(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10 مهر 1391 - شماره 20320

حديث دشت عشق
هفته يازدهم ليگ برتر فوتبال
گذر مرفاوي به استقلال افتاد
اخبار كوتاه از فوتبال
بازهم عبوراز استراليا ايران را جهاني كرد
سلام تيم فوتبال نوجوانان به جام جهاني 2013
با رد دعوت از سرباز اسرائيلي به نيوكمپ
باشگاه بارسلونا 3 فلسطيني را براي تماشاي ال كلاسيكو دعوت كرد
ادعاي وزير ورزش پس از تغييرات گسترده در فدراسيون هاي ورزشي
نظارت داريم اما دخالت نمي كنيم !
كشتي گيران المپيكي ميهمان ويژه بهارستان
وزارت ورزش هم بخواهد، برنمي گردم
زنگي آبادي: اول بركنارم كردند ، بعدا خواستند استعفا بدهم
مسابقات قهرماني جوانان آسيا - اروميه
سومين پيروزي پياپي واليباليست هاي جوان


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «غلامرضا ملكي»
امدادگري كه فرشتگان به دادش رسيدند!
«ايها الجندي العراقي! اني اخوك المسلم، ادعوك ان تسلم نفسك للجمهوريه الاسلاميه...» و اين شروع نامه اين طلبه فاضل شهيد به نيروهاي عراقي بود كه خود را تسليم سازند. او در اين نامه از عاقبت كار آنان و پايان جهان و حاكميت امام منتظر سخن مي گويد...
شهيد غلامرضا ملكي پس از پيروزي انقلاب اسلامي و اتمام دوره متوسطه به حوزه علميه نجف آباد و پس از آن به حوزه مقدس قم رفت و در محضر استادان آن حوزه لمعتين را به پايان رساند. هنگامي كه كافران ديو سيرت به بيشه شيران حقيقت هجوم آوردند، براي دفاع از حق به جبهه آبادان رفت و در فياضيه آبادان در اثر تركش خمپاره مجروح گرديد. چندماه پس از بهبود باز عازم جبهه شد و در واحد تبليغات به فعاليت پرداخت و در انتقال مجروحان به پشت جبهه تلاش فراوان مي كرد. در عمليات والفجر 4 هنگامي كه با يك آمبولانس مجروحان را به عقب منتقل مي كرد، مورد حمله دشمن واقع شد و به شهادت رسيد.
طلبه بسيجي شهيد «غلامرضا ملكي»، سال 1341 در نجف آباد متولد شد و در 1/8/1362 در عمليات والفجر 4 (منطقه بانه) به شهادت رسيد.
 


