(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 7  آبان  1391 - شماره 20343

كاهش 50 درصدي واحدهاي آلاينده تا پايان سال
معاون تعزيرات حكومتي خبر داد
احتكار و گرانفروشي بيشترين تخلف واحدهاي صنفي
رويداد هاي خارجي
انفجار اتوبوس زائران ايراني در بغداد
باران تا فردا مي بارد
38 برگزيده ششمين جشنواره بين المللي فارابي معرفي شدند
اعزام تيم فوق تخصصي جراحي پلاستيك به رامهرمز
مطهرنژاد خبر داد
اشتغال 40 هزار زنداني آموزش ديده در كشور
حوادث كوتاه از كشور
قطع شبانه 57 اصله درخت در مركز شهر بابل
باند جعل اسكناس در استان البرز متلاشي شد
تسهيل ترافيك بزرگراه رسالت با احداث خط 5 بي آرتي
انتقال ترافيك غرب به شرق تقاطع شيخ فضل الله-جناح روي پل جديد
باند قاچاق مواد مخدر در لرستان متلاشي شد
چاه هاي آب اطراف درياچه اروميه نمكي شدند
انهدام باند قاچاق كودكان
كوچكترين روزنامه جهان
ايتاليا لرزيد
برخورد خونين 2 قطار
مرگ 8 دانش آموز چيني
زن 61 ساله دوقلو زاييد


كاهش 50 درصدي واحدهاي آلاينده تا پايان سال

مديركل محيط زيست استان تهران گفت: واحدهاي صنعتي آلاينده شهر تهران تا پايان سال جاري 50درصد كاهش خواهند داشت.
به گفته دكتر رسول علي اشرفي پور، در سال 89 تعداد واحدهاي آلاينده در شهر تهران از 750 واحد به 568 واحد كاهش يافت و در سال 90 با كاهش 30درصدي تعداد آن به 285 واحد رسيد.
وي افزود: براساس برنامه تدوين شده در سازمان محيط زيست اين تعداد در سال 91 با كاهش 50درصدي همراه خواهد بود.
اشرفي پور اظهار كرد: از واحدهاي داراي آلايندگي بالا 127واحد از پتانسيل بالايي براي آلودگي برخوردار بودند كه تدابير لازم براي كاهش آلايندگي آنها اتخاذ شده است.
وي تصريح كرد: بررسي وضعيت كيفي هواي تهران در مقايسه با سال 89 و 90 از وضعيت بهتري برخوردار است و در كارگروه كاهش آلودگي هواي تهران امروز 25 اقدام موثر و مهم در زمان اضطرار به تصويب كارگروه رسيد.اشرفي پور ادامه داد: محدوديت تردد خودروها در طرح زوج و فرد، طرح ترافيك، منع تردد خودروهاي فرسوده و دودزا، خاموش بودن اتوبوس ها در پايانه ها و ترمينال ها، ممنوعيت فعاليت معادن، كارگاه هاي شن و فعاليت هاي عمراني، ممنوعيت آتش زدن لاستيك و ايجاد آتش در معابر، استقرار اورژانس در شش ميدان اصلي تهران از جمله ميدان هاي امام حسين(ع)، امام خميني(ره)، انقلاب، آزادي، رسالت و تجريش برخي از اين مصوبات در زمان آلودگي هوا در شرايط اضطرار است.
 


