(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 7  آبان  1391 - شماره 20343

حديث دشت عشق
از نامه تهديدآميز تا برگزاري انتخابات پايان آذر،
آخرين فرصت فدراسيون كشتي!
اخبار كوتاه از فوتبال
آمار ضعيف پرسپوليس در 13 هفته ليگ
توقع جامعه فراتر ازوضع فعلي فوتبال است
عباسي: كارنامه ورزش كشور در گرو موفقيت فوتبال نيست
مشكلات ارزي گريبان ورزش را گرفت
محدوديت در جذب مربي خارجي!
آغاز ليگ برتر كشتي آزاد از اواخر آبان
رئيس فدراسيون دوچرخه سواري از جزئيات قرارداد سرمربي خارجي مي گويد
حق فسخ يك طرفه قرارداد با ما است


حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «محمود اتحادي»
از روحانيت اصيل حمايت كنيد
سال 1339 گلي در گلشن «ابهر اصفهان» روييد كه «محمود» نام گرفت. با اقامه بانگ اذان در گوشش، از همان اوان كودكي محو الطاف الهي و مقرب عاشقان گشت. تحصيلات خود را تا سوم راهنمايي ادامه داد و پس از آن كار در كارخانه آجر را پيشه خود گردانيد.
با برپايي صداي الله اكبر در ظلمت و تاريكي ستم شاهي، او نيز هم پاي مردم با فعاليت هاي انقلابي، زمينه ساز حكومت مهدي(عج) در سراسر ايران شد. بعد از پيروزي انقلاب، با فرود آمدن صاعقه خانمان سوز جنگ، از آبان 1360، «محمود» به بسيجيان عاشق پيوست. با آرمان هاي اسلامي و بازوان غيرت، دشمنان را در خون ناپاكشان غوطه ور نمود و با روح تعهد و مردانگي، صداي شوم آنان را يكي پس از ديگري خاموش گردانيد تا اين كه در 4/10/1365 در منطقه «ام الرصاص»، هدف تير دشمن قرار گرفت و براي هميشه به لاله هاي سرخ بوستان الهي پيوست. فرازي از وصيت نامه شهيد:
«... از شما مردم مي خواهم كه از روحانيت اصيل و متعهد به اسلام حمايت كنيد و از امام خميني، اين سمبل روحانيت و اين مرد خداگونه و اين ناخداي كشتي انسانيت كه همچون ابراهيم است و شما را از طوفان هاي ضلالت و گمراهي نجات داده و به سوي ساحل نجات مي رساند؛ اطاعت و حمايت كنيد...»
 


از نامه تهديدآميز تا برگزاري انتخابات پايان آذر،

آخرين فرصت فدراسيون كشتي!

