(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 23 مهر 1391 - شماره 20331

حديث دشت عشق
نسخه تازه اي كه خداداد پس از صعود به جام جهاني براي كي روش پيچيد
عزيزي : به غير از 4 نفر تمام بازيكنان تيم ملي را اخراج كنيد !
اخبار كوتاه از فوتبال
برطرف شدن مشكلات تعليق فدراسيون دوچرخه سواري
عضو تيم ملي مدعي شد
همه چيزقايقراني روي هواست!
پيكارهاي تكواندوي بين قاره اي
برتري تيم ملي ايران مقابل روسيه و اروپا
حضور احتمالي آزادكاران المپيكي در جام جهاني كشتي
پيشنهادهاي هنگفت كشورهاي مطرح به بنا


حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «محمدعلي نعمتي»
سينه خيز تا شهادت
دوران متوسطه را شبانه مي خواند؛ چرا كه مشكلات خانواده به او اجازه تحصيل روزانه را نمي داد. بعد هم از صافي كنكور گذشت و در رشته جغرافيا در دانشگاه اصفهان قبول شد. آشنايي او با روحانيت و نهضت امام خميني(ره)، او را در دامنه فعاليت هاي سياسي قرار داد و با پخش نوارها و اعلاميه هاي امام به جرگه مبارزان پيوست. با تعطيلي دانشگاه ها و انقلاب فرهنگي به حوزه علميه رفت و تمام وقت به درس و بحث پرداخت. در تظاهرات اصفهان به وسيله ماموران مضروب و دستگير و به زندان افتاد. پس از آزادي براي بار دوم هم در حال پخش كتاب دستگير و زنداني شد.شهيد نعمتي با آغاز جنگ در قسمت تداركات جبهه سوسنگرد به ياري رزمندگان شتافت و در يازدهم بهمن 59 به شهادت دست يافت. اين طلبه مجاهد در هويزه در حالي كه همرزمانش شهيد شده بودند و تيري به پايش خورده و خون از پايش جاري بود، دو ساعت و نيم به صورت سينه خيز، در ميان رگبار گلوله دشمن، خود را به طرف مرز خودي كشاند و تا ساعت ده شب در تاريكي پياده روي كرد و پس از بهبود باز عازم جبهه شد.طلبه بسيجي شهيد «محمدعلي نعمتي»، سال 1338 در نجف آباد متولد شد و در 11/11/1359 در جبهه سوسنگرد به شهادت رسيد.
 


نسخه تازه اي كه خداداد پس از صعود به جام جهاني براي كي روش پيچيد

عزيزي : به غير از 4 نفر تمام بازيكنان تيم ملي را اخراج كنيد !

