(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 14  آبان  1391 - شماره 20348

واشنگتن تحريم هاي سودان را يك سال ديگر تمديد كرد
تظاهرات ضد صهيونيستي در شهرهاي اردن
مردم : سفارت اسرائيل را ببنديد
يورش ماموران آل خليفه به مراسم عيد غدير مسلمانان بحرين
واكنش جهاني به جنايت جنگي تروريست ها در سوريه
وزير دفاع روسيه به اتهام اختلاس بازجويي مي شود
اعتصاب و تظاهرات ضد دولتي در پايتخت پرتغال
در سالگرد صدور اعلاميه بالفورفلسطيني ها پرچم انگليس را آتش زدند
يمني ها خواستار اخراج نزديكان عبدالله صالح از ارتش شدند
كارشناس آمريكايي در مصاحبه با پرس تي وي:
سفارتخانه هاي آمريكا در جهان لانه جاسوسي است
معدنچيان آفريقاي جنوبي عليه دولت به خيابان ها ريختند


واشنگتن تحريم هاي سودان را يك سال ديگر تمديد كرد

رئيس جمهور آمريكا در ادامه سياست خصمانه كشورش عليه كشورهاي مستقل، تحريم هاي سودان را يك سال ديگر تمديد كرد.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري «رويتر» باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا، جمعه شب تحريم هاي آمريكا عليه سودان را تمديد كرد تا به واسطه اين تحريم ها، خارطوم مجبور به حل تنش هاي خود با سودان جنوبي شود.براساس اين گزارش، تحريم هاي آمريكا عليه سودان كه از سال 1997 به اجرا درآمده است، محدوديت هاي تجاري و سرمايه گذاري آمريكا در سودان و مسدود كردن دارايي هاي اين كشور و تعدادي از مقامات بلندپايه سوداني را دربر مي گيرد.وزارت امور خارجه آمريكا با صدور بيانيه اي ضمن دفاع از تمديد تحريم ها عليه سودان مدعي شد كه درگيري هاي منطقه «دارفور» و ساير مناطق سودان در عادي سازي روابط واشنگتن و خارطوم تاثيرگذار است.
 


تظاهرات ضد صهيونيستي در شهرهاي اردن

مردم : سفارت اسرائيل را ببنديد

مخالفان دولت در اردن با برگزاري تظاهرات و تحصن در برخي از شهرهاي اين كشور خواستار تغييرات سياسي و لغو پيمان سازش بين اردن و رژيم صهيونيستي شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم اردن با برگزاري تظاهرات در مناطق مختلف اين كشور از سياست هاي رسمي دولت اردن درباره نحوه حل و فصل وضعيت دشوار اقتصادي و فساد مالي در ادارات اين كشور انتقاد كردند.معترضان با سر دادن شعارهايي بار ديگر از دولت اين كشور خواستند كه ضمن اجراي اصلاحات واقعي عاملان فساد مالي را بازداشت و محاكمه كنند و قيمت كالاهاي ضروري را كاهش دهند.در اين تظاهرات كه از سوي كميته عالي حمايت از وطن برگزار شد تظاهركنندگان با تجمع در نزديكي سفارت رژيم صهيونيستي در امان پايتخت اردن لغو معاهده «وادي عربه» و بسته شدن سفارت اين رژيم و همچنين اخراج ديپلمات هاي صهيونيستي از اردن را خواستار شدند.


