(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 15  آبان  1391 - شماره 20349

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چرا از پله دوم ؟! (يادداشت روز)
جنجال رسانه اي غرب تكذيب شد
غني سازي 20درصد همچنان ادامه دارد
جارو (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
صالحي در گفت وگو با روزنامه هاي الراي العام و الوطن:
ايران نيازي به جاسوسي از كشورهاي حاشيه خليج فارس ندارد
سفير ايران در عراق خبرداد
بغداد آذر ماه ميزبان احمدي نژاد
ايران؛ محور اصلي گفتگوي اولاند و ملك عبدالله
روايت بي بي سي از سقوط پايگاه اجتماعي اصلاح طلبان (خبر ويژه)
حالا كه آدم نتانياهو شده اي از طرف 6 ميليون فلسطيني حرف نزن! (خبر ويژه)
طرح هاشمي براي انتخابات شكل نخواهد گرفت (خبر ويژه)
رئيس پزشكي قانوني اسرائيل قاچاقچي اعضاي بدن اجساد بود! (خبر ويژه)
نظاميان آمريكايي همچنان مردم ژاپن را تحقير مي كنند (خبر ويژه)


چرا از پله دوم ؟! (يادداشت روز)

چند سال قبل به مناسبتي از اين ماجرا ياد كرده ايم و امروز تكرار آن را با توجه به موضوع پيش روي، بي مناسبت نمي دانيم، چرا كه «هر حديث مكرري ملال آور نيست» و ماجرا، اين بود؛
«چند صد سال قبل- دوران صفويه- با صلاحديد و تصميم دانشمندان و عالمان ديني، مرحوم شيخ بهايي به نجف اشرف اعزام شد تا از مرحوم مقدس اردبيلي كه عالمي بلندمرتبه و جليل القدر و ساكن نجف اشرف بود براي حضور در ايران و تقويت حوزه هاي علميه دعوت كند. شيخ بهايي كه خود دانشمندي برجسته و بلندآوازه بود پس از رسيدن به نجف اشرف و زيارت مرقد مطهر حضرت امير عليه السلام، بي درنگ به مجلس درس مقدس اردبيلي وارد شد. در اثناي درس، اشكالي به نظر شيخ رسيد و به روال جاري حوزه هاي علميه، ضمن طرح اشكال خويش، پاسخ مقدس را طلبيد. مرحوم مقدس با ارائه دلايلي اشكال شيخ را ناوارد دانسته و پاسخ داد. مرحوم شيخ بهايي، اشكال ديگري را مطرح كرد و اين بار نيز پاسخ مستند و مستدلي شنيد و در ادامه درس براي بار سوم، اشكال كرد ولي مرحوم مقدس اشكال اخير را بي پاسخ گذاشت، چنانكه گويي براي آن پاسخي ندارد. فرداي آن روز- و يا بعد از پايان مجلس درس- مرحوم مقدس اردبيلي اشكال سوم مرحوم شيخ بهايي را پاسخ داد. شيخ پرسيد؛ آيا حضرت استاد بعد از مطالعه بيشتر به اين پاسخ مستدل رسيده اند؟ و مقدس گفت؛ پاسخ اشكال سوم شما را نيز به هنگام طرح آن مي دانستم و در مقابل سؤال آميخته به تعجب شيخ بهايي، فرمود؛ ايران در اين روزها با همت عالمان بزرگ ديني به كانون گسترش مكتب تشيع تبديل شده و چشم و گوش جهان اسلام به آن سوي دوخته است و شما يكي از استوانه هاي شناخته شده اين كانون هستيد، و من به عنوان يك طلبه- تواضع و خلوص مقدس را ببينيد- ترجيح دادم مراتب علمي شما در نگاه حاضران برتر از اين طلبه تلقي شود، زيرا بيم آن داشتم كه با پاسخ سؤال سوم شما، اين استوانه ترك بردارد و خداي نخواسته از اين رهگذر به كانون عظيم تشيع ايران كه در آينده نقش سرنوشت سازي در جهان اسلام خواهد داشت، آسيبي وارد شود.»
طرح سؤال از رئيس جمهور مطابق اصل 88 قانون اساسي و مواد 212 و 213 آئين نامه داخلي مجلس، نه فقط حق، بلكه وظيفه قانوني نمايندگان است و در صورت لزوم و ضرورت نبايد از انجام آن خودداري ورزند. دعوت از رئيس جمهور براي حضور در مجلس و پاسخ به سؤال نمايندگان مي تواند بخش پاياني از يك چرخه پلكاني باشد. با اين توضيح كه وظايف اجرايي رئيس جمهور در ميان وزراي كابينه و به تناسب شرح وظايف وزارتخانه اي كه مسئوليت آن را برعهده دارند، تقسيم شده است. بنابراين اكثر نزديك به تمامي پرسش ها به يكي از وزارتخانه ها مربوط خواهد بود و از اين روي با پرسش از وزير مربوطه قابل پي گيري است. اما در متن پرسش ديروز نمايندگان از رئيس جمهور محترم كه با 77 امضاء به هيئت رئيسه تسليم و در صحن علني قرائت شده است، بعد از طرح سؤال- با محور نوسانات بازار ارز- آمده است؛ «نظر به اين كه وزير امور اقتصادي، خود را از نظر حقوقي پاسخگوي ارزي نمي داند و رئيس كل بانك مركزي نيز از حضور در مجلس خودداري ورزيد و به طور كلي مسئولان اقتصادي كشور تلويحا نشاني جنابعالي- رئيس جمهور- را به عنوان تصميم گير اصلي مي دهند و... خواستاريم درباره تعلل دولت در تصميم گيري درباره تنظيم بازار ارز و رهاسازي آن در مدت مذكور توضيح بفرمائيد...»
همانگونه كه ملاحظه مي شود، سؤال نمايندگان از رئيس جمهور محترم از اهميت ويژه اي برخوردار بوده و يكي از دغدغه هاي مردم در اين روزهاست و از آنجا كه وزراي مربوطه حاضر به پاسخگويي نبوده اند چاره اي جز طرح سؤال از رئيس جمهور محترم باقي نمانده بود. بنابراين اقدام نمايندگان را مي توان تلاش آنان براي انجام رسالت نمايندگي و گره گشايي از يك معضل اقتصادي دانست كه اين روزها از يكسو براي بسياري از مردم، مشكلات جدي آفريده است و از سوي ديگر دندان طمع دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنان را براي بهره گيري از اين نابساماني و سوءاستفاده از آن عليه مردم و نظام تيز كرده است. از اين روي و به دليل اهميت موضوع و نقش تعيين كننده اي كه پاسخ به اين سؤال در سامان بخشي به بازار ارز و گراني لگام گسيخته حاصل از آن دارد، اقدام نمايندگان محترم مجلس درخور تقدير است و از همدلي و داشتن دغدغه مشترك آنها با مردم حكايت مي كند.
اما، اين سكه روي ديگري هم دارد و آن، شرايط و حساسيت زماني طرح سؤال از رئيس جمهور است. چرا كه اين روزها به همان اندازه كه توده هاي مردم و دلسوزان اسلام و انقلاب به گره گشايي از مشكلات با تفاهم مسئولان چشم دوخته اند، دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنها نيز براي توهم آفريني در افكار عمومي گوش و چشم تيز كرده اند و در به در دنبال سوژه مي گردند. اكنون اين سؤال پيش مي آيد كه چاره چيست؟ آيا نمايندگان مردم بايد از چاره جويي براي يكي از مشكلات به شدت آسيب رسان اين روزها صرفنظر كنند و تكليف قانوني خويش را به اين علت كه مي تواند به يك سوژه تبليغاتي عليه نظام تبديل شود، واگذارند؟! پاسخ به اين سؤال منفي است. چرا كه وظيفه قانوني، مخصوصاً آنجا كه ضرورت و فوريتي در كار باشد نمي تواند و نبايد از بيم سوءاستفاده تبليغاتي دشمنان، تعطيل شده و متوقف بماند. اما سؤال ديگر آن است كه آيا انجام اين وظيفه قانوني از راهي كه سوء استفاده دشمنان و توهم آفريني آنان در افكار عمومي را در پي نداشته باشد، امكان پذير نيست؟! پاسخ اين سؤال را نمي توان منفي تلقي كرد و راه كار آن نيز همانگونه كه اخيراً رؤساي محترم هر سه قوه تأكيد كرده اند، نشست مسئولان ذيربط- و در اينجا دولت و مجلس- و رسيدن به نقطه تفاهم است. اين راه رفتني است و نهايت آن كه اگر به نتيجه نرسيد، پله بعدي پيموده مي شود.
در حالي كه از انتشار خبر طرح سؤال مجلس از رئيس جمهور فقط چند ساعت مي گذرد- زمان نگارش اين وجيزه- شبكه عنكبوتي و پرشاخه رسانه هاي دشمن براي القاء اين توهم كه «مجلس و دولت در مقابل هم قرار گرفته اند»! دست به كار شده اند و حجم انبوهي از خبر و گزارش و مصاحبه و... را در اين زمينه و با محوريت توهم مورد اشاره روي خروجي خود قرار داده اند.
نابساماني بازار ارز كه افزايش لگام گسيخته قيمت كالا و خدمات مورد نياز مردم را نيز در پي داشته است، دغدغه مشترك، دولت، مجلس و مردم است بنابراين وقتي دغدغه مشترك است و مقابله با مشكل و ناهنجاري پديدآمده نيز خواسته همه دغدغه داران است، به يقين مي توان گفت كه تفاهم در يك نشست امكان پذير است و يا دستكم پله اول است كه قبل از پيمودن آن نبايد به پله بعدي رفت.
اين نكته نيز گفتني است كه به نظر نمي رسد طرح علني سؤال از رئيس جمهور نتيجه مورد نظر و علاقه مجلس، دولت و مردم را در پي داشته باشد، بلكه بعيد نيست- و بعضا شاهد بوده ايم- طرفين در يك جلسه علني و با تريبون باز، به جاي آن كه تمامي سعي خود را براي رفع مشكل پيش روي هزينه كنند، بخشي از اين تلاش را براي دفاع از اقدامات خويش به كار مي گيرند و اين، به تنهايي مي تواند گره گشايي را دشوار كند!
در خاتمه اشاره به اين نكته ضروري است كه مقصود از ماجراي صدر اين نوشته و «استوانه»اي كه مرحوم مقدس اردبيلي(ره) به آن اشاره كرده اند، تماميت نظام است كه همه قوا و اركان آن را شامل مي شود و نه، اين يا آن قوه بخصوص.

