(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 1  آبان  1391 - شماره 20338

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جمعي از مسئولان از مجروحان حادثه راهيان نور عيادت كردند
رهبر انقلاب جان باختن دانش آموزان دختر
در سانحه واژگوني اتوبوس را تسليت گفت
درپرتو وحي
علاج واقعه قبل از وقوع بايد كرد
مهمان پرست:
ادعاي اعتراف ارباب سير نشان دهنده شرايط غيرعادي سلول هاي انفرادي در آمريكاست
جنجال نيويورك تايمز تكذيب شد
توافق ايران و آمريكا براي مذاكره مستقيم صحت ندارد
پاسخ ستاد حقوق بشر ايران
به دروغ پراكني هاي احمد شهيد
دعوت دانشجويان از رئيس جمهور
براي حضور در دانشگاه خواجه نصير
افزايش 20 درصدي صادرات نفت ايران به امارات
آغاز تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد 91
اخبار ادبي و هنري
مديرعامل شركت برق همدان اعلام كرد
صادرات يك ميليارد دلار برق به خارج از كشور
پيكر شهيدان عمليات تروريستي چابهار تشييع شد
فرمانده كل سپاه پاسداران:
امكان جنگ نظامي عليه ايران وجود ندارد
راهيابي پويانمايي حكايات سعدي به جشنواره فيليپ انگلستان
پرافتخارترين پارالمپيكي ايران در بيمارستان بستري شد
يك مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت:
3200 واردكننده در طرح شبنم ثبت نام كرده اند
روزهاي پنج شنبه در اصفهان هم تعطيل شد
آغاز ثبت نام صدور سند رسمي براي املاك فاقد سند


جمعي از مسئولان از مجروحان حادثه راهيان نور عيادت كردند

تعدادي از مسئولان استان خوزستان با حضور در بيمارستان گلستان اهواز در جريان آخرين وضعيت دانش آموزان آسيب ديده حادثه واژگوني اتوبوس قرار گرفتند.
به گزارش ايسنا، سرهنگ شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولي عصر(عج) خوزستان، ميرعبدالرضا حاجتي، مسئول سازمان اردويي راهيان نور سپاه حضرت ولي عصر(عج) خوزستان، محمد حسين سرمست، رئيس دانشگاه علوم پزشكي اهواز و حجت الاسلام والمسلمين سيد محسن شفيعي، رئيس دفاتر استاني نهاد نمايندگي رهبر معظم انقلاب در دانشگاه هاي خوزستان در بيمارستان گلستان اهواز حضور يافتند و در جريان روند درمان دانش آموزان آسيب ديده سانحه قرار گرفتند.
مسئولان بيمارستان نيز جزئيات مربوط به درمان هركدام از مصدومان را گزارش كردند.
تعدادي از خانواده هاي دانش آموزان آسيب ديده نيز از بروجن به اهواز آمده اند و در بيمارستان حضور دارند.
در حال حاضر 11 نفر از مسافران اتوبوس واژگون شده در بيمارستان گلستان اهواز بستري هستند كه از اين تعداد، يك نفر مربي دانش آموزان و يك نفر مبلغ كاروان است، بقيه مصدومان نيز دانش آموز هستند.
در حال حاضر دو نفر از دانش آموزان در ICU بستري هستند و وضعيت عمومي آنها رضايت بخش است و همچنين كار درماني دو نفر از دانش آموزان نيز به پايان رسيده و به زودي اين دو نفر از بيمارستان مرخص مي شوند.
تعليق فعاليت
شركت تعاوني
اتوبوس واژگون شده
رئيس سازمان راهداري به تعليق فعاليت شركت تعاوني حادثه اتوبوس بروجن اشاره كرد و گفت: شركت ها در انتخاب راننده دقت كرده و ايمني را چاشني خدمات خود قرار دهند.
شهريار افندي زاده در گفت وگو با فارس تا تعيين نتيجه نهايي و بررسي هاي كارشناسي، تحت نظر پليس و سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي «فعلا فعاليت شركت تعاوني همسفر چابك سواران» كه عمليات انتقال كاروان راهيان نور را انجام مي داده، معلق شده تا بررسي ها به اتمام برسد.
افندي زاده با اشاره به انجام بررسي ها در اين باره در كميسيون ماده 11 و 12، افزود: كميسيون ماده 11 براي بررسي تخلفات رانندگان حمل و نقل عمومي برون شهري و كمسيون ماده 12 به بررسي تخلف شركت هاي تعاوني مي پردازد، در اين كميسيون نمايندگان پليس و كانون ها نيز شركت مي كنند.
اسامي مجروحان
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از شهركرد، فرماندار شهرستان بروجن اسامي 18 نفر از دانش آموزان دوم دبيرستان دخترانه پاسداران عفت اين شهر را كه در مسير بازگشت از اردوي راهيان نور در محور دهدز به لردگان در حادثه رانندگي مجروح شده بودند، به شرح زير اعلام كرد: علي حسيني راننده، اسماعيل پاكروان، فاطمه آقايي، مهسا عبدالعلي نيا، محدثه زمان پور، مريم اشراقيان، مرضيه اماني، زهرا آذريادگان، حميده مقيمي، ايران مقدسي، زهرا شمسي، زهرا نفر، رحمانه ابوطالبي، سهيلا ريگي، الناز علايي، زينب خدادادي، مريم باباجانيان و آذين ايران پور.
بنابراين گزارش وزير آموزش و پرورش هيئتي از سه معاون خود و مديركل مربوطه را براي بررسي و تهيه گزارش به محل حادثه اعزام كرده است. حميدرضا حاجي بابايي درباره اعزام اين هيئت گفته است، اين هيئت با حضور در استانهاي خوزستان و چهارمحال و بختياري ضمن بررسي موضوع و مذاكره با مسئولان استاني ستاد راهيان نور و همچنين همكاران آموزش و پرورش استانها و بسيج در خصوص جزئيات اياب و ذهاب دانش آموزان و علل حادثه، گزارش دقيقي را تهيه مي كنند.
گفتني است، نماينده لردگان در مجلس شوراي اسلامي با اظهار تاسف از وقوع اين حادثه از وزارت راه و شهرسازي به شدت انتقاد كرد و گفت: وزارت راه و شهرسازي در مورد حادثه دلخراش دهذر بايد پاسخگو باشد. مجيد جليل با اشاره به اين كه وزارتخانه توجهي به حادثه خيز بودن جاده بروجن- شهركرد به خوزستان نداشته است؛ افزود: چندين بار براي رفع نقاط حادثه خيز اين محور به وزير تذكر شفاهي و كتبي داده شده است.
وي همچنين از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به دليل عدم تجهيز بيمارستانهاي لردگان و ايذه انتقاد كرد.
 


