(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 7  آبان  1391 - شماره 20343

مردم مرند اهانت به ساحت پيامبر را محكوم كردند
بانوان مياندوآبي هنر آشپزي خود را به نمايش گذاشتند
استقبال گسترده از طرح حفظ قرآن در آذربايجان غربي
50 طرح پژوهشي كاربردي در كاشان اجرايي مي شود
مديرعامل شركت آب منطقه اي بوشهر خبرداد
افت شديد سفره هاي زيرزميني آب در دشتستان
همايش زيست شناسي در گناباد برگزار شد
اعلام آمادگي دانش آموزان سمناني براي اعزام به مناطق جنگي
استاندار سيستان و بلوچستان خبرداد
پرداخت تسهيلات اشتغالزايي به متقاضيان
چند خبر از خوزستان
صندوق هاي خالي
يادواره شهداي گناباد برگزار شد
راه اندازي مهدكودك قرآن در شيراز
تجمع گسترده مردم كلاله عليه توهين به پيامبر«ص»
مدير كل دفتر بودجه استانداري:
اتمام طرح هاي مهر آذربايجان غربي 24هزار ميليارد ريال اعتبار كم دارد
كوتاه از ورزش شهرستانها


مردم مرند اهانت به ساحت پيامبر را محكوم كردند

مرند- خبرنگار كيهان:
مردم مرند همگام با مسئولان اين شهر طي يك راهپيمايي اعتراضي هتك حرمت نسبت به ساحت پيامبر اسلام را محكوم كردند.
راهپيمايان ضمن سردادن شعارهاي مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل آمادگي خود را براي دفاع از ارزش ها و مقدسات اسلامي اعلام كردند.
گفتني است همزمان با اين مراسم بازار شهر مرند به حالت تعطيل درآمد و بازاريان نيز دوشادوش دانشگاهيان، دانشجويان، دانش آموزان و ساير اقشار مردم در اين راهپيمايي وحدت بخش شركت كردند.
 


بانوان مياندوآبي هنر آشپزي خود را به نمايش گذاشتند

مياندوآب- خبرنگار كيهان:
بانوان مياندوآبي با به نمايش گذاشتن دست پخت هاي خود در هنر آشپزي رقابت كردند.
در اين مسابقه كه به همت كميته امور بانوان فرمانداري مياندوآب برگزار شد پنجاه نفر از بانوان مياندوآبي در مدت 2ساعت انواع غذاهاي ايراني و محلي را پختند و آراستند و در معرض سنجش داوران قرار دادند.
پس از بررسي داوران و كارشناسان، خانم ها حسين نژاد، صحابي، جوانبخت، منفردي، خاكپور و لطف اللهي به ترتيب در پخت انواع دلمه، قورمه سبزي، فسنجان، آش، ماهي و پيراشكي مقام هاي برتر را كسب كردند.
 


استقبال گسترده از طرح حفظ قرآن در آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگاركيهان:
7هزارنفر در آذربايجان غربي در طرح ملي نهضت حفظ قرآن كريم شركت كرده اند.
مديركل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي گفت: سهميه آذربايجان غربي در اين طرح 10 هزار نفر است كه تاكنون موفق به ثبت نام بيش از 7 هزار نفر شده ايم.
حجت الاسلام والمسلمين مصائبي استقبال از اين طرح را در شهرستان اروميه خوب توصيف و اضافه كرد: اين شهرستان به دليل استقبال بي نظير قرآن آموزان ظرفيتش زودتر از ديگر شهرستان ها كامل شده و ثبت نام در شهرستان هاي ديگر آذربايجان غربي ادامه دارد.
طرح ملي نهضت حفظ قرآن در 3رده سني 7تا12، 13 تا 18 و بالاي 19 سال در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبركه اجرا مي شود كه براي هريك از اين رده هاي سني ميزان مشخصي از قرآن معين شده كه در دوره ها تدريس مي شود.
وي يادآور شد: اين طرح با هدف تحقق فرامين رهبر معظم انقلاب در زمينه تربيت قاريان و حافظان و همچنين تكريم مقام امامزادگان و بقاع متبركه اجرا مي شود.
 


