(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 8  آبان  1391 - شماره 20344

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عضو كميسيون امنيت ملي:
هيئت پارلماني اروپا به دنبال تبليغات منفي عليه ايران بود
با حضور رئيس جمهور صورت گرفت
بهره برداري از 4 طرح صنعتي و عمراني استان هرمزگان
درپرتو وحي
روزنامه نگار آمريكايي فاش كرد
همكاري موساد و آل سعود براي ترور دانشمندان هسته اي ايران
سوئيس مخالفت خود را با تحريم هاي يكجانبه عليه ايران شدت بخشيد
آغاز به كار نوزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها
با برگزاري گردهمايي مقابل پارلمان ايرلند اعلام شد
مخالفت جنبش ضد جنگ ايرلند با تحريم و تهديد ايران
شوراي روابط خارجي آمريكا:
وقتي غرب چيزي براي عرضه ندارد چرا ايران بايد امتيازي بدهد
كارشناسان غربي:
تحريم ايران كارايي نخواهد داشت
جابه جايي بازديدكنندگان نمايشگاه مطبوعات با مترو
استاد دانشگاه قاهره تشريح كرد
 علت مخالفت ديويدكامرون با حمله نظامي به ايران
معاون امور بين الملل مجلس:
گروه پارلماني آلمان به اصفهان رفت
اخبار ادبي و هنري
گزارش خبرنگار كيهان از اهواز
خرماي داخلي پاسخگوي نياز كشور است
پيكر خلبان شهيد خالد حيدري در مهاباد خاكسپاري مي شود
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي:
استكبار بداند جنگ با ايران بازي رايانه اي نيست !
رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس:
معدن قابل اتكاترين بخش براي رهايي اقتصاد از نفت است
معاون عمران و مسكن بنياد شهيد:
 103 هزار مزار شهيد ساماندهي شد
رئيس سازمان زندان ها خبر داد
 70 رشته آموزشي و مهارتي براي زندانيان ايجاد مي شود
آغاز خريد كارت ثبت نام آزمون ارشد 92
درخواست انتقال خون براي مشاركت در اهداي خون


عضو كميسيون امنيت ملي:

هيئت پارلماني اروپا به دنبال تبليغات منفي عليه ايران بود

در پي لغو سفر هيئت پارلماني اروپا به ايران عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: هيئت پارلماني اروپا بيش از هر چيز به دنبال تنش زايي و ايجاد بستري مناسب براي تبليغات سوء در ايران بود.
ابراهيم آقا محمدي با اشاره به لغو سفر هيئت پارلماني اروپا به ايران گفت: از همان ابتدا به آنها اعلام شده بود كه ايران هيچ پيش شرطي را نمي پذيرد و اروپايي ها نيز آن را پذيرفته بودند و پيشنهاد آنها در آستانه سفر به ايران به نوعي دخالت مستقيم در امور داخلي كشور محسوب مي شود.
نماينده خرم آباد در مجلس با بيان اينكه هيچ كشوري دخالت در امور خود را نمي پذيرد، خاطرنشان كرد: موضوع اهداي جايزه و ديدار با دو تن از متهمان و محكومان جرائم امنيتي پيش شرطي بود كه ايران آن را نپذيرفت.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس به فارس گفت: اروپايي ها با اين كار خود نشان دادند كه به دنبال حسن نيت نيستند بلكه همواره سوءنيت را دنبال مي كنند، از اين رو خواسته نامشروع و ناحق آنها از سوي جمهوري اسلامي ايران پذيرفته نشد و سفرشان را با اين بهانه لغو كردند.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز با بيان اينكه سفر هيئت پارلماني اروپا به ايران درخواست كشورمان نبود بلكه از سوي آنان مطرح شده بود گفت: نيامدن اين هيئت به ايران به دستور صهيونيست ها بوده و اين موضوع نشان داد كه پارلمان اروپا مستقل و آزاد نيست.
علاءالدين بروجردي با بيان اينكه استقلال پارلمان، نخستين ويژگي ذاتي آن است، گفت: اين براي پارلمان اروپا كه نمايندگان ملت هاي اروپايي را در درون خود جاي داده، تأسف برانگيز است كه از حداقل استقلال در برابر فشار صهيونيست ها برخوردار نيست.
وي با بيان اينكه صهيونيست ها به صورت علني با سفر هيئت پارلماني اروپا به ايران مخالفت كرده بودند، گفت: آمدن اروپايي ها به درخواست ايران نبود و پيشنهادي بود كه از سوي اروپايي ها مطرح شد.
 


