(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 14  آبان  1391 - شماره 20348

حديث دشت عشق
ليگ برتر واليبال به هفته چهارم رسيد
تقابل قهرمان و نايب قهرمان در آمل
اخبار كوتاه از فوتبال
اظهار نظري عجيب از سرپرستي كه سوداي رياست را در سر مي پروراند
تغييرات فدراسيون كشتي درس عبرتي براي ورزش جهان شده است!
نوجوانان واليبال ايران با شكست چين قهرمان آسيا شدند
بزرگي مردان كوچك
تساوي با ارزش تيم ملي فوتسال برابر اسپانيا
برگزاري تمرينات تيم ملي كشتي فرنگي در غياب بنا
بستري شدن مدل آور المپيك در بيمارستان
ديدار حدادي ها در ممفيس


حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «مصطفي احمدي»
شهادت در 17 سالگي
سال 1345 ستاره اي بر آسمان بيكران شهر «خوراسگان» درخشيدن گرفت كه نام او را «مصطفي» نهادند. از همان كودكي به واسطه آموزش هاي پدرش «حاج محمدحسين» كه آموزگار قرآن و معتمد محل بود، بر لوح سپيد ضميرش الفباي نوراني آيات قرآن حك شد و نقش بست. قطره قطره جانش با بندگي و فروتني در پيشگاه الهي آميخته بود و از سرنياز و اخلاص، نماز عشق مي گذارد و لحظه اي تأخير را در به جا آوردن آن جايز نمي دانست.
در جستجوي روشنايي علم و فضيلت بود تا با آن تاريكي جهل دروني اش را از ميان بردارد. از اين رو با عزم و اراده اي استوار جام وجودش را به دست آموزگار دانايي سپرد تا آن را گلگون به صهباي معرفت كند. در اين راستا توانست تا مقطع سيكل در رشته علوم تجربي مقيم محفل دانش آموزان باشد و پس از آن با وزيدن تندباد جنگ، سختي و مشقت سفر را بر آرامش و راحتي حضر ترجيح داد. هنگام برخاستن نهضت شب شكن مكتب امام خميني(ره) همراه آنان شد و آيت روشن و بر حق درونش را با مشت هاي گره كرده در راهپيمايي ها فرياد و بر ديوارها حك مي كرد.
در لحظات پرالتهاب جنگ و نبرد، بهمن ماه سال 1360 خود را به جمع هم رزمانش رساند و با عزم و اراده اي آهنين آنچه را در دل داشت با زبان مقاومت و ايستادگي بر نيروهاي دشمن عرضه مي كرد. هماره با ياد خدا و قلبي آرام و مطمئن سلاح نبرد در دست مي گرفت و مقابله مي كرد در نهايت، در جريان آزادسازي «خرمشهر» در عمليات «بيت المقدس» در حالي كه تنها 17 سال ميهمان سراي سپنج دنيا بود با اصابت راكت هلي كوپترهاي دشمن در ديار باقي جاودانه شد.


