(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 1  آبان  1391 - شماره 20338

در تصادفات منجر به جرح يا فوت
سردار مومني : رانندگان مقصر اجازه رانندگي در ناوگان حمل مسافر را نخواهند داشت
رئيس شوراي شهر تهران خبر داد
 ساخت وساز غير مجاز بانك مركزي در اراضي عباس آباد
ايجاد 22 قربانگاه براي تهيه قرباني عيد قربان
كلاهبرداري مديرعامل شركت «پيمان گستر احمدي»
فرمانده نيروي انتظامي :
مسايل بودجه اي انسداد مرزها را دچار مخاطره كرده است
حوادث كوتاه از كشور
باعث كاهش روابط عاطفي مي شود
رئيس پليس فتا اصفهان: استفاده بي رويه از فضاي مجازي
دستگيري تروريست عضو گروهك جند الشيطان
دفتر امور زنان خبر داد
اجراي بيمه زنان خانه دار در آينده نزديك
دادستان عمومي و انقلاب زاهدان:
عامل انتحاري چابهار در مرز افغانستان دستگير شد
اعطاي مجوز به افراد داراي سوابق كيفري
واژگوني يك اتوبوس ديگر 21 كشته و مجروح بر جاي گذاشت
كشف 62 هزار ليتر گازوئيل قاچاق در آب هاي لارك
3 تروريست در زاهدان اعدام شدند
حمله به مسجد مسلمانان فرانسوي محكوم شد
ماشين لباسشويي هديه برنده جايزه نوبل
رسوايي جنسي ماموران آمريكايي
مرگ 3 نفر بدنبال طوفان در اسپانيا
خاخام سارق
زمان تعويض كارت هاي قديمي پايان خدمت تمديد نمي شود


در تصادفات منجر به جرح يا فوت

سردار مومني : رانندگان مقصر اجازه رانندگي در ناوگان حمل مسافر را نخواهند داشت

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با هشدار به رانندگان متخلف گفت: از اين پس تمامي رانندگان خودروهاي حمل و نقل عمومي مسافر در صورت مقصر شناخته شدن در تصادفات فوتي يا جرحي اجازه رانندگي در ناوگان حمل مسافر را نخواهند داشت.
سردار دكتر اسكندر مؤمني در حاشيه مراسم توديع رؤساي پيشين و معارفه رؤساي جديد پليس پيشگيري ناجا و فرودگاه هاي كشور ضمن هشدار به تعاوني ها، پايانه ها و رانندگان حمل و نقل عمومي مسافربري افزود: براساس هماهنگي صورت گرفته از اين پس هر راننده حمل و نقل عمومي مسافربري كه حتي در يك فقره تصادف فوتي يا جرحي مقصر باشد دفترچه رانندگي وي اخذ شده و ديگر اجازه رانندگي در اين ناوگان را ندارد.
وي تأكيد كرد: در عين حال رانندگاني كه تخلفات حادثه ساز داشته باشند نيز مورد بازآموزي قرار مي گيرند و در صورت اخذ صلاحيت لازم اجازه رانندگي مي يابند.
وي با بيان اينكه امنيت شهروندان و جان مردم، بسيار براي ناجا و پليس راهور مهم است، گفت: در سال هاي اخير اقدامات زيادي براي كاهش تصادفات و تلفات در كشور صورت گرفته است و در مورد امنيت حمل و نقل عمومي نيز تأكيدات زيادي شده است.
وي با بيان اينكه پليس از حداكثر اختيارات قانوني خود در بحث كنترل و نظارت در شركت هاي مسافرتي، پايانه ها و رانندگان حمل و نقل عمومي استفاده مي كند، گفت: به هيچ عنوان نسبت به خطاي اين افراد گذشتي نخواهيم داشت و اگر راننده حمل و نقل عمومي مسافربري حتي يك فقره تصادف جرحي و فوتي در پرونده خود داشته باشد، دفترچه رانندگي وي اخذ مي شود.
مؤمني با بيان اينكه مسئولان پايانه ها و ترمينال ها نيز بايد نسبت به سلامت خودرو، ايمني و صلاحيت راننده، دقت بيشتري داشته باشند، گفت: پليس، جريمه، توقيف و پلمب پايانه و يا شركت مسافرتي متخلف را در دستور كار جدي خود قرار داده است.
به گزارش ايسنا، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با بيان اينكه كنترل و نظارت بر وسايط حمل و نقل عمومي در دستوركار مأموران پليس راهور قرار دارد، گفت: تصميم جدي در اين مورد اتخاذ شده است و پليس در خصوص جان مردم هيچ اغماضي نمي كند.
وي با بيان اينكه در هر تصادف نقش تعاوني و پايانه ها نيز مورد بررسي قرار مي گيرد، گفت: خودروهاي حمل و نقل عمومي بايد از امنيت بيشتري برخوردار باشند، چرا كه مسئوليت جان مسافرانشان را برعهده دارند.
 


