(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 14  آبان  1391 - شماره 20348

دانشجو: از بهمن ماه كنكور كارشناسي در دانشگاه آزاد حذف مي شود
پليس راه خبر داد
 381 تصادف و توقيف 3 هزار وسيله نقليه متخلفان در تعطيلات اخير
دبير شوراياري محل: به رغم گذشت 1/5 سال از تخريب
شهرداري منطقه 11 از بازسازي مسجد محله اسكندري سرباز مي زند
رتبه جهاني ايران در مصرف سوخت و انواع آلاينده ها
فرمانده نيروي انتظامي ايرانشهر خبر داد دستگيري 4 قاتل و يك آدم ربا
ايران در جايگاه بيستم دانش پزشكي جهان
قتل دانش آموز ملايري با ضربه چاقوي همكلاسي
جيب برهاي حرفه اي مترو و اتوبوس دستگير شدند
رويداد هاي خارجي
محدوديت تردد در بزرگراه صدر
واژگوني اتوبوس حامل بازيكنان تيم فوتبال مس سرچشمه
كشف 10 تن موادمخدر از مرزهاي آبي كشور
رسوايي ديگر براي ارتش آمريكا
زنان قصاب
بحران كودكان ناقص الخلقه در عراق
اخراج روحاني مسلمان به دليل مواضع ضدصهيونيستي


دانشجو: از بهمن ماه كنكور كارشناسي در دانشگاه آزاد حذف مي شود

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي از آغاز نخستين دوره پذيرش دانشجوي بدون كنكور در مقطع كارشناسي خبر داد.
فرهاد دانشجو از پذيرش بدون كنكور دانشجو در مقطع كارشناسي خبر داد و گفت: اين شيوه پذيرش دانشجو از بهمن ماه سال جاري براي نخستين بار در دانشگاه آزاد عملي مي شود.
وي افزود: اين شيوه پذيرش در دوره هاي كارشناسي پيوسته و ناپيوسته صورت مي گيرد.
رئيس دانشگاه آزاد پيش از اين از آمادگي اين دانشگاه براي حذف كنكور در مقاطع كارداني و كارشناسي خبر
داده بود.
 


پليس راه خبر داد

 381 تصادف و توقيف 3 هزار وسيله نقليه متخلفان در تعطيلات اخير

فرمانده پليس راه كشور با اشاره به رخداد 54 فقره تصادف فوتي و 327 فقره تصادف جرحي در تعطيلات اخير از توقيف بيش از 3000 خودرو و موتورسيكلت متخلف و صدور 118 هزار قبض جريمه براي رانندگان متخلف خبر داد.
سرهنگ محمدرضا مهماندار با اشاره به اينكه از روز پنجشنبه تاكنون 54 فقره تصادف فوتي و 327 فقره تصادف جرحي در جاده هاي كشور رخ داده است، افزود: مهم ترين علت تصادفات، عدم توجه به جلو با حدود 28 درصد و پس از آن تخطي از سرعت مطمئنه با 20، عدم رعايت حق تقدم با 17 و انحراف به چپ با 15 درصد بوده است.
به گفته وي بيش از 35 درصد تصادفات در تعطيلات اخير از شكل واژگوني بوده كه اكثرا ناشي از خستگي و خواب آلودگي رانندگان بوده است.
فرمانده پليس راه كشور حدود 60 درصد خودروهاي دخيل در تصادفات فوتي و جرحي تعطيلات اخير را سواري و وانت، 23درصد موتورسيكلت، حدود 10 درصد كاميون و 6 درصد عابر پياده عنوان كرد و گفت: در عين حال ماموران پليس راه كشور در اين مدت حدود 300 جلد گواهينامه رانندگان متخلف را ضبط و حدود 1800 دستگاه خودرو و 1300 دستگاه موتورسيكلت متخلفان را توقيف كردند.
مهماندار با اشاره به اينكه در تعطيلات اخير حدود 118 هزار برگ جريمه براي رانندگان متخلف صادر شده است، اظهار كرد: بيشترين تخلفات اعمال قانون شده در اين مدت با 32 هزار فقره مربوط به سرعت غيرمجاز، 25 هزار فقره عدم استفاده از كمربند ايمني، 7هزار فقره سبقت غيرمجاز، 5هزار فقره انحراف به چپ و 3هزار فقره صحبت با تلفن همراه بوده است.
وي به مهم ترين تصادفات تعطيلات اخير اشاره كرد و به ايسنا گفت: در روز 11 آبان ماه ساعت 05:6 در محور قزوين، كيلومتر 57 آزادراه قزوين-زنجان بر اثر برخورد يك دستگاه پژو 206 با 8 عابر پياده از 2 خانواده، متاسفانه همگي آنها كشته شدند كه علت اين حادثه نقض ماده 4 آيين نامه ايمني راه ها و عبور از داخل اتوبان بوده است.
فرمانده پليس راه كشور به تصادف روز 12 آبان ماه اشاره كرد و افزود: در استان كرمان محور فهرك به ايرانشهر كيلومتر 15 ساعت 19، يك دستگاه پژو 405 به دليل سرعت غيرمجاز كه از فرعي وارد محور اصلي شده بود، بدون توقف با يك دستگاه كاميون در اين محور برخورد مي كند كه متاسفانه تمامي 7 سرنشين پژو 405 در اين تصادف كشته شدند كه علت آن عدم رعايت حق تقدم از سوي راننده پژو 405 بوده است.
مهماندار در عين حال گفت: در ساعت 10 دقيقه بامداد روز 13 آبان ماه نيز در اتوبان ذوب آهن كيلومتر 10، يك دستگاه پژو 405 با يك شي ثابت به دليل سرعت غيرمجاز و عدم توانايي و كنترل وسيله نقليه برخورد مي كند كه شش سرنشين اين خودرو مجروح مي شوند.
وي با اشاره به آغاز بازگشت مسافران تاكيد كرد: در حال حاضر بارش پراكنده باران تنها در استان گلستان گزارش شده است. از سوي ديگر بار ترافيك در محور هراز محدوده نارنجستان و تونل هاي شماره 1 و 2 به صورت مقطعي سنگين، فيروزكوه محدوده شيرگاه، مقطعي نيمه سنگين و محدوده كمربندي چالوس تا مرزن آباد ترافيك نيمه سنگين گزارش شده است.
فرمانده پليس راه كشور تصريح كرد: براساس اعلام قبلي، تردد در محور كرج-چالوس از ساعت 13 تا 24 از كرج به سمت چالوس ممنوع بوده و اين محور از ساعت 16 از مرزن آباد به سمت كرج يكطرفه است. از سوي ديگر تردد در محور هراز نيز از ساعت 14 تا 23 از مشاء به آمل ممنوع بوده و اين محور از ساعت 30:15 از آب اسك به سمت رودهن يكطرفه است.
وي در پايان از شهروندان خواست براي اطلاع از آخرين وضعيت راه هاي كشور با شماره تلفن 88255555 مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راه كشور تماس بگيرند.


