(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 13 مهر 1391 - شماره 20323

فراخوان مشمولان سال 55 تا پايان مهر 73 به خدمت
احمدي مقدم:
ستاد متمركز بازار ارز وبرخورد با اخلالگران تشكيل شد
رئيس اماكن اجتماعي: بازار تعطيل نيست
سردار رادان:
برخي اقدامات در بازار ارز قماربازي است
رئيس بهزيستي كشور خبر داد
مشكل استخدام 1200 معلول در آموزش و پرورش حل شد
سمند صفر كيلومترصاحبش را پير كرد
دانشجويان دانشگاه تبريز عازم مناطق زلزله زده شدند
سارقان طلافروشي در اليگودرز دستگير شدند
خود خواهي!
معاون سجلي سازمان ثبت احوال:
شهروندان 30 سال به بالا شناسنامه جديد دريافت مي كنند
ارفاق وزارت بهداشت در نمرات آزمون جامع علوم پايه
ايجاد 3 رشته جديد در حوزه تغذيه
سرپرست بازرسي سازمان صنعت و معدن خراسان رضوي:
پرونده تخلف 8 ميلياردي در مشهد بررسي مي شود
قاتلان آباداني بعد از 9 سال دستگير شدند
برهنه شدن استادآمريكايي در كلاس درس!
ريزش ساختمان نيمه كاره
كارهاي عجيب براي خيريه!
مطالعه در سوراخ موش
حشره هوشمند تويوتا!


فراخوان مشمولان سال 55 تا پايان مهر 73 به خدمت

كليه مشمولان ديپلم و زير ديپلم داراي برگ آماده به خدمت به تاريخ نوزدهم مهر ماه سال جاري براي اعزام به خدمت فراخوانده شدند.
سازمان وظيفه عمومي ناجا ضمن فراخوان كليه مشمولان غايب و غيرغايب متولد سال 55 تا پايان مهرماه 73 براي انجام خدمت دوره ضرورت، در اطلاعيه اي اعلام كرد: كليه مشمولان ديپلم و زير ديپلم اين سال ها كه برگ آماده به خدمت در تاريخ 19مهرماه سال 1391 از سازمان وظيفه عمومي ناجا دريافت كرده اند، بايد راس ساعت و تاريخ درنظر گرفته شده در محل و مراكز تعيين شده به منظور اعزام به خدمت دوره ضرورت حضور داشته باشند.
كليه مشمولان ديپلم و زير ديپلم غايب و غيرغايب كه داراي برگ آماده به خدمت به تاريخ 19مهرماه سال 1391 هستند، بايد راس ساعت 6 صبح روز چهارشنبه 19مهرماه به محل و مراكزي كه توسط سازمان وظيفه عمومي ناجا در قالب برگ معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش نيروهاي مسلح ابلاغ شده است حضور يابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
همچنين كليه مشمولان ديپلم و زير ديپلم غايب و غيرغايب كه داراي برگ آماده به خدمت به تاريخ 19مردادماه سال 1391 هستند بايد در ساعت 7 صبح چهارشنبه 19مهرماه به معاونت وظيفه عمومي استان محل سكونت مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
كليه متولدان سال هاي 1355 تا پايان مهرماه سال 1373 مشمول قانون خدمت وظيفه عمومي بوده و بايد به منظور تعيين تكليف وضعيت خدمتي خويش، از طريق دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) اقدام كنند و چنانچه در مهلت هاي مقرر قانوني وضعيت خدمتي خود را مشخص نكنند، غايب شناخته شده و طبق ماده 58 قانون خدمت وظيفه عمومي با آنان رفتار خواهد شد.
همچنين آن دسته از مشمولاني كه به هر دليل تاكنون موفق به دريافت برگ معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش نشده اند مي توانند به نزديكترين دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) مراجعه و نسبت به دريافت اين برگ و براساس اطلاعات مندرج در آن اقدام كنند.
 


