(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 14  آبان  1391 - شماره 20348

يادداشت خبرنگار
وزير جهاد كشاورزي: نيازي به واردات مر غ نداريم
نماينده ولي فقيه در استان گلستان:
قتل عام مسلمانان ميانمار مقابله علني استكبار با اسلام است
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:
خوزستان مي تواند شاهرگ اقتصادي كشور شود
آغاز ساخت 8 بيمارستان دولتي در استان البرز
گازرساني به 410 روستاي خراسان شمالي
رهاسازي 25 هزار قطعه ماهي در سد قره زمين شوط
3/7 درصد جمعيت استان اصفهان بي سوادند
اختصاص 3هزار و 500ميليارد تومان اعتبار براي طرح هاي مهر ماندگار گيلان
تصويب بسته حمايتي براي مرمت بناهاي تاريخي
بوكاني ها به تماشاي سرزمين افسانه رفتند
دانش آموزان سمناني با قطار به مناطق جنگي اعزام مي شوند
بهره مندي روستاهاي بالاي 20 خانوار آذربايجان غربي از نعمت برق
فيلمساز يزدي جايزه ويژه فيلم كوتاه سوره را كسب كرد
برگزيدگان هشتمين جشنواره سراسري تئاتر مهر كاشان معرفي شدند
«وقتي از بريدگي هاي خونبار عصب مي گذرد» به جشنواره تئاتر فجر راه يافت
كوتاه از ورزش شهرستانها


يادداشت خبرنگار

كم كاري و بي توجهي به اولويت در تكميل يك جاده
در 7 ماهه اول امسال بر اثر تصادفات رانندگي در سه محور مهم اليگودرز به اصفهان، خمين و بخش بشارت جمعا حدود 60 فقره تصادف رخ داده كه بر اثر اين حوادث 20نفر كشته و 200 نفر نيز مجروح شده اند. در ميان اين محورها مسير اليگودرز به بخش بشارت بالاترين آمار تصادفات منجر به فوت را با 10كشته و 66 مجروح به خود اختصاص داده و پس از آن محور اليگودرز -اصفهان قراردارد كه حكايت از 90 مجروح و 8 كشته دارد، كه يقينا با توجه به شروع بارندگي و لغزندگي جاده در نيمه دوم با افزايش آمار تصادفات مواجه خواهد شد.
در سال 1389 طرح چهارخطه اليگودرز -خمين با پيگيري هاي نماينده دوره هشتم در رديف مصوبات سفر رئيس جمهوري قرارگرفت و عمليات اجرايي آن از سال گذشته آغاز شد و با پيگيري مهندس توكلي نماينده دوره نهم در رديف طرح هاي ماندگار دولت دهم قرارگرفت.
اما آيا شايسته نبود اولويت بندي و ضرورت در اجراي چهار خطه مسيرها رعايت مي شد؟! آيا با توجه به آماري كه از تصادفات منجر به فوت مسيرها ارائه شد، اجراي ادامه چهار خطه دورود - داران از اهميت بالاتري نسبت به مسير خمين - اليگودرز برخوردار نيست؟!
در همين زمينه مي توان به دو تصادف اخير كه به فاصله كمتر از 12 ساعت در اين محور رخ داد اشاره شود كه بر اثر آن 12نفر كشته و زخمي شدند.
اجراي طرح با توجه به حادثه خيز بودن مسير اليگودرز - داران، عمليات اجرايي اين پروژه همزمان از دورود تا اليگودرز و همچنين از اليگودرز تا داران آغاز و اجرايي شود اما متاسفانه اين گونه نشد و داران و دورود آغازگر عمليات چهار خطه شدند و هم اكنون پس از گذشت 9 سال تنها حدود 50 كيلومتر از مبدأ طرح اجرا شده و اين در صورتي است كه مابقي مسير به عنوان كم عرض ترين و حادثه خيزترين بخش اين محور بلاتكليف به حال خود رها شده است.
به هرحال اگر اجراي 60 كيلومتر باقيمانده حدفاصل اليگودرز - بويين مياندشت نسبت به خسارات و زيان هاي مطرح شده به ويژه از امنيت مردم، از اهميت كمتري برخوردار است انتظار داريم مسئولان راه و شهرسازي استان وارد عمل شده و پرونده مفتوح اين پروژه را مختومه كنند.
اليگودرز- خبرنگاركيهان
 


