(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 15  آبان  1391 - شماره 20349

حديث دشت عشق
جام جهاني فوتسال- تايلند
ايران- مراكش؛ تلاش براي كسب نخستين پيروزي
اخبار كوتاه از فوتبال
آخرين مربي خارجي قايقراني ايران هم رفت
من را با كساني كه فقط به دنبال منافع خودشان هستند، مقايسه نكنيد
كي روش: كريمي در تيم ملي بازيكن- مربي است
وزير ورزش و جوانان تاكيد كرد
تعليق فدراسيون ها ساخته و پرداخته داخل كشور است
برگزاري سومين نشست مشترك كميته ملي المپيك و وزارت ورزش
مشكلات ارزي دليل قطع همكاري فدراسيون شنا با سرمربي آلماني
نارضايتي قوي ترين مرد جهان از نوع رسيدگي به المپيكي ها
سليمي: پيش از المپيك شرايط بهتر بود!
عالميان قهرمان رقابت هاي تور جهاني آلمان


حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «مجيد نصوحيان»
شهيد هيئت بني فاطمه
سال 1344 در شهر اصفهان در خانواده اي متدين و زحمتكش كودكي پا به عرصه حيات نهاد كه نامش را مجيد نهادند.
والدين اش از همان دوران او را با فرامين زيباي اسلام آشنا ساختند و راه و رسم زندگي و بندگي را به او آموختند. به سن نوجواني كه رسيد عضو هيئت خردسالان بني فاطمه شد. فعالانه در مراسم و برنامه هاي هيات شركت مي كرد.
در روزهاي پرشور انقلاب براي نصرت امام و مردم و به ثمر رساندن انقلاب پا به ميدان قيام نهاد و با شعارنويسي بر ديوارهاي شهر و پخش اعلاميه هاي امام نقشي موثر در به ثمر رسيدن انقلاب داشت.
پس از پيروزي، او كه در سر شور انقلاب و حفظ دستاوردهاي آن را داشت وارد سپاه و از آن طريق به جبهه اعزام شد و به عنوان مسئول تداركات خدمات فراواني انجام داد. سرانجام در عمليات والفجر 8 در منطقه فاو بر اثر اصابت تركش خمپاره بر پيكر نازنينش در عروجي خونين به آسمان كوچيد.
پاسدار شهيد «مجيد نصوحيان»، سال 1344 در اصفهان متولد شد و در 9/2/1364 در عمليات والفجر8 (منطقه فاو) به شهادت رسيد.
يادواره شهداي هيات بني فاطمه (س) اصفهان