احمدي مقدم:

ستاد متمركز بازار ارز وبرخورد با اخلالگران تشكيل شد

فرمانده پليس كشور گفت: ستاد متمركز بررسي بازار ارز متشكل از اعضاي اقتصادي دولت و بعضي از فرماندهان ناجا تشكيل شد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه مراسم رونمايي از تجهيزات جديد بررسي صحنه جرم در پاسخ به سوال فارس مبني بر اينكه پليس با اخلالگران اقتصادي چه برخوردي خواهد داشت؟ گفت: هم اكنون ستادي متمركز كه متشكل از اعضاي اقتصادي دولت و بعضي از فرماندهان ناجا از جمله سردار رادان و سردار بتولي تشكيل شده تا به بررسي وضعيت ارز و برخورد با اخلالگران اقتصادي بپردازد.
وي با اشاره به اينكه موضوع بازار ارز موضوعي حساس و نيازمند بررسي است گفت: ستادهاي اقتصادي و بانك مركزي هر تصميمي بگيرند ناجا با تمام توان پاي كار حضور خواهد يافت.
وي در پاسخ به سوال ديگر مبني بر اينكه سرمايه هاي خرد مردم هم اكنون در خانه ها پس انداز شده و اين باعث افزايش نرخ سرقت خواهد شد لذا شما چه اقدامي را در دست داريد اظهار داشت: متاسفانه بخشي از مردم بر اين باورند كه پول و سرمايه شان دچار آسيب خواهد شد لذا با نگهداري پول در خانه و سپس هجوم به بازار طلا و ارز ميزان تقاضا را افزايش داده و بازار را با چالش روبرو مي سازند.
وي ادامه داد: اين رفتار باعث افزايش تقاضا خواهد شد و رشد صعودي قيمت ها را به همراه مي آورد.
احمدي مقدم خاطرنشان كرد: براساس برآوردهاي بانك مركزي حجم زيادي از ارز و طلا در خانه هاي مردم نگهداري مي شود كه اين موضوع آثار نامطلوبي را در حوزه اقتصادي پديد مي آورد.
وي گفت: دولت بايد سياست هاي اقتصادي را در نظر بگيرد تا از اين موضوع پيشگيري شود و راهكارهايي را ايجاد كند كه مردم به بازار هجوم نياورند چرا كه با تركيدن حباب هاي قيمتي اقشار ضعيف جامعه كه به اين شكل سرمايه گذاري كرده بودند متضرر خواهند شد.
نيروي انتظامي
نياز به حمايت قضايي دارد
فرمانده نيروي انتظامي گفت: ناجا در زمينه برخورد با اخلال گران ارزي در كشور نيازمند حمايت قضايي و در خواست متوليان امر مانند بانك مركزي است.به گزارش ايرنا، سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم سه شنبه شب در گفت وگو با خبرنگاران در قم افزود: نيروي انتظامي وظيفه اطلاعاتي براي اشراف بر افرادي كه در بازار ارز اخلال ايجاد مي كنند دارد و در اين راستا كارهاي خوبي انجام شده است.احمدي مقدم با اشاره به سفر يك روزه به قم و ديدار با برخي مراجع تقليد گفت: هدف از اين ديدارها ارايه گزارش عملكرد و شنيدن دغدغه هاي مراجع عظام بود.
وي گفت: مراجع عظام تقليد ضمن دارا بودن احاطه علمي بر مسايل كشور، ارتباط مردمي قوي داشته و مي توانند مطالبات مردم را به خوبي منعكس كنند.
وي گفت: مهم ترين تاكيدات مراجع در حوزه امنيت اخلاقي، بهبود عملكرد نيروي انتظامي، پرهيز از خشونت و توجه به آموزش است.
فرمانده نيروي انتظامي روز سه شنبه با برخي از مراجع عظام در قم ديدار و گفت وگو كرد.
آيت الله جعفر سبحاني در ديدار احمدي مقدم با وي گفت: اگر امنيت در كشور نباشد فرهنگ و اقتصاد كشور پيش نمي رود.
اين مرجع تقليد افزود: تا مي توانيد پليس اخلاقي را در تمام شهرهاي كشور ايجاد كنيد و اين پليس بايد مجهز به قدرت، كردار و اخلاق باشد.
وي افزود: افرادي كه در پليس امنيت اخلاقي ماموريت دارند بايد با نحوه تذكر مناسب آشنايي داشته باشند.
آيت الله سبحاني افزود: زناني كه در نيروي انتظامي استخدام مي شوند بايد به تمام معنا آشنا به حجاب و عفاف بوده و در جامعه مبلغي براي حجاب باشند.