رهبر انقلاب جان باختن دانش آموزان دختر

در سانحه واژگوني اتوبوس را تسليت گفت

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، در پيامي جان باختن جمعي از دانش آموزان دختر شهرستان بروجن را كه در پي سانحه واژگوني اتوبوس رخ داد، تسليت گفتند.
متن پيام به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
انالله و انااليه راجعون
حادثه اندوه باري كه به كشته شدن گروهي (بيست و چند نفر) و مجروح شدن جمعي ديگر از نونهالان و دانش آموزان عزيز ميهن اسلامي منجر شد، موجب تالم و تاثر شديد اينجانب گرديد.
مصيبتي كه جز روح و بشارت الهي چيزي توان كاستن از سنگيني آنرا ندارد و صبر بر آن موجب بارش رحمت بر قلب هاي داغديده پدران و مادران و بستگاني است كه در اين عزا به سوگ نشسته اند.
اينجانب با قلبي محزون، صميمانه ترين تسليت هاي خود را به همه بازماندگان خصوصا اولياء و مربيان و همكلاسي هاي داغديده آنان تقديم مي دارم و از خداوند رحيم مي خواهم كه بهترين جزاي صابران و سكينه و رحمت خود را بر آنان نازل فرمايد و آن عزيزان سفر كرده به ملكوت را با شهدا محشور فرمايد و همه مجروحان را شفاي كامل و عافيت و سلامت عنايت فرمايد.
سيدعلي خامنه اي
30 مهر 1391
 


درپرتو وحي

مومنان مطلقه
از آينده خود نااميد نباشند
قرآن كريم:
(اما) اگر (زن و شوهر هيچ راهي براي اصلاح ميان خود و ادامه زندگي مناسب و مومنانه نيابند و با رعايت شرايط) از هم جدا شوند (بدانند كه) خداوند هر يك از آنها را با فضل و كرم خود، بي نياز مي كند و (مطمئن باشيد كه) خداوند صاحب و كرم و حكيم است.
سوره نساء
آيه 130
 


علاج واقعه قبل از وقوع بايد كرد

در چند سال اخير، چندين حادثه تاسف بار رانندگي كه سرنشينان اتوبوس يا ميني بوسي را به كام مرگ برده در جرايد و رسانه ها منتشر شده است كه بر اثر آن جمع كثيري از دانش آموزان، دانشجويان و يا بسيجياني كه براي شركت در اردوي راهيان نور، سفرهاي زيارتي يا اردوهاي علمي يا تفريحي عازم شهر يا منطقه ديگري بوده اند را از كشور و ظرفيت هاي علمي آينده آن گرفته است.
در روزنامه ديروز ذيل خبر حادثه رانندگي بروجن، يادآور شديم كه بايد از اين پس ترتيبي اتخاذ شود كه همراه هر گروه از اين عزيزان و آينده سازان معصوم كشورمان، فردي كه هم از لحاظ سن به پختگي رسيده باشد و هم آشنا به فنون رانندگي و مسائل جاده و قوانين آن باشد همراه شود تا با جديت نسبت به بي احتياطي ها و خلاف هاي احتمالي راننده واكنش نشان دهد و مانع آن شود.
در تاييد اين موضوع به مصاحبه هايي كه خبرنگار سيما با مجروحان اين حادثه كرده بود اشاره مي كنيم كه اكثر آنها از سبقت هاي راننده و نيز سرعت زياد در جاده لغزنده سخن مي گفتند و اينكه از همان ابتداي شروع رانندگي به همديگر مي گفتيم چرا او اين گونه رانندگي مي كند. بديهي است اگر با اين 40 دانش آموز معصوم، فردي با تجربه و دقيق همراه شده بود مانع اين حركات خطرآفرين راننده مي شد.
البته بايد به خود دانش آموزان و سرنشينان خودروها هم آموزش داد كه در چنين مواقعي، در اولين پست راهنمايي و رانندگي، مراتب اين خلاف ها را با شجاعت به پليس خبر دهند تا ماموران هم به وظايف قانوني خود عمل كنند.
امروز در خبرها آمده است كه مسئولان مربوط اعلام كرده اند، چنين رانندگاني از ادامه فعاليت منع مي شوند يا مجوز شركت مربوطه لغو مي شود، كاش علاوه بر اين تصميمات كه البته ديرهنگام اتخاذ شده است اقدامات پيشگيرانه سخت تري اعمال شود كه ما را با غم از دست دادن خوبترين فرزندانمان تنها نگذارد.
از جمله اقدامات مورد انتظار از مسئولان محترم و مخصوصا پليس راهور كشورمان، آن است كه براي رانندگي وسائط نقليه عمومي و بين شهري، شرط سني قائل شوند و به رانندگاني كم سن و سال و بي تجربه اجازه رانندگي اتوبوس هاي بين شهري را ندهند.
 