رئيس شوراي شهر تهران خبر داد

ساخت وساز غير مجاز بانك مركزي در اراضي عباس آباد

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران از احتمال ورود دادستاني به موضوع ساخت وساز غير مجاز اراضي عباس آباد توسط بانك مركزي خبر داد.
مهندس مهدي چمران در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اينكه بانك مركزي با دريافت مجوز از شوراي عالي شهرسازي و پروانه ساختماني از شهرداري تهران، در حال ساخت بناي 15 طبقه اي بر روي موزه جواهرات است، گفت: اين در حالي است كه نبايد بيش از چهار طبقه در اين نقطه احداث شود.
وي تاكيد كرد: دادستاني حتي در فكر اين است كه اضافه طبقات ساخته شده را تخريب كند.
چمران همچنين، در پاسخ به اينكه آيا ساخت برج 27 طبقه ديگري بر روي ايستگاه مترو در اراضي عباس آباد، به استناد مجاز بودن ساخت وساز در هفت درصد اين اراضي ممكن است، گفت: احداث ساختمان روي ايستگاه مترو در طرح جامع اراضي عباس آباد پيش بيني شده است اما نبايد يك بناي بلندمرتبه ساخته شود، بلكه ساخت بنايي 5 يا شش طبقه در اينجا مجاز است.
اين گزارش مي افزايد، مهدي چمران چندي پيش به ايسنا گفته بود، هدف بانك مركزي از ساخت مجتمع اداري بلندمرتبه بر روي موزه جواهرات، انتقال تمامي ساختمان هاي اداري اين دستگاه در سطح شهر تهران است و اين در حاليست كه كاربري اراضي عباس آباد برابر دستور مكتوب مقام معظم رهبري و طرح جامع اين اراضي، فرهنگي و گردشگري است.
بنابر همين گزارش ايازي ساخت بنايي بر روي ايستگاه مترو در عباس آباد را منطبق با طرح جامع اين اراضي دانست و در عين حال تاكيد كرد: با اين حال اگر شوراي عالي شهرسازي در مورد ساخت برج 27 طبقه در عباس آباد نظر ديگري داشته باشد، طبعا منطبق با اين نظر در اين باره اقدام خواهد شد.
 


ايجاد 22 قربانگاه براي تهيه قرباني عيد قربان

22 قربانگاه در شهر تهران براي ذبح قرباني در روزهاي عرفه و عيدقربان در نظر گرفته شده است.
بنابر گزارش رسيده امسال بيش از 230 دامپزشك و كارشناس بهداشت موادغذايي آموزش ديده و همچنين 300 سلاخ در مراكز 22 منطقه شهر تهران حضور دارند كه پس از تاييد سلامت دام آنها را پلاك كوبي كرده و براي ذبح آماده مي كنند.
گفتني است ساعت كار قربانگاه ها در روز عرفه از 9 صبح تا 6 بعدازظهر و در روز عيد قربان از 2 صبح تا 5 بعدازظهر خواهد بود، تاكيد كرد: با توجه به حضور دامپزشك و كارشناس امور بهداشت و همچنين سلاخ هاي آموزش ديده جهت ذبح شرعي، شهروندان در روزهاي عنوان شده جهت تهيه و ذبح قرباني به اين مراكز مراجعه كنند.
شماره تلفن 55050000 جهت اطلاع رساني براي 22 قربانگاه احداث شده در نظر گرفته شده، ضمن آنكه اين شماره تلفن در روزهاي غير از عرفه و عيد قربان، فروش تلفني دام به صورت زنده و ذبح شده را انجام مي دهد.
 


كلاهبرداري مديرعامل شركت «پيمان گستر احمدي»

