(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 8  آبان  1391 - شماره 20344

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جلسه هيات دولت به رياست احمدي نژاد برگزار شد
وزير دفاع در همايش پدافند غيرعامل:
ايران هواپيماهاي پيشرفته تر از پهپاد به پرواز درآمده بر فراز اسرائيل را در اختيار دارد
در مكتب امام
وزير كشور:
دولت در بازسازي مناطق زلزله زده ركورد زد
ميركاظمي خبر داد
ارائه پيشنهادهاي كميسيون انرژي به وزارت نفت براي مقابله با تحريم نفتي
افق هاي استراتژيك جديد ايران در دريا و نگراني رژيم صهيونيستي
آيت الله نوري همداني:
قطع شبكه هاي برون مرزي صدا و سيما آخرين حربه دشمنان انقلاب است
مهمانپرست خواستار ممانعت سازمان هاي حقوق بشري
از تداوم جنايات رژيم صهيونيستي شد
سفر يك روزه رئيس مجلس به اردبيل
مرتضي نبوي:
هيچ نظامي براي افراد ساختارشكن و فتنه گر فرش قرمز پهن نمي كند
رئيس كميسيون اجتماعي مجلس:
عده اي در داخل با خواسته دشمنان عليه راهيان نور همراهي مي كنند
مركز سنجش پزشكي خبر داد
 11آذر آغاز ثبت نام آزمون دستيار تخصصي پزشكي باليني
محمدنبي حبيبي دبيركل موتلفه شد
با حكم وزير كشور؛
محمد غفاري سرپرست استانداري خراسان رضوي شد


جلسه هيات دولت به رياست احمدي نژاد برگزار شد

جلسه هيات دولت عصر يكشنبه به رياست رييس جمهور برگزار و تعدادي از پيشنهادهاي دستگاههاي اجرايي تصويب شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري؛ در ابتداي جلسه ديروز، اعضاي دولت به بحث و بررسي پيرامون مسايل اجرايي مهم كشور پرداخته و سپس تعدادي از پيشنهادهاي دستگاههاي اجرايي از تصويب هيئت وزيران گذشت كه اهم آنها به شرح زير مي باشد:
آيين نامه اجرايي ماده (33) قانون افزايش بهره وري بخش كشاورزي و منابع طبيعي ، لايحه موافقتنامه مربوط به همكاري در زمينه امنيت درياي خزر، لايحه عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در كميته بين المللي طب نظامي (icmm)، لايحه تصويب قطعنامه هاي كنفرانس مورخ 2010 (1389) اعضاي كنوانسيون بين المللي استانداردهاي آموزش، صدور گواهينامه ها و نگهباني دريانوردان(stcw).
پيام رئيس جمهور به كنگره بين المللي امام علي النقي (ع)
همچنين محمود احمدي نژاد پيامي به مناسبت برگزاري كنگره بين المللي امام علي النقي (ع) صادر كرد. در پيام رئيس جمهور آمده است؛
«تبيين و ترويج انديشه ها و فضائل امام علي النقي (ع) در روزگاري كه جاهليت مدرن، حقايق اسلام ناب را نشانه رفته است، امري ضروري مي باشد. تهاجمات فرزندان شيطان به فرهنگ الهي و انساني اهل بيت (ع) ادامه دارد و مسئوليت پيروان راستين مكتب علوي براي نجات انسانها از جهل و التقاط تحميل شده به آنها سنگين است. برگزاري كنگره بين المللي امام علي النقي (ع) فرصتي بزرگ و مبارك براي شناساندن انديشه هاي نوراني و انسان ساز اهل بيت (ع) به تشنگان حقيقت اسلام است.
حضرت امام هادي (ع) در شرايط دشواري كه اختناق عباسيان بر ايشان تحميل كرده بود، افزون بر اعمال ولايت ديني، آثار علمي و آموزه هاي فرهنگي فراواني به جامعه اسلامي بلكه به جامعه بشري ارائه كرده اند كه «رساله في الرد علي اهل الجبر و التفويض» و «زيارت جامعه كبيره» به عنوان يك دوره امام شناسي ژرف يادگار آن امام با فضيلت است.»
 


