(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 7  آبان  1391 - شماره 20343

روسيه از ديوان كيفري بين المللي خواست
به جنايات جنگي ناتو در ليبي رسيدگي كند
10 شهيد و 20 مجروح در دور تازه انفجارهاي عراق
گسترش موج بيداري اسلامي در عربستان
نگراني از سقوط در دربار آل سعود ملك عبدالله دستور سركوب داد
با نقض آتش بس تروريست ها در سوريه
2 منطقه مسكوني دمشق و درعا را منفجر كردند
راه فتحي شقاقي
افشاگري يك سازمان حقوق بشر در نيويورك
بودايي هاي افراطي ميانمار يك منطقه مسلمان نشين را با خاك يكسان كرده اند
ناآرامي هاي كراچي 15كشته برجاي گذاشت
آمريكا ناظران بين المللي انتخابات را به كشور راه نداد
تظاهرات ضددولتي در بارسلون عليه مصادره خانه هاي مردم اسپانيا
رايزني هاي بندر بن سلطان با حريري براي به آشوب كشيدن لبنان
ادامه درگيري جوانان بحريني با ماموران آل خليفه
مردم ايتاليا حكم زندان برلوسكني را جشن گرفتند


روسيه از ديوان كيفري بين المللي خواست

به جنايات جنگي ناتو در ليبي رسيدگي كند

روسيه از ديوان كيفري بين المللي خواست تحقيقات فوري خود را در مورد جنايات جنگي حمله ناتو به ليبي آغاز كند.
به گزارش واحد مركزي خبر، «الكساندر لوكاشويچ» سخنگوي وزارت خارجه روسيه اعلام كرد، مسكو بار ديگر از ديوان كيفري بين المللي مي خواهد بدون هيچگونه معطلي تحقيقات خود را در مورد جنايات جنگي در ليبي آغاز كند. به گفته لوكاشويچ اين تحقيقات بايد هم شامل دوره اي بشود كه ناتو به ليبي حمله كرده است و هم تحولات خونين پس از سقوط رژيم «معمر قذافي» را در بر بگيرد.
سخنگوي وزارت خارجه روسيه افزود، شوراي امنيت در فوريه 2011 (بهمن 90) قطعنامه 1970 را تصويب كرد كه تنها تحقيقات پس از سقوط قذافي را در برمي گيرد. هواپيماهاي ناتو در جريان حمله به ليبي، تعداد زيادي غيرنظامي را كشتند.
 


10 شهيد و 20 مجروح در دور تازه انفجارهاي عراق

 حملات تروريستي در مناطق مركزي و شمالي عراق 10شهيد و 20 زخمي برجاي گذاشت.
ديروز شهرهاي بغداد، كركوك، موصل، التاجي و برخي مناطق ديگر شاهد انفجار بمب و حملات تروريستي بود كه جمعاً 10 شهيد و 20 مجروح حاصل اين حملات بود. در همين حال، سه فرد مسلح كه قصد داشتند با لباس زنانه، يك مركز ايست و بازرسي را در موصل هدف حمله قرار دهند، به دست نيروهاي امنيتي عراق دستگير شدند.
در همين حال، وزارت كشور عراق اعلام كرد يك گور جمعي شامل 36 جسد در جنوب بغداد كشف شد. گفته مي شود اين افراد به دست تروريست هاي مسلح كشته شده اند. جنوب بغداد يكي از مراكز اصلي فعاليت تروريست ها طي سال هاي اخير بوده است.
 