مديرعامل شركت «پيمان گستر احمدي» به هويت «علي احمدي» به جرم كلاهبرداري تحت تعقيب قرار گرفت.
بنا بر اظهارات مالباختگان، آنان از طريق آگهي روزنامه با شركت «پيمان گستر احمدي» در زمينه پرداخت وام هاي 30 ميليون توماني فني و حرفه اي و همچنين تامين ضامن آشنا شدند.در تماس هاي تلفني و ضمن گرفتن نشاني شركت به دفتر شركت در خيابان شريعتي ، خيابان ملك مراجعه، در آنجا جواني حدودا 35 ساله به هويت «علي احمدي» خود را مدير شركت معرفي و اظهار داشته كه به واسطه موقعيت كاري و همچنين داشتن ارتباط با برخي مسئولين دولتي و همچنين سيستم بانكي كشور، قادر است تا نسبت به معرفي افراد متقاضي وام هاي فني و حرفه اي به شعبات مختلف بانكي اقدام نمايد كه به همين بهانه از هر يك از متقاضيان مبالغ مختلف 3 تا 4 ميليون تومان دريافت و متعهد گرديده تا در كمتر از يك ماه نسبت به معرفي آنها به شعبات بانكي اقدام نمايد كه در ادامه متواري و مالباختگان با مراجعه به در شركت متوجه كلاهبرداري توسط وي شده اند.
بررسي اسناد و مدارك اين شركت حاكي از آن بود كه اين شركت، يك شركت صرفا كاغذي بوده و هيچ گونه فعاليت مالي و يا اقتصادي و يا همكاري با سيستم بانكي كشور ندارد.
سرهنگ كارآگاه فريدون رهبريان، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: «با توجه به شناسايي دهها مالباخته اي كه توسط مديرعامل شركت كاغذي «پيمان گستر احمدي» مورد كلاهبرداري قرار گرفته و با هدف شناسايي و دستگيري متهم پرونده و همچنين ديگر شكات پرونده، دستور انتشار تصوير متهم پرونده از سوي مقام محترم قضايي صادر شده است؛ لذا از كليه شهروندان محترم كه موفق به شناسايي تصوير متهم شده و اطلاعاتي در خصوص هويت واقعي متهم، مخفيگاه و يا محل هاي تردد وي دارند درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 51055514 و 51055614 در اختيار اداره چهاردهم مبارزه با كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند؛ همچنين از ديگر شكات و مالباختگاني كه موفق به شناسايي تصوير متهم شدند نيز دعوت مي شود تا جهت طرح شكايات خود و پيگيري آن به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه نمايند.»
 


فرمانده نيروي انتظامي :

مسايل بودجه اي انسداد مرزها را دچار مخاطره كرده است

فرمانده نيروي انتظامي گفت: دشمن همواره برنامه هاي خود را براي ناامن كردن كشور دنبال مي كند و تنها راه مبارزه با اين دشمنان، تقويت مرزها است كه متاسفانه امسال به دليل مسايل بودجه اي اين انسداد به مخاطره افتاده است.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه مراسم توديع و معارفه روساي پليس پيشگيري ناجا و فرودگاه هاي كشور در جمع خبرنگاران با اشاره به سياست جوان گرايي در نيروي انتظامي، گفت: بدنه نيروي انتظامي از افسران جوان تشكيل شده و تجربه ثابت كرده است كه در هر زمينه به جوانان ميدان داده شده است، موفقيت هاي زيادي كسب شده است.
وي با بيان اينكه تسلط جوانان به تكنولوژي و دانش روز بيشتر است، گفت: جوانان مدرن تر هستند و اساسا جوان گرايي در نيروي انتظامي يك ضرورت است و بايد بسترها براي جذب جوانان فراهم شود.
فرمانده ناجا در مورد حادثه روز جمعه چابهار با بيان اينكه خوشبختانه با هوشياري واحدها و پليس، اين فرد در هنگام ورود به مسجد دستگير شد، گفت: دشمن همواره برنامه هاي خود را براي ناامن كردن كشور دنبال مي كند و تنها راه مبارزه با اين دشمنان، تقويت مرزها است كه متاسفانه امسال به دليل مسائل بودجه اي اين انسداد به مخاطره افتاده است.
وي همچنين در مورد وضعيت گروهبان پليس راه آهن كه در جريان تعقيب و گريز سارقي، دو پاي خود را از دست داده بود و تنها درخواستش از مسئولان آن بود كه با وجود جانبازي، همچنان در نيروي انتظامي به فعاليت بپردازد، گفت: اين فرد به دليل جانبازي و بازنشستگي زودهنگام مي تواند تا آخر عمر از مزاياي 30 سال خدمت خود بهره بگيرد، اما به دليل درخواستي كه داشت روز گذشته عنوان كردم كه در كميسيون پزشكي مسئله اين فرد بررسي شود و تا جايي كه امكان دارد اين فرد به شغل خود بازگردد و اگر امكانش نيست باز هم در صورت صلاحيت خود فرد، در نيروي انتظامي بماند، چرا كه وجود اين افراد موجب روحيه دادن و ترويج روحيه ايثارگري در ناجا مي شود.
احمدي مقدم در مورد بازار ارز نيز گفت: چون ضابطين مختلف، دستگيري هاي متعددي داشته اند، قرار شد اطلاع رساني توسط دادستان تهران صورت بگيرد، اما با اين حال پليس همكاري خود را با ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، بانك مركزي و ... انجام مي دهد.
فرمانده ناجا افزود: خوشبختانه اقدامات امنيتي و قضايي و اقتصادي صورت گرفته، توانسته التهاب بازار را كاهش دهد، اما اطلاع رساني در اين خصوص برعهده دادستان تهران است.
 


