(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 14  آبان  1391 - شماره 20348

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پيام تسليت رهبر معظم انقلاب در پي درگذشت آيت الله ملك حسيني
به مناسبت سالروز يوم الله 13 آبان صورت گرفت
تجمع ضد استكباري دانش آموزان و دانشجويان مقابل لانه جاسوسي
پيام تسليت مسئولان نظام در پي درگذشت آيت الله ملك حسيني
در مكتب امام
مهمانپرست خبر داد
پيشنهاد ايران به 1+5 براي پخش زنده مذاكرات
امام جمعه قم: دشمني هاي آمريكا عليه مردم ايران روز به روز بيشتر مي شود
« اخلاق»، حلال مشكلات دنيا وآخرت
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم اختتاميه نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها:
دولت بر تعامل با خبرنگاران تأكيد دارد
ايران اقدام گروه هاي تروريستي در اعدام سربازان سوري را محكوم كرد
دهقان خبر داد
ابلاغ قانون مجازات اسلامي تا پايان سال
نشريه آمريكايي «ويكلي استاندارد» گزارش داد
رشد چشمگير مبادلات تجاري آرژانتين و برزيل با ايران علي رغم تحريم ها
سرمايه گذاري صدها ميليون دلاري رژيم اسرائيل براي مقابله با ارتش سايبري ايران
در ديدار با رئيس جمهور فرانسه
نتانياهو: تحريم ها برنامه هسته اي ايران را متوقف نكرده است


پيام تسليت رهبر معظم انقلاب در پي درگذشت آيت الله ملك حسيني

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور پيامي درگذشت عالم مجاهد آيت الله آقاي حاج سيد كرامت الله ملك حسيني، نماينده ولي فقيه و نماينده مردم استان كهگيلويه و بويراحمد در مجلس خبرگان رهبري را تسليت گفتند.
متن پيام به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
رحلت عالم مجاهد آيت الله آقاي حاج سيد كرامت الله ملك حسيني رحمت الله عليه را به عموم مردم عزيز استانهاي فارس و كهگيلويه و بويراحمد و بالخصوص به علماء اعلام و ارادتمندان ايشان و بالاخص به بازماندگان و خاندان مكرم و معزّز ملك حسيني تسليت ميگويم.
در طول دهها سال آشنايي و ارتباط با اين عالم بزرگوار، همواره مجاهدت در راه حق و اهتمام بر خدمت به مردم و تلاش براي تعليم و تربيت متعلمان و جويندگان، همراه با صدق و صفاي كم نظير را از خصوصيات بارز اين روحاني بزرگوار شناخته ام و اين گونه خصال نيكو و برجسته، در ميزان الهي از برترين حسنات است. رحمت و رضوان الهي بر روح پر فتوح آن عالم رباني باد.
سيّد علي خامنه اي
13آبان1391
 


به مناسبت سالروز يوم الله 13 آبان صورت گرفت

تجمع ضد استكباري دانش آموزان و دانشجويان مقابل لانه جاسوسي

هزاران نفر از دانشجويان و دانش آموزان صبح روز جمعه به مناسبت يوم الله 13 آبان و سالروز تسخير لانه جاسوسي در مقابل سفارت سابق آمريكا تجمع كردند.
دانشجويان و دانش آموزان در اين تجمع با سر دادن شعارهايي چون مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل، مرگ بر ضد ولايت فقيه پرچم آمريكا را به آتش كشيدند.
تجمع كنندگان همچنين در طوماري از سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد و كشورهاي اسلامي خواستند روزي را با عنوان «روز مبارزه با استكبار» تعيين كنند.
آغاز پيشرفت ايران
تسخير لانه جاسوسي
در ادامه اين تجمع سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين طي سخناني گفت: در 13 آبان 58 منحني اقتدار آمريكا در اوج بود و پس از آن اين منحني رو به افول گذاشت و در مقابل ايران پيشرفت كرد.
وي با اشاره به اينكه در سفارت آمريكا كودتاي 28 مرداد طراحي و اجرا شد گفت: جاسوسخانه آمريكا قصد داشت با تلاش ژنرال هايزر در 21 بهمن با يك كودتا انقلاب اسلامي را با شكست روبرو كند، چگونه ما بايد يك مركز توطئه عليه كشورمان را تحمل مي كرديم، اين عاقلانه ترين كار بود كه دانشجويان اين سفارت را تسخير كردند و ملت ما مديون اين بصيرت است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: اگر در گذشته رژيم هاي جنايتكاري بودند كه جناياتشان محدود به يك منطقه بود رژيم آمريكا تنها حكومتي است كه دستش به خون مردم 5 قاره جهان آلوده شده است.
وي در ادامه به وضعيت نابسامان عراق كه 25 درصد بيش از كشور ما صادرات نفت و نصف كشور ما جمعيت دارد اشاره كرد و گفت: برخي تصور مي كنند كه ارتباط با آمريكا باعث بهبود وضعيت اقتصادي مي شود وليكن اغلب آنهايي كه با آمريكا ارتباط دارند وضعيت اقتصادي نابساماني دارند و حتي خود آمريكا با بدهي 16 هزار ميليارد دلاري در آستانه فروپاشي قرار گرفته است. چگونه مي شود در ارتباط باكشور مفلوك اقتصادي وضع اقتصادي ما بهبود پيدا كند؟
تمام پيشرفت هاي ايران حاصل مقابله با آمريكا
سردار نقدي در ادامه گفت: تمام پيشرفت هاي كنوني ايران نتيجه ايستادگي مقابل آمريكا و پايداري در مقابل آنها است و ما اين تجربه را ناديده نخواهيم گرفت.
وي افزود: خيال همه كساني كه از رابطه با آمريكا مي گويند و دل خانواد شهدا را مي شكنند را راحت مي كنيم و مي گوييم كه حرف ملت ما همان حرف امام راحل است كه فرمودند ما تا آخر ايستاده ايم و با آمريكا رابطه برقرار نمي كنيم مگر اينكه آمريكا آدم شود و از ظلم كردن دست بردارد و دست به خليج فارس دراز نكند.
انقلابي كه قلب نظام سلطه را نشانه گرفته است
تجمع كنندگان يوم الله 13 آبان در ادامه با قرائت قطعنامه 9 بندي به تجمع ضد استكباري خود پايان دادند.
در اين قطعنامه با اشاره به اينكه بيداري ناشي از انقلاب اسلامي قلب نظام سلطه در اروپا و آمريكا را نشانه رفته آمده است: يوم الله 13 آبان ماه و حوادث تاريخ ساز سه گانه آن همراه با مقاومت و پايداري شكوهمند ملت ايران برابر جبهه متحد استكبار در 33 سال گذشته زمينه اي شد تا جامعه بشري با عبور از دهه آغازين هزاره سوم شهادت دهد امواج انقلاب و بيداري ناشي از انقلاب اسلامي امروز چگونه فراتر از جهان اسلام قلب نظام سلطه در اروپا و آمريكا را نشانه رفته است.
راهپيمايان در ادامه ضمن محكوم ساختن مجدد توهين آشكار استكبار جهاني و صهيونيسم بين الملل به ساحت مقدس پيامبر اعظم(ص) تأكيد كردند: ملت شهيدپرور و استكبارستيز ايران همچنان آمريكا را شيطان بزرگ و دشمن شماره يك خود و بلكه جامعه بشري دانسته و با ستايش حركت هاي ضد استكباري ملل جهان، جنايات كاخ سفيد و متحدان آن در لشكركشي به كشورهاي اسلامي و توطئه چيني عليه لبنان و حزب الله و حمايت از منافقين واقدامات تروريستي عليه دولت و ملت سوريه را به شدت محكوم نموده و با تأكيد بر ضرورت وحدت امت اسلامي، از مجامع حقوقي و دادگاه هاي صالحه بين المللي مي خواهيم محاكمه و رسيدگي جدي به جرايم دولتمردان آمريكا را در دستور كار قرار داده و آنان را به سزاي اعمال ننگين و ضد بشري شان برسانند.
تجمع كنندگان همچنين بيداري اسلامي در شمال آفريقا و غرب آسيا و نيز اعتراضات جامعه جهاني عليه سرمايه داري غرب به ويژه جنبش 99 درصدي ضد وال استريت را امتداد حركت حق طلبانه و ظلم ستيزانه انقلاب اسلامي ايران دانسته و تأكيد كردند: ملت مسلمان و ظلم ستيز ايران اسلامي، تراژدي نسل كشي مسلمانان در ميانمار و به خاك و خون كشيدن مسلمانان در بحرين را كه در سايه سكوت مدعيان تمدن وحقوق بشر و امپراطوري رسانه اي غرب صورت مي پذيرد، بخشي از سناريوي اسلام ستيزي قدرت هاي استكباري و اذنابشان دانسته و ضمن ابراز تنفر و انزجار شديد نسبت به اين حوادث دردناك از سران كشورهاي اسلامي و نيز جامعه بين الملل مي خواهيم براي توقف تبعيد و كشتار وحشيانه مسلمانان وحقوق مسلم آنان در اين كشور، تصميمات عاجل و قاطعانه اي را اتخاذ نمايند.
حاشيه هايي از تجمع ضد استكباري مقابل لانه جاسوسي
¤ دانشجويان و دانش آموزاني كه به مناسبت سالروز تسخير لانه جاسوسي در مقابل سفارت سابق آمريكا تجمع كرده بودند نمايشگاه نقاشي با عنوان «شيطان بزرگ آمريكا، دشمن قرآن، دشمن كودكان» برگزار كردند.
¤ دانشجويان ماكت هاي ماهواره بر سفير اميد ايران را در دست داشتند كه بر روي آن جمله «با افتخار ساخت ايران» نوشته شده بود.
¤ جمعي از دانشجويان و دانش آموزاني كه در مقابل لانه جاسوسي تجمع كرده بودند با پوشيدن كفن آمادگي خود را براي مبارزه با آمريكا اعلام كردند.
¤ دانشجويان پلاكاردهايي بر دست داشتند كه بر روي آنها شعارهاي اساسي و اصلي تجمع از جمله مرگ بر آمريكا، مرگ بر انگليس، انرژي هسته اي حق مسلم ماست، نه شرقي، نه غربي، جمهوري اسلامي نوشته شده بود.