با حضور رئيس جمهور صورت گرفت

بهره برداري از 4 طرح صنعتي و عمراني استان هرمزگان

بندرعباس-خبرنگار كيهان:
همزمان با پانزدهمين سفر استاني رئيس جمهور به هرمزگان 4 طرح عمراني و صنعتي به بهره برداري رسيد.
رئيس جمهور در ادامه برنامه هاي دومين روز از سفر به استان هرمزگان در محل پروژه تكميل بخش پاياني آزادراه بندرعباس به سيرجان به طول 242 كيلومتر در حوزه استان هرمزگان با اعتباري بالغ بر 2 هزار و 600 ميليارد ريال حضور يافت و باند دوم اين آزادراه را افتتاح كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد در ادامه سفر خود به هرمزگان 10هزار مسكن مهر را افتتاح كرد.
از 10 هزار واحد مسكن مهر استان هرمزگان، تعداد چهار هزار و 800 واحد در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر، سه هزار و 200 واحد در مناطق زير 25 هزار نفر و دو هزار واحد در بافت هاي فرسوده است.
اين تعداد واحد مسكوني طبق برنامه زمان بندي مسكن مهر ساخته شده كه از ديروز در اختيار متقاضيان قرار گرفت.
گفتني است: در مجموع 56 هزار واحد مسكن مهر در استان هرمزگان وجود دارد كه 40 هزار واحد در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر جمعيت شامل بندرعباس، ميناب و رودان است و 16 هزار واحد نيز در شهرهاي زير 25 هزار نفر است.
دكتر محمود احمدي نژاد در ادامه برنامه هاي دومين روز از سفر به استان هرمزگان با حضور در مجتمع فولاد كاوه، كارخانه احياي مستقيم فولادكاوه جنوب كيش و خط توليد آهن اسفنجي را افتتاح كرد.
رئيس جمهور از بخش هاي مختلف اين كارخانه بازديد كرد و با حضور در اتاق كنترل كارخانه فولاد و با توضيح مسئولان اين كارخانه در جريان چگونگي روند فعاليت اين مجموعه قرار گرفت.
خط توليد آهن اسفنجي كارخانه فولاد كاوه جنوب از جمله پروژه هاي مهر ماندگار است كه با اعتبار 3500 ميليارد ريال و ظرفيت توليد يك ميليون و 850 هزار تن در سال در فاز اول با ايجاد اشتغال مستقيم يك هزار و 300 نفر به بهره برداري رسيده است.
سه مجتمع فولاد هرمزگان، فولاد جنوب و فولادكاوه جنوب كيش در استان هرمزگان به بهره برداري رسيده است كه در آينده نزديك با افتتاح فولاد صباي خليج فارس، استان هرمزگان به عنوان قطب فولاد كشور معرفي خواهد شد.
براساس همين گزارش پروژه دو خطه شدن راه آهن تزرج به بندرعباس به طول 180كيلومتر و هزينه 470ميليون يورو به عنوان يكي ديگر از پروژه هاي مهر ماندگار، به دست رئيس جمهور افتتاح شد.
هرمزگان كه به پايتخت حمل و نقل لقب گرفته، توسعه و تقويت شبكه ريلي براي استان بسيار مهم و ارزشمند است و با بهره برداري از خط دوم راه آهن بندرعباس به تزرج شبكه ريلي بندرعباس به بافق تكميل و ظرفيت افزايش حمل بار از 16 ميليون در سال به 45 ميليون تن فراهم شد.
شايان ذكر است؛ فولاد جنوب و آزادراه بندرعباس- سيرجان به ارزش 6 هزار و 100ميليارد ريال و خط دوم راه آهن بندرعباس به تزرج با هزينه 470 ميليون يورو از پروژه هاي مهر ماندگار در استان هرمزگان است.
تبديل هرمزگان
به قطب اول صنعت كشور
رئيس جمهور در مراسم پاياني افتتاح پروژه هاي عمراني و صنعتي هرمزگان در جمع مديران و نخبگان استان گفت: با نگاهي به ظرفيت هاي بزرگ صنعتي هرمزگان و افتتاح كارخانجات جديد از قبيل فولاد كاوه جنوب مشاهده مي كنيم كه اين استان در حال تبديل به قطب اول صنعت كشور است.
به گزارش خبرنگار كيهان از بندرعباس، دكتر محمود احمدي نژاد افزود: ملت ايران اين باور بزرگ را دارد و شك نكنيد كه كج انديشان داخلي و دشمنان خارجي را از مانع تراشي در برابر پيشرفت هاي خود مايوس خواهند كرد.
وي گفت: زمان هاي مقطعي نظير چند ماه و يك سال در سرنوشت تاريخي يك ملت بزرگ مانند ايران اسلامي تأثيري نخواهد داشت و به فضل الهي و همراهي ملت از اين شرايط هم عبور مي كنيم.
احمدي نژاد در مراسم افتتاح پروژه هاي عمراني و صنعتي استان هرمزگان ضمن تبريك افتتاح اين پروژه ها درباره حركت عمومي كشور و وجود برخي مشكلات در اين مسير گفت: آنچه داراي اهميت است اين است كه ما امروز در مسير پيشرفت و تعالي همه جانبه هستيم و به سرعت در حال حركت به سمت جايگاه اصلي ملت ايران قرار داريم.
وي با اشاره به پروژه هاي مهمي كه در استان هرمزگان به بهره برداري رسيد، طرح مسكن مهر را طرحي بسيار عظيم و ماندگار براي ملت ايران دانست و گفت: بايد به سرعت به نقطه اي برسيم كه نياز مردم براي تهيه مسكن با عرضه آن يكسان شود.
احمدي نژاد گفت: بايد به گونه اي برنامه ريزي و حركت كنيم كه هر خانواده در هنگام تشكيل، مسكن مناسب و در حد نيازهاي آن مقطع از زندگي را داشته باشد.
رئيس جمهور همچنين با اشاره به افتتاح پروژه فولاد در اين استان گفت: اميدوارم پالايشگاه خليج فارس نيز با تلاش مسئولان در اين دولت كليد زده شود و بتواند فعاليت كند.
دكتر احمدي نژاد همچنين بهره برداري از دو پروژه راه و راه آهن را در جهت توسعه شبكه زيربنايي كشور داراي اهميت دانست و تصريح كرد: احداث 180 كيلومتر راه آهن در طول 11ماه يك ركورد در صنعت ريلي به شمار مي رود و بايد به جايي برسيم كه بتوانيم در حدود 50تن بار از طريق بنادر كشور بارگيري كنيم كه بهره برداري از اين دو پروژه گامي موثر در اين جهت بود.
رئيس جمهور با اشاره به اين كه قرار است به زودي خط آهن ايران از طريق گرگان و اينچه برون به خط آهن تركمنستان و قزاقستان وصل شود، اظهار داشت: اين شبكه نقشه و رفتار حمل و نقلي منطقه را تغيير مي دهد و به واسطه آن بخش مهمي از رفت و آمدها به شرق درياي خزر منتقل و از آنجا به شبكه ريلي در داخل كشور منتقل خواهد شد.
وي افزود: تكميل اين راه آهن موجب بهبود شرايط ترافيكي ريلي و ايجاد كريدور ريلي به صرفه و سريع خواهد بود.
اظهارات فرمانده نيروي دريايي ارتش
فرمانده نيروي دريايي ارتش ضمن تقديم درخواست هاي ارتش به رئيس جمهور گفت: تحقق برنامه هاي توسعه اين نيرو نيازمند حمايت دولت است.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، دريادار حبيب الله سياري شنبه شب در جمع كاركنان نيروي دريايي ارتش و رئيس جمهور و ديگر مقامات كشوري و استاني، ضمن تقدير از دكتر احمدي نژاد به دليل حضور در منطقه يكم نيروي دريايي ارتش، اظهار اميدواري كرد كه تصميمات رئيس جمهور سبب خير و بركت براي نيروي دريايي ارتش شود.
فرمانده نيروي دريايي ارتش افزود: از آنجايي كه يك سوم مرزهاي ايران دريايي و يا آبي است و بيش از 90 درصد تجارت كشور از طريق اين مرزها انجام مي شود، بنابر سخنان رهبري اين كشور نيازمند يك نيروي دريايي قوي است.
به گفته اين فرمانده ارشد نظامي، توسعه نيافتگي برخي از نقاط استقرار نداجا به عنوان يكي از تهديدهاي توسعه اين نيرو مطرح است كه همواره با آن پنجه درافكنده است. البته نبايد فراموش كرد كه نيروي دريايي ارتش از نقاط كمتر توسعه ساحل جنوب شرق كشور 22 ناو گروه را به آب هاي خليج عدن و مدار 10 درجه شمالي اعزام كرده است كه تاكنون علاوه بر نشان دادن اقتدار كشور، فوايد و مزاياي زيادي را نيز براي بخش هاي اقتصادي و ناوگان تجاري داشته است.
سياري تصريح كرد: گسترش ناوگان نداجا در شمال اقيانوس هند و درياي خزر موجب سربلندي ايران شده است.
وي همچنين از اعزام ناوگان هاي ارتش به آب هاي دور و گسترش دامنه عمليات نداجا، با عنوان «آغازي بر حركت جهاني ايران اسلامي» ياد كرد.
سياري همچنين با بيان اين كه حضور ارتش تاثيرات شگرفي در اموري همانند توسعه مراكز جمعيتي و رفع محروميت ها دارد، اظهار داشت: علاوه بر تمام مزاياي داخلي حضور ارتش در مناطق مختلف حضور ارتش قوي، نشان دهنده اقتدار كشور نيز است.
در پايان اين مراسم رئيس جمهور و رئيس شوراي امنيت ملي كشور، به دكتر حبيب الله سياري نشان و مدال لياقت و مديريت اعطا كرد. همچنين تعداد 35 نفر از متخصصان و مديران نداجا نيز به دست رئيس جمهور تجليل شدند.
 


