(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 15  آبان  1391 - شماره 20349

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سفير ايران در ايتاليا: قطع شبكه هاي ماهواره اي ايران
زنگ خطر براي جريان آزاد اطلاعات است
آيت الله خزعلي: ميزان دين است فرزندم بايد از خطايي كه مرتكب شده توبه كند
درپرتو وحي
مهمان پرست: پيروزي چاوز روابط تهران- كاراكاس را توسعه مي بخشد
سرلشكر صفوي: سردار تهراني مقدم براي اقتدار نظامي سپاه قدم هاي بزرگي برداشت
روسيا اليوم: نتايج انتخابات آمريكا، سياست واشنگتن در برابر تهران را تغيير نمي دهد
دبير ستاد حقوق بشر: احمد شهيد به جاي هنرپيشگي
نقض حقوق بشر در واشنگتن و لندن را پيگيري كند
احتمال ورود ناوهاي روسي به آب هاي ايران در سال 2013
پيكر آيت الله ملك حسيني در ياسوج تشييع و به خاك سپرده شد
سرلشكر جعفري در افتتاح منطقه پنجم دريايي سپاه تاكيد كرد
افزايش توان دفاعي و امنيتي در جزاير سه گانه
جدول تعرفه هاي دريافتي سازمان سنجش منتشر شد
حمايت سودان از برنامه هسته اي ايران
پيكر استاد برجسته خوشنويسي كشور فردا در اراك تشييع مي شود
شهادت 6 مين روب در منطقه مرزي مريوان
رئيس مركز پژوهش هاي مجلس:
انحصاري كردن واردات كنجاله سويا باعث گراني مرغ شد
معاون اول قوه قضائيه: مسائل ارزي و پولي نيازمند تصميم سازي دقيق است
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: مشكل كمبود كاغذ مطبوعات برطرف شد
850 ميليارد ريال به بيمه محصولات كشاورزي اختصاص يافت
هشتمين جشنواره بين المللي فيلم رويش در مشهد به كار خود پايان داد
معاون وزير نفت : گاز پارس جنوبي به گيلان منتقل مي شود
پيكر شهيد نيروي انتظامي در ميناب تشييع شد
اخبار ادبي و هنري


سفير ايران در ايتاليا: قطع شبكه هاي ماهواره اي ايران

زنگ خطر براي جريان آزاد اطلاعات است

سفير كشورمان در رم اقدام شركت يوتل ست در قطع شبكه هاي ماهواره اي ايران را زنگ خطر جدي براي جهان آزاد اطلاعات خواند.
سيدمحمدعلي حسيني سفير جمهوري اسلامي ايران در ايتاليا در گفت وگو با خبرگزاري رسمي ايتاليا (آنسا) اقدام به قطع فركانس ده ها شبكه راديويي و تلويزيوني ايران از سوي شركت خدماتي يوتل ست مالك ماهواره هاي يوتل ست و هاتبرد و به دنبال آن شركت اينتل ست را اقدامي شتابزده و در تعارض آشكار با اصول و مباني اوليه آزادي اطلاعات خواند و گفت: اين اقدام زنگ خطري جدي براي جهان آزاد اطلاعات و هجومي بي پشتوانه و غير منطقي به اسناد بين المللي است كه در آن بر جريان آزاد اطلاعات و حقوق مصرح و مسلم مردم جهان در دستيابي و انتشار آزاد افكار و عقايد مختلف تاكيد شده است.
وي در بخش ديگري از اين گفت وگو با ابراز تعجب نسبت به حمايت برخي كشورهاي غربي و اروپايي از تصميم شركت هاي خدمات رسان ماهواره اي و حتي فشار فزاينده به اين شركت ها براي قطع برنامه هاي ماهواره اي ايران، عنوان كرد: بي ترديد اين اقدام ضد بشري، هجمه اي بي محابا به بنيادي ترين ارزش هاي حقوق بشري و حتي مباني فكري و ملي كشورهايي است كه داعيه حمايت از آزادي بيان و انتقال آزاد افكار و آرا مخالف را دارند.
حسيني در ادامه افزود: چگونه است غرب كه همواره خود را باني و حامي «حق آزادي اطلاعات» و «انتشار آزادانه عقايد» به عنوان يكي از پايه هاي اصلي دموكراسي مي داند، اينگونه مقدس ترين مباني ارزشي خود را قرباني مطامع و اغراض واپسگرايانه برخي از سردمداران متكبر و انحصارطلب مي كند؟
وي تاكيد كرد كه آيا با وجود قطعنامه هاي متعدد مجمع عمومي سازمان ملل متحد و كنفرانس عمومي يونسكو و اعلاميه رسانه هاي ارتباط جمعي و حقوق بشر در مورد لزوم همكاري كشورها در ايجاد زمينه هاي فني و اجرايي براي اصل «آزادي انتشار اطلاعات» و تامين «حق ارتباطات و اطلاعات»، اين قبيل اقدامات قهقرايي، برخلاف جامعه رو به رشد اطلاعاتي نيست؟
 


آيت الله خزعلي: ميزان دين است فرزندم بايد از خطايي كه مرتكب شده توبه كند

عضو مجلس خبرگان رهبري با تأكيد بر ضرورت شناخت فتنه، تصريح كرد كه فرزندم بايد به بد بودن كارش اعتراف كند.
آيت الله ابوالقاسم خزعلي طي سخناني در مراسم كنگره ملي غدير در دانشگاه تهران با بيان اينكه امروز بايد فتنه را بشناسيم، اظهار كرد: من شب و روز براي رهبر و همسر و فرزندان ايشان دعا مي كنم. فرزند من هم در حال حاضر در زندان به سر مي برد. او بايد به بد بودن كارش اعتراف كند و اين اعتراف نبايد فقط يك تاكتيك باشد بلكه بايد واقعاً به بد بودن كار خود اعتراف كند.
رئيس بنياد بين المللي غدير افزود: اگر چه فرزندم گفته كه در زندان اعتصاب غذا مي كند، ولي اگر بميرد جسدش را هم تحويل نمي گيرم.
به گزارش خبرگزاري ها، آيت الله خزعلي گفت: ميزان ما دين است. انسان در خيلي جهات با حيوانات مشترك است ولي در جهت دين بايد خداوند را بشناسيد زيرا او رحمان و رحيم است. ما در دستگاه رهبري فتنه گراني داشته ايم. حتي در زمان امامان هم فتنه گراني بوده اند. بايد فتنه گران را شناسايي كنيم و از دستگاه حكومت كنار بگذاريم. روحاني اي كه بخواهد بر ضد ميزان كار كند، روحاني نيست. ما بهترين رهبري را داريم و بايد از اين نعمت به بهترين نحو استفاده كنيم.
در پايان اين مراسم،از كتاب نفيس «الغدير در قرآن، حديث و ادب» نوشته حجت الاسلام رضوي با حضور آيت الله جنتي، صديقي، اختري، موحدي كرماني، عسكراولادي، صفوي و حبيبي، رونمايي شد.
گفتني است؛ چند روز پيش مهدي خزعلي در محلي كه به كانون تجمع فتنه گران تبديل شده بود به موجب حكم قضايي بازداشت شد. پس از بازداشت وي، رسانه هاي ضدانقلاب در اقدامي هماهنگ اعتصاب غذاي او را در زندان گزارش كردند.
 


