(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 1  آبان  1391 - شماره 20338

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اظهارات بهمني و حسيني
در جلسه بررسي سؤال از رئيس جمهور
با مصوبه مجلس شوراي اسلامي
 پرداخت يارانه نقدي از فروش ارز ممنوع شد
در مكتب امام
معاون اول رئيس جمهور:
 طرح استيضاح برخي از وزرا به صلاح نيست
خارج از دستور
براي اداي برخي از توضيحات در باره حادثه دلخراش بروجن
وزير آموزش و پرورش و مسئولان كاروان راهيان نور به مجلس رفتند
در ديدار نجار با سفير روسيه در ايران مطرح شد
تاكيد بر گسترش روابط تهران و مسكو در زمينه مسائل امنيتي
تماس سفير ايران در دمشق
با خانواده هاي زائران ربوده شده در سوريه
توضيحات وزير كشور عربستان درباره بازداشت چند تبعه ايراني
روحاني : شكي در سلامت انتخابات نيست
پس از 40 سال جهاد فرهنگي
محمدرضا عليان ناشر پيشكسوت انقلاب درگذشت
افزايش حجم مبادلات تجاري ايران و قزاقستان به 5 ميليارد دلار
حقوقدان آمريكايي:
ايران بايد از آمريكا و رژيم صهيونيستي در لاهه شكايت كند
نماينده پوتين هفته جاري به تهران مي آيد


اظهارات بهمني و حسيني

در جلسه بررسي سؤال از رئيس جمهور

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حضور بهمني،حسيني و غضنفري در جلسه بررسي سؤال از رئيس جمهور گفت: در اين جلسه وزير اقتصاد و رئيس كل بانك مركزي توضيحاتي را در خصوص نرخ فروش ارز و واردات ارائه دادند و گفتند هيچ مابه التفاوتي از فروش ارز عايد بانك مركزي نشده است.
غلامرضا اسداللهي در گفتگو با مهر در خصوص جلسه ديروز كميسيون برنامه و بودجه براي بررسي سئوال از رئيس جمهور گفت: وزيران اقتصاد، صنعت ، معدن تجارت و رئيس كل بانك مركزي و معاون پارلماني رئيس جمهور براي پاسخگويي به نماينده سئوال كنندگان از رئيس جمهور در كميسيون برنامه و بودجه حاضر شدند.
نماينده مردم تربت جام در مجلس شوراي اسلامي افزود: عوض حيدرپور نماينده مردم شهرضا به نمايندگي از سئوال كنندگان در خصوص وضعيت ارز و نرخ واقعي ارزي كه به خزانه واريز شده و نرخ فروش ارز و همچنين وضعيت واردات گندم از وزيران حاضر در جلسه سئوال كرد.
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: وزير اقتصاد در اين جلسه توضيحاتي را در خصوص در آمد هاي ارزي و در آمد ريالي كه از اين طريق به خزانه واريز شده است به كميسيون ارائه داد.
وي افزود: رئيس كل بانك مركزي اعلام كرد كه از سال گذشته تا تير ماه امسال ارز 1226 توماني به واردكنندگان براي واردات ارائه شده است و هيچ مابه تفاوتي از فروش ارز عايد بانك مركزي نشده است.
اسداللهي تصريح كرد: وزير اقتصاد نيز تاكيد كرد تا به حال معادل ارزي كه به خزانه وارد شده بر مبناي ارز 1226 توماني بوده و ما به تفاوتي در اين زمينه وجود نداشته است. همچنين واردات مربوط به مواد اوليه كارخانجات و صنايع بوده است.
وي افزود: وزير صنعت، معدن و تجارت نيز در ادامه اين جلسه درخصوص واردات گندم توضيحاتي را ارائه داد.
همچنين غلامرضا كاتب، نماينده گرمسار در خانه ملت گفت: امضاءكنندگان طرح سؤال از رئيس جمهور دوشنبه بايد قانع كننده بودن يا نبودن پاسخ هاي نمايندگان دولت به پرسش هايشان را كتباً به كميسيون برنامه و بودجه يا هيئت رئيسه اعلام كنند كه در صورت عدم اقناع طراحان، اين موضوع طي نامه اي به رئيس جمهور ابلاغ مي شود و احمدي نژاد نيز حداكثر ظرف يك ماه بايد براي پاسخگويي به پرسش هاي وكلاي ملت در صحن علني حاضر شود.
 


