(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 14  آبان  1391 - شماره 20348

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
يك نقشه و دو خط (يادداشت روز)
در نامه جداگانه به رهبري
سران 3 قوه : اختلاف ها را كنار مي گذاريم
نصف ديگر ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
با اشاره به نامه هاي اخير سران قوا به مقام معظم رهبري
فعالان سياسي: مسئولان تبعيت از رهبري را در عمل نشان دهند
روزنامه آمريكايي: ايران كليد حل مشكلات منطقه خاورميانه
نفرين كردن آمريكا شرعاً حرام است! (خبر ويژه)
وقتي راديو فردا سياست افزايش جمعيت ايران را مضر مي داند! (خبر ويژه)
نسخه اپوزيسيون، برمي گرديم ولي بازنمي گرديم! (خبر ويژه)


يك نقشه و دو خط (يادداشت روز)

 
دو هفته پيش روزنامه نيويورك تايمز پروژه اي را كليد زد كه طي روزهاي بعدي تداوم يافت. اين روزنامه مدعي بود ايران و آمريكا براي اولين بار توافق كرده اند به صورت مستقيم درباره برنامه هسته اي مذاكره كنند. هفته گذشته نيز چند رسانه آمريكايي بدون هيچ سندي و به طور هماهنگ شايعه كردند آقايان علي اكبر ولايتي، اصغر حجازي و حسين طائب به نمايندگي از رهبري ايران روز اول اكتبر (10مهر) در قطر با فرستادگان اوباما مذاكره كرده اند. شبكه عمليات رواني آمريكايي-صهيونيستي براي واقعيت بخشيدن به اين دروغ نوشتند «اين ديدار حدود 11 ساعت طول كشيد و دوبار براي اقامه نماز توسط هيئت ايراني متوقف شد[!] دو تن از نمايندگان ايراني گرين كارت داشتند و مرتب به آمريكا سفر مي كنند[!] دو تن از شركت كنندگان آمريكايي، خانم والري جارت مشاور ارشد اوباما و رابرت اينهورن بوده اند. يكي از همراهان خانم جارت 60 ساله و ديگري 30 ساله بود».
همين شايعات بلافاصله مورد استقبال رسانه هاي زرد جريان اپوزيسيون قرار گرفت و به عنوان مثال خبر مطلقا دروغ نيويورك تايمز، تبديل به تيتر اول يكي از روزنامه هاي زنجيره اي شد كه انتشار تحليل هاي شبكه دولتي انگليسي (بي بي سي) به نام خويش را در كارنامه خود دارد. البته ارگان حلقه انحرافي نيز كه به شدت «نفوذ زده» است، به تكميل پروژه عمليات رواني آمريكا و جريان اپوزيسيون و فتنه پرداخت و در تيتر اصلي صفحه اول روز سه شنبه گذشته خود نوشت«آيا مك فارلين جديدي در راه است؟... ولايتي اين سفر و هرگونه مذاكره را تكذيب كرد، اما بايد مراقب هرگونه سناريوسازي مانند ماجراي مك فارلين بود»(!؟)
عمليات رواني آمريكا و غرب و جبهه اپوزيسيون در ماجراي اخير كدام اهداف را دنبال مي كند؟ آيا اين عمليات از موضع انتخاب است يا اضطرار و ناچاري؟ بخشي از پاسخ اين پرسش را نيويورك تايمز در همان گزارش دروغ خود لو مي دهد آنجا كه مي نويسد «در صورت تأييد اين گزارش مي توان تصميم جديد ايران به مذاكره مستقيم با آمريكا را چرخش آشكار در سياست خارجي دانست. ايران سالها مذاكره با آمريكا را رد كرده و توافق فعلي، نشانه جنگ قدرت در عرصه سياسي اين كشور است. ايران طي سالها حاضر نشده با آمريكا كه آن را شيطان بزرگ مي خواند مذاكره كند اما فشارهاي اقتصادي اخير تأثير خود را گذاشته و اينك مقامات آمريكايي از دريافت پيام ايران مبني بر اينكه مايل به نشست پشت ميز مذاكرات مستقيم است، خبر مي دهند». همان زمان دويچه وله ابعاد عمليات رواني رسانه رسمي دولت آمريكا را روشن تر كرده و نوشت «خبر نيويورك تايمز مي تواند موضع اوباما در تبليغات انتخاباتي را در حوزه سياست خارجه تقويت كند. اوباما از سوي رقيب جمهوريخواهش متهم به انفعال بيش از حد در برابر بلندپروازي ها و جاه طلبي هسته اي ايران شده و در تلاش براي خروج از اين اتهام است».
اوباما البته در اين هدف تنها نبود. حلقه هايي كه آنان را به عنوان جريان هاي فتنه مي شناسيم و هم پوشاني آنها با جريان برانداز قابل انكار نيست، دوست داشتند به اين عمليات رواني و رگبار شايعات دامن بزنند و القا كنند كه جمهوري اسلامي كم آورده و به صورت مخفيانه و از موضع پايين مشغول مذاكره با آمريكاست! به همين دليل، سايت هاي تابلوداري مانند 2ارگان رسانه اي فرستادگان جريان فتنه به لندن و پاريس، با بازوهاي رسانه اي ناتوي فرهنگي همداستان شده و براساس دروغ خود ساخته، زبان به سرزنش گشودند كه بله، حاكميت در خفا به مذاكره رفته و ملت را دور زده و... مشتي حرف هاي ياوه از اين قبيل. مردان هنرمندي كه اين گونه خود گفته و خود خنديده بودند، همان كساني هستند - از جمله آقاي «اردشير، الف»- كه پس از فرار از ايران با كنسولگري آمريكا در اسلامبول ارتباط گرفتند و قرار و مدارهاي بعدي براي اقامت در اروپا و سرويس دهي به سازمان جاسوسي سيا را گذاشتند. حالا رسانه هاي اين جريان كه قباله خود را يكجا به نام سازمان سيا و سرويس هاي مشابه زده، درباره قبح مذاكره مخفيانه با آمريكا سخن مي گفتند و قصه سرتا پا خيالي نوشته شده در سازمان ناتوي فرهنگي را بلغور مي كردند. آنها همان كساني هستند كه به تصريح مايكل پازنر معاون وزارت خارجه آمريكا، در مذاكرات انجام گرفته خواستار تشديد تحريم ها عليه ايران شده بودند!
اين عمليات رواني نخ نماتر از آن است كه نياز به ردّيه داشته باشد. آيا مي شود يك هيئت بلندپايه- آن هم با تركيب آقايان ولايتي، حجازي و طائب- به مذاكره با چهره هاي شناخته شده آمريكايي نظير اينهورن برود و حتي يك تصوير از ديدار كذايي موجود نباشد؟! اصلا آيا رژيم منحط و مرتجع قطر در چنان جايگاهي قرار دارد كه محل اعتماد ايران واقع شود؟ دوم اينكه چگونه مي شود با فرستادگان رئيس دولتي (اوباما) مذاكره كرد و قرار و مدار گذاشت كه خود وي درباره ماندن در منصب يا سقوط بلاتكليف است؟ چهارم اينكه جمهوري اسلامي در سياست خارجي نيازي به پنهانكاري نمي بيند و اگر امري را ضرورت بداند، علنا اعلام مي كند همچنان كه درباره مسائل عراق و لبنان و سوريه و فلسطين و بحرين اعلام شد. آيا شتري به بزرگي مذاكره را در صورت وقوع مي توان پنهان كرد؟ طبعا سپري شدن زماني كوتاه روشن مي كند كه آمريكايي ها و جريان هاي همسو با آنان از سر نياز و احتياج، دروغ بزرگي ساختند. اما مهم اين است كه رويكردي نشانه شناسانه به عمليات رواني اخير داشته باشيم. در واقع، اين عمليات هرچند به قصد القاي كم آوردن و ضعف و تسليم ايران طراحي شد اما در حقيقت نشانه «عجز و استيصال آمريكا» از يك سو و «نياز استراتژيك و گدايي آنها» از طرف ديگر است. كدام نشانه براي عجز و استيصال و نياز از اين بالاتر كه رسانه هاي يك رژيم مدعي ابرقدرتي در دنيا، به خيال و آرزوي ناكام خود جامه دروغين خبر بپوشانند؟!
چرا آمريكا و جبهه اپوزيسيون و جريان فتنه نيازمند عمليات رواني از اين دست هستند؟ براساس اخبار و شواهد و اسناد موجود آمريكا و متحدانش همزمان روي 3 محور متمركز شده اند. 1-برجسته سازي اختلاف در حاكميت و جبهه اصولگرايي 2-تشديد فشار تحريم هاي اقتصادي 3- نمايش ضعف و به زانو درآمدن جمهوري اسلامي و مذاكره از سرتسليم طلبي در برابر غرب. اين 3 محور قرار است يكديگر را پوشش داده و تقويت كنند. به عنوان مثال تمركز روي اختلاف ها و تعميق آن در داخل در عمل مي تواند جمهوري اسلامي را در حوزه سياست خارجي ضعيف و منفعل كند. همچنين فشار تحريم ها قرار بوده به اختلاف در حاكميت يا ميان مردم و حاكميت منجر شود، جمهوري اسلامي را به زانو درآورد و از موضع اضطرار پاي ميز مذاكره بكشاند. اما اكنون كه اين اتفاق ها نيفتاده و موضع جمهوري اسلامي قاطع تر شده، چيدمان نقشه آمريكا به هم خورده است. بنابراين محافل اطلاعاتي آمريكا خيز برداشته اند تا فاصله ايجاد شده ميان آرزو و واقعيت را با پل شايعه و خيالات پر كنند چرا كه اگر اين چند محور به يكديگر ملحق نشود، عمليات رواني چند لايه نيز بر ضد خود عمل خواهد كرد؛ يعني هم ملت و حاكميت ايران به روئين تن تازه اي دست پيدا خواهد كرد، هم وحدت و اتفاق ملي وارد مرحله سرنوشت ساز خواهد شد و هم ملت هاي كنجكاو و ناظران بين المللي درس تازه اي با ويژگي ضعف فزاينده آمريكا خواهند آموخت. در واقع آمريكا ناچار است كم آوردن خود در حوزه فشار اقتصادي و تسليم ناپذيري ايران را با شايعه و شبهه مذاكره مخفيانه جمهوري اسلامي بپوشاند غافل از اينكه نمي توان با دروغ و مجاز و آرزو پل ساخت.
عمليات رواني جديد آمريكا در آستانه سالگرد تسخير لانه جاسوسي شيطان بزرگ در تهران و مقارن با چند ماه اعتراض توفنده ملت هاي مسلمان عليه سفارتخانه هاي ايالات متحده در سراسر جهان كليد خورده است. در 2 سال گذشته - به ويژه طي ماه هاي اخير- سياستمداران و رسانه هاي غربي مكررا اذعان كرده اند كه پديده حمله و اعتراض به سفارتخانه هاي آمريكا و سر دادن شعار مرگ بر شيطان بزرگ، الهام گرفته از انقلاب 1979 ايران و تسخير سفارت اين رژيم در تهران است. انرژي آزاد شده از آن حركت بزرگ بعد از سي و چند سال گويا بناي فروكش كردن ندارد هيچ، كه حتي رو به تشديد و تصاعد است. در چنين بستري از واقعيت، تصميم سازان و اتاق فكرنشينيان آمريكايي تصور كرده اند اگر القا كنند كه ايران به زانو در آمده و پاي مذاكرات مخفيانه با شيطان رفته، ترمز «بيداري اسلامي» نيز كشيده مي شود؛ پديده شگرفي كه خواب از چشم آمريكايي ها و صهيونيست ها گرفته و به عنوان مثال دان مريدور معاون نتانياهو مي گويد«آنچه مرا درباره تحولات و انقلاب هاي خاورميانه نگران مي كند، بازگشت خدا و مذهب به متن سياست است». در اين ميان جريان منهزم فتنه و ضدانقلاب نيز تصور مي كنند هر قدر خدشه به اعتبار و آبروي جمهوري اسلامي وارد آيد و غرب از موضع استيصال كنوني خارج شود، آنها نيز از فلاكت خودساخته خارج مي شوند. اما مسئله مهم در همين «اگر» بزرگي است كه غول هاي استراتژي آمريكا را بيچاره خود كرده است.
4 سال پيش - اواخر شهريور 1387-در حالي كه روزنامه لس آنجلس تايمز تصريح مي كرد«با توجه به رشد فزاينده قدرت و نفوذ ايران، جمهوري اسلامي به مثابه خار در چشم آمريكا در آمده است»، موسسه نومحافظه كار و پرنفوذ «آمريكن اينترپرايز» (طراح پروژه قرن جديد آمريكايي) در گزارشي به قلم رئول مارك گركت (از افسران ارشد و سابق سيا) نوشت« مواضع رهبر عالي ايران، سياست جرج بوش را نابود كرد... او آخرين بار در چالش هسته اي اعلام كرد جمهوري اسلامي تسليم نخواهد شد و اگر در برابر ابرقدرت هاي متكبر يك گام به عقب برداريم، باعث مي شود تا آنها جلو بيايند. اگر آيت الله خامنه اي تنها يك بار حتي به صورت مخفيانه، فرستاده اي را به واشنگتن اعزام مي كرد ما هم اكنون در تهران سفارت خود را مجددا برپا كرده بوديم اما افسوس كه اين اتفاق نيفتاد». بر اين سياق مي توان گفت آيت الله خامنه اي سياست پرفريب اوباما را نيز نابود كرده است.
بعد از اين به تفصيل بايد نوشت كه جريان هاي فتنه گر و منحرف در تقلاي خائنانه خود، گشودن عقده ناكام آمريكا را پي مي گيرند و به موازات فشار براي سازش در حوزه سياست خارجي، خط فرسايش و اختلاف و تعارض و تنش در حوزه سياست داخلي را دنبال مي كنند چرا كه معتقدند اين دو رويكرد تناقض نما، لازم و ملزوم و مكمل يكديگر هستند. مي شود پيش بيني كرد همين دو خط تا انتخابات رياست جمهوري سال آينده پي گرفته شود، هر چند كه برخلاف ميل آنان ثمر خواهد داد و به وحدت بيشتر در داخل و مقاومت فزونتر در جبهه خارجي خواهد انجاميد.
محمد ايماني
 