درپرتو وحي

جوانمردان مقاوم
قرآن كريم:
در ميان مومنان، مرداني هستند كه برسر عهدي كه با خدا بستند، صادقانه ايستاده اند.
بعضي (از آنها) پيمان خود را تا آخر بسر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشيدند).
و عده اي ديگر (هم) در انتظارند!
و (چنين مومنان مقاومي) هرگز تغيير و تبديلي در عهد و پيمان خود ندادند.
سوره احزاب
آيه23


مهمان پرست: پيروزي چاوز روابط تهران- كاراكاس را توسعه مي بخشد

سخنگوي وزارت امور خارجه ايران پيروزي مجدد هوگو چاوز در انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا را موجب توسعه روابط دوجانبه تهران- كاراكاس دانست.
«رامين مهمان پرست» سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در گفت و گو با خبرگزاري دولتي ونزوئلا( AVN)، پيروزي مجدد«هوگو چاوز» در انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا را تبريك گفت و تصريح كرد كه اين مسئله روابط دو جانبه تهران- كاراكاس را به سود منافع مردم 2 كشور توسعه مي بخشد.
مهمانپرست با اشاره به 300 توافقنامه همكاري بين دو كشور در زمينه هاي فن آوري، بهداشت، كشاورزي، غذا، صنعت، زيرساخت ها ومسكن افزود: ونزوئلا از اهميت قابل توجهي براي ايران برخوردار است؛ از زماني كه 2 كشور روابط تجاري خود را آغاز كردند، چندين بخش اقتصادي ارتقا و سطح كيفيت زندگي مردم بهبود يافت.
وي با اشاره به مسائل مشترك 2 منطقه خاورميانه و آمريكاي لاتين، در مبارزه با فقر، تجاوزهاي نظامي و اقدامات تروريستي گفت: ونزوئلا و ايران سياست هاي مشتركي را دنبال مي كنند؛ 2 كشور مخالف هژموني قدرت هاي بزرگ و فشارهاي اقتصادي و سياسي آنها هستند.
 


سرلشكر صفوي: سردار تهراني مقدم براي اقتدار نظامي سپاه قدم هاي بزرگي برداشت

دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا، گفت: سرلشكر شهيد حسن تهراني مقدم، در جهت رسيدن به جهاد خودكفايي و اقتدار نظامي سپاه قدم هاي بزرگ آرماني و سترگي برداشت.
سرلشكر پاسدار سيديحيي صفوي دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا با تشريح ابعاد شخصيتي و خدمات شهيد عالي مقام سرلشكر شهيد حسن تهراني مقدم، گفت: هشت سال دفاع مقدس و بيست و سه سال پس از آن دوران امتحانات عظيمي بود كه او با عزم و اراده پولادين با عشق و ارادت به رسول خدا و عترت طاهرينش، به خصوص حضرت فاطمه زهرا(س) و اميرالمؤمنين(ع)، در جهت رسيدن به جهاد خودكفائي و اقتدار نظامي سپاه قدم هاي بزرگ و آرماني سترگي برداشت.
صفوي افزود: سرلشكر شهيد حسن تهراني مقدم و همكارانش در سازمان جهاد خودكفائي سپاه همچون دوران دفاع مقدس، شبانه روز مجاهدتي مخلصانه را براي ارتقاء قدرت نظامي و دفاعي كشور سامان مي دادند و خداوند اين گونه مقدر ساخت كه خلعت زيباي شهادت را در ايام عيد غدير به قامت استوار آنان بپوشاند.
دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا، سردار حسن تهراني مقدم فرمانده سازمان جهاد خودكفايي سپاه پاسداران را بنيان گذار توپخانه سپاه، بنيان گذار سيستم هاي نظامي و فرمانده اي دانشمند، عارف، مخلص و مجاهدي بزرگ عنوان كرد.
صفوي گفت: اميدوارم ملت بزرگ ايران با درك شرايط كنوني، آمادگي جهادي و روحيه حماسي و دفاع همه جانبه خود را زنده نگه دارند زيرا دشمنان فرامنطقه اي ما از اين عزم و اراده و اقتدار و روحيه جهادي و حماسي ملت ما در هراسند.
 


روسيا اليوم: نتايج انتخابات آمريكا، سياست واشنگتن در برابر تهران را تغيير نمي دهد

محقق شرق شناس روس در شبكه تلويزيوني روسيا اليوم گفت: نتايج انتخابات رياست جمهوري آمريكا تغيير ريشه اي در سياست اين كشور درباره فعاليت هسته اي ايران به دنبال نخواهد داشت.
«ولاديمير ساژن» كارشناس امور ايران تاكيد كرد كه با پيگيري تبليغات انتخاباتي رياست جمهوري آمريكا مي توان دريافت موضع باراك اوباما رئيس جمهور و رقيبش ميت رامني درباره ايران تغيير ريشه اي نكرده است و من معتقدم نتايج انتخابات تغيير ريشه اي در موضع آنها در قبال ايران ايجاد نخواهد كرد.
وي افزود: اوباما و رامني هر دو با ادامه فعاليت هسته اي ايران مخالف هستند و همچنان با قدرت از امنيت اسرائيل دفاع مي كنند، از اينجا مي توان فهميد كه واشنگتن سياست خود را در برابر تهران تغيير نخواهد داد. محقق شرق شناس روس و كارشناس امور ايران درباره احتمال حمله اسرائيل و آمريكا به تاسيسات هسته اي ايران، تصريح كرد: ما از سالها پيش اين تهديدات را مي شنويم، البته ايران خودش را براي تمامي احتمالات آماده و توانايي هاي نظامي خود را به خوبي تقويت كرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، «ولاديميرساژن» تصريح كرد: به نظرم ايران خود را براي هرگونه حمله احتمالي آماده كرده است. ايران 80 ميليون جمعيت و نيروي نظامي باتجربه اي دارد.
 