50 طرح پژوهشي كاربردي در كاشان اجرايي مي شود

كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس دانشگاه كاشان از اجراي 50 طرح پژوهشي كاربردي با همكاري اين دانشگاه و بخش صنعت اين شهرستان طي سال جاري خبر داد.
رئيس دانشگاه كاشان با اعلام خبر فوق گفت: اجراي اين 50 طرح را در راستاي ارتباط دانشگاه كاشان با بخش صنعت دانست و اظهار داشت: اين دانشگاه با برخورداري از امكانات و ظرفيت هاي بالاي پژوهشي آمادگي خود را براي ارتباط بيشتر با بخش صنعت و در راستاي كمك به مديريت شهرستان به منظور اجراي طرح هاي علمي و همكاري با شركت ها و ارگان هاي مختلف اعلام مي دارد.
به گزارش خبرنگار ما، عباس كتابي افزود: مديران ادارات، ارگان ها و شركت هاي كاشان مي توانند از توانمندي ها و ظرفيت هاي دانشگاه كاشان به ويژه دانشكده تحصيلات تكميلي اين دانشگاه براي اجراي طرح هاي خود استفاده كنند.
 


مديرعامل شركت آب منطقه اي بوشهر خبرداد

افت شديد سفره هاي زيرزميني آب در دشتستان

بوشهر- خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت آب منطقه اي استان بوشهر گفت: استمرار خشكسالي سفره هاي زيرزميني آب دشتستان را دچار افت شديد كرده است.
مهندس شاهپور رجايي در بازديد از شبكه هاي آبياري شهرستان دشتستان اظهار داشت: دشت بوشكان و ارم شهرستان دشتستان سالانه با بيش از يك متر افت سفره هاي زيرزميني آب و تعداد زيادي از چاه هاي كشاورزي و شرب اين دو بخش خشكيده است و مابقي نيز با كاهش شديد آب دهي مواجه شده اند.
وي دشت بوشكان را مستعدترين دشت كشاورزي استان بوشهر دانست و گفت: دشت بوشكان به عنوان مستعدترين دشت هاي كشاورزي استان بوشهر و شهرستان دشتستان و به عنوان اولين دشت ممنوعه آبي اين استان از طرف وزارت نيرو ابلاغ شده است.
شاهپور رجايي تصريح كرد: خدمت به كشاورزان و تلاش براي بهبود صنايع كشاورزي از فعاليت هاي مهم و ارزشمند است و با تمام توان در اين راستا تلاش خواهيم كرد.
 


همايش زيست شناسي در گناباد برگزار شد

گناباد- خبرنگاركيهان:
نخستين همايش استاني زيست شناسي با حضور دانش آموزان محقق و پژوهشگر در سالن شهيد كفايي اداره آموزش وپرورش گناباد برگزار شد.
مدير آموزش وپرورش گناباد در اين مراسم گفت: انسان و موجودات زنده نشان دهنده علم خداوند است و پيامبر اكرم(ص) با آمدن خود علم و تزكيه را به انسان ها نشان داد و متأسفانه امروز افرادي از روي بي تدبيري به چنين شخصيتي اهانت مي كنند و از اين امر غافل هستند كه همه تدابير آنها در برابر تدبير خداوند بزرگ بسيار ناچيز است. احمد خاكستاني اظهار كرد: شما دانش آموزان در آينده اداره جامعه، خانواده و كشور را به عهده خواهيد داشت و اين يك وظيفه خطير است. سرگروه زيست شناسي آموزش وپرورش گناباد نيز در اين مراسم گفت: نخستين همايش استاني دانش آموزي در گناباد برگزار مي شود. مجيد دانا افزود: اين محفل علمي گامي در راستاي پيشرفت و اعتلاي ايران اسلامي است.
وي خاطرنشان كرد: طرح برگزاري همايش در دي ماه سال گذشته پي ريزي شد و در اسفندماه پوسترهاي مربوط به همايش در سطح استان خراسان رضوي توزيع شد. دانا اظهار كرد: بيش از 140 مقاله و نمونه هاي نمايشگاهي به دبيرخانه اين همايش ارسال شده است.
 


