(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 17 مهر 1391 - شماره 20326

رئيس كميسيون عمران شوراي شهر:
اقدام خودسرانه شهرداري در طرح پياده راه 17 شهريور فاقد توجيه فني است
هشدار سازمان هواشناسي به وزش باد شديد در 4 استان
هشدار پليس فتا؛
كلاهبرداري به روش نيجريه اي
برگزاري نشست از بوسني تا ميانمار
پزشكي قانوني اعلام كرد
سير صعودي مرگ ناشي از مسموميت دارويي در كشور
آتش در جنگل هاي سردشت مهار شد
ثبت نام طرح ترافيك سال 92 از آبان ماه
يك معاون اجرايي در سازمان تعزيرات حكومتي
عدم درج قيمت كالا تا 40 هزارتومان جريمه دارد
ايازي خبر داد
جمع آوري 90درصد تبليغات خارجي از سطح شهر تهران
رويدادهاي خارجي
56 مسافر از يك سانحه دريايي جان سالم بدر بردند
عامل آتش سوزي منابع طبيعي پلدختر
280ميليون تومان جريمه شد
حادثه هولناك در پمپ بنزين جاده قديم كرج
اتصال پايانه جنوب به ترمينال خاوران با «بي آرتي»
رئيس كنگره مراقبت هاي ويژه خواستار شد
تلاش مضاعف وزارت بهداشت براي خروج وضعيت مراقبت هاي ويژه از ركود موجود
كشف 62 هزار ليتر سوخت قاچاق از 2 شناور
محاكمه كارگردان فيلم موهن آمريكايي
حذف نقاشي ضد يهودي در لندن
آمارسازي كاخ سفيد درباره اشتغالزايي
فقر و بي سوادي ميليون ها زن مصري


رئيس كميسيون عمران شوراي شهر:

اقدام خودسرانه شهرداري در طرح پياده راه 17 شهريور فاقد توجيه فني است

رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران گفت: شورا با طرح پياده راه خيابان 17 شهريور موافق نبود و در تاريخ 24 ارديبهشت ماه سال جاري نيز درخواست توقف تا زمان ارائه مطالعات ترافيكي داده شده بود.
حمزه شكيب در گفتگو با مهر با اشاره به مشكلات ترافيكي ايجاد شده در خيابان 17 شهريور پس از اجراي طرح پياده راه سازي اين خيابان گفت: اين پروژه از جمله پروژه هايي است كه شهرداري سر خود آن را انجام داده و قاعدتا بايد مصوبه آن را از شورا مي گرفت و بايد هماهنگي هاي لازم با كميسيون هاي تخصصي انجام مي شد.
وي افزود: قرار بود گزارش توجيه اين طرح در كميسيون عمران مطرح شود كه چنين نشد و شهرداري بر اساس تشخيص خود خانه هايي كه براي انجام اين طرح لازم بود را خريد تا خيابان را تعريض و برخي كوچه ها را از بن بست خارج كند.
شكيب با تأكيد بر اينكه برخلاف آنچه اعلام مي شود اين پياده راه توجيه آئيني و مذهبي ندارد، گفت: مشخص نيست به چه دليل بدون ارائه مطالعات ترافيكي و توجيهات فني اين طرح دنبال شده است.
وي افزود: تنها راه شورا تذكر دادن به اين گونه موضوعات است كه سه شنبه اين هفته تذكرات لازم در صحن شورا داده مي شود تا مردم اينگونه تحت فشار قرار نگيرند.
شكيب با اشاره به نامه اي كه كميسيون عمران در تاريخ24 ارديبهشت در خصوص بررسي طرح ساماندهي و ارتقاء كيفيت محور 17 شهريور به شهرداري داده بود، گفت: اين طرح در جلسه 397 كميسيون عمران در تاريخ 29 فروردين مورد بررسي قرار گرفت و براساس آن درخواست توقف طرح تا زمان ارائه مطالعات ترافيكي شده بود.
به گفته رئيس كميسيون عمران شورا، در اين جلسه اعضاء به اين نتيجه رسيده بودند كه احداث پياده راه ما بين ميادين امام حسين (ع) و شهدا فاقد توجيه فني است و تا اعلام نتيجه قطعي بايد متوقف شود.
از روز شنبه در پي اجراي بخش هاي نهايي پروژه پياده راه 17 شهريور، ترافيك سنگيني در اين منطقه ايجاد شده كه رئيس سازمان زيباسازي عصر روز شنبه ضمن عذرخواهي از شهروندان اين منطقه وعده داده بود بزودي گره ترافيكي اين خيابان رفع مي شود.
 