معاون تعزيرات حكومتي خبر داد

احتكار و گرانفروشي بيشترين تخلف واحدهاي صنفي

معاون تعزيرات حكومتي تهران اعلام كرد: در يك ماه گذشته بيش از 50 فروشگاه و شركت متخلف به دليل گرانفروشي و احتكار پلمب شده اند.
بزرگمهر صادقي نيچ كوهي در گفت و گو با مهر با بيان اين كه با توجه به نوسانات بازار در ماههاي اخير گشت هاي سيار تعزيرات با تمام ظرفيت اقدام مي كنند گفت: اين گشت ها در سطح فروشگاههاي جزء و كل، شركت ها، كارخانجات و مراكز خدماتي انجام مي شود و تمامي بازرسان ادارات كل صنعت و تجارت، بهداشت و درمان، دخانيات، تجهيزات پزشكي، استاندارد و... گشت هاي تعزيرات را همراهي مي كردند.
وي افزود: در مدت يك ماه گذشته از 50 هزار واحد صنفي، مراكز خدماتي، شركت ها و كارخانجات بازرسي شد كه در اين بازرسي ها براي 700 واحد صنفي متخلف برخورد و براي آنها پرونده تعزيراتي تشكيل شد.معاون حقوقي و تعزيرات استان تهران اعلام كرد: متخلفان در يك ماه گذشته 7 ميليارد تومان جريمه نقدي شدند كه بيشترين تخلفات هم مربوط به گران فروشي و احتكار بوده است.
صادقي نيچ كوهي تاكيد كرد: برخي از اصناف و شركت ها به دليل نپرداختن جريمه در موعد مقرر و يا محرز بودن تخلفات خاص مانند احتكار پلمب شدند كه تعداد آنها به 50 واحد صنفي مي رسد.

 


رويداد هاي خارجي

انفجار اتوبوس زائران ايراني در بغداد

معاون عتبات و عاليات سازمان حج و زيارت از بستري شدن 16 زائر ايراني حادثه انفجار اتوبوس در بيمارستان بغداد خبر داد و گفت: اين زائران با كاروان غيرمجاز به عراق سفر كرده بودند.
مسعود اخوان در گفتگو با مهر با اعلام اين خبر افزود: زائران كاشاني كه در قالب كارواني غيرمجاز بدون مجوز از سازمان حج و زيارت به عراق سفر كرده بودند روز شنبه در انفجاري دچار حادثه شدند.
وي گفت: در اين كاروان كه 19 نفر زائر حضور داشتند سه نفر شهيد شدند كه دو نفر آنان زن و يك نفر مرد بودند.
به گفته معاون عتبات عاليات سازمان حج و زيارت، 16زائر نيز مجروح شدند كه 5 نفر آنان سرپايي مداوا و 11 نفر ديگر در بيمارستان بستري شدند.
اخوان از پيگيري سازمان حج براي كمك به اين زائران خبر داد و گفت: هم اكنون نماينده سازمان حج در عراق مشغول رسيدگي به حال مصدومان است.
 


باران تا فردا مي بارد

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي گفت: بارش هاي باران تهران به صورت پراكنده ادامه خواهد داشت.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با فارس اظهار داشت: در 2 روز آينده براي مناطق غرب، جنوب غرب، دامنه هاي البرز، سواحل شمالي و مركز كشور ابري همراه با بارش باران و گاهي رعد و برق خواهد بود.
وي با بيان اينكه در مناطق مستعد بارش تگرگ پيش بيني مي شود ادامه داد: به تدريج از اواخر امروز از شدت بارش در نوار غربي كشور كاسته مي شود و از فردا تا چهارشنبه اين ناپايداري جوي در برخي نقاط شرق كشور رخ خواهد داد.
مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي اضافه كرد: طي اين 3 روز دماي هوا در نيمه شمالي كشور كاهش پيدا مي كند.
وي ادامه داد: آسمان تهران نيز نيمه ابري تا ابري، گاهي همراه با رعد و برق و در ارتفاعات همراه با بارش برف خواهد بود.
ديزين مسدود شد
رئيس پليس راه استان تهران از مسدود شدن محور ديزين خبر داد و گفت: به علت بارش شديد برف اين محور تا اطلاع ثانوي مسدود است.
همايون شريفي در گفت وگو با فارس افزود: طي روزهاي اخير و به ويژه از صبح جمعه در محورهاي برون شهري استان البرز شاهد بارش باران و برف شديد هستيم.
وي تصريح كرد: در محور ديزين نيز به دليل موقعيت جغرافيايي بارش برف و كولاك شديد آغاز شده و به همين دليل تردد در اين محور به طور كامل مسدود شده است.
رئيس پليس راه استان البرز تاكيد كرد: رفت و آمد در محور ديزين امكان ندارد و از صبح ديروز ماموران پليس راه اجازه تردد به خودروها را در اين مسير نمي دهند.
شريفي در پاسخ به اين پرسش كه چه زماني محور فوق بازگشايي خواهد شد، گفت: شرايط جوي در فصول سرما در اين منطقه ويژه است و تا زماني كه بارش برف و كولاك شديد ادامه داشته باشد، نمي توانيم عبور و مرور در محور ديزين را آزاد اعلام كنيم.
وي تاكيد كرد: انسداد محور فوق با هدف حفظ سلامت شهروندان انجام شده است و اميدواريم مردم و رانندگان خودروها با پليس راه همكاري لازم را داشته باشند.
 


