع توقيف مي شوند، گفت: رانندگان توجه داشته باشند كه كليه تخلفات و بي انضباطي ها كه منجر به تذكر و جريمه از سوي مأموران شود، تماماً در پرونده افراد به خصوص در حوزه پليس راهنمايي و رانندگي ثبت مي شود و اين افراد بايد با مراجعه به مقر پليس نسبت به رفع ظن موجود اقدام كنند.
ساجدي نيا افزود: تمام خودروهاي توقيفي فاقد دستور مقام قضايي به مناسبت هفته ناجا رفع توقيف مي شوند.
 


افزايش 60 هزار نفري اعضاي شوراهاي شهر و روستا در انتخابات آينده

رئيس شوراي عالي استان ها گفت: در انتخابات آينده شوراها، تعداد اعضاي شوراهاي شهر و روستا افزايش مي يابد.
به گزارش ايسنا، مهدي چمران، گفت: طبق قانون بايد با توجه به افزايش جمعيت تعداد اعضاي شوراهاي اسلامي نيز افزايش يابد و بر اين اساس جمعيت شوراها از 110 هزار عضو به 170 هزار نفر در انتخابات آينده افزايش مي يابد.
رئيس شوراي اسلامي كلانشهر تهران افزايش اعضاي شوراها را در شهرهاي بالاي 100 هزار نفر عنوان كرد و گفت: بر اين اساس تعداد اعضاي شوراي شهر تهران به 31 نفر و كلانشهرها هم به 21 نفر ارتقا مي يابد.
چمران تعداد روستاهاي داراي شورا و دهياري را 25 هزار روستا ذكر كرد و افزود: جايگاهي كه قانون براي شوراها معين كرده جايگاه بسيار ارزشمندي است و شوراها هم اكنون بار بزرگي از دوش دولت برداشته اند.
به گزارش ايسنا، همچنين رئيس شوراي عالي استان ها كه براي بازديد از مناطق زلزله زده اهر، هريس و ورزقان به استان آذربايجان شرقي سفر كرده بود، در جمع خبرنگاران از صدور مجوز به شهرداري تهران براي اعطاي 40 ميليارد ريال كمك نقدي به مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي خبر داد.
مهدي چمران در حاشيه اين بازديد گفت: به منظور آسان سازي و ارايه مجوز كمك رساني شهرداري هاي كلانشهرها و ساير شهرداري ها به مناطق زلزله زده در نشست اخير شوراي عالي استان ها مصوب شد كه اين نهادها به نحو ممكن با تمام امكانات به اين مناطق خدمات ارايه دهند.
وي افزود: در اين چارچوب به تهران مجوز داده شده علاوه بر كمك هاي نقدي و غيرنقدي شهرداري هاي كلانشهرها و شهرداري هاي مناطق 40 ميليارد ريال در چارچوب بازسازي مناطق زلزله زده كمك كند.

 


كمك 10ميلياردي مردم در جشن عاطفه ها

معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد با اشاره به اعلام آمار اوليه جشن عاطفه ها در كشور گفت: 10ميليارد تومان تا به امروز جمع آوري شده است و تا پايان هفته تمام كمك ها بين دانش آموزان توزيع مي شود.
سعيد ستاري با اشاره به آمار اوليه جمع شده كمك هاي مردمي در جشن عاطفه ها اظهار داشت: در گزارشي كه به دست ما رسيده 10ميليارد تومان تا به امروز در پايگاه ها و مساجدي كه برگزاركننده جشن عاطفه ها بودند، جمع آوري شده است.
وي تصريح كرد: پيش بيني مي شود اين آمار تا پايان هفته به 25 ميليارد تومان افزايش يابد و اين در حالي است كه 15ميليارد تومان در پايگاه ها و مساجد و 10ميليارد تومان در مدارس خواهد بود.
ستاري ادامه داد: كمك هاي جمع آوري شده در مدارس با همكاري انجمن اوليا و مربيان و مديران مدارس بين دانش آموزان نيازمند توزيع خواهد شد.
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد ادامه داد: بخشي از كمك هاي جمع آوري شده در روزهاي آتي بين دانش آموزان زلزله زده آذربايجان شرقي توزيع مي شود.
وي بيان داشت: مجموعه امداد تا امروز بيش از 80 هزار بسته وسايل كمك آموزشي و لوازم التحرير را بين دانش آموزان نيازمند در مناطق ورزقان، اهر و هريس توزيع كرده است.
 