وزير دفاع در همايش پدافند غيرعامل:

ايران هواپيماهاي پيشرفته تر از پهپاد به پرواز درآمده بر فراز اسرائيل را در اختيار دارد

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تصريح كرد كه ايران در حال حاضر هواپيماهاي بدون سرنشين را با فناوري بسيار پيشرفته تر از پهپادي در اختيار دارد كه اخيرا از سوي نيروهاي حزب الله بر آسمان رژيم صهيونيستي به پرواز درآمد.
سرتيپ پاسدار «احمد وحيدي» در اولين همايش گرامي داشت هفته پدافند غيرعامل كه صبح ديروز برگزار شد، گفت: مسلما فناوري پهپادي كه اخيرا توسط نيروي مقاومت لبنان بر فراز رژيم اشغالگر قدس به پرواز درآمد و چشمان دشمنان را خيره كرد، آخرين فناوري و تكنولوژي ايران نبود.
وحيدي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران در حال حاضر هواپيماهاي بدون سرنشيني را با فناوري بسيار پيشرفته تر از پهپادي در اختيار دارد كه اخيرا از سوي نيروهاي حزب الله بر آسمان رژيم صهيونيستي به پرواز درآمده است.
وي خاطرنشان كرد: قدرت نمايي حزب الله با پرواز هواپيماي بدون سرنشين ايوب بر آسمان رژيم صهيونيستي هيمنه و قدرت پوشالي اين رژيم جعلي را فرو ريخت و ضربه محكمي را به آنان وارد كرد.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح افزود: رژيم صهيونيستي بر روي سيستم پدافند هوايي و گنبد آهني اش بسيار تبليغات كرده بود اما اين پهپاد آنان را رسوا كرد و آبروي شان را برد چون آنها با انجام عمليات رواني بر روي قدرت نظامي شان به كشورهاي مختلف تجاوز مي كنند و زماني كه اين از درون متلاشي شود قدرتشان كاملا به لحاظ رواني شكسته خواهد شد.
وي اظهار داشت: قدرت نظامي يكي از مولفه هاي اصلي تامين كننده امنيت ملي است. عنصري كه نه فقط در مباحث نظامي بلكه در روابط بين المللي نيز تاثيرگذار و سياست بين المللي ناشي از آن است.
وحيدي ادامه داد: ما ناچاريم ابعاد قدرت نظامي را بازشناسي و جايگاه خودمان را مشخص كنيم زيرا از قدرت نظامي و جنگ، گريزي نيست. البته اميدواريم روزي بيايد كه جنگي صورت نگيرد اما در قرن بيستم بنابرگزارش ها 200 ميليون انسان در جنگ هايي كه ريشه آن غربي ها بودند كشته شدند.
وزير دفاع خاطرنشان كرد: قدرت دريايي و ناوهاي آمريكا به تنهايي از 13 كشور در رتبه بعد از خود بيشتر است. آنها دنيا را پر از سلاح و جنگ افزار كردند و اين تصور كه كسي فكر كند جنگي وجود ندارد تصور صحيحي نيست.
وحيدي ادامه داد: صحنه جهاني امروز توسط كساني اداره مي شود كه استفاده از زور عريان، برايشان طبيعي شده و از آن مفهوم سابق كه قدرت نظامي براي حفظ سيطره خود داشته باشند، خارج شده اند. طبيعي است كه ما بايد در پناه قدرت نظامي در مفهوم جامع آن بينديشيم.
وزير دفاع ادامه داد: مديران و مسئولان و كارشناسان در هر حوزه كه فعاليت مي كنند بايد نگاهي به پدافند غيرعامل داشته باشند در اين صورت فرهنگ مقابله با دشمن نهادينه مي شود و ما را در كشور بيدار نگه مي دارد و بسياري از هزينه ها را كم مي كند.
وي با تاكيد بر اينكه دانش در پدافند غيرعامل بسيار مهم است، اظهار داشت: بايد مرتب از مفاهيم و نظريات جديد در اين حوزه استفاده كنيم و تغيير در حوزه جنگ ها را بررسي و جلوتر از آنها حركت كنيم.
وحيدي با اشاره به جايگاه فناوري در پدافند غيرعامل گفت: اگر امروز بتوانيم پدافند غيرعامل كاملي داشته باشيم مي توانيم بگوييم به مرز فناوري هاي دانش دست پيدا كرده ايم زيرا فناوري هاي حوزه پدافند غيرعامل بسيار پيچيده و پيشرفته تر از فناوري هاي آفندي است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، وزير دفاع با اشاره به جنگ اقتصادي دشمن عليه كشورمان گفت: تحريم هاي اقتصادي همه جانبه عليه ايران براي تسليم كردن ملت ماست اما برنده كسي نيست كه تير اول را مي زند برنده كسي است كه آخرين تير را تحمل مي كند. اين طور نيست كه دشمن ما را تحريم كرد و برنده شد ما اگر بتوانيم با اقتصاد مقاومت حلقه مقاومتي آخر را تشكيل دهيم پيروز هستيم.
وي افزود: جوهره پدافند غيرعامل مقاومت است مقاومت انفعالي نيست. اقتصاد مقاومتي، پايدار بودن در شرايط تحريم و پيروز شدن در برابر آن است و طراحي اقتصاد مقاومتي رمز پيروزي ماست.
وحيدي خاطرنشان كرد: عنصر مهم پدافند غيرعامل خوداتكايي است و در اقتصاد مقاومتي به همين صورت است و ما بايد خوداتكا و خودكفا باشيم.
وي در ادامه اظهار داشت: يكي از عنصرهاي مهم پدافند غيرعامل حفاظت از اصل خود است و پدافند غيرعامل عنصري مهم است كه نياز به كار و دانش بسيار قوي دارد.
وحيدي با بيان اينكه بستن تنگه هرمز و تحريم ارتباطي به هم ندارند به نقش رسانه ها در حوزه پدافند غيرعامل اشاره كرد و گفت: رسانه ها به جهت فرهنگ سازي، توليد فكر و انديشه در جامعه و به لحاظ آگاهي بخشي و اطلاع رساني نقش مهمي در پدافند غيرعامل دارند.
وحيدي در پايان تاكيد كرد: رسانه ها خود يكي از موضوعات اصلي پدافند غيرعامل هستند و آنچه بايد در هر حوزه اي پايدار باشد فعاليت هاي رسانه اي است.
نيازمند ساختار دفاعي نهادينه شده با قدرت بازدارندگي هستيم
سرتيپ پاسدار «غلامرضا جلالي» رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور نيز در همايش گراميداشت هفته اين سازمان كه در مركز همايش هاي صدا و سيما برگزار شد، با تقدير از فعالين عرصه پدافند غيرعامل در استان هاي مختلف گفت: ما خودمان را در پدافند غيرعامل در مقابل تهديد هوشمند دشمن مي دانيم و به دنبال كنترل و كاهش تهديدات هستيم و به همين منظور تهديد محور حركت مي كنيم.
وي افزود: ما بايد نسبت به تهديدات به روز باشيم و اين مهم نيازمند ساختار دفاعي نهادينه شده با قدرت بازدارندگي در همه حوزه ها است.
گفتني است در اين همايش سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي نيز به ايراد سخنراني پرداخت.
 