گسترش موج بيداري اسلامي در عربستان

 نگراني از سقوط در دربار آل سعود ملك عبدالله دستور سركوب داد

پادشاه عربستان با ابرازنگراني از سقوط خاندان آل سعود، دستور سركوب مخالفان را در اين كشور صادر كرد.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، به دنبال اوج گيري اعتراضات مردمي و اوضاع نابسامان اجتماعي و سياسي در اين كشور، ملك عبدالله پادشاه عربستان در جمع فرماندهان و مسئولان عالي رتبه امنيتي سعودي اظهار داشت: «فتنه از همه طرف عربستان را احاطه كرده است و دشمنان در كمين نشسته اند تا امنيت كشور را برهم بزنند.»پادشاه عربستان بدون اشاره به موارد فتنه و كشور خاصي با ابراز نگراني از تحولات منطقه و بيداري اسلامي گفت: هيچ راهي براي مقابله با وضعيت موجود جز رويارويي با آن وجود ندارد.
ملك عبدالله با تأكيد بر لزوم سركوب مخالفان آل سعود و خاموش كردن صداي معترضان داخلي خاطرنشان كرد: همان طور كه شما مطلع هستيد، دشمنان ملت در كمين نشسته اند و قصد دارند از تحولات منطقه سوءاستفاده كنند، اما بايد در مقابل اين گونه اقدامات ايستاد.
وي بدون اشاره به حضور نيروهاي سركوبگر سعودي در بحرين تحت عنوان نيروهاي «سپر جزيره» و به خاك و خون كشيدن تظاهرات حق طلبانه مردم منامه بار ديگر سركوب مخالفان را در داخل و خارج از مرزهاي عربستان خواستار شد.
ملك عبدالله بن عبدالعزيز، اعتراضات مردمي در داخل خاك عربستان را در نتيجه دخالت برخي كشورهاي منطقه دانست و از فرماندهان و مسئولان امنيتي درخواست كرد تا به وظايف و مسئوليت هاي خود عمل كنند و با كساني كه سعي در اخلال در امنيت عربستان دارند برخورد و آنها را سركوب كنند.
سخنان ملك عبدالله در ديدار با مسئولان امنيتي و فرماندهان نظامي به عنوان تيتر نخست رسانه هاي عربستان در روز شنبه مورد توجه قرار گرفت، در حالي كه با واكنش هاي منفي از سوي مردم بحرين و مناطق شرق اين كشور روبه رو شد. به گفته منابع آگاه پادشاه عربستان كه به بهانه تامين امنيت حجاج اين ديدار را ترتيب داده بود، بدون اشاره به موضوع حج از اوضاع داخلي كشورش به شدت نگران بود.از سوي ديگر، بسياري از جوانان و فرهيختگان شيعه و سني عربستان در سايت هاي اجتماعي اقدام به بيان ديدگاه هاي خود در مورد سخنان ملك عبدالله كردند و بسياري از آنها از صدور دستور سركوب در كشور انتقاد و ابراز نگراني كردند.
اين در حالي است كه رژيم آل سعود با مخالفت هاي جدي در شرق و مركز عربستان مواجه است و اين كشور به طور معمول شاهد تظاهرات مخالفان رژيم در شهرهاي القطيف، العواميه، الاحساء، القصيم رياض و مدينه منوره است. علاوه بر آن بسياري از خانواده هاي زندانيان سياسي كه تعداد آنها به بيش از 30 هزار نفر مي رسد، هر از چندگاهي با تجمع در مقابل زندان هاي سعودي، بر آزادي افراد بازداشت شده تأكيد مي كنند.
همچنين سازمان عفو بين الملل و نهادهاي دفاع از حقوق بشر و زندانيان در عربستان، از 5/1سال پيش تاكنون، كه اعتراض هاي مردمي به اوج خود رسيده است و 20 نفر از جوانان به دست نيروهاي امنيتي از پاي درآمده اند، اقدامات سركوبگرانه رژيم آل سعود در به كارگيري خشونت، و شكنجه عليه مخالفان را محكوم كرده اند.گفتني است شهرهاي مختلف عربستان از 5/1سال پيش و همزمان با بيداري اسلامي شاهد برگزاري تظاهرات براي روي كار آمدن رژيمي منتخب و برآمده از خواست مردم است.
 