سحرخيز خبر داد

مردودي هاي اول راهنمايي در كلاس دومي ها مي نشينند

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش از ورود مردودين اول راهنمايي به كلاس دوم راهنمايي خبر داد.
ابراهيم سحرخيز در گفت وگو با فارس با اشاره به اينكه از امسال اول راهنمايي نخواهيم داشت گفت: نتيجه امتحانات تجديدي سال گذشته كه در مهرماه برگزار شده بود در چند روز آينده اعلام مي شود.
وي افزود: تعداد دانش آموزان داراي تجديدي در پايه اول راهنمايي به حدي نيست كه بتوانيم براي آن ها در هر شهر كلاس داير كنيم، ضمن اينكه تعدادي نيز در امتحانات مهر قبول مي شوند.
سحرخيز افزود: اگر دانش آموزي بعد از اين امتحانات باز هم مردود شده باشد به پايه دوم راهنمايي مي رود و اگر نمره قبولي در اين پايه كسب كند، قبول پايه اول و دوم محسوب مي شود.
وي گفت: اگر دانش آموز ذكر شده در پايه دوم راهنمايي قبول نشود، براي سال آينده دو راه دارد؛ به اين معني كه «اول راهنمايي را در نظام جديد مي گذراند» يا «براي ادامه تحصيل در پايه دوم راهنمايي به بزرگسالان و آموزش از راه دور مي رود.»
بر اساس نظام جديد آموزشي، دوره تحصيلي به چهار، 3 سال تقسيم مي شود كه شامل 3 سال اول ابتدايي، 3 سال دوم ابتدايي، 3 سال اول متوسطه و 3 سال دوم متوسطه است.

 


آغاز به كار همياران پليس در كشور

جانشين فرماندهي ناجا از آغاز فعاليت همياران پليس در آينده نزديك در استان هاي كشور خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار رادان در اين زمينه اظهار كرد: همياراني از پليس فضاي مجازي در نيروي انتظامي و پليس فتا آغاز بكار خواهند كرد كه پليس با كمك اين همياران بتواند امنيت را بيشتر فراهم كند.
جانشين فرماندهي نيروي انتظامي گفت: اين همياران پليس، متخصصاني هستند كه در بيرون از نيروي انتظامي كار مي كنند و علاقه دارند كه با پليس همكاري كنند، از آنان به عنوان همياران پليس فتا در فضاي مجازي استفاده خواهد شد.
رادان اظهار كرد: زماني كه مجرمان در محيط مجرمانه خود، وجود پليس را احساس كنند، معمولا آن محيط براي آنان ناامن خواهد بود و قطعا آن محيط را منطقه ممنوعه خود خواهند دانست؛ با حضور پليس در اين فضاها، گروهي از مجرمان اين محيط را ترك مي كنند و برداشت آنان اين خواهد بود كه پليس در منطقه وجود دارد و فضا را به شدت رصد و برخورد مي كند.
وي گفت: توفيقات پليس در فضاي مجازي و برخورد با انواع و اقسام جرايمي كه در اين محيط به وقوع مي پيوندد، باعث شده است كه مجرمان انگشت به دهان بمانند و تعجب كنند كه پليس چگونه به اين خوبي توانسته است اين فضا را كنترل كند.
جانشين فرماندهي نيروي انتظامي بيان داشت: با حضور مقتدرانه و قوي پليس در فضاي مجازي، مجرمان همچنان در پيچيدگي خودشان باقي خواهند ماند و من اين نويد را به مردم مي دهم كه با وجود پليس فتا در فضاي مجازي، آرامش و امنيت در كشور فراهم مي شود.
 


كار ريل گذاري راه آهن قزوين-رشت آغاز شد

رشت-خبرنگار كيهان:
كار ريل گذاري راه آهن قزوين-رشت با حضور علي اكبر محرابيان دستيار ويژه رئيس جمهور آغاز شد.
اين مطلب را معاون عمراني استانداري گيلان عنوان و اظهار داشت: براي اجراي اين طرح كه جزو طرحهاي مهر ماندگار است 3هزار و 700ميلياردريال هزينه شده و براي تكميل آن 4هزار و 130ميلياردريال ديگر نيز نياز است.
محمد اكبرزاده اضافه كرد: خط آهن قزوين-رشت با 164 كيلومتر طول و 74درصد پيشرفت در ساخت، قرار است خردادماه سال 92 به بهره برداري برسد.
وي خاطر نشان ساخت: با راه اندازي راه آهن قزوين-رشت سالانه مي توان حدود 10 ميليون تن بار و 3 ميليون مسافر را جا به جا كرد.
 


