(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 3  آبان  1391 - شماره 20340

در انتظار مسئولان محلي كارآمد
دبير دهمين جشنواره ملي ايده هاي برتر:
ايده هاي برتر تا سقف يك ميليارد ريال حمايت مي شوند
ايران در كيهان
صيد ماهي كيلكا در گيلان افزايش يافت
تكميل مجتمع فولاد ني ريز 6هزار شغل ايجاد مي كند
رتبه عالي پروژه مهر به آموزش و پرورش سمنان رسيد
مديرعامل آب و فاضلاب استان:
هشت شهر هرمزگان با چالش كم آبي مواجهند
برگزاري همايش يكپارچه نبوي در 110 مسجد محوري استان اصفهان
برگزاري آيين ازدواج 1400 زوج گلستاني در آزادشهر
تاكيد استاندار گلستان
بر اشتغال زايي در بخش مرزي داشلي برون
840 تن پسته در تايباد برداشت شد
استاندار لرستان:
اجراي مصوبه هاي سفرهاي استاني دولت در اولويت قرار دارد
فرماندار:
شهرداري بدهي خود را به كتابخانه هاي باغملك بپردازد
ورود گردشگران خارجي به جزيره كيش 27 درصد افزايش يافت
معاون اداره كل راه و شهرسازي استان:
توسعه مازندران در گروي راه هاي روستايي است
آغاز ساخت دانشكده پرستاري در شازند
كوچ پاييزه زنبورداران تالشي آغاز شد


در انتظار مسئولان محلي كارآمد

شيفتگي خدمت اشتهاي سيري ناپذيري است كه استمرار حضور مديران مردمي در كرسي هاي مديريتي را به دنبال دارد و در نهايت به سعادت جامعه و رضايت مردم منجر مي شود بدين ترتيب بود كه شهيد مظلوم آيت الله دكتر بهشتي تاكيد داشت ما شيفتگان خدمتيم، نه تشنگان قدرت.
مازندران استان مستعد در نيروهاي خبره و منزوي مانده از ويترين مديراني است كه به واسطه برخي تنگ نظري ها در گوشه عزلت شاهد پرپر شدن لحظات فرصت سوزي ها و توسعه نيافتگي استان بال بال مي زند كه به علت اقدامات تخريبي احساسي بسياري از با انگيزه هاي پر انرژي از قافله همراهي پيشرفت استان بازمانده اند.
استاندار مازندران بسيار ساده تر از اين حرف ها مي تواند در استفاده بهينه از مديران داراي تعهد، انگيزه و فن و تخصص بهره مند شود ، اما متاسفانه همچنان مقاومت در ماندن ناكارآمدهاي خوش صحبت و شيرين زبان مجالي نمي گذارد تا استان مازندران نفسي تازه از هواي مديران مقتدر بكشد.
دغدغه امروز ما چرايي توسعه نيافتگي استان و تحقق وعده هاست، وعده هايي كه در بيش از 700 مصوبه همچنان منتظر عطر خوش تغيير در فضاي عمراني استان است تا شايد بوي توسعه و عمراني بيشتر بيشتر به مشاممان برسد.
اينكه چرا مازندران با همه مواهب طبيعي و ظرفيت هاي منحصر به فرد خود نتوانست رشد قابل توجهي كند و اينكه بسياري از فعاليت هاي عمراني در برنامه ريزي و پيگيري همچنان مسكوت مانده بايد به قرباني كردن توسعه استان در مسلخ شيوه احساسي و عاطفي بودن رابطه ها چشم دوخت.
سماجت در حفظ مديران ناكارآمد توسط مسئولان چند سالي است كه به واسطه در حاشيه امن نگه داشتن آنان صدمات جبران ناپذيري به بدنه اجرايي استان زده است . اي كاش كمي به رهنمودهاي آقايمان رهبر معظم انقلاب توجه مي كرديم و از ظرفيت هاي همه سلايق مدد مي جستيم و با دقت بيشتري در چينش نيروهاعمل مي كرديم، مديراني كه برخي از آنان تحمل حتي يك نقد ساده را ندارند.
ما نبايد به واسطه تعارفات، ملاحظات و يا هرگونه محاسبات غير الهي، به شرايطي برسيم كه در نهايت حيرت ببينيم كه در فاصله و بازه زماني تقريبا قابل اعتنايي، مثلا صنعت مازندران تكاني نخورد و سطح شهرك هاي صنعتي در همين حد باقي بمانند، كشاورزي مازندران مكانيزه نشده و در اراضي كشاورزي تسطيح و يكپارچه سازي صورت نپذيرد، سرمايه گذار جديدي جذب مازندران نشود و سرمايه گذاران قديمي تر هم به خاطر عدم حمايت جدي و عملي، مترصد فرصتي براي تعويض مازندران با ساير استان هاي پيشنهاد دهنده باشند، در گردشگري مازندران اتفاق مثبتي نيفتد و ظرفيت هاي موجود هم مغفول بمانند، تجارت و بازرگاني مازندران رها شدند و صادرات و واردات مازندران همچنان درجه چندم باقي بمانند.
بعضي مديران از اول هم درحد و اندازه مسئوليتشان نبوده اند و جامه مسئوليت به تنشان گشاد بوده است و بعضي ديگر هم بعدا نفس كم آورده و مي بايست در زمان مقتضي با تازه نفس هاي كارآمد تعويض مي شدند كه نشدند و جامه مديريت بسيار بلندتر از قامت كوتاه آنها شده است . آنها نتوانسته اند با ضرورت هاي زمان و مقتضيات جامعه و سازمان رشد كنند.
ساري- خبرنگار كيهان
 