مهمان پرست:

ادعاي اعتراف ارباب سير نشان دهنده شرايط غيرعادي سلول هاي انفرادي در آمريكاست

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با رد هرگونه اتهام انتسابي به نهادهاي ايراني، طرح ادعاي اعتراف «ارباب سير» پس از تكذيب اوليه و گذشت يك سال از آن را نشانگر وجود شرايط غيرعادي و فشارهاي روحي و رواني زندانهاي آمريكا دانست.
رامين مهمان پرست در واكنش به خبر منتشر شده مبني بر اعتراف «منصور ارباب سير» به «اتهام انتسابي از سوي دادستاني آمريكا» اظهار داشت: اين سناريوي مضحك در حالي توسط مقامات آمريكايي از يك سال پيش طراحي شد كه علاوه بر تكذيب تمامي اتهامات توسط فرد بازداشت شده، برخي مسئولان و تحليلگران سياسي آمريكا نيز آن را غير واقعي و به سناريويي هاليوودي تشبيه كردند.
وي ضمن مردود دانستن هرگونه اتهام انتسابي به نهادهاي ايراني، طرح ادعاي اعتراف فرد بازداشتي پس از تكذيب اوليه و گذشت يك سال از آن زمان را نشان دهنده وجود شرايط غير عادي و فشارهاي روحي و رواني و وضعيت سلول هاي انفرادي در زندان هاي آمريكا ذكر كرد.
سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران همچنين با محكوم كردن نقض مكرر كنوانسيون ها و مقررات بين المللي ذي ربط توسط دولت آمريكا، تلاش براي استفاد ابزاري از سيستم قضايي و طراحي سناريوهاي سخيف و بي پايه و اساس در شرايط سياسي جاري در آمريكا را اقدامي قابل تامل دانست.
 


جنجال نيويورك تايمز تكذيب شد

توافق ايران و آمريكا براي مذاكره مستقيم صحت ندارد

علي رغم جنجال و خبرسازي روزنامه نيويورك تايمز مبني بر توافق تهران و واشنگتن براي مذاكره مستقيم، دو طرف اين خبر را تكذيب كردند.
ديروز نيويورك تايمز خبري جنجالي را منتشر كرد. هلن كوپر و مارك لندلر در گزارشي مدعي شدند ايران و آمريكا براي مذاكره مستقيم توافق كرده اند.
اين روزنامه آمريكايي به نقل از مقامات دولت باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا و كانديداي دموكرات ها مدعي شد كه آمريكا و ايران در اصل براي اولين بار توافق كرده اند مذاكراتي مستقيم درباره برنامه هسته اي ايران داشته باشند و زمينه را براي آنچه كه مي توان آخرين تلاش ديپلماتيك براي جلوگيري از اقدام نظامي عليه ايران باشد آماده كرده اند.
اين گزارش مدعي است يك مقام عالي رتبه دولت آمريكا گفت كه مقامات ايران اصرار كرده اند كه براي اين گفت وگوها بايد تا بعد از انتخابات رياست جمهوري منتظر ماند و به همتايان آمريكايي خود مي گويند كه مي خواهند بدانند با چه كسي مذاكره خواهند كرد.
نيويورك تايمز افزود: اخبار اين توافق- كه نتيجه تبادلات فشرده و سري ميان مقامات آمريكايي و ايراني است كه تاريخ آن تقريبا به آغاز دوره رياست جمهوري اوباما برمي گردد- در زمان حساسي در رقابت هاي انتخابات رياست جمهوري مطرح مي شود؛ دقيقا دو هفته قبل از روز انتخابات و پيش از آخرين مناظره دو كانديداي انتخاباتي كه قرار است متمركز بر امنيت ملي و سياست خارجي باشد.
همچنين يك مقام عالي رتبه آمريكايي ديروز به ان.بي.سي گفت كه گفت وگوها از طريق كانال پشتي با مشورت كامل آمريكا با متحدينش، 1+5 و اسرائيل انجام شده است.
اين مقام مدعي شد كه در گذشته گفت وگوهاي دوجانبه اي وجود داشته است اما ايران حتي از ديدار با 1+5 در طول نشست هاي اخير سازمان ملل خودداري كرد.
وي مدعي شد كه ايراني ها مي دانند توافقي وجود نخواهد داشت مگر آنها برنامه هسته اي شان را رها كنند.
اين مقام آمريكايي درخصوص تاثير انتشار اين خبر بر مناظره انتخاباتي روز دوشنبه ميان باراك اوباما و ميت رامني گفت كه دولت از اينكه پيش از مناظره اين خبر منتشر شده است خوشحال نيست اما ممكن است مردم آمريكا از اينكه بدانند دولت قصد بررسي تمامي امكانات براي واداشتن ايران به رها كردن برنامه هسته اي را دارد، خوشحال شوند.
تكذيب دو طرف
كاخ سفيد در واكنش به خبر نيويورك تايمز اعلام كرد اين موضوع صحت ندارد.
تامي ويتور، سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريكا عصر شنبه در بيانيه اي اعلام كرد كه ايران و آمريكا چنين توافقي نداشته اند.
در بيانيه ويتور آمده است: اين صحت ندارد كه ايران و آمريكا در خصوص گفت وگوهاي مستقيم يا هر نشستي بعد از انتخابات آمريكا توافق كرده اند. ما به كار كردن با گروه 1+5 درباره يك راه حل ديپلماتيك ادامه خواهيم داد و از ابتدا گفته ايم كه براي نشست دو جانبه آمادگي خواهيم داشت.
وي با تكرار ادعاها در رابطه با برنامه هسته اي ايران افزود: رئيس جمهور به وضوح گفته است كه مانع از دستيابي ايران به تسليحات هسته اي خواهد شد و ما هر آنچه را كه بايد براي رسيدن به آن انجام دهيم، انجام خواهيم داد. هدف ما از تحريم ها همواره وارد آوردن فشار بر ايران براي عمل كردن به تعهداتش بوده است. بر عهده ايراني ها است كه چنين كنند در غير اين صورت هم چنان با تحريم هاي فلج كننده و فشار روز افزون روبرو خواهند بود.
وزير خارجه كشورمان نيز در واكنش به اين موضوع اعلام كرد خبر مذكور صحت ندارد. علي اكبر صالحي در اين مورد گفت: ما چيزي به اسم «مذاكره با آمريكا» نداريم و از سويي اين مسئوليت را هم نداريم كه آنها هر چيز كه مي گويند پاسخ دهيم.
وي در عين حال تاكيد كرد: ما در قالب گروه 1+5 مذاكره داريم اگر منظور آنها از مذاكره درباره موضوع هسته اي است كه در قالب 1+5 در حال انجام است اما جداي از آن مذاكره اي نداريم.
واكنش
رژيم صهيونيستي
از سوي ديگر؛ «آويگدور ليبرمن» وزير خارجه رژيم اسرائيل در واكنش به شايعه مذاكرات مستقيم ايران و آمريكا، گفت كه اميدوار است آمريكا به دنبال مذاكره مستقيم بر سر برنامه هسته اي ايران نباشد.
وي كه با راديو اسرائيل مصاحبه مي كرد، مدعي شد كه در صورت انجام چنين مذاكراتي ايران به دنبال گمراه كردن غرب خواهد بود.
ليبرمن در اين مصاحبه گفت: «دوست دارم تكذيبيه كاخ سفيد را باور كنم. و فكر مي كنم آنها از گذشته درس گرفته باشند.»
همچنين وزير امور استراتژيك رژيم صهيونيستي در مصاحبه با راديو اسرائيل مدعي شد تلاش هايي براي برقراري مذاكرات مستقيم آمريكا و ايران انجام شده، اما هنوز توافقي حاصل نشده است.
«موشه يعلون» مدعي شد اسرائيل از مذاكرات محرمانه ايران و آمريكا خبر دارد.
 