 


رئيس اماكن اجتماعي: بازار تعطيل نيست

رئيس پليس اماكن عمومي گفت: بازار تهران تعطيل نيست و پليس با صنوفي كه براي اخلال مغازه هاي خود را تعطيل كرده اند براساس حكم قضايي برخورد مي كند.
سرهنگ خليل هلالي ظهر ديروز در خصوص تعطيلي بخشي از بازار تهران گفت: هميشه جمعيت شناوري در بازار حضور دارند. حضور چند نفر و تماشاي اوضاع دليل بر تجمع و تعطيلي نيست و خبري تاكنون در خصوص تعطيلي بازار نداشته ايم.
وي در خصوص برخورد با اخلالگران نظام اقتصادي گفت: براساس قانون هر واحد صنفي براساس نظر اتحاديه مي تواند تا 15 روز بسته باشد اما اگر فردي به منظور اخلال در نظام اقتصادي يك روز نيز مغازه خود را تعطيل كند مرتكب جرم شده و مرجع قضايي در صورت تشخيص اخلالگري با اين افراد برخورد مي كند.
رئيس پليس اماكن نيروي انتظامي تصريح كرد: پليس نيز براساس قانون و پس از صدور حكم قضايي واحد صنفي متخلف را پلمب مي كند.
 


سردار رادان:

برخي اقدامات در بازار ارز قماربازي است

جانشين فرمانده ناجا ضمن تشريح برخي از اقدامات پشت پرده نوسانات بازار ارز از شناسايي متخلفان در اين حوزه خبر داد.
سردار احمدرضا رادان درباره مباحث مطرح شده پيرامون اقدامات خلاف عده اي و تاثير آن بر نوسانات بازار ارز گفت: نابساماني بازار ارز صرفا به دليل وجود اين افراد نيست و داراي بخش هاي مختلفي است كه من تنها مي توانم در مقوله خودمان در پليس وارد شوم.
به گفته رادان بخش هايي از اين نابساماني ها قطعا مربوط به تخلفات عده اي است، اما نمي توان گفت كه صرفا اين اقدامات توسط آنان انجام شده است.
وي با اشاره به جلسه چندي پيش كه در وزارت كشور پيرامون اين موضوع برگزار شده بود گفت: در اين جلسه به جمع بندي خوبي رسيديم.
جانشين فرمانده ناجا با بيان اينكه اقدامات متقلبانه، متخلفانه و مجرمانه در اين حوزه به وجود آمده است به ايسنا گفت: هميشه وقتي يك بستري ايجاد مي شود، عده اي متخلف و مجرم نيز خودشان را به اين بستر مي چسبانند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به تشكيل كارگروه هايي براي شناسايي اين افراد گفت: كار شناسايي رو به اتمام است و تحقيقا مي توان گفت كه اكثر متخلفان و مجرمان در اين موضوع شناسايي شده اند كه البته زياد هم نيستند، اما معتقديم كه حتي يك نفر هم زياد است.
وي با اشاره به اين كه برخي از اقدامات انجام شده در بازار ارز به نوعي قماربازي است گفت: متاسفانه اين عده بدون اين كه پولي را به شكل فيزيكي جابجا كنند با بالا و پايين كردن 100 تومان، 20 تومان و 200 تومان قيمت ها مانده موجودي را ميان خودشان تقسيم و به نوعي قماربازي مي كنند.
جانشين فرمانده ناجا به شهروندان قول داد كه متخلفان بازار ارز را جمع آوري مي كنند.
 