وزير جهاد كشاورزي: نيازي به واردات مر غ نداريم

بابل- خبرنگار كيهان:
با توليد روزانه يك هزار و 700 تن مرغ در كشور نيازي به واردات اين محصول نداريم.
وزير جهاد كشاورزي در حاشيه بازديد از مجتمع پرورش و اصلاح مرغ لاين در بابل با بيان اين مطلب افزود: ما آماده مقابله با تحريم هاي دشمن هستيم.
صادق خليليان با اشاره به طرح توسعه مجتمع مرغ لاين گفت: در سال آينده يك رديف بودجه به اين مجتمع به عنوان توليد كننده مرغ نژاد ايراني اختصاص خواهد يافت. وي افزود: يكي ديگر از اقدامات وزارت جهاد كشاورزي افزايش توليدات دامي در بخش شير و گوشت است. بر همين اساس، نژادهاي جديد دامي به دامداري هاي شمال كشور افزوده خواهد شد. خليليان تصريح كرد: با واگذاري و تسهيلات با بهره 7 درصد به فارغ التحصيلان بخش كشاورزي درصدد حمايت از توليدات داخلي هستيم.


نماينده ولي فقيه در استان گلستان:

قتل عام مسلمانان ميانمار مقابله علني استكبار با اسلام است

گنبدكاووس - خبرنگار كيهان:
امروز ايادي استكبار در مناطق مختلف جهان مانند ميانمار به صورت علني با اسلام به مقابله برخاسته اند و قتل عام مسلمانان آن كشور از نمونه هاي اين مقابله است.
نماينده رهبر معظم انقلاب در استان گلستان با اشاره به اين مطلب افزود: در گذشته دشمنان اسلام به صورت مخفيانه دست به شيطنت مي زدند.
آيت الله سيدكاظم نورمفيدي با اشاره به دستاوردهاي علمي كه جوانان ايران اسلامي به آنها دست يافته اند، خاطرنشان كرد: اين فناوري ها و امكانات نوين در راستاي پيشرفت دين مبين اسلام و سعادت بشري به كار گرفته شود.
 


رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

خوزستان مي تواند شاهرگ اقتصادي كشور شود

اهواز- خبرنگار كيهان:
خوزستان به دليل وجود منابع خدادادي، اراضي مستعد كشاورزي، صنايع نفت و شيميايي، بنادر و فرودگاههاي متعدد، دسترسي به آب هاي آزاد و وجود بازار مستعد كشور عراق، مي تواند به عنوان شاهرگ اقتصادي كشور مطرح شود.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اعلام اين مطلب افزود: مصوباتي براي صادرات خوزستان در كار گروه صادرات كشور تصويب شده كه هنوز اجرايي نشده اند كه در صورت اجرا صادرات استان به چند برابر افزايش مي يابد.
اميرحسين نظري در همايش روز ملي صادرات با بيان اين كه صادرات موتور محركه اقتصاد است، اظهار داشت: بخش توليد زماني مي تواند پايدار بماند و به حيات خود ادامه دهد كه با نگاهي صادرات محور حركت كرده و تجارت را سرلوحه كار خود قرار دهد.
وي تصريح كرد: به همين دليل مي توان در اين استان سرمايه گذاري هاي بسياري انجام داد اما با اين وجود تاكنون بسياري از زيرساخت هاي لازم براي صادرات در خوزستان به صورت جدي تحقق نيافته است.
نظري در ادامه بر وجود رايزن تجاري از خوزستان در كشور عراق جهت حل برخي مشكلاتي كه تجار با آن مواجه مي شوند، تأكيد كرد.
 


آغاز ساخت 8 بيمارستان دولتي در استان البرز

كرج- خبرنگار كيهان:
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات درماني استان البرز از اخذ مجوز ساخت 8 بيمارستان جديد در اين استان خبر داد.
محمدحسن ناصري به خبرنگار كيهان گفت: با توجه به رشد جمعيت استان البرز تاكنون كلنگ ساخت دو بيمارستان 260 تختخوابي و 160 تختخوابي به زمين زده شده و به زودي كارساخت آنها آغاز مي شود.
وي از بازسازي بيمارستان هاي سطح استان البرز خبر داد و گفت: تا قبل از تأسيس استان البرز بخش بهداشت و درمان طي سال هاي گذشته مغفول بود اما پس از تشكيل اين استان، تمام تلاش خود را به كار بسته ايم تا شاخص هاي سلامت چه در محدوده درمان و چه در سطح بيمارستان ها ارتقا يابد.
ناصري تصريح كرد: طي يك سال گذشته يك هزار متر مربع به فضاي درماني استان البرز افزوده شده است.
وي اظهار داشت: بهساز ي بخش اورژانس و راه اندازي بخش چشم پزشكي بيمارستان كمالي، راه اندازي بخش دياليز و Icu جنرال، تجهيز ccu بيمارستان شهيد رجايي از اهم اقدامات اين دانشگاه در امور بهداشت و سلامت مردم است.
اين مسئول از راه اندازي بخش روانپزشكي خبر داد و يادآور شد: بخش روانپزشكي بيمارستان باهنر تنها مركز دولتي شهرستان كرج است كه اقدام به بستري بيماران رواني مي كند.
 