دبير دهمين جشنواره ملي ايده هاي برتر:

ايده هاي برتر تا سقف يك ميليارد ريال حمايت مي شوند

يزد- خبرنگاركيهان:
دبير دهمين جشنواره ملي ايده هاي برتر گفت: در جشنواره امسال جوايزي تا سقف يك ميلياردريال به ايده هاي برتر اختصاص مي يابد.
دبير دهمين دوره جشنواره ملي ايده هاي برتر در جمع خبرنگاران در سالن كنفرانس پارك علم و فناوري يزد با اعلام خبر فوق گفت: علاقه مندان به شركت در اين جشنواره تا 15آبان فرصت دارند ايده هاي خود را در سايت جشنواره به ثبت برسانند.
به گزارش خبرنگار ما ابوالفضل شاهزاده فاضلي افزود: همه افراد جامعه بدون درنظرگرفتن سطح تحصيلات و شرط سني مي توانند در اين جشنواره شركت كنند و ايده هاي خود را به ثبت برسانند.
وي با بيان اينكه جشنواره ملي ايده هاي برتر اولين حلقه هاي زنجيره ايده تا محصول است اظهار داشت: آيين اختتاميه و مراسم تجليل از ايده هاي برتر اين جشنواره 23 آذر برگزار مي شود.
دبير دهمين دوره جشنواره ملي ايده ها درباره برنامه هاي حاشيه اين جشنواره گفت: هشتمين نمايشگاه اختراعات و ابتكارات از 20 آذر به مدت سه روز نيز در پارك علم و فناوري استان يزد برگزار مي شود.
وي ابراز داشت: در حاشيه اين نمايشگاه نيز كارگاه ها و نشست هاي مختلف علمي با حضور افراد خلاق داراي ايده هاي برتر نيز برگزار مي شود.
شاهزاده فاضلي با اشاره به دوره هاي قبلي جشنواره ملي ايده هاي برتر تاكيد كرد: در 9 دوره گذشته 21هزار ايده به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است كه از اين ميزان 192ايده برگزيده شده اند.
وي خاطرنشان كرد: در دوره گذشته نيز 9 هزار و 400 ايده به دبيرخانه جشنواره رسيد كه بيشترين ايده ها در گروه برق و كامپيوتر و كمترين ايده در گروه مهندسي پزشكي است.
 


