(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنج شنبه 13 مهر 1391 - شماره 20323

يك مربي اخراج شده، يكي استعفا داده و يكي هم بلاتكليف است!
در بر روي همان پاشنه مي چرخد
رايزني ها ادامه دارد
برگزاري ليگ كشتي همچنان درابهام
زير پا گذاشتن قوانين جهاني يا ناآگاهي
چه عاملي موجب طرح استيضاح وزير ورزش شد؟
اتفاقات عجيب كميته آموزش بوكس از زبان رئيس
درخواست 90 مدرك مربيگري براي كلاس 10، 15 نفره!
سالن 12 هزارنفري ميزبان فينال ليگ برتر واليبال
قهرمان سال 2010 فرنگي جهان براي بازگشت به كشتي لحظه شماري مي كند
علي اكبري: مي خواهم در 120 كيلو كشتي بگيرم
آقاي خاص درباره نفرت خود از زندگي شخصي اش مي گويد
مورينيو: فرگوسن رئيس همه مربيان است
برگزاري مسابقات يورو 2020 در 12 يا 13 كشور اروپا!


يك مربي اخراج شده، يكي استعفا داده و يكي هم بلاتكليف است!

در بر روي همان پاشنه مي چرخد

زماني مي گفتند فوتبال ايران مثل كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس شده و صبور نيست. از هوادار و رسانه گرفته تا مديران باشگاه ها! اما ليگ امسال اين اميد را به وجود آورده بود كه بعد از پولهاي ميلياردي، كمي صبر هم به اين فوتبال تزريق شده اما گويا امسال هم قرار است در بر روي همان پاشنه قبلي بچرخد.
فرهاد پورغلامي هم بعد از اميد هرندي و آلبرتو كاستا از سمت خود بركنار شد تا تنها پس از گذشت 10 هفته از آغاز ليگ برتر خليج فارس باز هم رويه كشورهاي حاشيه خليج فارس در پي گرفته شود.
اميد هرندي سرمربي سابق داماش گيلان اولين قرباني اين فصل بود كه پس از شكست سنگين شش بر يك مقابل فجر سپاسي شيراز و با مسائل حاشيه اي فراوان از كار بركنار شد تا حميد درخشان هدايت داماشي ها را به عهده بگيرد.
هرندي كه با دست خالي تيم داماش را جمع و جور كرده بود و تيمش در پايان هفته هشتم با وجود شكست سنگين مقابل سپاسي، با دو برد، سه مساوي و سه باخت، 9 امتيازي بود و در رده يازدهم جدول قرار داشت معتقد است كه مديران داماش از ابتدا منتظر فرصت بودند تا او را از كار بركنار كنند و مسئله حاشيه اي قبل بازي شكست سنگين در بازي مقابل سپاسي اين بهانه را به دست آنها داد.
داماش در دو هفته اي كه هرندي از اين تيم جدا شده يك باخت و يك تساوي داشته و از رده يازدهم به چهاردهم جدول سقوط كرده است و با روند مديران ايراني درخشان هم بايد زودتر نتيجه بگيرد وگرنه بعيد نيست به سرنوشت هرندي دچار شود.
اما آلبرتو كاستاي پرتغالي در هفته دهم و بعد از باخت دو بر يك مقابل استقلال در حالي كه تيمش با هفت امتياز در رده هفدهم جدول بود از سرمربيگري صنعت نفت آبادان بركنار شد.
او كه سال گذشته زياد بد نتيجه نگرفته بود امسال فروغ چنداني نداشت و شاهكارهايي هم از خود به جا گذاشت مثل شش تايي شدن در مقابل نفت تهران آن هم مقابل چشم دو آتشه هاي آباداني. كاستا در آخرين كنفرانس خبري خود بعد از بازي با استقلال گفت كه به هيچ عنوان استعفا نمي دهد و در آبادان به كار خود ادامه خواهد داد اما خليل صالحي بعد از اين بازي حكم اخراجش را به دستش داد.
گفته مي شود در فوتبال بايد به مربيان زمان داد اما در ايران اين مسئله چندان صدق نمي كند و بركناري كاستا هم دليل ساده اي داشت. به او در سال گذشته فرصت كافي داده شده بود و نتايج ضعيف امسالش هيچ توجيهي نداشت.
