(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 3  آبان  1391 - شماره 20340

حديث دشت عشق
آمار و ارقام عجيبي كه از دل ليگ برتر خارج شد
پول خرج كردن در اين فوتبال معنايي ندارد!
اخبار كوتاه از فوتبال
نامه تند رئيس فدراسيون بسكتبال به كنفدراسيون آسيا
باز هم به لبنان ميزباني دهيد كناره گيري مي كنيم
ليگ برتر واليبال به هفته دوم رسيد
بازگشت نادي و معروف به آمل
نگراني از تصميم جديد وزارت ورزش و جوانان
كمر فدراسيون هاي ورزشي مي شكند !
موافقت فدراسيون جهاني دوچرخه سواري با پيشنهاد ايران
تاريخ انتخابات كميته ملي المپيك باز هم تعيين نشد
مشخص شدن تركيب تيم ملي كاراته در مسابقات جهاني


حديث دشت عشق

به مناسبت سالگرد بسيجي شهيد «حسين قاسمي»
اعتصاب براي شهادت
بسيجي شهيد «حسين قاسمي»، سال 1349 در خانواده اي مذهبي در يكي از روستاهاي شهرستان آمل به دنيا آمد. وي كه هنگام آغاز تجاوز رژيم بعث عراق به خاك ايران در سال 1359 بيش از ده سال نداشت به دليل تربيت مذهبي و انقلابي خانوادگي بسيار متاثر گرديد و به همين جهت زمزمه رفتن به جبهه را سر داد تا اين كه پس از تعطيلي مدارس در خردادماه سال 1362 عزم را جزم نمود و تصميم گرفت كه به جبهه برود. هرچند عواطف خانواده و كمي سن او از يكسو مانع قبول اين امر بود ولي اعتقاد به اسلام و عشق به انقلاب و اصرار وي از سوي ديگر، موجب گرديد كه پدر و مادرش با او موافقت نمايند.
از آنجا كه فقط 13 سال داشت مسئولان ستاد اعزام به جبهه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي آمل از ثبت نام وي خودداري كردند. ايشان از اين مخالفت بسيار ناراحت شد و حتي اعتصاب غذا كرد كه چرا به وي اجازه رفتن به جبهه داده نمي شود. بالاخره با مراجعات مكرر به ستاد اعزام به جبهه و اصرار او، از وي در لشگر 25 كربلاي مازندران ثبت نام به عمل آمد. پس از طي آموزش هاي نظامي لازم در منجيل استان گيلان، راهي جبهه هاي حق عليه باطل (منطقه جفير در جنوب) شد. سه ماه اول را با اشتياق غيرقابل وصف انجام وظيفه كرد. حسين كه در احترام به بزرگترها بويژه پدر و مادر زبانزد اطرافيان بود، سه ماه پس از اين با ارسال نامه اي، مجددا از پدر كسب اجازه نمود و اين بار از جنوب به منطقه غرب اعزام گرديد. گويي خود مي دانست كه بايد آخرين مكاتبه با پدر را قرين دعاي خير او نمايد. سرانجام او كه عاشق امام حسين(ع) بود در 5 آبانماه 1362 با شروع عمليات والفجر 4 در منطقه پنجوين عراق (اطراف مريوان) به فيض شهادت نائل آمد و به جرگه شهداي اسلام پيوست و نام خود را براي هميشه در صحيفه ياران خميني بت شكن ثبت كرد.
 


آمار و ارقام عجيبي كه از دل ليگ برتر خارج شد

پول خرج كردن در اين فوتبال معنايي ندارد!

