(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 1  آبان  1391 - شماره 20338

نظاميان روسيه 49 شورشي را در داغستان كشتند
آغاز رزمايش مشترك واشنگتن و تل آويو در فلسطين اشغالي
يك روز پس از انفجار تروريستي در يك منطقه مسيحي نشين
عوامل آمريكا و عربستان بيروت را به آشوب كشيدند
تهاجم سنگين تركيه به مناطق مرزي سوريه
همزمان با مذاكرات اخضر ابراهيمي در دمشق
صهيونيست ها:
به مرسي نوبل صلح بدهيد
تشديد درگيري ها در پايتخت لبنان
صدور احكام زندان در دادگاه آل سعود
براي فرزندان زندانيان سياسي
تجمع اعتراض آميز عليه اصلاح قانون انتخابات در كويت
هلاكت فرزند پنجم قذافي در جريان درگيري هاي بني وليد
درگيري شديد با ماموران آل خليفه در 20 كيلومتري منامه
تظاهركنندگان در شهرهاي تركيه اردوغان را مزدور آمريكا خواندند
حماس راهزني دريايي اسرائيل را محكوم كرد
چها رسوي پنج قاره


نظاميان روسيه 49 شورشي را در داغستان كشتند

نيروهاي روسيه در عمليات امنيتي خود در منطقه قفقاز شمالي، داغستان، 49 نفر از شورشيان را كشتند.
به گزارش مهر به نقل ازتايمزهند ، ارتش روسيه كه سرگرم عمليات امنيتي در منطقه داغستان است روزيكشنبه ( 30 مهر) 49 شورشي را از پاي درآورد.
وزارت كشور روسيه اعلام كرد اين عمليات براي پاكسازي تروريست ها از پايتخت داغستان صورت گرفت. اين اقدام ارتش روسيه پس از اظهارات توام با عصبانيت «ولاديمير پوتين» رئيس جمهوري روسيه در باره افزايش خشونت ها در شمال قفقاز صورت گرفت.
خبرگزاري اينترفكس روسيه نيزدراين باره به نقل از كميته ضد ترور اين كشور اعلام كرد: اين عمليات در چند منطقه و جمهوري مسلمان نشين ناآرام انجام شده است و طي آن برخي از فرماندهان شورشيان، نيروها و حاميان آن ها از بين رفته اند .
 


آغاز رزمايش مشترك واشنگتن و تل آويو در فلسطين اشغالي

 رزمايش مشترك آمريكا و رژيم صهيونيستي با هدف آزمايش پدافند موشك هاي بالستيك و موشك هاي كوتاه برد در اراضي اشغالي آغاز شد
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از رسانه هاي صهيونيستي، رزمايش نظامي مشترك آمريكا و اسرائيل كه بزرگترين رزمايش مشترك دوطرف است روز گذشته با عنوان «چالش سخت 2012» در اراضي اشغالي آغاز شد.
بيش از 3500 پرسنل نظامي آمريكا و 1000 نظامي اسرائيلي در اين رزمايش شركت دارند و جزو ششمين سري رزمايش هاي پدافند موشكي بالستيكي محسوب مي شود.
تمركز اين رزمايش بر پدافند موشك بالستيك است و گونه هاي متفاوتي از سامانه هاي موشك ضد بالستيك رژيم صهيونيستي از جمله «آرو» و موشك هاي كوتاه برد گنبد آهنين در اين رزمايش شركت مي كنند. نفوذ پهپاد حزب الله تا نزديكي تأسيسات هسته اي ديمونا سامانه دفاعي اسرائيل را به هم ريخته است.
 