داستان ملوان بندر انزلي از همه جالبتر است. محمد احمدزاده جمعه مدير فني ملوان شد و شنبه جاي پورغلامي نشست.
پورغلامي هم بعد از باخت به سپاهان مجبور به جدايي از ملوان شد؛ اين در حالي بود كه تيمش با سه برد، چهار تساوي و سه باخت و 13 امتيازي كه داشت در رده نهم جدول بود و با صدر هفت امتياز و با انتهاي جدول شش امتياز اختلاف داشت و مثل دو تيم ديگر شش تايي هم نشده بود.
پورغلامي پس از توافقش براي جدايي از ملوان گفته بود: «قرار بود آقاي احمدزاده مدير فني شود اما اختياراتي كه به ايشان داده شد مورد موافقت من نبود و بدون اينكه استعفا دهم با آقاي درودگر توافق كرديم كه ديگر سرمربي ملوان نباشم.» شايد بتوان اسم اين يكي را اخراج از نوع محترمانه گذاشت!
به اين فهرست بايد نام يحيي گل محمدي و مهدي تارتار را هم اضافه كرد هر چند كه گل محمدي براي پيوستن از صبا جدا شد و تكليف تارتار پس از استعفا هنوز مشخص نيست.
محسن عاشوري مربي سابق پرسپوليس كه اين فصل اولين قرباني نتايج ضعيف اين تيم بود مي گويد: در فوتبال ايران تصميمات زياد روي اصول نيست و چيزهاي ديگري دخيل است كه زياد به مسائل فني ربط ندارد.
او در پاسخ به اين سؤال كه آن چيزهاي ديگر چيست اظهار مي كند: نه من از مريخ آمده ام و نه شما از آمريكا آمده ايد و همه كساني كه اطراف فوتبال هستند مي دانند كه مسائل حاشيه اي اصل شده و شايد يكي از دلايل آن حضور مديران غيرفوتبالي باشد ولي به هر حال اين تصميم گيري هاي زودهنگام اصلا خوب نيست خصوصا درباره تيمي مثل ملوان كه تا به حال زياد هم بد نتيجه نگرفته بود.
همچنين بهتاش فريبا دليل اين تصميمات زودهنگام را نتيجه گرايي محض در فوتبال ايران مي داند و مي گويد: متاسفانه مثل عربها شده ايم و با كوچكترين باخت مربي ها عوض مي شوند و اين به نوع نگرش مديران به فوتبال باز مي گردد و وقتي كسي كه خارج از قواره فوتبال است مدير مي شود به دنبال مطرح شدن است كه اين باعث مي شود همه تنها به نتيجه نگاه كنند.
وي مي افزايد: نوع نگرش مديران خيلي مهم است به طور مثال در ذوب آهن با شرايط بدي كه اول فصل داشت اگر مديران صبور نبودند شايد آقاي كربكندي را كنار مي گذاشتند اما با صبري كه به خرج دادند ذوب آهن روند روبه رشدي پيدا كرده است.
حسين عبدي هم تغيير مربيان را بسته به سلايق مالكان باشگاه ها مي داند و مي گويد: بايد به روند كاري تيم توجه شود و فقط صرف نتيجه نگرفتن ملاك تغييرات نباشد اما به هر حال هر كسي رويه خاص خودش را دارد و بدون ترديد باز هم شاهد چنين تغييراتي خواهيم بود.
تنها 10 هفته از ليگ برتر گذشته و سه سرمربي (هرندي، كاستا، پورغلامي) از كار خود بركنار شده اند و يكي (گل محمدي) كناره گيري كرده و تكليف ديگري (تارتار) هم هنوز نامعلوم است و مربيان ديگري مثل مانوئل ژوزه كه از مديرش كارت زرد گرفته، ابراهيم قاسمپور كه در كرمان شرايط خوبي ندارد، كربكندي كه پس از چند هفته تيمش هنوز در منطقه خطر است، ميثاقيان يك قدم تا اخراج فاصله دارد و... وجود دارند كه خطر بركناري يا استعفاي توافقي (!) آنها را تهديد مي كند.
سرمربيان هر ساله مي آيند و مي روند و تيمها گاهي خوب و گاهي بد نتيجه مي گيرند اما نتيجه گرايي محض، صبر كم، عدم برنامه ريزي بلندمدت، نگاه سطحي و نبود آينده نگري در ميان مديران فوتبال ايران انگار قرار نيست به اين زودي ها گريبان فوتبال ايران را رها كند.
 


