(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 23 مهر 1391 - شماره 20331

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
قدرت نمايي تاريخي حزب الله (يادداشت روز)
عزا (گفت و شنود)
مهمانپرست : ايران قصد قطع روابط با امارات را ندارد
براي پاسخ به سوال از رئيس جمهور
نماينده احمدي نژاد به كميسيون برنامه و بودجه مي رود
اهداي نشان مجاني در آمريكا در قبال دشمني با ايران
نماينده انگليس در مذاكرات ايران و 1+5 تغيير كرد
كيهان و خوانندگان
نخست وزير انگليس: صريح بگويم در حال غرق شدن هستيم (خبر ويژه)
هاشمي دنبال دولت ائتلافي است اما اصولگرايان استقبال نمي كنند (خبر ويژه)
شايسته تقدير اما...! (خبر ويژه)
حزب الله با پهپاد ايراني مصونيت اسرائيل را در هم شكست (خبر ويژه)
نيروهاي خط امام يا خط منتظري؟! (خبر ويژه)


قدرت نمايي تاريخي حزب الله (يادداشت روز)

«حزب الله مانور انساني را با مانور تكنولوژيك در هم آميخت و نشان داد كه مهمترين عنصر متوازن كننده در منطقه شامات مي باشد. حزب الله معمولا در لحظه اي كه بايد وارد عمل مي شود و حرف آخر را مي زند.»
اظهارات صريح پنج شنبه شب سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان همه را غافلگير كرد و در عين حال به گمانه زني ها پيرامون نيرويي كه هواپيماي پهپاد را به عمق 80 كيلومتري فلسطين اشغالي نفوذ داده، خاتمه داد. او در اين سخنراني گفت حزب الله تنها بخشي از توانمندي و قدرت خود را آشكار كرده و بخش بزرگي از آن را پنهان نگه داشته است و با صراحت تمام اعلام كرد كه اين اولين و آخرين پروازهاي شناسايي هم نخواهد بود و حزب الله به خود حق مي دهد كه پروازهاي ديگري عليه رژيم صهيونيستي داشته باشد.
پيش از اين سيدحسن نصرالله اعلام كرده بود كه حزب الله به امكانات جديد دفاعي دست پيدا كرده كه با امكانات آن در زمان جنگ 33 روزه قابل مقايسه نيست. به هر حال در اين ماجرا آنچه كه براي رژيم تل آويو باقي ماند «درماندگي» و «رسوايي تمام عيار» بود.
اينكه حزب الله لبنان به چنين هواپيمايي دست يافته و سيستم پرطمطراق اسرائيلي نتوانسته آن را رديابي كند و اينكه هواپيما از زمين برخاسته و از مرزهاي غربي لبنان عبور كرده و مرزهاي مديترانه اي لبنان و فلسطين را درنورديده و در واقع از جلوي چشم چندين ناو آمريكايي، اروپايي و اسرائيلي عبور كرده و سپس از جنوب فلسطين -صحراي سينا- وارد فلسطين اشغالي شده و تا 80 كيلومتر در درون فلسطين پيشروي كرده يك موفقيت بسيار بزرگ براي حزب الله و كل جبهه مقاومت به حساب مي آيد كما اين كه براي اسرائيل يك شكست مطلق با پيامدهاي فراوان به حساب مي آيد. در خصوص اين واقعه نكته هايي وجود دارند:
1- اين ماجرا، قدرت تعيين كنندگي رژيم صهيونيستي در جنگ الكترونيك را زير سؤال برد و نشان داد كه تاسيسات حساس اين رژيم در هوا، زمين و دريا در دسترس حزب الله هستند پيش از اين و در هفته اول جنگ 33 روزه، دبيركل حزب الله لبنان با اعلام قبلي تلويزيوني ناوچه ساعر 5 ارتش رژيم صهيونيستي را در آب هاي مديترانه مورد تهاجم قرار داده و آن را غرق كرد كمي بعد يك ناو ديگر رژيم غاصب در نزديكي هاي خطوط ساحلي لبنان و فلسطين توسط حزب الله مورد حمله قرار گرفته و از بين رفت و در پي آن، نيروي دريايي اسرائيل به اعماق مديترانه گريخت و تا آخر از معادله جنگ حذف شد. يك بار ديگر يك هواپيماي جاسوسي اسرائيل در اطراف پايگاه هوايي صفد - در بخش شمالي فلسطين اشغالي- منفجر شد و دستگاه اطلاعاتي رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه احياناً حزب الله به توانايي اثرگذاري بر سيستم پيچيده هواپيماهاي جاسوسي دست پيدا كرده است.
پرواز هواپيماي جمع آوري اطلاعات پهپاد بر فراز فلسطين كه سه ساعت به درازا كشيده و سخنان روز پنجشنبه سيدحسن نصرالله نشان داد توانايي حزب الله بسيار بيش از آن چيزي است كه سرويس هاي اطلاعاتي غرب و رژيم غاصب گمانه زني كرده اند. هم اينك اين سؤال مهم وجود دارد كه حزب الله چند بار و تا كجا به درون سيستم دفاعي، پدافندي و اطلاعاتي غرب در مديترانه و فلسطين نفوذ كرده و توانايي واقعي آن در يك بند اطلاعاتي چقدر است. واقعاً چه كسي در غرب پاسخ دقيق اين سؤال را مي داند؟ همانطور كه يك روز پس از اظهارات صريح نصرالله، روزنامه انگليسي ديلي تلگراف نوشت: اقدام حزب الله نه فقط براي اسرائيل بلكه براي كشورهاي ديگري- شامل آمريكا، فرانسه و انگليس- كه با هدف حفظ امنيت رژيم صهيونيستي در مديترانه به گشت زني مي پردازند و در داخل فلسطين هم تجهيزات فراوان دارند، يك مشكل بزرگ به حساب مي آيد.
2- اينكه حزب الله هواپيماي مدرن اطلاعاتي به درون فلسطين اشغالي گسيل كند يك مسئله است و اينكه آقاي سيدحسن نصرالله با صراحت تمام اعلام مي كند كه اين هواپيما ساخت ايران و متعلق به حزب الله است و هدف آن شناسايي نقاط حساس رژيم صهيونيستي بوده و موفق به ارسال هزاران تصوير مهم حاوي اطلاعات ارزشمند شده يك مسئله ديگر است. حزب الله در اين اقدام نه تنها نشان داد كه از تكنولوژي هاي حساس بهره مي گيرد بلكه نشان داد كه آماده ورود به يك نبرد سنگين اطلاعاتي- تكنولوژيكي عليه رژيم صهيونيستي است. اين موضوع براي رژيم غاصب و حاميان آن در غرب بسيار شكننده و بهت آور است. رژيم صهيونيستي با بهره گيري از كمك هاي ويژه آمريكا، انگليس، آلمان و فرانسه و با هزينه كردن ميلياردها دلار مدعي بود كه پروژه «گنبد آهنين» او قادر به دفاع كامل در برابر هر نوع هجوم هوايي و موشكي است، اينك چه پاسخي مي تواند داشته باشد؟ نيروهاي دريايي و هوايي آمريكا كه عبور اين پهپاد از بالاي سر خود را نديده اند و در همان حال مدعي برتري تكنولوژيكي در عرصه نظامي هستند، چه پاسخي دارند؟ در واقع در اين عمليات متهورانه، حزب الله پرستيژ آنان را براي هميشه شكست و از ميان برد و اين مشكل كمي براي آمريكا و... نيست.