يك روز پس از انفجار تروريستي در يك منطقه مسيحي نشين

عوامل آمريكا و عربستان بيروت را به آشوب كشيدند

عناصر هرج و مرج طلب جريان 14 مارس با سوءاستفاده از فضاي بعد از انفجار تروريستي لبنان به خيابان ها ريخته و با ايجاد اغتشاش و درگيري اقدام به ايجاد ناامني در كشور كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، هواداران سعدالدين حريري رئيس جريان المستقبل و از سران اصلي 14 مارس با بستن جاده ها و خيابان ها و آتش زدن لاستيك و سطل هاي زباله لبنان را به آشوب كشيدند.
عناصر 14 مارس به بهانه اعتراض به ترور «وسام الحسن» رئيس دستگاه امنيت ملي لبنان به تهديد كردن مغازه داران پرداختند و با بستن راه ها مانع از تردد مردم در خيابان ها شدند.
در شهرهاي بيروت، عكار، طرابلس و صيدا طرفداران جريان 14 مارس بيشتر راه هاي مواصلاتي را با موانع آهني و آتش زدن لاستيك مسدود كردند تا از ورود ارتش به اين مناطق جلوگيري كنند.
با اين حال نيروهاي ارتش وارد مناطق درگيري شدند و با ورود خود موانع را برطرف كرده و آرامش را به شهرها بازگرداندند.
اين در حالي است كه روز گذشته همزمان با مراسم تشييع جنازه «وسام الحسن» بسياري از مؤسسات عمومي و تجاري تعطيل بود و مردم با فراخوان احزاب و گروه هاي سياسي به ويژه حزب الله در اين مراسم حضور يافتند.
مردم لبنان با شركت در اين مراسم و اداي احترام به رئيس دستگاه اطلاعات و امنيت ملي لبنان تأكيد كردند اسير فتنه ها و توطئه هاي داخلي و خارجي براي برهم زدن ثبات در لبنان نخواهند شد.
جنازه وسام الحسن در بيروت تشييع و در كنار قبر رفيق حريري به خاك سپرده شد.
وي روز جمعه بر اثر يك انفجار در محله مسيحي نشيني اشرفيه در شمال بيروت به همراه چند تن ديگر از ساكنان اين منطقه كشته شد.
در همين رابطه ارتش لبنان در بيانيه اي از مردم اين كشور خواست آرامش خود را حفظ كرده و فرصت را از فتنه انگيزان و جنايتكاران بگيرند. ارتش در اين بيانيه تأكيد كرد موضوع شهادت وسام الحسن و ساير شهدا و مجروحان اين حادثه را تا پايان دنبال خواهد كرد و از هيچ تلاشي براي بازداشت جنايتكاران و تحويل آنها به عدالت فروگذار نخواهد كرد.
از سوي ديگر مدير كل نيروهاي امنيت داخلي لبنان گفت، سرنخ هاي قابل توجهي در ارتباط با ترور اسامه الحسن رئيس شعبه اطلاعات در نيروهاي امنيت داخلي به دست آمده است و احتمالاً رژيم صهيونيستي در اين ترور دست دارد.
وزير دفاع سابق لبنان نيز با اشاره به انفجار روز جمعه تأكيد كرد اين انفجار نتيجه اقدام برخي گروه هاي داخلي براي ناامن كردن كشور و ربط آن به كشورهاي همسايه است.
ميشل عون رئيس جريان تغيير و اصلاح لبنان با هشدار نسبت به پيامدهاي ترور وسام الحسن در لبنان گفت كه برخي از جريان ها مي خواهند از اين شرايط بهره برداري كنند.
به گزارش ايسنا، وي افزود: هدف از اين ترور ايجاد اختلاف در ميان مردم لبنان و افكار عمومي است.
ميشل عون همچنين اظهار داشت: همه بايد به وظايف خود در شرايط كنوني عمل كنند و نسبت به پيامدهاي ترور وسام الحسن هشدار مي دهم كه نبايد اين اقدام به درگيري داخلي بينجامد.
سخنگوي وزارت خارجه سوريه نيز تأكيد كرد كه متهم كردن دمشق در ترور رئيس دستگاه اطلاعات امنيت ملي لبنان بي اساس است.
به گزارش فارس، جهاد مقدسي اظهار داشت، سوريه جز خير و ثبات لبنان را نمي خواهد و ممكن نيست فردي را كه در متلاشي شدن 30 شبكه موساد نقش داشت، هدف قرار دهد و بايد منتظر نتايج تحقيقات ماند.
وي درباره اتهامات 14 مارس مبني بر دست داشتن سوريه در ترور «وسام الحسن» آن را كمدي سياهي دانست كه شايسته پاسخگويي نيست.
سخنگوي وزارت خارجه اظهار داشت: تروريسم همواره محكوم است و اقدامي بزدلانه و غيراخلاقي به شمار مي آيد و سوريه پيش از همه اين اقدام را بدون اينكه بداند هدف اين اقدام چه كسي بوده، محكوم كرد.
وي همچنين اتهامات سعدالدين حريري، نخست وزير سابق لبنان و كمال جنبلاط رئيس حزب سوسيال ترقيخواه لبنان را سخناني اسرائيلي برشمرد كه دمشق به آن پاسخ نمي دهد.
جريان 14 مارس از عوامل آمريكا و عربستان در لبنان است.
 


