(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 1  آبان  1391 - شماره 20338

حديث دشت عشق
سرخ پوشان با شكست راه آهن به رده يازدهم رسيدند
برد نوبرانه پرسپوليس مقابل هوادارانش
تغيير و تحول در كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي
آغاز اردوي فرنگي كاران از 10 آبان ماه
اخبار كوتاه از فوتبال
فينال بسكتبال باشگاه هاي آسيا برگزار مي شود؟
اعتراض شديد ايران به ميزباني نامناسب لبنان
تمرين در آمريكا زير نظر مربي آلماني
تكليف حدادي امروز مشخص مي شود
رئيس فدراسيون جودو اختلافش را با ميراسماعيلي تكذيب كرد
رستگار: شايعه است، مي خواهند به جامعه جودو خيانت كنند
تعطيلي اردوهاي شطرنج بازان به خاطر مشكلات مالي
خواندني از ورزش ايران


حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «رحمت الله نظام زاده»
از باغ خزان چو لاله كوچيد شهيد
دفتر زندگي «رحمت الله» سال 1343 در خطه سرسبز «خوراسگان» گشوده شد. پس از سپري شدن دوران كودكي، براي آموختن به محفل گرم معلم رفت و روح پاكش را با بهره مندي از چشمه مكتب علم پرورش داد. بلاغت و فصاحت كلام را با عشقي چند در آميخته بود و آن را تقديم والدين مي كرد و همواره نسبت به آنان خشوع و خضوع داشت.
در طي دوران تحصيل، اوقات فراغت را در مجالس ادعيه و عزاداري ها مي گذراند و به ورزش كاراته نيز مي پرداخت. با بلند شدن فريادهاي خشم ملت عليه رژيم طاغوت چند گاهي با پدر در تظاهرات حضور يافت و با وجود صغر سن، در پخش اعلاميه و فعاليت هاي سياسي ياري مي رساند و همپاي مردم غيور در پيروزي انقلاب سهيم گشت.
پس از به بار نشستن نهضت، از همان اوايل انقلاب به بسيج محل پيوست و در تمام فعاليت هاي مسجد و بسيج شركت كرد. مدتي از پيروزي نگذشته بود كه لشكر دشمنان به ايران يورش آورد. در حالي كه مشغول تحصيل در مقطع اول دبيرستان بود، با اين واقعه هولناك، دست از ادامه تحصيل شست و روح ناآرامش تاب ديدن نامحرمان را نياورد. با عشق به امام(ره) و سرمست از بوي شهادت، با بسيجيان عازم جبهه هاي خونين شد. در حالي كه به دشمنان نابكار مي تاخت و قلب سياهشان را مي دريد، سال 1362 تير به شكم او اصابت نمود و در پيران شهر (حاج عمران) به ديدار يار شتافت.
 