حوادث كوتاه از كشور

سقوط پيرمرد در چاه
برازجان-خبرنگار كيهان: پيرمرد 75 ساله ساكن كوي آزادگان برازجان داخل چاه آبي كه با ايرانيت فرسوده پوشانده شده بود سقوط كرد. وي كه بر اثر اين حادثه خراشيدگي بدن و جراحت از ناحيه سر شده بود توسط مأموران آتش نشاني از داخل چاه 25 متري كه فاقد آب بود، بيرون كشيده و به بيمارستان انتقال داده شد.
دستگيري زوج سارق در كرج
ايسنا-زوج سارقي كه با همكاري يكديگر اقدام به سرقت از انبارهاي منازل مسكوني و ساختمان هاي نيمه كاره مي كردند، توسط پليس انتظامي كرج شناسايي و در حين سرقت دستگير شدند.
مأمور قلابي شهرداري دستگير شد
ايسنا-فردي كه تحت عنوان مامور شهرداري و با ارائه قبوض تقلبي نسبت به جمع آوري وجه نقد از شهروندان اقدام كرده بود، با هوشياري ماموران كلانتري 24 كرمانشاه دستگير شد.
از متهم تعدادي كارت شناسايي جعلي مربوط به شهرداري، تعدادي قبض جعلي و 3 عدد مهر تقلبي كشف شد.
برخورد مرگبار دو موتورسيكلت
برازجان-خبرنگار كيهان: بر اثر برخورد 2 دستگاه موتورسيكلت، يكي از موتورسواران به هويت «طالب. م» مجروح و «عوض-ك» جان خود را از دست داد. مصدوم حادثه انتقال داده شد، و حالش مطلوب گزارش شده است.
دستگيري اعضاي باند سرقت در اصفهان
خبرگزاري فارس- فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان از دستگيري اعضاي يك باند سارقان به عنف در اين شهرستان خبر داد. به گفته وي متهمان افراد معتاد و ولگرد هستند كه پس از اطمينان از تنهايي و كهولت سن ساكنان منازل اقدام به سرقت مي كردند.
 


باعث كاهش روابط عاطفي مي شود

رئيس پليس فتا اصفهان: استفاده بي رويه از فضاي مجازي

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان استفاده بي رويه و مداوم از فضاهاي مجازي، بخصوص شبكه هاي اجتماعي را عامل كاهش روابط كلامي و عاطفي در خانواده ها عنوان كرد.
«سرهنگ ستارخسروي» در جمع دانش آموزان مركز آموزشي دخترانه شيخ بهايي اصفهان گفت: فضاهاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي نقش مهمي در كاهش ارتباطات كلامي و عاطفي خانواده ها دارند.
وي افزود: فضاهاي مجازي باعث حذف روابط سنتي و چهره به چهره بين خانواده و فرزندان شده و در نتيجه ارتباطات كلامي و عاطفي در خانواده ها كاهش يافته و زمينه سوءاستفاده مجرمان در فضاهاي مجازي و فروپاشي خانواده ها، افت تحصيلي و اخلاقي و غلبه فرهنگ غربي را فراهم مي آورد.
وي اعتياد اينترنتي را يكي از خطرات جدي در عصر كنوني عنوان كرد و اظهار داشت: كودكان و نوجوانان بايستي از استفاده مداوم در فضاي مجازي خودداري و سعي كنند با تفريحات سالم، سلامت جسمي و روحي خود را جهت انجام كارهاي بزرگ و پيشرفت در زندگي و كسب مدارج علمي تضمين نمايند.
 


دستگيري تروريست عضو گروهك جند الشيطان

فرمانده مرزباني ناجا از دستگيري عامل انتحاري در نقطه صفر مرزي هنگام ورود به كشور خبر داد.
سردار حسين ذوالفقاري در اين رابطه گفت: بعد از عمليات انتحاري روز جمعه در شهر چابهار روز گذشته يك عضو گروهك جندالشيطان از مرز مشترك افغانستان در حال ورود به ايران بود كه توسط مرزبانان دستگير شد.وي ادامه داد: اين فرد لباسي نظامي مشابه يكي از لباسهاي نظامي كشور را بر تن داشت كه بر روي آن لباس محلي پوشيده بود.
سردار ذوالفقاري ادامه داد در بررسي هاي صورت گرفته از اين فرد مشخص شد كه وي با هدف عمليات انتحاري از طريق گروهك جندالشيطان هدايت شده است.به گفته فرمانده مرزباني نيروي انتظامي، اين گروهك قصد داشتند پس از برنامه ريزي با ورود به كشور اين فرد را با اعضاي خود در داخل كشور مرتبط كرده و محل عمليات تروريستي و مواد منفجره را در داخل كشور در اختيارش قرار دهند. اين فرد با هويت غيرايراني وارد كشور شده بود و هنوز هويت وي مشخص نيست.ذوالفقاري تاكيد كرد: تحقيقات بيشتر براي شناسايي ساير عوامل مرتبط با اين فرد در داخل كشور و انگيزه اين عامل انتحاري ادامه دارد.
 