با نقض آتش بس تروريست ها در سوريه

2 منطقه مسكوني دمشق و درعا را منفجر كردند

شوراي امنيت سازمان ملل قطعنامه پيشنهادي روسيه در مورد محكوميت نقض كنندگان آتش بس در سوريه را رد كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، در پي نقض آتش بس به دست تروريست هاي فعال در سوريه، روسيه قطعنامه اي را در محكوميت آنها به شوراي امنيت پيشنهاد كرد. اما شوراي امنيت آن را نپذيرفت. علت مخالفت با قطعنامه مخالفت يكي از كشورهاي عضو اعلام شده است؛ «بشار جعفري» نماينده دائم سوريه در سازمان ملل، دراين باره گفت: اين قطعنامه مورد اعتراض نماينده فرانسه در شوراي امنيت قرار گرفت.
بشار جعفري افزود: به گفته دبيركل سازمان ملل، در صورتي كه گروه هاي مسلح آتش بس را نقض كنند، دولت سوريه حق دارد از شهروندان و ارتش خود دفاع كند.
تروريست ها هر چند در ابتدا اعلام كرده بودند به آتش بس چهار روزه تعطيلات عيدقربان پايبند مي مانند، اما در همان روز نخست در شهرهاي درعا، دمشق، ادلب، ديرالزور، حمص و چند منطقه ديگر با انفجار بمب و تيراندازي، آتش بس را نقض كرده اند. در اين حملات شماري جان خود را از دست دادند. در اين مدت دو گروه تروريستي نيز در منطقه « الاشرفيه» استان حلب با يكديگر درگير شدند و طي آن شش نفر به قتل رسيدند.
در روز نخست آتش بس و قبل از اينكه تروريست ها دست به شرارت بزنند، سازمان ملل كمك هاي بشردوستانه خود را به مناسبت عيدقربان در سوريه آغاز كرده بود. در شهر حلب حدود 4000نفر اين كمك ها را با همكاري هلال احمر سوريه دريافت كرده بودند. اما حملات تروريست ها و نقض آتش بس باعث توقف اين كمك ها شد.
آتش بس مذكور به درخواست «اخضر ابراهيمي» فرستاده ويژه سازمان ملل قرار بود از پنجم تا هشتم آبان ماه به اجرا در آيد.
تجمع عليه تروريست ها
به گزارش واحد مركزي خبر، شماري از جوانان شهر حمص با تجمع در اين شهر، اقدامات تروريستي گروه هاي مسلح را محكوم كردند. جوانان سوري در شعارهاي خود همچنين از اقدامات ارتش سوريه در مقابله با گروه هاي مسلح تروريست حمايت كردند. يك جوان سوري گفت: ما انفجارهاي تروريستي كه به دست عوامل ناتو در دمشق و مناطق مختلف سوريه صورت گرفته است را محكوم مي كنيم. وي افزود:سكوت جامعه جهاني در برابر اين جنايات، خود بهترين حمايت از تروريست ها محسوب مي شود.
انفجارهاي خونين
در 2 شهر سوريه
تروريست ها با انفجار بمب در شهرهاي دمشق و درعا هشت نفر را كشتند و 40 نفر ديگر را زخمي كردند.
به گزارش شبكه العالم، تروريست ها با سوءاستفاده از آتش بس اعلام شده، دست به انفجار يك خودروي بمب گذاري شده در منطقه «دف الشوك» زدند. اين انفجار علاوه بر اينكه جان پنج نفر را گرفت و 32 مجروح برجاي گذاشت، خسارات زيادي نيز به ساختمان ها و خودروهاي اطراف وارد كرد. شماري از قربانيان اين حادثه كودك هستند.
ارتش سوريه با اشاره به اين انفجار و حملات مشابه تروريست ها در چند شهر ديگر اعلام كرد كه تروريست ها آتش بس اعلام شده به مناسبت عيد قربان را نقض كرده اند و از اين پس نيروهاي ارتش به نقض كنندگان آتش بس پاسخ خواهند داد.
بمب گذاري تروريستي در شهر «درعا» واقع در جنوب سوريه نيز جان سه سرباز سوري را گرفت و هشت تن ديگر را زخمي كرد.
ساير رويدادها
¤ مقامات سوئيس هماهنگ با ناتو، سوريه را مورد تحريم هاي جديد قرار دادند.
¤ فاينشنال تايمز، طي تحليلي نوشت، تركيه كه براساس محاسبات اشتباه خود در سوريه مداخله كرده است، تاوان آن را مي پردازد.
¤ روسيه آمريكا را به حمايت از تروريست هاي مزدور فعال در سوريه متهم كرد.
¤ ايمن الظواهري، نفر اول شبكه القاعده، خواستار كمك هاي بيشتر به گروه هاي مسلح تروريستي در سوريه شد.
 