حسين شريعتمداري
 


جنجال رسانه اي غرب تكذيب شد

غني سازي 20درصد همچنان ادامه دارد

 
در حالي كه منابع غربي جنجال گسترده اي درباره توقف غني سازي 20درصد به راه انداخته اند، خبرهاي موثق حاكي است غني سازي 20درصد همچون گذشته ادامه داشته و متوقف نشده است.
طي چند روز اخير برخي رسانه هاي غربي و صهيونيستي، جنجال گسترده اي را درباره توقف غني سازي 20درصدي در ايران به راه انداخته و مدعي شده بودند ايران براي نشان دادن حسن نيت خود پيش از مذاكرات با آمريكا، غني سازي 20درصدي را متوقف كرده است.
منابع داخلي با تكذيب اين موضوع اعلام كردند غني سازي 20درصد به هيچ عنوان تعليق نشده و همچون گذشته ادامه دارد.
يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تاكيد به اينكه جمهوري اسلامي غني سازي 20درصد را متوقف نكرده است، گفت: غني سازي 20درصد براي تامين سوخت راكتور تهران انجام مي شود كه ما آن را جزو حقوق خود مي دانيم.
كاظم جلالي در حاشيه جلسه علني ديروز مجلس در جمع خبرنگاران گفت: جمهوري اسلامي غني سازي 20درصد براي تامين سوخت راكتور تهران را انجام داده است كه اين موضوع را به مجامع بين المللي و نهادهاي مسئول همچون آژانس بين المللي هسته اي اعلام كرده است و ما غني سازي را جزو حقوق خود مي دانيم.
وي افزود: با توجه به كار ويژه اي كه راكتور تهران بخصوص در امور پزشكي دارد اساسا غني سازي 20درصد داراي كاربرد پزشكي، صلح آميز و استفاده سوخت راكتور تهران انجام مي شود.
گفتني است رسانه هاي غربي در حالي اين خبر را جدي گرفته اند كه خود همين چند روز پيش از تكميل شدن نصب حدود 3000 ماشين سانتريفيوژ در تاسيسات فردو خبر مي دادند. غني سازي 20درصد ايران در فردو انجام مي شود.
در آخرين خبر، آصفري هم نقل قول مطرح شده از جانب خود را تكذيب كرد.
محمدحسن آصفري كه با مهر گفت وگو كرده است، با انتقاد از نقل قول نادرست از وي در رسانه ها درباره مذاكرات هسته اي تاكيد كرد: «غني سازي 20درصد در ايران متوقف نشده و نخواهد شد، با اين حال طبق اعلام پيشين، تهران حاضر است در مذاكرات هسته اي در صورت لغو تحريم ها، اين نياز خود را به طور موقت از خارج از كشور تامين كند.»
آصفري، ضمن تكذيب نقل قول منتشر شده از وي در رسانه ها مبني بر توقف غني سازي 20درصد در ايران كه به سوء استفاده رسانه هاي ضد انقلاب نيز منجر شد، گفت: «بنده در اين مصاحبه اعلام كردم جمهوري اسلامي ايران همانگونه كه پيشتر اعلام كرده حاضر است در مذاكرات هسته اي در صورت لغو تحريم ها، نياز خود به اورانيوم 20درصد براي راكتور 5 مگاواتي تهران را به طور موقت از خارج از كشور تامين كند.»
وي تصريح كرد: «غني سازي 20درصد در ايران متوقف نشده و نخواهد شد.»


جارو (گفت و شنود)