هفته يازدهم ليگ برتر فوتبال

گذر مرفاوي به استقلال افتاد

هفته يازدهم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال تحت تاثير ديدار استقلال و صبا است؛ جايي كه صمد مرفاوي با صبا رودرروي تيم سابقش قرار مي گيرد.
رقابت هاي ليگ برتر فوتبال در حالي به هفته يازدهم خود رسيده است كه دو تيم استقلال و صبا در اين هفته بايد به مصاف يكديگر بروند. مهم ترين نكته اين بازي حضور صمد مرفاوي روي نيمكت تيم قمي است. اين مربي سال ها همكار قلعه نويي در استقلال بود اما سرانجام لباس مربيگري را از تن درآورد و به جرگه سرمربيان پيوست. ديدارهاي استقلال و صبا هميشه جذابيت هاي زيادي داشته اند به ويژه در بازي اين هفته اين جذابيت ها بيش از پيش است. صبا و استقلال هم اكنون در جدول همسايه يكديگر هستند و تنها يك امتياز با هم فاصله دارند، هرچند آبي هاي تهراني يك بازي كمتر انجام داده اند. ديگر ديدار مهم هفته يازدهم را دو تيم نفت تهران و تراكتورسازي برگزار مي كنند. نفتي هاي تهراني هم اكنون با يك امتياز اختلاف با سپاهان دوم هستند و همچنان روند رو به رشد خود را كه از سال پيش آغاز شده بود، ادامه مي دهند. شاگردان منصور ابراهيم زاده براي صدرنشيني در هفته يازدهم كار سختي را پيش رو دارند، چرا كه بايد از سد تيم محكم و قدرتمند تراكتورسازي بگذرند.
با توجه به اين كه سپاهان اين هفته در ليگ قهرمانان آسيا به ميدان مي رود و در ليگ برتر بازي نمي كند، نفت تهران اين فرصت را دارد كه با پيروزي برابر تراكتورسازي موقتا به صدر جدول بازگردد. تراكتورسازي كه با پيروزي پر گل چندي پيشش براي گهر روحيه خوبي به دست آورده است، اين هفته تنها با هدف رساندن خود به رده هاي بالاي جدول به تهران مي آيد. تراكتورسازي با پيروزي برابر نفت تعداد امتيازهايش را با اين تيم برابر مي كند و از اين شانس برخوردار خواهد بود كه رتبه دوم يا سوم جدول را تصاحب كند. البته اين امر به نتيجه ديدارهاي فجر سپاسي و سايپا برابر حريفانشان بسيار بستگي دارد. برنامه كامل ديدارهاي هفته يازدهم ليگ برتر به اين شرح است:
دوشنبه 10/7/1391
¤ نفت تهران - تراكتورسازي (ساعت 15:17)
¤ داماش - ذوب آهن (ساعت 15:17)
¤ آلومينيوم - فجر سپاسي (ساعت 8 1)
¤ مس - ملوان (ساعت 18)
¤ استقلال - صبا (ساعت 15:18)
¤ فولاد - نفت آبادان ( ساعت 30:18)
سه شنبه 11/7/1391
¤ سايپا - پرسپوليس (ساعت 15:18)
پنجشنبه 13/7/1391
¤ راه آهن - پيكان (ساعت 16).
 