راه فتحي شقاقي

مراسم گراميداشت سي ويكمين سالگرد تاسيس «جنبش جهاد اسلامي» و هفدهمين سالروز شهادت «فتحي شقاقي» با حضور ده ها هزار فلسطيني ساكن «غزه» برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري قدس (قدسنا) بيش از 100هزار فلسطيني ساكن غزه روز پنجشنبه با برپايي مراسم بزرگداشت فتحي شقاقي، بر ادامه مقاومت به عنوان تنها راه حل آزادي فلسطين تاكيدكردند.براساس اين گزارش، شركت كنندگان در اين مراسم با در دست داشتن پرچم هاي فلسطين؛ فرياد «مرگ بر اسرائيل»، «پيروز باد فلسطين» و «شهيدان زنده اند» را سر دادند.رمضان عبدالله دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين طي سخناني در اين مراسم اظهار داشت: در سالگرد جهاد و مقاومت، فتحي شقاقي، احمد ياسين، ابوعلي مصطفي و ديگر شهداي بزرگ بر ادامه راه شهيدان و مقاومت تا پيروزي قسم ياد مي كنيم.
وي گفت: طرح ملي فلسطينيان كه براساس تشكيل فلسطين بر اساس مرزهاي 1967 و سازش با رژيم صهيونيستي تهيه شده به بن بست و شكست رسيده است و هيچ كس در اين مورد شك و ترديدي ندارد.
دبيركل جنبش جهاد اسلامي خاطرنشان كرد: بايد همه فلسطينيان در طرح ملي فلسطين بازنگري كنند و بار ديگر جنبش ملي فلسطين ساخته شود تا قويتر از گذشته در مقابل اسرائيل ايستادگي كرد.
«رمضان عبدالله شلح» با اشاره به تاريخ خونبار مبارزات مردم فلسطين تاكيد كرد: اسرائيل براي اين تاسيس نشده كه بماند، بلكه اين رژيم گذرا و در مسير نابودي است و اين وعده پروردگار در قرآن كريم است.
به گزارش قدسنا، در اين مراسم، حاضران با مشت هاي گره كرده و فرياد مرگ بر اسرائيل و فلسطين پيروز است، بر ادامه راه شهيد فتحي شقاقي تاكيد كردند.فتحي شقاقي بنيانگذار جنبش جهاد اسلامي فلسطين بود كه در طي دوران مبارزات خود، ضربات مهلكي را بر رژيم صهيونيستي وارد كرد. اين فرمانده شهيد فلسطيني، پس از اينكه در يك عمليات موفقيت آميز توانست 22تن از نظاميان صهيونيست را به هلاكت برساند و ده ها تن از آنها را مجروح كند، توسط اسرائيلي ها به شهادت رسيد.تصميم ترور فتحي شقاقي (كه در آن زمان مسئول عمليات «بيت ليد» در سرزمين هاي اشغالي بود) از سوي «اسحاق رابين» نخست وزير وقت اسرائيل اتخاذ شد و او شخصا عمليات را سازماندهي و هدايت كرد.
اما اگرچه اين مجاهد فلسطيني به شهادت رسيد، اما تشكيلاتي كه وي آن را پايه گذاري كرد، نه تنها از هم پاشيده نشد، بلكه قويتر از گذشته در صحنه مبارزه با اسرائيل ظاهر شده است.
فتحي شقاقي كيست؟
«شهيد فتحي ابراهيم عبدالعزيز شقاقي» در سال 1951 در اردوگاه پناهندگان فلسطيني «رفح» به دنيا آمد و در دوران نوجواني مادر خود را از دست داد. وي تحصيلات دانشگاهي خود را در رشته پزشكي در دانشگاه «الزقازيق» به پايان رساند و پس از آن در بيمارستان هاي فلسطيني مشغول به كار شد.فتحي شقاقي بسيار زود و در اواسط دهه 60 ميلادي وارد فعاليت سياسي و مبارزه فلسطين شد و سپس تصميم گرفت تا يك جنبش جهادي را با اولويت فعاليت جهادي ضد رژيم صهيونيستي تاسيس كند.
در پي اجراي عملياتي از سوي جنبش جهاد اسلامي كه به كشته شدن 22 صهيونيست منجر شد، موساد خود را براي از ميان برداشتن اين مبارز فلسطيني آماده كرد و در نهايت دكتر فتحي شقاقي در اكتبر 1995 در جزيره مالت در بازگشت از «نشست روساي سازمان هاي جهادي در ليبي» به دست عوامل اسرائيل ترور و به فيض شهادت نائل شد.
 


