(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10 مهر 1391 - شماره 20320

سياستمدار آمريكايي:
اوباما و رامني هر دو جنايتكارند
الجزاير و موريتاني
خواستار اعطاي كرسي دائم به آفريقا در شوراي امنيت شدند
2 تفنگدار آمريكايي در حمله نظاميان افغان به هلاكت رسيدند
تظاهرات گسترده ضد دولتي
در اسپانيا، پرتغال، آلمان و لهستان
با حضور در مراسم تشييع پيكر شهيد 16 ساله
شيعيان عربستان شعار انتقام ، انتقام سر دادند
آغاز محاكمه افشاگر رسوايي هاي واتيكان
در اعتراض به هتك حرمت پيامبر اسلام(ص)
مسلمانان اندونزي، بنگلادش و پاكستان به خيابان ها ريختند
دولت سوريه توطئه اشغال مراكز حساس را ناكام گذاشت
بحريني ها در مراسم تشييع جنازه شهيد 17 ساله :
ملت پيروز است
26 شهيد و 32 مجروح در عمليات تروريستي عراق
كار موساد بود


سياستمدار آمريكايي:

اوباما و رامني هر دو جنايتكارند

نامزد مستقل انتخابات رياست جمهوري آمريكا باراك اوباما و ميت رامني را «جنايتكار جنگي» خواند.
«رالف نادر»، نامزد مستقل انتخابات رياست جمهوري آمريكا كه بارها در انتخابات اين كشور شركت كرده گفت: هم باراك اوباما و هم «ميت رامني»، نامزد حزب جمهوريخواه جنايتكار جنگي هستند با اين تفاوت كه درجه جنايتكاري اوباما از وي كمتر است!
وي در توضيح اين اظهارات خود گفت: به عنوان مثال، اوباما در استفاده از حملات هواپيماهاي بدون سرنشين از جرج دبليو بوش، سلف خود شدت عمل بيشتري نشان داد. اوباما فكر مي كند اين هواپيما مي تواند هركسي را كه وي به او ظنين است بكشد. او هر سه شنبه فكر مي كند مظنوناني در يمن، پاكستان و افغانستان حضور دارند سپس تصميم مي گيرد چه كساني بايد كشته شوند و چه كساني بايد زنده بمانند اين فرد واقعا جنايتكار است و بايد محاكمه شود.
 


الجزاير و موريتاني

خواستار اعطاي كرسي دائم به آفريقا در شوراي امنيت شدند

وزيران خارجه الجزاير و موريتاني خواستار اختصاص يافتن يك كرسي دائم براي كشورهاي آفريقايي در شوراي امنيت سازمان ملل شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «مراد مدلسي» وزير خارجه الجزاير، طي سخنان خود در مجمع عمومي سازمان ملل، علاوه بر تأكيد در مورد لزوم ايجاد اصلاحات در اين سازمان، گفت: اعضاي شوراي امنيت بايد افزايش يابد و اعضاي دائم و غير دائم جديدي از بين كشورهاي در حال توسعه و به ويژه آفريقا كه مهد تمدن است، به آن افزوده شود.
«حمدي ولد باباولد حمدي» وزير خارجه موريتاني نيز خواستار اصلاحات در ساختار سازمان ملل شد و گفت: بايد يك كرسي دائم به آفريقا و يك كرسي دائم ديگر نيز به كشورهاي عرب داده شود. شوراي امنيت پنج عضو دائم داراي حق وتو و 10عضو انتخابي (غيردائم) دارد.
 