پيام تسليت مسئولان نظام در پي درگذشت آيت الله ملك حسيني

سران قوا، رؤساي مجلس خبرگان و مجمع تشخيص مصلحت نظام و برخي مراجع عظام تقليد، در پيام هاي جداگانه اي درگذشت آيت الله سيدكرامت الله ملك حسيني، نماينده ولي فقيه در كهگيلويه وبويراحمد را تسليت گفتند.
حضرت آيت الله محمدرضا مهدوي كني، رئيس مجلس خبرگان رهبري در پيام خود آورده است، ارتحال عالم رباني و فقيه مجاهد جناب آيت الله سيدكرامت الله ملك حسيني نماينده امام راحل «قدس سره»، مقام معظم رهبري «مدظله» و عضو مجلس خبرگان رهبري موجب تاسف و تأثر گرديد. فقدان اين عالم بزرگوار را حضور مقام معظم رهبري، علماي اعلام، مردم شريف استان هاي فارس و كهگيلويه وبويراحمد و بويژه فرزند برومندشان جناب حجت الاسلام سيد شرف الدين ملك حسيني تسليت مي گوييم.
محمود احمدي نژاد هم در پيامي به مناسبت درگذشت آيت الله ملك حسيني آورده است: اين عالم عاليقدر از جمله ياران مخلص و واقعي امام راحل و رهبري عزيز بودند كه در سراسر عمر با بركت خويش منشاء بركات فراواني براي نظام جمهوري اسلامي بوده و در همه صحنه هاي انقلاب اسلامي و اقدامات انجام شده در مسير خدمت رساني به مردم، حضور فعال و ثمربخشي داشته و از آن حمايت و پشتيباني كردند. فقدان اين روحاني جليل الشان ضايعه بزرگي براي حوزه هاي علميه و انقلاب است و خدمات ايشان در عرصه هاي مختلف سياسي، علمي و معنوي، هرگز از يادها فراموش نخواهد شد.
در پيام آيت الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه هم آمده است، اينجانب درگذشت اين عالم وارسته را به محضر حضرت بقيه الله الاعظم، مقام معظم رهبري، ملت شريف و انقلابي ايران بخصوص مردم استان كهگيلويه وبويراحمد و همچنين خانواده معزز ايشان تسليت عرض نموده و از خداوند متعال براي آن فقيه سعيد علو درجات و براي بازماندگان صبر و اجر مسئلت مي نمايم.
«علي لاريجاني» رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در پيامي آورده است:مرحوم آيت الله ملك حسيني از علماي برجسته منطقه و مبارزين دوران نهضت اسلامي بودند كه با توجه به ايمان و خلوص شان مورد اعتماد حضرت امام خميني در هدايت انقلاب و استقرار آرامش و امنيت در اين استان بودند.
ايشان در سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي نقش مهمي در همراهي مردم استان در صحنه هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي و همچنين تاسيس حوزه هاي ديني و پيگيري مشكلات و مسائل مردم و رفع محروميت در منطقه داشتند.
هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام هم در پيامي به مناسبت درگذشت نماينده ولي فقيه در كهگيلويه وبويراحمد آورده است، اين عالم رباني كه در طول مبارزه با رژيم ستم شاهي همراه و هميار امام خميني(ره) و مردم شريف ايران بود، پس از انقلاب اسلامي، در مسئوليت هاي نمايندگي ولي فقيه در استان كهگيلويه وبويراحمد و نمايندگي مجلس خبرگان رهبري نيز منشا خدمات و آثار برجسته و در خور توجهي بود.
همچنين حضرات آيات ناصر مكارم شيرازي و صافي گلپايگاني در پيام هاي جداگانه اي درگذشت آيت الله ملك حسيني را تسليت گفتند.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز در پيامي درگذشت آيت الله ملك حسيني را تسليت گفت.
 