3- عمليات هوايي حزب الله در شرايط بسيار خاص زماني انجام شده و نشان داد كه مثل هميشه از موقع شناسي برخوردار بوده است. نفوذ هواپيماي پهپاد حزب الله در سالگرد جنگ 16 روزه اكتبر 1973 مصر صورت گرفت. اين روز برخلاف 30 سال گذشته، در مصر با يك مراسم بزرگ و حماسي گرامي داشته شد. حضور مرسي و سخنان او هم در اين مراسم بر اهميت آن افزود. درست در ميانه اين زمان حزب الله وارد صحنه شده و يك ضربه سنگين اطلاعاتي، عملياتي، تكنولوژيكي و پرستيژي به رژيم صهيونيستي وارد مي كند و طبعاً احساسات جوانان مصري را براي ورود به يك معارضه آشتي ناپذير عليه رژيم صهيونيستي به اوج مي رساند. در اين ميان اگر رژيم غاصب سكوت كند، مرگ خود را اعلام كرده و اگر دست به اقدامي عليه حزب الله بزند علاوه بر آنكه واكنش قاطع و محاسبه ناپذير حزب الله را در پي دارد، هزاران جوان مصري و ... را عليه اسرائيل وارد جنگ مي كند و اين يعني ورود رژيم غاصب به دالاني كه محتمل ترين نتايج آن نابودي است. در واقع موقع شناسي حزب الله، ارتش رژيم غاصب را در شرايط بسيار دشواري قرار داده است.
4- ورود حزب الله به خاك فلسطين آن هم از نقطه جنوبي از دو جهت اهميت ويژه داشت از يك سو طي مسير طولاني، قدرت برتر اطلاعاتي و الكترونيك حزب الله را به ثبت رساند و از سوي ديگر، حزب الله حساس ترين و سخت ترين منطقه تحت سيطره رژيم غاصب را انتخاب كرد. منطقه جنوب يك منطقه نظامي و در بردارنده چندين پايگاه نيروي هوايي و تاسيسات هسته اي رژيم صهيونيستي مي باشد ورود به اين منطقه ثابت كرد كه ديگر هيچ نقطه اي از اين رژيم امنيت ندارد با اين وصف تل آويو به عنوان پايتخت سياسي و حيفا به عنوان پايتخت اقتصادي چندين برابر استان بئرالسبع در معرض تهاجم قرار دارند. حالا همه ساكنان غاصب دريافته اند كه فلسطين قابل سكونت نيست و شرايط هر روز به ضرر آنان در حال تغيير است.
اما مهمتر از اين نكات، حزب الله لبنان به عنوان يك بخش از مقاومت وارد ميدان شده و اين به معناي آن است كه همه اجزاء جبهه مقاومت طرح هايي در آستين دارند كه اگر به ميدان آورند اساساً معادله، تغيير مي كند. در همين سخنراني نصرالله با صراحت اعلام كرد كه ما تاكنون به نفع نظام سوريه وارد عمل نشده و از نيروي خود براي پايان دادن به غائله استفاده نكرده ايم در واقع تركيه و... بايد اشاره نصرالله را دريافته باشند. حزب الله در درون لبنان تا حد زيادي مانع تحرك تروريست ها شده و علي رغم آن كه به دليل فقدان دولت قوي در بيروت، امكان چنين درگيري هايي در لبنان بيش از سوريه بوده است، از وقوع چنين رخدادهايي در لبنان جلوگيري كرده و توطئه هاي محور عربستان، آمريكا و اسرائيل را خنثي كرده است. اگر حزب الله ناچار به ورود در صحنه سوريه شود، در مدت كوتاهي اوضاع را جمع مي كند و اين البته به نفع كشورهاي عضو اين محور نيست. مانور انساني حزب الله كه در چند هفته قبل و در مراسم دفاع از پيامبر اعظم(ص) انجام شد، ظرفيت عملياتي حزب الله را به رخ كشيد و نفوذ هواپيماي پهپاد حزب الله به منطقه حساس امنيتي جنوب فلسطين، قدرت تكنولوژيكي، اطلاعاتي و عملياتي حزب الله در هر نقطه ديگري را نيز به اثبات رساند.
اقدام حزب الله اگرچه با سوگيري ضدتركيه اي توأم نبود ولي در عين حال بايد ثابت كرده باشد كه هر اقدام نظامي ضد سوري از فراسوي مرزها مي تواند واكنش جدي و مؤثر هم پيمان سوريه را در پي داشته باشد.
در يادداشت قبل در كنار گمانه زني هايي كه پيرامون نيروي هدايت كننده پهپاد به منطقه امنيتي رژيم صهيونيستي مطرح كرديم، به تمركز حساسيت رژيم غاصب فلسطين روي تحولات مصر اشاره كرديم (متأسفانه بعضي از اطلاعات آن كه با اعتماد به يك سايت رسمي درج شد و در چند مورد اشتباهات فاحشي داشت). رژيم غاصب يك بار در جنگ سال 1352 ش (1973م) طعم تلخ شكست از مصر را تجربه كرده است در آن زمان 80 هزار نيروي نظامي مصر، با ابتكار عمل سعيدالدين شاذلي ظرف 6 ساعت اكثريت دژهاي مستحكمي كه توسط بارلو- يك مهندس نظامي رژيم صهيونيستي- ايجاد شده بود و شامل انواعي از مين ها و ديناميت ها مي شد، درهم شكستند و حملات پي درپي هوايي رژيم غاصب را خنثي كردند به گونه اي كه در ساعت اول اين جنگ 11هواپيماي صهيونيست ها ساقط شد. اگرچه مصري ها بعد از عمليات موفق اكتبر 1973 ميدان را خالي كردند ولي امروز نيروهايي مانند حزب الله و جوانان پرشور مصري در وسط ميدان هستند و از اين رو اقدام جسورانه حزب الله براي غرب و بخصوص رژيم غاصب بسيار خطرناك است چرا كه اين يك حادثه نيست بلكه ادامه راهي است كه اسرائيل را از لبنان اخراج كرد و انتهايي جز آزادسازي فلسطين نمي شناسد.
سعدالله زارعي
 