رئيس سازمان بهزيستي:

تمامي كودكان در طرح غربالگري شنوايي قرار مي گيرند

رئيس سازمان بهزيستي از سند ملي سالمندان و سايت بين المللي سالمندان رونمايي كرد.
به گزارش كيهان، همايون هاشمي ديروز در نشست خبري به مناسبت روز سالمند و روز ناشنوا گفت: تصويب سند ملي سالمندان و تشكيل شوراي عالي سالمندان مدتي است به تاخير افتاده كه به زودي با رفع مشكلات موجود و با كمك دانشگاهيان و انجمن هاي معلولان بازنگري در سند ملي صورت گرفته و نسخه نهايي آن براي دستگاه هاي مختلف ارسال خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر حدود 6 ميليون سالمند در كشور زندگي مي كنند گفت: سازمان بهزيستي حدود 20 هزار سالمند را در مراكز شبانه روزي خود نگهداري مي كند كه عمده اين افراد نيز مجهول الهويه هستند.رئيس سازمان بهزيستي تاكيد كرد: در حال حاضر 87 مركز روزانه به سالمندان خدمات ارائه مي دهند و همچنين طرحي نيز براي ويزيت سالمندان در منزل راه اندازي شده است كه هم اكنون 127 مركز و اكيپ كه شامل پزشك، مددكار، فيزيوتراپ و پرستار هستند براي ويزيت رايگان سالمندان به منازل آنها مي روند.
وي افزود: بيمه مراقبتي سالمندان يكي از مواردي است كه فقدان آن در كشور ديده شده به طوري كه پس از تصويب سند ملي سالمندان و تصويب اين بيمه در شوراي عالي بيمه سالمندان در دوران نياز از خدمات بيمه برخوردار مي شوند.
رئيس سازمان بهزيستي از تاسيس بنياد فرزانگان خبر داد و گفت: اين مراكز به صورت تخصصي ويژه سالمندان براي ارائه خدمات مختلف به آنان در تمامي استان ها راه اندازي شده است و همچنين در حال تهيه و تدوين طرح تكريم سالمندان در دبيرخانه ستاد ملي سالمندان هستيم كه اميدواريم طي ماه هاي آينده نهايي شود.همايون هاشمي همچنين به مناسبت روز جهاني ناشنوا با بيان اين كه در حال حاضر 300 واحد غربالگري شنوايي دولتي و غير دولتي در سطح كشور فعال است و همچنين 124 هزار و 215 ناشنوا تحت پوشش سازمان بهزيستي قرار دارند، اظهار كرد: براساس آمارهاي كنوني از هر يكهزار تولد سه نوزاد مبتلا به ناشنوايي، كم شنوايي و سطحي شنوايي مي شوند بر همين اساس يكي از اقدامات اساسي حوزه توانبخشي ارائه خدمات به اين افراد است به طوري كه توانسته ايم كاشت حلزون را براي افراد پشت نوبتي به صفر برسانيم.
وي افزود: ناشنوايان تحت پوشش بهزيستي از خدمات مستمر و همچنين هزينه تحصيلي، سمعك، كاشت حلزون، مستمري و برخوردار مي شوند.
رئيس سازمان بهزيستي گفت: در غربالگري شنوايي اختلال شنوايي نوزادان در بدو تولد تشخيص داده مي شود كه با مداخلات زودهنگام و تشخيص به موقع در سن زير يك سال اين افراد درمان خواهند شد.
وي با اشاره به اينكه تمامي كودكان در طرح غربالگري قرار مي گيرند گفت: سال گذشته توانستيم 650 هزار نوزاد را تحت پوشش اين طرح قرار دهيم به طوري كه حدود 60 درصد مواليد كشور را تشكيل مي دهند.
 