افشاگري يك سازمان حقوق بشر در نيويورك

بودايي هاي افراطي ميانمار يك منطقه مسلمان نشين را با خاك يكسان كرده اند

 يك سازمان حقوق بشري آمريكا فاش كرد كه يك منطقه بزرگ مسلمان نشين در ايالت راخين ميانمار با خاك يكسان شده است.
به گزارش فارس به نقل از رويترز، يك سازمان حقوق بشر آمريكايي مستقر در نيويورك تصاوير ماهواره اي را منتشر كرده است كه نشان مي دهد خانه هاي يك منطقه ساحلي در ايالت مسلمان نشين راخين ميانمار در طول يك هفته خشونت به خاكستر تبديل شده است.
بر اساس اين گزارش تصاوير منتشر شده تقريبا نابودي كامل بخش هاي عمدتا مسلمان نشين ميانمار را نشان مي دهد.
اين سازمان حقوق بشر در گزارش خود اضافه كرده است كه بيش از 811 منزل مسكوني فقط در منطقه «كياك پيو» با خاك يكسان شده است و مسلمانان اين منطقه در حال مهاجرت از اين منطقه هستند.
خبرگزاري رسمي چين نيز روز جمعه گزارش داد كه در پاكسازي هاي نژادي اخير كه از يكشنبه هفته گذشته در ايالت مسلمان نشين راخين شروع شده است دست كم 112 نفر توسط ارتش بودائيان افراطي كشته شده اند. در اين نسل كشي بيش از 1900 خانه به آتش كشيده شده است.گزارش بي بي سي حاكي است بعد از انتشار تصاوير ماهواره اي اخير توسط اين گروه حقوق بشر مستقر در نيويورك، سخنگوي رئيس جمهور ميانمار تاييد كرد كه در تمام روستاهاي ايالت مسلمان نشين راخين و در برخي از شهرهاي اين منطقه اين حوادث اتفاق افتاده است.سخنگوي اين گروه به بي بي سي گفت: برخي شهرها و تمام روستاهاي اين منطقه سوخته اند. مقامات رسمي تعداد كشته هاي آشوب اخير را 64 تن اعلام كرده اند ولي گزارش هاي منتشره آمار كشته ها را بسيار بيشتر از اين اعلام مي كند.
 


ناآرامي هاي كراچي 15كشته برجاي گذاشت

درگيري و ناآرامي در شهر بندري كراچي پاكستان 15كشته و ده ها زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش واحد مركزي خبر، مناطق مختلف شهر پرجمعيت كراچي طي سه روز اخير ناآرام بود و افراد مسلح ناشناس در حملات جداگانه خود، 15تن را كشتند و شمار زيادي را مجروح كردند. در اين حملات افراد مختلف از جمله نوجوان، پليس و تاجر هدف قرار گرفتند. كراچي معمولا شاهد قتل و جنايات سياسي از جانب برخي گروه ها و احزاب سياسي است.
در همين حال، «آصف علي زرداري» رئيس جمهور و «راجا پرويز اشرف» نخست وزير پاكستان، از مردم اين كشور خواستند براي مقابله با تروريسم متحد شوند و از خود صبر و از خودگذشتگي نشان دهند.
پاكستان طي يك دهه گذشته با تروريسم مواجه بوده است و اين پديده بزرگترين معضل اين كشور است.
 


