(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10 مهر 1391 - شماره 20320

اين مواد را در فريزر نگذاريد
فرصت ها را شكار كنيد
صورت تان را با آب سرد بشوييد
دندان قروچه
مواد خوراكي مناسب براي محل كار
نمك دريا براي سلامتي مضر است
اختلال رشد، بي حالي و چاقي در انتظار دانش آموزان دير خواب
نارگيل ضدعفوني كننده قوي
مراقب سلامت پوست خود باشيد
ميوه اي براي صورت شما


اين مواد را در فريزر نگذاريد

ما مي توانيم بسياري از مواد غذايي را در فريزر قرار دهيم و آن ها را براي مدت طولاني نگه داري كنيم اما برخي از مواد هستند كه نگه داري آن ها در داخل فريزر نمي تواند خيلي ايده جالبي باشد و شايد حتي مشكلات بسيار زيادي نيز براي سلامت باقي موادغذايي ايجاد كند.
يكي از اشتباه ترين كارهايي كه مي توان انجام داد قرار دادن غذاهاي داراي تاريخ انقضا در داخل فريزر است. عده اي به اين فكر مي كنند كه شايد اين مواد در داخل فريزر مي تواند مدت زمان بيشتري دوام بياورد اما اين طرز فكر بسيار اشتباه است چرا كه موادي كه تاريخ انقضا داشته باشند به هيچ عنوان بيشتر از زمان تعيين شده سالم باقي نمي مانند. بهتر است تا اين مواد را در داخل يخچال قرار دهيد و تا پايان تاريخ انقضا آن ها را مصرف كنيد.
غذاهاي سرخ كردني به طور كلي براي بدن بسيار مضر هستند براي مثال هيچ كس خوردن ناگت هاي گوشت و يا سيب زميني سرخ كرده را پيشنهاد نمي كند. در صورتي كه اين مواد را سرخ كرديد به سرعت آن ها را مصرف كنيد و آن را در داخل فريزر قرار ندهيد چرا كه روغن در داخل آن باقي مي-ماند و ضررش بيش از پيش مي شود.خيلي ها عقيده دارند كه گوجه فرنگي اصلا يك ميوه است، اما هر كسي مي داند كه گوجه فرنگي جزو سبزي ها به شمار مي رود. اگر تا به حال گوجه فرنگي پرورش داده باشيد، حتما متوجه اين نكته شده ايد كه گوجه فرنگي عاشق گرما است و از سرما متنفر است. آنها حتي بعد از چيده شدن هم ترجيح مي دهند كه در گرما و هواي معتدل باشند تا سرماي يخچال.
ريحان هم مانند گوجه فرنگي از گرما متنفر است و هميشه تازه اش يك طعم ديگري دارد. اگر مي خواهيد سبزي شما طراوت و تازگي داشته باشد، بهتر است مقداري كه مي خواهيد استفاده كنيد را بدانيد و زيادتر از حد نخريد كه مجبور شويد سبزي اضافه را در يخچال نگه داريد يا حتي بدتر آن را فريز كنيد. بهترين طعم ريحان تا دو روز مي ماند و بعد از دو روز طعم خيلي بدي پيدا مي كند.
پيازها با همان لايه پوست محافظ شان از زيرزمين بيرون نمي آيند. بعد از جمع آوري محصول پيازها مدتي در يك جاي خشك و معتدل نگهداري مي شوند و بعد از آن است كه لايه پوست محافظي پياز شكل مي گيرد و تبديل به پيازي مي شود كه ما مي بينيم. حالا تصورش را بكنيد كه اگر قرار باشد پيازها را پوست بكنيم و تمام پروسه شكل گيري لايه محافظي را زير پا بگذاريم و تازه آنها را در محل معتدل و رو به گرما نگه نداريم!
خب مي توان تصور كرد كه چه چيزي مي تواند در يخچال منتظر ما باشد؛ احتمالا با صحنه و صدالبته بوي بدي مواجه مي شويم كه براي از بين بردن آن بايد به پاك كننده هاي قوي متوسل شويم. اين نكته را فراموش نكنيد كه هرگز و به هيچ عنوان پياز را در يخچال نگهداري نكنيد.
 


