(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 1  آبان  1391 - شماره 20338

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
به رنگ شطرنجي ! (يادداشت روز)
مگس (گفت و شنود)
صالحي از رايزني با گروه هاي درگير در سوريه خبر داد
تلاش براي توقف خشونت ها در عيد قربان
محسني اژه اي :
نامه احمدي نژاد جديد نيست دستگاه قضايي به آن پاسخ داده است
بروجردي:
جلسه كارشناسي مذاكرات 1+5 امروز و فردا برگزار مي شود
كيهان و خوانندگان
هدف آمريكا از بازي مذاكره در گزارش نيويورك تايمز لو رفت (خبر ويژه)
استقبال از نامه حاشيه ساز (خبر ويژه)
باور مي كنيد اين حرف ها را اردوغان گفته باشد؟! (خبر ويژه)
شكوري راد:
جنس هاشمي از جنس اصلاح طلب ها نيست اما... (خبر ويژه)


به رنگ شطرنجي ! (يادداشت روز)

شماري از اتفاقات و اقدامات روزهاي اخير در پهنه سياست خارجي حاكي از آن است كه در اكتبر 2012، جبهه استكبار يك تقسيم كار توطئه آميز عليه ايران در دستور كار قرار داده است.
اين تقسيم بندي در اضلاع مختلف طراحي شده و در قالب يك پازل چيده شده است تا در ماه هاي آتي و با نزديك شدن به فضاي انتخاباتي در ايران مورد پيگيري و بهره برداري قرار گيرد.
از همين روي؛ تمام قطعات اين پازل و پشت پرده ماجرا بايد مورد واكاوي قرار بگيرد تا تحليل درستي از شرايط حاصل شود.
اين نوشته تلاش مي كند مقارن با اين فضا بخش هايي از تحركات و دسيسه ها را به تصوير بكشد تا علت هجمه و تمركز دشمنان به جمهوري اسلامي برملا گردد.
طي 3 هفته گذشته مي توان به طور گزيده اقدامات مرموز و توطئه آميز دشمنان برضد جمهوري اسلامي را به اين شرح فهرست كرد؛
الف: تلاش صهيونيست ها براي شكل گيري آشوب و ناامني در تهران كه ليبرمن وزير خارجه رژيم صهيونيستي در گفت وگو با هاآرتص وعده اغتشاش و آشوب داد و چند روز پس از آن در روز چهارشنبه آرامش بازار تهران براي چند ساعت از سوي جماعتي با به آتش كشيدن چند سطل زباله برهم ريخت.
ب: اتحاديه اروپا در 15 اكتبر در نشست لوكزامبورگ تشديد تحريم هاي يكجانبه عليه ايران را تصويب كرد.
پ: رسانه هاي آمريكايي در سطحي گسترده گزارش دادند كه منصور ارباب سير اتهاماتش درباره مشاركت در طرح ترور سفير عربستان در آمريكا را پذيرفته است تا اتهام تروريستي به ايران پس از ادعاي واهي در سپتامبر 2011 را پمپاژ نمايند.
ت: به دنبال پروژه ايران هراسي و مسئله دار كردن سيماي جمهوري اسلامي، وزارت خارجه آمريكا ادعايي جديد را عليه ايران مطرح كرده و براي دستگيري به اصطلاح حاميان القاعده در ايران جايزه 12 ميليون دلاري تعيين كرد!
ث: مكمل فضاي تهمت ها و اتهام هاي تروريستي و تشديد تحريم ها بر ضد ايران براي بوجود آمدن آشوب، گزارش سوم احمد شهيد گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل مشتمل بر ادعاهاي واهي عليه كشورمان در نقض حقوق بشر نيز منتشر شد!
ج: شركت خدمات ماهواره اي اروپا-يوتل ست- در اقدامي كه نقض آشكار آزادي بيان به شمار مي رود پخش شبكه هاي ماهواره اي تلويزيوني و راديويي جمهوري اسلامي ايران را قطع كرد.
چ: عمليات رواني رسانه هاي غربي در القاء اين مطلب كه ايران به دنبال مصالحه بر سر برنامه هسته اي است. نيويورك تايمز، رويترز، اشپيگل از جمله رسانه هايي بودند كه تلاش براي منفعل سازي ايران در موضوع هسته اي را طي روزهاي اخير كليد زدند.
ح: شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي دو روز پيش در جمع خبرنگاران در اراضي اشغالي بار ديگر از بروز ناآرامي و آشوب در ايران حمايت كرد و مدعي شد كه تأثيرگذاري پروژه تحريم ها آغاز شده است.
خ: وبالاخره اقدام اخير تروريستي در چابهار كه خط ناامني در جمهوري اسلامي را پيگيري و رهگيري مي كند.
اين اقدامات و اتفاقات در چند هفته گذشته به وضوح نشان مي دهد جبهه غربي- عبري درصدد است تا ايران اسلامي را به حاشيه برده و مشغول موضوعاتي از اين دست نمايد. اما سؤالي كه به ميان مي آيد اين است كه هدف اصلي اين بازي دشمن و طراحي سناريوهاي چندلايه- و البته تكراري- در نهايت كجا را نشانه گرفته است؟
آيا هماهنگي ميان صهيونيست ها، اروپايي ها و آمريكايي ها در هجمه به ايران اسلامي در اين مقطع زماني تصادفي است؟
درباره اين پرسش ها و تحركات و دسيسه هاي مورد اشاره دشمن در فضاي كنوني، نكاتي مورد اعتناست؛
1- مجموعه اين كدها و اقدامات غيرقابل انكار دشمن در دو سطح داخلي و خارجي پيرامون جمهوري اسلامي ايران، قابل تحليل و ارزيابي است. در سطح داخلي دشمن تلاش مي كند با پروژه «تحريم»ها و تشديد آن به بهانه هاي مختلف، يك جنگ اقتصادي را عليه ايران ساماندهي كند. نكته گفتني اين است كه دشمن- در سه ضلع صهيونيست ها، اتحاديه اروپا و آمريكا- مي كوشد با افزايش تحريم ها، اعتراض هاي اجتماعي را رقم بزند و در مرحله بعدي اميدوار است كه اين «اعتراضات» به «آشوب ها» و «اغتشاشات» تبديل شود.
در سطح خارجي نيز دشمن درصدد است تا از يكسو با پرونده هاي ساختگي هسته اي و حقوق بشري ابزار فشار به ايران را به پيش بكشد و از سوي ديگر با انگ زدن و متهم كردن ايران به اقدامات تروريستي، سيماي جمهوري اسلامي را مخدوش نمايد و فراتر از اينها نگذارد منطق و استدلال محكم ايران به گوش افكارعمومي دنيا برسد و دقيقا اينجاست كه برنامه هاي برون مرزي صداوسيما از ماهواره «هات برد» حذف مي شود.
2- اما اين تلاش ها و تحركات و آرزوهاي دشمن در دو سطح داخلي و خارجي ايران براي چيست؟ اضلاع و قطعات تلاش ها و دسيسه هاي جبهه غربي-عبري بيانگر آن است كه آنها پازل بي ثباتي سياسي در ايران را در افكار شوم شان چيده اند. ناگفته پيداست اين بي ثبات سازي سياسي- كه البته ذهني است و نه عيني- در شرايط كنوني بايد يك هدف ويژه و غايي را دنبال كند كه به يك استراتژي هماهنگ شده ميان صهيونيست ها، آمريكا و برخي از كشورهاي اروپايي انجاميده است.
سوال بعدي اين است كه اين هدف ويژه و غايي چيست؟
پاسخ اين پرسش به وضعيت وخامت بار رژيم صهيونيستي برمي گردد. چه اتفاقي افتاده است كه مراكز پژوهشي و راهبردي آمريكا صريحا و بدون لكنت زبان از اضمحلال و فروپاشي اسرائيل سخن به ميان مي آورند. تا پيش از اين منافع درهم تنيده آمريكا و اسرائيل هيچ گاه اجازه نمي داد سخن و تحليل از روند پرشتاب فروپاشي اسرائيل كه خط قرمز محسوب مي شود به رسانه ها درز پيدا كند.
اما اكنون حتي تحليلگراني مثل هنري كيسينجر تصريح مي كنند كه تا 10 سال ديگر اسرائيل وجود ندارد يا حتي برخي رسانه هاي عربي مانند المحيط به نقل از دستگاه اطلاعاتي آمريكا اين مطلب را به فضاي رسانه اي كشاندند كه موجوديت اسرائيل تا سال 2025 است و روند فروپاشي آن آغاز گشته است.
3- از سوي ديگر اينكه صهيونيست ها طي سه هفته گذشته چندين بار بي محابا به صحنه آمدند و از اغتشاش و آشوب و براندازي در ايران سخن گفتند حاكي از آن است كه در وضعيتي بغرنج به سر مي برند و ميان تحولات منطقه در بستر بيداري اسلامي با پيشقراولي ايران و روند اضمحلال و افول رژيمي كه مدعي سيطره از نيل تا فرات بود ارتباط تنگاتنگي برقرار شده است.
بنابر اين اگر دو روز پيش روزنامه صهيونيستي «تايمز اسرائيل» گزارش مي دهد كه شيمون پرز گفته است؛ «بايد مردم ايران را به براندازي ترغيب كرد» اين ناشي از اضطراب و ترس او از اقتدار ايران اسلامي است.
تفسير اين عبارت به قدرت نرم جمهوري اسلامي برمي گردد كه از قضا شيمون پرز چندي پيش در ديدار با وزير دفاع آمريكا گفت؛ «نبايد بگذاريم ايران كنترل خاورميانه را بدست گيرد.»
4-و بالاخره بايد گفت هرچقدر دشمن حتي در ابعاد و مختصات مثلث شوم رژيم صهيونيستي، غرب و آمريكا در مواجهه با ايران طراحي و برنامه ريزي كند ولي در فرجام كار طرفي نمي بندد و تيرهايش به سنگ مي خورد.
در فضاي كنوني نيز در شرايطي كه بازار تحريم ها، تهديدها، فشارها و هجمه هاي اقتصادي، حقوق بشري و سياسي عليه ايران اسلامي داغ است اما باز دشمن در برآورد محاسباتش دچار اشتباه شد و نتوانست به اهداف از پيش تعيين شده برسد. چرا؟ جواب را در گزارش تلويزيون رژيم صهيونيستي بايد ديد.
چند روز پيش و پس از نفوذ پهپاد ايراني به عمق سرزمين هاي اشغالي آنهم در بحبوحه تحركات و دسيسه هاي جبهه غربي-عبري، شبكه 10 تلويزيون اسرائيل گزارش داد؛ «ارتش اسرائيل دچار ناكامي و سردرگمي شده است» و در همين حال، «اورهيلر» متخصص صهيونيست در امور نظامي به شبكه 10 اسرائيل مي گويد؛ «شكست و ناكامي رقم خورده است و نيروي هوايي و سازمان اطلاعات نظامي از ما خواسته اند تصاوير اجزاي هواپيما را نشان ندهيم زيرا نمي خواهد حزب الله به آنچه كه ما از هواپيما مي دانيم پي ببرد، شطرنجي كردن اين تصاوير بر شكست ارتش سرپوش نمي گذارد. بدون ترديد نيروي هوايي دچار سردرگمي شده است و بايد به بررسي در خودش بپردازد كه چرا نيمي از هواپيماهايي را كه حزب الله فرستاده، روي زمين فراموش شده است.»
بنابراين اگر تمامي تلاش ها و تحركات دشمن براي بي ثبات سازي سياسي در ايران به منظور كمك براي فرار اسرائيل از افول و فروپاشي مي باشد اين تلاش ها بي فايده است چون در ميانه كار با ضرب شست ايران و حزب الله روبرو مي شوند كه همه تداركات و برنامه هاي آنها را بهم مي ريزد. همچنانكه سال گذشته نيز در فضاي تهديدها و فشارها عليه ايران، اين جمهوري اسلامي بود كه با قدرت پهپاد آمريكايي را شكار كرد. اكنون با اين همه تدارك و دشمني كردن ها بايد گفت جناب اوباما و پرز با واژه «پهپاد» به ياد چه چيزي مي افتيد؟ به دردسر افتاديد مي توانيد ذهن مبارك را شطرنجي كنيد.!
حسام الدين برومند
 