درپرتو وحي

علت دوزخي شدن
قرآن حكيم:
(در عالم آخرت بهشتيان از دوزخيان مي پرسند:)
چه چيز شما را وارد دوزخ كرد؟
(آنها) مي گويند:
- ما از نمازگزاران نبوديم
- و به درماندگان (گرسنه) غذا نمي داديم
- و هميشه همنشين و هم صداي باطل گرايان بوديم
- و دائم به انكار روز قيامت مي پرداختيم
تا زماني كه (در اين وضعي كه بوديم) مرگ ما فرا رسيد!
سوره مدثر
آيات 42 تا 47
 


روزنامه نگار آمريكايي فاش كرد

همكاري موساد و آل سعود براي ترور دانشمندان هسته اي ايران

يك روزنامه نگار آمريكايي، رياض را به تامين هزينه هاي عمليات موساد براي ترور دانشمندان هسته اي ايران متهم كرد.
«باري لاندو» به نقل از منابع نزديك به مسئولان ارشد رژيم اشغالگر تاكيد كرد: موساد با همتايان سعودي خود به توافق رسيده است كه رياض هزينه مالي عمليات ترور دانشمندان هسته اي ايران را تامين كند.
به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، راديو رژيم اشغالگر به نقل از باري لاندو افزود: «سعودي ها يك ميليارد دلار براي اين منظور اختصاص داده اند.»
 


سوئيس مخالفت خود را با تحريم هاي يكجانبه عليه ايران شدت بخشيد

يك روزنامه هندي خبر داد كه سوئيس مخالفت خود با تحريم هاي يكجانبه اي كه خارج از چارچوب سازمان ملل بر ايران تحميل شده را، شدت بخشيده است.
تاكيدات سوئيس در حكم سرپيچي از تحريم هاي يكجانبه اعمال شده توسط اسرائيل، آمريكا و اتحاديه اروپاست.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، «ديديه بورخالتر»، وزير خارجه سوئيس در سفري به مسكو اعلام كرده است كه كشورش هيچگاه از تحريم هايي كه توسط هر ائتلافي، خارج از چارچوب شوراي امنيت سازمان ملل اعمال شود حمايت نخواهد كرد.
وي بعد از گفت وگو با سرگي لاوروف همتاي روسي خود گفت كه به عنوان يك قانون، سوئيس از چنين تحريم هايي حمايت نخواهد كرد.
سوئيس كه عضو اتحاديه اروپا نيست ملزم به اجراي تصميمات اين گروه 27عضوي كه اخيرا تحريم هاي تازه اي بر ايران تحميل كرد نمي باشد.
بنابراين گزارش ماه گذشته، خانم «اولين ويدمر- شلومف» رئيس جمهور سوئيس تحريم هاي غرب عليه ايران را تقبيح كرد و اين تحريم ها را «غيرقابل پذيرش» خواند. وي تاكيد كرد كه سوئيس به موافقت نامه هاي اقتصادي خود با ايران در چارچوب تصميمات سازمان ملل ادامه خواهد داد.
سوئيس يكي از مراكز مهم تجارت نفت در جهان است و ميزبان يكي از دفاتر شركت ملي نفت ايران مي باشد.
 


آغاز به كار نوزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها


گروه ادب و هنر-
نوزدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها روز گذشته با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، شماري از مسئولان كشور، جمعي از مديران مسئول نشريات و خبرگزاري ها و ميهمانان خارجي و اهالي مطبوعات و رسانه هاي كشور در مصلاي امام خميني(ره) گشايش يافت.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي طي سخناني در اين مراسم گفت: نمايشگاه مطبوعات در شرايطي آغاز مي شود كه رسانه ها حضور فعال تري نسبت به گذشته دارند.
سيدمحمد حسيني افزود: در نمايشگاه امسال از هر استان حداقل 50 نشريه مشاركت كرده اند. چه نشريات قديمي و چه نشريات جديد در نمايشگاه امسال حضور دارند.
وزير ارشاد با بيان اينكه همگرايي بين مطبوعات در نمايشگاه امسال قابل توجه است اظهار داشت: بايد نشريات و رسانه ها در انتقال تجربه به يكديگر فعال باشند و از تجربه پيشكسوتان در اين عرصه استفاده كنند.
حسيني تصريح كرد: مردم پيشرفت كار نشريات را ارزيابي مي كنند. بعضي ها گفته اند كه در اين شرايط هزينه براي برگزاري اين نمايشگاه صحيح نيست و بايد اين هزينه بين مطبوعات توزيع شود. اما از اين هزينه هايي كه در اين زمينه انجام شده نقش و سود آن براي رسانه ها است.
وي با بيان اينكه تا پايان برگزاري نمايشگاه خبرهاي خوبي براي رسانه ها داريم، افزود: تلاش مي كنيم تا پايان هفته جاري يارانه عقب افتاده نشريات و رسانه ها واريز شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به برگزاري جلسه هيئت دولت گفت: همچنين در جلسه امروز (ديروز) هيئت دولت درخصوص يارانه هاي مطبوعات صحبت خواهيم كرد تا يارانه بيشتري به ما اختصاص دهند.
حسيني تصريح كرد: بايد مسئله سبك زندگي كه از تاكيدات مقام معظم رهبري است در اين نمايشگاه پي گيري و انجام شود.
وي ادامه داد: رسانه ها ديگران را نقد مي كنند زيرا واقعيت ها را بيان مي نمايند، ولي لازم است كه خودشان نيز مورد آسيب شناسي و نقد قرار بگيرند.
وزير ارشاد همچنين به موزه مطبوعات اشاره كرد و گفت: اميدواريم براي موزه مطبوعات مكاني ثابت و دائمي در نظر گرفته شود تا مروري به تاريخ رسانه اي كشور در اين موزه انجام شود.
نوزدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها با هدف همگرايي رسانه ها و ايجاد نگاه تخصصي به مطبوعات و رسانه ها با حضور دو هزار و 380 نشريه از سراسر كشور برپا شده است.
اين نمايشگاه در سه بخش مطبوعات، خبرگزاري هاي رسمي و پايگاه هاي اطلاع رساني با شركت 31 استان برگزار شده است.
830 غرفه و در مساحت 58 هزار متر مربع شامل 52 هزار متر مربع فضاي داخلي و مسقف برپاست.
در بخش بين الملل اين نمايشگاه 50 غرفه طراحي شده كه تاكنون 30 كشور براي حضور در اين نمايشگاه اعلام آمادگي كرده اند و حدود 80 روزنامه نگار و خبرنگار از كشورهاي مختلف جهان در اين نمايشگاه حضور خواهند داشت.
در ايام برگزاري اين رويداد بزرگ مطبوعاتي قرار است از 10 عنوان كتاب هاي تخصصي و جديد حوزه رسانه رونمايي شود.
راه اندازي موزه روزنامه نگاري، طراحي و انتشار تمبر مطبوعات و ارائه پنج ميليارد ريال بن خريد مطبوعات به بازديدكنندگان نيز از جمله برنامه هاي جانبي نمايشگاه نوزدهم خواهد بود.
نوزدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها تا سيزدهم آبان در مصلاي تهران برپاست.
نكته قابل توجه اين است كه به دليل دير قرار گرفتن سالن نمايشگاه در اختيار اهالي مطبوعات، بسياري از رسانه ها فرصت تزيين غرفه هاي خود را نيافتند.
 