در نامه جداگانه به رهبري

سران 3 قوه : اختلاف ها را كنار مي گذاريم

 
در پي هشدار رهبر معظم انقلاب به مسئولان و سران قوا درباره پرهيز از اختلاف و كشاندن آن به ميان مردم، رؤساي قواي مجريه، مقننه و قضائيه در نامه هاي جداگانه اي به معظم له بر وحدت و همدلي ميان خود و پيروي از فرامين معظم له تأكيد كردند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، صبح چهارشنبه در ديدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجويان با اشاره به نامه نگاري هاي اخير ميان سران قوا تأكيد كردند: يكي از موارد مضر، اختلاف ميان مسئولان و بدتر از آن كشاندن اختلاف ميان مردم است.
ايشان افزودند: من به مسئولان و رؤساي قوا هشدار مي دهم كه مراقب باشند و اختلافات را به ميان مردم نكشانند.
پس از اين فرمايشات معظم له، سران قوا در نامه هاي جداگانه اي به محضر رهبر معظم انقلاب بر پيروي از فرامين ايشان تأكيد كردند.
«محمود احمدي نژاد» روز پنجشنبه در نامه خود با تقدير از توجه هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به ضرورت حفظ و تقويت وحدت در شرايط خطير كنوني، اظهار داشت: دولت ضمن استقبال كامل از اين تذكر به موقع، مانند هميشه تمام همّ خود را مصروف خدمتگزاري بي منت و پافشاري بر اصول و ارزش هاي انقلاب و صيانت از حقوق اساسي ملت خواهد كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري متن نامه «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهوري اسلامي ايران به شرح زير مي باشد:
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرت آيت الله خامنه اي (مدظله العالي)
مقام معظم رهبري
سلام عليكم
با تبريك عيد عظيم غدير كه تضمين و كمال رسالت پيامبر اعظم(ص) و نقطه پيوند بشريت با حقيقت انسان كامل و امام معصوم(س) است از توجه هوشمندانه حضرتعالي به ضرورت حفظ و تقويت وحدت در شرايط خطير كنوني صميمانه سپاسگزارم.
دولت ضمن استقبال كامل از اين تذكر به موقع مانند هميشه تمام همّ خود را مصروف خدمتگزاري بي منت و پافشاري بر اصول و ارزش هاي انقلاب و صيانت از حقوق اساسي ملت خواهد كرد و به دليل مسئوليت هاي سنگين خود از بگومگوها و يا اصطكاكات داخلي استقبال نخواهد نمود و مانند گذشته و براي مصالح كشور همه نامهرباني ها را صبورانه تحمل خواهد كرد.
به واسطه طراحي دشمنان، ملت و كشور در فشارند. اينجانب و همكارانم در دولت براي تدبير امور و مقابله با توطئه هاي دامنه دار و وسيع بدخواهان و براي كاهش فشار بر مردم و پيشبرد امور كشور تمام توان خود را به طور شبانه روزي به كار بسته ايم ليكن ابعاد مسئله و اهميت موضوع مستلزم حضور همه قوا و مسئوليت پذيري و همكاري و همراهي آنان با دولت است كه امروز در خط مقدم اين جنگ تمام عيار اقتصادي قرار دارد.
مطمئن هستم كه جنابعالي بر پاسداري قاطع از قانون اساسي و به ويژه از حقوق اساسي ملت و همچنين صيانت از جايگاه رفيع رئيس جمهوري منتخب ملت كه بالاترين مقام رسمي كشور پس از رهبري و مجري قانون اساسي است، تأكيد داريد و با هر اقدامي كه اختيارات و مسئوليت هاي مهم او را مخدوش نمايد، مخالفيد.
توجه دادن حضرتعالي به امر انتخابات رياست جمهوري بسيار دقيق و مهم است. انتخابات رياست جمهوري مظهر اراده ملي و نماد حاكميت مردم و بالاترين تجلي مردم سالاري است. جنابعالي بارها تأكيد كرده ايد كه همه بايد به گونه اي عمل نمايند كه انتخاباتي پرشور و با حداكثر مشاركت مردم كه موجب تجديد قواي انقلاب و عامل نشاط و همبستگي ملي و بزرگترين ضربه به دشمن است برگزار گردد. اين امر در شرايط كنوني از اهميتي به مراتب بالاتر برخوردار است و ضرورت دارد از هرگونه اقدام و رفتار كه شائبه تضعيف نقش محوري اراده مردم در اداره كشور و يا حضور حداكثري آنان در انتخابات است به جد پرهيز گردد. دولت با تمام توان در خدمتگزاري همه جانبه به ملت حاضر و در صدد زمينه سازي تحقق اين امر است.
ان شاءالله با تدابير خردمندانه حضرتعالي از اين عقبه به سلامت عبور خواهيم كرد.
سلامتي و عزت روزافزون جنابعالي و ملت بزرگ ايران را از ايزد منان مسئلت دارم.
محمود احمدي نژاد
¤¤¤
نامه آيت الله آملي لاريجاني
رئيس قوه قضائيه نيز در نامه اي به محضر رهبر معظم انقلاب، سخنان ايشان در جمع دانشجويان خطاب به مسئولان و سران قوا را وحدت بخش و نشأت گرفته از سرچشمه زلال ولايت دانست.
متن نامه آيت الله صادق آملي لاريجاني به اين شرح است:
مقام معظم رهبري
دام الله ظله الوارث
سلام عليكم
با احترام در آستانه عيد غدير خم، ضمن عرض تبريك و تهنيت به محضر شريف حضرت مستطاب عالي، پيام وحدت بخش آن عزيز به مسئولان و سران سه قوه كه نشأت گرفته از سرچشمه زلال ولايت است با جان و دل دريافت شد.
از خداوند متعال توفيق مي طلبم همه ما را در انجام وظيفه و اطاعت از رهبري معظم، مددكار باشد.
صادق آملي لاريجاني
رئيس قوه قضائيه
¤¤¤
نامه رئيس مجلس شوراي اسلامي
رئيس مجلس شوراي اسلامي هم با ارسال نامه اي به محضر رهبر معظم انقلاب بر رهنمودهاي ناصحانه و خيرخواهانه ايشان در باب توجه به حساسيت شرايط كشور و لزوم همدلي مسئولان در ايجاد فضاي وحدت و اخوت در آستانه عيد سعيد غدير تأكيد كرد.
متن نامه علي لاريجاني به اين شرح است:
خدمت رهبر فرزانه انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي دامت بركاته
سلام عليكم
رهنمودهاي ناصحانه و خيرخواهانه حضرتعالي در باب توجه به حساسيت شرايط كشور بسيار ارزشمند، سنجيده و به موقع ايراد گرديد و قطعاً رعايت دستورات ولي امر مسلمين توسط مسئولين كشور در ايجاد فضاي وحدت و اخوت مخصوصاً در آستانه عيد سعيد غدير كه مظهر برادري اسلامي است، واجب و انشاءالله باعث سعادت و سرافرازي ملي خواهد بود. اينجانب به نمايندگي از هيئت رئيسه و نمايندگان محترم ملت تمامي تلاش خود را با عنايت به اندرزهاي مشفقانه جنابعالي در انجام وظايف مجلس، جهت تحقق مصالح ملت به خصوص در جهت رونق توليد ملي و كنترل تورم و افزايش اشتغال به كار خواهيم بست، تا دشمنان ستم پيشه و استكباري و ماجراجوي ملت متوجه اراده محكم ملي و دستان به هم تنيده دوستداران انقلاب اسلامي گردند و قطعاً در اين مصاف، مكر آنان در مقابل مجاهدت ملت رنگ باخته و گام ديگري در پيشرفت اسلامي برداشته خواهد شد.
با احترام، علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي


نصف ديگر ! (گفت و شنود)