هشدار سازمان هواشناسي به وزش باد شديد در 4 استان

سازمان هواشناسي كشور از احتمال بروز خسارت در پي وزش باد شديد در حداقل 4 استان كشور خبر داد.
بنابر گزارش اين سازمان، براساس نقشه هاي پيش يابي هواشناسي با فعاليت سامانه بارشي تا روز چهارشنبه در برخي مناطق غرب، شمال غرب، دامنه هاي البرز و ارتفاعات مركزي زاگرس افزايش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق پيش بيني مي شود.
براساس اين گزارش طي روزهاي دوشنبه و سه شنبه در سواحل شمالي كشور و استان اردبيل وزش باد گرم قابل توجه بوده و دماي هوا در اين مناطق بطور محسوس افزايش خواهد يافت افزود: در بعدازظهر سه شنبه وزش باد شديد براي شمال غرب، سواحل غربي درياي خزر، اردبيل،زنجان، قزوين، البرز و تهران رخ خواهد داد و از اواخر وقت سه شنبه با نفوذ هواي خنك به سواحل غربي درياي خزر روند كاهش دما براي شمال غرب و سواحل غربي درياي خزر آغاز خواهد شد كه با توجه به سرعت قابل ملاحظه باد در سه روز آينده بويژه دوشنبه و سه شنبه پديده گرد و خاك براي برخي نقاط غربي كشور رخ خواهد داد.
از عصر سه شنبه تا صبح چهارشنبه به ترتيب در استان هاي اردبيل، گيلان، مازندران و گلستان وزش باد شديد رخ خواهد داد كه ممكن است باعث خسارت در برخي نقاط اين استان ها شود.
در پي افزايش دما در روزهاي دوشنبه و سه شنبه در مناطق فوق، پيش بيني مي شود كه طي روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه دماي هوا در اين استان ها بين 4 تا 8 درجه كاهش يابد.
 


هشدار پليس فتا؛

كلاهبرداري به روش نيجريه اي

سرويس اجتماعي-
سرپرست معاونت تشخيص و پيشگيري پليس فتا با اشاره به روش هاي جديد كلاهبرداري در فضاي سايبر، گفت: كاربران اينترنت مراقب «كلاهبرداران نيجريه اي» باشند.
سرهنگ علي نيك نفس با اشاره به روش هاي جديد كلاهبرداران در فضاي مجازي گفت: يكي از روش هاي رايج كلاهبرداري در فضاي سايبر، اقدامات مجرمانه از طريق ايميل است كه طي آن بزهكار با ارسال ايميل ها و درخواست هايي كه در ايميل مطرح مي كند، كاربر را فريب مي دهد.
نيك نفس ادامه داد: در حال حاضر يكي از ترفندهاي رايج كلاهبرداري از طريق ايميل، روشي تحت عنوان، «كلاهبرداري نيجريه اي» است.
سرپرست معاونت تشخيص و پيشگيري پليس فتا در توضيح اين روش كلاهبرداري، اظهار داشت: كلاهبردار با ارسال ايميل و معرفي خود به عنوان تاجري ورشكسته، شاهزاده اي مخلوع و يا وكيل خانواده اي كه بزرگ آن خانواده فوت كرده، و نياز است تا براي سير مراحل و اقدامات قانوني مبلغ قابل توجهي پول براي ارسال كننده ايميل، واريز شود.
نيك نفس ادامه داد: در ادامه اين روش كلاهبرداري، ارسال كننده ايميل به كاربر پيشنهاد سهمي از آن مبلغي كه در دست دارد، مي كند و در اين راستا پس از فريب مخاطب وي را متقاعد مي كند كه مبلغ قابل توجهي پول كه البته در مقابل مبلغي كه به كاربر وعده داده، اندك است، به حساب فرد فرستنده منتقل كند.وي با اشاره به اينكه پس از واريز وجه به حساب فرد فرستنده، كلاهبرداري صورت گرفته و ديگر فرستند در دسترس نيست، افزود: متأسفانه به اين دليل كه اكثر اين ايميل ها از خارج از كشور ارسال مي شوند، پيگيري اين كلاهبرداران سخت است.معاونت تشخيص و پيشگيري پليس فتا در پايان با اشاره به آمار كلاهبرداري ها در سال 91، خاطرنشان كرد: در 6 ماه ابتداي سال جاري 10 درصد از سرپرست كلاهبرداري هاي رايانه اي و اينترنتي تحت پوشش ارسال ايميل هاي فريبنده و ازدواج هاي اينترنتي بوده و 44 درصد از جرائم رخ داده و پرونده هاي تشكيل شده در پليس فتا مربوط به برداشت هاي غيرمجاز، كه البته وقوع اين جرم بيشتر به دليل ناآگاهي مردم بوده است.
الگوبرداري قاتل نروژي
از بازي هاي رايانه اي
سرپرست معاونت تشخيص و پيشگيري پليس فتا با اشاره به اينكه بازي هاي رايانه اي كاربران را به سمت خشونت سوق مي دهد، گفت: عامل قتل عام تعدادي از مردم نروژ تحت تأثير بازي هاي رايانه اي بوده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس فتا، سرهنگ علي نيك نفس با بيان اينكه رسانه هاي ديجيتال فراگير و بدون مرز هستند، گفت: در كنار سايت ها و وبگاه ها، بازي هاي رايانه اي نيز نقش عمده اي در شكل گيري شخصيت كاربران دارد.
وي ادامه داد: از آن جا كه بيشتر بازي هاي رايانه اي توسط بيگانگان توليد و به سراسر جهان فرستاده مي شود، همواره قشر جوان و نوجوان را به سمت خشونت موجود در بازي ها سوق داده كه البته اين خشونت ها خود را در دنياي واقعي نيز نشان مي دهد.
نيك نفس با بيان اينكه متأسفانه آسيب بازي هاي رايانه اي بيشتر از مزيت هاي آن ها است، اظهار داشت: تأثير اين بازي ها تا جايي است كه براساس خبري كه به تازگي منتشر شده، قاتل نروژي كه با عمل خيانت آميز خود دست به قتل عام در اين كشور زد، از همين بازي هاي خشن رايانه اي الگو گرفته بود.
سرپرست معاونت تشخيص و پيشگيري پليس فتا افزود: تبديل بازي هاي رايانه اي به شرايط فرصت زا، يك متولي مشخص مي خواهد.