اعلام فوريت هاي سلامت با تلفن 1490

دبير جشنواره خدمات الكترونيك سلامت گفت: سامانه يكپارچه پاسخگويي سلامت 1490 با هدف افزايش پاسخگويي، تسريع و تسهيل در ارائه خدمات بهداشتي به هموطنان در زمينه هاي شكايات اورژانس، فوريت هاي سلامت محيط و كار و اطلاعات دارويي با رويكرد و ساز و كار جديد آغاز به كار كرد.
به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، «حسين رياضي» افزود: سامانه تلفني 1490 در حال حاضر به صورت متمركز با تكيه بر سه محور كليدي اورژانس، سلامت محيط و كار و اطلاعات دارويي در سراسر كشور در دسترس هموطنان در تهران و بعضي استان ها فعال شده و در برنامه آينده درنظر داريم اين سامانه در سراسر كشور راه اندازي شود.
دبير جشنواره خدمات الكترونيك سلامت در خصوص كارايي هر يك از بخش هاي موجود در اين سامانه افزود: در مجموعه اول با عنوان شكايات اورژانس كه به دو بخش اورژانس 115 و گزارش مردمي در خصوص تخلفاتي از قبيل انتقال بيمار به بيمارستان خصوصي، دريافت وجه اضافه بابت انتقال بيمار، تاخير در رسيدگي به بيمار و بخش اورژانس بيمارستاني، گزارش شكاياتي از جمله عدم پذيرش و رسيدگي به بيمار و نبود پزشك معالج قابل رسيدگي است.
رياضي درباره ساير بخش هاي اين سامانه اظهار داشت: در بخش فوريت هاي سلامت محيط و كار كارشناسان پاسخگو آماده دريافت گزارشات مردمي در خصوص «كاستي هاي بهداشتي در مراكز خدماتي تفريحي و رستوران ها، بهداشت مدارس و بيمارستان ها، حوادث غيرمترقبه محيط كار، كنترل حشرات موذي، فعاليت هاي زيان آور محيط كار و دريافت شكايات و پيشنهادات هستند.
وي ضمن اشاره به لزوم دسترسي مردم به آخرين اطلاعات دارويي به عنوان يك نياز جدي، تصريح كرد: در بخش ديگري از اين سامانه كاربران قادر هستند از اطلاعات و مشاوره هاي كارشناسان و اساتيد پاسخگو در رابطه با موضوعاتي از قبيل تداخلات دارويي، مسموميت دارويي و عوارض داروها و سموم بهره مند شوند.
رياضي گفت: اين سامانه تاكنون در استان تهران و تعداد محدودي از استان ها راه اندازي شده كه در كل كشور نيز راه اندازي مي شود.
 


يك ميليون و700 هزار ايراني صاحب پزشك خانواده شدند

رئيس ستاد اجرايي برنامه پزشك خانواده گفت: يك ميليون و 728 هزار و 233 ايراني در مناطق شهري، پزشك خانواده خود را انتخاب كردند.
«محمد شريعتي» افزود: 49 هزار و 499 نفر از مردم به صورت اينترنتي با مراجعه به سامانه خدمات سلامت ايرانيان به نشاني http://www.1590.ir و يك ميليون و 678 هزار و 734 نفر از مردم به صورت حضوري، اقدام به انتخاب پزشك خانواده خود كرده اند.
وي تصريح كرد البته تعداد ايرانياني كه پزشك خانواده خود را انتخاب كرده اند بيش از اين اعداد است اما به دليل مشكلات زيرساختي و اينترنتي در برخي استان ها مانند استان فارس، هنوز اين آمار بطور رسمي، ثبت نشده است.
رئيس ستاد اجرايي برنامه پزشك خانواده اظهار داشت: بيش از 30 هزار پزشك نيز براي همكاري در اجراي برنامه پزشك خانواده، نام نويسي كرده اند كه 63 درصد آنان را مردان و 37 درصد آنان را زنان تشكيل مي دهند.به گزارش ايرنا، عمليات اجرايي برنامه پزشك خانواده در مناطق شهري امسال براي نخستين بار بطور رسمي در استان هاي فارس، سيستان و بلوچستان، مازندران و برخي قسمت هاي جنوبي استان تهران، آغاز شده و به تدريج در سراسر كشور اجرايي خواهد شد.
شريعتي تاكيد كرد: مردم مي توانند با مراجعه به سامانه خدمات سلامت ايرانيان به نشاني http://www.1590.ir پزشك خانواده خود را انتخاب كنند.
به گزارش ايرنا، در برنامه پزشك خانواده، هر پزشك تعدادي خانواده را زير پوشش خدمات خود قرار مي دهد و با تشكيل بانك اطلاعاتي الكترونيكي حاوي وضعيت جسماني و روحي مراجعه كنندگان، مشكلات آنها را پيگيري و با توجه به يافته هاي موجود، در صورت لزوم آنها را به پزشك متخصص ارجاع مي دهند.
براساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت، هزينه ويزيت و معاينه هاي اوليه، همچنين تامين داروها به جز داروهاي بيماري هاي خاص، در اجراي برنامه پزشك خانواده براي مردم رايگان خواهد بود.همچنين ساكنان استان هايي كه برنامه پزشك خانواده در آنها آغاز شده است، مي توانند هرگونه اشكال در ثبت نام اينترنتي پزشك خانواده را به سامانه ارتباطي 8999 اطلاع دهند.
 


