(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 3  آبان  1391 - شماره 20340

تجمع مردم بيرجند در اعتراض به هنجارشكني
شوراي شهر ديروز تصويب كرد
فرصت 2 هفته اي به شهرداري براي تقديم لايحه تقسيط مطالبات خود از مردم
تقويم آزمون كارشناسي ارشد92 اعلام شد
به رغم دستور رئيس جمهور به بانك مركزي
ثبت نام بورس دكتري خارج كشور متوقف شد
رويداد هاي خارجي
رئيس جمعيت هلال احمر خبر داد:
گزارش سهل انگاري سازمان ها در زلزله اخير روي ميز رئيس جمهور
فرمانده پليس راه كشور:
 5 مقصر اصلي حادثه واژگوني اتوبوس حامل دانش آموزان بروجني مشخص شدند
مناطق آلوده و جرم خيز تهران پاكسازي شد
در شهربازي «ائل گلي» تبريز
سقوط يك خانواده از چرخ و فلك 2 قرباني گرفت
معاون حقوقي تعزيرات حكومتي تهران:
محكوميت شركت هاي توليد و واردكننده خودرو را به زودي اعلام مي كنيم
انفجار در كرج 2 قرباني گرفت
سردسته هاي باند قاچاق انسان در جاسك دستگير شدند
انفجار خانه مسكوني در اهواز
مسموميت 300 كارگر با آمونياك
آتش سوزي مرگبار در آسايشگاه سالمندان
انفجار خودروي زندانيان
ركوردشكني روي بطري
رسوايي مجري مشهور مدير بي بي سي را به پارلمان كشاند
نسخه جديد «300»


تجمع مردم بيرجند در اعتراض به هنجارشكني

 بيرجند - خبرنگار كيهان:
مردم دين دار شهر بيرجند به برگزاري كنسرت موسيقي همراه با رقص و پايكوبي در اين شهر اعتراض و در مقابل دفتر امام جمعه تجمع كردند.
در شب سالروز ازدواج حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه(س) در يك سالن ورزشي شهيدين قاسمي بيرجند از سوي يكي از نهادهاي وابسته به اداره كل ورزش و جوانان خراسان جنوبي مراسمي برگزار شد كه عده اي در آن اقدام به هنجارشكني كردند.
در اين كنسرت موسيقي كه با حضور برخي از خوانندگان برگزار شد ، عدم نظارت اداره كل ورزش و جوانان استان بر نحوه اجرا موجب شد تا عده اي فرصت طلب اقدام به رقص و پايكوبي كرده و صحنه هاي ناشايستي از اختلاط دختران و پسران هنگام ورود و خروج به سالن به نمايش درآيد.
به همين منظور اقشار مختلف مردم بيرجند در محكوميت اين اقدام موهن اقدام به تجمع اعتراض آميز در دفتر امام جمعه بيرجند كرده و با شعارهاي مختلف ضمن اعلام برائت از برپايي چنين مراسمي خواستار برخورد قاطع مراجع ذي صلاح با عوامل آن شدند.
حجت الاسلام والمسلمين اسدي يكي از علماي بيرجند در اين تجمع از مسئولين خواست تا در برگزاري چنين مراسمي هوشياري لازم را حفظ كنند.
گفتني است، اداره كل ورزش و جوانان استان پس از اخذ مجوز از اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مسئوليت برگزاري اين كنسرت را به عهده يكي از مسئولان خود گذشته و نظارتي بر چگونگي اجراي آن نداشته است.
 