38 برگزيده ششمين جشنواره بين المللي فارابي معرفي شدند

در ششمين جشنواره بين المللي فارابي كه ويژه تحقيقات علوم انساني و اسلامي بود از 38 نفر برگزيده با حضور وزير علوم و رئيس جمهور تقدير به عمل آمد.
در مراسم اختتاميه ششمين جشنواره بين المللي فارابي ويژه تحقيقات علوم انساني و اسلامي، افراد زير شايسته تقدير معرفي شدند:
گروه تاريخ: جغرافيا و باستان شناسي حسن حضرتي، عليرضا خسروزاده، عباس احمدوند، ليلا خسروي
بخش حقوق: عبدالله خدابخشي شلمزاري، طاهر حبيب زاده
گروه زبان و ادبيات: طاهره ايشاني
گروه علوم ا جتماعي و ارتباطات: سيد هادي مرجاني و عبدالرسول جوهري
گروه علوم اقتصادي مديريت و حسابداري: سعيد فراهاني فرد، علي اصغر پورعزت، مسعود ربيعه، محمدرضا آرمان مهر
گروه علوم تربيتي، روانشناسي، علوم رفتاري و تربيت بدني: مريم داناي طوس، محمود مهرمحمدي، ابراهيم علي دوست قهفرخي، منصوره صداقت
گروه علوم سياسي روابط بين الملل و مطالعات منطقه اي: هادي آجيلي
گروه فقه، اصول، علوم قرآني و حديث: عبدالهادي فقهي زاده، ابراهيم فتح اللهي، ابوالفضل عليشاهي قلعه جوقي، محمد جاني پور
گروه فلسفه، كلام، اخلاق، اديان و عرفان: عبدالرضا فياضي، خسرو باقري نوع پرست، سيديدالله يزدان پناه، محمدحسين فارياب
گروه فناوري اطلاعات، اطلاع رساني و كتابداري: احسان گرايي
مطالعات انقلاب اسلامي و امام خميني(ره): ابراهيم برزگر
بنابراين گزارش در گروه مطالعات هنر و زيبايي شناسي برگزيده و شايسته تقدير معرفي نشد.برگزيدگان بخش خارجي اين جشنواره نيز عبارتند از: شيلا كنبي از آمريكا با اثر اصل طلايي هنر ايران، گيورگي سانيكيدزه از گرجستان با اثر مدهب شيعه و دولت در ايران و پاتريك رينگنبرگ از سوئيس با اثر جهان نماد در هنر اسلامي.
اين برگزيدگان مورد تقدير وزير علوم، آيسسكو و يونسكو قرار گرفتند و مبالغي تحت عنوان پژوهانه به آنها اعطا شد.
اين گزارش مي افزايد: در گروه مجموعه آثار و خدمات علمي نيز از حجت الاسلام محمد مهدي ري شهري و دكتر جليل تجليل، در گروه مصحح برتر محمد روشن، در گروه مفاخر پژوه برجسته محمد علي معلم دامغاني، در گروه مترجم برتر فريده مهدوي دامغاني و محمد علي آذرشب، در گروه نظريه پرداز برجسته از عبدالحميد نقره كار با حضور رئيس جمهور تقدير به عمل آمد و پژوهانه، لوح تقدير رئيس جمهور، لوح تقدير آيسسكو، لوح تقدير يونسكو و تنديس جشنواره به آنها اعطا شد.
 