گفت: يك ضد انقلاب فراري در وبلاگ خودش نوشته؛ چرا بايد نفوذي هاي رژيم را باعث درگيري ها و بدبختي هاي خودمان بدانيم!
گفتم: خب! راست ميگه!
گفت: نوشته؛ بدبختي ما به اين علت است كه هركدام از ما وقتي پايمان به خارج از كشور مي رسد خودمان را رهبر اپوزيسيون و تافته جدا بافته از ديگران مي دانيم و به خاطر هيچ و پوچ با هم درگير مي شويم.
گفتم: خب! وقتي اسب هاي درشكه به سربالايي مي رسند، اگر همديگر را گاز نگيرند كه از بي كاري حوصله شان سر مي رود!
گفت: نوشته است؛ هر كدام از ما يك بهانه اي پيش مي كشيم و از كار جمعي شانه خالي مي كنيم.
گفتم: چه عرض كنم؟! مادري در روز تولد دخترش به او گفت برو اتاق رو جارو كن الان مهمونا از راه مي رسند. دختر گفت؛ من تازه امروز به دنيا اومدم چه جوري جارو كنم؟! و مادرش گفت؛ خب! من هم تازه فارغ شده ام و نمي تونم پاشم!
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ غدير يعني كساني كه عقب مانده اند برسند و كساني كه جلو رفته اند برگردند. غدير يعني با ولايت حركت كردن و اهل كوفه نبودن يعني اينكه بداني تا امام حسين(ع) نيامده ولي امرت «مسلم» است.
0967---0911
¤ از نمايندگان مجلس انتظار مي رود با توجه به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته و درخواست از مسئولين كه دعواهاي سياسي خود را به ميان مردم نياورند، و به رفع مشكلات داخلي كشور همت گمارند.
سهرابي از خلخال
¤ چرا به ضد انقلاب ساختارشكن و فرصت طلب اصلاح طلب مي گوييد؟ اصلاح طلبي يعني تغيير روش ها براي حفظ ساختارها. چطور مي توان نام اصلاح طلبي بر كساني كه شعار نه غزه نه لبنان و... سر مي دهند و از ضد انقلاب حمايت مي كنند و دل در گرو استكبار جهاني و آمريكا و اسرائيل خبيث دارند نهاد.
1776---0913
¤ از صدا و سيما درخواست مي كنم مناظره آقاي شريعتمداري و آقاي اصغرزاده را حداقل يك جلسه ديگر ادامه بدهد. اين مناظره ها حقايق فراواني را براي مردم و مخصوصا نسل چهارم انقلاب كه از ماجراي فتنه 88 و مواضع و وابستگي فتنه گران خبر چنداني ندارند، روشن مي كند.
2841---0915
¤ اگر بعضي از مسئولين گذشته و حال در مقابل آمريكا احساس ناتواني در خودشان مي كنند چرا تلاش مي كنند اين موضوع را به مردم مقاوم نسبت بدهند. ملت همپاي رهبر عزيز خودش صبور و مقاوم تا استيفاي حقوق كامل ايران در جهان ايستاده اند.
6091---0915
¤ اگر آن همه خدمات دولت از قبيل كارهاي عمراني، پيشرفت در مسائل علمي، هسته اي و موضع گيري هاي انقلابي در مجامع بين المللي را به خاطر چند اشتباه ناديده بگيريم نهايت بي انصافي است.
3573---0916
¤ سرقت و زورگيري در برخي معابر و خيابان ها آن هم در روز روشن نه تنها در تهران بلكه در برخي از شهرها نيز ديده مي شود و چنانچه برخورد شايسته اي صورت نگيرد اقدامات سازمان يافته اين قبيل زورگيري ها (گرفتن كارت اعتباري افراد- جيب بري و حتي در برخي موارد ايجاد جراحت شديد در دست خانم ها براي بردن النگو و...) مردم را نگران مي كند و فردا دير است لازم است نيروي انتظامي و دستگاه قضايي برخورد مقتدرانه اي با اين قبيل امور داشته باشند.
احمدي
¤ جمعه شب 12/8/91 موردي را به پليس 110 اطلاع دادم. باورم نمي شد كمتر از 5 دقيقه مامورين نيروي انتظامي خودشان را به محل حادثه برسانند. خدا را به خاطر اين وظيفه شناسي و احساس مسئوليت مسئولين نسبت به امنيت مردم شاكرم.
8516---0919
¤ چطور شركت ايران خودرو نيشابور براي توليد تاكسي سفارشي كشورهاي بيگانه قطعه دارد ولي براي توليد داخلي نبود قطعه را بهانه مي كند. گويا دست هايي به عمد براي تخريب توليدات داخلي به كار گرفته مي شود.
نصيري
¤ وقتي آمريكا همه ساله ميليون ها دلار هزينه توطئه و خرابكاري عليه كشور و ملت مظلوم ايران مي كند بايد فكري هم براي بلاهاي طبيعي كه سراغش آمده داشته باشد.
7561-0917
¤ از خداوند براي كارگردان و ديگر عوامل دست اندركار تهيه برنامه اثربخش و تأثيرگذار «سمت خدا» طلب جزاي خير مي كنم.
0642-0936
¤ زحمت هاي دولت آقاي احمدي نژاد بر ما پوشيده نيست اما اين قطار اگر به صورت طبيعي در حال رسيدن به ايستگاه آخر است نبايد به خاطر چند موضوع كم اهميت ما را دشمن شاد نمايد.
محمود نصيري
¤ اگر قرار باشد هر روز عده اي زالوصفت و مفت خور ميلياردها تومان بالا بكشند آيا مسئولين امر زيرسؤال نيستند؟
4329-0937
پاسخ روابط عمومي شهرداري منطقه 15
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 15/6/91 در خصوص «طرح فراموش شده شهرداري» به آگاهي مي رساند: محل مذكور در تقاطع بزرگراه هاي امام رضا(ع)- شهيد شوشتري و شهيد رستگاري مقدم قرار دارد كه شهرداري تهران هم اكنون در محل فوق، در حال اجراي تقاطع غيرهمسطح مي باشد كه پس از اتمام عمليات عمراني فوق، نسبت به اجرا و ادامه طرح اقدام خواهد گرديد.»
پاسخ روابط عمومي شهرداري منطقه 12
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 26/7/91 با عنوان «فكري به حال بافت فرسوده بكنيد» به اطلاع مي رساند: طبق اعلام شركت نوسازان منطقه 12، شهرداري اين منطقه به عنوان يكي از متوليان احيا و نوسازي بافت فرسوده با درنظر گرفتن تسهيلاتي از قبيل صدور پروانه رايگان، تراكم تشويقي به تجميع كنندگان، حذف عوارض نوسازي به مدت سه سال بعد از نوسازي و... تمامي تلاش خود را در اين زمينه بكار بسته، ليكن برخورد اصولي با اين موضوع نيازمند همكاري و تعامل ديگر متوليان بافت فرسوده بوده تا شهروندان بتوانند با كمك اين تسهيلات املاك خود را نوسازي نمايند.»
¤ جلوگيري دشمنان از پخش برنامه هاي برون مرزي صدا و سيماي جمهوري اسلامي عطش مخاطبين جهاني اين برنامه ها را چند صد برابر خواهد كرد فلذا خدا را به واسطه اينكه دشمنان ما را از حمقا قرار داده بايد شكر كرد.
گل محمد نورايي
¤ در جاده انقلاب روي يكي از تابلوها نوشته جاده لغزنده است دشمنان مشغول كارند با احتياط برانيد سبقت ممنوع، دير رسيدن به پست و مقام بهتر از هرگز نرسيدن به امام است حداكثر سرعت مجاز سرعت حركت ولي فقيه است. اگر پشتيبان ولايت فقيه نيستيد لااقل كمربند دشمن را نبنديد با دنده لج حركت نكنيد با عشق برانيد ظهور نزديك است. با وضو وارد شويد اين جاده مطهر به خون شهداست.
8165---0912
¤ در پاسخ به كساني كه پندار معامله با آمريكا بر سر سوريه را دارند سخنان مقام معظم رهبري را كه در 22 تيرماه فرمودند يادآوري مي كنم: «جمهوري اسلامي در كنار همه كساني كه با آمريكا و صهيونيسم مواجهه مي كنند ايستاده و ملاحظه هيچ كسي و قدرتي را نخواهد كرد.»
8853---0912
¤ رژيم نامشروع آل خليفه با حمايت رژيم صهيونيستي و انگليس و آمريكا و آل سعود شيعيان بحرين را از ابتدايي ترين حقوق محروم كرده و الان به بهانه هلاكت يكي از مزدوران امنيتي خود، آن محله را از سه طرف محاصره و جست وجوي خانه به خانه مي كند و صدايي از مجامع مدعي حقوق بشر بلند نمي شود. همه چشم و گوش دنيا به ايران است پس وزارت امور خارجه بايد در اين خصوص موضع گيري و اين جنايت ها را محكوم كند و نبايد تحت تأثير سياست انفعالي جريان انحرافي قرار گيرد.