ليگ برتر واليبال به هفته چهارم رسيد

تقابل قهرمان و نايب قهرمان در آمل

هفته چهارم رقابت هاي ليگ برتر واليبال امروز با برگزاري شش ديدار پيگيري مي شود و در مهم ترين بازي كاله مازندران ميزبان سايپا است.
هفته چهارم رقابت هاي ليگ برتر واليبال امروز (يكشنبه) با برگزاري شش مسابقه در شهرهاي مختلف پيگيري مي شود. در مهم ترين بازي هفته قهرمان و نايب قهرمان فصل قبل به مصاف هم مي روند. كاله مازندران قهرمان فصل پيش رقابت هاي ليگ برتر واليبال كه تيم خود را براي كسب عنوان نخست بسته است، امروز ميزبان سايپايي است كه نسبت به فصل قبل تغييرات زيادي را تجربه كرده و چند مهره كليدي اش را از دست داده است. بايد ديد مصاف ستارگان قدرتمند كاله و جوانان سايپا كه مدافع عنوان قهرماني هستند، در آمل چه نتيجه اي در پي خواهد داشت.
شهرداري اروميه كه امسال هزينه زيادي براي جذب بازيكنان نامدار انجام داده در سه هفته نخست ليگ تنها يك برد مقابل تيم نه چندان قدرتمند آلومينيوم المهدي را در كارنامه دارد. اين تيم با رهبري جورجوويچ از ساعت 17امروز در خانه ميزبان باريج اسانس كاشان است. تيم محبوب كاشاني ها در هفته هاي قبل به طور كامل امير غفور را به دليل مصدوميت در اختيار نداشت، اما گفته مي شود كه با بهبودي كامل وي اين تيم مي تواند حريف خطرناكي براي اروميه در هفته چهارم باشد. برنامه كامل هفته چهارم رقابت هاي ليگ برتر واليبال به اين شرح است:
يكشنبه 14/8/1391- ساعت 17
¤ شهرداري اروميه- باريج اسانس كاشان
¤ بازرگاني جواهري گنبد- آلومينيوم المهدي هرمزگان
¤ كاله مازندران- سايپا
¤ پيكان- ميزان مشهد
¤ شهرداري تبريز- نوين كشاورز
متين ورامين- پيشگامان كوير يزد.