شوراي شهر ديروز تصويب كرد

فرصت 2 هفته اي به شهرداري براي تقديم لايحه تقسيط مطالبات خود از مردم

شوراي اسلامي شهر تهران براي تقديم لايحه تقسيط و چگونگي مطالبات خود از افراد حقيقي و حقوقي دو هفته به شهرداري فرصت داد.
گزارش خبرنگار كيهان از پانصدويكمين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران حاكي است: ديروز اعضاي اين شورا پس از بحث و گفت وگو درباره اجراي ماده 174 قانون 5 ساله توسعه كشور و به منظور اصلاح ماده 32 قانون آيين نامه مالي شهرداري ها مبني بر افزايش مدت تخصيص و چگونگي اخذ مطالبات شهرداري تهران، به خاطر به توافق نرسيدن در خصوص تعيين زمان و چگونگي اخذ مطالبات از شهرداري خواستند كه تا دو هفته آينده نظر خود در اين رابطه را در قالب يك لايحه تقديم شورا كند.
در اين جلسه پروين احمدي نژاد با اشاره به اصلاحيه تبصره 3 ماده واحده قانون بودجه سال 91 مبني بر افزايش مدت تخصيص عوارض موديان از 3 سال به 6 سال و پيشنهاد نقدي به ميزان نصف موارد تعيين شده قابل اقدام است.
در ادامه اين جلسه خسرو دانشجو سخنگوي شوراي شهر هم با اشاره به بي ارتباط بودن مفاد و متن طرح به موضوع اشاره شده گفت: با اين طرح عملا به شهرداري اجازه داده مي شود كه مطالبات خود را در 72 قسط از مردم دريافت كند كه در واقع به ضرر افراد محروم كه در بافت هاي فرسوده و در جنوب شهر زندگي مي كنند خواهد شد.
خسرو دانشجو تاكيد كرد: اگر اين طرح براي همه اعمال شود جشن ميلياردرها خواهد بود، چون انبوه سازان كه وام هاي ميلياردي دريافت مي كنند با سوءاستفاده از اين طرح به بهانه اينكه هنوز نتوانسته مفاسا حساب دريافت كند مردم را گرفتار دريافت اسناد خود خواهند كرد.
مهندس حسن بيادي هم با نظر موافق بر اينكه شهرداري بايد تا دو هفته ديگر چنين لايحه اي را به شورا بفرستد گفت؛ مدت 6 سال ذكر شده در طرح بايد قاعده مند باشد.
بيادي در ادامه با اشاره به تقوي نماينده شهرداري كه در جلسه حضور داشت تاكيد كرد: الان سه ماه است كه در اين رابطه بحث وجود دارد اما شهرداري هيچ لايحه اي را به جلسه نياورده است. مرتضي طلايي هم با اشاره به وضعيت ارز و ارزش پول در كشور گفت، بهتر است كه شهرداري اقدام به تهيه چنين لايحه اي كند.
تغيير نام 9 كوچه، خيابان
پل و ميدان
در ادامه جلسه ديروز شورا به پيشنهاد پروين احمدي نژاد و بررسي اعضا، اعضاي شوراي شهر با تغيير نام 9 كوچه، خيابان و ميدان موافقت كرد.
بنابراين گزارش كوچه «بهار» در محدوده منطقه يك شهرداري تهران به «شهيد بهرام شكري»، خيابان «جابان» در منطقه 3 به نام «شهيد محمدرضا فتاح»، ميدان «فاقد» در همين منطقه به نام «شهداي ده ونك» پل «فاقد» در منطقه 7 به نام «برادران شهيد نورعلي»، خيابان «ميمنت جنوبي» در منطقه 10 به نام شهيد «محمدكاظم زارع»، فلكه چايچي در منطقه 13 به نام شهيدان رحيمي، ميدان «شكوفه» در منطقه 16 به نام «برادران شهيد كريمي»، پل «فاقد» در منطقه 20 به نام «شهيد محمدعلي توران پشتي» و خيابان «18» در منطقه 22 شهرداري به نام مرحوم «مختومقلي فراغي» با حفظ شماره تغيير يافت.
پيشرفت كار در بوستان نهج البلاغه فقط 20 درصد
به گزارش خبرنگار ما دكتر حمزه شكيب رئيس كميسيون عمران شوراي اسلامي شهر تهران در ادامه جلسه ديروز از شهرداري به خاطر عدم رسيدگي به پايدارسازي شيب ها در بوستان نهج البلاغه در رود دره كن، به رغم گذشت 5/1 سال از فعاليت پيمانكاران در اين بوستان گفت: در اين مدت فقط 20 درصد كار پيشرفت داشته است و شهرداري بايد در اين رابطه پاسخگو باشد و در آستانه فصل سرما كه براي عبور و مرور مردم به شدت خطرناك مي باشد اين مشكل را حل كند.
مواظب باشيد شهرداري
دست به عمل خودسرانه
ديگر نزند
شكيب در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اقدام خودسرانه شهرداري در خيابان 17 شهريور گفت: خبرها حاكي است كه شهرداري در نظر دارد اقدام به ساخت يك تونل جديد در پايتخت بدون برنامه ريزي قبلي كند.
وي تاكيد كرد: براساس اين خبر شهرداري به دنبال ساخت دو كيلومتر تونل جديد در امتداد بزرگراه حكيم و از زير منطقه چيتگر است.
شكيب گفت: بايد قبل از هر كاري هزينه ساخت اين تونل و درجه اولويت آن را سنجيد.
اولويت اول شهرداري
بايد مترو باشد
شكيب تصريح كرد: از شهرداري مي خواهم كه اولويت اولش را براساس مشكلات موجود تعيين كند و در حال حاضر اولويت اول شهرداري بايد مترو باشد.
شكيب خطاب به شهرداري گفت: خداي ناكرده به دنبال اين نباشيم كه بخواهيم براي خودمان كار درست كنيم.
در اين جلسه همچنين يك فوريت طرح تشكيل كارگروه ويژه براي تهيه و ارائه طرح جامع ساماندهي تبليغات محيطي در تهران و همچنين بررسي لايحه پيشنهاد اصلاح بند «د» ماده 39 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه به تصويب رسيد.
 