ايران در كيهان

نياز به نمايشگاه هاي دائمي محصولات كشاورزي
بناب-خبرنگار كيهان: ايجاد نمايشگاههاي دائمي عرضه مستقيم محصولات كشاورزي در آذربايجان شرقي ضروري است.
مدير كل امور روستايي استانداري آذربايجان شرقي با اعلام خبر فوق گفت: متاسفانه سهم كشاورزان در توزيع امكانات كشوري ناچيز است. صفر اصغري در آئين گشايش نمايشگاه عرضه مستقيم محصولات كشاورزي استان در بناب خواستار تبديل نمايشگاه هاي فصلي عرضه مستقيم محصولات كشاورزي به نمايشگاه هاي دائمي در استان شد تا هرگونه دلالي و واسطه گري در اين بخش قطع شده و محصولات كشاورزي بصورت عادلانه در بين مردم توزيع شود.
وي بزرگ ترين مشكل توليدات كشاورزي را در بخش فروش آن دانست و تاكيد كرد: اگر شبكه فروش اين محصولات تقويت شود، ميزان كمي و كيفي محصولات هم افزايش مي يابد.
اصغري با بيان اينكه براساس برنامه پنجم توسعه كشور بايد 100 درصد محصولات و خود كشاورزان بيمه شوند، افزود: خوشبختانه تا امروز استان آذربايجان شرقي در زمينه بيمه روستايي با تحت پوشش قرار دادن 64 درصد روستائيان عزيز رتبه اول كشور را بخود اختصاص داده است.
ساماندهي مراكز ترك اعتياد
دلفان-خبرنگار كيهان: مراكز ترك اعتياد در شهرستان دلفان بايد ساماندهي شود
فرماندار دلفان در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام مطلب فوق گفت: در اين شهرستان 2 مركز ترك اعتياد داراي پروانه فعاليت هستند و با استفاده از كارشناسان اجتماعي و پزشك به درمان معتادان مي پردازند. رضا دريكوند افزود: هم اكنون مراكز ديگري كه فاقد مجوز هستند در سطح شهرستان فعاليت دارند كه اميدواريم بهزيستي روند فعاليت آنها را مورد بررسي و اقدامات لازم را جهت مجوز دار كردن آنها انجام دهد.
افتتاح مركز لرزه نگاري
بندرعباس-خبرنگار كيهان: مركز لرزه نگاري ميناب افتتاح شد اين شبكه با اعتباري بالغ بر 200 هزار دلار از محل اعتبارات ستاد بحران استان و دانشگاه تهران رسما آغاز به كار كرد. گفتني است، اين شبكه با همكاري مركز لرزه نگاري كشور و استانداري هرمزگان از سال 89 شروع به ارائه خدمات نموده و طي اين مدت توانسته در منطقه جنوب كشور خدمات خوبي را ارائه دهد و در حال حاضر با بهره برداري از ساختمان و تجهيزات مربوط به آن اين شبكه رسما فعاليت خود را آغاز كرد.
مشكل جدي سيستم قضايي
جزيره قشم-خبرنگار كيهان: اطاله دادرسي يكي از مهمترين مشكلات حوزه قضايي كشور است
رئيس كل دادگستري هرمزگان با اعلام مطلب فوق گفت: كم بودن تعداد كادر قضايي هم يكي از مهمترين مسائلي است كه باعث اطاله رسيدگي به پرونده هاي قضايي دادگستري شهرستان قشم شده كه بدنبال راهي براي تقويت كادر قضايي هستيم كه اميدواريم به زودي به اين مهم دست پيدا كنيم.
عليا افزود: البته هرگونه رسيدگي مجدد به پرونده هايي كه راي قطعي آن صادر شده غير ممكن است مگر اينكه پرونده اي شرايط تكرار دادرسي (اعاده دادرسي) را داشته باشد.
بسيج براي مبارزه با بيسوادي
بندرعباس-خبرنگار كيهان: همه ظرفيت ها بايد براي ريشه كني بيسوادي بسيج شود استاندار هرمزگان با اعلام مطلب فوق گفت: از آغاز دولتهاي نهم و دهم 117 نمازخانه در مدارس استان احداث شده كه اين رقم اكنون به 568 نمازخانه در مدارس استان است و شايسته نظام آموزشي استان نيست.
عزيزي به افزايش اين آمار تاكيد كرد و افزود: ساخت 450 نمازخانه مدارس ظرف مدت دو سال و با اعتباري افزون بر 25 ميليارد ريال از مصوبات اين نشست است. استاندار هرمزگان تصريح كرد: تكليف برنامه پنجم توسعه محو بيسوادي و رساندن عدد آن به صفر است كه در جمعيت هدف (49-10 سال) بايد محقق شود.
راهيان نور
قائم شهر-خبرنگار كيهان: 3 هزار و 500 دانش آموز قائم شهري به مناطق جنگي جنوب اعزام مي شوند
سرهنگ رمضاني فرمانده سپاه پاسداران ناحيه قائم شهر با اعلام خبر فوق گفت: در نخستين اعزام كاروان راهيان نور دانش آموزي شهرستان قائم شهر بيش از 600 دانش آموز دختر پايه دوم دبيرستان هاي اين شهرستان بوسيله 14 دستگاه اتوبوس در ميان بدرقه مردم و خانواده ها از حسينيه عاشقان ثار الله قائم شهر راهي مناطق جنگي جنوب كشور شدند.
كاهش اعتبارات بنياد شهيد
سبزوار-خبرنگار كيهان: با تفكيك شهرستان هاي جوين، جغتاي و خوشاب اعتبارات بنياد شهيد سبزوار كاهش يافته است.
مسابقات پرواز بادبادكها
كيش-خبرنگار كيهان: مسابقات تفريحي، فرهنگي، هنري پرواز بادبادك ها در جزيره كيش برگزار شد. كودكان و نوجوانان دختر و پسر جزيره كيش به همراه خانواده هاي خود با همكاري هيئت ورزش هاي همگاني و معاونت ورزشي و آموزشي شركت سرمايه گذاري و توسعه كيش مسابقات تفريحي و فرهنگي و هنري پرواز بادبادك را بر فراز آسمان خليج هميشه فارس برگزار كردند.
شركت كنندگان در اين مسابقات بادبادك هاي رايگان دريافت كرده و جوايزي نيز در پايان به نفرات برگزيده و تمامي كودكان و نوجوانان اهداء شد.
واگذاري اراضي ملي
مانه و سملقان- خبرنگار كيهان: 100 هكتار اراضي ملي به بخش كشاورزي و صنعتي واگذار شد. رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان مانه و سملقان با اعلام خبر فوق گفت: جنگل هاي هيركاني كشور در دامنه شمالي البرز و جنوب درياي خزر با وسعتي در حدود2ميليون هكتار با گستره شرقي غربي واقع شده استد اسدي افزود: با توجه به اينكه كل مساحت مرتع شهرستان 313هزار و 200 هكتار است كه تاكنون 300 هزار هكتار مراتع مميزي شده است. شايان ذكر است ظرفيت مراتع 330 هزار راس دام است و در حالي كه دام موجود بيش از ظرفيت است.
كمبود بيمارستان خصوصي
سبزوار- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان نظام پزشكي سبزوار گفت: كمبود بيمارستان خصوصي و كمبود امكانات تشخيصي، جراحي مهم ترين عامل مهاجرت پزشكان متخصص از سبزوار بوده است.
يادواره شهدا
خوراسگان-خبرنگار كيهان: يادواره شهداي محله مسجدعلي خوراسگان برگزار شد يادواره شهداي محله مسجدعلي خوراسگان با شركت خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان و ايثارگران در مسجدعلي برگزار شد. در اين مراسم كه مسئولين شهري نيز حضور داشتند، دكتر مقتدايي نماينده اصفهان در مجلس شوراي اسلامي پيرامون مقام شهداي دفاع مقدس و ارزش هاي آنها سخنراني كرد.
 


