(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 19 مهر 1391 - شماره 20328

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سرتيپ اسماعيلي خبر داد
اخطار پدافند هوايي ايران به آواكس هاي آمريكايي
برپايي ششمين نشست مجلس دانش آموزي با حضور رئيس جمهور
دانش آموزان دنياي سياست را تمرين كردند
درپرتو وحي
براي بررسي وضع مسلمانان
هيئتي از كميسيون امنيت ملي به ميانمار مي رود
توافق ايران و عربستان بر سر ديپلماسي حج
مركز تحقيقات آمريكايي هوور:
حمله به ايران منجر به نابودي اسرائيل خواهد شد
نيم ميليون نفر از ضريح جديد امام حسين (ع) در قم ديدن كردند
المانيتور:
ادامه گفت و گوي ايران و 1+5 به پس از انتخابات آمريكا موكول شده است
تكذيب يك شايعه مهدي هاشمي همچنان در زندان است
پروفسور سميعي:
هدف دانشمندان ايراني بايد كسب رتبه نخست در جهان باشد
ايران به نمايندگي از «نم» در سازمان ملل خواستار شد
نابودي كليه تسليحات هسته اي و استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي
معاون وزير امور خارجه با تأئيد سلامتي كامل گروگان ها:
ارتش آزاد سوريه مسئول حفظ جان 47 زائر ايراني است
يوسفي: آغاز ثبت نام دانشجويان نمونه از 20 مهر
اخبار ادبي و هنري
آخرين خبرها از برگزاري جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان در همدان
وزير راه و شهرسازي:
11 فروند هواپيما به خطوط هوايي كشور اضافه مي شود
فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران:
دشمنان جرئت حمله به ايران را ندارند
نام نويسي بيش از 21 هزار پزشك عمومي در پزشك خانواده
3 سوله امدادي در بيرجند به بهره برداري رسيد
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت:
بهره برداري از معدن طلاي قروه، كردستان را متحول مي كند
رئيس جمعيت روشنفكران جمهوري آذربايجان:
ايران به دنبال سلاح هسته اي نيست
مديركل ثبت احوال اصفهان:
همه خدمات ثبت احوال بزودي الكترونيكي مي شود
كنگره جهاني جغرافيدانان جهان اسلام در تبريز آغاز به كار كرد


سرتيپ اسماعيلي خبر داد

اخطار پدافند هوايي ايران به آواكس هاي آمريكايي

فرمانده قرارگاه خاتم الانبيا(ص) ارتش گفت: طي 10 سال اخير اخطارهاي بي شماري حتي به هواپيماهاي آواكس آمريكايي كه در فضاي عراق و حاشيه آزاد خليج فارس پرواز مي كردند، داده ايم.
سرتيپ «فرزاد اسماعيلي» در گفت وگو با فارس، در خصوص مقابله پدافند هوايي با هواپيماهاي جاسوسي در جنگ الكترونيك گفت: ما در 10سال اخير اخطارهاي بي شماري حتي به هواپيماهاي آواكس آمريكايي كه در فضاي عراق و حاشيه هاي آزاد خليج فارس پرواز مي كردند، داده ايم.
وي افزود: پرواز اين هواپيماي آواكس با آن همه پيچيدگي بعضا از قوانين بين المللي و صنعت هواپيمايي تخطي مي كرد و اگر نزديك مي شد ما بلافاصله به آن اخطار مي داديم.
اسماعيلي ادامه داد: سامانه هاي پيچيده اي بر روي آواكس ها نصب است، اما اگر قرار باشد يك هواپيماي جنگ الكترونيك مثل هواپيماي E3C، جنگ الكترونيك عظيمي در همه طيف ها انجام دهد، نمي تواند موفق باشد چون خودش هم بايد پرواز كند و رادارش در طيفي روشن باشد، پس طبيعتا اگر در همه طيف ها هم بخواهد جنگ الكترونيك انجام بدهد محكوم به افتادن است و اگر بخواهند سامانه GPS را از كار بياندازند و از ماهواره استفاده نكند طبيعتا خودش هم محكوم به گمراه شدن است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) با بيان اينكه ما در برابر جنگ الكترونيك دشمن هم از سيستم استفاده مي كنيم و هم از خنثي سازي، اظهار داشت: ما امروزGPS Jammerهايي داريم كه خيلي راحت مي توانند سامانه هاي GPS را منهدم كنند.
اسماعيلي با اشاره به توان بالاي اين قرارگاه در تامين امنيت فضاي كشور و مقابله با هواپيماهاي جاسوسي دشمن، به كشف هواپيماهاي جاسوسي آمريكا توسط قرارگاه خاتم الانبيا(ص) در رزمايش ولايت نيروي دريايي ارتش در سال 89 اشاره كرد و گفت: دو فروند هواپيماي جاسوسي سرنشين دار آمريكايي كه كاملا رادارگريز هستند، قصد نزديكي به مرزهاي ايران را داشتند كه در 12مايلي مرزهاي جغرافيايي جمهوري اسلامي ايران به هر 2 هواپيما در موقعيت و نقطه اي كه بودند، توسط رادار جاسك، چابهار و بندرعباس اخطار هوايي داده مي شود و آنها بلافاصله منطقه را ترك مي كنند.
وي تاكيد كرد: ما به كمك سامانه هاي راداري و شنود الكترونيكي توامان يعني سيستم اكتيو و پسيو، تا به حال اجازه ورود هيچ پرنده جاسوسي را به فضاي كشورمان نداده ايم.


 