تقويم آزمون كارشناسي ارشد92 اعلام شد

مشاور عالي سازمان سنجش با اعلام جزييات و تقويم آزمون كارشناسي ارشد سال 92 از آغاز ثبت نام اين آزمون از روز سه شنبه 9 آبان خبر داد.
دكتر حسين توكلي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به آغاز ثبت نام آزمون كارشناسي ا رشد 92 و هجدهمين دوره المپياد علمي دانشجويي از روز 9 آبان از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org گفت: مهلت ثبت نام در اين دوره از اين آزمون تا 16 آبان ماه ادامه دارد.
وي با اشاره به انتشار اطلاعيه سازمان سنجش در خصوص شرايط ثبت نام از روز دوشنبه هشتم آبان در پيك سنجش، تاكيد كرد: هر داوطلب بايد براساس برنامه زماني پيش بيني شده در فرصت مشخص و بر اساس دستورالعمل هاي مربوطه، پس از پرداخت اينترنتي وجه ثبت نام، نسبت به انجام ثبت نام اقدام كند.
مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به توزيع كارت ورود به جلسه آزمون كارشناسي ارشد 92 از 15 بهمن ماه سال جاري از طريق سايت سازمان سنجش، گفت: آزمون كارشناسي ارشد 92 طي روزهاي 18، 19 و 20 بهمن ماه برگزار مي شود.
توكلي با بيان اينكه نتايج اوليه آزمون به صورت كارنامه تنظيم و در ارديبهشت منتشر مي شود، گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، پس از دريافت دفترچه راهنماي انتخاب رشته، مي توانند از ميان كد رشته محل هاي مربوطه، به ترتيب تقدم علاقه، نسبت به انتخاب رشته اقدام كنند.
مشاور عالي سازمان سنجش از اعلام نتايج نهايي آزمون كارشناسي ارشد 92 در دهه اول شهريور ماه خبر داد.
 


به رغم دستور رئيس جمهور به بانك مركزي

 ثبت نام بورس دكتري خارج كشور متوقف شد

معاون بورس وزارت علوم با بيان اينكه ثبت نام براي بورس دكتري 92 تا اطلاع ثانوي انجام نمي شود، گفت: رئيس جمهور براي اعزام بورسيه هاي سال هاي گذشته روز دوشنبه به بانك مركزي دستور صريح داده است.
حسن مسلمي نائيني در گفت وگو با مهر، افزود: شوراي مركزي بورس وزارت علوم تصويب كرد كه ثبت نام بورس خارج دكتري 92 تا اطلاع ثانوي به دليل برخي مسائل ارزي متوقف شود.
وي گفت: زمان مشخصي براي فعال شدن فراخوان بورس خارج 92 در نظر گرفته نشده است.معاون بورس وزارت علوم همچنين درباره آخرين وضعيت اعزام بورسيه هاي سال هاي گذشته، تاكيد كرد: عده اي اعزام شدند و به رغم اينكه بانك مركزي دستور اختصاص بودجه براي اعزام اين دانشجويان را صادر كرده اما ميان دستور تا اجرا در بانك مركزي فاصله وجود دارد.
مسلمي همچنين خبر از دستور صريح رئيس جمهور به بانك مركزي داد و گفت: رئيس جمهور به بانك مركزي صريحا دستور داد تا هر چه زودتر مشكلات اعزام بورسيه هاي سال هاي گذشته را برطرف كند.


رويداد هاي خارجي

مردان سفيدپوست آمريكايي زن سياهپوست را به آتش كشيدند
يك زن سياهپوست آمريكايي در ايالت «لوئيزيانا» مورد حمله افراد ناشناس عضو سازمان سري ضد سياهپوستان آمريكا كه نقاب برچهره داشتند، قرار گرفت و به آتش كشيده شد.
به گزارش فارس به نقل از شبكه «راشاتودي» اين زن 20 ساله سياهپوست آمريكايي در ايالت «لوئيزيانا» توسط مردان سفيدپوست در پارك «سيويتان» مورد حمله قرار گرفت و به آتش كشيده شد.
بر اساس اين گزارش، حمله كنندگان به وي روي ماشين اون سه حرف «kkk» را نوشته بودند كه مخفف سازمان سري ضد سياهپوستان آمريكا است.
اين رخداد يكشنبه شب زماني به وقوع پيوست كه «شارمكا موفيت» زن 20 ساله سياهپوست آمريكايي در پارك سيويتان منطقه وينسبورو ايالت لوئيزيانا مورد حمله قرار گرفت.
قرباني به پليس تلفن كرد و گفت كه مورد حمله مردان ناشناسي كه نقاب به چهره داشتند قرار گرفته است. اين قرباني سياهپوست هم اكنون در مركز پزشكي «ال اس يو» در وضعيت نامساعدي قرار دارد.
مادر قرباني به يك كانال تلويزيوني محلي گفت كه دخترش از ناحيه دست، پا و سينه به شدت سوخته است.
پليس تاييد كرده است كه اعضاي سازمان سري ضد سياهپوستان آمريكا، چنين اقدام وحشيانه اي را انجام داده اند.
 


