(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 13 مهر 1391 - شماره 20323

معرفي بهترين عكس ها از شهيدان گمنام لرستان
راهپيمايي مردم اصفهان
در محكوميت اهانت به ساحت مقدس پيامبراكرم(ص)
ايران در كيهان
برگزاري دهمين جشنواره تئاتر بسيج استان قم
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس:
ابزار هنر را براي مقابله با جنگ نرم استفاده كنيم
كمك 500 ميليون دلاري رياست جمهوري به هنرمندان صنايع دستي
«ياقوت هاي سرخ» بهترين هاي خود را شناخت
گنجينه نويسندگان استان اردبيل افتتاح شد
جمع آوري 13هزار واژه كاشاني در يك كتاب
ساخت شهر هنر در اصفهان
برترين هاي جشنواره تئاتر همدان معرفي شدند
انتقاد امام جمعه كيش
از صرف هزينه هاي كلان تبليغاتي
معرفي خوشنويسان برتر استان همدان
برگزاري نمايشگاه عكس طبيعت گردي در بيرجند
جشنواره تئاتر استان اردبيل
با معرفي نفرات برتر پايان يافت
سامانه ديجيتال صدا و سيماي برازجان به بهره برداري رسيد
پايان جشنواره تئاتر بسيج استان اردبيل با معرفي برترين ها
درخشش سينماگران جوان كاشان در جشنواره فيلم اولي ها
«اينجا برزيل است» در آبادان فيلمبرداري شد


معرفي بهترين عكس ها از شهيدان گمنام لرستان

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
نفرات برتر جشنواره استاني عكس شهيد گمنام معرفي شدند.
مديركل اداره حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس لرستان افزود: فراخوان اين جشنواره به مناسبت عبور كاروان 96 شهيد دوران دفاع مقدس اعلام شده بود كه تعداد 20 نفر از عكاسان استان لرستان در اين جشنواره شركت كردند و تعداد 1038 قطعه عكس به دبيرخانه جشنواره ارسال شد.
سرهنگ ناصر فريد گفت: در بين شركت كنندگان جشنواره 367 قطعه عكس انتخاب شد و در نهايت امير اميدنژاد و فريبا طرحاني از خرم آباد و علي سليماني از پلدختر به ترتيب نفرات اول تا سوم شناخته شدند.
 


راهپيمايي مردم اصفهان

در محكوميت اهانت به ساحت مقدس پيامبراكرم(ص)

اصفهان - خبرنگار كيهان:
اقشار مختلف مردم اصفهان با انجام راهپيمايي اهانت به ساحت مقدس پيامبراكرم(ص) را محكوم كردند.
شركت كنندگان در اين راهپيمايي كه در ميان آنان نماينده ولي فقيه و امام جمعه و ديگر مسئولان اصفهان به چشم مي خوردند.
ضمن محكوم كردن اين قبيل اقدامات زنجيره اي كه با طراحي سازمان سيا و شبكه جاسوسي موساد با هدف انهدام ارزش هاي انساني و ملكوتي و اختلاف پيروان اديان توحيدي طراحي شده است از مجامع حقوق بشر و آزادي خواهان جهان خواستار محكوميت اين حركت ناشايست شدند.
راهپيمايان همچنين در اين برنامه خروج منافقان از ليست گروه هاي تروريستي توسط آمريكاي جنايتكار را محكوم كرده و اعلام داشتند: آمريكا ماهيت تروريست پروري خود را آشكارتر كرد.
در پايان شركت كنندگان قطعنامه اي را در 6 بند قرائت كردند.
در اين قطعنامه آمده است: اكنون ايران به عنوان الگوي بيداري اسلامي در جهان مطرح شده است و دشمنان بشريت با هدف خاموش كردن اين نور الهي و مقابله با اصل اسلام و پيامبر عظيم الشان حضرت ختمي مرتبت وارد ميدان شده اند و ما اعلام مي كنيم كه تا آخرين قطره خونمان از ارزش هاي مكتب الهي و پيامبر اسلام دفاع خواهيم كرد.
ما، دولت آمريكا و صهيونيسم جهاني را متهم رديف اول اين جنايت دانسته و اعلام مي كنيم اگر مسببان اين جنايت شنيع را به مجازات نرسانند، خود بايد منتظر عذاب الهي و شعله هاي خشم مسلمانان جهان باشند.
در بخشي ديگر از اين قطعنامه آمده است: ما مردم اصفهان از انديشمندان، هنرمندان و فرهيختگان جهان اسلام دعوت مي كنيم براي معرفي چهره نوراني نبي مكرم اسلام(ص) تمام توان خود را به كار گيرند و هنرمندانه ويژگي هاي شخصيت بي نظير پيامبر ختمي مرتبت را به جهان عرضه كنند.
در پايان قطعنامه آمده است: ما مردم ولايت مدار اصفهان رمز عزت و موفقيت خود را در اطاعت و پيروي از ولي امر مسلمين حضرت آيت ا... خامنه اي دانسته و در مقابله با دشمنان خدا و پيشبرد اهداف اسلام و قرآن و آرمان هاي امام خميني با رهبر خويش تجديد بيعت مي كنيم.
 