2 تفنگدار آمريكايي در حمله نظاميان افغان به هلاكت رسيدند

نيروهاي ارتش افغانستان طي دو حمله جداگانه عليه اشغالگران، چهار نظامي و پيمانكار خارجي را به هلاكت رساندند و سه تن ديگر را نيز مجروح كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، ديروز بر اثر يك درگيري خونين ميان ارتش ملي افغانستان و نظاميان اشغالگر در استان «ميدان وردك»، دو نظامي آمريكايي به هلاكت رسيدند و سه آمريكايي ديگر مجروح شدند. اين درگيري در يكي از پايگاه هاي ارتش افغانستان روي داد.
در اين رويارويي، سه نظامي افغان نيز كشته و همين تعداد نظامي افغان هم مجروح شدند.
شنبه گذشته نيز يك سرباز افغان، اشغالگران را به رگبار بست. در اين حمله يك نظامي خارجي و يك پيمانكار افغان كه براي خارجي ها كار مي كرد، كشته شدند.
حملات نظاميان افغان به اشغالگران موجي از وحشت را ميان نيروهاي بيگانه ايجاد كرده است. اين حملات باعث شده است كه آمريكا فعاليت هاي مشترك نظاميان خود و ارتش افغانستان را كاهش دهد و حتي از برگزاري يك رزمايش مشترك صرف نظر كند.
از آغاز سال جاري ميلادي (11 دي) تاكنون بيش از 50 نظامي خارجي به دست نظاميان و افراد پليس افغانستان كشته شده اند.
خبر ديگر از افغانستان اينكه در تازه ترين عمليات مشترك ارتش افغانستان و نيروهاي ناتو در استان هاي مختلف، 20 شبه نظامي طالبان كشته و 10 تن ديگر زخمي شدند. 22 شبه نظامي نيز به اسارت نيروهاي دولتي درآمده اند.
 


تظاهرات گسترده ضد دولتي

در اسپانيا، پرتغال، آلمان و لهستان

تظاهرات و ناآرامي هاي گسترده ضد دولتي بار ديگر اسپانيا، پرتغال، آلمان و لهستان را فرا گرفت.
صدها هزارنفر از قربانيان سياست هاي رياضتي دولت در مادريد براي سومين بار در هفته جاري به خيابان ها ريختند و عليه «نرخ بالاي بيكاري» و «اوضاع وخيم اقتصادي» شعار دادند. مردم همچنين خواستار كناره گيري دولت از قدرت شدند. معترضان پس از حركت به سمت ساختمان پارلمان با انبوهي از نيروهاي امنيتي مواجه شدند كه با استفاده از تجهيزات مخصوص، اطراف اين ساختمان مستقر شده بودند.
تصاوير و گزارش هاي منتشر شده نشان مي دهد، بين معترضان خشمگين و نيروهاي ضد شورش درگيري هاي شديدي رخ داده و بر اثر آن گروهي از مردم مجروح شده اند.
پليس اسپانيا نيز در توجيه علت اعمال خشونت خود گفت، تنها با معترضاني كه قصد ورود به ساختمان پارلمان را داشتند با خشونت برخورد شده است.
اما خبرگزاري «آسوشيتدپرس» اعلام كرده در آخرين ساعات روز شنبه و پس از اينكه نيروهاي امنيتي به قصد متفرق كردن معترضان به سمت آنها يورش بردند، تظاهرات آرام به خشونت كشيده شد و شماري از معترضان نيز مجروح شدند.
به گفته پليس مادريد در جريان ناآرامي هاي شنبه 12 نفر از معترضان بازداشت شده اند.
واحد مركزي خبر هم به نقل از شبكه سلطنتي بي بي سي نوشت: ده ها هزار نفر از شهروندان پرتغالي نيز همچون اسپانيايي ها در اعتراض به سياست هاي اقتصادي دولت تظاهرات كردند.
اين تظاهرات با فراخوان اتحاديه كارگري «سي جي تي پي» و در بزرگترين ميدان «ليسبون» برگزار شد. بنا به اعلام روزنامه «وال استريت ژورنال» اين اتحاديه بيش از 500 هزار عضو دارد.
پيش از اين پرتغال نسبت به كشورهاي يونان و اسپانيا آرام تر بود و به ندرت در آن تظاهراتي رخ مي داد اما با توجه به اين كه تظاهرات روز شنبه دومين تظاهرات ضد دولتي در اين ماه بوده، به نظر مي رسد اين كشور نيز رفته رفته از آرامش فاصله گرفته و خود را براي رويارويي با روزهاي ناآرام آماده مي كند. دولت پرتغال نيز همچون دولت يونان و اسپانيا بر شدت سياست رياضت اقتصادي افزوده است.
آلمان، قدرتمندترين كشور اتحاديه اروپا نيز از گزند اعتراضات مردمي در امان نماند و آنطور كه روزنامه آمريكايي «واشنگتن پست» نوشته، روز شنبه شاهد برپايي تظاهرات سراسري ضد دولتي بود.
بر اساس اين گزارش، سازمان دهندگان اين تظاهرات اعلام كردند مردم در 40 شهر آلمان با راهپيمايي در خيايان ها عليه «نبود عدالت اجتماعي» تظاهرات كردند. به گفته معترضان دولت آلمان بيش از آنكه از ثروتمندان ماليات بگيرد، اقشار متوسط به پائين جامعه را تحت فشار قرار داده و از آنها ماليات بيشتري مي گيرد. معترضان خواستار دريافت ماليات بيشتر از ثروتمندان و اصلاح قوانين مالياتي به نفع مردم عادي شدند.
لهستاني ها نيز براي نشان دادن اوج نارضايتي هاي خود از سياست هاي رياضتي دولت برپايي تظاهرات گسترده ضد دولتي را برگزيدند. به گزارش شبكه تلويزيوني «راشاتودي»، روز شنبه خيايان هاي شهر «ورشو» لهستان با فراخوان احزاب سياسي مخالف اين كشور شاهد حضور گسترده مردم در خيابان ها بود.
معترضان كه به شدت نسبت به برخي قوانين جديد رياضتي دولت به ويژه قانون جديد بازنشستگي اعتراض داشتند هشدار دادند درصورت بي توجهي دولتمردان به اين نارضايتي ها، اعتراض ها ادامه خواهد داشت. دولت «لهستان» سن بازنشستگي مردان را از 60 سال به 67 سال و براي زنان تا 65 سال افزايش داده است! اين تظاهرات، بزرگترين تظاهرات لهستاني ها طي ماه هاي اخير لقب گرفته است. يادآور مي شود، ادامه اعتراض ها در كشورهاي اروپايي و سرايت آن به ساير كشورهاي اين قاره به خوبي نشان مي دهد تلاش هاي رهبران اروپا براي حل اين بحران تاكنون راه به جايي نبرده است.
 


