(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 15  آبان  1391 - شماره 20349

به اين چند ده هزار دانشجو توجه كنيد (يادداشت خبرنگار)
هرمزگان جوان ترين استان كشور است
ايران در كيهان
راه اندازي سامانه هوشمند ترانزيت در خرمشهر
سابقه كار مشكل فارغ التحصيلان دانشگاه در مازندران
رئيس كل دادگستري فارس: پزشكي قانوني كاربرد يافته هاي علمي در دادرسي است
عضويت مشهد در كمپين شهرهاي آماده مقابله با بلاياي طبيعي
احداث بزرگ ترين مجتمع بين راهي كشور در مهريز يزد
مديركل دفتر بودجه استانداري آذربايجان غربي:
 80 درصد طرح هاي مهرماندگار استان در زمينه سدسازي است
اعزام 300 دانش آموز دختر بنابي به اردوهاي راهيان نور
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) قزوين:
 سياه نمايي از اهداف جنگ رواني دشمن است
برپايي جشنواره دانشجويي غذا براي بيماران سرطاني در همدان
انتصابات جديد در شهرستانها
يادواره سرداران شمال كشور در مينودشت برگزار شد
رئيس پليس راه گيلان: جاده فومن به سراوان مرگ آفرين است


به اين چند ده هزار دانشجو توجه كنيد (يادداشت خبرنگار)

دوره دانشجويي دوره اي حساس به لحاظ قرار گرفتن در طيف وسيعي از مشكلات عاطفي، رواني، اجتماعي، اقتصادي، تحصيلي و يا دوري از خانواده است. يكي از مهم ترين مشكلات دانشجويان غيرساكن يا به قول مشهور شهرستاني كنار آمدن با شيوه جديد زندگي و محروم ماندن از مشاوره هاي ارزشمند خانواده است.
استان خراسان جنوبي با داشتن دانشگاه ها، مراكز آموزش عالي و آموزشكده هاي مختلف قطب دانشجويي شرق كشور محسوب شده و همه ساله پذيراي هزاران نفر از دانشجويان جديدالورود است. دانشجوياني كه از سراسر كشور با فرهنگ هاي مختلف دل از ديار خود بريده و براي ارتقاي علمي و فرهنگي خود پا در اين سرزمين مي گذارند.
شهرهاي كوچك، آرام و فرهنگي استان خراسان جنوبي اگرچه مورد قهر طبيعت قرار گرفته و چند سالي است كه طعم تلخ خشكسالي را مي چشد اما به گفته تعداد زيادي از همين دانشجويان داراي نكات مثبتي هستند كه كمتر در شهرهاي بزرگ و پرجمعيت ديده مي شود.
آنچه كه در اين يادداشت مد نظر است، تقابلهاي فرهنگي و اجتماعي است كه ممكن است در صورت عدم برنامه ريزي متوليان مربوط در شهرهاي دانشجويي خراسان جنوبي رخ دهد. البته نمي خواهيم در اين مجال اندك به آسيب شناسي تداخل فرهنگها، آداب و رسوم مختلف در يك جامعه بپردازيم و يا حضور هزاران دانشجو در اين استان را يك تهديد معرفي كنيم اما آنچه لازم است بدان توجه شود فرصت هايي است كه در اين آمد و شد هزاران نوجوان و جوان مستعد مي بايست مغتنم شمرده شود.
متوليان فرهنگي در اين بين نقش مهمي داشته و مي توانند با به كارگيري توانمنديهاي خود در زمينه هاي مختلف فرهنگي و اقدامات كارشناسي شده اين بستر مناسب را بارور كرده و با نشر فرهنگ و تمدن شايسته ايراني اسلامي در بين فرزندان عزيز اين مرز و بوم كاري كنند تا سوغات فرهنگي مردم سختكوش، دين دار، قانع و ولايتمدار اين ديار در كنار بسته هاي زرشك و زعفران ممتازش به جاي جاي ميهن اسلامي تقديم شود.
بي شك روح بلند جوانان غيور و جوياي علم مزرعه ايست كه همت بلند نهادهاي فرهنگي را جهت كشتي عظيم و مثمر ثمر مي طلبد و اگر خداي نكرده دچار غفلت و بي توجهي نسبت به اين زمينه هاي مستعد شده و با روزمرگي و اكتفا به چند برنامه ابلاغي موجبات ركود فرهنگي در بين آينده سازان ايران اسلامي شويم، گناهي بس بزرگ و نابخشودني گريبانمان را گرفته و در تزلزل جايگاه آينده اين مرز و بوم شريك جرم مي شويم.
بيرجند- خبرنگار كيهان
 