عامل ترويج ابتذال در رشت دستگير شد

رئيس پليس فتاي گيلان از دستگيري عامل انتشار محتواي غيراخلاقي و ترويج فرهنگ ابتذال در فيس بوك رشت خبر داد.
به گزارش خبرگزارس فارس از رشت ايرج محمدخاني در جلسه فرماندهي انتظامي استان اظهار كرد: تيم رصد اين پليس در بررسي هاي شبانه روزي صفحه اي را در فيس بوك شناسايي كردند كه گرداننده آن مبادرت به انتشار محتواي غيراخلاقي و ترويج فرهنگ ابتذال غرب مي كرد.
وي ادامه داد: با شناسايي اين صفحه، تلاش براي شناسايي عامل اصلي صفحه مذكور به صورت ويژه در دستور كار پليس فتاي استان قرار گرفت.
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي گيلان افزود: با پيگيري هاي فني و پليسي آدرس گرداننده اصلي صفحه موردنظر شناسايي شد و پس از اخذ مجوزهاي لازم قضايي در يك عمليات غافلگيرانه مجرم را در رشت دستگير كرديم.
به گفته وي، در بازرسي از منزل و مغازه متهم يك دستگاه كيس رايانه، يك دستگاه لپ تاپ، دو عدد فلش، به همراه تعداد زيادي از تصاوير و فيلم هاي غيراخلاقي و تعدادي از عكس هاي شخصي دختران و زنان با اسم مشخص در پوشه هاي جداگانه و چندين حلقه فيلم از دختران و زناني كه توسط دوربين مداربسته مغازه اش ضبط شده بود، كشف شد.محمدخاني گفت: متهم پس از اعتراف براي سير مراحل قضايي به دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان رشت معرفي شد.
 


حوادث كوتاه از كشور

سقوط خودرو به دره قرباني گرفت
رحيم آباد رودسر - خبرنگار كيهان: بر اثر برخورد يك دستگاه تويوتا استيشن با يك دستگاه كاميون جرثقيل و سقوط به دره اي در جاده رودسر - اشكورات، 2 سرنشين خودروي تويوتا در دم كشته و 9 نفر سرنشين آن نيز مجروح شدند كه حال 2 نفر از مجروحان وخيم گزارش شده است.
دستگيري شكارچيان غيرمجاز در سراب
تبريز - خبرنگار كيهان: 3 شكارچي كه با سلاح هاي خود اقدام به شكار غيرمجاز 12 كبك و سار كرده بودند، توسط ماموران حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي، دستگير شدند.افراد فوق در شكارگاه هاي دامنه دار كوه بزقوش در اطراف روستاي «شالقون» بخش مركزي «سراب»، شناسايي شدند و از آنان 11 قطعه كبك و 1 قطعه «سار» به دست آمد و به عنوان افراد متخلف از قوانين، تحويل مقامات قضايي شدند.
سرقت مسلحانه از نمايشگاه قرآني
هويزه - خبرنگار كيهان: 3 نفر نقابدار مسلح با ورود به نمايشگاه قرآن كريم كه در مركز شهر هويزه برگزار شده بود، با ضرب و شتم نگهبان و ايجاد رعب اقدام به سرقت كردند. اقلام مسروقه شامل يك دستگاه رايانه، يك دستگاه تكثير و يك دستگاه سيستم صوتي به ارزش 50 ميليون ريال است.
انهدام باند توزيع قرص روانگردان
سلماس - خبرنگار كيهان: ماموران پليس، از 4 نفر در شهرستان سلماس تعداد 835 قرص روان گردان كشف و افراد توزيع كننده فوق را دستگير كرد. 4 فرد دستگير شده، قرص هاي مزبور را تهيه و در سطح شهر توزيع مي كردند.
انهدام باند سارقان در اهواز
اهواز - خبرنگار كيهان: رئيس پليس آگاهي خوزستان از دستگيري 4 سارق منزل و كيف قاپ و كشف 20 فقره سرقت در اهواز خبر داد. متهمان در بازجويي هاي فني پليس به 20 فقره كيف قاپي، سرقت منزل و گوشي موبايل اعتراف كردند.
دستگيري 32 سارق در اهواز
با هوشياري و تلاش ماموران انتظامي اهواز 32 سارق دستگير شدند. در همين راستا 4 دستگاه خودرو، 3 دستگاه موتورسيكلت و تعدادي تلفن همراه مسروقه كشف و ضبط شد.
قتل جوان 21 ساله در دولت آباد برخوار
دولت آباد برخوار - خبرنگار كيهان: جوان 21 ساله به نام فرهاد .ف كه داراي اختلال حواس بوده در منطقه كوهپايه يزد مفقود، و پس از 20 روز جسد وي در اطراف روستاي پيازه پيدا شد. تحقيقات پليس در اين باره ادامه دارد.
 