 
گفت: چند سايت ضدانقلابي، مديرمسئول كيهان را به باد ناسزا گرفته كه چرا در مناظره تلويزيوني خود ملاقات خاتمي با سوروس يا ملاقات ريچارد رورتي و جان كين با اصلاح طلبان را نشانه وابستگي جنبش سبز(!) دانسته است؟
گفتم: يعني جرج سوروس، سرمايه دار صهيونيست در ملاقات خود به آقاي خاتمي درس استقامت در برابر اسرائيل و آمريكا را داده است؟! يا رورتي و جان كين و تيموتي اش و... آمده بودند كه قرائت نماز اصلاح طلبان را درست كنند؟!
گفت: به آقاي اصغرزاده هم اعتراض كرده اند كه چرا فلان و فلان و فلان سوال را مطرح نكردي و چرا به فلان و فلان سوال شريعتمداري، فلان جواب را ندادي؟!
گفتم: به آدم فضولي گفتند اگر نصف دنيا را به تو بدهيم، قول مي دهي كه ديگر فضولي نكني؟ و يارو گفت؛ باشه! قول ميدم! اما نصف ديگرش را مي خواهيد به چه كسي بدهيد؟!
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ همان طور كه رهبرمعظم انقلاب فرمودند دامن زدن به اختلاف قطعا خيانت است ملت با بصيرت كشورمان پاسخ خائنين را همچون گذشته داده و مي دهد پس مسئولين بيش از گذشته مراقب اعمال و افعال خود باشند.
طاهري
¤ مقاله روزنامه شما را با اين عنوان كه آمريكا خطرناك ترين ويروس سياسي در نظام بين المللي است را خواندم. مطلبي بود كه سراسر حقيقت داشت. لطفا اين مقالات و حقايق تكان دهنده را در مدارس براي فرزندان و نوجوانان ما در دروس آموزشي و پرورشي توضيح دهيد تا فرزندان ما توجيه شوند و دلايل ايستادگي بزرگان نظام در مقابل آمريكا را بدانند و با طيب خاطر تمام مشكلات را بپذيرند.
رضايي
¤ تحريم هاي جديد دشمنان و گراني هاي اخير هيچ خللي در عزم راسخ و پايداري در ارزشهاي متعالي اسلام بخصوص در ايمان مردم وارد نخواهد كرد. ان شاءالله ملت عزيز ايران با اتحاد و همدلي مسئولان از اين امتحان بزرگ موفق بيرون خواهند آمد.
سليمان بلغار
¤ برخي افراد جداي از آنكه ثروتهاي بي شماري را از كشور چپاول كرده و آسيبهاي فرهنگي زيادي به كشور وارد كرده اند از اريكه قدرت دست بردارنيستند. در حال حاضر به لطايف الحيل سعي مي كنند براي رياست جمهوري آينده نقشه ها بكشند و بر ملت فشار مي آورند از سوي ديگر دائم حرف از رابطه با آمريكا مي زنند...
اميرمحمودي
¤ وقتي هر از چندگاهي ضدانقلابيون در يك كشور خارجي اروپايي و آمريكايي در يك هتلي جمع مي شوند و هزينه هاي سنگين آن را عربستان پرداخت مي كند چرا ايران به اين مسئله اعتراض نمي كند و وزارت امور خارجه سفير عربستان در ايران را فرانمي خواند؟
معتمدي
¤ چه چيزي باعث شده كه مجرمان و خلافكاران در ايران اين قدر جري شوند؟ عجب دنيايي شده. دزدان و غارتگران و فتنه گران به جاي شرمندگي و عذرخواهي طلبكار و مدعي هم هستند.
8157---0915
¤ از جواب ها و مستندات آقاي شريعتمداري در برنامه ديروز، امروز، فردا واقعا لذت بردم.
3294---0913
¤ به برخي از رجال فرصت طلب نظير موسوي، كروبي و... بفهمانيد كه انتقاد از احمدي نژاد به معني طرفداري و حمايت و تعريف و تمجيد از آنها نيست.
8890---0913
¤ آرامش نسبي كه در حوزه اقتصاد به وجود آمده و از افزايش روزافزون و لجام گسيخته قيمت ها اندكي كاسته شده بايد با مديريت بهتر و عملي تر براي مصون ماندن مردم از آثار سوء تورم تداوم پيدا كند. تا علاوه بر جلوگيري از افزايش نامتعادل قيمت هاي سبد كالايي مردم به رونق هر چه بيشتر كسب و كار ملت منجر شود در ضمن به سدي در مقابل زياده خواهي دشمنان و تحريم كنندگان تبديل گردد. شك نداشته باشيم كه اكثر كسبه در كشور به دنبال بركت در روزي خود هستند.
محمودي
¤ بسيار متاسفم براي كسي كه خودش را يك روزنامه نگار بزرگ مي نامد اما بعد از 34 سال مقاومت اين ملت مظلوم در برابر طيف وسيعي از توطئه هاي استكبار، و تقديم ده ها هزار شهيد، هشدار دلسوزان نظام به حفظ هوشياري در مقابل توطئه هاي بعدي را در برنامه ديروز، امروز، فرداي صدا و سيما توهم توطئه مي نامد لابد ترور دانشمندانمان هم توهم است.
5461---0918
¤ آقاي اصغرزاده دقت كنيد كه اولا نام ميدان توپخانه عوض شده و الان روزنامه كيهان از ميدان امام خميني(ره) منتشر مي شود و اين خيلي بامسماست ثانيا گراي توپخانه كيهان به سمت رژيم صهيونيستي و آمريكاست ايشان چرا ناراحت مي شوند؟ ثالثا ميدان توپخانه در جنوب شهر واقع است نه در ويلاهاي شميران.
2181---0912
¤ وقتي براي واردات مواد خوراكي ارز مرجع اختصاص مي يابد به توليد همان جنس در داخل ضربه اساسي وارد مي شود و كشاورز دلسرد و مجبور به ترك روستا و انتخاب زندگي در شهر مي شود. عدالت اقتضا مي كند كه حداقل به موازات تسهيلاتي كه براي واردات جنس خارجي فراهم مي شود از اجناس توليد داخل نيز حمايت شود.
6810---0911
¤ گرانفروشان كه با احتكار و فروش چند برابري به جمع آوري ثروت هاي حرام روي آورده و روزگار را بر ملت تلخ مي نمايند اگر دين ندارند لااقل آزاد مرد باشند. قوه قضائيه نيز لازم است چند نفر از اين زالوصفتان را شديدا مجازات كند تا درس عبرتي براي بقيه باشد.
يك هموطن
¤ از راهنمايي و رانندگي سوال دارم وقتي كه براي ديركرد سالانه اعتبار گواهينامه 5هزارتومان جريمه تعيين مي كنند اين مبلغ در ازاي يك روز هم قابل اجرا است؟ ديركرد يك سال با يك روز چگونه برابر است؟ در ضمن چرا براي كساني كه 30 سال قبل گواهينامه شان صادر شده است قانوني وضع نمي شود كه قبل از آنكه پشت فرمان بنشينند دوباره امتحان رانندگي بدهند مسئولان نبايد به اعمال جريمه تنها اكتفا كنند. كسي كه 30 سال پشت فرمان ننشسته چگونه مي تواند با تمديد گواهينامه در خيابانهاي شلوغ اقدام به رانندگي كند و جان مردم را به بازي بگيرد.
يك شهروند
¤ در پاسخ به جوابيه شركت ايرانسل كه اعلام كرده هزينه اي بابت ارسال نشدن پيامك هاي مشتركين كسر نمي كند بنويسيد كاملا خلاف اين گفته خود عمل مي كند چرا كه بابت تمام پيامك ها چه به دست گيرنده رسيده باشد چه نرسيده باشد هزينه كسر مي شود. ملاك، آن چيزي است كه در عمل شاهدش هستيم نه ادعايي كه مي شود.
3095---0936
¤ از روزنامه كيهان به خاطر چاپ مطالب زيبايي مثل گفت وگو با آزاده جانباز رفيعيان تشكر مي كنم.
0142---0913
¤ در مصاحبه حضوري رشته هاي نيمه متمركز پزشكي در آبان 91 به علت مشكل تهيه بليط تعدادي از داوطلبان مناطق محروم و مرزي موفق به حضور در جلسه مصاحبه نشدند از مسئولين امر درخواست مساعدت داريم.