سرويس ورزشي-
آمار و ارقام ليگ برتر نشان مي دهد كه ضعف شديدي فوتبال را فرا گرفته و تقريبا تمام تيم ها در يك سطح هستند؛ حالا فرقي نمي كند تيمي مثل پرسپوليس نزديك به 20 ميليارد هزينه كند يا تيمي مثل گهر دورود كه حتي پول ناهار بازيكن خود را نداشته باشد!
هفته دوازدهم ليگ برتر فوتبال به پايان رسيد، با نتايجي كه رقم خورد سپاهان موفق به حفظ صدر جدول شد آن هم با تنها 21 امتياز! البته طلايي پوشان اصفهاني يك بازي كمتر نيز در كارنامه خود دارند. اما كيلومترها دورتر از فوتبال ايران و در فوتبال جزيره (ليگ برتر انگليس) چلسي موفق شده از 8 بازي خود صاحب 22 امتياز شود. آبي پوشان لندني در بازي هاي گذشته خود به 7 پيروزي و يك تساوي رسيده اند. در سرزمين چكمه هم شرايط شبيه انگليس است، آنجا هم يوونتوس از 8 بازي به 22 امتياز رسيده است. بانوي پير فوتبال ايتاليا در بازي هاي اين فصل اش صاحب 7 پيروزي و يك تساوي شده است. در آلمان هم بايرن مونيخ به يكه تازي خود ادامه داده و توانسته از 8 بازي صاحب 24 امتياز شود، به عبارت ديگر كسب صددرصد امتيازات در اين فصل از رقابت هاي بوندس ليگا. در اسپانيا بارسا هم همچون سنوات گذشته پرقدرت نشان داده و موفق شده از 8 بازي به 22 امتياز برسد. مسي و هم تيمي هايش در اين فصل به 7 برد و يك تساوي رسيده اند.
آمار و ارقام، گوياي حقيقت فوتبال
تفاوت امتيازات كسب شده ميان صدرنشين ليگ برتر ايران با ليگ هايي همچون سري آ، بوندسليگا و لاليگا نشان مي دهد كه فوتبال ما خيلي ضعيف تر از آني شده كه تصور مي رفت! اين آمار ثابت مي كند ليگ برتر ايران در دوازدهمين دوره حرفه اي خود به نقطه اي نزديك شده كه در آن تيم ها بيشتر امتياز از دست مي دهند تا بدست آورند. اگر در لاليگا، بارسلونا در تقابل با تيم هاي قدر اسپانيايي موفق به كسب 22 امتياز از 8 بازي مي شود، اينجا سپاهان به عنوان صدرنشين از 11 بازي قبلي خود تنها به 21 امتياز رسيده است، يعني متوسط كمتر از 2 امتياز در هر بازي. آماري كه واقعا فاجعه است و در چند سال گذشته حتي در ليگ برتر خودمان نيز نمونه اش مشاهده نشده بود. تازه همين سپاهان در شرايط فعلي بهترين تيم ليگ است شما بايد آمار تيم هاي استقلال و پرسپوليس را زيرنظر بگيريد تا متوجه عمق فاجعه فوتبال شويد، تيم هايي كه در طول فصل از 34 بازي فقط 12 بار در خارج از تهران به ميدان مي روند.
باز هم رقم هاي ميلياردي هزينه كرد؟!
اين شرايط نشان مي دهد كه ضعف شديدي فوتبال را فرا گرفته و تقريبا تمام تيم ها در يك سطح هستند، حالا فرقي نمي كند تيمي مثل پرسپوليس نزديك به 20 ميليارد هزينه كند يا تيمي مثل گهر دورود كه حتي پول ناهار بازيكنان خود را نداشته باشد!... راستي با شرايطي كه فوتبال ما دارد آيا جايز است رقم هاي ميلياردي در آن هزينه شود؟! آيا براي علاقه مندان به ورزش قابل قبول است كه دسته اي از بازيكنان چند صد برابر يك كارمند ساده دريافتي داشته باشند و آخر سر هم خروجي شان اين باشد؟!
ضعفي كه به تيم ملي
سرايت مي كند
ضعف شديد ليگ يك هشدار ديگر را متوجه فوتبال ما مي كند و آن هم اين است كه با چنين شرايطي نمي توان انتظار يك تيم ملي قوي را داشت. به هر حال از دل اين ليگ حداقل 80 درصد تركيب تيم ملي مشخص مي شود و وقتي اين ليگ ضعيف باشد، اتوماتيك وار تيم ملي نيز ضعيف مي گردد.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