دبير شوراياري محل: به رغم گذشت 1/5 سال از تخريب

شهرداري منطقه 11 از بازسازي مسجد محله اسكندري سرباز مي زند

به گزارش خبر نگار ما ،دبير شوراياري محله اسكندري تهران تأكيد كرد: به رغم دستور آقاي قاليباف مبني بر مساعدت با احداث مجدد مسجد امام محمدباقر(ع) شهرداري منطقه 11 همچنان از اجراي اين دستور امتناع مي كند.
سيدجلال عرفانيان در جلسه علني روز سه شنبه شوراي شهر با انتقاد شديد از نحوه اجرايي شدن طرح تفصيلي گفت: اين طرح قرار بود درجهت مصالح مناطق و مردم اجرايي شود اما اين به شدت باعث اذيت و محدوديت اهالي شده است و مردم را با مشكلات عديده اي مواجه كرده است.
وي تأكيد كرد: با اينكه اين محله كليه فعاليت هايش مسجد محوري است اما شهردار منطقه براي ساخت مسجد اين محله يك سال و نيم است كه هيچ توجهي به اين مسئله حتي دستور مستقيم آقاي قاليباف نمي كند.
اين مسجد به علت طرح تعريض خيابان امام خميني توسط شهرداري تخريب شده و در حال حاضر شهروندان محله اسكندري از يك فضاي پيش ساخته براي اقامه نماز استتفاده مي كنند.
وي تأكيد كرد: زميني به مساحت 20 هزار مترمربع كه سابق بر اين پادگان بوده اكنون بلااستفاده مانده است و هرچه ما بر فضاي سبز شدن اين زمين و احداث مكان ورزشي و پاركينگ تأكيد داريم بيشتر از آن شهرداري معتقد است كه اين زمين براساس طرح تفصيلي امكان فضاي سبز شدن را ندارد و تمايل دارد كه 30 درصد اين زمين را ساختمان سازي و بقيه را محوطه سازي كند.
عرفانيان گفت: در صورت اجراي چنين طرحي اهالي بامشكل جدي فضاي سبز و تراكم جمعيت رو به رو خواهند شد كه به نفع پايتخت نيست.
وي با اشاره به خطراتي كه جوانان را تهديد مي كند گفت: اين محله به خاطر وجود شركت دخانيات به مركز و پاتوق فروش و توزيع مواد دخاني حتي به خارج از كشور تبديل شده است.
گفتني است كه در پايان اين گزارش عليرضا دبير عضو هيئت رئيسه شوراي شهر ضمن تأييد اين گزارش و ضرورت بازسازي مسجد تخريب شده امام محمد باقر(ع) گفت: بنده شخصاً پي گير ساخت مسجد خواهم شد و مي توان ايجاد فضاي پارك و فضاي سبز و فضاي ورزشي را هم در بودجه سال 92 مورد توجه و بررسي جدي قرار داد.


