(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 17 مهر 1391 - شماره 20326

سهميه بندي بازيكنان بسكتبال و مشكلات حل نشده فراوان
خانه نشيني اجباري!
تلاش فدراسيون كشتي براي بازگرداندن بنا
كاهش شش ماهه محروميت كونته
محروميت 10 ماهه آنتونيو كونته به چهار ماه كاهش يافت
وعده اي كه فدراسيون كشتي داد
ليگ برتر كشتي آزاد زودتر از آذر ماه آغاز مي شود
جوكار از احتمال بازگشت به ميادين ورزشي گفت
اميد به حضور در ششمين المپيك معلولان
روزهاي متفاوت بنا و باقري
پاداش معوقه ورزشكاران جانباز و معلول پرداخت شد
واريز540 هزارتومان به ازاي هرسكه درسال 90
شكسته شدن ركورد الكساندركارلين
وقتي داماد مارادونا بهترين بازيكن جهان را نشناخت
آگوئرو: هنوز كه يادش مي افتم، خنده ام مي گيرد
ولاسكو چگونه در ايران ماندني شد؟!
توافق ايميلي تا سال 2014
قهرمان كاراته جهان از وداع با دنياي قهرماني مي گويد
رفتم تا بيرونم نكنند!
توصيه ردنپ به فرديناند
تيم ملي انگليس را فراموش كن


سهميه بندي بازيكنان بسكتبال و مشكلات حل نشده فراوان

خانه نشيني اجباري!

تعدادي از بازيكناني كه در سهميه ملي قرار گرفته اند، بدون پيشنهاد مانده اند و با شرايط موجود بايد «خانه نشيني اجباري» را تجربه كنند.
ليگ برتر بسكتبال كمتر از يك ماه ديگر با حضور 10 تيم آغاز مي شود؛ رقابت هايي كه بيش از فصل هاي گذشته دچار حاشيه شده است. نقل و انتقال بازيكنان به تيم هاي رقيب و سهميه بندي صورت گرفته مشكلات آغاز اين ليگ است. در نخستين جلسه ليگ برتر براي فصل جديد بود كه فدراسيون بسكتبال باتهيه كردن فهرستي از بازيكنان ملي، 12 نفر را به عنوان سهميه ملي قرار داده بود و به مربيان حاضر در جلسه اعلام شد كه روي اين نفرات بحث و بررسي كنند و اگر نياز به كم يا زياد شدن اين اسامي بود، در جلسه دوم نظرات خود را اعلام كنند. در جلسه دوم، مربيان ليگ برتر پس از بحث و بررسي، 12 نفر سهميه ملي با راي موافق مربيان به 24 نفر افزايش يافت و دليل مربياني هم كه به اين افزايش راي دادند اين بود كه تمام تيم ها بايد از قدرت تقريبا يكساني برخوردار باشند. از سوي ديگر برخي مربيان هم مخالف اين موضوع بودند و دليل آنها هم اين بود كه تعداد كمي از تيم ها توان جذب بازيكنان سهميه ملي را دارند و اين موضوع باعث مي شود كه تعداد زيادي از بازيكنان بيرون بمانند و در حال حاضر همين اتفاق افتاده است.
خانه نشيني اجباري!
حدود نيمي از بازيكنان سهميه ملي يا پيشنهادي ندارند يا با پيشنهادي مواجه شده اند كه به گفته خودشان در حد همان فصل گذشته يا كمتر بوده است. در آخرين جلسه ليگ نيز محمود مشحون نامه هفت بازيكن مبني بر اينكه اين بازيكنان خواستار تغيير در سهميه بازيكنان هستند، به اعضاي جلسه نشان داد تا شايد راهكاري براي اين موضوع در نظر گرفته شود و حتي خود او هم پيشنهادي را داده كه مورد موافقت قرار نگرفت. وي در اين باره گفت: در جلسه سرمربيان ليگ برتر طرحي دادم مبني بر اينكه بازيكنان بيرون مانده و بدون پيشنهاد هم بتوانند به نوعي از گير سهميه بندي رها شوند، اما راي نياورد. من به مربيان اعلام كردم كه اين بازيكنان هم شاگردان خود شما هستند و بايد فكري به حال آنها شود. ما هم به دليل اينكه نمي خواهيم تصميمي را تحميل كنيم، ديگر كاري انجام نداديم. حامد سهراب نژاد، ايمان زندي، مهراد آتشي، مجيد قاسم زاده، بابك نظافت، يونس لاله زاده و تعداد ديگري از بازيكنان نفراتي هستند كه هنوز تكليف شان براي فصل آينده مشخص نشده است و با شرايطي كه به وجود آمده است بايد يك فصل «خانه نشيني اجباري» را تجربه كنند. قاسم زاده در اين مورد اظهار داشت: هنوز هيچ پيشنهاد رسمي ندارم و صحبت هاي جديد نداشته ام. اميدوارم راهكاري براي بازيكنان سهميه ملي در نظر گرفته شود، چون بازيكنان زيادي بيرون مانده اند و اگر شرايط تغيير نكند بايد يك فصل بيرون بمانند.
تيم هايي كه راي مي دهند،
اما توان جذب بازيكن ملي ندارند
در حال حاضر كمتر از 6 تيم توان جذب بازيكنان ملي را دارند و توانسته اند 3 سهميه خود را جذب كنند و ساير تيم ها اعلام مي كنند با تيم جوان و بومي در ليگ يك شركت مي كنند. تيم هايي مانند صنايع پتروشيمي، شهرداري گرگان، البدر و حفاري اهواز اعلام كرده اند به دليل مشكل مالي كه دارند، نمي توانند بازيكن ملي جذب كنند، اما سؤال مهم اينجاست كه چرا در جلسه ليگ رأي به افزايش سهميه ها مي دهند؟ آيا غير از اين است كه اولويت اول بايد بسكتبال ايران باشد و سپس منافع شخصي و باشگاهي را در نظر گرفت؟ به هر حال با شرايطي كه پيش آمده است، بايد ديد راه حلي از سوي مسئولان فدراسيون و مربيان ليگ برتري براي اين موضوع تا پيش از آغاز بازي ها پيدا مي شود يا بازيكنان بايد با موضوع «خانه نشيني اجباري» ارتباط بيشتري برقرار كنند.
 