تعطيلي 20 روزه ليگ برتر براي بازي با ازبكستان
در شرايطي كه هنوز سازمان ليگ برنامه رسمي ادامه رقابت هاي ليگ برتر را اعلام نكرده سايت باشگاه استقلال برنامه بازي هاي اين تيم را تا آخر نيم فصل اعلام كرده كه با استناد به اين خبر پس از برگزاري رقابت هاي هفته چهاردهم ليگ برتر در روز هشتم آبان، اين رقابت ها تعطيل مي شود تا تيم ملي خود را براي ديدار سرنوشت ساز برابر ازبكستان آماده كند.باشگاه استقلال اعلام كرده رقابتهاي ليگ برتر 20 روز پس از هفته چهاردهم دوباره از سر گرفته خواهد شد.تيم ملي ايران قرار است پس از پايان رقابت هاي هفته چهاردهم اردوي 16 روزه اي را برگزار كند كه در اين اردو تيم ايران روز 16 آبان در ديداري تداركاتي به مصاف تيم تاجيكستان كه در رده 136 جهان و 18 آسيا قرار دارد، خواهد رفت. البته زمان تشكيل نهايي اين اردو امروز قطعي مي شود. اين در حالي است كه پس از برنامه كادر فني تيم ملي براي ديدار برابر كره جنوبي، بسياري از تيم ها نسبت به تعطيلات طولاني مدت ليگ اعتراض كرده و اين مسئله را خلاف منفعت باشگاه هايشان عنوان كردند. با اين حال فدراسيون فوتبال با حمايت از برنامه هاي كارلوس كي روش همواره اعلام كرده كه اولويت براي فوتبال ايران، صعود تيم ملي به جام جهاني 2014 است.
اصلاح اساسنامه استقلال و پرسپوليس
در پي اقدامات صورت گرفته از سوي وزارت ورزش و جوانان براي واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس به بخش خصوصي، اساسنامه اين دو باشگاه اصلاح شد.معاون حقوقي پارلماني و امور استان هاي وزارت ورزش و جوانان با اعلام اين خبر، اظهار كرد: مراحل واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس در حال انجام است. اساسنامه دو باشگاه سرخابي اخيرا زير نظر سازمان خصوصي اصلاح شده است. وي از واگذاري 25 تا 30 درصد سهام باشگاه ها در مرحله نخست خبر داد و يادآور شد: در وهله اول 25 تا 30 درصد سهام اين باشگاه ها به بخش خصوصي واگذار مي شود. مابقي هم تا پايان سال 92 قرار است واگذار شود.
مايلي كهن، رجبي و انصاري فرد در تمرينات تيم ملي فوتسال
رئيس كميته فوتسال فدراسيون فوتبال از حضور محمد مايلي كهن، محمدحسن انصاري فرد و سعيد رجبي در اردوي تيم ملي فوتسال كشورمان خبر داد. عباس ترابيان ضمن اعلام اين خبر افزود: با توجه به اينكه تيم ملي فوتسال مسابقات جام جهاني تايلند را پيش رو دارد و براي اينكه حال و هواي اين مسابقات بر اردوي تيم ملي حاكم شود، به اين نتيجه رسيديم كه طي روزهاي منتهي به اعزام تيم در خدمت تعدادي از پرافتخارترين اهالي فوتسال ايران باشيم كه در رقابت هاي جام جهاني به موفقيت هايي رسيده اند.
اوضاع مالي مناسب باشگاه پرسپوليس
عضو هيات مديره باشگاه شاهين بوشهر با اشاره به اينكه محمد رويانيان در حق تيم شاهين مردانگي كرده است، از كمك قابل توجه مالي باشگاه پرسپوليس به اين باشگاه بوشهري خبر داد. دلفاني گفت: رويانيان به دليل اينكه پرسپوليس و شاهين از يك خانواده هستند و همچنين به خاطر ستاره بوشهري پرسپوليس يعني حسين ماهيني، مبلغ قابل توجهي به تيم شاهين كمك كردند. ايشان همچنين قول دادند تا رفع كامل مشكلات شاهين، از اين تيم بوشهري حمايت كنند. كمك مالي باشگاه پرسپوليس به شاهين نشان دهنده خوب بودن شرايط مالي اين باشگاه است. جالب اينكه رقيب پرسپوليس در بي پولي مطلق است تا جايي كه بازيكنان خارجي اين تيم قهر كرده و رفته اند.
ديدار حريف ايران با استراليا
تيم ملي فوتبال كره جنوبي يكي از رقيبان ايران در راه صعود به جام جهاني، در يك ديدار دوستانه به مصاف استراليا مي رود. تيم ملي فوتبال كره جنوبي كه هفته گذشته و در چارچوب مسابقات نهايي انتخابي جام جهاني در ورزشگاه آزادي مقابل ايران شكست خورد، روز 24 آبان و در يك ديدار دوستانه به مصاف استراليا مي رود. كره جنوبي در گروه اول مسابقات نهايي انتخابي جام جهاني با ايران، ازبكستان، قطر و لبنان همگروه است و در حال حاضر با هفت امتياز و با تفاضل گل بهتر صدرنشين است. كره روز 24 آبان استراحت دارد و در گروه اول تيم فوتبال ايران با ازبكستان بازي مي كند و قطر به مصاف لبنان خواهد رفت.
ضارب كريس كركلند 4 ماه زنداني شد
هوادار تيم فوتبال ليدزيونايتد كه در بازي تيم هاي شفيلد ونزدي - ليدزيونايتد وارد زمين شده و به كريس كركلند مشت زده بود، چهار ماه زنداني شد. آرون كائولي 21 ساله اهل چلتنهام به دليل حمله به دروازه بان ليدزيونايتد در بازي جمعه شب از سوي دادگاه شفيلد به چهار ماه زندان محكوم شد. اين اتفاق در ورزشگاه هيلزبرو روي داد. دربي يوركشاير با نتيجه تساوي يك بر يك به پايان رسيد.كركلند كه براي تيم ملي انگلستان هم بازي كرده در دقيقه 76 اين ديدار مورد اصابت مشت هوادار ليدزيونايتد قرار گرفت و نقش بر زمين شد. دوربين هاي نصب شده در ورزشگاه تصوير كائولي را ضبط كردند. فرد محكوم در گفتگو با مقامات گفته كه به هنگام انجام اين كار در حالت مستي بوده است. بر پايه گزارش سان، باشگاه ليدزيونايتد هم در بيانيه اي اعلام كرده كه اين فرد براي مادام العمر حق حضور در ورزشگاه الند رود را ندارد.
 