رتبه جهاني ايران در مصرف سوخت و انواع آلاينده ها

معاون آموزش سازمان ترافيك شهر تهران گفت: ايران در مصرف سوخت، انواع آلاينده ها و تعداد تصادفات رتبه جهاني دارد.
به گزارش فارس، شهرام جباري زادگان در اين رابطه افزود: در سال 1355مصرف بنزين در فرانسه شش برابر ايران بود در صورتي كه بعد از گذشت 36 سال، مصرف بنزين در ايران دو برابر فرانسه شده است.
وي با اشاره به اين كه هر خودرو در اروپا روزانه حدود 3 ليتر و در آمريكا روزانه حدود 4 ليتر بنزين مصرف مي كند، اظهار كرد: اين رقم در ايران بيش از 10ليتر است و به عبارتي هر خودروي ايراني بيش از دو برابر متوسط جهاني بنزين مصرف مي كند.
جباري زادگان با بيان اين كه در مصرف بنزين در دنيا رتبه يك رقمي داريم و به عنوان نهمين مصرف كننده بنزين در جهان يكي از پرمصرف ترين كشورهاي دنيا محسوب مي شويم، تصريح كرد: اگر استاندارد مصرف سوخت خودروهاي داخلي به يورو 3 ارتقاء يابد، برخي از خودروهاي توليدي در داخل كشور به دليل غير مجاز بودن ميزان مصرف بايد از چرخه توليدكنار روند.
وي با تأكيد بر اين كه شدت مصرف انرژي در ايران 6 برابر اروپاست، اضافه كرد: در اين ارتباط برخلاف ژاپن كه كم ترين ميزان شدت مصرف انرژي در جهان را داراست، كشور ما در اين زمينه بالاترين ميزان شدت مصرف انرژي در دنيا را در اختيار دارد.
وي با اشاره به اين كه ميزان مصرف سوخت در كشورمان هر 10 سال يك بار دو برابر مي شود، تأكيد كرد: رشد ميزان مصرف سوخت در مقياس جهاني هر سال يك تا دو درصد است و از اين رو اين ميزان در جهان هر 40 سال يك بار دو برابر مي شود.
جباري زادگان با بيان اين كه در موضوعات منفي اي همچون ميزان مصرف سوخت، حجم انواع آلاينده ها و نيز تعداد تصادفات از بالاترين رتبه هاي جهاني برخورداريم، گفت: در مقابل در موضوع هاي مثبتي چون تأمين سوخت استاندارد، توليد خودروهاي ايمن، ايمني در سفر، توجه به فرهنگ ترافيك و رعايت حقوق ديگران هنگام رانندگي، نازل ترين رتبه هاي جهاني را داريم.
 


فرمانده نيروي انتظامي ايرانشهر خبر داد دستگيري 4 قاتل و يك آدم ربا

زاهدان- خبرنگار كيهان:
با تلاش مأموران انتظامي شهرستان ايرانشهر 4 قاتل فراري و يك آدم ربا دستگير و به مراجع قضايي معرفي شدند.
فرمانده انتظامي ايرانشهر ضمن اعلام اين خبر گفت: با تلاش مأموران اداره جنايي پليس آگاهي اين شهرستان 4 قاتل فراري كه «لال بخش.ق»، «فرشيد و فرامرز.ن» و «عبدالمالك.ب» نام دارند شناسايي و دستگير شدند.
سرهنگ علي ملكي آهنگران افزود: «لال بخش.ن» 11 مهر ماه سال جاري با يك قبضه سلاح شكاري فردي بنام «عبدالناصر.ن» را بر سر اختلافات مالي و طي يك درگيري به قتل رسانده بود كه پس از متواري شدن به ايرانشهر و به دنبال دريافت نيابت قضايي از شهرستان نيك شهر توسط مأموران پليس آگاهي در بخش بمپور ايرانشهر شناسايي و دستگير شد.
فرمانده انتظامي ايرانشهر خاطرنشان كرد: مأموران پليس آگاهي اين شهرستان در ادامه تحقيقات خود موفق شدند سه قاتل فراري به نام هاي فرشيد و فرامرز.ن و عبدالمالك.ب را كه 29 مهر ماه و پنجم ارديبهشت ماه سال جاري در شهرستان ايرانشهر مرتكب قتل شده بودند شناسايي و دستگير كنند.
سرهنگ آهنگران اظهار داشت: اين متهمان به دليل اختلافات خانوادگي و مالي دو نفر از شهروندان اين شهرستان را به قتل رسانده بودند كه با تحقيقات شبانه روزي و تلاش مأموران مجرب پليس آگاهي دستگير و به مقامات قضايي معرفي شدند.
اين مقام ارشد انتظامي شهرستان ايرانشهر در ادامه از دستگيري يك گروگانگير خبر داد و گفت: اين متهم به جرم ربايش فردي از شهرستان كرمان تحت تعقيب مراجع قضايي قرار داشت كه به دنبال دريافت نيابت قضايي از اين شهرستان مأموران پليس آگاهي و يگان تكاوري ايرانشهر به همراه تيم اعزامي از پليس آگاهي كرمان در يك عمليات غافلگيرانه موفق شدند وي را در مخفيگاهش دستگير كردند.
وي خاطر نشان كرد: در اين عمليات مقدار 2 كيلو و 220 گرم هروئين به همراه دو دستگاه زانتيا و پژو كشف و ضبط شد.