تلاش فدراسيون كشتي براي بازگرداندن بنا

در حالي كه محمد بنا اعلام كرده ديگر حاضر به همكاري با فدراسيون كشتي نيست، دبير اين فدراسيون در گفت وگويي مدعي شد: سرمربي پرافتخار و شايسته تيم ملي كشتي فرنگي ايران كار خود را نيمه تمام رها نمي كند و همچنان براي موفقيت كشورمان در ميادين مختلف تلاش خواهد كرد.
عارف ربطي اظهار داشت: محمد بنا، بناي يك موفقيت بزرگ را براي كشتي فرنگي ايران گذاشته و فدراسيون نيز به همكاري با او اصرار فراوان دارد. وي با طرح اين پرسش كه مگر مي شود بنا كاري را آغاز كرده نيمه كاره رها كند؟ اظهار داشت: به زودي در نشستي با حضور محمد بنا و رسول خادم سرمربيان تيم هاي ملي كشتي فرنگي و آزاد، مشكلات فدراسيون و دغدغه هاي مربيان تيم هاي ملي را بررسي و با همفكري آنان راهكاري مناسب براي رفع مشكلات را اتخاذ خواهيم كرد.
دبير فدراسيون كشتي با بيان اينكه مسئوليت بدهي هاي اين فدراسيون بر عهده حجت الله خطيب سرپرست فدراسيون است، تصريح كرد: خطيب تلاش زيادي براي رفع بدهي هاي مالي فدراسيون كرده و اميدواريم اين مشكلات هر چه زودتر با همكاري مسئولان ورزش رفع شود. دبير فدراسيون كشتي تصريح كرد: هر فردي كه در آينده رياست فدراسيون كشتي را برعهده مي گيرد، بايد بتواند امكانات لازم را براي موفقيت كشتي كشورمان در ميادين مختلف فراهم كند.
 


