(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 15  آبان  1391 - شماره 20349

پيشرفت تونل ريلي مناطق 17 و 18 تهران
پزشكي قانوني خبر داد
تصادف، عامل مرگ قريب به 1 1هزار نفر در يك سال
سقوط تابلوي مصلي 3 نفر را مجروح كرد
رويداد هاي خارجي
در چهار روز اخير سوانح رانندگي در جاده هاي گيلان13 قرباني گرفت
وزير بهداشت: مردم درصورت كمبود دارو با 1490 تماس بگيرند
همزمان با عيد غدير انجام شد
اهداي جهيزيه به دختران دم بخت مناطق زلزله زده
در جريان يك جراحي 7 ساعته
دست قطع شده جوان بوشهري در شيراز پيوند زده شد
اخاذي و سرقت در پوشش ماموران پليس
پليس آگاهي: فناوري هاي جديد عامل كشف 64 درصد سرقت ها
تولد نوزاد در آسانسور بيمارستان اصفهان
حوادث كوتاه از كشور
كشف 28هزار ليتر سوخت در لارستان
تاريكي و سرما در نيويورك
اقدام جنون آميز زن آمريكايي
تجاوز پزشكان اسرائيلي به عقب مانده هاي ذهني
فيل سخنگو


پيشرفت تونل ريلي مناطق 17 و 18 تهران

معاون فني و زيربنايي شركت راه آهن جمهوري اسلامي با اشاره به اين كه در حال حاضر 7 پروژه ريلي در كشور در حال اجرا است، گفت: تونل ريلي منطقه 17 و 18 شهر تهران، 75 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است و اميدواريم كه تا آخر امسال به بهره برداري برسد.
مصطفي معيني درباره پروژه هاي در حال اجرا در شركت راه آهن اظهار داشت: راه آهن اصفهان- شيراز، كرمان- زاهدان، خرمشهر- شلمچه، اراك- ملاير، مراغه و مياندوآب در سال هاي گذشته به شبكه راه آهن اضافه شدند.
معاون فني و زيربنايي شركت راه آهن تصريح كرد: در حال حاضر راه آهن قزوين- رشت- انزلي، ملاير- كرمانشاه، خواف- هرات، گرگان- اينچه برون، همدان، اردبيل- ميانه و دو خطه ميانه- تبريز از پروژه هاي در حال اجراي شركت راه آهن هستند.
وي افزود: با توجه به برنامه ريزي وزارت راه و شهرسازي، اين پروژه ها كه از 5 تا 85 درصد پيشرفت فيزيكي داشته اند، بخشي از آنها تا پايان امسال و بخشي ديگر در سال هاي آينده به بهره برداري مي رسند.
معيني با بيان اين كه 8500 كيلومتر خط در حال احداث است، بيان كرد: در حال حاضر مهمترين پروژه احداث تونل شهري مناطق 17 و 18 تهران به طول 10 كيلومتر است كه 8 كيلومتر آن تونل و 2 كيلومتر آن رمپ هاي خروجي و ورودي است.
معاون فني و زيربنايي شركت راه آهن با اشاره به سازه و تجهيزات كم نظير اين پروژه به مهر گفت: در اين پروژه از سيستم تاسيسات و تهويه ويژه اي استفاده شده است به اين دليل كه در آينده از شبكه برقي در آن استفاده مي كنيم و البته در حال حاضر ديزل ها در اين مسير تردد مي كنند.
وي با بيان اين كه تونل 75 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است و اميدواريم تا آخر امسال به بهره برداري برسد، افزود: اين تونل در 3 طبقه احداث شده است و دو خط رفت و برگشت دارد.معيني تصريح كرد: 40 درصد از اين مسير هم براي پاركينگ تعيين شده كه در مكان هاي ويژه مانند بازار مبل يافت آباد، بازار امامزاده حسن، شادآباد و بازار آلومينيوم جانمايي شده است و حتي مي توان به عنوان انباري هم از اين فضاها استفاده كرد.معاون فني و زيربنايي راه آهن با اشاره به اين كه اين مسير بيش از 300 معارض داشته و تاسيسات شهري مختلفي در آن وجود داشته است، بيان كرد: روي تونل هم به طول 8 كيلومتر و عرض 30متر، فضاهاي متناسب با منطقه از نظر خدماتي رفاهي ورزشي تامين مي شود.