پاسخ ستاد حقوق بشر ايران

به دروغ پراكني هاي احمد شهيد

ستاد حقوق بشر قوه قضاييه با انتشار بيانيه اي، گزارش اخير احمد شهيد درباره وضعيت حقوق بشر ايران را متأثر از محافل صهيونيستي و آمريكايي دانست و تاكيد كرد كه اين گزارش از لحاظ قانوني ناموجه و از لحاظ فني ضعيف و غيرقابل قبول است.
در اين بيانيه با اشاره به گزارش اخير احمد شهيد آمده است: «آنچه به نام گزارش سوم احمد شهيد به عنوان گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد منتشر شده است هيچ شباهتي به گزارش حتي در سطح و مقياس متوسط هم ندارد، بلكه صرفا يك متن تبليغاتي عليه جمهوري اسلامي ايران و فرهنگ اسلامي است كه توسط برخي دول غربي با سوءاستفاده از مكانيزم ضعيف و معيوب سازمان ملل جهت استفاده هاي نامشروع سياسي و تحريك افكارعمومي و گسترش ناسازگاري فرهنگي و دامن زدن به اسلام هراسي و تبليغ يك جانبه گرايي و سلطه طلبي غربي-صهيوني طراحي و اقدام شده است.
جمهوري اسلامي ايران اين اقدام سازمان ملل متحد را از لحاظ قانوني ناموجه و از لحاظ فني بسيار ضعيف و غيرقابل قبول و از لحاظ متدلوژي بي اساس و از لحاظ اخلاقي اقدامي رسوا مي داند.
در بخش ديگري از پاسخ ستاد حقوق بشر به احمد شهيد تاكيد شده است؛ تعيين گزارشگر ويژه براي جمهوري اسلامي ايران، همانطور كه بارها اعلام كرده ايم، اقدامي ناموجه از لحاظ قانوني بوده و هست. زيرا مبارزه با عملكرد گزينشي كميسيون سابق حقوق بشر دليل وجودي تشكيل شوراي حقوق بشر و مكانيزم گزارش دوره اي جهاني (UPR) بوده است. چگونه مي توان در حالي كه هنوز سازوكارهاي نوين شورا تحكيم نشده است، اساس آن را مورد ترديد قرار داد؟ چگونه مي توان قبول كرد كه براي دولت هاي متخلفي مانند ايالات متحده آمريكا، انگليس، فرانسه، آلمان، كانادا و رژيمي ياغي مانند رژيم صهيونيستي كه آلوده به جنايات متعدد و كشتار ده ها هزار نفر مردم بي گناه در منطقه و نسل كشي در سرزمين هاي خود هستند هيچ گزارشگر ويژه اي نباشد ولي براي جمهوري اسلامي ايران كه بزرگترين و مستحكم ترين دموكراسي منطقه است چنين اقدام ناشايستي را مرتكب شد؟ جمهوري اسلامي ايران هيچ توجيه قانوني براي قطعنامه ناموجه دول غربي قائل نمي باشد و لذا ساير فعاليت هاي ناشي از آن را غيرقانوني مي داند.
همچنين در اين بيانيه با اشاره به اينكه بي طرفي در اين گزارش به نحو كامل دفن شده است تصريح گرديده است؛ گزارشگر ويژه از روز اول كسب اين عنوان غيرموجه، عملا نقش يك هنرپيشه رسانه اي را پيدا كرده كه از يك رسانه غربي به رسانه ديگر دعوت مي شود و عليه نظام افتخارآميز جمهوري اسلامي ايران كه بزرگترين و پيشرفته ترين و قدرتمندترين دموكراسي خاورميانه را شكل داده به دروغ پراكني و تكرار ادعاهاي مجامع تروريستي و صهيوني مي پردازد؛ آيا اين امر جزو وظايف و مسئوليت هاي گزارشگري است؟
 


دعوت دانشجويان از رئيس جمهور

براي حضور در دانشگاه خواجه نصير

بسيج دانشجويي دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي طي نامه اي خطاب به محمود احمدي نژاد، از وي خواستند تا با حضور در اين دانشگاه به سوالات دانشجويان پاسخ دهد.
بسيج دانشجويي دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي طي نامه اي خطاب به محمود احمدي نژاد، از وي براي حضور در اين دانشگاه دعوت كرد.
در بخشي از اين نامه آمده است: وجود مشكلات منحصر به فرد اين دانشگاه كه ظاهرا دچار گره اي كور شده و سوالات مختلف دانشجويان در اين باره و نيز درباره موضوعات سياسي، فرهنگي، اقتصادي، معيشتي، و عملكرد دولت در اين زمينه ها در واپسين سال اجرايي اش، لزوم اين حضور و اهميت آن را دوچندان مي كند.
 