كاهش شش ماهه محروميت كونته

محروميت 10 ماهه آنتونيو كونته به چهار ماه كاهش يافت

قاضي دادگاه كميته ملي المپيك ايتاليا در رم محروميت سرمربي يوونتوس را از 10 ماه به چهار ماه كاهش داد.
به اين ترتيب كونته مي تواند از هفته دوم دسامبر و از بازي برابر پالرمو دوباره روي نيمكت مربيگري پرافتخارترين باشگاه ايتاليا بنشيند. دادگاه ياد شده با وجود كاهش 6 ماهه محروميت كونته، اين مربي 44 ساله را در تباني صورت گرفته بر سر نتيجه يك رقابت فوتبال در فصل 2011-2010 گناهكار دانست. كونته در آن زمان هدايت سيه نا را برعهده داشت. آندره آ آنيلي، رئيس باشگاه يوونتوس در اين باره گفت: «همچنان معتقدم آنتونيو كونته بي گناه است و با اتهام هايي كه به او وارد شده، هيچ سروكاري نداشته است.» او راي صادره تازه را شكستي غيرمنصفانه دانست و افزود: «اين راي بايد فرد را به فكر درباره تمام سيستم فوتبال اسپانيا فرو ببرد.»
كونته پيوسته خود را بي گناه دانسته و خواستار فرجام خواهي و رفع كامل محروميتش شده است: «هفت ماه تمام با اتهام هايي بي پايه گرفتار بودم. پاي من به شرط بندي كشيده شد آن هم در حالي كه در عمرم هرگز دست به شرط بندي نزده بودم. همواره رفتار درستي داشته و هيچ گاه چيزي از توافق بر سر نتيجه يك بازي نشنيده ام.» او «فليپه كاروبيو» را كه در دادگاه عليه كونته شهادت داده بود، «دروغگو» و «فريبكار» خواند: «دادستان كرمونا او را غيرقابل اطمينان مي داند ولي دادگاه ورزشي خير. اين دادگاه من را غيرقابل اعتماد مي خواند. آنچه در مورد من رخ داد، بيهوده و خجالت آور است.» وكلاي كونته با وجود انكار دائمي اين مربي در روز اول اوت محروميت سه ماهه اش را پيشنهاد داده بودند كه از سوي فدراسيون فوتبال ايتاليا «ناكافي» دانسته و رد شد. فدراسيون جهاني فوتبال نيز محروميت 10 ماهه كونته را در سطح بين الملل معتبر دانست و به اين ترتيب او از تمام بازي هاي دوستانه و رسمي در سطح داخلي و بين المللي محروم است. ماسيمو كاره را، مربي جوانان توريني ها به طور گذرا جايگزين كونته شده است چرا كه آنجلو آلسيو دستيار كونته هم به دليل دست داشتن به پرونده تباني و اعلام نكردن آن با محروميت شش ماهه روبه روست. يووه، قهرمان فصل پيش ايتاليا با وجود همراه نداشتن مربيانش هم امتياز با ناپولي درصدر جدول سري A ايستاده است.
 


وعده اي كه فدراسيون كشتي داد

ليگ برتر كشتي آزاد زودتر از آذر ماه آغاز مي شود

سرپرست كميته ليگ فدراسيون كشتي گفت: تلاش مي كنيم ليگ برتر كشتي آزاد را زودتر از موعد اعلام شده كه آذر ماه بود، آغاز كنيم.
عباس نمازيان درباره تعداد تيم هاي ثبت نام شده براي حضور در ليگ برتر كشتي آزاد گفت: فعلا 3 تيم كارهاي ثبت نام را انجام داده اند. پرسپوليسي ها هم مدارك ثبت نام را دريافت كرده اند و منتظر حضور نماينده آنها براي ثبت قراردادهايشان هستيم. حتماً امسال ليگ آزاد را برگزار مي كنيم. تيم هاي گاز مازندران و صدراي زيرآب هم تا يكي، دو روز آينده كار ثبت نام خودشان را تكميل خواهند كرد. تمام تلاش ما اين است ليگ را زودتر از موعد اعلام شده كه آذر ماه بود، آغاز كنيم. با تيم ها تماس داشتيم و اميدواريم اين هفته تكليف و تعداد تيم ها مشخص و نهايي شود.
نمازيان درباره انتقادات نسبت به وي در عدم توانايي در برگزاري ليگ گفت: تمام تلاشم را براي برگزاري ليگ انجام داده ام، حتي از سال گذشته و پيش از المپيك جلساتي را براي برگزاري ليگي بهتر با نمايندگان باشگاه هاي مختلف برگزار كرديم و آنها هم قول مساعد دادند. اما مشكلات مالي و شرايط بد اقتصادي باشگاه ها اجازه حضور در ليگ را نمي دهد. وي درباره برگزاري ليگ فرنگي و انتقادات اهالي اين رشته در برگزاري آن عنوان كرد: با مسئولان ورزشي و باشگاه هاي ورزشي خوزستان كه مركز كشتي فرنگي است رايزني و صحبت كرديم كه تمايلي براي حضور نشان ندادند. تمام تلاش خود را به كار گرفتيم، اما تيم ها تمايلي ندارند.