سرويس ورزشي-
بهترين بازيكن فوتبال آسيا در سال 1996 اعتقاد دارد كه پس از قطعي شدن حضور تيم ملي در جام جهاني بايد 4 بازيكن باتجربه اين تيم را حفظ و ساير بازيكنان را كنار گذاشت!
نام خداداد عزيزي معرف حضور علاقه مندان به فوتبال است؛ فوتباليست ريز نقش، خوش فكر و تكنيكي فوتبال مشهد كه از جام ملت هاي 96 امارات و با بازي هاي درخشان برابر تيم هايي چون عربستان و كره جنوبي نامي براي خودش دست و پا كرد. خداداد يا همان غزال تيزپاي فوتبال آسيا پس از حضور در تيم ملي پله هاي ترقي را يك به يك طي كرد تا تبديل به يكي از چهره هاي محبوب فوتبال كشورمان شود. عزيزي با تمام قابليت هاي فني اي كه داشت در سال 1384 و پس از حضور نصف و نيمه در راه آهن ، براي هميشه با دنياي بازيگري خداحافظي كرد. خداداد خيلي زود رداي مربيگري را برتن كرد اما تا به امروز در اين عرصه به موفقيت چنداني نرسيده است. او در گفت و گوي تازه خود با خبرنگار سرويس ورزشي كيهان از ديدار حساس ايران و كره جنوبي آغاز كرد و در ادامه صحبت هايش اشاره اي به مشكلات عديده فوتبال ايران داشت. گزيده اي از صحبت هاي مديرفني باشگاه ابومسلم در خصوص آخرين شرايط تيم ملي در ادامه مي آيد با اين توضيح كه متن كامل صحبت هاي خداداد عزيزي كه در آن از دلالي حاكم بر فوتبال و شرايط نامناسب اين رشته ورزشي گفت ، روز سه شنبه 25 مهرماه در صفحه 9 روزنامه كيهان به چاپ خواهد رسيد.
شانس كره براي پيروزي بيشتر است
من فكر مي كنم ديدار دشواري را برابر كره جنوبي پيش رو داريم. فوتبال اين كشور ديگر قابل مقايسه با ما نيست و در چند سال اخير پيشرفت شگرفي داشته است. بايد قبول كنيم كه روي كاغذ شانس كره جنوبي براي بردن بيشتر از ماست . اين تيم در تركيب خود چندين بازيكن شاغل دراروپا دارد كه هر كدامشان براي تيم هاي باشگاهي خود وزنه اي به حساب مي آيند. همين كره يك بازيكن در هامبورگ آلمان دارد كه در حال حاضر از بهترين هاي آسياست.
نمايش خوب مقابل تيم هاي بزرگ
ما هم نبايد خودمان را دست كم بگيريم؛ در تيم ملي نيز استعدادهايي وجود دارند كه مي توانند در زمان هايي گره گشاي كار باشند. از سوي ديگر نبايد فراموش كنيم كه اين بازي درخانه برگزار مي شود و حمايت هزاران هوادار را پشت سر تيم ملي داريم. تجربه نشان داده كه ما ايراني ها هميشه برابر تيم هاي بزرگ خوب كار مي كنيم و اين بار نيز مي توانيم همان موفقيت هاي گذشته را تكرار كنيم. البته در اين ميان تيم ملي نيز بايد با برنامه عمل كند و با اتخاذ يك استراتژي خاص به مصاف كره برود.