با حضور در مراسم تشييع پيكر شهيد 16 ساله

شيعيان عربستان شعار انتقام ، انتقام سر دادند

شيعيان استان القطيف در اعتراض به كشتار جوانان بي گناه، با برگزاري مراسم عزاداري و اعلام عزاي عمومي عليه آل سعود شعار دادند.
به گزارش شبكه هاي خبري، شيعيان منطقه القطيف در اعتراض به كشتار خونين روز چهارشنبه توسط نيروهاي امنيتي كه سه شهيد بر جاي گذاشت عزاي عمومي اعلام كردند. براساس اين گزارش در كشتار بي سابقه جوانان از سوي نيروهاي سعودي، «خالد عبدالكريم اللباد»، «محمد حبيب المناسف» و «حسن آل زاهدي» به شهادت رسيدند.
اين در حالي است كه هيچ گونه اطلاعاتي از وضعيت جسماني افراد مجروح شده در اين كشتار وجود ندارد و دولت عربستان از ارائه هرگونه اطلاعات به خانواده مجروحين خودداري مي كند.
كانال خبري «الاخباريه» كه وابسته به دولت عربستان است فقط به پخش تصاويري از «البندري» (يكي از قربانيان العواميه) در حالي كه آثار گلوله بر گلوي وي وجود داشت اكتفا كرد.
از سوي ديگر منطقه القطيف شاهد برگزاري چندين تظاهرات خودجوش از سوي مردم خشمگين شيعه بود كه از كشتار جوانان خود ابراز انزجار كرده و شعار لبيك يا شهيد، سقيط آل سعود را سر دادند. در اين تظاهرات كه در شهرك «صفوي»، شهر العواميه، منطقه «القديح»، البحاري، القطيف، سيهات و الربيعه برگزار شد معترضان با مشت هاي گره كرده خواستار قصاص قاتلان فرزندان خود شدند.
دولت عربستان نيز از ترس گسترش اعتراضات مردمي به ساير مناطق شرقي از تحويل اجساد قربانيان خودداري و با تهديد و ارعاب خانواده آنها در تلاش است تا كنترل اوضاع را به دست بگيرد.
نيروهاي امنيتي اعزامي به العواميه كه عمدتا در مركز پليس آن مستقر شده اند، به روي هر فردي كه به آنها نزديك مي شود تيراندازي مي كنند. شاهدان عيني نيز گفتند: اين نيروها از ترس، حتي مخازن آب بر روي پشت بام هاي اطراف خود را هدف قرار داده اند تا مبادا به آنها تيراندازي شود.
در همين حال «كميته دفاع از حقوق بشر در شبه جزيره عرب» با صدور بيانيه اي كشتار غيرنظاميان در روز چهارشنبه را به شدت محكوم كرد. اين كميته در بيانيه خود درباره عواقب تعدي و تعرض به آزادگان منطقه شرق عربستان هشدار داد و خواستار محكوميت جهاني سركوبگري آل سعود شد.
«جنبش انصار انقلاب 14 فوريه» نيز با صدور بيانيه شديداللحني، شهادت جوانان شيعي به دست نيروهاي سركوبگر سعودي را محكوم كرد و از جامعه جهاني خواست در اين مورد سكوت نكنند.
همچنين «شيخ باقر النمر» برادر روحاني مبارز شرق عربستان در خطبه نماز جمعه به رژيم آل سعود هشدار داد كه از كشتار شهروندان بي گناه خودداري و به خواسته هاي آنها توجه كند. وي با ابراز نگراني شديد از سرنوشت آيت الله نمر خاطرنشان كرد: مردم عربستان در مورد آينده نامعلوم فرزندان خود به شدت نگران هستند و در اين ارتباط ساكت نخواهند نشست.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، «محمد كاظم شهابي» كارشناس مسائل سياسي و منتقد مشهور رژيم آل سعود در انگلستان گفت: افزايش اعتراضات در عربستان نشان مي دهد كه رژيم آل سعود وارد مرحله فروپاشي شده است.
وي تاكيد كرد: رژيم آل سعود، رژيمي طاغوتي است كه نظير چنين رژيمي در جهان وجود ندارد. «علي اليامي» مدير مركز دموكراسي و حقوق بشر عربستان نيز يادآور شد: مردم عربستان براي تداوم انقلاب و دستيابي به مطالبات خود از انگيزه قوي برخوردار هستند.
 