در مكتب امام

اختلافات موجود سياسي است نه عقيدتي
اختلاف اگر زيربنايي و اصولي شد، موجب سستي نظام مي شود و اين مسئله روشن است كه بين افراد و جناح هاي موجود وابسته به انقلاب اگر اختلاف هم باشد، صرفا سياسي است ولو اينكه شكل عقيدتي به آن داده شود، چرا كه همه در اصول با هم مشتركند و به همين خاطر است كه من آنان را تاييد مي نمايم. آنها نسبت به اسلام و قرآن و انقلاب وفادارند و دلشان براي كشور و مردم مي سوزد و هر كدام براي رشد اسلام و خدمت به مسلمين طرح و نظري دارند كه به عقيده خود موجب رستگاري است. اكثريت قاطع هر دو جريان مي خواهند كشورشان مستقل باشد، هر دو مي خواهند سيطره و شر زالوصفتان وابسته به دولت و بازار و خيابان را از سر مردم كم كنند. هر دو مي خواهند كارمندان شريف و كارگران و كشاورزان متدين و كسبه صادق بازار و خيابان، زندگي پاك و سالمي داشته باشند. هر دو مي خواهند دزدي و ارتشا در دستگاه هاي دولتي و خصوصي نباشد، هر دو مي خواهند ايران اسلامي از نظر اقتصادي به صورتي رشد نمايد كه بازارهاي جهان را از آن خود كند، هر دو مي خواهند اوضاع فرهنگي و علمي ايران به گونه اي باشد كه دانشجويان و محققان از تمام جهان به سوي مراكز تربيتي و علمي و هنري ايران هجوم آورند، هر دو مي خواهند اسلام قدرت بزرگ جهان گردد. پس اختلاف بر سر چيست؟ اختلاف بر سر اين است كه هر دو عقيده شان است كه راه خود باعث رسيدن به اين همه است. ولي هر دو بايد كاملا متوجه باشند كه موضع گيري ها بايد به گونه اي باشد كه در عين حفظ اصول اسلام براي هميشه تاريخ، حافظ خشم و كينه انقلابي خود و مردم عليه سرمايه داري غرب و در راس آن آمريكاي جهانخوار و كمونيسم و سوسياليزم بين الملل و در راس آن شوروي متجاوز باشند. منشور برادري- 10/8/1367
 


مهمانپرست خبر داد

پيشنهاد ايران به 1+5 براي پخش زنده مذاكرات

سخنگوي وزارت امور خارجه درباره مذاكرات ايران و 1+5 گفت كه جمهوري اسلامي در اين مذاكرات شفاف عمل كرده و ضمن ارائه پيشنهاداتي مشخص، حتي خواستار پخش مذاكرات به صورت زنده نيز شده است.
رامين مهمانپرست در حاشيه نوزدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات، درباره انتشار شايعاتي مبني بر گفت وگوهاي مستقيم تهران و واشنگتن درباره برنامه هسته اي نيز گفت: بحث هسته اي ايران چارچوب مشخصي دارد. گفت وگوهايي كه دنبال كرده ايم به قدري شفاف بوده و با پيشنهادات مشخص، كه طرف ايراني حتي پيشنهاد داد كه تمام مذاكرات پخش زنده تلويزيوني شود.
وي ادامه داد: ما چيزي براي پنهان كردن نداريم و ايده هاي خود را به صورت شفاف ارائه مي دهيم. پيشنهادات ما مي تواند بهانه را از كشورهاي مدعي گرفته و حقوقمان را هم تأمين كند.
مهمان پرست يادآور شد: آنها تصميم گرفته اند كه ملت ايران از دسترسي به دانش هاي پيشرفته محروم شده، توانايي هاي ايران در سطح محدودي نگهداشته شود و انحصار اين دانش هاي پيشرفته را براي خود محفوظ نگهدارند.
وي با طرح اين سؤال كه چه زماني مي توان به نتيجه رسيد و حقوقمان تأمين شود؟ پاسخ داد: زماني كه بتوانيم از موضع قدرت از حقوقمان دفاع كنيم. در حال حاضر تسلط دانشمندان هسته اي كشور به حدي رسيده كه ديگر (غربي ها) نمي توانند اين دانش بومي شده را از ملت ايران بگيرند.
مهمانپرست با اشاره به اينكه براي تأثيرگذارتر و قدرتمندتر شدن بايد به فناوري هاي روز دنيا مسلط باشيم و نگذاريم با بهانه هاي مختلف سياسي و اقتصادي دسترسي ملت ايران را از دانش روز دنيا محدود كنند، يادآور شد: هر زمان به نقطه اي رسيديم كه اين توانايي هايمان از نظر آنها مسجل شد و احساس كردند با يك كشور قدرتمند روبرو هستند، در چنين شرايطي به حقوق ما احترام خواهند گذاشت.
سخنگوي وزارت امور خارجه خاطرنشان كرد: اگر تواضع كرده و از اصول خود كوتاه بياييم، مطمئناً غربي ها احساس مي كنند كه اين نقطه ضعف است و تهاجم خود را افزايش داده و خواسته هاي خود را به سمت موضوعات ديگري هدايت خواهند كرد كه نهايتاً منجر به تهي شدن انقلاب ما از آرمان هايش خواهد شد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود در گفت وگو با فارس، در خصوص مذاكرات ايران و آرژانتين درباره حادثه «آميا» نيز گفت: پس از آن حادثه، جريانات صهيونيستي تلاش زيادي كردند تا اين واقعه را به شهروندان ايران نسبت دهند؛ بارها اعلام كرديم كه با هر نوع اقدام تروريستي مخالفيم و نسبت دادن اين اقدامات به شهروندانمان را به شدت رد مي كنيم.
سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به اعلام آمادگي ايران براي بررسي دقيق اصل واقعه و اثبات حسن نيت جمهوري اسلامي اظهار داشت: پيشنهاد داديم تا كارشناسان حقوقي ما به كمك كارشناسان آرژانتيني بررسي هاي خود را شروع كنند. حدود يك ماه پيش توافقي بين وزراي خارجه دو كشور صورت گرفت تا مذاكرات در آينده ادامه يابد. مذاكراتي در هفته گذشته انجام و قرار شد تا در آينده ادامه يابد.
 