اعلام آمادگي دانش آموزان سمناني براي اعزام به مناطق جنگي

سمنان- خبرنگار كيهان:
جمع زيادي از دانش آموزان سمناني آمادگي خود را براي اعزام و بازديد از مناطق جنگي هشت سال دفاع مقدس اعلام كردند.
اين دانش آموزان كه در پايه اول تا سوم هنرستانهاي شهيد بهرامي، شهيد عباس پور و اميركبير مشغول به تحصيل هستند با مراجعه به دفتر سرپرستي كيهان سمنان خواستار اعزام به مناطق جنگي جنوب و غرب كشور شدند.
دبيران اين چند هنرستان نيز از علاقه فراوان دانش آموزان براي اعزام و بازديد از مناطق جنگي خبر دادند.
مسئولان آموزش و پرورش در اين باره به خبرنگار ما گفتند: متاسفانه امكان اعزام كليه دانش آموزان مقطع متوسطه وجود ندارد.
كارشناس روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش سمنان گفت: در اعزام دانش آموزان محدوديت وجود دارد و همه آنها را نمي توانيم اعزام كنيم.
حسن تبريزي افزود: فقط دانش آموزاني مي توانند در قالب راهيان نور به مناطق جنگي اعزام شوند كه درس آمادگي دفاعي را پاس كنند ضمن اينكه رضايت دانش آموز و والدين او شرط الزامي براي اعزام است.

 


استاندار سيستان و بلوچستان خبرداد

پرداخت تسهيلات اشتغالزايي به متقاضيان

زاهدان- خبرنگار كيهان:
استاندار سيستان و بلوچستان از پرداخت تسهيلات به جوانان جوياي شغل در اين استان خبرداد.
حاتم نارويي كه به ايرانشهر رفته بود خطاب به جوانان اين شهر گفت: كار، فقط پشت ميزنشيني نيست و جوانان بايد كار در حوزه معدن، صنعت، تجارت، كشاورزي، دامپروري، صنايع دستي، گردشگري و زمينه هاي ديگر را دنبال كنند و ما آماده ايم اعتبارات و تسهيلات در اختيار متقاضيان قرار دهيم.
وي درباره شرايط استفاده كنندگان از اين تسهيلات گفت: تسهيلات به تعاوني ها تعلق مي گيرد ؛كه تعداد اعضاي آن نبايد كمتر از 7نفر باشد و بازپرداخت تسهيلات 10ساله با بهره 7درصد است.
نارويي با انتقاد از عدم نظارت بر نحوه تسهيلات پرداختي در بخش كشاورزي گفت: بسياري از افراد وام كشاورزي دريافت و به جاي توسعه كار كشاورزي و كمك به توليد با آن وانت بار خريده و به كار قاچاق گازوئيل روي آورده اند كه اين كارها در شأن ما نيست.
استاندار درباره كارخانه «بافت بلوچ» گفت: اطلاع يافتم بخش هايي از زمين كارخانه را فروخته اند كه فرماندار بايد اعلام كند چه كسي مجوز فروش زمين هاي كارخانه بافت بلوچ را صادر كرده است.
مهندس نارويي خواسته هاي مردم ايرانشهر را كاهش تعرفه برق در 6ماهه تابستان، ايجاد منطقه ويژه اقتصادي در شهرستان ايرانشهر، اشتغال جوانان و سرمايه گذاري در اين منطقه ذكر كرد و گفت: اطلاع يافتم افرادي بين 15 تا 25 سال است در خانه هاي سازماني سكونت دارند در صورتي كه طبق قانون فقط 5سال حق سكونت داشته اند و برخي از آنها چندين خانه دارند. از همين جا اعلام مي كنم اين افراد بايد خانه ها را تخليه و در اختيار افراد واجدشرايط قرار دهند در غير اين صورت خانه ها با حكم قضايي تخليه خواهند شد.
استاندار در باره استخدام افراد نيز گفت: در ايرانشهر كاركناني استخدام و حقوقشان را از ايرانشهر دريافت مي كنند در صورتي كه در زاهدان ساكن هستند. اينها بايد به محل خدمت خود برگردند و اجازه سوء استفاده به كسي نمي دهيم.
نارويي در پايان از نقل و انتقال دام توسط افراد خاص انتقاد كرد و گفت: تعاوني هاي دامداري قانوني حق نقل و انتقال دام را دارند و اين موضوع را پيگيري خواهيم كرد.
نماينده مردم ايرانشهر در مجلس شوراي اسلامي نيز در جمع مردم ايرانشهر گفت: كارخانه بافت بلوچ بيش از دو ماه قبل تعطيل شده و كارگران آن حقوق نگرفته اند و 450نفر از كارگران آن كه از سال 81 بازخريد شده اند به دنبال دريافت حق و حقوق خود هستند.
اربابي با اشاره به خشكسالي هاي مداوم در منطقه گفت: متاسفانه كشاورزي منطقه در حال نابودي است و بسياري از باغ هاي خرما و موز خشك شده اند.
امام جمعه اهل سنت ايرانشهر نيز گفت: به رغم تلاش هاي دولت، منطقه ما عمق محروميت زياد است و تا رسيدن به نقطه مطلوب و ايجاد اشتغال بايد تلاش كنيم. مولوي كريم زايي از استاندار سيستان و بلوچستان خواست موانع در راه گازرساني به منازل شهروندان ايرانشهري را برطرف سازد.
 