دبير ستاد حقوق بشر: احمد شهيد به جاي هنرپيشگي

نقض حقوق بشر در واشنگتن و لندن را پيگيري كند

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه تأكيد كرد كه گزارش هاي گزارشگر ويژه سازمان ملل در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران فاقد وجاهت قانوني و حقوقي است.
محمدجواد لاريجاني شنبه شب در محفل قرآني حسينيه هدايت شهرستان آمل اظهار داشت: گزارش احمد شهيد به طور كامل غيرحرفه اي و مبتني بر اطلاعاتي است كه توسط رسانه هاي غربي عليه ايران تبليغ و انتشار داده مي شود.
وي اضافه كرد: متأسفانه گزارش هاي احمد شهيد به عنوان گزارشگر سازمان ملل حاوي ادعاهاي تكراري و مطالب كفرآميز و زشت است كه احكام اسلامي را مورد حمله شديد خود قرار داده و به صورت وقيحانه از توهين به پيامبر اسلام نيز حمايت كرده است.
به گفته لاريجاني اين گزارش تصنعي و به دور از واقعيات جامعه ايران تهيه شده و ادعاهاي گزارشگر فاقد سنديت و وجاهت حقوقي و قانوني است.
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه اين گزارش را بخشي از تبليغات غرب عليه ملت و جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت: ستاد حقوق بشر قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران، گزارش هاي منتشره از سوي احمد شهيد و يا هر گزارش ديگري كه عليه ايران در صحنه جهاني مطرح مي شود، با دقت پاسخ مي دهد و به مجامع عمومي و بين المللي اعلام مي كند.
لاريجاني تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران در اين راستا بسيار استوار است و نظام اسلامي ايران محكم تر از آن است كه گزارش هايي از اين دست، شائبه اي در آن ايجاد كند.
وي گفت: براساس آيين نامه شوراي حقوق بشر كه مربوط به نحوه تهيه گزارش توسط گزارشگران سازمان ملل متحد است، گزارش بايد حاوي مشخصاتي مبتني بر رعايت اصول بي طرفي، مستند بودن ادعاها، پرهيز از سياسي كردن آن و مبتني بر تخصصي و فني بودن گزارش باشد كه متأسفانه در اين گزارش نه تنها اصول اوليه برحسب مقررات و رويه هاي بين المللي رعايت نشده بلكه محتواي گزارش نيز حاوي مطالب تكراري و مغرضانه بوده و كاملاً سياسي است.
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ايران، از احمد شهيد به عنوان هنرپيشه رسانه هاي غربي و ضد جمهوري اسلامي ياد كرد وگفت: او بهتر است به جاي فكر بازديد از زندان هاي ايران براي درك زير پا گذاشتن حقوق بشر، در واشنگتن، پاريس و لندن بگردد.
لاريجاني تأكيد كرد: بازديد احمد شهيد از ايران و يا زندان هاي جمهوري اسلامي، دخالت در تشكيلات قضايي و سوء استفاده است و ايران هرجا احساس كند كه افراد قصد سوءاستفاده دارند، اجازه نخواهد داد.
وي خاطرنشان كرد: زندان هاي ايران در سال هاي اخير توسط هيئت هايي از ايران و نيز خارج از كشور مورد بازديد قرار گرفته است و تشكيلات قضائي به هيچ نهاد جهاني اجازه سوء برداشت نخواهد داد.
 


احتمال ورود ناوهاي روسي به آب هاي ايران در سال 2013

يك فرمانده نيروي دريايي روسيه از قصد مسكو براي اعزام ناوهاي روسي به بنادر ايران با هدف انجام سفر كاري خبر داد.
خبرگزاري نووستي به نقل از دريادار سرگئي آلكمينسكي، فرمانده ناوگان روسيه در خزر روز شنبه گزارش داد: ناوهاي ناوگان روسيه در خزر قصد دارند در سال آينده ميلادي پس از شش سال وقفه به يكي از بنادر ايران سفر كاري انجام دهند. وي در مصاحبه با راديو «اكو مسكو» گفت: اميدوارم ناوهاي ما در سال آينده طبق تصميم وزارت خارجه به ايران سفر كنند.
دريادار سرگئي آلكمينسكي گفت اولين بازديد ناوهاي روسيه از ايران در سال 1972 و آخرين بازديد آنها در سال 2007 ميلادي انجام شد. وي خاطرنشان كرد: مايل هستيم ناوگان ايران را ببينيم چون آنها نيز رشد مي كنند.
فرمانده ناوگان روسيه افزود كه فعلا ميان ناوگان روسيه و ايران در خزر تعاملي صورت نمي گيرد اما چنين تعاملي در «آينده ممكن است». به گزارش ايسنا وي ادامه داد: ما در دريا با آنها ديدار كرده ايم. سيستم نظارت آنها آزمايش شده است. همواره وقتي ناوهاي ما از آب هاي ساحلي آنها عبور كرده اند، ناو ايراني، قايق موشك انداز يا انواع ديگر كشتي ها ما را همراهي كرده اند. همه كارها با دقت و بدون نقض مقررات دريايي انجام شده است.
 


پيكر آيت الله ملك حسيني در ياسوج تشييع و به خاك سپرده شد

آيين وداع و تشييع پيكر آيت الله سيد كرامت الله ملك حسيني نماينده ولي فقيه در كهگيلويه و بويراحمد و نماينده مردم اين استان در مجلس خبرگان ديروز در ياسوج برگزار شد.
به گزارش ايرنا، هزاران نفر از مردم كهگيلويه و بويراحمد، فارس و جنوب كشور و همچنين جمعي از چهره هاي سياسي و استادان حوزه هاي علميه كشور در آيين تشييع پيكر آيت الله سيد كرامت الله ملك حسيني حضور داشتند.
برخي نمايندگان مجلس خبرگان رهبري، نماينده ولي فقيه در فارس، جمعي از نمايندگان ادوار مجلس، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، مسئولان اجرايي، استانداران اردبيل، يزد، آذربايجان شرقي، شماري از علما و فضلاي حوزه هاي علميه كشور در اين آيين شركت داشتند.
پس از اقامه نماز ميت بر پيكر آيت الله ملك حسيني توسط آيت الله حسيني بوشهري پيكر آن عالم بزرگوار بر روي دستان مردم از ميدان استانداري تا ميدان عدل ياسوج تشييع و سپس در امامزاده شاه قاسم در روستاي گوشه ياسوج به خاك سپرده شد.
آيت الله ملك حسيني در سن 88 سالگي، سحرگاه جمعه دوازدهم آبان 1391 در شيراز دار فاني را وداع گفت.
به گزارش فارس، مجمع نمايندگان استان هاي فارس و كهگيلويه و بويراحمد با صدور پيامي درگذشت آيت الله ملك حسيني را تسليت گفتند.