 


برگزاري نشست از بوسني تا ميانمار

معاون هماهنگي و همكاري هاي بين الملل مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري، گفت: نشست تخصصي از بوسني تا ميانمار اول آبان ماه با حضور حقوقدانان، سازمان هاي مردم نهاد و انجمن هاي دوستي برگزار مي شود.
سوسن صفاوردي با اعلام اين خبر، اظهار كرد: حركتي سيستماتيك در جهت نسل كشي مسلمانان يا به عبارت ديگر اسلام ستيزي شكل گرفته است كه در قالب هاي مختلف در اين برهه از تاريخ ديده مي شود.
وي افزود: اقداماتي كه از زمان جنگ بالكان تا نسل كشي ميانمار به صورت سيستماتيك صورت گرفته است را در اين نشست بررسي مي كنيم و به اين نكته مي پردازيم كه آيا اين اقدامات مقطعي بوده اند يا در برنامه اي درازمدت و هدفمند شكل گرفته است.
معاون هماهنگي و همكاري هاي بين الملل مركز امور زنان در ادامه تاكيد كرد: امروزه شاهد اين هستيم كه به دومين و بزرگترين دين توحيدي به طور آشكارا تحت عنوان آزادي بيان انواع و اقسام هتك حرمت ها صورت مي گيرد و قرار است جامعه جهاني هم از منظر كساني كه اين حركت ها را طراحي مي كنند عكس العملي را نشان ندهند.
به گزارش ايسنا، صفاوردي در پايان گفت: اين نشست به لايه هاي پنهان اين اقدامات مي پردازد و برخي از چهره هاي بين المللي كه در دادگاه هاي بين المللي اينگونه موضوعات را پيگيري مي كردند در اين نشست حضور مي يابند. علاوه بر آن حقوقدانان و چند چهره شاخص استراتژيست نيز در اين نشست به بيان ديدگاه هاي خود مي پردازند.
 


پزشكي قانوني اعلام كرد

سير صعودي مرگ ناشي از مسموميت دارويي در كشور

سازمان پزشكي قانوني از سير صعودي مرگ ناشي از مسموميت دارويي در 10 سال گذشته خبر داد.
روابط عمومي سازمان پزشكي قانوني كشور در گزارشي تاكيد كرد: در فاصله سال هاي 1381 تا 1390 مرگ ناشي از مسموميت دارويي در كشور سير صعودي داشته است به طوري كه آمار مرگ از اين طريق از 185 نفر در سال 1381 به 627 نفر در سال 1390 رسيده است كه از اين تعداد 395 نفر مرد و 232 نفر زن بوده اند.
بنابراين گزارش در سال 1390 استان هاي تهران، خراسان رضوي و فارس به ترتيب با 174، 67 و 41 فوتي در صدر موارد مرگ ناشي از مسموميت دارويي قرار داشتند و استان هاي بوشهر، قزوين و مازندران به ترتيب با صفر، يك و دو فوتي كمترين مرگ ناشي از مسموميت دارويي را به خود اختصاص دادند.
اين سازمان آمار مرگ و مير ناشي از مسموميت در كشور را در سال گذشته بالغ بر 6 هزار و 176 نفر اعلام كرد و گفت: اين رقم نسبت به سال قبل از آن 3/2 درصد رشد را نشان مي دهد. اين تعداد كشته شامل 5 هزار و 121 نفر مرد و يك هزار و 55 نفر زن مي باشد.
بنابراين گزارش در سال گذشته 965 نفر (712 مرد و 253 زن) بر اثر مسموميت با گاز منوكسيد كربن جان خود را از دست دادند در حالي كه اين رقم در سال 1389 بالغ بر 782 نفر بود يعني در سال 1390 در اين مورد مسموميت با افزايش 4/23 درصدي مواجه بوديم.
همچنين در سال گذشته 991 نفر (620 مرد و 371 زن) بر اثر مسموميت با سم جان خود را از دست دادند، اين رقم در مقايسه با سال 1389 كه تعداد فوت شدگان مسموميت با سم يك هزار و 46 نفر بود 3/5 درصد كاهش يافته است.
براساس اين گزارش، استان هاي تهران (با 279 نفر)، گيلان (با 112 نفر) و خراسان رضوي (با 110 نفر) بيشترين و استان هاي بوشهر بدون ثبت هيچ مرگ ناشي از سم و كهكيلويه و بويراحمد و خراسان جنوبي با يك مورد فوتي كمترين ميزان مرگ ناشي از مسموميت با سم را در سال گذشته داشتند.
مطابق آمارهاي موجود در فاصله سال هاي 1381 تا 1390، بيشترين موارد مرگ ناشي از مسموميت با سم مربوط به سال 1389 بوده است.
يادآور مي شود مرگ و مير ناشي از قرص برنج، دفع آفات نباتي، الكل، جونده كش ها، سيانور و... در قالب مسموميت با سم ذكر شده است.
و ديگر اينكه در سال گذشته 3 هزار و 593 نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در كشور جان خود را از دست دادند كه از اين تعداد سه هزار و 394 نفر مرد و 199 نفر زن بودند.
 


