(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 23 مهر 1391 - شماره 20331

انتقاد وزير بهداشت از نتايج بررسي قوه قضائيه
احكام صادره براي متخلفان آزمون دستياري بازدارنده نبود
سيل در مازندران و آذربايجان شرقي 11 كشته و مفقود بر جاي گذاشت
رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست هشدار داد
 به خاطر عدم مديريت يك چهارم كل درآمد نفتي كشور در حوزه كشاورزي به هدر مي رود
رئيس فتاي تهران خبر داد
سوء استفاده افراد سودجو از پهناي باند دانشگاه
معاون شهردار:
كسبه پياده راه 17 شهريور مي توانند تغيير شغل دهند
معاون سازمان مديريت بحران كشور:
شهرداري بايد در طول سال نهرهاي تهران را لايروبي مي كرد
سردار كمالي خبر داد
بخشودگي اضافه خدمت سربازان خراسان شمالي
در 6 ماهه اول امسال 14 هزار نفر نام خود را تغيير دادند
ديروز توسط پليس فاتح
500 معتاد از سطح پايتخت جمع آوري شد
باند قاچاق كالا در آب هاي بوشهر منهدم شد
راهنمايي و رانندگي خبر داد
خودروهاي پليس هم جريمه مي شوند
سرماي زودرس كلاردشتي ها را غافگير كرد
كشف يك انبار بزرگ احتكار تاسيسات صنعتي در اصفهان
ناامن ترين دانشگاه هاي دنيا در اسرائيل
ازدواج با دوام
كشيش آمريكايي مسلمان شد
وسواس عجيب يك زن!
مشاجره خونين برادر و خواهر
ميمون هاي گارسون


انتقاد وزير بهداشت از نتايج بررسي قوه قضائيه

احكام صادره براي متخلفان آزمون دستياري بازدارنده نبود

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ضمن اعتراض به احكام صادره براي متخلفان آزمون دستياري تاكيد كرد: جان مردم قابل معامله نيست.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي در گفت وگو با ايسنا در خصوص سرانجام پرونده تخلف در آزمون دستياري گفت: آزمون دستياري از نظر دادگستري و قوه قضائيه بسته شده البته ما اعلام نارضايتي از نتايج احكام و اعتراض خود را اعلام كرده ايم زيرا به اعتقاد ما آراي صادره براي متخلفان آزمون دستياري بازدارنده نبود.
وي با اشاره به پرونده تخلف در آزمون دستياري، با بيان اينكه بيش از 30 نفر در اين تخلف دستگير شده اند، تصريح كرد: براي يك عده از اين افراد حكم صادر و مسجل شد كه سوالات به فروش رسيده است ولي ما انتظارمان اين بود كه سخت تر از اين احكام با آنها برخورد مي شد تا اين برخورد براي افرادي كه از اين پس بخواهند كارهاي خلاف شئونات و قوانين كشور انجام دهند، بازدارنده باشد.
وي با تاكيد بر اينكه در آزمون دستياري به دنبال اين بوديم كه اعتماد عمومي برگردانده شود، گفت: اگر مواردي از اين قبيل بخواهد اتفاق بيفتد واقعا اعتماد عمومي كه سرمايه اصلي است صدمه مي بيند.
وزير بهداشت با بيان اينكه ما حتي به صورت مكتوب هم اعلام كرديم كه اين برخورد بازدارنده نبود، افزود: البته ما افرادي كه حتي برايشان حكم نيز صادر نشد را در دادگاه تخلفات وزارت بهداشت محكوم كرديم و آنهايي كه فكر مي كرديم متخلف هستند را با حكم هيئت بدوي و تجديدنظر وزارت بهداشت چند سال از شركت در آزمون محروم كرديم ولي در كل آن چيزي كه مدنظر ما بود انجام نشد.
دستجردي با بيان اينكه اكثر متخلفان آزمون دستياري از بيرون سازمان بوده اند، تاكيد كرد: پرونده تعدادي از متخلفان كه داوطلب بودند در هيئت بدوي رسيدگي شد، البته با كساني كه حتي براي خريد سؤالات ورود كرده بودند ولي سؤال به دستشان نرسيده بود برخورد شد.
وي با بيان اينكه در حال حاضر كاري كه انجام شده اين است كه مركز سنجشي قوي در وزارت بهداشت ايجاد شد، خاطرنشان كرد: اين مركز داراي بالاترين امنيت است و در سال 24 آزمون را برگزار مي كند.
دستجردي با بيان اينكه سعي شده با تغيير سيستم آزمون امنيت بيشتري ايجاد شود، گفت: مركز سنجش با استانداردهاي جديد ايجاد شده است.
وي ادامه داد: هر چند پس از هر آزمون نارضايتي هايي وجود دارد ولي با وجود اعتراضات، بايد به اين موضوع توجه داشت كه وزارت بهداشت در مورد مسائل علمي بسيار سخت گير است چرا كه جان مردم قابل معامله نيست.
 