نامه تند رئيس فدراسيون بسكتبال به كنفدراسيون آسيا

باز هم به لبنان ميزباني دهيد كناره گيري مي كنيم

فدراسيون بسكتبال ايران در نامه اي به كنفدراسيون آسيايي اين رشته، خواستار بازنگري در اعطاي ميزباني مسابقات جام ملت هاي آسيا به لبنان شد.
پايگاه اطلاع رساني اسپورت لبنان نوشت: محمود مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال ايران با ارسال نامه اي به كنفدراسيون بسكتبال آسيا با اشاره به ناامني هاي اخير بيروت خواستار بازنگري اعطاي ميزباني مسابقات 2013 جام ملت هاي آسيا به لبنان شد. مسابقات بسكتبال 2013 جام ملت هاي آسيا و انتخابي جام جهاني اين رشته ورزشي در سال 2014 در اسپانيا در لبنان برگزار مي شود. به نوشته اسپورت لبنان، محمود مشحون در اين نامه تهديد كرده است چنانچه اين درخواست مورد بي توجهي كنفدراسيون بسكتبال آسيا قرار گيرد، ايران از كنفدراسيون غرب آسيا كناره گيري خواهد كرد و تيم ايران در مسابقات آتي آسيا شركت نخواهد كرد.
مشحون در اين نامه همچنين نسبت به برخي رفتارها نسبت به تيم مهرام ايران در مسابقات باشگاههاي آسيا كه در بيروت در حال برگزاري است، اعتراض كرد و خواستار برخورد جدي كنفدراسيون بسكتبال آسيا با مسببان اين رفتارها شد. رئيس فدراسيون بسكتبال كشورمان با اشاره به انجام رفتار خشن تيم الرياضي لبنان در مواجهه با مهرام نماينده ايران در اين مسابقات اضافه كرد: در صورتيكه برخورد جدي با اين رفتارها نشود ايران جام باشگاه هاي آسيا را تحريم خواهد كرد.
 