رايزني ها ادامه دارد

برگزاري ليگ كشتي همچنان درابهام

به رغم تمديد مهلت ثبت نام براي حضور در رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد امسال، فعلا از تيم ها و باشگاه هاي سرمايه گذار خبري نيست و مسئولان فدراسيون كشتي همچنان چشم اميد به روزهاي آينده دارند.
در حالي كه موفقيت كاروان كشتي ايران در بازي هاي المپيك 2012 لندن، موجي از شادي و غرور را در بين اهالي اين رشته به وجود آورد، پيش بيني مي شد ليگ امسال از حال وهواي متفاوتي برخوردار باشد. به خصوص درخشش فرنگي كاران كشورمان كه موفق شدند با كسب سه مدال طلا بر سكوي نخست المپيك بايستند و نتيجه اي بي سابقه را در تاريخ ورزش ايران ثبت كنند. همين موفقيت بزرگ، نويد آن را مي داد كه ليگ كشتي فرنگي نيز امسال پس از وقفه اي طولاني آغاز خواهد شد اما نه تنها از راه اندازي ليگ فرنگي خبري نشد، بلكه همان معدود باشگاه هاي علاقمند به حضور در ليگ كشتي آزاد نيز ترجيح دادند در رشته هاي ديگر سرمايه گذاري كنند!
مسئولان فدراسيون بلافاصله بعد از پايان بازي هاي المپيك لندن و در حالي كه همچنان در شور و حال موفقيت ملي پوشان كشتي كشورمان بودند، بارها از حضور حداقل 10 تيم در رقابت هاي ليگ امسال خبر داده و صراحتا گفتند: «ليگ امسال را با تيم هاي پرتعداد و پرشورتر از سال هاي گذشته برگزار خواهيم كرد.» به ويژه آنكه حجت الله خطيب، سرپرست موقت فدراسيون نيز قصد داشت در نخستين تجربه خود در برگزاري ليگ، گامي محكم در اين عرصه بردارد و به نوعي با برگزاري ليگي پويا و جذاب، براي ديگر مدعيان جلوس بر صندلي رياست فدراسيون خط و نشان بكشد اما برخلاف تصور متوليان فدراسيون، جمع و جور كردن تيم هاي شركت كننده در ليگ، كار چندان راحتي نبود. به طوري كه هم اكنون پس از گذشت نزديك به دو ماه از پايان بازي هاي المپيك، فقط سه تيم، آن هم به صورت نصفه و نيمه براي حضور در ليگ اعلام آمادگي كرده اند.
عباس نمازيان، سرپرست كميته ليگ فدراسيون كشتي با تاييد خبر حضور تنها سه تيم براي حضور در ليگ كشتي آزاد امسال اظهار داشت: «تا امروز فقط تيم هاي ثامن الحج(ع) سبزوار، فولاد ماهان اصفهان و صدراي داماش بابل براي حضور در ليگ امسال وارد گود شده اند و با ثبت قراردادهاي خود در فدراسيون، حضورشان را رسمي كرده اند اما همچنان از تيم هاي ديگري كه بارها به صورت شفاهي براي حضور در ليگ اعلام آمادگي كرده بودند، خبري نيست!»
البته نمازيان با توجه به اين اوضاع و احوال، اظهار اميدواري كرد مسئولان فدراسيون كشتي بتوانند با رايزني هاي لازم تا پايان مهلت باقيمانده، زمينه حضور تيم هاي بيشتري را فراهم آورند اما با مسائل و مشكلات كنوني فدراسيون كشتي از جمله خطر تعليق، عدم برگزاري مجمع، بلاتكليفي در انتخاب رئيس جديد، اعتراض مازني ها به اعمال سليقه در اساسنامه ليگ و حتي بدهي سه ميلياردي اين فدراسيون، بعيد است باشگاه هاي زيادي براي حضور در ليگ امسال پيشقدم شوند. هر چند مهلت مذكور تا پايان وقت اداري روز 10 آذرماه تعيين شده و مسئولان فدراسيون با پايين آوردن سطح توقعات خود، حتي حاضرند با حداقل 6تيم، ليگ امسال را آغاز كنند اما انگار مهيا كردن فضاي حضور همين تيم هاي اندك نيز براي حجت الله خطيب و همكارانش كار بسيار دشواري است.
نكته جالب توجه اينكه، مشكلات فدراسيون كشتي با برگزاري رقابت هاي ليگ امسال نيز پايان نمي يابد، چرا كه در خوشبينانه ترين زمانبندي صورت گرفته از سوي كميته ليگ، سوت آغاز اين رقابت ها زودتر از اوايل دي ماه به صدا در نخواهد آمد و اين اتفاق به معناي تداخل پيكارهاي ليگ و برنامه هاي تيم ملي كشتي آزاد براي حضور در ميادين بين المللي آتي است. مطمئنا ميزباني رقابت هاي جام جهاني كشتي آزاد و فرنگي امسال توسط فدراسيون كشتي كشورمان، مجالي را براي برگزاري منظم رقابت هاي ليگ به آنان نخواهد داد و مطمئنا نيمي از ديدارهاي ليگ به سال آينده موكول خواهد شد!
 