ايران در كيهان

امضاي طومار
شاهرود- خبرنگاركيهان: دهها نفر از كاركنان و اساتيد دانشگاه آزاد اسلامي شاهرود با امضاي طوماري فيلم ضداسلامي بر عليه پيامبراكرم(ص) را محكوم كردند.
براين اساس بعد از برگزاري جلسه شوراي فرهنگي با امضاء طومار و سردادن شعارهايي عليه سازندگان فيلم موهن و رژيم صهيونيستي به عنوان پشتيبانان توليد اين فيلم انزجار خود را از اين حركت ناجوانمردانه اعلام كردند.
تقدير از شهدا
سمنان- خبرنگاركيهان: سردار استاد حسيني فرمانده سپاه استان سمنان با حضور در جايگاه ويژه شهداي شركت برق منطقه اي اين استان به مقام شامخ شهدا اداي احترام كرد.
در اين آئين كه مسئولين استاني و شهرستاني شركت برق منطقه اي حضور داشتند فرمانده سپاه استان سمنان با ذكر خاطراتي از شهداي شركت برق منطقه اي سمنان گفت: زنده نگاه داشتن ياد شهدا نظام و انقلاب را از هرگونه آسيب حفظ مي كند.
زائران سرزمين وحي
نايين- خبرنگاركيهان: 175زائر از نايين عازم سرزمين وحي مي شوند.
مدير كاروان حج نايين با اعلام مطلب فوق گفت:175 نفر از زائران خانه خدا امسال از شهرهاي هرند، ورزنه، انارك، بافران، سگزي، فرخي، جندق، كوهپايه، خور و نايين عازم سرزمين وحي مي شوند.
محمدعلي كيوانيان در ادامه افزود: زائران منطقه شرق استان به مركزيت نايين، مدينه اول هستند. وي انجام معاينات و خدمات پزشكي اوليه براي زائران، تشكيل 12جلسه توجيهي، تشكيل شوراي فرهنگي كاروان و انتخاب گروه هاي ياوران حجاج و همياران زائر در قالب 14گروه را از اقدامات انجام شده براي اعزام زائران حج تمتع امسال عنوان كرد.
رونق گردشگري
اردبيل- خبرنگاركيهان: استاندار اردبيل بر رونق گردشگري در سد گيلارلو گرمي مغان تأكيد كرد.
اكبر نيكزاد در بازديد از منطقه، گردشگري گيلارلو گفت: درياچه زيباي گيلارلو بمانند درياچه شورابيل اردبيل داراي زيبايي هاي خاصي است و توسط اين منطقه با هدف احياي صنعت گردشگري مورد توجه قرار مي گيرد.
وي افزود: براي پيگيري توسعه منطقه گردشگري گيلارلو و آسفالت معابر شهر گرمي پنج ميليارد ريال اختصاص يافته است.
برداشت چغندر
اروميه- خبرنگار كيهان: برداشت يك ميليون و 640 هزار تن چغندر قند در آذربايجان غربي آغاز شد.
مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي با اعلام مطلب فوق گفت: پيش بيني مي شود امسال از اراضي زير كشت چغندر قند، يك ميليون و 640 هزار تن محصول برداشت شود كه 20درصد بيشتر از سال گذشته است.
جمشيد دارا با بيان اينكه آذربايجان غربي با برداشت 53 تن چغندر در هكتار رتبه نخست كشور را داراست افزود: 5 واحد كارخانه قند در استان سالانه مي توانند يك ميليون و 200 هزار تن چغندر قند را خريداري و تبديل كنند و بقيه محصول به كارخانه استان هاي همجوار تحويل داده مي شود.
وي قيمت تضميني خريد هر كيلوگرم چغندر قند با عيار 16 درصد را 105 تومان اعلام كرد.
آذربايجان غربي با توليد بيش از 40درصد چغندر قند مورد نياز كشور رتبه نخست توليد اين محصول را در اختيار دارد.
طرح اعتكاف علمي
طرقبه- خبرنگار كيهان:رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان طرقبه شانديز از طرح اعتكاف علمي در سطح شهرستان خبر داد.
رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان طرقبه گفت: در بحث كنكور يك اعتكاف علمي بايد در شهرستان طرقبه شانديز كليد بخورد. چرا كه بچه هاي روستايي توان پرداخت هزينه هاي مدارسي همچون غيرانتفاعي و آزمون هايي نظير گزينه 2 را ندارند. بايد از دبيران متبحر در اعتكاف علمي بهره ببريم.
وي افزود: عدالت آموزشي در كشور براي دانش آموزان نيست و بايد برنامه اي تدوين شود تا بحث نمرات ورودي و معدل در كنكور جمع آوري شود. رئيس اداره آموزش و پرورش طرقبه از نبود مدرسه تيزهوشان و نمونه دولتي در اين شهرستان انتقاد كرد.
اعتبار بازارچه مرزي
سلماس- خبرنگار كيهان: 8 ميليارد و 500 ميليون ريال براي بازارچه مرزي كوزه رش سلماس اختصاص داده شد. معاون وزير راه و شهرسازي با اعلام مطلب فوق افزود: اين اعتبار براي تكميل آسفالت جاده دسترسي به اين بازارچه هزينه خواهد شد.
وي در پايان گفت: راه دسترسي به بازارچه مرزي كوزه رش 10 كيلومتر است كه 8 كيلومتر آن به طور كامل آسفالت شده و بقيه نيز با اختصاص اعتبار از طرف معاون وزير راه و شهرسازي به زودي آسفالت مي شود.
زنگ ايثار و شهادت
سرخس- خبرنگار كيهان: در اولين روز از ماه مهر و همزمان با هفته دفاع مقدس زنگ ايثار و شهادت با حضور كليه مسئولين شهرستان سرخس در محل مدرسه دخترانه پژوهش نواخته شد.
در اين مراسم مدير آموزش و پرورش شهرستان سرخس با تبريك بازگشايي مدارس و هفته دفاع مقدس و دهه كرامت گفت: وظيفه دانش آموزان تلاش در راستاي كسب و دانش است. محمد علي عرب باصري خطاب به دانش آموزان افزود: شما كه براي يادگيري و تلاش براي آموختن راهي هستيد، در عرصه يادگيري علم و فرهنگ و ادب، با جديت گام برداريد.
در ادامه نيز ملكي امام جمعه سرخس با تبريك اين ايام و تقدير و تشكر از مجموعه مديريت آموزش و پرورش سرخس خواستار تلاش جدي دانش آموزان در كسب علم و دانش شد و افزود: امروز چشم دشمنان اسلام به جوان هاي ما مي باشد و موفقيت اين جوانان خاري در چشم دشمنان ايران اسلامي است.
اهداي عضو
بابل- خبرنگار كيهان:جوان 23 ساله بابلي كه دچار مرگ مغزي شده بود 3 عضو بدن خود را اهدا كرد. لازم به ذكر است عمل اهدا با موافقت خانواده مرحوم خالقي انجام شد.
درخواست ارتقاء بخش
بسطام- خبرنگار كيهان:ارتقاي بسطام به شهرستان، قطعا مانعي براي رشد ساير بخش هاي ديگر نخواهد بود. رئيس شوراي اسلامي شهر بسطام در مراسم رونمايي از تمبر يادبود اين شهر با اعلام مطلب فوق افزود: از استاندار سمنان و مسئولان شهرستان شاهرود تقاضا داريم موضوع ارتقاي بخش بسطام به شهرستان را جدي تر بگيرند.
حسني اضافه كرد: از همان سال تا به حال شهرداري و شوراي اسلامي شهر بسطام در حد مقدورات و بودجه خود هر ساله اقدام به معرفي اين شهر كرده اند. به گفته وي؛ رونمايي از تمبر يادبود شهر بسطام يكي از اقدامات فرهنگي شهرداري اين شهر براي معرفي بسطام بوده كه در آن تمبرها، از تصاوير منحصر به فرد و گاه نادر آثار تاريخي- مذهبي اين شهر استفاده شده است.
 