با مصوبه مجلس شوراي اسلامي

پرداخت يارانه نقدي از فروش ارز ممنوع شد

 نمايندگان مجلس با تصويب جزئيات طرح حمايت از سرمايه گذاري هاي عمراني و توليد ملي و اصلاح قانون بودجه سال 91 پرداخت يارانه نقدي از محل ما به التفاوت نرخ فروش ارز را ممنوع كردند.
به موجب ماده واحده اين مصوبه تمامي منابع حاصل از فروش ارز ناشي از صادرات نفت خام و ميعانات گازي سهم دولت، بخشي از منابع عمومي دولت محسوب مي شود و دولت حق هزينه كردن از اين منبع را براي موارد خاص مانند پرداخت يارانه نقدي به استثناي جزء بند 2-44 قانون بودجه 91 ندارد.
همچنين بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران نيز مكلف شد منابع مزبور را روزانه به حساب درآمد عمومي نزد خزانه داري كل كشور واريز كند، عدم اجراي اين حكم به منزله تصرف غيرقانوني در اموال عمومي و مستوجب تعقيب قضايي است.
نمايندگان مجلس با 177 راي موافق، 20 راي مخالف و 19 راي ممتنع از مجموع 232 نماينده حاضر در جلسه ماده واحده اين طرح را به تصويب رساند.
نمايندگان مجلس پس از 3 جلسه بررسي جزئيات طرح حمايت از سرمايه گذاري هاي عمراني و توليد ملي و اصلاح قانون بودجه سال 1391 كل كشور بالاخره جزئيات طرح مذكور را به تصويب رساندند.
كليات اين طرح يكشنبه هفته گذشته با راي مثبت خانه ملتي ها به تصويب رسيده بود.
مخالفت مجلس با ضابطه مند شدن كمك هاي دولت به 157 موسسه
نمايندگان ملت در ادامه جلسه علني ديروز خود با در دستور كار قرار گرفتن طرح الحاق يك بند به ماده واحده قانون بودجه سال 1391 كل كشور مخالفت كردند.
وكلاي ملت با 97 رأي موافق، 77 رأي مخالف و 23 رأي ممتنع از مجموع 232 نماينده حاضر در جلسه با اعلام وصول مجدد اين طرح مخالفت كردند.
براساس ماده 133 آئين نامه داخلي مجلس اگر طرحي مورد تصويب مجلس يا كميسيون هاي موضوع اصل 85 قانون اساسي واقع نشد بدون تغيير اساسي تا 6 ماه ديگر نمي توان آن را مجددا به مجلس پيشنهاد كرد مگر با تقاضاي كتبي 50 نماينده مجلس، بر اين اساس جمعي از نمايندگان خواستار اعلام وصول مجدد طرح الحاق يك بند به ماده واحده قانون بودجه 1391 كل كشور، معروف به جدول 12 اين قانون با قيد دو فوريت شدند.
در قانون بودجه سال 1391 كل كشور، جدولي به عنوان جدول شماره 12 وجود دارد كه در آن حدود 160 موسسه ارقامي را در قالب (كمك) در مجموع به ميزان 800 ميليارد تومان دريافت مي كنند كه اين طرح براي الحاق يك بند به ماده واحده بودجه 91 به منظور ضابطه مند شدن اين جدول و مشخص شدن نحوه هزينه كرد اين ارقام توسط موسسات مذكور ارائه شده بود.
بررسي آخرين وضعيت زلزله زدگان در مجلس
بررسي آخرين وضعيت زلزله زدگان آذربايجان شرقي يكي ديگر از برنامه هاي صحن علني ديروز مجلس بود.
عليرضا تابش رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي در اين جلسه با ارائه گزارشي از بازسازي مناطق زلزله زده گفت: با توجه به سفري كه رهبر معظم انقلاب، رئيس جمهور، رئيس مجلس و نمايندگان مجلس به مناطق زلزله زده داشتند 12 روز پس از زلزله بازسازي و ساخت مسكن را آغاز كرديم.
وي با بيان اينكه سپاه پاسداران، كميته امداد، بنياد مسكن و بانك مسكن در رسيدگي به وضعيت زلزله زدگان تلاش شاياني داشته اند، افزود: وام 20 ميليون توماني به كساني كه منزلشان به طور كامل تخريب شده و مبلغ 2 ميليون وام بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت شد و البته با مصوباتي كه دولت داشت بازسازي جدي مناطق زلزله زده با كمك وزارت مسكن آغاز شد.
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي تصريح كرد: يكي از محدوديت هايي كه ما براي بازسازي مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي داشتيم فصل سرما بود ما مي دانستيم بايد فعاليتي انجام بدهيم تا آذرماه اسكان دائم زلزله زدگان انجام شود.
وي افزود: در تمام دنيا راه رسيدگي به وضعيت زلزله زدگان به اين شكل است كه بعد از اسكان اضطراري، زلزله زدگان به محلي براي اسكان موقت مي روند و در نهايت براي آنها اسكان دائم تدارك ديده مي شود اما در زلزله تبريز با همتي كه دولت و مجلس داشت زلزله زدگان بعد از اسكان اضطراري به اسكان دائم منتقل خواهند شد.
وي در پايان گفت: كه روند رسيدگي به وضعيت زلزله زدگان توسط دولت يك ركورد محسوب مي شود كه حاصل اتحاد و هماهنگي همه دستگاه ها، مسئولان و ملت ايران است.
در ادامه عباس فلاحي باباجان نماينده اهر و هريس درباره وضعيت زلزله زدگان گفت: متأسفانه به دليل زلزله اخير تردد در جاده اردبيل به تبريز 10 برابر شده است كه افزايش رقم تردد افزايش تصادفات و آمار كشته شدگان را به دنبال دارد.
فلاحي با بيان اينكه مسئولان مربوطه در مناطق زلزله زده هيچ فعاليت بهداشتي انجام نداده اند، خطاب به نمايندگان مجلس گفت: سرما به مناطق زلزله زده رسيده است، بارش برف آغاز شده است و اكنون مشكلات زيادي در مناطق زلزله وجود دارد كه اسكان دائمي جزء اصلي ترين دغدغه زلزله زدگان است.
علي اكبر آقايي نماينده سلماس و رئيس كميسيون عمران مجلس نيز با بيان اينكه كميسيون عمران در حال تدوين طرحي براي زلزله است گفت كه نمايندگان مي توانند پيشنهادهاي خود را براي بهتر شدن طرح كميسيون عمران ارائه كنند.
وي گفت: اسكان اضطراري زلزله زدگان به اسكان دائم تبديل مي شود.
كميسيون امنيت و آموزش حادثه جان باختن دانش آموزان بروجني را پيگيري مي كنند
در ادامه جلسه علني ديروز حميدرضا عزيزي نماينده فارسان در تذكري با اشاره به حادثه اخير يكي از كاروان هاي راهيان نور گفت: جاي تأسف است كه در كشور ما نخبگان همچون گل پرپر مي شوند و ضايعه ملي براي ما پيش مي آيد اما كسي خود را پاسخگو نمي داند.
علي لاريجاني رئيس مجلس در پاسخ به تذكر عزيزي گفت: كميسيون امنيت ملي و آموزش مجلس اين موضوع را بايد پيگيري كرده و نتايج آن را به مجلس ارائه كنند.
تصويب طرح معافيت مدارس خيرساز از ماليات
پس از تذكر نمايندگان مجلس طرح معافيت مدارس خيرساز از ماليات و انشعابات را آغاز كرد.
وكلاي ملت با 142 رأي موافق، 38 رأي مخالف و 10 رأي ممتنع از مجموع 229 نماينده حاضر در جلسه كليات طرح مذكور را به تصويب نرساندند چرا كه به اعتقاد نمايندگان مغاير قانون برنامه پنجم توسعه بود به دو سوم آراي مثبت نمايندگان مجلس نياز داشت به همين دليل به تصويب نرسيد.
اما ابوترابي فرد كه به جاي علي لاريجاني مجلس را اداره مي كرد با اشاره به طرح معافيت خيرين مدرسه ساز از پرداخت عوارض شهرداري اظهار داشت: عنوان اين طرح كه معافيت خيرين مدرسه ساز است عوارض شهرداري بود كه مخالف قانون برنامه است لذا اعلام كرديم كه تصويب آن نيازمند رأي دو سوم است.
وي افزود: در متن ماده واحده چيزي مخالف قانون برنامه وجود نداشت لذا رأي دو سوم هم نمي خواست چرا كه در متن ماده واحده پيش بيني شده بود كه هزينه مربوط به عوارض شهرداري و حق انشعاب آب، برق و گاز و فاضلاب از محل اعتبارات پيش بيني شده بودجه سالانه آموزش و پرورش پرداخت شود.
ابوترابي فرد ادامه داد: اگر در ماده واحده هم مي گفت خيرين مدرسه ساز از پرداخت عوارض معاف اند ما نيازمند رأي دو سوم بوديم. ولي در حال حاضر ماده واحده مخالف قانون برنامه نيست. نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: براساس متن ماده واحده پيش بيني شده از ابتداي سال 92 آموزش و پرورش اين هزينه ها را پرداخت كند.
وي اضافه كرد: عنوان طرح هم بايد اصلاح شود و مثلاً به حمايت از خيرين مدرسه ساز تغيير پيدا كند.
با توضيحات ابوترابي فرد كليات طرح تصويب شده تلقي شد.
بررسي فوريت طرح سازمان غيردولتي جهاد اقتصادي
مجلس پس از اتمام بررسي طرح معافيت مدارس خيرساز از ماليات به سراغ طرح فوريتي ديگري به نام طرح تأسيس سازمان غيردولتي جهاد اقتصادي رفت.
نمايندگان ملت با 42 رأي موافق، 77 رأي مخالف و 30 رأي ممتنع در جلسه يك فوريت طرح مذكور را به تصويب نرساندند.
 