تهاجم سنگين تركيه به مناطق مرزي سوريه

همزمان با مذاكرات اخضر ابراهيمي در دمشق

همزمان با ديدار بشار اسد و اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل در امور سوريه،- ارتش تركيه 87 بار مناطقي از خاك سوريه را گلوله باران كرد كه بر اثر آن 12 سرباز سوري كشته و تعدادي ديگر مجروح شدند.
به گزارش ايرنا، ارتش تركيه روز شنبه 87 بار مناطق مرزي سوريه را گلوله باران كرد كه بر اثر آن 12 سرباز سوري كشته شدند. گلوله باران مناطق مرزي سوريه همزمان با ديدار اخضر ابراهيمي فرستاده سازمان ملل از سوريه صورت گرفت.
اين در حالي است كه اخضر ابراهيمي در ديدار با رئيس جمهور سوريه از وي خواست تا در زمان عيد قربان آتش بس اعلام كنند.
وي افزود، درخواست براي توقف درگيري ها در روز عيد قربان يك طرح شخصي است و بخشي از روند صلح و يا يك طرح خاص به شمار نمي آيد. وي ابراز اميدواري كرد عيد قربان براي مردم سوريه عيد آرامي باشد. بشار اسد رئيس جمهور سوريه نيز در اين ديدار تاكيد كرد، هرگونه ابتكار عمل و تلاش براي حل بحران سوريه بايد مبتني بر نفي تروريسم و تعهد حاميان تروريست ها براي توقف حمايت و پناه دادن به آنان همراه باشد.
رئيس جمهور سوريه بر ضرورت احترام به حاكميت اين كشور و رد هرگونه مداخله خارجي در امور سوريه تاكيد كرد.
در اين ديدار همچنين آخرين تحولات سوريه و نتايج سفر اخير دوره اي ابراهيمي به تعدادي از كشورهاي منطقه مورد بررسي قرار گرفت.
منابع آگاه اعلام كردند دولت دمشق پيشتر موافقت خود را با آتش بس اعلام كرده است ولي مخالفان دولت هنوز موضعي در اين باره اتخاذ نكرده اند و احتمال نمي رود كه با پيشنهاد اخضر ابراهيمي موافقت كنند.
طرح اخضر ابراهيمي براي آتش بس چهار روزه در سوريه در ايام عيد سعيد قربان با موافقت همه كشورها مواجه شده است.
از سوي ديگر وزارت خارجه سوريه در بيانيه اي اعلام كرد گفت وگو تنها راه حل برون رفت از بحران سوريه است.
همچنين وزارت خارجه چين توقف خشونت ها در سوريه را اولويت حل بحران سوريه خواند و از طرفين درگير خواست در طول عيد بزرگ مسلمانان آتش بس كنند.
از سوريه نيز خبر مي رسد كه نيروهاي ارتش سوريه ده ها شورشي مورد حمايت خارجيان در شهر حلب را از پاي درآوردند.
سربازان ارتش سوريه با حمله به يك مخفيگاه تروريستي در منطقه حندرات حلب تمامي شورشياني را كه در اين مكان بودند به ضرب گلوله از پاي درآوردند.
در همين حال نماينده سوريه در سازمان ملل اسامي 108 تن از عناصر مسلح بيگانه را كه در اين كشور به اتهام دست داشتن در اقدامات تروريستي دستگير شده اند به شوراي امنيت داد.
همچنين منابع خبري اعلام كردند بر اثر انفجار تروريستي در منطقه باب توما در دمشق بيش از 10 نفر كشته و ده ها تن ديگر مجروح شدند.
ساير رويدادها
¤كوفي عنان فرستاده سابق سازمان ملل در امور سوريه گفت، دخالت نظامي در سوريه اوضاع را پيچيده تر مي كند.
¤نوام چامسكي صاحب نظر سياسي آمريكا اظهار داشت، آمريكا قادر به پيش بيني دوران پس از بشار اسد نيست.
¤وزير كشور سابق عراق تاكيد كرد، عربستان و قطر از تروريسم در سوريه حمايت مي كنند.
 