سرخ پوشان با شكست راه آهن به رده يازدهم رسيدند

برد نوبرانه پرسپوليس مقابل هوادارانش

دوازدهمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با پيروزي پرسپوليس مقابل راه آهن به اتمام رسيد تا شاگردان مانوئل ژوزه به رتبه يازدهم جدول رده بندي اين رقابت ها صعود كنند.
تيم هاي پرسپوليس و راه آهن از ساعت 18 ديروزبرگزاركننده آخرين ديدار از هفته دوازدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر بودند. اين بازي كه در حضور بيش از پنج هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي تهران برگزار شد در پايان به برتري 2 بر صفر پرسپوليس انجاميد.
پرسپوليس در اين بازي خيلي زود به گل رسيد و در دقيقه 2 روي ارسال كرنر مهدي مهدوي كيا از جناح چپ هادي نوروزي با ضربه سر تور دروازه تيم راه آهن را به لرزه درآورد. پرسپوليس بعد از اين گل پا پس نكشيد و به دنبال زدن گل هاي بعدي بود كه در دقيقه 16 به اين هدف رسيد.
كمتر از دو دقيقه پس از آنكه هادي نوروزي در گشودن دروازه تيم راه آهن ناكام ماند، سيدجلال حسيني در نقش يك گلزن ظاهر شد و با ضربه سر ضربه ايستگاهي مهدي مهدوي كيا كه از جناح راست روي دروازه راه آهن ارسال شده بود را مبدل به گل دوم سرخپوشان كرد.
بعد از اين گل راه آهن براي جبران گل هاي خورده با ميل تهاجمي بيشتر بازي كرد و اين تيم در دقيقه 36 توسط مجتبي شيري تا آستانه گلزني پيش رفت اما ضربه بازيكن جوان تيم راه آهن را سيدجلال حسيني از روي خط دروازه سرخپوشان بيرون كشيد.
در ادامه نيمه اول نه راه آهن تلاشي موثر براي زدن گل داشت و نه پرسپوليس تمايلي براي زدن گل هاي بيشتر از خود نشان داد تا اين نيمه به برتري 2 بر صفر سرخپوشان بينجامد.
در نيمه دوم تغيير خاصي در روش بازي دو تيم ايجاد نشد. راه آهن كماكان طرح و برنامه اي براي گلزني نداشت و پرسپوليس هم دفاع از گل هاي زده را به زدن گل هاي ديگر ترجيح مي داد. در اين بين تك موقعيت هايي روي دروازه دو تيم ايجاد شد كه زهر لازم براي تغيير نتيجه را نداشت و در نهايت بازي با برتري 2 بر صفر پرسپوليس به اتمام رسيد.
پرسپوليس كه از تاريخ 26 اسفندماه 1390 در ديدارهاي داخلي مقابل تماشاگران خودي به پيروزي نرسيده بود با اين پيروزي يك برد نوبرانه را بدست آورد. پيروزي اين تيم مقابل آلومينيوم هرمزگان هم در غياب تماشاگران پرسپوليس كه در آن بازي محروم بودند، رقم خورد.
پرسپوليس با سه امتياز اين بازي 14 امتيازي شد و تا رده يازدهم جدول صعود كرد و راه آهن با 18 امتياز به رده هشتم جدول تنزل يافت. قضاوت ديدار پرسپوليس - راه آهن برعهده محسن تركي بود. او در اين ديدار به حسين ماهيني و مهدي مهدوي كيا از تيم پرسپوليس كارت زرد نشان داد.
 


تغيير و تحول در كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي

آغاز اردوي فرنگي كاران از 10 آبان ماه

بعد از جلسه محمد بنا با رسول خادم و انتخاب او به عنوان مدير تيم هاي ملي كشتي فرنگي وي تغييراتي را در تركيب كادر فني تيم هاي ملي كشتي فرنگي ايجاد كرد.
با تصميم بنا محمدعلي چمياني، مربي سازنده اميد نوروزي، محسن طاهري و سعيد شيرزاد، مربي سازنده قاسم رضايي، به عنوان مربيان تيم ملي كشتي فرنگي از اين پس با وي همكاري خواهند داشت. البته ظاهرا جدايي فرهاد اسماعيل نژاد و جمشيد خيرآبادي از اين تيم قطعي شده است، اما رسول جزيني همچنان در اين تيم حضور خواهد داشت.
ايرج اسفندياري از اين پس به جاي عبدالله چمن گلي به عنوان سرمربي تيم كشتي فرنگي جوانان فعاليت خواهد كرد و بنا بر گفته محمد بنا، جمشيد خيرآبادي و ناصر نوربخش هم براي همكاري با آذربايجاني ها به اين كشور خواهند رفت.
براساس اعلام مدير تيم هاي ملي كشتي فرنگي، قرار است مرحله جديد اردوي فرنگي كاران بزرگسال براي حضور موفق در جام جهاني كشتي فرنگي از دهم آبان ماه آغاز شود. جام جهاني كشتي فرنگي 20 تا 22بهمن ماه به ميزباني ايران برگزار مي شود كه تيم كشتي فرنگي ايران در 3 دوره اخير اين رقابت ها به عنوان قهرماني رسيده است.
از طرفي با تصميم محمد بنا اين تيم در اولين برنامه خود حضور در 2 تورنمنت بين المللي جام رياست جمهوري قزاقستان و تورنمنت بين المللي بلاروس را در برنامه دارد.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