بردن كره يعني رفتن به جام جهاني
نمي دانم در مغز كي روش چه مي گذرد اما من اگر جاي او باشم تيم ملي را با سيستم تهاجمي به ميدان مي فرستم و تنها به سه امتياز فكر مي كنم. اين بازي براي ما خيلي مهم است ؛ اگر كره را شكست دهيم 7 امتيازي مي شويم و با يك برد ديگر برابر ازبكستان كه كسب آن نيز چندان دشوار نيست ، راهي جام جهاني مي شويم. به عبارت ديگر بردن كره يعني رسيدن به جام جهاني برزيل.
كارنامه درخشان كي روش
من بارها در مصاحبه هايم از كي روش حمايت كرده ام زيرا اعتقاد دارم اين مربي كارنامه درخشاني دارد. به هر حال مربيگري در تيم هايي مثل منچستر، رئال و تيم ملي پرتغال كه شوخي نيست. او براي موفقيت نياز به زمان دارد و ما وظيفه داريم آن را در اختيارش قرار دهيم.
روزهاي تلخ پس از اخراج سرمربي تيم ملي
هميشه ترسم اين است كه مبادا طاقتمان تمام شود و حكم بركناري كي روش را هم صادر كنيم. اگر اين اتفاق بيفتد تازه دور تازه اي از بدبختي هاي فوتبال آغاز شده است. ازاينجا به بعد است كه روز از نو مي شود و روزي از نو. معلوم نيست چه كسي مي آيد و چه كاري نيز خواهد كرد.
فوتبال ايران و نياز به يك رنسانس
هر چند حرف منتقدان را مبني بر اينكه كي روش در يك سال گذشته چيز خاصي را از خود نشان نداده ، قبول دارم اما مي گويم كه بازهم به او فرصت دهيم. فوتبال ايران نياز به يك رنسانس دارد و آن هم تغيير نسل بازيكنان است. بايد قبول كنيم كه نسل فعلي فوتبالمان ضعيف است و سرمربي بايد بسياري از بازيكنان فعلي را كنار بگذارد.
نسل ضعيف فوتبال ما
به اعتقاد من اگر به جام جهاني رفتيم بيائيم 4 بازيكن باتجربه تيم ملي را حفظ كنيم و بقيه فوتباليست ها را كنار بگذاريم . چه ايرادي دارد كه كي روش به جاي تمام بازيكنان كنار گذاشته شده از فوتباليست هاي جوان و اميد استفاده كند تا اين نسل ضعيف به طور كل از بين برود. باور كنيد براي انجام اين كار حتي ارزش دارد جام جهاني را نيز فدا كنيم؛ منتها راهش اين است كه بيائيم و به مردم بگوئيم كه مي خواهيم به جوانان ميدان بدهيم و مهم هم نيست كه در جام جهاني از هر تيم 5 يا 6 گل بخوريم!
راه را اشتباه رفتيم
يك زماني فوتباليستي به نام علي دايي داشتيم كه چپ و راست براي تيم ملي گل مي زد و براي مسئولان وقت فدراسيون هم مهم نبود كه مهاجمان پشت سر او در تيم ملي فنا شوند؛ نتيجه آن رفتارها اين مي شود كه الان يك مهاجمي كه نصف توانايي هاي دايي را هم داشته باشد، نداريم. ما در چند سال اخير راه را اشتباه رفته ايم و بهتر است هر چه زودتر به فكر جبران اشتباهات خود باشيم.
 