محور كرج-چالوس امروز مسدود است

محور كرج-چالوس ازساعت 8 تا 14 امروز براي رهاسازي سنگ هاي معلق مسدود است.
به گزارش پليس راه، محور كرج-چالوس در استان البرز از ساعت 8 تا 14 روز دوشنبه 10 مهر به دليل انجام عمليات راهداري (رهاسازي سنگ هاي معلق ابتداي محور) مسدود مي شود.
در زمان انسداد اين محور، تردد وسايل نقليه از ساير محورهاي شمالي انجام مي شود.
مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راه راهور ناجا با شماره تلفن 88255555 (10 خط) به طور شبانه روزي پاسخگوي وضعيت راه هاي كشور (جوي و ترافيكي) و امدادرساني احتمالي به هموطنان است.
 


بي نيازي افراد از عينك با شماره هاي بالا

معاون درمان بيمارستان تامين اجتماعي ميلاد از انجام اولين عمل جراحي موفقيت آميز كارگذاري جديدترين نوع لنزهاي IOL كه به آن PHAKIC IOL (لنزهايي كه روي عدسي سالم چشم بيمار كار گذاشته مي شوند) مي گويند، در اين بيمارستان خبر داد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي سازمان تامين اجتماعي، دكتر محمود پيري گفت: بيمار خانم 35 ساله اي با نمره عينك منفي 23 بود كه از اين پس قادر به ديدن بدون عينك است.
به گفته وي در كنگره اخير جهاني چشم پزشكي (افتالموژي) نوعي لنز داخل چشمي به جامعه پزشكي معرفي شد كه با كارگذاري آن در داخل چشم بيماران، افراد به طور دائمي از عينك بي نياز مي شوند.
دكتر پيري اظهار داشت: حتي افرادي كه شماره هاي بسيار بالا و يا آستيگماتيسم با نمره بالا دارند قابل درمان هستند، زيرا شماره هاي نزديك بيني بالا و آستيگماتيسم بالا با روش هاي ليزردرماني مثل لازك و ليزيك قابل درمان نيستند.

 


دود و آتش در انبار ابر و اسفنج


آتش سوزي انبار بزرگ ابر و اسفنج به دليل اتصالي سيم برق مهار شد.
به گزارش ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران آتش نشانان ايستگاه هاي 63 و 66 و خودروهاي حامل دستگاه تنفس بلافاصله در محل حادثه حاضر و از سرايت احتمالي آتش به مناطق ديگر جلوگيري كردند.
محمد مونسان افسر آماده منطقه 2 عمليات كه در محل حادثه حضور داشت درخصوص اين حادثه گفت: با ورود به محل حادثه مشاهده شد كه از داخل انبار ابر و اسفنج به مساحت تقريبي 700 متر مربع دود غليظي خارج مي شود و اين دود حاصل يك آتش سوزي بزرگ بود كه هر لحظه امكان داشت به ديگر نقاط محدوده مورد نظر سرايت كند.
وي افزود: «آتش نشانان بي درنگ پس از ايمن سازي محل با بكارگيري تجهيزات خاموش كننده، شعله هاي آتش را كه قسمتي از انبار در حدود 150 متر مربع را در بر گرفته بود مهار و از گسترش شعله هاي آتش به قسمت هاي ديگر كارگاه وكيوم پلاستيك و كارگاه هاي ديگر جلوگيري كردند.
مونسان با اشاره به دلايل حادثه و بررسي هاي كارشناسي صورت گرفته در اين خصوص گفت: «كارشناسان منطقه يك عمليات پس از بررسي، علت حادثه را اتصالي در سيستم برق دستگاه آسياب ابر و اسفنج و سپس شعله وري آن اعلام كردند.
 