برگزاري دهمين جشنواره تئاتر بسيج استان قم

سرويس شهرستانها:
دهمين جشنواره تئاتر بسيج استان قم همزمان با فرارسيدن هفته دفاع مقدس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي حوزه هنري استان قم، همزمان با فرارسيدن هفته دفاع مقدس دهمين جشنواره تئاتر بسيج استان قم با همكاري سازمان بسيج هنرمندان سپاه علي بن ابيطالب(ع)، حوزه هنري استان قم و تعدادي از ارگان هاي فرهنگي و هنري استان با رويكرد توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني برگزار شد. اين جشنواره از 2 تا 7 مهرماه جاري و در دو بخش صحنه اي و خياباني برگزار شد. نمايش هاي وقتي كه «شب كفن پوشيد» به كارگرداني محسن رحمتي پور، «دهاني پر از كلاغ» به كارگرداني علي اصغر تقي پور، «روز عزيز مرده» به كارگرداني مرتضي ايجادي و محمدرضا شاهمردي، «تمام من همه عدو» به كارگرداني مهدي ملاك و «ترانه اي براي آيدا» به كارگرداني مرتضي عقيلي در بخش صحنه اي و «اولش يه بازي بود» به كارگرداني علي اصغر تقي پور، «دايناسورها» به كارگرداني محمدجواد دژم، «مين ضدجوون» به كارگرداني حسن نوري، «بازيگر دوران» به كارگرداني عليرضا نامدار و «هيچ و پوچ» به كارگرداني احمد موسوي در بخش خياباني اين جشنواره به نمايش درآمدند.
 


مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس:

ابزار هنر را براي مقابله با جنگ نرم استفاده كنيم

شيراز -خبرنگاركيهان:
جنگ نرم دشمن از طريق رسانه و هنر درپي آسيب رساندن به كشور است، پس بايد براي مقابله با آن از ابزار هنر بهره گيريم.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس با بيان اين مطلب درمراسم پاياني جشنواره فيلم كوتاه شيراز گفت: هنرمندان مي توانند با هنر خود مدافع فرهنگ و اعتقادات جامعه اسلامي باشند و اجازه ندهند دشمنان به اعتقادات و باورهاي ديني ملت آسيب برسانند.
احمد همتي بوشهري با اشاره به اينكه توليد آثار هنري براي مبارزه با هجمه هاي فرهنگي يك ضرورت است، اظهار داشت: فيلم از جمله ابزارهاي هنري است كه مي تواند در مخاطبان بسيار اثرگذار باشد. وي هنرمندان فيلمساز را تشويق به فعاليت بيشتر كرد و افزود: هنرمندان بايد حماسه هاي بزرگ تاريخ معاصر را به تصوير بكشند و با ابزار هنر دلاور مردي مردم فارس را روايت كنند.
بوشهري گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خانه هنرمندان است و انتظار داريم هنرمندان دوباره با فعاليت هاي هنري خود كارهاي بزرگي انجام دهند.
وي افزود: هنر دامنه گسترده و جذابي دارد و هنرمندان مي بايست با تكيه بر هنر اسلامي، حافظان فرهنگي كشور باشند.
 


كمك 500 ميليون دلاري رياست جمهوري به هنرمندان صنايع دستي

تبريز- خبرنگار كيهان:
از محل كمك 500ميليون دلاري رياست جمهوري، به هنرمندان صنابع دستي وام و تسهيلات پرداخت مي شود.
معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي كشور، در جمع هنرمندان صنايع دستي منطقه زلزله زده اهر گفت: در سال جاري تمام اين اعتبار جذب و پرداخت خواهد شد و از محل آن مي توان نسبت به توسعه آموزشگاه هاي صنايع دستي در شهرستان ها اقدام كرد.
محمدحسن صالحي مرام، با عنوان اين كه با توجه به 550فرمانداري در كشور بايد 550بازارچه صنايع دستي راه اندازي مي شد، تأسيس اين بازارچه ها در مراكز استان ها را از اولويت هاي معاونت خود اعلام كرد.
وي از احداث بازارچه صنايع دستي تبريز در آينده نزديك خبر داد و با اشاره به تدوين اطلس جامع صنايع دستي ايران بر ضرورت سرمايه گذاري در صنايع دستي تأكيد كرد.
 


«ياقوت هاي سرخ» بهترين هاي خود را شناخت

اراك- خبرنگاركيهان:
نخستين جشنواره تئاتر دفاع مقدس استان مركزي، با عنوان «ياقوت هاي سرخ» يادواره سردارشهيد ابراهيم يعقوبي با معرفي گروه هاي برتر در ساوه به كار خود پايان داد.
سينا دلشادي دبير جشنواره استاني و رئيس حوزه هنري استان مركزي گفت: 18 كار نمايش در فراخوان جشنواره اعلام آمادگي كردند كه از بين آنها 10 اثر مورد بازبيني قرارگرفتند.
در پايان در بخش مسابقه نمايش «زيرباران از تو مي خوانم» از تفرش به كارگرداني ميثم سرآباداني عنوان نمايش برتر را بدست آورد و به جشنواره فجر كشور راه يافت. همچنين ميثم سرآباداني به عنوان بازيگر اول مرد براي بازي در نمايش «زيرباران از تو مي خوانم» و مهسا نظري براي بازي در نمايش «و نقل معبرسرخ» از اراك به عنوان بازيگر اول زن برگزيده شدند.
در بخش موسيقي هم، مرتضي جعفري و اميد دانشور از ساوه براي موسيقي نمايش «سفر به نقطه نهايي» موفق به دريافت تنديس اين جشنواره شدند.
برترين طراحي صحنه كارگردان دوم و نويسندگي دوم اين جشنواره به رضا حسن زاده، ميثم سرآباداني و آرش منصوري هنرمندان نمايش «زيرباران از تو مي خوانم» از تفرش اختصاص يافت.
در پايان اين جشنواره هنرمندان تئاتر استان با حضور در گلزار روستاي «محمودآباد» ساوه، قبور سردار شهيد ابراهيم يعقوبي و 14 شهيد اين روستا را عطرافشاني كردند.
همچنين در اين جشنواره از دختر شهيد ابراهيم يعقوبي تجليل شد.
 