محمودي
¤ حق عضويت كتابخانه هاي عمومي ورامين به تبعيت از كتابخانه هاي تهران 5هزار تومان گران تر شده است و افراد توان پرداخت اين هزينه ها را ندارند و عملا خيلي از افراد امكان استفاده از كتابخانه و كتابهاي مرجع را ندارند.
بوربور
¤ اگر قوه قضائيه در مورد آن اختلاس كلان 3هزار ميليارد دلاري زود اقدام مي كرد و به مردم پاسخ مي داد، دوباره سود 160 ميليارد توماني پيش نمي آمد مردم ديگر اين وضعيت را نمي توانند تحمل كنند. ما مشكلات و تحريم ها را مي توانيم تحمل كنيم ولي اين سوءاستفاده ها را خير. چرا با ارز دولتي، واردكنندگان خودرو بايد سودهاي كلان را ببرند.
يك شهروند
¤ براي خريد جهيزيه به فروشگاه اتكا ميدان شهدا مراجعه كردم. فروشندگان گفتند فعلا اجناس را نمي فروشيم اين عملكرد در بازار التهاب ايجاد نمي كند؟ اين چه حركتي است كه در يك فروشگاه دولتي انجام مي دهند؟
يك شهروند
¤ اخيرا از زبان برخي از مسئولان در قوه قضائيه، دادستان كل كشور در مورد مشكلات اخلاقي- اجتماعي و احتكار مي گويند، هر موقع احساس ضرورت كنيم وارد مي شويم، مردم مي خواهند بدانند اين احساس كي به آنها دست مي دهد!
گل محمدي
¤ اين ادعا كه در صورت عدم حضور عناصر فتنه گر سال 1388 قدرت اختيار و انتخاب مردم در انتخابات محدود مي شود چراغ سبزي براي دشمنان داخلي و خارجي و خارج از اهداف مقدس جمهوري اسلامي است.
سليمان بلغار
¤ در مترو از پله برقي بيشترين استفاده مي شود از آنجا كه اين وسيله بين روز در برخي ايستگاهها كمتر استفاده مي شود، بهتر است براي اصلاح الگوي مصرف اين پله ها به صورت اتوماتيك فقط در هنگام تردد مسافران كار كند تا صرفه جويي زيادي در بيت المال صورت گيرد.
يك شهروند
¤ اگر بخواهيم به نقشه هاي دشمنان واقف شويم بايد از دريچه نگاه آنها به كشور نگاه كنيم و فريب تبليغات دشمنان را نخوريم دشمنان با محوريت رژيم صهيونيستي مي دانند كه از نظر دين، و ايدئولوژي و الگوبخشي به ديگر سرزمين ها ايران است و از نظر منابع طبيعي بسيار غني است اين باعث مي شود اهريمن ها نتوانند سلطه خود را بر ديگران در دنيا تحكيم كنند. دير يا زود زنجير استعمار از گرده ملت ها گسسته مي شود و همه از ايران الگو مي گيرند لذا دشمنان با نگاه كينه توزانه عميقي به ايران نگاه مي كنند و هر آيينه آرزو دارند به خيال شوم و خام خود به ايران حمله كنند ما بايد هوشيار باشيم و به اطراف نگاه كنيم مي بينيم آمريكا در تمام جنگهاي خود از بمب هاي اورانيوم ضعيف شده استفاده مي كند چون كشورهايي مثل عراق و افغانستان در زمينه انرژي هسته اي ضعيف است به آنها حمله مي كند و ما نبايد در اين زمينه كوتاه بياييم.
يك هموطن
¤ به مسئولين قوه مجريه پيشنهاد مي كنم حال كه توان كنترل تورم و گراني را ندارند و وضعيت براي قشر مستضعف به حد انفجار رسيده حداقل به فكر ارتقاء حقوق كارگران و كارمندان شاغل و بازنشسته باشند و از محل درآمدهاي مازاد نفتي كه در كل دنيا افزايش يافته و اموال و كشفيات محتكرين با همكاري مجلس اقدام نمايند.
بازنشسته علي قاضي از سلمان شهر شمال
¤ طرح اصلاح قانون انتخابات كه در كميسيون شوراها تصويب شد برخلاف قانون اساسي مي باشد. اختيار شوراي نگهبان و وزارت كشور را كاهش مي دهد و حق انتخاب مردم را به طيف هاي خاص محدود مي كند. اميدوارم نمايندگان شريف و متعهد در مورد اين طرح تجديدنظر نمايند.
علي نژاد از قائم شهر
¤ ترسم بميرم از غم هجران تو آقا
در آرزوي ديدن دوران تو آقا
روزي اگر چشمان من افتد به روي ماه تو
اين نيمه جان را كنم قربان تو آقا
به ذهن شب زده من ظهور كن آقا
ز دشت تيره ظلمت عبور كن آقا
دلم گرفته، ببين كه تاريكم
به خاطر دل عشق من ظهور كن آقا
5559---0937
¤ چرا مسئولين گراني و تورم را كنترل نمي كنند؟ نكند خود را به عمد به خواب زده و همه چيز را به امان خدا رها كرده باشند. آيا هر كس هر قيمتي بخواهد مي تواند آن را اعلام كند؟
5016---0918
¤ چرا دولت نسبت به پرداخت مطالبات كارمندان كه از سال 86 طلبكارند اقدام نمي نمايد. اگر مردم همين مقدار را به بانك ها بدهكار بودند با اين تورم و گراني بايستي چقدر جريمه ديركرد مي پرداختند؟ و آيا ارزش پول طلب 86 ما با امروز يكي است؟
5363---0914
¤ تبادل نامه هاي اخير بين مسئولين نشان از تماميت خواهي و قبيله گرايي داشت.
4971---0935
¤ همسرم به علت بدهي و شكست در پرداخت بدهي ها، 8-7 ماهي است كه متواري شده و اطلاعي از او ندارم و با سه فرزند 5-6-12 ساله بدون داشتن هيچ منبع درآمدي سر بار مادرم شده ام از افراد خير و نيكوكار تقاضاي دستگيري از خود و فرزندانم را دارم.
يك هموطن از شهرضا
¤ حضرت علي(ع) مي فرمايد: دانش، ياور انديشه است.
6263---0938
¤ قرآن به جز وصف علي آيه ندارد
ايمان به جز حب علي پايه ندارد
گفتم بروم سايه لطفش بنشينم
گفتا كه علي نور بود سايه ندارد.
عيد غدير مبارك
7805---0919
¤ پدرم كه بازنشسته نيروي انتظامي بود سال گذشته فوت كرد بنده چون در جايي اشتغال نداشته و ندارم حقوق ايشان را قطع نكردند ولي امسال اعلام كرده اند به دليل ورودم به 25 سالگي اين حقوق تعلق نمي گيرد. وقتي بنده در جايي شاغل نيستم پايين يا بالاي 25 سالگي چه فرقي مي كند.
سيف
¤ اگر ستاد اجرايي پزشك خانواده ميل دارد پزشكان مشتاق به آن سازمان ملحق شوند بايد آنها را از شركت در بازآموزي با امتياز 50هزار تومان تكراري معاف كنند.
يك شهروند
¤ ايران در مذاكرات مربوط به موضوع سوريه نبايد هيچ امتيازي بدهد. اگرچه كشورهاي قطر و عربستان طرف اين مذاكره هستند ولي كيست كه نداند پشت پرده آمريكا و رژيم صهيونيستي صحنه گردان مي باشند.
8853-0912
¤ فرموده امام كه اختلاف شيطاني است
اين خصلت بد، ريشه اش نفساني است
با وحدت و اتحاد كشور آباد كنيم
زنهار مباد كه دشمنان شاد كنيم
قبل از سخن ابتدا كمي فكر كنيم
فرمايش رهبري مدام ذكر كنيم
انوار كلام وحي و عزت گيريم
از عاقبت امور عبرت گيريم
مردم همه گوش به حرف رهبر هستند
تنها به مقام رهبري دل بستند
بايد همگي مطيع آقا باشيم
سرباز آن مقام عظمي باشيم
علي شايان
¤ به عنوان بازنشسته ارتش و باتوجه به حقوق اندك و مريضي صعب العلاج و تورم و گراني تحمل اينها خيلي برايمان آسان تر است از مشاهده اختلاف مسئولين براي يك زنداني؟! اين همه اصرار مقام معظم رهبري بر بصيرت افزايي آيا فقط براي مردم بود ؟ آنها نشان داده اند كه اشاره رهبري را گرفتند و 9دي ها آفريدند ولي مسئولين چه؟ چرا اسير هواي نفس؟ آيا ابراز احساسات و خوشحالي دشمنان را نمي بينند؟ چرا براي رفع مشكلات كشور به جان يكديگر افتاده اند. خواهش مي كنم براي رضاي خدا كمر همت ببنديد براي رفع مشكلات نه براي يكديگر شاخ و شانه كشيدن؟!