زير پا گذاشتن قوانين جهاني يا ناآگاهي

چه عاملي موجب طرح استيضاح وزير ورزش شد؟

همان گونه كه انتظار مي رفت، عزل و جابجايي برخي فدراسيون هاي ورزشي، با واكنش جدي جامعه ورزش روبه رو شد، به گونه اي كه كارشناسان و صاحب نظران حوزه ورزش، بابت اين رخدادهاي غيرمنتظره، انتقادهاي تندي كردند تا وزارت ورزش با چالش عجيب روبه رو شود.
در حالي كه كمتر از دو ماه به آغاز بازي هاي المپيگ تابستاني لندن باقي مانده بود، محمد عباسي، وزير وزارت نوبنياد ورزش و جوانان، ناگهان مديران برخي از فدراسيون هاي ورزشي ايران را تغيير داد.
وزيري كه گمان مي كرد با موفقيت ورزشكاران در مسابقات المپيك و پارالمپيك حاشيه امني تا پايان دولت دهم خواهد داشت، چهارشنبه هفته گذشته ديد كه متن استيضاح او به امضاي شصت نماينده رسيده است.
حسن كامران، نماينده مردم اصفهان و از طراحان استيضاح وزير ورزش و جوانان، با بيان اينكه استيضاح وزير ورزش هم اكنون چهل امضا دارد، گفت: نام نمايندگاني كه امضاي خود را پس گرفته اند، به رسانه ها اعلام خواهيم كرد.
بنابراين گزارش، وي بدون اشاره به شمار نمايندگاني كه امضاي خود را از استيضاح وزير ورزش پس گرفته اند، تصريح كرد: طرح استيضاح وزير ورزش، قطعا روز يكشنبه بررسي خواهد شد.
اينها همه در حالي است كه برخي تلاش سجادي را براي به دست گرفتن كرسي كميته ملي المپيك مي دانند و برخي با نگاه بدبينانه مي گويند، سجادي در حالي كه معاون وزير ورزش است، با علي آبادي به توافقاتي رسيده كه كرسي دبيركلي كميته ملي المپيك را چند صباح ديگر در دست بگيرد!
گفتني است، رياست كميته ملي المپيك، تنها مكاني است كه با تغيير رياست جمهور هم كسي يا ارگاني نمي تواند بنابر قانون درباره تغييرات آن اعلام نظر كند تا دوره چهار ساله اش به پايان برسد.
اما عزل و جابجايي برخي فدراسيون هاي ورزشي همان گونه كه انتظار مي رفت، با واكنش جدي جامعه ورزش روبه رو شد، به گونه اي كه كارشناسان و صاحب نظران حوزه ورزش، بابت اين رخدادهاي غيرمنتظره، انتقادهاي تندي كردند تا وزارت ورزش با چالش عجيب روبه رو شود.
در اين باره بايد گفت، در حالي كه كم تر از دو ماه به آغاز بازي هاي المپيك تابستاني لندن مانده بود، محمد عباسي، وزير وزارت نوبنياد ورزش و جوانان، ناگهان مديران برخي از فدراسيون هاي ورزشي ايران را تغيير داد؛ تغييراتي كه به هيچ وجه دليل منطقي براي آن ها نبود و گذشته از مغايرت اين كار با قوانين فدراسيون هاي جهاني، در آستانه حضور ورزشكاران ايران در المپيك لندن، تنها مي توانست اثرات منفي روي كاروان ورزشي ايران در اين بازي ها بگذارد.
البته اگر وزير برود، با توجه به اينكه زمان زيادي تا پايان دولت نمانده، رئيس جمهور يك سرپرست براي وزارتخانه مي گذارد و سرپرست هم به مجلس پاسخگو نيست. در اين حالت، شايد مجلس با توجه به همه جهات، ترجيح دهد كه با وزير كنار بيايد! ولي به هر حال ، برنامه هايي كه اجرا شده، هنوز آثاري دارد كه ما داريم مي بينيم و هدف هم تنها اين است كه در كميته ملي المپيك صاحب كرسي بشوند و براي يك دوره ديگر يك بخش از اين ورزش را در دست داشته باشند و دستشان به طور كلي كوتاه نشود.
تاريخ هميشه در حال تكرار است و حرف هايي كه زده مي شود، هميشه در راستاي منافع شخصي است؛ يعني هنگامي كه فوتبال ما در آستانه فروپاشي بود و ضربه هاي بسيار جبران ناپذيري در راه جام جهاني، المپيك و همه زمينه هاي جهاني خورد، تنها به دليل پافشاري هاي آقاي علي آبادي بود كه بدون اين كه شناختي داشته باشد و بدون اين كه بداند در ورزش بين المللي چه قوانيني وجود دارد، مي گفت: من اين را مي گويم و بايد همين باشد! و آدم هايي كه ورزشي بودند يا نمي دانستند و يا شايد هم مي دانستند و به خاطر پستي كه گرفته بودند، شروع كردن به حمايت از ايشان و دقيقا تاريخ را تكرار كردند.
اما وقتي همين برنامه از طرف نفر بعدي ادامه پيدا مي كند، همين آدم ها بلافاصله شروع به انتقاد مي كنند.
به هر حال پس از كش و قوس هاي فراوان و تذكرات پي درپي نمايندگان در خصوص دلايل عدم اعلام وصول استيضاح وزير ورزش، هيئت رييسه مجلس، استيضاح محمد عباسي وزير ورزش و جوانان را اعلام وصول كرد.
حال بايد منتظر ماند وديد در روزهاي آينده مذاكرات پشت پرده معادلات پيچيده وزارت ورزش را چگونه حل خواهد كرد.
 