يورش ماموران آل خليفه به مراسم عيد غدير مسلمانان بحرين

مزدوران آل خليفه با حمله به مراسم جشن عيد غدير، تعدادي از شهروندان بحريني را با گلوله هاي ساچمه اي مجروح كردند.
به گزارش شبكه العالم، ديروز در حالي كه مردم بحرين در منطقه «سماهيچ» سرگرم برگزاري مراسم عيد غدير بودند، ناگهان مورد هجوم نيروهاي امنيتي قرار گرفتند. در اين حمله مزدوران آل خليفه از گلوله هاي ساچمه اي و گاز اشك آور براي متفرق كردن مردم استفاده كردند. به گفته شاهدان عيني، شماري از مردم كه سعي مي كردند كودكان را از حملات نجات دهند، از ناحيه سر و سينه با گلوله هاي ساچمه اي هدف قرار گرفتند و مجروح شدند.
براساس اين گزارش، در حالي نيروهاي امنيتي به مردم حمله كردند كه منطقه سماهيچ كاملا آرام بود و در آن ساعت تظاهراتي برگزار نشده بود.علي رغم اين كه اكثر مردم بحرين شيعه هستند، در انجام فرايض ديني خود معمولا با مشكلات روبرو مي شوند.
جمعه گذشته نيز مردم بحرين در مناطق مختلف اين كشور بدون توجه به مقررات حكومت نظامي به خيابان ها آمدند و عليه رژيم آل خليفه شعار دادند. اين تظاهرات البته با هجوم نيروهاي امنيتي نيز همراه شد كه به جراحت شماري از شهروندان انجاميد. در همين حال، دبيركل سازمان ملل نسبت به طرح ممنوعيت تظاهرات در بحرين ابراز نگراني كرد.
خبر ديگر اينكه دولت مغرب براي كمك به مزدوران آل خليفه و براي سركوب مردم، به بحرين نيرو اعزام مي كند.


واكنش جهاني به جنايت جنگي تروريست ها در سوريه

قتل سربازان اسير ارتش سوريه به دست تروريست ها با واكنش هاي جهاني رو به رو شد و آن را جنايت جنگي خواندند.
به گزارش خبرگزاري ها، شوراي حقوق بشر سازمان ملل در واكنش به ويديويي كه در آن تروريست ها در سوريه سربازان ارتش را اعدام مي كنند اعلام كرد اين تصاوير ارتكاب جنايت جنگي و محكوم است.
اين شورا افزود، اين تصاوير ويديويي مي تواند به عنوان مدرك براي حاضر كردن مرتكبان در پيشگاه عدالت مورد استفاده قرار بگيرد.
در اين حال سخنگوي وزارت خارجه آمريكا بدون اشاره كاخ سفيد از تروريست ها در سوريه گفت كه نقض حقوق بشر توسط هر يك از طرف هاي درگير در سوريه محكوم است و بايد متوقف شود.
مدير ائتلاف بين المللي پيگرد جنايتكاران جنگي نيز اقدام يك گروه مسلح سوري در اعدام صحرايي جمعي از نظاميان به اسارت گرفته شده ارتش اين كشور را جنايت جنگي دانست.
«لويي ديب» اظهار داشت، اين اقدام جنايت جنگي درجه يك به شمار مي آيد و به فهرست جنايات فراواني كه تروريست هاي مسلح انجام داده اند اضافه خواهد كرد. همچنين مدير بخش خاورميانه سازمان عفو بين الملل اعلام كرد، اين فيلم تكان دهنده مي تواند شاهدي بالقوه از ارتكاب جنايت جنگي باشد و نشان دهنده بي اعتنايي كامل اين تروريست ها به قوانين بشردوستانه بين المللي است. اين ويدئو كه در سايت هاي اينترنتي قرار گرفته 28 سرباز ارتش سوريه را نشان مي دهد كه در استان ادلب توسط تروريست هاي مسلح اعدام شدند. افراد مسلح سربازان دست بسته و زخمي را با لگد مي زنند و به طرز وحشيانه اي آنها را قتل عام مي كنند.
تروريست ها اين ويديو را براي بالا بردن روحيه مزدوران خود پس از شكست هاي پي در پي منتشر كردند.
فيلم تكان دهنده اعدام سربازان سوري به وسيله نيروهاي مخالف دولت در ميان فيلم هاي پر بيننده در اينترنت قرار دارد و واكنش هاي زيادي به همراه داشته است.
مردم ادلب و شهرهاي ديگر سوريه در اعتراض به اين فيلم به سوي تروريست هايي كه در خيابان ها بودند سنگ و كفش پرتاب كردند كه در مقابل تروريست ها نيز به سوي آنها تيراندازي كردند. به عقيده ناظران سياسي منطقه قتل سربازان ارتش سوريه توسط تروريست ها نتيجه حمايت مالي و نظامي آمريكا، فرانسه، تركيه، عربستان و قطر از گروه هاي مسلح است.مردم سوريه همچنان حمايت خود را از نظام بشاراسد رئيس جمهور سوريه نشان دادند و تاكيد كردند تسليم بيگانگان و مزدوران داخلي آنها نخواهند شد. اين در حالي است كه ارتش سوريه همچنان به پاكسازي مناطق از تروريست ها مشغول است و در مناطق مختلف تعداد زيادي از آنها را كشته و شماري را زخمي كرده است.
يگان هاي ارتش سوريه با ادامه عمليات پاكسازي در منطقه ريف لاذقيه در غرب سوريه 16 تروريست مسلح را به قتل رساندند.
شماري از تروريست هاي مسلح نيز در مناطق مختلف ادلب و درعا در درگيري با نيروهاي ارتش سوريه كشته شدند.ارتش سوريه همچنين موفق شد حمله گروهي از عناصر مسلح به فرودگاه تفتاز در ادلب را خنثي و شمار بسياري از آنها را به هلاكت برسانند.
«باسم السيد» يكي از سركرده هاي عناصر مسلح در سوريه به دست نيروهاي ارتش اين كشور به هلاكت رسيد.
از سوي ديگر برخي منابع خبري اعلام كردند كه عربستان سعودي 3000 نفر را براي نبرد در سوريه در خاك خود آموزش مي دهد.
همچنين رسانه هاي خبري از مذاكرات داود اوغلو وزير خارجه تركيه با مخالفان سوري در آنكارا خبر دادند.
داود اوغلو در اين نشست از مخالفان سوري خواست زير چتر واحدي متحد شوند.