پزشكي قانوني خبر داد

تصادف، عامل مرگ قريب به 1 1هزار نفر در يك سال

سازمان پزشكي قانوني اعلام كرد: در بهار و تابستان امسال، 10هزار و 609 نفر در حوادث رانندگي كشته شدند كه 1/78 درصد آنان مرد و 9/21درصد زن بودند.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، تعداد كشته شدگان تصادفات نيمه اول امسال در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 4/5 درصد كاهش يافته است.
بيشترين كاهش در تلفات حوادث رانندگي با 8/15درصد مربوط به فروردين بوده است. همچنين 3/61 درصد كشته هاي تصادفات مربوط به جاده هاي برون شهري، 3/28 درصد در راه هاي درون شهري، 9/9درصد در جاده هاي خاكي و روستايي و محل تصادف پنج دهم درصد از اين موارد نامعلوم بوده است.
براساس اين گزارش در اين مدت استان هاي تهران 828 نفر، فارس 815 نفر و خراسان رضوي با 813 نفر به ترتيب بيشترين و استان هاي كهگيلويه و بويراحمد 77 نفر و ايلام 79 نفر كمترين تعداد كشته هاي حوادث رانندگي را داشته اند.
بيشترين افزايش مرگ هاي ناشي از حوادث رانندگي طي نيمه اول سال 91 در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته در استان هاي مركزي 7/21درصد و آذربايجان غربي 9/20درصد و بيشترين كاهش در استان هاي كردستان 27درصد و يزد 4/21 درصد ثبت شده است.
21 درصد تلفات حوادث رانندگي عابر پياده بودند
در زمان وقوع تصادف 6/41 درصد از افراد راننده وسيله نقليه، 1/21 درصد عابر پياده و 2/36 درصد سرنشين يا ترك وسيله نقليه بوده اند.
از لحاظ محدوده سني هم 3/9 درصد متوفيات حوادث رانندگي افراد 10 سال و كمتر، 9/5 درصد 17 تا 11 سال، 1/29درصد 29 تا 18 سال، 1/28درصد 49تا 30 سال و 2/27 درصد كشته هاي تصادفات 50 سال به بالا داشته اند. نحوه وقوع تصادف 3/46 درصد از افراد متوفي برخورد دو وسيله نقليه، 1/21 درصد برخورد وسيله نقليه به عابر متوفي و 24 درصد واژگوني وسيله نقليه بوده است.علت اصلي مرگ 3/55 درصد از افراد ضربه به سر، 3/20 درصد شكستگي هاي متعدد، 8 درصد خونريزي و 1/10درصد علل اشتراكي (موارد داراي بيش از يك علت) بوده است.همچنين محل فوت 3/50درصد از افراد محل حادثه، 7/8درصد حين انتقال به بيمارستان و 8/39 درصد از افراد بيمارستان بوده است.
 


سقوط تابلوي مصلي 3 نفر را مجروح كرد

سقوط تابلوي مصلي تهران سه نفر را راهي بيمارستان كرد.
به گزارش روابط عمومي اورژانس تهران، بر اثر سقوط تابلويي در جلوي در مصلي سه تن مصدوم و به بيمارستان فيروزگر منتقل شدند.
همچنين در حادثه اي ديگر بر اثر برخورد يك دستگاه خودروي سواري 206 با گاردريل در غرب به شرق اتوبان بابايي در ساعت 43:12 روز پنجشنبه، 7 تن مصدوم شدند.
در حادثه ديگري كه به واژگوني يك دستگاه خودروي سواري دوو در محدوده ترمينال شرق رخ داد سه تن مصدوم شدند كه متأسفانه يكي از مصدومان به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
 