سيل در مازندران و آذربايجان شرقي 11 كشته و مفقود بر جاي گذاشت

جاري شدن سيل در مازندران و آذربايجان شرقي 11 كشته و مفقود به جاي گذاشت.
مدير كل مديريت بحران استان مازندران در گفت وگو با خبرگزاري فارس اظهار داشت: جانباختگان سيل بهشهر هشت نفر هستند و دو نفر هم مفقودند.
هادي خنجري با بيان اينكه اسامي جان باختگان احتمالا در اختيار فرمانداري بهشهر است، از برگزاري نشست مديريت بحران مازندران در فرمانداري بهشهر با حضور نمايندگان دستگاه هاي اجرايي و تيم هاي امداد و نجات خبر داد.
وي با اشاره به اينكه تمام تيم هاي امدادي مازندران براي ارائه خدمات به سيل زدگان در بهشهر مستقر است، گفت: اولويت اصلي تيم هاي امدادي آزادسازي معابر و نجات سيل زدگان است.
مديركل مديريت بحران مازندران بيان داشت: براي خدمات رساني به شهروندان جاده اصلي شهرستان بهشهر نيز به صورت مقطعي بسته مي شود.
به گزارش ايلنا، خنجري با بيان اينكه مدارس و دانشگاه هاي شهرستان بهشهر تعطيل شده اند افزود: به ديوارهاي منازل مسكوني و 90 دستگاه خودرو خسارت وارده شده است. مدير كل مديريت بحران استان مازندران تصريح كرد: اماكن مسكوني، تجاري، بخش هاي كشاورزي و تاسيسات زيربنايي اعم از پل، اماكن حفاظتي، راه، تاسيسات شهري، اراضي كشاورزي و دامي شهرهاي بهشهر، رستم كلا و خليل شهر خساراتي وارد شد.
خنجري با اشاره به آب گرفتگي شهر هولار و روستاي گلورد ساري اظهار داشت: روستاي تيله نو شهرستان گلوگاه و محور اصلي ساري-بهشهر آب گرفتگي هاي بسياري گزارش شده است.
از سوي ديگر مدير آبفار بهشهر و گلوگاه گفت: بارش شديد باران و طوفان سبب تخريب و خسارات جدي به پروژه هاي آبرساني اين منطقه شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، مهدي عبدي اظهار داشت: بر اثر شدت بارندگي و وقوع سيلاب به تاسيسات آبرساني روستايي مجتمع هاي يخكش، غريب محله، متكازين و پروژه هاي تيرتاش، سراج محله، تيله نو، پاسند، آسيابسر، شهيد آباد، وزوار و محمد آباد با 27 روستاي تحت پوشش خسارات بسياري وارد شد.
وي افزود: تاكنون بخشي از خطوط انتقال و شبكه توزيع آبرساني روستايي و بهسازي چندين دهنه چشمه در شهرستان هاي بهشهر و گلوگاه تخريب شده و در حال حاضر آب شرب اين مناطق به دليل وقوع سيلاب گل آلود است.
به گفته عبدي، ميزان اوليه خسارات وارده حدود 250 ميليون تومان برآورده شده كه احتمال افزايش آن مي رود.
در همين حال، شدت بارش باران و بالا آمدن سطح آب در كانال هاي سطح شهرسازي، دو تن از شهروندان ساروي به داخل كانال آب افتاده و در داخل كانال مفقود شدند.
خبرنگار مهر كه در حال تهيه گزارش از سطح شهر بوده ناگهان مشاهده كرده كه دو پيرزن به داخل كانال آب افتاده و مفقود شدند.
نيروهاي شهرداري ساري كه در حال تخليه آب هاي سطحي از اطراف شهر بودند اين خبر را تاييد كرده و در حال جستجو براي پيدا كردن مفقودان هستند. بر اثر شدت بارش باران در مركز استان، بسياري از خيابان ها و كوچه هاي سطح شهر ساري دچار آبگرفتگي شد.
فرماندار شهرستان كليبر نيز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري مهر گفت: بر اثر جاري شدن سيل در عصر جمعه در كليبر يك جوان 19 ساله در بخش آبش احمد اين شهرستان مفقود شد. اصغر عبدالله پور افزود: بر اثر سيل دو روستاي «نجف تراكمه» و «لومه درق» متحمل خساراتي شدند بطوري كه چهار واحد مسكوني به صورت كامل ويران شدند.
وي اظهار داشت: بر اثر اين حادثه طبيعي حدود 400 راس از احشام روستائيان تلف شد و شش دستگاه خودروي اهالي نيز به صورت كامل آسيب ديد. اصغرپور ادامه داد: نيروهاي هلال احمر هم اكنون با سگ هاي زنده ياب عازم منطق شده اند تا جوان مفقود شده را پيدا كنند.
فرماندار كليبر تصريح كرد: متاسفانه طرح هادي اين روستاها از بين رفته و كارشناسان در حال برآورد خسارت ريالي به اهالي منطقه هستند.

