(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 17 مهر 1391 - شماره 20326

جهاد اسلامي از مسلمانان جهان خواست
در حمايت از مسجدالاقصي راهپيمايي كنند
روزنامه نگار اردني:
مردم به نظام پادشاهي اعتماد ندارند
صف آرايي نظامي در مرزهاي تركيه و سوريه
مسكو به ناتو هشدار داد
آغاز شمارش آرا در انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا
تداوم اعتراض ها به هتك حرمت پيامبر اسلام(ص) در پاكستان، آلمان و نروژ
تظاهرات ضددولتي در فرانسه ، اسپانيا و يونان
آزمايش موشك پيشرفته مافوق صوت در هند
تظاهركنندگان در آمريكا:
به جنگ افغانستان پايان دهيد
مردم ونيز با شعار استقلال از ايتاليا به خيابان ها ريختند
چها رسوي پنج قاره
مقامات مانيل و جبهه مورو به توافق رسيدند
تشكيل يك ايالت خودمختار مسلمان در جنوب فيليپين
تيراندازي بي هدف ماموران آل سعود
براي ايجاد رعب و وحشت در شرق عربستان


جهاد اسلامي از مسلمانان جهان خواست

در حمايت از مسجدالاقصي راهپيمايي كنند

جنبش جهاد اسلامي فلسطين ضمن محكوم كردن تجاوزات رژيم صهيونيستي به مسجدالاقصي از مسلمانان جهان خواست در حمايت از اين مكان مقدس راهپيمايي كنند.
به گزارش خبرگزاري قدس، «احمد المدلل» از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين در سخناني از همه ملت هاي اسلامي و عربي خواست تا راهپيمايي در حمايت از بيت المقدس و مسجدالاقصي برگزار كنند.اتحاديه عرب نيز خواستار پاسخ قاطع به اقدامات جنايتكارانه رژيم صهيونيستي در تعرض به مسجدالاقصي شد.
«محمد صبيح» معاون دبيركل اتحاديه عرب طي اظهاراتي در قاهره اعلام كرد، همه مسلمانان يا مسيحيان از حوادثي كه در مسجدالاقصي مي گذرد ناراضي هستند و پيش از آنكه اقدامات جنايتكارانه رژيم صهيونيستي در تعرض به اين مكان مقدس به درگيري منجر شود بايد عكس العمل قاطعانه اي نشان داد.
 


روزنامه نگار اردني:

مردم به نظام پادشاهي اعتماد ندارند

 يك روزنامه نگار اردني تأكيد كرد، مردم به نظام پادشاهي اعتمادي ندارند و خواستار اصلاحات ريشه اي هستند.
به گزارش خبرگزاري فارس، شاكر جوهري رئيس انجمن نشريات الكترونيكي اردن در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت، اردني ها به رژيم پادشاهي بي اعتمادند و خواستار اصلاحاتي هستند كه بر وضعيت معيشتي آنها اثر ملموس داشته باشد.وي افزود، مردم اردن پارلماني مشابه پارلمان قبلي نمي خواهند كه فقط به نمايندگان امتياز مي داد و اصلاحات تدريجي ديگر مورد پذيرش افكار عمومي نيست.شاكر جوهري گفت، با وجود اين كه دو سال از درخواست مردم براي تغيير قانون انتخابات مي گذرد رژيم همچنان به قانون انتخابات پايبند است و تشكيل پارلمان آتي با چنين قانوني موجب ترس، نگراني و خشم خواهد بود.گفتني است پادشاه اردن از ترس قيام مردمي پارلمان اردن را منحل و رئيس و اعضاي دادگاه قانون اساسي جديد را تعيين كرد.
 