دفتر امور زنان خبر داد

اجراي بيمه زنان خانه دار در آينده نزديك

معاون سرمايه هاي اجتماعي مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري، گفت: كارهاي كارشناسي مربوط به بيمه زنان خانه دار انجام شده است و در آينده نزديك اجرايي مي شود.
پروين هدايتي در اين رابطه افزود: بيمه زنان خانه دار پس از چند سال متوالي در حال تكميل شدن است و اين طرح به علت لزوم انطباق يافتن با نظام هاي بيمه اي بسيار پيچيده است.وي در ادامه گفت: براي اينكه زنان خانه دار مشمول بيمه مستمري عمر شوند بايد پرداخت كننده يا تعهدكننده مبالغ پرداختي بيمه مشخص شود.
هدايتي با بيان اينكه فعلا به اين نتيجه رسيده ايم كه بخشي از بيمه زنان خانه دار در قالب بيمه هاي اختياري مطرح شود، اظهار كرد: پيش از اين، نظام بيمه مستمري يا شركت بيمه اي كه اين نظام را پوشش دهد، وجود نداشت، بنابراين نمي توانستيم بيمه زنان خانه دار را جزو بيمه هاي اختياري و در قالب بيمه مستمري تصويب كنيم.
وي افزود: با پيگيري هاي انجام شده، بيمه مركزي به يكي از شركت هاي بيمه گر براي ارايه بيمه زنان خانه دار مجوز داده است. اين شركت با مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري وارد مذاكرات كارشناسي شده است و ابعاد مختلف طرح در حال بررسي است.معاون سرمايه هاي اجتماعي مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري در ادامه اظهار داشت: با شركت بيمه گر در حال بحث درباره تسهيلاتي هستيم كه در قبال تنظيم قرارداد بيمه بايد از سوي شركت هاي بيمه برنامه ريزي شود.وي افزود: قرار است بيمه زنان خانه دار به صورت سراسري در كشور اجرا شود و ايجاد اشتغال براي زنان و دختران فارغ التحصيل به ويژه در رشته مديريت بيمه از جمله مزاياي اجراي اين طرح است.
 


دادستان عمومي و انقلاب زاهدان:

عامل انتحاري چابهار در مرز افغانستان دستگير شد

دادستان عمومي و انقلاب زاهدان گفت: يك عامل انتحاري در نقطه صفر مرز افغانستان دستگير شد.
محمد مرزيه ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: شنبه فردي با لباس نظامي در مرز مشترك افغانستان در حال ورود به ايران بود كه توسط مرزبانان دستگير شد.
وي ادامه داد: در بررسي هاي صورت گرفته از اين فرد مشخص شد كه وي با هدف عمليات انتحاري از طريق گروهك جندالشيطان هدايت شده است. بر اساس تحقيقات او قرار بود به كشور وارد شود و با هدايت هاي بعدي صورت گرفته وسايل و مهمات انتحاري را دريافت كند.
مرزيه اظهار داشت: هنوز هويت اين فرد به صورت كامل مشخص نشده است چرا كه داراي پاسپورت بيروني بوده است.
دادستان عمومي و انقلاب زاهدان با اشاره به شناسايي عوامل پشت پرده حادثه تروريستي چابهار ادامه داد: به دنبال وقوع اين حادثه بلافاصله نيروهاي امنيتي وارد عمل شده و اقدامات لازم براي شناسايي عوامل مرتبط را آغاز كردند.مرزيه افزود: با شناسايي عناصر پشت پرده اين انفجار تروريستي در كشورهاي همسايه اقدامات لازم توسط دستگاه قضايي براي دستگيري آنان از طريق پليس اينترپل شروع شده و حكم جلب آنان به كشور موردنظر ارسال خواهد شد.
وي گفت: اميدواريم با همكاري مسئولان عالي رتبه كشور همسايه بزودي اين افراد تروريست دستگير و مطابق قانون مجازات شوند.
 


اعطاي مجوز به افراد داراي سوابق كيفري

رئيس پليس نظارت بر اماكن عمومي گفت: به افرادي كه داراي سوابق كيفري هستند، طبق شرايطي اجازه كسب داده مي شود.
سرهنگ هلالي افزود: اگر افراد متقاضي داراي سوابق كيفري باشند، صلاحيت هاي آنها مورد بررسي قرار مي گيرد كه طي مدت قانوني به آنها صلاحيت و عدم صلاحيتشان گفته خواهد شد.وي در راستاي صلاحيت افراد در اين راستا گفت: بررسي صلاحيت اين افراد بسته به سوابق سوء آنها دارد به طوري كه اگر سوابق در راستاي فعاليت هاي صنفي باشد به آنها جواب منفي داده مي شود و اگر سوابق سوء افراد موثر به فعاليت هاي صنفي نباشد به وي مجوز اعطا خواهد شد.
 