پخش اذان در استكهلم براي اولين بار

براساس مصوبه اي جديد قرار است نخستين اذان از مسجدي در جنوب استكهلم پايتخت سوئد به زودي پخش شود.
براساس گزارش رسانه هاي سوئد ساكنان جنوب استكهلم پايتخت اين كشور به زودي صداي اذان را خواهند شنيد.
قرار است به زودي در يك زماني مشخص صداي اذان از نخستين گلدسته مسجد شنيده شود.
كميته برنامه ريزي محلي منطقه در جنوب استكهلم با صدور مصوبه اي جديد، مصوبه سابق را لغو كرده است.
به موجب مصوبه قبلي استفاده از گلدسته ها براي پخش صداي اذان ممنوع اعلام شده بود اما با اعلام مصوبه جديد هيچ يك از احزاب دموكرات مسيحي سوئد اعتراض نكردند. در حالي كه قبلا برخي پخش اذان را عامل نگراني و آزار مي دانستند.
 


انتقال جوان ترين زنداني گوانتانامو به كانادا

جوان ترين زنداني گوانتانامو كه به 40 سال حبس در اين زندان محكوم شده بود، براي گذراندن باقيمانده محكوميتش به كانادا فرستاده شد.
به گزارش فارس به نقل از شبكه «بي بي سي»، «عمر احمد خضر» جوان ترين زنداني گوانتانامو كه در سال 1986 در «تورنتو» كانادا متولد شده بود، در سال 2002 در افغانستان به جرم كشتن يك نظامي آمريكايي دستگير و به زندان گوانتانامو فرستاده شد.
براساس اين گزارش، خضر در سال 2010 در دادگاهي نظامي در گوانتانامو به 40 سال حبس محكوم شد و هم اكنون قرار است باقيمانده دوران محكوميت خود را در كشورش سپري كند.
مطابق تعريف «يونيسف»، افراد زير 18 سال كودك محسوب مي شوند بنابراين خضر در زمان بازداشت، يك كودك بوده است و هم اكنون آخرين زنداني متولد يك كشور غربي است كه از گوانتانامو به زادگاهش منتقل مي شود.
وزارت دفاع آمريكا شنبه هفته جاري در بيانيه اي اعلام كرد: دولت آمريكا با دولت كانادا هماهنگي لازم را انجام داده است تا تدابير امنيتي و انساني درباره وي به كار گرفته شود.دادگاه نظامي در ابتدا به خضر اتهاماتي از جمله قتل، تلاش براي قتل و تلاش براي قتل و توطئه، زير پا گذاشتن قوانين جنگي، جاسوسي و تلاش براي فعاليت هاي تروريستي وارد كرده بود اما در بازبيني پرونده خضر، توافق شد كه حبس وي به هشت سال تقليل داده شود.اين گزارش مي افزايد كه بنا به اين توافق خضر از اول ماه اكتبر (7 مهر ماه) اجازه داشته به كانادا بازگردد.
 