سرلشكر جعفري در افتتاح منطقه پنجم دريايي سپاه تاكيد كرد

افزايش توان دفاعي و امنيتي در جزاير سه گانه

فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: راه اندازي رسمي منطقه پنجم نيروي دريايي سپاه در بندر لنگه با هدف افزايش توان دفاعي و امنيتي در جزاير استراتژيك ايران و درياي خليج فارس صورت گرفته است.
سرلشكر پاسدارمحمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه در مراسم افتتاح منطقه پنجم دريايي سپاه كه صبح ديروز در بندر لنگه برگزار شد، گفت: با توجه به افتتاح منطقه پنجم دريايي امام محمد باقر(ع)، در آينده نزديك شاهد رشد هرچه بيشتر منطقه و توسعه ساختاري پيش بيني شده خواهيم بود.
وي افزود: توسعه ساختاري ايجاد ظرفيت ارزشمند منطقه پنجم همراه با تحولات اقتصادي، ظرفيت بي نظيري را براي مردم ساحل نشين خليج فارس فراهم مي كند.
جعفري در خصوص رابطه امنيت و توسعه اظهار داشت: هر جا امنيت بوده توسعه، روند رو به رشد خود را پيدا كرده است. يكي از مناطق مهم امنيتي و دفاع كشور ما منطقه خليج فارس است كه پس از تشكيل نيروي دريايي سپاه ماموريت امنيت آن به عهده نيروي دريايي سپاه افتاد.
وي افزود: هر چه بيشتر پيش مي رويم حساسيت جنوب كشور بيشتر مي شود كه بايد براي توسعه امنيت پايدار در همه مناطق آن تلاش كرد.
جعفري خاطر نشان كرد: ماموريت حراست از امنيت خليج فارس و تنگه هرمز به عهده سپاه است كه به دليل اهميت برقراري امنيت تنگه هرمز و دفاع از جزاير نازعات كه بايد به بهترين وجه مورد انتظار صورت مي گرفت اين دو موضوع از هم جدا و منطقه پنجم براي رسيدگي به حوزه جزاير نازعات تشكيل شد.
فرمانده كل سپاه با ابراز اميدواري از توسعه و عمران جزاير و شهرستان لنگه افزود: توسعه و پيشرفت جزاير خليج فارس و شهرهاي ساحلي جنوب كشور در كنار ساير ماموريت هاي دفاعي و امنيتي بر عهده سپاه است كه دولت و دستگاه هاي اجرايي به عنوان متوليان اصلي اين امر سپاه را دررسيدن به نقطه مطلوب ياري رسانند.
فرماندهي كل سپاه همچنين با اشاره به انتقال فرماندهي نيروي دريايي سپاه به استان هرمزگان خاطر نشان كرد: استقرار فرماندهي در منطقه عملياتي موجب تقويت امنيت و افزايش توان دفاعي نظام جمهوري اسلامي ايران در منطقه شده است.
جعفري تاكيد كرد: دشمنان فرامنطقه اي در صورتي كه كوچكترين ضعفي را مشاهده مي كردند؛ قطعا دست به تهديد و جسارت مي زدند. اما امروز اقتدار و استقرار امنيت ما به حدي است كه دشمن حتي جرات تهديد نظامي در آب هاي خليج فارس را به خود راه نمي دهد.
وي ادامه داد: ايران اسلامي تاكنون هيچ گاه به اين حد از اقتدار و امنيت دست پيدا نكرده بود و اين جاي تبريك به نيروهاي مسلح از جمله نيروي دريايي سپاه و ارتش را دارد.
وي همچنين با اشاره به تحولات علمي و تكنولوژي اضافه كرد: سپاه همگام با تحولات علمي و تكنولوژي پيشرفت هاي مناسب و منحصر به فردي داشته است و بايد تلاش كنيم براي مقابله دقيق تر در مقابل تهديدات و تحركات دشمن هوشمندانه و با تدبير پيش برويم.
فرماندهي كل سپاه تصريح كرد: انقلاب اسلامي هنوز در ميانه راه است و اهداف بالاتر و مهم تر پيش روي ما و ساير خدمتگزاران نظام است، بايد تلاش كنيم كه در تمامي ابعاد دفاعي، امنيتي، سازندگي و محتوايي قدم ها و اقدامات مناسبي را انجام دهيم.
سرلشكر جعفري مسئوليت اصلي سپاه پاسداران را حفظ و نگهداري انقلاب اسلامي و پيشرفت آن عنوان كرد و گفت: يكي از ابعاد و وظايف سپاه دفاعي و امنيتي است، اما امروز سپاه براي حفظ و نگهداري انقلاب اسلامي تلاش ها و اقدامات قابل قبولي انجام داده است.
وي خاطر نشان كرد: تنها نبايد به دفاع و امنيت معطوف باشيم بايد همه جانبه در جهت توسعه و رفاه مردم و تامين نيازهاي معنوي گام برداريم؛ امنيت بدون مشاركت و خواسته مردم امكان پذير نخواهد بود؛ همانگونه كه در دفاع مقدس شاهد حضور مردم و جان فشاني هاي آنها بوده ايم.
فرماندهي كل سپاه در ادامه يادآور شد: نگاه به امنيت بايد نگاهي جامع و همه جانبه باشد و موضوع مسئوليت اجراي ابعاد غيرنظامي و غيرامنيتي بر عهده دستگاه هاي اجرايي است، اما پيگيري و مطالبه و توجيه ارتباط آن با امنيت و دفاع به عهده سپاه و ساير نيروهاي نظامي است.
وي با تاكيد بر توسعه زيرساخت هاي امنيتي افزود: فرمايشات مقام معظم رهبري سرلوحه مسئولان لشكري و اجرايي كشور است و توسعه جنوب در دستور كار جدي مسئولان قرار گرفته است، اما هنوز به نقطه مطلوب نرسيده ايم و هرمزگان همچنان تشنه خدمت و توسعه است.
گفتني است، حوزه عملياتي اين منطقه دريايي كه به نام مقدس امام محمدباقر(ع) نامگذاري شده است، از نقطه انتهايي جزيره قشم به اضافه منطقه جزاير نازعات تا غرب جزيره كيش را در برمي گيرد.
در اين مراسم همچنين سرتيپ پاسدار علي عظمايي جانشين پيشين منطقه يكم دريايي به عنوان فرمانده منطقه پنجم معرفي شد.
 