اتفاقات عجيب كميته آموزش بوكس از زبان رئيس

درخواست 90 مدرك مربيگري براي كلاس 10، 15 نفره!

كميته آموزش يكي از اركان مهم رشد و پيشرفت يك رشته به حساب مي آيد، اما گويا در برخي رشته ها اين موضوع كاملا متفاوت است.
يكي از اين رشته ها بوكس است كه در اين سال ها كه بازگشايي شده تنها دو رئيس را به خود ديده است و البته با توجه به نتايج بوكس ايران مي توان بررسي كرد كه آيا اين كميته توانسته انتظارات را برآورده كند.
بوكس ايران در اين سال ها به مسابقات مهمي اعزام شده و مربيان بزرگي هم به ايران آمده اند، اما خيلي كم اتفاق افتاده كه مربيان ما براي شركت در كلاس هاي برون مرزي ( سطح ارتقا) اعزام شوند. از سوي ديگر در بوكس ايران موردي كه هميشه مورد نقد بوده اين است كه چرا مربي گري در تيم ملي به دو يا سه مربي محدود شده و آيا بوكس ايران واقعا مربي ديگري كه درسطح قابل قبول باشد ندارد؟ چرا مربيان بوكس ايران از علم روز عقب هستند و امر مربي سازي در بوكس ايران انجام نمي شود و تنها به يك يا دو مربي دلخوش هستيم كه با كناره گيري آنها به يكباره به فكر مربي سازي بيفتيم.
رئيس كميته آموزش فدراسيون بوكس در اين رابطه گفت كه مي خواهد كارهاي اين كميته را قانونمند كند تا اين مشكلات برطرف شود!
عبدالرضا انصاري اظهاركرد: من دردو نوبت رئيس كميته آموزش بوده ام كه زمان اول آن از ابتداي بازگشايي بوكس تا سال 82 بود و نوبت دوم آن از اواخر سال 87، تاكنون هم در اين پست مشغول فعاليت هستم.
وي افزود: كميته آموزش در زمان هايي كه بوده ام عملكرد قابل قبولي داشته و دارد، اما در آن مدتي كه نبودم كارهاي سليقه اي انجام شده كه لطمه هاي زيادي به اين رشته زده است. در آن سال ها كه من نبودم گواهينامه هاي مربيگري صادر شده كه اصلا اعتبار ندارد و بدون در نظر گرفتن روال قانوني داده شده است.
رئيس كميته آموزش فدراسيون بوكس با اشاره به اين كه تمام مسائل در اين كميته قانونمند شده است، گفت: در آن زمان متاسفانه مدرك درجه يك مربيگري را به هركسي كه از راه آمده و درخواست كرده داد ه اند اما اكنون كارها را قانونمند كرده ايم و هركسي مي خواهد چنين مداركي بگيرد حتما بايد دروس تئوري را بگذراند و بعد بنا به نمره اي كه گرفته وارد بخش عملي شود و بعد مدرك بگيرد. براساس همين قانون، داشتن مدرك ديپلم، مقام سوم كشوري و مربيگري يك تيم استاني، براي گرفتن مدرك الزامي است كه متاسفانه در گذشته نبود!
انصاري با تاكيد بر اين كه در اين كميته به كساني حكم مربيگري داده شده كه اصلا بوكس هم كار نكرده اند، گفت: كارها در برهه اي از زمان آنقدر از دستشان خارج شد كه به كساني مدرك داده اند كه من و ديگر بزرگان بوكس نمي دانيم آنها چه زماني بوكس كار كرده اند!
وي ادامه داد: در كميته آموزش سعي كرده ام جلوي اين بي قانوني را بگيرم. به طور مثال مدرسي بود كه درخواست 90 مدرك مربيگري را كرده بود، درحالي كه در كلاس او تنها 10يا 15نفر بودند! بقيه اين حكم ها براي چه كساني بود؟ نكته جالب اين كه اين احكام به امضاي دبير قبلي فدراسيون بود.
رئيس كميته آموزش فدراسيون بوكس در مورد برخورد با كار چنين مدرساني، يادآور شد: نمي توانم زياد جلوي اين گونه مدرسان را بگيرم و از من نخواهيد بگويم چرا، چون نمي توانم بگويم. اما مي گويم كه در انتخاب اين مدرسان من دخيل نبودم و نيستم.
انصاري اظهاركرد: كارها آنقدر بي نظم بود كه استاني كه هيچ جايي در بوكس ايران ندارد تا به حال بارها كلاس مربيگري برگزار كرده است. پس اين مربيان كجا رفته اند و چرا در بوكس استان تحولي ايجاد نشده است؟
 


سالن 12 هزارنفري ميزبان فينال ليگ برتر واليبال

رقابت هاي ليگ برتر واليبال فصل 91 با حضور 12 تيم آغاز مي شود و طبق برنامه سازمان ليگ قرارشده تا مرحله نيمه نهايي و فينال در سالن 12 هزارنفري آزادي تهران برگزار شود.
پس از قرعه كشي مسابقات ليگ برتر در جلسه سازمان ليگ مقرر شد تا شروع بازيهاي فصل 91 يك هفته به تعويق بيافتد و از 26 مهر آغاز شود. براساس برنامه مسابقات در دور رفت بازي ها در روزهاي چهارشنبه هر هفته برگزار مي شود و به ازاي هر دوهفته يك بازي نيز در روز يكشنبه برگزار مي شود. پس از پايان دور رفت و يك هفته استراحت بازي هاي دور برگشت پيگيري مي شود.
مرحله پلي آف و نيمه نهايي نيز در اسفندماه سال جاري برگزار مي شود. طبق توافق تيم ها مقرر شده است تا اين مرحله در سالن 12 هزارنفري مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار شود.
اگرچه فصل نقل و انتقالات براي ليگ 91 بسته شده است اما هنور مدارك برخي باشگاه ها به صورت كامل به سازمان ليگ ارائه شده و يگانه مجد دبير سازمان ليگ تاكيد كرده است اگر مدارك هر مربي يا بازيكني تا روز شروع مسابقات تكميل نشود، وي تا نيم فصل اجازه بازي نخواهد داشت.
 