صف آرايي نظامي در مرزهاي تركيه و سوريه

مسكو به ناتو هشدار داد

در پي تقويت نيروهاي زرهي ارتش تركيه در مرز با سوريه مسكو به ناتو و تركيه درباره هرگونه دخالت نظامي در سوريه هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري ها، وزارت خارجه روسيه با انتشار بيانيه اي از تركيه خواست از انجام اقداماتي كه اوضاع منطقه را پيچيده تر كند اجتناب ورزد.
در اين بيانيه آمده است، از تركيه انتظار داريم در شرايط كنوني خويشتنداري كند و از اقداماتي كه باعث تنش در منطقه مي شود برحذر باشد.
مقامات روسيه همچنين به ناتو درباره هرگونه تجاوز به خاك سوريه و مداخله نظامي در اين كشور هشدار دادند.
گفتني است در پي افزايش درگيري ها در مرز سوريه و تركيه و شليك خمپاره هاي مشكوك از خاك سوريه به سمت تركيه دولت آنكارا نيروهاي نظامي خود را در مرزهاي اين كشور با سوريه تقويت كرده است. پيش از اين نيز اين كشور تجهيزات نظامي سنگين به مرز اين كشور با سوريه در استان «شانلي عرفا» اعزام كرده بود.
تركيه در حالي وارد تنش مرزي با سوريه مي شود كه مردم و احزاب اين كشور به شدت با سياست دولت اين كشور به مخالفت برخاسته اند.
حزب اسلامگراي سعادت تركيه، ايجاد درگيري بين تركيه و سوريه را خواسته دولت هاي غربي دانست و از دولت آنكارا خواست از اقدامات ماجراجويانه خطرناك پرهيز كند.
چند روز پيش پارلمان تركيه به دولت آنكارا براي مداخله نظامي در سوريه مجوز داد اما دولت تاكيد كرد كه مصوبه پارلمان به معناي اعلام جنگ با سوريه نيست.
رئيس گروه نمايندگان مجلس حزب جمهوريخواه خلق تركيه اما برخلاف نظر دولت اعلام كرد كه مجوز صادر شده عليه سوريه در مجلس در حقيقت مجوز جنگ با اين كشور است.
وي مجوز مجلس را اشتباهي تاريخي عنوان كرد و گفت تركيه نبايد با همسايگان خود وارد جنگ شود. به گفته اين سياستمدار با اين مجوز مي توان جنگ جهاني به راه انداخت.
تبادل آتش و ادامه درگيري در مرزهاي سوريه و تركيه در شرايطي صورت مي گيرد كه تحليلگران منطقه و فرامنطقه اي معتقدند تركيه در ماجراي سوريه فقط به دستورات مافوق خود يعني آمريكا عمل مي كند.
«جو اسباكر» تحليلگر آمريكايي در اين باره گفت، تركيه با مجوز آمريكا به گلوله باران مناطق مرزي سوريه ادامه مي دهد.
وي افزود، آمريكا درمانده شده است، ارتش اين كشور در عراق و در افغانستان با شكست مواجه شده است، سياستمداران آمريكايي واقعا نمي دانند چگونه طرح هاي امپرياليستي خود را در خاورميانه و آسيا به پيش ببرند.
آنها به دست نشانده هاي خود مانند تركيه، قطر و عربستان سعودي براي مداخله در سوريه روي آورده اند.
همچنين آنگلا مركل صدراعظم آلمان دولت تركيه را درباره تنش هاي اخير در مرز سوريه با تركيه به خويشتنداري فرا خواند.
از سوي ديگر به دنبال محكوم كردن انفجارهاي تروريستي در سوريه توسط شوراي امنيت سازمان ملل مسكو از بيانيه شوراي امنيت استقبال كرد.
در همين رابطه معاون وزير خارجه روسيه گفت، كشورهاي عضو شوراي امنيت عزم خود را جزم كردند تا براساس مسئوليت هاي خود طبق منشور سازمان ملل متحد با همه اشكال تروريسم مقابله كنند.
از سوريه نيز خبر مي رسد كه ارتش سوريه همچنان مشغول پاكسازي مناطق و شهرها از وجود افراد مسلح است.
بخش هاي زيادي از استان حمص، مناطق الهامه و قدسيا در ريف دمشق، مناطق وسيعي از شهر قصير، شهر ادلب و شهرهاي ديگر سوريه از وجود تروريست ها پاكسازي و تجهيزات نظامي و سلاح هاي آنان منهدم شد.
در همين رابطه «نهد جاسم الفريج» وزير دفاع سوريه تاكيد كرد، زمان پيروزي نزديك شده و سوريه به زودي در جنگ جهاني عليه اين كشور پيروز خواهد شد.
وي افزود، ارتش سوريه مصمم است امنيت را به سراسر كشور بازگرداند.
الفريج گفت، نيروهاي شجاع ما با خون پاك خود از تحقق اهداف تجاوزگرانه جلوگيري كردند و راه فروپاشي كشور را مسدود و به اثبات رساندند كه مردان قدرتمند سوريه هستند.
ساير رويدادها
¤ روزنامه ساندي تايمز چاپ انگليس از حضور اتباع انگليسي در كنار ديگر تروريست ها در جنگ عليه ارتش سوريه خبر داد.
¤ يك روزنامه چاپ تركيه فاش كرد كه پنج شهروند تركيه اخيرا با سلاح هاي اهدايي دولت اردوغان به افراد مسلح در سوريه كشته شدند.
¤ منابع خبري در سوريه اعلام كردند، تروريست ها اجساد به جا مانده از خود را به دليل شناسايي نشدن مي سوزانند يا در گورستان هاي محل دفن مي كنند.
¤ عضو كميته مركزي حزب بعث سوريه گفت، اتحاديه عرب مامور اجراي طرح هاي آمريكا در سوريه است.
¤ رئيس دفتر اخضر ابراهيمي فرستاده سازمان ملل به سوريه با گروه هاي مسلح در جنوب سوريه ديدار كرد.
¤ روسيه 24تن كمك دارويي و لوازم پزشكي به سوريه ارسال كرد.
 