گازرساني به 410 روستاي خراسان شمالي

مانه و سملقان- خبرنگاركيهان:
از بركات سفر رهبرمعظم انقلاب به استان خراسان شمالي آسفالت 1000 كيلومتر راه روستايي و گازرساني به 410 روستاي استان در مدت 3سال است.
استاندار خراسان شمالي با اشاره به اين مطلب افزود: با برنامه ريزي بايد از پتانسيل شهرستان مانه و سملقان كه به عنوان دروازه ورودي استان است، استفاده كرد.
محمود احمدي بيغش در بازديد از طرح مسكن مهر آشخانه گفت: از 1800 واحد مسكن مهر 800 واحد آماده بهره برداري است.وي در بازديد از بيمارستان 32 تختخوابي آشخانه نيز اظهار كرد: به رغم اينكه بيمارستان 90 درصد پيشرفت فيزيكي دارد، مسئولان بايد تلاش كنند تا قبل از فرا رسيدن يخبندان پروژه بيمارستان را تحويل دهند و دانشكده علوم پزشكي آن را تجهيز كنند.


رهاسازي 25 هزار قطعه ماهي در سد قره زمين شوط

شوط- خبرنگار كيهان:
95 هزار قطعه بچه ماهي در سد خاكي قره زمين و استخرهاي دو منظوره كشاورزي شهرستان شوط رهاسازي شد.
مدير جهاد كشاورزي شوط گفت: اين بچه ماهي هاي گرمابي كه از نوع كپور، آمور، فيتوفاك و سرگنده هستند در 6 مرحله در سد خاكي قره زمين و استخرهاي دو منظوره كشاورزي منطقه رهاسازي شدند.
احمدزاده با بيان اينكه اين طرح نخستين بار در شهرستان شوط اجرا شد استفاده بهينه از منابع آبي موجود در بخش كشاورزي و افزايش درآمد بهره برداران زراعي و توليد محصولات شيلاتي را از اهداف رهاسازي ماهيان در اين منابع آبي عنوان كرد.
اين بچه ماهي ها در مركز شهيد كاظمي شهرستان پلدشت در شمال آ ذربايجان غربي تكثير و پرورش يافته اند.
 


3/7 درصد جمعيت استان اصفهان بي سوادند

كاشان - خبرنگاركيهان:
معاون نهضت سواد آموزي اداره كل آموزش و پرورش اصفهان از بي سوادي 3/7 درصدي مردم اين استان خبر داد.
محمد براتي در كاشان گفت: براساس آمار اوليه مركز آمار ايران در سال جاري 3ميليون و 800 هزار نفر بي سواد درگروه سني 10تا 49 سال در كشور وجود دارد كه استان اصفهان با دارا بودن
96/3 درصد جمعيت با سواد وضعيت مطلوبي در كل كشور دارد.
وي با اشاره به روند چشمگير سوادآموزي در سال هاي اخير، اعلام كرد: پيش از پيروزي انقلاب اسلامي فقط
47/5 درصد از مردم استان اصفهان با سواد بودند كه اميدواريم تا پايان برنامه پنجم توسعه اين رقم به 100 درصد برسد.
 


اختصاص 3هزار و 500ميليارد تومان اعتبار براي طرح هاي مهر ماندگار گيلان

رشت- خبرنگاركيهان:
دستيار ويژه رئيس جمهوري از اختصاص 3هزار و 500ميليارد تومان اعتبار براي 40طرح مهرماندگار استان گيلان خبر داد.
محرابيان در جلسه ستاد مهر ماندگار گيلان كه با حضور استاندار و مديران كل دستگاه هاي اجرايي برگزار شده بود افزود: طرح هاي پيش بيني شده پس از اجرا و تكميل، گيلان را به يك مركز رشد اقتصادي در منطقه تبديل مي كند از اين رو تمام تلاش دولت اين است كه تمامي طرح ها تا پايان دولت دهم به اتمام برسد.
وي بهره برداري از راه آهن قزوين- رشت را يك قدم اساسي براي رشد استان و كشور دانست و خاطرنشان كرد: تكميل كريدور شمال- جنوب مورد درخواست كشورهاي جنوب و شمال است كه اين پروژه به تكميل حلقه مفقوده ترانزيت كالا در منطقه كمك خواهد كرد و از طرفي يكي از آرزوهاي برنامه ريزان كشور را مي توانيم به عنوان يك شاهكار صنعتي به جهانيان و ايران معرفي كنيم.
در همين رابطه استاندار گيلان نيز طي سخناني اظهار داشت: با ساخت راه آهن قزوين- رشت 10ميليون تن ظرفيت حمل و نقل ما افزايش مي يابد به نحوي كه حتي توسعه طرح بنادر انزلي، كاسپين و آستارا و حتي توسعه منطقه آزاد به اين طرح مهر ماندگار بستگي دارد.
كيهان هاشم نيا از ديدار بيش از 14سفير و كاردار از كشورهاي مختلف منطقه از روند اجرايي طرح راه آهن قزوين- رشت خبر داد و افزود: به دليل اهميت اين پروژه كه در مسير كريدور شمال- جنوب احداث مي شود 14سفير كاردار از كشورهاي محور اين كريدور براي بازديد از روند اجرايي اين پروژه مهرماندگار به استان گيلان سفر كرده اند.وي اضافه كرد: اميدواريم طرح هاي مهرماندگار گيلان ارديبهشت 92 به بهره برداري برسد.