ليگ برتر واليبال به هفته دوم رسيد

بازگشت نادي و معروف به آمل

هفته دوم رقابت هاي ليگ برتر واليبال امروز با برگزاري شش مسابقه در شهرهاي مختلف پيگيري مي شود و در مهمترين بازي ها كاله ميزبان شهرداري اروميه و متين ورامين ميهمان سايپا البرز است.
در دومين هفته رقابت هاي ليگ برتر واليبال امروز تيم واليبال كاله به عنوان مدعي قهرماني ميزبان ستارگان شهرداري اروميه است. عليرضا نادي و سعيد معروف كه فصل قبل با پيراهن كاله قهرمان شده بودند امسال به تيم شهرداري اروميه پيوستند و حالا بايد مقابل تيم سابق خود به ميدان بروند و همين موضوع حساسيت هاي اين مسابقه را افزايش مي دهد. از سويي شاگردان بهروز عطايي در آمل و مقابل هزاران هوادار كاله اصلا دوست ندارند نتيجه را واگذار كنند. در مقابل تيم مقتدر شهرداري اروميه هم كه هفته قبل مقابل ميزان خراسان شكست خورده بود در دومين مسابقه خود به دنبال پيروزي و كسب هر سه امتياز مسابقه است.
اما از ساعت 15 خانه واليبال تهران ميزبان ديدار دو تيم قدرتمند سايپا و متين ورامين است. تيم هماهنگ و ماشين سايپا به عنوان نايب قهرمان فصل قبل و يكي از مدعيان اصلي قهرماني امسال ميزبان تيم پرمهره متين ورامين با هدايت مصطفي كارخانه است. كارخانه در فصل جاري با متين ورامين به دنبال تكرار موفقيت هاي قبلي خود است. متين ورامين در هفته اول باريج اسانس را شكست داده و با پيروزي در بازي امروز مي تواند صدرنشيني خود را تثبيت كند. در مقابل سايپا كه نخستين بازي خود را به پيكان واگذار كرده در اين ديدار به دنبال كسب هر سه امتياز است. برنامه ديدارهاي هفته دوم ليگ برتر واليبال به اين شرح است:
چهارشنبه 3/8/1391
¤ سايپا- متين ورامين
¤ كاله مازندران- شهرداري اروميه
¤ آلومينيوم المهدي- ميزان مشهد
¤ باريج اسانس- نوين كشاورز
¤ جواهري گنبد- پيشگامان كوير
¤ پيكان تهران- شهرداري تبريز
 


نگراني از تصميم جديد وزارت ورزش و جوانان

كمر فدراسيون هاي ورزشي مي شكند !

وزارت ورزش و جوانان از فدراسيون هاي ورزشي خواست تا برنامه خود را بدون درنظر گرفتن منابع دولتي تهيه كنند.
اخيرا معاونت ورزش قهرماني و حرفه اي وزارت ورزش و جوانان، برگزاري نشستهايي را با روساي فدراسيون ها شروع كرده است كه محور آن پيشبرد برنامه ها و اداره فدراسيون بدون بودجه دولتي است. گويا به دليل مشكلات اقتصادي وزارت ورزش فدراسيون ها را ملزم به درآمدزايي و متكي نبودن به بودجه دولتي كرده است. اين تصميم با توجه به اين كه فدراسيون ها برنامه ريزي خود را معطوف بازيهاي آسيايي 2014 كرده اند، موجب نگراني فدراسيون هاي ورزشي شده است. مسعود سليماني، رئيس فدراسيون اسكواش با اشاره به درخواست ا خير وزارت ورزش و جوانان مبني بر اينكه فدراسيون ها بايد برنامه هايشان را بدون گرفتن منابع دولتي و با درآمدزايي تامين كنند، گفت: وزارتخانه جديدا اعلام كرده كه فدراسيون ها بايد طي 40 روز برنامه راهبردي خود را بدون تكيه بر منابع دولتي تهيه كنند. درست است كه بايد درآمدزايي كنيم و ديگر از منابع دولتي استفاده نشود اما در اين صورت كمر فدراسيون ها مي شكند.
وي ادامه داد: وزارت بايد حداقل 80 درصد اعتبار فدراسيون ها در سال 91 را پرداخت كند تا برنامه هايشان دچار لطمه نشود. اميدوارم اين طرح از سال 92 پياده شود تا مشكلي براي اجراي برنامه هاي امسال پيش نيايد. ما تاثير پذيرفته از نظام هستيم. وقتي تحريم اقتصادي وجود دارد بايد آن را پوشش دهيم، ما مي دانيم كه در اين شرايط اولويت اول ورزش نيست اما همين مسئله نبايد باعث شود كه جوانان ورزشكار به شرايط موجود اعتراض كنند.
 