اعزام تيم فوق تخصصي جراحي پلاستيك به رامهرمز

رئيس بيمارستان فوق تخصصي جراحي پلاستيك 15 خرداد از سفر «گروه فوق تخصصي جراحي پلاستيك داوطلب خدمت در مناطق محروم» به رامهرمز براي ارائه خدمات رايگان به بيماران اين منطقه از روز 11 آبان به مدت 4 روز خبر داد.
عبدالجليل كلانتر هرمزي با اشاره به اعزام تيم فوق تخصصي جراحي پلاستيك داوطلب خدمت در مناطق محروم به رامهرمز اظهار داشت: در تاريخ 11 آبان به مناسبت فرا رسيدن عيد غدير خم تيم تخصصي جراحي پلاستيك بيمارستان 15 خرداد براي ارائه خدمات رايگان به بيماران محروم به اين منطقه اعزام مي شوند.
وي با اشاره به هشتمين سفر گروه فوق تخصصي جراحي پلاستيك داوطلب خدمت در مناطق محروم سراسر كشور افزود: سال گذشته يك سفر به منطقه رامهرمز داشتيم كه بسياري از بيماران ويزيت و مورد عمل جراحي رايگان قرار گرفتند و اين سفر ادامه كار فرآيند درمان و جراحي بيماران داراي ناهنجاري سر و صورت اين شهر است.
كلانتر هرمزي ادامه داد: در اين اعزام جديد گروه فوق تخصصي جراحان پلاستيك بيماران جديد نيز مورد ويزيت، معاينه و جراحي رايگان قرار مي گيرند و پيش بيني مي شود بتوانيم 500 تا 600 بيمار جديد را به همراه يكصد بيمار اعزامي قبلي را مورد درمان و جراحي قرار دهيم.
عضو آكادمي جراحان پلاستيك اروپا تصريح كرد: در هشتمين اعزام اين گروه براي ارائه خدمات رايگان به بيماران داراي ناهنجاري سر و صورت 10 نفر شامل 7 فوق تخصص جراحي پلاستيك به مدت 4 روز اين بيماران را تحت ويزيت، معاينه و جراحي رايگان قرار مي دهند.
كلانتر هرمزي ادامه داد: تاكنون در طول اعزام هاي گروه فوق تخصصي جراحان پلاستيك داوطلب خدمت در مناطق محروم 4 هزار نفر مورد ويزيت و معاينه و 300 نفر نيز تحت جراحي رايگان قرار گرفته اند.
 


مطهرنژاد خبر داد

اشتغال 40 هزار زنداني آموزش ديده در كشور

مديرعامل بنياد تعاون و حرفه آموزي و صنايع زندانيان كشور از اشتغال به كار 40 هزار زنداني آموزش ديده در بخش هاي مختلف كشاورزي، دامپروري و صنايع دستي خبر داد.
رحيم مطهرنژاد در گفت وگو با واحد مركزي خبر هدف اصلي اين بنياد را توليد ثروت، حرفه آموزي و اشتغال زايي زندانيان دانست و افزود: سالانه به حدود 70 هزار زنداني آموزش هاي مختلف فني و حرفه اي داده مي شود.
وي با بيان اينكه آموزش ها با تفاهمنامه اي كه بين آموزش فني و حرفه اي كشور امضا شده است، ارائه مي شود، گفت: انتقال تجربه و بهره گيري از توانمندي يكديگر، راه را براي پيشرفت و توسعه برنامه هاي اين بنياد فراهم مي كند.مديرعامل بنياد تعاون و حرفه آموزي و صنايع زندانيان كشور افزود: بنياد تعاون، حرفه آموزي و صنايع دستي زندانيان كشور با 65 سال سابقه يكي از قديمي ترين بنيادهاست اما هنوز نتوانسته است به اهداف و افق تعريف شده دست يابد.
مطهرنژاد گفت: همه مسئولان بايد خود را در برابر جامعه بويژه زندانيان، براي ايجاد اشتغال مسئول بدانند تا شاهد كاهش چشمگير جمعيت زندانيان باشيم.وي افزود: از موانع مهم در مسير اشتغال زندانيان، نوع نگرش جامعه به زندانيان است كه بايد با برنامه ريزي و فرهنگ سازي از طريق رسانه ها اين نگاه ها تغيير يابد.
 