در مكتب امام

اسلام براي ساختن انسان آمده است
اعتنا نكنيد به اينكه بعضي از اشخاص مي گويند كه نبايد اينطور تهذيبها بشود؛ و بايد آزاد و سرخود هركس هر جا مي خواهد برود. هر معلمي بخواهد جوانها و بچه هاي ما را هر جور تربيت كند اين انحراف است؛ برخلاف تعاليم عاليه اسلام است. اسلام آنقدر كه به تهذيب اين بچه هاي ما و جوانهاي ما كوشش دارد به هيچ چيز كوشش ندارد. اسلام اصلا براي آدم ساختن آمده است. اين مكتبهاي انحرافي آدم را از آدميتش بيرون مي كند.
صحيفه نور - ج14 - ص169
 


وزير كشور:

دولت در بازسازي مناطق زلزله زده ركورد زد

وزير كشور گفت: دولت در بازسازي و ساخت و ساز ويرانه هاي ناشي از زلزله آذربايجان شرقي تمام تلاش و توان خود را به كار گرفت و بسيار موفق عمل كرد.
مصطفي محمد نجار در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني دولت، با اشاره به كارهاي انجام شده در مناطق زلزله زده شمال غرب كشور تصريح كرد: چنين ساخت و سازي در اين زمان محدود در هيچ كجاي دنيا سابقه نداشته اما دولت با تمام توان و همت مردم اين ركورد را به ثبت رساند.
وي با اشاره به ميزان آمادگي دولت در زمان بحران خاطرنشان كرد: آمادگي دولت در زمان بحران در حد بالايي است و در هر عرصه اي كه كوچكترين حادثه اي اتفاق بيفتد بلافاصله حاضر مي شود و تصميمات لازم را اتخاذ مي كند و اقدامات لازم را انجام مي دهد. آمادگي دولت در مواقع بحران در مقايسه با دولتهاي گذشته در حد بسيار خوبي است؛ البته ايده آل نيست اما در تلاشيم تا به آن نقطه برسيم.
نجار در پايان، به وقوع سيل در شهرستان هاي بهشهر و خدمت رساني دولت اشاره كرد و افزود: در ساعات اوليه فرمانداري، ستاد بحران و هلال احمر اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام دادند و سپس گروهي از سوي دولت و با اختيارات هيات وزيران در محل حادثه ديده حضور يافت و تصميمات لازم را اتخاذ و اعتبارات خوبي را تصويب كرد و در حال حاضر هم خدمتگزاران با تمام قوت وظايفشان را انجام مي دهند.
 