گنجينه نويسندگان استان اردبيل افتتاح شد

اردبيل- خبرنكاركيهان:
گنجينه كتاب نويسندگان استان اردبيل با حضور جمعي از مسئولان افتتاح شد.
اين گنجينه با رونمايي از 800 نمونه كتاب ارزشمند از نويسندگان استان اردبيل در محل كتابخانه مركزي به طور رسمي آغاز به كار كرد.
استاندار اردبيل در مراسم افتتاح اين گنجينه كه با حضور دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي انجام پذيرفت گفت: رونمايي از 800 نمونه كتاب ارزشمند در قالب گنجينه كتاب نويسندگان استان نشان دهنده فرهنگ و تاريخ با اعتبار اردبيل است.
اكبر نيكزاد افزود: جمع آوري اين كتاب ها كاري ارزشمند است و با اين عمل نه تنها هنر هنرمندان ما حفظ مي شود بلكه اثري ماندگار به نسل هاي آينده انتقال مي يابد.
مديركل كتابخانه هاي عمومي استان نيز در اين مراسم گفت: گنجينه كتاب نويسندگان اردبيل طوري طراحي شده است كه ظرفيت غني استان در حوزه آثار مكتوب به نمايش گذاشته شود تا بدينوسيله بتوان در نسل هاي آينده و جوانان و نوجوانان انگيزه اي مضاعف ايجاد كرد.
لازم به يادآوري است در اين گنجينه آثاري از نويسندگان استان اردبيل مانند محقق اردبيلي، آيت ا... مشكيني، اميرحسين فردي، محمدرضا بايرامي، ميرزا صادق متخلص، جعفر ابراهيمي، رضا سيدحسيني، حسن احمدي كيوي، داوود غفارزادگان، دكتر جابر عناصري، عمران صلاحي، عبدالله توكل، جلال الدين حسين بن شرف الدين عبدالحق اردبيلي متخلص به الهي اردبيلي جمع آوري و در اختيار محققان و علاقه مندان قرار گرفته است.
 


جمع آوري 13هزار واژه كاشاني در يك كتاب

كاشان- خبرنگار كيهان:
كتاب 13هزار واژه اصيل كاشاني توسط يك نويسنده كاشاني جمع آوري و آماده چاپ شده است.
اين كتاب كه نمادي از فرهنگ غني كاشان در ادبيات فارسي است توسط «سيدمهدي صدري»، در طي مدت 10 سال جمع آوري و در يك هزار صفحه به رشته تحرير درآمده است.
هفت ديوان محتشم كاشاني در دو جلد با يك هزار و 800صفحه، ديوان نجيب كاشاني در يك جلد و با يك هزار و 200صفحه، كليات كليم كاشاني در دو جلد با يك هزار و 200صفحه، مجموعه مقالات مصطفوي در سه جلد با دو هزار و 500صفحه، همچنين تصحيح و چاپ كتاب قديمي «تحفه الدستور» در فرهنگ اعداد كلمات در يك جلد با 300صفحه از جمله آثاري است كه توسط اين نويسنده كاشاني به رشته تحرير درآمده و توسط ناشران به چاپ رسيده است.
سيدمهدي صدري، نويسنده كاشاني تاكنون بيش از 10كتاب نفيس و ده ها مقاله نگاشته و به عنوان يكي از نويسندگان برتر ايران در سال 71 از سوي يونسكو به ازبكستان اعزام و در سال 79 هم كتاب جمل در شعر فارسي او به عنوان كتاب برگزيده سال در رشته تاريخ و ادبيات به جامعه ادبي كشور معرفي شد.
 


ساخت شهر هنر در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس حوزه هنري استان اصفهان از ساخت شهر هنر استان در اصفهان خبر داد.
«سيد مهدي سيدين نيا» در آيين رونمايي از مستند راز ماندگاري در سخناني به ساخت پروژه شهر هنر در اين استان پرداخت و گفت: پروژه شهر هنر استان اصفهان، طرحي است كه قرار است در زميني به مساحت 200 هكتار به كارفرمايي حوزه هنري اصفهان ساخته شود.
وي با اعلام اينكه اين شهر يك شهر توليدي است كه با محوريت هنر ايجاد مي شود، افزود: تصميم گيري نهايي در باره احداث اين شهر پس از جانمايي انجام مي شود.
«سيدين نيا» با بيان اينكه اين شهر نمادي از چهارباغ بهشت است، اضافه كرد: شهر هنر اصفهان در 4 بخش و با بودجه معادل 100 ميليارد تومان ساخته خواهد شد.
وي سپس با تشريح عملكرد اين شهر هنري گفت: شهر هنر اصفهان يك پروژه ساخت شهرك سينمايي نيست بلكه در اين مجموعه 6 دانشگاه، 15 سالن سينما و مراكز پژوهش هاي علوم انساني ساخته مي شود و يك موزه عظيم نيز در جوار آن احداث خواهد شد.
رئيس حوزه هنري استان اصفهان اضافه كرد: با ساخت اين پروژه تلاش مي شود در جذب بازار گردشگري فعاليت شود چرا كه اين شهر شامل هتل، بازار بورس و بازار است كه سالانه بالغ بر 300 برنامه متنوع در آن برگزار خواهد شد.
 