 


جوكار از احتمال بازگشت به ميادين ورزشي گفت

اميد به حضور در ششمين المپيك معلولان

دارنده مدال نقره بازي هاي پارالمپيك 2012 لندن گفت اگر قوانين رقابت هاي دووميداني پارالمپيك عوض نشوند، از تصميم خود مبني بر خداحافظي از دنياي قهرماني صرف نظر مي كند.
عبدالرضا جوكار در ماده پرتاب نيزه بازي هاي پارالمپيك 2012 لندن موفق به كسب مدال نقره شد. وي كه سابقه پنج دوره حضور در بازي هاي پارالمپيك را دارد در پايان اين مسابقات اظهار داشت كه قصد دارد با دنياي قهرماني خداحافظي كند و به استراحت بپردازد. جوكار گفت: قرار است قوانين رشته دووميداني پارالمپيك ظرف يكي، دو ماه آينده دستخوش تغيير و تحول شود. چنانچه اين اتفاق روي دهد شانسي براي ادامه حضور ندارم اما اگر نه، مي خواهم بمانم. وي افزود: ببينيد اگر قرار شود تغييراتي در خصوص ادغام ها صورت بگيرد ترجيح مي دهم كه سر حرفم بايستم و برنگردم. اما در غير اين صورت طبق صحبت هايي كه با سرمربي تيم، آقاي بهمن رضايي، داشته ام به حضور خود ادامه مي دهم. قصد دارم ششمين حضور خود در بازي هاي پارالمپيك كه در سال 2016 در برزيل برگزار مي شود را هم تجربه كنم. البته اين موضوع بسته به صلاحديد مربيان است كه ببينيم آيا مرا به تيم دعوت مي كنند يا خير.
جوكار با اشاره به كسب مدال نقره بازي هاي پارالمپيك لندن گفت: حريف جاماييكايي در پنج پرتاب قبلي خود از من عقب تر بود اما در پرتاب ششم موفق شد بالاي 20 متر پرتاب كند و اين را بايد بگذاريم به حساب قسمت. پرچمدار كاروان دلوار در ارتباط با برگزاري مراسم تجليل از مدال آوران پارالمپيك اظهار داشت: خوشحالم كه اين مراسم به موقع برگزار شد ضمن اينكه يكسان سازي پاداش ها اتفاق ويژه اي است كه باعث افزايش روحيه ورزشكاران معلول مي شود.
عبدالرضا جوكار در بازي هاي پارالمپيك 1996 آتلانتا در ماده پرتاب ديسك به مدال طلا رسيد و در پرتاب نيزه برنز گرفت. وي در 2000 سيدني در پرتاب ديسك طلا گرفت و در پرتاب نيزه برنز. جوكار در 2004 آتن در پرتاب نيزه برنز گرفت و در 2008 پكن در همين ماده به مدال نقره رسيد. ورزشكار با سابقه دزفولي در 2012 لندن هم در ماده پرتاب نيزه به مدال نقره دست پيدا كرد.

 


روزهاي متفاوت بنا و باقري

موفق ترين مربيان ورزش ايران روزهاي متفاوتي را پشت سر مي گذارند، يكي از ماندن مي گويد و ديگري از رفتن.
رئيس جمهور در آيين تجليل از قهرمانان و مدا ل آوران پارالمپيك 2012 لندن، به محمد بنا ـ سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي ـ و كوروش باقري ـ سرمربي تيم ملي وزنه برداري ـ نشان دولتي شجاعت اهدا كرد. در اين مراسم از سوي محمود احمدي نژاد به محمد بنا نشان درجه يك شجاعت و همچنين به كوروش باقري نشان درجه سه شجاعت اهدا شد. مسلما اصلي ترين دليل اهداي اين نشان هاي باارزش به باقري و بنا عملكرد تحسين برانگيز آنها در رقابت هاي المپيك 2012 لندن بود. بنا با كشتي فرنگي به سه مدال با ارزش طلا رسيد و باقري نيز موفق شد وزنه برداري را صاحب 4 مدال طلا ، نقره و برنز كند.
البته تنها در المپيك لندن بود كه باقري و بنا سرنوشتي نسبتا مشابه داشتند؛ زيرا پس از المپيك مسير آنها به كلي تغيير كرد. هرچقدر كه باقري از كار با فدراسيون وزنه برداري و رضازاده راضي به نظر مي رسيد؛ بنا از فدراسيون كشتي و خطيب بريده بود. باقري از ماندن گفت و ماند ولي بنا از رفتن گفت و رفت. اما پرسشي كه براي اهالي ورزش مطرح مي شود اين است كه آيا مسئولي براي حل كردن مشكلات كشتي پا پيش مي گذارد تا شاهد بازگشت بنا به ورزش اول مملكت باشيم يا خير؟! مسلما بنا نقش مهمي در موفقيت هاي كشتي داشته و بايد او نيز به مانند باقري به فعاليت ورزشي خود ادامه دهد تا شاهد رشد و شكوفايي بيشتر ورزش باشيم.
 