خداحافظي جان واريو از استقلال
هافبك برزيلي استقلال پس از شكست استقلال به دليل غيبتش از تماشاگران استقلال عذرخواهي كرد.فابيو جان واريو كه در بازي استقلال برابر تراكتورسازي غايب بود، پس از شكست دو بر صفر آبي پوشان در اين ديدار متني را روي صفحه اجتماعي خود گذاشت و به دلايل غيبت خود اشاره كرد.او در صفحه شخصي اش در فيس بوك نوشت: من از همه تماشاگران استقلال به دليل غيبتم در بازي با تراكتورسازي عذرخواهي مي كنم. مي دانم كه بازي بسيار مهمي داشتيم. من چهار ماه صبر كردم تا حداقل تغييراتي را از سوي باشگاه ببينم، اما تا اين لحظه چنين اتفاقي نيفتاده است. در حال حاضر با اين شرايط نمي توانم در استقلال بمانم. براي باشگاه احترام خاصي قائلم و به استقلال تعلق خاطر دارم ولي نياز دارم كه احساس خوبي از حضور در ميدان داشته باشم، چيزي كه الان آن را در خود احساس نمي كنم.
گلزني عقيلي در ليگ قطر
تيم القطر قطر با گلزني مدافع ايراني خود العربي را شكست داد. شنبه شب هفته چهارم رقابت هاي ليگ قطر آغاز شد كه در يكي از اين ديدارها تيم القطر كه هادي عقيلي مدافع ايراني را در تركيب خود مي ديد با نتيجه دو بر صفر العربي را از پيش رو برداشت.عقيلي توانست در دقيقه 35 گل نخست تيمش رااز روي نقطه پنالتي وارد دروازه تيم ميزبان كند. واكاري در دقيقه 43 گل دوم القطر را به ثمر رساند. همچنين الخريطيات با آندرانيك تيموريان برابر ام الصلال به تساوي يك بر يك رسيد.
برگزاري جلسه كميته آموزش با حضور كفاشيان
كميته آموزش اعلام كرد جلسه كميته آموزش روز چهارشنبه سوم آبان در آكادمي ملي فوتبال برگزار خواهد شد.در اين نشست درباره موضوعاتي چون طرح اجراي سند چشم انداز در كميته آموزش، استقلال مالي كميته آموزش، تسهيلات امور اداري كميته و ساير موارد مرتبط با كميته آموزش بحث خواهد شد. در اين جلسه علاوه بر كفاشيان، سيد هادي آيت اللهي نايب رئيس اول و قراخانلو مشاور و رئيس كميته مطالعات راهبردي فدراسيون هم حضور پيدا مي كنند.
پدر شدن مارادونا در 52 سالگي
ستاره 52 ساله فوتبال آرژانتين صاحب چهارمين فرزند خود خواهد شد. پزشك خانوادگي ديه گو مارادونا اين خبر را اعلام كرده است. وي از نامزد خود ورونيكا اويه دا تا پنج ماه ديگر صاحب فرزندي پسر مي شود.برپايه گزارش خبرگزاري فرانسه، مارادونا دو دختر به نام هاي دالماي 25 ساله و جيانيناي 23 ساله دارد. اين در حالي است كه وي پسري 26 ساله كه حاصل رابطه وي با كلوديا سيناريا در زمان حضور در تيم ناپولي است نيز دارد. پسر مارادونا به اين خبر واكنش تندي نشان داده است. وي گفت: نمي توانم توضيح دهم كه مارادونا چگونه قرار است فرزند ديگري داشته باشد، زيرا او هنوز اطلاعي از بچه هاي خود ندارد. بزرگترين شرم اين است كه همه سكوت اختيار كرده اند. باوركردني نيست.
فرگوسن: ريو فرديناند باعث خجالت است
سرمربي تيم فوتبال منچستريونايتد در واكنش به نپوشيدن پيراهن هاي ضدنژادپرستي از ريو فرديناند انتقاد كرد. بازيكنان تيم فوتبال منچستريونايتد پيش از ديدار با استوك سيتي لباس هايي به تن كردند كه بر روي آن در اعتراض به اتفاقات نژادپرستانه اخير نوشته شده بود:آن را كنار بگذاريد. اما در حالي كه تمامي بازيكنان منچستريونايتد اين لباس ها را به هنگام گرم كردن به تن كردند، ريو فرديناند از انجام اين كار سر باز زد. سرآلكس فرگوسن از جريمه كسر دو هفته حقوق به ارزش 220 هزار پوند خبر داده و نيز عنوان كرده كه آينده اين بازيكن در هاله اي از ابهام قرار دارد. وي گفت: با فرديناند در اين خصوص برخورد خواهد شد، شك نكنيد. من به دليل كاري كه ريو فرديناند كرد، بسيار ناراحتم. اين كار باعث خجالت من شده است. من در نشست خبري پيش از بازي گفته بودم كه همه بازيكنان اين لباس را بر تن مي كنند اما هيچ نگران نباشيد، ما با فرديناند برخورد مي كنيم.
ركوردزني بايرن در بوندسليگا
تيم فوتبال بايرن مونيخ در رقابت هاي بوندس ليگا ركورد تازه اي از خود بر جاي گذاشت. بايرن مونيخ شنبه شب با برتري 5 بر صفر مقابل فورتونا دوسلدورف به ركورد هشت پيروزي پياپي در آغاز رقابت هاي بوندس ليگا دست پيدا كرد. اين بازي همچنين يك ركورد ديگر به همراه داشت. اين سيصدمين پيروزي بوندس ليگايي يوپ هاينكس، سرمربي بايرن مونيخ هم محسوب مي شود. خبر ديگر از بايرن مونيخ اينكه صدرنشين فوتبال آلمان براي سومين سال پياپي در نظر دارد تعطيلات زمستاني خود را در دوحه قطر برپا كند. اردوي تمريني بايرن در تاريخ 2 تا 9 ژانويه (13 تا 20 دي) برپا مي شود.