قهرمان سال 2010 فرنگي جهان براي بازگشت به كشتي لحظه شماري مي كند

علي اكبري: مي خواهم در 120 كيلو كشتي بگيرم

قهرمان سال 2010 كشتي فرنگي جهان براي به پايان رسيدن دوران محروميت خود و بازگشت دوباره به تشك كشتي لحظه شماري مي كند .
امير علي اكبري اظهار كرد: نزديك به چهار ماه است كه تمرين هاي خود را به طور مرتب دنبال مي كنم و با آغاز اردوهاي تيم ملي نيز ادامه ي تمرين ها را در آن جا پي گيري خواهم كرد. براي بازگشت به ميادين كشتي نيز لحظه شماري مي كنم .
علي اكبري از تغيير وزن خود به 120 كيلوگرم خبر داد و تصريح كرد: با توجه به اين كه 30 كيلوگرم به وزنم اضافه شده در اين فكر هستم كه به آمادگي گذشته خود دست يابم و در حال حاضر نيز از يك آمادگي نسبي برخوردارم .
وي درباره ي شرايط كنوني كشتي فرنگي نيز اظهار كرد: با توجه به اين كه ايران سه سال قهرماني جام جهاني را از آن خود كرده و مسابقات 2013 نيز به ميزباني ايران برگزار خواهد شد، تيم ملي كشتي فرنگي بايد در اين جام جهاني قهرمان شود .
وي ادامه داد: اميدوارم هرچه سريع تر تكليف سرمربي و مربيان تيم ملي مشخص شود تا كشتي گيران دوباره به اردوها بازگردند؛ چرا كه خارج از اردوهاي تيم ملي تمرين كردن دشوار است . علي اكبري با بيان اين كه المپيك 2012 لندن با تلخي و شيريني هايي براي وي همراه بوده است بيان كرد: از اين جهت كه به دليل محروميت نتوانستم در المپيك حاضر شوم مقداري اذيت مي شدم اما شيريني سه طلاي كسب شده اين تلخي را از بين برد .
دارنده ي نشان نقره و طلاي جهان در پايان بيان كرد: تلاش مي كنم با يك نگاه درست به آينده و با آمادگي كامل به ميادين بازگردم .
محروميت امير علي اكبري حدود 10 ماه ديگر به پايان مي رسد و اين كشتي گير مي تواند در مسابقات جهاني سال آينده در مجارستان به عضويت تيم ملي درآيد .
 