 


رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست هشدار داد

 به خاطر عدم مديريت يك چهارم كل درآمد نفتي كشور در حوزه كشاورزي به هدر مي رود

معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست اعلام كرد ، ضايعات كشاورزي 25 درصد درآمدهاي نفتي كشور را هدر مي دهد .
محمدجواد محمدي زاده ديروز درهمايش گراميداشت روز جهاني استاندارد افزود : 25 درصد از درآمد نفتي كشور در قالب ضايعات كشاورزي در فرآيند توليد تلف مي شود درحالي كه اگر ضايعات بخش كشاورزي را مديريت كنيم ، غذاي 15 ميليون نفر از جمعيت كشور تامين مي شود .
وي تصريح كرد: سازمان هاي محيط زيست و استاندارد دو بازوي تواناي حاكميت براي تامين سلامت ، ايمني و ارتقاي كيفيت زندگي به شمار مي روند و سازمان محيط زيست از سال 89 تاكنون بيش از 150 استاندارد زيست محيطي را در حوزه محيط طبيعي، دريايي و انساني تدوين و ابلاغ كرده است .
محمدي زاده از اين كه روزانه 420 تن پسماند ضايعات كشاورزي در كشور توليد مي شود ابراز تاسف كرد و گفت : اين مقدار ضايعات 10 برابر پسماند ضايعات حوزه هاي انساني است .
محمدي زاده حجم ضايعات محصولات باغي در كشور را 18/85 درصد توليدات برشمرد وافزود : اين در حالي است كه مديريت اين ميزان ضايعات ارز آوري و صادرات را در پي دارد .
وي حجم ضايعات در محصولات زراعي را 18درصد توليد ، طيور را 12 درصد و در شيلات را هم 7 درصد توليد ذكر كرد . محمدي زاده گفت:در كشور ما تنها 40درصد از محصولات كشاورزي فرآوري مي شود درحالي كه در كشورهاي پيشرفته اين ميزان به 80 درصد نيز مي رسد .
وي همچنين سرانه پسماند جهاني را550 گرم براي هر نفر عنوان كرد و گفت: در تهران سرانه پسماند براي هر نفر 750 گرم است كه 200 گرم بيشتر از سرانه پسماند خانگي در دنياست؛ و اين درحالي است كه در بعضي از روستاها اين ميزان پسماند 450 گرم برآورد شده است .
رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست متوسط پسماند كشوري را550 تا 600 گرم براي هر نفر دانست.
 


رئيس فتاي تهران خبر داد

سوء استفاده افراد سودجو از پهناي باند دانشگاه

رئيس پليس فتاي تهران از سوء استفاده افراد سودجو از پهناي باند دانشگاه ها خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس فتا سرهنگ محمدحسن شكريان در حاشيه بازديد از غرفه پليس در ششمين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال تاكيد كرد:مديران موسسات و دانشگاه ها بايد براي تمام كاربران پهناي باند كلمه كاربري و گذر واژه خاص تعريف كنند تا در صورت ارتكاب بزه بتوان مجرم را رهگيري كرد.
رئيس پليس فتا تهران بزرگ تصريح كرد: ما در اين راستا مديران انفورماتيك اين سازمان ها و دانشگاه ها را توجيه كرده ايم.
وي تاكيد كرد: يكي از شاخصه هاي پليس فتا تهران بزرگ اين است كه اين موضوع را در تهران به طور كامل به انجام برساند كه پس از آن در كشور نيز گسترش پيدا كند.
 