در مكتب امام

به مردم اميد بدهيد!
اميد در خودتان ايجاد كنيد!
نويسنده هاي ما
گويندگان ما
همه شان دنبال اين باشند كه به اين ملت اميد بدهند. مايوس نكنند ملت را!...
بگويند: مي توانيم!
و واقع هم همينطور است، مي توانيم، اراده بايد بكنيم.
صحيفه نور - ج13 - ص287

 


معاون اول رئيس جمهور:

طرح استيضاح برخي از وزرا به صلاح نيست

معاون اول رئيس جمهور تصريح كرد كه استيضاح وزرا در حال حاضر كشور را دچار آسيب و زيان مي كند.
محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور عصر يكشنبه در مراسم هفتم آيت الله انواري كه در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران با رد كردن كوپني شدن اجناس اظهار داشت: ارزاق اساسي به اندازه كافي ذخيره شده است.
وي همچنين در خصوص طرح استيضاح برخي از وزرا در مجلس بيان كرد: استيضاح وزرا در حال حاضر كشور را دچار آسيب و زيان مي كند.
وي ادامه داد: با توجه به اين كه كمتر از يك سال به پايان دولت دهم باقي مانده طرح چنين مسئله اي به صلاح نيست و در صورت انجام شدن استيضاح و بركناري وزير، سرپرست براي وزارتخانه منصوب مي شود و اين كار لطمه هايي را وارد مي كند.
 