جام جهاني فوتسال- تايلند

ايران- مراكش؛ تلاش براي كسب نخستين پيروزي

تيم ملي فوتسال ايران در دومين بازي خود در مسابقات جام جهاني 2012 تايلند به مصاف مراكش مي رود.
تيم ملي فوتسال ايران كه در اولين ديدارش در مرحله گروهي جام جهاني 2012 تايلند برابر اسپانياي مدعي به تساوي دست يافت، در همين مرحله از ساعت 30:15 امروز با مراكش پيكار مي كند. شاگردان علي صانعي برابر اسپانيا به نوعي شگفتي دوره قبل را تكرار كردند و دريچه هاي اميد براي موفقيت ايران در اين دوره از جام جهاني باز شد.
بازيكنان جوان و آينده دار فوتسال ايران كه انديشه حضور در جمع چهار تيم را در سر مي پرورانند امروز برابر مراكشي قرار مي گيرند كه ضعيف ترين تيم گروه B مسابقات است و اميد چنداني براي صعود ندارد.
هدايت مراكش را «هشام» برعهده دارد كه يك مربي بومي و ناشناخته است. البته در اين تيم آفريقايي بازيكنان شاخصي هم ديده مي شود كه ملي پوشان ايران نيز شناخت خوبي از آنها دارند. بازيكناني مثل «يحيي بايا»، «ارديل هيبل» و «غدير درو» بارها در جام رمضان كويت با بازيكنان ايراني مصاف داشته اند و مهره هاي كليدي مراكش در اين دوره از بازي ها به حساب مي آيند.
حريف ايران در اولين بازي اش نيز شكست سنگيني را برابر پاناما متحمل شد. مراكش البته ابتدا سه گل پيش افتاده بود، اما در ادامه هشت گل خورد. با اين وجود به نظر مي رسد شاگردان صانعي اگر در دقايق ابتدايي بازي حريف را اداره كنند، مي توانند در ادامه كار قدرت شان را به مراكش ديكته كنند.
ايران كه با يك امتياز به همراه اسپانيا در رده دوم گروه B قرار گرفته است، در اين بازي مي تواند اولين برد را كسب و بيش از نيمي از مسير صعود را طي كند. همچنين در ديگر بازي گروه B، دو تيم اسپانيا و پاناما از ساعت 30:17 امروز مقابل هم صف آرايي مي كنند. جدول رده بندي گروه دوم به شرح زير است: 1- پاناما 3 امتياز 2- ايران يك امتياز 3- اسپانيا يك امتياز و 4- مراكش بدون امتياز
ايران تهاجمي ترين تيم جام جهاني
اما پيش از بازي امروز سايت فيفا با نگارش مطلبي از ايران به عنوان تهاجمي ترين تيم فوتسال جام جهاني ياد كرد. تيم ملي فوتسال ايران در روز نخست رقابت هاي جام جهاني فوتسال مقابل اسپانيا با نتيجه 2 - 2 مساوي كرد. سايت فيفا با اشاره به 45 گلي كه ايران در مرحله مقدماتي رقابت هاي جام جهاني به ثمر رسانده از اين تيم به عنوان تهاجمي ترين تيم اين دوره از مسابقات ياد كرده است. طبق اعلام اين سايت، ايراني ها با فرم مطلوب خود در رقابت هاي جام جهاني حضور يافته اند و دو گل مقابل تيمي (اسپانيا) به ثمر رساندند كه در طول رقابت هاي مقدماتي جام جهاني حتي يك گل هم دريافت نكرده است.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