جدول تعرفه هاي دريافتي سازمان سنجش منتشر شد

هيئت دولت مصوبه تعرفه ثبت نام دريافتي از داوطلبان شركت در آزمون هاي سازمان سنجش آموزش كشور در سال 1392 را تصويب كرد.
هيئت دولت در تصويب نامه شماره 512 خود تعرفه ثبت نام داوطلبان شركت در آزمون هاي سازمان سنجش آموزش كشور در سال 1392 را تعيين كرد.
هيئت وزيران در جلسه مورخ 2/7/1391 بنا به پيشنهاد معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور و به استناد ماده (68) قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت- مصوب 1380- اين مصوبه را به شرح زير ابلاغ نمود:
بنابراين گزارش تعرفه ثبت نام دريافتي از داوطلبان شركت در آزمون هاي سازمان سنجش آموزش كشور در سال 1392 به شرح جدولي كه تأييد شده به مهر دفتر هيئت دولت است، تعيين خواهد شد.
براساس جدول اعلام شده به ازاي هر داوطلب شركت كننده در آزمون سراسري 106 هزار ريال وجه اخذ خواهد شد.
همچنين براي آزمون كارداني پيوسته 106 هزار تومان،كارداني به كارشناسي ناپيوسته 144 هزار ريال، كارشناسي ارشد ناپيوسته 178 هزار ريال، آزمون دكتري داخل 315 هزار ريال هزينه ثبت نام اخذ خواهد شد. بنابراين مصوبه براي صدور تأييديه گواهي رتبه داوطلبان مبلغ 29 هزار براي بازبيني مجدد و پاسخگويي به اعتراضات حضوري داوطلبان 19 هزار، تكميل ظرفيت آزمون ها 35 هزار ريال و براي بررسي پرونده هاي صلاحيت عمومي داوطلبان آزمون ها 212 هزار ريال اخذ خواهد شد. گفتني است جدول كامل اين مصوبه در سايت روزنامه رسمي كشور منعكس شده است.


حمايت سودان از برنامه هسته اي ايران

يكي از مشاوران عمر البشير، رئيس جمهور سودان تاكيد كرد كه سودان از حق ايران در دستيابي به تكنولوژي هسته اي حمايت مي كند.
امين حسن عمر در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن درباره حمله رژيم صهيونيستي به سودان به بهانه روابط با ايران بيان كرد: ما روابط خاصي با ايران نداريم برخي كشورها حساسيت هاي ويژه اي در قبال ايران دارند. روابط ما با ايران به اندازه اي است كه دو طرف از آن سود ببريم اما اگرچه غرب ما را ابزاري براي راضي كردن اين و آن قرار داده است، ما هرگز چنين كاري را انجام نخواهيم داد.
وي در پاسخ به اين سوال كه به نظر مي رسد نتايج اتحاد با ايران به نفع سودان نيست، گفت: ما اتحاد نظامي با ايران نداريم اما به هرحال از حق ايران در دستيابي به تكنولوژي هسته اي حمايت مي كنيم.
عضو دفتر مركزي حزب حاكم سودان ضمن مغرضانه خواندن برخي ادعاهاي غربي- عربي در خصوص كشتي هاي ايراني كه در سواحل اين كشور پهلو مي گيرند، گفت: كشتي هاي ايراني به مناطق زيادي در جهان سفر مي كنند. آنها با رضايت مصري ها از كانال سوئز گذشتند و شايد همين حساسيت هاي برخي كشورهاي عربي در ماجراي دعواي كشورهاي حوزه خليج فارس با ايران بر سر جزاير سه گانه باشد كه موجب اين اتهام زني ها شده است و شايد هم پهلو گرفتن اين كشتي ها در اين روزها پيامي از ايران و سودان باشد كه در پاسخ به پيام طرف مقابل است.
 


پيكر استاد برجسته خوشنويسي كشور فردا در اراك تشييع مي شود

مراسم تشييع پيكر «فتحعلي واشقاني فراهاني» استاد برجسته خوشنويسي كشور فردا در زادگاهش واقع در روستاي واشقان اراك برگزار مي شود.
«فتحعلي واشقاني فراهاني» استاد برجسته خوشنويسي كشور، سحرگاه يكشنبه به علت كهولت سن و بيماري دارفاني را در تهران وداع گفت.
به گزارش ايرنا، اين خوشنويس صاحب نام، اولين مدرس انجمن خوشنويسان ايران بود و در خط نستعليق مهارتي ويژه داشت.
استاد واشقاني فراهاني در سال 1309 هجري خورشيدي در روستاي واشقان از توابع فراهان شهرستان اراك متولد شد و دوران كودكي خود را به فراگيري قرآن و تحصيلات مكتبي و تمرين خوشنويسي سپري كرد.
«ميرزا ذبيح الله واشقاني» اولين استاد وي در خط بود كه نخستين سرمشق را بر لوح چوبي با عبارت «اول كارها به نام خدا» به او تعليم داد.
مرحوم واشقاني فراهاني در سال 1335 به تهران مهاجرت كرد و در كلاس اساتيد بزرگي همچون سيدحسين و سيدحسن ميرخاني شركت كرد.
انجمن خوشنويسان ايران در سال 1343 او را به عنوان اولين مدرس خود انتخاب كرد و در سال 1359 به تشخيص اساتيد سيدحسن و سيدحسين ميرخاني، علي اكبر كاوه و ابراهيم بوذري به درجه استادي رسيد.
واشقاني در سال 1367 به استناد آثار قلمي، نمايشگاه و فعاليت فرهنگي هنري، گواهينامه درجه يك هنري كه معادل مدرك دكتري است را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دريافت كرد.
 


شهادت 6 مين روب در منطقه مرزي مريوان

مريوان-خبرنگار كيهان:
6 تن از اعضاي تيم مين روب وزارت دفاع كه براي پاكسازي ميادين مين به منطقه مرزي مريوان اعزام شده بودند در حين جابجايي مين ها به شهادت رسيدند.
روز شنبه 13 آبان يك تيم از نيروهاي وزارت دفاع كه ماموريت پاكسازي ميادين مين در مناطق مرزي مريوان را بر عهده داشتند در حين جابجايي مين ها جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرنگار ما، انفجار در روستاي مرزي «پيرانشا» در حالي روي داد كه اعضاي تيم مين روب قصد جابجايي مين هاي جمع آوري شده و انتقال آن براي انهدام به منطقه اي امن را داشتند كه بر اثر انفجار يكي از مين ها به شهادت رسيدند. 5 تن از شهدا از نيروهاي وزارت دفاع هستند و يكي از آنها از اهالي منطقه مريوان است.
پيكر شهيدان علي اكبر همتي، بهروز غلامي، محمدرضا نوري، صادق اسلامي نيا، جعفر نامبردار و آرام پيروزي ديروز در شهر مريوان و با حضور مردم قدرشناس اين شهر تشييع و سپس به زادگاهشان انتقال يافت.
شايان ذكر است، پيكر مطهر بهروز غلامي و جعفر نامبردار به زادگاهشان كرمانشاه، صادق اسلامي نيا به سرپل ذهاب، علي اكبر همتي به همدان و محمدرضا نوري به زادگاه خود اهواز انتقال يافت و پيكر شهيد آرام پيروزي در زادگاهش مريوان به خاك سپرده شد.
اين گروه مين روب فعاليت خود را از اوايل ارديبهشت ماه سال جاري در منطقه مرزي مريوان آغاز كرد و تاكنون بيش از 5 هزار مين را خنثي و جمع آوري كردند.