صهيونيست ها:

به مرسي نوبل صلح بدهيد

اظهارات سخنگوي رسمي رياست جمهوري مصر درباره نامه «محمد مرسي» به «شيمون پرز» رئيس رژيم اشغالگر، با استقبال سران اين رژيم همراه شد ويك انجمن صهيونيستي پيشنهادكرده به محمد مرسي جايزه صلح نوبل داده شود.
به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، سران رژيم اشغالگر از اظهارات «ياسرعلي» سخنگوي «محمد مرسي» درخصوص نامه وي به «شيمون پرز»، ابراز رضايت كردند.
كانال يك تلويزيون رژيم صهيونيستي اعلام كرد، اظهارات ياسرعلي«اطمينان بخش و موجب آرامش است»، به ويژه تأكيد او براين مسأله كه مصر، «اسرائيل» و روابط دوجانبه و توافقنامه هاي دوطرف و معاهده صلح را به رسميت شناخته، و همواره بر آن تأكيد مي كند.
تلويزيون رژيم اشغالگر با تشكيك در توجيهات بسياري از سران اخوان المسلمين و يا مسئولان سياسي مصر مبني براين كه نامه «مرسي» براي رعايت «پروتكل»ها بوده، تأكيد كرد: استفاده مرسي از واژه هايي مانند «دوست صميمي» خطاب به پرز، نامه اي غيرعادي و صميمانه است كه نشان مي دهد مصر تمايل دارد صادقانه روابط خود را با اسرائيل ارتقا دهد.
از سوي ديگر، انتشار نامه رئيس جمهوري مصر به رئيس رژيم اشغالگربا واكنش و استقبال صهيونيست ها در شبكه هاي اجتماعي واينترنت همراه شده ، به صورتي كه اعضاي انجمن صهيونيستي موسوم به «سخن صلح» پيشنهاد كردند مرسي براي دريافت جايزه صلح نوبل نامزد شود.
 


تشديد درگيري ها در پايتخت لبنان

 هواداران جريان 14 مارس در لبنان با نيروهاي امنيتي در پايتخت اين كشور درگير شدند.
شبكه العالم عصر ديروز با پخش تصاوير زنده از درگيري هاي هواداران جريان 14 مارس دربيروت با نيروهاي امنيتي، اعلام كرد كه اين افراد قصد دارند ساختمان دولت لبنان را تصرف كنند.
خبرنگار شبكه العالم همچنين از مجروح شدن شماري از تظاهركنندگان و نيروهاي امنيتي در درگيري هاي بيروت خبر داد.
نيروهاي امنيتي براي متفرق كردن تظاهركنندگان و جلوگيري از ورود آن ها به ساختمان دولت، گاز اشك آور شليك كردند.
همچنين شماري از خودروهاي نظامي و نيروهاي ارتش براي جلوگيري از يورش تظاهركنندگان به ساختمان دولت، مقابل اين ساختمان مستقر شدند.
بر اساس اين گزارش، هواداران جريان 14 مارس چند خيابان اصلي و ورودي شهر بيروت از سمت «صيدا» را بستند. خيابان شهرك ورزشي بيروت نيز با آتش زدن تايرهاي خودرو بسته شد.
درهمين حال گزارش هاي تكميلي از درگيري هاي بيروت حاكي است كه نيروهاي ارتش با استقرار اطراف ساختمان دولت، از نفوذ هواداران 14 مارس كه قصد داشتند اين ساختمان را تصرف كنند جلوگيري كردند .
خبرنگار العالم تأكيد كرد، نيروهاي امنيتي توانستند پس از متفرق كردن آشوبگران از اطراف ساختمان دولت، آرامش را به اين منطقه بازگردانند .
از سوي ديگر، با اين كه برخي از نمايندگان جريان المستقبل با حضور بين تظاهركنندگان آنان را به ادامه آشوب و تظاهرات دعوت كردند، يورش هواداران جريان 14 مارس به ساختمان دولت در پايتخت لبنان، سران اين جريان را مجبور كرد براي دعوت از هواداران خود جهت ترك كردن خيابان ها، گفت و گوي مطبوعاتي برگزار كنند.
به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، «فؤاد سنيوره» نخست وزير سابق لبنان در مراسم تشييع رئيس اداره اطلاعات نيروهاي امنيت داخلي لبنان، در اظهاراتي تحريك آميز گفته بود تا استعفاي دولت هيچ مذاكره اي صورت نخواهد گرفت؛ پس از يورش هواداران 14 مارس براي تصرف ساختمان دولت در بيروت و درگيري آن ها با نيروهاي امنيتي؛ با حضور در جمع خبرنگاران گفت كه بايد از ساختمان دولت محافظت كرد و حمله به اين ساختمان و تلاش براي تصرف آن با خشونت پذيرفتني نيست.
سعد حريري رئيس حزب المستقبل نيز از تظاهركنندگان در بيروت خواست خيابان ها را ترك كنند و به خانه هايشان بازگردند.
آخرين خبرها از درگيري هاي لبنان از ريختن افراد مسلح منتسب به 14مارس به خيابان ها در شمال لبنان و طرابلس حكايت دارد.
 