چند خبر از خوزستان

بازسازي قديمي ترين كتابخانه عمومي سوسنگرد
اهواز- خبرنگاركيهان:
رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان دشت آزادگان از بازسازي كامل كتابخانه عمومي شهيد چمران سوسنگرد با اعتباري بالغ بر 700ميليون ريال خبر داد.
نبي فالحي با بيان اين كه كتابخانه شهيد چمران سوسنگرد در سال1346 ساخته شد و قديمي ترين كتابخانه اين شهر به شماره مي آيد، افزود: ساختمان اين كتابخانه به دليل قدمت بنا و فرسوده بودن، مكان مناسبي براي ارايه خدمات به اعضا و مراجعه كنندگان نبود.
به گفته وي، اكنون نماي داخلي و بيروني كتابخانه به صورت كامل و استاندارد بازسازي شده و فضاي مخزن نيز افزايش يافته است.
فالحي با بيان اين كه حدود 15هزار جلد كتاب در اين كتابخانه قرار دارد، يادآور شد: دو باب كتابخانه شهري و يك باب كتابخانه روستايي در سوسنگرد فعالند.
فروش مرغ فله اي در استان ممنوع شد
اهواز- خبرنگار كيهان:
مدير كل دامپزشكي خوزستان اظهار كرد: فروش مرغ قطعه شده به صورت فله ممنوع است.
مصطفي كناركوهي با اعلام اين خبر، گفت: فروش مرغ قطعه بندي شده به صورت ران و سينه ممنوع بوده و هرگونه قطعه بندي بايد با درخواست و در حضور مشتري صورت پذيرد.
وي در ادامه افزود: آلايش هاي خوراكي از جمله دل، جگر و سنگدان پاك شده كه به صورت باز و در شرايط غيربهداشتي عرضه مي شود، بيماري هاي مختلفي همچون اسهال و مسموميت را به دنبال خواهند داشت.
كناركوهي با اشاره به مشخصات گوشت مرغ تازه اظهار داشت: گوشت مرغ بايد سفت و قوام طبيعي داشته باشد همچنين رنگ عضلات پاها در گوشت مرغ تازه سالم روشن و مايل به زرد بوده و پوست يكنواخت روي بدن كشيده شده باشد.
خسارت 1400 ميلياردي كشاورزان خوزستان
اهواز- خبرنگار كيهان
خسارات وارده به بخش كشاورزي خوزستان در سال جاري يك هزار و 400 ميليارد ريال پيش بيني شده است.
مدير گروه خدمات بيمه اي يكي از بانك هاي خوزستان با بيان اين مطلب گفت: نيمي از اين ميزان به كشاورزان پرداخت شده و مابقي در صورت اختصاص اعتبار از سوي دولت، پرداخت خواهد شد.
وي با بيان اينكه صندوق بيمه كشاورزي نيازمند حمايت جدي دولت است افزود: تعهد دولت براي پرداخت مازاد خسارت به كشاورزان در سال جاري يك هزار و 400 ميليارد ريال است كه هنوز پرداخت نشده است. در صورت عدم حمايت دولت و تخصيص اعتبارات لازم به صندوق بخش كشاورزي، سهم حق بيمه كشاورزان از 30 به 50 تا 70 درصد خواهد رسيد.
مدير گروه خدمات بيمه اي اين بانك، ادامه داد: 8ميليون قطعه طيور و 109 واحد آبزي پروري در سطح 2هزار هكتار، بيمه محصولات دامي به 6هزار نفر در سطحي معادل 300 هزار واحد، 22هزار نفر در بخش باغات معادل 30هزار هكتار و 125 نفر از مرتع داران در سطح 110 هزار هكتار تحت پوشش صندوق بيمه بخش كشاورزي هستند.
در خواست استانداربراي شناسايي ظرفيت هاي شيلات
اهواز-خبرنگاركيهان:
استاندار خوزستان اظهار كرد: ظرفيت هاي جديد در زمينه شيلات، باغات ها و صنايع را درشهرستان شناسايي كرده و روي آن ها كار كنيد.
سيد جعفرحجازي در نشست كارگروه توسعه كشاورزي گفت: 20هزار هكتار اراضي شناسايي شده است كه قابليت واگذاري در شبكه ها يا در كنار شبكه ها را دارند. 38ميليون متر مكعب از محل صرفه جويي قراردادهاي تخصيصي داشته ايم كه البته اعتبار آنها به استان داده شده است و همچنين به 5هزار هكتار زمين در حاشيه سدها براي برداشت به صورت قطره اي مجوز داده ايم كه متاسفانه هنوز به طوركامل اجرايي نشده است.
وي همچنين اظهار داشت: استان خوزستان استعداد خوبي در زمينه توسعه باغات دارد كه مي بايست از فرصت وام 7 درصدي استفاده شود.
استاندار خوزستان گفت: با تعاملي كه با بنياد بركت براي آورده افراد و تعاوني ها در مناطق محروم داشته ايم 49 درصد آن را وام قرض الحسنه بدون سود خواهيم داد و زماني كه از طرح ها بهره برداري شد ظرف 3تا 5 سال، اقساط را از آنها دريافت خواهند كرد.
استاندار خواستار شد حمايت همه دستگاه هاي اجرايي از نخبگان
اهواز-خبرنگار كيهان:
استاندار خوزستان گفت: وظيفه حمايت از نخبگان نبايد تنها به بنياد نخبگان محدود شود و اميدواريم كه با برنامه ريزي هاي متعدد و از طريق مجموعه هاي آموزشي، پژوهشي و دانشگاه هاي استان، حمايت هاي بيشتري از اين قشر صورت گيرد.
سيدجعفر حجازي با بيان اين مطلب در مراسم معارفه سرپرست بنياد نخبگان استان خوزستان افزود: به منظور توسعه دامنه حمايت از نخبگان، بنيادهاي نخبگان استاني وابسته به بنياد ملي در استان ها در حال تشكيل است كه وظيفه اصلي آنها حمايت از نخبگان در هر استان است.
حجازي راه اندازي بيش از 90 شركت دانش بينان، حمايت از مخترعان و مبتكران، حمايت از جوانان نخبه در بخش هاي مختلف ورزشي، فرهنگي و دانشگاهي را از جمله فعاليت هاي صورت گرفته در راستاي حمايت از نخبگان عنوان و خاطرنشان كرد: توليد علم، دانش، نوآوري و خلاقيت يكي از ملزومات اصلي رشد و توسعه همه جانبه و پايدار استان است، بنابراين بايد حمايت مطلوبي از نخبگان و مخترعان صورت بگيرد تا آنها قادر به توليد فكر و انديشه باشند.
گفتني است در اين مراسم محمدعلي فيروزي معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه شهيد چمران اهواز به عنوان سرپرست بنياد نخبگان استان خوزستان معرفي شد.
 