ستاري
¤ ما مردم ايران تحريم را تحمل مي كنيم اما استكبار جهاني را هيچ وقت تحمل نخواهيم كرد.
عرفان سليمانزاده
¤ ملتمسانه از مسئولان تقاضا داريم براي سال آينده تعرفه خدمات عمومي و دولتي را گران نكنند و حقوق كارگران و كارمندان را هم افزايش ندهند تا شاهد افزايش و تورم در جامعه نباشيم.
يك شهروند
¤ اخيرا در كانال يك صداوسيما خاطرات چند نفر از فرقه ضاله بهائيت از جمله مهناز رئوفي كه مسلمان شده اند را پخش مي كند، از اين حركت تشكر مي كنم.
اماني فر- كرج
¤ حمله ناجوانمردانه رژيم صهيونيستي به جنوب خارطوم را محكوم مي كنم. و هرچه سوداني ها از شوراي امنيت درخواست محكوميت كردند كسي گوش نداد. اين حقيقت دنياي امروز است و ما بايد اين را به تمام قدرتها تعميم بدهيم كه خلق و خوي همه دنياي استكباري چنين است و اصلا به فكر ضعفا نيستند.
يك شهروند
¤ پيام جمهوري اسلامي ايران پيام الهي است لذا استكبار جهاني هركاري كند عاقبت به گوش شيفتگان اين حقيقت خواهد رسيد.
دبير بازنشسته
¤ يارانه نان را 4ماه است كه به برخي از افراد نداده اند. اين مابه التفاوت ها كي پرداخت مي شود.
ارجمند
¤ كشورهاي مستقل جهان بدانند تا زماني كه اسرائيل هست هرگز ريشه فتنه از زمين برچيده نخواهد شد و اين انگل به كل منطقه و جهان آسيب خواهد زد.
هموطني از سراب
¤ 7ماه قبل در بيمه دي پرونده اي به شماره465023 تشكيل داده ام و مسئولان هنوز هيچ پولي به ما نداده اند و تلفن همراه شخصي را براي پيگيري به ما داده اند. از مسئولان تقاضاي رسيدگي دارم.
ملارضا
¤ عملكرد سران رژيم تركيه واقعا شرم آور و ننگين و منافقانه است آنها به نام اسلام بين مردم تركيه جا باز كرده اند و با دشمنان اسلام و مسلمين همراه شده اند.
قاضي زاده
¤ پشت برخي از كاميونت و كاميون هاي بزرگ عكس بزرگ هنرپيشه ها و خوانندگان قديمي كه به خارج پناهنده شده اند، ديده مي شود. مسئولان بايد با اين رفتارها برخورد كنند و نگذارند اين كارها به صورت فرهنگ غلط درآيد.
4581-0912
¤ متاسفانه بخاطر رويكرد انفعالي ماه هاي اخير وزارت خارجه مقداري دشمنان از تحريم و نابساماني بازار ارز برداشت هاي غلطي پيدا كردند و به خود اجازه داده اند كه فشار بيشتري به ما وارد كنند و گمان كنند كه ما دنبال برقراري، مذاكره و رابطه با آنها هستيم. اما بايد ثابت كنيم كه اين توهم است. و اين كار بايد در زمان فعلي اتفاق بيفتد.
محمود رضايي
¤ هدف جريانات انحرافي لانه كرده در دولت، اين است كه دولت را كه به اسم اصولگرا راي آورده و نفوذ با گرايش هاي شبيه اصلاح طلبان زمين بزنند و با زمين زدن آن وقت اصولگرايان را تمام شده اعلام كنند اين يك ترفند انتخاباتي از سوي اصلاح طلبان است.
يك شهروند
¤ رئيس جمهور در نشست انجمن هاي علمي سخناني سوال برانگيز مطرح كردند از جمله اينكه گفتند مي خواستيم بين تهران و نيويورك يك پل هوايي برقرار كنيم خيلي ها در داخل با اين چيزها مخالف هستند، نمي دانم منظور از اين چيزها چيست؟ اين گونه سخنان جاي تاسف و تاثر دارد.
رضايي
¤ آيا عمدي در پخش همزمان دو برنامه90 و برنامه فرقه ضاله بهائيت از دو شبكه سيما وجود دارد؟ شايسته است در پخش برنامه هاي پربيننده دقت بيشتري شود.
2796-0935
¤ باتوجه به افزايش نگران كننده تورم و گراني لجام گسيخته مسئولين بايد توجه بيشتري به اشتغال و رفع بيكاري در جامعه داشته باشند.
0572-0917
¤ ما رهروان راه ولايتيم
ما سرباز گمنام اين امتيم
جان مي دهيم براي سيدعلي
در تحريم مرد رمضانيم و در جنگ مرد عاشورا
كشاورزي از بندرعباس
¤ ادبيات برخي مسئولين اين روزها كه در مطبوعات و رسانه ها منعكس مي شود ما را به ياد سالهاي 59 و 60 مي اندازد.
1710-0910
¤ از مسئولين امر درخواست مي شود به وضعيت نيروهاي قراردادي دانشگاه جندي شاپور دزفول كه 5ماه است در بلاتكليفي به سر مي برند رسيدگي نمايند.
يك هموطن
¤ پركارترين نماينده تاريخ 30 ساله مجلس در ايران براي جمع آوري امضاء براي سؤال از رئيس جمهور محترم كشور آقاي علي مطهري است. اي كاش ايشان را متوجه مي كردند كارهاي مهم تر از دغدغه ايشان وجود دارد.
5287-0914
¤ از شهردار محترم تهران كه در كمك رساني به ستادهاي مردمي برگزار كننده اعياد قربان و غدير پيشقدم هستند تقاضا داريم ما را در شهرستان اهواز مورد حمايت قرار بدهند عرض مي كنيم همان سنگري كه تا ديروز دست آنان بود امروز به دست فرزندانشان افتاده و نياز به كمك و حمايت دارند.
3768-0930
¤ اگر تركيه مواضع خصمانه و ناجوانمردانه خود را نسبت به سوريه تغيير ندهد و اصلاح نكند قطعا تحكيم روابط با كشور تركيه از سوي هر كشور ديگر نوعي حمايت از اقدامات ضدسوري و كمك به معارضين ضددولت سوريه مي باشد.
6263-0938
¤ بر خودم وظيفه مي دانم انتصاب مدير جديد دانشگاه آزاد واحد تهران شمال كه از روحيه مردمي برخوردار است و رسيدگي به مشكلات دانشجويان را هدف اصلي خود قرار داده تشكر بكنم. در ضمن از عملكرد مدير جديد روابط عمومي اين واحد هم رضايت داريم.
نگارش
¤ روزنامه [...] كه در استان خوزستان منتشر مي شود، سخنان مراجع را به صورت گزينشي و تقطيع شده كه نوعي به بازي گرفتن مقدسات را در پي دارد چاپ مي كند. از مسئولين امر در وزارت ارشاد انتظار داريم با اين شيطنت ها و پلشتي ها برخورد قانوني بكنند.
2642-0916
¤ قيمت تخم مرغ در شهرستان ياسوج 4000 تومان است چگونه مسئولين صحبت از تخم مرغ كيلويي 3300 تومان مي كنند. اين بي خبري مسئولين از واقعيت هاي جامعه مردم را رنج مي دهد.
1363-0917
¤ فرزندم در خارج از كشور در رشته نانوتكنولوژي پزشكي در مقطع كارشناسي ارشد ادامه تحصيل مي دهد. براي دريافت ارز دانشجويي ايشان تمام مراحل را طي كرديم ولي مسئول بانك تجارت شعبه ميدان شهدا تبريز به حالت مسخره مي گويد بعد از عيد مراجعه كنيد! لطفا بنويسيد مسئولين و مقامات در مركز به شكايت و اعتراض بنده رسيدگي بكنند.
مصطفوي- بازنشسته
¤ به امام زمان(عج) عرض مي كنم آقاجان از موقعي كه متوجه شده ام در ميان مايي به هر كس كه مي رسم سلام مي كنم.
التماس دعا
9155-0916
¤ با توجه به تحريم گسترده دشمنان عليه ايران اسلامي وقت بستن تنگه هرمز بر تحريم كنندگان از سوي مسئولين كشور فرارسيده است و نبايد در اين كار تعلل و شك كرد.
يوسف سيفي از استان البرز
¤ چرا با بانكي كه در شرايط تحريم كشور اقدام به خروج ارز از چرخه اقتصاد كرده و باعث گراني سرسام آور اجناس مورد نياز مردم شده برخورد نمي كنند.
4331-0912
¤ آيا خنده دار نيست كه اجازه مي دهند واحدهاي صنفي گرانفروشي كنند سپس تعداد انگشت شماري از آنها توسط دولت جريمه مي شوند و از پول هاي اضافه و حرامي كه از راه گرانفروشي به دست آمده مقدار ناچيزي به عنوان جريمه به حساب دولت مي ريزند و بعد از مدتي دوباره اين چرخه تكرار مي گردد. با اين شيوه مديريت، مشكل كه حل نخواهد شد هيچ، مسئله پيچيده تر نيز مي شود.
3858-411
 