هرمزگان جوان ترين استان كشور است

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
مديرآمار و اطلاعات استانداري هرمزگان گفت: براساس آخرين نتايج به دست آمده از سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 90، هرمزگان جوان ترين استان كشور است.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل استانداري هرمزگان، حميد دولتي با اعلام اين خبر اظهار داشت: براساس اين سرشماري جمعيت هرمزگان در ميانگين سني صفر تا 14 سال 29 درصد اعلام شده، در حالي كه ميانگين اين گروه در كشور 23 و چهاردهم درصد است.
دولتي جمعيت هرمزگان براساس سرشماري مذكور را يك ميليون و 587 هزار نفر اعلام كرد و گفت: نرخ رشد جمعيت استان در اين سرشماري دو و 37 صدم درصد است.
به گفته اين مقام مسئول استان هرمزگان بعد از استان هاي البرز و بوشهر در جايگاه سوم نرخ رشد جمعيت كشور قرار دارد.
 


ايران در كيهان

برگزاري جلسه ستاد غدير
بيرجند- خبرنگار كيهان: ستاد غدير شهرستان خوسف به رياست فرماندار اين شهرستان تشكيل جلسه داد.
فرماندار شهرستان خوسف در اين جلسه با بيان شيطنت ها و دشمني هاي بي حد و حصر سران استكبار با دنياي اسلام به ويژه ايران اسلامي در دهه هاي گذشته، اظهار داشت: همه اين تلاش ها به منظور عقب نشيني ما از ارزش هاي والاي اسلامي و مكتبي است و ملت و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران تاكنون ثابت كرده است كه به هيچ وجه اهل معامله بر سر ارزش هاي خود نيست.
فرجامي يكي از ارزش هاي والا و ارزشمند كشور بزرگ ايران را داشتن نعمت ولايت فقيه دانست و عنوان داشت: دهه ولايت و جشن غدير يكي از شاخصه هاي ارادت مردم به اين نعمت بي بديل الهي است.
ميزان توليد عسل
بادرود- خبرنگار كيهان: 39 تن عسل در شهرستان نطنز توليد شد.
مسئول امور دام جهاد كشاورزي شهرستان نطنز با اعلام خبر فوق گفت: از اين تعداد كلني زنبور عسل مقدار 39 تن عسل برداشت شده كه نسبت به توليد سال قبل حدود 7 تن (20%) افزايش نشان مي دهد.
مظلومي افزود يكي از عوامل اصلي افزايش توليد، بارش باران مناسب و بهبود وضعيت مراتع در مناطق كوهستاني شهرستان است. وي تصريح كرد عسل در دو مرحله بهاره و پاييزه برداشت مي شود و به علت موقعيت جغرافيايي مناطق كوهستاني نطنز در كوهپايه هاي كركس عسل نطنز از عطر و بوي خاصي برخوردار است.
طرح آبرساني به روستاها
اروميه- خبرنگار كيهان: آبرساني به 705 روستاي آذربايجان غربي در حال اجرا است.
مديركل اداره آب و فاضلاب روستايي آذربايجان غربي با اعلام خبر فوق گفت: هم اينك در 705 روستاي آذربايجان غربي عمليات آبرساني اجرا مي شود كه عمليات اجرايي 170 روستا تا پايان سال به اتمام خواهد رسيد.
اكبري افزود: براي اجراي اين طرح 450 ميليارد ريال هزينه مي شود.
به گفته اكبري در اين زمينه بيش از 17 هزار كيلومتر شبكه لوله گذاري شده و حفر 40 حلقه چاه عميق و 6 هزار مترمربع مخزن از جمله اقداماتي است كه اجرا شده است.
تسريع در احداث پايانه مسافربري
پيرانشهر- خبرنگار كيهان: فرماندار پيرانشهر خواستار تسريع در اجراي عمليات احداث ساختمان پايانه مسافري گمرك تمرچين در مرز ايران و اقليم كردستان عراق شد.
فرماندار پيرانشهر با اعلام خبر فوق گفت: سالن مسافري پايانه مرزي تمرچين پيرانشهر با 3 هزار و 200 مترمربع زيربنا در دست احداث است. مجاهدي افزود: در ايست اجباري اين پايانه ادارات و نهادهاي گمرك، بانك ملي، نيروي انتظامي، نهاد رياست جمهوري، قرنطينه هاي دامي، انساني و نباتي، نمازخانه و فروشگاه هم مستقر مي شود.