ميركاظمي خبر داد

ارائه پيشنهادهاي كميسيون انرژي به وزارت نفت براي مقابله با تحريم نفتي

رئيس كميسيون انرژي مجلس با بيان اينكه اين كميسيون و وزارت نفت در مسير مقابله با تحريم ها همكاري خوبي با يكديگر دارند، گفت: تحريم نفتي ايران خلاف اصول سازمان تجارت جهاني است.
مسعود ميركاظمي رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوالي درباره راهكارهاي حقوقي كميسيون انرژي به وزير نفت براي مقابله با تحريم هاي نفتي، گفت: در جلسه اي كه با آقاي قاسمي وزير نفت داشتيم درباره تحريم هاي اعمالي عليه ايران گفت وگو كرديم؛ در اين جلسه تاكيد شد كه نبايد اجازه بدهيم آمريكا و برخي كشورهاي غربي نفت را كه ابزار ايران است عليه ايران به كار بگيرند.
وي با بيان اينكه شرايط كنوني افزايش تقاضا در مقابل توليد نفت دوام نخواهد داشت، به فارس گفت: در آينده توليد كاهش و تقاضا افزايش خواهد يافت. ميركاظمي با بيان اينكه كميسيون انرژي به وزير نفت درباره افزايش نقش آفريني ايران در بازار جهاني نفت توصيه هايي داشت است، تصريح كرد: به آقاي رستمي پيشنهاد كرديم بحث استفاده سياسي از نفت توسط برخي كشورهاي غربي و آمريكا را در اوپك پيگيري كند چرا كه نفت ابزار سياسي نيست و اگر باشد، ايران بهترين استفاده را مي تواند از آن داشته باشد.

 


افق هاي استراتژيك جديد ايران در دريا و نگراني رژيم صهيونيستي

مركز مطالعات استراتژيك بگين سادات در گزارشي تاكيد كرد كه رژيم صهيونيستي از توسعه نيروهاي دريايي در ايران نگران است.
پايگاه اينترنتي ورلد تريبيون گزارش داد : مركز مطالعات استراتژيك بگين - سادات مي گويد تل آويو با دقت رشد نيروهاي دريايي ايران و توسعه عمليات هايش را دنبال كرده است.
در اين گزارش كه «افق هاي استراتژيك جديد ايران در دريا » نام دارد، آمده است: در حال حاضر توسعه دريايي ايران در نواحي نزديك به اسراييل؛ درياي سرخ و شرق مديترانه محدود است اما با اين حال باعث نگراني اسراييل است.
اين گزارش مي گويد كه اسراييل از عمليات هاي نيروي دريايي ايران در درياي مديترانه به ويژه در نزديكي سواحل سوريه و نوار غزه نگران است.
در اين گزارش كه به قلم شائول شاي ، معاون پيشين مدير شوراي امنيت ملي رژيم صهيونيستي نوشته شده، آمده است كه اعزام رزم ناوهاي ايران به مديترانه نشان دهنده توسعه افق استراتژيك تهران است. شاي كه اكنون وابسته پژوهشي اين موسسه است، گفت كه ايران مي تواند در تلاش براي نجات بشار اسد ، رييس جمهور سوريه در عمليات هاي نيروي دريايي آمريكا در درياي سرخ و شرق مديترانه مداخله كند.
اين گزارش مي افزايد: اقدامات انجام گرفته براي ايجاد نيروي دريايي قوي تر خواسته ايران براي توسعه نفوذ در منطقه درياي سرخ و شرق مديترانه را تقويت كرد.
اين گزارش حاكي است: اين (نيروي دريايي) قادر است دردسر ايجاد و به متحدينش كمك كند و نيز با حضور نيروهاي دريايي آمريكا مقابله كند.
به گزارش ايسنا، اين موسسه مدعي است كه اين استراتژي نتيجه تلاش ايران براي دستيابي به هژموني منطقه اي و پاسخ به تهديدهاي مفروض عليه منافع ملي اش به ويژه تلاش هاي غرب براي توقف آن چه خواسته ايران در رابطه با تسليحات هسته اي عنوان شده، است.
گزارش اين مركز مي افزايد: بنابراين ايران يك استراتژي جديد حضور دريايي در منطقه، اعزام كشتي به درياي سرخ و مديترانه را دنبال كرده است.
بنابراين گزارش ايران درياي سرخ را براي كنترل مسيرهاي انتقال انرژي به غرب حياتي مي داند.