خارج از دستور

قدرداني 200 نماينده مجلس
از حضور رهبري در خراسان شمالي
200 نفر از نمايندگان مجلس ضمن تشكر از رهبر معظم انقلاب براي سفر به استان نوپاي خراسان شمالي اعلام كردند: پيام هاي رهبر انقلاب را در سفر به خراسان شمالي دريافتيم.
در بخشي از اين بيانيه آمده است:
سفر پر خير و بركت ولي امر مسلمين حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي به استان نوپاي خراسان شمالي آثار معنوي و مادي و تاثيرات داخلي و خارجي فراواني به همراه داشت و پيام هاي رسا و بليغي از سوي معظم له صادر شد.
200 نماينده مجلس تاكيد كردند: ما نمايندگان ملت به محضر آن رهبر فرزانه با جديت اعلام مي داريم كه پيام بليغ، رسا، حكيمانه و مشفقانه حضرتعالي را دريافتيم و در جهت تحقق اين آرمان هاي بلند از هيچ كوششي فروگذار نخواهيم كرد.
لاريجاني حادثه تروريستي چابهار را محكوم كرد
رئيس مجلس شوراي اسلامي با صدور پيامي با محكوم كردن حادثه تروريستي چابهار گفت: حركات كور تروريست ها هيچ گاه در ايران به نتيجه نمي رسد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است:حادثه تروريستي انفجار بمب در نزديكي مسجد امام حسين(ع) شهر چابهار كه با قصد به شهادت رساندن نمازگزاران صورت گرفت، بار ديگر چهره ناكام و پليد دشمنان كوردل نظام و ملت شريف ايران را نمايان كرد.
علي لاريجاني تاكيد كرد: دشمنان شكست خورده انقلاب اسلامي و عوامل بيگانه آن همواره تلاش مي كنند با انجام اينگونه تحركات تروريستي در وحدت مستحكم بين امت اسلامي اعم از شيعه و سني خلل وارد كنند كه بايد بدانند حركات كور آنها هيچ گاه به نتيجه نخواهد رسيد و دستاورد آن پيوند و همبستگي بيش از پيش مسلمانان خواهد بود.
وي ادامه داد: اينجانب از سوي خود و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ضمن عرض تسليت اين حادثه تروريستي به مقام معظم رهبري، مردم شريف شيعه و سني استان سيستان و بلوچستان و تبريك شهادت دو تن از جوانان برومند بسيجي اميدواريم با حفظ آرامش و وحدت بيشتر به دشمنان ثابت كنيم كه آنها نمي توانند خدشه اي به اصول و مباني نظام مقدس جمهوري اسلامي وارد كنند. مجمع نمايندگان سيستان و بلوچستان نيز با صدور پيامي حادثه تروريستي چابهار را محكوم كردند.
گفتني است رئيس مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان دستور ديروز خود ضمن محكوميت اين حادثه تروريستي گفت: اين اقدام تروريستي براساس اطلاعات نشان مي دهد كه سرويس هاي كشورهاي ديگر در آن دخيل بودند و قصد انفجار در نماز جمعه را داشتند.
لاريجاني از كميسيون امنيت ملي خواست حادثه تروريستي چابهار و نيز واژگوني اتوبوس دانش آموزان دختر را پيگيري كند.
تقدير 170 نماينده از دست اندركاران جشنواره فيلم مقاومت
170 نماينده مجلس با صدور بيانيه اي از برگزاري فيلم مقاومت انقلاب و دفاع مقدس قدرداني كردند.
در اين نامه آمده است: جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس گام دوازدهم را با موفقيت و محكم برداشت، اين رويداد مهم ملي در اين دوره با درك ضرورت ها و نيازهاي امروز جهاد و كشورهاي اسلامي و با اهتمام به مفهوم متعالي و بلند مقاومت و بيداري اسلامي است.
نامه رئيس مجلس به احمدي نژاد
رئيس مجلس طي نامه اي مصوبه دولت را در خصوص انتقال سهام كارخانجات دولتي به صندوق بازنشستگي كشور براي رد ديون كشور غيرقانوني اعلام كرد.
دولت موظف است اشكالات قانوني مطرح شده در نامه رئيس مجلس را در كوتاه ترين زمان ممكن رفع كرده و آن را ابلاغ كند.
در طول چند ماه گذشته علي لاريجاني در نامه هايي نسبت به غيرقانوني بودن برخي مصوبات دولت اعتراض كرده است.
تذكر 180 نماينده به مسئولان اجرايي
180 نماينده مجلس در بيانيه اي از مسئولان اجرايي كشور خواستند تا اقدامات لازم براي پيشگيري از حوادثي مانند واژگوني اتوبوس دانش آموزان بروجني انجام دهند.
در اين بيانيه آمده است: ضمن ابراز همدردي با مردم عزيز بروجن خود را شريك غم خانواده هاي داغدار مي دانيم و اين حادثه تاسف برانگيز را به ملت ايران به ويژه مردم استان چهار محال و بختياري و همچنين به پيشگاه مقام معظم رهبري تسليت عرض مي كنيم.
در ادامه تاكيد شده است: همچنين از مسئولان مربوطه در وزارت آموزش و پرورش كشور، راه و شهرسازي و ديگر مسئولان مي خواهيم تا به سرعت اقدامات لازم را به منظور پيشگيري از وقوع چنين حوادثي در دستور كار خود قرار دهند.
نمايندگان مجلس همچنين در اين بيانيه از آموزش و پرورش خواستند تا با فوريت، دستورالعمل هاي لازم به منظور حفظ ايمني بيشتر دانش آموزان را مورد بازنگري قرار دهند و تمهيدات لازم را براي جلوگيري از وقوع چنين حوادثي اتخاذ كنند.

 


براي اداي برخي از توضيحات در باره حادثه دلخراش بروجن

وزير آموزش و پرورش و مسئولان كاروان راهيان نور به مجلس رفتند

سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس از حضور وزير آموزش و پرورش و دست اندركاران كاروان هاي راهيان نور در مجلس براي اداي برخي توضيحات در باره حادثه دلخراش اتوبوس حامل دانش آموز در بروجن خبر داد و گفت: اتوبوس مذكور از نوع اسكانيا و مدل 85 بوده است كه دو راننده داشته و راننده اصلي، 9 سال سابقه داشته است .
عباس مقتدايي، سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در گفت وگو با فارس در پيگيري اين كميسيون درباره حادثه تصادف اتوبوس دانش آموزان بروجني گفت: در جلسه امروز(ديروز) كه به طور فوق العاده و به دعوت كميسيون مربوطه برگزار شد، وزير آموزش و پرورش، فرماندهاني از دست اندركاران كاروان راهيان نور، نمايندگاني از سپاه پاسداران، نيروي انتظامي، جمع زيادي از نمايندگان مجلس، اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات و نمايندگان مردم چهار محال و بختياري به خصوص بروجن در جلسه حضور داشتند .
وي افزود: در ابتداي جلسه سردار فضلي ضمن ابراز تأسف از وقوع چنين حادثه اي و با تسليت به خانواده هاي داغدار آنان و نمايندگان و ملت ايران، گزارشي از فعاليت هاي راهيان نور ارائه كرد .
مقتدايي اضافه كرد: در اين گزارش مشخص شد كه ميليون ها نفر در طول سال در كاروان هاي راهيان نور شركت مي كنند و استانداردهاي لازم، مقررات و قواعدي نيز براي برگزاري چنين اردوهايي پيش بيني شده است؛ اقدامات زيرساختي و پيش بيني زائرسراها و پذيرايي از دانش آموزان از نكات اساسي است كه مسئولان راهيان نور نسبت به آن حساسيت دارند .
وي افزود: پس از توضيحات سردار فضلي، وزير آموزش و پرورش توضيحات مفصلي در خصوص پيگيري خود ارائه كرد؛ بر اساس گزارشي كه به كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس ارائه شد، مشخص شد كه مسئولان راهيان نور و وزارت آموزش و پرورش از اولين دقايق وقوع حادثه با اعزام تعدادي از مسئولان عالي رتبه خود به پيگيري موضوع پرداختند .
دانش آموزان فوت شده
و مصدوم مشمول 3 بيمه بودند
سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات تاكيد كرد: اتوبوس مذكور از نوع اسكانيا و مدل 85 بوده است كه دو راننده داشته و راننده اصلي 9 سال سابقه داشته است؛ علاوه بر آن، نظريه اوليه كارشناسي پليسي هم اين بوده كه راننده سرعت غيرمطمئنه داشته است .
مقتدايي افزود: همچنين اعلام كردند كه اتوبوس استفاده شده نقص فني نداشته و راننده نيزمنع قانوني براي رانندگي نداشته است.
وي به بيمه دانش آموزان اشاره كرد و گفت: در اين جلسه همچنين گزارش داده شد كه همه سرنشينان خودرو از 3 بيمه شامل بيمه مربوط بسيج، دانش آموزي و شخص ثالث اتوبوس برخوردار بودند .
تذكر به آموزش و پرورش
و وزارت راه
اين عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به بيانيه نمايندگان مجلس در اين رابطه تاكيد كرد: مقرر شد وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازنگري در دستورالعمل ها به گونه اي كه تمهيدات و مقدمات كارهاي اردويي به گونه اي صورت پذيرد كه از كيفيت و ايمني مطلوب برخوردار باشد؛ از سوي ديگر به وزارت راه، مسكن و شهرسازي تذكر داده شد در جهت حذف نقاط حادثه خيز به خصوص مسيرهايي كه كاروان هاي راهيان نور اقدام فوري كنند .
مقتدايي ادامه داد: در اين جلسه بر اين نكته تأكيد شد كه مسئولان ناجا به سرعت علت اصلي و قطعي وقوع حادثه را به عنوان مرجع تعيين كننده مشخص كنند.
سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس افزود: علاوه بر اين، نكته مهمي كه در اين جلسه بارها مورد تأكيد قرار گرفت، حمايت از انجام اردوهاي راهيان نور بود كه به عنوان يك ضرورت فرهنگي مورد نياز جامعه است .
مقتدايي همچنين پيش از اين جلسه در گفت وگو با ايسنا در واكنش به اظهارات وزير آموزش و پرورش در مورد حادثه بروجن مبني بر اين كه مسئوليتي در اين رابطه ندارد گفت: بايد در فضايي منطقي و به دور از هرگونه شتابزدگي اين موضوع مورد بررسي قرار گيرد و بر همين اساس به زودي اعلام خواهيم كرد كه چه تمهيداتي از سوي كميسيون آموزش و تحقيقات در اين خصوص انديشيده خواهد شد.
وي افزود: اعتقاد ما بر اين است كه همه مسئولان به اندازه مسئوليت هايشان بايد وظيفه شناس باشند و نبايد تقصيرها را به گردن ديگران بيندازند، همچنين از زير بار مسئوليت ها شانه خالي نكنند.
به گفته وي بررسي حادثه بروجن نيازمند پيگيري هاي دقيق، منطقي و به دور از هرگونه جنجال است.
 