آقاي خاص درباره نفرت خود از زندگي شخصي اش مي گويد

مورينيو: فرگوسن رئيس همه مربيان است

سرمربي پرتغالي رئال مادريد گفت: از زندگي اجتماعي كه در حال حاضر دارم، بيزار هستم.
ژوزه مورينيو تنها مربي كه در 3 ليگ برتر و اروپا قهرمان شده است، در گفت و گويي اظهار داشت كه افتخارات زيادي كسب كرده كه تأثير مخربي روي زندگي شخصي اش داشته است.
مورينيو پس از قهرماني با چلسي، اينتر، رئال مادريد و پورتو اظهار داشت: به مرحله اي رسيده ام كه حتي پسر 12 ساله ام هنگام بازي فوتبال آماج سرزنش ها و طعنه ها قرار مي گيرد.
وي به سي ان ان گفت: از زندگي اجتماعي ام متنفرم. از اينكه نمي توانم يك پدر معمولي باشم كه با پسرش به مسابقه فوتبال مي رود و با 20 پدر ديگر به تماشاي مسابقه فرزندشان مي نشينند.
آقاي خاص خاطرنشان كرد: در مسابقه فوتبال بچه ها هستم و بايد آنجا باشم. مردم براي عكس گرفتن، امضا گرفتن و توهين كردن به من مي آيند؛ پشت دروازه پسر من قرار مي گيرند و به بچه 12 ساله من توهين مي كنند.
سرمربي قوهاي سفيد خاطرنشان كرد: من فكر مي كنم اين ها كاملا طبيعي است، زيرا مردم فكر مي كنند مرا مي شناسند. اما اين طور نيست. مردم مربي را مي شناسند. به خصوص مربي كه در طول 90 دقيقه در كنار زمين ايستاده است و بايد بگويم كه در طول 90 دقيقه براي سرگرمي آنجا نمي ايستم.
مورينيو ادامه داد: من كنار زمين مي ايستم تا كارم را انجام دهم؛ آنجا هستم تا پيروز شويم. با تيمم آنجا هستم و براي پيروزي تلاش مي كنيم. آنجا هستم و مربيگري مي كنم كه گويي آخرين مسابقه عمرم است.
وي اظهار داشت: بنابراين مردم به من نگاه مي كنند و آنچه را مي بينند كه بايد ببينند. پس از آن كنفرانس مطبوعاتي جاي ديگري است كه مردم مرا از طريق آن مي شناسند. در كنفرانس مطبوعاتي هنوز مسائل مسابقه وجود دارد. قبل از مسابقه مصاحبه مطبوعاتي، مصاحبه پيش از بازي و پس از مسابقه نشست خبري بعد از بازي است.
ژوزه مورينيو كه ژانويه 50 ساله مي شود گفت: مردم مرا به عنوان يك دوست، يك مرد خانواده، يك مربي در گروه خودم نمي شناسند و روابطم با مردمي كه با آنها كار مي كنم را نمي دانند. بنابراين شكايت نمي كنم و مي گويم مردم در اشتباه هستند. مردم با ديد اشتباهي به من نگاه مي كنند. مردم همان چيزي را مشاهده مي كنند كه مي بينند.