افزايش 20 درصدي صادرات نفت ايران به امارات

به رغم اعمال تحريم هاي يك جانبه غرب عليه جمهوري اسلامي، صادرات نفت ايران به امارات 20 درصد نسبت به سال هاي مشابه افزايش پيدا كرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روسيا اليوم؛ يك منبع آگاه در بخش نفت امارات، با اعلام اين خبر، افزود: شركت «اينوك» وابسته به دبي، همچنان به واردات نفت سبك خود از ايران ادامه داده، تا جايي كه مي توان گفت افزايش آن نسبت به سال مشابه به بيش از 20 درصد رسيده است.
اين منبع آگاه همچنين افزايش صادرات نفت سبك ايران به امارات را باعث نارضايتي كشورهاي حوزه خليج فارس به ويژه عربستان از شركت نفتي اينوك دانست و از خشم آنها سخن گفت.
گفتني است؛ اين افزايش صادرات نفت ايران به امارات، در زماني است كه ايالات متحده و هم پيمانان غربي آن، كشورهاي جهان را به تحريم نفت ايران ترغيب مي كنند.
 


آغاز تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد 91

انتخاب رشته تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد 91 از امروز، اول آبان ماه آغاز مي شود.
انتخاب رشته تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد 91 از روز اول آبان ماه آغاز مي شود و تا روز سوم آبان ماه ادامه دارد.
داوطلبان براي شركت در مرحله تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد 91 بايد به سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني www.sanjesh.org مراجعه كنند.
براساس اين گزارش، 13 هزار و 500 ظرفيت براي پذيرش داوطلبان در مرحله تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد 91 در نظر گرفته شده است.
تمام داوطلباني كه در جلسه آزمون كارشناسي ارشد حضور داشته اند اعم از قبول شدگان و قبول نشدگان به غير از پذيرفته شدگان رشته هاي بورسيه و شرايط خاص، مي توانند در اين مرحله نسبت به انتخاب كد رشته محل اقدام كنند.
 


اخبار ادبي و هنري

برندگان جايزه ويژه جنگ نرم معرفي شدند
شامگاه ديروز در همايش «شبكه تحليلگران جنگ نرم» با حضور سردار جزايري، معاون فرهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح و سردار مقدم فر، معاون فرهنگي سپاه پاسداران در آمفي تئاتر سالن سازمان گسترش از نويسندگان و پژوهشگران فعال اين حوزه تقدير شد. در اين مراسم جايزه مبارزه با جنگ نرم به همراه لوح سپاس به دكتر مهدي نائيني (معاون سازمان بسيج مستضعفين) پيام فضلي نژاد (پژوهشگر موسسه كيهان)، مهدي محمدي (نويسنده و فعال سياسي) و محمد عبداللهي (نويسنده و فعال فرهنگي) اهداء شد.
اين مراسم باحضور بيش از 300 نفر از فعالان سايبري حزب الله توسط قرارگاه خاتم الاوصياء و موسسه كانون انديشه سرا برگزار شد.
فضلي نژاد جايزه جنگ نرم را به پدر موشكي ايران تقديم كرد
پيام فضلي نژاد، پژوهشگر مؤسسه كيهان جايزه ويژه جنگ نرم را به سردار شهيد «حسين تهراني مقدم» تقديم كرد.
در همايش «شبكه تحليلگران جنگ نرم» كه شنبه شب توسط قرارگاه خاتم الاوصيا و مؤسسه كانون انديشه سرا و با حضور سردار سيدمسعود جزايري، معاون فرهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح و سردار حميدرضا مقدم فر، معاون فرهنگي سپاه برگزار شد، جايزه مبارزه با جنگ نرم به همراه لوح سپاس به دكتر مهدي نائيني (معاون سازمان بسيج مستضعفين) پيام فضلي نژاد (نويسنده و پژوهشگر مؤسسه كيهان)، ابوالقاسم طالبي (كارگردان فيلم قلاده هاي طلا)، مهدي محمدي (نويسنده و فعال سياسي)، محمد عبداللهي (نويسنده و فعال فرهنگي) و محمدرضا ابراهيمي (نويسنده) تعلق گرفت.
فضلي نژاد پيش از اين تنديس زرين جنگ نرم هفدهمين جشنواره مطبوعات را به شهيد محمد گلدوي (شهيد مبارزه با گروهك ريگي) و لوح سپاس شوراي عالي انقلاب فرهنگي را به شهيد دكتر مجيد شهرياري تقديم كرده بود. كتاب «ارتش سري روشنفكران» نيز توسط اين نويسنده به شهيدان علمي كشورمان (عليمحمدي، شهرياري،رضايي نژاد، احمدي روشن) تقديم شده است.
تقدير جوانان انقلابي سوريه از يك شبكه ايراني
مؤسسه فرهنگي انجمن «بصمه» جوانان سوريه طي مراسمي از شبكه جهاني الكوثر به دليل مواضع رسانه اي صريح و ارائه كار حرفه اي در قبال حوادث سوريه تقدير كرد.
در اين مراسم نضال عيسي مسئول رسانه اي اين انجمن گفت: انتخاب شبكه جهاني الكوثر به منظور قدرداني از اين شبكه به منظور حمايت از مقاومت است.
رفيق لطف، مدير دفتر شبكه جهاني الكوثر در دمشق نيز در اين مراسم گفت: شبكه الكوثر نقش مهمي در پوشش حوادث سوريه داشته است و اين حوادث را در تمام استان هاي سوريه به تصوير كشيده است.
وي در ادامه گفت: خبرنگار الكوثر همراه ارتش سوريه در تمام مناطقي كه عمليات ضد تروريست ها انجام شد حضور يافت تا بتواند حقايق مربوط به اين وقايع را به طور دقيق ثبت نمايد.
الياس مراد رئيس اتحاديه روزنامه نگاران سوريه نيز به نوبه خود از تمام اهالي رسانه و روزنامه نگاراني كه در انتقال حقيقت وقايع سوريه سهيم بوده اند تشكر كرد. در ادامه اين مراسم كه با حضور مسئولين بلندپايه سوري، عربي و بين المللي در حوزه هاي سياست و رسانه برگزار شد، از سيد محمدرضا شيباني سفير ايران در سوريه نيز قدرداني به عمل آمد.
گفتني است چندي پيش نيز جنبش مقاومت اسلامي فلسطين طي مراسمي از فعاليتهاي شبكه الكوثر و خبرنگار آن در غزه تقدير كرده بود.
تقدير 170نماينده مجلس از جشنواره فيلم مقاومت
170نماينده مجلس شوراي اسلامي با صدور بيانيه اي از برگزاري جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس قدرداني كردند.
روز گذشته در صحن مجلس شوراي اسلامي 170نماينده مجلس با امضاي نامه اي از متوليان و دست اندركاران جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس قدرداني كردند. بر پايه اين خبر، در اين نامه آمده است: جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس گام دوازدهم را با موفقيت و محكم برداشت، اين رويداد مهم ملي در اين دوره با درك ضرورت ها و نيازهاي امروز جهان و كشورهاي اسلامي و با اهتمام به مفهوم متعالي و بلند مقاومت و بيداري اسلامي و با توجه خاص به جنبش ها و جريانات ضد امپرياليستي و ضد استكباري جهان امروز در مقياس وسيع و در گستره منطقه اي برگزار شد كه به دليل اتخاذ راهبردهاي رسانه اي و هدف گذاري هاي دقيق با واكنش ها و موضع گيري هاي رسانه هاي غربي و صهيونيستي هم مواجه شد. نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در بيانيه خود از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي (دكتر سيد محمد حسيني)، سازمان بسيج مستضعفين (سردار محمدرضا نقدي) و دبير جشنواره (محمد خزاعي) و ساير دست اندركاران اين رويداد مهم بين المللي قدرداني كردند. روابط عمومي جشنواره بين المللي فيلم مقاومت با اشاره به موفقيت دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت در كشور يادآور شد: معاونت حوزه هاي علميه كشور نيز، در روزهاي اخير با برپايي مراسمي از محمد خزاعي و همكاران وي در قم تقدير كردند.