تصويب بسته حمايتي براي مرمت بناهاي تاريخي

اصفهان -خبرنگاركيهان:
با تهيه و تصويب بسته حمايتي و تشويقي حفاظت و مرمت بناهاي تاريخي اصفهان در شوراي اسلامي اين شهر اين بسته به اجرا درآمد.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان با بيان اين مطلب اظهارداشت: براساس ضوابط شهرسازي طرح تفصيلي جديد شهر منوط به حفظ و مرمت بناي تاريخي،كاربري هاي مسكوني، فرهنگي، اقامتي، پذيرايي، تفريحي، رستوران، اداري و دفتركار، فروشگاه صنايع دستي و كتابفروشي است و تأمين پاركينگ در بناي تاريخي الزامي نيست.مسعود نريماني افزود: در اين راستا به منظور حفاظت و مرمت بناهاي تاريخي و جذب سرمايه بخش خصوصي در بافت هاي تاريخي و توسعه گردشگري عوارض ريالي براي بناهاي تاريخي رايگان شده است.وي افزود: اين بسته حمايتي تشويقي، اجرايي شده و ملاك عمل شهرداري است كه منجر به حفاظت حداكثري و مرمت تاريخي بناهاي تاريخي و همچنين رونق و توسعه گردشگري پايدار با محوريت بناهاي تاريخي خواهد شد.


بوكاني ها به تماشاي سرزمين افسانه رفتند

بوكان- خبرنگاركيهان:
«سرزمين افسانه» در فرهنگسراي سيمرغ بوكان برروي پرده رفت.
سرزمين افسانه اولين فيلم بلند سينمايي رحيم ذبيحي كارگردان بانه اي است كه نگاهي انساني به قربانيان جنگ و تنفر جديد انسان ها از صاحبان كارتل هاي صنعت اسلحه سازي و دلالان و فروشندگان اين سلاح ها به ديكتاتور سابق عراق را دارد.
اين فيلم كه در شصت و يكمين دوره جشنواره بين المللي فيلم لوكارنو و داكينو روماني تحسين شده است توليد مشترك ايران و آلمان است كه داستان انسان هاي پس از جنگ را روايت مي كند.
داستان فيلم سينمايي سرزمين افسانه دربا ره قربانيان جنگ است. با سقوط رژيم بعث و محاكمه سران آن رژيم يكي از قربانيان جنگ تحميلي ايران با تنظيم كيفر خواست و جمع آوري امضاء از ساير قربانيان تلاش مي كند كيفر خواست را به دادگاه رسيدگي به جرائم جنگي اين مجرمان در بغداد برساند و راهي كشور عراق مي شود.


دانش آموزان سمناني با قطار به مناطق جنگي اعزام مي شوند

سمنان- خبرنگار كيهان:
مسئول بسيج دانش آموزي و فرهنگيان سپاه قائم آل محمد(ص) استان سمنان گفت: تا پايان سال تحصيلي جاري بيش از 7هزار دانش آموز استان سمنان به اردوي راهيان نور اعزام مي شوند.
غلامرضا حافظي در جمع خبرنگاران افزود: اين تعداد دانش آموز از طريق قطار به مناطق عملياتي هشت سال دفاع مقدس اعزام و از اين مناطق ديدن مي كنند.
وي با اشاره به ابهام آفريني برخي افراد و جريانات سياسي گفت: چنين كاري دانسته يا از روي ناآگاهي خدمت به دشمن و استكبار است زيرا وجود افتخاراتي چون دفاع مقدس چشم طمع متجاوزين را كور كرده است.
وي اظهار داشت: تحول و تغيير بنيادين روحي و معنوي اردوهاي راهيان نور بر دانش آموزان بسيار زياد است و هميشه تقدير خانواده ها را در پي داشته است.
مسئول بسيج دانش آموزي و فرهنگيان سپاه قائم آل محمد(ص) سمنان در خصوص چگونگي اعزام دانش آموزان اردوهاي راهيان نور گفت: اين اعزام به هيچ وجه الزامي نيست ضمن اينكه حتما بايد رضايت كتبي والدين دانش آموزان باشد و رفتن و نرفتن دانش آموز تاثيري در نمرات درسي آنان به ويژه درس آمادگي دفاعي ندارد.وي گفت: نمره عملي درس آمادگي دفاعي در مقابل آشنايي عملي دانش آموز با سلاح هاي سبك و چگونگي استفاده از آن ها و بهره گيري از تجهيزات دفاع در مقابل حملات شيميايي، ميكروبي و هسته اي داده مي شود.
 