آتش در جنگل هاي سردشت مهار شد

سردشت- خبرنگار كيهان:
آتش سوزي در جنگل هاي سردشت مهار شد.
رئيس اداره محيط زيست سردشت با اعلام خبر فوق گفت: اين آتش سوزي در جنگل هاي منطقه «شيواوكان» اين شهرستان روي داد كه با تلاش يگان حفاظت، محل آتش سوزي مشخص و در كوتاهترين زمان ممكن خاموش شد.
خضري افزود: اين حريق در جريان گشت سركشي مامورين اين اداره در مسير جاده سردشت به پيرانشهر مشاهده و با مهار به موقع آن از سرايت به ديگر مناطق جنگلي جلوگيري شد.
به گزارش خبرنگار ما وي اظهار داشت: در عمليات مهار اين آتش سوزي جمعي از اهالي روستاهاي اطراف نيز با يگان حفاظت همكاري كردند كه با انجام موفقيت آميز اين عمليات از بروز خسارات بيشتر جلوگيري شد.
رئيس اداره محيط زيست سردشت اضافه كرد: در اين آتش سوزي كه دلايل آن در دست بررسي است، به تعدادي از درختان بلوط جنگلي آسيب وارد شد.
روستاي شيواوكان خارج از منطقه حفاظت شده ميرآباد واقع شده و ارتفاعات مشرف به آن داراي پوشش جنگلي مناسب و متراكمي است.
شهرستان سردشت 80 هزارهكتار جنگل دارد.


 


ثبت نام طرح ترافيك سال 92 از آبان ماه

سرويس اجتماعي-
معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت :ثبت نام براي آرم هاي طرح ترافيك سال 92 از نيمه اول آبان ماه آغاز مي شود.
وي گفت: براساس مصوبه شوراي عالي ترافيك، امسال تعدادي از سهميه مجوز ورود به محدوده طرح ترافيك نهادهاي دولتي و سهميه بگيرها كسر و به ارگان هاي حمايتي مانند بنياد شهيد و جانبازان و... اضافه شده خواهد شد.
وحيد نوروزي با بيان اين مطلب اظهار كرد: ثبت نام آرم هاي طرح ترافيك سال 92 همانند سال گذشته به صورت اينترنتي است.
وي با بيان اينكه ثبت نام براي آرم هاي طرح ترافيك سال 92 از نيمه اول آبان ماه آغاز مي شود گفت: تعداد مجوزهاي ورود به محدوده طرح ترافيك در سال 92 مانند امسال است يعني 98 هزار و 200 فقره كه به صورت روزانه و هفتگي به فروش خواهد رسيد.
معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران افزود: لايحه نرخ مجوزهاي ورود به محدوده طرح ترافيك در سال 92 تدوين شده است و بزودي به شوراي شهر تهران ارائه مي شود.
وي در پايان تاكيد كرد: پرداخت عوارض و داشتن معاينه فني معتبر از الزامات ثبت نام اينترنتي آرم هاي طرح ترافيك سال 92 است و خودروهايي كه برگه معاينه فني نداشته باشند امكان دريافت مجوز طرح ترافيك نخواهند داشت.

 


يك معاون اجرايي در سازمان تعزيرات حكومتي

عدم درج قيمت كالا تا 40 هزارتومان جريمه دارد

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
عدم درج قيمت برروي كالا تا 40 هزار تومان جريمه دارد.
معاون اجرايي تعزيرات حكومتي لرستان با اعلام خبر فوق گفت: عدم درج قيمت اجناس و كالاها بر روي آنها تا مبلغ 40 هزار تومان جريمه دارد و فروشندگان موظفند بر روي محصولاتي كه عرضه مي كنند قيمت آنها را نصب نمايند.
نعمت اله بيرانوندي با بيان اين مطلب كه نصب قيمت بر روي كالا از حقوق اوليه و اساسي مشتري است، افزود: با متخلفان برخورد قاطع مي شود.
در همين رابطه گودرزي از مسئولان سازمان بازرسي استان لرستان اظهار داشت: طي 6 ماهه امسال تعداد 33115 پرونده تخلف صنفي، صنعتي اعم از خرده فروشي و عمده فروشي در استان تشكيل و به تعزيرات حكومتي ارسال شده است اما به دليل اندك بودن ميزان جريمه پيش بيني شده در قانون، متأسفانه جرايم بازدارنده نيست.
وي افزود: لرستان از لحاظ اعمال ضوابط برعرضه كالا و خدمات در كشور در رده استان هاي تهران و اصفهان و... است اما اندك بودن ميزان جريمه تعيين شده در قانون بازدارنده نيست.
 