رئيس جمعيت هلال احمر خبر داد:

گزارش سهل انگاري سازمان ها در زلزله اخير روي ميز رئيس جمهور

رئيس جمعيت هلال احمر در مورد آخرين وضعيت خريد تجهيزات امدادي، تامين دارو، ادامه روند امدادرساني به زلزله زدگان آذربايجان و سهل انگاري سازمانها در برخي حوادث توضيح داد .
ابوالحسن فقيه در گفت و گو با مهر تاكيد كرد: تمامي كمك ها و اقداماتي كه هلال احمر در زلزله آذربايجان انجام داد بر اساس اساسنامه و منشور بين المللي و در قالب كمك هاي بشر دوستانه بود. ولي وقتي وارد كار شديم و از فاز امداد و نجات اوليه گذشتيم ديديم متاسفانه برخي دستگاه هاي مسئول هنوز وارد نشده اند و ما نمي توانستيم دست روي دست بگذاريم. در همين رابطه سازمان جوانان و داوطلبان هلال احمر به سرعت وارد عمل شدند و اقدام به ايجاد و راه اندازي روستا مهدها، نمازخانه، برگزاري برنامه هاي مذهبي، تامين سرويس بهداشتي و حمام، تامين لوازم خانگي، تلويزيون و... كردند .
وي افزود: در طول كار هم اگر مشكلاتي رخ مي داد به سرعت گزارش مي كرديم.
رئيس جمعيت هلال احمر گفت: حالا چون هلال احمر جور ساير سازمان ها را كشيده دليلي ندارد تا سازمان ها نيز بر اين خيال باشند كه همه اين مسائل وظيفه هلال احمر بوده است، هر چند كه تمامي سهل انگاري ها را به رئيس جمهور گزارش كرده ايم ولي رسانه اي نكرده ايم .
فقيه با بيان اينكه عمليات امدادي و كارهاي فرهنگي هلال احمر در مناطق زلزله زده به پايان رسيده و تنها هلال احمر استان در محل حضور دارد گفت: تاكنون 14 ميليارد تومان كمك هاي مردمي براي كمك به زلزله زدگان جمع آوري شده كه بيش از 10 ميليارد تومان آن صرف تامين لوازم خانگي زلزله زدگان مي شود كه هر بسته لوازم خانگي حدود يك ميليون و 300 هزار تومان تعريف شده است .
رئيس جمعيت هلال احمر در خصوص آسيب پذيري تهران در برابر حوادث غير مترقبه هم گفت: من نمي توانم بگويم كه شهرداري تهران به عنوان مسئول بحران پايتخت خوب عمل كرده يا بد، اما معتقدم بهتراز اين هم مي شود كار كرد وهمانطور كه مقام معظم رهبري در سفر به مناطق زلزله زده فرمودند كار جمعي در كشور ما دشوار است ولي بايد بتوانيم باهم كاركنيم . رئيس هلال احمر با اشاره نياز جدي كشوربه امكانات مربوط به امدادهوايي تصريح كرد : اين موضوع در كشور همچنان متولي خاصي و حتي قانوني در باره آن وجود ندارد و در رديف هاي بودجه و قوانين كشوري چيزي به نام امدادهوايي تعريف نشده است.
خريد بالگردهاي
25 ميليارد توماني براي 18 استان
فقيه همچنين از خريد چهار بالگرد جديد براي هلال احمر خبرداد و افزود: دو عدد از بالگردها به ناوگان پيوسته است و منتظر ترخيص دو بالگرد ديگر هستيم كه جزو جديدترين بالگردهاي روز دنيا محسوب مي شوند .
رئيس جمعيت هلال احمر به وجود 14 بالگرد در كل كشور اشاره كرد و افزود: طبيعي است اين تعداد بالگرد براي كشور با 32 استان ناكافي است اما در جلسه اي كه با حضور وزير دفاع داشتيم نمونه هاي مختلف ديگري از بالگردها براي خريداري مورد بررسي قرار گرفته است.
ابوالحسن فقيه در مورد قيمت تمام شده هر بالگرد گفت: بالگردها قيمت هاي مختلفي دارند و بر اساس قيمت دلار بايد خريداري شوند كه از 6 ميليون تا 12 ميليون دلار قيمت دارند .
فقيه در مورد خريد آمبولانس هاي دريايي هم گفت: چند نمونه خريداري شده است ولي هنوز تعداد آن تكميل نشده است و امسال هم چند نمونه ديگراز آمبولانس ها را در سبد خريد خود داريم.
به طوري كه قراردادها منعقد شده و مبلغ آن نيز پرداخت شده است .
 


فرمانده پليس راه كشور:

 5 مقصر اصلي حادثه واژگوني اتوبوس حامل دانش آموزان بروجني مشخص شدند

فرمانده پليس راه كشور با اشاره به تكميل گزارش نهايي تصادف واژگوني اتوبوس اسكانيا در محور ايذه - لردگان مقصرين اصلي اين حادثه را اعلام كرد .
سرهنگ محمدرضا مهماندار عصر ديروز سه شنبه در گفت وگو با ايسنا با تاكيد بر اهميت موضوع به اعزام چندين گروه كارشناسي مجرب به محل حادثه اشاره كرد و گفت : در اين بررسي ها همه زواياي اين تصادف و علت آن مشخص شده است.
وي در خصوص علت اصلي و مقصرين اصلي اين حادثه عامل اول اين حادثه را بي مبالاتي راننده اتوبوس اسكانيا به علت به كار انداختن وسيله نقليه با عيب و نقص فني قبلي (نقص در سيستم ترمز) اعلام كرد و تصريح كرد: در عين حال عدم رعايت نظامات دولتي از سوي شركت مسافربري همسفر چابك سواران بروجن به علت صدور صورت وضعيت مسافري براي اتوبوس داراي نقص فني به عنوان عامل اصلي دوم اين حادثه به اثبات رسيده است .
مهماندار تاكيد كرد:مدير فني شركت مسافربري همسفر چابك سواران بروجن به علت عدم رعايت نظامات دولتي و تاييد سلامت فني و ايمني اتوبوس داراي نقص فني به عنوان عامل سوم مطرح است . فرمانده پليس راه تاكيد كرد: شركت سازنده اتوبوس اسكانيا به علت ضعف ستون هاي اتصال سقف با بدنه اتوبوس كه بيشترين علت ضربات وارده به سر و گردن مسافران در اين بخش بوده است به عنوان عامل چهارم وقوع اين حادثه به اثبات رسيده است .
وي عامل پنجم را تخلف در صدور برگه معاينه فني براي اتوبوس داراي نقص فني دانست و گفت مركز معاينه فني شهر فلاورجان در اين رابطه مقصر شناخته شده است .
مهماندار در باره جزئيان وقوع حادثه هم گفت : هنگامي كه در تاريخ 26 مهرماه سال جاري اتوبوس اسكانيا به شماره 21ع955 ايران 13 به رانندگي مرحوم حجت اله مرادي پس از سوار كردن 35 دانش آموز دبيرستان دخترانه و تعدادي همراه (با احتساب راننده) مجموعا 44 نفر از مبدا بروجن به منظور برگزاري اردو به مقصد اهواز در حال حركت بود، برابر اظهارات شاهدان كه از سرنشينان اتوبوس بودند، شامل مشاور فرهنگي و دبير آمادگي دفاعي دانش آموزان - كه طي حادثه مجروح شده اند، - در زمان رفت و در مسير شهركرد تا اهواز، چندين مرتبه چراغ Stop اتوبوس به معناي وجود نقص فني روشن كه راننده آن را كم اهميت اعلام كرده و گفته بود كه نياز به Reset دارد .
وي افزود: پس از اين چندين مرحله توقف براي رفع آن، راننده مذكور ادامه مسير داد و قرار بر اين بود كه در اهواز تعمير اساسي در اين خصوص انجام دهد .
فرمانده پليس راه كشور ادامه داد: هنگامي كه در ساعت 14:50 روز جمعه 28 مهرماه سال جاري، اتوبوس مذكور از سمت اهواز به سمت بروجن حركت كرده بود، راننده اظهار كرد كه نقص در شلنگ ترمز بوده كه فعلا رفع شده و بايد در اصفهان تعمير اساسي صورت گيرد كه نهايتا بعد از ثبت ساعت و عبور از پليس راه دهدز باز هم چراغ هشدار روشن و ناگهان راننده اعلام كرد كه ترمز ندارد و ترمز دستي نيز كار نمي كند .
مهماندار گفت: در اين حال به علت اينكه اتوبوس در سرازيري قرار داشته، لحظه به لحظه به سرعت آن افزوده شد و علي رغم تلاش راننده جهت هدايت و مهار آن، از طريق فرمان و پيشگيري از برخورد با وسايط نقليه ديگر نهايتا در سر پيچ چپ گرد، راننده توانايي كنترل وسيله را از دست داده و اتوبوس پس از برخورد به گاردريل سمت راست، از جاده خارج و ابتدا با پهلوي سمت راست به تله خاكي اصابت و پس از آن بر روي سقف واژگون مي شود كه به علت ضعيف بودن ستون هاي اتاق اتوبوس، بلافاصله دچار شكستگي و تخريب شده و باعث وارد شدن حداكثر فشار به سرنشينان شده است .
وي تصريح كرد: در بررسي خطاهاي ثبت شده در بوردهاي كامپيوتري، بيشترين تعداد خطا در سيستم ترمز ضد قفل (ABS) بوده و ساير بوردها مانند گيربكس، ريتارد هم به اين خطا اشاره كرده كه اين امر و شهادت سرنشينان گواهي است بر وجود نقص فني مستمر در سيستم ترمز اتوبوس كه از زمان شروع حركت و سفر اگر جدي تلقي شده و بيشتر مورد توجه راننده قرار مي گرفت، قطعا از وقوع اين حادثه پيشگيري مي كرد .
فرمانده پليس راه كشور با اشاره به جمع آوري تمامي اطلاعات به دست آمده از شهود عيني، بوردهاي كامپيوتري و سرعت ثبت شده توسط دستگاه سرعت نگار لحظه اي (GPS) كه بيانگر سرعت اتوبوس در دو دقيقه قبل از وقوع حادثه است، چهار مورد علت اصلي اين تصادف مشخص شده است . وي در پايان تاكيد كرد: بديهي است برابر مقررات گزارش ياد شده به دستگاه هاي ذيربط براي برخورد با متخلفان ابلاغ خواهد شد .