امام جمعه قم: دشمني هاي آمريكا عليه مردم ايران روز به روز بيشتر مي شود

امام جمعه قم گفت: دشمني هاي آمريكا عليه مردم ايران 60سال است كه ادامه دارد و روز به روز هم بيشتر مي شود.
آيت الله رضا استادي ضمن محكوم كردن دشمني هاي آمريكا عليه مردم ايران گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب آمريكا از سال 1330 تاكنون عليه مردم ايران فعاليت كرده و روز به روز هم بر دشمني هاي خود مي افزايد.
وي به 13 آبان سالروز، تسخير لانه جاسوسي آمريكا به دست دانشجويان پيرو خط امام و روز ملي مبارزه با استكبار جهاني و دانش آموز اشاره كرد و افزود: دانش آموزان توجه داشته باشند كه در آغاز زندگي هستند و بايد قدر اين موقعيت را بدانند و در اقامه نماز اول وقت مبادرت داشته باشند.
وي تصريح كرد: دانش آموزان بايد از هم اكنون به فكر ساختن زندگي خود و همچنين خوب درس خواندن باشيد تا بتوانيد به پيشرفت كشور توجه داشته باشيد.
امام جمعه قم همچنين خطاب به معلمان گفت: شما نيز بايد جوانان و نوجوانان را با دين آشنا كرده و جوانان و نوجوانان ايماني تربيت كنيد.
وي نمازگزاران را به رعايت تقواي الهي دعوت كرد و گفت: 260سال ائمه اطهار(ع) تلاش كردند، شهيد شدند و زحمت كشيدند تا اسلام معرفي شود و ائمه از ما خواسته اند تا در زندگي كردن خودمان به گونه اي عمل كنيم كه افتخار ائمه باشيم.
امام جمعه قم گفت: نبايد خدايي نكرده رفتار ما به گونه اي باشد كه بگويند فلاني كه خود را پيرو ائمه مي داند در عمل توجهي ندارد و به گونه اي ديگر است.
وي عنوان داشت: همه بايد زندگي سالم داشته باشيم و رعايت تقوا تنها نماز و روزه نيست، بلكه بايد در تمامي مسائل رعايت تقوا داشته باشيم.
آيت الله استادي در ادامه به ميلاد امام هادي(ع) اشاره كرد و گفت: بايد اين امام همام را شناخته و يكي از گنجينه هاي مهم امام هادي(ع) زيارت جامعه كبيره است.
امام جمعه قم در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع عيد غدير اشاره كرد و گفت: ما كتاب هاي علمي خوبي مثل الغدير را داريم كه بسيار منطقي به اين موضوع غدير پرداخته اند ولي متاسفانه به اين كتاب ها مراجعه نمي كنند، وگرنه موضوع جانشيني علي(ع) مثل آفتاب روشن است.
آيت الله استادي بيان داشت: كسي فكر نكند كه رسول خدا(ص) 23سال از رسالتش گذشت ولي در سال آخر عمرشان موضوع امامت را مطرح كردند، اينطور نيست، رسول خدا(ص) در طول رسالت بارها اين موضوع را مطرح كرده بودند.
وي تاكيد كرد: ما در معرض امتحان هستيم و گرفتار گناه و خلاف نشويم و تا زماني كه در جامعه گناه شيوع داشته باشد اصلاح آن جامعه امكان ندارد.
آيت الله استادي گفت: اميدوارم كه ارتباط با اميرالمومنين(ع) و اهل بيت(ع) باعث شود كه بيش از پيش مراقب زبان، چشم، درآمد و اموال خود باشيم.
وي تصريح كرد: اگر مجلس و دولت تمسك به اميرالمومنين(ع) دارند بايد در تصويب قوانين و همچنين كارهاي خود نيز توجه داشته باشند و اگر ما مردم هم تمسك مي جوييم بايد به گونه اي رفتار كنيم كه مورد تاييد حضرت علي(ع) باشد.
 