بهره مندي روستاهاي بالاي 20 خانوار آذربايجان غربي از نعمت برق

اروميه- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت توزيع برق آذربايجان غربي گفت: 100 درصد روستاهاي بالاي 20 خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند.
كاظمي كيا گفت: تعداد مشتركان شهري و روستايي آذربايجان غربي تا پايان شهريور ماه سال جاري به 982 هزار و 409 مشترك مي رسد كه 72 درصد از مشتركان شركت توزيع برق را مشتركان شهري و 28 درصد ديگر را روستاييان تشكيل مي دهند.وي با اشاره به ميزان مصرف برق در 6 ماه نخست سال جاري تصريح كرد:ميزان مصرف برق به تفكيك مشتركان شهري و روستايي به ترتيب 194 هزار و 187 مگاوات ساعت و 1 ميليون و 691 هزار و 385 مگاوات ساعت است.مديرعامل شركت توزيع برق آذربايجان غربي با اشاره به بهره مندي صددرصدي خانوارهاي شهري و روستاهاي بالاي 20 خانوار استان از نعمت برق اعلام كرد: براساس آخرين آمار 2 هزار و 852 روستا در آذربايجان غربي از نعمت برق برخوردار هستند.


فيلمساز يزدي جايزه ويژه فيلم كوتاه سوره را كسب كرد

يزد-خبرنگاركيهان:
فيلمساز حوزه هنري استان يزد جايزه ويژه هيئت داوران دومين جشنواره فيلم كوتاه سوره راكسب كرد.
به گزارش روابط عمومي حوزه هنري استان يزد، دومين جشنواره فيلم كوتاه سوره از 29 مهر تا چهارم آبان ماه جاري با حضور جمعي از سينماگران و هنرمندان در تهران برگزار شد و برگزيدگان بخش هاي مستند، داستاني، پويانمايي و تجربي معرفي شدند.
پس از معرفي برگزيدگان بخش هاي مختلف، هيئت داوران جشنواره از رقيه توكلي فيلمساز حوزه هنري استان يزد به خاطر ساخت فيلم كوتاه داستاني «صبا» تقدير كرد و جايزه ويژه هيئت داوران شامل تنديس و لوح تقدير جشنواره به اين كارگردان تعلق گرفت.
فيلم داستاني «صبا» به تهيه كنندگي حوزه هنري استان يزد در سال 91 در يزد وشهرستان اردكان ساخته شده است.اين فيلم فرهنگي و اجتماعي، روايتگر ايثار و فداكاري دختري است كه پس از مرگ خواهرش سرپرستي خواهرزادگانش را برعهده مي گيرد و ...
اين فيلم مهرماه امسال به بخش مسابقه هفدهمين جشنواره بين المللي فيلم پوسان كره جنوبي و بخش مسابقه بيست و نهمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران راه يافته بود.
 