يكي از داوطلبان كنكور
¤ قول آقاي مرتضوي مبني بر افزايش صدهزارتوماني حقوق بازنشستگان تأمين اجتماعي در نيمه دوم سال كي اجرايي مي شود؟! دو ميليون بازنشسته تأمين اجتماعي چشم به راه اقدام آقاي مرتضوي هستند.
9488---0933
¤ برخي گروههاي موسيقي زيرزميني با ضبط مخفيانه انواع كليپ سخيف و مستهجن در داخل كشور اقدام به پخش آن در شبكه هاي ماهواره اي مي كنند. شايسته است مسئولين امر نسبت به رديابي و برخورد با آنها اقدام نمايند.
8976---0935
¤ از شهرداري ايذه درخواست مي شود نسبت به ترميم معابر و خيابانهاي اصلي شهر اقدام نمايند. با توجه به قدمت تاريخي اين شهر سزاوار نيست كه خيابانها به اين وضع (كند و كاري و رها شده) باشند.
7036---0937
¤ 12سال قبل مقداري سهام شركت سرمايه گذاري كشاورزي ايران وابسته به بانك كشاورزي را خريداري كردم بعد از گذشت سالها سود كه نداده اند هيچ، اصل پول ما را هم پس نمي دهند. بانك كشاورزي هم اظهار بي اطلاعي مي كند. از سازمان بازرسي تقاضاي رسيدگي داريم.
يكي از سرمايه گذاران
¤ از رئيس محترم دانشگاه آزاد اسلامي به علت تغييرات در برخي مديريتها به ويژه انتصاب مدير بسيجي (دكتر اخوان فرد) به عنوان رئيس واحد تهران شمال و به دليل رسيدگي به مشكلات مردم و روحيه مردمي داشتن كمال تشكر را دارم.
خانم نگارشي
¤ از مسئولين آموزش و پرورش استان اصفهان و شهرستان نطنز درخواست مي شود مشكل كمبود معلم در روستاي ابيانه را مرتفع سازند تا آهنگ كوچ از روستا به شهرها به كندي گرايد. متأسفانه 11 دانش آموز دبستان شهيد خليلي ابيانه كه به صورت مختلط اداره مي شود از ساعت 5/9تا 12 ظهر فقط به مدت 2 ساعت و نيم معلم دارند. چرا؟ آيا اين اجحاف به دانش آموزان نيست و آيا با اين وقت اندك دانش آموزان مي توانند به فراگيري كامل 6 ساعت در روز برسند؟!
يكي از اولياء دانش آموزان
¤ از مسئولين دلسوز ورزش كشور خواهش مي كنم به وضعيت ورزش در طي 5 سال اخير به ويژه در بخش فوتبال و نتايج حاصله توجه نموده و با توجه به مشكلات اقتصادي و خروج ارز از كشور عذر مربيان و بازيكنان خارجي را خواسته و از بازيكنان و مربيان دلسوخته ايراني استفاده كنند تا نتايج آن نيز پس از چندي براي ملت نمايان شود.
شاه صاحبي
¤ از مسئولين بانك انصار درخواست مي شود نتايج قرعه كشي خود را به اطلاع مشتريان برساند.
محمدي از ياسوج
¤ انتقال اهالي روستاي منجير به روستاي دشت نذير موجب مشكلات براي اهالي هر دو روستا - پس از ادغام- و نيز نابودي جنگل و حيات وحش منطقه حفاظت شده مي شود. چرا مسئولين محيط زيست و منابع طبيعي به اين معضل و مشكلات توجهي نمي كنند. از مسئولين امر انتظار رسيدگي داريم.
اهالي روستاي دشت نذير
¤ سران مرتجع حجاز ، قطر و تركيه درصدر عوامل ناامني در كشورهاي سوريه، عراق و لبنان هستند، پس لازم است مجاهدين اين كشورها نيز مقابله به مثل نمايند! آقاي مرسي نيز گويا با پوشيدن لباس گوسفند كار گرگ را مي كند.
7347-0917
¤ برخي ها چنان واداده شده اند كه آنچه كيهان از زبان امام راحل(ره) بيان مي كند گويا كبريتي است كه آنها را آتش زده و مي سوزاند؟ اينها ملت را چه تصور كرده اند؟
8858-0919
¤ در قسمتي از دعاي عرفه امام حسين از زبان آن بزرگوار آمده است: خداي مهربان خواندمت پاسخم دادي. به تو تكيه كردم نجاتم دادي به تو پناه آوردم كفايتم كردي. خداي من چگونه نااميد باشم در حالي كه تو اميد مني.
7992-0912
¤ شورشيان سوريه اگر ريگي در كفش خود ندارند بايد در مذاكرات بپذيرند كه بشار يكي از نامزدهاي صحنه انتخابات باشد. در غير اين صورت چنانچه پشت اين دولت خالي شود مقاومت ضربه سختي خواهد خورد.
7992-0912
¤ امام كاظم(ع) مي فرمايند: كسي كه به دور از چشم برادر ايماني خود در حق وي دعا كند از جانب عرش الهي ندا داده مي شود صدهزار برابر آنچه براي او خواستي نصيب تو خواهد شد.
8769-0919
¤ چه لزومي دارد چندر غاز عيدي كاركنان و كارمندان دولت را كه قرار است پنج ماه بعد داده شود از الان رسانه اي كنند. با نوسانات قيمت ارز معلوم نيست اين مبلغ عيدي تا چه حد از ارزش آن كاسته خواهد شد.
4382-0912
¤ از مديريت جديد دانشگاه آزاد اسلامي تقاضا داريم معدل كل مقطع كارشناسي را براي ورود به مقطع ارشد و تكميل ظرفيت ها تأثير بدهند.
4598-0913
¤ اگر حق مردم است كه بدانند و مبناي كار بايد شفاف باشد چرا مبلغ قرارداد فوتباليست ها هرساله پنهان منعقد مي شود.
4968-0916
¤ حاجيان جمعند دور هم همه/ پس كجا رفته حسين فاطمه
حاجيان رفتند يكسر به منا/ پس چرا او رفته سوي كربلا
او به جاي موي سر، سرمي دهد/ قاسم و عباس و اكبر مي دهد
سعي حج او صفا با خنجر است/ مروه اش قبر علي اصغر است
4162-0935
¤ آنچه كه از حضور يكي از زنان هنرپيشه ايران در جشنواره ابوظبي مشاهده شد اين بود كه دوسوم موهاي اين خانم بيرون بود و از زانو به پايين پوشش نداشت با اين وصف كيهان اين وضعيت را بدپوشي دانسته و در صفحه تصوير روز مورد نقد قرار داده است. بسيار آشكار است كه نوع حضور اين خانم در اين جشنواره از بدحجابي گذشته بلكه ايشان كشف حجاب كرده بود. چرا در بيان حقايق تعارف مي كنيد؟
قاسم زاده از رشت
¤ در حكمت 170 نهج البلاغه آمده كه حضرت علي(ع) مي فرمايند: ترك گناه آسان تر از شفاعت طلبيدن است.
6263-0938
¤ اوايل كه شبكه پويا در سيما راه اندازي شده بود روزانه چندين مرتبه از سخنان ملكوتي ائمه معصومين(ع) در اثناي برنامه پخش مي شد ولي در حال حاضر فقط به پخش قرآن در استقبال از اذان اكتفا شده است. چرا؟
6263-0938
¤ اداره آموزش و پرورش شهرستان شبستر با همكاري بخشدار منطقه اقدام به تصرف معابر عمومي در روستاي قره تپه و انضمام آن به فضاي مدرسه روستا كرده است. جالب است بدانيد كه كل دانش آموزان اين مدرسه به 40 نفر هم نمي رسد. معلوم نيست چه اهدافي پشت اين اقدام كاملا مشكوك وجود دارد؟
يك هم وطن
¤ شركت هاي ايران خودرو و سايپا را به حال خود گذاشته اند به طوري كه بدون هيچ منطقي محصولات خود را افزايش قيمت مي دهند. چرا هيچ نظارت و كنترلي در كار نيست؟
7084-0935
¤ نوعي كلاهبرداري تحت عنوان امداد خودرو باب شده است. به اين صورت كه به هم وطنان زنگ مي زنند و با دريافت 49 هزار تومان كارت اشتراك خدمات البته فاقد اعتبار به آدرس داده شده ارسال مي كنند.