معاون شهردار:

كسبه پياده راه 17 شهريور مي توانند تغيير شغل دهند

معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار تهران گفت: هيچ اجباري براي تغيير شغل واحدهاي تجاري در پياده راه خيابان 17 شهريور وجود ندارد.
سيدجعفر تشكري هاشمي در گفت و گو با ايسنا با بيان اينكه پياده راه شدن خيابان 17 شهريور، حدفاصل ميدان امام حسين(ع) تا ميدان شهدا ممانعتي براي هيچ صنفي ايجاد نمي كند، گفت: شهرداري از راه اندازي هيچ شغلي در اين راسته ممانعت نمي كند.
وي درباره تكليف گاراژها و موتورسازي هاي موجود در خيابان 17 شهريور هم گفت: طبعا بازاريان در هر نقطه اي، كسب و كاري را انتخاب مي كنند كه با توجه به وضع موجود درآمد بيشتري براي آنها دارد. اما هيچ اجباري براي تغيير شغل واحدهاي تجاري در پياده راه خيابان 17 شهريور وجود ندارد.
تشكري هاشمي همچنين، درباره علت اجراي پروژه پياده راه سازي حدفاصل ميدان امام حسين(ع) تا ميدان شهدا تاكيد كرد: اينكه يك معبر را چگونه مديريت كنيم، جزو كارهاي روزمره شهرداري است و اين پروژه هم در راستاي ساماندهي ترافيك اين محدوده اجرا شده است.
به اعتقاد وي، ساكنان محدوده اطراف خيابان 17 شهريور از وضعيت نابسامان موتورسيكلت ها و خودروهاي عبوري و آلودگي صوتي و هواي ناشي از ترافيك اين منطقه در عذاب هستند و با توجه به تجربه هاي موفق قبلي شهرداري در پياده راه سازي، اين امر به يك مطالبه مردمي تبديل شده است.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار تهران تاكيد كرد: هر پروژه اي در حين اجرا مشكلاتي را براي مردم به دنبال دارد، اما اين مشكلات موقت است و ثمره پروژه پس از تكميل آن براي شهروندان مشهود خواهد بود.
 


معاون سازمان مديريت بحران كشور:

شهرداري بايد در طول سال نهرهاي تهران را لايروبي مي كرد

در حالي كه معاون خدمات شهري شهرداري از انجام لايروبي انهار با توجه به آغازفصل بارش ها خبر داده است معاون سازمان مديريت بحران كشور نسبت به احتمال جاري شدن سيل در تهران ابراز نگراني كرد.
مرتضي اكبرپور معاون آمادگي و مقابله سازمان مديريت بحران كشور در گفت وگو با فارس درباره جاري شدن سيل احتمالي در تهران با توجه به آغاز فصل بارش گفت: در صورت بروز سيل خيابان هاي تهران توان كشش آب هاي سطحي را ندارد و بايد اين مشكلات را در طول سال برطرف كرد و شهرداري فقط در فصل زمستان نسبت به لايروبي انهار شهر اقدام نكند.
معاون آمادگي و مقابله مديريت بحران كشور تاكيد كرد: سيل در تهران مشكلات زيادي را ايجاد مي كند بنابراين بايد در هر يك از مناطق شهر تهران ستاد بحراني ايجاد شود.
وي بيان داشت: از سازمان مديريت بحران شهر تهران انتظار مي رود كه در 22 منطقه تهران ستادهاي مديريت بحران فعال تر شوند و با توجه به اخطارهايي كه سازمان مديريت بحران و هواشناسي اعلام مي كند براي پيشگيري و مقابله حوادث احتمالي اقدام كنند.
مجتبي عبداللهي معاون خدمات شهري شهرداري تهران ديروز در گفت وگو با همين خبرگزاري تاكيد كرد: لايروبي انهار انجام شده و در حال كنترل اوضاع هستيم. وي افزود: هماهنگي هاي لازم در اين خصوص با مناطق 22 گانه صورت گرفته و جاي هيچ نگراني نيست.
 