سرويس ورزشي -
فدراسيون كشتي كشورمان از فيلا تا پايان آذرماه فرصت گرفت تا تغييراتي را در اساسنامه خود ايجاد كند؛ در غير اين صورت تعليق در انتظار ورزش اول كشورمان خواهد بود.
پس از ارسال نامه هاي تهديدآميز مختلف از سوي فدراسيون جهاني به دليل بركناري هاي صورت گرفته از سوي وزارت ورزش و جوانان، حالا نامه تازه اي به وزارتخانه ارسال شده است كه حمايت از تعليق كشتي ايران دارد. فدراسيون جهاني كشتي در تازه ترين نامه خود به ايران با ارسال نامه اي تهديدآميز به وزارت ورزش و جوانان كه به هيچ عنوان لحني دوستانه ندارد كشتي ايران را تهديد به تعليق كرده است. گفته مي شود دليل ارسال اين نامه تهديدآميز عدم ارسال اساس نامه اصلاحي از سوي وزارت ورزش و جوانان براي تاييد به فدراسيون جهاني كشتي است.
تصميم نهايي با وزارتخانه است
حجت الله خطيب سرپرست فدراسيون كشتي درباره نامه اي كه از سوي فيلا براي اصلاح اساس نامه فدراسيون كشتي آمده است و ايران تهديد به تعليق شده است گفت: فيلا از ما خواسته است چند بند اساس نامه اصلاح شود. اصلاحات خواسته شده و نامه فيلا را در اختيار وزارت وزرش و جوانان گذاشتيم و تصميم نهايي در اين باره با وزارتخانه است. فيلا نامه پيگيري زده است و تا پايان هفته به ما فرصت داد تا اصلاحات را انجام دهيم، اما بعد از درخواست ما تا پايان آذرماه به ما وقت دادند. سرپرست فدراسيون كشتي درباره اينكه اين تهديد تا چه اندازه جدي است گفت: اصلاحات حتما بايد صورت بگيرد. 4 بند است كه بحث آن مفصل است؛ نامه به وزارت داده شده است و تصميم گيرنده نهايي است. چندي پيش و قبل از المپيك لندن بود كه به دليل بركناري هاي پي درپي روساي برخي فدراسيون ها از سوي وزارت ورزش و جوانان، كميته بين المللي المپيك خواستار توضيح در اين باره شد و اين جابه جايي ها را غيرقانوني خواند و ورزش ايران را تهديد به تعليق كرده بود. پس از اين ماجرا بود كه كميته بين المللي المپيك خواستار اصلاح اساسنامه فدراسيون هاي ورزش و عدم دخالت دولت در انتخابات و عزل و نصب هاي فدراسيون هاي ورزشي شد.
موافقت با برگزاري انتخابات فدراسيون كشتي
اما چند ساعتي از مصاحبه خطيب نگذشته بود كه از وزارت ورزش و جوانان خبر رسيد كه محمد عباسي، با درخواست فدراسيون جهاني فيلا براي برگزاري انتخابات فدراسيون كشتي موافقت كرد. اين موافقت نه به واسطه نامه اخير فيلا بلكه به خاطر نامه 40 روز قبل است كه در آن به مقامات ورزش ايران توصيه شده بود كه انتخابات فدراسيون كشتي را برگزار كنند. علي رغبتي مديركل ارزشيابي و نظارت وزارت ورزش و جوانان گفت: پس از رسيدن اين نامه به دست مقامات وزارت ورزش و جوانان، محمد عباسي و حميد سجادي با برگزاري انتخابات اين فدراسيون موافقت و اين نامه را جهت انجام هماهنگي هاي لازم به امور مجامع وزارتخانه اعلام كردند. اما با توجه به حساسيت IOC و نشست هايي كه عباسي با نمايندگان مجلس براي متوقف شدن برگزاري مجامع انتخاباتي تا زمان اصلاح اساسنامه داشته، وزارت ورزش و جوانان فعلا دست نگه داشته و تعيين زمان برگزاري اين مجمع منوط به جلسه مشترك عباسي و سجادي اعلام شده است.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