اخبار كوتاه از فوتبال

تغييرات در ليست تيم ملي
مهاجم تيم فوتبال پرسپوليس به علت مصدوميت از اردوي تيم ملي ايران خط خورد تا يكي از شاگردان علي دايي جايگزين وي شود. محمد قاضي به علت مصدوميت و به تشخيص پزشكان تيم ملي در اين اردو و بازي با ازبكستان قادر به همراهي تيم ملي نخواهد بود و عليرضا عباسفرد از تيم راه آهن به جاي وي به تيم ملي دعوت شد كارلوس كي روش با دعوت از 28 بازيكن كارش براي ديدار با ازبكستان را از شنبه به طور رسمي آغاز كرد. تيم ملي فوتبال ايران قبل از ديدار با ازبكستان كه روز 24 آبان برگزار مي شود، روز 16 آبان ماه در ديداري تداركاتي به مصاف تيم ملي تاجيكستان مي رود.
مشخص شدن زمان بازگشت جباري
مجتبي جباري هافبك استقلال فعلا دور از ميادين فوتبال است ولي كادر فني آبي ها اميدوار است اين بازيكن را تا 3 هفته ديگر در اختيار داشته باشد. امين نوروزي پزشك استقلال در مورد وضعيت جباري مي گويد:روند بهبود جباري به بهترين شكل در حال طي شدن است و او دويدن را هم آغاز كرده است. فكر مي كنم مجتبي يك هفته ديگر هم به اين روند ادامه خواهد داد و پس از آن ، به تمرين تيم اضافه مي شود تا دوره بدن سازي خود را آغاز كند. تلاش جباري ستودني است و او با انگيزه براي بازگشت لحظه شماري مي كند و همين مساله كار را قطعا تسريع مي بخشد. او در پاسخ به اين سوال كه آيا جباري به بازي استقلال مقابل سپاهان در هفته پانزدهم ليگ برتر خواهد رسيد؟ تاكيد مي كند:جباري در اين بازي حضور نخواهد داشت اما از مسابقه هفته شانزدهم با فولاد كه روز سه شنبه 7 آذر برگزارمي شود مي تواند استقلال را همراهي كند.
ويسي در پيكان ماندني شد
مديرعامل پيكان با استعفاي ويسي موافقت نكرد و اين مربي به كارش در اين تيم ادامه مي دهد.پيكان با 6 گل مغلوب پرسپوليس شد و ويسي پس از اين شكست سنگين از سمت خود كنار كشيد. جلسه روز پنجشنبه پيكان به بحث استعفاي وي اختصاص داشت كه با آن مخالفت شد.
مجيدي در 4 بازي آخر ليگ پيراهن استقلال را مي پوشد
فرهاد مجيدي در 4 مسابقه آخر ليگ برتر با پيراهن استقلال به ميدان مي رود و سپس براي هميشه از فوتبال خداحافظي مي كند. وي كه براي گذراندن دوره هاي مربيگري هم اكنون در انگليس به سر مي برد براي خداحافظي از فوتبال 4 مسابقه آخر فصل را در تيم استقلال توپ خواهد زد. اين خبر را علي فتح الله زاده مديرعامل استقلال اعلام كرد.
روايت گل ايران به جاي تصوير آن!
هنگام پخش ديدار تيم ملي فوتسال ايران و اسپانيا اتفاق عجيبي رخ داد؛ بازي به اوج حساسيت خود رسيده بود كه گزارشگر بازي در كمال شگفتي جمله اي را بيان كرد كه از رژي پخش به او اطلاع داده بودند: بايد اخبار ورزشي روي آنتن برود. اينچنين علاقه منداني كه با شوق و هيجان در حال تماشاي بازي تيم ملي فوتسال بودند،تيتراژ اخبار ورزشي را روي قاب تلويزيون هاي خود ديدند و حسين ذكايي،مجري اخبار ورزشي كه خود دبير شوراي هماهنگي ورزش صدا و سيما هم هست،شروع به خواندن اخبار ورزشي كرد كه در صدر آن همين بازي ايران:اسپانيا قرار داشت. جالب اينكه در همين زمان كوتاه بود كه تيم ملي گل دوم را هم زد و اين اتفاق به جاي تصوير ،روايت شود .
تلاش سپاهان براي جذب گردان
مديران باشگاه سپاهان در تماس با مسئولان باشگاه پرسپوليس،براي جذب شهاب گردان ابراز تمايل كرده اند. باشگاه سپاهان از مديران پرسپوليس خواسته اند با توجه به اينكه سپاهان رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا را در پيش رو دارد،با انتقال گردان به جمع زردپوشان اصفهاني موافقت كنند. باشگاه پرسپوليس هنوز نسبت به اين پيشنهاد،تصميم گيري نكرده است. گردان در پايان فصل گذشته ليگ برتر،پس از 3 سال حضور در ذوب آهن از اين تيم جدا شد و به پرسپوليس پيوست.وي پس از بازي هفته سوم پرسپوليس مقابل گهر،تا امروز كه هفته چهاردهم هم سپري شده ،روي نيمكت نشسته است.
لغو اردوي پرسپوليس در دبي
اردوي تيم پرسپوليس در دبي لغو شد.در حاليكه قرار بود سرخپوشان صبح امروز براي برپايي اردوي يك هفته اي به امارات بروند،اين اردو لغو شد.
مسي آراي خود را فاش كرد
مهاجم آرژانتيني تيم فوتبال بارسلونا اعلام كرد در انتخابات برترين بازيكن سال جهان به هم تيمي هاي خود راي خواهد داد. برترين بازيكن سال جهان در هفتم ژانويه سال 2013 در مراسمي كه در زوريخ سوئيس برگزار مي شود، معرفي خواهد شد. برترين بازيكن سال جهان با نظر مربيان و كاپيتان هاي 209 عضو فيفا و 49 روزنامه نگار فرانسوي برگزيده مي شود. ليونل مسي كه همچون دو سال گذشته از بالاترين شانس براي كسب توپ طلا برخوردار است در خصوص راي خود اظهار داشت: من سال گذشته به ژاوي هرناندز، آندره اينيستا و سرخيو آگوئرو راي دادم. امسال هم كم و بيش راي من همان است. البته هنوز خيلي به آن فكر نكرده ام اما فكر مي كنم مثل سال گذشته است.


اظهار نظري عجيب از سرپرستي كه سوداي رياست را در سر مي پروراند

تغييرات فدراسيون كشتي درس عبرتي براي ورزش جهان شده است!