فرصت ها را شكار كنيد

ضياعي
اهميت دادن به زمان و داشتن برنامه اي منظم در همه زمينه ها نقش مهمي در موفقيت جوانان دارد. توانايي يك جوان براي شناخت فرصت هايي كه برايش ايجاد مي شود و استفاده درست از فرصت هايش تاثير مهمي در زندگي اش دارد.
موقعيت خوب كه از دست برود قابل بازيابي و ذخيره نيست و از اين رو بايد به موقع از آن بهره گرفت. علاوه بر اين از دست رفتن آن باعث از دست رفتن فرصت ها، ايجاد استرس و شده و مشكلات جسمي و روحي را براي جوان به دنبال خواهد داشت.
توجه به زمان و برنامه ريزي وظايف، باعث تصميم گيري آگاهانه و دستيابي به اهداف با صرف تلاش و زمان كمتر شده و با صرف انرژي كمتر، خلاقيت و بهره وري را افزايش مي دهد.
از آنجايي كه برنامه ريزي همواره با تغيير همراه است، اگر اين تغيير به صورت همه جانبه و با همكاري ساير افراد خانواده باشد بازدهي بيشتري را در پي خواهد داشت.
هدايت و مديريت زندگي مانند مديريت شغلي است زيرا نيازمند كار گروهي، ساماندهي و وقت بوده و در نتيجه هدايت آن نيز بايد با ثبت وقايع و برنامه وظايف همراه باشد.
جامعه شناسان در رابطه با اهميت برنامه ريزي و ضرورت اعمال آن در زندگي مي گويند برنامه ريزي يكي از مواردي است كه براي هر نوع تصميم گيري اعم از خرد يا كلان ضروري است.
برنامه ريزي خرد در سطح فردي يا خانوادگي با يادداشت كردن برنامه وظايف، يادداشت دخل و خرج زوج هاي جوان، برنامه ديد و بازديد و به صورت روزانه، ماهانه و سالانه انجام گرفته و نقش بسيار حياتي دارد زيرا تصميمات را در زندگي شخصي و خانوادگي عقلاني تر و منطقي تر كرده و باعث دوري از افراط و تفريط و بسياري از حركات ناسنجيده مي شود.
در اين ميان زوج هايي كه برنامه ريزي دارند موفق بوده و زندگي بادوام تري خواهند داشت.
استفاده از زمان مناسب يكي از روش هاي موثر براي ساماندهي كارها و وظايف و ثبت اتفاقات و وقايع براي جوانان است.
علاوه بر اين كه در برنامه ريزي و تصميم گيري ها نيز كارايي دارد. اين برنامه حاوي مواردي چون برنامه فعاليت ها، جلسات تمرين ورزشي، قرار ملاقات با پزشك، دوست و زمان انجام وظايف محوله، برنامه درسي، مسافرت و بوده و در واقع دورنمايي از برنامه هاي خانواده را به دست مي دهد و چه بهتر كه از دوره نوجواني آغاز شود.
علاوه بر اين كه اعمال برنامه جديد و يا گذاشتن قرار ملاقات در بهترين زمان، تنها با نگاهي اجمالي به برنامه امكان پذير خواهد شد براي كارآيي بيشتر توصيه مي شود تا اين جدول در محلي از خانه كه بيشتر در معرض ديد قرار دارد نصب شود.
اگر چه حدود را بايد مشخص كرد اما برنامه ريزي به صورت جزيي و ريزبينانه توصيه نمي شود؛ زيرا احتمال تحقق عمل را پائين آورده و پس از ناكامي احتمالي در انجام كارها، اثرات سويي را در پي خواهد داشت.