پيروزي ارزشمند جوانان برابر ژاپن
روز نخست از مسابقات فوتبال قهرماني جوانان آسيا با پيروزي ارزشمند تيم فوتبال جوانان ايران برابر ژاپن و صدرنشيني اين تيم در گروه A اين رقابتها به پايان رسيد. چهارمين ديدار از روز نخست سي و هفتمين دوره مسابقات فوتبال قهرماني جوانان آسيا 2012 -امارات جمعه شب بين تيم هاي ايران و ژاپن برگزار شد كه شاگردان اكبر محمدي با ارائه يك بازي قابل قبول موفق شدند برابر ژاپن يكي از مدعيان قهرماني اين مسابقات به پيروزي 2 بر صفر دست يابند. در اين مسابقه كه با قضاوت عبدالمالك عبدالبشير از سنگاپور در ورزشگاه امارات شهر راس الخيمه برگزار شد، بهنام برزاي(2) و حسين فاضلي(56) براي تيم ايران گل زدند. همچنين ضربات فضلي در دقيقه 58 و كنعاني در دقيقه 78 به تير افقي دروازه ژاپن برخورد كرد. احمد عبدالله زاده هم تنها بازيكن اخطاري ايران در اين بازي بود. با اين پيروزي تيم جوانان كشورمان با 3 امتياز صدرنشين گروه A شدند و تيمهاي كويت و امارات با يك امتياز و ژاپن بدون امتياز در رده هاي دوم تا چهارم قرار گرفتند.
برنامه هاي گوارديولا براي مربيگري در انگليس
شواهد نشان مي دهد سرمربي پيشين تيم فوتبال بارسلونا كه در حال حاضر در نيويورك به سر مي برد، علاقمند به مربيگري در رقابت هاي ليگ برتر انگلستان است. پپ گوارديولا به دوستان خود گفته مي خواهد در ژانويه و يا فوريه به فوتبال بازگردد و مقصد بعدي وي احتمالا رقابت هاي ليگ برتر انگليس خواهد بود. پيش تر به دليل حضور فران سوريانو و تكسيكي بگيرستين در منچسترسيتي كه قبلا در بارسلونا سمت داشتند، اين نگراني براي روبرتو مانچيني وجود داشت كه جايگاه خود را در تيم ليگ برتري از دست بدهد. البته به نظر مي رسد تنها مانچو نيست كه بايد از اين موضوع احساس نگراني كند. بر پايه گزارش ديلي ميل، چنانچه رومن آبراموويچ در نظر بگيرد در فصل زمستان مربي رويايي خود را به خدمت بگيرد، آن موقع است كه روبرتو دي ماتئو به روزهاي حضور خود در چلسي بايد با ديده شك و ترديد بنگرد.
اخراج 3 بازيكن پيكان
عبدالله ويسي پس از مخالفت با استعفايش و بازگشت به پيكان سه بازيكن اين تيم را كنار گذاشت.نادر احمدي، امير ميربزرگي و مصطفي عاقلي سه بازيكني هستند كه ويسي آنها را از تيمش كنار گذاشته است. سرپرست تيم فوتبال پيكان ضمن تاييد اخراج اين بازيكنان از آغاز تمرينات اين تيم از امروز خبر داد. او همچنين گفت كه مسئولان باشگاه بايد با تصميم ويسي براي كنار گذاشتن اين سه بازيكن موافقت كنند.
كفاشيان: مي خواهم چند دوره ديگر رئيس فدراسيون بمانم!
رئيس فدراسيون فوتبال مي گويد برنامه اش براي رياست در فوتبال چند ساله است و قصد دارد چند دوره ديگر رئيس فدراسيون فوتبال باقي بماند! علي كفاشيان اظهار داشت: قصد دارم كه چند دوره به عنوان رئيس فدراسيون كار كنم و هنوز فكري نكرده ام كه به عنوان جايگزين خودم در دوره هاي بعدي چه كسي را معرفي كنم. زماني كه در فدراسيون در خدمت تاج بوديم چشم اندازي 20 ساله را طراحي كرديم و حالا تنها شش سال از آن گذشته است!
ژوزه قبول كرده كه كريمي برگردد
سرپرست تيم فوتبال پرسپوليس گفت: ژوزه قبول كرده كه كريمي برگردد و تنها بايد يك جلسه بين او و كريمي برگزار شود تا مشكل حل شود. شيريني عنوان كرد: بعد از جلسه اي كه با تعدادي از بازيكنان تيم داشتيم و پيش ژوزه رفتيم و از او درخواست شد كه كريمي به تيم برگردد، او هم قبول كرد و حالا كريمي كه پرسپوليس را دوست دارد بايد با ژوزه جلسه اي برگزار و مشكلات را حل كند چون ما در جلسه آخر خود با ژوزه در اين زمينه به نتايج خوبي رسيديم.
تاجيكستان با 13 استقلالي به مصاف ايران مي رود
سرمربي تيم ملي تاجيكستان اسامي 24 بازيكن اين كشور را براي رويارويي با ايران در روز چهارشنبه اعلام كرد. نيكولا كاوازوويچ در فهرست 24 نفره خود نام 13 بازيكن از باشگاه استقلال دوشنبه را قرار داده است، در حالي كه از تيم روشن كولاب، صدرنشين فعلي ليگ تاجيكستان هيچ بازيكني دعوت نشده است.
تاجر دبي نشين مديررسانه اي تيم جوانان
انتخاب مديررسانه اي تيم فوتبال جوانان بازهم خبرساز شد زيرا در بازي ايران و ژاپن يكي از نزديكان فدراسيون فوتبال كه از تاجران ساكن دبي است روي نيمكت تيم ملي نشسته بود! تيم جوانان در حالي به مسابقات قهرماني آسيا اعزام شد كه مدير رسانه اي نداشت. فدراسيون فوتبال ظاهرا به دليل مشكلات مالي نتوانسته همراه اين تيم مدير رسانه اي اعزام كند اما از آن جايي كه در قوانين AFC حضور مدير رسانه اي همراه تيم الزامي است فدراسيون تصميم گرفت از هوشنگ مقدس مردي كه هميشه همراه تيم هاي ملي در سفرهاي مختلف است، استفاده كند. مقدس چند سال قبل نيز به عنوان مديررسانه اي روي نيمكت تيم جوانان نشست و اعتراض برخي از اهالي فوتبال را به دنبال داشت.


آخرين مربي خارجي قايقراني ايران هم رفت

مربي تيم ملي بانوان آب هاي آرام بركنار شد.
پس از بركنار شدن شخرت مربي ازبكي تيم ملي روئينگ و يولداشوف مربي بلغارستاني آب هاي آرام فدراسيون قايقراني، دشوا مربي بلغارستاني تيم ملي آب هاي آرام بانوان ايران نيز بركنار شد. غلامرضا اميني، دبير فدراسيون قايقراني دليل فسخ قرارداد اين مربي را مسايل ارزي و نظر كميته فني فدراسيون دانست و گفت: قرارداد خانم دشوا به دو دليل فسخ شد، يكي مسايل ارزي و ديگري اين كه كميته فني و اعضاي هيات رييسه فدراسيون قايقراني به اين نتيجه رسيدند كه مربيان ايراني به اندازه مربيان درجه دو جهان توانايي دارند و هم اكنون مي توانيم از آنها استفاده كنيم.
 