صيد ماهي كيلكا در گيلان افزايش يافت

رشت- خبرنگاركيهان:
صيد ماهي كيلكا در گيلان 75 درصد افزايش يافته است.
معاون صيد و بنادر ماهيگيري شيلات استان گيلان با اعلام اين خبر اظهارداشت: صيادان گيلاني از اول فروردين ماه تاكنون 4هزار و 538 تن ماهي كيلكا صيد كردند كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 75 درصد افزايش داشته است.
محمد محبوب با بيان اينكه با صيد اين مقدار ماهي 17 ميليارد ريال درآمد نصيب صيادان شده است، افزود: 450 تن از كيلكاي صيدشده در سبد غذايي خانوار و بقيه به پودر ماهي براي خوراك طيور تبديل شده است.
وي در ادامه با اشاره به اينكه 240 صياد گيلاني با 24 فروند شناور در درياي خزر ماهي كيلكا صيد مي كنند گفت: كاهش تدريجي تعداد شناورهاي صيد از 118 فروند به 24 فروند و همچنين جلوگيري از صيد بي رويه، از مهم ترين راهكارهاي شيلات براي حفظ ذخاير ماهي كيلكا در 10 سال گذشته بوده است.

 


تكميل مجتمع فولاد ني ريز 6هزار شغل ايجاد مي كند

شيراز - خبرنگاركيهان:
اعتبار مجتمع فولاد شهرستان ني ريز از منابع داخلي تأمين شده و با تكميل اين مجتمع شش هزار شغل در اين شهرستان ايجاد مي شود.
نماينده مردم استهبان و ني ريز در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب گفت: شركت ملي فولاد ايران اين اعتبار را دريافت نكرده و از نيمه دوم مهر ماه جاري ادامه ساخت واحد احياي اين مجتمع آغاز مي شود و اميدواريم كه واحد احيا در خرداد ماه سال آينده راه اندازي شود.
محمد سقايي اظهارداشت: ظرفيت توليد اين مجتمع 800 هزار تن در سال است و اين مجتمع به گونه اي طراحي شده كه ظرفيت آن تا يك ميليون تن قابل افزايش است.
وي اضافه كرد: تاكنون 2000ميليارد ريال براي اجراي ساخت اين مجتمع هزينه شده كه تا پايان ساخت واحد احيا 1000 ميليارد ريال ديگر و 20ميليون يورو اعتبار ارزي توسط شركت فولاد ايران تأمين مي شود.
وي گفت: مجتمع فولاد ني ريز داراي واحد توسعه است كه با توجه به ضرورت فولاد در كشور و منطقه، معادن و ظرفيت هاي كشور به ما اجازه مي دهد كه نه تنها به اندازه نياز بلكه براي صادرات كشور هم بتوانيم در داخل فولاد توليد كنيم و اين منطقه اين استعداد را دارد.
 