سرپرست فدراسيون كشتي با بيان اين كه كشتي ايران در چند ماه اخير موفقيت هاي چشمگيري داشت، در اظهار نظري عجيب مدعي شد: تغييرات بوجود آمده در كشتي ايران به اندازه اي مثبت بوده كه درس عبرتي براي ورزش دنيا شده است!
حجت الله خطيب گفت: براي برگزاري انتخابات بايد اصلاح اساسنامه صورت گيرد. ديداري كه آقاي وزير با ژاك روگ، رئيس كميته بين المللي المپيك دارند نيز خيلي از مسايل را حل خواهد كرد، اما اصلاح اساسنامه در وهله اول قرار دارد. چرا كه انتخابات برگزار شود و نماينده كميته ملي المپيك حضور نداشته باشد، انتخابات تعليق خواهد شد. اين بلا پيش از اين سر چند فدراسيون ديگر هم آمده است. سرپرست فدراسيون كشتي ادامه داد: هر كانديدايي براي انتخاب شدن بايد تلاش كند، طبيعتاً فدراسيون كشتي در هشت، نه ماهه اخير موفقيت هاي بسيار خوبي را كسب كرده است كه چشمگير بود. تيم هاي ايران در اين مدت موفقيت هاي زيادي را كسب كردند و از سوي فيلا مورد تشويق قرار گرفتند. همچنين دو مربي به همراه دو داور در جهان بهترين شدند و تغييراتي كه در كشتي ايران به وجود آمده درس عبرتي براي دنيا شده است.
وي اضافه كرد: مقامات كشتي روسيه و آمريكا اين تغييرات ايران را چشمگير دانستند و براي توقف آن برنامه ريزي دارند. آنها ايران را در كانون توجه قرار داده اند و مطالعه مي كنند. اين حرف ها را در مصاحبه هايشان هم عنوان كرده اند.
سرويس ورزشي كيهان: سرپرست فدراسيون كشتي كه سابقه سال ها مديريت بر ورزش استان تهران را در كارنامه خود دارد به خوبي بر اين موضوع واقف است كه اگر پيشرفت و درخششي در كشتي بوجود آمده براساس برنامه اي بود كه پايه و اساس آن از چند سال قبل ريخته شد نه به واسطه حضور چند ماهه خطيب و دوستانش! البته اين تمام صحبت هاي حجت الله خطيب نبود زيرا سرپرست فدراسيون كشتي در قسمت ديگري از گفت وگوي خود با خبرگزاري ايسنا مدعي شد كه تغييراتي كه در فدراسيون كشتي بوجود آمد آن چنان مثبت بوده كه تبديل به درس عبرتي براي ورزش دنيا شده است. اين هم از آن دسته اظهارنظرهاي تاريخي بود؛ زيرا هر كسي كه كوچكترين سر رشته اي از ورزش داشت هرگز تغييرات بوجود آمده در كشتي- آن هم چند ماه پيش از آغاز المپيك- را تأييد نمي كرد. خطيب كه به واسطه همين تغييرات نامعقول به بدنه ورزش بازگشت حالا با چنين مصاحبه هايي سعي دارد آن تغييرات را فوق العاده جلوه دهد كه اگر اين چنين باشد بايد چند ماه پيش از آغاز المپيك آينده شاهد تغييرات گسترده مديريتي در فدراسيون هاي كشتي روسيه، آمريكا يا حتي تركيه باشيم!
 