صندوق هاي خالي

يادش بخير، وقتي كه قديم ها براي دوست و آشنا نامه مي نوشتي و در اين صندوق ها مي انداختي، مطمئن بودي چند روز بعد به دستش مي رسد. اما اين روزها صندوق هاي پست خيلي بيكار كنار كوچه و خيابان ها ايستاده اند. بيكاري آنها بيشتر به خاطر ورود رايانامه (پست الكترونيكي) و پيامك در زندگي مردم است. با وجود اين، مسئولان شهري هنوز هم كمافي السابق سالي يكي و دو بار اين صندوق ها را رنگ مي زنند!
بابل- علي كفايي مهر
 


يادواره شهداي گناباد برگزار شد

گناباد- خبرنگار كيهان:
يادواره 54 شهيد دوران دفاع مقدس و پنج شهيد گمنام گناباد با حضور سردار سيدمحمد باقرزاده مشاور عالي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح برگزار شد.
مشاور عالي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در مراسم يادواره 54 شهيد پاسدار دوران دفاع مقدس و پنج شهيد گمنام گناباد كه در مصلي امام خميني(ره) برگزار شد،گفت: شهدا چراغ هاي هدايتند و خانواده شهدا چشم و چراغ اين ملت هستند. سردار سيدمحمد باقرزاده افزود: شهدا درس بزرگي و صداقت و فداكاري را به ما آموختند و راه حسين بن علي(ع) را به ما نشان دادند و شهدا در زندگي ما روش و منش خود طوري عمل مي كردند كه مردم را به سوي بزرگان دين و نه به سوي خودشان دعوت مي كردند. وي گفت: شهدا همچون ستارگان درخشان و نوراني هستند كه هريك به نوبه خود روشني بخش و هدايت كننده هستند.
باقرزاده اظهار داشت: برگزاري يادواره شهدا مجلس ذكر است و براساس مستندات قرآني بايد از پيروان انبياء كه همانا شهدا هستند ياد كنيم. وي با بيان اينكه انتقال فرهنگ دفاع مقدس با برگزاري صحيح يادواره هاي شهدا امكان پذير است افزود: نبايد طوري حركت كرد كه خداي ناخواسته يادواره شهدا تكراري و بي اثر شود.
 


راه اندازي مهدكودك قرآن در شيراز

شيراز- خبرنگار كيهان:
مدير بقعه متبركه حضرت شاه داعي الله شيراز گفت: با هدف توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني مهدكودك قرآن در اين بقعه متبركه راه اندازي شد.
عليرضا رستگار اظهار داشت: در اين مهدكودك قرآني كه ويژه كودكان 4 تا 6 ساله است آموزش قرآن با روش هاي نوين و جذاب از طريق شعر، قصه و بازي انجام مي شود. وي افزود: همچنين ارائه آموزه هاي ديني و آشنا ساختن كودكان با مفاهيم ناب شيعي از جمله فعاليت هايي است كه در اين مركز آموزشي توسط مربيان قرآني انجام مي شود. رستگار با اشاره به اجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي و اجتماعي در بقعه شاه داعي الله گفت: بزرگداشت اعياد و مناسبت هاي ملي و مذهبي و برگزاري كارگاه ارتباط با كودكان و همسرداري ويژه والدين از ديگر برنامه هايي است كه در اين مكان مذهبي براي همگان برگزار مي شود.
گفتني است، شاه داعي الله از علما و حكماي معروف شيراز است كه در سال 870 هجري قمري وفات يافت و آرامگاه وي در ضلع جنوب شرقي گورستان قديمي شيراز واقع شده است.
 


تجمع گسترده مردم كلاله عليه توهين به پيامبر«ص»

شرق گلستان- خبرنگار كيهان:
اقشار مختلف مردم شهرستان كلاله با برپايي تجمعي گسترده، اقدام موهن فيلمساز آمريكايي در تهيه فيلم اهانت آميز به ساحت مقدس رسول اكرم(ص) را محكوم كردند.
در اين اجتماع آخوند احمد قربانپور امام جمعه اهل سنت شهر فراغي از توابع شهرستان كلاله با بيان اينكه استكبار جهاني براي مقابله با اسلام خواهي مردم از اجراي هر توطئه و بكار بردن هر توهيني روي گردان نيست، گفت: اهانت به ساحت مقدس رسول الله(ص) از توطئه هاي استكبار جهاني در جهت مقابله با اسلام خواهي مردم و ارزش هاي اسلامي است.
آخوند قربانپور افزود: در صدر اسلام، مخالفان شخصيت والاي نبوت و معجزات رسول اكرم(ص) را به خوبي مي شناختند اما از روي عناد و دشمني، انواع توهين ها را بر آن حضرت روا مي داشتند.
وي با بيان اينكه دانشمندان و نمايندگان عقلانيت دنياي غرب نبي مكرم اسلام حضرت محمد(ص) را شناخته اند، گفت: يك دانشمند نامي پيامبر اسلام را بزرگترين اسلحه مسلمانان براي رسيدن به اهداف بلندشان دانسته است.
آخوند قربانپور تاكيد كرد: دين اسلام آخرين دين آسماني بوده و نجات دهنده بشريت است و ما مسلمانان اعم از شيعه و اهل سنت توهين به ساحت مقدس پيامبر اعظم حضرت محمد(ص) را شديدا محكوم كرده و از جايگاه مقدس آن حضرت تا آخرين قطره خون دفاع مي كنيم.
 