رويداد هاي خارجي

رقابت 2گاو انتخاباتي آمريكا در كنيا!
مردم كنيا دو گاو به نام هاي اوباما و رامني را به جان هم انداختند تا نشان دهند دل خوشي از رئيس جمهور فعلي آمريكا ندارند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، در شرايطي كه بازار رقابت هاي انتخابات رياست جمهوري آمريكا داغ است و تنها چند روز تا انتخاب رئيس جمهور جديد اين كشور باقي مانده است، مردم كنيا در اقدامي عجيب، دو گاو نر را به جان هم انداختند كه يكي از آنها را همنام نامزد حزب جمهوري خواه ميت رامني نامگذاري كرده بودند و گاو ديگر هم نام باراك اوباما، نامزد حزب دموكرات و رئيس جمهور كنوني آمريكا را يدك مي كشيد.
مردم كنيا در سال 2008 از باراك اوباما نامزد كنيايي تبار انتخابات رياست جمهوري در آمريكا حمايت بسيار زيادي كردند و حتي روز انتخاب باراك اوباما در كنيا تعطيل اعلام شد.
پدر اوباما در روستايي در شمال شرقي كنيا به دنيا آمده بود. از اين رو مردم اين كشور روي تصميمات اوباما پس از پيروزي در انتخابات حساب زيادي باز كرده بودند.
اما چهار سال بعد همه اين اميدها به ياس مبدل شد. شهروندان كنيايي معتقدند اگرچه اوباما كنيايي الاصل است، اما هرگز براي ديدن ملتش به كنيا نيامد و اين كار او مردم را نااميد كرده است.
عده زيادي براي تماشاي گاوبازي نمادين گرد هم آمده بودند و اين دو گاو خشمگين در محاصره انبوه مردم كه با صداي طبل و فريادهايشان گاوها را تحريك مي كردند با هم جنگيدند. در نهايت گاو سياه كه نماد اوباما بود در مصاف با گاو سفيد كه نماد رامني بود به پيروزي رسيد.
 


در چهار روز اخير سوانح رانندگي در جاده هاي گيلان13 قرباني گرفت

فرمانده پليس راه گيلان از وقوع 66 فقره تصادف رانندگي در جاده هاي استان در چهار روز اخير خبر داد و گفت: در اين مدت 106 نفر كشته و مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، جمشاد با بيان اينكه در تعطيلات چند روز اخير 100 هزار دستگاه خودرو وارد گيلان شدند، تصريح كرد: اين تعداد خودرو تنها از مسير قزوين- رشت وارد استان شده بودند.
اين مسئول ورود تعداد مذكور خودروها را موجب بروز ترافيك سنگين در محور منجيل به رودبار ذكر كرد و افزود: در مدت چهار روز اخير 66 حادثه مهم رانندگي در جاده هاي گيلان رخ داد كه براثر اين حوادث 93 نفر مجروح و 13 نفر كشته شدند.
وي از اعمال تخلف 12 هزار و 116 راننده متخلف در مدت مذكور خبر داد و يادآور شد: بي توجهي نسبت به جلو، تجاوز و انحراف به چپ و رعايت نكردن حق تقدم عبور از جمله موارد تخلف رانندگان بوده است.
جمشاد خاطرنشان كرد: در مدت مذكور 195 دستگاه خودرو و 107 دستگاه موتورسيكلت توقيف و به پاركينگ منتقل شدند.
تصادف دو خودرو در محور ريگان- ايرانشهر 7 كشته
برجاي گذاشت
بخشدار گنبكي ريگان گفت: بر اثر تصادف در محور ريگان- ايرانشهر هفت سرنشين يك خودروي پژو كشته و راننده كاميون نيز مجروح شد.
مصطفي زينت بخش در گفت وگو با مهر اظهار داشت: اين حادثه بين يك دستگاه خودرو پژو با كاميون در محور ريگان- ايرانشهر در سه راهي ميراباد امام قلي رخ داد كه علت تصادف بي توجهي راننده سواري اعلام شده است.
زينت بخش افزود: به علت نبود پاسگاه پليس راه در اين محور خطرناك، آمار تصادفات در اين شهرستان افزايش يافته است.
وي يادآور شد: با توجه به اينكه پاسگاه پليس راهي در چندين كيلومتري اين شهرستان در شهرستان همجوار راه اندازي شده است متأسفانه اين محور را نمي تواند پوشش دهد و در اين تصادف نيروهاي امدادي بعد از 45 دقيقه به محل حادثه رسيدند.بخشدار گنبكي ريگان افزود: با توجه به اينكه تعدادي كد جهت راه اندازي اورژانس جاده اي در محور ريگان- ايرانشهر مصوب شده خواستار راه اندازي هر چه سريعتر اين اورژانس ها در اين محور شد.
شهرستان ريگان با توجه به اينكه در محور ترانزيت ريگان- چابهار قرار دارد و داراي 75 كيلومتر راه اصلي و 160 كيلومتر راه فرعي است متأسفانه فاقد پاسگاه پليس راه است.
 