آغاز شمارش آرا در انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا

با پايان گرفتن رأي گيري در انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا شمارش آرا آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم ونزوئلا ديروز براي انتخاب رئيس جمهور آينده اين كشور به پاي صندوق هاي رأي رفتند.
بيش از 19 ميليون نفر براي شركت در اين انتخابات ثبت نام كرده بودند. يك هيئت از ناظران انتخاباتي از سوي اتحاديه ملت هاي آمريكاي لاتين (UNASUR) به رياست «آلوارز» معاون سابق رئيس جمهور آرژانتين، براي نظارت بر شفافيت انتخابات به ونزوئلا سفر كرده است.
حدود 139 هزار نظامي براي برقراري نظم و امنيت در طول مدت برگزاري انتخابات در اين كشور آمريكاي لاتين در حال آماده باش بودند و به گفته وزير كشور ونزوئلا در طول برگزاري انتخابات تمامي مرزهاي كشور بسته بود.
«هوگو چاوز» از حزب سوسياليست متحد و «هنريكه كاپريلس» مخالف راستگراي وي از شانس بيشتري براي پيروزي در انتخابات برخوردار هستند.
هر دو نامزد انتخاباتي نسبت به سيستم رأي گيري جديد الكترونيك اظهار اطمينان كرده و اعلام كرده اند كه حكم كميسيون انتخابات را خواهند پذيرفت.
به گزارش فارس، آخرين نتايج نظرسنجي ها حاكي از آن است كه «چاوز» رئيس جمهور كنوني ونزوئلا از شانس بيشتري براي پيروزي در انتخابات آتي اين كشور نسبت به رقيب راستگراي خود برخوردار است.
براساس يكي از نظرسنجي ها كه توسط مؤسسه تحليل آمار ونزوئلا (IVAD) انجام شد، چاوز با 3/50 درصد آرا نسبت به كاپريلس با 2/32 درصد از برتري 18 درصدي برخوردار است.
در صورتي كه چاوز پيروز اين كارزار انتخاباتي شود تا سال 2018 قدرت را در دست خواهد داشت.
كشور ونزوئلا در آمريكاي لاتين واقع شده و 29 ميليون جمعيت دارد. اين كشور در سال 1811 از اسپانيا استقلال يافت و با كشورهاي برزيل، كلمبيا و گويان همسايه است. ونزوئلا يكي از كشورهاي عمده توليد كننده نفت به شمار مي رود، اين كشور در دوره چاوز با اتخاذ سياست ضد امپرياليستي سعي كرد سياست خارجي مستقلي را به نمايش بگذارد. كاپريلس رقيب يهودي و راستگراي چاوز قول داده است كه در صورت پيروزي در انتخابات تغييرات عمده اي در سياست خارجي ونزوئلا اعمال كند.
 