عزا (گفت و شنود)

گفت: ديويد كامرون نخست وزير انگليس با اشاره به شرايط اقتصادي شكننده كشورش خطاب به مردم انگليس گفته است؛ «واضح بگويم، ما در حال غرق شدن هستيم.»
گفتم: به جهنم! راستي چرا؟!
گفت: توضيح داده كه رشد اقتصادي انگليس به صفر نزديك شده، درآمدهاي دولت كاهش يافته، بسياري از شركت ها ورشكست شده اند و...
گفتم: حيوونكي ها قرار بود جمهوري اسلامي ايران را با تحريم هاي اقتصادي فلج كنند، ولي خودشان به اين حال و روز فلاكت بار افتاده اند.
گفت: هنوز هم كه درباره تحريم هاي سخت تر عليه ايران قمپز در مي كنند.
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو كفش و كلاه كرده بود كه از خونه بيرون بره، زنش پرسيد كجا؟ يارو گفت ميرم مجلس ختم، پرسيد، نون و گوشت و برنج خريدي؟ يارو گفت؛ نه! پرسيد اجاره خونه رو پرداخت كردي؟ يارو گفت؛ نه! و همسرش گفت؛ مرتيكه بيا بتمرگ! عزاي واقعي همين جاست!
 


مهمانپرست : ايران قصد قطع روابط با امارات را ندارد

سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد كه تهران تصميمي براي قطع روابط ديپلماتيك با امارات ندارد.
رامين مهمانپرست در حاشيه همايش رسانه هاي اروپايي و آسيايي در آستانه، پايتخت قزاقستان در گفت وگو با روزنامه الامارات اليوم با تاكيد بر اين كه تهران تصميمي براي كاهش يا قطع روابط ديپلماتيك با امارات ندارد، گفت كه آن چه در اين باره منتشر شده است اخباري اشتباه و به دور از واقعيت است كه ايران به سرعت آن را تكذيب كرده است.
وي ادامه داد كه ايران روابط قوي و تاريخي با امارات دارد. اين دو كشور همسايه يكديگر هستند و مشتركات زيادي با يكديگر دارند. تهران نيز به دنبال توسعه اين روابط است.
مهمانپرست در ادامه به سفر هيئت كنسولگري ايران به ابوظبي و دوبي به منظور بهبود بخشيدن به فرصت هاي توسعه روابط دوجانبه اشاره كرد و افزود: برخي كشورهاي غربي مي كوشند تا با مطرح كردن مسايل خيالي و غيرواقعي مشكلاتي را ميان كشورهاي اسلامي و كشورهاي خاورميانه ايجاد كنند كه در واقع آنها به دنبال ايجاد بحران و فضاي ترس و وحشت ميان شيعه و سني و ايران و عرب هستند.
وي با تاكيد بر خواست ايران به تقويت صلح و امنيت در منطقه خليج فارس و خاورميانه بيان كرد كه بايد بحران سوريه را نوعي دخالت غرب در ايجاد بحران تلقي كرد.
دستيار ويژه وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران بيان كرد كه كشورهاي غربي مي خواهند كه هر نوع تكنولوژي را در اختيار بگيرند و كشورهاي ديگر را از دستيابي به آن بازدارند چرا كه كنترل آتي جهان از سوي كشورهاي بزرگ تنها به واسطه تكنولوژي هاي پيچيده است و اين دليل اصلي مخالفت آنها با لغو تحريم ها عليه ايران است.
مهمانپرست گفت كه به شرط آن كه غرب حق ايران را در دستيابي به انرژي هسته اي به رسميت بشناسد و همچنين بپذيرد كه فعاليت غني سازي اورانيوم ايران در داخل كشور صورت گيرد، ايران حاضر است به پاي ميز مذاكره با غرب بازگردد.
به گزارش ايسنا، وي در پايان بر آمادگي ايران براي خريد اورانيوم غني شده براي تامين اين نوع انرژي براي ملت خود جهت اهداف مسالمت آميز و پزشكي تاكيد كرد.
گزارش ادعايي احمد شهيد مغرضانه و سياسي است
وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران با صدور بيانيه اي سومين گزارش احمد شهيد درباره وضعيت حقوق بشر در ايران را حاوي ادعاهايي تكراري دانست كه بارها به آن پاسخ داده شده است.
در بيانيه وزارت امور خارجه كشورمان در واكنش به انتشار گزارش سوم احمد شهيد گزارشگر ويژه حقوق بشر در سازمان ملل با اشاره به پاسخ مشروح و رسمي جمهوري اسلامي ايران كه در تاريخ مقرر به نامبرده تحويل شده، آمده است: براساس آيين نامه شوراي حقوق بشر كه مربوط به نحوه تهيه گزارش توسط گزارشگران سازمان ملل متحد است، گزارش بايد حاوي مشخصاتي مبتني بر رعايت اصول بي طرفي، مستند بودن ادعاها، پرهيز از سياسي كردن آن و تخصصي و فني بودن گزارش باشد كه متاسفانه نه تنها اصول اوليه برحسب مقررات و رويه هاي بين المللي رعايت نشده، بلكه محتواي گزارش نيز حاوي مطالب تكراري و مغرضانه بوده و كاملا سياسي است.
در اين بيانيه تاكيد شده است: موضوع سياسي و مغرضانه بودن گزارش احمد شهيد پيرامون وضعيت حقوق بشر در ايران و تخطي وي از آيين نامه شوراي حقوق بشر در پاسخ جمهوري اسلامي ايران به پيش نويس گزارش و نيز به دبيركل سازمان ملل متحد در ايام حضور در ايران اعلام و اعتراض لازم در اين زمينه به عمل آمده است.
اين بيانيه مي افزايد: گزارش احمد شهيد متاسفانه حاوي ادعاهاي تكراري است كه بارها به آنها پاسخ داده شده است، همچنين منابع ادعاهاي ايشان نيز متاسفانه گروه هاي معاند و مخالف نظام بوده كه حاصل آن گزارشي تصنعي و به دور از واقعيات جامعه ايران شده است. از اين روست كه ادعاهاي وي فاقد سنديت و وجاهت لازم حقوقي و قانوني است.
در اين بيانيه آمده است: احمد شهيد در گزارش خود از درج و استناد به پاسخ هاي جمهوري اسلامي ايران خودداري و از رعايت بي طرفي كه لازمه كار وي مي باشد خارج شده است. آنچه واضح و روشن است و مفاد گزارش نيز حكايت از آن دارد، تاثيرپذيري آن از سياست هاي خصمانه آمريكا و متحدانش در غرب است.
 