در ديدار نجار با سفير روسيه در ايران مطرح شد

تاكيد بر گسترش روابط تهران و مسكو در زمينه مسائل امنيتي

وزير كشور و سفير روسيه در ايران در ديداري مشترك بر گسترش و توسعه روابط و تعاملات بين دو كشور در زمينه مسائل امنيتي، مرزي، مبارزه با مواد مخدر و جرايم سازمان يافته تاكيد كردند.
مصطفي محمدنجار و «لوان جاگاريان» روز يكشنبه در ديداري مشترك بر گسترش و توسعه روابط و تعاملات بين دو كشور ايران و روسيه در زمينه مسائل امنيتي، مرزي، مبارزه با مواد مخدر و جرايم سازمان يافته تاكيد كردند.
همچنين بحث آموزش و انتقال تجربيات و شركت در نشست هاي مشترك در اين جلسه مورد بررسي قرار گرفت.
وزير كشور از مواضع كشور روسيه در حمايت از جمهوري اسلامي ايران تقدير و بر گسترش مناسبات دو كشور تاكيد كرد.
به گزارش فارس، همچنين در اين جلسه با توجه به همسايگي ايران با افغانستان و به تبع آن روسيه مسئله مواد مخدر و خطري كه براي نسل جوان دارد مورد بررسي قرار گرفت و بر عزم و اراده مسئولان جمهوري اسلامي براي پيگيري توافق نامه هاي في مابين به ويژه در بحث مواد مخدر تاكيد شد.
 


تماس سفير ايران در دمشق

با خانواده هاي زائران ربوده شده در سوريه

سفير كشورمان در سوريه طي تماس تلفني با تعدادي از خانواده هاي 48 زائر ايراني ربوده شده در سوريه، آخرين اقدامات صورت گرفته در رابطه با آزادسازي اين عزيزان را به اطلاع خانواده اين زائران رساند.
محمد رئوف شيباني در اين صحبت تلفني، با اشاره به اين مطلب كه طبق آخرين اطلاعات به دست آمده، ما از سلامت همه اين عزيزان مطمئن هستيم گفت: تلاش هاي مستمر و پي گيري دستگاه هاي ذيربط از جمله سفارت ايران در دمشق در جهت آزادسازي 48 زائر ايراني همچنان ادامه دارد.
وي با اشاره به اين كه خوشبختانه تلاش هاي انجام گرفته در رابطه با گروگان هاي قبلي كه در سه مجموعه در اختيار ربايندگان بودند به نتيجه رسيد، اظهار اميدواري كرد كه تلاش هاي فعلي در رابطه با 48 نفر زائر و 2 مهندس ايراني باقي مانده نزد ربايندگان نيز به زودي به نتيجه برسد و اين عزيزان هم به ميهن اسلامي بازگردند.
سفير جمهوري اسلامي ايران خطاب به تعدادي از خانواده هاي 48 زائر اظهار داشت تجربه نشان داده است كه با صبر و تلاش و توكل بر خداوند متعال امكان آزادسازي اين گروگانها فراهم خواهد شد. وي از خانواده ها خواست تا در كنار تلاش هاي دستگاه هاي ذي ربط، آنها نيز براي آزادي هر چه سريعتر اين عزيزان دعا كنند.
در نتيجه تلاش هاي به عمل آمده در گذشته بيش از 30 تبعه ايراني شامل 22 زائر، 5 مهندس و 3 راننده كاميون آزاد شده اند.
سفير جمهوري اسلامي ايران بار ديگر با اشاره به آمادگي جهت ورود به مذاكره با ربايندگان، از عاملان اين ربايش خواست تا اتباع ايراني را كه بي گناه بوده و صرفاً براي زيارت اماكن متبركه به سوريه آماده بودند، آزاد كنند.
 