 


آيت الله نوري همداني:

قطع شبكه هاي برون مرزي صدا و سيما آخرين حربه دشمنان انقلاب است

يكي از مراجع تقليد شيعيان قطع شبكه هاي برون مرزي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران را آخرين حربه دشمنان انقلاب دانست.
آيت الله حسين نوري همداني ظهر يكشنبه در ديدار جمعي از نيروهاي زميني سپاه پاسداران اظهار داشت: از موضوعات مهم براي مطالعه، بررسي جنگ و جهادهاي پيامبر اسلام (ص) است و رسول اكرم (ص) در مدت 10 سال 64 جهاد داشتند.
وي با بيان اينكه جنگ تجهيزات و مقدماتي مي خواهد و اين ها بايد شناخته شود، گفت: در تعدادي از اين غزوه ها خود پيغمبر در خط مقدم بوده اند.
نوري همداني تاكيد كرد: خوب است كه مسائل كيفي اين جنگ ها، صحنه ها، ويژگي سپاهيان و مسائلي اينچنين را جمع كنيم تا بدانيم جهادهاي پيامبر(ص) به چه شكل بوده است.
اين مرجع تقليد اضافه كرد: جنگ احد در سال سوم هجرت دومين جنگ بعد از جنگ بدر بوده است، درجنگ بدر مسمانان پيروز شده اند اما در احد شكست خوردند.
وي با اشاره به اينكه در جنگ احد پيامبر(ص) نزديك به هزار نفر در لشكرشان داشتند كه 300 تن از آن ها منافقان بودند و قبل از جنگ از لشكر ايشان جدا شدند، گفت: دليل شكست مسلمانان در جنگ احد عدم اطاعت و تبعيت از فرمانده لشكر بوده است، اين به ما نشان مي دهد در همه حال بايد از ولي امر و فرمانده لشكر تبعيت كرد.
وي تاكيد كرد: در برابر شعار دشمن نبايد ساكت ماند و بايد با تفكر و صلابت درصدد پاسخگويي برآمد، اميدواري به خدا همواره يكي از امتيازات مسمانان در طول تاريخ نسبت به دشمنانشان بوده است و درحال حاضر نيز بايد اين نكته مورد توجه باشد.
نوري همداني گفت: از ويژگي هاي قرآن اين است كه قضاياي مختلف را به طور دقيق مورد تحليل و بررسي قرار مي دهد، ايستادگي هاي پيامبر به ما اين درس را مي دهد كه هرچه دشمن به ما ضربه مي زند نبايد سست شد و بايد اين امر را مورد توجه قرار دهيم.
به گزارش مهر، وي با بيان اينكه در قرآن آيات زيادي در مورد استقامت و تاكيد بر ايستادگي وجود دارد، گفت: طي روزهاي گذشته نيز مقام معظم رهبري پيامي براي كنگره حج صادر كرده اند كه تاكيدشان بر اين بود كه دشمنان بسياري در پي ضربه زدن به اسلام هستند.
نوري همداني اظهار داشت: رهبري تاكيد كردند كه مسلمانان امروز بايد استقامت داشته باشند، الحمدلله بعد از انقلاب اسلامي يك نظام قدرتمند ايجاد شده است و قدرت عظيم اين نظام موجب مي شود تا دشمنان اينگونه در پي سنگ اندازي باشند.
وي ادامه داد: يكي از مهمترين سنگ اندازي هاي دشمن علاوه بر تحريم ها، قطع شبكه هاي برون مرزي صدا و سيماي ايران است كه نقش عمده اي در توسعه بيداري اسلامي داشته است.
وي در پايان تاكيد كرد: در واقع آخرين حربه دشمن همين بود اما ظلم ستيزان در جوامع غربي هم به آن اندازه كه بايد از انقلاب اسلامي ما و بيداري اسلامي الگو گرفته اند.
 