وزير بهداشت: مردم درصورت كمبود دارو با 1490 تماس بگيرند

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: داروهاي كمياب به هيچ وجه صادرنمي شود.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي با بيان اين مطلب اظهارداشت: مدتي به علت مشكلات در اختيار نداشتن ارز براي شركت هاي خصوصي مشكلاتي به وجود آمد كه خوشبختانه در اين زمينه حركت خوبي در بانك مركزي و بانك هاي عامل آغاز شد.
وي افزود: با همكاري بانك مركزي يك هشتم ارز مورد نياز واردات دارو در يك سال تامين شده و در اختيار شركت هاي وارداتي دارو قرار گرفته و ذخاير به بازار آورده شد.
وزير بهداشت تصريح كرد: مردم در صورت احساس كمبود دارو مي توانند با شماره 1940 تماس گرفته و داروهاي مورد نيازشان را پيگيري و تهيه كنند.
وي با بيان اينكه داروي كمياب صادر نمي شود، ابراز داشت: داروهايي مانند داروهاي بيوتك و با فناوري بالا صادر مي شود كه نياز داخلي به آن كم و توليد آن در داخل زياد باشد اين كار براي ما ارزآور بوده و موجب رونق دارويي كشور خواهد شد.
 


همزمان با عيد غدير انجام شد

اهداي جهيزيه به دختران دم بخت مناطق زلزله زده

سرپرست كميته امداد امام خميني(ره)، همزمان با عيد غدير خم از تأمين جهيزيه دختران دم بخت مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي تا پايان سال خبر داد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني كميته امداد امام خميني(ره)، حسين انواري با اعلام اين خبر افزود: تاكنون بيش از 80 مورد جهيزيه به دختران در شرف ازدواج در مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي اهداء شده است كه اين اقدام تا پايان سال ادامه خواهد داشت.وي افزود: اين افراد از خدمات مشاوره فردي و گروهي در ارتباط با مهارت هاي زندگي و بهداشت فردي و رواني نيز بهره مند مي شوند.
سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) در ارتباط با تأمين و ساخت مسكن مددجويان تحت پوشش در مناطق زلزله زده، يادآور شد: بيش از 3 هزار و 200 واحد مسكوني مددجويان در اين مناطق به احداث و بازسازي نياز دارد كه در فاز اول يكهزار و 700 واحد مسكوني احداث شده كه اكنون بيش از 800 واحد از آنها به مرحله سقف رسيده است و كمتر از يك ماه ديگر به اين افراد تحويل داده مي شود.
حسين انواري ادامه داد: 100 واحد نيز اكنون در مرحله نازك كاري قرار دارد كه ان شاءا... در پايان اين هفته تحويل مددجويان اين نهاد در مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي مي شود.
 


در جريان يك جراحي 7 ساعته

دست قطع شده جوان بوشهري در شيراز پيوند زده شد

دست مرد جواني كه در منطقه آب پخش بوشهر قطع شده بود پس از 6 ساعت در شيراز به بدن وي پيوند زده شد.
به گزارش خبرنگار مهر از بوشهر، جوان مصدوم در ارتباط با اين حادثه اظهار داشت: در كارگاه مصالح ساختماني خود مشغول هواگيري و تميز كردن تسمه نقاله بودم كه به يكباره دستم توسط تسمه گرفته شد و با فشار بسيار شديدي به سمت تسمه كشيده شدم. جواد معارفي افزود: در حال كشيده شدن به سمت تسمه نقاله بودم و سرم نيز به اندازه اي به اين دستگاه نزديك شده بود كه برخوردهايي هم با آن داشتم ولي همچنان مقاومت مي كردم تا شايد بتوانم از ورود سرم به تسمه نقاله جلوگيري كنم.
وي اضافه كرد: از يك طرف دست راستم توسط تسمه به داخل دستگاه كشيده مي شد و از طرفي نيز با دست ديگر تلاش مي كردم كه بدنم به داخل دستگاه نرود كه در اين لحظه بود كه دستم از ميانه هاي بازو كنده شد و در كنار دستگاه افتادم. پس از قطع دستم به شدت از من خون مي رفت.
معارفي كه در هنگام اين اتفاق به تنهايي در كارگاه حضور داشت، به شيب زياد مسير اين كارگاه تا بيرون اشاره كرد و بيان داشت: در حالي كه در روزهاي عادي هنگام بالا آمدن از اين مسير كار سختي داشتيم، براي اينكه خون بيشتري از من نرود، همه اين مسير را با تمام توان دويدم تا خود را به مغازه هاي همسايه برسانم و از آنجا به مراكز درماني رسانده شوم.
پزشك شيفت مركز بهداشتي درماني آب پخش در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: وقتي كه اين مصدوم به اين مركز رسانده شد دچار خونريزي شديد بود و سعي كرديم با اقدامات خونريزي ها را متوقف كنيم.
دكتر محمد امين رستگار اضافه كرد: با توجه به اينكه تجهيزات و تخصص لازم براي پيوند عضو در اين مركز وجود ندارد، بلافاصله پس از مهار خونريزي هماهنگي ها براي اعزام اين بيمار به بيمارستان مركز شهرستان برازجان انجام شد.
وي در ارتباط با دست قطع شده اين بيمار نيز گفت: اين دست نيز پس از انجام يك سري مراقبت هاي اوليه به همراه بيمار ارسال شد تا در صورت امكان پيوند زده شود.
رئيس شبكه بهداشت دشتستان با اشاره به نبود امكانات پيوند در اين منطقه گفت: با هماهنگي هايي كه با شيراز انجام شد مصدوم به اين شهرستان اعزام شد. دكتر اميد لياقت فوق تخصص جراحي دست كه مديريت تيم جراحي و پزشكي جواد معارفي را به عهده داشت گفت: دستي كه در اثر فشار قطع شده باشد بايد كمتر از 6 ساعت به بيمارستان منتقل شود تا عمل جراحي نتيجه مثبتي به همراه داشته باشد. وي افزود: متاسفانه اين بيمار در هنگامي كه حدود 6 ساعت از حادثه گذشته بود به اين مركز رسيد و همين اتلاف وقت باعث شده بود تا اميدواري ما نسبت به نتيجه بخش بودن عمل پايين بيايد و در لحظات اوليه تنها 10درصد به موفقيت آميز بودن عمل اميدوار باشيم.
دكتر لياقت كه در يك عمل هفت ساعته موفق شده عمل پيوند دست را انجام دهد، خاطرنشان ساخت: عمل پيوند با موفقيت انجام شد.
 