ايازي خبر داد

جمع آوري 90درصد تبليغات خارجي از سطح شهر تهران

سخنگوي شهردار تهران از جمع آوري 90 درصد تبليغات خارجي از سطح شهر خبر داد.
سيد هادي ايازي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: تمامي تلاش خود را براي جمع آوري تبليغات خارجي از سطح شهر كرده ايم و هم اكنون مي توانيم بگوييم مصوبه شوراي فرهنگ عمومي به طور كامل محقق شده است.
وي خاطرنشان كرد: مواردي كه مصوبه شوراي فرهنگ عمومي اعلام كرده بود را جمع آوري كرده ايم و مابقي موارد نيز در حال بحث و بررسي است كه در آينده رفع خواهد شد.
 


رويدادهاي خارجي

راه اندازي شبكه ماهواره اي «سلام بر تو اي پيامبر»
شبكه ماهواره اي «سلام بر تو اي پيامبر(ص)» با هدف تبيين سيره پيامبر اسلام در مصر راه اندازي شد.
شبكه ماهواره اي «سلام بر تو اي پيامبر» از پايتخت مصر راه اندازي شد و هم اكنون در مرحله پخش آزمايشي قرار دارد.
«ناصر بن مسفر الزهراني» از مسئولان اين شبكه گفت رويكرد و برنامه هاي اين شبكه ماهواره اي براساس قرآن و سنت پيامبر بوده و برنامه هاي آن براساس روح جهاني انساني است.
الزهراني افزود برنامه هاي اين شبكه در راستاي تبيين اخلاق هايي است كه پيامبر اسلام از آنها برخوردار بوده است.
وي تاكيد كرد در حالي كه اهانت هاي بي رحمانه به پيامبر اسلام را شاهد هستيم، مي توان با اقدام در اين مسير، به مقابله با اين گونه اقدامات پرداخت.
 


56 مسافر از يك سانحه دريايي جان سالم بدر بردند

معاون دريايي و بندري اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت: يك فروند شناور مسافربري جمعه شب با 56 مسافر در حال برگشت از جزيره قشم بود دچار سانحه شد كه توسط ديگر شناورهاي كمكي كليه مسافران نجات يافتند.
به گزارش ايرنا از بندرعباس، الله مراد عفيفي افزود: علت احتمالي بروز سانحه دريايي براي شناور آذرخش 907 برخورد با يك فروند شناور غرق شده در دهانه ورودي اسكله شهيد حقاني بندرعباس است.
وي اضافه كرد: محل غرق اين شناور با يك بويه (نوعي چراغ هشداردهنده دريايي) مشخص شده بود و احتمال مي رود كشتي آذرخش 907 هنگام بروز حادثه در مسير هميشگي خود قرار نداشته است.
عفيفي تصريح كرد: دو شناور مسافري ابرار و آذرخش 908 فورا به كمك شناور سانحه ديده رفته و مسافران را به ساحل منتقل كردند و شناور آسيب ديده نيز به اسكله هدايت شد.
ناخدا و مالك آذرخش 907 نيز درباره سانحه گفت: به دنبال برخورد پروانه سمت راست شناور با يك شئ در زير آب؛ كف شناور سوراخ و آب وارد شناور شد.
ابراهيم اوليايي مدعي شد: شناور نجات بندر پس از پايان عمليات نجات و انتقال 56 مسافر به ديگر شناورها با تاخير به محل حادثه رسيد.
وي همچنين گفت: چراغ هاي پرنور نصب شده در اسكله مانع از ديده شدن چراغ هاي هشداردهنده دريايي نصب شده در دهانه اسكله توسط ناخداها شده و آنان تنها براساس تجربه و با كمك جي پي اس مسير خود را تشخيص مي دهند.
اوليايي متذكر شد: شناور غرق شده حدود پنج سال است كه در دهانه ورودي اسكله كه حساس ترين محل تردد دريايي است در زير آب رها شده و پيگيري ها و درخواست هاي مكرر ناخداها و مالكان شناورها براي جابجايي آن توسط متوليان به نتيجه نرسيده است.
 