رئيس مركز پژوهش هاي مجلس:

انحصاري كردن واردات كنجاله سويا باعث گراني مرغ شد

رئيس مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي گفت: همه مشكلات اقتصادي ايران را نبايد به پاي تحريم ها بگذاريم، بعضي از اين مشكلات به دليل ضعف مديريتي مسئولان است.
كاظم جلالي در گفت وگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اين كه نبايد همه مشكلات كشور را به پاي تحريم ها گذاشت، افزود: هر چند تحريم ها بي تأثير نبوده اما مشكل ما خود تحريمي داخل كشور و ضعف مديريتي بعضي مسئولان است.
وي همچنين از پديده گراني هاي اخير با تأسف ياد و عنوان كرد: يكي از مهمترين اين پديده ها گراني مرغ درست قبل از ماه مبارك رمضان بود كه قويا مورد بررسي مركز پژوهش ها قرار گرفت و گزارشات آن به مجلس تحويل شد.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با اشاره به اين كه تا قبل از گراني مرغ، كنجاله سويا توسط چند نفر وارد ايران مي شد اظهار داشت: مدتي قبل از ماه مبارك رمضان اين واردات را انحصاري و در اختيار يك نفر قرار دادند و متأسفانه باعث آن اتفاقات شد.
جلالي با اشاره به اين كه در اين زمينه بررسي هاي مفصلي انجام شده و گزارشات آن به دست مجلس رسيده است تأكيد كرد: گروهي از اين ماجرا سوء استفاده كردند و نگاه ها را به سوي تحريم بردند در حالي كه تحريم كوچك ترين نقشي در زمينه گران شدن گوشت مرغ در ماه مبارك رمضان نداشت.
نماينده مردم شهرستان هاي ميامي و شاهرود در مجلس شوراي اسلامي مسأله مهم ديگري كه كشور با آن مواجه شد را قيمت ارز دانست و ابراز داشت: بد تدبيري باعث بروز چنين مشكلي در بازار ارز كشور شد.
وي علل بروز اين تورم را عدم تزريق ارز به بازار درست زماني كه بايد اين كار انجام مي گرفت دانست و اظهار داشت: درست در همين زمان ارز دانشجويي هم قطع شد و اتفاقات سوداگرايانه اي رخ داد.
رئيس مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين نكته كه هم اكنون نقدينگي هنگفتي در دست مردم است، ادامه داد: تا اين نقدينگي، به سرمايه گذاري، اشتغال و توليد تبديل نشود اتفاق خوبي براي اقتصاد مملكت نخواهد افتاد.
جلالي سياست پيشنهادي مركز پژوهش ها را سياست تسهيل در مقابل تحريم نام برد و ابراز داشت: در شرايطي كه توليد تهديد مي شود، ما هم اگر توليد كننده را در فاز تحريم مجدد قرار دهيم، كار غلطي است، بايد در اين مرحله سياست انبساطي در پيش گيريم و توليد كننده را تقويت كنيم.
رئيس مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به پيش نويس قانون 22 ماده اي كه در مركز پژوهش ها تدوين شده و تا هفته آينده به صحن علني مجلس راه پيدا مي كند ادامه داد: اگر مديريت ها را درست كنيم و به كارها تسهيل ببخشيم به زودي از اين گردنه سخت عبور خواهيم كرد و صرف فشار آوردن به مسئولان دردي را دوا نمي كند.


معاون اول قوه قضائيه: مسائل ارزي و پولي نيازمند تصميم سازي دقيق است

معاون اول قوه قضائيه گفت: بايد در كنار برخوردهاي قضايي يك تصميم سازي هاي دقيق در مسئله اخلال در بازار ارز، طلا و مسائل پولي كشور اتخاذ شود.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، حجت الاسلام والمسلمين ابراهيم رئيسي در حاشيه بازديد از زندان مركزي بيرجند در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي افزود: در رابطه با اخلالگران ارز و اخلالگران حوزه مسائل اقتصادي قوه قضائيه مصمم است با افرادي كه اخلال ايجاد مي كنند، برخورد كند. وي گفت: برخورد با اخلالگران گرچه يك ضرورت محسوب مي شود اما مسئله ارز و طلا و مسائل پولي و مالي حتما نيازمند تصميم سازي ها و تصميم گيري هاي بسيار دقيقي است. رئيسي افزود: در ضمني كه بايد با يك اخلالگر برخورد شود تصميم گيري ها در نظام پولي و بانكي مي تواند در اين قضيه راه حل هايي براي رفع مشكلات باشد به ويژه كه الان ما با محاصره اقتصادي دشمن مواجه هستيم.
وي افزود: هم اكنون با يك جنگ اقتصادي مواجهيم و جنگ اقتصادي نيازمند يك قرارگاه ها و اتاق فكري است كه در اين اتاق فكر دقيقا دشمن رصد شود و در بخش قضايي آن هم حتما ما به عنوان دستگاه قضايي بنا داريم كه نسبت به اخلالگران اقتصادي برابر قانون عمل كنيم.


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: مشكل كمبود كاغذ مطبوعات برطرف شد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: با تدابير انديشيده شده مشكل كمبود كاغذ به ويژه در بخش مطبوعات برطرف شد.
سيدمحمد حسيني روز شنبه در كبودرآهنگ در گفت و گو با ايرنا افزود: در پي نوسانات قيمت ارز وقفه اي در تأمين كاغذ نشريات به وجود آمد به طوري كه برخي از واردكنندگان كاغذ دچار ترديد شده بودند كه آيا ارز به اين بخش تعلق خواهد گرفت يا نه، و اين امر موجب شد مدتي شاهد ورود كاغذ به كشور نباشيم.
وي ادامه داد: افراد سودجو نيز در اين مدت كوتاه با افزايش قيمت كاذب، بازار كاغذ را ملتهب كردند كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با ورود به اين موضوع و اتخاذ تدابير لازم، مشكل تأمين كاغذ نشريات و روزنامه ها را برطرف كرد و ثبات در بازار كاغذ به وجود آمد.
حسيني از سياست بسته حمايتي اين وزارتخانه از واردكنندگان كاغذ خبر داد و گفت: براي اين افراد تسهيلات بانكي هم در نظر گرفته شد تا ثبات قيمت مناسبي را شاهد باشيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مورد وام مسكن خبرنگاران گفت: كارهاي مقدماتي اعطاي وام مسكن خبرنگاران انجام شده است و بانك مركزي و بانك هاي عامل بايد براي به نتيجه رسيدن اين طرح همت كنند تا اين وام بزودي در اختيار خبرنگاران قرار گيرد.