اخاذي و سرقت در پوشش ماموران پليس

افرادي كه با تشكيل يك گروه جعل عنوان، تحت عنوان مامور و با استفاده از خودروهاي مدل بالا، اقدام به سرقت و اخاذي كردند توسط ماموران اداره پنجم پليس آگاهي تهران دستگير شدند.
بنابر گزارش روابط عمومي پليس آگاهي افرادي با پوشيدن البسه نظامي و ضمن معرفي خود به عنوان مامور، مدعي داشتن حكم بازداشت افراد شده و پس از سوار كردن آنان به داخل خودروهايي كه داراي شيشه هاي دودي بودند، ضمن تهديد با اسلحه كمري، اقدام به اخاذي و گرفتن وجوهات نقد و ديگر اموال آنان مي كردند.
با شروع رسيدگي به اين پرونده و با توجه به مهارت اعضاي اين گروه در جعل احكام قضايي و ديگر مدارك شناسايي از قبيل گواهينامه، كارت ملي و ...، تيم ويژه اي در پليس آگاهي تشكيل و پس از تلاش هاي شبانه روزي و با انجام ا قدامات پليسي، سرانجام يكي از اعضاي گروه كه مسئوليت جعل اسناد و تهيه مدارك شناسايي و احكام قضايي مجعول را برعهده داشته و در كار خود نيز بسيار حرفه اي است را شناسايي كردند.
با شناسايي اين عضو گروه و به منظور شناسايي ديگر همدستان وي، تعقيب و مراقبت هاي پليسي از اين شخص در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
در حاليكه تمامي اعضاي اين گروه تلاش داشتند تا به شيوه هاي مختلف مانع از شناسايي هويت و مخفيگاه هاي خود و ديگر اعضاي گروه شوند، سرانجام تمامي متهمان از سوي كارآگاهان شناسايي و ضمن انجام هماهنگي لازم قضايي با شعبه دوم دادياري دادسراي امور جنايي تهران، تمامي آنها طي چندين عمليات همزمان در مورخه 30/7/1391، در سه منطقه شهر تهران دستگير و در بازرسي از مخفيگاه هاي آنها علاوه بر كشف انواع تجهيزات نظامي از قبيل دستبند، اسلحه كمري، البسه نظامي و ... تعداد زيادي اسناد، كارت هاي شناسايي و احكام قضاييي مجعول كشف شد كه در ادامه تحقيقات مشخص شد كه اعضاي اين گروه علاوه بر اخاذي در پوشش مامور، اقدام به تهيه و فروش اوراق و مدارك مجعول از جمله كارت ملي، گواهينامه، مدارك دانشگاهي و ... مي نمايند.
سرهنگ كارآگاه علي غياثوند، معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه اعلام اين خبر با اشاره به فعاليت اعضاي اين گروه در طول يك سال گذشته گفت: «با توجه به اعترافات صريح متهمان به ارتكاب دهها فقره سرقت و اخاذي از شهروندان و همچنين ارتكاب ديگر جرايم احتمالي، دستور انتشار تصاوير اعضاي اصلي اين گروه از سارقان از سوي مقام محترم قضايي صادر شده است؛ لذا از كليه مالباختگان كه موفق به شناسايي تصاوير متهمان شدند لذا از كليه مالباختگان كه موفق به شناسايي تصاوير متهمان شدند، دعوت مي شود تا جهت طرح و پي گيري شكايات خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه نمايند؛ همچنين از كليه شهروندان محترم كه از ديگر جرايم متهمان، اطلاعاتي در اختيار دارند درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 51055500 در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.»
 