برپايي ششمين نشست مجلس دانش آموزي با حضور رئيس جمهور

دانش آموزان دنياي سياست را تمرين كردند

محمود احمدي نژاد با شركت در نشست دوره ششم مجلس دانش آموزي، اظهار داشت: بايد خودمان را در بالاترين قله هاي ممكن باور كنيم و در آن زمان، شرايط مالي مورد نياز نيز فراهم مي شود، زيرا شرايط مالي تابع باور انسان ها است.
وي افزود:اگر شما تصميم بگيريد در علم و دانش در دنيا رتبه نخست را كسب كنيد بدانيد كه شرايط آن فراهم مي شود. اكنون از نظر سرعت رشد علمي در دنيا اول هستيم، چرا اين اتفاق افتاد؟ زيرا انديشمندان ما خود را در سطح دنيا باور كردند، فردي كه آرمان هاي بزرگ را انتخاب مي كند اموري را كه مردم عادي مانع مي دانند، به حساب نمي آورد.
احمدي نژاد گفت: جمهوري اسلامي به اين دليل برپا شده كه هم انسان ها و هم ملت ها به سمت قله كمال حركت كنند، بنابراين بايد دست به دست هم دهيم و خود را در بالاترين سطح باور داشته باشيم.
رئيس جمهور راه رسيدن به قله را با عبور از جاده عدالت ممكن دانست و گفت: انسان بايد در اين مسير با خدا رابطه زيبا داشته باشد، زيرا خداوند عاشق ترين عاشق به انسان است.
وي خطاب به دانش آموزان حاضر در اين نشست توصيه كرد كه دفترچه اختصاصي براي خود تهيه كنند و هر زمان كه خواستند وارد موضوعي شوند، بررسي كنند كه تأثير آن در كمال انسان چقدر است؟
رئيس جمهور خطاب به جوانان ايران اسلامي گفت: آينده را شما مي سازيد نه اقتصاد، روابط بين الملل و دولت آمريكا.من ايمان دارم كه جوانان امروز ايران خود را در بالاترين سطح عالم باور دارند.
به گزارش ايسنا، برخي از نمايندگان مجلس دانش آموزي به بودجه سازمان دانش آموزي اشاره و خواستار ا فزايش آن شدند كه رئيس جمهور در سخنانش گفت: اكنون به لحاظ بودجه تحت فشاريم. بودجه خيلي جاها صفر شده يا كاهش 25 درصدي داشته است. در اين شرايط مي توان فهميد كه خيلي ها چكاره هستند، اما بودجه مجلس دانش آموزي و سازمان دانش آموزي را تأمين مي كنيم.
وي با خنده گفت كه اگر لازم باشد از حقوق وزير و سايرين كم مي كنيم و بودجه شما را مي دهيم.
در ادامه نمايندگان مجلس دانش آموزي خواستار افزايش تعداد نشست هاي اين مجلس در سال شدند كه رئيس جمهور افزايش تعداد نشست هاي مجلس دانش آموزي از دو نشست در سال به سه نشست را اعلام كرد و گفت: جلسه ديگر به صورت مشترك با دولت برگزار مي شود.
برخي ديگر از نمايندگان مجلس دانش آموزي پيشنهاد سفرهايي را براي نمايندگان مطرح كردند كه رئيس جمهور به وزير آموزش و پرورش پيشنهاد كرد: اردوهايي براي بازديد پروژه هاي اصلي كشور در استان هاي مختلف برپا شود.
حمله رژيم صهيونيستي به ايران به منزله خودكشي قطعي است
رئيس جمهور درباره تهديدهاي رژيم صهيونيستي عليه ايران و اينكه اين موضوع باعث نگراني هايي نزد ايرانيان مقيم آمريكا شده است، خاطرنشان كرد: فكر مي كنم همه عقلاي عالم مي دانند كه چنين اقدامي از ناحيه اين رژيم به منزله خودكشي قطعي است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد در گفت وگوي تلويزيوني با ايرانيان ساكن در قاره آمريكا، با بيان اينكه تاريخ، تمدن، فرهنگ و انديشه، بسيار متعالي، انساني و در جهت خير و رحمت براي همه بشريت بوده و هست، گفت: ملت ايران همواره به دنبال عدالت و دوستي بوده و اينها را نه فقط براي خود بلكه براي همگان خواسته و مي خواهد.
رئيس جمهور تصريح كرد: كساني كه مسبب همه بيچارگي هاي عالم هستند، از همه مردم دنيا طلبكارند، براي ديگران تعيين تكليف مي كنند و طوري رفتار مي كنند كه كسي جرات نكند از خود آنان سوال كند، شما كه مسبب اين وضع هستيد، آيا نبايد تغييري در رفتارهاي خود بدهيد؟
رئيس جمهور در گفت وگو با شبكه جام جم ادامه داد: خوشبختانه ديگر تاريخ مصرف اين اخلاق و رويه به پايان رسيده و در عمل به بن بست رسيده است، نظم حاكم علاوه بر اينكه در حل و فصل مشكلات ناتوان بوده، ديگر هيچ نوآوري و زايشي در عرصه انديشه ندارد و به اصطلاح سوخت تاريخي آن پايان يافته است.
احمدي نژاد در پاسخ به اين مسئله كه ايرانيان مقيم آمريكا تحت تاثير سياه نمايي هاي سلطه رسانه اي عليه ايران هستند و از سوي ديگر از شنيدن اخبار موفقيت هاي جمهوري اسلامي ايران از جمله برگزاري شايسته اجلاس سران جنبش عدم تعهد خوشحال مي شوند، شما واقعيات را چگونه براي اين دسته از ايرانيان تشريح مي كنيد، گفت: اين يك جنگ رسانه اي تمام عيار است؛ البته وقتي مي گويم جنگ رسانه اي به معناي آن نيست كه در ايران هيچ مشكلي نيست و ما امروز بهترين ملت عالم هستيم؛ خير، در ايران نيز مشكلاتي وجود دارد كه ريشه هاي داخلي و خارجي دارد.
احمدي نژاد اضافه كرد: وقتي مي گوييم كه جنگ رسانه اي عليه ما جريان دارد، به معناي ناديده گرفتن واقعيت هاي داخلي كشورمان نيست، بلكه بزرگنمايي هايي را كه درباره مشكلات در ايران صورت مي گيرد، تشريح مي كنيم.
رئيس جمهور با بيان اينكه در مقابل اين جنگ رسانه اي در حد ممكن بايد اطلاع رساني كرد، اظهار داشت: نمي توانم ادعا كنم كه امروز مي توانيم همه حرفهايمان را به گوش مردم دنيا برسانيم ولي به نسبت چند سال قبل خوب وضعيت خيلي بهتر است و بعضي انحصارها و سلطه هاي جهاني در بخش رسانه اي تضعيف شده يا درهم شكسته است و تنوع شبكه هاي ارتباطي باعث شده كه حرفها راحت تر به گوش مردم جهان برسد.
احمدي نژاد با اشاره به سفر حدود هشت هزار نفر از نمايندگان، مقامات و اتباع كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد به تهران در ايام برگزاري اجلاس تهران، تصريح كرد: شايد بتوان گفت بيش از 70 درصد اين افراد حتي يكبار به ايران سفر نكرده بودند و برخي از آنان اظهار كردند كه پيش از سفر به تهران، تصور ديگري از ايران داشتند كه هيچ تناسبي با واقعيت موجود نداشت و اين ناشي از همان فضاسازي هايي است كه عنوان شد.
رئيس جمهور در پاسخ به سوالي درباره تهديد هاي رژيم صهيونيستي عليه ايران و اينكه اين موضوع باعث نگراني هايي نزد ايرانيان مقيم آمريكا شده است، خاطرنشان كرد: فكر مي كنم همه عقلاي عالم مي دانند كه چنين اقدامي از ناحيه اين رژيم به منزله خودكشي قطعي است. از سوي ديگر معتقدم آن انديشه و افرادي كه روزگاري صهيونيست ها را - به معناي انديشه صهيونيسم كه رژيم صهيونيستي را به مثابه بازوي عمل خود در دنيا ايجاد كرده است- بوجود آوردند به اين نتيجه رسيده اند كه ديگر هزينه هاي اين رژيم جعلي بيشتر از منافعش است و بايد به گونه اي اين ماجرا را فيصله دهند تا وضعيت امروز كه درگيري دائمي را باعث شده است، بيش از اين تداوم نيابد، چرا كه قابل ادامه دادن نيست.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي بدون اشغال، ترور و كشتار زنده نيست، افزود: رژيم صهيونيستي به دنبال ماجراجويي است تا از وقوع اين اتفاق جلوگيري كند و به نظرم اقدام توهين آميزي كه درباره مقدس ترين مقدسات بشر رخ داد نيز به دنبال همين هدف بود.
رئيس جمهور گفت: البته نمي توان احتمال حمله به ايران را ناديده گرفت، اما مي توان گفت كه پاسخ ايران به هر تجاوزي كوبنده و پشيمان كننده است. ايرانيان هيچگاه جنگي را شروع نكرده و نمي كنند، اما همواره مدافعان خوبي بوده اند و هميشه از سرزمين خود به شكلي به يادماندني و تاريخي دفاع كرده اند.
 


درپرتو وحي

شياطين بر دروغگويان گناهكار
نازل مي شوند
قرآن عظيم:
آيا به شما خبر بدهم كه شياطين بر چه كساني نازل مي شوند؟!
آنها بر هر دروغگوي گناهكار نازل مي شوند.
سوره شعرا
آيات 222-221
 


براي بررسي وضع مسلمانان

هيئتي از كميسيون امنيت ملي به ميانمار مي رود

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: در آينده اي نزديك براي بررسي مسائل مربوط به مسلمانان و رايزني براي بازگشايي سفارت در ميانمار هيئتي از كميسيون امنيت ملي به اين كشور اعزام خواهد شد.
سيدباقر حسيني نماينده زابل و زهك در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران از اعزام هيئتي از كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي به ميانمار خبر داد و گفت: در آينده اي نزديك هيئتي از اين كميسيون به ميانمار اعزام خواهد شد.
وي هدف از سفر اين هيئت از كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي به ميانمار را بررسي موضوعات مربوط به مسلمانان اين كشور دانست.
عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي همچنين تصريح كرد: رايزني براي بازگشايي سفارتخانه دو كشور از ديگر اهداف اين سفر خواهد بود.
وي خاطرنشان كرد: ساز و كار اعزام هيئت كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس به ميانمار به زودي مشخص خواهد شد.
 