صادرات سيمان
اروميه- خبرنگار كيهان: بيش از 43 ميليون دلار سيمان از استان آذربايجان غربي صادر شد.
رئيس سازمان صنعت و معدن و تجارت آذربايجان غربي با اعلام خبر فوق گفت: ميزان صادرات سيمان در آذربايجان غربي در سال گذشته را 790 هزار تن با ارزش 59 ميليون و 400 هزار دلار عنوان و اضافه كرد: پيش بيني مي شود ميزان صادرات سيمان در سال جاري به 800 هزار تن تا يك ميليون تن برسد.
اكبري افزود: سالانه بيش از 4 ميليون تن انواع سيمان در 3 واحد توليد سيمان خاكستري با ظرفيت 4 ميليون و 200 هزار تن و يك واحد سيمان سفيد با ظرفيت 150 هزار تن در سال توليد مي شود.
طرح جمع آوري اسناد دفاع مقدس
همدان- خبرنگار كيهان: طرح نهضت جمع آوري اسناد دفاع مقدس در همدان اجرا مي شود.
اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان همدان، دارندگان اسناد دفاع مقدس به ويژه فرماندهان و پيشكسوتان استان نسبت به تحويل اسناد و مدارك باقيمانده از دوران دفاع مقدس به اين اداره كل اقدام كنند.
شايان ذكر است كه پس از ارزيابي اسناد، با برگزاري مراسمي به تحويل دهندگان اسناد برتر هداياي ويژه اي تقديم خواهد شد.
اجراي شبكه فاضلاب شهري
اهواز- خبرنگار كيهان: با اجراي شبكه فاضلاب ايذه ورود فاضلاب به تالاب بين المللي ميانگلان متوقف مي شود.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب خوزستان در آيين كلنگ زني شبكه فاضلاب ايذه با اعلام خبر فوق گفت: اين پروژه بيش از 250 كيلومتر خطوط شبكه و انشعابات فرعي به مرحله اجرا درمي آيد.
صنيعي نژاد افزود: اين پروژه با اعتباري بالغ بر 36 ميليارد تومان از محل اعتبار مشاركتهاي مردمي(اوراق مشاركت) در مدت 24 ماه اجرايي مي شود.
برگزاري دوره آموزشي بهداشت
اراك- خبرنگاران كيهان: يك دوره آموزشي بهداشت براي مادران و دختران تحت حمايت كميته امداد امام خميني(ره) در شهرستان فراهان برگزار شد.
محمدرضا نصيري مدير كميته امداد امام خميني شهرستان فراهان با اعلام خبر فوق گفت:
در اين دوره آموزشي چگونگي پيشگيري و درمان سرطانهاي شايع در زنان توسط كارشناسان خبره شبكه بهداشت اين شهرستان آموزش داده شد.
نصب المان غدير
سرخس- خبرنگار كيهان: المان حضرت علي(ع) در شهرستان مرزي سرخس به مناسبت دهه ولايت پرده برداري مي شود.
عضو ستاد بزرگداشت دهه ولايت در سرخس با اعلام خبر فوق گفت: اين المان درمقابل مصلي نمازجمعه شهرستان با حضور مسئولين و مردم پرده برداري خواهد شد.
برگزاري دوره آموزشي پرورش ماهي
اردبيل- خبرنگار كيهان: يك دوره عمومي با عنوان پرورش ماهيان سرد آبي در اردبيل برگزار شد.
ميرآرمان واعظي مدير امور شيلات و آبزيان استان اردبيل با اعلام مطلب بالا افزود: اين دوره آموزشي كه به مدت چهار روز و به تعداد 60 نفر اجرا شد بنا به برنامه ريزي هاي مصوب آموزشي و ترويجي سال جاري و سياست هاي توسعه فعاليت هاي آبزي پروري در سطح استان برگزار شد.
آبياري مزارع زعفران
گناباد- خبرنگار كيهان: آبياري مزارع زعفران درشهرستان گناباد آغاز شد.
مديرجهاد كشاورزي گناباد با اعلام خبر فوق گفت: در اين شهرستان بيش از 3 هزار و 500 هكتار مزارع زعفران وجود دارد كه حدود 10 درصد آن با مشكلات آبياري مواجه است.