ايران در جايگاه بيستم دانش پزشكي جهان

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: امروز در حالي رتبه بيستم جهان در تحقيقات پزشكي را دارا هستيم كه 11 سال پيش رتبه مان 56 بود.
به گزارش روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، دكتر مرضيه وحيددستجردي در مراسم گشايش كتابخانه مركزي و مركز اسناد دانشگاه علوم پزشكي تهران با بيان اينكه ايران در صنعت داروسازي رتبه شانزدهم دنيا را دارد، افزود: دستيابي به اين رتبه ها افتخار بزرگي است و نشان مي دهد كه سريع تر به اهداف ايران 1404 دست پيدا كرده ايم.
وي با يادآوري اينكه چنين كتابخانه هايي در تمامي دانشگاه ها ايجاد مي شود، اظهار داشت: بيشتر دانشگاه ها در حال ساختن، تجهيز و يا بهره برداري از كتابخانه هاي جامع خود هستند.
وزير بهداشت با بيان اينكه دانشگاه علوم پزشكي تهران بيش از 20 هزار دانشجو دارد، تصريح كرد: دانشجويان احتياج به اين چنين كتابخانه هايي دارند تا از دانش روز بهره برده و علم و دانش خود را ارتقا دهند.
وحيد دستجردي ادامه داد: شش هزار كتاب هاي علوم پزشكي، 18 هزار پايان نامه و يك هزار و 800 نشريه علوم پزشكي در اين كتابخانه وجود دارد كه اساتيد و دانشجويان مي توانند از آنها بهره ببرند.
او خاطر نشان كرد: اين كتابخانه ها بايد به صورت شبانه روزي فعاليت كنند تا دانشجويان از امكانات آن بيشتر استفاده كنند.
كتابخانه مركزي و مركز اسناد دانشگاه علوم پزشكي تهران با حضور وزير بهداشت، رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران و جمعي از مسئولان كشوري و مديران وزارت بهداشت روز شنبه به طور رسمي گشايش يافت.
 


قتل دانش آموز ملايري با ضربه چاقوي همكلاسي

همدان-خبرنگاركيهان:
فرمانده انتظامي ملاير از حادثه قتل يك دانش آموز در اين شهرستان بر اثر ضربه چاقوي همكلاسي خود خبر داد.
سرهنگ ابراهيم سعيدي در اين باره گفت: روز 9 آبان ماه جاري ساعت 50/12دقيقه بعدازظهر، از درگيري بين دو دانش آموز در يكي از هنرستان هاي پسرانه ملاير مطلع شديم كه بلافاصله مأموران نيروي انتظامي به محل اعزام شدند و در بررسي هاي به عمل آمده، مشاهده شد كه 2 دانش آموز با هم درگير و يكي از آنها مصدوم شده و فورا توسط اورژانس به بيمارستان امام حسين(ع) ملاير انتقال داده شده است.
وي افزود: دانش آموز مصدوم به دليل خونريزي و شدت جراحت ناشي از ضربه چاقو، جان خود را از دست داده است.
وي اضافه كرد: دانش آموز ضارب به نام محسن- س 16 ساله و دانش آموز مضروب به نام مصطفي- الف 18ساله با يكديگر همكلاسي بوده اند و بنا به گفته شاهدان عيني محسن دانش آموز ضارب با استفاده از چاقو به گردن همكلاسي خود ضربه كشنده وارده كرده است.
فرمانده انتظامي ملاير بيان داشت: مشاجره اين 2 همكلاسي از كلاس درس آغاز شده و سپس هنگام زنگ تفريح به درگيري كشيده مي شود و در نهايت يكي از آنها بر اثر ضربات چاقو فوت مي كند.
 