توضيحات وزير كشور عربستان درباره بازداشت چند تبعه ايراني

وزير كشور عربستان با اشاره به دستگيري چند ايراني در آبهاي اين كشور گفت كه آنها درصدد رفتن به كويت بوده و قصد بدي نداشته اند.
احمد بن عبدالعزيز در كنفرانس مطبوعاتي ساليانه حج در پاسخ به سؤال خبرنگاران در توضيح دستگيري تعدادي از ايراني ها كه گفته شده است در ساحل شرقي اين كشور دستگير شده اند، بيان كرد: هنوز تحقيقات نهايي به پايان نرسيده است، اما آنچه كه تا به حال به آن رسيده ايم اين است كه آنها براي زندگي كردن آمده اند و براساس آنچه كه اعلام شد آنها قصد رفتن به كويت را داشتند، اما آنها با مرزهاي عربستان مواجه شدند و صاحب قايق هم آنها را در سواحل عربستان از قايق پياده كرد و طبيعتاً گارد مرزي آنها را بازداشت كرد و از آنها بازجويي و قايقران را كه سعي داشت به سمت دريا فرار كند، دستگير كرد.
وي ادامه داد: اكنون همه اين افراد تحت بازجويي هستند، اما هنوز براي ما آشكار نشده است كه آنها قصد بدي داشتند.
به گزارش روزنامه الرياپ چاپ عربستان، وزير كشور عربستان در خصوص آنچه كه نگراني از (فعاليت هاي) حجاج ايراني به خصوص با توجه به بحث ايجاد بحران در روابط شيعه و سني در منطقه خوانده شد، گفت كه انتظار بروز هيچ گونه بحران و يا هر مسئله ديگري را از سوي طرف ايراني ندارد. وي افزود كه طرف ايراني به عربستان اعلام كرده است كه همانند رياض خواهان آسايش حجاج و اداي مناسك حج آنها است.
وزير كشور عربستان گفت كه معتقد است كارها از جانب حجاج ايراني به شكل خوبي پيش خواهد رفت.
برخي رسانه هاي عربي روز شنبه به نقل از يكي از مسئولان عربستان مدعي شده بودند كه ايراني هاي بازداشت شده قصد انجام عمليات هاي خرابكارانه را داشتند.
 


روحاني : شكي در سلامت انتخابات نيست

رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه در سلامت انتخابات شكي نيست ولي بايد براي احساس سلامت به اندازه كافي كار شود و آن را جدي گرفت، گفت: اگر مردم به احساس سلامت در انتخابات پي ببرند حتما حضوري فعال و چشمگير در پاي صندوق هاي راي خواهند داشت.
حجت الاسلام حسن روحاني رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام ،در خصوص تاكيد مقام معظم رهبري به سلامت انتخابات اظهار داشت: ايشان درباره انتخابات به نكات بسيار مهمي اشاره كردند از اين رو بنده نيز معتقدم بايد در شيوه و سلامت انتخابات توجه ويژه اي صورت گيرد، البته دولت و مسئولان ذي ربط تمام تلاش خود را به كار خواهند بست تا انتخابات قانوني و سالم برگزار شود. وي گفت: اما بايد شيوه اي در نظر گرفته شود كه مردم در انتخابات احساس سلامت كنند، ما سلامت انتخابات را داريم و در آن شكي نيست ولي بايد براي احساس سلامت به اندازه كافي كار شود و آن را جدي گرفت،اگر مردم به احساس سلامت در انتخابات پي ببرند حتما حضوري فعال و چشمگير در پاي صندوق هاي راي خواهند داشت.
به گزارش مهر، عضو مجلس خبرگان رهبري مخاطب اصلي سخنان رهبري را دولتمردان عنوان كرد و افزود: دولتمردان و مسئولان بايد براساس فرمايشات مقام معظم رهبري حركت كنند، ضمن آنكه معظم له بر عدم فعاليت زودهنگام انتخاباتي تاكيد كرده بودند براين اساس بايد هم مسئولان و هم شخصيت هاي سياسي در جهت سلامت انتخابات گام بردارند.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به اينكه نحوه فعاليت احزاب و رجال سياسي براي ورود به عرصه انتخابات رياست جمهوري بسيار عجولانه است گفت: نبايد از هم اكنون فضاي جامعه را انتخاباتي كرد، اما آنچه مسلم است حضور تمامي احزاب ، تشكل ها و افراد شاخص در صحنه انتخابات لازم است و بايد همه ما در جهت پرشور شدن انتخابات آينده در زمان مناسب اقدام كنيم. تاكيد روحاني بر موضوع احساس سلامت انتخابات از سوي مردم در حالي است كه مردم در برهه هاي حساس و مختلف از جمله انتخابات پرشور رياست جمهوري، مجلس، 9 دي و... نشان داده اند به سلامت انتخابات ايمان دارند. نكته ديگر آنكه روحاني نگفت چه كساني در فتنه 88 سعي در القاي ناسالم بودن انتخابات داشتند كه البته با هوشياري مردم ناكام ماندند.
 