راه اندازي سامانه هوشمند ترانزيت در خرمشهر

آبادان- خبرنگار كيهان:
معاون طرح و توسعه بندرخرمشهر از نصب و راه اندازي سامانه هوشمند ورود و خروج كالا و ترانزيت در بندرخرمشهر خبرداد.
سعيد پويان راد اظهار داشت: در راستاي طرح تكريم ارباب رجوع و با هدف تسهيل در تبادلات الكترونيكي اطلاعات بين سيستم هاي نرم افزاري بنادر و گمرك، جلوگيري از جعل اسناد و قاجاق كالا، به حداقل رساندن تبادل اسناد كاغذي و نگهداري سوابق اطلاعات، سامانه هوشمند ورود و خروج كالا در محل هاي باسكول، درب خروج و ترمينال هاي كالاي متفرقه و كانتينر بندرخرمشهر نصب و راه اندازي شد.
وي افزود: بستر ارتباطي لازم جهت تبادل اطلاعات در اين سامانه، شبكه محلي بندر و گمرك مي باشد و جريان تبادل اطلاعات به صورت 24ساعته انجام مي پذيرد.


سابقه كار مشكل فارغ التحصيلان دانشگاه در مازندران

همان طور كه مي دانيد پيدا كردن شغلي مناسب كه مطابق با خواسته ها و راهي براي امرار معاش باشد از دغدغه هاي بسياري از افراد جامعه است كه براي رسيدن به اين مطلوب، افراد راه هاي مختلفي از جمله ورود به دانشگاه يا آموزشكده ها و رفتن به دنبال حرفه آموزي را برمي گزينند و مي خواهند بعد از اتمام تحصيلات و يا كسب حرفه، وارد بازار كار شوند. اما در اين ميان فارغ التحصيلان دانشگاهي ناموفق تر هستند.نخستين مشكلي كه معمولا اين افراد در اولين قدم پس از اتمام دانشگاه با آن مواجه مي شوند، درخواست سابقه كار است، هنگامي كه روزنامه را باز مي كنند به صفحات آگهي استخدام كه مي رسند، داشتن حداقل دو يا پنج سال سابقه كار مرتبط و حتي بالاتر، اين افراد را به اين فكر مي اندازد كه آيا چهار سال تحصيل در دانشگاه و يا كسب مهارت در هنرستان ها و آموزشكده هاي فني كافي نيست كه اكنون در آگهي هاي استخدام، سابقه كار مطالبه مي شود و اينكه افراد تازه فارغ التحصيل شده و يا تازه حرفه آموخته براي ورود به بازار كار از كجا سابقه كار بياورند؟!
ميثم خنك دار كه فارغ التحصيل رشته حسابداري است، معتقد است: صاحبان صنايع بايد ريسك كنند و فارغ التحصيلان دانشگاه ها را به كار گيرند، مطمئنا اين افراد به خاطر اينكه تازه مشغول به كار مي شوند احساس مسئوليت بيشتري دارند و سعي مي كنند تا كارهايشان را با دقت و توجه بيشتري انجام دهند و جاي خود را در محيط كاري محكم كنند.
يوسفي ليسانس رشته كشاورزي نيز گفت: سال هاست كه فارغ التحصيل شدم. چون در مازندران ليسانس كشاورزي زياد است هرچه سعي كردم نتوانستم كاري مناسب با رشته تحصيلي ام پيدا كنم. از طرفي پدرم زمين كشاورزي دارد و من هم موقع بيكاري به او كمك مي كنم و اين شد سابقه كاري من. الان كه متاهل هستم با توجه به معلوماتي كه از دانشگاه و تحصيلم دارم در زمين هاي كشاورزي كار مي كنم و از كار خود راضي هستم.
قدرت الله رحمتي فوق ليسانس مديريت برنامه ريزي مي گويد: اكنون رشته ها تعادل ندارند و شغل ها مرتبط با درس هاي خوانده شده در دانشگاه ها نيستند و بيشتر آنهايي هم كه كار مي كنند شغل غير مرتبط با تحصيل خود دارند.
بدون شك، نيروي انساني از غني ترين سرمايه هاي هر كشور در رسيدن به رشد و توسعه به شمار مي رود. تجربه كشورهاي پيشرفته و صنعتي، گوياي اين نكته اساسي است كه اين كشورها در نخستين گام هاي توسعه خود، نگاهي ويژه همراه با برنامه ريزي هاي دقيق در رابطه با فارغ التحصيلان و دانش آموختگان خود داشته اند و ضمن توسعه همه جانبه صنعتي و علمي، توانسته اند با برنامه هاي خود، بخشي از معضلات و مشكلاتي نظير بيكاري را حل كنند.
يكي از دلايل نبود شغل مناسب براي فارغ التحصيلان عدم تعامل بين صنعت و دانشگاه و ضعف نظام آموزشي است كه باعث شده بخش صنعت به بخش آموزشي اعتماد نكند و براي هر شغلي سابقه كار مي طلبد.
لذا از يك سو فارغ التحصيلان دانشگاهي، مهارت هاي عملي براي ورود به بازار كار را كسب نمي كنند و از سوي ديگر بخش خصوصي نيز حاضر به فرصت دادن به فارغ التحصيلان بدون سابقه، براي انجام كار و كسب مهارت نيستند.
سيستم آموزشي در كشور به گونه اي است كه دانشجويان در طول تحصيل ارتباط موثر و سازنده اي با محيط واقعي كار ندارند و با بخش صنعت كاملا بيگانه هستند و بر اين اساس دانشجويان پس از فارغ التحصيلي نيز براي ورود به محيط كار آماده نيستند و در اين زمينه مشكلات جدي براي آنها ايجاد مي شود.
تغيير شرايط فعلي نيازمند تحول در بخش صنعت و دانشگاه است. بايد شرايطي ايجاد شود كه صنعتگران در دانشگاه و دانشگاهيان در صنعت حضوري فعال و پايدار داشته باشند.
اكنون جوانان مدرك به دست در جست وجوي شغلي مناسب با تحصيلات دانشگاهي خود هستند. چنانچه به شغل دلخواه خود را پيدا كنند با مشكلي به نام سابقه كار مواجه مي شوند. جا دارد مسؤلان استان مازندران با حمايت بيشتر از جوانان تحصيلكرده بيكار، درصدد برطرف كردن مشكل اشتغال آنان باشند
گزارش از: محمدرضا فرجي- خبرنگار كيهان در ساري
 