با برگزاري گردهمايي مقابل پارلمان ايرلند اعلام شد

مخالفت جنبش ضد جنگ ايرلند با تحريم و تهديد ايران


اعضاي جنبش ضد جنگ ايرلند با برگزاري يك گردهمايي مقابل پارلمان اين كشور در دوبلين، به رفتارهاي جنگ افروزانه غرب عليه جمهوري اسلامي و اعمال تحريم ها اعتراض كردند.
جنبش ضد جنگ ايرلند موسوم به ( IAWN ) اقدام به برگزاري يك گردهمايي مقابل پارلمان اين كشور در شهر دوبلين كرد.
در اين گردهمايي، اعضاي جنبش نسبت به حمايت دولت ايرلند از رفتارهاي جنگ افروزانه غرب عليه ايران از جمله تحريم هاي اقتصادي و تهديدات اخير رژيم صهيونيستي و آمريكا بر ضد مردم ايران اعتراض كردند.
معترضان پلاكاردهايي را حمل مي كردند كه در آنها بر لزوم پايان تحريم و رد تهديد عليه ايران تأكيد شده بود.
«جيم راش» يكي از مسئولان جنبش طي سخناني با اشاره به مداخلات آمريكا در افغانستان و كشتار مردم پاكستان توسط هواپيماهاي بدون سرنشين، آمريكا و ناتو را شكست خورده عنوان كرد و گفت: آنان تلاش مي كنند مجدداً بر خاورميانه تمركز كرده و اين بار ايران را هدف قرار دهند. آمريكا، ايران را بزرگترين دشمن خود دانسته كه بايد تحت كنترل باشد.
بنابراين با دستاويز قرار دادن برنامه هسته اي آن كه بسياري از كارشناسان اعتقاد دارند به دنبال بمب اتمي نيست، قصد تحميل جنگ ديگري را دارند.
وي تأكيد كرد: ايرلند دو اقدام اشتباه انجام مي دهد. نخست اينكه از تحريم هايي حمايت مي كند كه بر مردم عادي ايران تاثيرمنفي مي گذارد و در همان حال در داخل ايرلند موجب افزايش قيمت ها مي شود. ديگر اينكه دولت كنوني ايرلند و اسلاف آن از 11 سال قبل با صدور مجوز استفاده از فرودگاه شانون، رفت و آمد نظاميان آمريكايي به منطقه را تسهيل كرده اند.
خاورميانه به هيچ وجه تحمل جنگ ديگري را ندارد و در صورت وقوع آن فاجعه به بار خواهد آمد.
گفتني است اين گروه در اطلاعيه اي هدف از برگزاري گردهمايي را درخواست از دولت ايرلند براي محكوم كردن كليه تهديدات جنگ و تحريم هاي سخت عليه ملت ايران عنوان و تأكيد كرده تحريم هايي كه دولت ايرلند نيز آن را تأييد كرده است، بر مردم ايران تاثير منفي گذاشته است.
در اطلاعيه آمده است: هيچ مدركي دال بر انحراف ايران در غني سازي اورانيوم به سوي سلاح هسته اي يافت نشده و تهديد نظامي و تحريم اجباري بر اساس منشور ملل متحد، غير قانوني است. در پايان از مردم ايرلند خواسته شده تا همبستگي خود را با مردم ايران اعلام كنند

 


شوراي روابط خارجي آمريكا:

وقتي غرب چيزي براي عرضه ندارد چرا ايران بايد امتيازي بدهد

پايگاه اينترنتي شوراي روابط خارجي امريكا از شيوه مذاكرات امريكا در مقابل ايران انتقاد كرد.
پايگاه اينترنتي شوراي روابط خارجي امريكا از شيوه مذاكرات امريكا در مقابل ايران انتقاد كرد. اين پايگاه اينترنتي در مقاله اي به قلم رالف اكيوس و مالفرد بروث هامر، خواستار بهبود پيشنهادهاي گروه 1+5 هنگام مذاكره با ايران شد.
فارين افرز نوشت: «دعوت به جنگ و همزمان با آن شدت بخشيدن به فشارها بر ايران، بي آنكه به روشني مشخص شود تهران براي رفع تنش چه گام هايي بايد بردارد، هرگونه انگيزه را از ايران براي تغيير رفتار خود مي گيرد».
اين پايگاه اينترنتي ادامه داد:«در كوتاه مدت، خصومت كشورهاي غربي احتمالا كار را براي ميانه روهاي ايران براي مهار برنامه هسته اي اين كشور دشوارتر مي سازد. در دراز مدت نيز تهران به اين فكر خواهد افتاد كه آيا در برابر تحريم هاي اقتصادي، خشونت و انزوا اصلا لزومي به ماندن در چهارچوب پيمان منع گسترش هسته اي هست. افزون بر آن، با خروج ايران از اين پيمان كار ارزيابي پيشرفت عملي تهران به سوي آستانه سلاح هاي هسته اي بيش از پيش دشوار خواهد شد».
فارين افرز با تاكيد بر اينكه «ادامه اعمال فشار و انزوا همين حالا نيز ميل ايران را براي همكاري كم كرده است»، ادامه داد: «ايران در پي گفت وگوهاي بي نتيجه اوايل امسال تمايلي براي گفت وگو در سطوح بالا نداشته است. مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي اينك ابراز اميدواري مي كند كه ايران به ميز مذاكرات بازگردد. با اين حال، مقامات ايراني در تعيين تاريخ جديد گفت وگوها تعلل كرده اند. آنها معتقدند با يك جنگ پنهان مواجه اند. اخيرا ايران ابراز نگراني كرده است كه بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي اطلاعات سايت هاي نظامي حساس را به دولت هاي خود مي دهند. با شدت يافتن فشارها و بحث علني در اسرائيل و آمريكا درباره حمله نهايي، بعيد است كه ايران آماده دادن امتيازات يكجانبه باشد».
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين پايگاه اينترنتي نوشت: «اگر اجازه دهيم ديپلماسي بيش از اين طعمه گفتمان جنگي شود تلاش ها براي رسيدن به توافق بسيار ضعيف خواهد شد».
پايگاه اينترنتي شوراي روابط خارجي امريكا اضافه كرد: «در سه سال گذشته آمريكا و اروپا با سماجت از هرگونه راه حل مبتني بر مذاكره دوري جسته اند. گفت وگوهاي بي نتيجه بهار و تابستان امسال نشان داد كه وقتي غرب هيچ چيز براي عرضه ندارد، ايران هم جلو نمي آيد». اين منبع امريكايي در پايان نتيجه گرفت: «هرگونه رژيم تحريم ها براي اينكه موثر باشد بايد حاوي گام هاي منطقي و روشني به سوي لغو تحريم ها باشد».
 