 


مديرعامل شركت برق همدان اعلام كرد

صادرات يك ميليارد دلار برق به خارج از كشور

همدان-خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت برق همدان گفت: سال گذشته يك ميليارد دلار انرژي برق از كشور صادر شده است.
مهندس رضا تيموري در مراسم توديع و معارفه مديربرق شهرستان نهاوند افزود: با اجراي برنامه هاي صرفه جويي در كشور از ابتداي سال جاري تاكنون يك ميليارد دلار برق از كشور صادر شده است كه در مقايسه با سال گذشته 50 درصد افزايش نشان مي دهد.
وي خاطر نشان ساخت: 27 ميليون مشترك برق هم اكنون در كشور وجود دارد و كل بار كشور نيز 43 هزار مگاوات است كه اگر هر خانوار فقط يك لامپ اضافه را خاموش كند نزديك به 10درصد از كل بار كشور صرفه جويي خواهد شد.
اين مقام تاكيد كرد:صادرات برق جايگزين مناسبي براي صادرات نفت بوده و مي تواند وابستگي ما را به درآمدهاي نفتي كاهش دهد.
تيموري هدفمندي يارانه ها را از عوامل موثر بر صرفه جويي دانست و اظهار داشت: اجراي هدفمندي يارانه ها فرصت خوبي است تا بتوانيم انرژي هاي نو را ايجاد و وارد مدار كنيم و انرژي پاك را مورد استفاده قرار بدهيم.
وي ادامه داد: اگر چه نسبت به گذشته كاهش مصرف برق در كشور وجود دارد اما باز هم در مقايسه با ديگر كشورهاي جهان چندين برابر مصرف داريم.
مديرعامل توزيع برق همدان ايجاد مولدهاي مقياس كوچك در كشور توسط وزارت نيرو را از راه هاي كاهش تلفات انرژي اعلام كرد و گفت: قرار بود تا پايان دولت دهم، 3هزار مگاوات برق توسط مولدهاي كوچك توليد شود، اما به علت عدم پرداخت تسهيلات از سوي بانك ها، تاكنون 400مگاوات آن محقق شده است.
تيموري در ادامه بيان داشت: عدم وصول مطالبات از مشتركان، سرقت سيم هاي برق، حاشيه نشيني و عدم واگذاري برق به ساخت و سازهاي غيرمجاز از مشكلات عمده صنعت برق استان به شمار مي رود.
در پايان اين مراسم، ضمن تقدير از زحمات مهندس شيرزاد جمشيدي، مدير سابق شركت برق نهاوند، مهندس عواطف فاضلي به عنوان مدير جديد معرفي شد.
 