رتبه عالي پروژه مهر به آموزش و پرورش سمنان رسيد

سمنان- خبرنگار كيهان:
آموزش و پرورش سمنان در اجراي پروژه مهر سال تحصيلي جاري رتبه عالي گرفت.
مديركل آموزش و پرورش استان سمنان با اعلام اين خبر گفت: در ارزيابي مسئولان وزارت آموزش و پرورش، اداره كل آموزش و پرورش استان سمنان از ميان 32 استان كشور در اجراي پروژه مهر رتبه عالي را كسب كرد.
محمد بنائيان سفيد افزود: كسب اين رتبه حاصل فعاليت ها و برنامه ريزي هاي صورت پذيرفته در كميته هاي پنج گانه ستاد پروژه مهر اعم از كميته هاي ساماندهي، تعمير، تجهيز، توجيه و تبليغ، نظارت و ارزيابي بوده است. پروژه مهر به مجموعه اقدامات لازم براي آغاز سال تحصيلي گفته مي شود.
 


مديرعامل آب و فاضلاب استان:

هشت شهر هرمزگان با چالش كم آبي مواجهند

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
مديرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با توجه به تداوم خشكسالي هاي اخير، مشكل كم آبي در اكثر شهرهاي استان ادامه دارد كه در حال حاضر هشت شهر استان با بيشترين نياز آبي مواجه اند.
حسين خادمي افزود: شهرهاي سيريك، هشت بندي، قلعه قاضي و تخت، بندرلنگه، روئيدر، سردشت و گوهران با بيشترين نياز آبي مواجه اند. همچنين شهر بندعباس به دلايلي نظير وسعت شبكه، اشتراك هاي بزرگ صنعتي، افزايش روبه رشد تقاضا براي شهرك هاي جديدالاحداث، مسكن مهر و... همواره با چالش تامين آب روبرو است.
به گفته اين مقام مسئول؛ در حال حاضر حداكثر ظرفيت تامين آب در شهرهاي استان سه هزار و 238 ليتر در ثانيه است كه دو هزار و 138 ليتر در ثانيه از سد استقلال،842 ليتر در ثانيه از طريق چاه ها ، 189 ليتر در ثانيه از طريق شيرين سازي آب دريا و 69 ليتر در ثانيه نيز از خط محرم تامين مي شود.
وي با بيان اينكه هم اكنون جمعيت تحت پوشش اين شركت، جمعيتي بالغ بر يك ميليون نفر است، خاطرنشان كرد: پيش بيني مي شود تا پايان برنامه پنجم توسعه اين ميزان جمعيت به يك ميليون و 500 هزار نفر برسد كه در نتيجه آن آب مورد نياز اين جمعيت به 6هزار و 100 ليتر در ثانيه معادل 530 هزار مترمكعب در شبانه روز مي رسد.
 