توافق ايران و عربستان بر سر ديپلماسي حج

معاون امور بين الملل بعثه مقام معظم رهبري با تشريح توافق جمهوري اسلامي ايران و عربستان بر سر ديپلماسي حج اعلام كرد كه مقامات دو كشور به اين اصل اعتقاد دارند كه مناسك حج به عنوان بزرگترين رويداد جهان اسلام بايد منظم، با آرامش و با برنامه انجام شود.
«محمدرضا باقري» ديروز در گفت وگو با مهر درباره وضعيت ديپلماسي مشترك جمهوري اسلامي ايران و عربستان سعودي پيرامون برگزاري مناسك حج به عنوان بزرگترين گردهمايي مسلمانان جهان، گفت: روابط سياسي ايران و عربستان در سال هاي اخير همواره داراي نوسان هايي بوده است.
معاون امور بين الملل بعثه مقام معظم رهبري با تاكيد بر اينكه همواره سعي شده موضوع برگزاري حج از ساير مسائل سياسي و بين المللي بين ايران و عربستان تفكيك شود، تصريح كرد: اصل اين موضوع مورد تاييد مقامات دو كشور قرار گرفته است.
اين مقام مسئول با اعلام اينكه مقامات دولت عربستان همچون ايران به اين اصل اعتقاد دارند كه مناسك حج به عنوان بزرگترين رويداد بين المللي جهان اسلام بايد منظم، با آرامش و با برنامه انجام شود، اظهار داشت: سياست بعثه مقام معظم رهبري برگزاري هرچه باشكوه تر مناسك حج با حضور مسلمانان چهارگوشه جهان است.
وي ضمن اظهار اميدواري مبني بر اينكه ديپلماسي حج جمهوري اسلامي ايران نه تنها مانعي در راه روابط دو كشور نگردد، بلكه منجر به بهبود هرچه بيشتر في مابين شود، تاكيد كرد: ايران به منظور برگزاري باشكوه مناسك حج انجام آموزش هاي گسترده اي را در بين زائران و حجاج ايراني سرزمين وحي در دستور كار خود قرار داده است.
 


مركز تحقيقات آمريكايي هوور:

حمله به ايران منجر به نابودي اسرائيل خواهد شد

يك مركز تحقيقاتي معتبر در آمريكا در گزارشي اعلام كرد كه نابودي اسرائيل حداقل پيامد حمله نظامي به تاسيسات هسته اي ايران است.
مركز تحقيقات استراتژيك «هوور» گزارش جديدي در مورد نتايج حمله رژيم اسرائيل به نيروگاه هاي هسته اي ايران تهيه كرده كه در آن آمده است: هر نوع ريسكي در حمله به راكتورهاي هسته اي ايران از سوي رژيم اسرائيل منجر به از بين رفتن اين رژيم خواهد شد.
اين مركز در گزارش خود با اشاره به نارضايتي غربي ها از سخنان غيرعاقلانه نتانياهو تاكيد كرد: حمله رژيم اسرائيل به ايران به منزله خودكشي اسرائيل خواهد بود.
اين گزارش افزود: پرونده هسته اي ايران امروز به پيچيده ترين معماي جهان تبديل شده است، زيرا محروميت هاي بيشتر و تشديد آنها عليه ايران نه تنها از اراده آنها در رسيدن به اهدافشان نخواهد كاست بلكه بر بحران آن خواهد افزود.
اين مركز تحقيقات استراتژيك با تاكيد بر اين كه غرب از وارد شدن به بازي هايي كه پايان آنها در هر حال ضرر است پشيمان خواهد شد، افزود: گذشته از آن كه هر نوع هجومي باعث تشويش در جهان شده و قيمت نفت را بالا خواهد برد، منطقه خاورميانه را به محلي براي جنگ هاي موشكي ويران كننده تبديل خواهد كرد.
¤ نتايج بررسي صورت گرفته توسط يك دانشگاه برجسته آمريكايي نشان مي دهد كه اكثريت مردم آمريكا براين باورند كه اقدام نظامي احتمالي رژيم صهيونيستي عليه ايران داراي عواقب وخيم اقتصادي و استراتژيك براي آمريكا است.
براساس مطالعه صورت گرفته توسط دانشگاه «مريلند» آمريكا در اواسط ماه سپتامبر سال جاري، اكثر آمريكايي ها اعلام كرده اند كه اقدام نظامي احتمالي اسرائيل عليه تأسيسات هسته اي ايران، به افزايش شديد بهاي نفت منجر مي شود.
اين بررسي همچنين نشان داد كه مردم آمريكا بر اين باورند كه حمله به ايران، جايگاه استراتژيك واشنگتن در خاورميانه را بدتر و وخيم تر مي كند.

 


نيم ميليون نفر از ضريح جديد امام حسين (ع) در قم ديدن كردند

مدير پروژه ساخت ضريح اباعبدالله الحسين(ع) در قم گفت: طي هفته گذشته بيش از نيم ميليون نفر از اين ضريح ديدن كردند.
به گزارش ايرنا، مدير پروژه ساخت ضريح امام حسين(ع) با اعلام مطلب فوق گفت: با توجه به اينكه از 11مهرماه درب كارگاه ساخت ضريح امام حسين(ع) به روي علاقمندان و شيفتگان خاندان عصمت و طهارت بازشده است، در اين مدت مردم از تمام نقاط ايران اسلامي و حتي از ساير كشورهاي دنيا براي ديدن ضريح جديد به قم آمده اند.
محمود پارچه باف افزود: طي اين مدت جلوه هايي شكوهمند از عشق و ارادت شيفتگان به خامس آل عبا(ع) در جوار اين ضريح شكل گرفت كه نشان از عمق ارادت محبان اهل بيت(ع) به ساحت مقدس اباعبدالله الحسين(ع) است.
درب هاي كارگاه ساخت ضريح امام حسين(ع) تا 25مهرماه از ساعت هشت صبح تا 20هر روز به صورت دائم به روي علاقه مندان باز است.
ضريح جديد امام حسين(ع) روز پنجشنبه، ششم شهريورماه با حضور مسئولان كشوري و مدعويني از چند كشور اسلامي در محل كارگاه اين ضريح در مدرسه علميه معصوميه قم رونمايي شد.
وزن سازه ضريح جديد امام حسين(ع) بالغ بر 12هزار كيلوگرم است كه در اين سازه، پنج هزار و 300كيلوگرم چوب، چهارهزار و 600كيلوگرم نقره، 118كيلو و 650گرم طلا، 700كيلوگرم مس، 450كيلوگرم تسمه و پولت هاي استيل، 700كيلوگرم چوب تزييني و 100كيلوگرم آهن آلات به كار رفته است.
براي ساخت اين ضريح، 14ميليارد تومان هزينه شده است كه پنج ميليارد و 800ميليون تومان آن به صورت نقدي و مابقي بصورت غيرنقدي در قالب طلا، جواهر و ساير اقلام با ارزش مي باشد كه توسط دوستداران و شيفتگان امام حسين(ع) اهدا شده است.
كار ساخت ضريح جديد حضرت امام حسين(ع) حدود شش سال به طول انجاميد.
 


المانيتور:

ادامه گفت و گوي ايران و 1+5 به پس از انتخابات آمريكا موكول شده است

يك پايگاه خبري از برنامه ريزي دولت آمريكا براي ازسرگيري مذاكرات ميان گروه 1+5 و ايران، پس از انتخابات رياست جمهوري آمريكا خبر داد.
به گزارش فارس، مقامات آگاه به پايگاه خبري «المانيتور» اعلام كرده اند آمريكا در نظر دارد كه مذاكرات هسته اي خود را با ايران بعد از برگزاري انتخابات رياست جمهوري ماه نوامبر اين كشور از سر بگيرد.
در اين خبر ضمن اشاره به اينكه از سرگيري مذاكرات هسته اي با ايران يك پيشرفت محسوب مي شود اما نيازمند به ارائه پيشنهادات اساسي از سوي گروه 1+5 به ايران است كه در دور قبلي مذاكرات با ايران مطرح نشده، نوشته شده كه احتمال دارد ژستي كه آمريكا در دور جديد مذاكرات با ايران بگيرد، بدون توجه به اين كه چه كسي پيروز انتخابات رياست جمهوري اين كشور مي شود، جنگ طلبانه تر باشد.
براساس اين گزارش، اگر «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا در انتخابات 6 نوامبر مجددا انتخاب شود، دولت او تنها حدود 5 ماه فرصت دارد تا زماني كه ايران وارد دور بعد انتخابات رياست جمهوري اش در بهارسال بعد شود.اگر «ميت رامني» نامزد حزب جمهوريخواه در انتخابات نوامبر پيروز شود، تيم اوباما مدت زمان به مراتب كمتر از 5 ماه دارد و هم ايران و هم آمريكا ممكن است كه درباره امضاي توافقي كه احتمالا توسط رئيس جمهور بعدي آمريكا رد مي شود، احساس محدوديت خواهند كرد.
در ادامه اين خبر آمده است: رامني سياست هاي خود در قبال ايران را توضيح داده و اعلام كرده است كه اين سياست ها تقريبا با سياست هاي اوباما يكسان خواهد بود. اين در حاليست كه در دولت رامني، گروهي از مشاوران كمپين نومحافظه كار و جنگ طلب منتظر توافق ديپلماتيك درباره برنامه هسته اي ايران نيستند.
المانيتور در ادامه به اظهارات ماه گذشته «اسماعيل كوثري» نماينده مجلس ايران مبني بر اين كه ايران خود را از مذاكرات دور نمي كند، اشاره كرده و نوشته است: سؤالي كه وجود دارد اين است كه آيا تمايل ايران به ادامه مذاكرات با تمايل غرب براي مذاكرات تطابق دارد يا خير؟
براساس اين گزارش، آمريكا كه گروه 1+5 را رهبري مي كند، تاكنون درخواست هاي سختگيرانه اي از ايران داشته و هيچ مزاياي اساسي به ايران پيشنهاد نكرده و همواره ژست تهاجم نظامي و اقتصادي خود عليه ايران را حفظ كرده است.
در ادامه اين گزارش آمده است كه از سرگيري مذاكرات سطح بالا با ايران گامي است در مسير صحيح چرا كه دولت اوباما در مقابل فشارهاي اسرائيل مبني بر حمايت از اقدام نظامي پيشگيرانه عليه ايران مقاومت كرده است.
 


تكذيب يك شايعه مهدي هاشمي همچنان در زندان است

علي رغم شايعات منشتر شده، مهدي هاشمي همچنان در زندان بوده و به گفته وكيلش ممنوع الملاقات است.
اخيرا شايعاتي در سطح رسانه ها مطرح شد مبني بر اينكه مهدي هاشمي كه در حال بازجويي درباره برخي اتهامات است، براي ملاقات با خانواده خود از زندان اوين خارج مي شود.
مهدي هاشمي روز يكشنبه 2مهرماه پس از 3سال اقامت در لندن وارد كشور شد و بعد از حضور در دادسراي امنيت براي انجام تحقيقات بازداشت شد.
تا اين لحظه مهدي هاشمي هيچ ملاقاتي نداشته است تا اينكه روز گذشته اين شايعات مطرح شد و غلامحسين اسماعيلي رئيس سازمان زندان ها در واكنش به اين موضوع گفت: مجوز ملاقات در حوزه اختيار ما نيست و دادستان بايد نظر بدهد.
وي ادامه داد: ممكن است دادستان تهران دستور دهد به هر دليلي متهم از زندان خارج و به جاي ديگري منتقل شود اما تا اين لحظه هيچ موضوعي در زمينه خروج مهدي هاشمي از زندان اوين از سوي دادستاني به ما اعلام نشده است.
وكيل مهدي هاشمي نيز به خبرنگار فارس گفت: خروج مهدي هاشمي از اوين براي ملاقات با خانواده شايعه و وي ممنوع الملاقات است.
 


پروفسور سميعي:

هدف دانشمندان ايراني بايد كسب رتبه نخست در جهان باشد

رئيس فدراسيون جراحان مغز جهان گفت: هدف دانشجويان، اساتيد و دانشمندان ايراني بايد كسب رتبه نخست جهان باشد.
به گزارش مهر، پروفسور مجيد سميعي ظهر دوشنبه در همايش توليد علم در دانشگاه علوم پزشكي مشهد اظهار كرد: بر اساس پيش بيني ها رتبه چهارم را در سال 2018 كسب خواهد كرد اما هدف ايرانيان بايد رتبه اول جهان باشد.
رئيس فدراسيون جراحان مغز جهان گفت : دانشجويان ايراني با سلاح دانش مي توانند جهان را تسخير كنند.
وي تاكيد كرد: دانشجويان در آينده كشور و دستيابي به قله هاي رفيع علم و دانش نقش موثري دارند و تلاش دانشجويان و استفاده از تجارب علمي و تخصصي اساتيد نقش موثري در موفقيت آنان دارد.
پرفسور سميعي تصريح كرد: كشور ايران با وجود دانشمنداني همچون بوعلي سينا و زكرياي رازي پايه گذار بسياري از علوم به شمار مي رود.
وي با بيان اينكه مايه علم ودانش در كشور ما بنا گذاشته است: تمام كشورهاي پيشرفته در صنعت و دانش ، منشأ آن را از دانشمندان ايراني فرا گرفته اند.
اين جراح برجسته جهاني با اشاره به هوش و ذكاوت دانشجويان ايراني افزود: وظيفه اساتيد و مسئولان اين است كه تغذيه درستي براي اين مغزها داشته و به طور شايسته به آنها رسيدگي كنيم .
وي با اشاره به لزوم پيگيري و جديت براي دستيابي به جايگاه بالاتر در دنيا بيان كرد : هر استادي كه در جهت پيشرفت دانشجويان گامي برندارد نبايد شب راحت بخوابد و دانشجويان ايراني هم اگر وقت را به بطالت گذراندند، شب را نبايد راحت بخوابند.
سميعي با اشاره به اينكه ثروت و قدرت زودگذرند تاكيد كرد: با كسب ثروت در زندگي، انسان پس از گذشت مدتي نسبت به آن نفرت پيدا مي كند اما كسب علم و دانش براي شما لذتي تا آخرين لحظات زندگي به دنبال خواهد داشت.
وي خطاب به دانشجويان گفت : به دنبال رشته اي باشيد كه عاشق آن هستيد و به فكر پرستيژ كاري نباشيد تا در كارتان پيشرفت كنيد و اگر عاشق كارتان باشيد نبايد هيچگاه خسته نشويد.
استاد برجسته جراحي مغز و اعصاب جهان با اشاره به اينكه تحقيقات در زمينه سلولهاي بنيادي بسيار پراهميت است افزود: اما در زمينه قطع نخاع استفاده از سلولهاي بنيادي غير ممكن است.
وي بيان كرد : برخي از كشورها از جمله چين و روسيه به خاطر منافع اقتصادي خودشان به بيماران قطع نخاع پيوند سلول بنيادي مي زنند كه اين امر بزرگترين جنايت در علم پزشكي به شمار مي رود.
پرفسور سميعي تصريح كرد: مسائل جديد رشته جراحي اعصاب را در اختيار دانشجويان و اساتيد دانشگاه علوم پزشكي قرار خواهم داد.
استاد برجسته جهاني در همايش توليد علم گزارشي از آخرين دستاوردهاي جراحي مغز و اعصاب را به اساتيد و دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي مشهد ارائه داد.
 


ايران به نمايندگي از «نم» در سازمان ملل خواستار شد

 نابودي كليه تسليحات هسته اي و استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي

سفير و نماينده دائم كشورمان در سازمان ملل بر لزوم نابودي كليه تسليحات هسته اي در جهان و همچنين بر حقوق مسلم كشورها در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي تاكيد كرد.
«محمد خزاعي» كه در كميته خلع سلاح سازمان ملل به نمايندگي از كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد سخنراني مي كرد، بر موضع اصولي جنبش عدم تعهد مبني بر خلع سلاح كامل هسته اي به عنوان اصلي ترين اولويت تاكيد كرد و نگراني اين جنبش در خصوص روند كند خلع سلاح بين المللي و فقدان پيشرفت در حذف كلي سلاح هاي هسته اي از سوي دولت هاي دارنده سلاح هسته اي براساس مقررات حقوقي چند جانبه را ابراز نمود.
وي افزود: جنبش عدم تعهد تنها ضمانت قطعي در قبال عدم استفاده از تسليحات هسته اي و يا حتي تهديد به استفاده احتمالي از آن ها را نابودي كلي تسليحات موجود در زرادخانه هاي كشورهاي داراي تسليحات هسته اي مي داند.
خزاعي با ابراز نگراني كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد از دكترين دفاعي كشورهاي دارنده تسليحات هسته اي و سند ناتو كه در ماه مي سال جاري ميلادي به تصويب رسيده و در آن منطق استفاده از سلاح هاي هسته اي مطرح شده است، به نمايندگي از آن جنبش پيشنهاد كرد تا كنفرانسي بين المللي در كوتاه ترين زمان ممكن در سطح عاليرتبه براي شناسائي راه ها و ابزار حذف سلاح هاي هسته اي برگزار گردد.
خزاعي مجددا حمايت قوي جنبش عدم تعهد از ايجاد يك خاورميانه عاري از سلاح هسته اي را خاطر نشان كرد و افزود: رژيم صهيونيستي به عنوان تنها طرفي كه در منطقه به پيمان منع و گسترش سلاح هاي هسته اي نپيوسته است و حتي قصد خود را براي عدم انجام اين كار اعلام نكرده، لذا اين رژيم بايد بدون هيچ گونه تاخيري به ان پي تي پيوسته و تمام تاسيسات هسته اي خود را تحت نظارت كامل پادمان هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار دهد.
وي افزود: جنبش عدم تعهد همچنين خواستار ممنوعيت كامل انتقال تجهيزات، اطلاعات، مواد، تسهيلات منابع و تجهيزات و يا كمك هاي فني و مهندسي مرتبط با موضوع هسته اي به رژيم اسرائيل است.
وي تصريح كرد: جنبش عدم تعهد حقوق مسلم هر كشوري براي توسعه ملي چرخه كامل سوخت در جهت مصارف صلح آميز را مورد تاكيد قرار مي دهد و نگراني عميق خود را از تداوم اعمال محدوديت بر روي صادرات مواد، تجهيزات و فناوري هسته اي با اهداف صلح آميز به كشورهاي در حال توسعه ابراز مي كند.
خزاعي افزود، جنبش عدم تعهد بر اصل تخطي ناپذير فعاليت هاي صلح آميز هسته اي تاكيد دارد و معتقد است كه هرگونه حمله يا تهديد به حمله عليه تاسيسات هسته اي صلح آميز كه در حال فعاليت و يا در حال ساخت است نه تنها خطر بزرگي عليه جامعه بشري و محيط زيست است، بلكه نقض فاحش قوانين بين المللي اصول و اهداف منشور ملل متحد و مقررات آژانس بين المللي انرژي اتمي محسوب مي شود.
 


معاون وزير امور خارجه با تأئيد سلامتي كامل گروگان ها:

ارتش آزاد سوريه مسئول حفظ جان 47 زائر ايراني است

معاون عربي و آفريقاي وزير امور خارجه با تأئيد سلامتي كامل گروگان هاي ايراني گفت: ارتش آزاد سوريه مسئول حفظ جان 47 زائر ايراني است.
حسين امير عبداللهيان افزود: گروه موسوم به ارتش آزاد سوريه شعار مبارزه را سر مي دهد اما در عمل از روش هاي تروريستي و آدم ربايي استفاده مي كند.
اين مقام وزارت امور خارجه ايران تصريح كرد: متعجب هستيم كه چگونه اين جريان آدم ربا، ادعاي جايگزيني يك نظام سياسي را دارد؟
معاون عربي و آفريقاي وزير امور خارجه گفت: هم اكنون تماس ها و رايزني هاي فشرده اي در سطح وزير امور خارجه كشورمان با وزيران امور خارجه برخي كشورها از جمله سوريه، تركيه و قطر براي آزادي گروگان ها در حال انجام است.
گفتني است 47 زائر ايراني 14 مرداد سال جاري توسط گروهي از افراد مسلح وابسته به گروه موسوم به ارتش آزاد سوريه در منطقه ريف دمشق ربوده شدند.
معاون عربي و آفريقاي وزير امور خارجه در پاسخ به اين سوال كه آيا عربستان سعودي از ادامه حضور در كميته چهارجانبه حل بحران سوريه كه از سوي محمد مرسي رئيس جمهوري مصر پيشنهاد شده، كناره گيري كرده است؟ گفت: عدم حضور عربستان سعودي در دو نشست اخير (قاهره و نيويورك) جاي تامل دارد.
وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران ابتكار آقاي مرسي را به عنوان يك راهكار سياسي تاييد مي كند، تاكيد كرد: معتقديم برخلاف نظر برخي طرف هاي منطقه اي و خارجي، نكته كليدي در ابتكار رئيس جمهوري مصر همانند جمهوري اسلامي ايران و سازمان ملل اين است كه راهكار حل بحران سوريه را صرفا سياسي مي داند نه نظامي و امنيتي.

 


يوسفي: آغاز ثبت نام دانشجويان نمونه از 20 مهر

مدير كل امور دانشجويان داخل وزارت علوم با اشاره به جزئيات ثبت نام دانشجوي نمونه اعلام كرد كه ثبت نام از اين دانشجويان در دانشگاه ها از 20 مهر ماه آغاز مي شود.
محمد حسن يوسفي افزود: نامه اي براي تمام معاونان دانشجويي دانشگاه ها در تاريخ 3 مهر ماه ارسال و موارد مد نظر براي انتخاب دانشجوي نمونه در سال تحصيلي جاري اعلام شد.
وي گفت: از 20 مهر تا 10 آبان ماه ثبت تقاضاها در سامانه خدمات آموزشي صورت مي گيرد، از 11 تا 20 آبان ماه تقاضاها بررسي مي شود و در مرحله سوم نيز كه از 21 تا 20 آبان است،تقاضاها در حوزه ستادي بررسي خواهد شد.
به گفته مدير كل امور دانشجويان داخل وزارت علوم، از 16 آذر به بعد منتظر اعلام زمان از سوي رياست جمهوري براي برگزاري تقدير از دانشجويان نمونه خواهيم بود.
يوسفي تأكيد كرد: ضوابط معرفي دانشجوي نمونه همانند سال گذشته است كه به امضاي وزراي علوم و بهداشت رسيده و ابلاغ شده است.
اين مقام مسئول در وزارت علوم، اعلام كرد كه 50 دانشجوي نمونه از وزارت علوم و 30 دانشجوي نمونه از مجموعه وزارت بهداشت برگزيده خواهند شد و دانشجويان برتر دانشگاه آزاد هم در ليست همان 50 دانشجوي نمونه قرار دارند.
وي تأكيد كرد: سه نفر نخست در هر مقطع و گروه تخصصي كه حداقل 60 درصد امتياز لازم را كسب كرده باشند به حوزه ستادي امور دانشجويان داخل سازمان امور دانشجويان كه در واقع مرحله نهايي به شمار مي آيد، معرفي خواهند شد.
 