صدور احكام زندان در دادگاه آل سعود

براي فرزندان زندانيان سياسي

منابع خبري از صدور احكام زندان، شلاق و جريمه مالي براي 19 تن از فرزندان زندانيان سياسي در عربستان خبر دادند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، «قاضي ابراهيم الحسني» دادستان كل عربستان روز شنبه اتهام اين افراد را شركت در تجمع ضد دولتي اعلام و تأكيد كرد كه اين اقدامات از نظر شرع حرام است!
به گزارش پايگاه خبري «الوطن»، قاضي وابسته به رژيم سعودي اين 19جوان شيعه را كه در مقابل زندانيان «الطريفه» براي درخواست آزادي پدر خود تجمع مسالمت آميز برگزار كرده بودند، مجرم شناخت و آنها را به پنج روز تا چهار ماه زندان و تحمل 90ضربه شلاق محكوم كرد.
اين در حالي است كه منابع سعودي اعلام كردند؛ متهمان تا 24 ساعت قبل از دادگاه از فهرست اتهامات اطلاعي نداشتند و با توجه به مدت كوتاهي كه در اختيار آنها قرار داده شده بود، نتوانستند به اين اتهامات پاسخ مناسب بدهند و قاضي هم با درخواست آنها براي اختصاص فرصت بيشتر مخالفت كرده بود.
از سوي ديگر نيروهاي امنيتي آل سعود در يك اقدام ضد انساني يكي از ساكنان شهر «القطيف» را در مقابل خانواده وي به گلوله بستند.
اين گزارش حاكي است، نيروهاي امنيتي سعودي شنبه شب به سمت «ماهر عبدالنبي الحوار» (34ساله) از اهالي المسعوديه شهر القطيف تيراندازي كرده و وي را به شدت زخمي كردند.
شاهدان عيني گفتند: نيروهاي رژيم سعودي ماهر را بازداشت كردند زيرا گمان مي كردند كه او در حال انتقال زنان به محل برگزاري تظاهرات مسالمت آميز است.
 


تجمع اعتراض آميز عليه اصلاح قانون انتخابات در كويت

صدها تن از مخالفان اصلاح نظام انتخاباتي در كويت تجمع اعتراض آميز برگزار كردند.
به گزارش شبكه خبري «الجزيره»، صدها تن از شهروندان كويتي در اعتراض به دستور شيخ «صباح الاحمد الصباح» پادشاه كويت، در مركز كويت تجمع و مخالفت خود را با اصلاح قانون انتخابات اعلام كردند.
بر اساس اين گزارش در اين تظاهرات كه تحت نام تظاهرات «كرامت امت» برگزار شد، مخالفان كويتي، پادشاه اين كشور و دولت مورد تائيد وي را به نقض قانون اساسي و فراهم كردن بستر مناسب براي راهيابي نمايندگان مورد حمايت خود متهم كردند.
مخالفان دولت وزير كشور را مسئول حفظ امنيت و برگزاري تجمعات خود دانستند و خواستار آزادي نمايندگان و افراد بازداشتي شدند.
تجمع روز يكشنبه در حالي برگزار شد كه وزارت كشور با صدور بيانيه اي هشدار داده بود كه اجازه تجمع در مقابل كاخ محل سكونت پادشاه را نخواهد داد.
از سوي ديگر، گروه هاي مخالف دولت با صدور بيانيه اي با دستور پادشاه كويت براي اصلاح قانون اساسي مخالفت كردند و به دولت اين كشور درباره تكروي در قدرت و كودتا عليه قانون اساسي هشدار دادند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «الجزيره العربيه»، در بيانيه 9 گروه سياسي كويتي آمده است: براي ملت كويت به صورت قاطعانه ثابت شده است كه مسئله فقط نظام انتخاباتي نيست بلكه پايه ريزي اركان حكومت فردي سركوبگر برخلاف حركت تاريخ و روند امور در همه كشورهاي جهان است.
گروه هاي سياسي مخالف دولت در بيانيه خود خاطرنشان كردند: ما حكومت كنوني را به طور كامل مسئول اوضاع كشور و نقض قانون مي دانيم و به اين حكومت درباره پيامدهاي حركت در مسير حكومت فردي و تبديل كويت به يك كشور پليسي سركوبگر هشدار مي دهيم.
اين در حالي است كه قانون انتخابات پارلماني كويت كه در سال 2006 به تصويب رسيد، اين كشور را به پنج حوزه انتخابيه تقسيم كرده است و هر رأي دهنده قادر به انتخاب چهار نماينده است، اما تعديل جزئي كه پادشاه كويت درصدد انجام آن است، رأي دهندگان را محدود به انتخاب يك يا دو نماينده خواهد كرد. همچنين انحلال پارلمان، راه را براي برگزاري انتخابات زودهنگام براي دومين بار در سال جاري و پنجمين بار در طول شش سال اخير در كويت فراهم كرد.
دولت كويت در واكنش به ناآرامي ها در كشور عربستان را متهم به حمايت از معترضان مي كند.
 