براي پاسخ به سوال از رئيس جمهور

نماينده احمدي نژاد به كميسيون برنامه و بودجه مي رود

يكي از طراحان سوال از رئيس جمهور با بيان اينكه سوال سياسي نيست گفت: نماينده احمدي نژاد براي پاسخ به نمايندگان به كميسيون برنامه و بودجه خواهد آمد.
محمد دامادي نماينده مردم ساري و از طراحان طرح سوال از رئيس جمهور با اشاره به ارجاع طرح سوال به كميسيون برنامه و بودجه مجلس، گفت: نمايندگاني كه طرح سوال از رئيس جمهور را امضا كرده اند، نشستي را براي هماهنگي بيشتر برگزار خواهند كرد كه در اين جلسه نمايندگاني براي حضور در كميسيون برنامه و بودجه تعيين خواهد شد.
وي با بيان اينكه نماينده رئيس جمهور حداكثر تا يك هفته در كميسيون برنامه و بودجه مجلس براي پاسخگويي به سوالات نمايندگان حضور خواهد يافت، به فارس گفت: اگر نمايندگان از پاسخ نماينده رئيس جمهور درباره نوسانات اخير ارز قانع شوند، نيازي به حضور رئيس جمهور در صحن علني نخواهد شد اما اگر نمايندگان قانع نشوند، رئيس جمهور بايد در صحن علني حضور يابد.
دامادي با تاكيد بر اينكه نمايندگان با سوال از رئيس جمهور به دنبال بررسي مشكلات اقتصادي كشور هستند، افزود: سوال نمايندگان از رئيس جمهور كارشناسي است و ارتباطي با مسائل سياسي ندارد.
به جاي سوال شكايت كنند
از سوي ديگر؛ احمد توكلي نماينده تهران با بيان اينكه رئيس جمهور رفتار معقول در شرايط سوال ندارد گفت: نمايندگان بجاي سوال به قوه قضائيه شكايت كنند.
وي ادامه داد: نمايندگان بايد به جاي سوال از رئيس جمهور تخلفات وي را براساس ماده 233 آئين نامه در كميسيون ها بررسي كنند و با ارائه گزارش به صحن علني اين تخلفات با راي نمايندگان به قوه قضائيه ارسال شود.
وي در گفت وگو با «مهر» با بيان اينكه به دو دليل موافق طرح سوال از رئيس جمهور در مجلس نيستم ادامه داد: رئيس جمهور نشان داد رفتار معقول متناسب با منافع ملي در شرايط سوال ندارد و چون بخشي از سوال نمايندگان مربوط به نوسانات بازار ارز است امكان دارد اظهارات رئيس جمهور به بي اعتمادي موجود دامن بزند و كار را سخت تر كند.
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: رئيس جمهور عرف و شأن را رعايت نمي كند و با اظهارات خود باعث مي شود تنش هاي سياسي جامعه بيشتر شود، چون بازار ارز به تنش هاي سياسي حساس است امكان دارد آسيب اقتصادي بيشتري را متوجه مردم كند.

 


اهداي نشان مجاني در آمريكا در قبال دشمني با ايران

پس از بي نتيجه ماندن تلاش هاي مكرر صهيونيست ها در همراه كردن آمريكا و استفاده از توان نظامي اين كشور در اقدام نظامي احتمالي عليه ايران اين بار رژيم صهيونيستي مرموزانه دست به دامان مردم آمريكا شده است.
به گزارش العالم، صهيونيست ها در آمريكا براي تحت فشار قرار دادن كنگره و كاخ سفيد جهت اقدام عليه ايران فراخواني را با هدف جلب حمايت شهروندان آمريكايي و جلوگيري از نابودي رژيم اشغالگر به راه انداخته اند.
صهيونيست ها با انتشار فراخواني در اينترنت از مردم آمريكا خواسته اند جهت تحت فشار قرار دادن كنگره و كاخ سفيد براي اقدام عليه جمهوري اسلامي ايران به بهانه متوقف كردن برنامه هسته اي ايران، عضويت خود را در اين فراخوان اعلام كرده و در مقابل يك «نشان» مجاني از پرچم آمريكا و رژيم اشغالگر دريافت كنند.
صهيونيست ها در اين فراخوان مدعي شده اند كه آمريكايي ها با عضويت در اين گروه، مي توانند مانع از «حمله ايران» و نابودي اين رژيم شوند.
مظلوم نمايي صهيونيست ها در اين فراخوان و معرفي خود به عنوان يك قرباني جهت جلب ترحم شهروندان آمريكايي در حالي است كه، رژيم صهيونيستي از زمان تاسيس در منطقه خاورميانه و اشغال سرزمين فلسطين و قسمتي از اراضي كشورهاي عربي، بزرگترين تهديد براي فلسطيني ها و ديگر ملت هاي منطقه به شمار مي آيد؛ و اين رژيم طي چندين دهه، جنايت هاي بسياري را با استفاده از تسليحاتي كه از آمريكا و غرب دريافت كرده عليه ملت مظلوم فلسطين و مردم كشورهاي منطقه مرتكب شده و علاوه بر آن عناصر اين رژيم دست به ترور شخصيت ها و افراد مختلف در كشورهاي منطقه زده اند.
با وجود جنايت هاي مستمر رژيم صهيونيست، غرب و آمريكا همواره در قبال فعاليت هاي محرمانه تسليحاتي اتمي اين رژيم و همچنين جنايت هاي اشغالگران سكوت كرده اند و حتي در برخي موارد اين جنايات را حق طبيعي صهيونيست ها در دفاع از خود عنوان كرده اند.
تحليلگران معتقدند تحولات منطقه در بستر بيداري اسلامي به روند اضمحلال رژيم صهيونيستي شتاب بخشيده است و تحركات اين چنيني اين رژيم براي فرار از نابودي است.
 