اخبار كوتاه از فوتبال


تمرين تيم ملي تحت تاثير حضور لاريجاني
در حالي كه تنها 2 روز به ديدار حساس تيم ملي فوتبال با كره جنوبي در رقابت هاي انتخابي جام جهاني 2014 باقي مانده ، تمرين ديروز تيم ملي فوتبال تحت تاثير حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي قرار گرفت. علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي كه در تمرين ديروز تيم ملي فوتبال حضور يافته بود، پس از صحبت در جمع بازيكنان و كادر فني اين تيم هدايايي را به كارلوس كي روش، جواد نكونام و علي كريمي به عنوان نمايندگان تيم ملي اهدا كرد. تمرين تيم ملي فوتبال كه از ساعت 11 آغاز شد در دقايق اوليه تحت تاثير بازديد لاريجاني از اردوي تيم ملي قرار گرفته بود.
يك گروه ايراني، فيفا و بلاتر را به شكايت تهديد كردند
يك گروه ايراني كه تحت عنوان «اسپورت ديپلماسي» فعاليت دارد، در سال 1377 (نوامبر 1998 ) طرح ابتدايي استفاده از سنسور و لوازم الكترونيكي را در توپ ها و تيرك دروازه ها به فيفا ارائه كرد كه در همان سال اين پيشنهاد در سطح وسيعي در رسانه هاي ايراني بازتاب پيدا كرد. اكنون پس از گذشت 14 سال از اين پيشنهاد، اين گروه ايراني فيفا را به رعايت نكردن قانون كپي رايت متهم كرده و مي گويد مسئولان فيفا دو هفته زمان دارند كه نسبت به اين مساله پاسخگو باشند، در غير اين صورت وكيل اين گروه از بلاتر، فيفا و چهار عضو بريتانيايي مجمع قانونگذاران فوتبال به دادگاه عالي ورزش شكايت مي كند.
25 خبرنگار كره اي در تهران
صبح ديروز مدير فني و مدير رسانه اي تيم ملي فوتبال كره جنوبي براي تماشاي ديدار تيم كشورشان برابر ايران در چارچوب رقابت هاي مقدماتي جام جهاني برزيل وارد ايران شدند.اين نفرات به همراه خود 25 خبرنگار را نيز به ايران آورده اند تا اخبار و حواشي اين بازي را پوشش دهند.
تمرين تيم ملي پشت درهاي بسته
مسئولان تيم ملي فوتبال به دليل حساسيت بالاي ديدار اين تيم برابر كره جنوبي در چارچوب رقابت هاي انتخابي جام جهاني تصميم گرفتند كه تمرين هاي تيم ملي پشت درهاي بسته برگزار شود. از اين رو تمرين ملي پوشان فوتبال ايران امروز بدون حضور تماشاگران و اصحاب رسانه برگزار مي شود و بر خلاف روزهاي قبل حتي 15 دقيقه ابتداي تمرين نيز براي حضور اين افراد آزاد نخواهد بود.
كفاشيان: رسانه ها با زبان نرم انتقاد كنند،قلب مان ضعيف است!
علي كفاشيان مي گويد سرنوشت مديريت او به نتيجه بازي ايران و كره جنوبي گره نخورده است. كفاشيان درباره ديدار حساس تيم ملي مقابل كره جنوبي هم گفت: من تا به حال چنين روحيه اي از ملي پوشان براي پيروز شدن نديده بودم. در فوتبال برد و باخت زياد است و تيم ملي تا خرداد سال بعد بايد همچنان حمايت شود. هيچ وقت كار تيم ملي تمام نمي شود و ما هميشه براي موفقيت اين تيم تلاش مي كنيم. رسانه ها هم مثل هميشه از تيم ملي حمايت كردند و فقط از آنها مي خواهم كه اگر انتقادهايي به تيم ملي دارند، هنگامي كه خشمگين هستند آنها را بيان نكنند و بعدا آنها را مطرح كنند هر چند اين دليل نمي شود كه اصلا انتقاد نكنند، اما با زبان نرمتري انتقاد خود را مطرح كنند، چرا كه قلب ما ضعيف است! وي در پاسخ به اين سوال كه اگر احتمالا تيم ملي به كره جنوبي ببازد ماموريت شما در فدراسيون به پايان مي رسد؟ گفت: خير. ماموريت من در فدراسيون چهار ساله است و مديريت ما به سرنوشت تيم ملي گره نخورده است. اگر اتفاقي بيفتد مجمع در موارد خاص تصميم گيري مي كند.
كي روش: ضمانت مي دهم كره جنوبي را مي بريم
سرمربي تيم ملي در حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي و مسئولان فدراسيون فوتبال گفت: ضمانت مي دهم، بهترين عملكردمان را در بازي با كره جنوبي به نمايش بگذاريم تا سه امتياز با ارزش آن را به دست آوريم. كارلوس كي روش اظهار داشت: ما بازي مهمي با كره جنوبي داريم و تمركز كامل مان را براي كسب سه امتياز در اين مسابقه گذاشته ايم و بايد اين بازي را ببريم. تمام تيم و بازيكنان با انگيزه و تمركز بالايي تمرين مي كنند. اميدواريم سه شنبه بتوانيم در بازي با كره موفق باشيم و سه امتياز با ارزش آن را بگيريم. كي روش گفت: من گارانتي (ضمانت) و قول مي دهم به اين مهم دست پيدا كنيم و مطمئنا بهترين عملكردمان را مقابل كره جنوبي به نمايش مي گذاريم تا به برد برسيم.
سفر بلاتر به تهران
رئيس فيفا در نامه اي به رئيس فدراسيون فوتبال ايران اعلام كرد كه در اولين فرصت به تهران خواهد آمد. بلاتر دراين نامه اعلام كرده بايد به شما درباره حضورم در ايران بگويم كه سفر به كشور شما در دستور كارم قرار دارد اما هنوز اين فرصت دست نداده كه به تهران بيايم. در صورت برنامه ريزي ام براي سفر به ايران تاريخ آن را فورا به شما اعلام خواهم كرد. تمام سعي من اين است كه در اولين فرصتي كه دست دهد به تهران بيايم.

 