« اخلاق»، حلال مشكلات دنيا وآخرت

اخلاق بركات فراواني دارد و فنون سه گانه و علوم سه گانه را زير مجموعه خود دارد . اخلاقي كه دراسلام مطرح است گذشته از اينكه روابط خانوادگي ، اجتماعي و سياسي را تنظيم مي كند و كمبود قانون را ترميم مي كند ؛ سه كار اساسي به عهده اوست كه آن در بحث هاي اخلاق و علوم بشري مطرح نيست .
اخلاقي كه در اسلام مطرح است ، تنها اين نيست كه انسان مشكلات دنيا را حل كند ! يك ،طب اساسي را زير مجموعه خود دارد ؛ دو ، معماري و مهندسي اساسي را زير مجموعه خود دارد ؛ سه ، هنر و زيبائي را زير مجموعه خود دارد . اخلاق در اسلام اين سه رشته را زير مجموعه خود دارد ؛ گذشته از اينكه مشكلات خانوادگي و اجتماعي و سياسي و فرهنگي و اقتصادي دنيا را تأمين مي كند ، هم باعث درست اجراء شدن قانون است و هر جا هم قانون نقص داشت ، اخلاق متمّم اوست و مشكلات دنيا را تأمين مي كند .
غالب مشكلات كشور در اثر فقدان » اخلاق »
الآن مشكلات دنيائي ما فقدان » اخلاق » است ، نه قانون ! اينكه شما مي بينيد سالي 7 ـ 8 ميليون پرونده به دستگاه قضائي مي رود ، بودجه هاي سنگيني صرف زندان بردن و زندان رفتن مي شود ، عدّه زيادي هم در دستگاه قضائي وقت صرف مي كند ، همه اينها به خاطر فقدان اخلاق است . يعني شما در اين 8 ميليون پرونده ، 7 ميليون آن مربوط به الفباي اخلاقي است ؛ مشكلات علمي نيست ! يك كسي به ديگري فحش گفته يا او را زده يا تجاوز كرده يا مالش را گرفته يا به موقع تخليه نكرده يا حقّش را اداء نكرده ؛ اينها الفباي دين است كه همه اينها را همه ما مي دانيم ، اينها مشكلات علمي نيست ! فحش گفتن بد است ، تجاوز بد است ، سرقت بد است ؛ همه اينها را ما مي دانيم ! پرونده ها هم در همين زمينه است . هم قانون صحيح تصويب شده ، هم قانون اجراء مي شود ، منتها مشكلات اخلاقي، اين مفاسد را به بار مي آورد ! اگر اخلاق در جامعه راه بيفتد ؛ اين 7 ـ 8 ميليون پرونده شايد بشود 100 تا ، 200 تا پرونده ! مشكل جامعه ما علم نيست كه ما كمبود علم داريم ! مشكل جامعه ما قانون نيست ، قانون كمبودي ندارد ، در اجراي قانون كمبودي نيست ؛ عمده اخلاق است كه يا در اجراء تضعيف مي شود يا در جهات ديگر . غرض اين است كه اخلاق نه تنها مشكلات كشور بلكه مشكلات دنيا را هم حل مي كند ؛ سه رشته از رشته هاي عميق فني مربوط به آخرت را هم به همراه دارد .
تأمين سلامت جان و نفس ؛ رشته اوّل اخلاق اسلامي
رشته اوّل اين است كه وقتي ما مي خواهيم وارد نشئه آخرت شويم ، وارد برزخ شويم ؛ زنده وارد بشويم ، نه مرده ! بعضي ها مرده وارد مي شوند ، بعضي ها زنده وارد مي شوند . كافر وارد صحنه آخرت مي شود ، ولي مرده است ؛ خيلي از معارف آخرت را درك نمي كند . او كر و كور است ؛ او فقط جهنّم و سوخت و سوز را مي بيند و كفّار و اشرار را مي بيند ! اينطور نيست كه كفّار در قيامت انبياء ، اولياء ، معارف بهشت ، ولايت ، عصمت ، نبوّت ، اينها را درك بكنند! كافر، مرده وارد مي شود ، او حيات جهنّمي دارد كه فقط سوخت و سوز را درك مي كند! همين هائي كه طبق سوره مباركه طه به خدا عرض مي كنند : خدايا ! چرا ما را كور محشور كردي : ربّ ل م حشرتن ي اعمي و قد كنت بصيراً (1).
خدا مي فرمايد : ما تو را كور محشور نكرديم ! هر جوري كه در دنيا بودي ، الآن هم همان جوري . در دنيا مسجد بود ، حسينيه بود ، روحانيت بود ، مراكز علمي بود ، فرهنگي بود ؛ اينها را نديدي ! جاهاي فساد بود ، آنها را ديدي ! الآن هم همين طوري ؛ بهشت هست و انبياء هست و اولياء هست ، آنها را نمي بيني ؛ جهنّم را به خوبي مي بيني ! درباره همين گروه آيه نازل شد كه اينها مي گويند : ربّنا ابصرنا و سم عنا (2)، همين كورها ؛ فقط جهنّم را مي بينند ، كفّار را مي بينند ! يك جوري است كه همين حقيقت دنيائي به صورت هاي ديگر در قيامت ظهور مي كند . پس اينها مرده وارد قيامت مي شوند ، زنده وارد نمي شوند ! اخلاق يك فنّي است كه آدم را زنده مي كند ؛ طوري است كه وقتي وارد صحنه برزخ شد ، بهشت را ، درجات بهشت را ، ولايت را ، عصمت را ، نبوّت را ، معارف ديگر را ، اسماء حسناي خدا را به خوبي ادراك مي كند ؛ اين اوّلين كار است !
اين طب، هم حيات را تأمين مي كند ، هم سلامت را ! اين ا ذ جآء ربّه ب قلب سليم (3) از همين قبيل است ، لا ينفع ماأ و لا بنون . لا من اتي الله ب قلب سليم (4) از همين باب است ؛ سلامت دل را طب اخلاقي تأمين مي كند ، حيات دل را طبيب اخلاق مشخص مي كند ؛ يعني طب، انسان را زنده مي كند ، يك . بعد از اينكه زنده كرد ، جلوي بيماري هاي او را مي گيرد ، دفعاً ؛ دو . و اگر بيماري شد ، يعني خداي ناكرده آلوده شد ، گناه كرد ؛ بيماري او را بر طرف مي كند رفعاً ؛ سه. يعني سه كار مي كند ؛ احياء ، دفع المرض ، رفع المرض . اين دفع المرض همان است كه از آن به بهداشت ياد مي شود ، رفع المرض همان است كه آن به درمان ياد مي شود ؛ اين اوّلين رشته از رشته هاي عميق است كه اخلاق اسلامي مسئول آن است.
صيانت و حفاظت از عقائد ؛ رشته دوّم اخلاق اسلامي
دوّم ، معماري و مهندسي است ؛ ما يك بدني مي خواهيم كه در فشار قبر و مرگ و دالان ورودي برزخ نپوسد ، از پا در نيايد ! خيلي ها هستند كه در هنگام مرگ بسياري از خوانده ها از يادشان مي رود ، چون در قبر همين الفباي دين را از ما سئوال مي كنند ، مي گويند : من ربّك ، ما د ينك ، ما ك تابك ، ما ق بلتك ؛ اينها الفباي دين است ، خيلي ها يادشان نيست ! الآن در دنيا آنهائي كه مسلمان شناسنامه اي اند ، ولو ( معاذ الله ) اهل نماز نباشند ، از آنها سئوال بكند دينتان چيست ، مي گويند : اسلام است . پيامبرتان كيست ؟ مي گويد : وجود مبارك حضرت است . اگر اين حقيقت براي او ملكه نشد ، با طامّه موت ، با فشار مرگ اينها از يادش مي رود . در قبر از او سئوال مي كنند من ربّك ، نمي داند ! سئوالات قبر، سئوالات خيلي آسان است ؛ مشكلات علمي را در قبر از آدم سئوال نمي كنند! مي گويند : دينت چيست ، مي گويند : خدايت كيست ، مي گويند : كتابت چيست؛ اين يادش نيست !
زيرا مرگ نظير سل و سرطان نيست ؛ سرطان درد آور است ، ولي تحمّل مي شود! مرگ يك حادثه اي نيست كه تحمّل پذير باشد ! اگر تحمّل پذير بود كه آدم قالب تهي نمي كرد!! اگر تمام توان را مي گيرد ؛ هيچ چيزي مثل مرگ نيست !! پس اگر كسي يك معماري قوي نداشته باشد ، يك قلب قوي نداشته باشد ، مي گويد : من هر چه خوانده ام ، همه از ياد من ب رفت (5) ! برخي ها بعد از 70 يا 80 مرحله از عذاب تازه به يادشان مي آيد كه مي گويند : پيامبر ما كسي است كه قرآن بر او نازل شده ، هنوز نام مبارك حضرت يادشان نمي آيد !! مگر مرگ كار آساني است ؟ ما اگر يك معماري قوي نداشته باشيم ، يك ساختمان قوي ، يك بدن سازي قوي عقلي نداشته باشيم و بدن دروني را محكم نسازيم ؛ با فشار مرگ همه خاطرات از يادمان مي رود ! اين دو كار .
برخورداري از خلق و خوي نيكو ؛ رشته سوّم اخلاق اسلامي
سوّم اين است كه همه ما مي خواهيم زيبا محشور بشويم . در دنيا به دست ما نيست كه به صورت يوسف در بيائيم ؛ اين اقليم ها ، منطقه هاي سردسير ، منطقه هاي گرمسير ، شمالي بودن ، جنوبي بودن ، قطبي بودن ، خطّ استوائي بودن ؛ اينها تأثير بسزائي در رنگ پوست دارد ، اين دست ما نيست ! و فخر هم نيست ؛ حالا يك كسي رنگين پوست بود يا يك كسي سفيد پوست بود ؛ افتخار هم نيست! نه صهيب رومي افتخاري دارد ، نه بلال حبشي رنج مي برد ؛ زيبائي و غير زيبائي دنيائي ، نه دست ماست ، نه ملاك فخر است !
ولي درباره قيامت ،هم دست ماست ؛ هم ملاك فخر است يا ملاك شرم است! ما در قيامت،يا با روي سياه محشوربشويم يا رو سفيد ؛ اين دست خود ماست! زيبا محشور بشويم يا زشت ، اين دست ماست ! اگر كسي رو سياه محشور شد ، شرمنده است ؛ همه مي فهمند اين سابقه سوء دارد ! اين كه در قرآن فرمود : يوم تبيضّ وجوه و تسودّ وجوه (6)؛ همين است . اين كه به ما گفتند : هنگام وضو گرفتن ، هنگام شستن صورت بگوئيد :اللّهمّ بيّ ض وجه ي يوم تسودّ ف يه الوجوه و لا تسوّ د وجه ي يوم تبيضّ ف يه الوجوه (7)، همين است . اين دست خود ماست! ما مي توانيم مثل يوسف باشيم ، مي توانيم با جمال باشيم ،مي توانيم هم زشت صورت باشيم ؛ اين را مي گويند : ( هنر ) . پس هنر زيبائي، زير مجموعه اخلاق است ، معماري و محكم كاري زير مجموعه اخلاق است ، طب و تأمين حيات اوّلا ، بهداشت ثانياً ، درمان ثالثاً زير پوشش اخلاق است . اخلاق در اسلام اين كارها را به عهده دارد ، گذشته از اينكه مشكلات دنيا را هم حل مي كند .
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (دام ظلّه العالي) در جلسه درس اخلاق در ديدار با جمع كثيري از طلاب ، دانشجويان و اقشار مختلف مردم ، قم ؛ بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء ـ 1 / 7 / 1389
ــــــــــــــــــ
(1) طه / 125 (2) سجده / 12 (3) صافات / 84 (4) شعراء / 88 ـ 89 (5) سعدي شيرازي (6) آل عمران / 106 (7) جامع الأخبار / 64
خوان حكمت روزهاي يكشنبه منتشر مي شود.
 