مهمانپرست خواستار ممانعت سازمان هاي حقوق بشري

از تداوم جنايات رژيم صهيونيستي شد

سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران ضمن محكوم كردن تهاجمات مكرر نظاميان رژيم صهيونيستي به غزه، از مجامع جهاني به ويژه سازمان هاي حقوق بشري خواست تا مانع از تداوم جنايات و تجاوزات مستمر صهيونيستها عليه مردم فلسطين شوند.
رامين مهمانپرست حملات نظاميان رژيم صهيونيستي به غزه كه منجر به شهادت و زخمي شدن ده ها تن از مردم تحت ستم و محاصره فلسطين شد را نشانگر خوي ددمنشانه و تجاوزگري اين رژيم نامشروع دانست.
مهمانپرست تاكيد كرد: مردم مسلمان منطقه كه در فضاي معنوي و باشكوه ايام حج و عيد سعيد قربان روحيه همبستگي و وحدت اسلامي را به نمايش گذاشتند، نسبت به درد و رنج مردم مظلوم، بيگناه و تحت محاصره فلسطين بي تفاوت نبوده و در مقابل اين تجاوزات ساكت نخواهند نشست.
وي ادامه داد: اكنون باتوجه به برگزاري مناسك حج و روحيه همبستگي و وحدت اسلامي ميان مسلمانان جهان بيش از پيش شاهد تشديد موج احساسات ضد صهيونيستي در بين افكار عمومي جهان اسلام و محكوميت اين حملات ددمنشانه خواهيم بود.
آمادگي ايران براي كمك به دولت ميانمار
سخنگوي وزارت خارجه كشورمان با اظهارنگراني شديد از وقوع درگيري ها در ميانمار گفت: ايران آمادگي دارد براي حل ريشه اي منازعات قومي و مذهبي به دولت ميانمار كمك كند. رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان از انتشار اخباري مبني بر درگيري مجدد بين اقوام مختلف در ميانمار به شدت ابراز نگراني كرد.
مهمان پرست با تأكيد بر لزوم حل ريشه اي منازعات قومي در ميانمار، موضوع مسلمانان اين كشور را مورد توجه قرار داد و خواستار حل سريع مشكلات و صيانت از حقوق اوليه آنها توسط دولت ميانمار شد.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با اعلام آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي مساعدت به دولت ميانمار با هدف حل ريشه اي منازعات قومي و مذهبي در اين كشور، ابراز اميدواري كرد كه اقدامات دولت ميانمار موجب بازگشت صلح پايدار و همزيستي مسالمت آميز بين مسلمانان و جامعه بوداييان در ميانمار و نيز استقرار آرامش در منطقه شود.
گفتني است به دنبال درگيري هاي خونين در خرداد ماه گذشته، اخبار واصله از استان راخين در غرب ميانمار حكايت از آغاز مجدد درگيري ها در اين كشور دارد.
خبر ديگر اينكه سخنگوي وزارت خارجه كشورمان اقدام تروريستي عليه نمازگزاران عيد سعيد قربان در افغانستان را محكوم كرد.
مهمان پرست اينگونه اقدامات را رفتاري ضد بشري و ضد ديني خواند و حاصل آن را تقويت اراده مردم در مبارزه با پديده تروريسم و افزايش روزافزون نفرت عمومي از عاملان و حاميان چنين اقداماتي دانست.
در عمليات انتحاري عليه نمازگزاران عيد سعيد قربان در مسجد ميمنه استان فارياب افغانستان ده ها تن كشته و زخمي شدند.
 


سفر يك روزه رئيس مجلس به اردبيل

رئيس مجلس ديروز وارد اردبيل شد و مورد استقبال نماينده ولي فقيه در استان و استاندار اردبيل قرار گرفت.
در اين سفر يك روزه علي لاريجاني در گلزار شهداي بهشت فاطمه اردبيل حضور يافت و با اداي احترام به مقام شامخ شهدا با آرمان بلند آنها تجديد بيعت كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، علي لاريجاني صبح ديروز در جلسه شوراي اداري استان اردبيل در استانداري اظهار داشت: بعد از گذشت 34 سال از پيروزي انقلاب ما تجربه ارزشمندي را به دست آورديم و در مقابل آن شاهد رفتارهاي تند و تحكم آميز از سوي استكبار جهاني بوديم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي يادآور شد؛ جمهوري اسلامي ايران با يك استراتژي درست و داهيانه سعي كرد خطرات و آسيب هاي اين حوزه را دفع كند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا لاريجاني در اين جلسه نظريه رهبر معظم انقلاب با عنوان اقتصاد مقاومتي را كليد رستگاري از اين مرحله دانست و گفت: اگر از اين راه وارد شويم تهديدات به فرصت ها تبديل مي شود و آمريكايي ها موفق نمي شوند نظام پليس اقتصادي را جا بيندازند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به سبقه تاريخي اردبيل به اين امر به عنوان مزيت گردشگري استان اشاره كرد و گفت: در عين حال اينها حواشي كار است.
وي با بيان اين كه در اردبيل ظرفيت خوبي براي سرمايه گذاري وجود دارد، از اعلام آمادگي مجلس جهت تصويب موادي در قانون بودجه 92 براي استان اردبيل خبر داد و گفت: راه آهن اردبيل پروژه اي راهبردي براي جمهوري اسلامي ايران است كه براي اردبيل نيز فضاي تنفس خوبي ايجاد مي كند لذا بايد راه هايي انديشيد كه با وجود كمبود منابع چگونه مي توان اين پروژه را سريعتر به انجام رساند.
گفتني است پيش از سخنان لاريجاني، نمايندگان اين استان به بيان بخشي از مشكلات اين استان اشاره كردند و رئيس اتاق بازرگاني استان نيز مشكلات توليد و صنعت استان را يادآور شد.
 