هلاكت فرزند پنجم قذافي در جريان درگيري هاي بني وليد

نيروهاي ارتش ليبي طي عمليات گسترده در شهر «بني وليد»، «خميس قذافي» را كشتند و 20 تن از عناصر رژيم سابق اين كشور را دستگير كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «خميس قذافي» فرزند پنجم ديكتاتور سابق ليبي، شنبه در شهر بني وليد به دست نيروهاي دولتي كشته شد. فرماندهان ارتش ليبي پس از دستگيري شماري از شبه نظاميان طرفدار «معمر قذافي» در بني وليد، از طريق اعترافات آنها به محل اختفاي خميس قذافي پي بردند و سپس به اين محل حمله كردند و خميس راكشتند. هم اكنون جسد فرزند پنجم قذافي در بيمارستان شهر مصراته نگهداري مي شود.
خميس طي درگيري هاي داخلي سال گذشته، ساق يك پا و گوش چپ خود را از دست داده بود.
خبرها حاكي است كه خميس شنبه گذشته ابتدا زنده دستگير شده بود ولي به علت جراحات وارده جان سپرد. مرگ خميس با اولين سالگرد مرگ معمر قذافي همزمان شد.
نيروهاي ارتش ليبي ديروز نيز 20 نفر از عناصر رژيم سابق را طي درگيري هاي بني وليد دستگير كردند.
«عبدالرحمن الصيد»، مسئول بخش خدمات رساني ارتش قذافي، «مفتاح كعيبه» از دوستان نزديك قذافي و «ميلاد الفقهي» معاون «سالم الوعر»، فرمانده نيروهاي شبه نظامي بني وليد از جمله افراد دستگير شده هستند.
با انتشار خبر كشته شدن فرزند ديكتاتور پيشين ليبي و دستگيري عناصر قذافي، مردم شهر طرابلس به خيابان ها آمده و با به صدا درآوردن بوق خودروهاي خود و تكان دادن پرچم هاي ليبي به شادي و پايكوبي پرداختند.
در همين حال، منابع رسمي ليبي اعلام كردند، شمار كشته شدگان درگيري هاي روز شنبه بني وليد به 26 نفر و مجروحان نيز به بيش از 200 تن رسيد.
با اين حال، هنوز در مورد تصرف كامل اين شهر به دست نيروهاي دولتي گزارشي نرسيده است. به هر حال، كارشناسان معتقدند در صورت فتح شهر بني وليد به دست ارتش، اوضاع ليبي به اين زودي ها آرام نخواهد شد و اين كشور به طور بالقوه مستعد درگيري هاي طولاني تري است.
 