4967-0912
¤ به آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري عرض مي كنيم فكر نان كن كه خربزه آب است. مردم از گراني و تورم مي نالند و صداي اعتراضشان بلند است ولي ايشان دغدغه بازديد از زندان اوين را دارند.
0949-0912
¤ چه شده كه برخي از آقايان در لواي دفاع از حق مردم و قانون اساسي در دفاع از نزديكان و همكاران خاطي خود به قيمت زير پا گذاشتن نظام اسلامي شعار مي دهند. بروند وصيت نامه شهدا را بخوانند ببينند روي خون چه اشخاصي ايستاده اند كدامشان به چيزي غير از اسلام مثل منشور كوروش، ايرانيت و مصالحه با آمريكا و حتماً بعد هم معامله با صهيونيست ها فكر مي كرده اند؟ به خود آيند قبل از آنكه از نامحرمان نظام اسلامي محسوب شوند؟
محمدي از تهران
¤ سوژه كردن بازديد از اوين ضمن اينكه باعث تحريك عواطف مردم مي شود و به دست دشمنان بهانه مي دهد هياهو بر ضد دستگاه قضايي ايجاد مي كند. اگر گمان مي كنيد كه مردم در جريان كارها و برنامه هاي مسئولان بايد قرار داشته باشند اين روش درست نيست،بهتر است نامه به استانداران درباره عدم همكاري با مجلس را علني كنيد. اگر رئيس جمهور محترم خيلي دوست دارد بازديدي از اماكن داشته باشد سري به چهارراه استانبول بزند تا ببيند چند دلال چگونه چوب حراج بر ارزش پول ملي زده اند؟
محمدرضا درويش
¤ چرا رئيس جمهور در اين مدت باقي مانده اين همه حاشيه سازي مي كند و به مصالح كشور توجه ندارد و دائم مردم را نگران مي كند. اگر بين خود مسئولان مشكلي وجود دارد نبايد مردم را نگران كنند.
درهمي و چند شهروند ديگر
¤ تقابل مسئولين رده بالاي نظام در حرف و عمل با يكديگر براي بي ثباتي كشور كافي است و ما ديگر با وجود چنين رفتارهايي نياز به دشمنان بيروني نداريم! «فأين تذهبون»
احمدي از تهران
¤ پاسخ اعتماد مردم به مسئولين، لجبازي و گراني لجام گسيخته نيست نظامي كه دنيا را متحول كرده و استكبار جهاني را به زانو درآورده شايسته نيست به واسطه اين گونه رفتارها از اداره مسائل معمولي كشور بازبماند.
3419:0935
¤ روزنامه ايران نامه آقاي رئيس جمهور به رياست قوه قضائيه را ابتدا با عنوان اخطار رئيس جمهور به قوه قضائيه چاپ كرد. اين اقدام كار پسنديده اي نبود البته روز بعد با تصحيح اخطار گزارشي منتشر كرد و اخطار را با عبارت نامه تغيير داد بايد گفت اين قبيل نامه نگاريها آن هم در اين آشفته بازار اقتصادي هيچ سودي به حال ملت ندارد.
0973:0919
¤ در جاده هاي خوزستان هر روز شاهد تلفات جاني و مالي زيادي هستيم. چرا براي ايمن سازي و استاندارد كردن جاده هاي اين استان درآمدخيز اقدام اساسي انجام نمي گيرد؟ مسئول اين كوتاهي كيست؟
9570:0916
¤ از واحد روشنايي برق مولوي درخواست مي شود نسبت به نصب پايه چراغ روشنايي در ابتداي كوچه شهيد داود كشمشي منشعب از ضلع شمالي خيابان مجاهدين بعد از حسينيه فاطميون اقدام نمايد.
اكبري از ساكنين محل
¤ براي ضمانت بازپرداخت وام دو ميليوني از بانك عسكريه چهار ميليون و دويست هزار تومان پرداخت نمودم؟ اين وجه پرداخت شده آيا تماماً شرعي است؟
يك فرهنگي
¤ مرگ بر گراني، مرگ بر گرانفروش، مرگ بر چپاولگر اقتصادي، مرگ بر كساني كه اين روزها خون مردم را در شيشه مي كنند.
4900:0913
¤ باتوجه به حوادث خونبار محور ايذه به دهرز و كشته شدن 26 دختر جوان و مدير مدرسه آيا مسئولين وزارت راه و شهرسازي نمي خواهند اقدامي براي تعريض و بهسازي اين جاده نمايند؟ درست است كه علت حادثه نقص فني اتوبوس و عدم توجه راننده و... به آن بوده است، اما جاده هم نيازمند تعريض است.
3875:0916
¤ چرا بايد علل و عوامل پذيرش قطعنامه 598» پس از 24 سال از پايان جنگ آن هم در روزنامه كيهان نه رسانه ملي بيان شود؟! چرا اين همه تاخير تا دشمن توسط همين افراد موثر در پذيرش قطعنامه طراحي فتنه 78 و 88 را براي ما مهيا كند؟ از كيهان انتظار مي رود قبل از اقدام موثر اين افراد نسبت به معرفي آنها به مردم پيشگام باشد.
خانم احمدي
¤ از نانوايي سنگكي فاز 5 شهر جديد انديشه ناني خريداري كردم. هنگام بريدن نان متوجه مگس داخل نان شدم به نانوايي رفتم و اعتراض كردم به جاي عذرخواهي گفت مگسه ديگه مي پرد چكار كنم؟! گفتم به تعزيرات مي گويم گفت برو هر كجا كه مي خواهي بگو؟! اين نوع رفتار يعني مشكل نظارتي در كشور؟!
8608:0919
¤ با توجه به تشديد تحريم ها و فشارهاي غرب به كشورمان كه آخرين مورد آن قطع شبكه هاي ماهواره اي برون مرزي بود جا دارد ما نيز همانند آنها واكنش نشان داده ورود كليه كالاهاي غربي را به كشورمان تحريم و حتي صدور نفت و گاز خود به آن ها را هم قطع كنيم.
5608-0912
¤ با پرواز پهپاد ايوب بر فرار سرزمين هاي فلسطين اشغالي و مراكز حساس هسته اي رژيم كودك كش به اين سخن كه اسرائيل از خانه عنكبوت هم سست تر است اعتقاد پيدا كردم .
پور جمال از مهران
¤ از نمايندگان مجلس تقاضا داريم با دقت بيشتري در مورد مرحله دوم هدفمندي يارانه ها تصميم بگيرند. افزايش يارانه ها براي دهك هاي پايين كمك خوبي است، اما گراني براي همه است. براي دهك هاي پايين فرقي نمي كند كه ماشين هاي مدل بالا و كالاهاي لوكس گران تر شود. چون آنها اهل اسراف و ريخت و پاش نيستند.
يك شهروند
¤ ارزان ترين پنير تا ديروز دو هزار تومان بود اما امروز همان پنير را 2 هزار و 600 تومان خريده ام. ناظران كجا هستند؟
يك شهروند
¤ ساكن اول جمال زاده شمالي هستم. در اول اين محدوده 10 خط تاكسي سال هاست كه مستقر هستند، درگيري هاي رانندگان با خود و بعضا با مردم آرامش را از ما مردم اين منطقه گرفته است. حضور اين رانندگان و غذا خوردن آنها در خيابان و جلوي در منازل، سيگار كشيدن آنها و... باعث سلب آسايش ما شده است.
4712-0919
¤ نمي دانم چرا مسئولان صدا و سيماي مازندران در شرايطي كه كشور ما با كانادا روابط خوبي ندارد فيلم سينمايي كره اسب محصول اين كشور را پخش مي كند، فيلمي كه در آن حمايت از حيوانات را بر توجه به انسان ها مقدم مي شمارد!
يك شهروند مازندراني
¤ فاجعه واژگون شدن اتوبوس و جان باختن دانش آموزان را به خانواده هاي داغدار تسليت مي گويم. اين واقعه دل همه ما مردم ايران را به درد آورد. در بيشتر جاده هاي كشور ما كه يك طرفه است اتوبوس هاي بزرگ با ستون هاي ضعيف به درد اين جاده ها نمي خورد ستون هاي اين اتوبوس ها بايد قوي باشد تا در صورت بروز حادثه جان مسافران به خطر نيفتد.