برترين هاي جشنواره تئاتر همدان معرفي شدند

همدان- خبرنگار كيهان:
بيست و چهارمين جشنواره تئاتر استان همدان با معرفي برترين ها در نهاوند به كار خود پايان داد.
در مراسم اختتاميه اين جشنواره خدايار ظفري سرپرست فرمانداري نهاوند اعلام كرد: در اين جشنواره از بين 20 اثر ارسالي به دبيرخانه، هشت اثر توانستند به مرحله مسابقه و اجرا راه يابند.
اين جشنواره به مدت چهار روز برگزار شد كه در پايان هيئت داوران در بخش بروشور نمايش «شوق تلخ» از ملاير، در بخش لباس نمايش «هاجر» از همدان، در بخش موسيقي نمايش «خيال» از نهاوند و در طراحي صحنه نمايش «سه سرباز سوخته» از ملاير را برتر شناخت.
همچنين تنديس جشنواره و جايزه نقدي در بخش بازيگر زن به پري باراني بازيگر نمايش «شوق تلخ» از ملاير و در بخش بازيگر مرد به محمود غفاري بازيگر نمايش «هميشه به نام او» از همدان تعلق گرفت.
در بخش نويسندگي، هيئت داوران، تنديس جشنواره، جايزه نقدي و ديپلم افتخار را به محمد قاسمي نويسنده نمايش «شوق تلخ» و «سه سرباز سوخته»، از ملاير اهدا كرد.
در بخش كار برگزيده نيز هيئت داوران به اتفاق آراء نمايش هاي «شوق تلخ» از ملاير و «خيال» از نهاوند را براي شركت در جشنواره تئاتر منطقه اي كه مهر ماه امسال در كرمانشاه برگزار مي شود، معرفي كرد.
در بخش كارگرداني نيز ديپلم افتخار، جايزه نقدي و تنديس جشنواره به پري باراني كارگردان نمايش «شوق تلخ» اهدا شد.
 


انتقاد امام جمعه كيش

از صرف هزينه هاي كلان تبليغاتي

كيش- خبرنگار كيهان:
امام جمعه كيش گفت: تبليغات گسترده از يك موضوع به اسم كار فرهنگي آنهم با هزينه هاي كلان نه تنها براي جامعه مناسب نيست بلكه ذهنيت هاي منفي نيز ايجاد مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين عليدادي افزود: امروز در حالي كه در كشور بسياري از مردم براي مايحتاج و ملزومات زندگي خود و تهيه مسكن با مشكل مواجه هستند چگونه ظرف چند ساعت هزينه هاي سنگيني به اسم يك كار فرهنگي انجام مي شود.
وي تصريح كرد: امروز مطبوعات و رسانه هاي محلي جزيره كيش فقط تعريف مي كنند و از بيان نقاط ضعف و انتقادها و اشكالات در جزيره كيش غافل هستند. درحالي كه اين رسانه ها بايد اشكالات را مطرح كنند.
امام جمعه كيش در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به كساني كه مي گويند بايد كارهايي انجام بدهيم كه توجه ها را به سوي كيش جلب كنيم گفت: اين طرز فكر اعتقاد درستي نيست صرفه جويي از اموال و سرمايه هاي ايراني هم در دولت و هم توسط بخش خصوصي بايد انجام بگيرد.
گفتني است: طي يك سال گذشته مطبوعات و رسانه هاي محلي كيش با تبليغات و مطالب غيرواقعي خارج از قوانين و مقررات و آئين نامه هاي صادره درباره عملكردها و... مورد گلايه و اعتراض مردم و دلسوختگان نظام و انقلاب قرار گرفته اند.
 