اخبار ادبي و هنري

شاعر معارض سوري از فرانسه جايزه گرفت
در آستانه اعطاي نوبل ادبي سال 2012، فرانسه نشان «لوژيون افتخار» خود را به آدونيس شاعر مشهور سوري اعطا كرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري شعر و ادب عربي، اين مراسم در انتشارات «مركو دوفرانس» در پاريس برگزار شد و ادگار موران دانشمند فرانسوي به نمايندگي از رئيس جمهور اين كشور و در حضور شعراي فرانسوي و عرب اين نشان را به آدونيس تقديم كرد.
آدونيس مدت هاست در فرانسه به سر مي برد و امسال چون سال گذشته از نامزدهاي دريافت نوبل ادبي است. وي سال گذشته در نامه اي سرگشاده در راستاي سياست هاي غرب، از بشار اسد رئيس جمهور سوريه خواست تا به صداي مردم سوريه گوش دهد. آدونيس كه اسمش «علي احمد سعيد اسبر» است پيش از اين گفته بود «آنچه در جهان عرب مي گذرد شورش است نه انقلاب و در هيچ تظاهراتي كه از مسجد آغاز شود، شركت نخواهم كرد.»
دعوت از هنرمندان جهان براي صيانت از اديان توحيدي
معاون ارتباطات و امور بين الملل سازمان بسيج هنرمندان از برگزاري جشنواره بين المللي فروغ ابديت خبر داد. رضا رسولي گفت: جشنواره فروغ ابديت، جشنواره اي فرهنگي هنري است كه در راستاي صيانت و دفاع از اديان توحيدي و مبارزه با اهانت به پيامبران الهي برگزار شده و مقرر است فراخوان آن توسط نمايندگي هاي فرهنگي جمهوري اسلامي در كشورهاي مختلف جهان به دست هنرمندان آزاده دنيا برسد.
اين نويسنده كه به تازگي به عنوان دبير اين جشنواره بين المللي منتسب گرديده، معرفي شيرازه مشترك اديان الهي، معرفي ابعاد وجودي حضرت ختمي مرتبت صلي الله عليه و آله، تشريح ابعاد برنامه هاي صهيونيستي- امپرياليستي براي تهاجم همه جانبه به اديان، بازخواني جنايات آمريكا و صهيونيسم جهاني نسبت به اسلام و مسلمانان و شناخت جريان اسلام هراسي غرب را به عنوان مهمترين اهداف برگزاري اين رويداد هنري ذكر كرده و افزود: در اين راستا از هنرمندان آزاده جهان دعوت شده كه آثار خود را در رشته هاي هنري و فرهنگي گرافيك، داستانك، فيلم 100 ثانيه اي، كاريكاتور، وبلاگ نويسي، عكس و مقاله چاپ شده در رسانه هاي ايران و جهان به دبيرخانه اين جشنواره مستقر در سازمان بسيج هنرمندان ارسال و يا براي كسب اطلاع به سايت BAO.IR مراجعه نمايند. وي خاطرنشان كرد: هنرمندان مي توانند آثار خود را تا 13 آبان روز مبارزه با استكبار جهاني كه امسال مقارن با عيد سعيد غديرخم نيز هست به دبيرخانه جشنواره تحويل دهند.
بزرگترين نمايش كشور روي صحنه رفت
برنامه تركيبي «شب آفتابي» با حضور 400 هنرمند و هنرور از شب گذشته در بوستان ولايت روي صحنه رفت.
اين نمايش به كارگرداني بهزاد بهزادپور كه در فضايي با مساحت شش هزار مترمربع و با كارگرداني بهزاد بهزادپور اجرا مي شود، مخاطبان را در سفري به اعماق تاريخ خواهد برد كه با گذر از ديوار زمان و مكان، وقايع و اتفاقات و برش هايي از تاريخ را به شكلي زنده و واقعي در اطراف خود مي بينند.
20 ميليون كودك و نوجوان در معرض تخريب بازي هاي رايانه اي قرار دارند
مدير مركز سرگرمي هاي سازنده كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كشور گفت: 20 ميليون كودك و نوجوان در ايران در معرض تخريب بازي هاي رايانه اي قرار دارند. به گزارش مهر، مجيد قادري در كارگاه آموزشي «بازي هاي رايانه اي و تاثير آن بر تربيت كودك» كه در حاشيه هجدهمين جشنواره يك هفته با كانون در مجتمع فرهنگي آفرينش بندرعباس برگزار شد، با اشاره به اهميت بازي در دوران كودكي، اظهار داشت: بازي زبان كودك است و كودك سالم بايد همواره بازي كند و نبايد سطحي به اين مسئله نگاه كنيم. قادري پرخاشگري، اعتيادآور بودن، افت بينايي، انحراف در ستونهاي فقرات، چاقي مفرط و افت تحصيلي را از جمله آسيب هاي بازي هاي رايانه اي براي كودكان برشمرد. وي يكي از راهكارهاي كاهش آسيب هاي بازي هاي رايانه اي را توجه به گروه سني بازي ها دانست و اظهار داشت: كنترل زمان بازي، مشروط كردن بازي توسط والدين و نظارت بيشتر بر بازي كودكان از جمله ديگر راهكارهاي كاهش آسيب هاي بازي هاي رايانه اي هستند.
لغو بزرگداشت شجريان به دستور شهردار تهران
شهردار تهران در اقدامي قابل تقدير دستور لغو مراسم بزرگداشت شجريان در برج ميلاد را صادر كرد. محمدباقر قاليباف در تماس با مجموعه برج ميلاد گفت: متاسفانه به دليل حمايت صريح اين خواننده با جريان فتنه و مصاحبه هاي كذب با رسانه هاي خارج از كشور مجموعه شهرداري تهران از برگزاري هرگونه مراسمي در تجليل از حاميان فتنه معذور است. جشن خانه موسيقي ايران قرار بود يكشنبه در تالار برج ميلاد برگزار شود، كه يكي از برنامه هاي اين مراسم تجليل از خواننده همكار رسانه هاي ضدايراني بود. اميد است كه اين گونه اقدامات شهردار محترم تهران مقطعي نبوده و همواره نسبت به خودنمايي و سوءاستفاده عناصر ضدمردمي و نان به نرخ روز خور حساسيت لازم بروز يابد.
بايد گفت «سياوش» يا همان محمدرضا شجريان، سال گذشته در سفر به انگليس با بهائيان مستقر در بي بي سي و از جمله شاعري مرتد ملاقات محرمانه اي انجام داد و با خواننده اي كاباره و فراري «فائقه آتشين» عكس يادگاري گرفت.
 


آخرين خبرها از برگزاري جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان در همدان

همدان- خبرنگار كيهان:
در ايران تئاتر كودكان سابقه چنداني ندارد ولي اين كمبود در قصص، روايات، مثل ها و افسانه ها به گونه اي جبران شده است.
مدير كل هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيام ارسالي خود به نوزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان، با اعلام مطلب بالا گفت: بي شك دنياي كودكان با دنياي بزرگسالان تفاوت هاي بسياري دارد و به همين اعتبار در توليد تئاتر كودك و نوجوان، علاوه بر شكل و عناصر هنري سازنده، بايد به نحوه انتخاب و شيوه و زبان هنري نيز توجه كرد.
در بخش ديگري از پيام قادر آشنا چنين آمده است: هنر والاي تئاتر مي تواند روح بي آلايش كودكان را با زيبايي و كمال رفعت بخشيده و زمينه هاي تهذيب و تزكيه را كه مقدم بر تعليم است ارتقا ببخشد.
اين پيام خاطر نشان مي سازد: غناي فرهنگ ايراني- اسلامي ما ايجاب مي كند كه از آموزه ها و منابع ديني و ادبي و فرهنگ عاميانه برخوردار باشيم و اين گنجينه عظيم را كه قرن ها مادران سينه به سينه در نواها و آواهايشان در گوش جان ما زمزمه كرده اند به زبان زيبا و ماندگار صحنه مزين سازيم.
در حاشيه برگزاري جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان، كارگاه بازيگري و بازيگرداني با حضور دكتر قطب الدين صادقي، پيشكسوت تئاتر كشور برپا شد.
دكتر صادقي در اين كارگاه، با مهم دانستن حضور بازيگر در متن جامعه، گفت: هنرمندان بازيگر رشته تئاتر بايد بين اقشار مختلف جامعه رفت و آمد كنند و از زواياي زندگي مردم مطلع شوند تا هنگام هنرنمايي بتوانند در نقش خود فرو بروند.
صادقي خاطر نشان ساخت: پرداختن به شعر، موسيقي، سينما، تماشاي آيين ها و مراسم براحساسات بازيگر تأثير مي گذارد، زيرا هنرمندان بزرگ اين تأثيرات را به صورت احساسات بزرگ، يك جا جمع كرده و بروز مي دهند.
براساس اعلام ستاد خبري جشنواره، در حاشيه اين مراسم 22 كارگاه آموزشي با حضور اساتيد و متخصصان داخلي و خارجي به عنوان برنامه هاي جانبي برگزار مي شود.
همچنين در اين كارگاه ها اساتيدي همچون دكتر صادقي، دكتر بهرام جلالي پور، آناهيتا غني زاده و ليوت هاردي رئيس استيج بين الملل حضور دارند و به ارائه اطلاعات و آموزش هاي لازم مي پردازند.
كارگاه هاي اقتباس و دراماتورژي، ميزگرد آسيب شناسي نمايشنامه نويسي كودك و نوجوان، بازيگري و بازيگرداني، نمايش قصه گو، اينفانتزي كارگاه اجرايي گروه اينتراكت از كشور هلند، تئاتر نوجوان از نظريه تا عمل، معرفي ساختار توليد و جشنواره هاي كودك و نوجوان در آلمان، تأثير استيج در تقويت تئاتر نوجوان در آفريقاي جنوبي و جهان و چشم انداز تئاتر كودك و نوجوان در ايران، از جمله كارگاه ها و نشست هاي جشنواره نوزدهم در همدان است.
 