 مايلي كهن سرمربي جديد گهر
از بين چند گزينه كه براي سپردن نيمكت گهر از آنها نام برده مي شد، سرانجام قرعه به اسم محمد مايلي كهن درآمد.دستياران مايلي كهن در كادر فني گهر نادر فريادشيران و علي رضا پورمند هستند.از ابتداي فصل تاكنون مهدي تارتار، علي رضا پورمند و پرويز مظلومي هدايت گهر را به عهده داشته اند كه در اين بين مظلومي نيامده، استعفا كرد. آيت الله زاده، مديرعامل باشگاه گهر دورود در گفت وگو با ايسنا از انتخاب مايلي كهن به عنوان سرمربي جديد اين تيم خبر داد.
برگزاري مجمع فدراسيون فوتبال
مجمع عمومي فدراسيون فوتبال هشتم آبان در آكادمي ملي المپيك برگزار مي شود. مجمع عمومي فدراسيون فوتبال در آكادمي ملي المپيك از ساعت 30:9 روز دوشنبه در حالي آغاز مي شود كه پس از خير مقدم و اعلام دستور جلسه رسمي مجمع توسط مهدي محمدنبي دبير كل فدراسيون، ارائه گزارش عملكرد توسط رئيس فدراسيون، ارائه گزارش عملكرد مالي توسط خزانه دار و بازرس قانوني، راي گيري درباره نامزدهاي پست هاي انتخابي نايب رئيس دوم و رئيس كميته مسابقات، خزانه دار و بازرس قانوني فدراسيون و سخنراني وزير ورزش و جوانان به پايان مي رسد.
حضور تيم نوجوانان در 2 تورنمنت سن پترزبورگ و بلاروس
رئيس كميته جوانان فدراسيون فوتبال از حضور تيم ملي نوجوانان در دو تورنمنت سن پترزبورگ و بلاروس در ژانويه خبر داد. فريدون معيني گفت: تيم نوجوانان از 5 تا 13 ژانويه (16 تا 24 دي) در تورنمنت سن پترزبورگ روسيه و سپس 20 تا 27 همين ماه (1 تا 8 بهمن) در تورنمنت بلاروس شركت مي كند. تيم نوجوانان در هر كدام از اين تورنمنت ها چهار يا پنج مسابقه انجام مي دهد و در فاصله يك هفته اي ميان دو تورنمنت به تهران برگشته و استراحت خواهد كرد. با يك برنامه ريزي دقيق و خوب مي توان بيشترين بهره را از اين مسابقات برد چرا كه معمولا روسيه تورنمنت هاي خوب و قدرتمندي برگزار مي كند. همچنين در تورنمنت بلاروس هم قرار است تيم هاي خوب اروپايي حاضر باشند.
نتايج جالب يك نظرسنجي درباره تيم ملي فوتسال
سايت فوتسال پلنت ( futsalplanet.com ) كه در رخدادهاي مهم اين رشته اقدام به نظرسنجي مي كند از سه ماه قبل نظرسنجي اي را با عنوان چه تيمي قهرمان مي شود؟ براي جام جهاني 2012 تايلند برگزار كرده است و در حالي كه تنها سه روز به پايان مهلت اين نظرسنجي باقي مانده، حدود نيمي از كاربران ايران را مدعي اول قهرماني انتخاب كرده اند.در اين نظر سنجي تا لحظه ارسال خبر 44 درصد به ايران، 29 درصد ايتاليا، 11 درصد آرژانتين راي داده شده است.در اين نظرسنجي كه تا لحظه ارسال خبر حدود 8100 نفر شركت كرده اند برزيل قهرمان چهار دوره و اسپانيا قهرمان دو دوره جام جهاني، هر كدام تنها سه درصد از راي ها را به خود اختصاص داده اند.جام جهاني 2012 از پنج شنبه هفته جاري آغاز مي شود و ايران در اولين بازي روز جمعه به مصاف اسپانيا خواهد رفت. ايران در اين بازي ها به همراه اسپانيا، پاناما و مراكش در گروه B قرار دارد.
روايت جالب دستيار معروف از فوتبال در ايران
ميشائيل هنكه مربي سابق استقلال فوتبال را براي مسئولان و بازيكنان ايراني بيش از هر چيز موقعيت خوبي براي پول درآوردن مي داند. وي درتازه ترين صحبت هاي خود گفت: در ميان فوتباليست هاي ايراني خصوصياتي مانند تشنگي براي كسب موفقيت، تفكرات پايدار حرفه اي و اراده بدون چون و چرا براي پيروزي، هنوز آن طور كه در فوتبال حرفه اي جهان لازم است، شكل نگرفته. فوتبال در ايران فعلا براي مسئولان و بازيكنان موقعيت خوبي براي پول درآوردن است. در فوتبال آلمان و اروپا نيز پول زيادي سرمايه گذاري شده اما طرز فكر در اروپا به اين صورت است كه مردم عاشق فوتبال هستند و دست اندركاران نيز به رشد و امور آموزشي در فوتبال عشق مي ورزند و همه مي دانند كه اگر كار با موفقيت دنبال شود، پول خود به خود در خواهد آمد. اما اين نكته در ايران اين طور نيست و مي شود گفت كه برعكس است. در ايران بازيكنان جوان و با استعداد نمي توانند براي رشد خود برنامه ريزي كنند و نمي توانند بگويند كه براي طي كردن سلسله مراتب رشد فوتبالي، نخست به فلان باشگاه متوسط مي روم، چندين فصل آنجا زحمت مي كشم تا پايه ام محكم شود و سپس به باشگاه بهتري مي روم تا ملي پوش شوم و درآمد بالايي داشته باشم. در ايران همه به اين فكر هستند كه در سال بعدي در كدام باشگاه به آنها پول مناسبي داده مي شود. به اين خاطر ميزان نقل و انتقال بازيكن در صحنه فوتبال باشگاهي ايران بسيار بالاست و پيوند بازيكنان با باشگاه هايشان نسبتا كوتاه مدت است. به عقيده من اين وضعيت مانع رشد بازيكنان جوان و با استعداد است.
دعوت از بازيكن 45 ساله به تيم ملي ژاپن
مهاجم پيشين تيم ملي فوتبال ژاپن در سن 45 سالگي به تيم ملي فوتسال اين كشور دعوت شد. كازيوشي ميورا كه در سال 1993 به عنوان بازيكن سال آسيا لقب گرفت در جام جهاني فوتسال 2012 كه ازپنج شنبه به ميزباني تايلند آغاز مي شود در تيم ملي ژاپن به ميدان خواهد رفت.
 