رئيس بهزيستي كشور خبر داد

مشكل استخدام 1200 معلول در آموزش و پرورش حل شد

رئيس سازمان بهزيستي كشور از برطرف شدن مشكل استخدام 1200 نفر از معلولان در وزارت آموزش و پرورش خبر داد.
همايون هاشمي در گفت وگو با مهر با بيان اين مطلب افزود: اوايل سال 89 آزمون استخدامي آموزش و پرورش برگزار شد و براساس قانون بايد 3درصد از استخدامي هاي دستگاه هاي دولتي مانند آموزش و پرورش به معلولان اختصاص داده شود كه متأسفانه اينگونه نشد.
وي تأكيد كرد: 1200 فرد معلول در آزمون آموزش و پرورش پذيرفته شدند اما مسئولان اين وزارتخانه از استخدام آنان سرباز مي زدند كه از همان ابتدا كميته اي براي پيگيري اين موضوع در بهزيستي تشكيل شد.
رئيس سازمان بهزيستي با اشاره به اينكه پيگيري هاي بهزيستي منجر به رفع مشكل اين افراد شد، گفت: با توجه به اينكه آموزش و پرورش معلولان را استخدام نمي كرد اما در نهايت راي به نفع بهزيستي صادر و قرار شد معاونت راهبردي رياست جمهوري اين موضوع را پيگيري كند.
وي در مورد بازنگري قانون حمايت از حقوق معلولان نيز گفت: در قانون جديد مفادي اضافه شده مبني بر اينكه دستگاه هاي ذيربط ديگر نمي توانند از استخدام و ارائه خدمات به معلولان كوتاهي كنند.
به گفته هاشمي، همچنين به منظور اجراي دقيق مفاد قانون حمايت از حقوق معلولان كميته اي براي نظارت بر عملكرد دستگاه ها تشكيل خواهد شد.
 


سمند صفر كيلومترصاحبش را پير كرد

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
خودروي سمند صفر كيلومتر شهروند خرم آبادي را كلافه كرده است.
مهدي سعادت فر شهروند خرم آبادي و مالك خودرو گفت: حدود 11ماه قبل يك دستگاه خودرو سمند EF7 صفر كيلومتر از نمايندگي شركت ايران خودرو به مبلغ 17 ميليون تومان خريداري كردم اما متاسفانه نقص فني پي در پي اين خودرو مرا دق به دل و پير كرد.
به گزارش خبرنگار ما، مالك اين خودرو در ادامه افزود: طي مدت ياد شده به علت نقص فني دو مرتبه نيم موتور خودرو مذكور توسط نمايندگي تعويض شده كه با توجه به فقدان قطعات مورد نياز در خرم آباد و تامين آنها از استانهاي تهران، همدان، فارس و... حلاوت خريد اتومبيل نو را در كامش به زهر تبديل كرده است.
وي اظهار داشت: خودرو مذكور يك بار حدود ساعت 3 بامداد در محور اميديه به بوشهر خراب شد و مجبور به تعويض نيم موتور شدم و يك بار ديگر در محور خرم آباد به بروجرد ساعت 9 شب ناگهان در بيابان از كار افتاد كه مشكلات عديده اي را برايم به وجود آورد.
وي گفت: با توجه به اينكه نقص فني در كالبد اين خودرو ريشه دوانيده از هم اكنون ماتم گرفته ام كه در صورت سپري شدن مدت گارانتي هزينه تعمير خودروي مذكور را از كجا تامين كنم.
 


دانشجويان دانشگاه تبريز عازم مناطق زلزله زده شدند

تبريز-خبرنگار كيهان:
گروهي از دانشجويان دانشگاه تبريز در قالب اردوهاي جهادي، براي كمك به بازسازي مناطق زلزله زده ورزقان، به اين منطقه اعزام شدند.
مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تبريز گفت: هر هفته تعدادي از دانشجويان به همين منظور، به مناطق زلزله زده، اعزام خواهند شد.
«علي رضا مظاهري» تاكيد كرد: بيش از 50 دانشجوي بسيجي به اردوي جهادي طرح هجرت بسيج سازندگي به مدت 15 روز به مناطق محروم آذربايجان شرقي از جمله «چاراويماق» اعزام شدند.
 