پليس آگاهي: فناوري هاي جديد عامل كشف 64 درصد سرقت ها

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي ناجا از كشف 64درصد سرقت هاي انجام شده خبر داد.
سرهنگ خالقي فر گفت: ميزان كشف جرائم در پليس آگاهي ناجا براساس اقدامات كارشناسي و فناوري هاي جديد به حد قابل توجهي رسيده است. به طوري كه در سال گذشته ميزان كشف جرائم و سرقت هاي انجام شده در پليس آگاهي 64درصد بوده است.
وي با اشاره به اينكه تهران بزرگ با 30درصد بيشترين وقوع سرقت را به خود اختصاص داده است تصريح كرد: خراسان رضوي 11درصد و اصفهان با 7درصد پس از تهران بزرگ بيشترين سرقت ها را به خود اختصاص داده است.
معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي ناجا بيشترين ميزان كشف را مربوط به استان بوشهر دانست و گفت: پس از آن استان هاي كردستان و همدان بيشترين كشفيات در حوزه سرقت را به خود اختصاص داده اند.
وي در رابطه با سرقت خودرو گفت: ميزان كشف وقوع سرقت خودرو در حال حاضر 92درصد است.


تولد نوزاد در آسانسور بيمارستان اصفهان

دولت آباد برخوار- خبرنگار كيهان:
زن باردار نوزاد خود را در آسانسور بيمارستان اصفهان به دنيا آورد.
اين زن كه براي وضع حمل به يكي از بيمارستان هاي اصفهان مراجعه كرده بود به هنگام انتقال به بخش زايمان، در آسانسور نوزاد خود را به دنيا آورد.
به گزارش خبرنگار ما، بيماران و همراهان آنها كه منتظر آمدن آسانسور بودند صداي گريه نوزاد را در آسانسور شنيده و مسئولان بخش اورژانس را باخبر ساختند. با توقف آسانسور در طبقه همكف پرستاران بخش اورژانس بلافاصله به كمك مادر و نوزاد وي شتافته و نوزاد را در آسانسور به دنيا آوردند. مادر و نوزاد به سرعت به بخش نوزادان منتقل شدند و تحت مراقبت پزشكان قرار گرفتند. حال مادر و نوزاد رضايت بخش اعلام شده است. به گفته پرستاران اگر در انتقال اين دو كمي تاخير صورت مي گرفت جانشان به خطر مي افتاد.


حوادث كوتاه از كشور

كشف 9 تن مواد غذايي احتكار شده
مراغه- خبرنگار كيهان: به گزارش اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه 9 تن مواد غذايي احتكار شده توسط يك واحد صنفي، توسط بازرسان اين اداره كشف و ضبط و طبق قانون واحد مذكور پلمب شد.
اهداي عضو يك جوان به 5 بيمار
بروجرد- خبرنگار كيهان: اعضاي بدن جوان 17 ساله به نام حامد رضايي از اهالي روستاي زرنان شهرستان ازنا كه در محور ازنا دچار حادثه شده و به بيمارستان چمران بروجرد انتقال يافته بود با رضايت خانواده اش به 5 بيمار اهدا شد.
كشف 382 هزار نخ سيگار در مراغه
مراغه- خبرنگار كيهان: مأموران نيروي انتظامي شهرستان مراغه در بازرسي از منزل يك فرد موفق به كشف 382 هزار و 920 نخ انواع سيگار و 185 بسته انواع توتون و تنباكوي قاچاق شدند. در اين ارتباط 2 نفر دستگير و تحويل مقام قضايي اين شهرستان شدند.
برخورد خونين وانت مزدا با موتورسيكلت
اصفهان- خبرنگار كيهان: براثر برخورد يك دستگاه خودروي وانت مزدا با موتورسيكلت در محور نيك آباد- اصفهان 2 نفر از سرنشينان موتورسيكلت در دم فوت كردند و راكب به شدت مصدوم شد كه توسط اورژانس به بيمارستان انتقال يافت. علت حادثه بي احتياطي راننده مزدا و انحراف به چپ اعلام شده است.
دستگيري سارقان برنج
بابل- خبرنگار كيهان: 2 نفر سارق به هويت «م.خ» و «ع.ع» پس از سرقت از يك مغازه برنج فروشي، توسط مأموران انتظامي شهرستان بابل به همراه يك دستگاه نيسان دستگير شدند. متهمان به 8 فقره سرقت وسايل داخل خودرو، يك دستگاه نيسان و برنج از شالي كوبي ها اعتراف كردند.
 