سردار كمالي خبر داد

بخشودگي اضافه خدمت سربازان خراسان شمالي

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح از بخشودگي اضافه خدمت سربازاني كه در استان خراسان شمالي مشغول به خدمت هستند، خبر داد.
سردار موسي كمالي در گفت و گو با ايسنا در تشريح جزئيات اين خبر گفت: به ميمنت سفر فرمانده كل قوا به استان خراسان شمالي مقرر شد، اضافه خدمت سنواتي كليه سربازان استان خراسان شمالي كه از 3 خرداد 91 تا اول آبان سال جاري خود را به خدمت اعزام يا معرفي كرده اند، بخشيده شود.
به گفته جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح اين بخشش تنها شامل آن دسته از سربازاني مي شود كه مشغول خدمت يا در حال طي كردن دوران آموزشي خود در استان خراسان شمالي هستند.
وي تاكيد كرد اين بخشودگي شامل سربازاني كه از ساير شهرهاي كشور به خراسان شمالي مي آيند نيز مي شود. كمالي گفت: اگر چنانچه سربازي از خراسان شمالي به شهرهاي ديگر اعزام شده باشد، بخشش اضافه خدمت شامل وي نمي شود.
كمالي به ايسنا گفت: افرادي كه اضافه خدمتشان بخشيده شود به مدت 21 ماه به سربازي مي روند.
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح افزود: پيش از اين اضافه خدمت سنواتي كليه مشمولان غايبي كه تا سوم خرداد ماه سال جاري خود را براي انجام خدمت سربازي معرفي يا اعزام شده اند، برابر قانون جديد مورد بخشش قرار گرفته بودند.
 


در 6 ماهه اول امسال 14 هزار نفر نام خود را تغيير دادند

مدير كل امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور از تغيير نام حدود 14 هزار و دو نفر در شش ماهه نخست امسال خبر داد.
«محسن اسماعيلي» ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: در شش ماهه نخست امسال، حدود 15هزار و 88 نفر درخواست تغيير نام به سازمان ثبت احوال داده بودند كه از اين تعداد با تغيير نام 14 هزار و دو نفر موافقت شد.
وي گفت: متقاضيان تغيير نام داراي نام هاي بصيرت، صغري، فلك ناز، شمسيه، كبري، بيژن، بهزاد، مهران، ساحل، عفت، اشرف و غيره بودند كه بيشتر آنان اسامي ائمه اطهار را برگزيدند.
اسماعيلي با بيان اينكه براي تغيير نام ديگر نيازي به دادگاه نيست، افزود: درخواست هاي متعددي براي تغيير نام به سازمان ثبت احوال ارائه مي شود، زيرا والدين هنگام انتخاب نام فرزندان خود دقت كافي ندارند و به اين ترتيب، فرزندان و گاهي حتي خود والدين پس از چند سال خواهان تغيير نام مي شوند.
وي با اشاره به فراواني نام هاي ائمه در بين ايرانيان، گفت: نام فاطمه با سه ميليون و 863 هزار و 502 مورد همچنان محبوب ترين و پرتكرارترين نام در ميان خانواده هاي ايراني از ابتداي صدور شناسنامه در كشور تاكنون است.
اسماعيلي تصريح كرد: نام هاي محمد نيز با دو ميليون و 397 هزار و 840 مورد در بين مردان اول است و پس از آن نام علي با دو ميليون و 182 هزار و 635 مورد شناسنامه اي همچنان پرطرفدار است.
 