كارشناسان غربي:

تحريم ايران كارايي نخواهد داشت

كارشناسان برجسته غربي مي گويند: باور نكنيد دور جديد تحريم ها عليه ايران كه با هدف متقاعد كردن مقامات ايران به متوقف كردن برنامه هسته اي و ضربه زدن به ارز رايج اين كشور اعمال شده است، كارايي داشته باشد.
پايگاه اينترنتي «ورلدنت ديلي» با اشاره به گزارش «بولتن جي-2» كه توسط اين پايگاه اينترنتي منتشر مي شود، در حالي كه ادعا كرده كاهش اخير ارزش ارز رايج در ايران در نتيجه تحريم ها است افزود: اما حتي اين رويداد را هم نمي توان ضربه فني نهايي به ايران قلمداد كرد.
پايگاه ورلدنت ديلي در ادامه آورده است: غرب به سركردگي آمريكا به دنبال تحريم هايي در سازمان ملل بوده و محدوديت هايي يكجانبه را عليه ايران به دليل توسعه برنامه هسته اي اين كشور اعمال كرده است. غرب نگران است كه هدف تلاش هاي ايران توليد سلاح هسته اي باشد، اما اين چيزي است كه تهران قاطعانه تكذيبش كرده است.
بنابر گزارش ورلدنت ديلي، هدف تحريم ها منصرف كردن تهران از دنبال كردن برنامه هسته اي حتي با وجودي است كه جمهوري اسلامي به عنوان امضاكننده پيمان منع اشاعه تسليحات هسته اي از حق غني سازي اورانيوم برخوردار است.
بنابراين گزارش، تحليلگران غربي معتقدند كه ايران هيچگونه قصدي براي متوقف كردن برنامه هسته اي خود را ندارد.
آنها مدعي اند كه ايران در عوض به دنبال مفرهايي براي دور زدن تحريم ها و تكيه بر چين براي تداوم خريد نفت ايران خواهد بود.
 


جابه جايي بازديدكنندگان نمايشگاه مطبوعات با مترو

رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راهور تهران گفت: به علت افتتاح نمايشگاه مطبوعات محدوده زوج و فرد در خيابان شهيد قنبرزاده تا درب شرقي مصلي تغيير مي كند و بازديدكنندگان مي توانند از پاركينگهاي شرقي مصلي نيز استفاده كنند.
سرهنگ سعيد اسماعيلي با اشاره به تمهيدات ترافيكي خيابانهاي اطراف برگزاري نمايشگاه مطبوعات گفت: همزمان با آغاز به كار نمايشگاه مطبوعات در محدوده مصلي تهران تغييراتي در اجراي طرح زوج و فرد ايجاد مي شود و خودروهايي كه از سمت خيابان قنبرزاده به سمت جنوب وارد مي شوند مي توانند از درب شرقي نمايشگاه به پاركينگهاي مصلي وارد شوند و براي خروج نيز مي توانند به سمت شمال و بزرگراه رسالت بروند.
وي ادامه داد: طرح زوج و فرد در خيابان خرمشهر و انتهاي قنبرزاده ورودي خيابان بهشتي همچنان اجرايي مي شود.
رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راهور تاكيد كرد: پارك حاشيه اي در 4 سمت مصلي تهران يعني خيابانهاي قنبرزاده، رسالت، مدرس و شهيد بهشتي ممنوع است و با متخلفان برخورد مي شود و از بازديدكنندگان نيز درخواست مي كنيم براي جلوگيري از افزايش بار ترافيك منطقه از پارك خودروها در اطراف اين خيابانها خودداري كنند.
سرهنگ اسماعيلي افزود: بيشتر جابه جايي بازديدكنندگان توسط مترو، اتوبوس و تاكسي انجام مي شود و با توجه به افزايش خدمات رساني حمل و نقل عمومي، مشكل خاصي در اين زمينه نخواهيم داشت.
 


استاد دانشگاه قاهره تشريح كرد

علت مخالفت ديويدكامرون با حمله نظامي به ايران

استاد علوم سياسي دانشگاه قاهره، با اشاره به مخالفت ديويد كامرون نخست وزير انگليس با استفاده آمريكا از پايگاه هاي نظامي اين كشور عليه ايران، تأكيد كرد كه دولت انگليس نمي خواهد پس از افغانستان و عراق گرفتار جنگ ديگري شود.
«بدر الشافعي» روز يكشنبه در مصاحبه با شبكه العالم گفت: انگليس نمي خواهد پس از جنگ هاي عراق و افغانستان خود را گرفتار جنگي ديگر كند، از اين رو كامرون نخست وزير انگليس مي خواهد به افكار عمومي در خصوص استقلال سياست خارجي خود اطمينان دهد.
الشافعي افزود: باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا مخالف حمله نظامي به ايران است و ميت رامني رقيب جمهوري خواهش با سوء استفاده از اين مخالفت، وي را به حمايت نكردن از رژيم صهيونيستي و تلاش براي مذاكره با ايران متهم مي كند.
اين كارشناس مصري ادامه داد: انگليس مانند ديگر كشورهاي اروپايي دچار بحران اقتصادي است و نخست وزير مي خواهد براي آرام كردن افكار عمومي بگويد كه در حمله احتمالي به ايران مشاركت نخواهد كرد.
الشافعي با تاكيد بر مخالفت بين المللي با ماجراجويي نظامي عليه ايران، گفت: اوباما در تبليغات انتخاباتي خود اعلام مي كند كه از رژيم صهيونيستي در مقابل تهديدات حمايت خواهد كرد، اما با درخواست بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي براي حمله به ايران مخالفت مي كند .
وي با اشاره به نگراني هاي غرب از واكنش ايران به هرگونه تجاوز نظامي، خاطرنشان كرد: آمريكا دچار بحران و گرفتار پيامدهاي دخالت در افغانستان و عراق است و نمي تواند عليه ايران وارد جنگ شود؛ و از سوي ديگر رژيم صهيونيستي نيز مانند آمريكا از واكنش ايران مي ترسد.
 


معاون امور بين الملل مجلس:

گروه پارلماني آلمان به اصفهان رفت

معاون امور بين الملل مجلس گفت: گروه دوستي آلمان كه با مداد يكشنبه وارد تهران شده است پس از سفري دو روزه به اصفهان با نمايندگان اقليت هاي ديني و روساي بعضي از كميسيون هاي مجلس ديدار خواهد داشت.
حسين شيخ الاسلام در گفت وگو با فارس گفت: گروه دوستي آلمان كه به رياست بيژن جيرسرايي ساعت 25 دقيقه بامداد يكشنبه وارد تهران شدند در دو روز اول سفري به اصفهان دارند كه بازديد از اماكن تاريخي و ديدار با استاندار اين استان در دستور كار اين گروه قرار دارد كه تاكنون ديدار با استاندار اصفهان قطعي و نهايي نشده است.
وي افزود: اين گروه در ادامه سفر خود در تهران نشست هاي مشتركي را با همتاي ايراني خود داشته و ديدار با نمايندگان اقليتهاي ديني مجلس و همچنين ديدار با روساي كميسيونهاي اقتصادي و امنيت ملي مجلس از ديگر برنامه هاي آنها خواهد بود.
مشاور رئيس مجلس و معاون امور بين الملل مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: گروه دوستي آلمان پس از ديدارها و نشستهاي پارلماني، با معاون اروپا و آمريكاي وزارت امور خارجه ديدار دارد و روز جمعه نيز تهران را ترك خواهد كرد.
خبر ديگر اينكه هيئت پارلماني آلمان با سفر به شهر مقدس قم تصميم دارند از حوزه علميه بازديد كنند.
 