اخبار كوتاه از فوتبال

صدور بيانيه از سوي ملي پوشان فوتبال
بازيكنان تيم ملي فوتبال ايران با انتشار بيانيه اي با ابراز تاسف از شكست مقابل تيم ملي لبنان در مرحله مقدماتي جام جهاني 2014 خواهان حمايت همه جانبه براي دو ديدار حساس پيش رو برابر كره جنوبي و ازبكستان شدند. در قسمتي از اين بيانيه آمده: ما ملي پوشان فوتبال به همراه كادر فني، فدراسيون فوتبال و تمامي دست اندركاران عزم خود را جزم كرده ايم تا با قدرت در اين دوره از مسابقات مهم حضور يافته و با انجام دو بازي خوب و كسب نتيجه و امتياز لازم، جبران مافات كرده و شرايط را براي صعود هموار كنيم. اين هدف ماست اما همه مي دانيم كه رسيدن به اين هدف جز با حمايت همه جانبه دولت محترم، هواداران واقعي فوتبال و تيم ملي، باشگاه ها و مربيان گرامي، وزارت ورزش و جوانان و فدراسيون فوتبال مقدور نخواهد بود.
واكنش ژوزه به تشويق كريمي
مانوئل ژوزه در واكنش به تشويق علي كريمي از سوي هواداران پرسپوليس، از آنها خواست كه شماره 8 سرخ پوشان را بيشتر تشويق كنند! پس از تمرين ديروزصبح تيم فوتبال پرسپوليس و در حالي كه مانوئل ژوزه قصد داشت با سوار شدن بر اتومبيلش ورزشگاه درفشي فر را ترك كند، معدود هواداران پرسپوليس كه تا اين لحظه ساكت بودند به يك باره شروع به تشويق علي كريمي كردند. در اين لحظه سرمربي پرتغالي سرخ پوشان در حالي كه خنده بر لب داشت با حركت دستش از هواداران خواست كه تشويق هاي خود را بيشتر كنند! پيش از اين مانوئل ژوزه بنا بر دلايلي كه گفته بعدا اعلام مي كند، علي كريمي را از تركيب تيمش خارج كرد كه اين تصميم او با اعتراض برخي از هواداران پرسپوليس روبه رو شد.
تعطيلي تمرينات استقلال پس از بازي با صبا
استقلال پس از بازي مقابل صبا به مدت دو روز تمريناتش را تعطيل خواهد كرد.آبي پوشان كه روز دوشنبه از هفته يازدهم ليگ برتر به مصاف تيم صبا مي روند، پس از اين بازي به مدت دو روز استراحت خواهند داشت و از روز پنجشنبه تمرين خود را در كمپ مرحوم ناصر حجازي آغاز مي كنند. رقابت هاي ليگ برتر به دليل برگزاري بازي تيم ملي مقابل كره جنوبي در روز سه شنبه 25 مهر پس از هفته يازدهم متوقف خواهد شد.
قلعه نويي: استقلال هر وقت مشكل دارد سراغ من مي آيد
امير قلعه نويي معتقد است اگر قرار باشد در استقلال از كسي قدرداني كنند بايد مجسمه امثال او را بسازند. سرمربي تيم فوتبال استقلال كه در نشست خبري قبل از بازي با صباي قم صحبت مي كرد، تصريح كرد: هر وقت استقلال پول ندارد و مشكل دارد به سراغ من مي آيد و مشكلات هميشه براي من بوده و به خاطر اين تيم بزرگ ترين قرارداد تاريخ فوتبال ايران را كنار گذاشتم و اگر بنا به بيانيه دادن باشد من بايد غمنامه بنويسم. قلعه نويي در پاسخ به سوالي در رابطه با خداحافظي فرهاد مجيدي گفت: اعتقاد دارم هر كسي هفت ساعت براي اين استقلال زحمت كشيده باشد بايد از او قدرداني شود، اما بايد ياد بگيريم كه استقلال و ايران را دوست داشته باشيم و تنها خودمان را نبينيم. من خوشحالم كه در زمان من دو بازي خداحافظي براي بچه هاي استقلال گذاشته شد و اين نشان مي دهد كه به اين مسايل خيلي اهميت مي دهم. اما چرا اين روزها كسي نام اصغر حاجيلو كه بزرگ ترين بازيكن تاريخ استقلال بوده را فرياد نمي زند؟ اگر قرار باشد بازيكني براي تيم زحمت كشيده و كنار گذاشته شود و اين جنجال ها به وجود آيد، پس تاكنون دل پيرو بايد خودكشي مي كرد و رائول هم خودش را در ميدان مادريد به دار مي آويخت.
مظلومي گزينه جدي سرمربيگري نفت آبادان
پس از منتفي شدن حضور مايلي كهن در نفت آبادان مسئولان اين باشگاه به دنبال مذاكره با پرويز مظلومي هستند. محمد مايلي كهن يكي از جدي ترين گزينه هاي هدايت تيم نفت آبادان بود اما با باشگاه نفت به توافق نرسيد. پس از منتفي شدن حضور اين مربي، پرويز مظلومي جدي ترين گزينه براي حضور روي نيمكت نفت آبادان به شمار مي رود.
مهاجم استقلال از برزيل مي آيد
جدايي زندي از استقلال پايان جابه جايي هاي اين تيم نيست.آبي پوشان تا نيم فصل يك يا دو بازيكن ديگر را نير جا به جا مي كنند تا جا براي جذب يك مهاجم از برزيل فراهم شود.هم اكنون هر 4 سهميه خارجي استقلال پر است و براي جذب يك بازيكن خارجي جديد بايد يك بازيكن خارجي از ليست فعلي خارج شود. گفته مي شود ليام ردي گزينه اصلي جدايي از استقلال است گرچه زمزمه هايي نيز مبني بر تعويض ساموئل به گوش مي رسد.
هاشميان: پرسپوليسي ها به ما نمونه ندادند
رئيس كميته پزشكي فدراسيون فوتبال گفت: در جريان مساله اي كه براي پرسپوليسي ها در ديدار با سپاهان رخ داد، اين باشگاه هيچ نمونه اي جهت آزمايش به ما نداده است. احمد هاشميان گفت: پس از آن كه دربازي پرسپوليس و سپاهان آن ماجراها رخ داد، منتظر هستيم كه باشگاه ها در صورت داشتن مدرك مستدل، آن را به ما ارائه دهند. تا اين لحظه باشگاه پرسپوليس هيچ نمونه اي جهت آزمايش به ما نداده است.