آغاز محاكمه افشاگر رسوايي هاي واتيكان

محاكمه سرپيشخدمت سابق پاپ بنديكت شانزدهم كه متهم است اسناد رسوايي واتيكان را افشا كرده است؛ آغاز شد.
به گزارش ايسنا «پائولوگابريله» متهم است كه از آپارتمان پاپ مداركي محرمانه را ربوده و آنها را در اختيار رسانه هاي ايتاليا قرار داده است.
وي ارديبهشت ماه سال جاري دستگير شد و بلافاصله پس از دستگيري به ربودن اسناد محرمانه پاپ اقرار كرد. «گابريله» هدف خود از اين كار را افشاي شرارت ها و فساد موجود در كليسا عنوان كرده است.
در جريان اين افشاگري ها كه به «واتيليكس» شهرت يافته، يك خبرنگار ايتاليايي صدها سند سري را منتشر كرد كه جزئيات رسوايي هايي از جمله اختلاس، باندبازي و خويشاوندسالاري در واتيكان در آنها تشريح شده است. در همان زمان، رسانه هاي ايتاليا گزارش دادند كه انبوهي از اسناد محرمانه در آپارتماني كه گابريله به همراه همسر و سه فرزندش در داخل واتيكان در آن سكونت داشتند، كشف شده است.
اين گزارش حاكي است اين دادرسي در تاريخ نوين كليساي كاتوليك بي سابقه است. پائولو گابريله در صورت مجرم شناخته شدن احتمال دارد به 6سال حبس محكوم شود.
 


در اعتراض به هتك حرمت پيامبر اسلام(ص)