سارقان طلافروشي در اليگودرز دستگير شدند

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
سارقان 6 كيلو طلا از يك جواهرفروشي در اليگودرز در زندان شناسايي و دستگير شدند.
فرمانده انتظامي لرستان با اعلام خبر فوق گفت: سارقان از زندانيان باز بودند كه دوران محكوميت شان را مي گذراندند و با جلب اعتماد مسئولان زندان از مزيت زندان باز استفاده كرده و نقشه سرقت را طراحي و اجرا نموده اند.
سرتيپ كاظم عليزاده افزود: دو نفر سارق نقشه سرقت طلافروشي را در زندان طراحي كرده و با همدستي دو نفر جاعل سكه و عتيقه جات تقلبي آن را اجرا كرده اند.
به گزارش خبرنگار ما وي ابراز داشت: سارقان هنگام تعطيلي پاساژ با استفاده از ريموت در پاساژي را كه تعدادي از مغازه هاي آن در اختيار طلافروشان بود باز و حدود 6 كيلو طلا را از يك جواهرفروشي سرقت كرده و متواري شدند.
فرمانده انتظامي لرستان افزود: به دنبال وقوع سرقت، اكيپ ويژه كارآگاهان اداره آگاهي لرستان به محل اعزام شدند و به تحقيقات پليسي پرداختند كه موفق به يافتن سرنخ اين سرقت و ردپاي زندانيان مذكور گرديدند.
سرتيپ عليزاده اظهار داشت: با توجه به اينكه از 4 نفر سارق طلافروشي دو تن از آنان زندانيان باز بودند كه براي سپري كردن دوران محكوميت شان شب ها را در زندان و روزها آزاد بودند ماموران منتظر ماندند و شب كه به زندان بازگشتند آنان را در بند محل نگهداري شان دستگير كردند و به جرم ارتكابي اقرار نمودند.
همچنين به گزارش خبرنگار ما در شهرستان اليگودرز با ارسال اصلاحيه اي پاراگراف آخر خبر ديروز خود را به شرح زير تصحيح كرد: در زمان وقوع سرقت نگهبانان متوجه حضور سارقان شده و پس از درگيري و ضرب و شتم نگهبانان متواري شدند.
 


خود خواهي!

خط يك متروي تهران، سه شنبه شب شاهد رويدادي بود كه در عكس مي بينيد. يك نفر جوان خودخواه در اوج شلوغي مترو، پا را از گليم خودش درازتر كرده و با اشغال سه چهار صندلي ديگر، خيلي راحت خودش را به خواب زده و با سر و صداي هيچ كس ديگر حتي كساني كه براي عكس گرفتن و فيلم گرفتن از او از هم سبقت مي گيرند هم از خواب بيدار نمي شود. اين جوان گاه گاهي زير چشمي پلكهايش را باز مي كند و نگاهي به مردمي كه در شلوغي آخر شب مترو معذب مانده اند نگاه مي كند اما باز هم خيلي زود خودش را به خواب مي زند و بي خيال، سرش را روي ساك سفري زير سرش جا به جا مي كند. چند نفر از مسافرهاي عصباني دوست داشتند او را به شيوه هاي خاص خودشان سر عقل بياورند، اما بقيه جلويشان را مي گرفتند كه : جوان است، بگذار اين چند ايستگاه هم بگذرد؛ آخرش كه بايد از اين قطار پياده شود.
 


معاون سجلي سازمان ثبت احوال:

شهروندان 30 سال به بالا شناسنامه جديد دريافت مي كنند

معاون حقوقي و سجلي سازمان ثبت احوال كشور بر آمادگي اين سازمان جهت تعويض شناسنامه افرادي كه به سن 30 سالگي رسيده اند تاكيد كرد.
محسن كرمي در گفت وگو با فارس با اشاره به صدور شناسنامه هاي جديد در تهران گفت: براي صدور شناسنامه هاي جديد فراخوان عمومي نداده ايم.
وي با بيان اينكه تاكنون بالغ بر 3 ميليون شناسنامه جديد در كشور صادر شده است، گفت: اين شناسنامه ها به صورت مكانيزه است.معاون حقوقي و سجلي ثبت احوال كشور ادامه داد: افرادي كه 15 ساله هستند با مراجعه به دفاتر براي عكس دار كردن شناسنامه هاي خود اقدام كرده و همچنين شناسنامه جديد هم دريافت كنند.
به گفته كرمي، همچنين اگر اطلاعات سجلي افراد بنا به دلايلي تغيير كرده باشد براي آنها شناسنامه مكانيزه صادر مي شود.وي يادآور شد: افرادي هم كه به سن 30 سالگي رسيده و بخواهند شناسنامه شان را تعويض كنند شناسنامه جديد براي آنها صادر مي شود.معاون حقوقي و سجلي سازمان ثبت احوال كشور درخصوص مدت زمان صدور شناسنامه گفت: اين مدت زمان بستگي به مكان هايي دارد كه افراد مراجعه مي كنند.
 