برگزيدگان هشتمين جشنواره سراسري تئاتر مهر كاشان معرفي شدند

كاشان- خبرنگاركيهان:
مراسم اختتاميه هشتمين جشنواره سراسري تئاتر مهر كاشان با حضور ايرج راد، هنرمند پيشكسوت تئاتر، سينما و تلويزيون در كاشان برگزار شد.
اين جشنواره با حضور 23گروه نمايشي از سراسر كشور در بخش هاي صحنه اي، خياباني و نمايشنامه خواني برگزار و پس از 5روز با معرفي برگزيدگان بخش هاي مختلف به پايان رسيد.در بخش موسيقي صحنه، لوح تقدير و جايزه نقدي موسيقي به سامان گودرزي براي نمايش «جاي خالي او» از اليگودرز و ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و جايزه نقدي به گروه موسيقي نمايش «سر نخ» از تبريز اهدا شد.در بخش طراحي آفيش و بروشور، لوح تقدير و جايزه نقدي جشنواره در اين بخش به «زهرا غني بيدگلي»، طراح بروشور نمايش «زارون» از كاشان اهدا شد، ضمن اينكه هيئت داوران در بخش طراحي لباس و چهره پردازي هيچ انتخابي نداشت.
در بخش طراحي صحنه، ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و جايزه طراحي صحنه را «حسين قرباني»، طراحي صحنه نمايش «چقدر دور و چه نزديك به خانه» از ساري دريافت كرد.
در بخش نويسندگي، ديپلم افتخار متن برتر جشنواره، تنديس و جايزه به خانم ها «ندا اعتمادي كيا» و «مرجان يدالله زاده» نويسندگان نمايش «خوشه پروين» از آبادان و ديپلم افتخار متن برتر جشنواره، تنديس و جايزه نقدي به «حسين قرباني» نويسنده نمايش «چقدر دور و چه نزديك به خانه» از ساري رسيد.
در بخش بازيگري زن، لوح تقدير و جايزه بازيگر برتر زن جشنواره به «ناهيد گودرزي» به خاطر بازي در نمايش «جاي خالي او» از اليگودرز اهدا شد، ضمن اينكه در اين بخش «مريم ابراهيمي» بازيگر نمايش «چقدر دور و چه نزديك به خانه» از ساري و «رقيه زارعيون» بازيگر نمايش «سيمرغ» از تبريز به طور مشترك رتبه سوم را كسب كردند و «حوراتيلا» بازيگر نمايش «خوشه پروين» از آبادان رتبه دوم و «زهرا اميري» بازيگر نمايش «خوشه پروين» از آبادان نيز توانستند رتبه اول جشنواره را در بخش بازيگري زن به دست آورند.
در بخش بازيگري مرد، لوح تقدير بازيگري مرد و جايزه نقدي به «امير رفيعي» بازيگر نمايش «مكاشفه در باب ننه دلاور و فرزندانش» از آمل و «مهرداد توكلي» بازيگر نمايش «جاي خالي او» از اليگودرز تعلق گرفت، ضمن اينكه در بخش بازيگري مرد ديپلم افتخار و جايزه سوم بازيگر مرد به «مهيار عسگري» براي بازي در نمايش «حقايقي درباره يك ماهي مرده» از كاشان، ديپلم افتخار و جايزه دوم اين بخش به «وحيد مبصري» براي نمايش «سر نخ» از تبريز اهدا شد و هيئت داوران در اين بخش براي رتبه اول بازيگري مرد انتخابي نداشت.در بخش كارگرداني، «حسين قرباني» از ساري براي نمايش «چقدر دور و چه نزديك به خانه»، «شهرام احمدي» از تبريز براي كارگرداني نمايش «سر نخ» و «ندا اعتمادي كيا» از آبادان براي كارگرداني نمايش «خوشه پروين» توانستند رتبه هاي اول تا سوم اين بخش را كسب كرده و ديپلم افتخار، جايزه نقدي و تنديس جشنواره را به خود اختصاص دهند.
 


«وقتي از بريدگي هاي خونبار عصب مي گذرد» به جشنواره تئاتر فجر راه يافت

اراك- خبرنگاركيهان:
نمايش «وقتي از بريدگي هاي خونبار عصب مي گذرد» در بيست و چهارمين جشنواره تئاتر منطقه يك كشور برگزيده و به سي و يكمين جشنواره تئاتر فجر راه يافت.
سرپرست معاونت هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي با اعلام اين خبر گفت: اين نمايش به نويسندگي رضا شاهبداغي و كارگرداني سيد مهدي محمدي به عنوان برگزيده بيست و چهارمين جشنواره تئاتر اين استان در اين جشنواره حضور داشت. مهدي قاسمي با اشاره به اينكه اين نمايش توانست در قسمت هاي مختلف عناوين برتر را به خود اختصاص دهد افزود: سيد مهدي محمدي در بخش كارگرداني، رضا شاه بداغي در بخش نمايشنامه نويسي، مهدي خسروي در بخش طراحي صحنه و موسيقي رتبه برتر اين جشنواره را كسب كردند.
وي تصريح كرد: همچنين مهناز حسيني بازيگر نقش مادر اين نمايش نيز از سوي كانون منتقدان استان لرستان مورد تقدير قرارگرفت. قاسمي با بيان اينكه مهناز حسيني، نازنين صالحي، معصومه باقري و فاطمه قاسمي بازيگران اين نمايش هستند اظهار داشت: «وقتي از بريدگي هاي خونبار عصب مي گذرد» روايت چهار زن مرده از نسل هاي متفاوت است كه ورود يك جنازه به ميان آنها، بهانه اي براي بازگوكردن داستان زندگي شان مي شود.