آمار ضعيف پرسپوليس در 13 هفته ليگ

پرسپوليس در فصل جاري عملكرد ضعيف و دور از انتظاري داشته، به حدي كه مي توان به كارنامه «مانوئل ژوزه» و شاگردانش تا هفته سيزدهم نمره تجديدي داد. اين در حالي است كه اين تيم مجموعه اي از بهترين هاي فوتبال ايران را در اختيار دارد.
پرسپوليس ضعيف ترين دوران خود را پشت سر مي گذارد. اين تيم در 13 بازي كه تا به امروز در ليگ برتر برگزار كرده، فقط در سه بازي به پيروزي رسيده است. اين يعني پرسپوليس در كمتر از يك چهارم بازي هاي خود به پيروزي دست يافته، آماري كه براي اين تيم بي سابقه بوده است! نگاهي به آمار تساوي و باخت هاي پرسپوليس نكته مهم ديگري را نشان مي دهد، جايي كه پرسپوليسي ها در پنج بازي مقابل تيم هاي فجرسپاسي شيراز، صباي قم، داماش گيلان، سپاهان اصفهان و مس كرمان تن به شكست داده و در پنج بازي برابر گهرزاگرس دورود، استقلال تهران، فولادخوزستان، نفت تهران و سايپاي البرز با نتيجه تساوي از ميدان خارج شده اند. پرسپوليس كه روزگاري در ورزشگاه آزادي به هيچ تيمي رحم نمي كرد در فصل جاري 6 بار در اين ورزشگاه مقابل حريفان تن به شكست داده و يا با نتيجه تساوي از زمين خارج شده است. اين بدان معناست كه ديگر ورزشگاه آزادي خانه امن پرسپوليسي ها نيست و آنها در اين ورزشگاه هم به هيچ تيمي نه نمي گويند، حال آن تيم مي تواند گهر زاگرس باشد يا استقلال!
آمار ضعيف و دور از انتظار پرسپوليس در فصل جاري به اينجا ختم نمي شود. اين تيم در فصل دوازدهم ليگ برتر تنها 9 گل به ثمر رسانده است، آنهم در 13 بازي. پرسپوليس در اين فصل به اندازه آلومينيوم هرمزگان و مس كرمان گل زده و فقط گهر است كه كمتر از اين تيم موفق به گلزني شده! پرسپوليس كه در تعداد گل هاي زده از آخر دوم است، مهاجماني دارد كه در فصل جاري بيشتر گل نزن بوده اند تا گلزن! بهترين گلزنان اين فصل پرسپوليس مهدي مهدوي كيا و محمد قاضي هستند كه فقط 2 گل به ثمر رسانده اند. جواد كاظميان، هادي نوروزي و كريم انصاريفرد ديگر مهاجمان پرسپوليس در اين فصل هركدام فقط يك گل وارد دروازه حريفان كرده اند، يعني 13 بازي و فقط يك گل! در اين بين ايمون زايد و غلامرضا رضايي هنوز پاي شان به گلزني باز نشده و كمتر به آنها فرصت بازي رسيده است. محمد رويانيان با صرف هزينه اي هنگفت پرسپوليس 92 - 91 را بست اما اين تيم نه تنها در خط حمله توفيقي نداشته، بلكه در خط دفاع هم تيمي ناكام نشان داده است. در شرايطي كه تصور مي شد با آمدن محسن بنگر و سيدجلال حسيني خط دفاع پرسپوليس متحول شود اما اين بازيكنان گران قيمت نيز گره اي از مشكلات اين تيم باز نكرده و در 13 بازي اخير 12 بار دروازه پرسپوليس باز شده است. پرسپوليس ضعيف تر از هميشه شده است و روند نزولي اين تيم ادامه دارد. اين را آمار مي گويد و رتبه اي كه پرسپوليس در جدول دارد. پرسپوليس در فصل جاري بيشتر در ميانه پايين جدول دست و پا زده و رتبه دوازدهمي جدول بهترين جايگاه براي شاگردان مانوئل ژوزه بوده است، آنها در پايان هفته سيزدهم با 14 امتياز چهاردهم هستند!
 