واژگوني يك اتوبوس ديگر 21 كشته و مجروح بر جاي گذاشت

واژگوني يك دستگاه اتوبوس در جاده اصفهان- نايين، 17 مصدوم و 4 كشته بر جاي گذاشت.
به گزارش ايسنا، و به نقل از روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان اصفهان، روز شنبه يك دستگاه اتوبوس مسافربري بين شهري در جاده اصفهان- نايين، به دليل بارندگي و لغزندگي جاده واژگون شد و 21 مصدوم و فوتي بر جاي گذاشت.براساس اين گزارش، پس از اعلام حادثه شش واحد امداد اورژانس پيش بيمارستاني در صحنه تصادف حاضر شدند و 5 نفر از آنها را به بيمارستان الزهرا(س)، 5 نفر به بيمارستان آيت الله صدوقي، 4 نفر به شريعتي و 3 نفر را به بيمارستان امين اصفهان منتقل كردند.
4 نفر از سرنشينان اتوبوس شامل 3 مرد و يك زن بر اثر اين حادثه در دم جان باختند.
 


كشف 62 هزار ليتر گازوئيل قاچاق در آب هاي لارك

قشم-خبرنگار كيهان:
ماموران يگان درياباني قشم موفق شدند 62 هزار ليتر گازوئيل قاچاق از يك فروند شناور باري كشف و ضبط كنند.
فرمانده يگان درياباني قشم گفت: ماموران اين يگان هنگام گشت زني در آب هاي جزيره لارك به يك فروند لنج باري مشكوك و در بازرسي موفق شدند 62 هزار ليتر سوخت قاچاق از نوع گازوئيل كشف و ضبط كنند. سرهنگ عبدالله لشكري افزود: در اين عمليات 9 نفر به اتهام قاچاق سوخت دستگير و تحويل مقامات قضايي جزيره قشم شدند. به گفته وي قاچاقچيان قصد داشتند 62 هزار ليتر گازوئيل را در آب هاي بين المللي به شناورهاي بيگانه بفروشند.
 


3 تروريست در زاهدان اعدام شدند

زاهدان- خبرنگار كيهان:
سه تن از عوامل انفجار مسجد جامع زاهدان و حادثه تاسوعاي شهرستان چابهار در زندان مركزي زاهدان به دارمجازات آويخته شدند.
دادگستري سيستان و بلوچستان با انتشار اطلاعيه اي اعلام كرد سه تن از عوامل وابسته به گروهك تروريستي كه در حوادث گذشته بويژه انفجار مسجد جامع زاهدان و حادثه تاسوعاي شهرستان چابهار نقش مستقيم داشتند، پس از محاكمه و دادرسي عادلانه و با انجام تشريفات قانوني به اتهام افساد في الارض به اعدام محكوم شدند.
در اين اطلاعيه آمده است: حكم اين متهمان در مراجع قضايي كشور به تأييد رسيد و آنان در زندان مركزي زاهدان به دارمجازات آويخته شدند و به سزاي اعمال ننگين خود رسيدند.
در اطلاعيه دادگستري سيستان و بلوچستان اسامي معدومان بدين شرح آمده است: يحيي جاري زهي فرزند رستم- عبدالجليل كهرازهي فرزند رسول و عبدالباسط ريگي فرزند محمدرضا. در همين حال دادستان عمومي و انقلاب زاهدان به خبرنگار مهر گفت: عبدالجليل كهرازهي و يحيي جاري زهي در اقدام تروريستي تاسوعاي سال 89 چابهار دست داشتند.
در اين حادثه 38 نفر به شهادت رسيدند و 108 تن ديگر مجروح شدند.
وي گفت: نفر سوم به نام عبدالباسط ريگي نيز در جنايت تروريستي مسجد جامع زاهدان دخالت مستقيم داشت كه منجر به شهادت جمعي از هموطنانمان شد.دادستان عمومي و انقلاب زاهدان بيان داشت: افرادي كه عضو گروهك هاي تروريستي هستند در صورتي كه دستشان به خون آلوده نباشد مي توانند با معرفي به مراجع قانوني از رأفت نظام اسلامي استفاده كرده و امان نامه بگيرند.
 


