(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 3  آبان  1391 - شماره 20340

يك قطره شبنم
دلم مي خواهد...
سالروز شهادت مظلومانه زائران خانه خدا توسط ماموران آل سعود
جمعه خونين مكه
خليج فارس ايران
نامه ولي به والي
فردا
چيستان


يك قطره شبنم

بنده اي كه همسايه اش از شر او در امان نباشد، وارد بهشت نمي شود.
پيامبر اعظم (ص)/مستدرك الوسائل،جلد هشتم.
 


دلم مي خواهد...

دلم مي خواهد قاصدكي باشم تا بتوانم پيغام همه كودكان فلسطيني را به گوش همه كودكان دنيا برسانم.دلم مي خواهد از قول آنها بگويم:
براي ما و به ياد ما در دلهايتان خانه اي از مهرباني بسازيد تا هيچ زورگويي نتواند ما را از خانه مان بيرون كند!

سيما مرادخاني - تبريز
 


سالروز شهادت مظلومانه زائران خانه خدا توسط ماموران آل سعود

جمعه خونين مكه

درست در سال 1366 مصادف با ششم ذي حجّه سال 1407 قمري، هزاران زائر ايراني و ديگر كشورهاي اسلامي در مكه معظّمه و خانه خدا، در حال انجام فريضه الهي برائت از مشركين بودند كه به دست ماموران دولت وهابي عربستان مورد تهاجم و كشتار وحشيانه قرار گرفته و به شهادت رسيدند.
راهپيمايان، با شعار الله اكبر، لا اله الا الله و مرگ بر آمريكا براي اداي نمازمغرب روانه حرم شدند. پس از طي مسافتي، در حالي كه جلوي جمعيت عظيم راهپيمايان، زنان و گروهي جانبازان در حركت بودند، ناگهان ستونهايي از نظاميان آل سعود هويدا شد.
آنان لحظه اي بعد، به طرف صفوف حمله كردند و با باطوم بر سرو روي زائران بي گناه كوبيدند. افراد زيادي به زير دست و پا له شدند و عده اي به وسيله گازهاي خفه كننده و رگبار گلوله ها، به شهادت رسيدند.
اين جنايتكاران حتي به آمبولانس هاي حامل مجروحان نيز يورش مي بردند و مانع از جمع آوري آنان مي شدند. اين جنايت در جمعه خونين مكه، به قدري فجيع بود كه رسوايي بزرگي را براي آل سعود باقي گذاشت.
حضرت امام خميني (ره) پيامي در خصوص شهداي بيت الله الحرام بيان فرموده اند كه به بخش هايي از آن اشاره مي كنيم:
» زائران شريف ايراني امسال پيام انقلاب و برائت خود را به جهان و به امت اسلام ابلاغ نمودند و با تقديم شهداي بزرگ به پيشگاه مقدس حق از سازندگان و بانيان سياست نه شرقي و نه غربي كعبه خداوند گشتند....
ملت بزرگ ايران نيز با تجليل گسترده خود از شهدا و شركت ميليوني خود در راهپيمايي و اعلان برائت از كفر به وظيفه انقلابي و الهي خود عمل نموده اند كه در اينجا لازم است از حضور گسترده آنان و همه اقشار و خواهران و برادران تشكر كنم....
اكنون نوبت زائران ديگر كشورها و خصوصا علما و روشنفكران و گويندگان است كه پيام مظلوميت ما را به جهان ابلاغ كنند. انشاء الله زائران محترم ايراني با گامهاي محكم و دلي آرام و قلبي سرشار از رضا و لبي خندان، شادي پيروزي خون بر شمشير و شهادت در كنار خانه خدا را جشن بگيرند و افرادي كه به مدينه منوره مشرف مي شوند سلام شهيدان به خون خفته كعبه و مجروحين خانه امن را به رسول خدا و ائمه هدي (ع) ابلاغ كنند و اين توفيق بزرگ را به محضرشان تبريك بگويند و به راه خود با صلابت و اطمينان ادامه بدهند...
از اينكه خداوند هديه ها و قربانيان هاجر وار و اسماعيل گونه اين ملت بزرگ را در كنار خانه خود پذيرفته است سپاسگزار و شاكر باشند كه ان شاء الله خداوند شهداي بزرگ ما را با شهداي صدر اسلام محشور و به بازماندگان آنان صبر و اجر و به مصدومين و مجروحان شفا عنايت فرمايد و شر متجاوزان را به خودشان بازگرداند و آنان را به عقوبت خود كيفر دهد.
از خداوند مسئلت مي كنم كه در اين زمان كه همه كفر و همه شرك دست به دست هم داده اند و تصميم و عزم خود را براي شكست امت اسلام جزم كرده اند و همه ضربه ها را عليه ما به كار گرفته اند ما را در حصار محكم خود و در لواي مرحمت و لطف خود حفاظت فرمايد. »
 