معرفي خوشنويسان برتر استان همدان

همدان - خبرنگاركيهان:
جشنواره خوشنويسي استان همدان با معرفي برترين ها به كار خود پايان داد.
167 اثر از 82 هنرمند خوشنويس استان همدان در رشته هاي نستعليق، شكسته نستعليق، نسخ، ثلث و نقاشي خط به اين جشنواره ارسال شد كه در دو بخش نمايشگاهي و كارگاهي مورد بررسي قرار گرفت.
دراين جشنواره هنرمندان شهرستان هاي همدان، بهار، تويسركان، رزن، كبودرآهنگ، ملاير، اسدآباد و نهاوند شركت كردند.درپايان جشنواره در بخش نمايشگاهي و دررشته نستعليق مرتضي شعباني از همدان، در شكسته نستعليق علي اكبر جمشيديان و در رشته ثلث جواد مومني از همدان رتبه برتر را كسب كردند.
در بخش كارگاهي رشته نستعليق بهزاد نوعي از بهار اول، مهدي سهرابي و محمد مهدي اسماعيلي از همدان دوم و سوم شدند.در رشته شكسته نستعليق كارگاهي كريم حميدي از اسدآباد رتبه اول و كيوان ناظمي از همدان دوم و اكبر ملكي از اسدآباد رتبه سوم را بدست آوردند.
در رشته ثلث كارگاهي علي سلطاني از همدان، مرتضي خوش اندام از بهار و مهتاب قنبري از رزن رتبه هاي اول تا سوم را بدست آوردند.دررشته نسخ كارگاهي علي سردارزاده از همدان رتبه برتر را كسب كرد.
 


برگزاري نمايشگاه عكس طبيعت گردي در بيرجند


بيرجند- خبرنگار كيهان:
نخستين نمايشگاه تخصصي گردشگري و تجهيزات طبيعت گردي در بيرجند برگزار شد.
در حاشيه برپايي اين نمايشگاه عكس هايي از طبيعت استان خراسان جنوبي با تاكيد بر جاذبه هاي كويري به نمايش گذاشته شد.
پخش فيلم مستند از طبيعت استان از ديگر برنامه هاي اين نمايشگاه بود و 25عدد تابلو عكس با موضوع كوير متعلق به آقاي رونقي هنرمند استان و 25تابلو عكس ديگر با موضوع جاذبه هاي گردشگري استان متعلق به ساير هنرمندان به نمايش گذاشته شد.
اين نمايشگاه از 6 الي 12 مهرماه در گالري شهرداري بيرجند بر پا شده است.

 


جشنواره تئاتر استان اردبيل

با معرفي نفرات برتر پايان يافت

اردبيل- خبرنگار كيهان:
بيستمين جشنواره تئاتر استان اردبيل با معرفي نفرات و گروه هاي برتر به كار خود پايان داد.
در اين جشنواره پنج گروه نمايشي از شهرستان هاي اردبيل، پارس آباد، بيله سوار و خلخال در مدت سه روز به روي صحنه رفتند كه در پايان براساس رأي هيئت داوران در بخش پوستر و بروشور ديپلم افتخار و جايزه نقدي سه ميليون ريالي به صابر مخبري طراح پوستر نمايش «چند گلوله بعد» تعلق گرفت. در بخش موسيقي ديپلم افتخار به گروه موسيقي نمايش «يك قطره خون» از پارس آباد مغان اهداء شد، در طراحي لباس نيز ديپلم افتخار به همراه جايزه نقدي سه ميليون ريالي را ناهيد گياهچيني طراح لباس نمايش «ستاره ها به همه چشمك مي زنند» از آن خود كرد.
هيئت داوران جايزه سوم بازيگري زن را به اكرم حاج حسيني بازيگر نمايش «چند گلوله بعد» و جايزه رتبه دوم اين بخش را به سايه عباس پور بازيگر نمايش «ستاره ها به همه چشمك مي زنند» اهدا كرد.
براساس رأي هيئت داوران، عنوان بازيگر زن منتخب نقش اول به كسي تعلق نگرفت در بخش بازيگران مرد، حسن سعيدي با نمايش «فقط ده دقيقه» رتبه سوم، عباس جاهد با نمايش يك قطره خون رتبه دوم و يوسف دادجو با ايفاي نقش در نمايش دور دنيا در هشتاد روز رتبه اول را به دست آوردند.
هيئت داوران جايزه سوم كارگرداني را به سيد رزاق صفوي كارگردان نمايش «ستاره ها به همه چشمك مي زنند» و جايزه دوم را به جابر فتحي كارگردان نمايش «دور دنيا در 80 روز» از شهرستان بيله سوار مغان و جايزه اول اين بخش به همراه ديپلم افتخار را به علي محمدزاده كارگردان نمايش «يك قطره خون» اهداء كرد.
هيئت داوران به دليل ضعف ساختاري، محدوديت آثار ارائه شده و غيربومي بودن نويسندگان شركت كننده هيچ اثري را در بخش نمايشنامه به عنوان اثر برتر انتخاب نكرد.
همچنين نمايش يك قطره خون به كارگرداني علي محمدزاده از پارس آباد به عنوان اثر برتر برگزيده اين جشنواره معرفي شد.
 