عامل آتش سوزي منابع طبيعي پلدختر

280ميليون تومان جريمه شد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
عامل آتش سوزي 300 هكتار منابع طبيعي كوه مله پلدختر به 280ميليون تومان جريمه محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما مجتبي-الف كه سال گذشته موجب آتش سوزي در منطقه مذكور شده بود از سوي مسئولان ذي ربط به عنوان عامل فاجعه به مرجع قضايي معرفي گرديد و پرونده متشكله منجر به صدور راي شد.
بر پايه اين گزارش در رابطه با حوادث آتش سوزي منطقه، حدود 15نفر به مراجع قضايي معرفي شده اند كه پرونده هاي برخي تحت رسيدگي است و برخي ديگر نيز منجر به صدور راي شده است.
يكي از متهمان كه پرونده وي تحت رسيدگي مي باشد زني روستايي است كه امسال در سوداي دست يافتن به كندوي عسل طبيعي در كوه مبادرت به روشن كردن آتش در نزديكي كندو به منظور متواري ساختن زنبورها از كندو و دست يافتن به عسل نموده بود كه منجر به بروز حريق در منابع طبيعي شد.
 


حادثه هولناك در پمپ بنزين جاده قديم كرج

حادثه هولناك در پمپ بنزيني در غرب تهران در جاده قديم كرج باعث سوختگي شديد دو كارگر تأسيساتي اين مركز سوختگيري شد.
حسن عباسي مدير روابط عمومي اورژانس تهران در گفت وگو با ايسنا با اعلام اين خبر گفت: يك كارگر 34 ساله كه براي قطع كردن جريان برق پمپ بنزين به داخل چاله رفته بود به دليل اتصالي سيم هاي برق و ايجاد جرقه ناگهاني دچار حريق شد.
عباسي با بيان اينكه خوشبختانه دريچه هاي بنزين بسته بوده و مشكلي در فضاي پمپ بنزين ايجاد نشده گفت: اين مرد كه داخل چاله بود به شدت دچار سوختگي شد.
وي اضافه كرد: پس از وقوع اين حادثه يكي ديگر از كارگران تأسيسات به منظور كمك به فرد حادثه ديده به داخل گودال مي رود كه وي نيز در پي اين حادثه، دچار سوختگي مي شود.
مدير روابط عمومي اورژانس تهران مقدار سوختگي كارگر اول را 80 درصد اعلام كرد و گفت: مصدوم در شرايط وخيمي بسر مي برد.
به گفته وي كارگر دوم نيز با 40درصد سوختگي در وضعيت نسبتاً مناسبي بسر مي برد.
 


اتصال پايانه جنوب به ترمينال خاوران با «بي آرتي»

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه گفت: خدمات رساني در خط 5 به صورت شبانه روزي شده است و شهروندان مي توانند 24 ساعته از اتوبوس هاي تندرو براي سفر حدفاصل پايانه علم و صنعت تا ميدان آرژانتين استفاده كنند.
پيمان سنندجي با بيان اين مطلب اظهار كرد: در حال حاضر 60 دستگاه اتوبوس دوكابين و تك كابين در خط 5 سامانه اتوبوس هاي تندرو حد فاصل پايانه علم و صنعت تا ميدان آرژانتين فعال است كه در صورت افزايش مسافران و تقاضاي سفر در اين خط، تعداد اتوبوس هاي فعال نيز افزايش خواهد يافت.
وي ادامه داد: در حال حاضر روزانه بيش از 50 هزار جابجايي در خط 5 سامانه اتوبوس هاي BRT صورت مي گيرد و اين سامانه توانسته نقش به سزايي را در جابه جايي هاي روزانه شهر تهران داشته باشد.
سنندجي در ادامه از احداث خط 8 سامانه اتوبوس هاي تندرو تا پايان سال خبر داد و گفت: احداث خط جديدي از اتوبوس هاي BRT حد فاصل پايانه جنوب تا ترمينال خاوران در دستور كار قرار دارد و اين خط در واقع خطوط 2 و 4 اتوبوس هاي تندرو را به يكديگر متصل مي كند.
وي ابراز اميدواري كرد كه با احداث خطوط جديد اتوبوس هاي تندرو، شبكه اي منسجم و يكپارچه از خطوط اتوبوس هاي BRT در تهران احداث شود و اين سامانه بيش از پيش بتواند نقش تعيين كننده و به سزايي در سفرهاي شهري پايتخت ايفا كند.

 