جيب برهاي حرفه اي مترو و اتوبوس دستگير شدند

به دنبال وقوع سرقت هاي جيب بري در محدوده مناطق مركزي شهر تهران بويژه ايستگاه هاي مترو و بي.آر.تي، دستگيري سارقان جيب بر در دستور كار كارآگاهان پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
در ساعت 30:12 مورخه 02/08/1391 كارآگاهان پايگاه هفتم در ايستگاه اتوبوس BRT خيابان انقلاب- نرسيده به ميدان فردوسي متوجه فردي شدند كه به صورت سراسيمه از اتوبوس پياده شد. كارآگاهان اين شخص را به صورت نامحسوس مورد مراقبت قرار داده تا نهايتا با ورود وي به داخل رستوراني در محدوده ميدان فردوسي، او را دستگير و جهت انجام تحقيقات به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل كردند.در بازرسي بدني از فرد دستگير شده كه خود را تحت هويت «حسين ياراحمدي» معرفي كرده بود، مقادير زيادي وجوهات نقد كشف شد كه اين شخص در اظهارات اوليه مدعي شد كه اين وجوه مربوط به حقوق دريافتي وي مي باشد اما در ادامه تحقيقات قادر به ارائه آدرس و نشاني محل كار خود نشد.كارآگاهان پايگاه هفتم در ادامه تحقيقات خود، با مراجعه به بانك مجرمان سابقه دار به بررسي سوابق احتمالي اين شخص پرداخته و در فاصله كوتاهي از زمان دستگيري وي اقدام به شناسايي هويت واقعي وي به عنوان يكي از مجرمان سابقه دار در زمينه كيف قاپي به نام «كيوان.ك» (38ساله) شدند كه از سال 1384 تاكنون بارها به اتهام جيب بري دستگير و روانه زندان شده بود.
كيوان در اعترافات خود به كارآگاهان گفت: «با ناصر و داريوش در داخل زندان آشنا شدم؛ پس از آزادي از زندان با تشكيل گروه سه نفره شروع به سرقت به شيوه جيب بري در داخل اتوبوس، قطار مترو، ايستگاه هاي مترو و BRT و همچنين محل هاي پرتردد بويژه در محدوده بازار و چهارراه ولي عصر كرديم. در زمان سرقت، ناصر و داريوش به عنوان «سياه كن» خود را به افراد نزديك كرده و من نيز در يك لحظه و به بهانه شلوغي جمعيت، در يك لحظه به طعمه جسبيده و پس از هل دادن اقدام به سرقت اموال داخل جيب مي كردم: پس از سرقت نيز تمامي اموال به صورت مساوي بين هر سه نفر ما تقسيم مي شد».
متهم درخصوص ارتكاب سرقت در روز دستگيري خود نيز به كارآگاهان گفت: «در روز دستگيري، در خيابان انقلاب- ايستگاه اتوبوس دروازه دولت اقدام به سرقت 600 هزار تومان پول از يك جوان حدوداً 30 ساله و لاغر اندام كرده بودم كه پول هاي كشف شده در زمان دستگيري نيز مربوط به همان سرقت است».سرهنگ محمدرضا ذاكر استقامتي، در ادامه اين خبر گفت: « با توجه به شيوه و شگرد متهمان در ارتكاب سرقت در محل هاي پر تردد سطح شهر تهران بويژه در ايستگاه هاي BRT و مترو و همچنين داخل اتوبوس و قطارهاي مترو، از كليه مالباختگاني كه بدين شيوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت مي شود تا جهت شناسايي متهمان و طرح و پيگيري شكايات خود به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان 15 خرداد- ميدان 15 خرداد مراجعه نمايند».
 