البته بايد توجه داشت تعيين برنامه ها به صورت بسيار كلي و بي برنامه بودن نيز با اثرات منفي همراه است.
از اين رو بهتر است برنامه ريزي ها با در نظر گرفتن برنامه كلان زندگي و توجه به اهداف، به صورت فصلي و از دو يا سه ماه قبل انجام شود.
والدين با برنامه ريزي براي زندگي و پيروي از آن، در واقع به نوجوان خود درس مديريت داده و به او كمك مي كنند تا در آينده زندگي پربارتري را تجربه كند. برنامه ريزي براي نوجوان و تهيه تقويم كاري براي او در نظم ذهني و رفتاري فرزندان تاثير زيادي دارد.
البته بايد توجه داشت پيروي از برنامه نبايد به صورت وسواس گونه باشد. زيرا براي وي استرس و اضطراب ايجاد مي كند.
اما در حالت كلي برنامه ريزي در استفاده بهينه آنها از زمان و فرصت ها تاثير بسزايي دارد. اين روش در افزايش ميزان مسئوليت پذيري، وظيفه مداري و كسب موفقيت در جوانان موثر است.
علاوه بر اين فرزندان بيش از همه از مادر الگو مي پذيرند و پيروي مادر از برنامه ريزي، توجه به زمان سنجي، دقت و مدير و مدبر بودن او تاثير بسزايي بر فرزند خواهد داشت.
تقويت روابط درون خانواده
ثبت مناسبت هاي خانوادگي مانند تاريخ تولدها، تاريخ ازدواج، تاريخ فارغ التحصيلي و توجه به آنها نقش موثري در نزديك شدن افراد خانواده به يكديگر و تقويت روابط دوستانه بين آنها دارد.
علاوه بر اين كه حس شادماني را در خانواده ايجاد كرده فرصتي را براي جمع شدن آنها در كنار يكديگر فراهم مي كند. ثبت اين مناسبات و توجه به آن موجب تقويت روابط درون خانواده شده و به آنها نشان مي دهد وجودشان براي افراد خانواده اهميت دارد.
مطالعات نشان داده است يكي از عوامل بي اعتنايي جوانان به محيط خانه و يا قرار گرفتن آنها در معرض آسيب هاي اجتماعي اعتقاد آنها به بي اعتبار بودن و يا كم اعتبار بودن در درون خانواده و فاقد ارزش و احترام بودن آنها در خانواده است.
البته توجه به اين مناسبات نيز بايد در حد تعادل مورد توجه قرار بگيرد، زيرا توجه بيش از حد به اين مناسبات نيز خود گاهي به عامل اختلاف بين اعضاي خانواده تبديل مي شود.
از سوي ديگر اگر رابطه زوج هاي جوان عميق باشد، فراموش كردن اين خاطرات لطمه اي به آن نمي زند و اين در حالي است كه در صورت وجود رابطه عاطفي انساني ضعيف نيز توجه به اين مناسبات مشكلي را حل نخواهد كرد.
البته اين به معناي فراموش كردن اين مناسبات نيست بلكه به اين معناست كه ابتدا بايد براي ايجاد رابطه درست اقدام كرده و سپس از مناسبات در جهت تقويت روابط و قدرشناسي بهره گرفت.
وجود برنامه ريزي در زندگي جوانان علاوه بر سازماندهي زمان و ارتقاي حس مسئوليت پذيري، در تقويت بنيان خانواده نيز تاثيرگذار است و سلامت و موفقيت زندگي را تضمين مي كند.
 