مگس (گفت و شنود)

گفت: شيمون پرز، رئيس جمهور رژيم صهيونيستي در مصاحبه با راديو اسرائيل گفته است بايد مردم ايران را تشويق كنيم كه جمهوري اسلامي را ساقط كنند!
گفتم: اين يارو عجب خل و چليه! يعني هنوز نفهميده كه مردم ايران به اندازه اي از صهيونيست ها نفرت دارند كه هرچه آنها بگويند، برعكس آن را عمل مي كنند؟
گفت: اتفاقا چند ماه قبل يكي از روزنامه هاي آمريكايي به همين نكته اشاره كرده و خطاب به سردمداران رژيم صهيونيستي نوشته بود مردم ايران اگر هم بين خودشان اختلافي داشته باشند در مقابل اسرائيل اتفاق نظر دارند.
گفتم: حيوونكي شيمون پرز، شايد دلش را به تعدادي از فتنه گران مدعي اصلاحات خوش كرده كه روز قدس سال 88 با توصيه سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي به نفع اسرائيل شعار دادند؟!
گفت: سران و عوامل فتنه كه ايراني نيستند.
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو مي گفت: ديشب خواب ديدم يك نقطه قرمز رنگ در آسمان به سمت من پرواز مي كند و احساس كردم قلب يكي از عاشقان من است كه از عشق من خون شده! رفيقش گفت؛ من هم آن نقطه قرمز رنگ را ديدم، يك مگس بود كه ماتيك زده بود!
 