مرتضي نبوي:

هيچ نظامي براي افراد ساختارشكن و فتنه گر فرش قرمز پهن نمي كند

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد سران شاخص جريان اصلاحات ثابت كردند كه ساختارشكن هستند و شعار اصلاحات به معناي براندازي بود.
«مرتضي نبوي» كه در نشست ماهانه جامعه اسلامي مهندسين سخن مي گفت، اظهار داشت: رهبرمعظم انقلاب همواره فرموده اند اگر سران قوا نمي توانند قانون اساسي را بفهمند يا در برداشت از قانون اساسي اختلاف نظر دارند، مي توانند به هيئت اختلافات قوا نامه بنويسند تا اين هيئت مشكلات را بررسي كند.
عضو هيئت عالي حل اختلاف قوا با بيان اينكه پاتك اين فشار دشمنان اين است كه مسئولان در شرايط فعلي نزاع و درگيري را فراموش كنند، گفت: شرايط فعلي شرايط نامه پراكني سران قوا نيست بلكه شرايط حفظ وحدت و آرامش ملي است.
اين فعال سياسي اصولگرا درباره انتخابات رياست جمهوري يازدهم، اظهار داشت: در شرايطي كه به سمت انتخابات پيش مي رويم، در داخل كشور آثاري از فتنه و اصلاح طلبان ساختارشكن وجود دارد.
نبوي با بيان اينكه اصلاح طلبان در طول 8 سالي كه بر سر كار بودند در چند مقطع شانس خود براي براندازي را امتحان كردند، گفت: در اين 8 سال مشخص شد شعار اصلاحات به معناي براندازي است.
وي اضافه كرد: حتي در مقطع 18 تير 78 آنها تلاش كردند به سمت بيت رهبري حمله كنند و شاهد بوديم حتي شوراي عالي امنيت ملي آن زمان هيچ اقدامي را انجام نداد.
نبوي با اشاره به اينكه فتنه گران 10 سال صبر كردند و به دنبال ايجاد پايگاه اجتماعي بودند گفت: آنها تلاش كردند با بسيج شبكه هايي مانند تويتر و فيس بوك كار نظام جمهوري اسلامي را در سال 88 يكسره كنند اما با آگاهي و صبوري مردم اين فتنه در نهم دي ماه 88 خاموش شد.
اين فعال سياسي اصولگرا در بخش ديگري از سخنانش گفت: رهبري و ابتكار عمل اصلاح طلبان به دست افراد تندروست.
نبوي افزود: اينكه اين افراد در شرايط فعلي طلبكار و مدعي نظام شوند و بگويند آزادي انتخابات بايد تضمين شود تا در عرصه حضور پيدا كنيم خيلي حرف است!
وي ادامه داد: آنها در انتخابات مجلس نهم هم شانس خود را امتحان كردند و گفتند در انتخابات شركت نمي كنيم تا مشاركت مردمي زير حد استاندارد بيايد اما به عرصه نيامدند و هيچ اتفاقي هم نيفتاد و حتي مشاركت مردم نسبت به دوره هاي قبلي انتخابات مجلس بالاتر رفت.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: در اين ميان آقايي هم مشاهده كرد هوا پس است و در يك روستا مخفيانه راي داد تا بگويد ساختارشكن نيستم؛ در حالي كه سران شاخص جريان ساختارشكن اصلاح طلب ثابت كردند كه ساختارشكن هستند و اگر مي خواهند به عرصه برگردند، نبايد طلبكار نظام باشند و از ساختارشكنان حمايت كنند.
نبوي تصريح كرد: نظامي كه اندكي عقلانيت داشته باشد هيچگاه براي اين افراد ساختارشكن و فتنه گر فرش قرمز پهن نمي كند.
مديرمسئول روزنامه رسالت با بيان اينكه در حال حاضر 40 نفر در حال و هواي نامزدي انتخابات رياست جمهوري هستند، گفت: اين تعداد از نظر تجربي قابل قبول نيست.
نبوي افزود: معتقدم اصولگرايان با توجه به تجربه اي كه دارند بايد به گونه اي با هم جمع شوند كه در نهايت به دو جريان عمده تقسيم شوند و از دل اين دو جريان، دو كانديدا در عرصه حضور پيدا كنند.
 