ديروز توسط پليس فاتح

 500 معتاد از سطح پايتخت جمع آوري شد

چهارمين مرحله طرح جمع آوري معتادين از صبح ديروز در مركز پايتخت اجرا و طي آن بيش از 500 نفر معتاد و كارتن خواب جمع آوري شدند.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس فاتح، چهارمين مرحله طرح جمع آوري معتادين تابلو در مركز پايتخت و محدوده سركلانتري هفتم فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با حضور كاركنان پليس مبارزه با مواد مخدر، سركلانتري هفتم و يگان امداد پليس پايتخت از نخستين دقايق بامداد ديروز، به اجرا درآمد و طي آن بيش از 500 معتاد تابلو و كارتن خواب جمع آوري شدند.
سردار حسين ساجدي نيا در اين باره گفت: در راستاي اجراي طرح امنيت محله محور و پاسخگويي به مطالبات مردمي مرحله ديگري از طرح جمع آوري معتادين كه يكي از مهمترين دغدغه هاي شهروندان تهراني به شمار مي رود در محدوده سركلانتري هفتم پليس پايتخت به اجرا درآمد.
رئيس پليس پايتخت با اشاره به اينكه اكثر افراد جمع آوري شده مصرف كننده و افراد آسيب ديده اي هستند كه از آنان به عنوان فرد بيمار ياد مي شود گفت: با ساز و كارهاي پيش بيني شده معتادان جمع آوري شده براي ترك اعتياد به كمپ هاي ترك اعتياد اطراف تهران منتقل مي شوند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ خاطرنشان كرد: طرح جمع آوري معتادان كماكان به قوت خود باقيست و در روزهاي آينده نيز در راستاي افزايش احساس امنيت و آرامش در محلات شهر تهران، در دستور كار پليس پايتخت قرار دارد.
 


باند قاچاق كالا در آب هاي بوشهر منهدم شد

بوشهر- خبرنگار كيهان:
مأموران درياباني استان بوشهر طي عملياتي موفق شدند باند بزرگ وارد كننده كالاي قاچاق را به استان منهدم كنند.
فرمانده درياباني استان بوشهر در تشريح اين عمليات گفت: اخباري در خصوص فعاليت يك باند تهيه و حمل تجهيزات ماهواره اي، داروهاي نيروزا و روانگردان به كشور به دست آمد كه با اشرافيت اطلاعاتي، كليه فعاليت هاي درون مرز و برون مرزي باند مذكور تحت نظارت مأموران قرار گرفت.
سرهنگ «قلندر لشكري» افزود: با اطلاعات به دست آمده مشخص شد، ناخداي شناور مذكور فردي به نام «ع» است كه به همراه 4 ملوان از امارات متحده عربي محموله هايي از قبيل رسيور، تجهيزات جانبي و ديش، قرص و پودر نيروزا و غيره را به مقصد گناوه بارگيري و قصد تخليه كالاهاي غيرمجاز خود را در خور گناوه دارد.
وي با بيان اينكه 3 فروند ناوچه سازماني به محل تخليه بار شناور متخلف اعزام شدند اظهار داشت: مأموران درياباني همچنين طي عملياتي موفق شدند تعداد يك هزار و 232 دستگاه رسيور ماهواره، 900 عدد ديش ماهواره، 9 هزار عدد ديش گردان، 2 هزار و 380 كيلوگرم پودر نيروزا، 480 هزار عدد انواع قرص و كپسول نيروزا و... كشف و باند مزبور را منهدم كنند.
به گفته لشكري ارزش اين محموله قاچاق حدود 8 ميليارد ريال برآورد شده است.
 


راهنمايي و رانندگي خبر داد

خودروهاي پليس هم جريمه مي شوند

رئيس مركز اجرائيات پليس راهنمايي و رانندگي از جريمه شدن خودروهاي نيروي انتظامي در صورت بروز تخلف از سوي آنها خبر داد.
سرهنگ مرتضي دهقاني در گفت و گو با فارس گفت: قبل از نصب پلاك هاي ملي بر روي خودروهاي ناجا امكان ساماندهي و ثبت تخلفات رانندگي آنان وجود نداشت اما خوشبختانه با نصب پلاك هاي ملي بر روي خودروهاي ناجا اين امكان فراهم آمده است.
وي افزود: برخورد با تخلفات خودروهاي پليس مانند رانندگان ديگر است و هيچ تبعيضي در اين زمينه قائل نخواهيم شد.
اين مقام مسئول در پليس راهور در عين حال تاكيد كرد: اگر خودرو در حين ماموريت باشد و تخلفي از سوي آن سر بزند تخلفات آن اصلاح و از ليست تخلفات حذف خواهد شد.


 


سرماي زودرس كلاردشتي ها را غافگير كرد

كلاردشت- خبرنگار كيهان:
سرماي زودرس و بارش برف در ارتفاعات كلاردشت مردم اين منطقه را غافلگير كرد.
تغيير ناگهاني دماي هوا در جمعه شب سبب وزش باد و رعد و برق توأم با بارش در كلاردشت شد به گونه اي كه ارتفاعات علم كوه و تخت سليمان سفيدپوش شد و مردم كلاردشت سرماي زودرس را تجربه كردند.
به گزارش خبرنگار ما فرا رسيدن سرماي زودرس در كلاردشت مشكلاتي را از ناحيه سوخت وسائل گرمايشي براي مردم فراهم كرده است.
علم كوه و تخت سليمان با ارتفاع 4830 و 4800 و 45 قله بالاي 4هزار متر و نيز يخچال هاي 5 هزارساله، به خاطر جاذبه هاي طبيعي يكي از مناطق گردشگري ايران و جهان است.
 