برگزاري همايش يكپارچه نبوي در 110 مسجد محوري استان اصفهان

اصفهان-خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان از برگزاري همايش يكپارچه در 110 مسجد محوري اين استان و مساجد شاخص كشور براي محكوميت توهين به مقدسات اسلامي حمايت كرد.
«آيت ا... سيديوسف طباطبايي» در نشست مشترك مسئولان مناطق امور مساجد شهرستان اصفهان و مديران كانون هاي فرهنگي و هنري مجري طرح پيام آور صلح و دوستي، به اقدامات دشمنان در طول دهه هاي گذشته براي ضربه زدن به اسلام اشاره كرد و افزود: از زماني كه سلمان رشدي به عنوان اولين كسي كه در قرن ما توهين به مقدسات اسلام را شروع كرد و انگليسي ها به او، جا و مكان دادند، اقدامات زيادي توسط صهيونيست ها براي ضربه زدن به اسلام شكل گرفته است.
وي برپايي هرچه باشكوه تر اجتماعات مختلف و سخنراني ها را براي رساندن صداي انزجار مسلمانان به گوش استكبار جهاني از راهكارهاي مقابله با اين حركت موهن دانست.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه دشمنان با اين كارها بغض ما را نسبت به خودشان بيشتر مي كنند، اظهار داشت: در شرايط كنوني بايد از ابزارهاي مجازي براي اشاعه مرام و مسلك ائمه اطهار(ع) در دنيا استفاده كرد. وي اضافه كرد: با تمام قوا همه نمازگزاران مساجد استان در 110مسجد شاخص براي برپايي مراسم محكوم كردن حركت زشت اهانت به ساحت مقدس پيامبر(ص) گردهم جمع خواهند شد.
در ادامه مراسم «حجت الاسلام معتمدي» رئيس كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان اصفهان گفت: اعضا و ائمه جماعات بيش از يك هزار كانون فرهنگي و هنري مساجد، بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در 110 مسجد محوري استان توهين به مقدسات اسلامي را محكوم مي كنند.

 


برگزاري آيين ازدواج 1400 زوج گلستاني در آزادشهر

شرق گلستان- خبرنگاركيهان:
همزمان با سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه(س) آيين ازدواج 1400 زوج گلستاني در آزادشهر برگزار شد.
1400 زوج جوان گلستاني با اجتماع در سالن ورزشي تختي آزادشهر به ميمنت اين روز مبارك، زندگي خود را آغاز كردند.
حجت الاسلام والمسلمين محمد حسينيان امام جمعه شهرستان آزادشهر در اين مراسم گفت: مسلمانان يك هويت الهي و معنوي دارند، چرا كه آنان پيرو آيين حضرت محمد(ص) و قرآن كريم هستند.
امام جمعه آزادشهر افزود: خانواده به عنوان يك كانون باعث رشد و تعالي بشر محسوب مي شود و اعضاي خانواده بايد در اين كانون با يكديگر صحبت كنند در غير اين صورت اعضاي خانواده به انواع بيماري هاي روحي مبتلا مي شوند.
وي افزود: سه عاملي كه باعث موفقيت در زندگي زناشويي مي شود گذشت، ايمان به خداوند و تلاوت آيات نوراني قرآن و حضور در صحنه هاي مختلف عبادي نظير نمازجماعت و جمعه هستند.
در اين مراسم معاون وزارت ورزش و جوانان، فرماندار آزادشهر، مسئولان استان و شهرستان و جمع كثيري از اعضاي خانواده زوج هاي جوان حضور داشتند. همچنين علاوه بر اهداي يك هديه مشترك به همه زوج هاي جوان 20عدد وام 70 ميليون ريالي و 20 هديه 500 هزارريالي به صورت قرعه كشي بين زوج هاي جوان توزيع شد.
 


تاكيد استاندار گلستان

بر اشتغال زايي در بخش مرزي داشلي برون

گنبدكاووس - خبرنگاركيهان:
اشتغال جوانان بخش مرزي داشلي برون از مهمترين نيازهاي مردم منطقه است كه با آماده شدن زيرساخت ها محقق مي شود.
استاندار گلستان در جلسه اي كه به منظور بررسي روند توسعه بخش مرزي داشلي برون با حضور فرماندار شهرستان گنبدكاووس و امام جمعه، اعضاي شوراي شهر و شهردار اينچه برون برگزار شد با اشاره به سفر يك روزه رئيس جمهور درجشن ثبت جهاني بلندترين آجري جهان، افتتاح سد دانشمند را دستاورد بزرگي دانسته و با پيش بيني آينده اي درخشان براي اينچه برون خاطر نشان كرد: عبور خط آهن از مسيرگرگان - اينچه برون به سمت آسياي ميانه فرصت بسيار مناسبي را براي تحول در بخش داشلي برون فراهم مي كند.
جواد قنات اظهار داشت: براي پيگيري تملك تير پارك و تسريع در راه اندازي جايگاه سوخت سي.ان. جي بايد جلسه اي مشترك با حضور معاون عمراني استاندار و مديرعامل استاني شركتهاي توزيع برق، فرآورده هاي نفتي و ديگر ارگان هاي ذيربط تشكيل شود.
حيدر علي احمدي فرماندار شهرستان گنبدكاووس نيز در اين جلسه با بيان اينكه بخش داشلي برون با سرعت موانع توسعه را رفع و به شكوفايي مي رسد، افزود: 64 پروژه عمراني در بخش مرزي داشلي برون در دست اجراست.
احمدي عبور خط ريل راه آهن، سد دانشمند، تكميل كانال هاي سد، بازارچه و گذر مرزي، معادن صدف ويد را از مهمترين مزيت هاي بخش مرزي داشلي برون براي توسعه برشمرد.
 