سر و دست شكستن جوانان كره اي براي رفتن به سربازي

روزگاري نه چندان دور سربازي يك دردسر بزرگ براي خيلي از جوانان از جمله جوانان كره جنوبي بود و خانواده ها براي فرار از سربازي مجبور به جعل اسناد پزشكي و يا شناسنامه اي مي شدند.
اكنون شرايط كاملا تغيير كرده است. ناتواني جامعه براي اشتغال جوانان و افزايش بي رويه شهريه ها باعث شده است تا دانشجويان در كنار ساير اقشار جامعه براي اشتغال در نيروهاي نظامي سر و دست بشكنند.
به گزارش ايسنا، بيكاري در بين كره اي ها خصوصا دانشجويان اين كشور در چندين سال گذشته باعث شده است دانشجويان با مشكلات عديده اي مواجه شوند. براي مثال در سال جاري نزديك به 7000 دانشجوي كره اي براي استخدام در نيروهاي نظامي اين كشور اقدام كرده اند.بر همين اساس نيروي نظامي كره جنوبي تصميم بر اجراي برنامه آموزشي نظامي در چهار دانشگاه اين كشور از جمله دانشگاه هاي كونيانگ گرفته است. تمامي دانشجوياني كه در رشته هاي نظامي ثبت نام كنند از پرداخت شهريه معاف هستند و بعد از پايان تحصيلات خود به استخدام نيروي نظامي اين كشور در خواهند آمد.قرار است خيلي از اين افراد در موقعيت هاي شغلي مختلف در نيروي نظامي كره جنوبي به فعاليت بپردازند. همچنين امكان تحصيل مجدد براي اخذ يك مدرك دانشگاهي ديگر سواي بر مدرك نظامي براي اين افراد وجود دارد.اين امكانات و شرايط باعث شده است سربازي كه روزگاري كابوس دانشجويان بوده است، اكنون به روياي جوانان كره اي تبديل شود.
 


تلفات سيل اسپانيا

بنابر اعلام رسانه هاي داخلي اسپانيا شمار تلفات سيل در اين كشور به 10 تن افزايش يافت.
به گزارش ايسنا، براثر بارش شديد باران كه طي 48 ساعت گذشته در بخش هايي از شرق و جنوب اسپانيا گزارش شده است، 10 تن جان خود را از دست داده اند.بنابر اعلام نيروهاي امداد و نجات اسپانيا تعدادي از كشته شدگان اين حادثه طبيعي از جمله يك كودك 9 ساله به دليل ريزش يك پل كشته شده و برخي از آنان نيز به دليل غرق شدگي فوت كرده اند.همچنين علاوه بر تلفات جاني بارش باران و جاري شدن سيل تعداد زيادي ساختمان مسكوني تخريب شده و بخش هايي از خيابان هاي مناطق سيل زده به زير آب فرو رفته اند.
نيروهاي امداد و نجات اسپانيا در پي جاري شدن سيل، 5000 تن را از خانه هايشان تخليه كرده اند و در حال امدادرساني و بهبود شرايط هستند.
 


چاپ تصاوير غيراخلاقي عروس ملكه انگليس

اين بار در مجله دانماركي

با وجود محكوميت يك نشريه فرانسوي كه اقدام به انتشار تصاوير عريان از عروس ملكه كرده بود، مجلات اروپايي همچنان به انتشار اين عكس ها و عكس هايي جديدتر از «كيت ميدلتون» ادامه مي دهند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه اينديپندنت، پس از آنكه اقدام يك مجله فرانسوي و پس از آن يك نشريه ايتاليايي در انتشار تصاوير عريان «كيت ميدلتون» عروس ملكه انگليس جنجال هاي بسياري را در چند هفته اخير ايجاد كرد و نهايتاً به محكوميت مجله فرانسوي انجاميد، اين بار يك نشريه دانماركي به نام «سئوهوئر» تصاوير عريان جديدي از «كيت ميدلتون» منتشر كرده است.
انتشار اين تصاوير جديد، خاندان سلطنتي انگليس را مجدداً به تكاپو انداخته تا عليه اين نشريه نيز شكايت كنند.
هرچند كه تصميم خاندان سلطنتي براي شكايت عليه اين نشريه هنوز رسماً اعلام نشده، اما سخنگوي كيت ميدلتون و همسرش پرنس ويليامز، اعلام كرده است كه هنوز تصميم قطعي در اين باره اتخاذ نشده، اما انجام اقدامات قضايي يكي از گزينه هايي است كه در دست بررسي است.
ميدلتون پيش از اين در شكايت خود عليه نشريه فرانسوي «كلوزر» كه براي اولين بار اقدام به چاپ تصاوير عريان وي كرده بود، پيروز شد و كلوزر محكوم به پرداخت جريمه و بازگرداندن اصل عكس ها گرديد.
علاوه بر اين مجله دانماركي، مجله اي سوئدي نيز كه آن هم «سئوهوئر» نام دارد، قصد دارد برخي از اين عكس ها را منتشر كند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14