كشف يك انبار بزرگ احتكار تاسيسات صنعتي در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي استان اصفهان با بيان اينكه مبارزه با اخلالگران اقتصادي در دستور كار اين فرماندهي قرار دارد از كشف يك انبار بزرگ احتكار تاسيسات صنعتي و دستگيري عامل اخلال در بازار اصفهان خبر داد.
«سردار عبدالرضا آقاخاني» اظهار داشت: در اين رابطه در پي كسب خبري مبني بر احتكار اقلام و كالاهاي اساسي مردم در انباري واقع در يكي از محله حاشيه شهر اصفهان، ماموران اداره نظارت بر اماكن عمومي اين پليس پس از انجام تحقيقات لازم طي هماهنگي با مقام قضائي با حضور قاضي ويژه اداره كل تعزيرات حكومتي و ماموران پليس آگاهي به محل اعزام شدند.
وي اضافه كرد: ماموران در بازرسي از انبار مذكور تعداد 811 پكيج، 5 هزار و 505 پره رادياتور، 765 مشعل با مارك تجاري خارجي و تعدادي اقلام تاسيساتي ديگر را كه توسط فردي به نام «اردلان-س» از فروشندگان عمده تجهيزات رادياتور در استان احتكار شده بود كشف گرديد.
فرمانده انتظامي استان اصفهان با بيان اينكه در اين عمليات متهم اصلي دستگير و انبار وي نيز با حكم مقام قضايي پلمب شده است، اظهار داشت: در اين زمينه پرونده تشكيل و متهم همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضايي تحويل داده شد.
 


ناامن ترين دانشگاه هاي دنيا در اسرائيل

در نظرسنجي به عمل آمده از دانشجويان مختلف جهان، رژيم صهيونيستي ناامن ترين مناطق دانشگاهي جهان را داراست.
به گزارش ايسنا، در اين نظرسنجي كه توسط سفارتخانه هاي انگلستان در كشورهاي مختلف صورت گرفته است، دانشجويان از 80 كشور مختلف جهان شركت كردند.
همچنين 845 دانشجو نيز به صورت آنلاين در نظرسنجي اينترنتي شركت كردند كه براساس نتايج نهايي كشورهاي انگلستان، كانادا، آلمان و نيوزلند به عنوان امن ترين مناطق دانشگاهي انتخاب شدند.
به گزارش يونيورسيتي نيوز، كارشناسان آموزشي در بريتانيا، قوانين سخت درباره منع حمل سلاح، آمار وقوع جرم و جنايت دانشجويي و ارائه خدمات و تسهيلات را برخي از فاكتورهاي مورد بررسي در اين نظرسنجي اعلام كردند.
 


ازدواج با دوام

«تام» و «اتل»، زوج انگليسي هفتاد و هشتمين سالگرد ازدواج خود را جشن گرفتند و به عنوان بادوام ترين ازدواج كشورشان معرفي شدند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي تي آرتي، تام 98 ساله و اتل 97 ساله ماه اكتبر سال 1934 ميلادي در كليساي «جرو سنت مارك» انگليس ازدواج كردند و از آن زمان تاكنون بدون هيچگونه مشكلي در كنار هم زندگي مي كنند.اين زوج انگليسي تنها هفت نوه دارند و علت اصلي سازش با يكديگر را داشتن تفاهم در زندگي زناشويي مي دانند.نكته جالب اين ازدواج در آن است كه كليساي «جرو سنت مارك» سالها پيش تعطيل شده اما زندگي اين زوج هيچگاه به در بسته نخورده است.
 