صالحي در گفت وگو با روزنامه هاي الراي العام و الوطن:

ايران نيازي به جاسوسي از كشورهاي حاشيه خليج فارس ندارد

وزير امور خارجه كشورمان هرگونه اتهام عليه ايران مبني بر جاسوسي در كويت و كشورهاي حوزه خليج فارس را تكذيب كرد و گفت: اين مساله كاملا مردود است بنابراين چه نيازي به وجود شبكه هاي جاسوسي است و براي چه چيزي بايد جاسوسي كنيم؟
علي اكبر صالحي در گفت وگو با روزنامه هاي الراي العام كويت و الوطن قطر در پاسخ به اين ادعا كه برخي ها ايران را مشكلي در رابطه با سوريه مي دانند نه يك راه حل و مدعي هستند كه ايران داوطلبان شيعي را از ايران و عراق براي دفاع از نظام بشار اسد به اين كشور اعزام مي كند، تصريح كرد: اگر اين مساله درست باشد، آن ها دلايل شان را مطرح كنند و اين افراد را كه گفته مي شود داوطلبانه در سوريه مي جنگند، را به ما تحويل دهند. در هر حال ما در چالش با غرب به سر مي بريم . همان طور كه بيش از چند بار مطرح كردم آن ها حتي اگر كه مي توانستند ايران را مسئول سونامي معرفي مي كردند كه در اندونزي به وقوع پيوست اين كار را مي كردند. ما به اين گونه اتهام ها عادت كرديم.
مواضع يكسان درباره سوريه و بحرين
صالحي در پاسخ به اين سوال كه در رابطه با گروگان هاي فعلي ايراني آيا ربايندگان درخواست مشخصي داشته اند؟ بيان كرد: بله آن ها درخواست هايي داشتند كه نمي توانم در مورد آن ها صحبت كنم ولي برادران مان در پاسخگويي به برخي از اين درخواست ها به ما كمك مي كنند.
وي در پاسخ به اين سوال كه برخي ها معتقدند دفاع ايران از نظام سوريه و تلاش براي ساقط نشدن دولت اسد در چارچوب حمايت هاي ايران از گسترش شيعه در ساختار سياسي موجود در منطقه است، گفت: ما چرا از حماس حمايت مي كنيم؟ چرا از جنبش جهاد اسلامي و مقاومت در فلسطين حمايت مي كنيم؟ آيا آن ها شيعه هستند؟ از برادران مان در فلسطين بپرسيد كه چه كسي حمايت واقعي آن ها را بر عهده دارد؟ جواب ايران خواهد بود.
وي در پاسخ به اين سوال كه در رابطه با حقوق ملت بحرين به عنوان اين كه آن ها شيعه هستند صداي ايران بلند است اما در خصوص حقوق ملت سوريه صداي ايران كوتاه است چرا كه آن ها سني هستند، گفت: برعكس آيا صداي ما در رابطه با ملت فلسطين بالا نبود؟ آيا صداي ما در رابطه با انقلاب هاي مصر، تونس و ليبي بالا نبود؟ اگر به رسانه هاي ايراني نگاه كنيد جواب را خواهيد يافت اما در رابطه با مساله سوريه، مواضع ما همان مواضعي است كه در رابطه با بحرين اعلام كرديم. اين مواضع مي گويند كه ملت هاي بحرين و سوريه بايد به خواسته هاي شان برسند و دولت ها بايد به خواسته هاي ملت ها پاسخ دهند. ما از 19 ماه پيش گفتيم كه دولت سوريه بايد خواسته هاي ملت سوريه را پاسخ دهد و اين مساله در رابطه با بحرين نيز صدق مي كند.
به گزارش ايسنا، صالحي درباره بسته شدن تنگه هرمز از سوي ايران، اظهار كرد: هرگونه موضع گيري رسمي در ايران تنها از سوي وزارت خارجه خواهد بود و ما چندين بار اعلام كرديم كه اين تنگه از آن همه كشورهاي مشرف به خليج فارس است.
نياز به جاسوسي نداريم
وزير امور خارجه كشورمان درباره كشف شبكه هاي جاسوسي كه گفته مي شود در تعدادي از كشورهاي منطقه شناسايي شدند كه به نفع ايران فعاليت داشتند، گفت: اين مساله كاملا مردود است. چه نيازي به وجود شبكه هاي جاسوسي وجود دارد و ما بايد براي چه چيزي جاسوسي كنيم؟ زماني كه صدام به كويت حمله كرد در ضعيف ترين حالت خود بود اما ما چطور با كويتي ها رفتار كرديم. ما قلب هاي مان را به سوي كويتي ها گشوديم و به آن ها كمك كرديم.
صالحي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه آيا ايران به مرحله ساخت بمب هسته اي با استفاده از تكنولوژي ايراني دست يافته است؟ تاكيد كرد: ما نيازي به بمب هسته اي نداريم اما الان در تمامي زمينه ها فن آوري هسته اي را در اختيار داريم. ما نيازي به بمب هسته اي نداريم چرا كه به لحاظ عقلاني و به لحاظ ديني و اخلاقي به اين نتيجه رسيديم كه نيازي به اين بمب نداريم.
موضوع پهپاد پنهان نيست
صالحي درباره پهپاد پيشرفته حزب الله و هدف از اعلام در اختيار داشتن اين نوع پهپاد گفت: اين مساله چيز پنهاني نيست ما جزو كشورهايي هستيم كه اين فن آوري را در اختيار دارد و طول پرواز آن به 2 هزار كيلومتر مي رسد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا به نظر شما ارسال اين نوع پهپاد به اسراييل اين بهانه را نمي دهد كه حمله جديدي را عليه لبنان داشته باشد، گفت: چرا رژيم صهيونيستي حق اعزام هواپيما براي حمله به غزه را دارد و از آن تحت عنوان بهانه ياد نمي شود اما زماني كه ديگران سعي مي كنند اقدام مشابهي را انجام بدهند، از آن تحت عنوان بهانه ياد مي شود. ضروري است كه حزب الله بداند كه در آنجا چه مي گذرد تا خود را آماده كند. ما نيز بايد بيدار باشيم و بايد هر نوع تهديدي را جدي بگيريم.
در برابر اسرائيل
دست بسته نمي ايستيم
صالحي درباره آن چه حقيقت ارتباط ايران با كارخانه اسلحه سازي يرموك در سودان ناميده شد، بيان كرد: فرض كنيم كه ايران چنين كارخانه اي را براي توليد سلاح در سودان ساخت، آيا اين كار حرام است؟ اين تجارت بين همه كشورها وجود دارد، دولت ها از ديگران سلاح مي خرند و اين امري طبيعي است.
وي ادامه داد: در چارچوب قوانين بين المللي اگر دولتي بخواهد از ما سلاح بخرد، ما آماده هستيم.
وزير امور خارجه كشورمان در پاسخ به اين سوال كه آيا به نظر شما اين حمله رژيم صهيونيستي به سودان زمينه اي براي حمله به ايران خواهد بود؟ گفت: اين چيزي است كه ما در اخبار شنيديم. اگر اسراييل بخواهد به ايران حمله كند، چرا اين همه سروصدا به پا كرد. به هرحال بگذاريد آن ها سعي شان را بكنند اگر مي توانند. اگر آن ها آمادگي حمله به ايران را داشتند، از مدت ها پيش اين كار را انجام مي دادند. اسراييلي ها از پيامدها و نتايج اين حمله مي ترسند و ما هم دست بسته نمي ايستيم.
اتهام يمن بي پايه است
وي درباره اتهام رئيس جمهور يمن مبني بر تلاش ايران براي ايجاد بي ثباتي در كشورش بيان كرد: آيا اين ما هستيم كه هواپيماهاي بدون سرنشين را براي كشتار مردم در يمن ارسال مي كنيم؟ خير. تاكيد مي كنم كه اين ما نيستيم. هر روزه در آن جا مردم كشته مي شوند و كسي از دخالت بيگانگان سخن نمي گويد اما دخالت ايران چيزي شبيه به يك شبح است.
صالحي در پايان در پاسخ به سوالي در ارزيابي از روابط تهران -قاهره و هم چنين عملكرد محمد مرسي، رييس جمهور مصر درباره توسعه روابط با ايران بيان كرد: من نسبت به توسعه روابط بين دو كشور خوشبين هستم، هم چنين ما آمادگي مان براي كمك به مصر در تمامي زمينه ها را به آقاي مرسي اعلام كرديم و معتقديم كه دو كشور مي توانند از زمينه هاي موجود استفاده كنند.