850 ميليارد ريال به بيمه محصولات كشاورزي اختصاص يافت

عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي از اختصاص 850 ميليارد ريال اعتبار به منظور پرداخت غرامت و افزايش بيمه محصولات كشاورزي خبر داد.
سيدسعيد زمانيان دهكردي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: مبلغ اختصاص يافته به بيمه محصولات كشاورزي، جوابگوي نياز كشاورزان نبود به گونه اي كه كشاورزاني كه محصول خود را بيمه كرده بودند، تا مردادماه امسال براي دريافت غرامت خود اقدامي انجام ندادند.
وي گفت: اعضاي كميسيون هاي اقتصادي، آب و كشاورزي مجلس با تشكيل جلسات مشتركي با مسئولان وزارت جهاد كشاورزي و شركت هاي بيمه گر نسبت به افزايش ميزان مصوب براي پرداخت غرامت بيمه محصولات كشاورزي به فعالان اين بخش تصميم گيري كردند.
نماينده مردم شهركرد در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: در اين نشست ها، اختصاص مبالغي از سرجمع اعتبارات بخش هاي ديگر به بيمه محصولات كشاورزي به تصويب اعضا رسيد.
زمانيان دهكردي تاكيد كرد: مبلغ مصوب ياد شده نسبت به سال گذشته حدود چهار برابر است.


هشتمين جشنواره بين المللي فيلم رويش در مشهد به كار خود پايان داد

هشتمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه ديني رويش كه از نهم آبان ماه جاري در مشهد آغاز شده بود، شنبه شب با معرفي نفرات و آثار هنري برتر به كار خود پايان داد.
رئيس حوزه هنري تبليغات اسلامي استان خراسان رضوي در حاشيه اين آيين به خبرنگار ايرنا اظهار كرد: از مجموع يك هزار و 200 اثر شامل مستند، داستاني و انيميشن ارسالي به دبيرخانه جشنواره 70 اثر براي بخش مسابقه انتخاب شد.
«سيدجواد رفائي» ادامه داد: از 70 اثر راه يافته به بخش مسابقه 23 فيلم مستند، 19 فيلم داستاني و بقيه انيميشن بود.
وي اضافه كرد: در بخش بين الملل هم آثاري از 35 كشور جهان در اين جشنواره شركت كردند كه از جمله اين كشورها مي توان به پاكستان، آمريكا، اسپانيا، قطر، ايتاليا، بلژيك، بوسني و هرزگوين، كانادا، يمن، سوريه، ليبي، تونس، فرانسه، لبنان و تايلند اشاره كرد.
وي بيان كرد: در بخش مسابقه بيداري اسلامي جشنواره سراسري رويش نيز 18 فيلم به نمايش درآمد.
رفائي ساير بخش هاي هشتمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه ديني رويش را جوانه ها، توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني، ايران هزار و 404 و بخش نقد فيلم هاي اين جشنواره ذكر كرد.
وي اظهار كرد: در پايان اين جشنواره و در بخش جوانه هاي جشنواره رويش «آناهيتا تجات بختياري» كارگردان فيلم «نقش خون»، «كامران رضايي» و «تيمور قادري» به ترتيب كارگردانان فيلم هاي از «ماه تا ماهي» و «مي خورد بر بام خانه» به عنوان كارگردانان برتر معرفي شدند.
همچنين در بخش بين الملل بيداري اسلامي فيلم «يك روز در حمص» محصول مشترك ايران و سوريه به كارگرداني «حسين مرتضي» از سوريه و فيلم «بيداري» محصول مشترك ايران و مصر به كارگرداني كارگردانان مصري «احمد صلاح» و «رمضان صلاح سوني» به عنوان آثار برتر انتخاب و تجليل شدند.
فيلم «مادران انقلاب» محصول مشترك ايران و ليبي به كارگرداني «محسن اسلام زاده» نيز در بخش بين الملل بيداري اسلامي حائز رتبه برتر شناخته شد.
گفتني است، هشتمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه ديني و رويش با اهداف استفاده از ابزار هنري و توليد فيلم براي تبيين و ترويج ارزش هاي انقلابي و اسلامي و حمايت از فيلمسازان جوان در عرصه سينما نهم تا سيزدهم آبان ماه جاري از سوي حوزه هنري تبليغات اسلامي كشور در مشهد برگزار شد.


معاون وزير نفت : گاز پارس جنوبي به گيلان منتقل مي شود

معاون وزير نفت و مدير عامل شركت ملي گاز ايران گفت: با بهره برداري كامل از خط لوله سوم سراسري، گاز ميدان پارس جنوبي از عسلويه بوشهر به صورت مستقيم به استان گيلان منتقل خواهد شد.
به گزارش ايرنا، روابط عمومي منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس روز يكشنبه به نقل از جواد اوجي اعلام كرد: قطعه پاياني خط لوله سوم سراسري به عنوان طولاني ترين خط لوله 56 اينچ انتقال گاز كشور تكميل شده است.وي گفت: با تزريق گاز به قطعه پاياني اين خط لوله، گاز پارس جنوبي (فازهاي يك تا پنچ) در مسير يك هزار و 270 كيلومتري به استان هاي شمالي كشور بويژه استان گيلان انتقال مي يابد.
معاون وزير نفت اضافه كرد: پيش از اين، خط لوله اول سراسري تنها خط لوله انتقال دهنده گاز به استان هاي شمالي بويژه گيلان، مازندران و اردبيل بود؛ به همين دليل اين استان ها در زمستان با مشكل روبه رو بودند.
اوجي ادامه داد: با تزريق گاز به قطعه پاياني خط لوله سوم سراسري انتقال گاز، تامين گاز استان هاي ياد شده، حتي بخشي از استان گلستان نيز در شرايطي مناسب و بدون مشكل خواهد بود.
معاون وزير نفت گفت: احداث اين خط لوله گاز به دليل مسيرهاي سخت كوهستاني و گذر از رودخانه ها و ناهمواري ها، يكي از دشوارترين طرح هاي شركت ملي گاز به شمار مي آيد كه با تكيه بر توان و تخصص شركت مهندسي توسعه گاز ايران به بار نشسته است.