آمريكا ناظران بين المللي انتخابات را به كشور راه نداد

آمريكا ناظران بين المللي انتخابات رياست جمهوري اين كشور را راه نداد.
به گزارش روزنامه «نيزاويسيمايا گازيه» چاپ روسيه در برخي ايالات، مقامات آمريكايي ناظران سازمان امنيت و همكاري اروپا را كه قصد دارند بر روند انتخابات رياست جمهوري پيش روي اين كشور نظارت كنند تهديد به «تعقيب جزايي» كرده و آنها را به محل حوزه رأي گيري راه نمي دهند.
به گفته «ژوآئو سوارش»، نماينده پرتغالي سازمان امنيت و همكاري اروپا، هدف نمايندگان اين سازمان نظارت بر نتايج انتخابات نيست بلكه تهيه گزارش در مورد روند انتخابات است اما گويا آمريكايي ها از حضور آنها خرسند نيستند. وي در ادامه افزود: تني چند از مقامات سياسي جمهوريخواهان و گروه هاي محافظه كار آمريكا ضمن مخالفت با ورود نمايندگان اين سازمان بين المللي آنها را به تعقيب قضايي تهديد كردند. در اين ميان مقامات تگزاس بيش از همه بد عمل كردند.
براساس اين گزارش، به عنوان مثال «گرت اپوت»، دادستان تگزاس طي نامه اي سرگشاده خطاب به «دان اورتس»، رئيس گروه ناظران سازمان امنيت و همكاري اروپا نوشته كه حضور ناظران وي در حوزه هاي رأي گيري اين ايالت را «نابجا» مي داند و در صورت مشاهده حضور آنها تا فاصله 30 متري حوزه هاي رأي گيري، با آنها برخورد خواهد شد.
دادستان تگزاس در اين نامه از ديدار خود با نمايندگان گروهي از سازمان ها نوشته كه طي آن آنها خواستار بازبيني قوانين انتخاباتي تگزاس در سطح فدرال شده اند چرا كه به اعتقاد ناظران، قوانين اين ايالت به اندازه كافي آزاد نيست!
يادآور مي شود، انتخابات رياست جمهوري 2012 آمريكا 6 نوامبر (16 آبان) و با مشاركت «باراك اوباما، نامزد دموكرات ها» و «ميت رامني» نماينده جمهوريخواهان برگزار مي شود.
پيش از اين نيز ناظران بين المللي براي نظارت بر روند انتخابات اين كشور وارد آمريكا شده اند اما در انتخابات سال جاري شمار ناظران بين المللي به رقم بي سابقه 100 نفر رسيده است، اما به نظر مي رسد، در اين انتخابات، ناظران آزادي عمل كاملي براي انجام وظايف خود نداشته باشند.
ايالات متحده آمريكا در حالي بر سر راه ناظران بين المللي مانع سازي مي كند كه همواره نسبت به حضور اين ناظران در انتخابات ساير كشورها تأكيد دارد!
خبر ديگر اينكه، «نوام چامسكي»، انديشمند مشهور آمريكايي طي يك سخنراني در دانشكده فني «ماساچوست» سيستم انتخاباتي آمريكا را به چالش كشيد. به گفته چامسكي، نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري در آمريكا به جاي اينكه در جهت تأمين منافع مردم حركت كنند، در جهت منافع شركت هاي بزرگ حركت مي كنند.
به اعتقاد چامسكي چون در انتخابات اين كشور «پول» حرف اول و آخر را مي زند، هر كس پول نداشته باشد به جايي نخواهد رسيد.چامسكي همچنين تأكيد كرد «مردم آمريكا مجبورند به نامزدهايي رأي بدهند كه از آنها خوششان نمي آيد!»
 