حوادث كوتاه از كشور

كشف شناور حامل سوخت قاچاق
قشم-خبرنگاركيهان: اكيپ گشت يگان درياباني منطقه آزاد قشم در حوالي جزيره هرمز از توابع منطقه آزاد قشم با يك فروند قايق كه از كلاهي ويتاپ ميناب اقدام به حمل موادمخدر از نوع حشيش به مقدار 10 كيلوگرم كرده بودند كشف كرده و تحويل مقامات قضايي دادند.
دستگيري شكارچيان متخلف در رودسر
رشت-خبرنگار كيهان: تعداد 5قبضه سلاح شكاري به همراه 56 عدد فشنگ از شكارچيان متخلف، در منطقه شكار ممنوع اشكورات رحيم آباد كشف و ضبط شد و متخلفان به مقامات قضايي شهرستان رودسر معرفي شد.
شناور حامل حشيش به گل نشست
بندرعباس-خبرنگاركيهان: مأموران گشت پايگاه دريايي ميناب يك قايق تندرو حامل موادمخدر را كه به سمت سواحل قشم در حركت بود، شناسايي و توقيف كردند در بازرسي از شناور مذكور 10 كيلو و 500 گرم موادمخدر از نوع حشيش كشف شد و در اين راستا تعدادي از قاچاقچيان دستگير، و به همراه شناور توقيفي تحويل مقامات قضايي شدند.
قاچاقچيان سوخت در چنگال قانون
بندرعباس-خبرنگاركيهان: با تلاش مأموران پايگاه هاي درياباني هرمزگان 14 قاچاقچي به همراه بيش از 16 هزار ليتر سوخت قاچاق دستگير شدند در اين عمليات 2 فروند شناور موتورسنگين، 3 دستگاه خودرو و يك دستگاه كاميون نيز توقيف و تحويل مراجع قضايي هرمزگان شد.
 


قطع شبانه 57 اصله درخت در مركز شهر بابل

بابل- خبرنگار كيهان:
توسط فرد ناشناس 57 اصله درخت نارنج، اقاقيا و زيتون در بلوار مادر بابل قطع شد.
رئيس كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي بابل گفت: متأسفانه جمعه شب فرد ناشناس در بلوار مادر بابل اقدام به قطع درختان كرد. فرامرز ابوالحسني تصريح كرد: براساس برآوردهاي اوليه ميزان خسارت وارد شده به شهرداري 40 ميليون ريال است. وي از مأموران نيروي انتظامي خواست عامل قطع درختان را در سريع ترين زمان ممكن شناسايي و دستگير كنند.
خبرنگار كيهان طي چند بار تماس با شهردار بابل براي پيگيري اين موضوع موفق به برقراري ارتباط با وي نشد. اما مسئولان نيروي انتظامي اعلام كردند كه موضوع قطع درختان در دست بررسي است.
بعضي مسئولان در توجيه اين اتفاق گفته اند بلوار مادر كه به كمربندي جاده ساحلي معروف است فاقد روشنايي لازم است و تردد گشت نيروي انتظامي در آن اندك است.
 


باند جعل اسكناس در استان البرز متلاشي شد

رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي البرز از دستگيري اعضاي يك باند حرفه اي جعل اسكناس در اين استان خبر داد.
به گزارش ايرنا از كرج، سرهنگ محمد صادقي گفت: با دريافت گزارش هايي درباره فردي به نام «ايرج» كه با تشكيل باندي در غرب كشور و تهيه اسكناس هاي جعلي آنها را در تهران و كرج مي فروخت، پيگيري موضوع در دستور كار ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي استان البرز قرار گرفت.
وي افزود: پليس با تحقيقات نامحسوس مطلع شد نامبرده و همدستانش قصد انتقال محموله اسكناس هاي جعلي از يكي از شهرهاي غربي به كرج و تهران را دارند، ماموران با استقرار در مبادي ورودي و خروجي شهر كرج، خودرو متهمان را كه از قبل شناسايي شده بود در بزرگراه تهران- كرج مشاهده كردند.
صادقي ادامه داد: ماموران با دادن اخطارهاي پليسي سعي در توقف خودرو داشتند اما خودرو متهمان به دليل سرعت زياد و رعايت نكردن فاصله طولي پس از برخورد با وسيله نقليه متوقف شد.
رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي استان البرز گفت: در اين عمليات سردسته باند به همراه سه نفر ديگر از همدستانش دستگير شدند.وي اظهار داشت: در بازرسي از خودرو متهمان 870 ميليون ريال پول جعلي، پنج قطعه كارت شناسايي و يك مهر جعلي، يك دستگاه فلزياب و سه عدد دستگاه تشخيص اسكناس جعلي كشف شد.متهمان دستگير شده پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.