 


مناطق آلوده و جرم خيز تهران پاكسازي شد

چهار توزيع كننده مواد مخدر با پاكسازي مناطق آلوده و جرم خيز شرق تهران بازداشت شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس شرق استان تهران رئيس كلانتري 138 جنت آباد در تشريح جزئيات اين خبر، از شناسايي و دستگيري چهار توزيع كننده مواد مخدر در جنت آباد خبر داد و گفت: اين متهمان پاتوق خود را محل توزيع مواد مخدر كرده بودند.
فرهاد نائبي ضمن اشاره به اجراي طرح محله محور در خصوص پاكسازي مناطق آلوده و جرم خيز از لوث فروشندگان و توزيع كنندگان مواد مخدر، دستگيري چهار توزيع كننده مواد مخدر را در اين طرح يادآور شد.
وي گفت: با شكايت دبيران شوراياري و شهروندان ساكن محدوده جنت آباد در خصوص فعاليت چهار توزيع كننده مواد مخدر در اين محدوده، اقدامات مأموران اين كلانتري آغاز شد.
رئيس كلانتري 138 جنت آباد افزود: مأموران پليس با اجراي طرح امنيت محله محور و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر، موفق شدند اين متهمان را شناسايي و دستگير كنند.
نائبي ادامه داد: در همين راستا، تيم گشت انتظامي كلانتري در خيابان «جهاد»، اقدام به شناسايي و پرس وجو در خصوص اقدامات اين متهمان كرده و در بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد كه اين چهار نفر در خانه مجردي يكي از آنها اقدام به توزيع مواد مخدر به مشتريانشان مي كنند.
وي افزود: با توجه به اين موضوع، مراتب به مرجع قضايي ارجاع شد و مجوز ورود به مغازه و دستگيري متهمان در دستور كار مأموران قرار گرفت و بلافاصله مأموران، اين متهمان را بازداشت كردند.
رئيس كلانتري 138 جنت آباد افزود: در بازرسي از منزل اين افراد، مقاديري مواد مخدر بسته بندي شده از جمله حشيش و ترياك كشف و ضبط شد.
نائبي اضافه كرد: متهمان كه «پدرام»، «حسين»، «ميلاد» و «مهدي» نام داشتند، به كلانتري منتقل شده و در اعترافات خود نزد مأموران به توزيع حشيش و ترياك اعتراف كردند و پس از تكميل پرونده، براي سير مراحل قضايي به دادسرا معرفي شدند.


 


در شهربازي «ائل گلي» تبريز

سقوط يك خانواده از چرخ و فلك 2 قرباني گرفت

عصر روز دوشنبه به دليل برگشت كابين چرخ و فلك شهربازي «ائل گلي» تبريز يك زن 38 ساله كشته شد.
به گزارش مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي آذربايجان شرقي در اين حادثه مرد خانواده 3 نفري كه 43 سال داشت به شدت مجروح شد و پسر 14 ساله خانواده به خاطر گرفتن ميله چرخ و فلك نجات يافت.مدير لوناپارك مجتمع رفاهي تفريحي ائل گولي تبريز علت بروز حادثه شامگاه دوشنبه در چرخ و فلك اين مجموعه را عدم رعايت نكات ايمني و نبستن كمربند ايمني توسط خانواده حادثه ديده اعلام كرد.همچنين به گزارش ايسنا عليرضا حسن زاده با ابراز تأسف از بروز اين حادثه ناگوار براي اعضاي يك خانواده تبريزي، علت سقوط زن 38 ساله از كابين چرخ و فلك ائل گولي را بي توجهي متوفي به نكات ايمني و نبستن كمربند ايمني در داخل كابين اعلام و خاطرنشان كرد: اين خانواده نه تنها از بستن كمربند ايمني در داخل كابين خودداري كرده بودند، بلكه با رهاسازي كمربند به خارج از كابين، موجبات گير كردن آن دركابين پايين دستي و در نتيجه واژگوني كابين به هنگام دوران چرخ و فلك و در نهايت سقوط سرنشينان آن را فراهم آورده و اين حادثه تلخ را موجب شده اند.
 


معاون حقوقي تعزيرات حكومتي تهران:

محكوميت شركت هاي توليد و واردكننده خودرو را به زودي اعلام مي كنيم

معاون حقوقي و اجرايي تعزيرات حكومتي تهران با تاييد محكوميت برخي شركت هاي توليدكننده و واردكننده خودرو، تأكيد كرد: مجموع ميزان جرايم و محكوميت اين شركت ها به زودي اعلام خواهد شد.
بزرگمهر صادقي نيچ كوهي در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به شكايات مردم درباره گران شدن خودرو و تخلفات اين حوزه افزود: در خصوص تخلف گران فروشي خودرو پرونده هاي زيادي به سازمان تعزيرات حكومتي ارجاع داده مي شود اما جمع دقيق جرايم آنها مشخص نيست. اخيراً در خصوص گران شدن خودرو پرونده هاي زيادي به دست ما رسيده است كه بر اين اساس تعزيرات حكومتي بسياري از شركت هاي خودروساز داخلي و واردكنندگان خودرو را جريمه كرده است.
وي تأكيد كرد: ميزان جريمه اعلام شده در رسانه ها در خصوص گران فروشي خودرو را تكذيب نمي كنم اما ميزان قطعي و دقيق محكوميت ها پس از رسيدگي اعلام خواهد شد.
نيچ كوهي خاطرنشان كرد: طرح تشديد نظارت و مبارزه در مورد گران فروشان و متخلفان هم چنان با قاطعيت ادامه دارد.وي در خصوص عملكرد تعزيرات حكومتي تهران در هفته گذشته در سطح شهر تهران هم گفت: در موضوع دخانيات حدود21 فقره قاچاق سيگار كشف شد كه متخلفان در كل به 21ميليون ريال جريمه نقدي و ضبط كالاي كشف شده به نفع دولت محكوم شدند. همچنين در هفته گذشته يك انبار بزرگ اقدام به احتكار برنج كرده بود كه به دليل اين تخلف به 56 ميليارد ريال جريمه نقدي و عرضه كالا با نرخ رسمي محكوم شد.صادقي گفت: هم چنين به دليل گران فروشي 37 فقره لوازم بهداشتي در داروخانه و عطاري ها پرونده هايي در سازمان تعزيرات حكومتي تشكيل شده است.
 