تداوم اعتراض ها به هتك حرمت پيامبر اسلام(ص) در پاكستان، آلمان و نروژ

مسلمانان پاكستان، آلمان و نروژ با برپايي تظاهرات اعتراض آميز اقدام كارگردان صهيونيست آمريكايي در ساخت يك فيلم موهن را محكوم كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم شهر كراچي در چهارمين هفته اعتراض به فيلم موهن آمريكايي، با برگزاري راهپيمايي ضدآمريكايي و اسرائيلي، از سكوت كاخ سفيد در توهين به مقدسات مسلمانان به بهانه حمايت از آزادي بيان شديدا اعتراض كردند.
به گزارش ايرنا، «ثروت اعجاز قادري» رئيس حزب سني تحريك پاكستان در اجتماع ضدآمريكايي مسلمانان پاكستان در شهر بندري كراچي اظهار داشت: آمريكا و ديگر كشورهاي غربي در حال طراحي توطئه و اجراي نمايش هاي شيطاني عليه اسلام و مسلمانان هستند و انتشار فيلم موهن و چاپ كاريكاتور قبيح در مجله فرانسوي از نمونه اقدامات بي شرمانه اين دولت هاي استكباري عليه مقدسات اسلامي است.
مردم مسلمان پاكستان در اين تجمع ضمن سردادن شعارهاي «لبيك يا رسول الله» ، « مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسرائيل»، پرچم هاي آمريكا و اسرائيل را به آتش كشيدند و خواستار قطع رابطه كشورشان با كاخ سفيد و توقف نمايش فيلم موهن شدند.
در اين راستا، جمع كثيري از مسلمانان مقيم آلمان عصر روز شنبه با برپايي تجمع، اقدام كارگردان آمريكايي در ساخت و انتشار فيلم موهن را محكوم كرده و خشم و انزجار خود را از اين توطئه شوم ابراز داشتند.
شركت كنندگان در اين تجمع اعتراض آميز كه اغلب آنها را جوانان مسلمانان مقيم آلمان تشكيل مي دادند با پوشيدن لباس هايي كه روي آنها نوشته شده بود؛ ما عاشق پيامبر اسلام هستيم، با سر دادن شعارهايي، توهين به مقدسات اسلامي را محكوم كردند. همچنين جمعي از اعضاي سازمان جوانان مسلمان نروژ در اعتراض به هتك حرمت به ساحت پيامبر (ص)، اقدام به پخش شاخه هاي گل سرخ به همراه احاديثي از پيامبر گرامي اسلام در ميان شهروندان نروژي كردند.
 