سفير ايران در عراق خبرداد

بغداد آذر ماه ميزبان احمدي نژاد

سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق گفت كه محمود احمدي نژاد به منظور انجام سفري دوجانبه آذر ماه به بغداد مي رود.
«حسن دانايي فر» سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق، با اعلام اين خبر گفت : محمود احمدي نژاد رئيس جمهور به منظور انجام سفري دوجانبه و ديدار و گفت وگو با مقامات عراقي آذر ماه به بغداد مي رود.
به گزارش فارس، وي درباره اخبار قبلي مبني بر انجام اين سفر در ماه جاري (آبان) نيز اظهار داشت: اين سفر بنا به دلايلي به تعويق افتاد و اميدواريم در ماه آينده (آذر) انجام شود.
سفير ايران درباره برگزاري دومين اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم كه قرار بود آبان ماه در بغداد برگزار شود نيز عنوان كرد كه مسئولان عراقي هنوز تاريخ دقيقي را براي برگزاري اين اجلاس اعلام نكرده اند.
تهران تير ماه 1390 ميزبان نخستين اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم بود و در طي اين اجلاس، دولت عراق آمادگي خود را براي ميزباني دومين اجلاس اعلام كرد.
 


ايران؛ محور اصلي گفتگوي اولاند و ملك عبدالله

رئيس جمهور فرانسه براي اولين مذاكره با پادشاه و مسئولان عربستاني در زمينه روابط دوجانبه، برنامه هسته اي ايران و بحران سوريه يكشنبه وارد رياض مي شود .
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، يك ديپلمات گفت فرانسوا اولاند براي اولين ديدار خود با عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان اهميت زيادي قائل است .
اين ديپلمات كه خواست نامش فاش نشود افزود رئيس جمهور فرانسه و پادشاه عربستان به طور حتم درباره اوضاع سياسي در منطقه مانند برنامه هسته اي ايران، امنيت خليج فارس و درگيري در سوريه گفتگو خواهند كرد .
منابع رياست جمهوري فرانسه اعلام كردند سوريه و ايران دو مسئله مهمي هستند كه ملك عبدالله و اولاند در باره آن توافق نظر دارند .
 


روايت بي بي سي از سقوط پايگاه اجتماعي اصلاح طلبان (خبر ويژه)

شبكه دولتي انگليس معتقد است اپوزيسيون و اصلاح طلبان همسو با آنان دچار «آرزوانديشي و نوستالژي» شده اند و فاقد قدرت بسيج اجتماعي هستند.
وبسايت بي بي سي در تحليلي به قلم «مهدي-خ» (از همكاران فراري نشريات اصلاح طلب كه به استخدام موسسه مطالعات خاور نزديك واشنگتن درآمده)، به روند نزولي قدرت اجتماعي اصلاح طلبان پس از انتخابات مجلس ششم پرداخت و نوشت: پيروزي اصلاح طلبان در انتخابات مجلس ششم، توقع درباره اصلاح طلبان را بالا برد، اما آنها به دلايل دروني و بيروني نتوانستند پاسخي درخور به انتظارات بدهند. به تدريج پايگاه اجتماعي آنها رو به نزاري و ناتواني نهاد. شكست آن ها در انتخابات شوراي شهر، سپس مجلس هفتم و بعد انتخابات رياست جمهوري سال 1384 همه گواهي مي داد كه اصلاح طلبان نه تنها از نظر ايدئولوژيك و استراتژيك ديگر آن اجماع و انسجام پيشين را ندارند كه هواداران شان نيز به طيف هاي گسترده اي پراكنده شده اند و ديگر امكان بسيج عمومي آن ها به شيوه پيشين از ميان رفته است.
تحليلگر بي بي سي با بيان اينكه هاشمي رفسنجاني در انتخابات مجلس ششم و انتخابات رياست جمهوري دچار خطاي تحليل شد، نوشت: يكي از خطاهايي كه ممكن است فعالان سياسي دچار شوند آن است كه شكست گروهي را به معناي امكان پيروزي خود بگيرند. هاشمي دوبار مرتكب اين خطا شد. همين خطا را اصلاح طلبان نيز مرتكب شدند. بازگشتن در عالم سياست به دشواري صورت مي پذيرد، اگر صورت بپذيرد. دور نيست كه اين خطا را بار ديگر اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري پيش رو انجام دهند. نه تنها رأي دهندگان تغيير مي كنند كه سراسر موقعيت و بافت سياسي و اجتماعي نيز دگرگون مي شود.
در ادامه اين تحليل تصريح شده كه توقعات مورد نظر اصلاح طلبان تبديل به يك نوستالژي ناشي از ناكامي و فقدان بينشي نيرومند شده است و مخالفان از جمله اصلاح طلبان در داخل داراي سازمان فرسوده و فاقد استراتژي هستند. آنها براي تغيير جدي در نظام سياسي ابتدا بايد دست به اصلاحات درون گروهي بزنند.
گفتني است تحليلگران بي بي سي سالهاست كه علي الدوام از اين رهنمودها و امريه ها صادر مي كنند اما در مقابل پاسخ مي شنوند كه شما از كنارگود و از خارج كشور مي گوييد لنگش كن و... گر تو بهتر مي زني بستان بزن!
اين نيز گفتني است كه بي بي سي در جريان فتنه 88 نقش پررنگي در تهييج و تشويق اصلاح طلبان به اتخاذ مواضع ساختارشكنانه ايفا مي كرد و ويترين خود را به چهره هاي تندرو مدعي اصلاح طلبي از جمله از حزب مشاركت اختصاص داده بود.


حالا كه آدم نتانياهو شده اي از طرف 6 ميليون فلسطيني حرف نزن! (خبر ويژه)

سردبير فلسطيني نشريه القدس العربي از محمود عباس خواست حالا كه از وطن خود رو گردانده و آدم صهيونيست ها شده، از طرف 6 ميليون فلسطيني سخن نگويد چرا كه انتفاضه سوم دير يا زود به وقوع خواهد پيوست.
عبدالباري العطوان با اشاره به سخنان اخير محمود عباس (ابومازن) كه گفته بود نمي خواهد به زادگاه خود صفد (در مناطق اشغالي) بازگردد و اين مناطق را خاك اسرائيل مي داند، نوشت: زماني كه رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين اعلام مي كند كه نمي خواهد به زادگاهش در صفد واقع در الجليل برگردد و فلسطين را منحصر به كرانه باختري و نوار غزه مي كند، در واقع براي ارضاي اسرائيلي ها با اعطاي امتيازات مجاني و عقب نشيني از اصول اساسي قضيه فلسطين اقدام به تحقير ملت فلسطين مي كند. اگر ابومازن نمي خواهد به صفد برگردد و مي خواهد در رام الله بماند يا قصد دارد بقيه عمرش را در منزل شخصي اش در امان پايتخت اردن به سر ببرد اين يك تصميم شخصي است؛ در اين صورت او نبايد خود را نماينده شش ميليون آواره فلسطيني در سراسر جهان از جمله در داخل فلسطين بنامد.
سردبير القدس العربي اضافه كرد: چگونه مي توان از ابومازن انتظار داشت كه با جديت از حق بازگشت دفاع كند زيرا او اساسا ايماني به اين حق ندارد. همه اين كارها فقط بخاطر جلب رضايت آويگدور ليبرمن و بنيامين نتانياهو است.
العطوان در ادامه اين يادداشت يادآور شد: چاره اي جز آغاز انقلاب بزرگ از درون اردوگاه هاي آوارگان فلسطيني براي آزادي سرزمين غصب شده نيست اگر ابومازن براين باور است كه گدايي از اسرائيلي ها به اين سبك مي تواند بر ماهيت تمايلات آينده آنان و يا بر نتايج انتخابات آتي اسرائيل اثر بگذارد بدون شك او مرتكب خطاي فاحشي شده است. زيرا قبل از او سران عرب با ارائه طرح تحقيرآميز صلح و انتشار ترجمه عبري آن در نشريات اسرائيلي، اين كار بي ثمر را كرده اند. ابومازن مي خواهد چه چيزي كسب كند؟ شايد خطرناكتر از همه تعهداتي است كه ابومازن مطرح كرد تعهدش به اين نكته كه او مانع از آغاز انتفاضه سوم در اراضي اشغالي شود. اين يعني كه او دوشادوش نيروهاي اسرائيلي به مقابله با مردمش برخاسته است. اين پايان حيات سياسي او است.
ملت فلسطين نمي تواند و نبايد اين خواري را بپذيرد، در حالي كه ملتهاي عربي براي احقاق حقوقشان قيام كردند .
به گزارش قدسنا، القدس العربي در پايان خاطر نشان كرده است: محمود عباس از 20 سال قبل، يكي پس از ديگري به صهيونيستها امتياز مي دهد و خود را شريك ميانه رو آنها معرفي كرده است؛ با اين حال فقط از صهيونيستها، توهين نصيبش شده، لذا براي ديدن زادگاهش صفد التماس مي كند در حالي كه به وي اجازه چنين سفري داده نمي شود. من و شش ميليون آواره فلسطيني به محمود عباس مي گوييم، خواستار بازگشت به شهرهايمان در فلسطين اشغالي هستيم؛ و از يك ميليمتر از آن در مقابل ميلياردها عدول نمي كنيم؛ اين سرزمين حق ماست و او تا وقتي مي خواهد يكي از ما نباشد، نبايد به جاي ما نيز سخن بگويد.
 