موافقت فدراسيون جهاني دوچرخه سواري با پيشنهاد ايران

با پيشنهاد ايران، جام باشگاه هاي آسيا در تقويم فدراسيون جهاني دوچرخه سواري ثبت شد.
اتحاديه جهاني دوچرخه سواري با پيشنهاد فدراسيون ايران موافقت خود را مبني بر ثبت مسابقات جام باشگاه هاي آسيا در مواد پيست در تقويم فدراسيون جهاني اعلام كرد. نخستين دوره رقابت هاي دوچرخه سواري جام باشگاه هاي آسيا در مواد پيست از بيست و نهم مهرماه به مدت 3 روز با حضور 10تيم خارجي و 3 تيم داخلي به ميزباني فدراسيون كشورمان و در پيست دوچرخه سواري مجموعه ورزشي آزادي برگزار شد. اتحاديه جهاني دوچرخه سواري به منظور برگزاري هرچه بهتر نخستين دوره از اين مسابقات، پاول اسكورك لهستاني را به عنوان سرداور و ناظر اين رقابت ها معرفي كرده بود كه وي در زمان اجراي رقابت ها، از نحوه ميزباني ايران رضايت كامل داشت.
 


تاريخ انتخابات كميته ملي المپيك باز هم تعيين نشد

دبيركل كميته ملي المپيك گفت: تعيين تاريخ انتخابات اين كميته به جلسه هفته آينده موكول شد.
در حالي كه بهرام افشارزاده، سه شنبه را به عنوان زمان تعيين تاريخ اين انتخابات اعلام كرده بود اما پس از جلسه صبح ديروز هيت اجرايي اين كميته گفت: فرصت نشد درباره اين موضوع تصميم گيري كنيم و اين امر به هفته آينده موكول شد. وي درباره ديگر موضوعات مطرح شده در اين جلسه اظهار داشت: درباره اصلاح اساسنامه كميته ملي المپيك نيز گفت و گو كرديم و قرار شد با توجه به شرايط حساس فعلي، اساسنامه اين كميته در اسرع وقت مطابق بامنشور المپيك و نامه هاي ارسالي كميته بين المللي المپيك و همچنين دستاوردهاي اجلاس اين كميته در كپنهاك اصلاح شود.افشارزاده بررسي شرايط فدراسيون هاي ورزشي كشور براي اعزام به بازي هاي رزمي و بازي هاي آسيايي 2014 اينچنون را از ديگر موارد مورد بررسي در جلسه صبح ديروز عنوان كرد.
 


مشخص شدن تركيب تيم ملي كاراته در مسابقات جهاني

با برگزاري ديدارهاي انتخابي درون اردويي تركيب تيم ملي كاراته براي حضور در رقابت هاي قهرماني جهان در بخش انفرادي كامل شد.
اين رقابتها روز دوشنبه در محل آكادمي المپيك برگزار شد كه در نهايت در بخش انفرادي تكليف كاراته كاهاي اعزامي به مسابقات قهرماني جهان مشخص شد. بر همين اساس در وزن 60-كيلوگرم امير مهديزاده، در وزن 67-كيلوگرم سعيد احمدي، در وزن 75-كيلوگرم بهمن عسگري، در وزن 84-كيلوگرم علي فداكار و در وزن 84+ كيلوگرم ذبيح الله پورشيب به عضويت تيم ملي كاراته درآمدند. اما در بخش تيمي تاكنون تكليف نفرات اعزامي مشخص نشده، سجاد گنج زاده، سامان حيدري، مازيار الهامي، ابراهيم حسن بيگي و سعيد فرخي 5 كاراته كاي حاضر در اردو هستند كه طي روزهاي آينده از ميان آنها دو نفر شانس مبارزه روي تاتامي جهاني را از دست خواهند داد. بيست ويكمين دوره مسابقات كاراته قهرماني جهان روزهاي اول تا پنجم آذرماه در شهر پاريس فرانسه برگزار مي شود.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14