كاشاني
¤ مسئولان بايد هوشيار باشند و هرگز به دست فرصت طلبان سازمان يافته بهانه اي ندهند زيرا اين روزها از آشفته بازار و گراني كالاها اين گونه به مردم تحميل مي كنند كه بر اثر تحريم ها وضع ما از اين هم بدتر خواهد شد . آيا كشورمان در برنج، روغن و پودر- حبوبات هم به خارج وابسته است! به نظرم اگر جلوي اين گراني ها كه هيچ ربطي به تحريم ها ندارد، گرفته نشود و در آستانه انتخابات بهانه خوبي در دست دشمن خواهد بود. نبايد آب به آسياب دشمن بريزيم و بهانه اي به دست آنها دهيم.
هموطني از سراب
¤ از مسئولان نيروهاي انتظامي تقاضا داريم افراد بيمار و رواني را از سطح شهر جمع كنند تا به افراد عادي جامعه آسيب وارد نكنند. ما مردم به امنيت اجتماعي نياز داريم وجود اين گونه بيماران در سطح شهر مخل امنيت جامعه است.
يك شهروند
¤ برداشتن نرده هاي خط ويژه اتوبوس ها در خيابان 17 شهريور با توجه به عدم تردد اتوبوس هاي شركت واحد اقدام بسيار خوبي است كه از بار تصادفات هر روزه مي كاهد.
4800-0912
¤ از سخنراني آقاي مجيد مجيدي كارگردان متعهد و برجسته سينما در اجلاس اسلامبول تركيه تشكر مي كنم و براي عاقبت به خيري و موفقيت ايشان در همه عرصه ها دعا مي كنم.
دبيري
6744-0919
7250-0919
¤ درود بي حد و انتها به كارگردان برجسته و عدالت محور ايران زمين جناب آقاي مجيد مجيدي كه در اسلامبول تركيه و در حضور اردوغان آمريكايي رشته تمام ديوصفتان رسانه هاي دروغگو و شريك جنايتكاران عالم را پنبه كرد. و نفرين و مرگ بر هنرمندنمايان خودفروخته و دشمنان ايران اسلامي.
علي طالبي از ساري
¤ براي مقابله با تحريم هاي اقتصادي و رسانه اي غرب عليه جمهوري اسلامي شايسته است ما نيز به مقابله به مثل بپردازيم و حق عبور كشتي هاي غربي از تنگه هرمز را چهار برابر نماييم.
2805-0912
¤ به كشورهاي غربي كه علم شعار آزادي بيان را بلند كرده اند و مخالف آن حركت مي كنند عرض مي كنم اگر براي آزادي بيان ارزش قائل هستيد تمام علماي طراز اول خود را به قم بفرستيد تا با استدلال جايگاه تمامي انبياء(ع) را به بحث و مناظره گذارند تا سيه روي شود هر كه در او غش باشد.
5695-0919
¤ خيابان ولي عصر(عج) علي آباد كتول در استان گلستان محل عبور تعداد زيادي دانش آموزان است شايسته است مسئولين امر قبل از وقوع حادثه اي براي اين نونهالان و آيندگان جامعه نسبت به نصب پل هوايي در اين خيابان اقدام نمايند.
اربابي
¤ مدت 4 ماه از تاريخ آزمون استانداري قم مي گذرد. با اين وصف نتايج را اعلام نمي كنند. وقتي هم مراجعه مي كنيم پاسخگو نيستند. اعتراض و شكايت خود را به كجا ببريم.
6268-0912
¤ اگر دستگاه قضايي نسبت به محاكمه سريع اخلالگران اقتصادي و اجراي حكم اعدام آنها مبادرت مي ورزيد امروز شاهد دلار 3400 توماني نبوديم...
1427-0916
¤ تنگه هرمز رگ حياتي غربي هاست آيا وقت آن نرسيده كه تنگه هرمز به روي تحريم كنندگان بسته شود؟!
3496-0912
¤ وقتي حضرت امام راحل(ره) مي فرمودند: «اسلام كارخانه انسان سازي است» اين يعني كساني كه دغدغه ترويج روابط انساني در مجامع جهاني دارند بايد آدرس اين كارخانه را كه همان اسلام اصيل و ناب محمدي(ص) است را به دنيا ارائه كنند و اجازه ندهند هر موجود دو پايي خود را انسان و رفتار خود را انساني بنامد.
9005-0913
¤ مدام در اخبار مي خوانيم گودبرداري غير اصولي جان كارگران را گرفت اين كارگران پدر هستند و خانواده دارند. مسئول اين گودبرداري ها كيست كه اصلا به فكر سلامت كارگران نيست مگر اين كارگران انسان نيستند كه اين چنين راحت بايد جان خود را به خاطر كارهاي غيراصولي و بي توجهي برخي از پيمانكاران از دست بدهند؟!
يك شهروند
¤ ما جمعي از اهالي كوي جانبازان شهرستان انديمشك روبه روي مسكن مهر، با استفاده از طرح خود مالكي مسكن مهر اقدام به ساخت خانه كرديم و از سال 89 تا الان ساخت خانه ها تمام شده است ولي اداره برق به ما انشعاب برق نمي دهد و شهرداري در زمينه پاكسازي منطقه و جدول بندي اقدام نمي كند.
8023-0916
¤ اگر وزير خارجه آلمان خواستار تشديد فشارها بر ايران شده اين اقدام تعجبي ندارد گرچه ما ايراني ها از ديرباز نسبت به آلمانها ترحم داشتيم و اما آلمان از 60 سال قبل تا الان يك كشور صددرصد صهيونيستي و سرسپرده امريكاست يكي از ضربه هايي كه گروه هاي مبارز اسلامي در غرب آسيا خوردند ضرباتي است كه از دستگاه هاي جاسوسي آلمان خوردند. اگر بخواهيم قطب هاي شيطان را در دنيا برشمريم؛ امريكا، اسرائيل، انگليس، فرانسه و آلمان قطعا 5 قطب نخست شرارت در دنيا هستند و همان طور كه در حمايت از تروريسم پيشگام هستند، تمام نخبه هاي خود را مي كشند تا مبادا حقيقت هولوكاست برملا شود.
يك شهروند
¤از مسئولان تقاضا داريم براي بازنشستگان بهداشت و درمان مزايا و بن هاي ويژه اي اختصاص دهند.
7532-0912
¤ نامه مادر مهدي هاشمي در سايت هاي ضدانقلابي بازتاب هايي داشته است كه عنوان نموده «من مادرم و عاطفه دارم و مهدي فرزندم است و... و پدرش 10 سال قبل از انقلاب زنداني كشيده است و...» خواستم به ايشان بفرماييد مادران شهدا كه يك شهيد، 2 شهيد، 3 شهيد، 4 و 5 شهيد داده اند، فرزندانشان را براي حفظ انقلاب از دست دادند ولي فرزندان شما به اتهام حمايت از ضد انقلاب در تلاش و تكاپو دستگير شده اند؟ ببين تفاوت ره از كجا تا به كجاست.
عليمرداني
¤ حال كه دولت اجازه افزايش قيمت خودروهاي سايپا و ايران خودرو را داده است جا دارد اين اجازه را نيز به مردم جنوب به ويژه اهواز بدهند تا از مزاياي خودروهاي منطقه آزاد اروند استفاده نمايند تا مرهمي باشد بر انواع مشكلات مثل آلودگي آب و هوا و گراني لجام گسيخته.
4751-0916
¤ زمستان خسته شد از بي بهاري
جهان مي لرزد از اين بي قراري
گمانم جمعه اي باقي نمانده
خدايا تا به كي چشم انتظاري
اللهم عجل لوليك الفرج
5353-0937
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود با توجه به 120 ميليون بخشش به مدرسه اي كه مورد بازديد قرار داديد به مدارس ديگر نيز از اين بخشش ها داشته باشيد تا مديران از خانواده ها ملتمسانه پول آب و برق و گاز و تلفن درخواست نكنند. اين مدرسه در مشيريه بازديد شد و حداقل 20 مدرسه ديگر مشابه آن فقط در اين حوالي قرار دارند.
1125-0912