وي خاطرنشان كرد: بنابراين شما مي دانيد من عاشق اين هستم كه درخيابان مثل يك فرد عادي با خانواده ام باشم و نمي توانم. بنابراين من در زندگي شخصي يك فرد كاملا متفاوت هستم. يك روز وقتي مربيگري ام تمام شود، اميدوارم هنوز سال هايي براي زندگي به عنوان يك فرد معمولي داشته باشم زيرا مي خواهم در سن 70 يا 75 سالگي مربيگري را كنار بگذارم.
وي در خصوص سرمربيگري در انگليس نيز اظهار داشت: من فرگوسن را رئيس مي نامم زيرا او رئيس مربيان است و اميدوارم كه وقتي به انگليس برگشتم او هنوز مربي منچستر يونايتد باشد. به اين موضوع فكر نمي كنم به خصوص اينكه 4 سال با رئال مادريد قرارداد دارم. وقتي اين قرارداد را امضا كردم مي خواستم در اين دوره از زندگي ام در رئال مادريد باشم و به باشگاه ديگري فكر نمي كنم.
سرمربي رئال مادريد خاطرنشان كرد: فقط گفتم كه به دلايل زيادي بعد از رئال، اينتر، ايتاليا، اسپانيا، چلسي، انگليس، پورتو، پرتغال گام بعدي من انگليس خواهد بود، اما زمانش را نمي دانم. هيچ عقيده اي ندارم و از اينكه در حال حاضر سرمربي بهترين باشگاه جهان هستم، خوشحال هستم.
 


برگزاري مسابقات يورو 2020 در 12 يا 13 كشور اروپا!

ميشل پلاتيني رييس اتحاديه فوتبال اروپا گفت:يوفا طرح برگزاري يورو 2020 در سراسر قاره اروپا درصورت موافقت فدراسيون هاي عضو، اجرا خواهد كرد.
پلاتيني گفت:نهاد حاكم برفوتبال اروپا منتظر واكنشهاست.اين طرح ابتدا در پايان رقابتهاي يورو 2012 در لهستان و اوكراين اعلام شد.
وي بعد از اجلاس كميته اجرايي يوفا در سنت پترزبورگ گفت: درصورت موافقت با اين طرح، وارد جزييات مي شويم تا ببينيم چگونه مي توان رقابتهاي يورو را در چندين شهر اروپايي برگزار كرد، اما فقط در سال 2020.
وي گفت: اين رقابتها از سال 2016 از 16 تيم به 24 تيم افزايش مي يابد كه برگزاري آن براي بيشتر كشورها بسيار پرهزينه خواهد بود.
طرح پلاتيني در خصوص برگزاري مسابقات در 12 يا 13 كشور و برگزاري مراحل نهايي در يك ورزشگاه در ماه دسامبر در كميته اجرايي مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد و تصميم گيري در اين باره اوايل سال آينده ميلادي انجام مي شود.
تركيه تمايل خود را براي ميزباني اين تورنمنت را به همان شيوه فعلي ابراز داشته اما اگر استانبول ميزباني المپيك را در همين سال بدست آورد، امكان برگزاري يورو 2020 را نخواهد داشت.
اسكاتلند، ولز و ايرلند نيز علاقه مندي خود را براي برگزاري فينال اعلام داشته اند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14