نوجوانان واليبال ايران با شكست چين قهرمان آسيا شدند

بزرگي مردان كوچك

تيم واليبال نوجوانان ايران كه توانسته بود با غلبه بر ژاپن در مرحله نيمه نهايي به فينال رقابت هاي قهرماني آسيا راه پيدا كند، در ديدار فينال اين رقابت ها برابر چين به يك پيروزي شيرين دست پيدا كرد تا عنوان قهرماني آسيا را به خود اختصاص دهد.
ديدار فينال رقابت هاي واليبال قهرماني نوجوانان آسيا عصر پنجشنبه بين تيم هاي ايران و چين در سالن واليبال مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار شد كه طي آن تيم نوجوانان ايران در يك ديدار سخت و نفسگير كه به گيم پنجم كشيد، 3 بر 2 حريف خود را شكست دادند و قهرمان آسيا شدند. در اين ديدار ملي پوشان نوجوان كشورمان گيم اول را با نتيجه 25 بر 23 به حريف خود واگذار كردند اما در گيم دوم با نتيجه 25 بر 21 به پيروزي رسيدند. در گيم سوم اين چيني ها بودند كه در رقابتي سخت و نفسگير 25 بر 23 ايران را شكست دادند تا گيم چهارم از اهميت بالايي برخوردار شود.
درگيم چهارم باز هم شاهد رقابتي نزديك و فشرده بين هر دو تيم بوديم كه در نهايت ملي پوشان نوجوان ايران موفق شدند با نتيجه 28 بر 26 چين را شكست دهند تا كار براي تعيين قهرمان آسيا به گيم پنجم كشيده شود. در اين گيم سرنوشت ساز ملي پوشان نوجوان ايران عملكرد بسيار خوبي داشتند و با فاصله قابل قبولي از حريف پيش افتادند و در نهايت 15 بر 8 به پيروزي رسيدند و عنوان قهرماني آسيا را به خود اختصاص دادند.
 


تساوي با ارزش تيم ملي فوتسال برابر اسپانيا

تيم ملي فوتسال ايران كه به عنوان قهرمان آسيا به مصاف اسپانيا قهرمان اروپا رفته بود در شرايطي برابر تيم دوم جهان به تساوي دست پيدا كرد كه نيمه اول را به اين تيم واگذار كرده بود.
ديدار تيم هاي ملي فوتسال ايران و اسپانيا در گروه دوم هفتمين دوره رقابت هاي جام جهاني از ساعت 30:17 جمعه به وقت تهران در سالن ماهوك شهر بانكوك آغاز شد كه در پايان نيمه اول اسپانيا با نتيجه 2 بر صفر برابر ايران به پيروزي رسيد. در اين نيمه شاگردان علي صانعي نمايش خوب و قابل قبولي داشتند اما در دو صحنه غافلگير شدند و اسپانيايي هاي حرفه اي موفق شدند دروازه مصطفي نظري را باز كنند. اما در نيمه دوم همه چيز تغيير كرد و ملي پوشان فوتسال ايران با نمايشي قابل قبول و برتر از قهرمان اروپا موفق شدند اين شكست را با تساوي عوض كنند. هرچند تيم ملي فوتسال ايران در نيمه دوم بارها در خطر باز شدن دروازه اش قرار داشت اما در دقيقه 27 اين ديدار مسعود دانشور از يك توپ برگشتي بهترين استفاده را كرد و گل اول را به ثمر رساند.
ملي پوشان ايران كه از سوي تماشاگران حاضر در سالن به شدت تشويق مي شدند در ادامه باز هم صاحب توپ و ميدان بودند و در دقيقه 31 موفق شدند توسط حسين طيبي گل دوم را وارد دروازه اسپانيا كنند. در دقايق پاياني شاگردان علي صانعي اين شانس را داشتند كه حتي برابر تيم دوم جهان به پيروزي برسند اما دروازه بان اسپانيا دو موقعيت خوب تيم كشورمان را مهار كرد. هرچند كه اسپانيايي ها هم در ثانيه هايي پاياني مي توانستند به پيروزي برسند كه اين اتفاق رخ نداد تا دو تيم امتيازات را تقسيم كنند. تيم ملي فوتسال در دومين مسابقه خود روز سه شنبه به مصاف تيم ملي مراكش مي رود.