صالحي از رايزني با گروه هاي درگير در سوريه خبر داد

تلاش براي توقف خشونت ها در عيد قربان

وزير امور خارجه كشورمان از رايزني با طرف هاي درگير در بحران سوريه و تلاش براي توقف خشونت ها در عيد قربان خبر داد.
علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان بعدازظهر ديروز پس از ديدار و گفت و گو با «آنتوان گامبي» وزير خارجه آفريقاي مركزي در نشست خبري مشترك به تشريح گفت و گوها با همتاي خود پرداخت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
تلاش براي تفرقه افكني
در لبنان
وي در پاسخ به سؤالي درباره انفجار روز جمعه در بيروت و عاملان اين اقدام تروريستي اظهار داشت: پس از اين اقدام با همتاي لبناني خود تماس گرفتم و به خانواده ها و بازماندگان تسليت گفتم.
وزير خارجه با ابراز تأسف از اين اقدام تروريستي، اظهار داشت: بايد جست و جو كنيم كه چه كسي از اين حادثه تلخ بهره مند مي شود؟
رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان بزرگترين دشمن منطقه را رژيم صهيونيستي خواند و اظهار داشت: پهپادي كه چندي پيش توانسته بود به سرزمين هاي اشغالي نفوذ كند، اين رژيم را دچار وحشت كرده بود و ضعف و ناتواني آن كاملاً مشهود بود و براي اينكه افكار منطقه را از ضعف و ناتواني خود در قبال شرايط داخلي اش منحرف كند، چنين جرم بزرگي را مرتكب و تعداد قابل توجهي از شهروندان لبناني را به شهادت رسانده و زخمي مي كند.
صالحي افزود: اين فتنه بزرگي است كه آن را آغاز كردند تا شرايط منطقه را پيچيده تر كنند، ولي مطمئناً با آگاهي مردم و احزاب لبنان كه متوجه اين فتنه بزرگ هستند، به آنها اجازه اين كار داده نمي شود.
رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان لبنان را مهد تمدن و يكي از پيشتازترين كشورهاي عربي در مسائل فرهنگي، آزادي، دموكراسي و به خصوص آزادي رسانه ها و احزاب خواند و گفت: آنها به دنبال اين هستند كه لبنان دستخوش تفرقه شود و مجدداً در اين كشور جنگ هاي داخلي و درگيري بين فرقه هاي مختلف سياسي راه بيندازند، اما يقيناً با هوشياري احزاب مختلف و دولتمردان لبنان، اين فتنه به سرانجام نخواهد رسيد.
وزير خارجه كشورمان بار ديگر تأكيد كرد: اميدواريم احزاب سياسي لبنان و دولتمردان آن با هوشياري، درايت، تحمل و صبر از اين حادثه ناگوار عبور كرده و نگذارند كساني كه خيرخواه لبنان و مردم آن نيستند، زمينه هاي آشوب، اختلاف و تفرقه را ايجاد كنند.
چيزي به نام مذاكره
با آمريكا نداريم
به گزارش فارس، علي اكبر صالحي در ادامه و در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره خبر روزنامه نيويورك تايمز مبني بر گفت وگوي مستقيم تهران و واشنگتن در ماه نوامبر تصريح كرد: ما مسئول پاسخگويي به اخبار منتشره آنها نيستيم و چيزي هم به نام مذاكره با آمريكا نداريم.
مذاكرات ايران و 1+5
در ماه نوامبر
وي افزود: اگر منظور شما مذاكرات ايران و گروه 1+5 است، اين مذاكرات در حال انجام مي باشد.
صالحي درباره زمان مذاكرات ايران و 1+5 نيز اظهار داشت: براساس آخرين گفت و گوها قرار شد، اين مذاكرات در ماه نوامبر و يا اواخر آن انجام شود، البته هنوز زمان و مكان دقيق آن مشخص نيست.
تماس با بخشي از معارضه سوريه
رئيس دستگاه ديپلماسي در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به پيشنهاد اخضر ابراهيمي نماينده ويژه سازمان ملل براي برقراري آتش بس در سوريه در عيد قربان، آيا جمهوري اسلامي برنامه اي براي رايزني با كشورهاي منطقه در اين زمينه دارد؟ عنوان كرد: آقاي احمدي نژاد در جلسه اي كه با اردوغان نخست وزير تركيه در باكو داشت درباره بحران سوريه به تفصيل گفت و گو كرد و تصميم گرفته شد كه توأمان پيشنهاد داده و بيانيه مشتركي درباره توقف خشونت و جنگ جاري در سوريه در عيد قربان صادر كنند، با اين اميد كه ان شاءالله هيچ گاه كشتار و خشونت برنگردد و مسير صلح آميز حل و فصل بحران سوريه ادامه يابد.
صالحي اضافه كرد: آقاي احمدي نژاد اين مطلب را به صراحت در كويت بيان و اعلام كرد كه جمهوري اسلامي از طرفين درگير در سوريه دعوت مي كند كه به اين نداي خيرخواهانه براي مردم سوريه و كل منطقه و جهان پاسخگو باشند. آقاي اردوغان نيز اين مطلب را در تركيه بيان و بر آن تأكيد و آقاي ابراهيمي نيز اين مطلب را پيگيري كرد.
وزير خارجه كشورمان گفت: اميدواريم طرفين به اين خواسته و نداي خيرخواهانه پاسخ دهند.
وي با بيان اينكه براساس اطلاعات واصله دولت سوريه در اين زمينه اعلام آمادگي كرده، يادآور شد: ولي متأسفانه هنوز بخش عمده معارضه آمادگي خود را در اين زمينه اعلام نكرده است.
صالحي در توضيح بيشتر در اين زمينه گفت كه معارضه در سوريه واحد نيست و متشتت هستند.
رئيس دستگاه ديپلماسي ادامه داد: از امروز با برخي از گروه هاي معارضه تماس گرفته ايم كه اگر اين آمادگي وجود داشته باشد و آتش بس انجام شود، با حكومت سوريه وارد گفت و گو شوند. اميدواريم در اين جهت موفق بوده و كاري در جهت خير و مصلحت مردم سوريه انجام دهيم.
 