مدير كل دفتر بودجه استانداري:

اتمام طرح هاي مهر آذربايجان غربي 24هزار ميليارد ريال اعتبار كم دارد

اروميه- خبرنگار كيهان:
مديركل دفتر بودجه استانداري گفت: براي اتمام طرح هاي مهر ماندگار استان 24هزار ميليارد ريال اعتبار نياز است.
دكتر رزمجو با اشاره به تعداد 50طرح مهر ماندگار استان افزود: طرح هاي مهر ماندگار در استان اولويت بندي شده كه اولويت نخست با طرح هاي نيمه تمام است.
وي با بيان اينكه عمده طرح هاي مهر ماندگار استان در زمينه راه آهن، سدسازي، صنعت پتروشيمي و ساخت مراكز درماني است، اظهار كرد: 80درصد اين طرح هاي مهر ماندگار هم از لحاظ تعداد و هم از نظر اعتبار در زمينه آب و سدسازي است.
مديركل دفتر بودجه استانداري سهم اعتباري پروژه راه آهن در سال جاري را 500 الي 600 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: پروژه راه آهن احتمالا تا پايان سال به نقده و تا تيرماه سال آينده نيز به اروميه مي رسد.
پروژه بيمارستاني 450 تخت خوابي اروميه ديگر طرحي بود كه مدير كل بودجه استانداري از آن به عنوان مهم ترين پروژه درماني مهر ماندگار استان نام برد و با اشاره به پيشرفت 50 الي 60 درصدي پيشرفت اين بيمارستان گفت: براي اتمام ساخت اين بيمارستان 400ميليارد ريال و تجهيز آن هم 300ميليارد ريال نياز دارد.
 