 


بازهم عبوراز استراليا ايران را جهاني كرد

سلام تيم فوتبال نوجوانان به جام جهاني 2013

تيم فوتبال نوجوانان ايران در مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي قهرماني نوجوانان آسيا برابر استراليا به پيروزي رسيد تا علاوه بر صعود به مرحله نيمه نهايي اين رقابت ها، جواز حضور در مسابقات جام جهاني 2013 را كسب كند.
مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي فوتبال نوجوانان آسيا عصر ديروز و از ساعت 17 با ديدار تيم هاي ايران و استراليا در ورزشگاه شهيد دستگردي تهران پيگيري شد كه در پايان شاگردان علي دوستي مهر موفق شدند حريف خود را با نتيجه 5 بر يك شكست دهند.
در اين ديدار كه به قضاوت «ماساكي توما» از ژاپن و در حضور نزديك به دو هزار تماشاگر برگزار شد، سعيد عزت اللهي(31 - پنالتي) و رضا كرملاچعب(35) براي ايران گل زدند تا شاگردان علي دوستي مهر نيمه اول را با برتري قاطع به پايان برسانند.
در نيمه دوم بازهم اين ايران بود كه توپ و ميدان را در اختيار داشت و موفق شد توسط محمدرضا بازاج(64) و علي ريگي(80) به دو گل ديگر دست پيدا كند. با زدن چهار گل نوجوانان ايران كمي بي انگيزه شدند كه ثمر آن دريافت يك گل در دقايق پاياني بازي بود. با اين حال ايران در دقيقه 94 موفق شد توسط رضا كرملاچعب به گل پنجم دست پيدا كند.
شاگردان علي دوستي مهر كه در مرحله مقدماتي نيز با اقتدار تيم هاي لائوس، يمن و كويت را شكست داده بودند، با پيروزي برابر استراليا به رقابت هاي جام جهاني 2013 كه در امارات برگزار خواهد شد، راه يافتند.
در ديگر ديدار اين مرحله از مسابقات تيم كره جنوبي به مصاف ازبكستان رفت كه تلاش دو تيم در پايان وقت هاي قانوني به تساوي يك بر يك انجاميد تا تكليف تيم برنده در ضربات پنالتي مشخص شد. در ضربات پنالتي هم ازبكستان توانست 5 بر 3 به برتري دست يابد وعلاوه بر حضوردر نيمه نهايي به جام جهاني راه پيدا كند.
تيم هاي نوجوانان ازبكستان و ايران براي رسيدن به فينال جام پانزدهم، ساعت 17 چهارشنبه هفته جاري در ورزشگاه دستگردي به مصاف يكديگر مي روند.
 