 


تسهيل ترافيك بزرگراه رسالت با احداث خط 5 بي آرتي

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران از تسهيل ترافيك سنگين بزرگراه رسالت با راه اندازي خط 5 اتوبوس هاي بي آرتي خبر داد.
مهندس پيمان سنندجي با بيان اين مطلب اظهار كرد: استقبال شهروندان از خط 5 اتوبوس هاي تندرو بسيار چشمگير بوده است و در حال حاضر 60 دستگاه اتوبوس دوكابين و تك كابين در اين خط حد فاصل پايانه علم و صنعت تا ميدان آرژانتين فعال هستند.
وي با بيان اينكه روزانه بيش از 50 هزار جابه جايي در خط 5 سامانه اتوبوس هاي تندرو صورت مي گيرد گفت: چند اقدام خوب در بزرگراه رسالت انجام شده است، نخست اين كه پارك حاشيه اي توسط پليس راهور در مسير اين بزرگراه ممنوع شده چرا كه معبر متعلق به تمام مردم است و اين كار باعث شده كه يك لاين به لاين هاي بزرگراه اضافه شود.
پيمان سنندجي با بيان اين كه تعداد خودروهاي شخصي در بزرگراه رسالت كاهش پيدا كرده است گفت: شايد مهم ترين دليل اين موضوع آن باشد كه شهروندان كمتر از خودروي شخصي خود استفاده مي كنند چرا كه در طول مسير اين خط مترو نيز وجود دارد و به راحتي مي توان وارد شبكه مترو شد، همچنين در صورت ورود به پايانه بيهقي مي توانند به هر نقطه از شهر كه تمايل داشته باشند، سفر كنند.
مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه گفت: خطوط اتوبوس هاي تندرو توانست نگرش مردم را در استفاده از حمل و نقل عمومي تغيير دهد، ضمن اينكه شهروندان مطمئن شده اند؛ با استفاده از حمل و نقل عمومي مي توانند مديريت زمان خود را در اختيار داشته باشند.
وي در پايان از احداث خط 8 سامانه اتوبوس هاي تندرو تا پايان سال خبر داد و گفت: احداث خط جديد از اتوبوس هاي BRT حد فاصل پايانه جنوب تا ترمينال خاوران در دستور كار قرار دارد كه اين خط به خطوط 2 و 4 سامانه اتوبوس هاي تندرو متصل خواهد شد.
 


انتقال ترافيك غرب به شرق تقاطع شيخ فضل الله-جناح روي پل جديد

تلاش براي انتقال ترافيك غرب به شرق تقاطع شيخ فضل الله-جناح از روي پل موقت به پل جديد تا پايان آبان ماه سال جاري خبر داد.
به گزارش مهر، محمدحسن وساق با بيان آنكه تكميل دسترسي ها به منظور اجراي اين عمليات به سرعت در حال انجام است، افزود: اين جابجايي ترافيكي كه شرايط بر چيدن پل موقت را فراهم مي كند، فرآيند احداث معدود پايه هاي باقي مانده اين تقاطع را تسريع خواهد كرد.
وي همچنين با اشاره به آنكه پل موقت اين تقاطع كه هم اكنون تأمين كننده ترافيك غرب به شرق است، شرايط فني لازم براي به كارگيري در ساير تقاطعات شهر تهران را دارا مي باشد، افزود: بررسي هاي مختلفي در دست انجام است تا اين پل بتواند در محل ديگري مورد بهره برداري ترافيكي قرار گيرد.
 