حمله به مسجد مسلمانان فرانسوي محكوم شد

نخست وزير فرانسه، اقدام راستگراهاي تندرو در اشغال ساختمان مسجدي در حال ساخت در شهر «پواتيه» را محكوم كرد.
به گزارش منابع خبري 70نفر از اعضاي گروه افراطي هويت گرا راست فرانسه كه اكثر آنان را جوانان كم و سن و سال تشكيل مي دادند، روز شنبه با يورش به محل ساختمان نيمه تمام مسجد شهر پواتيه در مركز فرانسه، براي ساعاتي آن را اشغال كرده و شعارهاي تندي هم عليه اسلام و مسلمانان مقيم سردادند.
«ژان مارك آرو» نخست وزير سوسياليست فرانسه كه در حال سفر به مانيل پايتخت فيليپين در جنوب شرق آسياست، طي واكنشي به اين اقدام شگفت انگيز اعضا گروه افراطي راست، آن را محكوم كرد.
مارك آرو افزود: من اين اقدام تحريك آميز را كه زمينه ساز كينه و تنفر از مذهب در جامعه است «به شدت محكوم مي كنم».
وي همچنين اضافه كرد: «اين اقدام گروه افراطي هجمه اي به جمهوري و ارزش هاي آن است.»
اين اقدام گروه راست افراطي همچنين با واكنش «مانوئل والس» وزير كشور فرانسه مواجه شد.والس، ضمن تقبيح اين اقدام گروه افراطي، آن را اقدامي تهييج و نفرت برانگيز در جامعه عنوان كرده و «غيرقابل قبول» دانست.وي همچنين اين اقدام را ملغمه اي شك و ترديد برانگيز در جامعه عنوان كرد و آن را به شدت رد كرد.
تعرض اعضا گروه افراطي راست همچنين با واكنش شديد رهبران مسلمانان مقيم فرانسه روبه رو شد و آنان اين اقدام بي سابقه را محكوم كردند.گفتني است سه نفر از ترتيب دهندگان اين اقدام غيرقانوني از سوي پليس فرانسه دستگير شدند.
 


ماشين لباسشويي هديه برنده جايزه نوبل

شينيا ياماناكا و جان گوردون دو پژوهشگر ژاپني و انگليسي چندي قبل به دليل گرفتن جايزه نوبل 2/1ميليون دلار جايزه دريافت كردند اما اكنون شينيا ياماناكا يك عدد ماشين لباسشويي نيز علاوه بر جايزه اش دريافت كرد.
به گزارش پايگاه خبري ژاپن تودي، ياماناكا در كنفرانس مطبوعاتي به شوخي خاطرنشان كرد: وقتي سرگرم تعمير ماشين لباسشويي منزلش بوده است به او خبر دادند كه برنده جايزه نوبل شده است و به همين علت تعمير ماشين لباسشويي را رها كرد.در همين راستا روز گذشته ماكيكو تاناكا وزير علوم ژاپن اعلام كرد وي به ياماناكا يك كارت هديه به امضاي 16 نفر از همكارانش كه هركدام مبلغ 126دلار هديه دادند را منتقل خواهد كرد تا وي بتواند يك ماشين لباسشويي جديد بخرد.
 


رسوايي جنسي ماموران آمريكايي

چند ماه پس از جنجال گسترده رسوايي اخلاقي ماموران محافظ و همراه باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا در يك هتل در كلمبيا را كه به اخراج آنان از اين كشور منجر شد، انتشار اينترنتي يك فيلم از ماموران امنيتي آمريكايي در افغانستان جنجال به پا كرد.
سي .ان. ان روز شنبه گزارش ويژه اي دربرگيرنده فيلمي گرفته شده با دوربين غيرحرفه اي از مدير ارشد يك پيمانكاري امنيتي آمريكا و همكارش در افغانستان پخش كرد كه به صورت مست و نيمه عريان رفتارهاي غيراخلاقي انجام مي دهند.
سي.ان.ان تصاوير متعلق به پيمانكار امنيتي آمريكايي «جرج ساينتفيك» Jorge Scientefic را شوك آور خواند.
خبرنگار اين شبكه تلويزيوني در گفت وگويي تلفني با «كني اسميت» يكي از همكاران سابق اين شركت پيمانكاري آمريكايي كه با فرد ديگري از شركت جرج ساينتفيك شكايت كرده، چنين رفتارهايي چه موقع انجام شده است؟اسميت گفت: هر شب و هر روز هفته، رفتار ناهنجار مسئولان و ساير كاركنان اين شركت آمريكايي جريان دارد كه مقر آنها در كابل است و اكنون همراه دوست خود تلاش مي كنم اين رفتار را متوقف كنم و حتي به مقامات گزارش داده كه وعده رسيدگي داده اند.
اين شبكه خبري گزارش داد يكي از وظايف شركت امنيتي جرج ساينتفيك آموزش نيروهاي پليس افغانستان است.
«دانيله برين» Daneille Brian از مسئولان ناظر بر فعاليت برون مرزي پيمانكاران آمريكايي نيز در مصاحبه با اين شبكه خبري، مشاهده چنين تصاويري را بهت آور و نگران كننده خواند.
برين گفت؛ فعاليت چنين افرادي كه قرار است وظيفه آموزش نيروهاي پليس افغانستان را داشته باشند، موجب نگراني است.اين شبكه خبري همچنين گزارش داد: شركت امنيتي جرج ساينتفيك به دنبال انتشار اين تصاوير با صدور بيانيه اي اعلام كرد كه چنين رفتاري پذيرفتني نيست.
سي.ان.ان گزارش داد: به افرادي كه در تصاوير ديده مي شوند دسترسي ندارد تا اطلاعات بيشتري بگيرد.
به گفته اين شبكه خبري، جرج ساينتفيك 47 ميليون دلار از دولت آمريكا براي آموزش نيروهاي پليس افغانستان از دولت واشنگتن پول دريافت كرده است.اين شركت با مركزيت واشنگتن دي سي و فعاليت در عراق و افغانستان، به عنوان يكي از بازوهاي نظامي و امنيتي ارتش آمريكا، خارج از مرزهاي اين كشور خدمات ارائه مي كند.
 