من را با كساني كه فقط به دنبال منافع خودشان هستند، مقايسه نكنيد

كي روش: كريمي در تيم ملي بازيكن- مربي است

سرمربي تيم ملي فوتبال گفت: علي كريمي در تيم ملي نقش يك مربي- بازيكن را دارد.
كارلوس كي روش پيش از آغاز تمرين ديروز صبح تيم ملي فوتبال در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره اردوي آماده سازي تيم ملي گفت: همان طور كه مي دانيد از دو روز پيش وارد اردو شديم و براي بازي با تاجيكستان آماده شويم. پس از اين بازي تعداد بازيكنان را به 24 يا 23 نفر كاهش مي دهيم تا تمرين هاي مخصوص مان را براي بازي با ازبكستان انجام دهيم.
وي در ادامه در پاسخ به اين سؤال كه آيا تاجيكستان را حريف قدرتمندي براي ايران مي داند يا خير؟ گفت: من نمي خواهم به اين مسأله فكر كنم، چون انتخاب تاجيكستان به خاطر قدرت اين تيم نبوده است، بلكه به اين خاطر بود كه براي آماده سازي ما مفيد باشد. سؤال اين است كه پيش از بازي با ازبكستان با چه تيمي بايد بازي كنيم، آيا با برزيل و آرژانتين بازي كنيم يا تيمي مثل تاجيكستان. مسأله ديگر اين است كه بايد از تيم هايي كه حاضرند با ما همكاري كنند، تشكر كنيم. واقعيت اين است كه اكثر تيم ها حاضر نيستند با ما همكاري كنند و دليلش هم اين است كه مبالغ هنگفتي را طلب مي كنند. در درجه دوم بايد با تيم هاي بازي كنيم كه به روند آماده سازي ما كمك كنند نه اين كه صرفاً شبيه حريفان ما باشند بنابراين از بازي دوستانه با تاجيكستان رضايت داريم.
در ادامه خبرنگاري به كي روش گفت با ديدن بازيكناني همچون دهنوي، مكاني و عباس فرد در تمرين تيم ملي متوجه مي شويم كه شما نگاه ويژه اي به ليگ برتر داشته ايد، پس چرا بازيكني مثل علي كريمي را دعوت كرديد كه دو ماه است كه در تيمش بازي نكرده است؟ كي روش در پاسخ گفت: پاسخ اين سؤال بسيار ساده است. ما در ليگ مان افراد زيادي نداريم كه دانش و تجربه بين المللي كريمي را داشته باشد. وقتي مي توانيم در تيم ملي از حضور بازيكناني با تجربه و با دانشي مثل كريمي كه سال ها در اروپا بازي كرده و 120 بازي تيم ملي دارد استفاده كنيم، بهره نبردن از چنين كسي توجيه منطقي ندارد. ما تيم جواني داريم كه حضور كريمي در آن مي تواند در قالب يك مربي-بازيكن كمك زيادي باشد. او مي تواند به بازيكنان تيم تجربه و دانشش را انتقال دهد و مهم است از چنين كسي در تيم استفاده كنيم.
در ادامه همان خبرنگار از كي روش پرسيد آيا دعوت از كريمي به خاطر اختلاف وي با مانوئل ژوزه، سرمربي تيم پرسپوليس نبوده است كه سرمربي تيم ملي در پاسخ گفت: كريمي مي تواند در تيم نقش هاي مثمر ثمري ايفا كند و به سايرين نيز در تمرين و بازي بهتر كمك كند. اصلاً نمي خواهم راجع به مسأله اي مثل اختلاف با ژوزه صحبت كنم، چنين مسأله اي قابل صحبت نيست. به هيچ وجه قابل باور نيست كه سرمربي تيم ملي منافع شخصي اش را در اولويت قرار دهد. من آمده ام كه از منافع تيم ملي ايران دفاع كنم پس خواهش مي كنم من را با كساني كه فقط به فكر منافع خودشان هستند مقايسه نكنيد و اگر سؤال ديگري درباره تيم ملي داريد بپرسيد.
 