اخبار ادبي و هنري

بازداشت خواننده انگليسي به اتهام آزار و اذيت
يكي از خوانندگان سابق انگليس روز يكشنبه در ارتباط با اتهام آزار و اذيت جنسي، توسط پليس لندن بازداشت شد.
به گزارش ايرنا، گليتر كه سابقه كودك آزاري نيز در پرونده خود دارد، هنگامي بازداشت شد كه نيروهاي پليس درباره فساد اخلاقي و تجاوزات جيمي ساويل مجري مشهور بي بي سي تحقيق مي كردند.
اين خواننده پاپ كه آلبوم هايش در دهه 1970 جزو پرفروش ترين آلبوم هاي پاپ انگليس بود، در سال 2006 ميلادي به اتهام كودك آزاري در كشور ويتنام بازداشت و به سه سال زندان محكوم شد. وي كه هم اكنون نزديك به 70 سال سن دارد، در سال 2009 و پس از سپري كردن دوران محكوميت خود از ويتنام اخراج و به انگليس بازگردانده شد.
پليس لندن كه گروه ويژه اي را براي تحقيق درباره پرونده جيمي ساويل تشكيل داده است، صبح ديروز گليتر را به ظن دست داشتن در آزار و اذيت جنسي زنان و كودكان در منزلش بازداشت كرد.
مقامات پليس مي گويند تحقيقات گسترده اي را درباره ابعاد مختلف سوءاستفاده هاي جنسي جيمي ساويل و همدستان احتمالي وي آغاز كرده اند و ممكن است افراد ديگري نيز دستگير شوند.
نفيس ترين نسخه خطي نهج البلاغه كتابت مي شود
جشنواره فرهنگي- هنري غدير در آستانه عيد سعيد غدير خم با كتابت نفيس ترين نسخه خطي نهج البلاغه با مشاركت دو هزار هنرمند خوشنويس در بوستان نهج البلاغه آغاز مي شود.
كتابت نفيس ترين نسخه خطي نهج البلاغه به عنوان بخش ويژه اين جشنواره از ساعت 14 روز سه شنبه نهم آبان در قالب يك اقدام كارگاهي با مشاركت انجمن خوشنويسان ايران برگزار مي شود.
آثار توليد شده در دو نسخه به عتبات عاليات در نجف اشرف و موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) اهدا مي شود.
بمباران حلبچه سينمايي مي شود
يك فيلمساز از آغاز فيلمبرداري «مرگ در برلين» از اوايل بهار سال آينده با موضوع بمباران حلبچه خبر داد.
«حبيب الله بهمني» كارگردان سينما اظهار داشت: در حال حاضر مشغول پيش توليد فيلم سينمايي «مرگ در برلين» هستم.
اين كارگردان در ادامه افزود: خيلي از مشكلات مالي و اجرايي كار مرتفع شده است و اميدواريم بتوانيم اين كار را در بهار سال آينده جلوي دوربين ببريم.
بهمني در ادامه درباره لوكيشن ها و مدت زمان فيلمبرداري كار به فارس گفت: لوكيشن هاي ما در سه كشور ايران، عراق و آلمان است و دو ماه فيلمبرداري اين كار به طول مي انجامد.
وي در ادامه درباره موضوع اين فيلم نيز، اظهار داشت: «مرگ در برلين» با موضوع بمباران حلبچه ساخته خواهد شد. اين فيلم در حقيقت قصه مظلوميت برخي آدم ها را دنبال مي كند كه مورد ظلم و اجحاف قرار گرفته اند.
افتتاح چشم انداز سينماي مقاومت ايران در موزه ملي كنيا
بخش چشم انداز سينماي مقاومت دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس شب گذشته در محل موزه ملي كنيا در شهر نايروبي افتتاح شد.
اين مراسم با حضور وزير دولت كنيا و جمعي از مسئولان و هنرمندان ايراني و علاقه مندان به سينما در كنيا برگزار شد.
در اين هفته، 11 فيلم شكارچي شنبه، بيگانگان، به كبودي ياس، بدرود بغداد، قلاده هاي طلا، نفوذي، بيداري روياها، مزرعه پدري، آن مرد آمد، آخرين ملكه زمين و ريسماني نزديك تر از رگ به نمايش درمي آيد.
اين آثار به مدت 10 شب در محل موزه ملي، سالن سينماي مركز پرسيتره، دفتر رايزني فرهنگي فرانسه و دانشگاه كنيا به نمايش درخواهد آمد.
 


گزارش خبرنگار كيهان از اهواز

خرماي داخلي پاسخگوي نياز كشور است

چند روزي است انتشار اخباري مبني بر واردات خرماي چين به كشور همگان را بهت زده و توليدكنندگان اين محصول كشاورزي را نگران كرده است.
علي اصغر موسوي، دبير انجمن خرماي كشور دراين باره اظهار داشته است كه چين با دست يابي به مقام دوم توليد خرما در جهان، حجم گسترده اي از توليدات خود را به ايران صادر مي كند! انتشار اين خبر در كشوري كه از داشتن شش استان توليدكننده خرما بهره مند بوده و در بخش توليد و صادرات اين محصول حرفي براي گفتن دارد با داشتن پيش زمينه اي از واردات انواع محصولات و توليدات چيني به بازار ايران بي شك موجي از نگراني را به وجود آورد. خرما در خوزستان به عنوان يكي از توانمندي هاي اين استان به شمار رفته و به رغم مشكلاتي همچون خشكسالي و پديده گردو غبار، همچنان شاهد توليد سالانه 180 هزار تن از اين محصول كشاورزي در شهرستان هايي همچون شادگان، آبادان، اهواز، خرمشهر و بهبهان هستيم و بي شك انتشار اين خبر توليدكنندگان را نااميد خواهد كرد. سال هاست خوزستان به عنوان استان برتر در زمينه صادرات خرما در كشور شناخته شده و شنيدن خبر واردات خرما از چين اين سوال را در ذهن ايجاد مي كند كه واقعيت امر چيست؟! آيا واقعا چين اين بار خرماي ما را مورد هدف قرار داده است؟
يونس حسين نژاديان، معاون توسعه تجارت خارجي سازمان صنعت و تجارت خوزستان در گفت وگو با خبرنگار كيهان با رد اين خبر مي گويد: استان خوزستان همواره رتبه نخست در توليد و صادرات خرما داشته است و با توجه به اينكه نوع خرماي توليدي در اين استان صنعتي بوده و فرآورده هاي بسياري از آن حاصل مي شود، نياز به واردات خرماي چيني به هيچ وجه احساس نمي شود.
وي ادامه مي دهد: حدود يك صد نوع خرما در خوزستان توليد مي شود و بي شك خرماي چين از كيفيت خرماي خوزستان برخوردار نيست. در ثبت و سفارش هاي استان خوزستان مطلبي مبني بر واردات خرما در خوزستان نشده است و با توجه به اينكه شش استان در كشور توليد خرما را برعهده دارند، اين توليد در كنار برطرف كردن نياز داخل، توانايي برطرف كردن نيازهاي ديگر كشورها را نيز دارد.
حسين نژاديان با بيان اينكه خرماي خوزستان به كشورهايي همچون انگليس، استراليا، آلمان، كانادا و امارات صادر مي شود، عنوان كرد: با توجه به اينكه خرماي صادراتي استان نسبت به سال گذشته از نظر كمي و كيفي بهبود يافته است، پيش بيني مي شود امسال 70 هزار تن خرمااز خوزستان به كشورهاي خارجي صادر شود.
احمد ميرهاشمي، رئيس اتحاديه صادركنندگان و واردكنندگان خوزستان نيز با تكذيب اين خبر مي گويد: با توجه به ميزان توليد اين محصول در استان و كشور، انتشار چنين خبري بي اساس است.
وي ادامه داد: برخي از شركت هاي تبليغاتي اقدام به درج تبليغات اينترنتي مبني بر فروش خرماي چيني كرده اند، متأسفانه اين تبليغ در سايت ما نيز مشاهده شده است! چند روز پيش يكي از مشتريان خرماي خوزستان در كشور روسيه با مشاهده اين تبليغ طي تماس تلفني صحت و سقم اين موضوع را جويا شد، نبايد با اين شايعات توليد و صادرات اين محصول را با تهديد مواجه كنيم.
ميرهاشمي با بيان اينكه خرماي چين بي كيفيت است، اذعان مي كند: اخيرا قراردادي منعقد شده است كه طي آن قرار است 200 تن خرما به چين صادر شود. ما يكي از صادركنندگان خرما به اين كشور هستيم و سالانه حدود 2 تا سه هزار تن خرما به چين صادر مي شود.
محمدامين حاج كاظمي، صادركننده خرما نيز دراين باره گفت: چنين ادعايي بيشتر شبيه به دروغ روز سيزده است. خوشبختانه چنين اتفاقي رخ نداده و هيچ واردات خرمايي از كشور چين صورت نگرفته است.
گزارش:زهرا كاظمي منش
 