رئيس كل دادگستري فارس:

پزشكي قانوني كاربرد يافته هاي علمي در دادرسي است

شيراز- خبرنگاركيهان:
پزشكي قانوني يكي از دستگاه هاي مهم و تاثيرگذار در حوزه امنيت و هنر استفاده از يافته هاي علمي در مسير دادرسي عادلانه است.
رئيس كل دادگستري استان فارس در مراسم معرفي مديركل جديد پزشكي قانوني فارس گفت: قاضي در بسياري از پرونده ها براي اينكه بتواند حكمي را صادر كند نياز به اظهارنظر كارشناسي دارد و پزشكي قانوني حتما بايستي در بسياري از مواقع اظهارنظر كند.
ذبيح الله خداييان پزشكي قانوني را هنر استفاده از يافته هاي علمي در مسير دادرسي عادلانه دانست و اظهار داشت: در برخي پرونده ها كه تشخيص و يافتن مجرم مشكل است پزشكي قانوني به كمك قضات مي آيد و هويت مجرم واقعي را مشخص مي كند.
وي افزود: علي رغم اين جايگاه مهم هنوز نقش پزشكي قانوني در جامعه به طور كامل و درست تبيين نشده و اگر از بسياري از افراد در مورد نقش پزشكي قانوني در تامين امنيت سوال شود ممكن است نتوانند پاسخ دهند.
خداييان با اشاره به مشكلات و سختي هاي كاركردن در پرشكي قانوني گفت: با وجود تمام سختي ها و مشكلاتي كه فعاليت و كار در پزشكي قانوني دارد و فشارهاي روحي و رواني كه از جهات مختلف به پزشكان وارد مي شود اما حقوق و دستمزدي كه به پزشكان پزشكي قانوني داده مي شود بسيار ناچيز است قابل مقايسه با ساير پزشكان نيست گفتني است در اين مراسم سعيد غلام زاده به عنوان مديركل پزشكي قانوني معرفي شد.
 