وزير ورزش و جوانان تاكيد كرد

تعليق فدراسيون ها ساخته و پرداخته داخل كشور است

وزير ورزش و جوانان با بيان اينكه موضوع تعليق برخي فدراسيون هاي ورزشي ساخته و پرداخته داخل است، گفت: در ششمين نشست صلح و ورزش در شهر سوچي روسيه هيچ گونه بحثي در اين خصوص صورت نگرفت.
محمد عباسي كه براي شركت درششمين اجلاس بين المللي صلح و ورزش در راس هياتي به روسيه سفر كرده است، در پاسخ به اين سوال كه آيا با مسئولان كميته بين المللي المپيك با توجه به خبرهاي منتشره از سوي برخي سايت ها در خصوص مسايل مربوط به تعليق فدراسيون ها مذاكراتي داشته است، اظهار داشت: چنين چيزهايي اينجا مطرح نشد، زيرا اينها بيشتر ساخته و پرداخته داخل كشور است. رئيس كميته بين المللي المپيك دراصل به اجلاس بين المللي صلح و ورزش در سوچي دعوت نشده بود.
وي بااشاره به اينكه تعليق فدراسيون هاي ورزشي وجودخارجي ندارد، اضافه كرد:درنشست سوچي به هيچ وجه در اين زمينه بحث نشد چون اصل اين اجلاس صلح و ورزش بود وما هم مي خواستيم كه رويكرد جمهوري اسلامي ايران را در اين خصوص تشريح كنيم و همكاري هاي منطقه اي را در اولويت قرار دهيم. وزير ورزش و جوانان كشورمان در پاسخ به اين سوال كه رسانه هاي خبري ايران هدف از سفر وي به روسيه رامذاكره با مسئولان كميته بين المللي المپيك اعلام كرده بودند،ادامه داد: در نشست صلح و ورزش در سوچي روسيه بيشتر درخصوص كاركردهاي اجتماعي ورزش و توانمندي هاي آن براي افزايش همكاري هاي ورزشي بحث شد.


برگزاري سومين نشست مشترك كميته ملي المپيك و وزارت ورزش

سومين نشست كميته مشترك وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك در غياب عبدالرضا ساور برگزار شد.
سومين نشست مشترك نمايندگان كميته ملي المپيك و وزارت ورزش و جوانان صبح يكشنبه با حضور حميد سجادي و فلاح، نمايندگان وزارتخانه و بهرام افشارزاده، مهدي قدمي، محمود خسروي وفا و شاهرخ شهنازي به عنوان نمايندگان كميته المپيك و در غياب عبدالرضا ساور معاون مالي وزارت ورزش برگزار شد . در اين نشست در رابطه با پيشنهادهاي وزارت ورزش در رابطه با بحث تعليق ورزش، اصلاح اساسنامه و برگزاري انتخابات كميته ملي المپيك ارائه شد و به دنبال آن نيز طرفين به بحث و گفت وگو در رابطه با بهترين راهكار پرداختند . پس از پايان اين نشست هيچ يك از نمايندگان كميته و وزارت در رابطه با مسائل مطرح شده در اين نشست اطلاعاتي را در اختيار خبرنگاران قرار ندادند.


مشكلات ارزي دليل قطع همكاري فدراسيون شنا با سرمربي آلماني

مسئولان فدراسيون شنا طي مراسمي با تقدير از «يورگ وويت» سرمربي آلماني تيم ملي شنا به همكاري خود با اين مربي آلماني پايان دادند.
در مراسمي كه با حضور برانوش نيك بين، سرپرست فدراسيون شنا، محسن رضواني و محسن سميع زاده دبير و مدير اجرايي فدراسيون شنا برگزار شد ضمن تقدير از زحمات شش ماه گذشته يورگ وويت، سرمربي آلماني تيم ملي شنا، همكاري اين مربي با فدراسيون شنا پايان يافت.
مسئولان فدراسيون شنا، شرايط اقتصادي كشور و مسائلي كه در ماه هاي اخير پيرامون حوزه ارز اتفاق افتاد را دليل قطع همكاري با اين سرمربي آلماني عنوان كرده اند.
نيك بين در اين باره اظهار داشت: صلاح ديديم تا با مربي اي كه ماهيانه 30 ميليون تومان هزينه روي دست فدراسيون مي گذارد قرارداد خود را به پايان برسانيم. وي گفت: البته در مدت حضور يورگ برنامه هايي براي ارتقاي سطح كيفي مربيان داخلي داشته ايم و تلاش مي كنيم تا برنامه هاي تمريني را زير نظر مربيان داخلي دنبال كنيم تا ملي پوشان از اين نظر آسيب نبينند.
 