كوتاه از ورزش شهرستانها

معرفي برترين هاي تير و كمان
اراك- خبرنگار كيهان:مسابقات تير و كمان استان مركزي، در بخش آقايان و بانوان در دو رشته «ريكرو» و «كامپوند» در اراك برگزار شد.
در پايان اين مسابقات، در بخش آقايان در رشته ريكرو، عباسعلي، علي خسروي از خمين، محمد قلي زاده از خمين وسيد مصطفي الحسيني از اراك به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را كسب كردند.
در رشته كامپوند هم هادي سروش از محلات اول شد، احسان عبدي و هاني فراهاني هر دو از اراك به ترتيب دوم و سوم شدند.
در بخش بانوان در رشته ريكرو كبري ملكي از خمين، معصومه رضايي و زهرا ميرزايي هر دو از اراك عناوين اول تا سوم را به دست آوردند.
در رشته كامپوند، الهه مبارك آبادي، فاطمه نعمتي راد و مريم معظمي هر سه از اراك به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.
رقابت 40 دونده
¤ مسابقات دو صحرانوردي انتخابي روستاييان استان مركزي با شركت 40 ورزشكار در دو رده سني برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات، در رده سني جوانان، مهدي هوشيار علي رضايي نوري و علي نجفي عناوين اول تا سوم را كسب كردند.
در رده سني بزرگسالان هم عليرضا توكلي، يزدان كريمي و امير فيروزي نيا به ترتيب در جايگاه اول تا سوم قرار گرفتند.
برگزاري كلاس آموزشي
¤ كلاس آموزشي آسيب هاي ورزشي ويژه رشته رزمي در اراك برگزار شد.
در اين كلاس آموزشي كه با شركت 30 ورزشكار به مدرسي استاد حسني از مدرسين دانشگاه برگزار شد، شركت كنندگان با آسيب هاي رايج و نحوه پيشگيري اين ورزش آشنا شدند.
برگزاري مسابقات هفت سنگ
كرج- خبرنگار كيهان: تيم هفت سنگ استان البرز براي شركت در رقابت هاي قهرماني كشور به شهركرد اعزام شد. اين رقابت ها در شهركرد و با شركت حدود 150 ورزشكار از استان هاي كشور برگزار شد. گفتني است كه اين اولين بار است كه تيم هفت سنگ البرز در رقابت هاي كشوري شركت مي كند.
پياده روي خانوادگي در ايوان غرب
ايوان غرب- خبرنگار كيهان: همايش پياده روي خانوادگي از طرف ستاد نماز جمعه ايوان غرب از مركز شهر تا اردوگاه خوران به طول 5 كيلومتر برگزار شد. در پايان اين مسابقه تعداد 8 ربع سكه و 20 جايزه 30 هزار توماني به قيد قرعه به شركت كنندگان اهدا شد.
قهرماني نوجوانان فيروزآباد
فيروزآباد فارس- خبرنگار كيهان: مسابقات فوتبال قهرماني نوجوانان فيروزآباد كه با حضور 8 تيم در ورزشگاه تختي اين شهر برگزار شده بود با قهرماني تيم نبرد با كسب 18 امتياز به پايان رسيد. تيم هاي سايپا و صدرا مقام هاي دوم و سوم را به دست آوردند.
تيم شهيد رضايي برتر شد
¤ مسابقات قهرماني نونهالان باشگاه هاي فيروزآباد كه با حضور 7 تيم آغاز شده بود با قهرماني تيم شهيد رضايي به پايان رسيد و تيم هاي صدرا و علم و ادب نيز موفق به كسب مقام هاي دوم و سوم شدند.
برپايي مسابقه تيراندازي
¤ يك دوره مسابقه تيراندازي با اهداف پروازي بين 18 نفر شركت كننده در محل سايت تيراندازي فيروزآباد برگزار شد كه كيوان حسن پور مقام اول و ابراهيم هوشيار و حسن انصاري دوم و سوم شدند.
برگزاري مسابقه سي دو كان كاراته
¤ با تلاش مهدي اسلاملو نماينده سي دو كاراته فارس يك دوره مسابقه سي دو كان با حضور 120 هنر جوي مدرسه كاراته ثاراله برگزار شد، نفرات اول تا سوم هر وزن مدال و حكم قهرماني دريافت كردند.
نايب قهرماني باستاني كار نونهال كاشان
كاشان- خبرنگار كيهان:رئيس هيئت پهلواني و زورخانه اي ناحيه مقاومت بسيج كاشان از نايب قهرماني ورزشكار نونهال باستاني كار كاشاني در مسابقات كشوري كه در شهر اصفهان برگزار شد، خبر داد.
جواد آبيار گفت: امير فرح نيا، ورزشكار نونهال شهرستان كاشان در رشته كباده مسابقات قهرماني ورزش پهلواني و زورخانه اي موفق شد عنوان نايب قهرماني كشور را به خود اختصاص دهد.