عضويت مشهد در كمپين شهرهاي آماده مقابله با بلاياي طبيعي

مشهد- خبرنگار كيهان:
مشهد به عضويت كمپين شهرهاي آماده جهان براي مقابله با بلاياي طبيعي (UNISDR) درآمد.
در جلسه علني شوراي شهر مشهد، پيام هلنا مولين والدز، مدير هماهنگ كننده كمپين شهرهاي آماده جهان سازمان ملل، به مناسبت برگزاري اولين دوره آموزشي شهرهاي آماده جهان قرائت شد كه در بخشي از اين پيام آمده است: امروزه مهم ترين چالشي كه شهرهاي سراسر دنيا در زمينه رشد و توسعه با آن مواجه هستند اين است كه چگونه رشد و توسعه شهرها به ارتقاي سطح آمادگي در برابر بلا بينجامد كه در اين رابطه شهر مشهد به عضويت اين كمپين درآمد.
در ادامه جلسه شوراي شهر مشهد، لوئيز ميگوئيل نماينده كمپين شهرهاي آماده جهان سازمان ملل گفت: كار كمپين در سال 2010 آغاز شد و در سال 2012 با چاپ كتابي با عنوان چگونه شهرمان را آماده كنيم؟ به نتيجه رسيد و در حال حاضر اين كتاب به فارسي هم ترجمه شده است.
وي افزود: شهرداري ها مي توانند از اين كتاب براي كاهش دادن آسيب هاي ناشي از بلاياي طبيعي استفاده كنند، همچنين در اين كتاب اطلاعاتي درباره نحوه مقابله با اين بلايا ارائه شده است.


احداث بزرگ ترين مجتمع بين راهي كشور در مهريز يزد

يزد- خبرنگاركيهان:
مجتمع بين راهي آتناي مهريز، به عنوان بزرگترين مجتمع بين راهي كشور، خردادماه92 به بهره برداري مي رسد.
اين مجتمع رفاهي با 16 سوئيت و هزينه اي بالغ بر 11 ميليارد تومان در حال ساخت است.
به گزارش خبرنگار ما، كلنگ احداث اين مجتمع بين راهي كشور دي ماه سال 1387در زميني به وسعت 100هزارمترمربع و زيربناي 10 هزار مترمربع به زمين زده شد و تا خردادماه سال آينده به بهر ه برداري مي رسد.
گفتني است با بهره برداري از اين مجتمع 250 نفر بصورت مستقيم مشغول به كار خواهند شد.
 


مديركل دفتر بودجه استانداري آذربايجان غربي:

 80 درصد طرح هاي مهرماندگار استان در زمينه سدسازي است

اروميه - خبرنگاركيهان:
مدير كل دفتر بودجه استانداري آذربايجان غربي گفت: تكميل طرح هاي مهر ماندگار استان 24 هزار ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.
علي رزمجو در نشست خبري با اشاره به اجراي 50 طرح مهر ماندگار در آذربايجان غربي افزود: عمده طرح هاي مهرماندگار استان در زمينه راه آهن، سدسازي، صنعت پتروشيمي و ساخت مراكز درماني است كه با توجه به تاكيد ويژه براي تكميل سدها 80 درصد طرح هاي مهرماندگار هم از لحاظ تعداد و هم از نظر اعتبار در زمينه آب و سدسازي است.
وي اضافه كرد: 500 ميليارد ريال اعتبار به بخش سدسازي طرح هاي مهرماندگار در سال جاري اختصاص يافته كه به سرعت در حال جذب شدن است.
مدير كل دفتر بودجه استانداري سهم اعتباري طرح راه آهن اروميه - مراغه در سال جاري را 500 تا 600 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: خط آهن تا پايان سال به نقده و تا تير ماه سال آينده نيزبه اروميه مي رسد.
ساخت بيمارستان 450 تخت خوابي اروميه ديگر طرحي بود كه مدير كل بودجه استانداري از آن به عنوان مهم ترين طرح درماني مهر ماندگار استان نام برد و با اشاره به پيشرفت 50 تا 60 درصدي اين بيمارستان گفت: براي اتمام ساخت اين بيمارستان 400 ميليارد ريال و تجهير آن هم 300ميليارد ريال نياز است.
 