رئيس كميسيون اجتماعي مجلس:

عده اي در داخل با خواسته دشمنان عليه راهيان نور همراهي مي كنند

رئيس كميسيون اجتماعي مجلس تاكيد كرد: تعطيل كردن اردوهاي راهيان نور خواسته دشمن است و متاسفانه عده اي در داخل آگاهانه يا ناآگاهانه با اين سخن همراهي مي كنند در حالي كه اين موضوع بسيار غير منطقي است.
به گزارش مهر عبدالرضا عزيزي رئيس كميسيون اجتماعي مجلس در خصوص مانور اخير رسانه هاي بيگانه در خصوص كشته شدن تعدادي از دانش آموزان در اردوهاي راهيان نور و تاكيد بر اين نكته نبايد دانش آموزان ايراني سفرهاي راهيان نور بروند گفت: اين حرفها بسيار بي معني است . فرزندان ما بايد به سفرهاي راهيان نور بروند تا عظمت و فداكاري هاي دوران دفاع مقدس را مشاهده كنند.
وي افزود: فرزندان ما بايد ببينند كه در زمان جنگ چه افتخاراتي توسط رزمندگان براي كشور ايجاد شد و آنها با چه ايثارگري هايي وطن خود و اسلام را حفظ كردند.
رئيس كميسيون اجتماعي مجلس با تاكيد بر اينكه بايد دقت كنيم تا از اين گونه اتفاق ها در آينده روي ندهد گفت: ما به هيچ وجه نمي توانيم راهيان نور را تعطيل كنيم و اين حرفها بسيار غلط است. اين گونه تعبيرهاي دشمنان و برخي عوامل داخلي آنان مانند اين مي ماند كه اگر يك هواپيما سقوط كرد بگوييم ديگر هيچ كس با هواپيما مسافرت نكند يا اگر اتومبيلي تصادف كرد بگوييم ديگر هيچ كس پشت فرمان ماشين ننشيند.
عزيزي گفت: بايد دقت كنيم تا تصادفها در جاده هاي كشور كمتر شود و امنيت سفرها براي اردوهاي راهيان نور بالاتر برود.
نماينده مردم شيروان ادامه داد: تعطيل كردن اردوهاي راهيان نور غير منطقي و خواسته دشمنان است.
وي با بيان اينكه حادثه كشته شدن 26 دانش آموز دختر بروجني هشدار مهمي بود گفت: آموزش و پرورش ، بسيج مستضعفين و ديگر سازمانهاي دخيل بايد دقت زيادي به خرج دهند تا امنيت سفرهاي راهيان نور بالاتر برود.
عزيزي گفت: ما اگر قصوري در زمينه كشته شدن 26 دانش آموز بروجني وجود داشته را قبول مي كنيم اما اين دليل نمي شود كه بخواهيم اردوهاي معنوي راهيان نور را تعطيل كنيم.
 


مركز سنجش پزشكي خبر داد

 11آذر آغاز ثبت نام آزمون دستيار تخصصي پزشكي باليني

مركز سنجش آموزش پزشكي آغاز ثبت نام براي شركت متقاضيان در آزمون پذيرش دستيار تخصصي رشته هاي پزشكي باليني را 11آذرماه اعلام كرد.
وي تاكيد كرد: پايان ثبت نام شركت در اين آزمون ششم دي ماه امسال خواهد بود.
بنابراين گزارش تمامي مراحل ثبت نام شركت در اين آزمون به صورت اينترنتي و از طريق نشاني اينترنتي مركز سنجش آموزش پزشكي http://sanjeshp.ir انجام مي پذيرد.
تاريخ برگزاري آزمون پذيرش دستيار تخصصي رشته هاي پزشكي باليني پنجم ارديبهشت ماه سال92 خواهد بود.
مركز سنجش آموزش پزشكي ساير اطلاعات مرتبط با مشمولان ثبت نام و دستورالعمل شركت در آزمون را بزودي از طريق نشاني اينترنتي اين مركز اعلام خواهد كرد.
 


محمدنبي حبيبي دبيركل موتلفه شد

محمدنبي حبيبي بار ديگر به عنوان دبيركل حزب موتلفه اسلامي انتخاب شد.
به گزارش روابط عمومي حزب موتلفه اسلامي، در پي راي اكثريت بيش از دو سوم آراي شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي، دبيركلي حزب محمدنبي حبيبي براي يك دوره ديگر تمديد شد.
همچنين با راي اكثريت قريب به اتفاق شوراي مركزي، اسدالله بادامچيان به عنوان نايب رئيس شوراي مركزي انتخاب شد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14