صورت تان را با آب سرد بشوييد

هر روز صبح بايد تمام سطح پوست را با آب، بدون استفاده از صابون شست. آب بهترين وسيله شست وشو و تميز كردن پوست است.
آب مورد استفاده براي شست و شوي پوست نبايد سخت باشد، آب سخت در تركيب خود مقدار زيادي نمك دارد كه با چربي پوست مخلوط شده ماده اي چسبنده بوجود مي آورد كه در آب حل نمي شود. اين ماده بر روي پوست كشيده مي شود و غد ه هاي پوست را مي بندد و مانع تنفس پوست مي شود.
دستگاه عصبي به سبب شوك ناشي از استفاده از آب سرد به رگهاي خوني تغذيه كننده صورت، دستور منبسط شدن مي دهد و به اين شكل هر روز خون بيشتري وارد ناحيه صورت مي شود، و اين امر موجب شفافيت و براقي پوست صورت مي شود.
توصيه هايي مفيد براي مراقبت از پوست:
-آب فراوان بنوشيد. حداقل روزي 10-6 ليوان. آب سبب دفع سموم بدن مي گردد و براي سلامتي پوست بسيار مهم است. از كرم هاي ضدآفتاب استفاده كنيد تا پوست تان دچار پيري زودرس نگردد.
-رژيم غذايي مناسب داشته باشيد، روزانه مقادير زيادي سبزي ها و ميوه هاي تازه بخوريد. سويا براي پوست بسيار مفيد مي باشد.
-سيگار را ترك كنيد. سيگار ويتامينC بدن را از ميان مي برد كه اين امر سبب آسيب به خاصيت ارتجاعي پوست گشته و چين و چروك در پوست نمايان مي گردد.
-ورزش كنيد. پوست شما نياز به تنفس دارد. با دويدن و يا پياده روي ساده جريان خون شما افزايش يافته و اكسيژن و مواد مغذي بيشتري به پوست تان مي رسد.
-استرس را به حداقل برسانيد. استرس سبب اختلال در هورمونهاي بدن گشته كه بر پوست اثر سوء مي گذارد.
-خواب كافي داشته باشيد. حداقل 6 الي 7ساعت در شبانه روز بخوابيد.
-سس مايونز يك مرطوب كننده فوق العاده براي پوست صورت است. از آن به صورت ماسك مي توانيد استفاده كنيد.
 


دندان قروچه

مهم ترين و شايع ترين عامل دندان قروچه اختلال در وضعيت روحي و رواني فرد است.
دكتر عبدالحميد ظفرمند، متخصص دندان پزشكي گفت: از جمله مشكلاتي كه براي دندان اتفاق مي افتد و حائز اهميت است و در بسياري از افراد شايع مي باشد دندان قروچه است.
به سايش شديد اختياري دندان ها به روي هم در نتيجه سايش حركت فكين روي هم باعث سايش سطح جونده دندان مي شود و اهميت اين اتفاق و ساينده شدن دندان ها باعث حساس شدن سطح دندان ها شده و همين امر باعث از دست رفتن ميناي دندان شده و رسيدن سطح سايش پيدا كرده به تاج دندان كه موجب صدمه و مذاب شدن دندان ها مي شود.
ظفرمند ادامه داد: دندان قروچه به طور كلي ممكن است ارتباط با فضاي بيولوژيكي دهان داشته باشد و يا اختلالي در دستگاه گوارش و يا با وضعيت روحي و رواني فرد در ارتباط باشد.
در بعضي مواقع دندان قروچه به خاطر اينكه قسمتي از سطح جونده دندان ها يا لثه ها دچار مشكل هستند دندان قروچه اتفاق مي افتد.
اين حالات معمولا موردي اتفاق مي افتد و در بعضي موارد به علت وجود انگل هاي روده اي يا مشكلاتي كه بعضا در دستگاه گوارش ايجاد مي شود اتفاق مي افتد.
مهم ترين و شايع ترين عامل دندان قروچه اختلال در وضعيت روحي و رواني بيمار است.
چنانچه فرد به طور مداوم به دلايل متعدد و متنوع دچار فشارهاي عصبي روزانه شود يكي از علائم باليني آن دندان قروچه است كه ممكن است در طول روز و به ويژه هنگام شب و خوابيدن در شب ظاهر مي شود.
از جمله عوارض دندان قروچه اختلال در جويدن و فشارهاي نامتعادل به عضلات جويدني مي باشد.
در حالت عادي درمان به صورت موضعي (بررسي وضعيت سلامت دندان ها و لثه ها) انجام مي شود.
در مواردي كه عامل گوارشي و روحي و رواني باشد بايد عامل بيماري را درمان كرد.
در موارد پيش رفته كه به صورت غيرعادتي وغيرقابل كنترل در خواب يا بيداري فرد عمل دندان قروچه را انجام مي دهد بيماربايد جهت دريافت پلاك هاي مخصوصي كه روي دندان ها قرار مي گيرد به پزشك مراجعه كند، اين درمان ها براي دوره هاي چند ماهه معمولا تجويز مي شود.
وي توصيه كرد: نكته مهم اين است كه درمان عوالم روحي و رواني نقش بسيار مهمي در موفقيت درمان با پلاك دارد.
 