كشف 28هزار ليتر سوخت در لارستان

فرمانده انتظامي لارستان از كشف يك محموله 28هزار ليتري سوخت قاچاق در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش فارس، بهادر اسماعيلي اظهار داشت: ماموران انتظامي لارستان هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محور بندرعباس-لار به خودرو تريلي كشنده يخچال دار مظنون شدند و آن را متوقف كرده و در بازرسي از آن 28 هزار و 800 ليتر گازوئيل كشف و راننده خودرو را دستگيركردند.فرمانده انتظامي لارستان در پايان گفت: ضمن توقيف اين خودرو حامل سوخت، راننده آن نيز با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شد.
 


تاريكي و سرما در نيويورك

خاموشي در مناطق آسيب ديده به همراه سرماي شديد و صف هاي طولاني چندين ساعته تنها براي دريافت 30 ليتر بنزين مردم نيويورك را به شدت عصبي و خشمگين كرده است.
اين در حالي است كه سه روز ديگر انتخابات رياست جمهوري در آمريكا برگزار مي شود و اكثر مسئولان و مديران اين كشور از جمله باراك اوباما سخت گرفتار رقابت هاي انتخاباتي هستند.امروز براي سومين روز متوالي صف هاي بسيار طولاني در مقابل پمپ بنزين ها تنها براي دريافت 30 ليتر بنزين با اعتراض هاي شديد مردمي روبرو شد و در برخي مناطق به دليل عصبانيت مردم در حواشي پمپ بنزين ها تصادفاتي رخ داد.
باراك اوباما براي چند ساعت از كارزار انتخاباتي دست كشيد و از طريق ويدئو كنفرانس با فرمانداران و مسئولان شهرهاي توفان زده گفت وگو كرد و به آنان قول داد براي ارسال سريع كمك ها به مردم كاغذ بازيهاي اداري را حذف خواهد كرد.آنچه اين روزها مردم شهرهاي بحران زده از جمله در نيويورك و نيوجرسي را آزار مي دهد، خاموشي كامل مناطق سيل زده در هواي سرد بدون كوچكترين وسايل گرمايشي و كمبود سوخت در كنار وعده هاي عملي نشده مسئولان شهري براي رفع نيازهاي اوليه آنان است.به دليل بحران اقتصادي و بيكاري بسياري از مردم سيل زده با مشكل مالي نيز مواجه هستند و امكان خريد مايحتاج اوليه خود را ندارند.اوباما خطاب به مسئولان شهرهاي بحران زده گفته است: هنوز راهي طولاني در برابر ما قرار دارد تا بتوانيم نيازهاي اساسي مردم نيويورك، نيوجرسي و كانتيكت و مناطق اطراف را فراهم كنيم.گفتني است، توفان سندي دوشنبه هفته گذشته نيوجرسي و نيويورك را در نورديد و تلفات جاني و خسارت مالي سنگيني برجاي گذاشت. بنا به گزارشهاي رسيده هنوز برق 5 ميليون آمريكايي قطع است و زندگي 60 ميليون نفر ديگر مختل شده است خسارت هاي سنگين بيشتر به ايالت هاي نيويورك، نيوجرسي، پنسيلوينيا، كانتيكت، مريلند، كاروليناي شمالي و ماساچوست وارد شده است.براساس آخرين گزارش ها حداقل 113 نفر در ايالت هاي شرقي آمريكا كشته شده اند.