درگيري شديد با ماموران آل خليفه در 20 كيلومتري منامه

در پي يورش مردم سراسر بحرين براي شكستن محاصره شهرك «العكر»، مزدوران آل خليفه با شليك گلوله هاي جنگي و گازهاي سمي با آنها مقابله كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، در پي انتشار خبر محاصره مردم شهرك العكر به دست نيروهاي آل خليفه، ديروز مردم ديگر مناطق بحرين با تشكيل كاروان هاي جداگانه عازم اين شهرك شدند و عصر ديروز اين منطقه به صحنه جنگ و گريز ميان نيروهاي تا دندان مسلح و مردم بي سلاح تبديل شد و درگيري ساعت ها ادامه داشت. نيروهاي آل خليفه مردم را تهديد كردند در صورت ورود به شهرك، آنها را با گلوله جنگي هدف قرار مي دهند. آخرين خبرها حاكي است كه اوضاع در اين منطقه به شدت وخيم است. العكر از پنجشنبه گذشته در محاصره نيروهاي امنيتي قرار دارد و مردم حق ندارند به بيمارستان مراجعه كنند و حتي منابع غذايي آنها رو به اتمام است.
براساس اين گزارش ها، نيروهاي سعودي نيز در محاصره شهرك مذكور مشاركت دارند.
شمار زخمي هاي درگيري ديروز بسيار زياد است. العكر در 20 كيلومتري جنوب منامه قرار دارد.
جمعيت الوفاق اسلامي، وعد، تجمع وحدت گرا، تجمع قومي و تشكل الاخاء الوطني از جمله گروه هايي بودند كه در قالب كاروان هاي جداگانه، ديروز به سمت شهرك العكر روانه شدند. آنها با خود مواد غذايي و دارو همراه داشتند. اما نيروهاي آل خليفه اين كاروان ها را با گازهاي سمي هدف قرار دادند.
درخواست محاكمه
انجمن حقوق بشر بحرين خواستار محاكمه وزير كشور رژيم آل خليفه در دادگاه كيفري بين المللي به خاطر دست داشتن در جرايم ضد بشري شد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رسانه هاي بحرين، انجمن حقوق بشر بحرين از دادگاه كيفري بين المللي خواست تا راشد آل خليفه را به خاطر دست داشتن در جنايت هاي ضد بشري مورد پيگرد قرار دهد.
 


تظاهركنندگان در شهرهاي تركيه اردوغان را مزدور آمريكا خواندند

تعداد زيادي از مردم تركيه با برگزاري تظاهرات در شهرهاي مختلف اين كشور به سياست هاي خصمانه آنكارا در قبال سوريه اعتراض كردند و نخست وزير كشورشان را مزدور آمريكا و امپرياليسم دانستند.
به گزارش خبرگزاري فارس، تظاهركنندگان با سر دادن شعارهايي عليه دولت اردوغان وي را مزدور آمريكا خواندند و از او خواستند تا دست از سر سوريه بردارد.
در اين تظاهرات كه در شهرهاي آنكارا، اسلامبول، انطاكيه و شهرهاي ديگر تركيه برگزار شد مردم تركيه تاكيد كردند آنكارا صرفا به بازيچه اي در پيشبرد توطئه هاي آمريكا عليه مقاومت تبديل شده است.
بسياري از مردم تركيه دولت را به دليل كشاندن كشور به درگيري با سوريه سرزنش مي كنند.
تظاهرات در شهرهاي مختلف تركيه با سازماندهي كنفدراسيون اتحاديه هاي كارگران انقلابي، كنفدراسيون اتحاديه هاي كارگران و كارمندان بخش دولتي، اتحاديه اتاق هاي مهندسان معمار و كنفدراسيون اتحاديه پزشكان با همكاري تعدادي از احزاب و سازمان هاي اجتماعي فرهنگي و سياسي تركيه برگزار شد.
دبير كل كنفدراسيون اتحاديه هاي كارگري در ميدان كالج در آنكارا در جمع تظاهركنندگان گفت، دولت برخاسته از حزب عدالت و توسعه مامور اجراي طرح امپرياليستي دخالت در امور سوريه شده است تا اين كشور را به سوي يك جنگ خونين سوق دهد و از سوي ديگر ملت تركيه را فقير كند.
از سوي ديگر مشاور ارشد مسائل خاورميانه اظهار داشت، سياست خصمانه دولت تركيه در قبال سوريه مردم تركيه را عصباني كرده است. «استيون هيدمان» كه به تازگي از تركيه بازگشته است در انديشكده شوراي روابط خارجي آمريكا گفت، مردم تركيه نگران تاثيرات مناقشه مرزي اخير ميان تركيه و سوريه بر اوضاع اقتصادي و اجتماعي كشورشان هستند.
وي افزود، مردم تركيه نمي خواهند كشورشان وارد درگيري و جنگ با كشورهاي همسايه شود و خواستار صلح و آرامش در منطقه هستند.
 