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم اختتاميه نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها:

دولت بر تعامل با خبرنگاران تأكيد دارد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: تعامل با خبرنگاران مورد تأكيد دولت قرار دارد.
به گزارش فارس مستقر در نوزدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها، سيد محمد حسيني عصر امروز در مراسم اختتاميه نوزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها گفت: حضور گسترده تر رسانه ها را در نمايشگاه اين دوره شاهد بوديم و همچنين افزايش غرفه ها نيز بيانگر توانمندي مطبوعات و رسانه هاي ما بود.
وي گفت: استقبال بيش از يك ميليون نفر از نمايشگاه مطبوعات نشان دهنده استقبال خوب مردم است؛ نشست هاي خوبي نيز در ايام نمايشگاه برگزار شد.
وزير ارشاد ادامه داد: در نشست هاي برگزار شده مباحث تخصصي علمي تا موضوعات روز رسانه و همچنين مسائل سياسي و انتخابات مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
وي با بيان اينكه نمايشگاه مطبوعات مركز خبررساني بود، ادامه داد: موضع گيري ها و ديدگاه هاي مطرح شده و همچنين حضور بسياري از چهره هاي سياسي، فرهنگي، اجتماعي نشان دهنده اين امر است.
به گفته حسيني، راه اندازي غرفه رحمه للعالمين در نمايشگاه امسال نيز پاسخي به توهين غرب به پيامبر اعظم(ص) بود؛ همواره اهالي مطبوعات نيز مسير پيامبر اعظم(ص) را ادامه خواهند داد.
وي در ادامه افزود: موضوع رسانه و سبك زندگي در نمايشگاه امسال مطرح و توجه ويژه اي به آن شد.
حسيني گفت: راه اندازي نگارستان مطبوعات،منتخبي از آثار مطبوعاتي سه دهه گذشته بود كه در نمايشگاه امسال مورد استقبال خيلي ها قرار گرفت.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: همچنين در ايام برگزاري نمايشگاه ازتنديس چهره هاي برجسته روزنامه نگاري كشور همچون جلال آل احمد، اسدآبادي و دهخدا رونمايي شد.
حسيني ادامه داد: كار ديگري كه قطعاً در ايام نمايشگاه انجام شد و مؤثر بود، حضور نهادها بود كه در اين ايام به جاي تقابل به رسانه ها تعامل بيشتري داشته باشند؛ در دولت هم به موضوع تعامل با خبرنگاران تأكيد شده است.
وي با بيان اينكه چهره هاي سياسي،فرهنگي و اجتماعي در نمايشگاه مطبوعات اين دوره حضور پيدا كردند، گفت: حضور اين شخصيت ها و چهره ها و پاسخگويي آنها به خبرنگاران نشان از ريزبيني و زير ذره بين بودن عملكرد دولتمردان است.
وزير ارشاد تصريح كرد: فضاي نمايشگاه امسال را هر كس ببيند متوجه مي شود كه سلايق گوناگون در اين نمايشگاه حضور دارند و انتقادات صريح مطرح مي شوند؛ رسانه هاي خارجي بايد فضاي مطبوعاتي ما را با فضاي مطبوعاتي منطقه و كشورهايي كه از آنها حمايت مي كنند،مقايسه كنند.
وي گفت: بنده از ابتداي نمايشگاه تاكنون 4 مرتبه در آن حضور پيدا كردم و خبرنگاران از شير مرغ تا جان آدميزاد از من سؤال كردند.
در مراسم اختتاميه نوزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها، استان ها، روزنامه ها،خبرگزاري ها، نشريات ادواري، پايگاه اطلاع رساني، نشريات دانشجويي نيز معرفي شدند.
در بخش استان ها كردستان، خوزستان و سمنان،در بخش روزنامه ها دنياي اقتصاد،فرهيختگان، پرسپوليس، در بخش خبرگزاري ها، قدس، ابنا و پانا، در بخش نشريات ادواري،باغ نظر، پيك توانا،صبح قريب، امين جامعه و بچه هاي بشري، در بخش پايگاه هاي اطلاع رساني، مؤسسه پژوهشي انقلاب اسلامي،جام نيوز و نسيم و در بخش نشريات دانشجويي، نشريه دانشگاه فردوسي مشهد،دانشگاه لرستان و دانشگاه شهيد بهشتي حائز رتبه شدند؛ همچنين در بخش بين الملل از غرفه كشورهاي افغانستان،اردن و ونزوئلا تقدير شد.