مواد خوراكي مناسب براي محل كار

ما هميشه از مضرات پشت ميزنشيني و كارهايي كه بايد به صورت ساكن و براي مدت زياد انجام بدهيم شنيده ايم. وقتي كه شما نمي توانيد شغل خود را ترك كنيد مي توانيد كاري انجام دهيد كه به سلامتي شما لطمه وارد نشود.
خوردن چيزهاي مفيد و به موقع باعث مي شود بر مضرات كار غلبه كنيد.
در اينجا به تعدادي از موادي كه مي توانند به شما كمك كنند اشاره مي كنيم:
1-گردو: تحقيقات جديد نشان مي دهد كه گردو آنتي اكسيدان بيشتري نسبت به بادام زميني، پسته يا بقيه خشكبار دارد. به طور كلي خشكبار باعث كاهش ريسك مريضي هاي قلبي مي شود. محققان خوردن 7 گردو در روز را توصيه مي كنند.
2-چاي سبز: پليفنولز، يكي از اجزاي چاي سبز به عنوان يك ترميم كننده دي ان اي شناخته مي شود و سيستم بدني را بهبود مي بخشد. تحقيقات حاكي از آن است كه چاي سبز مي تواند خطر سرطان هايي مانند: پروستات و پوست را نيز كاهش دهد.
3ذرت بو داده: اگر شما بخواهيد ليستي از تنقلات مفيد را جمع آوري كنيد مسلما ذرت بوداده در صدر اين ليست قرار دارد. اين محصول به عنوان معدني از فيبر و آنتي اكسيدان ها معروف است. اگر شما بتوانيد ذرت بوداده خود را با يك ماده معدني مانند نمك درست كنيد بهترين ذرت بوداده را در اختيار خواهيد داشت.
4-شكلات تلخ: اين ماده خوراكي نيز حاوي پليفنولز كه آنتي اكسيدان بسيار قوي مي باشد است. مطالعات نشان مي دهد كه خوردن يك تخته شكلات تلخ در روز مي تواند فشارخون را به حالت متعادل در بياورد. كافئين، ديگر جز شكلات تلخ نيز حاوي مواد مغذي بسياري است.
5-ميوه: ميوه نه تنها باعث از بين رفتن گشنگي كاذب شما مي شود بلكه ويتامين ها و مواد مغذي مورد نياز بدن شما را نيز تامين مي كند. شما مي توانيد سيب، موز، پرتقال و هر ميوه ديگر را انتخاب كنيد. اما هر روز مطئمن شويد كه با خود مقداري ميوه به سر كار مي بريد.
 


نمك دريا براي سلامتي مضر است

يد يكي از ريز مغذي هاي اساسي است كه با شركت در توليد هورمون تيروئيد و تأثير اين هورمون ها درسلامت و اعمال حياتي انسان از دوران جنيني، كودكي و بلوغ دليل عمده اهميت يد است.
يد سبب بروز اختلال وسيعي مي شود كه مهم ترين آنها اثر مخرب بر توانايي هاي ذهني و جسمي افراد جامعه و به خصوص كودكان و نوجوانان است.
شايع ترين عارضه كمبود يد به صورت گواتر بوده كه با كمبود شديد يا اختلال عملكرد اين غده نيز توام مي شود. اما بسياري از اثرات كمبود يد در كاهش فعاليت مغزي است كه ممكن است ظاهراً نمايان نباشد.
متاسفانه تبليغات ناآگاهانه و وسيع انواع نمك دريا با عنوان نمك هاي طبيعي و داشتن خواص درماني و عدم تاثير مصرف در بيماران داراي فشارخون بالا، بيماران قلبي، ديابتي و زنان باردار و هزار و يك خاصيت غير واقع، غير منطقي و غير علمي توسط برخي افراد ناآگاه و سودجو كه نمونه هاي آن گاهاً درسايت هاي خبري مشاهده مي شود، به عنوان يك تهديد جدي براي مردم عزيز كشورمان شده است.
عوارض جبران ناپذير نبود يد از يك سو، وجود فلزات سنگين همچون سرب، كادميوم و جيوه كه باعث بروز انواع سرطان و بيماري هاي كليوي مي شود و همچنين وجود گچ و شن و ماسه به عنوان يك ناخالصي غير محلول در نمك هاي معرفي شده به عنوان نمك هاي طبيعي، باعث گمراهي مردم شده و مصرف آن تهديد جدي براي سلامت مردم كشور است.
مصرف نمك هاي غير يدي وغير تصفيه كه فاقد پروانه ساخت از وزارت بهداشت است ، باعث بازگشت عوارض جبران ناپذير كمبود يد و همچنين تحميل هزينه هاي درماني سنگين به دوش دولت و خانواده ها خواهد بود.
 