وي افزود: در اين رقابت ها كه در دور ده سني خردسالان و نونهالان به ميزباني استان اصفهان برگزار شد در رده سني خردسالان و در رشته كباده، امير فرح نيا، ورزشكار نونهال كاشاني عضو تيم منتخب استان اصفهان موفق شد بعد از محمدجواد بشيري از استان همدان به مقام نائب قهرماني كشور برسد و حسام يزدي از استان فارس سوم شد.
آبيار بيان داشت: در پايان اين رقابت ها و در جمع امتيازات تيمي نيز تيم رده سني خردسالان ورزش باستاني و زورخانه اي استان اصفهان موفق شد عنوان نايب قهرماني مسابقات كشور را كسب كند.
وي همچنين از كسب رتبه اول سيدحسين موسوي، مرشد 10 ساله كاشاني در امتحانات مرشدهاي كشور خبر داد. گفت: اين مرشد خردسال كاشاني از بين 90 نفر مرشد از سراسر كشور موفق به كسب اين رتبه با ارزش شد.
صعود به ليگ دسته اول فوتسال
¤ تيم فوتسال اميدهاي لرستان با كسب عنوان قهرماني رقابت هاي فوتسال اميدهاي كشور به ليگ دسته اول فوتسال كشور صعود كرد.
رقابت هاي فوتسال اميدهاي باشگاه هاي كشور در كاشان با انجام ديدار رده بندي و فينال و با كسب عنوان قهرماني تيم دهياران كوهدشت لرستان و نايب قهرماني تيم آرامس سردشت و همچنين صعود اين دو تيم به مسابقات ليگ دسته اول فوتسال اميدهاي كشور كه بالاترين سطح رقابت هاي ليگ فوتسال در رده اميدهاي كشور محسوب مي شود خاتمه يافت.
اين رقابت با شركت 8 تيم شهرداري ساوه، تبريز، اهواز، سردشت كيان سيلك كاشان، مشهدالرضا، اسلامشهر و كوهدشت لرستان و كاشان برگزار شد.
درخشش شركت صنايع پتروشيمي
كرمانشاه- خبرنگار كيهان:در اولين جشنواره ورزش هاي همگاني كارگران سراسر كشور شركت صنايع پتروشيمي كرمانشاه مقام دوم اين دور از مسابقات را كسب كرد. اين جشنواره در روزهاي 26 و 27 مهرماه سال جاري در استان تهران برگزار شد و تيم 12 نفره شركت صنايع پتروشيمي كرمانشاه در اين رقابت ها توانست مقام دوم را در اين جشنواره كه شامل رشته هاي ورزشي طناب كشي، فوتبال دستي، تنيس روي ميز و دارت بود كسب كند.
صعود به همراه اعضاي خانواده
سرخس- خبرنگار كيهان: محمدعلي شباني كارمند شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد به همراه اعضاي خانواده اش به قله 5 هزار و 671 متري دماوند صعود كرد. وي در طي هفت سال گذشته به قله هاي مختلف كشور صعود كرده است. در اين صعود پسر، دختر و همسرش به اين قله صعود كردند.
برگزاري فوتبال ساحلي
جاسك- خبرنگاركيهان: به همت اداره ورزش و جوانان جاسك و همكاري هيئت فوتبال يك دوره مسابقات فوتبال ساحلي با شركت 4 تيم در محل زمين ورزشي محله مقسا برگزار شد كه در پايان تيم ملوان منطقه دوم دريايي جاسك به مقام قهرماني رسيد و تيم هاي مقسا و سپاه دريايي به ترتيب مقام هاي دوم و سوم اين مسابقات را به دست آوردند.
در اين مسابقات غلام رئيس از تيم مقسا به عنوان فني ترين بازيكن معرفي شد.
معرفي برترين هاي مسابقه پرس سينه
¤ يك دوره مسابقه پرس سينه و پاورليفتينگ با شركت 30 نفر در محل باشگاه پرورش اندام و بدنسازي عصر بدن جاسك برگزار شد.
در وزن 55كيلوگرم
1-جواد كنگزاري- اميد فيروزمند و عماد زومكي
در وزن 66 كيلوگرم
عدنان پروين، عليرضا پارسا و سلمان ذاكري پور
در وزن 65 كيلوگرم
مرتضي شهي زاده، احسان ايماني و مجيد كريمي
در وزن 70كيلوگرم
رحيم كردان زاده، احمد ذاكري و حيدر رحماني
در وزن 75كيلوگرم
حبيب پارسا، رحمت الله انديش و الياس ايماني
در وزن 80كيلوگرم
حنيف آز- محمد كوزاده و فيصل قشمي
در وزن 85 كيلوگرم
علي آخي، محمود باتونه و موسي ملاحي
در وزن 90كيلوگرم
روح الله موروتي، فهيم آتش زبان
در وزن 120كيلوگرم
احسان مهدي پور، علي مهربان گروئي مقام هاي برتر را كسب كردند.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14