با رد دعوت از سرباز اسرائيلي به نيوكمپ

باشگاه بارسلونا 3 فلسطيني را براي تماشاي ال كلاسيكو دعوت كرد

باشگاه بارسلونا ضمن رد شايعه دعوت از سرباز اسرائيلي براي تماشاي ال كلاسيكو، از 3فلسطيني دعوت كرد تا با حضور در ورزشگاه نيوكمپ يكي از حساس ترين دربي هاي جهان را تماشا كنند.
چندي قبل بود كه حماس به نشانه اعتراض به دعوت يك سرباز اسرائيلي به ال كلاسيكو شانزدهم مهر تماشاي اين ديدار را تحريم كرد. باشگاه بارسلونا نيز در واكنش به اين خبر، با انتشار بيانيه اي اعلام كرد كه تقاضاي سفارت فلسطين را براي صدور بليت براي محمود السارساك، فوتباليستي كه به مدت 3 سال در زندان هاي اسرائيل اسير بود و پس از اعتصاب غذا سرانجام امسال آزاد شد، پذيرفت. اين باشگاه همچنين براي جبريل راجوب رئيس فدراسيون فوتبال فلسطين و سفير فلسطين در اين كشور نيز بليت هايي صادر كرد.
دعوت از شاليت، سرباز اسرائيلي كه توسط نيروهاي نظامي غزه از سال 2006 تا 2011 به اسارت درآمده بود، اعتراضات گسترده اي از سوي گروه هاي فلسطيني دربر داشت. براساس بيانيه اي فلسطيني دعوت شاليت سرپوش ديگري بر جنايات رژيم صهيونيستي به بهانه فوتبال است. چگونه يك باشگاه فوتبال محترم كه داعيه فرهنگ و بشردوستي دارد يك جاني و تبهكار مانند شاليت را دعوت مي كند تا او را تكريم كند؟ اما باشگاه بارسلونا در واكنش به اين موضوع ضمن رد خبر دعوت از سرباز اسرائيلي به نيوكمپ اعلام كرد سه فلسطيني تماشاگر ويژه دربي اسپانيا خواهند بود.
 


ادعاي وزير ورزش پس از تغييرات گسترده در فدراسيون هاي ورزشي

نظارت داريم اما دخالت نمي كنيم !

وزير ورزش و جوانان ادعاي دخالت دولت در امور فدراسيون هاي ورزشي را رد كرد.
محمد عباسي در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني دولت با رد ادعاهايي درباره دخالت وزارت ورزش در امور برخي از فدراسيون هاي ورزشي اظهار داشت: اصلا چنين موضوعي صحت ندارد اما زماني كه هر چيزي قرار بر خصوصي بودن باشد و هر چيزي را كه ما بنا داريم آزاد كنيم، حتما قواعد و ضوابط لازم دارد زيرا اگر نظارتي بر روي بخش خصوصي انجام نشود، هرج و مرج به وجود خواهد آمد. وي افزود: نظارت وزارت ورزش بر عملكرد فدراسيون ها نيز در همين سطح است و هيچ گونه دخالتي خارج از ضوابط و قوانين در امور فدراسيون ها صورت نگرفته است.عباسي تصريح كرد: بخشي از نظارت ما به دليل برخورد با پديده فساد در ورزش بوده است كه ما قطعا در اين زمينه باجديت برخورد خواهيم كرد.
سرويس ورزشي كيهان: محمد عباسي صراحتا از عدم دخالت در امور فدراسيون هاي ورزشي مي گويد اما به اين موضوع اشاره نمي كند كه با تصميم وزارت ورزش و جوانان تعدادي از روساي فدراسيون هاي ورزشي بركنار شدند؛ اگر نام اين حركت دخالت نيست پس بايد به تعبير وزير ورزش آن را نظارت بناميم. از سوي ديگر وزير ورزش در بخش ديگري از صحبت هايش بدون آنكه اشاره اي به تغييرات صورت گرفته در فدراسيون هاي ورزشي كند به موضوع برخورد با پديده فساد در ورزش مي پردازد؛ به واقع اگر تغييرات اخير در راستاي همين موضوع بوده بهتر است مسئولان صراحتا به آن اشاره كنند تا شايد اهالي ورزش پس از چند ماه متوجه دليل اصلي تغييرات شوند!
 