برگزاري تمرينات تيم ملي كشتي فرنگي در غياب بنا

مدير فني تيم هاي ملي كشتي فرنگي بامداد ديروز ايران را ترك كرد.
محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي پس از دو روز حضور در نخستين اردوي تيم ملي، بامداد شنبه براي ملاقات با خانواده خود ايران را به مقصد اسپانيا ترك كرد كه اين سفر شخصي 15 روز به طول خواهد انجاميد. محمد بنا ضمن تاييد اين خبر گفت: براي ملاقات با خانواده ام، بايد به اين سفر مي رفتم، اما تمامي برنامه هاي آماده سازي فرنگي كاران اردونشين به خوبي مشخص و تدوين شده و در غياب من اعضاي كادرفني به اجراي آن خواهند پرداخت. نخستين اردوي تيم ملي كشتي فرنگي كاران بعد از المپيك 2012 لندن از روز 10 آبان ماه در خانه كشتي تهران آغاز شده و تا روز 24 آبان ماه به طول مي انجامد. بدين ترتيب رسول جزيني، ايرج اسفندياري فر، محسن طاهري و چند مربي سازنده ديگر در غياب محمد بنا به عنوان اعضاي كادر فني بر تمرينات اردوي تيم ملي نظارت خواهند داشت.


بستري شدن مدل آور المپيك در بيمارستان

برنده مدال برنز وزن 84 كيلوگرم كشتي آزاد المپيك لندن به دليل عفونت شديد دست در بيمارستان بستري شد.
احسان لشگري گفت: در حين تمرين تيم ملي چنگي به دستم افتاد و در آن ايجاد خراش كرد و به دليل آلوده بودن تشك، رگ دستم متورم شد و بعد از آن عفونت كرد كه به همين دليل به بيمارستان منتقل و بستري شدم. وي افزود: متأسفانه بايد چند روز در بيمارستان بستري بمانم و در اين اردوي تيم ملي كه تا 15 آبان خواهد بود ديگر حضور نخواهم داشت و اميدوارم با بهبودي در ساير اردوها باشم. در حال حاضر منتظر پزشك متخصص هستم تا در مورد اين عفونت اظهارنظر كند. چون عفونت مستقيم وارد چرخه خوني بدنم شد، اين مشكل حاد به وجود آمد. لشگري همچنين درباره منتفي شدن حضورش در ليگ كشتي آلمان، اظهار كرد: با صحبت هايي كه با آقاي خادم كردم و اطلاعاتي كه گرفتم تشخيص دادم كه حضورم در ايران بهتر خواهد بود، چون به من گفته بودند ليگ آلمان دو ماهه تمام مي شود،اما بعد فهميدم كه ليگ شان طولاني مدت خواهد بود و بعد از حدود يك ماه كمپ، ليگ هم چهار ماه طول مي كشد و به خاطر اين كه به حضورم در تيم ملي ضربه نخورد تصميم گرفتم كه در ليگ ايران بمانم و امسال در خدمت تيم داماش بابل خواهم بود.
 


ديدار حدادي ها در ممفيس

احسان حدادي در ادامه حضور خود در آمريكا، با حامد حدادي ديدار كرد.
احسان حدادي- نايب قهرمان المپيك لندن در ماده پرتاب ديسك حدود يك ماه است كه با حمايت باشگاه پرسپوليس و فدراسيون دووميداني به آمريكا رفته تا در كنار امين نيكفر- ديگر ملي پوش دووميداني ايران، ضمن بازديد از بخش هاي مختلف اين كشور، مربي جديدي براي ادامه فعاليتش دست و پا كند. براساس اخبار واصله، گويا حدادي در انتخاب مربي تا حدودي موفق بوده و قدم هايي برداشته است، اما او در تور آمريكايي خود پس از حضور بر سر مزار جلال كشميري- قهرمان و ركورددار اسبق پرتاب ديسك ايران و آسيا، حالا در مسابقه تيم هاي بسكتبال ممفيس گريزليز و گلدن استيت شركت كرده و پس از اين ديدار با حامد حدادي- عضو بلندقامت تيم ملي بسكتبال ايران و تيم ممفيس آمريكا ديدار كرده است. نكته جالب اين ديدار عكس هاي منتشر شده است كه در آن احسان حدادي از كلاه، پيراهن و شال سرخ رنگ پرسپوليس استفاده كرده است. حدادي اعلام كرده تا چند هفته ديگر بايد با اشميت مربي جديدش در آمريكا تمرين كند و پس از آن به كشور بازمي گردد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14