كشيش آمريكايي مسلمان شد

يك كشيش آمريكايي، پس از تشرف به دين مبين اسلام عازم بيت الله الحرام شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري الوفاق؛ كشيش آمريكايي كره اي تبار پس از مطالعات فراوان درباره دين اسلام، به اين نتيجه رسيد كه اسلام دين بر حق است و به همين سبب به سئول برگشت و به دين اسلام مشرف شد و نام خود را به «عبدالوهاب جان» تغيير داد.
عبدالوهاب جان، پس از مسلمان شدن به منظور به جا آوردن يكي از فروع دين اسلام، به قافله حجاج بيت الله الحرام پيوست تا از اين پس «حاج عبدالوهاب جان» لقب گيرد.
به گفته منابع آگاه، شمار كساني كه اخيرا در كره جنوبي به دين مبين اسلام گرويده اند، دست كم به 39 نفر مي رسد.
 


وسواس عجيب يك زن!

وسواس يكي از بيماري هاي بسيار خطرناك است كه با پيشرفت آن ممكن است فرد دچار آسيب هاي رواني و جسماني شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، افراد بسيار زيادي مبتلا به بيماري وسواس اند و البته بسياري از آنها با مراجعه به روانپزشك مشكل خود را حل مي كنند. گاهي نيز اين وسواس از كنترل خارج مي شود و ديگر از دست دكترها كاري برنمي آيد. نمونه آن «جوليا عبدا...» 40 ساله، اهل مالزي است كه به يك وسواس بسيار شديد دچار است. اين وسواس از 20 سالگي در او ايجاد شده و البته به مرور پيشرفت كرده و از كنترل خارج شده است.
وسواس او به حدي است كه تا 300بار دست هايش را در يك روز نشويد و پنج ساعت مداوم موهايش را شامپو نزند، خوابش نمي برد.
براي اولين بار اين بيماري دو دهه پيش به سراغش آمد چرا كه او در يك آزمايشگاه مشغول به كار بود و گاهي مجبور مي شد تا نمونه هاي ادرار يا خون هاي حاوي بيماري هاي خطرناك را جا به جا كند و اين باعث شد تا وسواس بيشتري براي شستن دست هايش داشته باشد.
با پيشرفت اين بيماري او شغلش را از دست داد و پس از آن به درمان بيماري پرداخت تا اينكه بالاخره توانست بر آن غلبه كند.
اما داستان وسواس او به اينجا ختم نشد و در سال 2010 در حالي كه يك سال از ترك وسواسش گذشته بود، بار ديگر اين بيماري به سراغش آمد و اين بار بسيار شديدتر بود به طوري كه روزانه 21 قالب صابون مصرف مي كرد. اين روزها «جوليا عبدا...» بار ديگر تحت درمان قرار گرفته است تا بتواند بار ديگر اين بيماري اش را كنترل كند.
 


مشاجره خونين برادر و خواهر

بنابر اعلام پليس آمريكا پسر 10ساله اي پس از تيراندازي به سمت خواهرش خود را به ضرب گلوله كشت.
پليس محلي ايالت «تگزاس» اعلام كرد: اين پسر 10 ساله پس از مشاجره لفظي با خواهر 15ساله اش او را به ضرب گلوله مجروح و سپس اقدام به خودكشي كرد.سخنگوي پليس محلي «تگزاس» گفت: اين پسر پس از مشاجره با خواهرش اسلحه اي را كه در محلي امن پنهان كرده بود برداشت و چندين گلوله به سمت او شليك كرد.
مادر اين دو كودك كه در زمان حادثه در خانه حضور داشت، پس از شنيدن صداي شليك پليس را مطلع كرد.به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري اي بي سي، اين پسر پس از انتقال به بيمارستان فوت كرد اما خواهرش تحت عمل جراحي قرار گرفت ولي وضعيت جسماني اش وخيم اعلام شده است.
 


ميمون هاي گارسون

يك رستوران ژاپني اقدام به استخدام دو ميمون گارسون كرده است تا در خدمت رساني به مشتريان فعاليت كنند.
مدير اين رستوران با پوشاندن لباس هاي فرم به اين دو ميمون از آنان براي سفارش گرفتن نوشيدني و توزيع دستمال ميان مشتريان استفاده مي كند.يكي از مشتريان اين رستوران معتقد است: گارسون هاي ميمون بهتر از انسان هايي هستند كه در لباس گارسون رفتارهاي غيرانساني انجام مي دهند.مدير اين رستوران اين دو ميمون را به عنوان حيوان خانگي در منزلش نگهداري كرده است كه با بزرگ شدن آنها قابليت كار در رستوران را پيدا كردند.به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه ديلي ميل، اين دو ميمون به دليل مقررات حقوق حيوانات در شيفت هاي دو ساعته كار مي كنند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14