كوتاه از ورزش شهرستانها

گنبد كاووس قهرمان پاوركيك بوكسينگ
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
يك دوره مسابقات رزمي قهرماني در رشته پاور كيك بوكسينگ در سالن تختي گنبد كاووس برگزار شد.
در اين رقابتها 80 رزمي كار از شهرهاي گرگان، گنبد كاووس، سرخنكلاته. آق قلا، علي آباد، آزادشهر، مينودشت و كلاله در چهار رده سني نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به رقابت پرداختند. در پايان اين رقابتها تيم گنبدكاووس به مقام قهرماني دست يافت و تيم هاي مينودشت و سرخنكلاته به ترتيب عناوين دوم و سوم را از آن خود كردند.
به تيم هاي برتر و قهرمانان اوزان مختلف هر رده سني جوايز و احكام ورزشي اهدا شد.
برگزاري مسابقات واليبال
فيروزآباد فارس- خبرنگار كيهان: بمناسبت هفته تربيت بدني و ورزش يك دوره مسابقه واليبال با حضور 7 تيم برگزار و با قهرماني تيم دانشگاه آزاد اسلامي به پايان رسيد.
در اين دوره از مسابقات كه توسط كانون فرهنگي ثارالله و با همكاري هيئت واليبال و اداره ورزش و جوانان برگزار شد 7 تيم حضور داشتند كه پس از انجام ديدارهاي دوره اي سرانجام تيم دانشگاه آزاد اسلامي به مقام قهرماني دست يافت و ثاراله و پرديس مقام هاي دوم و سوم را كسب كردند.
غلام جمشيدي به عنوان امتيازآورترين بازيكن و رضا فتوت بازيكن اخلاق مسابقات معرفي شد. به تيمهاي اول تا سوم و بازيكنان اخلاقي هداياي نفيسي اهدا شد.
افتتاح مجموعه سواركاري
مهديشهر- خبرنگار كيهان: نخستين مجموعه كمانگيري و سواركاري استان سمنان در مهديشهر با حضور استاندار سمنان به بهره برداري رسيد. اين مجموعه در زميني به وسعت دو هكتار و با اعتباري بالغ بر 14 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد. مجموعه مذكور داراي 50 رأس اسب آموزشي و پرورشي است. اين مجموعه يك هزار و 560 مترمربع زيربنا دارد و از دو سالن نگهداري اسب برخوردار است.
پرتابگر آران و بيدگلي ركورد شكست
كاشان- خبرنگار كيهان: ركورد پرتاب نيزه كشور در رده سني نوجوانان توسط پرتابگر آران و بيدگلي شكسته شد.
در رقابت هاي دووميداني رده هاي سني نوجوانان و جوانان كشور كه در اهواز برگزار شد، «علي رمضاني» پرتابگر شهرستان آران و بيدگل و عضو تيم منتخب استان اصفهان توانست 68 سانتي متر ركورد كشور در رده سني نوجوانان را بهبود بخشد.
اين پرتابگر موفق شد با پرتاب نيزه به مسافت 61 متر و 74 سانتي متر علاوه بر كسب مدال طلا، ركورد كشور را كه 61 متر و 6 سانتي متر بود، بشكند.
اعزام هاكي بازان البرزي به خرم آباد
كرج- خبرنگار كيهان: تيم هاكي استان البرز براي شركت در هفتمين دوره رقابت هاي ليگ برتر باشگاههاي كشور به شهر خرم آباد اعزام شد.
هاكي بازان استان هاي مختلف به مدت 3 روز در 2 گروه شامل تيم هاي نفت و گاز گچساران، شهرداري اراك، فارس، كرمان، ايلام و سمنان و تيم هاي هاكي آذربايجان غربي، گلستان، شهرداري تبريز، لرستان و همدان در گروه ب به رقابت پرداختند.