سامانه ديجيتال صدا و سيماي برازجان به بهره برداري رسيد

برازجان- خبرنگار كيهان:
با حضور مدير كل صدا و سيما استان بوشهر و جمعي از مسئولان برازجان سامانه ديجيتال صدا و سيماي اين شهرستان به بهره برداري رسيد.
در اين مراسم مدير كل صدا و سيماي بوشهر گفت: برازجان دومين شهري است كه بعد از شهر بوشهر داراي سامانه ديجيتال شده است. وي افزود: با بهره برداري از اين سامانه ساكنان برازجان مي توانند برنامه هاي بيش از 18كانال راديو- تلويزيوني را دريافت كنند. مديركل صدا و سيماي بوشهر گفت: براي راه اندازي سامانه ديجيتال در شهرستان برازجان پنج ميليارد ريال هزينه صرف شده است. به گفته وي سامانه ديجيتال بزودي در چند شهر استان بوشهر راه اندازي خواهد شد.
 


پايان جشنواره تئاتر بسيج استان اردبيل با معرفي برترين ها

پارس آباد مغان - خبرنگاركيهان:
هفتمين جشنواره تئاتر بسيج استان اردبيل با معرفي برترين ها در پارس آباد مغان به پايان رسيد.
براساس اعلام سازمان بسيج هنرمندان استان اردبيل 24متن به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شده بود كه 13 اثر به مرحله بازبيني راه يافته و از بين آنها نيز پنج گروه صحنه اي و يك گروه خياباني به مرحله مسابقات راه يافتند.
براساس رأي هيئت داوران نمايش «يك قطره خون» به كارگرداني علي محمدزاده به عنوان نمايش برترانتخاب و جواز حضور در جشنواره سراسري تئاتر بسيج را به دست آورد.
در بخش كارگرداني« علي محمدزاده كارگردان نمايش «يك قطره خون» در بخش بازيگري مرد عباس جاهد بازيگر نمايش يك قطره خون در بخش بازيگري زن زيبا مهدويان بازيگر نمايش شهرزاد و شمعون و سايه عباسپور بازيگر نمايش قاب عكس،در بخش طراحي صحنه علي محمدزاده براي نمايش يك قطره خون و اكبر محمدي براي نمايش «ابريشم بانو» با نظر هيئت داوران به عنوان نفرات برتر شناخته شدند.
همچنين دربخش موسيقي ياشارهاشمي،راضيه اسمعيلي و محسن شكري براي نمايش يك قطره خون و در بخش طراحي بروشور نيز سامان آسمند طراح نمايش ابريشم بانو به عنوان نفرات برتر معرفي شدند.
همچنين از سوي هيئت داوران دست اندركاران نمايش سفره هاي اصغر به عنوان تنها نمايش خياباني اين جشنواره مورد تجليل قرار گرفتند.
 


درخشش سينماگران جوان كاشان در جشنواره فيلم اولي ها

كاشان- خبرنگار كيهان:
مسئول انجمن سينماي جوانان ايران دفتر كاشان از درخشش فارغ التحصيلان فيلم ساز اين انجمن در جشنواره فيلم اولي ها خبر داد.
رضا بهمني گفت: فيلم مستند «دستان بينا» ساخته احسان تندگام موفق به كسب جايزه اول، لوح افتخار، سكه بهار آزادي و امكان حمايت مالي از ساخت اثر بعدي فيلم ساز شد.
وي افزود: مستند «شيخ علي» ساخته سيد مهدي موسوي نيز موفق به كسب جايزه دوم به علاوه لوح افتخار، سكه بهار آزادي و حمايت مالي از توليد اثر بعدي سازنده فيلم شد و فيلم «ايران دخت» نيز كانديد دريافت جايزه اين بخش جشنواره شد.
وي با اشاره به اينكه در بخش مستند جشنواره فيلم اولي ها فقط سه جايزه اهدا شد، اظهار داشت: انجمن سينماي جوانان ايران دفتر كاشان دو جايزه از سه جايزه اين بخش را به خود اختصاص داد.
وي، جشنواره فيلم اولي ها را فرصتي براي تعامل فيلم سازان جوان با يكديگر دانست و تصريح كرد: جشنواره هايي از اين دست مي تواند كشف استعدادهاي جوان را به همراه داشته باشد.
 


«اينجا برزيل است» در آبادان فيلمبرداري شد

آبادان- خبرنگار كيهان:
فيلم مستند «اينجا برزيل است» كاري از شبكه Hispan TV وابسته به معاونت شبكه برون مرزي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران است كه در آن به معرفي فوتبال و هواداران ايراني پرداخته شده است.
بخشي از اين فيلم مستند در آبادان فيلمبرداري شده است.
بخش عمده اي از اين مستند درباره فوتبال آبادان و باشگاه صنعت نفت است كه در آن به نحوه شكل گيري فوتبال در اين منطقه و نوع ارتباط فرهنگي آن با فوتبال آمريكاي جنوبي و برزيل مي پردازد.
فيلم مستند «اينجا برزيل است» در دو قسمت بيست و پنج دقيقه اي ابتد از شبكه Hispan TV و سپس از شبكه Press TV پخش خواهد شد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14