اعزام 300 دانش آموز دختر بنابي به اردوهاي راهيان نور

بناب- خبرنگاركيهان:
بيش از 300 دانش آموز دختر مقطع دبيرستاني بناب براي گذراندن درس آمادگي دفاعي از مناطق عملياتي ديدن كردند.
مسئول بسيج دانش آموزي شهرستان بناب در گفت وگويي خبري اظهارداشت: طبق هماهنگي هاي به عمل آمده، بيش از300 دانش آموز طي اين مرحله به اردوي عملي درس آمادگي دفاعي اعزام شدند.
رضا سروي تصريح كرد: براي غناي معنوي اين اردو سعي شده است از حضور روحاني كاروان، كارشناس فرهنگي كه غالبا از معلمان پرورشي و آمادگي دفاعي مدارس و همچنين يادگاران دفاع مقدس هستند، به عنوان راوي استفاده شود.
مسئول بسيج دانش آموزي شهرستان بناب همچنين خاطرنشان كرد: دانش آموزان در طول اين سفر علاوه بر شركت در اردوي عملي، از يادمان شهدا در هويزه، سوسنگرد، شلمچه و اروندرود بازديد و با آرمان هاي بلند شهدا و امام شهدا تجديد ميثاق خواهندكرد.
 


فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) قزوين:

سياه نمايي از اهداف جنگ رواني دشمن است

قزوين- خبرنگار كيهان:
سياه نمايي از اهداف جنگ رواني دشمنان براي ضربه زدن به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است.
سرتيپ دوم پاسدار سالار آبنوش فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوين در اختتاميه نمايشگاه دفاع مقدس در تيپ 82سپاه صاحب الامر(عج) قزوين اظهار داشت: حضور جوانان و نسل جديد در برنامه هاي گراميداشت هفته دفاع مقدس قابل تقدير است.
وي با اشاره به دستاورهاي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس بيان كرد: وظيفه امروز ما اين است كه در هر جايگاه و شغلي قرار داريم، واقعيت ها را انعكاس دهيم تا تبليغات منفي دشمن رواج پيدا نكند.
آبنوش در خاتمه گفت: بايد چشم ها و گوش هايمان به سخنان رهبر معظم انقلاب باشد و در مسيري كه معظم له ترسيم مي كنند. حركت كنيم بايد با بيان واقعيت ها، اميد را در دل مردم زنده نگاه داشت.


برپايي جشنواره دانشجويي غذا براي بيماران سرطاني در همدان

همدان -خبرنگاركيهان:
جشنواره دانشجويي غذا به نفع بيماران سرطاني از سوي دانشگاه علوم پزشكي همدان برگزار شد.
دبير اجرايي اين جشنواره گفت: جشنواره دانشجويي غذا، به عنوان يك بازارچه خيريه با شركت دانشجويان از استان هاي مختلف شاغل به تحصيل در دانشگاه علوم پزشكي همدان برپا شده و عوايد حاصل از فروش آن به نفع بيماران سرطاني در نظر گرفته شده است.
سجاد يعقوبي افزود: برپايي جشنواره مذكور به همت امور فرهنگي دانشگاه علوم پزشكي همدان، معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري، تشكل اسلامي - تركي استاد شهريار و كانون حمايتي اميد، محقق شد.
وي ادامه داد: جشنواره به مدت 3 روز مقابل درب دانشگاه برپا بود و در آن انواع غذاهاي طبخ شده توسط دانشجويان و نيز انواع نوشيدني و شيريني محلي، سوغات، صنايع و هنرهاي دستي استان هاي مختلف به نمايش و فروش گذاشته شد.


انتصابات جديد در شهرستانها

اراك- خبرنگار كيهان: رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان مركزي، با صدور حكمي سيامك راكعي را به عنوان سرپرست مركز آموزشي درماني اميرالمؤمنين(ع) اراك منصوب كرد.
¤ طي مراسمي سرهنگ دوم پاسدار براتعلي به سمت فرمانده سپاه ناحيه محلات منصوب شد.
¤ تبريز- خبرنگار كيهان: ايوب حقيقي و حسن روستايي به عنوان مديران كل سياسي و انتخابات و حوزه استانداري آذربايجان شرقي، منصوب شدند.
سلماس- خبرنگار كيهان: طي مراسمي سرهنگ پاسدار احمد بابازاده به عنوان فرمانده سپاه خوي معرفي شد.
بناب- خبرنگار كيهان: طي مراسمي دكتر حسن اسدالله فام، دكتر جعفر بيك زاده و علي كرامتي به ترتيب به عنوان معاونان جديد آموزشي، پژوهشي و اداري و مالي دانشگاه آزاد اسلامي واحد بناب معرفي شدند.
 