مسلمانان اندونزي، بنگلادش و پاكستان به خيابان ها ريختند

تظاهرات اعتراض آميز عليه فيلم اهانت آميز به پيامبر اسلام در اندونزي، بنگلادش و پاكستان برگزار شد.
به گزارش شبكه هاي خبري، در اين تظاهرات، مسلمانان خشمگين با به آتش كشيدن پرچم هاي آمريكا و اسرائيل، جسارت يك كارگردان صهيونيست آمريكايي به ساحت پيامبر اكرم(ص) را به شدت محكوم كردند.
بر پايه اين گزارش در «جاكارتا» پايتخت اندونزي هزاران تن از مردم مسلمان با در دست داشتن پرچم هاي اسلامي و پارچه نوشته هايي در مقابل سفارت آمريكا تجمع و تعرض به اديان الهي تحت لواي آزادي بيان را محكوم كردند.
تجمع كنندگان با فريادهاي لبيك يا محمد(ص) و محمد(ص) خط قرمز ماست، خواستار عذرخواهي آمريكا از مسلمانان شدند.
اين در حالي است كه تظاهرات اعتراضي عليه فيلم موهن به پيامبراسلام(ص) در بنگلادش همچنان ادامه دارد. به گزارش شبكه خبري «بي بي سي» عربي، صدها تن از معترضان بنگلادشي، به صورت مسالمت آميز در روز شنبه دست به تظاهرات در مقابل يكي از مساجد «داكا» پايتخت اين كشور زدند و قصد داشتند كه به سمت سفارت آمريكا حركت كنند، اما پليس و نيروهاي امنيتي مانع از اين كار شدند.
همچنين هزاران نفر در پاكستان براي چهارمين هفته پياپي در شهر كراچي دست به راهپيمايي اعتراض آميز زدند و در حالي كه شعارهاي ضدآمريكايي سر مي دادند، پارچه نوشته هايي حمل مي كردند كه بر روي آنها ساخت فيلم ضداسلامي در آمريكا و اقدامات دولت آمريكا را در منطقه محكوم كرده بودند.
اين گزارش حاكي است كه تظاهرات ضدآمريكايي مسلمانان در شهر كراچي به دعوت گروه موسوم به «جماعت اهل سنت» برگزار شد و چندين گروه اسلامي هم در اين تظاهرات شركت كردند.

 


دولت سوريه توطئه اشغال مراكز حساس را ناكام گذاشت

يك پايگاه خبري سوري جزئيات طرح پنج مرحله اي تروريست ها براي اشغال مراكز حساس سوريه و كاخ رياست جمهوري را افشا كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، پايگاه خبري سوري «تحت المهجر» جزئيات تازه اي از بمب گذاري مقر ستاد مشترك ارتش سوريه در دمشق از جمله كاخ رياست جمهوري را افشا كرد.
اين پايگاه خبري سوري افزود، در مرحله اول اين طرح قرار بود يك گروه 50 نفره ضمن به دست گرفتن كنترل ستاد مشترك ارتش سوريه رئيس اين ستاد و وزير دفاع سوريه را به قتل برسانند، چون ساختمان وزارت دفاع سوريه پشت ستاد مشترك ارتش اين كشور قرار دارد و دسترسي به وزارت دفاع به راحتي امكان پذير است.
اخيرا برخي رسانه ها اخباري مبني بر كشته شدن وزير دفاع سوريه منتشر كردند كه اين خبر توسط «عمران الزعبي»، وزير اطلاع رساني سوريه تكذيب شد.
اما در ادامه اين طرح مقرر بود تا گروه دوم با در دست گرفتن كنترل ساختمان راديو تلويزيون سوريه، اولين بيانيه نظامي خود را از آنجا براي مردم سوريه قرائت كنند. در مرحله سوم اين عمليات قرار بود گروه ديگري از افراد مسلح به ساختمان نخست وزيري سوريه واقع در يك كيلومتري ميدان امويين حمله كرده و آن را به تصرف خود درآورند.
در مرحله چهارم گروه ديگري از افراد مسلح موظف بودند تا به فرودگاه بين المللي دمشق در 35 كيلومتري جنوب شرقي اين شهر حمله كنند كه اين گروه نيز توسط شماري از نيروهاي امنيتي سوريه پيش از اقدام محاصره و دستگير شدند.
در مرحله پنجم كه آخرين مرحله و اصلي ترين مرحله اين عمليات به شمار مي آمد قرار بود يك گروه از افراد مسلح به قصر الروضه يكي از كاخ هاي رياست جمهوري سوريه در دمشق حمله و آن را به تصرف خود درآورند. ناظران سياسي منطقه معتقدند كه اين طرح از سوي كشورهاي غربي و منطقه اي نظير قطر و عربستان پشتيباني شده است.
اين در حالي است كه نيروهاي امنيتي و ارتش سوريه با پيشروي در مناطق مختلف شهرها و كنترل بخش اعظم شهرها تروريست ها را به هلاكت رسانده و يا آنها را مجبور به عقب نشيني كرده اند.
در شهر حمص ارتش سوريه كنترل 80 درصد شهر را به دست گرفته و در حلب نيز تروريست ها در درگيري با نيروهاي ارتش متحمل تلفات سنگيني شدند و يك دستگاه اتوبوس حامل تروريست ها در اين شهر هدف حمله قرار گرفت.
نيروهاي ارتش سوريه همچنين از نفوذ افراد مسلح از مرز لبنان به خاك سوريه جلوگيري كردند.
از سوي ديگر وزير خارجه روسيه در مجمع عمومي سازمان ملل گفت، حمايت از مخالفان سوريه را به نزاع فرقه اي خونين مي كشاند.
سرگئي لاوروف تاكيد كرد درگيري هاي مسلحانه در سوريه با حمايت كشورهاي خارجي صورت مي گيرد و هدف اين كشورها مداخله نظامي در سوريه است.
در همين رابطه وليد المعلم وزير خارجه سوريه با اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل به سوريه در نيويورك ديدار و درباره راه هاي كمك به ماموريت ابراهيمي بحث و گفت و گو شد.
ساير رويدادها
¤ دبير كل حزب اتحاد دموكراتيك سوريه از نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه خواست گروهك هاي مسلح را تحت فشار قرار دهد.
¤ معاون وزير خارجه روسيه اعلام كرد، تلاش ها براي حل بحران سوريه خارج از چارچوب سازمان ملل متحد براي اين كشور و نظم كنوني جهاني پيامدهاي زيانباري خواهد داشت.
¤ وزراي خارجه روسيه و عراق در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل درباره بحران سوريه گفت وگو كردند.
¤ رئيس دفتر اخضر ابراهيمي از شهر حمص ديدار و با شماري از مسئولان اين شهرگفت وگو كرد.
¤ وزير نفت اسبق سوريه: دمشق به هر تجاوز خارجي پاسخ كوبنده مي دهد.
 