توقع جامعه فراتر ازوضع فعلي فوتبال است

عباسي: كارنامه ورزش كشور در گرو موفقيت فوتبال نيست

وزير ورزش و جوانان گفت: توقع جامعه در فوتبال فراتر از وضع فعلي است ولي با استطاعتي كه داريم مي توانيم وضعيت بهتري در آينده داشته باشيم.
نشست شوراي عالي راهبردي تدوين سند ملي چشم انداز فوتبال ايران با حضور وزير ورزش و جوانان، رئيس فدراسيون فوتبال و جمعي از نمايندگان مجلس و كارشناسان فوتبال برگزار شد. عباسي در اين نشست گفت: ورزش ما بايد به سمت نگاه راهبردي و برنامه اي پيش رود. ما امسال شاهد توفيقات زيادي در ورزش كشور بوديم كه در تاريخ ورزش ما بي نظير بود. هرچند برخي كشورها در رقابت هاي المپيك جزو كشورهاي اول هستند، مانند چين اما الزاما در فوتبال وضع خوبي ندارند، پس كارنامه ورزش كشور در گرو موفقيت فوتبال نيست.وي گفت: اما در ايران استعدادهاي خوبي وجود دارند، علاقه مندان و كارشناسان زيادي در فوتبال هستند، بنابراين بايد نقشه راه فوتبال اين كشور به عنوان سند چشم انداز برنامه استراتژيك پيش روي حركت فوتبال ما باشد.
عباسي خاطرنشان كرد: توقع جامعه در فوتبال فراتر از وضع فعلي است اما با چشم اندازهاي ما با توجه به استطاعتي كه كشور دارد دست يافتني است. هر سازماني از جمله ورزش و فوتبال بايد خود را با سند چشم انداز خودش ارزيابي كند. اميدواريم گروهي كه اكنون در بحث تهيه سند راهبردي فوتبال كشور مشغول هستند، اين برنامه را تكميل كنند تا بتوانيم شاهد تاثير آن در اين رشته ورزشي باشيم.
 


مشكلات ارزي گريبان ورزش را گرفت

محدوديت در جذب مربي خارجي!