محسني اژه اي :

نامه احمدي نژاد جديد نيست دستگاه قضايي به آن پاسخ داده است

سخنگوي قوه قضائيه تصريح كرد كه آيت الله آملي لاريجاني پيش تر به نامه احمدي نژاد براي بازديد از اوين پاسخ داده است.
حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي در جمع خبرنگاران با اشاره به نامه رئيس جمهور مبني بر تقاضاي انجام هماهنگي جهت بازديد از زندان اوين گفت: اين نامه بعدازظهر روز گذشته رسانه اي شد و در سايت ها منتشر و امروز نيز در بسياري از روزنامه ها مطرح شد. اين نامه را چندي پيش رئيس قوه مجريه براي رئيس قوه قضائيه نوشته كه رئيس قوه قضائيه نيز به اين نامه پاسخ دادند.
وي با تأكيد بر اينكه لازم است نكاتي در اين راستا مطرح شود، تصريح كرد: در شرايط خاصي كه اكنون هستيم و با توجه به اولويت مسائل كشور به ويژه مسائل اقتصادي و معيشت مردم و اينكه همه مسئولان بايد هم و غم خود را براي رفع نگراني هاي مردم در مورد گراني، بازار و كنترل ارز معطوف كنند، بايد حواسمان به مسائل اصلي باشد.
وي ادامه داد: رسانه ها، ما و ديگران ذهن خود را مشغول مسائل فرعي نكنيم. حتما بازديد از يك زندان در اين شرايط مسئله اي فرعي است.
دادستان كل كشور افزود: همانطور كه پيش از اين اعلام كردم، رفتن به زندان مقرراتي دارد و طبعاً بايد از طريق ضوابط عمل كرد و همه به ويژه مسئولان عالي بايد ملتزم به قوانين باشند. رئيس قوه قضائيه به اين نامه پاسخ دادند و اگر لازم باشد صحبت ديگري خواهند داشت.
سخنگوي دستگاه قضايي تصريح كرد: هر زماني ممكن است يك اقدام يا حرفي بازتابي داشته باشد. امروز در اين شرايط توصيه مي شود كشور را آرام نگه داريم، به ويژه اينكه نزديك به زمان برگزاري انتخابات هستيم. مقام معظم رهبري نيز هميشه تأكيد داشته اند كه بايد از هر مسئله اي كه باعث تنش مي شود اجتناب كرد.
وي خاطرنشان كرد: از اول انقلاب تاكنون اگر كساني خواستند از زندان اوين يا هر زنداني بازديد كنند طبق ضوابط اگر شرايط اقتضا كرده، اقدام كرده اند و اگر خلاف ضوابط بوده انجام نشده است.
محسني اژه اي گفت: البته ما در سطح رئيس جمهور كسي را نداشتيم كه تقاضايي در اين راستا كرده باشد و از زندان بازديد كند.
وي يادآور شد: حدود هفت سال و خرده اي از دوره رياست جمهوري ايشان گذشته و در طول اين مدت تقاضايي نشده بود اما اكنون كه در ماه هاي پاياني دوره دهم يكي از منتسبين آنها در زندان هستند، ممكن است شائبه سياسي ايجاد كند كه چرا اكنون و چرا از زندان اوين بازديد شود و حتي اگر در اين زمينه مصلحت انديشي داشته باشيم در اين شرايط مناسب نيست.
وي گفت: ممكن است ذهن مردم به اين سمت برود كه اكنون مگر مسئله اصلي بازار، گراني، كنترل ارز و تحريم نيست؟ لذا ممكن است شائبه سياسي ايجاد شود.
به گزارش ايسنا، محسني اژه اي در پاسخ به اين سؤال كه آيا پاسخ رئيس قوه قضائيه به نامه رئيس جمهور مثبت بوده يا خير، گفت: ايشان نامه را پاسخ دادند. هر كاري بايد براساس ضوابط و مقررات صورت گيرد. به ويژه در شرايط كنوني شايد انجام اين كار به مصلحت نباشد.
 


بروجردي:

جلسه كارشناسي مذاكرات 1+5 امروز و فردا برگزار مي شود

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد كه جلسه كارشناسي مذاكرات 1+5 امروز و فردا برگزار مي شود.
علاءالدين بروجردي در حاشيه جلسه صبح يكشنبه مجلس در جمع خبرنگاران اظهار كرد: روندي كه اتحاديه اروپا در مقابل ايران در پيش گرفت و خارج از مصوبات شوراي امنيت، تحريم ها را به ملت ما تحميل كرد همان روندي است كه در طول سه دهه گذشته آمريكا سردمدار آن بود و به نتيجه نرسيد چرا كه جمهوري اسلامي ايران آن را تبديل به فرصت كرد و بسياري از موفقيت ها در عرصه هاي مختلف اعم از هسته اي و فضايي متاثر از همان شرايطي است كه امكاناتي در اختيار نداشتيم و ناگزير شديم به طرف خلاقيت هاي ملي حركت كنيم و اين موفقيت ها رقم خورد.
وي درباره دور جديد مذاكرات 1+5 اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران هميشه يك پاي نشست در مذاكرات بوده و چون مواضع ايران، منطقي قوي و خنثي كننده طراحي ها و دروغ پردازي هاي آمريكايي هاست، خبرهاي نادرستي به آژانس منتقل مي كنند و به دنبال اين هستند كه از پس اين خبرهاي نادرست، تصميم گيري نادرستي را هم رقم بزنند.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ادامه داد: در آخرين اجلاس كارشناسي در استانبول هيچ كدام از شش كشور حرفي نداشتند چرا كه استدلال جمهوري اسلامي قوي بود. بنابراين ما هميشه از مذاكرات استقبال كرده ايم و انتظاري كه افكار عمومي از مذاكرات 1+5 دارند اين است كه خروجي آن يك كار عملياتي براي كاهش تحريم ها در ارتباط با اين مذاكرات باشد.
بروجردي همچنين گفت كه قرار است جلسه كارشناسي ظرف دو روز آينده (دوشنبه و سه شنبه) جهت برنامه ريزي براي مذاكرات برگزار شود.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ از خود گذر كنيم كه اين خوان آخر است
اين انقلاب بيمه عباس(ع) و اكبر(ع) است
تحريم مي كنند كه تسليممان كنند
غافل از اين كه دل به بلاها شناور است
بيم هلاك نيست كسي را كه از ازل
چشم اميد او به خداي پيمبر(ص) است
با سكه و دلار نداريم هيچ كار
ما را به سر هواي اشارات رهبر است
اي نايب امام زمان(عج) بفرما كه جان دهيم
جاني كه عاشقانه فداي تو سرور است
جان مي دهيم و ننگ ملامت نمي خريم
حرف دل امام همان حرف آخر است
4827---0912
¤ در مكتب اسلام فرضيه اي به نام شكست وجود ندارد ما انجام وظيفه مي كنيم نتيجه به دست خداست. بن بست هم مال انسان هاي ضعيف النفس و وابسته به بيگانگان است. مبارزه با شيطان هاي زمانه نيز لذت بخش است.
نصيري
¤ امروز بالاترين عبادت و مبارزه با آمريكا در پيش گرفتن اقتصاد مقاومتي است كه نتيجه اش كاهش قيمت ها و نجات مردم از وابستگي به خارج است.
8681---0912
¤ در ابتدا قيمت ها با مديريت خوب دولت كنترل مي شد و حتي با اجراي طرح هدفمندي يارانه ها رضايت مردم حاصل گرديد ولي متأسفانه دستهاي نامرئي از داخل و خارج كاري كردند كه ثبات قيمت اجناس مختل شود و اكثريت مردم به زحمت بيفتند و عذاب بكشند. راه خروج از اين وضع بريده شدن اين دست هاي نامرئي است.
9563---0918
¤ دولت بايد سياست ها و برنامه هاي خود را در مورد نحوه كنترل نرخ اجناس و كالاهاي توليد داخل و وارداتي به اطلاع مردم برساند.
ابوالقاسمي از اصفهان
¤ بيست و هفتم مهر ماه هر سال يادآور عمليات غرورآفرين والفجر4 با رمز ياالله ياالله ياالله در مناطق مريوان، پنجوين كاني مانگا و دره شيلر است كه در اين عمليات شهدايي از جمله اكبر حاجي پور، مهدي خندان، سيدهاشم حسيني، اصغر رنجبران و جواد افراسيابي همراه با ديگر رزمندگان شهيد بعد از خلق اين حماسه به درجه شهادت نائل آمدند. روحشان شاد و راهشان پررهرو باد.
7983---0912
¤ به زنان مسلمان كشورمان عرض مي كنم با توجه به اينكه وجب به وجب خاك كشورمان به خون سيصد هزار شهيد اعم از روحاني، بسيجي، ارتشي، سپاهي، جهادي، انتظامي، دانشمندان هسته اي و... از زن و مرد و پير و جوان آغشته است همچون زنان دوره قاجار كه به دستور مرجع تقليدشان در كاخ ها قليانها را شكستند شما نيز ماهواره ها را بشكنيد و با اين بت كه هويت ديني ما و بچه هايمان را به مخاطره انداخته مبارزه كنيد. چرا آنها شبكه هاي ماهواره اي ديني ما را مي بندند آن وقت من مسلمان ماهواره هاي پر از كثافت و آلودگي آنها را ملاحظه مي كنيم آيا با اين ماهواره ها مي شود تعلق به دين و قرآن و پيامبر و اهل بيت را حفظ كرد و در مسير آنها گام برداشت؟ وجدان خود را كلاه قرار دهيد تا دير نشده اقدام كنيد.
خانم نادري
¤ چراغ سبزي كه مرسي در قبال رژيم اشغالگر قدس از خود نشان داد و قبل از آن نيز سر قبر انورسادات حاضر و نشان لياقت به خانواده وي داد حاكي از فريب خوردن مردم مصر در بازي آمريكا در انتخاباتشان است و اين تكرار آزمون خطا در ايران اسلامي در راي به بني صدر بود و نشان مي دهد كه مراحل انقلاب در مصر شباهت زيادي به انقلاب اسلامي در ايران دارد.
محمودي
¤ آمريكا و اروپا هر تحريم و توطئه اي را كه ممكن بوده عليه ايران به كار برده اند ولي موفق نشده اند ما منتظر واكنش مسئولين هستيم در مقطع فعلي رد رسمي هرگونه مذاكره با غرب حداقل واكنش است.
يك طلبه از تهران
¤ شهرداري تهران در سالهاي گذشته هزينه هاي زيادي از بيت المال و عوارض دريافتي از مردم را صرف خيابان دماوند حد فاصل ميدان امام حسين(ع) تا تهرانپارس و ميدان امام حسين(ع) تا 17 شهريور جنوبي براي مسير اتوبوس برقي نمود ولي در كمتر از 2 سال كل آن هزينه ها و اقدامات صورت گرفته معدوم و تصميم جديدي اتخاذ گرديد! اين نوع اقدام ها بيانگر عدم كار كارشناسي در شهرداري و تحميل هزينه هاي گزاف بر مردم تهران است. با توجه به اينكه شهرداري تحت امر شوراي شهر مي باشد از اين تشكيلات و وزارت كشور درخواست مي شود مانع اين اقدام ها و تحميل هزينه هاي هنگفت بر مردم شوند.
كياني
¤ گراني افسار گسيخته اجناس در بازار و فشار چند برابري بر مستضعفين عرصه را بر بسياري از افراد تنگ نموده است. شما را به خدا اقدام مؤثري انجام دهيد يك عده بي وطن و بي دين و نفوذي تحت عنوان تاجر و واردكننده و صادركننده به آرمان هاي امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب و خون مقدس شهدا و ملت خيانت مي كنند ولي ظاهراً مسئولين اجرائي و دستگاه هاي امنيتي و اطلاعاتي فقط نظاره گرند.
عليمرداني
¤ چرا مسئولين دولتي خود به افزايش قيمت ها دامن مي زنند؟ چه حادثه اي طي 15-10 روز اخير رخ داد كه به يكباره قيمت سفر زميني به عتبات از 600 هزار تومان به حدود 000/200/1 تومان رسيد؟ با توجه به اينكه اكثر زوار عتبات از قشر متوسط به پايين جامعه هستند و با اين افزايش توان سفر به عتبات را نخواهند داشت از مسئولين امر انتظار تجديد نظر فوري در قيمت هاي اعلام شده را داريم.
پيري،حامد و طاهري
¤ افزايش جمعيت كشور وقتي تحقق پيدا خواهد كرد كه تشويقاتي براي ازدياد نسل در جامعه وجود داشته باشد.
3884---0912
¤خاطرات اسارت يك جانباز و آزاده در كيهان 23/7/91 بنده را متأثر و اندوهگين نمود به مسئولين امر بفرماييد نسبت به حل مشكلات اين عزيزان از قبيل دارو و درمان و درآمد زندگي اقدام نمايند.
9271---0917
دولت مي تواند در اين شرايط سخت اقتصادي با يك كار كارشناسي زمان بازپرداخت اقساط كليه وام هاي دريافتي مردم را طولاني تر كند.
5862---0919
¤فاجعه سيل اخير در شهرستان بهشهر در استان ساري هشدار جدي به مسئولين استان و سازمان محيط زيست است تا نسبت به برداشت و تخريب غير قابل جبران از مجاور و بستر رودخانه حفاظت شده چالوس توسط معادن و كارگاه هاي شن و ماسه از مرزن آباد تا چالوس مسئولانه تر عمل كنند. تعلل تا كي؟! در صورت بروز حادثه چه مجازاتي مي تواند بهاي جان مردم باشد؟
چالوس-اكرمي
¤از چاپ علل و عوامل پذيرش قطعنامه 598 در پاورقي تشكر مي كنم براي همه گير شدن خواندن آن بين دوستان و قرار دادن آن در سايت هاي ديگر تلاش خواهيم كرد.
2344---0912
¤به نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي پيشنهاد مي كنم طرحي را تصويب كنند كه كارمنداني كه بالاي 20 سال خدمت نموده در صورت تمايل دو سه برابر مرخصي هاي استفاده نشده خود را سنوات (رتبه يا ارشديت) بگيرند. با اين كار بار مالي دولت به خاطر پرداخت پول مرخصي ها نيز كم مي شود.
3649---0918
¤در تاريخ 27/7/91 براي انجام آزمايش خون و به درمانگاه محله خود رفتم گفتند از كل هزينه 600/26 توماني آن سه چهارم هزينه بايد توسط بنده و تنها يك چهارم آن توسط بيمه خدمات (ايرانيان) پرداخت شود! از مسئولين امر مي پرسم اين چه نوع تسهيلاتي است؟
حسين شفيعي
¤از وزارت راه و شهرسازي درخواست مي شود عمليات احداث خط آهن خراسان جنوبي و شرق كشور را سرعت بخشند. علي رغم تاكيد و قول رئيس جمهور محترم پي گيري جدي صورت نمي گيرد.
2773---0913
¤به مسئولين امر بفرماييد با سپري شدن بيش از 2 ماه از ماه مبارك رمضان آيا وقت آن نرسيده تا اقلام سبد كالاي ماه مبارك تحويل افراد شود؟
محمدي از آموزش و پرورش منطقه 15
¤مسئولين وزارت ورزش و شهرداري و ديگر متوليان امر چه توجيهي براي نصب بنرهاي تبليغاتي خارجي در كنار ميدان ورزشگاه آزادي در حين بازي ايران و كره در سال توليد ملي داشتند؟ براي نمونه حتي يك تبليغات فارسي نصب نشده بود؟
6654---0914
 