نماينده انگليس در مذاكرات ايران و 1+5 تغيير كرد

منابع غربي از تغيير نماينده انگليس در مذاكرات ايران و 1+5 خبر دادند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، منابع غربي مي گويند جيمز جفري نماينده انگليس در مذاكرات با ايران كه پيش از اين سفير اين كشور در ايران بود، جاي خود را به فرد ديگري داده است.
فرد جديد احتمالا مارك سدويل نماينده ويژه پيشين انگليس در افغانستان و پاكستان خواهد بود كه اكنون به سمت معاون سياسي جديد وزارت امور خارجه انگليس منصوب شده است.
وي مسئوليت ميز ايران را در وزارت امور خارجه انگليس برعهده گرفته است؛ اگر چه كارشناسان مي گويند رئيس اين ميز همچنان جان ساورز، مدير سازمان اطلاعات خارجي انگليس (MI6) است.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 33232000
¤ ملت غيور و بصير در 8 سال دفاع مقدس علي رغم اينكه تمام كشورهاي اروپايي و آمريكا و شوروي سابق پشت صدام ايستاده بودند. توانست استقلال خود را حفظ كند و كشور را از بحران هاي سخت عبور دهد. در شرايط امروز كه در بسياري از عرصه ها پيشرفت كرده ايم با وجود بعضي ناملايمات مثل گراني در سايه مديريت شايسته مسئولين خواهيم توانست از اين گردنه نيز عبور بكنيم. شك نبايد كرد كه در پس هر مقاومت و ايستادگي پيروزي وجود دارد.
محمودي
¤ با توجه به تأكيد رهبر معظم انقلاب روي اقتصاد مقاومتي انتظار اين است كه در وزارت اقتصاد تغييرات اساسي به وجود بيايد و چه بهتر اينكه اين تغييرات از نامگذاري اين وزارتخانه به نام وزارتخانه اقتصاد مقاومتي شروع بشود و از اين به بعد تمام فعاليت هاي مسئولين اين وزارتخانه با سمت و سوي اقتصاد مقاومتي تنظيم بشود.
5653---0936
¤ اينجا ايران است
رهبرش نايب امام زمان است
پاك ترين حاكم جهان است
قدرت جوانانش كابوس اهريمنان است
ايراني صبور و قهرمان است
اينجا مقاومت آرمان است
هدف ما در زندگي نه اينكه نان است
بلكه حفظ ايمان است
زندگي هميشه امتحان است
قبولي با كسي است كه در خط شهيدان است
پيروي از ولايت وصيت آنان است.
6091---0915
¤ معاون اوباما در مناظره با همتاي جمهوريخواه خود در انتخابات رياست جمهوري اعلام كرده آمريكا بايد جنگ جديدي در خاورميانه راه بيندازد. به نظر مي رسد خداوند تدبير مي كند كه زمينه نابودي هيمنه آمريكا با كارهايي كه خودشان انجام مي دهند فراهم بشود ان شاءالله آخرين ميخ به تابوت آمريكا زده بشود.
عليمرداني
¤ آقاي هاشمي در مصاحبه اخير خود گفته است بايد به زمان گذشته يعني سياست هاي ايشان برگرديم، اما از قول بنده بنويسيد خيلي از مشكلات امروز ريشه در سياست ها و مديريت رها شده ايشان دارد.
1375---0912
¤ سلاح هايي كه اروپا در اختيار مخالفين سوريه قرار داده امروز سر از كشور فرانسه و آلمان درآورده است. از قديم گفته اند جاي چاه كن ته چاه است!
6091---0915
¤ احداث كارگاه هاي صنايع دستي در سطح روستاهاي كشور باعث اشتغالزايي و جلوگيري از مهاجرت به شهرها مي شود. اميدواريم هم نمايندگان مجلس و هم مسئولين اجرايي كشور در اين خصوص برنامه ريزي داشته باشند.
2148---0937
¤ در زمان قديم كه سيستم بانكي منسجم و دقيقي نداشتيم صرافي ها مرسوم بود مجوز مي گرفتند و كار مي كردند حال كه به لطف خداوند شعبات بانكي متعددي در كشور فعال هستند و نظارت و بازرسي در بانك مركزي و ديگر بانك ها وجود دارد، بايد مجاز به خريد و فروش ارز باشند و هيچ صرافي مجاز به فعاليت نباشد، با وجود صرافي دلال و واسطه و بازار ارز به وجود مي آيد. به نظر من نيازي به بازار آزاد ارز و دلار و صرافي ها نيست تا زماني كه تثبيت در نرخ ارز صورت گيرد. بانكها براي اين كار كافي است.
يك شهروند
¤ با اينكه بازنشسته ايران خودرو هستم نسبت به تحويل به موقع اتومبيل پيش خريداري شده بنده خلف وعده كرده اند جالب اينكه سند ماشين را تحويل داده اند ولي از خود ماشين خبري نيست.
صمدي
¤ شركت واحد به دستور معاونت ترافيك در ابتداي خيابان قزوين كنار چندين مغازه كه صاحبان آنها بايد امرار معاش كنند ايستگاه پايانه اتوبوس راه اندازي كرده است چون از روزي خوردن افتاده ايم شكايت كرديم، با اينكه نظر شهردار منطقه 11نسبت به جابه جايي اين ايستگاه جلب شده و 200 متر جلوتر نيز فضاي مناسب براي اين كار وجود دارد ولي مسئول معاونت ترافيك روي دنده لج افتاده و توجهي به غيركارشناسي بودن تصميم خود ندارد.
چند كاسب ابتداي خيابان قزوين
¤ خودروسازان به ميل خود و بدون هيچ ضابطه و قانوني هر از چندگاه قيمت خودروي توليدي را افزايش مي دهند و مردم را تحت فشار قرار مي دهند. مسئولين سازمان هاي نظارتي هم خودشان را به بي خبري زده اند و اقدامي نمي كنند.
8949---0912
¤ در خبرها آمده بود كه قرار است«ولاسكو» (مربي تيم ملي واليبال) حقوق ماهيانه 90ميليوني دريافت كند با يك حساب سرانگشتي به نظر مي رسد اين حقوق حداقل 100 جوان بيكار و يا 200 نفر بازنشسته تامين اجتماعي است.
6712---0912
¤ چرا به برخي مراكز نظامي براي استخدام مراجعه مي كنيم فقط از رشته هاي خاصي براي استخدام مي پذيرند؟
6374-0911
¤ اي كاش مديران شبكه اصفهان با الگو گرفتن از شبكه تهران اين شبكه را جذاب تر مي كردند.
0142-0913
¤ به شهردار بگوييد اجراي طرح پرهزينه پياده رو وسنگ فرش كردن خيابان هفده شهريور مسير شهدا به امام حسين يك طرح شكست خورده است. مردم اين مسير نمي دانند براي رفت و آمد خود به اين مناطق از كجا بايد عبور كنند. مردم مجبورند لقمه را دور سر بگردانند و مسيري طولاني را براي مقصدي كوتاه طي كنند. آيا اين منطقي است؟
از چند تماس خوانندگان
¤ آقاي شهردار منطقه 12؛ كاش قبل از قفل زدن به خيابان هاي فخرآباد- خورشيد، كفايي اماني و مجاهدين در ديگر را باز مي كرديد كه بسياري از هموطنان در زندان محصور نشوند. اين همه اهالي، مدارس، مغازه دارها، پير، بيمار و... چطوري به رفت و آمد و رتق و فتق روزانه خود بپردازند واقعا براي تصميم گيران بي تدبير متأسفم آيا ما را انسان تصور نكرده اند كه با قفل زدن به اين خيابان ها ما را زنداني كرده اند؟
حجتي از اهالي محل
¤ بعد از 13سال خدمت در كميته امداد امام خميني(ره) اعلام كردند به وجود بنده در كميته نيازي نيست. ولي سوال بنده اين است كه حق و حقوق بنده مثل حق سنوات چه مي شود؟ جالب است كه يك برگه جلو شخص مي گذارند و مي گويند امضا كنيد كه هيچ حق و حقوقي طلبكار نيستيد!
فرجي
¤ بانك كشاورزي شعبه خرمدشت از توابع كوهبنان كرمان نه تنها دستگاه خودپرداز ندارد بلكه كارت خوان آن هم هيچ گاه سالم نيست. اين وضعيت مشتريان را واقعا عصبي مي كند.
9763-0913
¤ سوال مي كنيم آيا در تركيب هيئت هاي فني ورزش، زن وجود نداشته باشد مشكلي پيش مي آيد؟
8516-0919
 