كميته ملي المپيك از اين پس هزينه اسكان، تغذيه و رفت وآمد مربيان خارجي را تقبل نمي كند.
اخيرا سازمان امور مالياتي بابت پرداخت هزينه هاي اسكان، تغذيه و اياب و ذهاب مربيان خارجي از كميته ملي المپيك ايراد گرفته و اعلام كرده كه در صورت تداوم اين روند، كميته ملي المپيك بايد ماليات ناشي از اين هزينه ها را بپردازد. با توجه به بالا رفتن نرخ ارز و دلار و مشكلات عديده اي كه كميته ملي المپيك براي پرداخت دستمزد مربيان خارجي با آن مواجه است، مسئولان كميته تصميم گرفتند كه از اين پس در زمان انعقاد قرارداد با مربيان خارجي، هيچ مسئوليتي را براي تقبل هزينه هاي اسكان، تغذيه، اياب و ذهاب برعهده نگيرند. كميته ملي المپيك به دنبال گرفتن اين تصميم به مسئولان فدراسيون هاي ورزشي اعلام كرده اگر بخواهند خودشان مي توانند هزينه هاي مربوط به اسكان، تغذيه، اياب و ذهاب مربيان خارجي رشته مربوطه شان را بپردازند.
كميته ملي المپيك دوشنبه تصميم گيري مي كند
اما اين تمام مشكلات كميته ملي المپيك با حضور مربيان خارجي نيست زيرا خبر رسيده كميته سه نفره بهرام افشارزاده، مهدي كرباسيان و اصغر رحيمي دوشنبه درباره نحوه ادامه فعاليت مربيان خارجي تصميم گيري مي كنند. در پي بالا رفتن نرخ ارز و دلار و تعويق در پرداخت حقوق ماهيانه مربيان خارجي قرار است، دوشنبه ساعت 10 نشستي با حضور بهرام افشارزاده، دبيركل، مهدي كرباسيان خزانه دار و اصغر رحيمي دبير ستاد بازي ها برگزار شود و درباره چگونگي تداوم همكاري با مربيان، نحوه جذب مربيان جديد پرداخت دستمزد و راه هاي تهيه دلار تصميم گيري شود.
نپرداختن حقوق مربيان خارجي و عمل نكردن به تعهدات طبق قرارداد، قطعا باعث بي اعتمادي آنها و احتمالا جدا شدن شان از تيم هاي ملي ايران خواهد شد. كما اين كه همين حالا هم چندين مربي از جمله يكي از مربيان قايقراني، دووميداني و شطرنج به كشورهاي شان بازگشتند و زمزمه هايي هم از جدايي مربي شنا به گوش مي رسد. سيدمحمد شروين اسبقيان در خصوص شرايط مربيان خارجي تيم هاي ملي قايقراني و چگونگي ادامه همكاري با آنها تصريح كرد: اگر به يك مربي خارجي ماهيانه 5 ميليون تومان حقوق پرداخت مي كرديم، در حال حاضر و با شرايط كنوني ارز بايد 25 ميليون تومان به او بدهيم كه اين امر مطلوب فدراسيون نيست.
بودجه را با ارز 1265 توماني بستند
بهرام افشارزاده، دبيركل كميته ملي المپيك درباره مشكلات مالي موجود در فدراسيون مي گويد: «ما به وظيفه اي كه در قبال فدراسيون ها داشتيم عمل كرديم. با شرايطي كه در بازار ارز وجود دارد اعزام تيم ها به مسابقه ها سخت شده است. وضعيت مربيان خارجي هم مشخص نيست. ما ارز 1265 تومان مي گرفتيم كه حالا به 3 هزار تومان رسيده است. كميته با بانك و وزارت خارجه نامه نگاري كرده، اما فعلا وضعيت ارز مشخص نيست. ما با ارز 1265 تومان بودجه را حساب كرديم. اكنون با يكي از مربيان قايقراني قطع همكاري شده كه معادل ريالي مبلغ قراردادش را به فدراسيون داديم تا خودشان دلار تهيه كنند و به اين مربي بدهند.» وي با بيان اين كه ماهانه 290 هزار دلار به مربيان خارجي حقوق مي دهيم، خاطرنشان مي كند: «با اين وضعيت من نگران شرايط مربيان خارجي هستم. با يك سري از مربيان مانند مربيان شطرنج و قايقراني قطع همكاري كرديم، از اين به بعد هم براي جذب مربي خارجي محدوديت داريم، با كسي هم هيچ تعارفي نداريم. »
 