پيكر شهيدان عمليات تروريستي چابهار تشييع شد

پيكر شهيدان حادثه تروريستي مقابل مسجد امام حسين(ع) چابهار با حضور مردم و مسئولان تشييع شد.
به گزارش خبرنگار مهر از چابهار پيكرپاك و مطهر شهيدان حامد بزي و مرتضي آسوده صبح يكشنبه بر دستان مردم شهيدپرور و ولايتمدار چابهار تشييع شد. پيكر پاك شهيد حامد بزي پس از تشييع در گلزار شهداي گمنام مسجد امام حسين(ع) چابهار به خاك سپرده شد.
پيكر شهيد مرتضي آسوده نيز به زاهدان منتقل شد تا در آرامگاه ابديش جاي گيرد.
بر اثر حادثه تروريستي روز جمعه در مقابل مسجد امام حسين(ع) چابهار توسط ايادي استكبار، دو نفر به شهادت رسيده و تعدادي نيز مجروح شدند.
 


فرمانده كل سپاه پاسداران:

امكان جنگ نظامي عليه ايران وجود ندارد

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به تهديدها عليه ايران گفت: امكان جنگ نظامي عليه ايران وجود ندارد.
سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري در مراسم اختتاميه پانزدهمين دوره آموزش عمومي افسري مركز آموزش تربيتي علويون قم با بيان اينكه برخي ها در برابر اين فشارها بريده اند و نظرهاي ديگري را بيان مي كنند، اظهار كرد: همان گونه كه نصرت الهي در جنگ شامل حال ما شد، در شرايط كنوني نيز با استقامت در برابر فشارها، نصرت الهي براي ما قطعي خواهدبود و اين وعده خداوند متعال است.
وي با اشاره به حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري اظهار كرد: در فتنه 88 مردم با سختي هاي فراواني مواجه شدند، شبهات سياسي فراواني در جامعه گسترده شد و خيلي ها در برابر اين شبهات و سختي ها بريدند ولي اين تحمل سختي و استقامت و توكل كردن موجب شد، مردم يكپارچه در دفاع از ولايت فقيه وارد صحنه شدند و معجزه اي بزرگ را رخ دادند و حماسه عظيم 9دي را رقم زنند.
سرلشكر جعفري با بيان اينكه مردم ايران اسلامي به سطحي از رشد و آگاهي دست يافته اند كه دوست و دشمن خود را به خوبي مي شناسند، گفت: مردم خراسان شمالي در عين سختي ها و فشارها، آن گونه از رهبر معظم انقلاب استقبال كردند و اين بدين معناست كه مردم ايران اسلامي در مسير حفظ انقلاب اسلامي با همه سختي ها و فشارها ثابت قدم هستند.
فرمانده كل سپاه در بخش ديگري از سخنان خود محور اصلي قدرت سپاه را معنويت عنوان كرد و گفت: آنچه كه سپاه را از ديگر قواي نظامي جهان متمايز كرده معنويتي است كه در آن وجود دارد.
وي با تاكيد بر اينكه سپاه حافظ انقلاب اسلامي است و پاسداري از اين انقلاب بدون شناخت دقيق از آن و مسيري كه در حال طي كردن است، امكان پذير نيست، اظهار كرد: به دليل همين حفاظت از انقلاب، سپاه بايد نسبت به همه تهديدات دشمن، آگاهي و اشراف داشته باشد تا بتواند در هر زمينه اي كه دشمن وارد مي شود، با آن مقابله كند.
جعفري بابيان اينكه امروز با توجه به وضعيت دشمنان، امكان جنگ نظامي عليه ايران وجود ندارد، گفت: سپاه پاسداران همواره آماده دفاع از انقلاب اسلامي است و در اين دفاع هم از معيارها كوتاه نخواهد آمد.
وي به اقدامات آمريكا و رژيم صهيونيستي و همچنين بعضي از كشورهاي منطقه براي ناامني و ساقط كردن حكومت بشار اسد در سوريه اشاره كرد و گفت: اميد دشمنان بشار اسد براي ساقط كردن حكومت وي به نااميدي تبديل شده است.
 


راهيابي پويانمايي حكايات سعدي به جشنواره فيليپ انگلستان

شيراز-خبرنگار كيهان:
مجموعه پويانمايي حكايات سعدي توليدي صداوسيماي مركز فارس به بخش مسابقه جشنواره هنري فيليپ انگلستان راه يافت.
مديركل صداوسيماي فارس با اعلام اين خبر افزود: اين مجموعه كه در 26 قسمت 12 دقيقه اي و به شيوه سه بعدي رايانه اي تهيه شده، شامل حكايت هاي شيرين و پندآموز گلستان و بوستان شيخ اجل سعدي شيرازي است كه توسط «سروش خادمي»كارگرداني شده و بيش از 30 نفر از هنرمندان استان براي تهيه آن همكاري داشتند.
محمدباقر كشفي اظهار داشت: تازگي و طراوت پند و اندرزهاي سعدي او را جزو بزرگترين مشاهير ادب و فرهنگ جهان قرار داده است و اين مهم صداوسيماي فارس را بر آن داشت تا با همتي مضاعف و عزمي جهادي اين پويانمايي فاخر را در بالاترين كيفيت تهيه و تقديم به فارسي زبانان جهان كند.
وي گفت: نام سعدي شيرازي بر تارك ادبيات جهان مي درخشد و امروز اگر بشريت آهنگ دستيابي به صلح و آرامش پايدار را دارد لازم است بيت معروف «بني آدم اعضاي يكديگرند، كه در آفرينش ز يك گوهرند» را نه تنها بر سر در سازمان ملل بلكه محور و الگوي تمام تصميم هاي جهاني خود قرار دهد.
كشفي افزود: در تلاش هستيم كه در صداوسيماي فارس مفاخر استان را به درستي به مردم ايران و جهان معرفي كنيم.
 