پاداش معوقه ورزشكاران جانباز و معلول پرداخت شد

واريز540 هزارتومان به ازاي هرسكه درسال 90

پاداش معوقه ورزشكاران جانباز و معلول پرداخت شد.
در حالي كه چندين ماه از افتخارآفريني و مدال آوري ورزشكاران جانباز و معلول در رقابت هاي قهرماني جهان مي گذرد، اخيرا صندوق حمايت از قهرمانان و پيشكسوتان ورزش، پاداش هاي معوق اين ورزشكاران را پرداخت كرد. در سال 90 حدود 1200 ورزشكار ايران اعم از ورزشكاران سالم و معلول موفق به كسب عنوان در مسابقات مختلف از جمله رقابت هاي قهرماني جهان و آسيا شده بودند كه در اين ميان پاداش ورزشكاران معلول پرداخت نشده بود. در پي اعتراض و انتقادات ورزشكاران جانباز و معلول و با گذشت ماه ها از افتخارآفريني در رقابت هاي رسمي و معتبر، سرانجام هفته گذشته پيش از مراسم تقدير از پارالمپيكي ها، پاداش هاي معوق پرداخت شد. از آنجايي كه صندوق مي بايست به تعداد زيادي از ورزشكاران پاداش مي داد، معادل ريالي سكه ها در سال 90 يعني مبلغي حدود 540 هزار تومان بابت هر سكه به حساب معلولان واريز شد. قابل توجه اين است كه اگر وزارت ورزش طبق آيين نامه به ورزشكاران معلول سكه پرداخت مي كرد، ارزش ريالي اين سكه ها نسبت به سال گذشته حدود سه برابر افزايش يافته بود و مبلغ بيشتري دست آنها را مي گرفت.
 


شكسته شدن ركورد الكساندركارلين

ركورد 11مدال طلاي جهان و المپيك الكساندر كارلين شكسته شد.
در جريان رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني زنان جهان، سائوري يوشيدا از ژاپن موفق شد نهمين مدال طلاي جهاني خود در وزن55 كيلوگرم را بر گردن بياويزد. اين دوازدهمين مدال طلاي جهان و المپيك يوشيدا به حساب مي آيد تا از ركورد تاريخي 11مدال طلاي جهان و المپيك الكساندر كارلين كشتي گير افسانه اي روسيه عبور كند. يوشيدا از سال1998 كشتي را از رده نوجوانان شروع كرد و تا به حال هيچ شكستي در مسابقات المپيك، جهاني، قاره اي و بازي هاي آسيايي جلوي نام او ثبت نشده است تا عملكري جاودانه از اين ژاپني 30ساله به جا بماند و عنوان پرافتخارترين كشتي گير تاريخ جهان را متعلق به خود سازد.
 