ايران اقدام گروه هاي تروريستي در اعدام سربازان سوري را محكوم كرد

سخنگوي وزارت خارجه برپايي جوخه هاي اعدام سربازان و افراد بيگناه در سوريه توسط گروه هاي تروريستي را شديداً محكوم كرد و مسئوليت تكرار چنين فجايعي را متوجه حاميان تروريست ها و گروه هاي مسلح دانست.
رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در واكنش نسبت به خبر منتشره در خصوص اعدام هاي ميداني در سوريه توسط تروريست ها اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران اقدام جنايتكارانه و ضد حقوق بشري گروه هاي تروريستي در برپايي جوخه هاي اعدام سربازان و افراد بيگناه در سوريه را شديداً محكوم كرده و مسئوليت تكرار چنين فجايعي را متوجه حاميان تروريست ها و گروه هاي مسلح مي داند.
وي افزود: بي ترديد تلاش هاي غرب و برخي كشورهاي منطقه در ايجاد خلاء امنيتي در سوريه گسترش بي ثباتي و ناامني منطقه اي را در پي خواهد داشت.
سخنگوي وزارت خارجه خاطرنشان كرد: از اين رو جمهوري اسلامي ايران همچنان توقف خشونت ها و برقراري كامل آرامش با كمك كشورهاي منطقه از طريق كمك به تقويت امنيت مرزهاي سوريه و حمايت از طرح اخضر ابراهيمي نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور سوريه و ايجاد روند دموكراتيك از طريق فرآيند گفت وگوهاي ملي را به عنوان تنها راه حل منطقي و مسالمت جويانه در گذار از بحران كنوني سوريه مي داند.
 


دهقان خبر داد

ابلاغ قانون مجازات اسلامي تا پايان سال

يك عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس با تشريح علل به طول انجاميدن روز قانونگذاري و ابلاغ قوانين جديد مجازات اسلامي، تجارت و آئين دادرسي كيفري گفت: قانون مجازات اسلامي تا پايان سال ابلاغ مي شود.
محمد دهقان درباره علت تاخير در ابلاغ قانون مجازات اسلامي تصريح كرد: شوراي نگهبان تفسيري دارد كه بر اساس آن اظهارنظر نسبت به مسائل شرعي محدود به 10 يا 20 روز نيست و در اين رابطه هر موقع كه مي خواست مي تواند ايراد بگيرد؛ يعني شوراي نگهبان محدوديت ذكر شده در قانون اساسي را فقط مربوط به مغايرت با قانون اساسي مي داند.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه لايحه مجازات اسلامي يك بحث عمدتا شرعي است لذا با اينكه كار را تمام كرده بوديم و شوراي نگهبان هم تقريبا ايرادي نگرفته بود چرا كه ايرادات كار در مجلس هشتم برطرف شده بود با اين وجود قبل از اينكه ابلاغ شود شوراي نگهبان ايرادات ديگري گرفت و تقاضا كرد كه ما دوباره آنها را برطرف كنيم.
اين عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس تصريح كرد: ما هم تعصبي روي بحث نداريم به اين خاطر كه اگر ما الان ايرادات را برطرف نكنيم بعد از اينكه به قانون هم تبديل شد شوراي نگهبان باز هم مي تواند ايراد بگيرد لذا ايرادات را دوباره فرستادند و ما به اكثر آنها رسيدگي كرديم اما تعدادي از آنها باقي مانده است كه با تعامل بين شوراي نگهبان و كميسيون حقوقي و قضايي در حال برطرف كردن آنها هستيم و انشاءالله تا پايان سال اين كار تمام مي شود.
دهقان تاكيد كرد كه اگر شوراي نگهبان باز هم ايراد جديدي بگيرد ما بايد به بررسي ايرادات و برطرف كردن آنها بپردازيم.
وي در مورد آزمايشي بودن قانون جديد مجازات اسلامي نيز به ايسنا گفت: در حال حاضر اگر يك قانوني به طور آزمايشي تصويب شود ما مي توانيم با يك ماده واحده آن را تبديل به قانون دائم كنيم؛ يعني با يك خط قانون گذاري مي توانيم يك قانون آزمايشي هزار ماده اي را تبديل به قانون دائمي كنيم و مثل گذشته نيست كه بخواهيم دوباره ماده به ماده آن را به صحن علني ببريم تا آن را دائمي كنيم.
اين عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي در مورد قانون جديد آيين دادرسي كيفري نيز يادآور شد: شوراي نگهبان تقريبا ايرادات قانون آيين دادرسي كيفري را مشخص كرده و ما بخشي از آنها را بررسي كرده ايم و انشاءالله مشكلات اين قانون هم مانند قانون مجازات اسلامي حل و تا پايان سال ابلاغ خواهد شد.
دهقان همچنين يادآور شد كه قانون جديد ديوان عدالت اداري ابلاغ شده و در حال اجراست.


نشريه آمريكايي «ويكلي استاندارد» گزارش داد

رشد چشمگير مبادلات تجاري آرژانتين و برزيل با ايران علي رغم تحريم ها

يك نشريه آمريكايي رشد چشمگير مبادلات تجاري آرژانتين و برزيل با ايران را ضربه گير تحريم هاي ضد ايراني دانست.
نشريه آمريكايي ويكلي استاندارد در گزارشي، موضوع افزايش مبادلات آرژانتين و برزيل با ايران در شرايط تحريم ها عليه تهران را موضوع بررسي قرار داد.
به نوشته ويكلي استاندارد، نزديك به 96 درصد از مبادلات تجاري ايران با آمريكاي لاتين طي سال گذشته مربوط به كشورهاي آرژانتين و برزيل بوده است.
ميزان صادرات آرژانتين به ايران تقريباً 2/1 ميليارد دلار و صادرات برزيل 6/2 ميليارد دلار بوده است.
اين گزارش افزود: نتايج يك تحليل جديد توسط نشريه الكترونيكي «لاتين وكس» نشان مي دهد علي رغم تلاش هاي بين المللي براي تحريم و منزوي كردن ايران ميزان صادرات برزيل به ايران در سال 2011 از «كل صادرات اين كشور در 4 سال ماقبل آن» بيشتر بوده است.
نتايج تحليل مذكور نشان مي دهد ميزان صادرات برزيل به ايران در سال 2011 در مقايسه با سال 2010 با افزايش 326 درصدي مواجه بوده است؛ ضمن اينكه صادرات آرژانتين به ايران نيز افزايش 937 درصدي را شاهد بوده است.
به گزارش فارس، ويكلي استاندارد به داده هاي جديدتري درباره افزايش اين ميزان صادرات اشاره كرده و نوشت: در سه ماهه سوم سال 2012 حدود 93 درصد از كل صادرات روغن سويا به ايران از آرژانتين و برزيل صورت گرفته است.
بيشتر صادرات اين روغن سويا به ايران از آرژانتين صورت گرفته كه تأمين كننده 129 هزار تن از 202 هزار تن روغن سويايي بوده كه ايران وارد كرده است.