وزير راه و شهرسازي:

11 فروند هواپيما به خطوط هوايي كشور اضافه مي شود

وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر گسترش خدمات حمل و نقل هوايي گفت: بزودي 11 فروند هواپيما به خطوط هوايي كشور اضافه مي شود.
به گزارش مهر، علي نيكزاد صبح ديروز در مراسم افتتاح پروژه هاي فرودگاه بيرجند اظهاركرد: اين هواپيما ها از نوع MD و ايرباس 310 و 320 خواهند بود. وي با اشاره به اينكه در حال حاضر 122 فروند هواپيما در خطوط هوايي كشور پرواز مي كنند، بيان كرد: سالانه 393هزار پرواز داخلي و خارجي را در كشور انجام مي شود.
نيكزاد حمل و نقل را محور توسعه هر منطقه اي دانست و افزود: دولت نيز به اين امر اهتمام جدي دارد و برنامه هاي زيادي در باب توسعه حمل و نقل هوايي، زميني، بندري و ريلي مدنظر دارد.
وي به فعاليت 54 فرودگاه در سطح كشور اشاره كرد و ادامه داد: عمده فرودگاه هاي كشور هزينه ها و درآمدهاي آنها با هم تناسب ندارد اما اين امر موجب نشده كه خدمت رساني به مردم متوقف شود.
وزير راه و شهرسازي بيان كرد: در حال حاضر سه فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد، امام خميني(ره) و مهرآباد تهران هزينه ها و درآمدهاي آنها با هم تناسب دارد.


 


فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران:

 دشمنان جرئت حمله به ايران را ندارند

دشمنان بخصوص آمريكا و اسرائيل امروز پي به اقتدار و پيشرفت نيروهاي مسلح و داشتن رهبري فهيم و پشتوانه مردمي برده اند و جرئت حمله به كشور را ندارند.
به گزارش مهر، فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در جمع كاركنان پايور وظيفه لشكر 30 پياده گرگان با اشاره به اين مطلب اظهار كرد: امروز ارتش جمهوري اسلامي ايران به عنوان بازوهاي انقلاب با ولايتمداري و راهنمايي حكيمانه رهبر فرزانه انقلاب هميشه آماده دفاع از كشور و انقلاب اسلامي است.
امير سرتيپ احمدرضا پوردستان، با اشاره به اينكه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي گروهك ها و دشمنان انقلاب با استفاده از لباس قوميت هاي مختلف ايران در استان هاي مختلف به دنبال تفرقه افكني بودند، گفت: جوانان و فرماندهان ارتش جمهوري اسلامي با حضور بموقع خود در بسياري از استان ها، مانع به هم ريختن اوضاع شدند.
فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به سه فايده اصلي آمادگي نيروي زميني، ادامه داد: اعتماد به نفس براي جلوگيري از تجاوز دشمنان، بازدارندگي دشمن و سربلندي و عزت آفريني كشور از فوايد اصلي آمادگي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران است.
پوردستان با اشاره به حضور و استقرار نيروهاي آمريكايي در منطقه و كشورهاي آسيايي، بر آمادگي بيشتر نيروهاي مسلح بخصوص نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد.
وي با اشاره به برخي از شيطنت هاي دشمنان، اظهارداشت: همه بايد با اقتدار و صلابت كامل در برابر اين شيطنت ها بايستند و اجازه هيچ حركتي را به آنان ندهند.
 


نام نويسي بيش از 21 هزار پزشك عمومي در پزشك خانواده

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از نام نويسي بيش از 21 هزار پزشك عمومي در برنامه پزشك خانواده شهري خبر داد.
به گزارش ايسنا، عليرضا مصداقي نيا در مراسم گراميداشت روز بهورز در مشهد با اشاره به اينكه برنامه پزشك خانواده تاكنون در چهار استان تهران، سيستان و بلوچستان، فارس و مازندران آغاز شده است، اظهار داشت: كار نام نويسي بخش زيادي از شهروندان در اين استان ها انجام شده است و بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده در ديگر دانشگاههاي علوم پزشكي كشور اين برنامه تا پايان امسال نيز اجرايي مي شود.
وي با اشاره به اينكه ارائه مراقبتهاي اوليه بهداشتي در مناطق روستايي به دليل وجود بهورزان و ارتباط مسقيم با روستاييان بسيار موفق بوده است و اين امر ارتقاي شاخصهاي بهداشتي را در كشور به همراه داشته است، اظهارداشت: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده و به منظور ارتقاي كيفي و كمي خدمات شهروندان و ارائه موفق مراقبتهاي اوليه بهداشتي، برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهري اجرايي مي شود.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اينكه ارائه خدمات اوليه بهورزان در مناطق روستايي به عنوان يك الگوي جهاني درآمده است، اظهار داشت: بر اساس گزارش سالانه سازمان بهداشت جهاني از بهورزان به عنوان نيروهاي موثر و كم نظير در ارتقاي شاخصهاي بهداشتي ياد شده است.
مصداقي نيا خاطرنشان كرد: در حال حاضر در برخي از ايالتهاي آمريكا برنامه نظام شبكه و بهورز با الگوبرداري از ايران در حال اجراست.
وي آموزش بهورزان بر اساس نياز و با توجه به مسائل بهداشتي و اجتماعي بومي هر منطقه را از علل موفقيت نظام شبكه عنوان كرد و خاطرنشان كرد: بهورزان علاوه بر ارائه مراقبتهاي اوليه بهداشتي، مي توانند نقش موثري در كاهش مشكلات اجتماعي و محيطي منطقه خود داشته باشند.
 


3 سوله امدادي در بيرجند به بهره برداري رسيد

با حضور دبيركل جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران سه سوله امدادي در بيرجند به بهره برداري رسيد.
به گزارش مهر، دبير كل جمعيت هلال احمر كشور صبح ديروز در مراسم افتتاح اين سوله ها تقويت و تجهيز استانهاي محروم را از اولويت برنامه هاي اين جمعيت اعلام كرد و گفت: با ساخت اين سوله ها خراسان جنوبي از نظر مساحت انبارها به برخورداري لازم رسيده است.
محمد طاهر رستمي بيان داشت: هم اكنون اين استان دو درصد انبارها و دو درصد اقلام و چادرهاي مورد نياز كه استاندارد اين جمعيت است را داراست.
وي با اشاره به محروميت امكانات فرهنگي و اجتماعي در خراسان جنوبي گفت: سال گذشته دوميليارد و پانصد ميليون ريال اعتبار براي اردوگاه شهرستان فردوس اختصاص يافته كه اميدواريم در اين سفر اعتبارات بيشتري به اين طرح اختصاص يابد.
دبير كل جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران، با بيان اينكه جمعيت هلال احمر خراسان جنوبي از نظر آموزش امدادگران در بحثهاي تخصصي و فني در حال حاضر از آمادگي خوبي برخوردار است، ادامه داد: رتبه جمعيت هلال احمر استان نسبت به سه سال گذشته تا سطح استانهاي رده دهم ارتقا يافته است.
وي هدف از دومين سفر خود به خراسان جنوبي را بازديد از طرحهاي امدادي عمراني در دست ساخت اين استان اعلام كرد و گفت: با توجه به فعاليت ها و اقدامات خوب اين استان در بحث هاي مختلف آموزشي و امدادي، ارزيابي عملكرد و تكميل طرحهاي نيمه تمام و اختصاص اعتبارات مناسب براي آنها از جمله اهداف اين سفر است.
رستمي با اشاره به توجه ويژه به خراسان جنوبي افزود: در سه سال گذشته نگاه ويژه اي به اين استان شده است كه اميدواريم اين سفر بركات زيادي براي استان داشته باشد.
 