وقتي داماد مارادونا بهترين بازيكن جهان را نشناخت

آگوئرو: هنوز كه يادش مي افتم، خنده ام مي گيرد

مهاجم تيم ملي فوتبال آرژانتين فاش كرد هنوز از به ياد آوردن اين موضوع كه مسي را در تيم زير 20 سال آرژانتين نشناخته، خنده اش مي گيرد.
سرجيو آگوئرو فاش كرد كه هنوز به خاطر نشناختن مسي در رقابت هاي جام جهاني زير 20 ساله ها در سال 2005 مي خندد. هم تيمي هاي آرژانتيني در آن دوره از مسابقات كه در هلند برگزار مي شد، موفق شدند با پيروزي 2 بر يك مقابل نيجريه قهرماني رقابت هاي سال 2005 را از آن خود كنند. مهاجم ليگ برتري در اين باره گفت: با مسي درباره كفش ها صحبت مي كرديم كه او به من گفت اسمش ليونل است. درباره نام خانوادگي او سوال كردم كه گفت مسي. وي ادامه داد: باز هم او را نشناختم و بعدها خواندم كه شخصي به نام مسي در تيم آرژانتين حاضر شده و بازي مي كند. آگوئرو كه داماد مارادونا نيز هست، خاطرنشان كرد: اين مسئله بعدها موضوع خنده بازيكنان شد و مسي هم از اين موضوع به شدت خنده اش گرفت. بازيكن 24 ساله آرژانتيني ادامه داد: مسي هنوز هم وقتي يادش مي آيد، مي خندد. آن زمان 17 ساله بودم، بعدها با مسي دوست شدم.
 


ولاسكو چگونه در ايران ماندني شد؟!

توافق ايميلي تا سال 2014

فدراسيون واليبال ايران با سرمربي آرژانتيني تيم ملي براي تمديد قرارداد به توافق رسيد.
فدراسيون واليبال كشورمان با خوليو ولاسكو، سرمربي آرژانتيني تيم ملي براي تمديد قرارداد تا سال 2014 به توافق رسيد تا به اين ترتيب ولاسكو تا دو سال ديگر در ايران ماندني شود.
محمدرضا داورزني، رئيس فدراسيون با اعلام اين خبر افزود:اين توافق به صورت ايميلي حاصل شده و هنوز چيزي به ثبت نرسيده است. وي افزود: با ولاسكو تا سال 2014 به توافق رسيده ايم هرچند مايليم در صورتي كه وي راضي باشد اين قرارداد تا سال 2016 نيز تمديد شود. داور زني يادآور شد: مبلغ قرارداد ولاسكو نسبت به قرارداد اوليه 15تا 20 درصد افزايش پيدا كرده است.
 


قهرمان كاراته جهان از وداع با دنياي قهرماني مي گويد

رفتم تا بيرونم نكنند!