پيكر خلبان شهيد خالد حيدري در مهاباد خاكسپاري مي شود

پيكر پاك سرلشكر خلبان شهيد «خالد حيدري» امروز در كنار يادمانش در ورودي مهاباد-اروميه خاكسپاري مي شود.
فرماندار مهاباد روز يكشنبه در گفت وگو با ايرنا اظهار كرد: پيكر مطهر اين شهيد پس از تشييع در تهران و سپس در اروميه ساعت 30/9 دقيقه صبح روز دوشنبه 8 آبان پس از انجام تشريفات نظامي و با حضور مردم شهيدپرور مهاباد و مقامات و مسئولان كشوري و لشكري از ميدان ماموستا «هه ژار» تا محل يادمانش در ورودي مهاباد به اروميه تشييع و در همين مكان به خاك سپرده مي شود.
خضر كاك درويشي خاطرنشان كرد: مجلس بزرگداشت اين شهيد دلاور اسلام نيز روزهاي دوشنبه و سه شنبه در مسجد جامع اين شهرستان با حضور مسئولان و مقامات استاني و كشوري و اقشار مختلف مردم شهيدپرور اين شهرستان برگزار خواهد شد.
شهيد خالد حيدري در 31 شهريور سال 1359 حين عمليات هوايي در خاك عراق به شهادت رسيد و پس از گذشت 32 سال پيكر مطهر وي در منطقه كوت عراق پيدا شده و به ميهن اسلامي بازگردانده شده است.
 


نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي:

استكبار بداند جنگ با ايران بازي رايانه اي نيست !

اهواز- خبرنگار كيهان:
استكبارگران بدانند كه جنگ با ايران يك شوخي يا بازي رايانه اي نيست و هر كس به فكر جنگ با ايران بيفتد مغزش معيوب است و همه اينها از نشانه هاي عظمت ايران اسلامي است.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در همايش غديريون با عنوان «پيش به سوي جهان بدون استكبار» در جمع 400 دانش آموز نخبه اهوازي، گفت: نسل جديد كه در آينده مسئوليت چرخاندن امور ايران اسلامي را به دوش خواهند گرفت، مي بايست نسبت به مسائل مختلف كشور اعم از فرصت ها و چالش هاي پيش روي كشور شناخت كافي داشته باشند و به صورت آگاهانه و عمقي به اين مسئله برسند كه چرا آمريكا و صهيونيسم با ما كينه و خصومت ديرينه دارد.
حسين مظفر افزود: چرا ما آرزو داريم جهاني بدون استكبار و سلطه و نژادپرستي به وجود بيايد، جهاني آباد و آزاد كه ملت ها خود بر سرنوشتشان حكومت كنند و اين آگاهي ها شايسته ملت ايران و ملت هاي مسلمان است و شايسته ملت منتظر چرا كه در قرآن ملت منتظر آرزو مي كند كه روزي به امامت برسد و پيشوا و الگوي جهانيان باشد.
وزير سابق آموزش و پرورش با اشاره به اينكه انقلاب بزرگي در كشور ما اتفاق افتاد كه علت بسياري از كارشكني هاي دشمنان مبارزه با آن است خاطرنشان كرد: اينكه در هر اجلاس و همايشي كه در دنيا برگزار مي شود، در مورد ايران سخن گفته مي شود و هزاران كتاب توسط خارجي ها در مورد اين انقلاب نوشته شده و در سايت هاي مختلف شاهد اظهارنظرهاي گوناگون هستيم، نشان از اهميت كشور ما دارد.
مظفر تأكيد كرد: اگر ايران كشوري حقير و بي اهميت برايشان بود، تا اين اندازه در دنيا ايجاد حساسيت نمي كرد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه افتخار يك تاريخ به كهنسالي آن نيست، افزود: انقلاب ما در برهه اي به پيروزي رسيد كه دو فرهنگ منحط كمونيسم و ليبراليسم همچون دو لبه قيچي در دو سوي دنيا قصد ريشه كني دنيا را داشتند اما ملت ما با دستان خالي و با اتكا به اسلام و ارزش هاي الهي در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح شان و اين دو فرهنگ منحط به پا خاست و انقلاب كرد و دست استكبار را از منابع ايران قطع كرد.

 


رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس:

معدن قابل اتكاترين بخش براي رهايي اقتصاد از نفت است

رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: ايران از نظر ذخاير معدني در ميان 10 كشور شاخص جهان جاي دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، رضا رحماني در جمع فعالان معدن در استان، با اشاره به اينكه معدن قابل اتكاترين بخش براي رهايي اقتصاد از نفت است، اظهار كرد: 10 درصد منابع صندوق توسعه ملي در اختيار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار مي گيرد، با اعلام اينكه ايران با 10 درصد ذخاير سنگ هاي تزييني رتبه پنجم از نظر سيمان و در شرايط كنوني رتبه نهم از لحاظ ذخاير مسي را دارد افزود: اكنون ميزان توليد سالانه مس در كشور به 230 تن رسيده و براساس سند چشم انداز دستيابي به توليد 800 هزار تن مورد انتظار است، در حالي كه ظرفيت اين بخش فراتر از اين ارقام مي تواند محقق شود.
نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مصوبه اخير نمايندگان مجلس درباره تغيير سهم توليد از منابع صندوق توسعه ملي به نفع توليد نبوده و با اهداف سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني در تناقض است، افزود: هدف آن بود كه 10 درصد منابع صندوق توسعه ملي در اختيار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گيرد اما اين مصوبه منابع را محدود به بودجه سال جاري كرد.
 