رويداد هاي خارجي

خشم مردم توفان زده از دولت آمريكا
پنج روز پس از آنكه ابرتوفان سندي موجب ويراني گسترده در چندين ايالت آمريكا شد، اكنون صف هاي طولاني و انتظار چندين ساعته مقابل پمپ بنزين ها موجب عصبانيت و اعتراض شديد مردم توفان زده شده است.
روز جمعه مردم نيويورك كه بيشترين خسارات را متحمل شده اند، ساعت ها براي سوخت گيري مقابل پمپ بنزين ها در صف هاي بسيار طولاني انتظار كشيدند و اين مسئله موجب عصبانيت و درگيري هاي پراكنده در برخي از پمپ بنزين ها با وجود حضور گسترده نيروهاي پليس شد.
بنا به گزارش هاي رسيده در نيويورك بيش از 80 درصد مراكز توزيع سوخت تعطيل هستند زيرا يا بنزيني در اين مراكز نمانده است و يا برقي وجود ندارد كه بخواهند بنزين موجود را به دست مردم برسانند.
علاوه بر اينها اين شرايط موجب شده بهاي بنزين به گالني 4 دلار و 49 سنت برسد.
در حالي كه باراك اوباما از پنجشنبه به شدت درگير برنامه انتخاباتي خود شده است، روز جمعه شهرهاي نيويورك و نيوجرسي شاهد هرج و مرج و درگيري ميان مردم خشمگيني بود كه از صف هاي طولاني غذا و بنزين به تنگ آمده و از بي توجهي مسئولان شهري ناخرسند هستند.
مردم بشدت از كمبود بنزين و سوخت و ادامه خاموشي ها در هواي سرد پاييزي عصباني هستند و مي گويند مسئولان در ارسال كمك ها با كندي عمل مي كنند.
بيش از يك ميليون شهروند شهر نيويورك هنوز در خاموشي به سر مي برند و اين در حالي است كه به دليل خرابي بخش هاي عمده اي از شبكه مترو شهري، تردد در شهر نيويورك با دردسر بسياري روبرو است.
از سوي ديگر مسئولان شهر نيويورك تصميم گرفته اند كه مسابقه سالانه ماراتون را در اين شهر برگزار نكنند، زيرا امكان فراهم كردن امكانات لازم شركت كنندگان در اين ماراتن وجود ندارد و بلومبرگ شهردار شهر درخواست كرده كه اين مسابقه به زمان ديگري موكول شود.بسياري از مردم نيويورك از اين تصميم و بي توجهي مسئولان خشمگين هستند و مي گويند اين عملكرد و كم كاري بيش از هر چيز براي آن ها آزاردهنده است.
خسارات توفان
در حال حاضر منطقه بريزي پونيت در جنوبي ترين بخش كوئينز نيويورك كه در طوفان سندي بيشترين آسيب را ديده هنوز خالي از سكنه است خيابان هاي اصلي و فرعي اين شهر همچنان مملو از آب است و شرايط موجود اجازه عمليات تخليه آب از منازل و خيابان ها را نمي دهد.
عمق فاجعه در اين شهر آتش سوزي گسترده و خاكستر شدن يكباره بيش از 50 واحد مسكوني است. شدت وزش باد در يك و نيم روز طوفان سندي آتش سوزي ياد شده را چنان عميق كرد كه تقريباً هيچ وسيله اي در اين 50 منزل باقي نمانده است.
كارشناسان مي گويند در اين طوفان بيش از 20 ميليارد دلار به شركت هاي بيمه و بيش از 50 ميليارد دلار به اقتصاد آمريكا آسيب رسيده است.
توفان سندي روز دوشنبه نيوجرسي و نيويورك را درهم كوبيد و علاوه بر مرگ 109 آمريكايي خسارت مالي سنگيني برجاي گذاشت.
شبكه قطار شهري نيويورك كه روزانه بيش از پنج ميليون نفر را جابجا مي كرد بر اثر توفان دچار آسيب سنگيني شده است.
مدارس سراسر شهر نيويورك نيز كماكان تعطيل اند و بيشتر اداره هاي دولتي و شركت هاي تجاري هنوز نتوانسته اند فعاليت هاي خود را از سر بگيرند.
فرودگاه هاي نيويورك از جمله جان اف كندي، لاگرديا و نيوارك كه در خارج از شهر قرار دارد نيز هنوز نتوانسته اند فعاليت خود را بطور كامل از سر گيرند.
گزارش هاي دريافتي مي افزايد: 15 ايالت آمريكا همچنان در تأمين برق مشكل دارند و در خاموشي به سر مي برند. فرايند برقراري جريان برق به كندي پيش مي رود و ممكن است هفته ها طول بكشد. در كنار همه اين مشكلات تلفن هاي همراه نيز در بسياري از مناطق آسيب ديده پوشش ندارد و بسياري به استفاده از تلفن هاي عمومي رو آورده اند.


محدوديت تردد در بزرگراه صدر

معاون فني و عمران شهرداري تهران از محدوديت تردد موضعي در بزرگراه صدر خبر داد.
مازيار حسيني در اين باره گفت: انسداد بزرگراه صدر منتفي است و سعي داريم تا هيچگونه انسدادي نداشته باشيم و فقط محدوديت ترافيكي موضعي در محدوده مذكور داريم.
وي در ادامه افزود: شهروندان براي محدوديت هاي ساعتي بزرگراه صدر مي توانند با ارسال يك پيامك بدون متن به 30001964 از آخرين محدوديت هاي ترافيكي موضعي به صورت شبانه روزي مطلع شوند. حسيني اذعان كرد: در محدوده هايي كه جرثقيل ها فعال هستند خودروهاي عبوري بايد از زيرگذري استفاده كنند.


واژگوني اتوبوس حامل بازيكنان تيم فوتبال مس سرچشمه

اتوبوس بازيكنان تيم فوتبال مس سرچشمه واژگون شد اما بازيكنان اين تيم معجزه آسا زنده ماندند و آسيب شديدي نديدند.
علي رمضاني سرپرست تيم فوتبال مس سرچشمه در گفت و گو با فارس در مورد واژگوني اتوبوس تيم فوتبال مس سرچشمه در راه بازگشت از مازندران، گفت: علت اين حادثه يك دستگاه پژو بود كه هنگام سبقت فاصله مجاز را رعايت نكرد و باعث اين واژگوني شد. وي افزود: راننده اتوبوس براي اين كه با پژو كه از مسير خود منحرف نشده بود، برخورد نكند، اتوبوس را به سمت گاردريل برد كه در نهايت با رسيدن به چاله اي واژگون شد كه در اين حادثه فقط يكي دو بازيكن آسيب جدي ديدند و بقيه به طور سرپايي مداوا شدند.
وي گفت: داود مهابادي سرمربي و حسين منصوري مديرعامل باشگاه در اتوبوس نبودند و در همان ساري آنها با يك دستگاه پژو سواري دربست حركت كردند و اين اتوبوس را هم از ساري كرايه كرده بوديم.
رمضاني افزود: تمرينات تيم هم امروز آغاز مي شود.