انفجار در كرج 2 قرباني گرفت

انفجار خانه اي در حصارك كرج دو قرباني گرفت.
مسئول روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان البرز در گفت وگو با خبرنگار مهر در كرج گفت: در تاريخ يكم آبان ماه سال جاري در ساعت 22 و 22 دقيقه انفجاري در ساختمان دو طبقه در حصارك كرج رخ داد كه طي اين انفجار جان دو شهروند كرجي گرفته شد.
رحمتي افزود: يك خانم 22 ساله و يك خانم 60 ساله قربانيان اين انفجار و حريق بودند. به گفته وي، اين حادثه هيچ مصدومي نداشته است.
 


سردسته هاي باند قاچاق انسان در جاسك دستگير شدند

فرمانده پايگاه درياباني جاسك استان هرمزگان گفت: با همكاري مردم و به همت نيروهاي درياباني سه نفر از سردسته هاي باند قاچاق انسان در شرق اين شهرستان دستگير شدند.
سرهنگ «عليرضا گراوند» دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در جاسك گفت: اين سه تن كه دو تبعه پاكستاني و يك ايراني بوده و از طريق مرزهاي شرقي مبادرت به قاچاق انسان مي كردند، يكشنبه گذشته در يك عمليات اطلاعاتي به دام افتادند.
وي ادامه داد: در همين رابطه و با انجام چهار عمليات بيش از 70 نفر از تبعه غيرمجاز افغانستان كه به صورت غيرقانوني وارد كشور شده بودند و قصد عزيمت به مركز استان را داشتند نيز دستگير شدند.
شهرستان جاسك در 300 كيلومتري شرق بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده است.

 


انفجار خانه مسكوني در اهواز

مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري اهواز گفت: انفجار گاز در يك ساختمان مسكوني در ملاشيه موجب تخريب 80 درصدي منزل شد.
امير نجفي در گفت وگو با ايسنا، اظهار كرد: اين انفجار به دليل نشت گاز رخ داده و ساعت اعلام حادثه 6:15 صبح سه شنبه بوده است. وي افزود: در اين حادثه يك مادر و دو فرزندش كه در خانه بوده اند زخمي شدند كه هر سه تن زنده از زير آوار بيرون كشيده شدند. نجفي گفت: در اين حادثه چهار دستگاه خودروي آتش نشاني به همراه 12 نيرو اعزام شد و با اطفاي حريق و خروج مجروحان از زيرآوار آنها را به اورژانس تحويل دادند.
 


مسموميت 300 كارگر با آمونياك

بر اثر نشت گاز آمونياك در يك كارخانه آبزي پروري در چين نزديك به 300 كارگر به دليل مسموميت روانه بيمارستان شدند.
مقامات محلي استان «هوبئي» اعلام كردند: در پي نشت گاز آمونياك در اين كارخانه نزديك به 300 كارگر مسموم شدند و تحت درمان قرار گرفتند.مقامات بيمارستاني استان «هوبئي» با اعلام اينكه نزديك به 300 كارگر در بيمارستان بستري شدند، تصريح كردند: وضعيت سه تن از آنان وخيم گزارش شده است.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري شينهوا، تاكنون علت نشت گاز آمونياك در اين كارخانه آبزي پروري مشخص نشده است.
 


آتش سوزي مرگبار در آسايشگاه سالمندان

در پي وقوع آتش سوزي در ساختمان آسايشگاه سالمندان در تايوان 12سالمند جان خود را از دست دادند.
بنابر اعلام مقامات تايواني اوايل صبح ديروز ساختمان اين بيمارستان دچار آتش سوزي شد كه در پي آن 12بيمار كشته و دست كم 60 تن ديگر مجروح شدند.پليس محلي شهر «تاينان» اعلام كرد: آتش سوزي از طبقه دوم ساختمان آغاز شد و به ديگر بخش ها گسترش يافت.
به گفته مسئولان اين آسايشگاه، قربانيان اين حادثه به دليل استنشاق دود جان خود را از دست داده اند.
نيروهاي آتش نشاني شهر «تاينان» مدت كوتاهي پس از وقوع اين حادثه به محل اعزام شدند اما به دليل وجود تعداد زيادي سالمند عمليات امدادرساني با سرعت پاييني انجام شد.
به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري بي بي سي در زمان بروز اين آتش سوزي نزديك به 100سالمند داخل ساختمان بودند اما به دليل ناتواني قادر نبودند خود را نجات دهند.
 