معاون عمران و مسكن بنياد شهيد:

 103 هزار مزار شهيد ساماندهي شد

معاون عمران و مسكن بنياد شهيد گفت: تاكنون ساماندهي 103 هزار مزار شهيد در كشور انجام شده كه معادل 50 درصد كل مزارهاي شهداست.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، حسين هادياني صبح ديروز در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: دركل كشور 220 هزار مزار شهيد داريم كه بايد كار ساماندهي آن ها را انجام دهيم وي تصريح كرد: ساماندهي گلزارهاي شهدا كار مهمي است و اثري از شهدا به جاي گذاشته و در تقويت فرهنگ شهيد و شهادت موثر خواهد بود.
هادياني در بخش ديگري از سخنان خود به مناسب سازي محيط شهري اشاره كرد و ادامه داد: طبق قانون انجام اين كار بر عهده سازمان بهزيستي بوده اما به خاطر مشكلاتي كه سازمان بهزيستي داشته ما خود نيز وارد عمل شديم.
معاون عمران و مسكن بنياد شهيد اضافه كرد: با توجه به سن بالاي بسياري از جانبازان در كل كشور، نياز است موضوع مناسب سازي محيط شهري به طور ويژه مورد توجه قرار گيرد.
هادياني اظهار داشت: تاكيد داريم دستگاه هاي اجرايي مناسب سازي محيط شهري را براي جانبازان رعايت كنند و مواردي همچون رمپ، سرويس بهداشتي را در اولويت قرار دهند.
وي متذكر شد:نحوه نصب دستگاه هاي خودپرداز بانكي براي استفاده جانبازان مشكل ساز شده و به خوبي نمي توانند از خدمات آن بهره مند شوند بنابراين انتظار داريم بانك ها جايگاه مناسب خودپرداز براي استفاده جانبازان را فراهم كنند.
 


رئيس سازمان زندان ها خبر داد

 70 رشته آموزشي و مهارتي براي زندانيان ايجاد مي شود

رئيس سازمان زندان هاي ايران از ايجاد 70 رشته آموزشي و مهارتي براي زندانيان كشور خبر داد.
به گزارش ايرنا، غلامحسين اسماعيلي روز شنبه در بازديد از مجتمع كاردرماني و حرفه آموزي كانون اصلاح و تربيت و زندان اردبيل با اشاره به برنامه هاي آموزشي و توانمندسازي زندانيان گفت: در زندان هاي كشور 70 رشته آموزشي در زمينه صنايع و حرفه هاي مختلف ايجاد شده تا زمينه آموزش و اشتغال زندانيان را فراهم سازد.
وي اصلاح و تربيت زندانيان را مهم ترين برنامه سازمان زندانها اعلام و تصريح كرد: تلاش مي كنيم با آموزش هاي ديني، حرفه اي و مهارت هاي زندگي سالم، زمينه زندگي مطلوب پس از زندان را براي زندانيان فراهم سازيم.
رئيس سازمان زندان هاي كشور پيگيري قضايي پرونده زندانيان را از دغدغه هاي مسئولان سازمان زندان ها اعلام كرد.
كارگاه قالي بافي مجتمع كاردرماني و حرفه آموزي اردبيل با حضور رئيس سازمان زندان هاي كشور به بهره برداري رسيده كه داراي 68 دستگاه دار قالي است و زمينه اشتغال 140 نفر را فراهم مي كند.
در زندان اردبيل كارگاه هاي مختلفي از جمله جوشكاري، خياطي، صنايع دستي، ام دي اف فعال است و كلاس هاي آموزشي قرآن، صنايع دستي و رايانه نيز برگزار مي شود.
 


آغاز خريد كارت ثبت نام آزمون ارشد 92

امكان خريد و دريافت كارت ثبت نام كنكور كارشناسي ارشد92 در سايت سازمان سنجش آموزش كشور فعال شد.
امكان خريد و دريافت كارت اعتباري كنكور كارشناسي ارشد 92 از ديروز در سايت سازمان سنجش آموزش كشور فعال شد و داوطلبان براي خريد كارت اعتباري ثبت نام بايد 17 هزار و 800 تومان پرداخت كنند.
بنابراين گزارش علاقمندان به دانشگاه هاي پيام نور و غيرانتفاعي نيز بايد مبلغ 5 هزار و 800 تومان پرداخت كنند.
براساس اين گزارش، داوطلبان حداكثر مي توانند 3 عدد كارت با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش كشور از طريق كارت هاي عضو شبكه شتاب خريداري كنند.
ثبت نام و شركت در آزمون كارشناسي ارشد سال 1392 و هجدهمين دوره المپياد علمي دانشجويي كشور، از 9 آبان ماه در سايت سازمان سنجش آموزش كشور آغاز مي شود و تا 16 آبان ماه ادامه دارد.
آزمون كارشناسي ارشد 92 صبح و عصر روزهاي چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه، 18، 19 و 20 بهمن ماه 1391 برگزار خواهد شد.
 


درخواست انتقال خون براي مشاركت در اهداي خون

مديركل انتقال خون استان تهران خواستار مشاركت گسترده تر مردم در اهداي خون شد.
دكتر محمد قاسم اسلامي با بيان اينكه در حال حاضر با كمبود خون مواجه نيستيم، عنوان كرد: البته نياز هست كه ذخاير مناسبي براي تامين خون مورد نياز مراكز درماني در جامعه داشته باشيم.
وي ادامه داد: در نيمه دوم سال به علت وضعيت آب و هوايي و كوتاه شدن طول روز، مراجعه هموطنان به پايگاه هاي انتقال خون كاهش مي يابد.
مديركل انتقال خون استان تهران ادامه داد: با توجه به نوع فعاليت پايگاه انتقال خون تهران و اين كه اين پايگاه نزديك به 25درصد خون مورد نياز كشور را تامين مي كند و در شهر تهران نزديك به 170مركز درماني و بيمارستان وظيفه درمان بيماران را برعهده دارد، مسلما نياز به خون و فرآورده هاي خوني وجود دارد و پايگاه تهران نياز به پشتيباني هم از نظر نيروي انساني و هم منابع مالي دارد.
وي ابراز اميدواري كرد با توجه به حساسيتي كه براي تامين خون وجود دارد و اهميتي كه براي مسئولان يافته است، ارتقاي پايگاه مدنظر قرار گرفته و برخي مشكلات پيش روي آن مرتفع شود.
اسلامي با اشاره به نوسانات قيمت ارز، گفت: ذخيره سازمان انتقال خون در خصوص لوازم مصرفي مناسب است، اما تغيير قيمت ها بر روي تامين لوازم مصرفي با توجه به محدود بودن و ثابت بودن بودجه ساليانه تاثيرگذار است بويژه اين مشكل در نيمه دوم سال بارزتر است و لازم است بودجه ويژه اي براي انتقال خون درنظر گرفته شود تا در كميت و كيفيت فرآورده هاي انتقال خون تغييري به وجود نيايد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14