نخست وزير انگليس: صريح بگويم در حال غرق شدن هستيم (خبر ويژه)

نخست وزير انگليس گفت «قدرت هاي قديمي جهان در حال اضمحلال هستند».
به گزارش دويچه وله، ديويد كامرون در كنگره حزب محافظه كار با بيان اينكه «نگران جايگاه بريتانيا در عرصه رقابت اقتصاد جهاني هستم»، تأكيد كرد: نمي توان انتظار داشت كه بريتانيا به عنوان يك كشور صنعتي بزرگ در رقابت بين المللي، جايگاه پيشين خود را تثبيت كند.
وي گفت: در حالي كه كشورهايي نظير هند، چين، اندونزي و حتي نيجريه در حال برآمدن و توانمند شدن اقتصادي هستند، كشورهاي غربي از ديوان سالاري گسترده رنج مي برند.
كامرون در اين كنگره حزبي گفت: «اگر دست به عمل نزنيم و حاضر نباشيم تصميمات سخت و دردآور اتخاذ كنيم و اگر از خود قاطعيت بروز ندهيم، بريتانيا ديگر كشوري نخواهد بود كه در گذشته بود.»
نخست وزير انگليس تصريح كرد: «زمان بازگويي حقيقت فرا رسيده است. پس بايد شنا كرد يا به اعماق فرو رفت. دست به عمل زنيد يا غرق شويد.»
دويچه وله درباره اظهارات كامرون نوشت: «سخنان كامرون در اصل تصويري از وضعيت كنوني اقتصاد بريتانيا را به نمايش مي گذارد. به گفته جورج اوزبورن، وزير دارايي بريتانيا، اجراي سياست صرفه جويي اجتناب ناپذير است. اوزبورن در روز دوشنبه (8 اكتبر/17مهر) در كنگره حزب محافظه كار تاكيد كرد كه بودجه خدمات اجتماعي تا سال 2016 ميلادي به ميزان 10 ميليارد پوند (معادل 4/12ميليارد يورو) كاهش خواهد يافت.»
اين گزارش مي افزايد: از ميزان كمك هاي دولتي به كودكان و همچنين بيكاران جوان در بريتانيا به شدت كاسته خواهد شد. تنها در اين بخش قرار است كه دولت حدود 18 ميليارد پوند تا سال 2015 صرفه جويي كند. هدف از اين اقدامات خروج از ركود اقتصادي عنوان شده است.
در همين حال بنابر گزارش گاردين، ديويد كامرون در نشست حزب متبوع خود اوضاع انگلستان را «بسيار خطرناك» خوانده و گفته است: اوضاع بريتانيا بسيار خطرناك شده است. مشكلات يورو مي تواند به اقتصاد ما ضربه بزند.
سال گذشته ويليام هيگ وزير خارجه انگليس گفته بود: يورو ساختماني در حال سوختن است، بدون هيچ راه خروجي.
انگليس با وجود عضويت در اتحاديه اروپا، عضو منطقه پولي يورو نيست.
صندوق بين المللي پول به تازگي ضمن انتشار گزارشي، چشم انداز اقتصاد جهاني در سال آينده را، نامساعد توصيف كرد و تاكيد نمود: بهبود اوضاع اقتصاد جهاني مشروط به حل و فصل بحران حوزه يورو و اجتناب آمريكا از پرتگاه سياست رياضت مالي است.
بنابر اعلام صندوق بين المللي پول، رشد اقتصاد جهاني در سال آينده از 6/3 درصد فراتر نخواهد رفت كه آن هم مديون رشد كشورهاي آسيايي است و انتظار مي رود اقتصاد اروپا نه تنها رشد مثبت نداشته باشد بلكه احتمالا 4دهم درصد نيز كاهش خواهد يافت.

 


هاشمي دنبال دولت ائتلافي است اما اصولگرايان استقبال نمي كنند (خبر ويژه)