با اشاره به نامه هاي اخير سران قوا به مقام معظم رهبري

فعالان سياسي: مسئولان تبعيت از رهبري را در عمل نشان دهند

فعالان سياسي با استقبال از اقدام شايسته سران قوا در ارسال نامه به محضر رهبر معظم انقلاب و اعلام پيروي آنان از رهنمودهاي معظم له و پرهيز از اختلافات، خواستار عملي شدن تأكيدات رهبري از سوي مسئولان شدند.
«غلامعلي حداد عادل» رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به بيانات مهم رهبر معظم انقلاب گفت: از هشداري كه رهبري به همه مسئولان به خصوص سران قوا دادند به دليل شرايط مساعدي كه پس از اين هشدار به شدت خوشحال شدم البته هشدار به جايي بود و انتظار آن را هم داشتيم.
وي اظهار داشت: اميدواريم همان طور كه رؤساي قوا به رهبر معظم انقلاب نامه نوشتند به تذكرات رهبري نيز عمل كنند.
حداد عادل تصريح كرد: درك اينكه رهبري از ما چه انتظاري دارند دشوار نبود و هر كسي كه به شرايط بين المللي و اوضاع داخلي ايران توجه داشته باشد تصديق مي كند كه در اين شرايط مسئله اصلي مردم مسائل ديگر است و حاشيه سازي در اين شرايط كار عقلاني نيست.
حداد عادل كه با مهر گفت وگو مي كرد، افزود: با توجه به بيانات مهم رهبري در روز چهارشنبه ما با شوق و ذوق بيشتري در فراكسيون اصولگرايان همين راه را ادامه خواهيم داد و اراده ما براي ادامه خط و مشي گذشته بيشتر خواهد شد.
رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي در ادامه افزود: اميدواريم ديگران هم به قول هايي كه دادند پابرجا باشند و همان طور كه رهبري خواسته اند عمل كنند.
فاطمه رهبر نماينده مردم تهران نيز در سخناني تأكيدات وحدت بخش مقام معظم رهبري و امام(ره) را به مسئولان يادآور شده و گفته كه در شرايط فعلي كه دشمن با تهديدها و تحريم ها به جان ملت ايران افتاده است، مسموم كردن فضا به نفع كشور نيست.
اين نماينده مجلس اختلاف بين مسئولان نظام را از برنامه هاي استكبار جهاني دانست و تأكيد كرد: امروز در شرايطي هستيم كه تا چندين ماه ديگر قرار است دو انتخابات را هماهنگ و همزمان با هم برگزار كنيم ولي وقتي بين مسئولان اختلاف وجود داشته باشد و اين اختلاف به مردم كشيده شود، مردم را دلسرد مي كند.
«محمد حسين صفار هرندي، وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در گفت وگو با فارس ابراز اميدواري كرد كه مسئولان بيش از آنكه لفظاً به توصيه پيشواي خود كه بازتاب دهنده حرف ملت است، اعلام وفاداري كرده باشند، در مقام عمل اين كار را انجام داده و به توصيه هاي رهبر معظم انقلاب عمل كنند تا هيچ شائبه اي در مسير تحقق خواسته هاي معظم له وجود نداشته باشد.
كاظم جلالي رئيس مركز پژوهش هاي مجلس نيز با تأكيد بر اينكه سخنان رهبر معظم انقلاب مانند هميشه بسيار دقيق و جامع بود گفته كه طبعاً اين سخنان مسئوليت همه ما را مضاعف كرد و فكر مي كنم سخنان اخير رهبر انقلاب نوعي اتمام حجت با مسئولين كشور بود كه اميدوارم اين اتمام حجت مورد درك و دقت نظر مسئولين كشور قرار گيرد.
وي تأكيد كرد: هشدارهاي ايشان با توجه به شناخت و درك عميق و دقيقي كه نسبت به مسائل داخلي و بين المللي دارند، در جايگاه راهبري كشور و انقلاب اسلامي، براساس يك برداشت دقيق و درست از شرايط داخلي و بين المللي است.
رئيس مركز پژوهش هاي مجلس همچنين گفته: به نظر مي رسد مسئولين بايد به شكل عملي، التزام خودشان را به بيانات رهبر معظم انقلاب نشان دهند.
 


روزنامه آمريكايي: ايران كليد حل مشكلات منطقه خاورميانه

روزنامه آمريكايي سان فرانسيسكو كرانيكل بر قدرت ايران و توان آن در تأثيرگذاري براي حل مشكلات خاورميانه تاكيد كرد.
اين روزنامه نوشت كه براي حل درگيري هاي جاري در منطقه خاورميانه، جامعه بين الملل بايد با همه قدرت هاي منطقه اي و از همه مهمتر ايران مذاكره كند و هيچ گاه نمي توان از جايگاه ايران در حل مسائل منطقه اي چشم پوشي كرد.
اين روزنامه آنگاه با تمجيد از موضع ايران در قبال مسائل افغانستان مي نويسد: «ايران در افغانستان همكاري فراواني از خود نشان داده است. اين كشور مي توانست هرگونه اقدامي را تخريب و طور ديگري عمل كند، اما تهران تلاش فراواني براي برقراري دوباره امنيت در مرزش با افغانستان انجام داد.»
نويسنده افزود:«حكومت ايران براي دستيابي به ثبات در منطقه، سرمايه گذاري سياسي و اقتصادي انجام داده است، اما نقش سازنده اين كشور هيچگاه توسط جامعه بين الملل به رسميت شناخته نشده است.»
اين نويسنده از مخالفت ايران با گروه طالبان از همان ابتداي كار، مدارا با عمليات نظامي ناتو در همسايگي خود و پذيرفتن آوارگان افغان به عنوان نمونه هاي همكاري سازنده ايران نام مي برد و درباره مسئله آوارگان افغاني تاكيد كرد: «ايران بيش از سه ميليون آواره افغان را در دهه گذشته پذيرفته و هنوز هم بيش از يك ميليون آواره افغان را پناه داده است. ايران با پناه دادن به اين حجم زياد آوارگان، مانع از انتشار درگيري هاي افغانستان به ساير نقاط منطقه شده است.»
اين نويسنده در ادامه نوشت: «ايران همچنين براي يك ونيم تا دو ميليون آواره افغان كار فراهم كرده است كه پول حاصل از شغلشان را به وطنشان مي فرستند. به اين ترتيب، ايران از اقتصاد افغانستان حمايت مي كند.»
اين روزنامه كه در سان فرانسيسكو و كاليفرنيا توزيع مي شود در ادامه به مسئله سوريه اشاره مي كند و مي نويسد كه هيچ راه ماندگاري در سوريه بدون مشاركت ايران در گفتگوهاي صلح امكان پذير نيست.
به گزارش واحد مركزي خبر نويسنده اين سرمقاله تاكيد كرد كه هيچ كشوري در خاورميانه مانند ايران بر بشار اسد، رئيس جمهور سوريه نفوذ ندارد و بان كي مون، دبيركل سازمان ملل بايد به اخضر ابراهيمي، نماينده اين سازمان در امور سوريه توصيه كند كه براي دستيابي به صلح در سوريه با ايران نيز مذاكره كند.
نويسنده اين سرمقاله در انتها با انتقاد از سياستمداران غربي در امتناع از مذاكره با ايران در مسأله سوريه مي نويسد: «تحريم هاي اقتصادي عليه ايران تأثير اندكي دارد و حمله نظامي نيز از خرد به دور است و درگيري ها را فقط مي توان با همكاري حل كرد.»
 