ساير رويدادها
¤ وزير دفاع روسيه با تاكيد بر اينكه بشاراسد هرگز از پست خود كناره گيري نخواهد كرد گفت، استعفاي اسد نابودي سوريه را به دنبال خواهد داشت.
¤ درگيري مسلحانه بين مخالفان دولت سوريه 72 كشته از هر دو طرف برجاي گذاشت.
¤ بر اثر انفجارهاي دوگانه در دمشق دست كم 16 غيرنظامي مجروح شدند.
¤ اخضر ابراهيمي نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه سه شنبه هفته جاري گزارش خود درباره سوريه را به شوراي امنيت تقديم خواهد كرد.
¤ دولت تركيه شرط خود را براي ايجاد منطقه خودمختار كردها در سوريه مشروط به داشتن پايگاه هاي نظامي در سوريه كرده است.


وزير دفاع روسيه به اتهام اختلاس بازجويي مي شود

رسانه هاي خبري روسيه از بازجويي قريب الوقوع وزير دفاع روسيه به اتهام اختلاس 100ميليون دلاري خبر دادند.
روزنامه «كامرسانت» چاپ مسكو روز گذشته نوشت: «سرديوكف وزير دفاع روسيه در چارچوب تحقيقات درباره فروش اموال وزارت دفاع و سهام چندين مركز وابسته به قيمت پايين تر از ميزان واقعي مورد بازجويي قرار خواهد گرفت.به نوشته اين روزنامه، رئيس سابق اداره امور اموال وزارت دفاع روسيه و عضو شوراي هيئت مديره شركت «آبارون سرويس» نيز پيش از اين در ارتباط با اختلاس كلان از وزارت دفاع، مورد بازجويي قرار گرفته است.سخنگوي كميته بازپرسي دادستاني روسيه در اين باره اعلام كرد، تنها در نواحي مركزي مسكو به دنبال اختلاس در فروش املاك و اراضي متعلق به وزارت دفاع بيش از 3 ميليارد روبل (يكصد ميليون دلار) به اين وزارتخانه خسارت وارد شده است. گفته مي شود در بازرسي از منزل رئيس سابق اداره امور اموال وزارت دفاع روسيه كه يك زن است، زيورآلات طلا به ارزش يك ميليون دلار و مقاديري اشياء عتيقه كشف و ضبط شده است. روز گذشته چندين نفر از جمله رئيس شركت خدمات حقوقي «اكسپرت» كه در تنظيم معاملات املاك وزارت دفاع روسيه به آنها كمك كرده دستگير شدند.
 