840 تن پسته در تايباد برداشت شد

تايباد- خبرنگار كيهان:
كار برداشت پسته از سطح 988 هكتار زير كشت پسته باروردر شهرستان تايباد به پايان رسيد و 840 تن پسته جمع آوري شد.
مديرجهاد كشاورزي تايباد با اعلام اين خبر افزود: پسته هاي توليدي از نوع فندقي، كله قوچي و احمد آقايي هستند.
رضا زارع گفت: شهر تايباد همچنين داراي 418 هكتار سطح زير كشت غيربارور است.
زارع اظهار كرد: عدم وجود كارخانه پسته پاك كني در شهرستان باعث شده كه پسته كاران پسته تر را با قيمت پايين به دلالان بفروشند.
 


استاندار لرستان:

اجراي مصوبه هاي سفرهاي استاني دولت در اولويت قرار دارد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
اجرا و تكميل پروژه هاي مصوب سفرهاي هيئت دولت به لرستان در اولويت هاي تخصيص بودجه قرار گرفت.
استاندار لرستان در جلسه اتخاذ تصميم در مورد بودجه سال 92 با اعلام خبر فوق گفت: همه دستگاه ها موظف هستند مجوزهاي مورد نياز تمام پروژه ها را صادر و به گونه اي عمل كنند كه پروژه ها در قانون بودجه سال 92 داراي رديف تخصيص اعتبار باشند و شناسنامه دار شوند.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر دهمرده با تاكيد بر لزوم ارائه طرح توجيهي براي هر يك از پروژه ها، افزود: طرح توجيهي زمينه افزايش اعتبارات را فراهم مي كند.
وي در ادامه ابراز داشت: امسال نمايندگان جديد به مجلس آمده اند كه مي توانند با ايجاد تحول در تخصيص اعتبارات گزارش عملكرد نويد بخش به مردم بدهند و دولت نيز سال آخر فعاليتش را مي گذراند كه تلاش مي كند پروژه هاي نيمه تمام تكميل شوند. لذا فرصت مناسبي براي مديران دستگاه ها فراهم شد تا با كار و تلاش شبانه روزي در جهت جبران محروميت هاي استان و تحقق خواسته هاي مردم، كارآمدي و توانايي خود را به منصه ظهور برسانند.
 


فرماندار:

شهرداري بدهي خود را به كتابخانه هاي باغملك بپردازد

اهواز- خبرنگاركيهان:
فرماندار باغملك بر پرداخت بدهي نيم درصدي شهرداري ها به كتابخانه هاي عمومي و تسويه حساب بدهي هاي سال هاي گذشته تاكيد كرد.
سيدجعفر طباطبايي گفت: شهرداري ها موظفند بدهي هاي معوق خود به كتابخانه ها را پرداخت كنند به طوري كه در جلسات بعدي بحث نيم درصد را نداشته باشيم.
به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي خوزستان، وي با تاكيد بر ضرورت فرهنگ سازي براي مطالعه در ميان دانش آموزان، گفت: معلمان و مربياني كه بتوانند 50 درصد از دانش آموزان خود را عضو كتابخانه كنند لوح تقدير و هديه دريافت مي كنند و در جشن باشكوهي كه امسال به مناسبت هفته كتاب برگزار مي شود تجليل خواهندشد.
طباطبايي گفت: انتظار داريم براي تشويق و ترغيب دانش آموزان به كتاب و كتابخواني از سوي ادارات آموزش و پرورش باغملك و صيدون به منظور بازديد دانش آموزان از كتابخانه برنامه مدوني تنظيم و به مدارس ابلاغ و گزارش آن به دبيرخانه انجمن ارسال شود.
فرماندار باغملك اضافه كرد: همچنين با هفته اشاعه و ترويج كتاب و كتابخواني تفاهم نامه مشتركي ميان ادارات آموزش و پرورش باغملك، صيدون، دانشگاه هاي آزاد اسلامي و پيام نور شهرستان با اداره كتابخانه هاي عمومي منعقد شود تا از دانش آموزان مقطع متوسطه و دانشجويان در سامانه كتابخوانان حرفه اي ثبت نام به عمل آيد.
طباطبايي افزود: با هماهنگي ادارات آموزش و پرورش باغملك و صيدون آن دسته از مدارسي كه در سطح شهرستان داراي فضاي مناسبي هستند به اداره كتابخانه ها معرفي شوند تا براساس تفاهم نامه از آنها به عنوان كتابخانه مشاركتي استفاده شود و درب آن به روي عموم مردم باز شوند.
 