كشتي گيران المپيكي ميهمان ويژه بهارستان

آزاد و فرنگي كاران المپيكي كشورمان امروز براي حضور در مراسم تجليل از مدال آوران و قهرمانان كشتي ايران راهي مجلس شوراي اسلامي مي شوند.
حضور آزاد و فرنگي كاران ملي پوش كشورمان در بهارستان در حالي صورت مي گيرد كه قرار است علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي عصر امروز از المپيكي هاي كشتي ايران تقدير كند. بدين ترتيب مسئولان فدراسيون كشتي، اعضاي كادر فني و اعضاي تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي كشورمان در المپيك لندن، امروز راهي مجلس شوراي اسلامي مي شوند تا با لاريجاني ديدار كنند. قرار است رياست مجلس شوراي اسلامي ضمن ديدار و گفت وگو با كشتي گيران المپيكي ايران از اين مدال ملي پوشان تجليل و قدرداني كند. رئيس مجلس شوراي اسلامي پيش از اعزام كاروان كشتي ايران به بازي هاي المپيك 2012 لندن نيز با حضور در اردوي آماده سازي آزاد و فرنگي كاران ملي پوش در جريان تلاش و تمرينات آنان قرار گرفت.
 


وزارت ورزش هم بخواهد، برنمي گردم

زنگي آبادي: اول بركنارم كردند ، بعدا خواستند استعفا بدهم

رئيس سابق فدراسيون دوچرخه سواري با انتقاد از وزارت ورزش و جوانان مدعي شد در زمان تغيير روساي برخي فدراسيون هاي ورزشي ابتدا به من اعلام كردند كه بركنار شده ام اما بعدا گفتند براي اينكه ورزش ضربه نخورد، يك استعفا هم بنويسم.
علي زنگي آبادي در خصوص نامه اخير كميته بين المللي المپيك مبني بر بازگشت روساي بركنار شده اعلام كرد تحت هيچ شرايطي به فدراسيون دوچرخه سواري باز نمي گردد. گزيده اي از صحبت هاي زنگي آبادي با خبرگزاري فارس در ادامه مي آيد:
¤ كميته ملي المپيك پيش از اين به فدراسيون دوچرخه سواري اعلام كرده بود كه طبق نامه IOC، حق برگزاري مجمع انتخاباتي را نداريد كه آقايان مجمع را برگزار كردند. در حال حاضر هم كه در حالي كه تعليق هستيم، آقايان اين موضوع را قبول ندارند.
¤ پس از صدور حكم بركناري ام به من گفتند استعفا دهم تا ورزش ضربه نبيند و اين طور تلقي نشود كه مقابل نظام ايستاده ام. من هم قبول كردم، اما گويا فدراسيون جهاني اين موضوع را قبول نكرده است.
¤ اگر مدركي مبني بر تخلف من در فدراسيون دوچرخه سواري دارند، اعلام كنند و يا حداقل اينكه دليل بركناري را مي گفتند.
 


مسابقات قهرماني جوانان آسيا - اروميه

سومين پيروزي پياپي واليباليست هاي جوان

تيم واليبال جوانان ايران در مرحله يك هشتم نهايي مسابقات قهرماني آسيا با نتيجه 3بر يك چين تايپه را شكست داد.
در مرحله يك هشتم رقابت هاي قهرماني واليبال جوانان آسيا، تيم ايران از ساعت 17 ديروز به مصاف چين تايپه رفت و موفق شد حريف خود را با نتيجه 3بر يك شكست داده و راهي يك چهارم نهايي شود. ملي پوشان واليبال جوانان ايران در دو بازي قبلي خود استراليا و تركمنستان را شكست داده بودند. شاگردان نفرزاده در اين مسابقه گيم هاي اول، دوم و چهارم را باامتيازهاي 25 بر 21 ، 25 بر 22 و 25 بر 14 به سود خود رقم زدند و تنها گيم سوم را با حساب 25 بر 20 به حريف خود واگذار كردند.شاگردان نفرزاده از ساعت 16 امروزبه مصاف تيم هند مي روند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14