اعتصاب و تظاهرات ضد دولتي در پايتخت پرتغال

كاركنان يك بانك بزرگ دولتي پرتغال در اعتراض به بحران اقتصادي و سياست هاي اقتصادي دولت اعتصاب و تظاهرات كردند.
صدها نفر از كاركنان بانك دولتي «كايكسا جرال» پرتغال روز گذشته در اعتراض به تصميم دولت براي خصوصي كردن اين بانك و برخي سياست هاي اصلاحي كه براي مقابله با بحران اقتصادي در دستور كار قرار گرفته دست از كار كشيدند و مقابل ساختمان مركزي اين بانك تجمع كردند.
به گفته معترضان اجراي چنين سياست هايي به كاهش حقوق و دستمزد آنها و اخراج گروهي از كاركنان ختم خواهد شد.
اتحاديه هاي كارگري در يونان نيز با مشاهده ادامه اجراي سياست هاي رياضتي از سوي دولت از كليه كارگران، كارمندان و اقشار مختلف اين كشور خواستند در اعتراض به «كاهش بي رويه حقوق و دستمزد و اخراج كاركنان» روز سه شنبه و چهارشنبه آينده در آتن و ساير شهرها تظاهرات ضددولتي برگزار كنند.
اتحاديه هاي كارگري يونان همچنين با صدور بيانيه اي بر تشديد مقابله با سياست هاي تحميلي از سوي تروئيكاي اروپا تاكيد كردند.
در اين بيانيه از مدعوين خواسته شده شانزدهم و هفدهم آبانماه بر سر كارهاي خود نيز حاضر نشوند تا «كل كشور به طور كامل فلج شود».
پيش بيني مي شود با آغاز اين اعتصاب 48 ساعته كليه ادارات دولتي، خصوصي، بخش حمل و نقل درون و برون شهري، بانك ها، بيمارستان ها، مراكز آموزشي و... تعطيل و كليه پروازهاي داخلي و خارجي نيز با اختلالات جدي مواجه شوند.
دولت يونان به رغم تمام اين اعتراض ها و اعتصاب ها همواره اعلام كرده مصمم به اجراي دستورات وام دهندگان (تروئيكاي اروپا) است!


در سالگرد صدور اعلاميه بالفورفلسطيني ها پرچم انگليس را آتش زدند

هزاران نفر از فلسطينيان و فعالان در روستاي نبي صالح در كرانه باختري عليه اعلاميه بالفور و نيز شهرك سازي رژيم صهيونيستي تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از شبكه تلويزيوني المنار، هزاران تن از فلسطينيان و فعالان خارجي در مخالفت با صدور اعلاميه بالفور، و اعتراض به احداث ديوار حائل و شهرك سازي رژيم صهيونيستي تظاهرات كردند و غرب را در جنايات اين رژيم سهيم دانستند. تظاهركنندگان تأكيد كردند، اعلاميه بالفور فلسطينيان كه صاحبان اصلي سرزمين فلسطين هستند از حقوق مدني خود محروم كرده است.
تظاهركنندگان در نودوپنجمين سالگرد صدور اعلاميه بالفور عليه دولت انگليس شعار دادند. در اين تظاهرات فلسطيني ها پرچم انگليس را به آتش كشيدند.
نظاميان رژيم صهيونيستي با حمله به تظاهركنندگان و پرتاب گاز اشك آور عده اي از تظاهركنندگان را مجروح و شمار ديگري را بازداشت كردند.
در همين رابطه جنبش حماس مسئوليت تاريخي در دو رنج آوارگان فلسطيني را متوجه دولت انگليس دانست.
جنبش حماس با صدور بيانيه اي اعلام كرد، دولت انگليس بايد به مردم فلسطين غرامت پرداخت كند و زمينه بازگشت آوارگان به خانه و كاشانه خود را فراهم سازد.
اعلاميه بالفور كه در تاريخ تشكيل نخستين دولت يهودي جهان اهميت ويژه اي دارد به موجب آن آرتو جيفر بالفور وزير خارجه وقت انگليس موافقت خود را مبني بر تأسيس ميهني براي يهوديان به «لرد روچيلد» رئيس فدراسيون صهيونيست اعلام كرد.
به دنبال صدور اين اعلاميه مهاجرت يهوديان به فلسطين آغاز شد و سرانجام در سال 1948 به تشكيل دولت اسرائيل انجاميد و اين آغاز كشمكش فلسطيني ها و صهيونيست ها شد.
خبر ديگر اينكه «عزت الرشق» عضو دفتر سياسي حماس به شدت از ادعاي اخير محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان مبني بر اينكه فلسطين فقط كرانه باختري و غزه است انتقاد كرد.
وي افزود،هيچ كس نمي تواند درباره حق بازگشت فلسطيني ها كوتاه بيايد.، حق بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين، شهرها، روستاها و منازل خود حق مقدسي است.جنبش فتح نيز اعلام كرد، حق مردم فلسطين در برخورداري از سرزمين شان با گذر زمان، از بين نخواهد رفت.
 