برطرف شدن مشكلات تعليق فدراسيون دوچرخه سواري

رئيس فدراسيون دوچرخه سواري از حل مشكلات تعليق فدراسيون ايران خبر داد.
پس از حضور مقامات فدراسيون دوچرخه سواري ايران در اجلاس كنفدراسيون آسيا در بيروت لبنان و مذاكره با مسئولان فدراسيون جهاني تعليق ايران برطرف شد.
پيش تر نيز فدراسيون جهاني دوچرخه سواري كه با درج ستاره اي قرمز، فعاليت هاي فدراسيون كشورمان را به حالت معلق درآورده بود، در اقدامي عجيب در حالي اين ستاره را از كنار نام كشورمان پاك كرد كه گفته مي شود فدراسيون جهاني طي چند روز گذشته نامه اي تهديد آميز براي كميته ملي المپيك ايران ارسال و از عدم پذيرش انتخابات فدراسيون دوچرخه سواري ايران خبر داده بود.
نكته قابل ذكر اينكه همچنان با كليك بر روي نام ايران، مشخصات فدراسيون كشورمان در صفحه اي جديد باز مي شود كه در اين صفحه همچنان نام علي زنگي آبادي به عنوان رئيس فدراسيون مشخص است و خبري از نام خسرو قمري نيست.
خسرو قمري با اعلام اين خبر گفت: رفع تعليق فدراسيون ايران پس از مذاكرات 2 ساعته اي كه با مسئولان فدراسيون جهاني داشتيم انجام شد و در حال حاضر نيز مي توانيم در رقابت هاي قهرماني كوهستان آسيا شركت كنيم.
وي افزود: رئيس كنفدراسيون دوچرخه سواري آسيا نيز اين موضوع را تأييد كرد. قمري يادآور شد: مشكل ما اين بود كه دوچرخه سواري ايران تعليق شده بود نه شخص من كه خوشبختانه فدراسيون ايران از حالت تعليق درآمده و فدراسيون جهاني باز هم نشان داد كه لطف زيادي به ما دارد.
 


عضو تيم ملي مدعي شد

همه چيزقايقراني روي هواست!

عضو تيم ملي قايقراني ايران با اشاره به اينكه المپيك 2012 لندن تجربه بدي براي او بوده است، گفت: شرايط كنوني فدراسيون قايقراني خوب نيست و همه چيز روي هواست.
احمدرضا طالبيان در خصوص شرايط كنوني خود تصريح كرد: در انزلي مشغول سپري كردن نخستين اردوي تيم ملي آب هاي آرام پس از بازي هاي المپيك 2012 لندن هستيم. اين اردوها به منظور آماده سازي براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا ازبكستان كه مهرماه سال آينده برگزار مي شود، در حال پيگيري است. ضمن اينكه پس از اين مسابقات، بازي هاي آسيايي كره جنوبي را هم پيش رو داريم.
وي با اشاره به تأثيرگذاري مسائل و مشكلات حاشيه اي فدراسيون قايقراني در روند كاري خود، افزود: پيش از آغاز بازي هاي المپيك فكر نمي كردم مشكلات فدراسيون روي ما تأثير داشته باشد اما وقتي به لندن رسيدم، دقيقاً متوجه شدم كه اصل مشكلات چيست. اينكه شايد در آينده نتوانيم تا مدت زمان چهار سال در هيچ مسابقه اي شركت كنيم، روي ما اثر سوء گذاشت. تمام اين مسائل و موضوعات باعث شد افكارم به هم بريزد.طالبيان با بيان اينكه در كل شرايط خوب نيست، گفت: ديگر از حال و هواي المپيك خارج شده ام اما متأسفانه بازي هاي لندن تجربه بدي برايم شد. تمرينات به خوبي در حال پيگيري است اما همه چيز روي هوا است و هيچ چيز مشخص نيست.
 


پيكارهاي تكواندوي بين قاره اي

برتري تيم ملي ايران مقابل روسيه و اروپا

ملي پوشان تكواندوي ايران در رقابت هاي بين قاره اي كه به شيوه جديد برگزار شد، رقباي خود را شكست دادند.
اين رقابتها با حضور چهار تيم ايران، منتخب آسيا، منتخب اروپا و روسيه در شهر مسكو برگزار شد. در جريان رقابت هاي جام جهاني تكواندو تيم ملي ايران در دو بازي خود مقابل روسيه و منتخب اروپا پيروز شد. تيم منتخب آسيا هم كه از سه تكواندكار ايراني سود مي برد در دو مبارزه خود برابر روسيه و منتخب اروپا به برتري دست يافت.
قبل از اين پيكارها هم ديدار دوستانه منتخب آسيا و اروپا در چهار وزن المپيكي برگزار شد كه محمد باقري معتمد با نتيجه 8 بر 4 از سد «فيليپ گريگ»، قهرمان اروپا گذشت و فرزاد عبدالهي هم در مبارزه با «آرمن يرميان» 6 بر يك به پيروزي دست يافت.در اين مبارزه قرار بود عبدالهي با «گارسيا»، دارنده نشان طلاي المپيك از اسپانيا مبارزه كند كه به دليل آسيب ديدگي تكواندوكار اسپانيايي «يرميان» جايگزين او شد. يرميان، دارنده نشان طلاي اروپاست كه سابقه حضور در ليگ ايران با تيم جوانه را دارد.
 