رئيس كنگره مراقبت هاي ويژه خواستار شد

تلاش مضاعف وزارت بهداشت براي خروج وضعيت مراقبت هاي ويژه از ركود موجود

رئيس كنگره سراسري مراقبتهاي ويژه گذشته، حال و آينده تلاش بيشتر وزارت بهداشت براي خروج وضعيت مراقبت هاي ويژه از ركود موجود را خواستار شد.
به گزارش ستاد خبري كنگره سراسري مراقبتهاي ويژه گذشته، حال و آينده، دكتر امير علي سوادكوهي با اشاره به گذشت 7 سال از راه اندازي رشته مراقبت هاي ويژه در كشور اظهار كرد: با اين وجود هنوز بر تعرفه ها نظارت خاصي نمي شود و اختلاف بسياري ميان تعرفه بخش دولتي و خصوصي وجود دارد.
وي با تاكيد بر ضرورت تائيد هر چه سريع تر تعرفه هاي U. C. I گفت: سازمان هاي بيمه گر بايد اين تعرفه ها را تاييد كنند در غير اين صورت هيچ فلوشيپ U. C. I حاضر به ارائه خدمت نخواهد بود و انتظار ما از وزارت بهداشت پس از گذشت 7 سال در بعد اجرايي و مديريتي بيش از اين است.
رئيس كنگره سراسري مراقبتهاي ويژه گذشته، حال و آينده با اشاره به تدوين استانداردهاي U. C. I و ارائه آن در 7 بخش ادامه داد: بايد هرچه سريع تر استانداردهاي تهيه و تدوين شده اعلام شود.
دكتر سوادكوهي با بيان اين كه فلوشيپU. C. I از 7 سال پيش در كشور راه اندازي شده است، افزود: هم اكنون شمار فارغ التحصيلان و دانش آموختگان اين رشته در كشور از 75 نفر تجاوز نمي كند.وي با اشاره به نبود مديريت واحد در بخش U. C. I در 7 سال گذشته گفت: اين در حالي است كهU. C. I از بخش هاي حياتي و بحراني محسوب مي شود كه ضعف مديريت در آن جبران ناپذير است.عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي ادامه داد: پيش از اين حتي پرستاران نمي توانستند ORDER بخش -آي.سي.يو را به درستي اجرا كنند اما امروزه با پيشرفت ها در اين بخش ميزان مرگ و مير در بخش هايU. C. I به استاندارد جهاني (18 تا 20 درصد) نزديك مي شود.
دكتر سوادكوهي با بيان اين كه در سال 85 در وزارت بهداشت بحث راه اندازي پرستاري مراقبت ويژه را مطرح كرديم، افزود: هم اكنون به مدت 2 سال است كه از طريق برگزاري آزمون در مقطع كارشناسي ارشد پرستاري ويژه پذيرش مي شود.
رئيس انجمن مراقبتهاي ويژه ايران با اشاره به افزايش شمار تخت هاي مراقبت ويژه از 2800 تا 4000 تخت بيمارستاني طي يك سال گذشته گفت: البته براساس مصوبه وزارت بهداشت بايد 10 درصد تخت هاي بيمارستاني به تخت هاي مراقبتهاي ويژه اختصاص يابد كه با توجه به وجود 200 هزار تخت بيمارستاني در كشور شمار تخت هاي U. C. I كافي نبوده و بايد به 20 هزار تخت افزايش يابد.
كنگره سراسري مراقبتهاي ويژه گذشته، حال و آينده از 17 تا 19 آبانماه سال جاري در سالن همايش هاي بين المللي دانشگاه شهيد بهشتي برگزار مي شود.

 


كشف 62 هزار ليتر سوخت قاچاق از 2 شناور

فرمانده پايگاه درياباني گناوه گفت: طي دو عمليات جداگانه 62هزار ليتر سوخت قاچاق گازوئيل در آب هاي ساحلي استان بوشهر كشف و ضبط شد.
به گزارش ايرنا از گناوه، سرهنگ غلامرضا جمالي ديروز افزود: 40هزار ليتر از اين سوخت قاچاق از يك شناور ايراني كه با پرچم عراق در آب هاي ساحلي بوشهر در حركت بود، كشف و ضبط شد.وي اظهار داشت: همچنين 22هزار ليتر ديگر نيز از يك فروند شناور باري در حوزه استحفاظي بندر ريگ كشف شد.
 


محاكمه كارگردان فيلم موهن آمريكايي

براساس اسناد و مدارك قضايي، كارگردان فيلم آمريكايي موهن به پيامبر(ص) چهارشنبه جاري در لس آنجلس محاكمه مي شود.
خبرگزاري رويترز طي خبري اعلام كرد: اسناد و مدارك قضايي حاكي از آن است كه مارك باسيلي يوسف 55ساله، كارگردان فيلم آمريكايي موهن به ساحت پيامبر(ص) كه پيشتر به نقولا باسيلي مشهور بود قرار است روز چهارشنبه جاري در مقابل دادگاه فدرال آمريكا در لس آنجلس حاضر شود.براساس اين اسناد باسيلي يوسف روز چهارشنبه در مقابل كريستينا سيندر، قاضي دادگاه آمريكا حاضر مي شود.
مارك باسيلي يوسف روز 27 سپتامبر به دست نيروهاي امنيتي دستگير و توسط دادستان كل به نقض شروط آزادي اش يعني تغيير نام و استفاده از نام مستعار متهم شد.
باسيلي يوسف پيشتر اقدام به توليد فيلمي موهن كرد كه تريلر 13دقيقه اي آن در سايت هاي اينترنتي پخش و با موج عظيم اعتراضات مسلمانان در سراسر جهان روبرو شد.
 