هدف آمريكا از بازي مذاكره در گزارش نيويورك تايمز لو رفت (خبر ويژه)

روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز در مطلبي خيالين و خلاف واقع مدعي شد «ايران و آمريكا براي اولين بار موافقت كردند درباره برنامه اتمي ايران مستقيماً وارد مذاكره شوند».
روزنامه نيويورك تايمز آمريكا كه مواضع دولت آمريكا را بازتاب مي دهد روز شنبه در گزارشي از قول مقامات آمريكايي ناشناس ادعا كرد ايالات متحده و ايران توافق كرده اند براي نخستين بار به صورت رو در رو در مورد برنامه هسته اي ايران مذاكره كنند.
اين ادعا ساعاتي بعد از سوي تامي ويتور سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريكا تكذيب شد كه اعلام مي كرد: اينكه ايران و ايالات متحده براي مذاكرات دوجانبه توافق كرده اند، صحت ندارد. ما همچنان به همكاري با گروه 1+5 براي دستيابي به يك راه حل ديپلماتيك براي مناقشه هاي هسته اي با ايران ادامه مي دهيم.
برخي منابع رسانه اي اقدام نيويورك تايمز را كه به دولت آمريكا نزديك است نوعي فضاسازي رسانه اي به نفع اوباما در آستانه انتخابات رياست جمهوري اين كشور ارزيابي كرده اند. دويچه وله با بيان اينكه ايران در كانون مبارزات انتخاباتي آمريكا قرار دارد نوشت:«آخرين مناظره انتخاباتي اوباما و رامني روز دوشنبه بر امنيت ملي و سياست خارجي متمركز خواهد بود و خبر نيويورك تايمز به عنوان «سورپرايز اكتبر» تلقي مي شود چرا كه چنين خبري مي تواند موضع اوباما را در سياست خارجي تقويت كند. اوباما از سوي رقيب جمهوري خواهش به انعطاف و انفعال بيش از حد در برابر «بلندپروازي ها و جاه طلبي هاي هسته اي ايران» متهم شده و حالا در تلاش است راهي براي خروج از بن بست ديپلماتيك در برابر ايران بيابد. به اعتقاد تحليلگران، مسئله ايران بزرگ ترين مسئله مرتبط با امنيت ملي آمريكا در شرايط كنوني است و تأثير قابل توجهي بر انتخابات رياست جمهوري در اين كشور خواهد داشت.
يادآور مي شود نيويورك تايمز در گزارش خود به روش «خودگويي و خودخندي» هدف خود از اين فضاسازي رسانه اي را لو داده و نوشته بود: در صورت تاييد محتواي اين گزارش مي توان تصميم جديد ايران به مذاكره مستقيم با آمريكا را چرخش آشكار در سياست خارجي اين كشور و عبور از خط قرمز مذاكره با آمريكا دانست(!!)
اين روزنامه در ادامه قصه بافي خود مدعي شد: «ايران سال ها مذاكره دوجانبه با آمريكا را رد كرده و توافق فعلي نشانه جنگ قدرت در عرصه سياسي ايران است[!؟] ايران برنامه اتمي اش را مسئله حياتي امنيت ملي معرفي مي كند و طي سال ها براي پرهيز از گفت و گوي مستقيم با كشوري كه آن را شيطان بزرگ خوانده، حاضر نشده با آمريكا مذاكره كند. اما فشارهاي اقتصادي اخير تاثير خود را گذاشته است. مقامات آمريكايي مي گويند ايران در مذاكرات ماه ژوئن مسكو تلاش مي كرد تا از تحريم هاي نفتي اروپا جلوگيري كند، با شكست آن تلاش ها، اينك مقامات آمريكايي از دريافت پيام رابطان ايراني شان خبر مي دهند كه مي گويد ايران مايل به نشستن پشت ميز مذاكره مستقيم است.»
در عين حال نيكلاس برنز معاون وزير سابق خارجه آمريكا به نيويورك تايمز مي گويد: رفتن به سوي جنگ بدون انجام اين مذاكرات غيرمنطقي است. برنامه هسته اي ايران مهم ترين مشكل امنيت ملي آمريكاست. حتي اگر بخواهيم از جنگ به عنوان آخرين گزينه استفاده كنيم ابتد بايد با ايران مذاكره كرد. اين يعني اين كه ما مستقيم سر خود را به يك ديوار آجري به نام جنگ زده ايم بدون اينكه تلاش كنيم با ايراني ها گفت و گو كنيم.
در همين حال معاون نخست وزير اسرائيل گفت از گفتگوهاي مستقيم ميان آمريكا و ايران استقبال مي كند، به شرطي كه اين گفتگوها در جهت متوقف كردن طرح جمهوري اسلامي براي توليد سلاح اتمي باشد.
به گزارش رويترز، موشه يعالون در مورد چشم انداز گفتگوي دوجانبه ايران و آمريكا گفت: «اسرائيل با اين امر مخالفتي ندارد. اگر تهران در نتيجه تماس مستقيم با ايالات متحده، پروژه هسته اي اش را براي مقاصد نظامي متوقف كند، ما اولين كسي خواهيم بود كه از اين گفتگوها استقبال مي كنيم. اما تا آنجا كه اسرائيل مي داند، آيت الله خامنه اي رهبر جمهوري اسلامي با گفتگوي مستقيم با واشنگتن مخالفت كرده است.»