حضور احتمالي آزادكاران المپيكي در جام جهاني كشتي

مربي تيم ملي كشتي آزاد كشورمان از حضور احتمالي برخي از آزادكاران المپيكي در رقابت هاي جام جهاني 2013 تهران خبر داد.
محمد طلايي ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: كادر فني تيم ملي براي تشكيل تيم شركت كننده در رقابت هاي جام جهاني تهران به عملكرد تمامي اردونشينان در ميادين مختلف داخلي و خارجي توجه خواهند داشت. ضمن اينكه اين احتمال نيز وجود دارد كه برخي از آزادكاران المپيكي كشورمان نيز در جام جهاني به ميدان بروند.
وي تصريح كرد: تيم مورد نظر ما براي حضور در جام جهاني از مجموع نفرات اعزامي به سه تورنمنت بين المللي و همچنين آزادكاران اردونشين تشكيل خواهد شد. بدين ترتيب كه ما با اعزام تيمي به تورنمنت بلاروس به بخشي از اهداف خود رسيديم و قرار است بزودي با اعزام تيم ديگري به تورنمنت بين المللي «علي علي اف» روسيه نيز دومين گام را براي شناخت و انتخاب برترين نفرات خود برداريم. البته ما يك تورنمنت ديگر هم در نظر داريم تا در نهايت به تركيب اصلي تيم شركت كننده به جام جهاني برسيم.
قهرمان اسبق جهان در خاتمه به غيبت مهدي تقوي در اردوي اول تيم ملي اشاره كرد و گفت: آزادكار وزن 66 كيلوگرم كشورمان به دليل برخي مشكلات خانوادگي و كسالت يكي از نزديكان خود نتوانست در اردوي اول تيم ملي حضور يابد كه اين مسئله با هماهنگي كادر فني بود. البته حضور وي در اردوي دوم تيم ملي نيز همچنان در هاله اي از ابهام است، چرا كه او همچنان درگير اين موضوع است و بايد بعد از حل و فصل مشكلات مذكور به اردو بازگردد.
 


پيشنهادهاي هنگفت كشورهاي مطرح به بنا

مربي تيم ملي كشتي فرنگي از پيشنهادات ميليون دلاري كشورهاي مطرح و صاحب سبك كشتي فرنگي جهان به «محمد بنا» خبر داد.
جمشيد خيرآبادي با اشاره به بي توجهي مسئولان ورزش كشور در قبال مربيان تيم هاي ملي كشتي فرنگي گفت: زماني كه چنين برخوردهايي با مربيان بهترين تيم تاريخ ايران در المپيك ها مي شود ديگر انتظار نبايد داشت با روزي 27 هزارتومان آنهم فقط در اردوها و 20 سكه ديگر چه انتظاري دارند.
وي ادامه داد: بعد از مسابقات جهاني 2011 استانبول بارها و بارها از كشورهاي مختلف پيشنهادهاي ميليون دلاري به بنا ارائه شده است، هر چند كه خيلي ها آن زمان مي گفتند اين كار درست نيست، اما حالا مشخص مي شود كه درست بوده يا نه! محمد بنا از كشورهاي مختلف پيشنهاد دارد و آرزوي آنها است كه با او كار كنند. پول برايشان اهميتي ندارد و حاضرند ميليون ها دلار هزينه كنند.
مربي تيم كشتي فرنگي تصريح كرد: بنا مربي ساده و معمولي نيست؛ واقعيت اين است كه او خواهان زيادي دارد. آنها به خوبي ارزش يك مربي را تشخيص مي دهند و ارزش مدال المپيك را مي دانند. وقتي براي رسيدن به يك طلاي المپيك 10 ميليون دلار هزينه مي كنند پس پرداخت چنين مبلغي براي موفقيت در المپيك عددي نيست.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14