پرافتخارترين پارالمپيكي ايران در بيمارستان بستري شد

مختار نورافشان، يكي از جانبازان ورزشكار و از افتخارآفرينان پارالمپيك، در بيمارستان ارديبهشت شيراز بستري شد.
به گزارش ايسنا، رئيس شوراي اسلامي استان فارس در عيادت از وي گفت: مختار نورافشان چشم و چراغ تمام ورزشكاران و ايثارگران در سطح استان و كشور است.
مظفر مختاري افزود: هيچ گاه زمان حضور مختار را در جبهه هاي نبرد از ياد نمي برم، آن ايام كه او طلبه اي 13 يا 14 ساله با جثه اي كوچك بود.
وي اضافه كرد: به خاطر دارم زماني كه او مجروح شده بود علي رغم شدت درد، به جاي ناله، ذكر يا حسين مي گفت.
عضو شوراي اسلامي شهر شيراز گفت: آن روزهاي خون و ايثار گذشت ولي ايثارگري آن طلبه تمام نشد و نورافشان سال هاي سال در ميادين ورزشي، همچون يك سرباز رشيد براي ميهن اسلامي افتخارآفريني كرد، تا امروز پرافتخارترين و پرمدال ترين ورزشكار پارالمپيكي ايران لقب بگيرد.
رئيس شوراي اسلامي استان فارس، افزود: افتخارآفريني اين قهرمان ارزنده جبهه جنگ و پارالمپيك مصداق روشني از جمله «خواستن، توانستن است» محسوب مي شود، چرا كه اين ورزشكار عزيز يك بار در عرصه جهاد و ايثار، مدال شجاعت و قهرماني جانبازي دريافت كرده و باعث افتخار ملت ايران شده و بارها نيز پرچم ايران اسلامي را در جهان به اهتزاز درآورده است.
 


يك مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت:

 3200 واردكننده در طرح شبنم ثبت نام كرده اند

مدير اجرايي شبكه نظارت و بازرسي مردمي وزارت صنعت، معدن و تجارت از ثبت اطلاعات سه هزار و 200 واردكننده كالا در كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، سيد محمود خلخالي در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه لرستان با اشاره به اجراي طرح شبنم در استانهاي مختلف كشور اظهار داشت: اين طرح دو سال است كه در سراسر كشور اجرا مي شود.
وي با بيان اينكه با اجراي اين طرح در مرحله اول كالاهايي كه وارد كشور مي شود ثبت سفارش خواهد شد، عنوان كرد: در اين راستا واردكننده ها موظف هستند كه برچسب طرح شبنم را در هنگام ورود به كشور بر روي كالاها نصب و سپس عرضه كنند.
مدير اجرايي شبكه نظارت و بازرسي مردمي وزارت صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه 18 گروه كالايي مشمول طرح شبنم هستند، تصريح كرد: اجراي اين طرح در راستاي مبارزه با ورود كالاي قاچاق در كشور است.
خلخالي مرحله دوم اجراي طرح شبنم را از ابتداي مهرماه تا پايان دي ماه عنوان كرد و گفت: در اين مرحله نظارت بر روي عرضه كالاهاي موجود در بازار صورت مي گيرد.
مدير اجرايي شبكه نظارت و بازرسي مردمي وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به كدگذاري كالاهاي وارد شده به كشوراز ابتداي اجراي طرح شبنم گفت: از ابتداي اين طرح تاكنون بيش از 250 ميليون كد روي كالاهاي وارداتي به كشور الصاق شده است.
وي با بيان اينكه تا پيش از اجراي طرح شبنم كشور ايران جزء 5كشور اول در زمينه ورود كالاي قاچاق محسوب مي شود تصريح كرد: آخرين آمار ارائه شده در رابطه با ميزان ورود كالاي قاچاق به كشور 16 ميليارد دلار بوده است.
خلخالي افزود: همچنين از ابتداي اين طرح تاكنون مردم استانهاي كشور 92 هزار تماس تلفني با سامانه طرح شبنم داشته و بيش از 55 هزار مورد پيام مردمي در وب سايت اين سامانه به ثبت رسيده است.
وي در پايان خاطرنشان كرد: حدود 80 درصد واردكننده هاي كالا در كشور اطلاعات خود را در سامانه شبنم ثبت كرده اند.
 


روزهاي پنج شنبه در اصفهان هم تعطيل شد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
تعطيلي ادارات دولتي اصفهان در روزهاي پنج شنبه، در جلسه شوراي ستاد مديريت بحران استانداري به تصويب رسيد.
ستاد مديريت بحران استانداري اصفهان، تعطيلي ادارات دولتي در روزهاي پنجشنبه براي شش ماه آينده را مورد تصويب قرار داد.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري قرار شد در مورد زمان اجرا و چگونگي انجام آن به بررسي و تعيين چگونگي جبران ساعات كاري در طول هفته و ابلاغ آن به صورت بخشنامه اقدام كند.
استاندار اصفهان در اين باره گفت: چگونگي اجراي اين طرح بايد با مشورت و صلاحديد دستگاه هاي اجرايي نسبت به شرايط كاري و محدوديت هايي كه دارند، مشخص شود.
 


آغاز ثبت نام صدور سند رسمي براي املاك فاقد سند

روابط عمومي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور آمادگي سامانه اين سازمان را براي پذيرش تقاضاهاي صدور سند مالكيت موضوع قانون تعيين تكليف وضعيت ثبتي اراضي و ساختمان هاي فاقد سند رسمي اعلام كرد.
بنابر اطلاعيه روابط عمومي اين سازمان متقاضيان مشمول اين قانون مي توانند از طريق مراجعه به درگاه الكترونيكي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور به نشاني www.ssaa.ir و يا از طريق سامانه پذيرش الكترونيكي به آدرس www.sabtemelk.ir از ضوابط و نحوه اقدام در خصوص چگونگي درخواست صدور سند مالكيت و ارسال مدارك مورد نياز اطلاع حاصل كنند.
هم چنين شماره تلفن هاي 32-66751031 اداره كل امور املاك سازمان، جهت پاسخگويي به سوالات، اختصاص يافته است.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14