كشف 10 تن موادمخدر از مرزهاي آبي كشور

طي 7 ماهه نخست امسال 10 تن موادمخدر از مرزهاي آبي كشور كشف و ضبط شد.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با موادمخدر، سردار سيدعلي محمد سلامي، فرمانده درياباني فرماندهي مرزباني ناجا با اشاره به كشف 7 تن مواد مخدر از مرزهاي آبي كشور گفت: مسئولان پيش بيني مي كردند كه ترانزيت موادمخدر به سمت آبها و دريا كشيده شود كه امسال تجهيزات درياباني به نسبت سال هاي گذشته افزايش يافت و انواع شناورهاي دريايي دو برابر شد.
وي نقش رسانه ها را در مبارزه با موادمخدر مهم دانست و گفت: مبارزه با موادمخدر تنها با روش مقابله اي موثر نيست، بايد با رويكردهاي فرهنگي و پيشگيرانه در اين مبارزه توجه كرد تا از گرايش افراد جامعه بخصوص جوانان به اعتياد جلوگيري شود.


رسوايي ديگر براي ارتش آمريكا

رسانه هاي خبري از ضرب و شتم يك نوجوان 13 ساله ژاپني توسط يكي از اعضاي نيروي هوايي آمريكا پس از رسوايي اخير به خاطر تجاوز به يك زن ژاپني در جزيره اوكيناوا خبر دادند.
به گزارش خبر مهر به نقل از «آرتي تي نيوز»، تنها دو هفته پس از بازداشت دو ملوان آمريكايي به خاطر تجاوز به يكي از زنان ژاپني در جزيره اوكيناوا، رسانه هاي خبري از ضرب و شتم يك نوجوان 13 ساله توسط اعضاي نيروي هوايي اين كشور خبر دادند.به گفته مقامات ژاپني اين عضو 24 ساله نيروي هوايي آمريكا در حالي كه در حالت طبيعي نبوده وارد آپارتماني شده و نوجوان ژاپني را مورد ضرب و شتم قرار داده است و پس از آن خودش را از پنجره طبقه سوم به بيرون انداخته كه به دليل شكستگي به بيمارستان منتقل شده است.وزراي ژاپني اين اقدام عضو نيروي هوايي آمريكا را كه هنوز هويت وي فاش نشده است، محكوم كرده و خواستار مجازات وي شدند.
گفتني است، اواخر ماه گذشته در پي تجاوز دو سرباز آمريكايي به يك زن ژاپني در جزيره اوكيناوا حالت منع رفت و آمد عمومي براي تمام پرسنل نظامي ايالات متحده در ژاپن اعمال شد.مردم اوكيناوا از سال 1995 و زماني كه يك دختر ژاپني از سوي سه تفنگدار دريايي مورد تجاوز قرار گرفت به شدت به حضور نظاميان آمريكايي در اين جزيره معترض هستند و براي مثال در ماه گذشته ميلادي تظاهراتي با حضور 100 هزار نفر از آنان در اعتراض به حضور نظاميان آمريكايي برگزار شده بود.استقرار نيروهاي بيشتر آمريكايي در اوكيناوا در حالي است كه سال گذشته مذاكراتي ميان ژاپن و آمريكا براي تعطيل شدن پايگاه نظاميان آمريكايي در اوكيناوا انجام شده بود.
 


زنان قصاب!

از نكات جالب توجه و متفاوت مراسم حج امسال، حضور بي سابقه تعدادي دختر و زن عربستاني در ذبح قربانيان روز عيد قربان بود.
به گزارش شيعه آنلاين، رسانه هاي عربستاني با انتشار برخي تصاوير از زنان و دختران در مراسم ذبح گوسفندان در عيد قربان به اين مسئله پرداختند و آن را گامي مثبت در جهت افزايش آزادي دختران و زنان عربستاني تلقي كردند.
اما دسته اي ديگر از كارشناسان و رسانه ها، اين كار را نامناسب دانسته و آن را مخالف با شخصيت و طبيعت لطيف زنان دانسته اند.
در اين ميان، قصابي كه بيشترين توجه رسانه ها را به خود جلب كرد؛ دختر 21 ساله اي بود كه با مهارت كامل به ذبح گوسفندان مي پرداخت؛ مهارت وي به گونه اي بود كه انگار سال ها قصاب بوده است.وي در پاسخ به رسانه هاي سعودي درمورد احساسش در اين باره گفت: بنده نه تنها احساس ترس نمي كردم، بلكه هيجان داشتم همين امر باعث شد كه با روحيه قوي تعدادي گوسفند ذبح كنم!
گفتني است تعداد قابل توجهي از صفحات متعلق به دختران عربستاني در سايت هاي اجتماعي، عكس هاي ذبح كردن گوسفندان توسط دختران و زنان عربستاني را منتشر كرده اند.
 