اقدام جنون آميز زن آمريكايي

يك زن آمريكايي در اقدامي جنون آميز پسر 7 ساله خود و دختري 5 ساله اي را با ضربات متعدد چاقو به قتل رساند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، اين زن آمريكايي اهل حومه شيكاگو پسر 7 ساله اش را با وارد كردن 100 ضربه چاقو، كشت، او همچنين 50 ضربه چاقو به دختر 5 ساله اي زده كه شاهد كشتن پسرش بوده است.
بازپرس پليس اعلام كرده كه اين زن عصبانيت از شوهرش را دليل اين اقدام عنوان كرده است. به گفته وي، اين دو كودك پيش از چاقو خوردن، به اين زن التماس كرده اند كه آنها را نكشد.
اين زن 40 ساله «اليزابت پلاكاسكا» نام دارد و به گفته پليس چندين روايت مختلف از اين جنايت و انگيزه خود به پليس گفته است. او در ابتدا به پليس گفته كه فردي مهاجم با ورود به خانه اين كودكان را كشته و پس از مدتي مدعي شده است كه شيطان در اين 2 كودك رخنه كرده و او در حال مبارزه با شيطان بوده است.
پلاكاسكا نهايتا پذيرفته است كه از همسرش كه راننده كاميون است و اغلب اوقات او را تنها مي گذارد، عصباني بوده و به همين دليل پسرش «جاستين» را كشته است.«رابرت برلين» بازپرس پليس در اين باره گفت: وي به كارآگاهان گفته است كه فكر مي كرده با كشتن «جاستين» به شوهرش مي فهماند كه چه ضربه اي به رابطه شان زده است.پلاكاسكا به پليس گفته زماني كه پسرش در حال جست و خيز روي تخت بوده، به او حمله كرده و سپس گلوي او را دريده است.
برلين گفت: اين زن چاقويي درآورده و قربانيان را مجبور كرده زانو بزنند و التماس كنند. سپس به آنها گفته است كه به بهشت مي روند.
به گفته برلين، پلاكاسكا، اليوياي 5 ساله را تنها به اين دليل كشته كه شاهد كشته شدن جاستين بوده است.


تجاوز پزشكان اسرائيلي به عقب مانده هاي ذهني

پايگاه اينترنتي «ينت نيوز» رژيم صهيونيستي از دستگيري 70 تن از كاركنان يك موسسه پزشكي خصوصي در نزديكي تل آويو خبر داد كه متهم به تجاوز به بيماران عقب مانده ذهني هستند.
به نوشته پايگاه خبري النشره لبنان، اين پايگاه اسرائيلي نوشت: اين مركز پزشكي حدود 100 پرسنل دارد و ميزبان حدود 160بيمار 20 تا 70 ساله است.
براساس اين گزارش، برخي كاركنان موسسه، از جمله مديران، پزشكان و پرستاران، متهم به سوء استفاده، اعمال خشونت، تجاوز و آزار بيماران هستند، در حالي كه شماري ديگر متهم شده اند كه اين اعمال خلاف قانون را به اطلاع مقامات مسئول نرسانده اند.
براساس تحقيقات اوليه، اعمال ارتكابي اين متهمان به حدي بوده است كه برخي قربانيان براي درمان به بيمارستان منتقل شدند.


فيل سخنگو

يك فيل 22 ساله آسيايي در كره جنوبي باعث تعجب دانشمندان شده چرا كه مي تواند به زبان كره اي صحبت كند.
به گزارش ايسنا، يك تيم بين المللي از دانشمندان در روز جمعه استعداد «كوشيك»، فيل عاج دار 5/5تني باغ وحش اورلند را براي اداي پنج كلمه به زبان كره اي تائيد كردند.اين فيل با قرار دادن خرطوم خود در دهان مي تواند كلمات «annyeong» به معني «سلام»، «anja» به معني «بنشين»، «aniya» به معني «نه»، «nuwo» به معني «دراز بكش» و «joa» به معني «خوب» را ادا كند كه به عقيده دانشمندان براي برقراري ارتباط با انسان و فرار از تنهايي آنها را فرا گرفته است.اگرچه به گفته محققان هنوز هيچ شاهد قانع كننده اي از اينكه اين فيل معاني كلمات ادا شده را بفهمد، وجود ندارد. با اين حال كوشيك مي تواند در برابر كلماتي مانند «نه» واكنش نشان دهد.مقامات اين باغ وحش همچنين مدعي شده اند كه كوشيك مي تواند كلمه «ajik» به معني «هنوز نه» را نيز ادا كند اما دانشمندان هنوز آنرا تائيد نكرده اند.
به گفته محققان، اين فيل از استعداد خوبي در حروف صدادار برخوردار است و نرخ شباهت آن در اداي اين حروف 67 درصد است. اين در حالي است كه در مورد حروف بي صدا اين شباهت به 21 درصد مي رسد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14