مرگ 3 نفر بدنبال طوفان در اسپانيا


رسانه هاي داخلي اسپانيا اعلام كردند بر اثر وقوع طوفاني سهمگين در مناطق ساحلي شمال شرقي اين كشور سه تن جان خود را از دست دادند.
مقامات داخلي اسپانيا نيز اظهار داشتند كه طوفان منجر به بارش شديد باران و سرريز شدن برخي از رودخانه هاي اين منطقه و ايجاد موج هايي با ارتفاع زياد شد.
همچنين طوفان و سيل در منطقه سابادا باعث شد تا 110تن از دانش آموزان يك مدرسه مجبور به تخليه ساختمان شوند.
نيروهاي امداد و نجات اسپانيا در بررسي كه از بخش هاي ساحلي اين منطقه انجام دادند توانستند اجساد متعلق به يك زن و دو مرد را پيدا كنند.به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس، به گفته نيروهاي امداد و نجات اسپانيا اين سه تن در زمان شدت يافتن طوفان در مناطق ساحلي بوده و گرفتار امواج شدند.
 


خاخام سارق

سرقت و فروش تورات از معبدي در اراضي اشغالي توسط يك خاخام شناخته شده، رسوايي جديدي را براي صهيونيست ها رقم زد.
به گزارش العالم، خاخام صهيونيست به نام «يهودا ريزيليو»، پس از سرقت 5 كتاب تورات از معبد شهرك صهيونيست نشين «بروش»، آنها را در بازار به فروش رساند.
اين خاخام كه بين شهرك نشينان صهيونيست فردي شناخته شده و قابل اعتماد بود، مدعي شده كه اين سرقت را براي تامين هزينه ساخت منزل و پرداختن قرض هايش انجام داده است.
 


زمان تعويض كارت هاي قديمي پايان خدمت تمديد نمي شود

رئيس سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي (ناجا) با اشاره به آغاز اجراي طرح تعويض كارت هاي قديمي پايان خدمت با كارت هوشمند از 22 مهرماه جاري گفت: متقاضيان براي تعويض اين كارت ها فقط در زمانبندي هاي مشخص شده به دفاتر خدمات الكترونيكي انتظامي (پليس+10) مراجعه كنند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، «حميد صدر السادات» افزود: طرح تعويض كارت هاي پايان خدمت قديمي با كارت هوشمند با هدف افزايش ضريب امنيت كارت ها و يكپارچگي اطلاعات افراد به مرحله اجرا درآمد.
وي اظهار داشت: براي اجراي هرچه بهتر اين طرح و سهولت در انجام كار، زمانبندي در نظر گرفته شده در مرحله اول اجرا (از 22 مهرماه امسال)، افراديكه خدمت دوره ضرورت آنان از سال 85 به بعد در هر يك از نيروهاي مسلح ( سپاه، ناجا، ارتش و وزارت دفاع) به پايان رسيده و داراي كارت پايان خدمت قديمي هستند، بايد براي ارائه درخواست تعويض كارت پايان خدمت قديمي خود با كارت هوشمند به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) مراجعه كنند.
سردار صدرالسادات در خصوص تعويض كارت هاي قديمي پايان خدمت مربوط به سال هاي قبل از 1385 گفت: زمان اجراي تعويض اين كارت ها با كارت هوشمند در اطلاع رساني هاي بعدي از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان وظيفه عمومي ناجا در سايت پليس به نشاني www.Police.ir اعلام خواهد شد.
اين مقام مسئول تاكيد كرد هموطنان براي اجراي هرچه بهتر اين طرح و تسريع در انجام درخواست خود، فقط در زمانبندي هاي مشخص شده به دفاتر خدمات الكترونيكي انتظامي (پليس+10) مراجعه كنند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14