بحران كودكان ناقص الخلقه در عراق

جديدترين تحقيقات منتشر شده درباره افزايش نسبت تولد كودكان ناقص الخلقه در شهرهاي بصره و فلوجه عراق هشدار مي دهد.
به گزارش رجا نيوز، جديدترين تحقيقاتي كه در مجله «آلودگي هاي سمي محيط زيست» در سپتامبر 2012 منتشر شده حاكي است، موارد تولد كودكان ناقص الخلقه از 23 مورد در بين هزار كودكي كه سال 2003 زنده متولد شده، در سال 2009 به 48 مورد افزايش يافته است؛ با اين حال اين رقم در سال 2011 به 37 مورد رسيد.
به گزارش شبكه العالم، در اين تحقيقات كه مواردتولد كودكان ناقص الخلقه در شهرهاي بصره و فلوجه بررسي شده، تأكيد شده است كه اين موارد در بصره نسبت به سال 1994افزايش يافته به طوري كه بيمارستان تولد نوزادان در بصره از هر هزار تولد 3/1 مورد تولدكودكان ناقص الخلقه ثبت شده است.«ديويد آيزنبرگ» تحليلگر آمريكايي مي گويد، اين تحقيقات بيانگر افزايش نگران كننده تولد كودكان ناقص الخلقه در بيمارستان بصره است؛ چرا كه اين نسبت در مقايسه با آمار ديگر مناطق دنيا در خصوص تولد كودكان ناقص الخلقه بسيار بالاست.در اين تحقيقات به نوعي از اين اختلالات تحت عنوان «هايدروسيفالوس» اشاره شده كه در مغز نوزادان آب جمع مي شود؛ ميانگين اين نوع اختلالات در مقايسه با كاليفرنيا 6 برابر است.
همچنين اختلالات مغزي، ستون مهره ها و دستگاه عصبي در مراحل اول در بصره، به 12مورد در بين هر هزار كودك متولد شده گزارش شده كه در آمريكا از هر يك هزار تولد فقط يك مورد وجود دارد.
در اين تحقيقات تأكيد شده است كه دليل افزايش تولد كودكان ناقص الخلقه و بروز اين اختلالات، افزايش آلودگي هايي مانند فسفر و سرب است.در تحقيقات صورت گرفته از 56 خانواده در شهر فلوجه كه شديدترين درگيري ها را در سال 2003 در عراق شاهد بوده؛ نشان مي دهد كه نيمي از كودكان متولد شده بين سال هاي 2007 و 2010 دچار اختلالات و نقص بودند.اين تحقيقات نشان داد سرب و فسفر موجود در موي كودكاني كه به صورت ناقص متولد شده اند نسبت به كودكان سالم 5 برابر است؛ اين حجم آلودگي در والدين كودكان ناقص الخلقه شهر بصره نيز ثبت شده است.
اين نخستين تحقيقاتي نيست كه درباره افزايش تولد كودكان ناقص الخلقه در جريان حمله آمريكا به عراق انجام گرفته است.
براساس گزارشي كه در سال 2010 منتشر شد، تحقيقات انجام شده از 5 هزار خانواده در شهر فلوجه نشان داد كه ميزان ابتلاي كودكان يك ساله يا كمتر به سرطان به ميزان بسيار نگران كننده اي افزايش يافته، به طوري كه از هر هزار مورد 80 كودك يا نوزاد بر اثر بيماري سرطاني جان خود را از دست داده است.


اخراج روحاني مسلمان به دليل مواضع ضدصهيونيستي

لابي صهيونيسم در فرانسه موفق شد وزير كشور را به مواضع ضداسلامي وا دارد به طوري كه وي اخراج ائمه جماعتي را آغاز كرده است كه مواضع ضدصهيونيستي دارند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، مانوئل والس وزير كشور فرانسه براي توجيه اخراج «محمد حمامي» امام جماعت تونسي در برابر سناي فرانسه حضور يافت.
«والس» قبل از حضور در اين جلسه خطاب به خبرنگاران گفت:اظهارات آقاي حمامي بيانگر مواضع ضديهودي و دعوت به جهاد بود كه چنين اظهاراتي قابل قبول نيست.
وي افزود: مسئوليت من و دولت اين است كه در قبال اين نوع شخصيتها ساكت ننشينيم.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14