تظاهرات ضددولتي در فرانسه ، اسپانيا و يونان

مردم يونان، اسپانيا و فرانسه در اعتراض به اوضاع اقتصادي و سياست هاي رياضتي دولت تظاهرات كردند.
كاركنان ادارات، بيمارستان ها و مراكز بهداشتي و درماني فرانسه عصر شنبه در اعتراض به «تبعات خطرناك» اجراي طرح رياضت اقتصادي بر سطح بهداشت جامعه و همچنين تعطيلي بيمارستان ها و مراكز درماني تظاهرات كردند.
تظاهركنندگان كه خود را از شهرهاي فرانسه به پاريس رسانده بودند ضمن محكوم كردن طرح هاي رياضتي دولت فرانسه، اجراي آن را به ضرر بخش بهداشت و درمان عنوان كردند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، جبهه چپ فرانسه كه چند روز پيش اولين تظاهرات جدي عليه دولت سوسياليست «فرانسوا اولاند» را برگزار كرده بود، با پخش اعلاميه در بين تظاهركنندگان از دولت خواست، جلوي روند فعلي سياست هاي رياضتي را هرچه سريعتر بگيرد. تظاهركنندگان تاكيد كردند در راستاي خواسته هاي صنفي خود، همچنان به تظاهرات خود ظرف روزهاي آينده ادامه مي دهند.
هزاران نفر از مردم مادريد نيز همزمان با فرانسوي ها عليه «كاهش شديد حقوق و دستمزد» و «كاهش بودجه بخش خدمات درماني و آموزشي» اعتراض كردند.
«نه به رياضت اقتصادي» شعار تظاهركنندگان اسپانيايي بود كه به احتمال زياد از سال آينده دستمزد آنها قطع خواهد شد!
براساس اين گزارش، قرارداد كاري بسياري از تظاهركنندگان روز شنبه مادريد طي ماه هاي آينده تمام خواهد شد و آن طور كه خبر مي رسد، كارفرمايان قصد تمديد قرارداد آنها را ندارند.
شماري از دانش آموزان يوناني نيز در شهر «تسالونيكي»، دومين شهر بزرگ اين كشور عليه سياست هاي رياضتي كه به شكل كاهش بودجه هاي آموزشي بر آنها تحميل شده، تظاهرات كردند.
براساس گزارش پايگاه خبري «دمونيكس» دانش آموزان با استفاده از طبل و آلات موسيقي خواستار توقف رياضت هاي اقتصادي و كاهش هزينه ها شدند.
مردم آلمان، قوي ترين عضو اتحاديه اروپا نيز از تركش بحران عميق اقتصادي در امان نمانده اند. آن طور كه شبكه تلويزيوني «الجزيره» اعلام كرده، ناتواني مستمري بگيران اين كشور از تأمين هزينه هاي زندگي آنها را وادار به يافتن مجدد شغل و از سرگيري كار كرده است!
براساس اين گزارش، مستمري بازنشستگان آلماني طي چند سال گذشته كاهش يافته و همين امر باعث ايجاد مشكلات زيادي براي آنها شده است. انگليس، ديگر كشور اروپايي است كه علائم بحران اقتصادي رفته رفته در آن نمود پيدا مي كند.
در همين ارتباط، جرج اوزبورن، وزير دارايي اين كشور گفت مردم انگليس بايد خود را آماده تحمل رياضت هاي اقتصادي كنند.
به گفته اين مقام رسمي، اقتصاد انگليس ضعيف تر از پيش بيني ها شده فلذا كابينه ديويد كامرون مأموريت دشواري در راستاي مجاب كردن مردم براي صرفه جويي در پيش دارد.
به گزارش رويتر، وزير دارايي انگليس خاطر نشان كرد كه دولت كامرون راه طولاني در پيش دارد اما بسيار دشوار است كه اين حركت را متوقف كند. وي افزود: كشورهاي غربي گزينه هاي بسيار آساني در پيش دارند و آن انتخاب بين ماندن و غرق شدن است. برخي از همسايگان ما از در پيش گرفتن گزينه هاي دشوار خودداري مي كنند و اين كشورها در 20 تا 30 سال آينده فقيرتر خواهند شد!
 