اختلال رشد، بي حالي و چاقي در انتظار دانش آموزان دير خواب

پس از غروب آفتاب هورمون رشد و بازسازي در بدن شروع به ترشح مي كند و هر چه كودكان ديرتر بخوابند فرصت رشد و بازسازي بدن را بيشتر از دست مي دهند بنابراين اختلال رشد، اختلال يادگيري، چاقي و بي حالي از عوارض دير خوابيدن است.
خوردن صبحانه در ميزان اشتهاي كودك در طي روز و توانمندي و يادگيري بسيار تأثيرگذار است.
پاسخ اينكه چرا بچه ها صبحانه نمي خورند را بايد در خود خانواده جست وجو كرد. بچه ها از پدر و مادر الگوبرداري مي كنند. وقتي خانواده تا پاسي از شب پاي تلويزيون بيدار است و كودك هله هوله مي خورد نبايد توقع داشت كه صبح كودك سرحال و قبراق از خواب بيدار شود و صبحانه بخورد.
ساعت بيولوژيك وجود دارد كه با غروب آفتاب و تاريك شدن هوا هورمون ملاتونين و سوماتوتروپين كه وظيفه ترميم، رشد و بازسازي بدن را برعهده دارد در بدن ترشح مي شود.
هر چه كودك ديرتر بخوابد فرصت بازسازي و ترميم بدن كه براي رشد فكر و انديشه او ضروري است، بيشتر از دست مي دهد.
از طرفي با طلوع آفتاب هورمون براي تحرك و جست وخيز ترشح مي شود كه با دير بيدار شدن به ويژه در ايام تعطيل اين فرصت طلايي از دست مي رود و نتيجه چيزي جز چاقي و بي حالي نيست.
حتي در افراد بزرگسال به ويژه خانم هاي خانه داري كه تا نيمه هاي شب بيدارند و از آن طرف تا ظهر مي خوابند پوكي استخوان و كم خوني شايع تر است.
 