يك روزنامه اصلاح طلب با بيان اين كه ايده دولت وحدت ملي راه به جايي نخواهد برد، تصريح كرد پيشنهاد هاشمي رفسنجاني در واقع نوعي دولت ائتلافي است.
روزنامه زنجيره اي اعتماد با بيان اين كه هاشمي رفسنجاني به دنبال نقش جديدي است مي نويسد: هدف هاشمي از تاكيد چندباره بر وحدت ملي چيست؟ 1- تشكيل دولت وحدت ملي. اين راهبرد اساسا راه به جايي نخواهد برد چرا كه دولت وحدت ملي مربوط به نظامي است كه دچار انشقاق جدي حاكميتي شده و در ايران چنين نيست. هرچند مي تواند يك چهره سياسي در انتخابات شركت كند كه وفاق جدي همراه او باشد اما بي شك نمي تواند با شعار وحدت ملي دست به تغييرات حاكميتي بزند همچنان كه پيشنهاد هاشمي با مخالفت فعالان سياسي اصولگرا رو به رو شده و در اردوگاه اصلاح طلبان نيز تاكنون واكنش ويژه اي به همراه نداشته است.
اعتماد همچنين درباره احتمال نامزدي هاشمي به عنوان هدف ديگر طرح دولت وحدت ملي خاطرنشان كرد: اين تحليل با گفته خود هاشمي رد مي شود.
اين روزنامه احتمال سوم را «تشكيل دولت ائتلافي» عنوان كرد و نوشت: به نظر مي رسد پيشنهاد جديد هاشمي در جهت ديگري است، برخي تحليلگران مي گويند منظور هاشمي رفسنجاني از دولت وحدت ملي همان دولت ائتلافي است، كه در آن هم چهره هاي اصولگرا و هم چهره هاي اصلاح طلب، زير سايه يك شخص ميانه رو به عنوان كانديداي رياست جمهوري قرار گيرند.
اين روزنامه زنجيره اي همچنين يادآور شد «ما مي دانيم هاشمي به انتخابات نمي آيد اما اين بار تلاش خواهد كرد ميانه روها از هر دو جناح را حول يك چهره گرد هم آورد». اعتماد از افرادي نظير ناطق نوري به عنوان گزينه هاي محتمل هاشمي ياد كرد.
در انتخابات سال 76 در حالي كه خيلي ها به اعتبار عضويت مشترك هاشمي و ناطق در جامعه روحانيت مبارز تصور مي كردند تمايل هاشمي به ناطق است، وي در نماز جمعه به شكل تلويحي به نفع خاتمي و به ضرر ناطق سخنراني كرد و نسبت به سلامت انتخابات ابراز نگراني نمود. اين در حالي بود كه هاشمي خود رئيس دولت بود و انتخابات را وزارت كشور تحت نظر وي برگزار مي كرد!
در آن انتخابات با روي كار آمدن خاتمي، مسندنشيني اعضاي كارگزاران دولت سازندگي براي 8 سال ديگر تضمين گرديد اما تكرار اين روند دست به دست شدن درون حلقه اي قدرت در سال 84 امكان پذير نشد.
گفتني است روز گذشته محمدرضا عارف معاون اول خاتمي در دولت اصلاحات به «آفتاب يزد» گفته است: من نظرم نسبت به ائتلاف اصلاح طلبان و اصولگرايان مثبت است. كشور در شرايطي است كه نياز به تفاهم كلي يا به قول شما ائتلاف دارد. البته با شناختي كه از هر دو جريان دارم اين اتفاق هرگز نخواهد افتاد.
وي مي گويد: آيا بهتر نيست جريان هاي سياسي روي يك يا دو نفر از افراد شناخته شده اجماع كنند؟
 


شايسته تقدير اما...! (خبر ويژه)

رئيس جمهور ديروز در حكمي «نشان درجه يك فرهنگ و هنر» كشور را به «محمد علي كشاورز» بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون داد. در حكم رئيس جمهور آمده است: «براساس اصل 129 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و به پاس لياقت، شايستگي و تلاش هاي ارزنده جناب عالي در جهت رشد و تعالي هنر كشور و خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، مفتخر به دريافت نشان درجه يك فرهنگ و هنر مي شويد.»
روز 11 مرداد ماه امسال، سايت شبكه ايران (ارگان رسمي دولت) متن گفت وگويي از «محمد علي كشاورز» را منتشر كرد كه اين بازيگر پيشكسوت سينما و تئاتر از «اسفنديار رحيم مشايي» تمجيدهاي عجيبي كرده بود و منتقدان او را نيز «نفهم» ناميده بود! به نوشته اين سايت، كشاورز گفته بود كه «مهندس مشايي از دوستان خوب من است و از آدمهاي فرهيخته اين مملكت هستند خيلي كم پيدا مي شود كه اين چنين آدمهايي پيدا شوند. مهندس آدمي پاك، صاف و بي آلايش است... البته خيلي ها هم هستند كه نمي فهمند و يا مي فهمند و تخريب مي كنند.» پس از اين بود كه برخي از رسانه هاي وابسته به حلقه انحرافي در حركتي شتابزده و دستپاچه براي طرح كانديداتوري مشايي در انتخابات آينده، نوشتند كه كشاورز گفته است «دوست دارم اولين كسي باشم كه از مشايي براي حضور در انتخابات دعوت مي كنم.»(!)
اگرچه سابقه درخشان محمدعلي كشاورز در عرصه سينما، تئاتر و تلويزيون در دوران پس از انقلاب شايسته تقدير است، اما گفته هاي وي در ماه هاي گذشته اين شائبه را دامن زده است كه اعطاي نشان درجه يك به ايشان در پي تقدير غلوآميز و عجيب و غريب وي از مشايي بوده است!
 


حزب الله با پهپاد ايراني مصونيت اسرائيل را در هم شكست (خبر ويژه)