حماس راهزني دريايي اسرائيل را محكوم كرد

جنبش مقاومت اسلامي (حماس) با صدور بيانيه اي حمله وحشيانه نيروي دريايي رژيم صهيونيستي به كشتي حامل كمك هاي انساندوستانه در آب هاي بين المللي را به شدت محكوم كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، جنبش حماس در بيانيه خود، ضمن درخواست تحرك محافل عربي و بين المللي براي لغو، محاصره نوار غزه اعلام كرد: ما در جنبش حماس اين تجاوز آشكار به كشتي «ايستيل» را محكوم مي كنيم و آن را يك دزدي دريايي آشكار و تشديد محاصره مردم غزه مي دانيم.
در بخش ديگري از بيانيه حماس آمده است: توطئه هاي دشمن صهيونيستي و جنايات آن عليه ساكنان نوار غزه موجب پايبندي هر چه بيشتر آنان به حقوق و اصول و آرمان هاي ملي شان مي شود و هيچ ترسي به خود راه نخواهند داد.
حماس از سازمان همكاري اسلامي و اتحاديه عرب خواست تا به وظيفه خود عمل كند و در جهت لغو محاصره اين منطقه و پايان بخشيدن به رنج هاي ساكنان آن تلاش كنند.
اين در حالي است كه نيروي دريايي رژيم صهيونيستي روز گذشته به كشتي سوئدي حامل كمك هاي بشردوستانه كه در تلاش براي شكستن محاصره غزه بود، در آب هاي بين المللي حمله كرد و كنترل آن را به دست آورد.
به گفته سخنگوي گروه امدادرساني به غزه، نيروي دريايي اسرائيل به اين كشتي كه در مالكيت سوئد است و با پرچم فنلاند در آب هاي بين المللي حركت مي كرد يورش برد و آن را به بندر «اشدود» در سرزمين هاي اشغالي منتقل كرد.
اين كشتي كه حامل مقاديري سيمان و مواد غذايي براي مردم محاصره شده غزه بود از سوي پنج تن از نمايندگان پارلمان هاي سوئد، اسپانيا، يونان و نروژ همراهي مي شد و اسرائيلي ها پس از تسلط بر كشتي و بردن آن به اشدود به بازجويي از آنها پرداختند. در همين حال راديو صداي اسرائيل روز يكشنبه ادعا كرد كه پس از بازجويي از نمايندگان پارلمان هاي اروپا، آنها را به كشورشان مسترد خواهد كرد، اما سه تن از فعالان اسرائيلي حاضر در كشتي را به مراجع قانوني معرفي خواهد كرد.
به ادعاي راديو اسرائيل اين كشتي به هيچ گونه كمك انساني براي مردم غزه را حل نمي كرد در حالي كه شاهدان عيني از مصادره اين كمك ها از سوي صهيونيست در بندر «اشدود» خبر دادند.
گفتني است كشتي سوئدي «ايستيل» كه 17 فعال صلح طلب را به همراه داشت، سفر خود را در ژوئن سال گذشته آغاز كرد و در سر راه خود به غزه در برخي از كشورهاي اروپايي توقف كرده بود تا سطح آگاهي هاي مردم را به ظلم و جنايت صهيونيست عليه فلسطيني ها افشا كند.
 


چها رسوي پنج قاره

مقام آمريكايي در كردستان عراق
«باريرا ليو» معاون وزير خارجه آمريكا با «برهم صالح» معاون دبير كل حزب اتحاديه ميهني كردستان عراق ديدار و در مورد تحولات عراق و اوضاع منطقه با وي گفت وگو كرد.
طرفين همچنين بر تقويت روابط دوجانبه منطقه كردستان عراق و آمريكا تاكيد كردند.

نقض آتش بس
نيروهاي پاكستاني براي هفتمين بار طي ماه جاري آتش بس در امتداد مرزهاي اين كشور و هند را نقض كردند. در آخرين مورد نقض آتش بس كه ديروز روي داد، نظاميان پاكستاني با سلاح هاي سبك و نيمه سنگين به سمت پاسگاه هاي نظامي هند در منطقه «بونج» (جامو و كشمير) آتش گشودند.
كشتار غيرنظاميان افغان
سازمان ملل رسما اعلام كرد طي سال جاري ميلادي 300 غيرنظامي در جنگ افغانستان كشته شده اند. اين رقم در مقايسه با مدت مشابه طي سال قبل، 30درصد افزايش را نشان مي دهد.

بلوف شيخ سلفي لبنان
«احمد الاسير» شيخ سلفي لبنان و ساكن شهر صيدا به بهانه انفجار اخير بيروت، دبيركل حزب الله را مورد حمله قرار داد و گفت: نبرد ما مستقيما با حسن نصرالله است! الاسير به اظهارات ضد شيعي شهرت دارد.

چامسكي در غزه
نوام چامسكي انديشمند آمريكايي كه در غزه به سر مي برد، گفت: همبستگي بين المللي با آرمان فلسطين در حال افزايش است. به گفته وي، آخرين جنگ رژيم صهيونيستي عليه مردم غزه (2009)، باعث همبستگي بيشتر جهانيان با ملت فلسطين شده است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14