ارفاق وزارت بهداشت در نمرات آزمون جامع علوم پايه

رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي با اشاره به وضعيت پذيرفته شدگان آزمون هاي جامع علوم پايه و پيش كارورزي، گفت: وضعيت آموزش رشته داروسازي از رشته هاي پزشكي و دندانپزشكي بهتر است.
دكتر جبرائيل نسل سراجي در همايش معاونين آموزشي دانشگاه علوم پزشكي كشور با اشاره به برآورد نتايج آزمون جامع علوم پايه و پيش كارورزي در شهريورماه، گفت: اگر وزارت بهداشت دخالتي در نمرات آزمون ها به عمل نمي آورد، ميزان قبولي ها پايين تر بود.
وي با بيان اينكه قبولي داوطلبان آزمون پيش كارورزي شهريورماه 70درصد بود، تصريح كرد: پس از ارفاقات لازم، اين رقم به 93 درصد رسيد. در واقع يعني فقط حدود شش درصد مردودي داشتيم.
رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي با بيان اين كه وضعيت داوطلبان آزمون جامع علوم پايه پزشكي، وضعيت نگران كننده اي است، اظهار كرد: قبل از ارفاق، ميزان قبولي ها در اين آزمون 55 درصد بود كه با ارفاق وزارت بهداشت در نمرات، ميزان قبولي ها به 24/89 درصد رسيد.
سراجي با اشاره به وضعيت مناسب آموزش در دوره داروسازي، گفت: بيش از 90 درصد داوطلبان جامع علوم پايه داروسازي در اين آزمون پذيرفته شده اند و با ارفاقات، فقط حدود سه درصد تعداد قبولي ها افزايش يافت.
وي با بيان اينكه وضعيت آموزش داروسازي از دندانپزشكي بهتر است، تصريح كرد: در دندانپزشكي وضعيت بسيار نگران كننده اي وجود دارد.
 


ايجاد 3 رشته جديد در حوزه تغذيه

رئيس انجمن تغذيه ايران از تصويب ايجاد سه رشته جديد در حوزه علوم تغذيه توسط وزارت بهداشت و ارايه 11 خدمت استاندارد شده تغذيه اي با تعرفه هاي جديد خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان نظام پزشكي، دكتر حاجي فرجي با اشاره به برخي فعاليت هاي تخصصي انجمن تغذيه ايران گفت: اين انجمن با همكاري متخصصان رشته هاي مختلف علوم تغذيه، سازمان جهاني بهداشت (WHO) و تعدادي از صاحب نظران رشته تغذيه در خارج از كشور از سال 84 تاكنون اقدام به طراحي رشته هاي جديد و نوين در علم تغذيه و تدوين محتواي آموزشي آنان نموده است و در نهايت 7 رشته تحصيلي جديد در مقاطع تكميلي را استخراج و به وزارت بهداشت پيشنهاد داده است.
رئيس دانشكده تغذيه و صنايع غذايي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي ادامه داد: از بين رشته هاي پيشنهاد شده، خوشبختانه با ايجاد سه رشته توسط شوراي عالي گسترش وزارت بهداشت موافقت شده و قرار است بهمن ماه امسال دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي اولين دوره از دانشجويان رشته هاي جديد را در مقاطع تكميلي پذيرش نمايد كه جزييات آن بزودي منتشر خواهد شد.وي افزود: رشته هايي مانند اپيدميولوژي تغذيه، تغذيه باليني و رژيم درماني و تغذيه سلولي و مولكولي نيز از جمله رشته هاي پيشنهادي براي ايجاد در مقاطع تكميلي هستند كه در حال بررسي توسط وزارت بهداشت مي باشند.رئيس انستيتو ملي تحقيقات صنايع غذايي كشور، مديريت تغذيه باليني بيماران بيمارستاني از طريق ارائه مشاوره تغذيه اي به بيماران و متخصصان معالج آنان، ارايه دستورالعمل هاي تغذيه اي براي بيماران بخش آي سي يو (ICU) را از ديگر اقدامات مهم انجمن تغذيه ايران عنوان كرد.وي خاطرنشان كرد: انجمن تغذيه ايران بصورت فعال در استانداردسازي خدمات متخصصان تغذيه با وزارت بهداشت همكاري نموده و حدود 11 خدمت تغذيه اي استاندارد شده را جهت تصويب به وزارت بهداشت پيشنهاد كرده است كه با موافقت وزارت بهداشت و پس از تعيين تعرفه مشخص به كليه گروه هاي مرتبط اعلام خواهد شد.
 