آزمايش موشك پيشرفته مافوق صوت در هند

نيروي دريايي هند يك موشك جديد مافوق صوت را آزمايش كرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، نيروي دريايي هند ديروز در ساحل منطقه «گوا» موشك جديد موسوم به «برهموس» را با موفقيت آزمايش كرد. اين موشك 290 كيلومتر برد دارد و مي تواند كلاهك هاي متعارف تا وزن 300 كيلوگرم را حمل كند.
اين موشك از زمين و از عرشه كشتي جنگي قابل پرتاب است.
برهموس از معدود موشك هاي كروز در كل جهان محسوب مي شود، با اين تفاوت كه سرعت اين موشك سه برابر موشك كروز آمريكايي «تاماهاوك» است.
از آنجا كه شركت هاي روسي نيز در توليد اين موشك نقش داشته اند نام برهموس از دو رود بزرگ «براهما پوترا» و «مسكوا» گرفته شده است.
 


تظاهركنندگان در آمريكا:

به جنگ افغانستان پايان دهيد

صدها تن از مخالفان جنگ با برگزاري تظاهرات در لس آنجلس، از دولت آمريكا خواستند به جنگ در افغانستان پايان دهد.
به گزارش واحد مركزي خبر، صدها تن از مردم آمريكا جمعه با برگزاري تظاهرات در لس آنجلس از واشنگتن خواستند به اشغال افغانستان پايان دهد و از سياسيت هاي جنگ افروزانه در خاورميانه دست بردارد.
معترضان كه مقابل شهرك هاليوود جمع شده بوند.، گفتند كه مردم فقير آمريكا جان خود را براي منافع سرمايه داران فدا مي كنند. معترضان مي گويند آمريكا در افغانستان روزانه 400 ميليون دلار هزينه مي كند. دولت به خاطر منافع وال استريت، دانشجويان و جوانان فقير را به قتلگاه اعزام مي كند.
«مايك برايستر» فعال ضدجنگ مي گويد: ژنرال ها و سياستمداران مي داننند كه جنگ افغانستان را باخته اند و لذا بايد عقب نشيني كنند. اما آنها به جاي عقب نشيني، طرح چند ساله خروج را به اجرا گذاشته اند. طرحي كه هزاران قرباني ديگر را به دنبال خواهد داشت. منبع مذكور از داخل افغانستان نيز خبر داد كه دو نظامي آمريكايي در شرق افغانستان كشته شدند. در مورد علت هلاكت اين دو نفر گزارشي نرسيده است.
در همين حال، «طاهر عظيمي» سخنگوي وزارت دفاع افغانستان گفت، دلايل حمله نظاميان افغان به نيروهاي خارجي، اختلافات فرهنگي است. طي سال جاري ميلادي (از 11 دي تاكنون) 50 نظامي آمريكايي به دست نظاميان افغان كشته شدند.
وزارت كشور افغانستان نيز ديروز از هلاكت 28 عضو گروه طالبان در مناطق مختلف اين كشور خبر داد.خبر ديگر اينكه، براساس آمارهاي موجود، آمريكا در جنگ افغانستان از سال 2001 تاكنون 500 ميليارد دلار هزينه كرده است.
 