تظاهرات ضددولتي در بارسلون عليه مصادره خانه هاي مردم اسپانيا

مردم اسپانيا در اعتراض به «مصادره خانه هايشان» از سوي بانك ها تظاهرات كردند.
هزاران نفر از قربانيان سياست هاي اقتصادي تروئيكاي اروپا در اسپانيا روز جمعه در اعتراض به «مصادره خانه هايشان» از سوي بانك ها به خيابان ها ريختند.
«مصادره خانه ها را متوقف كنيد، شما قاتل هستيد، رياضت اقتصادي كافي است و...» از جمله شعارها و دستنوشته هاي معترضان اسپانيايي بود كه اين بار در «بارسلون» تجمع كرده بودند.
طي روزهاي گذشته خبرهايي مبني بر خودكشي برخي از شهروندان اسپانيايي به دليل بحران اقتصادي در اين كشور منتشر شده است. گروهي از معترضان اين كشور در جريان تظاهرات روز جمعه خود با روشن كردن شمع با خانواده هاي اين قربانيان ابراز همدردي كرده و دولت را «قاتل» آنها معرفي كردند.
طبق گزارش هاي منتشر شده روزانه 500 خانواده اسپانيايي به دليل ناتواني در پرداخت اقساط خانه هاي در رهن خود، از خانه هايشان بيرون انداخته مي شوند.
دولت براي كسري بودجه خود اقدام به اخراج شمار زيادي از مردم اين كشور كرده طوري كه بنابر آمارهاي رسمي، در حال حاضر بيش از 25 درصد از مردم اين كشور اروپايي بيكارند.
به عبارت ديگر، مردم اسپانيا چون شغلي ندارند قادر به پرداخت اقساط خانه هايشان نيستند. البته در بسياري از كشورهاي اروپايي نيز اوضاع به همين منوال است.
 


رايزني هاي بندر بن سلطان با حريري براي به آشوب كشيدن لبنان

منابع خبري از رايزني و هماهنگي كامل رئيس جريان المستقل با مقامات عربستان براي دامن زدن به تنش ها و ايجاد ناآرامي هاي جديد در لبنان خبر دادند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، «سعدالدين حريري» رئيس جريان المستقبل لبنان طي روزهاي گذشته با هدف ناآرام كردن اين كشور در حال ديدار و هماهنگي با مسئولان سعودي است.
به گزارش العالم به نقل از هفته نامه فلسطيني «المنار» حريري در چند روز گذشته با شاهزاده «بندر بن سلطان» دبير شوراي امنيت ملي سعودي در پايتخت عربستان به ديدار و گفت وگو پرداخته است تا به يك سناريوي مشترك براي ناآرام كردن لبنان دست يابند.
به نوشته هفته نامه المنار، اين ديدار چند روز بعد از ترور «وسام الحسن» رئيس امنيت داخلي لبنان صورت گرفته است و هيچكس از اين ديدار اطلاعي نداشته است.
المنار به نقل از منابع امنيتي مطلع يادآور شد: در ديدارهاي جده، راه هاي ناآرام كردن اوضاع كنوني در لبنان و ورود آن به مرحله جديدي از خونريزي و فتنه مذهبي بين بندربن سلطان و حريري به طور مفصل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.
اين منابع خاطرنشان كردند: بندر بن سلطان پيش از ملاقات با حريري و همدستانش، با ژنرال «ديويد پترائوس» رئيس سازمان اطلاعات مركزي آمريكا، ديدار و گفت و گو داشته و اطلاعات مهمي در مورد حوادث اخير لبنان را در اختيار وي قرار داده است.
المنار با اشاره به درخواست بندر بن سلطان از حريري براي هماهنگي با سر كردگان گروه هاي تكفيري كه تحت امر وي در لبنان حضور دارند، متذكر شد: بندر بن سلطان عمليات ترور و انفجار در لبنان را با رژيم اسرائيل هماهنگ مي كند و محرمانه هر از چندگاهي به تل آويو رفت و آمد دارد و بر پادگان هاي تروريستي در اراضي نجد و حجاز نظارت دارد كه آنها را كارشناساني از اراضي اشغالي، اروپا و آمريكا اداره مي كنند.
اين موضوع در حالي افشا مي شود كه پيش از اين روزنامه كويتي «الراي» به نقل از منابع آمريكايي از توافق سه جانبه آمريكا، فرانسه و عربستان سعودي درباره سرنگوني دولت «نجيب ميقاتي» (نخست وزير لبنان) و تشكيل دولت دلخواه خود در لبنان خبر داده بود.
به گزارش «آخرين نيوز» به نقل از خبرگزاري «آريا»، روزنامه كويتي الراي با اشاره به ديدارهاي چند روز گذشته ديپلمات هاي ارشد وزارت امور خارجه آمريكا با برخي همتايان غربي و عربي خود به ويژه فرانسه و عربستان با محوريت موضوع لبنان نوشت: در اين ديدارها درباره سياست آمريكا، فرانسه و عربستان در قبال لبنان در هفته هاي آتي تصميم گيري و توافق شده است و آنها درباره سرنگوني دولت ميقاتي و بر روي كار آمدن دولت جديد به توافق رسيده اند.
 