نارضايتي قوي ترين مرد جهان از نوع رسيدگي به المپيكي ها

سليمي: پيش از المپيك شرايط بهتر بود!

وزنه بردار قهرمان ايران در المپيك گفت: از وضعيت رسيدگي به ورزشكاران مدال آور در المپيك رضايت ندارم.
بهداد سليمي درباره حضورش در بين 10 ورزشكار برتر آسيا گفت: حضور در بين برترين هاي آسيا برايم افتخار بزرگي است اما اين كه بهترين شوم، شانس كمي دارم البته درباره سوريان نظر نمي دهم اما شانس خودم را كم مي دانم. با توجه به اينكه ورزشكاران آسيا ركورد خوبي زده اند و اگر من مي توانستم در المپيك ركورد جابجا كنم مي توانستم اين شانس را داشته باشم كه در بين برترين ها باشم. وي ادامه داد: ملاك براي انتخاب بهترين ها ازبين 10 ورزشكار آسيا ركورد است و ورزشكاراني كه ركورد بزنند بيشتر مورد توجه قرار مي گيرند. بنابراين ورزشكاراني مانند ايليا از قزاقستان و ورزشكاران چيني با ركوردهاي خوبي كه داشتند شانس بيشتري دارند.
وزنه بردار قهرمان المپيك كشورمان درباره تمريناتش اظهار داشت: هنوز تمريناتم را به صورت جدي آغاز نكرده ام. پس از بازگشت از ماكائو كم كم تمريناتم را آغاز مي كنم. مصدوميتم هم در تمرينات خودش را نشان مي دهد. در وضعيت عادي و فشار كم تمرينات مشكلي ندارم اما دكتر مرا معاينه كرد و گفت مشكل خاصي نيست و اين مصدوميت به خاطر فشار تمرينات سنگين است.
سليمي درباره حضور پرسپوليس در ليگ برتر عنوان كرد: پرسپوليس در ليگ برتر شركت نمي كند. من شايد براي يك يا دو هفته آخر به حد آمادگي لازم برسم و در مسابقات شركت كنم. بنابراين به صورت آزاد و با نام پرسپوليس در ليگ شركت مي كنم.
سليمي درباره كمبود بودجه كه در فدراسيون ها رايج بوده عنوان كرد: از كسري بودجه اطلاعي ندارم اما با توجه به اينكه اردويي تشكيل نمي شود بنابراين دستمزدي هم وجود ندارد. تا پيش از المپيك شرايط به نسبت بهتر بود. وي درباره اينكه آيا نبايد توجه ويژه به ورزشكاران المپيكي صورت بگيرد، تصريح كرد: دوست ندارم در اين باره صحبت كنم و از اين وضعيت هم راضي نيستم.
 


عالميان قهرمان رقابت هاي تور جهاني آلمان

نماينده تنيس روي ميز ايران با پيروزي برابر «عمر عصار» به عنوان قهرماني رقابت هاي تور جهاني آلمان دست پيدا كرد.
نوشاد عالميان با شكست عمر عصار از مصر به دومين عنوان قهرماني رده سني زير 21 سال تورهاي جهان در سال 2012 دست يافت. عاليمان در فينال موفق شد در يك ديدار نفسگير 4 بر 2 حريف خود را مغلوب كند و جايزه 1680 دلاري قهرمان را به خود اختصاص دهد.
نوشاد دو گيم نخست را 11-7 و 11-9 به حريف واگذار كرد ولي در چهار گيم بعدي به امتيازات 11-9، 11-8، 11-6 و 13-11 برنده شد و عنوان قهرماني را به خود اختصاص داد. با اين پيروزي شمار بردهاي عالميان مقابل عمر عصار به عدد پنج رسيد. ملي پوش ارزنده كشورمان در تور جهاني كويت نيز موفق به كسب عنوان قهرماني اين مسابقات شده بود.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14