باند قاچاق مواد مخدر در لرستان متلاشي شد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
يك باند تهيه و توزيع مواد مخدر كه بيش از 75 كيلو ترياك را از مرزهاي شرقي كشور وارد و اقدام به انتقال آن به لرستان كرده بود توسط پليس مبارزه با مواد مخدر استان در شهرستان ازنا شناسايي و متلاشي شد.
جانشين فرماندهي نيروي انتظامي لرستان با اعلام خبر فوق گفت: در عمليات تعقيب و گريز مأموران دو نفر از اعضاي باند دستگير و يك نفر از آنان متواري شد كه تحت تعقيب قرار دارد.
به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ غلامزاده افزود: بيش از 75 كيلوگرم ترياك و دو دستگاه خودرو پژو متعلق به اين باند كه يكي از آنان به عنوان اسكورت مورد استفاده قرار گرفته بود و ديگري كه محموله ترياك به طرز ماهرانه اي در داخل آن جاسازي شده بود توقيف شدند.وي تصريح كرد: طي سال جاري تاكنون 39 باند تهيه و توزيع مواد مخدر با همكاري ساير دستگاه هاي امنيتي در استان متلاشي و 1266 قاچاقچي مواد مخدر شناسايي و دستگير شدند و مواد مخدر مكشوفه به يك تن و 40 كيلوگرم رسيده است.
 


چاه هاي آب اطراف درياچه اروميه نمكي شدند

تبريز- خبرنگار كيهان:
شور شدن آب چاه هاي كشاورزي 7 شهرستان اطراف درياچه اروميه، آبياري تحت فشار اجتناب ناپذير مي سازد.
رئيس اداره جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي، در نشست، بررسي مسايل آبياري تحت فشار استان افزود: توجه به روش و سيستم هاي پيشرفته در آبياري ها، موجب صرفه جويي 40 درصدي در آب هاي كشاورزي مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، مسعود محمديان تصريح كرد: ميزان متوسط بارندگي ساليانه امسال نسبت به سال گذشته، كاهش فاحشي را نشان مي دهد.
وي گفت: آذربايجان شرقي در سال گذشته مقام نخست آبياري تحت فشار كشور را در اختيار داشت و برغم ظرفيت بالايي كه اين استان در بخش آب و خاك دارد، فعاليت هاي كشاورزي آن عمدتا سنتي است.
محمديان گفت: آذربايجان شرقي 1 ميليون و 200 هزار هكتار اراضي كشاورزي دارد كه شامل 400 هزار هكتار اراضي آبي و 800 هزار هكتار اراضي ديمي است و امسال 4 هزار هكتار اراضي پاياب سدها، زير پوشش آبياري تحت فشار قرار گرفت و تنها در پاياب سدهاي استان 224 هزار هكتار اراضي قابل تبديل به سيستم هاي نوين وجود دارد.
اين مقام مسئول محلي خاطرنشان ساخت: برنامه 5 ساله براي تعيين تكليف پاياب 143 سد و ايستگاه پمپاژ آذربايجان شرقي، تدوين و مقرر شده تا براي انجام پاياب سدهاي كوچك ، از محل اعتبارات استاني و پاياب سدهاي بزرگ، از محل اعتبارات ملي، تامين اعتبار شود. محمديان گفت: در آذربايجان شرقي 150 هزار هكتار پهنه مستعد براي توسعه آبياري هاي تحت فشار در پاياب چاه ها، شناسايي شده است.
 


انهدام باند قاچاق كودكان

پليس فرانسه از شناسايي و انهدام باند قاچاق كودكان در اين كشور خبر داد.
بنابر اعلام پليس فرانسه اعضاي اين باند با قاچاق كودكان به بلژيك و آلمان اقدام به فروش آنان مي كردند.
پليس فرانسه پس از تحقيقاتي يك ماهه اين باند را شناسايي و هفت عضو يك خانواده را دستگير كرد.
گفته شده است اعضاي اين باند با خريداري اين كودكان به قيمت 1290دلار آنان را به قيمت 12هزار و900 دلار مي فروختند.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري يونايتدپرس، يكي از افسران پليس فرانسه گفت: انگيزه اين باند از قاچاق كودكان تجاوز جنسي و بردگي نبوده است و تحقيقات بيشتر ادامه دارد.

 


كوچكترين روزنامه جهان

كوچكترين روزنامه جهان در پرتغال به چاپ رسيد و توانست در كتاب ركوردهاي جهاني گينس به ثبت برسد.
اين روزنامه كوچك در ابعاد 27*18 و 35*25 ميليمتر به چاپ رسيد.
وزن اين روزنامه حدود يك گرم است و نمونه كوچك شده نسخه اصلي آن بود.به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي ثبت ركوردهاي جهاني گينس، كوچكترين روزنامه جهان در فوريه سال جاري ميلادي گينسي شد.
 