آغاز ليگ برتر كشتي آزاد از اواخر آبان

مراسم قرعه كشي و هماهنگي رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد ديروز با حضور نمايندگان تيم ها در فدراسيون كشتي برگزار شد.
در پايان اين نشست پس از بحث و تبادل نظر نمايندگان تيم ها و مسئولان فدراسيون، مراسم قرعه كشي رقابت ها برگزار شد كه در گروه اول تيم هاي ثامن الحجج(ع) سبزوار، پرسپوليس جويبار، سايپا تنكابن، صدراي زيرآب و موسسه مالي اعتباري فردوسي قرار گرفتند. در گروه دوم اين رقابت ها نيز تيم هاي داماش بابل، فولاد ماهان سپاهان اصفهان، گاز مازندران و اكسير بروجرد حضور دارند و احتمال دارد يك تيم ديگر نيز به جمع اين گروه اضافه شود. اين مسابقات اواخر آبان ماه آغاز مي شود كه زمان دقيق شروع رقابت ها پس از مذاكره با مسئولان صدا و سيما براي پخش زنده اعلام خواهد شد. مسابقات در روزهاي دوشنبه و پنج شنبه خواهد بود.
 


رئيس فدراسيون دوچرخه سواري از جزئيات قرارداد سرمربي خارجي مي گويد

حق فسخ يك طرفه قرارداد با ما است

رئيس فدراسيون دوچرخه سواري گفت: نحوه قرارداد با مربي لهستاني به گونه اي است كه مي توانيم آن را يك طرفه فسخ كنيم.
خسرو قمري اظهار كرد: چهارشنبه هفته گذشته جلسه اي را با مربي لهستاني كه مربيگري رشته هاي سرعتي را برعهده دارد، برگزار و مباحثي را مطرح كرديم، به طوري كه علاوه بر انتخاب نفرات تيم ملي، بايد در هر رشته اي نفرات دوم و سومي نيز در كنار تيم ملي باشند و به آنها برنامه تمريني دهد. وي ادامه داد: قطعا اگر اين اتفاق بيافتد، مربي در پيست بيكار نمي ماند و پولي كه به او پرداخت مي كنيم نيز براي فدراسيون به صرفه خواهد بود. از سوي ديگر در زير مجموعه تيم ملي براي چند سال آينده نفراتي را خواهيم داشت و حتي اگر دوچرخه سواري به هر دليلي از تيم ملي كنار رفت جايگزيني براي او داريم و اين برنامه تمريني در بخش آقايان و بانوان وجود خواهد داشت. رئيس فدراسيون دوچرخه سواري از امضاي قرارداد اين مربي در هفته جاري خبر داد و گفت: انعقاد يك قرارداد نياز به زمان مناسب دارد تا اگر در صورت بروز مشكل، روزي به محافل بين المللي شكايت كرد براي فدراسيون و دوچرخه سواري ايران مشكلي پيش نيايد. از سوي ديگر بايد درباره منابع پرداخت مبلغ قرارداد اين مربي لهستاني، مذاكره اي با كميته ملي المپيك و وزارت ورزش و جوانان نيز داشته باشيم. البته نحوه قرارداد او به گونه اي است كه در صورت بروز مشكل مي توانيم آن را يك طرفه فسخ كنيم و اگر از نتيجه كار رضايت داشتيم مورد تشويق قرار مي گيرد، در غير اين صورت از مبلغ قراردادش كسر مي شود.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14