بحريني ها در مراسم تشييع جنازه شهيد 17 ساله :

ملت پيروز است

هزاران بحريني با سر دادن شعارهايي عليه رژيم آل خليفه مراسم تشييع جنازه شهيد 17 ساله را به تظاهراتي گسترده تبديل كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم بحرين با حضور گسترده در مراسم تشييع پيكر علي حسين النعمه نوجوان 17 ساله بحريني كه به دست نيروهاي امنيتي آل خليفه به شهادت رسيد بر ادامه مخالفت خود با حكومت آل خليفه تأكيد كردند.
اين مراسم به تظاهراتي گسترده تبديل شد و مردم شعار مي دادند، «حمد سرنگون باد» مرگ بر آل خليفه، ملت پيروز است. تظاهركنندگان تأكيد كردند تاتحقق خواسته هاي مشروع خود راه شهدا را ادامه خواهند داد.
معترضان در جريان اين مراسم راه اصلي منتهي به روستاي «صدد» در شمال غرب منامه را بستند و با نيروهاي پليس درگير شدند.
پليس ضد شورش نيز با استفاده از گاز اشك آور و بمب هاي صوتي سعي داشت مردم را متفرق كند.
اين نوجوان 17 ساله از سوي نيروهاي آل خليفه به ضرب گلوله از فاصله نزديك به شهادت رسيد، در حالي كه وزارت كشور بحرين در واكنش به شهادت علي حسين النعمه مدعي شد كه اين حادثه پس از حمله تروريستي به خودروي پليس با كوكتل مولوتف صورت گرفته است و نيروهاي پليس از خود دفاع كرده اند.
نزديكان اين شهيد بحريني و شاهدان عيني اين ادعا را تكذيب مي كنند و معتقدند علي حسين النعمه پيش از آغاز راهپيمايي و تنها به دليل حضور در راه اصلي منتهي به محل راهپيمايي هدف تيراندازي نيروهاي امنيتي آل خليفه قرار گرفته است.
شهادت اين نوجوان 17 ساله با موجي از اعتراضات در مناطق مختلف بحرين مواجه شد.
در همين رابطه جمعيت اسلامي الوفاق بحرين تأكيد كرد، جنايت هاي جديد رژيم آل خليفه خونخوار بودن اين رژيم را ثابت مي كند.
جمعيت الوفاق بحرين با اشاره به شهادت اين نوجوان 17 ساله اظهار داشت، اين جنايت خط مشي تروريستي رژيم آل خليفه در تعامل با هر كسي كه خواهان آزادي و كرامت در كشور باشد را نشان داد.
جمعيت اسلامي الوفاق بحرين كه از بزرگترين و مهم ترين تشكل هاي مخالف آل خليفه است به مناسبت شهادت اين نوجوان بحريني سه روز عزاي عمومي اعلام كرد.
مجمع حقوق بشر بحرين نيز جنايت جديد رژيم آل خليفه را محكوم كرد و خواستار پيگرد قضايي وزير كشور بحرين و محاكمه وي در دادگاه بين الملل كيفري شد.
اين در حالي است كه وزير خارجه بحرين در ديدار با همتاي آمريكايي خود در نيويورك خواستار همكاري راهبردي منامه- واشنگتن شد.
 