سرمايه گذاري صدها ميليون دلاري رژيم اسرائيل براي مقابله با ارتش سايبري ايران

مقامات رژيم صهيونيستي اعلام كردند صدها ميليون دلار صرف جذب نخبگان سايبري براي مقابله با ارتش سايبري ايران كرده اند.
روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارونوت» در گزارشي اعلام كرد اسرائيل صدها ميليون دلار براي جذب نخبگان جنگ سايبري سرمايه گذاري كرده است.
به گزارش فارس، اين روزنامه صهيونيستي گزارش داد اسرائيل كه با كمبود «سربازان پيكار سايبري» روبروست قصد دارد نوجوانان خلاق در زمينه رايانه را جذب «واحد ارتش اطلاعات8200 » كه واحد سايبري اش به شمار مي رود، كند.
يكي از پرسنل رده بالاي اداره نيروي انساني ارتش رژيم اسرائيل به اين روزنامه گفت: «واضح است كه تقاضا براي سربازاني در اين حوزه افزايش يافته است و ما هم به همين دليل در جستجوي راه حلي براي اين موضوع نه تنها در داخل اسرائيل بلكه در خارج از آن هستيم».
ارتش رژيم اسرائيل نبرد سايبري را در فهرست اولويت هاي خود قرار داده است. گزارش شده ژنرال آويو كوچاوي، رئيس سازمان اطلاعات ارتش رژيم صهيونيستي حدود 518 ميليون دلار را به برنامه سايبري اختصاص داده است.
ايساك بن، از مقامات اين ارتش هم تأييد كرده است «آمادگي سايبري» يكي از اولويت هاي برنامه ارتش اسرائيل است.
وي گفته است منظورش از آمادگي سايبري، «هم دفاع و هم هجوم» را در برمي گيرد.
ژنرال «بن اسرائيل» درباره تهديدهايي كه رژيم اسرائيل در اين زمينه با آنها مواجه است، گفت: «اصلي ترين دشمن ما ايران است كه يك سال و نيم پيش اعلام كرد يك ارتش سايبري با هدف جنگ با اسرائيل و آمريكا تشكيل داده است».
ژنرال «بن اسرائيل» از شناخته شده ترين كارشناسان نبرد سايبري رژيم اسرائيل است كه به عنوان معمار حمله هوايي به يكي از تأسيسات هسته اي سوريه در سال 2007 شناخته شده است. گفته شده اين حمله تنها در شرايطي اماكن پذير بود كه سامانه هاي پدافندي سوريه از قبل هك شده و دقايقي قبل از كار افتاده بودند.
اواسط خرداد ماه سال جاري محققان يك شركت رايانه اي تحت عنوان «كاسپرسكاي» افشا كردند ويروس جديدي كه شباهت زيادي به ويروس استاكس نت دارد، براي جاسوسي سايبري از ايران و ساير كشورهاي خاورميانه ساخته شده و وارد سيستم هاي رايانه اي اين كشورها شده است.
به گفته برخي از مقامات آمريكايي و غربي كه نخواستند نامشان فاش شود، اين ويروس پس از آن علني شد كه ايران يك سري حملات سايبري در بخش صنعت نفت خود كشف كرد. اين اختلالات توسط رژيم اسرائيل در يك عمليات يك جانبه هدايت شده بود.
 


در ديدار با رئيس جمهور فرانسه

نتانياهو: تحريم ها برنامه هسته اي ايران را متوقف نكرده است

نخست وزير رژيم صهيونيستي در ديدار با رئيس جمهور فرانسه بار ديگر اذعان كرد تحريم هاي غرب عليه ايران تأثيري در توقف برنامه هسته اي تهران نداشته است.
نخست وزير رژيم صهيونيستي و رئيس جمهور فرانسه در ديدار با يكديگر از تشديد تحريم ها عليه ايران حمايت كردند.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص گزارش داد «بنيامين نتانياهو» و «فرانسوا اولاند» كه براي اولين بار پس از رياست جمهوري اولاند با يكديگر ديدار كردند خواستار سخت تر شدن تحريم ها عليه ايران در راستاي متوقف كردن برنامه هسته اي اين كشور شدند.
نخست وزير اسرائيل كه براي گفت وگوهاي دو روزه با مقام هاي فرانسه به پاريس سفر كرده است دراين ديدار گفت: «متأسفانه تحريم ها تا كنون برنامه هسته اي ايران را متوقف نكرده اند.»
اولاند نيز در اين ديدار گفت ايران ادعايش درباره اينكه برنامه هسته اي اين كشور در راستاي مقاصد صلح آميز است را ثابت نكرده است.
به گزارش فارس، وي افزود: «فرانسه آماده است به تحريم هاي ديگري عليه ايران ـ به هر تعداد كه لازم باشد ـ رأي مثبت بدهد».
تحريم هاي غرب عليه ايران كه به سركردگي آمريكا صورت گرفته اند بر اساس اين اتهام استوارند كه ايران به دنبال اهداف نظامي در برنامه انرژي هسته اي خود است.
ايران ضمن رد اتهامات مي گويد، به عنوان يكي از امضاكنندگان پيمان منع گسترش سلاح هاي اتمي (ان پي تي) و عضوي از آژانس بين المللي انرژي اتمي، حق دستيابي به فناوري هسته اي را براي مقاصد صلح آميز دارد.
علاوه بر اين، بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي تاكنون بارها از تاسيسات هسته اي ايران بازديد كرده اند اما هرگز مدركي كه نشان دهد برنامه صلح آميز انرژي هسته اي اين كشور به سمت مقاصد نظامي انحراف داشته باشد، پيدا نكرده اند.
كارشناسان به طور مكرر تحريم ها عليه جمهوري اسلامي را بيهوده و غيرموثر توصيف كرده و گفته اند، چنين اقداماتي صرفا با هدف ايجاد فضاي رواني صورت مي گيرند.
علي رغم تحريم هاي غيرقانوني عليه ايران، اين كشور توانسته جايگزين هاي جديدي براي مشتريان اروپايي نفت و گاز خود پيدا كند.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14