خليج فارس ايران

اسد الله شعباني
اين آب هاي گرم
با ساحل جنوب
اين آفتاب داغ
با مردمان داغ
اين جا خليج فارس
چون قلب ميهن است
نامش هميشگي
در سينه من است
 


نامه ولي به والي

بخشي از نامه ي حضرت اميرالمومنين علي (ع) به مالك اشتر نخعي كه از ياران خود امام بودند و به امارت مصر منصوب شده بود ، آمده است :
اي مالك، بدان كه تو را به بلادي فرستاده ام كه پيش از تو دولت ها ديده، برخي دادگر و برخي ستمگر و مردم در كارهاي تو به همان چشم مي نگرند كه تو در كارهاي واليان پيش از خود مي نگري و درباره تو همان گويند كه تو درباره آن ها مي گويي و نيكوكاران را از آنچه خداوند درباره آنها بر زبان مردم جاري ساخته، توان شناخت .
بايد بهترين اندوخته ها در نزد تو، اندوخته كار نيك باشد. پس زمام هواهاي نفس خويش فروگير و بر نفس خود، در آنچه براي او روا نيست، بخل بورز كه بخل ورزيدن بر نفس، انصاف دادن است در آنچه دوست دارد يا ناخوش مي شمارد. مهرباني به رعيت و دوست داشتن آن ها و لطف در حق ايشان را شعار دل خود ساز. چونان حيواني درنده مباش كه خوردنشان را غنيمت شماري، زيرا آنان دو گروهند يا هم كيشان تو هستند يا همانندان تو در آفرينش .
....
و نبايد كه نيكوكار و بدكار در نزد تو برابر باشند، زيرا اين كار سبب شود كه نيكوكاران را به نيكوكاري رغبتي نماند، ولي بدكاران را به بدكاري رغبت بيفزايد. با هر يك چنان رفتار كن كه او خود را بدان ملزم ساخته است. و بدان، بهترين چيزي كه حسن ظن والي را نسبت به رعيتش سبب مي شود، نيكي كردن والي است در حق رعيت و كاستن است از بار رنج آنان و به اكراه وادار نكردنشان به انجام دادن كارهايي كه بدان ملزم نيستند. و تو بايد در اين باره چنان باشي كه حسن ظن رعيت براي تو فراهم آيد. زيرا حسن ظن آنان، رنج بسياري را از تو دور مي سازد. به حسن ظن تو، كسي سزاوارتر است كه در حق او بيشتر احسان كرده باشي و به بدگماني، آن سزاوارتر كه در حق او بدي كرده باشي .
....
تيماردار يتيمان باش و غمخوار پيران از كار افتاده كه بيچاره اند و دست سؤال پيش كس دراز نكنند و اين كار بر واليان دشوار و گران است و هرگونه حقي دشوار و گران آيد. و گاه باشد كه خداوند اين دشواري ها را براي كساني كه خواستار عاقبت نيك هستند، آسان مي سازد. آنان خود را به شكيبايي وا مي دارند و به وعده راست خداوند، درباره خود اطمينان دارند .
....
بهترين وقت ها و بيشترين ساعات عمرت را براي آنچه ميان تو و خداست، قرار ده اگر چه در همه وقت ها، كار تو براي خداست، هرگاه نيتت صادق باشد و رعيت را در آن آسايش رسد .
فرستنده :
حسني حسيني از كرمان
 


فردا

 امروزچشم به فردا داريم....
پس يادمان باشد قبل از فردا
و براي رسيدن به فردا
بايد از جاده امروز بگذريم.....!
فرستنده : الهام ملكي از تهران
 


چيستان

جواب چيستان دوشنبه 1 مهر :
خزنده خطرناكي است كه اگر آن را وارونه كنيم رام مي شود؟
جواب : مار
آن چيست كه گرگ دو تا دارد اما سگ يكي؟
جواب : حرف » گ »
آن چيست كه اول سرش را مي برند بعد به خاطرش گريه مي كنند.
جواب : پياز
و اما چيستان امروز:
اولم آخر پلنگ است كه زيبا وقت جنگ است دومم آخر شير است كه بر جنگل امير است سومم ميان ببر است چه طوفان و چه ابر است آخرم آخر گريه است ولي مايه خنده است با بچه ها همبازيم چه نازيم، چه نازيم مشنگم و قشنگم ؛ گه خيلي شوخ و شنگم.
آن چيست كه بالا پرتاب كني پايين مي پرد ، پايين بزني بالا مي پرد؟
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14