ورود گردشگران خارجي به جزيره كيش 27 درصد افزايش يافت

جزيره كيش- خبرنگار كيهان:
رئيس جامعه هتل داران جزيره كيش از رشد 27 درصدي ورود گردشگران خارجي به اين جزيره خبر داد.
مسيح الله صفا گفت: از آنجائي كه بيشتر گردشگران خارجي را مسافراني تشكيل مي دهند كه براي تمديد ويزاي خود به جزيره كيش سفر مي كنند لذا در سال جاري ميزان ورود گردشگران خارجي به اين جزيره 27 درصد در مقايسه با سال هاي قبل افزايش پيدا كرده است.
رئيس جامعه هتل داران جزيره كيش با بيان اين مطلب افزود: هر فردي براي مدت 24 ساعت از محل زندگي خود خارج و به كشور ديگري سفر كند و هدفش كسب درآمد نباشد جزو گردشگران خارجي محسوب خواهد شد و ما امسال در جزيره كيش در اين خصوص رشد صعودي داشتيم.
وي در خاتمه افزود: روزانه 150 نفر مسافر خارجي براي تمديد ويزاي خود به جزيره كيش مي آيند و ما هنوز آمار گردشگران كويتي و عراقي را نداريم كه به جزيره كيش سفر مي كنند.
 


معاون اداره كل راه و شهرسازي استان:

توسعه مازندران در گروي راه هاي روستايي است

ساري- خبرنگار كيهان:
معاون راه روستايي اداره كل راه و شهرسازي مازندران گفت: توسعه اين استان در گرو توسعه راه هاي روستايي است.
لطف الله عباسي افزود: راه روستايي به عنوان قسمتي از توسعه روستايي و يكي از وظايف وزارت راه و شهرسازي را تشكيل مي دهد كه شامل احداث، آسفالت و نگهداري راه هاي روستايي است.
وي به اهميت راه هاي روستايي در مازندران اشاره و عنوان كرد: مازندران به دليل شرايط جغرافيايي و محيطي از جمله استان هايي است كه تعدد روستاها در آن زياد بوده، لذا بهسازي و ايمن سازي راه هاي ارتباطي اين روستاها يكي از اولويت هاي اصلي اين اداره كل است.
معاون راه روستايي راه و شهرسازي استان مازندران خاطرنشان كرد: آسفالت راه روستايي تيلم در بخش مركزي شهرستان سوادكوه يكي از محورهاي مهم روستايي اين شهرستان بوده كه عمليات اجرايي بهسازي و آسفالت آن به طول 4/2 كيلومتر با اعتباري بالغ بر 2500 ميليون ريال به اتمام رسيده است.
عباسي در پايان اظهار داشت: با اتمام پروژه مذكور 50 خانوار اين منطقه از نعمت يك راه ايمن و استاندارد بهره مند شدند.
گفتني است از 10 هزار و 100 كيلومتر راه ارتباطي در مازندران مقدار 7 هزار و 766 كيلومتر راه روستايي است.

 


آغاز ساخت دانشكده پرستاري در شازند

اراك- خبرنگاركيهان:
كلنگ دانشكده پرستاري شهرستان شازند به زمين زده شد.
اين دانشكده پرستاري در زميني به مساحت دو هزار مترمربع و زيربناي يك هزارمترمربع با اعتبار 50ميليارد تومان در سه طبقه احداث مي شود.
 


كوچ پاييزه زنبورداران تالشي آغاز شد

تالش- خبرنگاركيهان:
كوچ پاييزه زنبورداران تالشي آغاز شد.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان تالش با اعلام خبر فوق گفت: اين تعداد زنبورداران كه بيش از 60 درصد زنبورداران شهرستان تالش را شامل مي شود براي بهره مندي از بوته هاي چاي به شهرستان هاي چاي خيز استان هاي گيلان و مازندران مهاجرت مي كنند.
به گزارش خبرنگار ما، جابر تجارتي افزود: اين تعداد زنبورداران كندوهاي زنبور عسل خود را با داشتن مجوزهاي لازم از طرف مديريت هاي جهاد كشاورزي شهرستان هاي مبدا و مقصد به اين شهرستان ها منتقل مي نمايند.
وي يادآور شد كه شهرستان تالش در توليد عسل رتبه اول شهرستاني را در استان و رتبه سومي در كشور را دارا است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14