 


فينال بسكتبال باشگاه هاي آسيا برگزار مي شود؟

اعتراض شديد ايران به ميزباني نامناسب لبنان

فدراسيون بسكتبال كشورمان در نامه اي به كنفدراسيون بسكتبال آسيا مراتب اعتراض شديد خود را نسبت به ميزباني نامناسب لبنان در باشگاه هاي آسيا اعلام كرد.
در پي اتفاقات پيش آمده در حين مسابقه مهرام ايران و الرياضي لبنان محمود مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال ايران با ارسال نامه هاي جداگانه اي به شيخ الثاني رئيس و هاكوپ خاجيريان دبيركل كنفدراسيون بسكتبال آسيا شكايت خود را رسماً به اين كنفدراسيون ابلاغ كرد. بخشي از متن نامه ارسال شده به شيخ الثاني را در زير مي خوانيد:
جناب رئيس، اين بار مورد از حيطه ورزش خارج شده و وارد حيطه سياست بين دو كشور شده است.
در اتفاق اخير كه به پرچم و سرود كشور ما اهانت شده، حداقل تنبيه براي تماشاگران، اخراج آنان از سالن بوده كه چنين اتفاقي نيافتاده، در صورتي كه مي بايست تنبيهات بسيار سنگيني در نظر گرفته مي شد كه نشده است.
باشگاه مهرام ميهمان كشور لبنان در جريان رقابتهاي باشگاه هاي آسيا مي باشد. مسابقات چند ماه به تعويق افتاد تا امنيت بر كشور لبنان حاكم گردد ولي با اين وجود هم بمب گذاري مي شود و هم چند هزار نفر حاضر در سالن آشكارا به پرچم و كشور ما اهانت مي كنند. ملت ما كه چندين سال در جريان جنگ تحميلي مقاومت نموده و با همه دول متحد مبارزه نمود تا حقانيت خود را ثابت نمايد و سربلندي و استقلال را هميشه همراه داشته باشد كه بحمدا... اين امر تحقق يافت، حالا در كشور دوست و برادر مورد اين نوع برخوردها قرار مي گيرد و بدليل بمب گذاري از ورزشكاران خواسته شود حتي براي خريد از سوپر هم از هتل خارج نشوند.
با توجه به اين اتفاق، به هيچ وجه مصلحت نيست مسابقه فينال در لبنان برگزار شود زيرا با توجه به وضعيت كشور لبنان، امنيتي براي ورزشكاران وجود ندارد.
جناب رئيس با توجه به عدم امنيت در لبنان، به هيچ وجه اجراي مسابقات جام ملت هاي آسيا در لبنان را منطقي و مصلحت نمي دانم و خواهش مي كنم در انتخاب ميزبان سال آينده تجديدنظر فرمائيد و در مورد اين اعمال و حركات صورت گرفته در لبنان تصميم جدي اتخاذ گردد. در غير اين صورت خدمت شما اعلام مي دارم كه با مصلحت مقامات بلندپايه ورزشي ايران وزير محترم ورزش و جوانان و رئيس كميته ملي المپيك ايران براي حضور تيمهاي ايراني در مسابقات آينده اتخاذ تصميم خواهد شد و بنده هم از سمت خود در غرب آسيا و هر مسئوليت ديگري كه در فيبا آسيا دارم، استعفاء خواهم داد.
در حالي كه دو تيم مهرام و الرياضي لبنان همانند سال گذشته به ديدار نهايي بسكتبال باشگاه هاي آسيا رسيده اند، وضعيت سياسي و امنيتي لبنان بر اين رقابت ورزشي سايه انداخته كه نخستين تأثيرش تغيير زمان ديدار فينال اين دو تيم بود كه به جاي ديروز، قرار است امروز (دوشنبه) برگزار شود.
با اين شرايط و با توجه به اينكه بيروت از نظر امنيتي فضاي خوبي ندارد مهرام بايد وضعيت ادامه رقابت ها را قبول كند و براي برگزاري ديدار فينال تا دوشنبه در بيروت بماند.
با اين شرايط همچنين احتمال مي رود در صورت بدتر شدن شرايط امنيتي، اين مسابقه به زماني ديگر و مكاني بي طرف موكول شود.
 