مردم ونيز با شعار استقلال از ايتاليا به خيابان ها ريختند

هزاران نفر از مردم ونيز ايتاليا، براي رهايي از سياست هاي رياضتي و بحران اقتصادي به خيابان ها ريخته و فرياد «استقلال» سردادند.
پس از ايرلند و اسكاتلند در انگليس و كاتولونيا در اسپانيا اين بار نوبت به ونيز ايتاليا رسيده كه براي رهايي از بار فشارهاي اقتصادي و سياست هاي رياضت طلبانه دولت، آهنگ جدايي سر مي دهد.
شبكه تلويزيوني راشاتودي اعلام كرد تحركاتي در شهر معروف ونيز ايتاليا آغاز شده كه نشان مي دهد مردم براي نجات از سياست هاي رياضتي دولت به فكر احياي «جمهوري باشكوه ونيز» يا همان «استقلال» افتاده اند. به همين منظور روز شنبه هزاران نفر از مردم ونيز بابرپايي تظاهرات خواستار استقلال از ايتاليا شدند.
براساس اين گزارش، پروفسور «لودوويكو پيتزاتي» كه به عنوان رهبر حزب استقلال طلب ونيزي ها در اين تظاهرات حضور داشت معتقد است، با استقلال ونيز مردم زندگي بهتري خواهند داشت. وي با همين هدف يك تظاهرات هم برگزار كرد.
رهبر حزب استقلال طلبان ونيز در اين باره به راشاتودي گفت: وضع ونيزي ها از وضع كشورهاي استعمارزده هم بدتر شده، نرخ ماليات در ايتاليا به شدت افزايش يافته و اين نرخ نسبت به تمام كشورهاي دنيا بيشتر استد دولت خدمات ضعيفي به مردم مي دهدد اوضاع در ونيز به حد انفجار رسيده است. ما امروز هزاران نفر از مردم را در برابر دولت محلي جمع كرديم تا درخواستمان را به گوش آنها برسانيم.
به گفته «پيتزاتي» فقط ونيزي ها نيستند كه به فكر استقلال هستند امروز در سيسيل و سلوينيا نيز جنبش هاي استقلال طلبانه شكل گرفته و سازمان دهي شده اند. طولي نخواهد كشيد اين گونه جنبش ها به ساير مناطق ايتاليا هم برسد.
 


چها رسوي پنج قاره

مرگ رئيس جمهور سابق الجزاير
«شاذلي بن جديد» رئيس جمهور سابق الجزاير (طي سال هاي 1992-1979) شنبه گذشته در 83 سالگي درگذشت. بن جديد در سال 1954 ميلادي به جنبش آزاديبخش ملي الجزاير پيوست و سال ها با استعمارگران فرانسوي مبارزه كرد.
تذكر به ارتش
در پي فرار و پناهنده شدن يك سرباز كره شمالي به كره جنوبي، «كيم جونگ اون» رهبر كره شمالي به وزارت امنيت و ارتش تذكر داد كه بيشتر مراقب اوضاع باشند. سرباز مذكور پس از كشتن دو افسر مافوق خود، از مرز به كره جنوبي فرار كرده بود.
برچيده شدن آنتن غول پيكر
ارتش آمريكا آنتن غول پيكر قديمي خود در ژاپن را برچيد. اين آنتن كه «قفس فيلي» نام داشت از سال 1965 به منظور ايجاد اختلال در پيام هاي راديويي شوروي سابق و چين در پايگاه نظامي «ميساوا» كار گذاشته شده بود.
انفجار و درگيري در عراق
انفجار بمب در مناطق مركزي «التاجي» و «سعديه» پنج شهيد و 14 زخمي برجاي گذاشت. تيراندازي در سامرا نيز جان يك نفر را گرفت و دو زخمي بر جاي گذاشت. انفجار كناره جاده اي در فلوجه عراق هم يك شهيد و يك مجروح به دنبال داشت.
حقوق الهاشمي را قطع كنيد!
در حالي كه «طارق الهاشمي» معاون فراري رئيس جمهوري عراق غيابا به اعدام محكوم شده است و هم اكنون در تركيه به سر مي برد، هنوز از دولت عراق حقوق ماهيانه دريافت مي كند! «عزه الشايندر» نماينده مجلس عراق با افشاي اين خبر، گفت: پارلمان در اين مورد سكوت كرده است.
اعتصاب غذا
به نوشته روزنامه انگليسي «گاردين»، گروهي از زنان آمريكايي قصد دارند در اعتراض به حملات هواپيماهاي بدون سرنشين «سيا» به پاكستان به زودي مقابل سفارت آمريكا در «اسلام آباد» اعتصاب غذا كنند. چهارشنبه گذشته، اين زنان آمريكايي از وزيرستان شمالي ديدار كردند. اهالي اين منطقه تاكيد كردند، قربانيان حملات هوايي آمريكا، مردم عادي هستند. برخي از آنها گفتند كه خويشاوندان خود را در اين حملات از دست داده اند.
 