نايب قهرماني دوچرخه سواران قزويني
قزوين- خبرنگار كيهان: تيم دوچرخه سواري كوهستان استان قزوين موفق شد در اولين دوره مسابقات بين المللي جام آبيدر در سنندج؛ به عنوان نايب قهرماني دست يابد. تيم منتخب استان در مجموع بخش دانهيل و كراس كانتري مسابقات بين المللي جام آبيدر كه از پنجم الي هفتم مهر در كردستان برگزار شد موفق به كسب اين عنوان شد.
مشهد ميزبان مسابقات پرورش اندام
مشهد- خبرنگار كيهان: مسابقات پرورش اندام قهرماني كشور و انتخابي تيم ملي در سالن بابانظر كارگران مشهد به پايان رسيد.
مسابقات رشته پرورش اندام در گروه هاي سني جوانان، بزرگسالان و پيشكسوتان و رشته بادي كلاسيك با حضور 300 نفر ورزشكار از استان هاي مختلف كشور درمشهد برگزار شد.
در پايان اين رقابت ها در رشته بادي كلاسيك، تيم تهران الف مقام اول را به دست آورد، خراسان رضوي در جايگاه دوم ايستاد وتيم اصفهان نيز در اين رشته سوم شد. در رشته پرورش اندام، در گروه سني بزرگسالان تهران الف مقام اول را به دست آورد، تيم استان البرز دوم شد، اصفهان در جايگاه سوم قرار گرفت و خراسان رضوي در اين رشته تنها يك مقام پنجم را كسب كرد.
همچنين، مسابقات پرورش اندام قهرماني جوانان كشور با قهرماني تيم تهران الف به پايان رسيد و تيم فارس و گيلان به ترتيب دوم و سوم شدند.
گفتني است؛ در گروه سني پيشكسوتان و در بخش انفرادي اين مسابقات عباس نسيمي و شيرمحمد دادمحمدي از خراسان رضوي به ترتيب مقام هاي دوم و سوم را به دست آوردند.
بهره برداري از مجموعه ورزشي روستايي
بناب- خبرنگاركيهان: مجموعه ورزشي چندمنظوره روستاي قره چيق از توابع شهرستان بناب با حضور استاندار آذربايجان شرقي و مسئولان محلي مورد بهره برداري قرار گرفت.
اين ورزشگاه كه از طرح هاي مصوب دور دوم سفرهاي رئيس جمهوري به استان است، با زيربناي 1400 مترمربع احداث شده كه جهت تكميل آن 6 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
هم اكنون 3 ورزشگاه نيز در روستاهاي «خوشه مهر»، «چلقايي» و «روشت بزرگ» از توابع شهرستان بناب در حال احداث است.
بزودي عمليات اجرايي احداث دو مجموعه ورزشي ديگر نيز در روستاهاي «خانه برق» و «آخوند قشلاق» آغاز خواهد شد.
پياده روي دختران دانش آموز
قشم- خبرنگار كيهان: دانش آموزان دبستان دخترانه فاطميه قشم به همراه مربيان آموزشي و اولياء خود اقدام به پياده روي كردند.
در اين پياده روي بيش از 560 نفر دانش آموز اين دبستان 3 كيلومتر مسير رفت و برگشت از دبستان تا قلعه پرتغالي هاي اين شهر را با شعار سلامتي حق بدن است را پياده رفتند، در اين همايش مسابقه دووميداني و طناب كشي نيز برگزار و به نفرات برتر مسابقات جوايزي اهداء شد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14