يادواره سرداران شمال كشور در مينودشت برگزار شد

شرق گلستان - خبرنگار كيهان:
شانزدهمين يادواره سرداران و فرماندهان استان هاي شمالي كشور در مصلاي نماز جمعه مينودشت برگزار شد.
فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در اين مراسم گفت: آمريكا براي حضور در غرب آسيا و حوزه خليج فارس و تسلط بر منابع نفتي اين منطقه نياز به بهانه هايي داشت كه حادثه ساختني يازده سپتامبر را در اين راستا راه انداخت. وي گفت: آنها با تبليغات فراوان و دروغين كه حملات تروريست ها را به مسلمانان نسبت دادند و به بهانه وجود سلاح شيميايي به عراق و براي مبارزه با تروريسم به طالبان و افغانستان لشكركشي كردند.
اميراحمد پورستان پيرامون عدم توانايي حمله آمريكا به ايران افزود: وجود رهبري بيدار و هوشيار كه در قلوب مردم ايران و مسلمانان جهان جاي دارد مهم ترين عنصري بود كه آمريكايي ها را از پيگيري هر گونه تجاوزي برحذر داشت. از طرفي وجود نيروهاي مسلح قوي اعم از ارتش جمهوري اسلامي ايران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و بسيج غيور و مردم متحد ايران كه از رهبري معظم انقلاب تبعيت مي كنند از جمله موانعي بود كه آمريكا را بر جاي خود نشاند.
وي گفت: دشمنان ايران اسلامي پس از آنكه جرأت قدرت نمايي فيزيكي را در برابر ايران به خود نديدند، راهبرد خود را تغيير دادند و جنگ نرم را در دستور كار خود قرار دادند.
بنابراين گزارش در اين مراسم سيدجعفر اتقاني مسئول برگزاري شانزدهمين يادمان شهداي سرداران، فرماندهان كردستان و شهداي استان هاي شمالي كشور گفت: دشمنان اصل نظام را هدف قرار داده و تلاش مي كنند جوانان را از ارزش هاي دوران دفاع مقدس دور كنند.
وي افزود: حضور پرشكوه مردم و خانواده هاي شهدا در اين يادمانها دشمنان را مأيوس مي كند و يك بار ديگر تبعيت كامل مردم ايران اسلامي را از رهبري معظم انقلاب به اثبات مي رساند.


رئيس پليس راه گيلان: جاده فومن به سراوان مرگ آفرين است

رشت- خبرنگاركيهان:
جاده فومن به سراوان نيازمند تعريض و جداسازي مسير رفت و برگشت است.
اين مطلب را رئيس پليس راه استان گيلان عنوان و با اشاره به شرايط نامناسب اين محور اظهار داشت: در 6 ماه گذشته بر اثر 4حادثه رانندگي در اين جاده 17 نفر كشته شدند.
سرهنگ جمشاد افزود: نبود روشنايي، ارتفاع سطح جاده با كنار مسير و نبود حفاظ ايمني مناسب و شيب شيرواني در بيشتر نقاط اين جاده و 2طرفه بودن مسير رفت و برگشت از عوامل حادثه خيز بودن اين محور است.
وي در ادامه با بيان اينكه جاده فومن به سراوان از پرترددترين محورهاي ارتباطي استان با كاربرد ترانزيتي است گفت: منطقه سراوان به عنوان كمربندي خودروهايي كه قصد تردد از رشت به شهرستان هاي غربي گيلان و استان هاي همجوار از قبيل اردبيل، آذربايجان شرقي و غربي را دارند استفاده مي شود ضمن اينكه عبور كاميون هاي ترانزيتي كشورهاي غربي درياي خزر از اين محور، سبب تردد خودروهاي سنگين دركنار رفت و آمد متعدد خودروهاي سبك در اين جاده دوطرفه و بستر مناسب براي وقوع حوادث شده است.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14