در حالي كه پرواز پهپاد تجسسي حزب الله در عمق آسمان فلسطين اشغالي موجب وحشت در محافل صهيونيستي شده، تحليل گران مسلمان منطقه با افتخار از اين توانمندي ياد مي كنند. در عين حال هر دو طيف اتفاق نظر دارند كه حزب الله ضربه استراتژيك ديگري به اسرائيل زده است.
پايگاه صهيونيستي اسرائيل ديفنس درباره تأسيسات و ذخاير گازي اين رژيم ابراز نگراني كرد و نوشت: بعد از حادثه اخير، تأسيسات گازي اسرائيل در درياي مديترانه امنيت ندارد. پرواز هواپيماي حزب الله مساله حفاظت از تاسيسات گازي اسرائيل را در درياي مديترانه به موضوعي بسيار مهم و فوري تبديل كرده چرا كه ورود اين هواپيما نشان دهنده رويكردهاي هجومي جديد حزب الله است.
در همين حال منابع ارتش رژيم صهيونيستي گزارش دادند كه به دليل مشكوك شدن دستگاه هاي امنيتي فرودگاه «بن گوريون» به پرواز هواپيماهاي بدون سرنشين در آسمان فلسطين اشغالي، پرواز هواپيماها براي مدتي متوقف شد.
منابع صهيونيستي با اشاره به اينكه مدت هاست فعاليت فرودگاه هاي اسرائيل به دلايل امنيتي متوقف نشده بود خاطر نشان كردند: ورود چند روز پيش يك هواپيماي بدون سرنشين، سبب آماده باش و تشديد اقدامات امنيتي در نيروي هوايي ارتش اسرائيل شده است.
در همين حال روزنامه هاآرتص با اشاره به پيشرفت حزب الله در زمينه به كارگيري هواپيماهاي بدون سرنشين و نقش ويرانگر آن عليه امنيت اسرائيل نوشت: پهپادهاي جديد حزب الله از نوع هواپيماهاي ابابيل كه در جنگ 33 روزه عليه اسرائيل به كار گرفته شده نيست. پهپاد جديد از برخي اهداف در داخل اسرائيل فيلم و عكس تهيه كرده و علاوه بر اين، سيستم دفاعي اسرائيل را تست كرده و در عين حال قدرت حزب الله را تا جايي كه ممكن بوده، تقويت كرده است.
راديو اسرائيل نيز در گزارشي عنوان كرد: بالاخره معلوم شد حزب الله اين هواپيما را فرستاده و ايران پشت ماجراست. حزب الله اين هواپيما را تا 50 كيلومتري آسمان اسرائيل فرستاد.
اين راديو به نقل از نشريه تله پوليس گفت: اسرائيل و آمريكا داراي جديدترين سيستم توليد هواپيماهاي بدون سرنشين در جهان هستند اما تجاوز حزب الله به حريم هوايي اسرائيل رنگ ديگري به مناقشه هاي منطقه داد. حزب الله تاكنون از ايران راكت مي گرفت اما اكنون مشخص شده همكاري ايران با اين گروه خيلي بيشتر از آن چيزي است كه تصور مي شد.
برخي منابع صهيونيستي مي گويند حزب الله داراي دست كم 70 هزار فروند موشك است كه مي تواند تمام نقاط حساس اين رژيم در فلسطين اشغالي را آماج حمله قرار دهد.
در همين حال هشام جابر ژنرال بازنشسته لبناني و مدير مركز مطالعات خاورميانه، عمليات غافلگيرانه حزب الله را در هم شكستن مصونيت اسرائيل توصيف كرد و گفت: نفوذ پهپاد حزب الله حامل اين پيام است كه رژيم اسرائيل ديگر هيچ مصونيتي ندارد.
وي در مصاحبه با پرس تي وي گفت: پرواز پهپاد حزب الله پيرامون نيروگاه هسته اي ديمونا براي رژيم تل آويو بسيار خطرناك بود. اين هواپيما مي توانست مواد منفجره با خود حمل كند. سوال اين است كه چرا نيروهاي آمريكا و اسرائيل در مديترانه نتوانسته اند اين هواپيما را شناسايي كنند.»
روزنامه القدس العربي چاپ لندن نيز قدرت نمايي حزب الله را مايه مباهات امت اسلامي و عربي توصيف كرد. القدس العربي نوشت: اين عمليات از هر حيث كم نظير بود. چه اينكه اين اولين بار پس از 60 سال است كه يك هواپيماي عربي- اسلامي به فضاي اسرائيل رخنه مي كند.
روزنامه مذكور خاطر نشان كرد: اين نفوذ بزرگ قبل از هر چيز و به صورتي كه ما ديديم بدون شك بايد يك عقل خيره كننده اي پشت آن باشد كه اين همه باعث نگراني اسرائيلي ها شده است و پس از اين نيز موجبات نگراني آنها را فراهم خواهد كرد لابد غافلگيريهاي ديگري هم در راه باشد كه به خاطر اينكه جزو اسرار استراتژيك حزب الله است ما نمي دانيم. چه بسا در آينده نزديك، باز هم اسرائيلي ها غافلگير شوند همانند موشك هايي كه در جنگ 33روزه چون باران در عمق اسرائيل اصابت كرد و آنان غافلگير شدند و يا همانند جنگ سال 2006 م زماني كه افتخار صنعت نظامي اسرائيل يعني تانك مركاوا يكي پس از ديگري منهدم شدند.
نويسنده اين تحليل مي افزايد: اين هواپيما هر چه باشد علاوه بر اينكه افتخار لبناني ها است مايه مباهات و فخر تمامي اعراب و مسلمانان نيز است. زيرا نه تنها پرده از توانمندي آنان در دستيابي به دنياي فن آوري نظامي برداشت كه برتري آنان را بر صنعت تقليدي اسرائيل ثابت كرد. القدس العربي ياد آور شد: سيدحسن نصرالله در اثناي جنگ 33 روزه بشارت داد كه هم اينك يك ناو جنگي اسرائيلي در سواحل لبنان با موشك پيشرفته لبناني منهدم مي شود. او گفت: به دريا نگاه كنيد الان موشك به ناو اصابت خواهد كرد و همان گونه هم شد. ما همواره آرزو كرده بوديم كه يك كشور عربي خصوصا آن كشورهايي كه ميلياردها دلار براي خريد تسليحات آمريكايي و اروپايي هزينه مي كنند يكي از اين هواپيماها را مي ساختند. آنگاه با ارسال آن به سوي اسرائيل به او پيام مي دادند كه جهان عرب هنوز قدس را فراموش نكرده است و هرگز اشغالگري مسجدالاقصي را نمي پذيرد. اما متاسفانه اين آرزو هيچگاه محقق نشد. تا اينكه اين هواپيما با اختراع انديشه ايراني آمد.
 


نيروهاي خط امام يا خط منتظري؟! (خبر ويژه)

اعضاي گروه موسوم به «مجمع نيروهاي خط امام» ضمن ملاقات با آيت الله موسوي اردبيلي در قم، به ديدار يوسف صانعي و اسدالله بيات رفتند.
به نوشته روزنامه زنجيره اي آرمان در اين ملاقات ها، علي اكبر محتشمي پور، سيدهادي خامنه اي و برخي اعضاي «مجمع نيروهاي خط امام» حضور داشته اند. هرچند خبر زيادي از اين ملاقات ها منتشر نشده اما نكته جالب، ديدار اعضاي اين گروه شبه اصلاح طلب با احمد منتظري پسر آقاي منتظري است كه ارتباطات گسترده اي با برخي گروه هاي معارض از جمله در خارج كشور و حلقه لندن دارد. حضرت امام پس از حداقل 4 سال مدارا و تذكر و نصيحت به آقاي منتظري، مجبور به برخورد قاطع با نامبرده و فتنه اي شدند كه در بيت وي- به اعتبار باند مهدي هاشمي معدوم- لانه كرده بود. با اين وصف معلوم نيست چگونه مي توان عنوان و ادعاي خط امام را با بقاياي باند مهدي هاشمي و آلودگان به گروهك هاي نفاق جمع كرد؟
گفتني است در برخي اخبار منتشره در سايت ها به نقل از روزنامه آرمان، تعمدا ملاقات گروه ياد شده با احمد منتظري سانسور شده است!
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14