نفرين كردن آمريكا شرعاً حرام است! (خبر ويژه)

شيخ عبدالعزيز بن عبدالله آل الشيخ، مفتي و رئيس هيئت كبار العلماي عربستان سعودي در واكنش به مطالب ضد آمريكايي مطرح شده در شبكه هاي اجتماعي در عربستان پس از طوفان سندي مدعي شد: مسلمانان بايد از اين حوادث طبيعي عبرت بگيرند، نبايد عليه همه دعا كرد چرا كه بين آنان مسلمانان بسياري هستند و اين دعا به نفع مسلمانان نيست و حرام شرعي به شمار مي آيد.
تظاهر مفتي كل عربستان به انسان دوستي و حمايت از مسلمانان آمريكا در حالي است كه وي تاكنون فتواهاي بسياري را عليه مسلمانان منطقه به ويژه شيعيان جهت تكفير آنها صادر كرده است. شيخ عبدالعزيز بن عبدالله در يكي از اين موضع گيري هاي متناقض در اظهاراتي عليه حزب الله لبنان، مدعي شد كه گروه هايي كه در لبنان، نمادهاي اسلامي را برافراشته اند، دشمنان اسلام هستند.
مفتي كل عربستان همچنين با حمله به شيعيان، ادعا كرد كه برپايي عزاداري براي سالار شهيدان مغاير با شرع خدا و اسلام است. شيخ عبدالعزيز در يكي ديگر از فتواهاي عجيب خود، تظاهرات گسترده مردمي در كشورهاي عربي و اسلامي براي اعلام همبستگي با مردم مظلوم و تحت محاصره فلسطين در نوار غزه را اقداماتي جنجال برانگيز و هرج و مرجي بي فايده خوانده است.
 


وقتي راديو فردا سياست افزايش جمعيت ايران را مضر مي داند! (خبر ويژه)

در راستاي اعلام مخالفت راديوفردا وابسته به سازمان جاسوسي آمريكا با برنامه هاي كلان و كليدي نظام ، اين بار هم اين رسانه تاكيدات اخير مبني بر لزوم افزايش جمعيت كشور را بر خلاف منافع كشور دانست.
راديو فردا كه وظيفه و رسالت اصلي خود را زير سوال بردن سياست هاي خرد و كلان نظام مي داند و نيز از آنجايي كه اين رسانه آمريكايي موظف است مردم را نسبت به تاكيدات رهبري و نيز مسئولان مختلف بدبين و بدگمان كند ( كه البته هميشه هم ناكام بوده و نتيجه عكس گرفته است ) ، اين بار به بهانه هاي جديدي سياست افزايش جمعيت كشورمان را زير سوال برد .
بر همين اساس به دنبال تاكيدات فراوان مقام معظم رهبري مبني بر لزوم افزايش جمعيت كشور حتي تا 150و 200 ميليون نفر كه البته با ارائه دلايل منطقي و روشني مبني بر افزايش جمعيت پير و بازنشسته كشور طي دهه هاي اينده و نيز كاهش نيروي كار جوان ، همراه بود ، راديوفردا باز هم به مخالفت و جوسازي مبادرت كرد و به بهانه هاي عوام گونه اي همچون نبود شرايط لازم در ايران و يا پيروي از برخي كشور هاي پيشرفته در اين زمينه با اين سياست منطقي و لازم براي كشورمان مخالفت كرد .
گفتني است در حال حاضر جمعيت كشور ما جمعيت جواني است كه اين نسل طي چند دهه آينده با افزايش سن و از كار افتادگي مواجه خواهند بود و البته رشد جمعيت كشور طي سالهاي نه چندان دور با اين روند فعلي بسيار پايين خواهد بود كه با نياز هاي كشور به نيروي انساني و نيروي كار جوان به هيچ وجه مطابقت ندارد و اما، نكته درخور توجه آن كه كشورهاي اروپايي از كاهش شديد نرخ رشد جمعيت و پير شدن جوامع خود به شدت نگران هستند و از اين رو آينده اي مبهم و تاريك را پيش بيني مي كنند. بسياري از كشورهاي اروپايي در پي اين نگراني جدي، علاوه بر تشويق جوانان به ازدياد نسل، براي هر فرزندي كه متولد مي شود، پاداش نقدي و كمك هاي غيرنقدي فراواني در نظر گرفته و پرداخت مي كنند، ولي علي رغم اين تشويق و ترغيب ها، كاهش جمعيت در كشورهاي غربي و بي ميلي جوانان به ازدواج و تشكيل خانواده همچنان به صورت يك معضل بزرگ اجتماعي وجود دارد.
 


نسخه اپوزيسيون، برمي گرديم ولي بازنمي گرديم! (خبر ويژه)

سايت ضدانقلاب «خودنويس» در مطلبي مبسوط سعي كرد تا براي اوضاع وخامت بار اپوزيسيون نسخه اي بپيچد و خارج نشينان فراري را از باتلاق بدبختي و سرطان بي اقبالي برهاند.
اين سايت در مقاله اي به قلم «امير ح.م» مي نويسد نگاهي ساده به آشفته بازاري به نام اپوزيسيون ايراني در خارج از كشور نشانگر اين واقعيت است كه افراد و گروه هاي مخالف نتوانسته اند از دام خودمحوري و انحصارطلبي رها شوند و هرگز نخواهند توانست براي يك روز هم كه شده همديگر را تحمل كنند.
اين مقاله با تصريح بر بي خاصيتي انواع منشورها، كنگره ها، همايش و نشست ها از سوي اپوزيسيون، از جمله دلايل شكست اپوزيسيون و مخالفان نظام جمهوري اسلامي را «بي هويتي» آنها دانسته و مي افزايد؛ «به جاي حضور در يك ظرف خودجوش، همه مدعيان دست به دعوت ديگران به شوراها و گروه هايي كرده اند كه كساني به عنوان دعوت كننده و گروهي به عنوان مدعو و به عبارت دقيق «سياهي لشكر» در آنها شركت كرده اند.»
همچنين نويسنده در اين مقاله در حالي نسخه بازگشت به ميهن را براي اپوزيسيون مي پيچد كه در عملي شدن آن ترديد مي كند و بلافاصله مي نويسد؛ اين پيشنهاد به سرعت و به شدت مورد استقبال رسانه ها قرار مي گيرد!
«خودنويس» همچنين در اين گزارش مطرح كرده است چنين پيشنهادي از سوي هر كسي مي تواند سؤالات بسياري به اذهان متبادر كند، برخي نيز از ايراد اتهام و توهم به پيشنهاد دهنده مضايقه نخواهند كرد كه گويا اين هم توطئه اي از سوي حكومت مي باشد!
گفتني است در ميان گروههاي اپوزيسيون اين پرسش مطرح شده است كه اگر آنگونه كه ادعا مي كنيد اهل مبارزه هستيد، چرا با اندك احساس خطر از ايران گريخته ايد و چنانچه مدعي ايران دوستي هستيد چرا به دشمنان ايران نظير آمريكا، انگليس، فرانسه و اسرائيل پناهنده شده ايد؟! در پي گسترش اين پرسش كه تضاد ميان ادعا و عملكرد اپوزيسيون را برملا مي كند، برخي از گروههاي اپوزيسيون براي فرار از اين تضاد رسوا كننده چاره كار را در اتخاذ پز آمادگي براي بازگشت ديده اند ولي براي اينكه كسي انتظار عمل به اين ادعا را نداشته باشد، بلافاصله مطرح مي كنند كه البته بازگشت، امكان پذير نيست و آنها كه در داخل هستند بايد به جنبش سبز(!) ادامه دهند!


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14