سرپرست بازرسي سازمان صنعت و معدن خراسان رضوي:

پرونده تخلف 8 ميلياردي در مشهد بررسي مي شود

مشهد- خبرنگار كيهان
5 پرونده تخلف اقتصادي به ارزش 8 ميليارد و 450 ميليون ريال در روزهاي گذشته در خراسان رضوي تشكيل و به تعزيرات حكومتي ارسال شد.
سرپرست معاونت نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت: در راستاي بازرسي از شركت هاي واردكننده كالا كه با نرخ ارز مرجع مبادرت به واردات كالا كرده اند، پس از بررسي هاي كارشناسانه طي هفته اخير از 12شركت واردكننده بازرسي شد.
ناصر نقيبي اظهار داشت: در اين راستا 2 فقره پرونده تخلف با عناوين صادر نكردن فاكتور معتبر خريد و واگذاري كالا برخلاف ضوابط توزيع به ارزش بيش از 8 ميليارد و 175ميليون ريال تنظيم و براي رسيدگي به اداره كل تعزيرات حكومتي ارسال شد.وي افزود: اين كالاهاي وارداتي با نرخ ارز مرجع از نوع برنج هندي و حلال شيميايي است.
 


قاتلان آباداني بعد از 9 سال دستگير شدند

فرمانده انتظامي آبادان گفت: قاتلان آباداني بعد از گذشت 9 سال از زمان قتل دستگير شده و به مقامات قضايي معرفي شدند.
احمد چنداز در گفت وگو با فارس اظهار كرد: در سال 82 قتلي در آبادان به وقوع پيوست كه در آن كودكي هشت ساله ربوده شد و به قتل رسيد.وي افزود: در جريان اين آدم ربايي قاتلان در ازاي آزادي كودك مبلغ گزافي را از خانواده وي طلب كرده بودند.
فرمانده انتظامي آبادان ادامه داد: اكنون بعد از گذشت 9 سال از زمان اين آدم ربايي و قتل كودك، سه نفر در رابطه با اين اتفاق دستگير و به مقامات قضايي معرفي شدند.وي گفت: اين سه قاتل بعد از بازسازي صحنه قتل به جرم خود اعتراف كرده و براي اجراي رويه قضايي به مقامات مربوطه معرفي تا حكم قضايي لازم براي آنان صادر شود.
چنداز با اشاره به تلاش نيروهاي انتظامي در اين زمينه گفت: ماموران نيروي انتظامي در شناسايي عاملان قتل اين كودك تلاش فراواني داشته و اين پرونده را براي معرفي و شناسايي قاتلان پيگيري و دنبال كردند.
 


برهنه شدن استادآمريكايي در كلاس درس!

استاد دانشگاه ميشيگان آمريكا از فرط عصبانيت از دست دانشجويان كنترل خود را از دست داد و ضمن درآوردن تمامي لباس هايش در جلوي دانشجويان، شروع به فرياد زدن كرد.
به گزارش ايسنا، در پي اين اتفاق تمامي دانشجويان از ترس كلاس را ترك كردند. بعد از مطلع شدن پليس، اين استاد دانشگاه دستگير شد و اكنون در بازداشت به سر مي برد و پليس اجازه آزادي به اين استاد را نمي دهد.
در چند روز گذشته چندين دانشجو با قراردادن عكس هاي اين رويداد در شبكه هاي اجتماعي باعث جلب توجه بيشتر به اين اتفاق شده اند.
يكي از دانشجويان در جزئيات اين اتفاق اعلام كرد: اين استاد دانشگاه كه بسيار عصباني بود سر خود را به پنجره و دستان خود به ديوار مي كوبيد و همزمان كه فرياد مي زد لباس هاي خود را جلوي چشم دانشجويان درآورد.
گفتني است گروه مشاوره دانشگاه ميشيگان ضمن عذرخواهي از تمامي دانشجويان با يكايك آنان به صورت خصوصي صحبت كرد تا اين خاطره بد را از ذهن آنان پاك كند.
 