تمرين در آمريكا زير نظر مربي آلماني

تكليف حدادي امروز مشخص مي شود

نايب قهرمان پرتاب ديسك المپيك گفت: شايد با شرط مربي آلماني براي تمرين در محل زندگي اش موافقت كنم، اما ابتدا بايد كارش را ببينم.
احسان حدادي كه براي حضور در جشنواره پرتاب ها و همچنين انتخاب مربي جديدش به آمريكا رفته است، تاكنون با چند مربي براي هدايتش مذاكراتي را انجام داده، اما هنوز تكليف نهايي اش مشخص نشده است.
او با چند مربي در آمريكا تمريناتي را انجام داده است، اما به گفته خودش كار آنها با تكنيكي كه او دارد تفاوت زيادي دارد. حدادي هنوز با اشميت ملاقاتي نداشته است و تنها از شروطش مطلع شده و قرار است طي روزهاي آينده با وي ديدار و مذاكره كند.
حدادي نايب قهرمان پرتاب ديسك المپيك در مورد مذاكره اش با ولفكانگ اشميت آلماني و اينكه چه قدر احتمال دارد اين مربي هدايت او را برعهده بگيرد، گفت: قرار است روز دوشنبه (امروز) در شهري كه زندگي مي كند به ملاقات او بروم و با وي صحبت هاي لازم را انجام دهم.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا شروط وي براي تمرين در آمريكا را خواهد پذيرفت يا خير خاطرنشان كرد: اين مربي براي كار كردن شروطي دارد و يكي از آنها هم اين است كه بايد در محل زندگي او تمرين كنم. شايد اگر شرايطي فراهم شود، با شرط او موافقت كنم، اما هنوز تصميم نهايي را نگرفته ام. ابتدا بايد با او مذاكرات و صحبت هاي لازم را انجام دهم و كارش را ببينم.
 