طرح هاشمي براي انتخابات شكل نخواهد گرفت (خبر ويژه)

معاون خاتمي در دولت اصلاحات گفت در انتخابات رياست جمهوري سال آينده، طرح هاشمي شكل نخواهد گرفت.
محسن مهرعليزاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني در دولت اصلاحات با بيان اين كه اصلاح طلبان طرح وحدت ملي هاشمي رفسنجاني را پيش از اين تجربه كرده اند، گفت: به نظر من طرح «دولت وحدت ملي» شكل نخواهد گرفت.
وي در گفت و گو با مشرق تصريح كرد: اين نوع طرز فكر قديمي است.
مهرعليزاده در خصوص مصاحبه اخير خود مبني بر حضور قطعي خود در انتخابات با بيان اين كه اصلا چنين چيزي قطعيت ندارد افزود: من هيچ وقت اعلام قطعي نكردم و اين استنباط رسانه ها بوده است.
صلاحيت مهرعليزاده در انتخابات دوره نهم رياست جمهوري تاييد نشده بود.
در همين حال موسوي لاري وزير كشور دولت اصلاحات در مصاحبه با ايلنا و در پاسخ به اين سؤال كه دولت وحدت ملي تا چه اندازه تامين كننده خواست اصلاح طلبان است، بيان داشت: تاكنون تعريف روشني از دولت وحدت ملي ارائه نشده تا بتوان در اين خصوص اظهارنظر كرد.
وي گفت: اگر نگاه جذب حداكثري به جاي طرد و حذف، حاكم شود، بديهي است استفاده از همه ظرفيت ها در جاهاي مختلف مورد تاكيد قرار مي گيرد و در واقع به ديگران ميدان داده ايم.
موسوي لاري در عين حال با بغرنج تر كردن ماجراي دولت وحدت ملي گفته كه «ائتلاف ملي شرط اول تحقق دولت وحدت ملي است».
طرح دولت وحدت ملي در انتخابات سال 88 از سوي برخي اعضاي كارگزاران نظير حسين مرعشي به عنوان عمليات فريب عليه اصولگرايان مطرح شد در حالي كه آنها با وجود تعارف ظاهري به چهره هايي نظير ناطق نوري، با موسوي بسته بودند و صرفا مايل بودند مانع از انسجام اصولگرايان شوند.
 


رئيس پزشكي قانوني اسرائيل قاچاقچي اعضاي بدن اجساد بود! (خبر ويژه)

نقش رئيس سابق پزشكي قانوني رژيم صهيونيستي در 8 هزار مورد قاچاق اعضاي اجساد به رسوايي تازه اي براي اين رژيم تبديل شد. اين چندمين بار است كه مقامات رژيم صهيونيستي به شركت در قاچاق انسان يا اعضاي بدن اجساد متهم مي شوند.
به گزارش المنار، آشكار شدن ابعاد اقدام ضدانساني و تكان دهنده «يهودا هيس» رئيس سابق پزشكي قانوني اسرائيل كه از مشهورترين مقامات وزارت بهداشت اين رژيم به شمار مي آيد، آن هم در واپسين روزهاي خدمت وي، رسوايي بزرگي براي جامعه پزشكي رژيم اشغالگر به بار آورده و شوك شديدي را در ميان صهيونيست هاي ساكن در اراضي اشغالي ايجاد كرده است.
بنابراين گزارش، هيس كه پس از افشاي اين رسوايي اجبارا بركنار شده، در مدت زمان تصدي رياست سازمان پزشكي قانوني اسرائيل، در بيش از 8هزار مورد، نسبت به قطع عضو و ربودن اندام هاي اجساد ارجاع شده به پزشكي قانوني، بدون اطلاع خانواده هاي آنان اقدام كرده است.
ابعاد اين رسوايي زماني آشكار مي شود كه گزارش هاي متعدد مربوط به دست داشتن مقامات رژيم صهيونيستي در قاچاق اعضا و اندام هاي انسان مورد توجه قرار گيرد؛ امري كه خانواده هاي قربانيان را به شدت بهت زده و خشمگين كرده است.
اعضاي «ربوده شده» از اموات، اغلب شامل قلب و مغز و ديگر اعضاي داخلي مانند كبد و كليه بوده و هيچ يك از اين موارد به خانواده هاي قربانياني كه اجساد آنان مورد سوءاستفاده قرار گرفته، اطلاع داده نشده و در ظاهر جسد قابل تشخيص نبوده است.
پيش از اين و به طور مكرر گزارش هايي از جمله در رسانه هاي اروپايي درباره مثله كردن اجساد مردم فلسطين از سوي صهيونيست ها و قاچاق اعضاي بدن آنها منتشر شده بود اما اين بار ابعاد جنايت به اتباع رژيم صهيونيستي نيز گسترش يافته است.
 


نظاميان آمريكايي همچنان مردم ژاپن را تحقير مي كنند (خبر ويژه)

يك ماه پس از تجاوز نظاميان آمريكايي به يك زن ژاپني، يك سرباز آمريكايي اقدام به ضرب و جرح يك نوجوان ژاپني كرد.
به گزارش خبرگزاري كيودو، اين سرباز آمريكايي در طبقه بالاي يك مشروب فروشي واقع در اوكيناوا، اقدام به ضرب و جرح نوجوان 13 ساله ژاپني كرد. گفته مي شود اين نوجوان به پايين پرتاب شده و به بيمارستان منتقل شد. در پي وقوع اين امر، وزارت خارجه ژاپن سفير آمريكا را فراخوانده و مراتب اعتراض خود را به جان راس سفير آمريكا ابلاغ كرده است. اتفاق جديد باعث تشديد خشم و انزجار در افكار عمومي ژاپن شده و وزير خارجه اين كشور نيز رفتار نظامي آمريكايي را غيرقابل گذشت خوانده است. حدود 25 هزار نظامي آمريكايي در جزيره اوكيناوا اقامت دارند.
انتشار اخبار بدرفتاري و تعرض نظاميان آمريكايي به شهروندان ژاپني به ويژه زنان، به رويه اي ثابت طي سال هاي اخير تبديل شده است. آخرين بار دو نظامي آمريكايي به خاطر تجاوز به يك زن ژاپني دستگير شدند اما معمولاً آنها داراي مصونيت هستند و بدون مجازات رها مي شوند.
ژاپن پس از بمباران اتمي از سوي آمريكا در سال 1945 در شمار اقمار كاخ سفيد درآمد و استقلال سياسي خود را از دست داد. در سال 1995 تجاوز چند نظامي آمريكايي به يك دختر نوجوان ژاپني باعث انفجار افكار عمومي در اين كشور شد. با اين حال آمريكايي ها فقط در اوكيناوا 25 هزار نظامي را در پايگاه خود جاي داده اند.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14