عضو پيشين تيم ملي كاراته كشورمان گفت: تيم ملي كاراته با تركيبي از جوانان و تجربه تشكيل شده است و معتقدم با ادامه اين روند مي تواند در رقابت هاي جهاني پاريس نتيجه مطلوبي كسب كند.
جاسم ويشگاهي ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: بعد از دو سال دوري از تيم ملي تنها با هدف انگيزه دادن به جوانان و اينكه ثابت كنم هنوز ويشگاهي از بهترين هاست به اردوي اين تيم بازگشتم كه هر دو هدف من محقق شد.
رفتم تا بيرونم نكنند
وي درمورد علت كناره گيري از تيم ملي گفت: نمي خواستم بيرونم كنم. دوستم داشتم در اوج خداحافظي كنم و خاطره خوبي از خود بر جاي بگذارم تا هميشه از من به نيكي ياد شود.
به اندازه نياز تمرين مي كنم
ويشگاهي در پاسخ به اين انتقاد كه «ويشگاهي تن به تمرينات تيم ملي نمي دهد»، گفت: اين طور نيست كه من اهل تمرين نباشم. گاهي تمرينات زياد صحيح نيست و موجب آسيب ديدگي مي شود. من بيش از اندازه تمرين نمي كنم و مي دانم چه زماني، چگونه و به چه اندازه بايد تمرين كنم. شايد همين مسئله باعث ايجاد ابهام شده است.
با هيچ مربي مشكلي نداشتم
قهرمان پيشين تيم ملي كاراته در پاسخ به اين سوال كه چرا در زمان حضور در تيم ملي با كادر فني مشكل داشتيد؟، گفت: من با هيچ مربي مشكل نداشتم. هميشه تابع تصميمات كادر فني بوده و در تمام مسابقات انتخابي شركت كرده ام. كتيرايي و بهنام فر هم زماني در كنار من عضو تيم ملي بودند و با نظر آنها تمرين و در رقابت هاي انتخابي مبارزه كردم.
تيم ملي مي تواند در مسابقات جهاني عملكرد خوبي داشته باشد
ويشگاهي در خصوص شرايط تيم كاراته اعزامي به مسابقات جهاني فرانسه هم گفت: رقابت هاي جهاني هميشه در بالاترين سطح فني برگزار مي شود و تيم ملي ايران با تركيب جواني و تجربه در صورتي كه روند رو به رشد فعلي را ادامه دهد مي تواند در مسابقات جهاني پاريس عملكرد موفقي داشته باشد.
همراه تيم ملي كاراته به فرانسه مي روم
وي با بيان اينكه همراه تيم ملي كاراته به فرانسه مي رود، افزود: در پاريس رقابت هاي جهاني را از نزديك تماشا خواهم كرد. رفتن من به پاريس هم براي انگيزه دادن به ملي پوشان است و هم اينكه مي خواهم همگام با كاراته روز دنيا پيش بروم.
مربيگري نمي كنم
اين عضو پيشين تيم ملي در خصوص بازگشت به كاراته به عنوان مربي گفت: كار آموزش را دوست دارم و اكنون در بندرانزلي نيز كلاس آموزش دارم ولي براي حضور در سطح ملي به مربيگري فكر نمي كنم. اگر قرار باشد بازگردم دوست دارم در بخش مديريتي ورود كنم.
جاي خالي مدال المپيك
ويشگاهي از كسب طلاي بيستم ايران در بازي هاي آسيايي گوانگجو به عنوان بهترين خاطره خود ياد كرد و افزود: تمام مسابقاتي كه در آن حضور پيدا كرده و براي ايران اسلامي مدال كسب كرده ام افتخارات بزرگي بود كه مدال هاي طلاي آن شيريني خاصي داشت اما خاطره تلخ من جاي خالي مدال المپيك در ويترين افتخاراتم است.
خداحافظي يا مرگ دوم
قهرمان جهان و آسيا در پايان اظهار داشت: براي يك ورزشكار كه هميشه در اوج قرار داشته به واقع خداحافظي و كناره گيري از تيم ملي مرگ دوم محسوب مي شود. اميدوارم مردم ايران از من راضي باشند كه تمام هدفم در طول دوران قهرماني شاد كردن دل همين مردم بود. جاسم ويشگاهي كاراته كاي ملي پوش گيلاني در مدت زمان حضور در تيم ملي 13 مدال طلا، هشت نقره و پنج برنز از مسابقات جهاني، آسيايي و بازي هاي آسيايي و بيش از 20 مدال رنگارنگ از تورنمنت هاي بين المللي كسب كرده است.
 


توصيه ردنپ به فرديناند

تيم ملي انگليس را فراموش كن

سرمربي پيشين تاتنهام به مدافع منچستريونايتد گفت بايد حضور در تركيب سه شيرها را فراموش كند.
بر اساس آخرين صحبت هاي روي هاجسون، سرمربي تيم ملي انگليس در مورد وضعيت ريو فرديناند مشخص شده كه اين مدافع جايي در برنامه هاي آينده هاجسون ندارد.هري ردنپ كه پس از فابيو كاپلو به عنوان گزينه نخست هدايت تيم ملي انگليس بود، در نهايت نتوانست اين عنوان را بدست گيرد و به جاي وي روي هاجسون هدايت سه شيرها را به عهده گرفت.
ردنپ در مورد شرايط مدافع منچستريونايتد گفت: آيا ريو فرديناند در اين برهه از زندگي خود نيازي به حضور در تيم ملي انگليس احساس مي كند؟ تصور نمي كنم او به حضور در تركيب سه شيرها نيازي داشته باشد. وي چندين سال ديگر مي تواند در سطح بالايي فوتبال بازي كند. اگر براي انگليس به ميدان نرود، سال هاي بيشتري مي تواند در تركيب تيم باشگاهي خود حضور داشته باشد. او بايد روي بازي هاي باشگاهي خود تمركز كند و دلش به هيچ وجه براي بازي در تيم ملي تنگ نشود. او به دليل آسيب ديدگي هايي كه داشته نيز مدت ها است كه براي تيم ملي به ميدان نرفته است.
وي افزود: ريو اكنون بايد شرايط بدني خود را زير نظر داشته باشد. او بايد به بدنش توجه زيادي داشته باشد. او در برخي از ديدارهاي اين فصل خود در منچستريونايتد نيز مورد انتقاد قرار گرفته و نبايد تصميم هاي خنده داري بگيرد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14