حذف نقاشي ضد يهودي در لندن

شوراي شهر لندن به پليس اين شهر دستور داده است تا نقاشي اي را كه گفته مي شود حاوي مفاهيم ضد يهودي است، از ديوار يك ساختمان در اين شهر پاك كند.
روزنامه تايمز اسرائيل نوشت: شوراي شهر لندن به حذف نقاشي ديواري راي داد كه گفته شده توهين به يهوديان است.اين شورا به پليس لندن دستور داده است تا اين نقاشي را از اين ديوار پاك كند. شوراي شهر لندن همچنين به صاحب ملكي هم كه اين نقاشي روي آن كشيده شده، 28 روز مهلت داده تا اقدام به حذف آن كند.در اين نقاشي كه آزادي بشريت نام دارد و شوراي شهر لندن آن را حاوي مفاهيم ضد يهودي دانسته است، چندين تاجر و بانكدار را نشان مي دهد كه زير چشم جهان بين (تك چشم فراماسونرها)، دور يك ميز در حال شمردن پول هستند، ميزي كه بر دوش چندين سياه پوست قرار گرفته است.
«آزادي بشريت» را «كالن اكرمن» نقاش آمريكايي به تصوير كشيده و گفته است كه مي داند كه برخي از بانكدارها و تجار يهودي اند، اما هدفش بيان مطالب ضد يهودي نبوده است.
اين نقاشي مدت زيادي نيست كه بر ديواري در لندن خودنمايي مي كند و به فاصله كمتر از يك ماه از كشيده شدنش، شوراي شهر لندن نسبت به آن واكنش داده و دستور به حذف آن داده است.
لازم به يادآوري است كه حدود يك ماه قبل هم فيلمي منتشر شد كه آشكارا به پيامبر اسلام و مسلمانان توهين مي كرد؛ فيلمي كه اعتراضات زيادي را در سراسر جهان به وجود آورد، اما دولت هاي غربي نه تنها تلاشي براي حذف اين فيلم نكردند، بلكه آن را نشانه اي از آزادي بيان در غرب دانستند.
 


آمارسازي كاخ سفيد درباره اشتغالزايي

مديرعامل پيشين شركت جنرال الكتريك ديروز كاخ سفيد را به جعل آمار اشتغالزايي در ماه سپتامبر متهم كرد.
به گزارش يونايتدپرس، «جك ولش» مديرعامل پيشين شركت جنرال الكتريك در پيامي در پايگاه اينترنتي توييتر، كاخ سفيد را متهم كرد كه براي كمك به مبارزات انتخاباتي اوباما، آمار اشتغالزايي را تغيير داده است.ولش در پيام خود نوشت: «آمار و ارقام اشتغالزايي باورنكردني است. اين شيكاگويي ها هر كاري مي كنند؛ آنها نتوانستند در مناظره خود را نشان دهند و براي همين هم آمار را جعل كردند.»
ولش همچنين روز جمعه در مصاحبه تلويزيوني با كانال فاكس نيوز اعلام كرده بود: «عجيب است كه درست يك ماه پيش از انتخابات، چنين آماري از اشتغالزايي ارائه مي شود».
وي در گفتگو با نشريه واشنگتن پست نيز گفته بود: «اين آمار سوال برانگيزند.»وزارت كار آمريكا روز جمعه اعلام كرد: در ماه سپتامبر صد و چهارده هزار فرصت شغلي ايجاد شده و نرخ بيكاري به هفت مميز هشت دهم درصد- كمترين ميزان از اوايل سال دوهزار و نه تاكنون- كاهش يافته است. اين در حالي است كه در ماه سپتامبر نزديك به سيصد و چهل و دو هزار نفر و شايد هم بيشتر از كار بركنار شدند.
 


فقر و بي سوادي ميليون ها زن مصري

رئيس «شوراي ملي زنان» مصر با اشاره به حضور فعال بانوان در كنار مردان در جريان انقلاب 25ژانويه، به حاشيه كشيدن نقش زنان در فعاليت هاي اجتماعي در اين كشور را محكوم كرد.
پايگاه خبري شبكه العالم، «مرفت تلاوي» گفت: در حاليكه 44 ميليون زن مصري بي سواد و فقير هستند، چگونه مي توان شعار عدالت اجتماعي را كه در انقلاب 25 ژانويه مطرح شد، عملي كرد.
تلاوي در همايشي تحت عنوان «زن پس از انقلاب 25 ژانويه» در قاهره با انتقاد از به حاشيه كشيده شدن زنان در «دولت اخوان»، خاطرنشان كرد اين نگراني وجود دارد كه مواد مربوط به زنان در قانون اساسي جديد با اجتهاد شخصي اعضاي افراطي مجلس مؤسسان حذف شود.
«ميدل ايست آنلاين» به نقل از تلاوي نوشت: با وجود حضور فعال زنان مصر در جريان انقلاب 25 ژانويه، پس از انقلاب شاهد كاهش حضور زنان در پارلمان، مجلس مؤسسان براي تدوين قانون اساسي و دولت بوده ايم.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14