رئيس فدراسيون جودو اختلافش را با ميراسماعيلي تكذيب كرد

رستگار: شايعه است، مي خواهند به جامعه جودو خيانت كنند

در يك هفته گذشته و پس از بازگشت رستگار از امارات بحث هاي مختلفي پيرامون اختلافات او و نايب رئيس اش مطرح شد كه غيبت چهار روزه ميراسماعيلي اين اختلاف را قوت بخشيد.
پس از اين اتفاقات رئيس فدراسيون جودو با قدرت اين اختلاف را رد كرد و گفت: هيچ اختلافي با ميراسماعيلي ندارم. تمام اين مسايل دروغ محض است و هيچ اتفاقي نيفتاده است. اين ها تنها شايعه است كه شايعه پراكنان براي تضعيف جودو راه مي اندازند. افرادي كه اين كار را مي كنند به جامعه جودو خيانت مي كنند.
محمدعلي رستگار افزود: اين افراد در يك مقطع زماني تلاش كردند تا مشكلاتي را براي برگزاري مجمع فدراسيون به وجود بياورند و اكنون هم كه مجمع برگزار شده و مسئله تعليق جودوي ايران حل شده است، به فكر درست كردن شايعه ديگر هستند. با قدرت مي گويم كه هيج مسئله اي بين من و آرش ميراسماعيلي وجود ندارد.
رئيس فدراسيون جودو در پاسخ به اين سوال كه دليل غيبت چهار روزه ميراسماعيلي و نيامدن به فدراسيون چه بوده و آيا اين نشان دهنده وجود اختلاف با ميراسماعيلي نيست؟ گفت: هر فردي ممكن است بنا به دلايلي چند روز به سر كار خود نيايد به طور مثال اگر من چند روز به محل كار خود نيايم پس مشكلي وجود دارد؟ من و ميراسماعيلي هيچ اختلافي با هم نداريم و روز گذشته هم در چندين جلسه با هم بوديم.
وي در پاسخ به اين سوال كه چرا در اين مقطع زماني اين همه شايعه پيرامون فدراسيون جودو وجود دارد؟ گفت: عوامل مختلف و متعددي وجود دارند كه در اين مقطع زماني افراد با انگيزه هاي مختلف وارد اين جريانات مي شوند. گروه اصلي كه اين شايعات را راه اندازي كرد، افرادي بودند كه قصد برگزار نشدن مجمع را داشتند كه به واسطه آن برخي افراد ديگر كه ناراحتي خاصي از فدراسيون داشتند وارد ماجرا شده و به شايعات دامن زدند. جامعه جودو اگر مي خواهد جامعه اي سربلند باشد و نتايج خوبي را در عرصه جهاني كسب كند نياز به وفاق و همدلي دارد.
 


تعطيلي اردوهاي شطرنج بازان به خاطر مشكلات مالي

رئيس فدراسيون شطرنج مي گويد با توجه به شرايط سخت اقتصادي و مشكلات مالي، مجبور شده ايم كسري تغييرات در برنامه هاي مان ايجاد كنيم.
محمدجعفر كامبوزيا اظهار كرد: به دليل مشكلات مالي كه داشتيم امسال با مربيان خارجي مان تسويه حساب و تقريبا اردوهاي تيم هاي ملي بانوان و آقايان را تعطيل كرديم. وي ادامه داد: واقعيت اين است كه اكنون نه تنها ما بلكه تمام فدراسيون ها با مشكلات مالي مواجه هستند و به نظرم نمي توان به اين موضوع ايراد گرفت و ما نيز داريم خودمان را با اين شرايط سازگار مي كنيم. به دليل وجود چنين شرايطي، ما به مرور در حال حذف كردن يكسري از برنامه هاي مان هستيم و برنامه هايي را كه مهم هستند، در اولويت قرار مي دهيم.
وي به برنامه هاي تيم ملي اشاره كرد و گفت: تيم ملي كشورمان به مسابقات جهاني اسلواني كه آبان ماه برگزار مي شود و رقابت هاي شهرهاي جهان كه در امارات است، اعزام خواهد شد كه البته در صورت بهتر شدن شرايط اقتصادي مي توانيم ديگر برنامه هاي مان را نيز اجرا كنيم.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ تيم واليبال نوجوانان مغلولستان از حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا در تهران انصراف داد تا صعود ايران به جمع هشت تيم برتر قطعي شود. پيش از اين تيم كويت نيز كه در گروه ايران بود از حضور در اين رقابت ها انصراف داده بود. به اين ترتيب تيم واليبال نوجوانان ايران در گروه اول نهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني آسيا با سريلانكا همگروه است و در دور مقدماتي تنها يك بازي خواهد داشت.
¤ مدال آوران المپيك و پارالمپيك در مراسمي با حضور رييس كميته ملي المپيك، روساي فدراسيون ها و مديران بانك پاسارگاد به جرگه سهامداران اين بانك پيوستند.
¤ محمود و محمد پراش ركابزنان تيم پيشگامان كوير يزد ديروز عناوين قهرماني و نايب قهرماني ماده اسپرينت رقابت هاي دوچرخه سواري جام باشگاه هاي آسيا را از آن خود كردند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14