ادامه درگيري جوانان بحريني با ماموران آل خليفه

منامه پايتخت بحرين شاهد درگيري هاي گسترده بين پليس ضدشورش و انقلابيون بود.
به گزارش خبرگزاري ها، نيروهاي رژيم آل خليفه به تظاهرات آرام مردم كه در همبستگي با منطقه محاصره شده «العكر» برگزار شد، حمله كردند.
اين نيروها پس از شليك گازهاي سمي و اشك آور به سوي تظاهركنندگان تعدادي را دستگير كردند و عده اي از انقلابيون نيز زخمي شدند.
اين تظاهرات در ادامه تظاهرات روز جمعه برگزار شد كه به دعوت ائتلاف جوانان 14 فوريه براي اعتراض به ادامه محاصره منطقه العكر برگزار شده بود.
انقلابيون بحريني هنوز خبري از تعداد زخمي ها و دستگيرشدگان تظاهرات روز گذشته منتشر نكرده اند.
نيروهاي رژيم آل خليفه از روز جمعه با مستقر شدن در مبادي ورودي منامه از ورود انقلابيون به پايتخت براي برگزاري تظاهرات جلوگيري مي كنند. با وجود ايست و بازرسي هاي شديد بيش از 40 منطقه بحرين روز جمعه شاهد تظاهرات گسترده عليه آل خليفه بود. اين گزارش حاكي است با وجود تظاهرات گسترده در روزهاي اخير نيروهاي رژيم آل خليفه همچنان به محاصره منطقه العكر از زمين و هوا ادامه مي دهند با وجود اين هنوز نتوانسته اند مقاومت انقلابيون اين منطقه را بشكنند.
 


مردم ايتاليا حكم زندان برلوسكني را جشن گرفتند

با انتشار خبر محكوميت نخست وزير سابق ايتاليا به زندان، مردم اين كشور با ريختن به خيابان ها جشن گرفتند.
به گزارش شبكه تلويزيوني «يورو نيوز» شماري از مردم «رم»، پايتخت ايتاليا روز جمعه با ريختن به خيابان ها، محكوميت «سيلويو برلوسكني» به زندان را جشن گرفتند.
«برلوسكني» از سوي دادگاه ايتاليا به اتهام «فرار مالياتي» به تحمل يك سال زندان محكوم شده است. وي در ابتدا به تحمل چهارسال زندان محكوم شده بود اما پس از مدتي اين محكوميت به يكسال تقليل يافت اما با اين حال وكلاي مدافع وي اعلام مي كنند درخواست بازنگري در حكم صادره را به دادگاه تجديدنظر تقديم مي كنند.
براساس گزارش يورو نيوز، مردمي كه پس از شنيدن خبر محكوميت برلوسكني در خيابان هاي رم به جشن و پايكوبي مشغول بودند، در عين حال نگران عملي نشدن اين حكم هم هستند.
يكي از جوانان ايتاليايي طي گفت وگو با اين شبكه تلويزيوني گفت: «ممكن است برلوسكني به زندان نرود به همين علت نبايد اين حكم را زياد جدي گرفت.» فرد ديگري گفت: به نظر من از آنجايي كه اين حكم بدوي است، بايد منتظر ماند و ديد آيا وي در مرحله تجديدنظر تبرئه خواهد شد يا خير.» برلوسكني در واكنش به اين اتهام (فساد مالي) و حكم صادره آن را «سياسي» خوانده و اعلام كرده است آن را نمي پذيرد.
گفتني است، نخست وزير سابق ايتاليا كه چند ماه پيش به دنبال افزايش فشارها مجبور به كناره گيري از قدرت شده در پرونده قطور خود اتهامات زيادي مثل فساد مالي و اخلاقي دارد؛ براساس برخي گزارش ها اين فسادها گاهي بدانجا مي رسيد كه مردم اين كشور از داشتن چنين رهبري احساس شرم مي كردند. يادآوري اين نكته ضروري است كه بحران اقتصادي و سياست هاي رياضتي برلوسكني نيز در بركناري وي نقش داشتند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14