26 شهيد و 32 مجروح در عمليات تروريستي عراق


انفجار بمب و حملات مسلحانه تروريستي در مناطق مختلف عراق 26 شهيد و حداقل 32 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ها، ديروز افراد مسلح و تروريست هاي فعال در عراق شهرهاي بغداد، كوت، واسط و شماري از مناطق ديگر اين كشور ا هدف انفجار بمب و حملات مسلحانه قرار دادند. در بغداد به تنهايي چهار خودروي بمب گذاري شده منفجر شد؛ اين انفجارها كه در منطقه «التاجي» شمال بغداد روي دادند، جان 11 نفر را گرفت و 17 نفر ديگر را زخمي كرد.
در ديوانيه پليس عراق توانست دو فرد را كه قصد انفجار انتحاري با خودرو را داشتند، دستگير كند.
تروريست هاي فعال در عراق همچنين منطقه «الكريميه» استان «واسط» را با انفجار خودروي بمب گذاري شده هدف قرار دادند. در اين انفجار سه نفر شهيد و پنج تن ديگر زخمي شدند. انفجار مشابه در شهر «كوت» واقع در جنوب بغداد هم به شهادت شش نفر و جراحت 10 نفر ديگر انجاميد. در ديگر حملات مسلحانه تروريست ها نيز هفت شهروند عراقي در مناطق مختلف شهيد شدند.به گفته منابع امنيتي عراق، تروريست ها در بيشتر حملات ديروز مراكز پليس را هدف قرار دادند.
تحريم يك همايش
به گزارش واحد مركزي خبر، احزاب شيعه عراق اعلام كردند، در همايش حزب عدالت و توسعه تركيه شركت نمي كنند.
«صلاح عبدالرزاق» استاندار بغداد و از رهبران حزب الدعوه اسلاميه عراق اعلام كرد: اين حزب به علت حضور «طارق الهاشمي» در همايش حزب عدالت و توسعه، در اين همايش شركت نمي كند. مجلس اعلاي اسلامي عراق تحت رهبري «عمار حكيم» هم موضع مشابهي گرفت. «ابراهيم جعفري» رئيس «فهرست اتحاد ملي» نيز اعلام كرد، در اين همايش شركت نمي كند. دولت آنكارا رسماً از مقامات عراقي براي شركت در اين همايش دعوت كرده است.

 


كار موساد بود

يك هفته نامه اتيوپيايي فاش كرد موساد در سال 2010 هواپيماي مسافربري اتيوپي را پس از بلند شدن از فرودگاه بيروت به گمان حضور سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله در آن ساقط كرد.
هفته نامه «ريپورتر» اتيوپي به نقل از ويكي ليكس فاش كرد هواپيماي مسافربري بوئينگ 737 در تاريخ 25 ژانويه 2010 اندكي پس از بلند شدن از فرودگاه بيروت ساقط شد كه در واقع قرباني عمليات تخريبي موساد شد.
به گزارش ويكي ليكس موساد هواپيماي اتيوپي را به گمان اين كه دبيركل حزب الله لبنان و ديگر اعضاي حزب الله در هواپيما حضور دارند ساقط كرد.ويكي ليكس اعلام كرد بررسي هاي اصولي جعبه سياه اين هواپيما نشان مي دهد كه اشتباهي صورت نگرفته و خلبان در هدايت اين هواپيما مرتكب هيچ خلافي نشده است.
كارشناسان فني به ويكي ليكس اظهار داشته اند كه اين هواپيما احتمالا مورد اصابت موشك يا يك شئي خارجي قرار گرفته و در سواحل بيروت سقوط كرده است.
هواپيماي اتيوپي پس از بلند شدن از باند فرودگاه در سواحل بيروت سقوط كرد و تمامي 90 مسافر آن كه همگي لبناني و اتيوپيايي بودند كشته شدند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14