مقامات مانيل و جبهه مورو به توافق رسيدند

تشكيل يك ايالت خودمختار مسلمان در جنوب فيليپين

مقامات دولت فيليپين و جبهه آزاديبخش «مورو» پس از چهار دهه درگيري، بر سر تشكيل يك ايالت خودمختار مسلمان در جنوب اين كشور به توافق رسيدند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، مذاكرات ميان مقامات دولت مانيل و جبهه آزاديبخش مورو كه از چهارشنبه با ميانجيگري مالزي در كوالالامپور آغاز شده بود، بالاخره نتيجه داد؛ «بنينيو آكونينو»، رئيس جمهور فيليپين ديروز اعلام كرد كه طرفين در مورد ايجاد يك ايالت خودمختار در مناطق جنوبي فيليپين به توافق رسيدند. آكونينو گفت اين توافق نشانه اعتماد ميان دولت و جبهه مورو است.
درگيري ها ميان طرفين كه از اوايل دهه 1970 آغاز شده بود، جان بيش از 150 هزار نفر را گرفت. جبهه مورو و مانيل از سال 2003 تصميم گرفتند كه مسائل خود را از طريق مذاكره حل و فصل كنند.
حدود چهارميليون مسلمان در منطقه «ميندانائو» (جنوب فيليپين) ساكن هستند. ميندانائو يكي از مناطق مهم كشاورزي و داراي معادن طلا، روي و مس است. جبهه آزاديبخش مورو در سال 1968 و به دنبال كشتار فجيع مسلمانان به دست نيروهاي دولتي به وجود آمد.
 


تيراندازي بي هدف ماموران آل سعود

براي ايجاد رعب و وحشت در شرق عربستان

رژيم آل سعود براي ايجاد رعب و وحشت در شرق عربستان، اقدام به تيراندازي بي هدف به سوي مردم مي كند.
به گزارش «شبكه خبري العالم» به نقل از شاهدان عيني در شهر «العواميه»، رژيم آل سعود اقدامات سركوبگرانه خود را براي ايجاد رعب و وحشت در مناطق شرقي و به خصوص العواميه در روزهاي اخير افزايش داده است.
براساس اين گزارش، صدها تن از نيروهاي مسلح به همراه خودروهاي نظامي و زرهي هم اكنون در محله هاي مختلف العواميه و القطيف مستقر شده است.
همچنين نظاميان سعودي، به صورت بي هدف و ناگهاني به سمت افراد مظنون و مناطق مسكوني شيعيان تيراندازي مي كنند.
به گفته شاهدان عيني، برخي از نيروهاي امنيتي نيز به تعقيب جوانان شيعي كه نام آنها در فهرست وزارت كشور قرار دارد، اقدام كرده اند. به گفته منابع آگاه ، وزارت كشور عربستان، اهالي القطيف را تهديد كرده است كه در صورتي با ماموران همكاري نكنند خانه هاي آنها هدف قرار خواهد گرفت.
كشور عربستان از دو سال پيش تاكنون شاهد تظاهرات مردم، به ويژه در شرق اين كشور براي برقراري عدالت، رفع تبعيض و اصلاحات سياسي است.
اين در حالي است كه طي دو سال اعتراضات مردمي در عربستان، رژيم آل سعود با سركوب مخالفان، تعداد زيادي از مردم را بازداشت كرده است.
موج اعتراضات مردمي در عربستان پس از بازداشت آيت الله نمر، افزايش بي سابقه اي يافته و تاكنون ده ها تن از جوانان شيعه به شهادت رسيده اند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14