معاون وزير صنعت، معدن و تجارت:

بهره برداري از معدن طلاي قروه، كردستان را متحول مي كند

بهره برداري از معدن طلاي ساريگوني قروه زمينه ساز توسعه و تحول در استان كردستان خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري مهر، معاون امور معدني وزير صنعت، معدن و تجارت كشور شامگاه دوشنبه در جريان بازديد از معدن طلاي ساريگوني شهرستان قروه اظهار داشت: معدن طلاي ساريگوني قروه يكي از ظرفيت هاي اصلي استان براي رسيدن به توسعه است و كردستان با بهره برداري از اين طرح در همه زمينه ها به ويژه ايجاد اشتغال متحول مي شود.
وجيه الله جعفري با اشاره به اهميت بهره برداري از اين طرح و بهره مندي مردم استان به ويژه شهرستان قروه از نتايج آن افزود: با اجراي اين طرح، علاوه بر افزايش ظرفيت توليد، فضاي موجود شركت زاگرس فولاد قروه به فضاي توسعه اي تبديل مي شود و براساس آن مي توان براي ايجاد اشتغال بيشتر برنامه ريزي كرد.
معاون امور معدني وزير صنعت، معدن و تجارت كشور با بيان اينكه وضعيت فعلي شركت نيازمند تعميرات اساسي است و بايد تغييراتي در فضاي كاري آن ايجاد شود بر رفع مشكلات اين شركت تاكيد كرد و گفت: توسعه و افزايش ظرفيت شركت و يا تغيير نوع محصول توليدي بايد به عنوان يكي از راه هاي كاهش مشكلات شركت مورد بررسي قرار گيرد.
جعفري در بخش ديگري از سخنان خود از راه اندازي سريع مجموعه معادن پشتيبان شركت زاگرس فولاد قروه به عنوان يكي ديگر از راهكارهاي حل مشكلات شركت فوق اشاره كرد و يادآور شد: 3 محدوده اكتشافي در اختيار شركت قرار دارد كه با انجام مطالعات اكتشافي، فرآوري و فروش مواد معدني درآمد مالي براي شركت ايجاد مي شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه هم اكنون بيش از 6 هزار و 500 معدن در كشور وجود دارد كه از اين تعداد 5 هزار و 300 مورد آن فعال است بيان كرد: در ايران بيش از 10محدوده معدني طلا وجود دارد و ادارات و دستگاه ها نيز مي توانند با رعايت قانون و مقررات در اين زمينه سرمايه گذاري كنند.
 


رئيس جمعيت روشنفكران جمهوري آذربايجان:

ايران به دنبال سلاح هسته اي نيست

تبريز- خبرنگار كيهان:
رئيس جمعيت روشنفكران آذربايجان گفت: كشور اسلامي ايران هرگز به دنبال دستيابي به سلاح هسته اي نخواهد بود.
«الدنيز قلي يف» ديروز در تبريز با اعلام اينكه ايران يك كشور اسلامي است و دنيا بايد بداند كه اين كشور به دنبال تسليحات هسته اي نيست، افزود: اسرائيل 250كلاهك هسته اي دارد ولي جامعه جهاني به نحو تاسف باري در برابر اين مسئله سكوت كرده است.
رئيس هيئت علمي و رسانه اي آذربايجان كه به همراه تني چند از اعضاي هيئت علمي دانشگاه هاي آن كشور به تبريز سفر كرده بود و از بخش هاي مختلف دانشگاه اين شهر ديدن مي كرد، تصريح كرد: رئيس جمهوري ايران در ديدار سال گذشته تاكيد كرد كه آذربايجان را دوست دارد و من امروز از نزديك با مردم ايران ديدار و دوستي دو ملت را حس كردم. بسترهاي خوبي براي تعميق دوستي ها و مشاركت ها وجود دارد.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر آيدين قرباغلي، استاد دانشگاه، جغرافيدان و قفقازشناس آذربايجان نيز اظهار داشت: تاريخ و فرهنگ ايران، بسيار قوي و غني است و با توجه به اين پشتوانه، بايد همكاري هاي تاريخي و فرهنگي خوبي بين ايران و آذربايجان برقرار كرد.
دكتر آتام اوغلان ممداوف عضو هيئت علمي دانشگاه دولتي باكو نيز گفت: تبريز وطن دوم من است و همكاري هاي ايران و آذربايجان، با توجه به اشتراكات زيادي كه در تاريخ و فرهنگ دو ملت وجود دارد، بايد گسترش يابد.
وي خاطرنشان كرد: حمله به ايران، عين حمله به جمهوري آذربايجان است و ما هرگز خواهان صدمه رسيدن به ايران نيستيم.
هيئت علمي و رسانه اي آذربايجان را الدنيز قلي يف، آيدين قراباغلي، آتام اوغلان ممدوف، كمال ايمراه اوف و سيمور علي يف تشكيل مي دادند كه براي آشنايي با رسانه هاي ايران و دانشگاه هاي منطقه و كمك به گسترش روابط دو كشور ايران و آذربايجان، براي 3 روز به تبريز سفر كرده بودند.
 


مديركل ثبت احوال اصفهان:

همه خدمات ثبت احوال بزودي الكترونيكي مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مديركل ثبت احوال استان اصفهان گفت: در آينده نزديك تمام خدمات ثبت احوال به صورت الكترونيك ارائه مي شود.
محمدعلي علي پور الكترونيكي شدن خدمات ثبت احوال را زمينه ساز دولت الكترونيك دانست و اضافه كرد: صدور شناسنامه مكانيزه از آذرماه سال گذشته آغاز شده است و صدور شناسنامه دستي به طور كامل متوقف شده است. وي با اعلام اينكه تاكنون 137 هزار جلد شناسنامه مكانيزه از شروع طرح تاكنون صادر شده است، گفت: با صدور شناسنامه مكانيزه كليد مشكلات شناسنامه اي دست نويسي مرتفع خواهد شد.مديركل ثبت احوال اصفهان سپس با اشاره به طرح آرشيو اسناد الكترونيك در سازمان ثبت احوال كشور افزود: اين طرح در انجام زيرساخت دولت الكترونيك بسيار مهم است كه هر فردي در جامعه مي تواند از مزاياي آن در فضاي مجازي در سطح كشور بهره بگيرد.
وي با اعلام اينكه در حال حاضر 40 درصد اسناد هويتي مردم اصفهان و چند شهر اين استان در پايگاه ها بارگذاري شده است، اظهار اميدواري كرد: اين طرح تا پايان سال به طور كامل در اين استان اجرا شود.
مدير كل ثبت احوال استان اصفهان از صدور كارت هوشمند از نيمه آبان ماه آينده در كشور خبر داد و اضافه كرد: استان قم به عنوان استان پايلوت از 15 آبان ماه اين طرح را براي اولين بار در كشور اجرا مي كند و سپس اين طرح در ساير استان ها اجرايي خواهد شد.
وي كارت هوشمند را جايگزين كارت ملي دانست و يادآور شد: كارت هاي ملي تا پايان سال 92 اعتبار دارد و سپس كارت هوشمند جايگزين آن مي شود.
علي پور يكي از مزاياي كارت هوشمند را امضاي الكترونيكي افراد بيان كرد و افزود: تمام اطلاعات هر فرد در اين كارت آمده است و افراد جامعه با اين كارت مي توانند از ساير دستگاه ها خدمات بگيرند.
 


كنگره جهاني جغرافيدانان جهان اسلام در تبريز آغاز به كار كرد

تبريز- خبرنگار كيهان:
پنجمين كنگره بين المللي جغرافيدانان جهان اسلام، با حضور بيش از 350 محقق داخلي و خارجي، روزهاي 18 تا 19 مهر ماه، در دانشگاه تبريز، آغاز به كار كرد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين نشست جهاني، محققاني از آمريكا، تركيه، آذربايجان، كانادا، استراليا و مالزي و نيز انگلستان حضور دارند.
در كنگره جغرافيدانان جهان اسلام 60 مقاله به صورت سخنراني و 250 مقاله به صورت درج در مجموعه مقالات، ارائه مي شود و پروفسور الكساندر مورني، پروفسور كالين سلنيت و پروفسور جان توني آلن از انگليس درباره جغرافياي سياسي و مسايل آب و امنيت غذايي، سخنراني مي كنند. شايان ذكر است در حاشيه برگزاري كنگره نشست هم انديشي درياچه اروميه و راه حل مديريت بحران و اولين كارگاه بازاريابي گردشگري و هتل داري در 20 مهر ماه، در هتل پارس ترتيب خواهد يافت.
«جغرافياي سياسي- نظامي»، «جغرافياي انساني- شهري» و «بررسي ويژه خطرات و راهكارهاي نجات درياچه اروميه» از محورهاي پنجمين كنگره بين المللي جغرافيدانان جهان اسلام عنوان شده است.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14