ايتاليا لرزيد

در پي زمين لرزه 3/5 ريشتري جنوب ايتاليا يك تن جان خود را از دست داد.
بنابر اعلام مقامات ايتاليايي، وقوع اين زلزله موجب شد تا چندين ساختمان دچار خسارت شود و يك مرد 84 ساله به دليل حمله قلبي فوت كند.
اين زمين لرزه كه ساعت 15:3 بامداد جمعه به وقت محلي اتفاق افتاد بسياري از مردم را به خيابان ها كشاند. يكي از شاهدان زمين لرزه گفت: نيمه هاي شب بود كه با لرزش هاي شديد از خواب پريدم و به سرعت به خيابان دويدم.
همچنين مقامات داخلي اين كشور اعلام كردند: در پي اين زمين لرزه چندين ساختمان و از جمله يك بيمارستان دچار خسارت شده و تمامي افراد حاضر در آن تخليه شدند.مركز لرزه نگاري ايتاليا نيز در گزارشي نوشت اين زمين لرزه 14پس لرزه ديگر همراه داشته است.به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه تلگراف، نيروهاي امداد و نجات اين كشور با حضور در مناطق زلزله زده در حال تخمين ميزان خسارت آن هستند.
 


برخورد خونين 2 قطار

برخورد دو قطار مسافربري در اسلواكي 21مسافر را روانه بيمارستان كرد.
اين دو قطار مسافربري روز جمعه در «براتيسلاوا» پايتخت اين كشور با يكديگر برخورد كردند.
سخنگوي پليس محلي گفت: بر اثر برخورد يكي از اين قطارها با واگن انتهايي قطار ديگر اين حادثه اتفاق افتاد اما دليل وقوع آن همچنان نامشخص است.
تمامي مجروحان اين حادثه به بيمارستان هاي شهر «براتيسلاوا» منتقل شدند و حال جسماني يكي از آنان وخيم است.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري رويانوستي، در سال 2010 ميلادي نيز در سانحه اي مشابه نقص فني در سيستم ترمز يك قطار مسافربري حادثه ساز شد كه سه كشته و 15مجروح برجاي گذاشت.
 


مرگ 8 دانش آموز چيني

پليس چين از وقوع يك سانحه رانندگي خبر داد كه منجر به كشته و مجروح شدن دست كم 12نفر شد.
بنابر اعلام مقامات محلي استان «گانسو» انحراف يك دستگاه كاميون از مسير و واژگوني آن منجر به وقوع اين حادثه رانندگي شد.
گفته شده است در زمان وقوع حادثه 13تن از جمله هشت دانش آموز سوار بر كاميون بوده اند.
پليس محلي استان «گانسو» با اعلام اينكه پنج دانش آموز و يك روستايي در اين حادثه كشته شده اند، تصريح كرد: 6 تن ديگر نيز روانه بيمارستان شدند.به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري شينهوا، بررسي جزييات علت وقوع اين حادثه در دست بررسي است.
 


زن 61 ساله دوقلو زاييد

يك زن برزيلي 61 ساله در شهر سانتوس دوقلو زاييد. يكي از نوزادها پسر و ديگري دختر است.
به گزارش سودانفو، نوزادان كه «سوفيا» و «روبرتو» نامگذاري شده اند توسط مادر 61ساله شان در بيمارستان بندر سانتوس در 100كيلومتري سائوپائولو چشم به جهان گشودند.
نوزادان كه كمتر از هشت ماهه به دنيا آمده اند هر يك 900 گرم وزن دارند، اما در سلامت كامل به سر مي برند.«آنتونيا لتيسيا آستي» مادر 61 ساله و شوهر 55 ساله اش در 10سال گذشته سه بار به تلقيح مصنوعي متوسل شده بودند تا به رويايشان كه داشتن فرزند بود برسند.
مادر 61 ساله مي گويد: خيلي خوشحالم از اينكه روياي مادر شدنم به حقيقت پيوسته است و سن بالاي من مانعي براي بزرگ كردن كودكانم نخواهد بود.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14