 


استقبال از نامه حاشيه ساز (خبر ويژه)

حاشيه سازي رئيس جمهور در نامه نگاري علني به رئيس قوه قضائيه و اصرار بر بازديد از زندان اوين مورد استقبال محافل ضد انقلاب قرار گرفت.
رسانه هاي بيگانه با آب و تاب فراوان اقدام اخير احمدي نژاد را منتشر كردند. در همين حال آرش- س از همكاران صداي آمريكا با ستايش از اين اقدام نوشت: با اين نامه احمدي نژاد متوجه شدم كه بعد از 7 سال پاستورنشيني ياد گرفته چگونه از اختياراتش[!؟] استفاده كند، چيزي كه خيلي ها از آن غافل بودند. شايد از اين پست[مطلب] من تعجب كنيد اما بگذاريد توضيح بدهم. سال پيش همين موقع ها ويژه نامه خاتون در روزنامه ايران به جنجالي تبديل شد كه عاقبت جوانفكر مشاور احمدي نژاد زنداني شد.
وي با عقده گشايي و متهم كردن احمدي نژاد به تقلب مي افزايد: احمدي نژاد نه در تير 84 و نه در خرداد 88 منتخب ملت نبود[!] و سپاه و بسيج او را هل دادند تا پيروز شود. اما او برعكس خاتمي بي پروا بود. توجه كنيد، اصلا قصد مقايسه اين دو را ندارم و همچنين قصد ندارم به خاتمي سركوفت بزنم... احمدي نژاد هرچه بود و هست ياد گرفته چطور جلوي حاكميت بايستد[!؟] اما در زمان خاتمي خيلي از اين اتفاق ها افتاد و حتي يك اخطار قانون اساسي نداد، به همين سادگي.
 


باور مي كنيد اين حرف ها را اردوغان گفته باشد؟! (خبر ويژه)

نخست وزير تركيه گفت روزي گروه تروريستي پ ك ك عليه كساني كه امروز از اين گروه حمايت مي كنند، وارد عمل مي شود.
به گزارش پرس تي وي اردوغان گفته است: كشورهايي كه از اقدامات تروريستي پ ك ك حمايت مي كنند روزي با تسليحات آنها روبرو خواهند شد.
وي در اظهاراتي قابل تأمل ضمن مخالفت با نحوه اقدام گروه پ.ك.ك براي رسيدن به اهدافشان گفت: هيچ تقاضا و مطالبه اي از طريق تفنگ و يا خشونت به دست نمي آيد.
وي گفت: مسير ترور، خشونت و استفاده از اسلحه به پايان رسيده و اكنون درك شده كه با اين شيوه ها، هيچ چيزي عايد كسي نمي شود. آنها (پ.ك.ك) در تلاش براي كمك به برادران كرد ما نيستند. اگر هدف آنها كمك بود هرگز كوكتل مولوتوف به سوي مدارسي كه بچه هاي ما در داخل آن هستند پرتاب نمي كردند و خود را متعهد به خونريزي نمي دانستند.
اين اظهارات قابل تأمل در حالي بيان شده كه اردوغان علنا در سوريه از گروه هاي تروريست و جنايتكار حمايت مي كند و به زور تفنگ و بمب گذاري آنها مي خواهد، دموكراسي سعودي-آمريكايي را به مردم مظلوم سوريه تحميل كند.
تروريست ها و گروه هاي مسلح لانه كرده در سوريه چندي پيش اقدام به حملات خمپاره اي و موشكي به مناطق مرزي تركيه كردند.
گروه تروريستي پ ك ك پس از مناسب ديدن اوضاع به هم ريخته مرز تركيه و سوريه و با اين تلقي كه تروريسم نرخ جديد حاكم بر اين منطقه شده، فعاليت هاي خود در خاك تركيه را شدت بخشيدند.
يادآور مي شود به گزارش روزنامه كريستين ساينس مانيتور خشم شهروندان تركيه از مداخله دولت متبوعشان در امور سوريه افزايش يافته است. اين روزنامه در گزارشي نوشت: شهروندان تركيه استدلال مي كنند، آنكارا صرفا به بازيچه اي در پيشبرد توطئه هاي آمريكا با هدف تقويت ناآرامي در منطقه تبديل شده است.
به گزارش «كريستين ساينس مانيتور» بسياري از مردم تركيه، دولت را به دليل كشاندن كشور به درگيري در سوريه، سرزنش مي كنند.
اين در حالي است كه احساسات ضد آمريكايي نيز در شهر «انطاكيه» كه درست هم مرز با سوريه است، به شدت افزايش يافته است. احمد ساري، از كسبه محلي مي گويد: «آنچه در سوريه روي مي دهد، تماما بخشي از پروژه بزرگ آمريكا براي تغيير مرزهاي خاورميانه است. آمريكا و متحدانش نگران دموكراسي مردم سوريه نيستند. به آنچه در عراق روي داد، نگاه كنيد!»
رفيق اريلماز، از نمايندگان مخالف ترك از انطاكيه نيز غرب را به تلاش براي دامن زدن به مناقشه قومي در منطقه متهم كرد.
اريلماز گفت «زماني كه مردم اين مناطق دچار اختلاف و تفرقه شوند، دست يابي به نفت آسان تر خواهد بود.»
 


شكوري راد:

جنس هاشمي از جنس اصلاح طلب ها نيست اما... (خبر ويژه)