پس از 40 سال جهاد فرهنگي

محمدرضا عليان ناشر پيشكسوت انقلاب درگذشت

گروه ادب و هنر-
«محمدرضا عليان جاسبي» ناشر پيشكسوت انقلاب اسلامي پس از 40 سال جهاد فرهنگي شنبه شب در سن 64 سالگي درگذشت.
عليان كه در اثر ابتلا به بيماري سرطان از دنيا رفت، از سال ها قبل از انقلاب فعاليت فرهنگي خود را با ارشاد جوانان انقلابي آغاز كرد و پس از انقلاب نيز اقدام به تاسيس انتشارات پيام آزادي نمود.
عليان داراي ويژگي هاي اخلاقي و شخصيتي برجسته اي بود كه مهمترين آن ها را مي توان استقامت و پايمردي وي در حفظ روحيه انقلابي و دفاع از آرمان هاي اسلامي نام برد. بطوري كه هيچ گاه حاضر نشد آثار به اصطلاح انديشمندان منحرف و سكولار را منتشر كند.
وي علاوه بر كسب عناويني چون ناشر نمونه، خادم قرآن و يكي از فعال ترين ناشران در زمينه نشر كتاب هاي انقلابي و ديني به ويژه براي گروه سني كودكان و نوجوانان بود. بطوري كه بيش از 800 عنوان كتاب با شمارگاني بيش از 30 ميليون جلد را در كارنامه خود دارد؛ به عنوان اولين ناشر نمونه كشوري در حوزه كودك و نوجوان در سال 70 و ناشر برگزيده دفاع مقدس، ناشر برگزيده خادم قرآن و چند نوبت ناشر نمونه نمايشگاه هاي بين المللي كتاب تهران نيز انتخاب شد.
آثار منتشره اين انتشارات، انواع كتاب هاي ديني و معارف اسلامي، كتاب هاي كودكان و نوجوانان در حوزه علمي، داستان، ادبيات، آموزشي و آثار مرجع در حوزه كودك و نوجوان است. از جمله كتاب هاي منتشر شده توسط انتشارات پيام آزادي علاوه بر كتاب هاي حضرت امام، كتاب «اسرار الصلوه » مرحوم ميرزا جواد آقاي ملكي تبريزي، كتاب «نهج البلاغه» با ترجمه حجت الاسلام والمسلمين انصاريان، كتاب «دانشنامه طب اهل بيت عليهم السلام» اثر دكتر محمد دريايي، كتاب «روش هاي كاربردي امر به معروف و نهي از منكر» نوشته دكتر محمدرضا شرفي و كتاب «سلام بر ابراهيم» كاري از گروه فرهنگي شهيد ابراهيم هادي است.
عليان علاوه بر حضور در هيئت مديره انتشارات، قائم مقام انجمن اسلامي ناشران و كتابفروشان، عضو انجمن فرهنگي ناشران كودك و نوجوان و عضو هيئت مديره مجمع ناشران انقلاب اسلامي نيز بود.
هفته گذشته مجمع ناشران انقلاب اسلامي اقدام به برپايي مراسم نكوداشتي براي اين مجاهد فرهنگي نمود.
مراسم تشييع پيكر مدير مسئول انتشارات پيام آزادي از ساعت 9 صبح ديروز از مقابل منزلش در خيابان ري برگزار شد.
در مراسم تشييع جنازه اين ناشر پيشكسوت، علي اسماعيلي، سرپرست معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، يوسف افراش مسئول دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، محمدرضا وصفي، مدير دفتر مجامع و فعاليت هاي فرهنگي وزارت ارشاد حضور داشتند. همچنين برخي از اهالي نشر همچون نادر قدياني، مدير انتشارات قدياني و عباس آخوندي مدير انتشارات دار الكتب الاسلاميه در اين مراسم شركت كردند.
در پايان اين مراسم پيكر مرحوم عليان در قطعه 07 رديف 13 شماره سه به خاك سپرده شد.
در پي درگذشت مدير مسئول انتشارات پيام آزادي، سرپرست معاونت فرهنگي وزارت ارشاد در پيامي اين ضايعه فرهنگي را تسليت گفت.
علي اسماعيلي سرپرست معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيامي اعلام كرد: «مرگ پايان زندگي نيست بلكه آغازي است براي پرواز مرغ جان بر گستره ملكوت و رجعتي به محضر حضرت دوست؛ به ويژه مرگ آنان كه در زندگاني گام هاي بلندي برداشته اند و در خدمت به ديگران كوشيده اند. مدير تلاش گر و خدمتگزار انتشارات پيام آزادي جناب آقاي محمدرضا عليان جاسبي رحل اقامت از دنياي فاني برگرفت و به سراي باقي شتافت. فقدان اين مدير گران مايه را به جامعه فرهنگي كشور به ويژه اهالي نشر تسليت گفته و براي بازماندگان و نزديكان آن مرحوم آرزوي صبر و سلامتي داريم.»
همچنين انجمن فرهنگي ناشران كتاب كودك و نوجوان، انجمن اسلامي ناشران، جامعه انجمن هاي اسلامي اصناف و بازار، اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران، شركت تعاوني ناشران و كتابفروشان تهران، بسيج ناشران و كتابفروشان تهران، مجمع ناشران انقلاب اسلامي، سازمان دارالقرآن الكريم، شركت تعاوني ناشران و كتابفروشان قم، اتحاديه تعاوني هاي ناشران كشور، اتحاديه صنف كتاب و نوشت افزار و صحاف مشهد، تعاوني ناشران خراسان با صدور بيانيه هايي درگذشت محمدرضا عليان را تسليت گفتند.
گفتني است، مراسم ختم مرحوم محمدرضا عليان روز سه شنبه دوم آبان ساعت 51 الي 03:61 بعدازظهر در خيابان 71 شهريور، پايين تر از ميدان شهدا، خيابان شهيد قادري، مسجد علي ابن موسي الرضا(ع) برگزار مي شود. همچنين مراسم شب هفت آن مرحوم نيز روز جمعه پنجم آبان از ساعت 51 الي 03:61 در خيابان ري، خيابان آب منگل، بعد از بيمارستان سوم شعبان، مسجد الزهرا(س) برپا خواهد شد.
ضمن اينكه تشكل هاي نشر براي مرحوم محمدرضا عليان مراسم بزرگداشتي در روز چهارشنبه سوم آبان برگزار مي كنند.
روزنامه كيهان نيز درگذشت اين شخصيت مبارز و خادم ماندگار عرصه فرهنگ را به خانواده وي و همچنين فرهيختگان كشورمان تسليت عرض مي كند.
دوشنبه 42 مهر، روزنامه كيهان، مطلبي در تجليل از شخصيت و عملكرد فرهنگي مرحوم عليان منتشر كرد.
 