يمني ها خواستار اخراج نزديكان عبدالله صالح از ارتش شدند

ده ها هزار يمني با برگزاري تظاهرات گسترده در برخي استان هاي اين كشور بار ديگر بركناري نزديكان علي عبدالله صالح از پست هاي امنيتي و نظامي يمن را خواستار شدند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، ده ها هزار تن از مردم يمن با برگزاري تظاهراتي تحت عنوان «جمعه بركناري نزديكان علي عبدالله صالح» بار ديگر برخواسته هاي خود مبني بر بركناري چهره هاي نزديك به علي عبدالله صالح ديكتاتور سابق اين كشور از پست هاي كليدي يمن تاكيد كردند.
شركت كنندگان در اين تظاهرات كه در صنعا پايتخت يمن و شماري از استان هاي ديگر اين كشور برگزار شد، پاكسازي موسسه هاي دولتي و نهادهاي نظامي اين كشور از وابستگان رژيم سابق را خواستار شدند.
در خيابان «الستين» صنعا جمعي از تظاهركنندگان با سر دادن شعارهايي از عبدربه منصور هادي، رئيس جمهور يمن خواستند تا پيش از آغاز گفت وگوي ملي گسترده در اين كشور اقداماتي فوري براي بركناري چهره هاي نزديك به عبدالله صالح اتخاذ كند.
گفت وگوهاي ملي يمن قرار است ماه جاري ميلادي با حضور احزاب و گروه هاي سياسي اين كشور و با هدف حل و فصل بحران يمن برگزار شود.
از سوي ديگر، جمعي از «الحوثي هاي يمن» با برگزاري تظاهراتي در استان شمالي صعده، مخالفت خود را با دخالت آمريكا در امور داخلي يمن اعلام كردند.
خبر ديگر اينكه يك روزنامه سعودي از احتمال بركناري نخست وزير يمن و انتخاب وزير برنامه ريزي كشور به جاي او خبر داد.
روزنامه عكاظ نوشت برخي تلاش دارند تا محمد الاسعدي وزير برنامه ريزي و همكاري هاي بين المللي يمن را جايگزين «محمدسالم باسندوه» نخست وزير كنوني اين كشور كنند.
اين دومين بار است كه مسئله بركناري نخست وزير يمن طرح مي شود. چندماه پيش نيز رسانه ها از احتمال استعفاي نخست وزير يمن خبر داده بودند كه اين خبر رد شد.
«صلاح الصيادي» دبيركل حزب مردمي دموكراتيك يمن و عضو كميته فني گفت وگوهاي ملي نيز اعلام كرد اين كميته 20 نوامبر آينده، گزارش نهايي خود را به رئيس جمهور يمن ارائه خواهد داد. وي در گفت وگو با عكاظ اعلام كرد: «عبدربه منصور هادي» رئيس جمهور يمن درباره زمان و مكان برگزاري گفت وگوي ملي تصميم گيري خواهد كرد اما پيش بيني مي شود كه نخستين جلسات اين گفت وگوها اواخر سال جاري ميلادي آغاز شود.
 


كارشناس آمريكايي در مصاحبه با پرس تي وي:

سفارتخانه هاي آمريكا در جهان لانه جاسوسي است

سردبير آمريكايي نشريه «پان افريكن» تأكيدكرد سفارتخانه هاي آمريكا جاسوسخانه است.
«آيومي آزيكيوي» سردبير نشريه «پان افريكن» در «ديترويت» در گفت وگو با «پرس تي وي» گفت: سفارتخانه هاي آمريكا محل جاسوسي و عمليات اطلاعاتي اين كشور است.
به گفته اين كارشناس آمريكايي، اطلاعات جديدي درباره ماهيت واقعي كنسولگري آمريكا در شهر بنغازي ليبي منتشر شده كه نشان مي دهد واشنگتن از اين مكان به عنوان «كانون فعاليت» سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) استفاده مي كرده است. براساس اين گزارش اين كنسولگري كه ماه سپتامبر مورد حمله قرار گرفت از سوي آمريكا براي هدايت و سازماندهي حملات هواپيماهاي بدون سرنشين نيز قرار مي گرفت.
«آزيكيوي» در ادامه گفت: كاملاً روشن است كه كنسولگري ها و سفارتخانه هاي آمريكا در كشورهاي مختلف، پوششي براي فعاليت هاي جاسوسي ماموران اين كشور است.
«آزيكيوي» در ادامه افزود: «سفارت آمريكا در تهران در سي و اندي سال پيش نيز همين كارهاي اطلاعاتي و جاسوسي را انجام مي داد. اين رويه، سياست هميشگي آمريكا درباره سفارتخانه هايش بوده است. حمله دانشجويان ايراني به سفارت آمريكا در سال 1979پاسخي به اين رويكرد آمريكا بود.مشاور سابق باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا نيز نظام سياسي حاكم بر كشورش را «فاسد» عنوان كرد.به گزارش «بي بي سي» پروفسور «جفري ساكس»، استاد علوم اقتصادي دانشگاه كلمبيا و مشاور سابق اوباما كه از او به عنوان «معروف ترين اقتصاددان جهان» ياد مي شود گفت:«نظام سياسي آمريكا فاسد است. سياستمداران آمريكايي ميلياردها دلار كمك مالي براي فعاليت هاي انتخاباتي شان دريافت مي كنند وقتي چنين وضعي بر نظام سياسي يك كشور حاكم شد، مشخص است كه مشكل جدي وجود دارد و اين سياستمداران نماينده ديدگاه ها و منافع مردم نخواهند بود.
«ساكس» افزود: اين افراد حتي نماينده طبقه متوسط جامعه نخواهند بود چه برسد به طبقه فقير آمريكا. با توجه به اينكه افراد فقير هيچ كمك مالي به فعاليت هاي انتخاباتي نامزدهاي انتخاباتي آمريكا نمي كنند در اين فضاي انتخاباتي هيچ جايي سخني از آنها مطرح نمي شود. قدرت گروه هاي ذي نفع در آمريكا بسيار زياد است. قدرت اين گروه ها در فضاي سياسي آمريكا به اندازه اي زياد است كه پول، حرف اول را در اين فضا مي زند. اما به هر حال، اين واقعيت سياسي آمريكا است. مردم آمريكا مي خواهندكشورشان در مسيري متفاوت حركت كند. گفتني است انتخابات رياست جمهوري آمريكا 16 آبان برگزار مي شود.
 


معدنچيان آفريقاي جنوبي عليه دولت به خيابان ها ريختند

هزاران معدنچي آفريقاي جنوبي در اعتراض به كشته شدن دو تن از كارگران معدنچي دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاري ها، كارگران معترض كه از اعضاي اتحاديه ملي معدنكاران و اتحاديه كارگران معدن و ساختمان آفريقاي جنوبي بودند با سر دادن شعارهايي خواستار دستگيري و مجازات قاتلان دو تن از كارگران معدنچي شدند.
براساس اين گزارش، هفته گذشته دو تن از كارگران معدن زغال سنگ «ماگدلينا» متعلق به شركت كانادايي «فريزمانهاتان» در جنوب آفريقاي جنوبي، به ضرب گلوله نيروهاي امنيتي و پليس از پاي درآمدند.
اين گزارش حاكي است؛ در پي اين حادثه هزاران تن از كارگران معترض با سرازير شدن به خيابان ها با پليس و نيروهاي امنيتي درگير شدند و خسارت هايي به اماكن عمومي در شهر «دونده» واقع در استان جنوبي «كاوازولوناتال» وارد كردند. به گفته شاهدان عيني، پليس براي متفرق كردن كارگران معترض، اقدام به پرتاب گاز اشك آور و شليك گلوله هاي پلاستيكي كرد و تعدادي از معترضان را بازداشت كرد.
رسانه هاي خبري آفريقاي جنوبي نيز با پوشش اخبار اعتراضات كارگري عنوان كردند تظاهركنندگان خواستار افزايش حقوق خود از 400 يورو به سه برابر مبلغ فعلي هستند.
به گفته صاحبنظران مسائل آفريقاي جنوبي، دولت اين كشور تاكنون نتوانسته است با كارگران اعتصابي به توافق نهايي برسد و مشكلات آنها را متوجه شركت هاي خصوصي چندمليتي مي داند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14