انفجار خودروي زندانيان

پليس آفريقاي جنوبي اعلام كرد بر اثر انفجار خودروي حامل زندانيان اين كشور سه زنداني كشته و 14تن ديگر مجروح شدند.
خودرو حامل اين زندانيان در مسير انتقال آنان به يكي از زندان هاي «ژوهانسبورگ» دچار حادثه شد.
سخنگوي پليس «ژوهانسبورگ» گفت: دو پليس مامور انتقال 36 متهم مرد از دادگاه به زندان بودند كه يكباره يكي از خودروها منفجر شد.بنابر اعلام پليس اين شهر، اين انفجار بخشي از نقشه فرار زندانيان بود كه در پي آن دو زنداني اقدام به فرار كردند و هر دوي آنان دستگير شدند.به گفته راننده، خودرو زندان در پشت چراغ مقابل ساختمان زندان توقف كرده بود كه انفجار رخ داد و دو زنداني فرار كردند.
 


ركوردشكني روي بطري

يك مرد يك چرخه سوار آلماني توانست با عبور از بطري هاي شيشه اي ركوردشكني كند.
اين مرد با مهارت خاصي توانست يك چرخه خود را به گونه اي روي 127بطري شيشه اي عبور دهد كه به آنها آسيبي وارد نشود.
او در ركوردشكني قبلي خود توانسته بود اين ركوردشكني را در مسافتي به طول 8 متر انجام دهد.به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي ثبت ركوردهاي جهاني گينس، اين مرد آلماني در سال 2011 ميلادي نيز با راندن تك چرخه اش به مسافت 8 متر و93 سانتي متر روي اين بطري ها ركورد پيشين خود را شكست.
 


رسوايي مجري مشهور مدير بي بي سي را به پارلمان كشاند

رسوايي اخلاقي يكي از معروفترين مجريان تاريخ بي بي سي و تلاش اين شبكه براي سرپوش گذاشتن بر اين موضوع، مدير بي بي سي را مجبور كرده براي پاسخگويي به سؤالات نمايندگان، به پارلمان انگليس برود.
به گزارش فارس «جورج انتويستل» مدير شبكه بي بي سي بايد به زودي براي پاسخگويي به سوالات نمايندگان انگليسي در پارلمان اين كشور حضور يابد. او بايد در مورد نحوه برخورد اين شبكه با ادعاهاي مطرح شده در مورد فساد و رسوايي اخلاقي «جيمي سويل» و سانسور مدارك موجود در اين رابطه، توضيح دهد.
وي بايد در برابر كميته ممتاز رسانه و فرهنگ پارلمان حاضر شود و توضيح دهد كه چرا مديران برنامه «نيوزنايت»، اجازه پخش قسمتي از اين برنامه را كه مربوط به ادعاها و مستندات فساد اخلاقي سويل بوده، نداده اند.
افشا شدن اين اتفاق همچنين منجر به آن شد تا سردبير نيوزنايت، الزاما از سمت خود كناره گيري كند. «پيتر ريپون» اذعان كرده است كه چندي پس از مرگ «جيمي سويل»، مستندي مربوط به ادعاهاي مطرح شده در مورد وي را كنار گذاشته و از پخش آن جلوگيري كرده است.
«جيمي سويل» يكي از برجسته ترين مجريان بي بي سي در دهه 70 و 80 ميلادي بوده و اخيرا مشخص شده است كه وي در زمان فعاليت خود به ده ها كودك و نوجوان تجاوز جنسي كرده است. سويل در سال 1990 نشان شواليه را از ملكه اليزابت دريافت كرده بود.
انتشار اين خبر به رسوايي بزرگي براي شبكه بي بي سي بدل شده و برخي نظير «جان سيمسون» كه از مجريان قديمي بي بي سي است، اين رسوايي را بدترين بحران 5 دهه اخير اين شبكه دانسته اند.
 


نسخه جديد «300»

قسمت دوم فيلم ضد ايراني «300» با عنوان «قيام يك امپراطور» هم اكنون در حال ساخت است و سال آينده نيز به نمايش در خواهد آمد.
به گزارش فارس، فيلم ضد ايراني «300» به كارگرداني «زاك اسنايدر» محصول كمپاني صهيونيستي «برادران وارنر»، در سال 2006 ميلادي به نمايش درآمد و جنجال زيادي به پا كرد.
اين فيلم با آنكه مورد انتقاد بسياري قرار گرفت و حتي برخي رسانه هاي غربي به اين مسئله كه اين فيلم يك تحريف تاريخي كامل است، اعتراف كردند ولي نه تنها سازندگان اين فيلم را متنبه نكرد، بلكه آنها بار ديگر درصدد ساخت قسمت جديد اين فيلم برآمدند و هم اكنون در حال ساخت اين پروژه سينمايي هستند.
در فيلم جديد 300، همچون قسمت قبل، «رودريگو ساناتورو» نقش خشايارشاه را به عهده دارد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14