پيكر شهيد نيروي انتظامي در ميناب تشييع شد

پيكر شهيد سروان مرتضي طالشيان از كاركنان نيروي انتظامي ميناب هرمزگان كه جمعه در مقابله با سوداگران مرگ و در درگيري با قاچاقچيان مواد مخدر به درجه شهادت نايل آمد، ديروز در ميناب تشييع شد.
به گزارش ايرنا از بندرعباس، مراسم تشييع اين شهيد بزرگوار با حضور جمعي از نيروهاي نظامي و انتظامي و مردم شهيدپرور شهرستان ميناب از مسجد امام خميني (ره) تا سه راه بسيج ميناب انجام و براي خاكسپاري به زادگاهش شهرستان رامسر منتقل شد.
شهيد طالشيان داراي 22 سال سابقه كار در نيروي انتظامي است و طي حكمي از چهار ماه پيش در نيروي انتظامي شهرستان ميناب مشغول به فعاليت بود.
شهرستان ميناب در 100 كيلومتري شرق بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع است.
 


اخبار ادبي و هنري

عرض اندام چندباره اپوزيسيون در خانه هنرمندان
در حالي كه رئيس خانه هنرمندان ايران مدعي است كه اين خانه، مركز هنرمندان اپوزيسيون نيست، باز هم در يكي از برنامه هاي آن فرصت خودنمايي به هنرمندنماهاي اپوزيسيون داده شد.
در مراسم جشن تولد 88 سالگي يكي از هنرمندان پيشكسوت سينما كه هفته گذشته در خانه هنرمندان ايران برگزار شد، اغلب مدعوين از چهره هاي مشكل دار بودند. بطوري كه در اين مراسم پگاه آهنگراني و بابك حميديان به عنوان نمايندگان نسل جوان سخنراني كردند! اين در حالي است كه آهنگراني داراي سابقه همكاري با رسانه هاي غربي است و بارها همراهي خود با اپوزيسيون خارج از كشور را به نمايش گذاشته است. حميديان هم كه روز گذشته از فيلم توهين آميز «يك خانواده محترم» دفاع كرد، در اين مراسم نامه اي را خواند كه محتواي آن شبيه به مضمون فيلم مذكور است. در مراسم جشن تولد مرتضي احمدي همچنين بهزاد فراهاني و جمشيد ارجمند (از سردمداران حلقه منتقدان سياه) سخنراني كردند. فراهاني چند روز پيش نيز در جشنواره ضدايراني ابوظبي با چند بازيگر نيمه عريان عكس يادگاري گرفته بود.
همچنين بروشور اين مراسم را بهرام بيضايي كه مدتي است جلاي وطن كرده و در آمريكا زندگي مي كند طراحي كرده بود.
سازمان سينمايي توليد «لاله» را از اولويت خارج كرد
توليد فيلم سينمايي «لاله» از اولويت كار سازمان سينمايي خارج شد.
اين پروژه جنجال برانگيز كه با هزينه سرسام آور هشت ميلياردتوماني و با كارگرداني يكي از همكاران فيلم هاي مستهجن هاليوود و با موضوع يك دختر رالي باز در دست ساخت است، فعلا از اولويت توليد خارج شده است.
معاون فعاليت هاي سازمان سينمايي در گفت وگو با ايسنا، درباره علت از اولويت خارج شدن توليد فيلم سينمايي «لاله» بيان كرد: فيلم سينمايي «لاله» اكنون در حال توليد است و دوستان هنوز هم در حال تلاش براي تكميل بودجه اين فيلم از سوي سرمايه گذاران خارجي هستند.
سجادپور در عين حال خاطر نشان كرد: در مورد «لاله» آن چه مشخص شده اين است كه اين فيلم به جشنواره فيلم فجر امسال نخواهد رسيد و ما هم ترجيح داديم كه آن را از اولويت هايمان خارج كنيم و فعلا بودجه و توجه مان را به فيلم هاي ديگر معطوف كنيم.
تلاش سياستمداران براي جلب حمايت هاليوود از اوباما
با نزديك شدن به زمان انتخابات رياست جمهوري ايالات متحده آمريكا، تلاش هاي سياستمداران براي جلب حمايت ستاره هاي هاليوودي افزايش يافته است.
به گزارش مهر، بيل كلينتون به همراه چند تن از ستاره هاي هاليوودي در ويرجينيا در حضور 24 هزار نفر از برنامه هاي اوباما حمايت كرد.
اوباما مانند دوره اول رياست جمهوري خود حمايت حداكثري هاليوود را نسبت به گزينه جمهوري خواهان به همراه دارد.
ديو متيو خواننده مشهور آمريكايي در اين سخنراني كلينتون را همراهي مي كرد و خواستار حمايت مردم اين ايالات از اوباما شد.
اين در حالي است كه در زمان انتخابات آمريكا اساسا حزب دموكرات برتري خاصي نسبت به جمهوري خواهان دارد. با اين حال چندي پيش كلينت ايستوود در يك برنامه تبليغاتي با تمسخر اوباما او را ديوانه خوانده بود.
همچنين در ماه اكتبر چيزي حدود 13 ميليون دلار توسط سينماگران براي تبليغات باراك اوباما جمع آوري شد. از مهم ترين حاميان سينمايي اوباما مي توان به «ويل اسميت» و «اپرا وينفري» بازيگر و مجري سيه چرده آمريكايي اشاره كرد. همچنين «جورج كلوني» نيز با جمع آوري 15 ميليون دلار براي حمايت از اوباما از حاميان اصلي وي محسوب مي شود.
لس آنجلس تايمز:
ايراني ها «آرگو» را تلاش آمريكا براي فرار از بحران مي دانند
روزنامه «لس آنجلس تايمز» از بي تفاوتي مردم ايران نسبت به فيلم تحريف آميز درباره فتح لانه جاسوسي ابراز نگراني كرد و نوشت كه مردم ايران اين فيلم را تلاش آمريكا براي فرار از بحران اقتصادي مي دانند.
به گزارش خبرگزاري ها، اين روزنامه آمريكايي با استناد به نظرسنجي از برخي از هموطنانمان درباره فيلم ضدايراني «آرگو» نوشت: فيلم آرگو در ايران چندان مورد توجه قرار نگرفته است.
روزنامه لس آنجلس تايمز در بخشي از گزارش خود نوشته: بسياري از مردم ايران اين فيلم را توهين آميز و آن را تلاش آمريكا براي فرار از بحران اقتصادي مي دانند.
گفتني است فيلم «آرگو» به كارگرداني بن افلك و با سرمايه گذاري شركت صهيونيستي برادران وارنر توليد شده است. اين فيلم به تحريف وقايع فتح لانه جاسوسي آمريكا در ايران توسط دانشجويان پيرو خط امام (ره) مي پردازد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14