افزايش حجم مبادلات تجاري ايران و قزاقستان به 5 ميليارد دلار

سفير جمهوري اسلامي ايران در قزاقستان با اشاره به عزم مسئولين دو كشور براي توسعه روابط تهران-آستانه تاكيد كرد كه در حال حاضر حجم روابط تجاري دو كشور يك ميليارد و 200 ميليون دلار است كه مي توان اين رقم را در گام اول به 5 ميليارد دلار رساند.
قربان صيفي با بيان اين كه روساي جمهوري ايران و قزاقستان بر توسعه مناسبات فيمابين دو كشور تاكيد دارند، افزود: قزاقستان به عنوان بزرگترين و مهمترين كشور در آسياي مركزي جزو اولويت هاي سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران به شمار مي رود.
وي با بيان اين كه 70 درصد از جمعيت قزاقستان را مسلمانان تشكيل مي دهند و مشتركات فرهنگي و تاريخي فراواني ميان دو كشور وجود دارد، گفت: با گذشت حدود 20 سال از استقلال قزاقستان، زيرساخت هاي اين كشور براي توسعه روابط با جمهوري اسلامي ايران فراهم شده است.
سفير جمهوري اسلامي ايران در قزاقستان با بيان اين كه زمينه هاي بسيار اقتصادي براي توسعه روابط ميان دو كشور وجود دارد، گفت: در حال حاضر حجم روابط تجاري دو كشور يك ميليارد و 200 ميليون دلار است كه مي توان در گام نخست اين رقم را به 5 ميليارد دلار رساند كه روساي جمهوري دو كشور نيز بر آن تاكيد دارند.
صيفي در گفت وگو با ايرنا با اشاره به حضور و فعاليت خوب شركت هاي بزرگ ايراني در قزاقستان ادامه داد: در ذهن مسئولان اجرايي قزاقستان سابقه بسيار خوبي از شركت هاي معتبر ايراني وجود دارد و هم اكنون نيز اين شركت ها مشغول فعاليت در بخش هاي مختلف همچون راه سازي، توليد، ساختمان و صنايع هستند.
وي با اشاره به اين كه خدمات فني و مهندسي يكي ديگر از بخش هاي پرظرفيت براي فعاليت شركت هاي ايراني در قزاقستان است، يادآور شد: طرف قزاقي نيز كار مشتركي در بخش معادن ايران آغاز كرده است.
صيفي با اشاره به وجود زمينه هاي فراوان براي فعاليت شركت هاي ايراني در بخش كشاورزي قزاقستان، گفت: دولت قزاقستان آماده است به هر ميزان زمين با شرايط مناسب در اختيار شركت هاي ايراني براي فعاليت كشاورزي قرار دهد و خوشبختانه تعدادي از سرمايه گذاران ايراني نيز اقدامات خوبي را در اين زمينه آغاز كرده اند.
سفير جمهوري اسلامي ايران در قزاقستان تصريح كرد: زمينه هاي فعاليت فراوان در حوزه كشاورزي در قزاقستان وجود دارد و از شركت هاي ايراني فعال در اين بخش دعوت كنيم كه براي فعاليت و سرمايه گذاري به كشور قزاقستان سفر كنند.
صيفي با اشاره به اهميت توسعه روابط بين دو كشور در حوزه نفت، گاز و حمل و نقل نيز گفت: به موجب تصميم سران سه كشور جمهوري اسلامي ايران، تركمنستان و قزاقستان، خط آهن ترانزيتي در حال احداث است كه به گرگان وصل و سه كشور را به يكديگر متصل مي كند.
وي با بيان اين كه بخش قزاقستان اين خط پايان يافته و بخش تركمنستان نيز در حال اتمام است، يادآور شد: بخش مربوط به ايران هم با سرعت در حال اتمام است و اميدواريم كه اين پروژه امسال به پايان برسد.

 


حقوقدان آمريكايي:

ايران بايد از آمريكا و رژيم صهيونيستي در لاهه شكايت كند

يك حقوقدان برجسته گفت: ايران بايد عليه آمريكا، اسرائيل و متحدان آنها در دادگاه بين المللي قضايي در لاهه به دليل انجام رزمايش در خليج فارس اقامه دعوي كند.
به گزارش پرس تي وي، «فرانسيس بويل»، استاد حقوق بين الملل در دانشگاه «ايلينوي» گفت: «توصيه من به ايران اين است كه فورا در دادگاه بين المللي عليه آمريكا، انگليس، فرانسه و اسرائيل اقامه دعوا كند تا به يك قرار منع موقت عليه اين كشورها دست يابد و اين رزمايش هاي نظامي در خليج فارس و تهديدها را متوقف كند.»
بويل ضمن محكوم كردن رزمايش آمريكا و كشورهاي عضو ناتو در آب هاي سرزميني ايران واقع در تنگه هرمز، تاكيد كرد، ايران كاملا حق دارد كه از آب هاي سرزميني خود دفاع كند.
وي تصريح كرد: «ايران به درستي گفته است كه آماده دفاع از آب هاي سرزميني خود است و آنها (ايران) حق چنين كاري را دارند.»
بويل گفت: «تنگه هرمز يك تنگه يا آبراه بين المللي نيست كه هر كسي بتواند در آن تنگه كه قلمرو آب هاي سرزميني ايران محسوب مي شود، وارد شود اگر ايران بخواهد، مي تواند آن (شبكه اي كه از آب هاي سرزميني اين كشور عبور مي كند) را ببندد.»
واشنگتن ادعا مي كند، اين رزمايش هاي نظامي صرفا جنبه دفاعي دارند و عليه هيچ كشوري صورت نمي گيرند.
با وجود اين، بويل مي گويد، آمريكا، رژيم تل آويو و ديگر كشورهاي عضو ناتو همگي از تنگه هرمز «به عنوان بهانه اي براي وادار كردن ايران براي پيروي از خواسته هاي آنها استفاده مي كنند و نگراني من اين است زماني كه شما اين رزمايش هاي دريايي را در دو طرف داريد، ممكن است كنترل امور از دست خارج شود و همچنين احتمال اقدام تحريك آميز عامدانه آمريكا و انگليس وجود دارد كه قبلا نيز چنين امري رخ داده است.»
اين حقوقدان همچنين گفت، «بهترين توصيه من اين است كه اين دعواهاي حقوقي پيگيري شوند تا از رزمايش هاي تحريك آميز در تنگه هرمز جلوگيري شود.»
 


نماينده پوتين هفته جاري به تهران مي آيد

معاون وزير خارجه روسيه در امور خاورميانه و نماينده ولاديمير پوتين به دعوت حسين امير عبداللهيان به تهران سفر مي كند.
ميخائيل باگ دانف كه قرار است هفته جاري به تهران سفر كند، در اين سفر تحولات منطقه و سوريه را با مقامات جمهوري اسلامي ايران مورد بحث و تبادل نظر قرار مي دهد. امير عبداللهيان معاون عربي و امور آفريقايي وزير امور خارجه ايران پانزدهم مرداد ماه سال جاري در سفر به مسكو با همتاي روسي خود در مورد تحولات منطقه بحث و رايزني كرده بود.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14