نارگيل ضدعفوني كننده قوي

نارگيل ميوه اي سرشار از مواد مغذي با خاصيت دارويي است اما به خاطر چهره خشن و پوست سختي كه دارد كمتر مورد توجه قرار مي گيرد. اين ميوه خوشمزه مي تواند به شما در تكميل بسياري از موادمعدني مورد نياز بدن كمك كند. هر بخش از اين ميوه مي تواند خاصيت بسيار زيادي داشته باشد.
آب نارگيل
منبع سالم و طبيعي براي تامين آب و انرژي است و نوشيدني بسيارمفيدي براي ورزشكاران به حساب مي آيد. اين افراد بهتر است در هفته حداقل دوبار از آب نارگيل استفاده كنند. نارگيل داراي خاصيت ضدعفوني كننده است. همچنين خواص ضدويروسي و ضدقارچي و ضدباكتريايي آن باعث تصفيه خون، درمان سرخك تبخال و آنفلوانزا مي شود و براي مبتلايان به هپاتيت C مفيد است.
مصرف آن براي پيشگيري از استفراغ، حالت تهوع و براي جايگزين كردن مايعات از دست رفته بر اثر مالاريا، آنفلوانزا و حصبه توصيه مي شود.مصرف آن براي كليه هاي سنگ ساز مفيد است. به افرادي كه داراي كليه هاي سنگ ساز هستند توصيه مي شود تا در هفته از آن استفاده كنند تا به ميزان زيادي خطر ابتلا به سنگ كليه را كاهش داده باشند.
روغن زيتون يكي از ماده هاي بسيار خوب براي بدن است و اگر دركنار آب نارگيل قرار بگيرد مي تواند يك خاصيت انگل زدايي را به خود بگيرد و به ميزان زيادي انگل هاي روده را از بين مي برد.
استفاده دارويي از روغن نارگيل
براي اين كه يك روغن نارگيل بسيار خوب را خريداري كنيد بايد به نكات بسياري دقت داشته باشيد. مهمترين اين نكته ها اين است كه روغن خالص نارگيل بو و طعم نارگيل را مي دهد.
روغن نارگيل مي تواند به درمان مشكلات و بيماري هاي بسيار زيادي كمك كند از جمله آنها باكتري هايي را كه عفونت مجراي ادرار، بيماري لثه اي و سوزاك را ايجاد مي كند، از بين مي برد.
ويروس هاي ايجادكننده آنفلوآنزا و بيماري هاي عفوني را از بين مي برد و همچنين از برگشت اسيدمعده تا حدي جلوگيري مي كند. با بهبودبخشيدن به جذب منيزيم و كلسيم باعث تقويت استخوان مي شود و پزشكان به همين علت به افرادي كه پوكي استخوان دارند اين ماده را توصيه مي كنند. التهاب مفصل و عضله را كاهش مي دهد، بافت ها را بازسازي مي كند و از همين رو مي تواند براي ورزشكاران آسيب ديده بسيار مفيد باشد.
استفاده موضعي
- با ايجاد محافظ شيميايي روي پوست از عفونت محافظت مي كند و باعث درمان مي شود و پوست خشك را نرم مرطوب مي كند. همچنين نارگيل پف، چين و چروك و تيرگي زيرچشم را كاهش مي دهد.
درد ناشي از سوختگي پوست را تسكين مي دهد و باعث بهبود سوختگي و تاول مي شود. روغن نارگيل مي تواند درد، سوزش و خارش بر اثر گزيدگي مار و حشرات را متوقف كند. ناراحتي هاي پوستي مانند اگزما و داءالصدف را درمان مي كند. پوست را تقويت مي كند. از بروز لكه هاي قهوه اي، افتادگي پوست چين و چروك پيشگيري مي كند. همچنين قارچ زيرناخن هاي دست و پا را درمان مي كند.
 