يك عضو مركزيت حزب مشاركت گفت: مبدأ اصلاح طلبي اصلاح طلبان قيام امام حسين(ع) است. وي در عين حال مي گويد عبارت براندازان فرنگ نشين را نمي پسندد و «ما روي مقابله با معارضان اصل نظام را نداريم».
علي شكوري راد در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي اعتماد هر چند كه گفت «مبدأ اصلاح طلبي ما قيام امام حسين(ع) است كه فرمود من براي طلب اصلاح در آيين جدم خروج كرده ام» اما تحركات اوباش آشوب طلب در تعرض به ساحت امام حسين عليه السلام در روز عاشوراي سال 88 را مسكوت گذاشت. اوباش با زمينه سازي منافقين مدعي اصلاح طلبي جرئت اين هتاكي را پيدا كردند و پس از آن نيز نامزد مورد حمايت حزب مشاركت، هتاكان را مردمان خداجو توصيف كرد.
شكوري راد در بخش ديگري از اين مصاحبه درباره ناكامي حزب متبوعش در انتخابات رياست جمهوري سال 84 گفت: من معتقدم در سال 84 ما اشتباه كرديم، در سال 83 در حزب كميسيون انتخابات تشكيل داديم تا براي انتخابات رياست جمهوري برنامه ريزي كنيم. همان موقع زمزمه هاي آمدن آقاي هاشمي هم مطرح بود و من در گفت و گو با آقاي خاتمي رئيس جمهور متوجه شده بودم كه ايشان نسبت به آقاي هاشمي نظر مساعد دارد. بر همين اساس به آقاي دكتر خاتمي دبيركل حزب گفتم الان شرايط ما خوب نيست و هاشمي در اين شرايط مي تواند براي ما هم گزينه اي مطلوب باشد و ايشان هم تاييد كرد اما اين حرف ما در سطح هواداران و بدنه اجتماعي ما حتي فرصت ابراز هم پيدا نمي كرد. اگر ما اين را مطرح مي كرديم خودمان طرد مي شديم. ما فكر مي كرديم در شرايطي كه آقاي خاتمي را در تنگنا قرار داده اند، فرد قدرتمندي مثل هاشمي بهتر مي تواند شرايط را تغيير دهد. اما اين حرف در همين حد باقي ماند و چون زمينه اي براي طرح شدن نداشت ما رفتيم به سراغ اينكه توسط حزب كانديدا معرفي كنيم. آن زمان هواداران اصلاحات سرخورده شده بودند، ما به لحاظ اجتماعي موقعيت خوبي نداشتيم و بايد خود را بازسازي مي كرديم.
وي با بيان اينكه با نامزدي مصطفي معين مخالف بوده، مي گويد: چون معتقد بودم اگر حزب هستيم بايد نامزد حزب خودمان را معرفي كنيم اما اين تصميم گرفته شد و به نظر من يكي از خطاهاي حزبي ما بود كه از ابتدا روي يك كانديداي غيرحزبي با ديگر احزاب ائتلاف كرديم.
شكوري راد در تناقض با اين اظهارات خود كه «هاشمي گزينه مطلوبي مي توانست باشد» گفت: تحليل ما از ابتدا اين بود كه هر نامزدي يا هاشمي به دور دوم انتخابات راه پيدا كند، برنده انتخابات خواهد بود، چون آقاي هاشمي در جامعه، پنجاه درصد راي منفي داشت ما فكر مي كرديم دكتر معين مي تواند با هاشمي به دور دوم برود و هيچ وقت فكر نمي كرديم فردي كه به دور دوم مي رود احمدي نژاد باشد. مردم هم در حقيقت در مرحله دوم به احمدي نژاد راي مثبت ندادند، بلكه راي نه به هاشمي را به حساب احمدي نژاد ريختند.
وي در ادامه اظهارات متناقضش مي گويد: اينكه من بحث آقاي هاشمي را مطرح كردم به اين معنا نبود كه ما هاشمي را به عنوان نامزد خود معرفي كنيم. ما هرگز نمي توانستيم آقاي هاشمي را به عنوان كانديداي مشاركت معرفي كنيم. از آن گذشته، خود آقاي هاشمي نه آن موقع و نه حتي الان، شخصيتي نيست كه كسي با او صحبت كند و به توافق برسند. با آقاي هاشمي نمي شود گفت وگو كرده و به توافق برسيم و بعد برويم آن توافق را اجرا كنيم. او كار خودش را مي كند و شما مي توانيد او را تأييد بكنيد يا نكنيد. جنس آقاي هاشمي از جنس اصلاح طلب ها نيست اما به دليل اينكه انتقادهايي به روند اداره امور كشور دارد، در برخي وجوه با اصلاح طلبان مواضع مشترك پيدا كرده است... نه تنها ما بلكه هيچ مجموعه ديگري هيچ وقت در اين مدت وارد گفت و گويي با آقاي هاشمي نشده اند كه منجر به يك توافق شده باشد. ما اگر آن موقع حرف هاشمي را مي زديم، به اين معنا بود كه اگر رئيس جمهور شود بد نيست نه اينكه او را كانديداي خود كنيم چون فكر مي كرديم با توجه به رويكردهاي جديدي كه در دوران اصلاحات پيدا كرده مي توانست لااقل بخشي از اهداف توسعه اي آقاي خاتمي را با قدرت دنبال كند.
عضو مركزيت حزب مشاركت در بخش ديگري از مصاحبه خود با بيان اينكه «اگر در حاشيه بنشينيم، مردم ما را فراموش خواهند كرد»، از اقدام خاتمي در حضور در انتخابات مجلس دفاع كرد و گفت: آقاي خاتمي با آن رأي در واقع تست كرد و چون منفي بود امروز هيچ اصلاح طلب صاحب اعتبار و وزني را پيدا نمي كنيد كه بگويد بايد در انتخابات سال آينده موثر خواهيم بود.
برخلاف اين اظهارات شواهد حاكي از آن است كه طيفي از اصلاح طلبان با محوريت خاتمي اصرار دارند به هر طريق بتوانند در انتخابات سال آينده شركت كنند.
شكوري راد درباره عبارت «براندازان فرنگ نشين» كه در نامه نوشته شده توسط شماري از اصلاح طلبان به بهانه سالروز تولد خاتمي قيد شده بود، گفت: خيلي از افراد به نوشتن اين عبارت اعتراض داشتند و قرار بود كه حذف شود. حداقل اين است كه خود من زماني آن نامه را امضا كردم كه قرار بود اين عبارت حذف شود و به نظر من عبارت خوبي نبود. البته من معتقدم ما نمي توانيم با كساني كه برنامه خود را براندازي نظام اعلام مي كنند، تشريك مساعي كنيم. ولي در حالي كه صاحبان قدرت خود را معادل نظام معرفي مي كنند و ما را به دليل انتقاد از خودشان به ضديت با نظام متهم مي كنند وظيفه اي براي مقابله با معارضين نداريم[!] ما به اصل نظام وفاداريم و از آن دفاع مي كنيم. اگر روزي نظام موجود اصلاح پذير نبود و اصلاحات به بن بست رسيد، همان طور كه آقاي رضا خاتمي گفت ما با معارضين اصل نظام تشريك مساعي نمي كنيم ولي روي مقابله با آنها را نيز نخواهيم داشت. بنابراين ترجيح خواهيم داد همچون علي(ع) در خانه بنشينيم تا از آتش فتنه در امان باشيم.
اين قياس گزاف در حالي صورت مي گيرد كه هفته گذشته رجب مزروعي فرستاده ويژه حزب مشاركت و سازمان مجاهدين (انقلاب) به خارج كشور با طيفي از گروهك هاي ضد انقلاب در نشست مشتركي شركت كرد. در فتنه سبز نيز تمام گروهك هاي برانداز ساختارشكن- از سلطنت طلب ها و شبه ملي گراها تا گروهك هاي چپ منحله و منافقين و كومله و دموكرات- در كنار جريان نفاق مدعي اصلاح طلبي حضور به هم رسانده و تشريك مساعي داشت.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14