ريزش ساختمان نيمه كاره

براثر ريزش ساختمان يك مدرسه در حال ساخت در تركيه دست كم دو تن جان خود را از دست دادند.
پليس محلي استانبول در پي وقوع اين حادثه اعلام كرد: ساختمان اين مدرسه در حال ساخت روز سه شنبه ريزش كرد كه در پي آن دو كارگر كشته شدند.نيروهاي آتش نشان و خودروهاي آمبولانس بلافاصله پس از وقوع اين حادثه به محل اعزام شدند و عمليات امدادرساني و بيرون كشيدن كارگران از ميان آوار را آغاز كردند.
پليس استانبول با بيان اينكه كارگران براي ساخت اين ساختمان مجوز داشته اند، تصريح كرد: اظهارنظر در مورد رعايت نكردن نكات ايمني از سوي مالك به انجام بررسي هاي بيشتر موكول شده است.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه توديز زمان، علت ريزش اين ساختمان نيمه كاره مشخص نشده است.
 


كارهاي عجيب براي خيريه!

راه هاي زيادي براي كمك به بيماران و همچنين مؤسسه هاي خيريه وجود دارد، اما گاهي اوقات عده اي به سخت ترين روش ها به دنبال جمع آوري پول براي خيريه ها هستند.
همانطور كه مي دانيد برخي عنكبوت ها بسيار سمي و كشنده هستند و قرار گرفتن با آن ها در يك محل مي تواند توجه افراد زيادي را به شما جلب كند. «نيك ليسوف» اهل استراليا كسي است كه به خاطر كمك كردن به خيريه كودكان به مدت سه هفته با 300 عنكبوت سمي در يك اتاق شيشه اي زندگي كرد. او تمام پولي كه مردم براي تماشاي آن داده بودند را به خيريه اهدا كرد.
همچنين يك بدلكار انگليسي به نام «روكي تيلور» در سال 1994 در حال بازي در يك فيلم اكشن بود كه بسيار سخت مجروح شد و در آن فيلم خودش را سوزاند او چند سال بعد از آن ماجرا بار ديگر از يك ساختمان كه در حال سوختن بود در حالي كه خودش را آتش زده بود به بيرون پرت كرد و پول بليت اين پرش را به خيريه اهدا كرد.
 


مطالعه در سوراخ موش

به تازگي يك هنرمند فرانسوي به نام «آبراهام پوينچوال» براي خواندن كتاب هاي مورد علاقه اش دست به كاري بسيار عجيب زده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران او يك هفته پيش چندين كتاب به امانت گرفت اما محل خوبي براي مطالعه آنها پيدا نكرد تا اينكه به فكر مطالعه در يك سوراخ افتاد.
وي تنها مكان آرام براي مطالعه را يك سوراخي به عمق يك متر و 70 سانتي متر در دل زمين پيدا كرد و به مدت يك هفته خودش را در آن حبس نمود.با استفاده از يك چراغ قوه و آب و مواد غذايي يخ زده يك هفته را در اين سوراخ تنها به مطالعه پرداخت. او همچنين يك دوربين را نيز به همراه خودش برده بود و از تمام اين روزها فيلم برداري كرد.به گفته آبراهام به خاطر كوچك بودن سوراخ او حتي توانايي ايستادن به طور كامل و يا نشستن را نداشت و در اين مدت در يك حالت خاص قرار داشته بود.لازم به ذكر است اين نقاش فرانسوي تا به حال كارهاي عجيب زيادي انجام داده است براي مثال در اسپانيا به مدت 20 روز تنها يك تونل را ايجاد كرد و در ايتاليا يك كپسول 70 كيلوگرمي را با خود به بالاي كوه برد.

 


حشره هوشمند تويوتا!

شركت خودروسازي تويوتا به تازگي از اتومبيل جديد و تمام الكترونيك خود با عنوان حشره هوشمند رونمايي كرده است.
به گزارش مهر، ظاهر عجيب اين اتومبيل براي افرادي كه مي خواهند يك اتومبيل متفاوت داشته باشند، مناسب است و سازندگان اين اتومبيل نام آن را به اين دليل حشره گذاشته اند، كه واقعاً شبيه يك حشره است. درهاي اين اتومبيل به جاي بيرون رو به بالا باز مي شوند و اين امر به ظاهر متمايز و حشره مانند اين اتومبيل مي افزايد.حشره هوشمند تويوتا داراي يك حسگر حركتي است كه مي تواند حضور راننده را در نزديكي خود تشخيص دهد و همانطور كه راننده نزديك مي شود، درها را برايش باز كند.

 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14