مراقب سلامت پوست خود باشيد

پوست يكي از بخش هاي بسيار مهم بدن انسان است و اولين نقطه اي كه كسي با آن ارتباط خواهد داشت. بهره مند بودن از يك پوست جوان و شاداب مي تواند هم در ظاهر شما و هم در رفتارهاي اجتماعي تاثير داشته باشد.
براي داشتن پوست سالم و شاداب لازم است عادت هاي مضري را كه باعث پيري پوست مي شود بشناسيد و از آنها پرهيز كنيد. در اين مطلب به تعدادي از عادت هاي نادرست اشاره مي كنيم.
رانندگي: هنگام رانندگي يا نشستن در خودرو، روي قسمتي از بدن كه در معرض نور خورشيد قرار مي گيرد، ضدآفتاب بيشتري بزنيد. چرا كه تشعشعات خورشيد پوست را چروك مي كند و حتي مي تواند رنگ آن را نيز تغيير دهد.
معاينه نشدن چشم: استفاده از لنز يا عينك هايي كه نمره آن قديمي شده است باعث مي شود فرد براي ديدن روي چشم فشار وارد كند و در نتيجه خط هاي ريز و چين و چروك دور چشم ظاهر مي شود. بنابراين لازم است هر سال يك بار به چشم پزشك مراجعه كنيد.
اخم كردن: حركت هاي مداوم عضله به شكل گيري خط اخم منجر مي شود. سعي كنيد از درهم كشيدن صورت، غنچه كردن لب و... كه چين و چروك و خط هاي دائمي ايجاد مي كند، بپرهيزيد.
استرس: استرس باعث ايجاد لكه، جوش، كدري، جوش هاي ريز و... صورت مي شود. بهترين راه حل، اين است كه به فعاليت هايي مانند خواندن كتاب، پياده روي و آشپزي بپردازيد.
مصرف انواع شيريني: مصرف بالاي مواد قندي با آسيب رساندن به كلاژن باعث افتادگي پوست مي شود. پس به جاي مصرف قند مصنوعي از مواد داراي قند طبيعي مانند ميوه استفاده كنيد.
خشك شدن لب: لب شامل 3 تا 5 لايه سلولي است و خشكي پوست باعث پيري سريع آن مي شود. بنابراين از مرطوب كننده لب حاوي وازلين، گليسيرين و ديمتيكون استفاده كنيد.
نداشتن تحرك: ورزش درمان همه مشكلات است. ورزش، با افزايش جريان خون به پوست صورت نشاط مي بخشد. از طريق تعريق، سموم بدن را دفع مي كند و پوست هاي مرده را پاك سازي مي كند تا پوست جديد دربيايد. ورزش نكردن، لكه هاي مربوط به سن را افزايش مي دهد.
كمبود خواب: داشتن 8 ساعت خواب كامل كه توصيه تمام محققان است، نه تنها به فرد نشاط مي بخشد بلكه باعث احياي پوست نيز مي شود. خواب ناكافي باعث كدري پوست و انسداد منافذ مي شود.
رژيم گرفتن: بالا و پايين رفتن وزن به شل شدن فيبرهاي موجود در پوست منجر مي شود و به مرور زمان خط هاي چاقي و افتادگي به وجود مي آورد. شايد كاهش وزن، مهم ترين هدف باشد. اما بايد به شيوه صحيحي انجام شود. نخوردن غذا پوست را سريع تر خشك و پير مي كند.
نخوردن آب كافي: مصرف روزي 8 ليوان آب، ميزان چين و چروك را كاهش مي دهد، علاوه بر آن به پوست نشاط مي بخشد. سعي نكنيد از جايگزين هايي مانند چاي يا قهوه به جاي آب استفاده كنيد چرا كه كافئين خود باعث چروك شدن پوست مي شود.
 


ميوه اي براي صورت شما

براي شما كه به منظور رفع چين و چروك و خطوط پوست صورت خود تصميم به تزريق بوتاكس گرفته ايد، پيشنهاد ويژه اي داريم.
زيتون تقريباً از 3هزار سال قبل از ميلاد مسيح مورد استفاده قرارمي گرفته است؛ اين گياه از نواحي گرم و نيمه گرم است و موطن اصلي آن را در سوريه و جنوب تركيه مي دانند و از اين نقاط به ساير نواحي كه داراي آب و هواي مديترانه اي هستند،برده شد و اكنون از دامنه هاي غربي هيماليا درشرق تا سواحل اقيانوس اطلس درمغرب و در دو طرف درياي مديترانه درخت زيتون كاشته مي شود؛ علاوه بر نواحي نامبرده در آمريكاي شمالي و آمريكاي جنوبي و استراليا اين محصول را نيز مي كارند و مورد استفاده قرار مي دهند.ميوه اين گياه، حاوي چربي بالايي (بين 35-15درصد) است با اين وجود منبع خوبي از اسيد اولئيك (اسيدهاي چرب اشباع نشده امگا 9) و ويتامين E است.تحقيقات به عمل آمده و تجربه در بين افرادي كه با طب سوزني آشنايي دارند نشان داده كه اين ميوه پر خاصيت مي تواند در زيبايي علاوه بر مصرف خوراكي به طور موضعي نيز بسيار موثر باشد.
هسته چند عدد زيتون تازه را گرفته و آنها را بكوبيد و خوب له كنيد و روي خطوط قراردهيد (بين ابرو، دو طرف دهان و گاهي خطوط عميق اطراف چشم ها) و مدت زمان 15تا 20 دقيقه به حالت خوابيده و آرام بمانيد تا خوب جذب پوستتان شود؛ مي توانيد زيتون هاي بدون هسته و درشت نيز رنده كنيد و روي خطوط بخوابانيد؛اين كار را هر روز يا يك روز درميان انجام دهيد تا در عميق تر نشدن چروك ها و تا حدودي «پركردن خطوط به طور طبيعي به پوستتان كمك كرده باشيد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14